Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Worstgate. Volkskrant sloopt eigen adverteerder

Zak advertentiegeld voor een hele pagina door de Jacob Bontiusplee gespoeld vanwege vernietigende recensie van een paar woordjes.

Rookworst zonder R is ook worst, maar rookworst zonder vlees is gewoon een neppe staaf liefdeloze troep. Volgens de Volkskrant dan he, want het testpanel van de wakkerste krant van Nederland kapotsloopt die stukgemarketingde vegabeuker van de Unox helemaal de moeder. "Onaangenaam zuur. 'Alsof er azijn in zit'. Uiterlijk niet slecht, maar qua smaak teleurstellend. 'Dit associeer ik niet met rookworst'." Burn, Unox. Ook op de Twitters is iedereen boos over die vegaworst en 'is dit land ons land nog wel'. Maar weten jullie wat nou zo mooi is? Als je geen zin hebt in die vegetarische faker, dan koop je hem gewoon niet en dan hoef je 'm ook niet te vreten. Precies zoals je niet op Sint-Maarten hoeft te wonen en precies zoals je ook geen Unox-mutsje op hoeft bij de nieuwjaarsduik - die foto staat na de klik.

Social

"Joechei straks lekker worst eten"

5 reten

Reaguursels

Inloggen

De rookworst geproduceerd met vlees is al niet te eten, tientallen slagersrookworsten zijn veel beter van smaak. De Unox rookworst wordt geextrudeerd zonder vel (darm), de worst heeft nog nooit een rookkast gezien, de rooksmaak komt uit een essence die door het deeg wordt gemixt. Zou dan de rookworst zonder vlees wel smaken?

Rudolfino | 01-10-18 | 22:20

Hier in Portugal minstens een keer per week naar de braziliaan.... vlees direct van het spit, zoveel je wilt... minstens steeds een kilo of zo....
En het gaat me nog beter smaken de komende keer wetende dat ik met deze reactie weer een paar groenlinkse snowflakes de dag heb kunnen verzuren.
Mahlzeit!

xpto | 01-10-18 | 21:13 | 1
-weggejorist-
Rest In Privacy | 01-10-18 | 21:23

Toen de prehistorische mens vlees ging eten, ging zijn IQ met sprongen omhoog. Je hebt maar een halve blik nodig om te zien dat nu het omgekeerde gebeurt bij die halfbakken vegans. Wat een hersenloos zooitje is dat.

medusa324 | 01-10-18 | 20:41 | 2

Het is gewoon komisch om te zien hoeveel moeite sommigen hebben met buiten het gebaande pad denken.

Rest In Privacy | 01-10-18 | 21:25

jezelf insmeren met stront wijkt ook af van de paden. succes met uitproberen

Joostmochtnietsweten | 01-10-18 | 23:47

Met vegetarische pickstukjes bescherm je de dieren, maar je helpt er wel een familie tuinbonen mee om zeep. Komt er nog een Partij voor de Planten die hiertegen in opstand komt?

Swoop | 01-10-18 | 20:25

Vegetarische kip is geen kip, het is net als droog water. Zonder kip zou de vegetarische kip niet bestaan, maar zelf iets bedenken is blijkbaar te moeilijk. Kan iemand mij vertellen wat een vegetarische slager is. Slager is iets met vlees, niet met tuinbonenmeel of zo. Bovendien tyfusduur en zoals uit de test blijkt niet te vreten.

Swoop | 01-10-18 | 20:08

Ik was vandaag toevallig in het gebouw van de Persgroep en er hing inderdaad een heel penetrante strontgeur. Blijkbaar hebben die VK recensenten het hele riool volgescheten.

Ad Hominem | 01-10-18 | 18:47

Vegaworst ? ok, bel de politie.

BonTonnerT | 01-10-18 | 18:19

Zijn er écht mensen die zitten te wachten op zon artificiële knaag sok vol met zurig verdriet? Ik heb al moeite met de vet arme variant want die smaakt al vrij rampzalig, maar bij de gedachte aan zo'n vegasnikkel grijp ik al naar een emmer nog voor die in de pan ligt. Echt, voer mij zon treurworst, dan heb je pas echt dieren leed.

Zon in elkaar geknutseld gedrocht mag van mij ook geen worst heten eigenlijk. Noem het een planten paal, of een vega leuter, maar ga niet mensen voor de gek houden met de illusie dat het ook maar enigszins met elkaar te maken heeft.

Enne, roken mag nergens meer, wanneer krijgen we rookvrije worst?

Sokonomi | 01-10-18 | 15:43

Ambachtelijk vakmanschap is dus per kilo goedkoper dan chemisch in elkaar geknutseld gedrocht in de vorm van een worst. Ga je schamen unilever!

Daarnaast valt dat vegetarische ding ook nog onder de noemer flessentrekkerij, grootste bestandsdeel is namelijk water (zal rond de 1/4 liggen - bron: unox).
@unilver waarom willen scripts op mijn pc uitvoeren vanaf dataprivacy.unileversolutions.com en data-eu.unileversolutions.com lees data uitwisselen met de UNSA ( iplookup.flagfox.net/?host=unileverso... )?

Boris die Sauertopf | 01-10-18 | 15:26

HEE!,..... Unox is Unilever. dus is al hun troep Chemische zooi waar je kanker van krijgt, vreet die troep zo wie zo niet.

psychopeter | 01-10-18 | 14:51 | 1

Vier fouten in één woord, dat is sowieso knap. Voor de rest heb je gelijk, 98 procent van wat je in de supermarkt kunt kopen, zou je niet moeten willen eten (exclusief het schap met drank).

