Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Grefoboys SGP op polderjihad tegen islam

combologo

O what a time to be alive.

Gelovige muppets met opvattingen als 'vrouwen in een boerka' en 'homo is vies' nodigen kindertjes uit in de moskee om met het neusje richting Mekka te bidden tot een of andere verzonnen dude. Dikke bullshit natuurlijk. Maar goed, nu gaan ándere gelovige muppets met opvattingen als 'vrouwen achter het aanrecht' en 'homo is verboden' - muppets die ook in een of andere nep-God geloven - roepen dat die eerste gelovige muppets hun indoctrinatiemachine moeten meenemen naar de zandvlakte waar ze vandaan komen, omdat de tweede gelovige muppets op basis van een historische claim verpakt als 'onze normen en waarden' vinden dat die eerste gelovige muppets niet thuishoren in het gebied van de tweede gelovige muppets. Die eerste gelovige muppets worden de hand boven het hoofd gehouden door clubjes als GroenLinks en D66 en als er dan ergens een aanslag is krijgt rechts de schuld en die tweede muppets zijn kennelijk zo ingeburgerd dat iedereen het maar normaal vindt dat je op zondag stichtelijk voor je uit moet kijken omdat anders een of ander opperwezen boos is en je na de dood zwelgt in een vagevuur. Nou, die eerste gelovige muppets kunnen met hun regressieve middeleeuwse woestijnideologie en die schoolbezoekjes aan moskeeën inderdaad ongezien de tiefus krijgen en die tweede gelovige muppets mogen hun conservatieve reli-crack ook lekker binnen de muren van Staphorst en Urk houden. AMEN.

Reaguursels

Inloggen

En weer worden appels met peren vergeleken door GS. Er is geen Grevo die mij in zijn kerk op de knieen dwingt. Kindertjes die de school VERPLICHT naar de moskee te gaan (anders krijgen ze een 1 voor godsdienstles) worden door de imam wel op de knieen gesommeerd en leren een afgod te aanbidden.
Overigens een goede school die mijn zoon gaat dwingen aan zoiets mee te doen. Leve de seculariteit.

BenPakdee | 31-10-18 | 01:15
-weggejorist en opgerot-
GeilRamkonijn | 01-11-18 | 09:44

Weer een reden om SGP te stemmen.

nerugaer | 30-10-18 | 23:40

Hahaha, het mooie van het SGP-bashen op GeenStijl is dat het gros van de reaguurders deze hoeders nog best een warm hart toedraagt...

aaitoe | 30-10-18 | 22:27

Ik denk dat niet iedereen hier van de zwarte kousen is en een hele hoop van alles doen wat god verboden heeft.

Graaf_van_Hogendorp | 30-10-18 | 22:33

Zo is het maar net, niets mooiers dan de mores hier op de Veluwe.
God is trouwens met een hoofdletter...

Veluwse-Eikel | 31-10-18 | 05:22

Ik heb zo'n vermoeden dat de meesten die geenstijl überhaupt onder ogen willen krijgen òf niets op hebben met SGP òf van beide niet zo veel snappen. Maar hoe dan ook, ik denk ook dat de meesten het gelijkstellen van zwarte kousen aan boerka's driehonderd stappen te ver gaat.

Mazzelstof | 31-10-18 | 06:06
-weggejorist-
Pseudoniempje | 30-10-18 | 22:15

Het werd hoog tijd dat iemand eens flink op de bel ramde over het bidden van Nederlandse kinderen moskeeën via school. Maar omdat het toevallig de grefo's zijn, die dit doen, is het niet goed of zo? Zou niet iederéén dit soort krankzinnige toestanden moeten kunnen aankaarten, zonder uitgelachen te worden, want haha, je bent een grefo? Wat is dit voor onzin?
De grefo's zwijgen hierover tenminste niet, zoals de rest van laf policor Nederland. GO grefo's!

Snoess | 30-10-18 | 22:10

Snoess, Hear hear goed gezegd.

Analysis | 31-10-18 | 02:36

Ergens zeer ironisch dat een bewezen gewelddadig en genocide plegende religie als het gggggristendom een ander zeer gewelddadig en genocide plegende collega religie de ieslaaaaaaaam de maat neemt. De pot verwijt de ketel dat de boerka zwart ziet.

Graaf_van_Hogendorp | 30-10-18 | 22:04

Het enige wat je hoeft te doen is het rolmodel van het christendom te vergelijken met het rolmodel van de islam. Dan snap je dat wat je beweert totale onzin is.

Braboblanke | 30-10-18 | 22:46
-weggejorist-
GeilRamkonijn | 01-11-18 | 09:45

Sjesus mosterd, donder ff op naar de jaren negentig svp. Ze missen je.

Gen. Maximus | 30-10-18 | 21:36

Waarom is de SGP voor de doodstraf?

Citaat: "De visie van de SGP op de doodstraf berust op wat de Bijbel zegt over de roeping, die de overheid heeft tot herstel van het geschonden recht. De mens is geschapen naar het beeld van God. Vanuit dit vertrekpunt - de hoge waardigheid van de mens als beelddrager van God - volgt dat de overheid (rechter) gerechtigd is om bij ernstige levensdelicten de doodstraf toe te passen.

De opvattingen van de SGP stroken op dit punt met de Bijbelse bepalingen over de zwaardmacht van de overheid. Het is veelzeggend dat vooral sinds de Verlichting aan deze opvatting wordt geknaagd. Onder invloed van het vooruitgangsgeloof van de Verlichting werd de doodstraf als barbaars van de hand gewezen. Bovendien ontstond er een optimistisch vertrouwen in de mogelijkheid tot aardse perfectionering van de mens. Deze gedachten hebben hun doorwerking gekregen in het denken over de legitimiteit van de doodstraf.

De visie van de SGP op de doodstraf heeft dus alles te maken met de hoge waarde die zij aan het menselijk leven toekent. De hoge waarde van het leven brengt voor de SGP met zich, dat zij tegen abortus en euthanasie is, maar óók dat zij voorstander is van de doodstraf. Bij een bewust vergrijp tegen het menselijk leven, kan de hoogste straf gerechtvaardigd zijn.

Rechtspreken blijft mensenwerk. Dat geldt bij het opleggen van een langdurige celstraf, maar ook bij het opleggen van de doodstraf. Daarom mag het opleggen van deze straf alleen mogelijk zijn onder strikte voorwaarden en op basis van een eerlijk en onafhankelijk proces. Daderschap en schuld moeten onomstotelijk vaststaan.

Verdachten van ernstige misdrijven, zoals terrorisme, moeten kunnen worden uitgeleverd aan landen die de doodstraf kennen, ervan uitgaande dat het om goed functionerende rechtsstaten gaat.
www.sgp.nl/standpunten/d/doodstraf

Overigens bevestigt Jezus Zelf in het Nieuwe Testament de Goddelijke geldigheid van de doodstraf.
"En zie, een van hen die bij Jezus waren, stak zijn hand uit, trok zijn zwaard, trof de dienaar van de hogepriester en sloeg hem het oor af.
Toen zei Jezus tegen hem: Doe uw zwaard terug op zijn plaats, want allen die naar het zwaard grijpen, zullen door het zwaard omkomen".
Mattheüs 26: 51-52.

ccr316 | 30-10-18 | 21:34

Als Jezus niet voor de doodstraf was geweest, had dat verhaal toch een stuk anders afgelopen: Er was eens een malloot die dingen zei waar maar een handjevol mensen intrapten. Hij pleegde op een gegeven moment vandalisme in een tempel. Hij kreeg een boete en mocht het voortaan niet meer doen. Hij leefde nog lang en gelukkig.

Mazzelstof | 31-10-18 | 06:16

Mosterd begrijp het totaal niet. Had dit stukje ook niet moeten schrijven. De SGP is niet mijn club maar stemmers erop zijn zo'n beetje oernederlanders. Betrouwbaar, hardwerkend, konsekwent in hun opvattingen en (te) serieus.
Door en door geworteld in de nederlandse cultuur en daarvoor vechtend op hun manier. Alleen maar respect daarvoor.

xavier | 30-10-18 | 21:27

Mijnheer Mosterd. Gooit u nu echt zuurkijkende zondagschristenen op 1 hoop met bloederig islamoween?

matrixbluepill | 30-10-18 | 20:26

Juist. Als Mosterd, Zentgraaff e.a. af en toe lekker willen schuren en reaguurders op de kast jagen is het ze van harte gegund, maar het grote verschil tussen de grefo's en de booslims is dat die laatste groep politieke doeleinden heeft. Zij streven naar de allesoverheersende invloed van de islam. En hoe dat uitpakt kan je zien in het gehele M-O. Geef mij dan de grefo's maar. Misschien niet de meest gezellige of vrolijke mensen, maar ze zullen je -in tegenstelling tot de fundamentele booslims en de faciliterende zwijgende meerderheid aan gematigden- niet de kop af willen hakken. Islam levert een dictatuur op, grefo's niet.

Braboblanke | 30-10-18 | 21:06

Ik heb die grefo’s veel liever dan die baarden. Die grefo’s werken bijna allemaal en mij vallen ze niet lastig op zondag. Ze zijn ook niet agressief of gewelddadig tegen andere, dat kun je van een gedeelte van de andere groep niet zeggen:-(

Roto | 30-10-18 | 20:24

Precies.

De vergelijking tussen grefo's en moslims gaat compleet mank. Probeer je eens voor te stellen dat Kees van der Staaij met bomgordel in het rond rent, terwijl hij 'God is groot' schreeuwt. Absurd? Inderdaad.

Padjepejer | 30-10-18 | 21:11

Inderdaad. En hun kinderen zijn niet oververtegenwoordigd in de criminaliteitsstatistieken.

EenGoedBegin | 30-10-18 | 21:45

Goed om te zien dat er hier relatief veel weldenkenden tegelbakkers zijn.. ik ben zelf niet christelijk te noemen was ooit zelfs anti maar heb een diepgaande afkeer ontwikkeld tegen het harde en totaal ongegronde anti christelijke geluid van liberale progressieve en vooral linkse religieuze politieke fanataci die wel de grootste bek hebben en gaan ogen tollen en willen ze bloed zien als de SGP iets roept wat niet in hun denkwijze past maar die wegkijkenen als voor de zoveelste keer een moslim een aanslag pleegt en heb ook een hekel aan media die vanuit welke denkwijze dan ook duidelijk hun minachting tonen door gewoon anti te zijn.... zoals ook de schrijver van dit stuk.

iemand nog koffie en een peuk?

ja-nee-misschien | 30-10-18 | 20:08

Grefoboys en blokkeer-Friezen zijn straks misschien wel de enigen die dapper vochten tegen de bezetters van ons polderlandje. Zo zullen we ooit nog eens terug kijken, om vervolgens te concluderen dat we iets TE tolerant zijn geweest.