Boris die Sauertopf | 01-10-18 | 15:09

De mensch is niet geschapen om vageterriër te zijn. Adam en Eva begonnen als vageterriër en werden meteen het paradijs uitgetypht. Dan weet ik genoeg...

Air van Boven Dorens | 01-10-18 | 14:10

Waar kan ik terecht om dicriminatie door te geven, want ik vind dat unox worst veel meer in de belangstelling staat als verse worst.
Of hema moet die worst uit het assortiment halen zoals zwarte piet, of ook verse worst verkopen dan is een beetje neutraal zoals gender

Kokkie1948 | 01-10-18 | 13:48

Het is waar, Hema rookworst is goed. Niet zo goed als die grofgesneden van mijn oma die hem gewoon bij de slager haalt maar het heeft iets.

Bokito ergo sum | 01-10-18 | 13:14 | 1

Ja die Hema worst komt ook bij Unox vandaan..

Danny2005 | 02-10-18 | 04:01

Als die veganisten werkelijk vernieuwend bezig willen gaan, hier een paar suggesties.
Maak er een rookbal van en een snitselworst .

likdoorn | 01-10-18 | 13:08

Worden hier vleesrookworsten met vegetarische rookworsten vergeleken? Dat is een beetje hetzelfde als echte borsten met siliconenborsten vergelijken. Dat snap ik, als vegetariër, zelfs.

Dommedaris | 01-10-18 | 13:02 | 1

Niet echt. Als kind vond je de plastieke speelgoedjes vast ook veel leuker dan die duurzame houten blokken. Ze gingen natuurlijk veel eerder kapot, maar dan kreeg je gewoon weer een ander plastiek speelgoedje. Met borsten werkt dat precies hetzelfde, met worsten niet.

KlauwnBassie | 01-10-18 | 15:49

Ik mag graag een goed stuk vlees of vis bij de maaltijd hebben, en laten we in het dorp nou ook nog een kei goeie slager hebben ! En een ditto bakker en groenteboer, maar die komen de volgende reis wel aan bod.

Maar elke dag een mooi stukkie vlees is met een bescheiden pensioentje wel heel luxe, dus doe ik gewoon een dag of wat zonder. En dus g€€n modieuze vega zooi, liever iets van de Indiaase keuken. Die roeren namelijk al heel lang met de vegetarische lepel in de pan en die weten wat lekker is n.m.b.m.

Kijk hier maar 's: www.youtube.com/user/vahchef Is van alles te zien, veg, non-veg etc. etc.

Vesta | 01-10-18 | 12:48

Haha, vanochtend gooide ik de Volkskrant eindelijk eens met een vette grijns in de oud papier bak, achterpagina boven.

piloot47 | 01-10-18 | 12:34

Ik vind die Unox rookworsten sowieso niet lekker, nooit gevonden ook. Smaak is raar en ik word er gewoon niet vrolijk van. Er is maar één rookworst: die van de Hema.

Reagurend_Nijlpaard | 01-10-18 | 12:28 | 2

Gemaakt door,je raad het al. Unox. Dus ze kunnen het wel.

de patatpooier | 01-10-18 | 15:59

Vroeger lagen ze bij de Hema de hele dag in een pan, die smaakten heerlijk. Tegenwoordig zit iedereen er met zijn klauwen aan eer ze hebben besloten welke ze nemen. Sinds kinderen er bij kunnen terwijl moeder ergens in de Hema iets aan het zoeken is hoef ik ze niet meer, je moet ze bijkans kapot koken om van de bacillen af te komen.

Tsja, en nu? | 01-10-18 | 23:13

Wat een onzin, laten we van biefstuk wortels gaan namaken, of appels van gehakt!

priwax | 01-10-18 | 12:27 | 1

Brilliant!

KlauwnBassie | 01-10-18 | 15:54

Helemaal niks mis met vegetarisch eten! En ook niks mis met vegetariërs die tenminste nadenken over wat hun consumentengedrag voor het aanzienlijke dierenleed- en het milieu betekent! Ik kan niet wachten tot deze vegetarische Unox worst in mijn supermarkt ligt! Dus!

BaldEagle | 01-10-18 | 11:56 | 5

BaldEagle, wel eerst even een warmtewisselaar en zonnepanelen kopen want het mag wat kosten!!!

likdoorn | 01-10-18 | 13:12

U lijdt aan de stelling van Monople. Als je alleen maar stront eet, weet je nu eenmaal niet beter.

Swoop | 01-10-18 | 20:22

Bij de Aldi zijn de slagersrookworsten in de aanbieding voor 1 euro...….

gringo-brd | 01-10-18 | 21:23
▼ 2 antwoorden verborgen

En niet eens glutenvrij.

Stormageddon | 01-10-18 | 11:42

Een vegetarische slager is iets zoals synthetisch vleesch. Vlees noch visch.

cat22 | 01-10-18 | 11:26

24 euro per kilo.
Terwijl de ingredienten maar een fractie van een vleesworst kosten.
Dan vergaat je het plezier toch, zelfs al zou hij lekker zijn.

laatmaargaan | 01-10-18 | 11:18 | 1

Nou, die types die boodschappen doen bij de Marqt tellen het er graag voor neer. Lekker verantwoord en nog meer van dat soort marketing-gelul.

Goldfinger | 01-10-18 | 11:56

Als het maar deugd...
Voer voor de Guttmensch...
Tzal mij verder worst wezen...

Kanarie_Geil | 01-10-18 | 11:18

Tja de vleesproductie kost te veel water (wordt in de berekening trouwens nooit meegenomen hoeveel water die beestjes weer uitscheiden), maar gek genoeg is (een van) de grootste ecologische rampen veroorzaakt door de irrigatie van katoen (opdrogen van Aral meer).

trottle | 01-10-18 | 11:06

Heb net een insektenburger gegeten, als je je gedachten uitschakeld is het best smakelijk. Zal in de toekomst wel meer worden zonder dat imand dat weet. De Buffaloworm die er in verwerkt is komt uit een Nederlands bedrijf. Eet smakelijk. utopia.de/rewe-insektenburger-88174/

jan huppeldepup | 01-10-18 | 10:52 | 4

Er zal bij de insecten wel minder lijden zijn dan bij de kippen. Als je kijkt naar hoe kippen worden behandeld, wordt je er al gouw ziek van. Die besten hebben letterlijk geen ruimte als ze organische zijn want dat is nog iets van 5 kippen op een vierkant metertjes, en mannetjes worden momenten naar geboorte levend een vlees verscheur machine in gedropt.
Snap me niet verkeerd ben groot fan van vlees maar zo als het nu gaat ben ik al wel begonnen toch al 2 dagen geen vlees(of vis) te eten, en overweg dit vaker te doen. Nieuwste video van "Kurzgesagt – In a Nutshell" legt het ook wel goed uit hoe vlees deze dagen nog al een slecht ding is.

Fosite | 01-10-18 | 11:33

Dierenleed zal wel minder zijn, als je er van uit gaat dat insecten geen gevoel hebben.
Ik denk ook dat dat zo is, maar voor geld, water, energie, co2 etc, kun je het beter bij een fatsoenlijk verzorgde kip houden.

laatmaargaan | 01-10-18 | 12:02

Fosite jij hebt er voor doorgeleerd, waar worden de haantjes in de vleeskippen sector vermalen?
Dit gebeurd alleen in de legsector,hanen leggen nu eenmaal geen eieren maar ook hier zijn er proeven om ze te voeren tot ze slachtrijp zijn.

likdoorn | 01-10-18 | 13:19
▼ 1 antwoord verborgen

De vraag is, is het een bloedworst of een vleeschworst.

Hebbiehemookweer | 01-10-18 | 10:43

Een krant hoort neutraal/kritisch te zijn, maar dat er dan een advertentie van desbetreffend artikel in staat is niet echt tactisch

XverderNix | 01-10-18 | 10:39

Nou zien jullie het zelf. Ik had jullie al jaren geleden gewaarschuwd voor die Unox worst.

Rest In Privacy | 01-10-18 | 10:32

De reclame van Unox voor vegetarische rookworst op de achterpagina van Volkskrant, slaat als een tang op een varken.

Moestuinier | 01-10-18 | 10:31

Mijn vrouw is tevreden met haar vibrator maar ze heeft toch liever mijn pik en zo is het ook met deze nepworst.

Dutch_Holland | 01-10-18 | 10:31

Iedereen bitchen over roockworst terwijl ze zelf McNuggets eten.. een papje met kruiden in een jasje... Do you think that’s air you’re breathing?

-Morpheus

Kokkie_Balneger | 01-10-18 | 10:27

Unox, hetzelfde als Mona; groot geworden door marketing maar niet door kwaliteit!

F1802 | 01-10-18 | 10:24

Diversen mensen hebben het over dat er te veel vlees moet worden geproduceerd voor al die mensen. Natuurlijk is dat een probleem. Maar een groter probleem is dat er te veel mensen zijn. Daar moeten we wat aan doen.

Tojo16 | 01-10-18 | 10:24 | 2

En we waren al zo goed op weg met een krimpende bevolking.
Gaan ze ze gvd importeren...

Petrus Poortwachter | 01-10-18 | 10:26

Veganistische logica
1. Vlees eten is slecht voor het milieu en niet duurzaam
2. Geen vlees eten is veel gezonder en dan worden we lekker allemaal 120 jaar oud

trottle | 01-10-18 | 11:02

Veganisten moeten zich om laten bouwen tot een plant, de venus vliegenval, de oplossing voor alle insectenproblemen.
Wat een onzin die vegetarische troep!

VanGeuzen | 01-10-18 | 10:21 | 1

Een vlieg is ook vlees, dat weet ik als ik met me mond open op me motor zit. Maak er dan venus polleval van.

jan huppeldepup | 01-10-18 | 10:37

De worst, het enige wezen op aarde met twee kontjes.

Mr_Natural | 01-10-18 | 10:20

Lekker zeg, nu heb ik zin in een halve...,
van de HEMA.

J-van-de-Bontekoe | 01-10-18 | 10:18

Je had ook in de jaren ‘80 een Schotse prof wielrenner die vegetariër was en de cols opreed met een noten dieet. Nooit echt de top bereikt en later zelfs vrouw geworden... rare lui die vega’s

Fontanarossa | 01-10-18 | 10:17 | 1

Robert Millar

Fontanarossa | 01-10-18 | 10:17


Vegetariërs zijn lieden,
Die een ander wat verbieden,
Vegetariërs zijn poppen,
Die zich vol principes proppen.
Zij zijn bang voor bitterneuzen,
Soberheid is hunne leuze,
't Zal nog zover met ze komen,
Dat ze nest'len in de bomen,
Dat ze dode blaren eten,
Voor de rust van hun geweten.
't Is zo deftig en zo fijn,
Vegetariër te zijn.