H.Teeuwen | 30-10-18 | 19:43

En dan heb je nog de "wij horen nergens bij" en "deze schutting zit zo lekker" muppets.

Sceptische_autist | 30-10-18 | 19:17

Wees blij dat er een partij is die wat doet. En het vagevuur, daar geloven deze gereformeerden niet in.

DeRobber | 30-10-18 | 19:09

Go SGP! Dit heet geen jihad maar kruistocht.

Fcknwckd | 30-10-18 | 18:44

Speciaal voor de islamitische medemens wordt het Kerstfeest veranderd in winterfeest, niet te verwarren met ijspret.
Voor geen enkele andere godsdienst gaan we zo diep op de knietjes liggen; het is werkelijk te gek voor woorden. Terecht dat de mannenbroeders van de SGP dit hekelen!
Waarom waarom?? Wat is er zo speciaal aan de islam dat we zo buigen voor de islam??

marjen | 30-10-18 | 18:38

Beste Mosterd, u zei nep God laten we testen.

Ik wil u een basis geven hoe alles is ontstaan, er zijn 4 vragen waar u mag kiezen.

Vraag 1
1: Big bang ( alles uit het niets is ontstaan) miljarden jaren geleden.
2: U droomt .
3: Dat Heere God alles heeft gemaakt met een intelligentie.

Vraag 2 intelligentie nodig ?
1: Geen Intelligentie nodig bij Big Bang (uit het niets)
2 u droomt weer.
3 Creeeren heeft men Inteligentie nodig

Vraag 3: Waar komt Inteligentie vandaan?
1: Big Bang geen oorsprong voor inteligentie (uit het niets)
2: Doorgaan met dromen alsof je niet bestaat.
3: Heere God is een Inteligentie, en Heere God is Eeuwig.

Vraag 4: Wetenschap bewijst voor inteligentie.
1: Geen wetenschap voor nodig en ook niet bewezen (uit het niets)
2 Slapende mensen denken niet, alleen maar slapen en dromen alsof er niet is.
3 Wetenschappenlijk bewezen dat je inteligentie nodig hebt om na te denken wat je gaat maken.

Antwoord....................... God is bewezen Haluljua :)

Worf100 | 30-10-18 | 18:20

1,1,1,1 : Big Bang is meetbaar. Doe maar zoeken. Je spreekt hier niet over creatie, derhalve niet over benodigde intelligentie.
Dat terzijde; verplicht doen aan religieuze praktijken is dikke bullshit. Ik mocht m'n slayer shirt niet aan op de Katholieke Mavo, naja ok. Maar ik hoefde ook niet mee te bidden.

rodeolifant | 30-10-18 | 18:58

Big Bang is altijd op de tv. Is geen miljoenen jaren oud.

Jezus_Boeddha | 31-10-18 | 03:06

Ontologische en met name kosmologische (en dan aardig beter en voorzichtiger geformuleerde dan bovenstaande) falen iedere keer weer. Niet in de laatste plaats omdat de apologeet doorgaans niet een begin van een notie heeft van het aangegrepen onderwerp.

Het komt eigenlijk neer op het causaliteitsprincipe: wat wil zeggen dat alles een oorzaak moet hebben behalve God zelf. Waarom God zelf geen oorzaak moet hebben is dan altijd een kwestie dat je maar moet aannemen omdat anders het argument niet werkt.

Evenwel zijn gebeurtenissen zonder oorzaak aan de orde van de dag. Radio-aktief verval op atomair niveau bijvoorbeeld is er eentje. Vrijwel alle interpretaties van kwantummechanica zijn er op gebaseerd, behalve misschien onder bepaalde aannamen (Everettiaanse) veelwereldeninterpretatie(s), maar dat is niet compatibel met christendom of eender welke religie dat het bestaan van vrije wil bijvoorbeeld vooronderstelt. Daarnaast is het om allerlei andere (waaronder wetenschapsfilosofische en epistemologische) redenen problematisch. Dat zijn alle andere interpretaties trouwens ook, maar goed.

Het is niet bekend wat er gebeurt op het moment van de Big Bang (dit is een beetje kromme omschrijving omdat in de kosmologie hier een andere episode mee wordt bedoeld dan hier het geval is) omdat de bestaande en beproefde wetenschappelijke theorieën niet tot in deze energieregiems reiken. Het vermoeden is dat een nog te ontwikkelen kwantumzwaartekrachttheorie daartoe wel in staat zal zijn, maar de beste pogingen tot nu toe: supersnaartheorie en loop-quantum gravity alsmede andere theoretische benaderingen, waaronder Loll's causal dynamical triangulations hebben allemaal hun eigen problemen.

In ieder geval is een sterke aanwijzing direct te meten aan de hand van de kromming van de ruimtetijd op allergrootste schalen aan de hand van de grootte en schijnbare grootte van bepaalde 'vlekken' op de achtergrondstraling dat sterk suggereert dat totale energie van het hele zichtbare heelal en alles wat erin is gelijk is aan 0. Dit is exact de hoeveelheid energie die je (de wet van behoud van energie indachtig) nodig bent om een heelal uit niets te kunnen laten ontstaan.

Mazzelstof | 31-10-18 | 06:44
▼ 1 antwoord verborgen

ik begrijp dat de auteur graag de gierende atheïst speelt, want dat is rebels... hum.. het komt op mij over als geen partij durven kiezen, en uiteindelijk zullen we keuzes moeten maken, en mijn keus zal niet vallen op Mekka.
We leven in gevaarlijke tijden waarin degenen die ons zogenaamd vanuit de grondwet gezien zouden moeten beschermen, ons lachend richting een burgeroorlog duwen. Ik moet de eerste griffo nog zien die een bomaanslag pleegt of wild om zich heen gaat steken met een vleesmes. O wacht, dat waren allemaal natuurlijk suikerpatiënten.
Alsof een atoombom op ons wordt afgeworpen en de machthebbers zeggen 'o maar dat is helemaal geen atoombom hoor'.

Datsun_Cherry | 30-10-18 | 18:09

Spijker en kop

Sceptische_autist | 30-10-18 | 19:18

Mosterd slaat de plank mis. Het probleem van de SGP is niet het bezoek aan een moskee an sich, maar het moeten deelnemen aan de gebruiken van het geloof. Dit is ook vreemd. Dit zou zoiets zijn als de kinderen naar een Katholieke kerk te sturen en daar verplicht een hostie te laten eten.

Elk verplicht bezoek aan sprookjeshuizen zijn op zich al verwerpelijk, maar het ook nog moeten meedoen alsof je in het betreffende sprookje gelooft, is ronduit schandalig.

SamV | 30-10-18 | 17:03

Maar wij moeten wel jullie sprookjesboek tolereren met jullie evolutie theorie, daar hoor je niemand over klagen.

Worf100 | 30-10-18 | 18:08

Worf100 | 30-10-18 | 18:08
Jij nu toch?

Maar dat mag. Is ook maar een theorie. Is echter iets anders dan een bezoek aan een geloofshuis (zo beter?). Geen problem om kinderen te vertellen dat er verschillende soorten geloven zijn en zelfs wat ze inhouden. Dat lijkt mij wel meer dan genoeg voor duiding van de samenleving.

SamV | 30-10-18 | 19:21

Evolutie is een feit, zo zit de natuur in elkaar, het is niet de kern van de theorie, dat is evolutie door natuurlijke selectie.
Zelfs creationisten, mits niet helemaal te dom om te poepen, geloven in evolutie, ze trekken alleen een arbitraire grens tussen "micro-" en "macro-evolutie" en besluiten op grond van het feit dat een consistente wetenschappelijke theorie in strijd is met een geloof in scheppende goden - of voor sommigen een ca 6000 jaar oude Aarde en een varende dierentuin op een globale regenplas - dat ze het laatste maar beter afwijzen.

Mazzelstof | 01-11-18 | 07:05
▼ 1 antwoord verborgen

Eindelijk tegengeluid vanuit de politiek. Het is niet normaal dat kinderen met hun kont omhoog naar het westen moet knielen voor een iemand die zelf nou niet bepaald een groot iemand was.

Eddy67 | 30-10-18 | 16:58

Grefo's doen niet aan Vagevuur Mosterd. Die zakken meteen door naar de hel. De katholieken hebben die ontsnappingsclausule verzonnen.

kokkie klaphaak | 30-10-18 | 16:54

Jammer dit.

Gelukkig is de SGP vergevingsgezind. Over een paar jaar zullen we ze dankbaar zijn, zij waren de eersten die het zwaard ter hand namen en het kwaadaardige islamgezwel terugdreven naar Mekka.

Is voor de moslims zelf ook beter. Kunnen ze fijn rondjes lopen rond die zwarte kubus, de Ka'aba.

Vinden ze leuk.

Padjepejer | 30-10-18 | 16:51
-weggejorist-
Pseudoniempje | 30-10-18 | 16:40

De SGP heeft groot gelijk. Geen enkele ouder is verplicht zijn of haar kind naar een kerk te sturen, waarom dan wel naar een moskee? Omdat D666 en GroenIslamitisch dat zo progressief vinden?

lingo star | 30-10-18 | 16:36

Zelfs Aboe-Laadklep wordt eindelijk wakker mbt AZC geweld
Ik citeer:
""Om het aantal incidenten in het asielzoekerscentrum (azc) in Rotterdam terug te dringen, komt er per direct een stop op de nieuwe instroom van asielzoekers uit zogenoemde veilige landen. Ook wordt de beveiliging uitgebreid en worden maatregelen genomen om de uitstroom van een problematische groep migranten te versnellen.""
www.telegraaf.nl/nieuws/2742269/about...

telelezer | 30-10-18 | 16:31

Wat een kneus die mosterd. Onthoofdingen en zelfmoordaanslagen in de bible-belt... ooit van gehoord? Wel lopen janken als er iets van de Nederlandse cultuur verloren lijkt te gaan door de islam, maar als er refo's bij betrokken zijn dan gaan we daar maar grappen over maken. Goedkope humor. Verzin eens iets origineels.

inderdaad geen stijl | 30-10-18 | 16:23

Mijn idee!

BaldEagle | 31-10-18 | 00:13

Refo's vergelijken met islamo's is appels met peren vergelijken; ik heb tenminste geen herinnering aan onthoofdingen in Staphorst of vliegtuigen die de Euromast en de Dom in Utrecht hebben verwoest.

Nelis SplitBloes | 30-10-18 | 15:55

Dat is wat ze gemeen hebben met moslims. In Afghanistan, Pakistan en Nigeria is polio endemisch. De enige landen. Weinig grefo's, veel moslims. Anti-vaccinatie is naast een religieus dingetje ook een hoog-opgeleid (ik kan guillian barre spellen), links (complot grote bedrijven - Big Pharma) èn rechts (complot van regeringen en gesubsidieerde medische zorg) dingetje. Het is al met al een inclusief dingetje met een grote mate van diversiteit en dus per definitie goed.