JanvandeBiertent | 01-10-18 | 10:15 | 1

Heb het boven me schoorsteen gehangen als er notevreters op bezoek komen, goed gedicht.

jan huppeldepup | 01-10-18 | 10:40

Veganisten laten meer scheten dan normale mensen. Scheet = methaan. Methaan = broeikasgas. Weg met veganisten.

Jos Tiebent | 01-10-18 | 10:14

Een oud gezegde:
"Wie worst eet en weduwen trouwt weet niet wat daar is ingedouwd"......

Mazoeza | 01-10-18 | 10:14

Bad, Worse, Worst!

Mastermattie | 01-10-18 | 10:13

Zal mij mijn reet roesten, ik eet gewoon worst.

Dutch_Viscount | 01-10-18 | 10:13

Vanmiddag met de schoolkids op excursie naar Slachterij Vion in Leeuwarden. Beloofd is dat ze mee mochten doen met slachten, net als appeltjes plukken. Een zelf-geslacht pakketje voor thuis is er natuurlijk ook. Jammer geen rookworst.

Musset | 01-10-18 | 10:10

Ik ben zeker geen vegetarier maar heb mijn vleesinname zowat met de helft teruggebracht. Ik eet voornamelijk nog gehaktballen.
Voor het milieu uiteraard.

Petrus Poortwachter | 01-10-18 | 10:09

Waar rook is , is worst.

Snertjong | 01-10-18 | 10:08

Er is ook nog een tijdje geprobeerd insecten populair te maken..
Burgers van maden en sprinkhanen.
Wie dat bedacht heeft...

HoerieHarry | 01-10-18 | 10:06 | 2

Je eet er waarschijnlijk meer dan je in de gaten hebt...

Petrus Poortwachter | 01-10-18 | 10:08

Een wetenschapper zeker?

Kokkie_Balneger | 01-10-18 | 10:29

lekker veel soja eten is goed voor je....... NOT

Captain_Dipshit | 01-10-18 | 10:04 | 1

Oja, en voor soja hoeven we geen bossen te kappen. Want dat valt zo uit de lucht.

boerk | 01-10-18 | 10:25

Wat ik niet snap, is dat als je vleesvervangers zoekt, het dan wel als vlees moet smaken en er net zo moet uitzien. Net als deze "worst" zijn er bijvoorbeeld de "burgers". Dat is zoiets als scheiden, en dan hertrouwen met een vrouw die net zo is qua uiterlijk en karakter als je ex, maar dan met een andere naam.
Tijd voor een beschermd label voor worst en vlees producten dat er echt vlees in moet zitten. Je mag iets toch ook geen medicijnen noemen omdat het op medicijnen lijkt. Er zijn wel meer beschermde producten. Waarom vlees niet? Het is pure misleiding.

DeJemelscheet | 01-10-18 | 10:00 | 3

Dan noemt zo'n producent van vleesvervangers zich ook nog een slager.

CoffeePatch | 01-10-18 | 10:07

Ik heb daar geen probleem mee. Als er een 'vegetarisch vleesproduct' wordt uitgevonden dat net zo smaakt als vlees en dezelfde structuur heeft (hetzij kip, varken of koe) en waardoor er minder dierenleed is en wat verder niet schadelijker voor het milieu is dan het traditionele product, dan kies ik daar graag voor. Maar tot nu toe heb ik geen vegetarische producten geproefd die met 'normaal' vlees kunnen wedijveren. Dus zolang komt er bij mij nog gewoon karbonade, biefstuk en een ambachtelijke bal op het bord.

FrankVeer | 01-10-18 | 10:17

Ik wil niet weten wat producenten moeten toevoegen om dezelfde eigenachappen te creëren als echt vlees. Welke rommel is hiervoor nodig? Dit gaat echt niet goed zijn voor de consument.
Ook die "zero sugar" rommel, was daar laatst niet een docu over? Iemand linkje?

boerk | 01-10-18 | 10:29

Nou ben ik ook al een tijdje vegetariër, maar dat kost nogal wat tijd. Dat knagen van al dat gras is nogal tijdrovend.
Dus heb ik als manager bedacht dat iets waar een ander beter in is, datje dat beter kunt uitbesteden of delegeren.
Dus dat gras kauwen heb ik uitbesteed naar een setje koeien, en het verwerken van de koeien heb ik gedelegeerd naar de plaatselijke slager.
Ik (uitbesteed / gedelegeerd) vegetariër en toch biefstuk op mijn bord.

Wijze uit het Oosten | 01-10-18 | 09:59 | 3

Je bent een goed mens..*met bewondering kijkt*

Pedronegro | 01-10-18 | 10:06

Ja, maar dan vind ik dat al die vleeseters in de dierentuinen ook vegetarisch moeten eten!

boerk | 01-10-18 | 10:31

Een wijze oplossing.

BlowingBubbles | 01-10-18 | 11:03

De mens zal de aarde ongetwijfeld belasten. Vegans trekken nét niet de finale duurzaamheidsconclusie.

Rest In Privacy | 01-10-18 | 09:58

Ach, vegetariërs. Ik ben persoonlijk een tweedehands vegetarier. Koeien eten gras, ik eet koeien.

The2Amendment | 01-10-18 | 09:55 | 2

I second that!

Petrus Poortwachter | 01-10-18 | 10:00

Ik eet ook gewoon vlees, dikke schijt aan de aarde, ik heb toch geen kinderen en daarmee is mijn co2 foorprint alsnog lager dan die van een vegan gezinnetje..