Mazzelstof | 30-10-18 | 17:33

Ook gebrek aan intellect he Mosterd? Als je de refo's zou graag op hun plaats zet (niks mis mee) dan graag ook een werkbare oplossing voor het door jou geschetste probleem? Oh nee, schimpen is veel makkelijker.

ProfessorX | 30-10-18 | 15:40
-weggejorist-
Jezus_Boeddha | 30-10-18 | 17:24

De Muppets uit Staphorst zijn in ieder geval niet geweldadig.

Toontje50 | 30-10-18 | 15:28

Wanneer je geen verstand hebt van de Christelijke godsdienst praat er dan niet over. Atheïsme is voor domme mensen.
Stukje geschiedenis. Het is een historisch feit dat Jezus heeft bestaan en is gestorven onder Pontius Pilatus. Zijn 1e volgelingen (de apostelen), die Hem kenden zijn onder erbarmelijke omstandigheden gestorven (behalve Johannes, hij is verbannen en gestorven op hoge leeftijd). Nooit hebben apostelen de claims die zij over Jezus maakten herroepen (zij kenden Hem en mensen sterven niet voor een leugen, waarvan ze weten dat het een leugen is). Zonder de Opstanding is het Christelijk Geloof niets waard. Het Christendom is gefundeerd in echte gebeurtenissen die in de werkelijkheid hebben plaatsgevonden.
Wat hebben we, in de huidige tijd, te danken aan het Christendom: mensenrechten (ook vrouwenrechten), de wetenschap, zoals we die nu kennen, volledige afschaffing van de slavernij, die normaal was in de antieke wereld, maar ook normaal in de islamitische wereld, deze afschaffing is wereldwijd afgedwongen en afgeschaft, de verlichting (deze had nooit kunnen plaatsvinden in een andere wereldbeschouwing, zeker niet in een atheïstische (denk daar maar eens over door) en een seculiere staat (geef aan God wat van God is en aan de keizer wat van de keizer is), het buitenhouden van de islam, en als allerbelangrijkste een raamwerk waarmee je de wereld kunt beschouwen. Doe dat maar eens op een modernistische manier, waarin alles een waarheid kan zijn. Dat zal mij toch een wetenschap voortgebracht hebben. (denk daar ook maar eens over na)

Wat hebben atheïsten voortgebracht: ten eerste een bedacht vliegend spaghetti monster, bedacht om te laten zien dat alle geloven, in hun geloof dan, verzinsels zijn.

ten tweede: een 100% atheïstische staatvorm: het communisme. Veroorzaker van een belachelijk groot aantal doden in een zeer korte tijd. En dezelfde 100% atheïstische staatsvorm is nog steeds bezig om zijn onderdanen op de juiste manier te laten leven. Met vrijheid heeft dat niets te maken.

ten derde: het overkoepelende raamwerk van denken dat nihilisme heet. Geweldig.

Toon respect voor het werk wat onze voorouders hebben gedaan. Toon respect voor Jezus waar onze gehele beschaving op is gestoeld en toon eens respect voor al die voorouders in jezelf die zo slim waren om voor Jezus te kiezen.
Wanneer je Jezus als mythe beschouwd ben je dom en echt niet slim, ook al denk je van wel.

Jesaja | 30-10-18 | 15:25

*houd

Stijl_Loos | 30-10-18 | 16:04

Wat een slap gelul...
Voor domme mensen is religie uitermate geschikt en atheïsme juist niet.

Hoe kun je nou rationeel nadenken en er dan toch van uit gaan dat er een almachtig opperwezen is dat ouder is dan het heelal, die alle mensen op aarde (en wie weet welke planeet nog meer) in de gaten houdt, kent, een plan voor ze heeft en zelfs na hun dood nog macht over ze heeft. Klinkt mij niet echt aannemelijk in de oren.

Dat er een gozer rond heeft gelopen die Jezus heette geloof ik ook wel, maar dat was geen zoon van god, want die bestaat niet.
Gewoon een buitengewoon mens.

Voor wat atheïsten bereikt hebben verwijs ik je naar wiki:
- nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_athe%...
- en.wikipedia.org/wiki/Lists_of_atheis...
Ik denk dat als de kerk de mensen vroeger niet had vervolgd voor atheïsme de lijst nog veel langer was geweest.

Haram_Kafir_4ever | 30-10-18 | 17:11

Hear hear.

Jezus_Boeddha | 30-10-18 | 17:26
▼ 1 antwoord verborgen

Normen en waarden die je voorschrijven je vrouw te slaan wanneer ze geen zin in sex heeft of klaagt wanneer je naar de hoeren gaat, welke man wil dat nou niet? Kun je geen vrouw krijgen? Je neef heeft vast nog wel een zus.

Sans Comique | 30-10-18 | 15:13
-weggejorist-
ccr316 | 30-10-18 | 15:10

Mosterd, Mosterd, wat is dat toch met u? Steeds die afrekening aan het adres van het christendom door het op één hoop te gooien met de ketterij die islam heet. Ik wil u serieus nemen maar u maakt het me wel erg moeilijk op deze manier.

Willibald von Klúúúk | 30-10-18 | 15:06

Hallo zeg, islam vergelijken met Christenen en het geloof op 1 hoop gooien. Nee dat klopt niet. Misschien een extra geschiedenis les volgen hoe het ook al weer in elkaar zit.

AMX pri | 30-10-18 | 14:54

Kerkelijk christendom had wel heel gewelddadige kanten. Wel eens van de inquisitie gehoord?

Jezus_Boeddha | 30-10-18 | 17:28

Je mag geloven wat je wilt, of je nu christen bent of een moslim. Wat niet mag, is anderen die niet in jouw persoonlijke god geloven dwingen om zich aan de voorschriften van jouw religie te houden. Zo'n Kaag, die als een laffe slaaf met een hoofddoekje op een of andere sjeik bezoekt, begrijpt dit niet. Dat geldt ook voor ons koningshuis. De eerste vrouwelijke minister die in Saoedi-Arabië geen hoofddoek draagt, verdient het om premier te worden.

BrabantsVerzet | 30-10-18 | 14:43

Helemaal mee eens. Kaag kun je het niet eens kwalijk nemen als gehuwd met een Hamas-vent maar het Nederlandse koningshuis dat buigt voor de afgod allah is tenenkrommend. Maar ook zij zullen eens staan voor de rechterstoel van Christus - Die ze verraden hebben -.

Lupuslupus | 30-10-18 | 14:51

Helaas hangt de islam aan elkaar van dawah en jihad en is het de heilige taak van iedere gelovige te bekeren en te veroveren.

AdmireMyNuts | 30-10-18 | 15:00

Gereformeerd en islamitisch kun je helemaal niet op 1 op 1 vergelijken als "een religie". De 1 heeft onder meer als gebod "gij zult niet doden", de ander gebied haar volgelingen "gij zult alles doden wat los en vast zit".

Dutchbeaurouge | 30-10-18 | 14:26

veldmaarschalk is dus ook tegen zwarte piet en vind dat de blanken moeten boeten voor de slavernij van paar honderd jaar geleden etc... gefeliciteerd met de titel SWJ'er Veldmaarschalk Sorry

ja-nee-misschien | 30-10-18 | 14:51

shit... ik zal op de brandstapel moeten volgens taalkundigen in ons midden... hij vind oeiiiii dodelijke onvergefelijke fout :)

ja-nee-misschien | 30-10-18 | 14:55

De Bijbel misbruiken om je eigen wandaden 'goed' te praten is nooit de juiste weg. Er staat 'gij zult niet(!) doodslaan'. Daarachter volgt een Punt en niet 'ja maar dit en ja maar dat'. Sterven = God ontmoeten en persoonlijk terechtstaan.

Lupuslupus | 30-10-18 | 14:57
▼ 1 antwoord verborgen

Twee geloven (één god) op één kussen, daar slaapt de duivel tussen. Dat al. Dus helemaal twee goden in één land, moet wel geven een hoop trammelant. Succes!

squadra | 30-10-18 | 14:24

Het is niet meer dan logisch dat juist gereformeerden afgeven op moslims, hoewel het ook wat tweeledig is. Wanneer een gereformeerde oprecht gelooft, impliceert voor zo iemand dat het geloof van een moslim onwaar moet zijn. Er is immers sprake van een monistische religie. Aan de andere zijde hebben ze maken met vrijheid van godsdienst. Wanneer ze intolerant worden jegens de godsdienstvrijheid van moslims kunnen ze daarmee in de eigen vingers snijden. Wat dat betreft ben ik blij met de SGP, die meer gewicht aan het eerste geeft dan aan het laatste, in tegenstelling tot de ChristenUnie.

Van Urk | 30-10-18 | 14:15

ik denk dat meneer mosterd iemand is die in de supermarkt appels in een zak stopt en bij het afwegen drukt op peren ipv appels. Ik heb niet veel met SGP en CU al is de SGP op vele punten duidelijker en niet zo slap als de CU en vele andere partijen maar ik heb werkelijk nooit problemen met mijn SGP stemmende buren maar juist gemak maar met de oorspronkelijke 'woestijnbewoners' is dit wel even een iets ander verhaal helaas. Maar goed je hebt altijd christenhaters, was ik vroeger ook eerlijk gezegd. Tot ik volwassen werd, ging werken, een huis kocht en dat in een straat met meerdere christen gezinnen. Mijn vooroordelen over deze mensen heb ik keihard moeten bijstellen en snap ik niet waarom ik zo anti was.

ja-nee-misschien | 30-10-18 | 14:30

Wat een mooi en duidelijk verhaal. Dank daarvoor ja-nee-misschien.

Lupuslupus | 30-10-18 | 15:07

Zucht... gaat GS de X66 toer op? Panelen staan vol met redenen waarom christendom/SGP stukken beter is voor de samenleving als islam/DENK. Is kerkbezoek dan ook een verplicht onderdeel van de inburgering (voor zover dat uberhaupt nog wordt ingeburgerd)? Of nog iets onschuldigers als handen schudden. Nu is er weer een tegengeluid en dan niet verder komen dan een beetje goedkope X66 retoriek.

heavydigit | 30-10-18 | 14:15

Nou Mosterd, ben je aan het solliciteren voor burgerschap in het kalifaat? Christendom is stom maar een stuk minder stom dan de Islam en bovendien inderdaad van oudsher verbonden met onze normen en waarden. Of dacht jij dat deze normen en waarden uit de lucht zijn komen vallen of allemaal toe te wijten zijn aan de verlichting?