Kokkie_Balneger | 01-10-18 | 10:08

De veganistische kerk mag lekker oprotten van van Oef.

van Oeffelen | 01-10-18 | 09:51

Wat mij het meest tegenstaat in vleesvervangers is dat het meestal de smaak van kikkererwten combineert met de smakelijkheid van een stuk karton.

De meeste produkten worden ook nog eens in de vorm van een habmurger geperst. Het enige dat doet denken aan vlees is het uiterlijk, verder is het net zo vleesachtig als het speelgoedeten dat bij de Toys R Us werd verkocht om meisjes in hun gender te stereotyperen.

Niemand zal blij zijn met de Oekraine stijl van intensieve vleesproductie. Daar mag best een alternatief voor worden verzonnen. Sterk in het verhaal van de vegetarische slager is dat je geen kip hoeft te gebruiken als machine om kippenvlees te maken wanneer je dat ook met een echte machine kunt doen.

Het enige wat de vega-industrie nog moet leren is om iets voort te brengen dat kwa smaak en sappigheid in de buurt komt van echt vlees.

Glasgow Argus | 01-10-18 | 09:50 | 4

Waarom machinaal gemaakt vlees eruit moet zien als vlees?

Ik denk dat “vlees” van de kiloknaller ongezond voor dier en mens is. Heb je wel eens “kipfilet” van de knalslager geprobeerd te bakken? 50% water maakt alles tot een stoofprut.

Kweekvlees vind ik zel teveel Frankenstein om als alternatief te gelden. Machinaal gemaakte vleesvervanger is in veel gerechten een prima alternatief, zeker daar waar je niet een stuk topvlees wil nabootsen. Dat laatste lukt toch niet, wanneer je goed vlees, een moiie steak of entrecote wilt eten, geef dan een paar euro per ons extra uit aan goed biovlees.

Waarom eten mensen vlees? Het gaat om smaak, om de sappigheid en consistentie van het vlees, de prijs en soms ook hoe het eruit ziet. Tienduizenden jaren vleeseten door de omnivoren die we zijn heeft ook ons brein van een blauwdruk voorzien.

Glasgow Argus | 01-10-18 | 10:08

Ons brein werd getriggerd om te groeien door het verhitten van eten, daarmee neem je een hoop verteerwerk over van je lijf... als vlees eten ons brein had laten groeien zouden er ook wel andere dieren zijn die in aanmerking komen..

Kokkie_Balneger | 01-10-18 | 10:11

Heb jarenlang (en nog) de ene na de andere vleesvervanger geprobeerd. Als er al iets lekker was verdween het uit het assortiment. Zeggen hier tegen elkaar dat het lijkt alsof het niet lekker mag zijn.

Heb hele lange tijd geprobeerd vegetarisch te eten maar ben er mee gestopt om die reden! Biedt nu regelmatig mijn excuses aan aan dieren die lijden in de bio industrie.

Rest In Privacy | 01-10-18 | 11:44
▼ 1 antwoord verborgen

Wat mij altijd zo verwondert is dat die zogenaamde vleesalternatieven vaak duurder zijn dat vlees!? Onbegrijpelijk, want voor 1 Kg rundvlees is er ongeveer 25 Kg voer nodig en iets van 15.000 liter water.

JI-HAAT | 01-10-18 | 09:50 | 4

Vraag en aanbod.

Rest In Privacy | 01-10-18 | 09:59

Een koe drinkt geen gebotteld water uit literflessen en eet geen zakken voer van de welkoop.

calamiteiltje | 01-10-18 | 10:13

HoerieHarry | 01-10-18 | 09:52
Ik denk dat dat het grotendeels is, mensen willen het ervoor betalen omdat het beter is voor het milieu. Ik eet weinig vlees en soms neem ik een vleesvervangers, maar maak het betaalbaar, nu is het voer voor de ‘rijke’ deugers.

JI-HAAT | 01-10-18 | 11:50
▼ 1 antwoord verborgen

Waar rook is, is worst

Theo Reet | 01-10-18 | 09:47

We zouden trots moeten zijn op onze Hollandse Unox. Andere worstendraaiers gaan er geen vegetarische worst bijmaken, maar vervangen hun reguliere varkensworst door halal worst. Probeer je dat eens voor te stellen. Boerenkool met halal worst. Bah! Kots! Unox +veel, want Hollands en haram.

Nivelleermarionet | 01-10-18 | 09:45 | 2

Ach, Holland(s) is toch van zich al haram, toch? ;)

Rest In Privacy | 01-10-18 | 10:01

Een runderrookworst is trouwens prima te eten!

Fontanarossa | 01-10-18 | 10:12

Ik zeg dit niet snel: Hulde voor de Volkskrant!
De krant stelt tegen betaling ruimte beschikbaar aan adverteerders en de adverteerders hebben niets te zeggen over wat er elders in de krant staat. Dat is hoe journalistieke vrijheid werkt.
Bedrijven die niet van slechte recenties houden, moeten gewoon betere producten maken.

dezakloper | 01-10-18 | 09:44 | 1

De doodsspurt is vol ingezet. Hulde voor de krant die zijn zakken niet meer vulde!

Rest In Privacy | 01-10-18 | 09:46

Plastic worst kan dan niet lekker zijn, maar het Deugt wel! Unox dus ook.

Jan Passant mk2 | 01-10-18 | 09:43

Wat heeft het nou voor zin om vegetariër te worden en dan nepvlees te eten? Dat is hetzelfde als homo worden en dan een transgender neuken.

Mouth Of The South | 01-10-18 | 09:42 | 3

ik denk dat die troep vooral gegeten worden door vleeseters die ook wel eens een dagje willen deugen

dezakloper | 01-10-18 | 09:45

Tis een beetje stoppen met roken via de e-smoker. Erg lastig om empathie te tonen?

Kokkie_Balneger | 01-10-18 | 10:14

Waarom zou je als je vlees wil eten niet gewoon een biefstuk eten, maar moet het lijken op een penis?

Kokkie_Balneger | 01-10-18 | 10:16

Ik heb vroeger duizenden worsten door mijn handen laten gaan.
Niks smaakt lekkerder als van rookworst.eu en dat is geen reclame maar aanbeveling van een worstkenner.

steekmug | 01-10-18 | 09:42

Die vegetarische rookworst van Albert Heijn is (onovertroffen) heel lekker. Veel inslaan want vaak uitverkocht!

Musset | 01-10-18 | 09:42 | 2

Dank voor de tip, zal het eens proberen.

Lupuslupus | 01-10-18 | 10:37

ik haal hem bij de Aldi, voor 1 euro van vegetarische knor-knorretjes

gringo-brd | 01-10-18 | 21:31

Als je geen vlees eet maar je vegetarische meuk moet toch op vlees lijken, wie neem je dan in de maling?

Hangtietsmurfin | 01-10-18 | 09:42 | 2

Het doel van dit soort vleesvervangers is juist om vleeseters een vega optie te geven! De meeste vegetariërs laten het gewoon weg.

wickyviking | 01-10-18 | 09:45

Mensen die de transitie maken naar vega of vegan.

Kokkie_Balneger | 01-10-18 | 10:17

Weet je wie ook vegetarisch was en heel veel hield van zijn herdershond...

King of the Oneliner | 01-10-18 | 09:41 | 7

Bob Dylan?

Deflatiemonster | 01-10-18 | 10:01

Kapelaan Odekerke?

Mogwai | 01-10-18 | 10:26

Nee... vertel,vertel.

beter-laat-dan-nooit | 01-10-18 | 11:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Nee, dat zou GS niet doen, hun eigen adverteerders in de bek schijten.
Tot zo ver de onafhankelijkheid van de hoernalist.

Schadenfreude | 01-10-18 | 09:40

Misschien kan Unox het geld richting GeenStijl routeren in plaats van naar die ondankbare Belgen?

funkyd | 01-10-18 | 09:38

Nu is de VK redactie beter op de hoogte met azijn dan de meeste andere Nederlanders. Ze zijn ook de beroerdste niet, en delen dit - zoals het de oprechte salonsocialist betaamt - met hun resterende lezers.

H. Drievuldigheid | 01-10-18 | 09:37

Zure rookworst voor zure Volkskrantlezers...

steekmug | 01-10-18 | 09:37 | 1

Een echte Joopworst.

Pedronegro | 01-10-18 | 09:59

Of topic maar ook Unilever. Kocht vroeger altijd de shaslick saus van Calve.
Maar ze hebben de boel verbeterd, minder suikers. Resultaat : zure meuk, lijkt wel kotst met een vreemde menie kleur.
Ik snap die vegetariërs nooit, ze eten geen vlees, prima verder hun keus.
Maar alles moet wel lijken op het oorspronkelijk vleesproduct. Zelfs het wordt slager wordt nog gebruikt bij De Vegetarische Slager.

Yperiet | 01-10-18 | 09:36 | 5

Die associatie met vlees wordt vooral gebruikt om mensen die wél vlees eten te lokken, dus om ze minder vlees te laten eten zonder dat ze echt moeten omschakelen. Voor de echte vegetariërs is deze associatie natuurlijk niet nodig.

Zenzeo | 01-10-18 | 09:44

Het blijft een bijzondere woord combinatie inderdaad, vegetarische slager.

BlowingBubbles | 01-10-18 | 09:51

@Yperiet,
Planten leven,communiceren en hebben gevoelens ook naar elkaar toe volgens de wetenschap. www.scientias.nl/zijn-planten-intelli...
Kan je dan ook van een plantenslachter of plantenslager spreken?

steekmug | 01-10-18 | 11:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Als die vegetaristen deze rommel hun maag instouwen, laat hen dan vooral hun gang gaan. Dat is helemaal hun eigen besluit en doen ze niemand kwaad mee (behalve zichzelf).

Maar! Dan ik ik ook geen gedram of gezeik als ik een vers, rood stuk koe in mijn mond stop. Geven en nemen, weetjewel.

ScumbaggusMaximus | 01-10-18 | 09:31 | 1

Geen probleem, net als dat pedofilie in moslimlanden ook gewoon bij de cultuur hoort.. wij hebben onze harram homo’s waar ze niks van mogen zeggen als zij maar hun kinderbruidjes mogen houden.

Kokkie_Balneger | 01-10-18 | 10:19

'dit is de smaak van Nederland' wtf! In deze tijden?! Rancisme! Over 100 jaar staan mensen het Unox logo van een dak te peuteren.

Repetitive Beats | 01-10-18 | 09:31

Aan alles zit een einde maar een worst heeft er twee.

calamiteiltje | 01-10-18 | 09:30

Zoveel nieuws... En de dag is net begonnen. Ik ga maar weer even liggen.

BrabantsVerzet | 01-10-18 | 09:29

zal mij een worst wezen...

wezen | 01-10-18 | 09:29

Leuk hoor, topicje vegetariërs afzeiken... Er zijn genoeg mensen die omwille van het milieu wat minder vlees eten en dan zijn vegetarische alternatieven die op vlees lijken ideaal, mits ze lekker zijn.