WatZalIkErvanZeggen | 30-10-18 | 14:12

Gaaaaaaaap. Gristenfundies die zeuren over geitenneukfundies. Gevalletje pot, ketel, zwart. Gelukkig zijn de sprookjesboekaanhangers nog maar 49% (en rap afnemend).

Azijnist | 30-10-18 | 14:09

Die 49% zal nog verder afnemen en tenslotte zal iedereen op aarde - behalve de waarlijk gelovigen in Christus - Satan aanbidden. Ook u. Wees er maar trots op. U bent blijkbaar op de 'goede' weg daarheen, getuige uw plempsel. Succes ermee.

Lupuslupus | 30-10-18 | 15:09

Als atheïst aanbid ik niemand. Religie is een kruk om op te leunen voor mensen die niet zelfstandig door het leven kunnen omdat ze de realiteit ervan niet aankunnen : het leven is zinloos!

Azijnist | 30-10-18 | 20:43

@Azijnist: Je hebt wel erg veel geleuter nodig om je atheisme door te drammen, nietwaar? Dat is trouwens iets wat veel atheïsten doen: hun domme leeghoofdigheid aan anderen proberen op te dringen! Eerlijk gezegd denk ik dat jij zo iemand bent die niet zelfstandig door het leven kan omdat er niets in je bovenkamer zit en je in een eeuwigdurend cirkeltje ronddraait! Zielepoot!

BaldEagle | 31-10-18 | 00:31

*Polderkruistocht

BlijkbaarNormaal | 30-10-18 | 14:06

IK heb minder moeite met de zwaar gereformeerden in onze samenleving dan met de salafisten en ander islamitisch tuig. Zij blazen geen mensen op en houden hun religieuze overtuigingen meestal binnenshuis. Alleen moeten we hen geen rol geven in ons parlement, want dan komt hun ware aard naar boven. Paul Blokhuis wil alles verbieden wat hen onwelgevallig is, en dat is HEEL veel. Christen Unie, SGP en Denk zijn gekozen door een deel van het volk en daarom moet ik accepteren dat zij in de regering zitten, maar ik hoop wel dat hun invloed nooit groter gaat worden.

Toos Bevergeil | 30-10-18 | 13:59

Niemand gelooft nog in Baal, de Egypyische goden, de Griekse goden, de Germaanse goden, de Vikinggoden (of zijn dat dezelfde), de .... etcetera etcetera. En terecht: leuke folklore en geschiedenis maar geen 'waarheid'.
Dan kan ik niet begrijpen dat in deze tijd van wetenschap en onderwijs iemand nog serieus kritiekloos gelooft in die enkele resterende god. (Maar ik begrijp de kijkcijfers van Boer ziekt vrouw ook niet)

Winter_is_coming | 30-10-18 | 13:50

Wie na bestudering van de cel, DNA en de werkings er van geloofd dat dit spontaan uit wat water en steen is onstaan is mijns inziens ziende blind.

Tronald_dump | 30-10-18 | 15:58

Sans Comique | 30-10-18 | 15:18
De Schepper is er altijd geweest en zal er altijd zijn. Dat is voor de gewone mens niet te bevatten. Immers, voor de mens heeft alles een begin en een eind. Het ware geloof is een gave van God en niet iets dat de mens zich eigen kan en wil maken. In de grond is ieder mens een vijand van God, een opstandeling zoals Adam in het Paradijs was. Pas als de mens door het Woord (de Bijbel) en de Geest van God ziet wie hij zelf is en wie God is, komt hij tot geloof. Dan bidt hij: "Heer, ai maak mij uwe wegen door Uw woord en Geest bekend. Leer mij hoe die zijn gelegen en waarheen g'Uw treden wendt. Leidt mij in Uw waarheid, leer ijv'rig mij Uw wet betrachten. Want Gij zijt mijn heil o Heer, 'k blijf U al de dag verwachten.

Denk aan t Vaderlijk mededogen Heer, waarop ik biddend pleit. Milde handen, vriend'lijke ogen zijn bij U van eeuwigheid. Sla de zonden nimmer ga die mijn jonkheid heeft misdreven. Denk aan mij toch in genâ, om Uw goedheid eer te geven".

Lupuslupus | 30-10-18 | 16:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Zo @mosterd. Je periodieke ontlasting richting refo's weer kunnen uiten? Er zijn meer christenen dan alleen refo's hé? Probeer es een beetje normaal te denken. Een hele hoop van die christenen hebben dit land gemaakt tot wat het was, iig vóórdat de 'jij bent welkom' sektes zoveel ruimte kregen. SGP kliek is ook erg beperkt in hun visie en denken, maar er zal nooit eens iemand zijn die een sgp'er met baard en rugzak in de trein ziet en denkt ... huh... dat is eng, als ie maar niet ontploft...

De sgp'er Staaij wordt als meest integere politicus op het binnenhof gezien... mag jij raden wat ze van zijn islamitische opponentjes vinden...

Glennfiddich | 30-10-18 | 13:49

Hear hear.
Dat afkraken van het christendom is bovendien zooooo D66.

Schmalz | 30-10-18 | 13:56

De grefo's. Het zijn gelovigen, maar wel ONZE gelovigen.

JvanDeventer | 30-10-18 | 13:44

haha daar ben ik het 100% mee eens

ja-nee-misschien | 30-10-18 | 14:37

Grefo's willen anderen altijd dingen verbieden die ze zelf (vrijwillig) niet mogen. Eng volk, net als de mohameddanen en linkse schoolbesturen die ze nu op de korrel hebben.

Pislinq | 30-10-18 | 13:37

Grefo's vinden dat zij medeverantwoordelijk zijn voor het zielenheil van hun medemensen. Dus als die zich niet goedschiks naar de wens van God schikken, dan maar kwaadschiks. Niet zo zeer voor hún eigen zielenheil als wel die van de gelovige zelf. Maar dergelijk egoïsme wordt op de dag des oordeels wel doorgeprikt hoor. Je kan jezelf misschien belazeren, maar de Heere niet.

Sans Comique | 30-10-18 | 15:40

U moet kiezen
x Gristengekkies
o Moslimgekkies
o Groengekkies

zeiksmurf | 30-10-18 | 13:34

Inderdaad, vergeet Groenlinks niet bij de religies te zetten. En als je moet kiezen, dan maar voor de minst agressieve.

Vod Kanockers | 30-10-18 | 13:41

x Groengekkies
Religekkies kan ik niet serieus nemen. Groengekkies slaan hooguit een beetje door in wat verder wel verstandig is.

koeberg | 30-10-18 | 13:44

liever geen maar ok dan maar toch de x Ggekkies

ja-nee-misschien | 30-10-18 | 14:39

Ben zelf grootgebracht in SGP gezin, zelfde als islam, zelfde opvattingen alleen geen geweld, of misschien toch, geestelijk geweld ja, dat wel, keiharde indoctrinatie van kinderen, oprotten met beide stromingen en NOOIT buigen voor die zieke ideëen om je kind naar de moskee te laten gaan, gewoon ziek melden en iets leuks met ze gaan doen, religie is voor 18+, op school gewoon kennis verzamelen en geloven doe je maar lekker thuis, oprotten met speciaal christelijk onderwijs, schrappen uit de grondwet, onderwijs moet voor alle kinderen gelijk zijn lijkt mij

goedgeheugen | 30-10-18 | 13:33

De grefoscholen gaan over een jaar of 10 nog heel gewild worden bij atheistiche ouders. Over een jaar of 10 stikt het op openbare en christelijkescholen van moslims. Tja dan maar op zo'n verfoeide grefoschool.

Tronald_dump | 30-10-18 | 13:51

Het zijn altijd de ex-rokers die vinden dat alle rokers subiet ter dood moeten worden veroordeeld.

Tisnietanders | 30-10-18 | 14:09

@ Smurf Romeinen 1:20 zegt: Want Zijn onzienlijke dingen worden, van de schepping der wereld aan, uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijn eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te verontschuldigen zouden zijn.

Pseudoniempje | 30-10-18 | 16:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Die gelovige muppets van de SGP mogen dan wel gelovige muppets zijn, maar het zijn wel ónze gelovige muppets. Daarom zeg ik: Eigen Achterlijkheid Eerst!

Hetze Haatstra | 30-10-18 | 13:32

GroetenVanUrk | 30-10-18 | 13:48 |
Precies. Als ik mag kiezen tussen dat heerlijk kneuterige pepermuntsabbelen en hele noten zingen enerzijds en gewelddadige zandbakhaat anderzijds dan sla ik mijn gezangenboek open en sabbel met liefde de rest van mijn dagen pepermunt.

Hetze Haatstra | 30-10-18 | 14:05

@GroetenVanUrk
Typische houding van conservatieve bange wezels. Met die mentaliteit hadden we de Afrikaanse savanne nooit verlaten. Bereikten van de 12 geborenkinderen nog steeds maar 3 de vruchtbare leeftijd en stierf de helft van de vrouwen in het kraambed. Wanneer geconfronteerd met een Duivel, zoek een andere weg. Anders verdien je ook niets beters.

Sans Comique | 30-10-18 | 15:45

Sans Comique | 30-10-18 | 15:45 |
Het lijkt me evident dat de profeetpijpers heel wat dichter bij de Afrikaanse savanne staan dan de pepermuntsabbelaars en ons ook eerder terug in de duistere middeleeuwen zullen storten.

Hetze Haatstra | 30-10-18 | 17:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Als atheïst ben ik toch heel verheugd dat de SGP het aandurft de indoctrinatie van Nederlandse schoolkinderen tijdens moskeebezoek aan te pakken.

Jackson | 30-10-18 | 13:31

Goh de christenen zien de bui nu ook eindelijk eens hangen? Stoppen ze dan ook met obstructie van uitzettingen en welkom heten op treinstations? En het pamperen van die uitvreters die dan na een paar jaar hun kerk opkopen met geld uit Saoedi Arabië en een moskee vestigen?

Mart6037 | 30-10-18 | 13:27

Dat zijn geen SGP'ers maar CU'ers

Tronald_dump | 30-10-18 | 13:29

En de CU zijn nog de slapers?

Mart6037 | 30-10-18 | 13:31

De meeste SGP'ers die ik ken, hebben simpathie voor Geert Wilders, de meeste CU'ers niet (Die kijken dan ook TV).

Tronald_dump | 30-10-18 | 13:37

Een gedachten experiment. Stel dat de neusjes niet helemaal correct gericht zijn op Mekka, maar bijvoorbeeld met 10 graden afwijking ernaast zitten. Dan schiet al dat vrome geprevel dus net aan het doel voorbij. Nu mogen we hopen dat de zwaartekracht dit ook aantrekt, want anders schieten ook nu de vrome woorden hoog over Mekka heen de ruimte in. Maar niet getreurd: al die misgeplaatste formules die langs Mekka heen de aarde omcirkelen, zullen ooit Mekka treffen. Ergo: het maakt niet uit waarheen de neuzen wijzen. Zelfs via de Noordpool komt de boodschap uiteindelijk op zijn bestemming.

Eeuwig..Op..Vakantie | 30-10-18 | 13:27

Ik heb dit met Algemene Relativiteitstheorie een beetje uit zitten rekenen en tot de conclusie gekomen: God is een tensor, invariant onder Lorentztransformaties. Ik heb dat uitgelegd aan een imam maar om een of andere reden snapte die het niet.

skoftig | 30-10-18 | 13:40

'onze normen en waarden' Zijn weldegelijk afkomstig uit de Joods / Christelijke hoek. Het is dat iedereen alles maar klakkeloos moet accepteren om mee te gaan met de kudde-bubbel, maar dankzij deze afzeikstukjes, verhinderen jullie zelf dat er mensen gaan betalen of lid worden. Eigen schuld, er zijn mensen die wel vasthouden aan de normen en waarden, beledig ze gerust, maar betalen gaan ze niet.

Inflammatorist | 30-10-18 | 13:22

De links dapperen Berbaar! U bent niet groot blauwogig toch?!

CalamityJane | 30-10-18 | 13:43

Bij mijn weten hebben de christen 1750 jaar de tijd gehad om iets zinnigs te zeggen over gelijke rechten voor vrouwen, wetten tegen dierenmishandeling, gelijke rechten voor homo's, het verbieden van slaven en praktisch al wat wij de verworvenheden van onze maatschappij noemen. Maar nooit gedaan. Die zininge dingen, daar is op een gegevn moment over nagedacht DOOR Christenen, omdat in die tijd iedereen christelijk was. Niet noodzakelijk gelovig. Dus daarom is het logisch dat de eerste Redelijken, de eerste Verlichten, van oorsprong christelijk waren. Maar hun conclusies hebben ze juist getrokken door eens te negeren wat er over moraal in de bijbel staat. Toch willen beweren dat onze moderne maatschappij is gegrondvest op Joodse en Christelijke waarden is daarom onzin. Onze samenleving is misschien gebaseerd op de Joods/Christelijke cultuur, maar daarmee zeg je heel wat anders.

Sans Comique | 30-10-18 | 15:52

Die stukken moraal die wij van Jezus zouden hebben overgenomen, heeft hij weer van de Boeddha. Dat verklaart praktisch alle verschillen tussen oud en nieuw testament.

Sans Comique | 30-10-18 | 15:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vind het goed dat NL nu ook openbaar campagne voert tegen Mohammed. Doet me goed om te zien, boven de snelweg, borden langs de weg, overal lees ik Mono!...

Bill le Koek | 30-10-18 | 13:21

Dus dan is er een clubje die wil regelen dat jouw kinderen niet naar de moskee hoeven te bidden is het weer niet goed. Ga jij het in plaats van hen regelen Mosterd?

jip_86 | 30-10-18 | 13:20
-weggejorist-
NerdAlert | 30-10-18 | 13:20
-weggejorist-
DikkeLul30Bier | 30-10-18 | 13:19
-weggejorist-
GroetenVanUrk | 30-10-18 | 13:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Abraham mag deze Mosterd halen...
Never forget where you came from, boy...

hoejeheette | 30-10-18 | 13:18

Ach, zijn de relimuppets weer bezig te bekvechten over welke toverfiguur nou groter is? Het zal ook niet. Tussenstand ziet er niet gunstig uit voor de gristenmuppets. Zullen ze wel van Jezus hebben. Veel praatjes maar liet zich naaien. Vergeven was de boodschap. Tja... Dat tegen oog om oog?

Ze zijn wel afwezig die toverfiguren. Zullen wel gehoorbescherming in hebben. Met dat gekrijs vanaf de beneden verdieping is het ook zo niet lekker chillen daarboven. Zal wel ouderdom zijn anders want blind zijn ze ook al. Of is dat die andere wang? Vooral blijven bidden. Zo effectief gebleken.

Standvastig | 30-10-18 | 13:18

Inderdaad, zeer effectief. Het christendom is de grooste religie op de wereld.

Tronald_dump | 30-10-18 | 13:24

Oog om oog is deel van de onderwijzing over proportionaliteit van straf en vergeldingsmaatregelen. Oog om oog is een beperking en beeldtaal, vergelijk oog om oog met oog om je kop eraf. Oog om oog is dus niet letterlijk of een vrijbrief om je boekje te buiten te gaan, dat is een valse voorstelling van zaken. Het was een aanknopingspunt om te geraken bij de mogelijkheid van vergeving en verzoening. Er zit een lijn in de Schriften.

Pseudoniempje | 30-10-18 | 16:35

Religie is dodelijk. Religie brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe. Bescherm kinderen: laat hen niet uw gebeden inademen. Daarom: religie 18+.

JackStick | 30-10-18 | 13:12

Fundamentalistisch atheïsme is dodelijker. Check de geschiedenis maar.

Tisnietanders | 30-10-18 | 14:11

oeioeioeioei.. Jack is er één die zegt wat D66 ook heimelijk wil... gevaarlijk en doe de groeten aan Stalin (extreem liberalisme is communisme )

ja-nee-misschien | 30-10-18 | 14:47

@ Tronald_dump en @ ja-nee-misschien
Dus ik moet alle religies accepteren om géén communist te zijn?

JackStick | 30-10-18 | 15:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarden uit het christendom zijn een van de redenen waarom we in een welvarende staat kunnen leven. Bovendien kun je met christenen probleemloos samenleven.

Ik zelf vind het ook een zeer onaangenaam idee dat mijn kind nietsvermoedend naar school gaat en na een busreis in een gebouw beland dat niet zou misstaan in Mekka waar vervolgens geknield dient te worden voor een vreemde god. Ben blij dat de SGP dit aan de kaak stelt, daar is niets hypocriet aan.

Die 'ja maar Staphorst' argumentatie komt me echt de keel uit.

Bvdb | 30-10-18 | 13:09

Uit het artikel van het AD:

,,Schoolkinderen worden door de imam geïnstrueerd te knielen en de islamitische geloofsbelijdenis te bidden. De eerste stap naar bekering tot de islam is gezet‘’

Kan het mis hebben maar dit klinkt toch erg als het bekeren naar de islam, maar dan zonder dat dit tevoren wordt medegedeeld. Om "moslim te worden" is het uitspreken van 2 simpele regels toch feitelijk voldoende? Zijn die 2 zinnen wellicht hetgeen bedoeld wordt in het AD artikel?

Wolveshead | 30-10-18 | 13:09

Klinkt het wel naar. Heb wel eens van een moslim gehoord dat het opdreunen van een paar lappen tekst in het bijzijn van een imam voldoende is. Daarna ga je de boeken in als moslim en mag je ook een kek naampje voor jezelf verzinnen. Vreemde snuiters zijn het maar wel effectief. Het zal allemaal wel wat lastiger worden als je van opperwezen wilt veranderen (of nog beter: stopt met dat virtuele en spirituele geleuter).

F5-toets | 30-10-18 | 13:28

@F5-toets | 30-10-18 | 13:28
Ik citeer maar even uit de volgende bron:
cdmw.nl/ik-wil-moslim-worden/

"Moeten er getuigen of een imam/geleerde aanwezig zijn tijdens het uitspreken van de Shahada?

Bij het uitspreken van shahada (geloofsgetuigenis) hoeft eigenlijk helemaal niemand aanwezig te zijn, omdat Allah de belangrijkste getuige is die men kan hebben. Een persoon die zich in zijn eentje in een kamertje of bijvoorbeeld in een woestijn bevindt, kan op elk moment moslim worden. Toch is het aan te raden om de shahadah af te leggen in het bijzijn van moslims ( Je zou het ook eerst alleen kunnen doen, en daarna in het bijzijn an anderen). Dit kan bijvoorbeeld in een plaatselijke moskee, in een islamitisch centrum of bij moslims thuis. Zo weten moslims dat die persoon ook moslim is, zodat ze hem/haar groeten met de Islamitische vredesgroet, voor hem/haar smeekbedes kunnen maken en voor hem/haar kunnen bidden als hij/zij overlijdt etc."

Wolveshead | 30-10-18 | 13:49
▼ 1 antwoord verborgen

Buigen voor een god? Ik dacht het niet. Ik buig zelfs niet voor de koning en die bestaat wel.

Koos Knak | 30-10-18 | 13:08

Theologie is weer een andere wetenschap. Eerst was er niets en toen ontplofte dat ook nog zo precies dat wij de enige blauwe planeet in het zonnestelsel zijn die leven heeft ... Is net zo geloofwaardig als "Eerst was er niets en toen schiep God het licht etc" God zal vast wel bestaan, maar noem een dan natuurwetten die voor menselijke rede niet vatbaar zijn in plaats van daar 60 boeken filofictie aan te besteden.

JeBroederInPolemiek | 30-10-18 | 13:16

Koos Knak | 30-10-18 | 13:08 | Zo lekker kort maar o zo waar !
Take care.

PopeyeKamper | 30-10-18 | 13:20

Ja, net een "gelovig meisje" omgeturned naar een rebelse bitch. En zij mij de Bijbel laten lezen. Loopt die hoer van Babylon weg en neemt een ander huis na 9 jaar. Ik trek het allemaal vrij slecht de vredige boodschap van het geloof. In deze tijden. Noem mij Job, maar dan 1 die wel van het geloof viel.
Sta overigens al jaren ingeschreven bij die vergieten klup. Leek me wel zo eerlijk qua innerlijke radicaal meter.

JeBroederInPolemiek | 30-10-18 | 13:08

Doe mij maar onze eigen reli-muppets maar als ik mag kiezen. Zijn niet zeurende hardwerkende, (te) gezagsgetrouwe mensen die weliswaar wat reli-beperkt zijn maar mij daarmee geen kwaad willen doen, ik kan daar wel mee door de bocht.
Die andere muppets daarentegen.... en ik vergeet nog bijna mijn kinderen zou ik nooit hebben laten knielen voor Allah, dan maar een boete opgelegd krijgen en die zou ik niet betalen. Geloof is een keuze maar niet mijn keuze en daar ben ik en mijn familie vrij in!

bwanabanjo | 30-10-18 | 13:07

Tronald. Dat geldt alleen voor orthodoxe kerken. Genoeg lichtere kringen waar je als getrouwd homo rond mag huppelen.

einStina | 30-10-18 | 13:33

einStina: Het gaat hier over de SGP ....