Diotima | 01-10-18 | 09:29 | 7

Milieu mijn reet zwart. Er wordt enorm veel bos gekapt om plaats te maken voor sojaplantages. Errug goed voor het milieu. Maar goed, dat zie je niet binnen de grachtengordel. Vrijwel al dat vegaspul van de grote jongens is bovendien bereid met GenMo shit. Ook errug milieubewust.

Rest In Privacy | 01-10-18 | 09:52

Je maakt jezelf kapot door geen vlees te eten. We zijn geëvolueerd als alles eters, dat kun je niet ongedaan maken.

How Planet-Saving Vegans React When One Of Their Own Renounces And Goes Back To Meat , At Twitter I ran across this young lady who announced to the public she had just ditched her vegan diet after being on it for 4 years, most of which she describes as a living hell.

Ruining your health for the illusion of saving the planet :
notrickszone.com/2018/08/29/how-planet...

One of the big climate fads nowadays is veganism, because it’s a diet that supposedly leaves the least impact on the climate and spares the lives of animals.

----------------
University of Graz Study Finds Vegetarians Are Unhealthier, More Mentally Disturbed Than Meat-Lovers:

notrickszone.com/2014/03/30/university...

Zwizalletju | 01-10-18 | 09:54

Doe net als ik, neem geen kinderen dan kun je met een co2 schoon geweten de aarde nog iets meer naar de klote helpen :) lijkt mij afschuwlijk om de aarde voor je kinderen nog net iets kutter achter te laten dan hij was :D

Kokkie_Balneger | 01-10-18 | 10:21
▼ 4 antwoorden verborgen

rook worst - r != ook worst!
rook worst - r = ook wost

zitten 2 r's in. even opletten schatjes!

Henk P | 01-10-18 | 09:27 | 4

In leverworst zitten ook twee r'en

Jos Tiebent | 01-10-18 | 10:00

Braadworst?

J-van-de-Bontekoe | 01-10-18 | 10:11

Petrus Poortwachter | 01-10-18 | 09:30

Lookworst (in Nederland weten ze niet eens hoe je zo'n ding moet bakken, zelfs hier vlakbij de grens niet), mijn favoriete snack als ik over de grens om een frietje ga. ;-)

Bijtendehond | 01-10-18 | 11:25
▼ 1 antwoord verborgen

Weer bijzonder om te zien wat voor bullshit de vleesetende reaguurder altijd weet te posten onder dit soort items.

Kevf | 01-10-18 | 09:26 | 5

Hé, een typende cavia. Leuk!

Rest In Privacy | 01-10-18 | 09:32

Bullshit wordt geproduceerd door hetgeen ik eet.

marcoplarco | 01-10-18 | 09:42

Ik heb ooit eens een persoon die voor een jonge 'man' moest doorgaan in de trein een partij slap horen ouwehoeren over zijn geweldige vega kookkunsten tegen zo'n bleek, ziek ogend vrouwtjes sneeuwvlokje,,,,,, Mijn god. Eet gewoon met mate vlees. Is goed voor je.

BlowingBubbles | 01-10-18 | 09:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Unox = Unilever en die ban ik sinds die Polman meent recht te moeten hebben om geen belasting te betalen en denkt dat vallende vliegtuigen grappig zijn.
Fuck Unilever en al z`n producten.

PS. het zou mooi zijn wanneer de Engelse aandeelhouders tegenstemmen, en Unilever niet naar NL komt.
Wil dan graag Rutte nog een keer zien pruttelen en spartelen over de dvd belasting.

Maya de Blij | 01-10-18 | 09:24 | 2

Hoezo? Er is nu tóch al bepaald dat u en ik daarvoor gaan opdraaien middels de BPM. Of de afschaffing dan nog relevant zou zijn, is niet meer aan de orde.

bisbisbis | 01-10-18 | 09:32

Ik keek nog eens die lijst door van Unilever producten en zo lastig is het niet om alles daarop te boycotten. Weg met die industriële meuk.

Deflatiemonster | 01-10-18 | 09:38

Vegetariërs zijn kneuzen die een cult aanhangen, iets anders is het niet. Vegetarische rookworst, laat me toch niet lachen en waarom moeten al die cult kneusjes hun voedsel op vlees laten lijken? Waarom lijkt een vegetarische worst niet op een bloemkool? Ziet er voor een vegetariër toch beter uit. In hun onderbewustzijn snoepen ze misschien toch wel eens een karbonaadje....

Zwezerik | 01-10-18 | 09:23 | 6

Kokkie_Balneger | 01-10-18 | 10:24
100 + 100= 200. Nog ouderwets onderwijs genoten. Maar dat gelul over 'flexitarier' zijn. Hou toch a.u.b. op. Dat is net zo'n slapgelul als wanneer iemand 36 uur per week werkt en blijft volhouden dat dat toch echt ook fulltime is.

BlowingBubbles | 01-10-18 | 11:09

Net als Wicky ben ik ook een flexitarier, alleen is bij mij de verhouding vlees / vleesvervanger ca 50/50. En als ik vlees eet, dan eigenlijk altijd biologisch vlees. Er zijn tig redenen waarom het beter is "gematigd" vlees te eten: het is beter voor het milieu om minder vlees te eten, het is beter voor de dieren om minder vlees te eten, en uiteindelijk is het voor je gezondheid beter om minder vlees te eten.

Ik ben van 1954, in die tijd stelde de generatie van mijn ouders (vader timmerman, moeder huisvrouw), die het in de jaren van de Wederopbouw helemaal niet zo breed hadden, er veel eer in dat er iedere dag "een stukje vlees op tafel stond". Ook later, tijdens mijn studententijd in Leiden in de jaren 70, waar we op de studentenflat regelmatig voor elkaar kookten, was er altijd een gehaktbal, of een tartaartje, of een slavink oid bij het eten. Vis aten wij alleen op 3 oktober (Leidens ontzet) en dat was dan haring.