Tronald_dump | 30-10-18 | 13:35

In het ad artikel wel. Maar in de topics en tegels worden alle christenen over 1 kam geschoren.

einStina | 30-10-18 | 13:38
▼ 4 antwoorden verborgen

In december kunnen we weer een winterboom in huis halen om het winterfeest te vieren.

Koonkluk Huis | 30-10-18 | 13:06

Even?

Jongens en meisjes gescheiden?
Is dat niet tegen de wet?

Stapje verder
Is de moskee niet verplicht naast een mannetjes en een vrouwtjes ingang/ gebedsruimte OOK genderneutrale voorzieningen te treffen?

Joost2B | 30-10-18 | 13:05

Mocht je te maken krijgen met de situatie dat de school je kind naar een moskee wilt nemen, wees er bewust van dat je eigenlijk niet in een positie bent om te weigeren; als je je kind thuis houdt en de school meld dat bij de overheid, zal je een boete krijgen en als je dat aanvecht bij de rechter zal je verliezen. Natuurlijk kan elk kind zomaar even een buikgriepje en koorts krijgen...

Als mijn kind er echter mee te maken krijgt, dan neem ik hem die dag mee naar de Efteling en zend ik de school een selfie van ons in de Fata Morgana. De boete betaal ik lachend.

quantumcollider | 30-10-18 | 13:04

De stint wou niet starten?
Geintje, ik snap u best. Helaas is niet iedereen in de gelegenheid die boete, geen idee wat er op religieweigering staat tegenwoordig, zomaar lachend te betalen. Waarmee het in feite vrijheid van religie voor de gefortuneerden wordt. Het pleps moet maar gewoon buigen, of dus een lulsmoes ophangen. Dan nog liever dat laatste, no way dat mini-me naar zo'n grot gaat. Ik vertrouw erop dat die heel goed in staat zal zijn om zin van onzin te scheiden in religie, daar hebben we geen school voor nodig. Die moeten gewoon kindertjes volstoppen met kennis en zich er verder zo min mogelijk mee bemoeien.

elfenstein | 30-10-18 | 13:12

@meneer/ mevrouw kwantum
Vrijheid van religie, dus ook de vrijheid daarvan gevrijwaard te blijven.
Ik kan mij niet voorstellen dat een rechter deze zomaar naast zich neerlegt.

Hypothetisch: moslim slachto.. (excuus) kinderen tijdens kookles verplichtten karbonade te eten?

Joost2B | 30-10-18 | 13:12

6 euro?? Dat is lang geleden dat jij een boete betaalde.

Koos Knak | 30-10-18 | 14:07
▼ 1 antwoord verborgen

Ik geloof nergens in maar toch heb ik wel eens op ze gestemd, toen er ergens in Nederland afwerkplaatsen voor (heroïne)hoertjes gebouwd werden met van die stalen vangrails enzo. Ik dacht een idee van de PVDA.

uisge baugh | 30-10-18 | 13:00

Als ik MOET kiezen, dan toch liever SGP alsdan DENK. Zo is het ook wel weer.

atheïstisch stemvee | 30-10-18 | 12:58

De grootste fout die mensen maken is denken dat het Christendom de basis is van onze Westerse cultuur en welvaart. Dat is echt complete bullshit.

Westerse landen zijn in een stroomversnelling geraakt door overzeese handel. Al het geld wat ze hiermee verdienden kon geinvesteerd worden in innovatie en educatie. Dankzij de VOC kon men dijken bouwen en moerasland omzetten in landbouwgrond. Amsterdam en andere grote steden zijn gebouwd met geld van de VOC.

Het Christendom heeft geen ene shit hiermee te maken. Dat is hetzelfde als zeggen dat oliestaten rijk zijn geworden door de Islam.

Makleyn | 30-10-18 | 12:58

Christendom is wel onderdeel van onze historie en de islam niet.

lacucaracha | 30-10-18 | 13:22

Complete kul. Je voorbeeld van oliestaten is juist. Die profiteren van de aanwezigheid van olie maar verder krijgen ze niets voor elkaar. Als de olie op is dondert de economie straks in elkaar en wordt het gewoon weer woestijn, op enkele toeristenenclaves na. De christelijke waarden en normen gaan uit van goed rentmeesterschap, investeren in de toekomst, nadenken over de toekomst, eerlijk delen zodat iedereen profiteert.
Leg maar eens een kaart van welke landen van oorsprong christelijk waren (waarin christelijke normen en waarden ingebakken zitten) over een kaart van BBP per persoon.
Bovendien: algemeen basisonderwijs voor iedereen is een christelijk idee (voor het eerst door kloosters opgezet). De scheiding van kerk en staat is een christelijk idee. Zelfs de Verlichting komt uit christelijke normen en waarden voort, toen de Katholieke kerk het niet meer tegen kon houden dat de Bijbel in ieders eigen taal werd gedrukt en niet meer alleen in het Latijn werd gelezen, gingen mensen daaruit afleiden dat de juiste orde in de wereld is dat je je naaste behandeld zoals je zelf behandeld wilt worden. De basis van onze samenleving tegenover samenlevingen waar eigen eer of eigen sociale status als belangrijker wordt gezien dan eerlijk delen en om elkaar geven.

Tisnietanders | 30-10-18 | 14:18

De ontwikkeling van (delen van) de Westerse cultuur en welvaart wordt soms onterecht toegeschreven aan het Christendom of de de rol ervan wordt overschat. En soms is het ook helemaal niet in het belang van het Christendom om ontwikkelingen daaraan toe te schrijven. Tevens wordt de rol van de VOC overschat in de bijdrage aan de Nederlandse welvaart en ontwikkeling. Sla de jaarverslagen (voor zover de VOC inzicht had in haar activiteiten) en economische geschiedenis er maar op na. Tegelijkertijd is het niet zo dat de hele onderneming naar verre oorden geen invloed heeft gehad op de ontwikkeling van Nederland. De veel grotere handel met de Baltsiche regionen staat namelijk niet geheel los van de expedities en handel met verder gelegen oorden. De wereld is een toneel van strijd en domineren, dat is nou eenmaal zo, maar waarom zou je willen roemen in de VOC, roemen in genocide, geweld, discriminatie en uitbuiting? De VOC was niet cool, daar hoef je geen Groenlinks-SJW type voor te zijn om dat te beamen.

Pseudoniempje | 30-10-18 | 16:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Twee ijzertijd woestijnovertuigingen. Uit een tijd van papyrus, heksverbranding, pre-internet, hongersnoden, platte aarde, geen kennis van China of de America’s, ziekten waren straffen van god want bacterien bestonden nog niet. Sektarisch geweld. Draag geen twee verschillende soorten stof op je lichaam. Vrouwen zijn slaven. Kinderen zijn slaven. Slaven zijn uitwerpselen.

Wat een mooie tijd was dat om je ethisch moreel aante ontlenen.

Dat beide ideologiën snel mogej uitsterven en hun sprookjesboeken snel naast Zeus, Jupiter en Wodan komen te liggen.

Trans_Fimmermans | 30-10-18 | 12:58

Hear hear!

De Koreaanse Slet | 30-10-18 | 13:14

Mooi man. Vooral vasthouden aan je eigen simplistische wereldbeeld. Vast bij Netflix opgedaan?

Tisnietanders | 30-10-18 | 14:19

Religie, oftwel hersenspoeling, van jongs af aan, kinderen krijgen antwoorden op vragen die ze nooit zelf gesteld hebben

hotbrasil | 30-10-18 | 12:56

Alle eerste en tweede gelovige muppets op een stokje, het is bizar dat kinderen op schoolexcursie door eerste gelovige muppets wordt gevraagd te bidden&knielen voor de woestijn-pedo Mohammed en dat geen protest gehoord wordt uit de hoek van de atheistische muppets.

nick.name | 30-10-18 | 12:55

Satan was wel cool trouwens. Beetje lekker chillen in een warm plekje. Lachen om al die nep-gelovigen die zo hypocriet zijn als de neten. Tsja als ik zou geloven dan zou ik Satanist zijn. Lucifer is immers de brenger van het licht.

De Koreaanse Slet | 30-10-18 | 13:18
-weggejorist-
DikkeLul30Bier | 30-10-18 | 13:18

Ja hoor eens DKS, net zeg je nog dat je zelf God bent en nou maak je er weer wat anders van. Prima hoor, bij ieder geloof hoort een goed boek en die van Satan is een zeer prettig lezend werkje vergeleken met de rest. Absolute aanrader wat mij betreft:
www.studystore.nl/p/9780380015399/sat...

elfenstein | 30-10-18 | 13:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Een groot voordeel voor de Urkers en Staphorsters is dat zij na de islamisering van nederland in eigen enclaves blijven. Alle anderen die zo nodig moeten afgeven op christenen worden gezellig verstrooid in de moslimenclaves. Behalve de bemiddelden onder ons, dat snap je wel. De secularisering zet wel door. Niet kerkelijk hier! Ga wel voor het cultuur christendom!

CalamityJane | 30-10-18 | 12:54

Wat is cultuur christendom?

Trans_Fimmermans | 30-10-18 | 13:00

Trans
Heel eenvoudig gezegd. Het geloof dat de opvoeding via het christendom je niet eens zulke heel verkeerde waarden heeft bijgebracht. Tien geboden!
Dat maakt dat je niet de erge behoefte voelt zo los te gaan op het christendom.

CalamityJane | 30-10-18 | 13:54

Christengekkies dwingen niet dmv boetes af dat islamgekkies naar de kerk moeten en samen met de p(edo)astoor met hun knietjes op een bidmatje en de handjes gevouwen wees gegroet Maria bidden.
Islamgekkies hoeven zich dan in eens niet aan de wet te houden.

Dutch Peanut | 30-10-18 | 12:53

Er is maar één God en dat ben ik, en ik ben ook mijn profeet. Het duurt wel erg lang alvorens mensen dat eindelijk begrijpen.

De Koreaanse Slet | 30-10-18 | 12:53

Kompromat | 30-10-18 | 13:48

Ik zit te denken aan een geblondeerde hanenkam en een gebruind, gespierd en getatoeëerd lichaam. Qua gezicht zo'n ultra-mannelijk uiterlijk met een blik van diepe donkere grote ogen die kunnen doden op afstand. Het moet wel modern zijn natuurlijk. Een soort van joodse viking zeg maar.

Zoiets?

De Koreaanse Slet | 30-10-18 | 13:57

@DKS | 30-12-18 | 13:57

Dat is ‘m helemaal: lekker inclusief!

U gaat werelden veroveren.

Kompromat | 30-10-18 | 14:17

Kompromat | 30-10-18 | 14:17

Ik benoem jou bij deze tot tweede bekeerling en tevens profeet en daar bovenop eerste van de twaalf volgelingen van Kuif.

Gefeliciteerd mijn kind. Wij gaan de wereld veranderen. Goed of slecht ben ik nog niet uit. Maar veranderen!

De Koreaanse Slet | 30-10-18 | 14:37
▼ 9 antwoorden verborgen

De grefo’s laten geen bommen ontploffen, rijden geen mensen omver en snijden geen kelen door. Om de een of andere reden vind ik ze dus toch een heel stuk aardiger dan de fanatieke aanhangers van de Heilige Pedofiel. Maar dat zal wel aan mij liggen.

kunstliefhebber | 30-10-18 | 12:52

Tisnietanders | 30-10-18 | 14:24

Ehm. Ik haalde de vertaling van een protestantse gemeente hun website. Het staat er letterlijk.

Denial is not a river in Egypt.

De Koreaanse Slet | 30-10-18 | 14:29

Tisnietanders | 30-10-18 | 14:24

Maar laten we eventjes voor de lol zeggen dat jij een punt hebt. Waarom stond er tot zeer recent straf op homoseksualiteit en niet lang daarvoor de doodstraf? Bruggery iemand?
en.wikipedia.org/wiki/Buggery_Act_153...

Doodstraf tot 1861. Nu jij weer. Of zwegen al die "christenen" terwijl ze het er niet mee eens waren.

De Koreaanse Slet | 30-10-18 | 14:35

DKS, Die bijbeltekst staat in een rijtje van geboden voor de joden in het oudetestament. Volgens jouw gedachtengang zouden de SGP'ers zich laten besnijden en geen speklapjes eten en zondags aan het werk zijn.

Tronald_dump | 30-10-18 | 14:47
▼ 13 antwoorden verborgen

Orthodoxe refo's en moslims zijn, wat morele waarden aangaat: "pot&ketel.
SGP is een fervent gedoger van de Rutte kliek. Eigen schuld, dikke bult.
Ik ben tegen het ideologisch/religieus indoctrineren van kinderen. Zeker op openbare scholen. Feiten, waarde Watson.

Goedzo | 30-10-18 | 12:52

Je komt er wel achter wat het verschil is tussen refo's en moslims wanneer de moslims het hier voor het zeggen krijgen. Naïeveling.

du Roi Soleil | 30-10-18 | 13:08

Ach ik ken die ateisten wel. Zodra de openbare school zwart wordt zetten ze met hun grote bek hun kinderen snel op een christelijke school.

Tronald_dump | 30-10-18 | 13:10

"kennelijk zo ingeburgerd"; de kern in dit verhaal

Repliek_in_stijl | 30-10-18 | 12:49

Maar ze hebben wel gelijk! Onze kinderen horen niet in een moskee voor de ogen van een imam te bidden tot allah, dat is ziek! Dat ze een rondleiding krijgen en een verhaaltje erbij dat hun profeet erop los moorde en verkrachte, oftewel ook de andere kant van het geloof even goed belicht wordt, daar zie ik er geen probleem in. Ik denk hetzelfde erover bij een bezoek aan de kerk of synagoge, een rondleiding en erna op school een toelichting die de goede en slechte kanten benoemt van het geloof.

dutch bikkel | 30-10-18 | 12:49

Maar dan wel gewoon schoenen aan houden.

Knufter | 30-10-18 | 12:50

@Knufter Dat is hoe wij het doen in Nederland ja, dus ja!

dutch bikkel | 30-10-18 | 13:01

Als twee honden vechten om een been...
Ik begrijp de SGP wel. Die lui hebben zich in de loop der jaren met knarsen der tanden stukje bij beetje neergelegd bij de teloorgang van God's wereld en zich bereid verklaard, met grote tegenzin, om in te binden, zich tam en mak te gedragen en ruimte af te staan. En nu zien ze dat diegenen die die import-Allah aanbidden het stokje over lijken te nemen en juist die afgestane ruimte proberen te claimen.
"Als wij aan banden gelegd worden, dan moeten zij ook aan banden gelegd worden" is wat ze zeggen. Prima ontwikkeling dus.

Schoorsteenveger | 30-10-18 | 12:48

Er zijn niet veel mensen die dat weten, maar buigen voor een religieus systeem gaat nogal diep in je zitten. (Ook al is het maar een handeling...) Als je niet weet waarvoor je buigt is het beter om het niet te doen. Men zou het niet moeten doen en belangrijker, men zou het niet van kinderen moeten vragen. Doe het gewoon voor!

Einde van de Domheid | 30-10-18 | 12:47

Sowieso is er een groot verschil tussen 'kneeling down' en 'bending over'.

Knufter | 30-10-18 | 12:50

@ Knufter
Zappa fan? (zoals ik)

uisge baugh | 30-10-18 | 12:54

uisge baugh | 30-10-18 | 12:54

Ik ken mijn pappenheimers :)

Knufter | 30-10-18 | 12:57

Alle religie is complete nonsens. De Islam maakt het wel erg bont dus ik kan er wel in komen. Maar er zijn duizenden goden in de hoofden van de mensen genesteld, meer is het niet , nooit is er eentje waargenomen, dus zeer grote kans dat het allemaal onzin is. Ook die "God" en die Allah, net als Zeus en Wodan en de rest , zie lijst.

www.godchecker.com/

Zwizalletju | 30-10-18 | 12:47

De Thora getuigt van Jezus. Dorstig naar de Waarheid? Waarheid in de Thora. De waarheid over Jezus is te vinden in Numeri 2 > m.youtube.com/watch?v=u2_DCd2Yhww

Onweerlegbaar. Rabbijnse precisie geeft ons uitsluitsel. Groeten

Pseudoniempje | 30-10-18 | 16:00

Is er een keer een andere partij naast de PVV (en FVD) die de islamisering aan de kaak stelt, is het weer niet goed? Beetje spijkers op laag water zoeken.
Alsof Staphorstenaren snel in aantal toenemen.

Nuchternederland | 30-10-18 | 12:45

Ouders moeten inderdaad een onderwijsinstelling een contract laten tekenen dat hun kroost essentiële zaken worden bijgebracht en verre blijft van religie en linkse indoctrinatie op straffe van middeleeuwse folteringen van de schuldigen.

van stampij | 30-10-18 | 12:44

En tevens ook de politieke meningen van leraren. Kan mij herinneren dat mijn maatschappij leraar een SP activist was en zijn subjectieve mening vaak liet doorschijnen.

Er moest destijds een praktische opdracht gemaakt worden over een maatschappelijk probleem. Dus op 16 jarige leeftijd schreef ik een opdracht over azielzoekers, beschreven met feiten, instroom, ontwikkeling en mogelijle maatschappelijke conclusies.

Dit werd mij niet in dank afgenomen, en kreeg en 5,5 voor mijn goed geschreven opdracht.

Nu ongeveer 16 jaar later blijkt dat de conclusies die in had opgeschreven in de P.O dicht bij de huidige realiteit staan.

Ik had verdomme een 10 moeten krijgen

Schraapmaad | 30-10-18 | 12:58

dan was die maatschappijleerleraar geen goede SP' er. Die partij had in de jaren tachtig - de tijd, ook van Hans Janmaat - blijkens zijn pamflet "Gastarbeid en kapitaal" een hele duidelijke mening over wat toen nog "Gastarbeid" werd genoemd (en tegenwoordig omvolking mag heten).

Glasgow Argus | 30-10-18 | 13:11

De pot verwijt de ketel.

SlimmeBelg | 30-10-18 | 12:44

Bij mij weten is het nergens verplicht om mee te moeten naar een kerk en daar verplicht te bidden.

Tronald_dump | 30-10-18 | 12:48

Tronald_dump | 30-10-18 | 12:48 |
Helaas hebt u ongelijk. www.rijksoverheid.nl/documenten/kamer...

moskeebezoek betekent schoenen uit = conformeren aan de godsdienst.

-- edit : ah, ik lees u verkeerd. U noemt kerk ipv moskee. Nouja, excuus --

Knufter | 30-10-18 | 12:52

Amen Mosterd!
Feilloos de hypocrisie blootgelegd.

DrumPiet | 30-10-18 | 12:44

Haha die DrumpPiet, aanpakken die gelovigen (als het geen moslims zijn)

Tronald_dump | 30-10-18 | 12:49

In islamitische landen is nauwelijks ruimte voor andere religies, DrumPiet. In Marokko word je opgepakt en het land uitgegooid als je gaat 'evangeliseren'. In Nederland mag je gewoon de Koran op straat uitdelen. Het probleem van moslims is dat ze (vaak) met 2 maten meten.

Kuifje-in-Afrika | 30-10-18 | 12:54

Ja Piet, je zult maar zo geleden hebben onder het christendom?

CalamityJane | 30-10-18 | 12:57

Op zich hebben de tweede gelovige muppets hier wel oudere rechten dan de eerste gelovige muppets.

koeberg | 30-10-18 | 12:43

Bewijs?

Wat we wel kunnen stellen is dat de tweede muppets zich hebben neergelegd bij het gezonde verstand van de meerderheid en zich aan de geldende wetten houden
... daar hebben de invasieve eerste muppets schijt aan

Joost2B | 30-10-18 | 12:47

En die geile priesters blijven die kindertjes misbruiken.Ze hebben schijt aan de Paus.God to the Pope:"What a fucking shithole."Pope:"Prophet Mohammed liked little girls aswell.You don' t complain about that."God:"Because he is fucking dead.I can assure you there are not 72 virgins for him but 72 angry jews.I created the human race and I had my reasons to make 10% gay.Religion,homosexuality etc. keeps you on your toes and fighting .Makes things much more exiting up here."

Jan59 | 30-10-18 | 12:42

Het is heel simpel, in het ene leven ben je man, in een volgend vrouw, maar geestelijk zit je nog aan dat vorige leven vast. Lichaam, geest en ziel dus. Fantaseer er verder maar lustig op los.

SlimmeBelg | 30-10-18 | 12:48

Slimme Belg weet dingen! Nou Belg, wie heeft jou deze wijsheid bijgebracht? Je gaat dood en dat is het, einde van de rit.

dutch bikkel | 30-10-18 | 12:52

Jan59, snapt er geen drol van. Het gaat over de SGP en dan met de paus aan komen zetten ... man man.

Tronald_dump | 30-10-18 | 12:52

2000 jaar christendom die de westerse cultuur gevormd heeft en gebracht waar we nu zijn. Maar altijd zijn er wel weer wat hippe figuren die denken dat ze dat kunnen negeren en afzeiken. Wat onbezorgd kan omdat christenen tolerant zijn. Maar toch moeten ze nog even lekker nagetrapt worden middels karikaturen, generalisaties en neerbuigendheid. Want die hippe figuren hebben verder niks om zichzelf goed door te voelen ofzo? Schattig hoor.

einStina | 30-10-18 | 12:42

@ Kuifje-in-Afrika Kijk eens op reknew.org/

Pseudoniempje | 30-10-18 | 15:52

Dank u wel voor uw uitgebreide antwoord, eerwaarde. Ik ga nu opstijgen want vliegen en tot een volgende keer.