Dus nee, ik denk niet dat ik nog een volledige vegetariër word, wellicht als ik nu 26 was geweest, dat de kans dan groter was, maar ja, je weet het uiteindelijk niet.

Die rookworsttest heb ik vanmorgen in de VK gelezen. Ik vind het niet helemaal eerlijk; natuurlijk smaakt een vleesvervanger-rookworst niet hetzelfde als een echte rookworst. Je moet vleesvervangers op hun eigen smaak beoordelen, en dan zitten er tegenwoordig best heel aardige en smakelijke producten tussen.

"Je bent vegetarier of niet."

Zeker, en als je het niet bent, maar je probeert wel bewust het consumeren van vlees te minderen, noemt men dat tegenwoordig wel een "flexitarier" (term is geloof ik ooit gemunt door Pieter Hilhorst). Lijkt me niets mis mee, dus je rare aanval op Wicky slaat nergens op.

Dr_Johnson | 01-10-18 | 11:19

Dr_Johnson | 01-10-18 | 11:19
Ze noemen een blanke tegenwoordig 'wit'. Ik doe gewoon niet mee aan de vergroenlinksing en verweking van onze samenleving. Als je minder vlees eet dan vroeger, nog bewust ook: prima! Maar maak er niet zo'n grote Deugshow van. 'Laat de linkerhand niet weten wat de rechterhand geeft.'

BlowingBubbles | 01-10-18 | 15:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Die veganisten doen aan worstplaining!

Kaas de Vies | 01-10-18 | 09:23 | 1

Lol!

BlowingBubbles | 01-10-18 | 09:57

De enige rookworst die ik eet momt van de slager om de hoek die ze nog zelf en ambachtelijk maakt... en dan eet ik het los. Stamppot komt huize overVecht niet in... je eten PRAKKEN en STAMPEN...

*met vinger naar voorhoofd wijst*

Voedselverkrachting noem ik dat.

overVecht | 01-10-18 | 09:23 | 6

Stampot andijvie met dikke jus. Misschien te vaak voedselmishandeling gezien in de verzorging?

Deflatiemonster | 01-10-18 | 09:32

Blijkt dat groente stampen meer vitamines vrijlaten, dus beter is.

gato | 01-10-18 | 10:02

Ik ben zeker geen vegetariër maar stamppot (wortel of andijvie) met blokjes kaas is absoluut heerlijk.

R van Perzie | 01-10-18 | 10:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Als je geen vlees wil eten waarom maken ze die stopverf dan in de vorm van een worst?

Alfa 75 | 01-10-18 | 09:22 | 2

Omdat mensen wel degelijk vlees willen eten maar ook begrijpen hoe vervuilend en belastend het voor het mileu is. Dát is mijn reden, dierenleed is ook een belangrijke maar niet de doorslaggevende. Van 6 keer in de week vlees naar 1 keer in de twee weken. Vlees is een absurd inefficient soort voedsel waar deze mensen nog een antwoord op zoeken.

Net zoals er gezocht wordt naar duurzamere energie.

Noltie | 01-10-18 | 09:29

@ Noltie En ik eet 7 dagen per week vlees. En dat blijft zo. Wat het 'milieu' daar van vind zal me werkelijk worst wezen.

Hunebedbouwer | 01-10-18 | 21:31

Ik eet sowieso geen geknutseld eten meer. Gewoon verse groenten kopen en zelf iets lekkers maken. Weet wat je eet.

Ars Vivendi | 01-10-18 | 09:21

Is er ook een markt voor vegetarische maaltijden gemaakt van vlees?

Sla van rosbief, Health Smootie van geitenhoeven en snuiten, Falafel van varken.

Kaas de Vies | 01-10-18 | 09:20

Giet dan die vega rommel in de vorm van een plant of iets genderneutraals/niet kwetsends. De worst is voor de echte liefhebbers.

Deflatiemonster | 01-10-18 | 09:20 | 3

Volgens mij is een vierkante vegaworst gewoon lastiger te produceren. Die gasten willen natuurlijk ook gewoon winst maken. Voor UNOX is die vegetarische worst margetechnisch een godsgeschenk.

Rest In Privacy | 01-10-18 | 09:29

Langshetrandje | 01-10-18
Het verbaast me nog dat ze mogen zeggen dat er vlees in de originele Unox worst zit.

Deflatiemonster | 01-10-18 | 09:31

Dat heet dan ook Vleesproduct Klasse I. Nog net geen Klasse II.
Voor de vorm gaat er ook nog 2 procent vlees in.

Rest In Privacy | 01-10-18 | 09:34

Die veganistische zooi zit vol chemicaliën om het op vlees te laten lijken. Ben benieuwd over hoeveel jaar blijkt wat er van dat vergif in je lichaam achterblijft.

2voor12 | 01-10-18 | 09:19 | 2

Ik dacht dat het meeste vlees vol chemicaliën en vergif zat. Qua voedselschandalen hoor je meer over de vleesindustrie dan natuurwinkels.

Diotima | 01-10-18 | 09:32

Omdat die vegazooi nog maar kort op de markt is is er nog niets bekend over de gevolgen van het langdurig eten er van.

2voor12 | 01-10-18 | 09:49

Als bedrijf U een product via een uitgebreide marketingactie bij u door de strot probeert te