Kuifje-in-Afrika | 30-10-18 | 18:13

Graag gedaan sir. Goede reis en stay safe! Tot de volgende keer.

einStina | 30-10-18 | 18:29
▼ 18 antwoorden verborgen

Voor Christenen geldt het gebod van de Schepper:

"Eert géén uitlands god, wacht u voor uw zielen.
Wil naar Mijn gebod, Mijnen naam ten hoon,
voor géén valse goôn, voor géén vreemde knielen".

Lupuslupus | 30-10-18 | 12:41

Tronald_dump | 30-10-18 | 12:54

u vergeet moorden.

Knufter | 30-10-18 | 12:56

Joost2B | 30-10-18 | 12:51

GTA-live. Ik moest er even over nadenken, maar ik vat hem
(ik ben ook al half de 40 hè)

Bijtendehond | 30-10-18 | 12:58

Och arme. Ze weet nog steeds niet dat ze dezelfde God adoreert.

De Koreaanse Slet | 30-10-18 | 14:04
▼ 5 antwoorden verborgen

Ja, ik ben het ermee eens dat ouders op basis van overtuiging moeten kunnen weigeren om een religieuze activiteit uit te voeren.

BozePaarseMan | 30-10-18 | 12:41

Omgekeerd: ik ben het ermee eens dat weigering niet nodig moet zijn. De staat of een school behoort gewoon niet zulk gedrag te initiëren.

Knufter | 30-10-18 | 12:43

In mijn ervaring bieden scholen vaak wel 'vervangende activiteiten' aan als het kind, of de ouders, écht niet willen. Maar dat is vaak kiezen tussen met de klas op stap of in je eentje op school achterblijven in een strafwerk lokaal. Dreigen met leerplichtambtenaren volgt daar vlak achter.

GroetenVanUrk | 30-10-18 | 13:22

liever een refo dan een volgeling van mahomet.

geenspam | 30-10-18 | 12:40

Maar die Christengekkies doen het maatschappelijk vaak heel goed. Eerst hard studeren en daarna hard werken in het zweet des aanschijns.

Kuifje-in-Afrika | 30-10-18 | 12:40

Definitie. Datgene wat de grondslag en voorwaarde is voor alles wat bestaat) = God. Vraag: is God een Iets of een Iemand?

dr Rechts | 30-10-18 | 12:40

God is slechts een axioma uit de metafysica. Een constructie uit de oertijd en die, evenals de blindedarm, compleet overbodig is geworden.

Beefbus | 30-10-18 | 12:52

Beefbus | 30-10-18 | 12:52

Geloof het of niet maar ik las onlangs dat de blinde darm toch een soort van functie blijkt te hebben. Een reservereservoir van bacteriën als ik me niet vergis, of iets met insuline...

Knufter | 30-10-18 | 12:58

@ Knufter | 30-10-18 | 12:58
Misschien zit er wel een stukje god in!

Beefbus | 30-10-18 | 13:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik wil zelfs mijn kind niet in een moskee. En al helemaal niet met schoenen uit. Want het volgende is onderbroekje uit, ik ken die religeuzen.

Eerst maar eens naar die kubus in mekka op schoolreis, dan nog wel eens zien.

Knufter | 30-10-18 | 12:38

Appels en peren, Mosterd. Wanneer je hard genoeg stampt heb je fruitmoes. Maar ze zijn onvergelijkbaar, soort per soort.

Glasgow Argus | 30-10-18 | 12:38

De SGP is de enige en de laatste fractie die nog tegenwicht biedt aan de islam. Ik vind hun standpunt uitermate redelijk en ik had het ook redelijk gevonden wanneer hun standpunt was dat er helemaal geen moskeeen meer werden bezocht. Wat een looser-artikel dit!

du Roi Soleil | 30-10-18 | 12:37

SGP is een deel van Nederland. ISlam niet. Dus #JeSuisSGP.

Graaisnaaiert | 30-10-18 | 13:25

@Graaisnaaiert | 30-10-18 | 13:25
Jij zou de geschiedenis van Nederland er een keer moeten bijpakken.
Van heel Europa wat dat betreft.
Eeuwen oorlog, moord en doodslag tussen katholieken en de protestanten.
Totdat ze, hier, in Nederland, begrepen dat je elkaar lekker maf kan laten doen zonder elkaar de harses in te slaan. En de tijd en energie die je dan overhoudt kan benutten om centjes te verdienen en weteschap te dingessen.
Een van de grondvesten van ons land is de vrijheid van religie.
SGP is géén voorstander van die vrijheid. SGP is wat dat betreft heel vergelijkbaar met bepaalde fundamentele stromingen van de islam. Uit op onderdrukking van anders-, of on-gelovigen. Lijnrecht tegen een van de kernwaarden waar dit land zijn bestaansrecht aan ontleend.

two ball cane | 30-10-18 | 13:33

two ball cane | 30-10-18 | 13:3
Ehhhhh, nee dus.

J-van-de-Bontekoe | 30-10-18 | 14:25
▼ 2 antwoorden verborgen

"Grefo's" doen niet aan vagevuren. Dat je kinderen niet mag dwingen om voor een satanische afgod te buigen, lijkt me een gezonde zaak.

Guido | 30-10-18 | 12:36

Tronald_dump | 30-10-18 | 12:57 |
Ha nee bedankt. Na de meest recente begrafenis in die gemeenschap (ontzettend leuke happening, echt, veel mooie woorden over het leven van mijn oom *kuch* Samen met zussen (o.a. m'n moeder) op jonge leeftijd weg proberen te komen; verbannen uit gemeenschap, en uiteindelijk door zoonlief (wel weer een zwartekous) begraven in de kerk die hij tijdens zijn leven heeft verafschuwd, soort laatste wraak van die klootzak. Schuim, zondaar, geen woord positiefs, understatement-alert, over een zeer aardige en intelligente man) hebben we geen/nog minder contact meer met die tak. Het. Was. Absurd.
Ik ben niet in die gemeenschap opgegroeid, ik ben niet door familie verbannen en ik heb geen grote trauma's te verwerken. Ik heb de gevolgen gezien en meegemaakt. De 'interactie' met de paar zwartekousers die er nog zijn.
Als er al een boek over geschreven wordt, dan ben ik niet degene die dat hoort te doen. Maar zwaar gelovigen met 'gezonde zaak' combineren, ja, daar heb ik wel een plempseltje voor over.

Kouwe Kees | 30-10-18 | 13:21

Kouwe Kees:
Begraven worden in de kerk? Daar geloof ik geen zak van, gebeurd echt niet meer.
Dus je neef heeft z'n vader begraven. Maar niet niet op de manier zoals jij denkt dat je oom gewild had? Heeft die oom z'n zoon wel opgevoed als grefo maar hij zelf wilde er niets mee te maken hebben? Beetje vreemd verhaal.

Tronald_dump | 30-10-18 | 13:46

Tronald_dump | 30-10-18 | 13:46 |
Twintig jaar geleden inmiddels, dus één of ander kutgebouw bij een kerkhof, nou goed?
Oom is weggegaan, zijn zoon is op eigen houtje / interesse terug richting zwartekousen gegaan, met ruzie tot gevolg. Oom heeft op moment van overlijden geen vrouw meer, geen ouders en geen specifieke wens in testament over de teraardegang.
Maar waar het echt op neer komt: als jij het een vreemd verhaal vindt, dan klopt het niet toch? Die Kouwe Kees staat hier een potje aan z'n duim te zuigen is de insinuatie. Best, dat is jouw mening en daar blijf je maar lekker bij. Ik heb het niet verzonnen, Tronald, ik ben erbij geweest en het was horror. Hoef je geen zak van te geloven, het is iets dat in mijn geheugen staat geëtst, niet alleen het mijne uiteraard, maar Tronald van GeenStijl vindt het een vreemd verhaal.

Kouwe Kees | 30-10-18 | 14:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Godsdienst is een vrije keuze van de ouders en een school mag mijns inziens kinderen geen geloof of ideologie opdringen waar de opvoeders niet voor gekozen hebben. Ik heb geen kinderen maar anders hadden mijn kinderen een vrije dag van school gehad want als ze naar een moskee willen moet het hun eigen vrije keuze zijn.

Fedde71 | 30-10-18 | 12:35

Dit. Ik zie religies net als andere zelfopgelegde moeilijk-doenerij-bijzonderheden zoals vegetarisch zijn.
Leuk als je dat wil doen. En het kan geen kwaad om erover te leren. Maar het is buitengewoon onjuist om aan kinderen op te leggen dat ze maar even mee gaan doen met die gekkigheid. En als de moskee ze alleen iets wil leren als ze buigen zou elke zichzelf respecterende leraar voor z'n leerlingen moeten opstaan en zeggen 'nee, ons bezoek is niet op voorwaarde dat we met u meedoen. U mag vertellen over uw geloof maar de kinderen beslissen zelf of ze daaraan meedoen. U dient deze keuzevrijheid nadrukkelijk te onderschrijven en op geen manier iemands persoonlijke keuze tot gronde van uitsluiting te maken.' (er kan dus geen vip-tour voor de buigertjes komen).
Wat hierin lastig is is natuurlijk waar de grens ligt. Schoenen uit voor een moskeebezoek bijvoorbeeld. Is net als in een zwembad vanuit hygiënisch oogpunt best te begrijpen. Maar zou ook als onderwerping aan de moskee gezien kunnen worden.

two ball cane | 30-10-18 | 13:26

@two : Moskee meneer kan natuurlijk ook naar school komen ... dia projector mee en gaan...

neonreclame | 30-10-18 | 13:33

De ChristenUnie zou eens moeten voorstellen dat alle leerlingen verplicht naar de katholieke kerk moeten om daar even gedoopt te worden. Puur om even te kijken hoe de minder tolerante Nederlander daarop reageert.

Feynman | 30-10-18 | 12:34

@MarcS
Juistem, zo is het, dus een gebed zou kunnen gelden als een doop.

J-van-de-Bontekoe | 30-10-18 | 14:22

@Kuifje-in-Afrika
Er staat dan ook EEN equivalent, en niet DE equivalent. Lezen.

kom hoe heet ie | 30-10-18 | 14:28

Je moet je voornaam veranderen, je moet je naam laten opschrijven in een speciaal boek en het moet in het bijzijn van een geestelijke.

Kuifje-in-Afrika | 30-10-18 | 14:49
▼ 7 antwoorden verborgen

Moge zij allen eeuwig branden in de hel.

echt_links | 30-10-18 | 12:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken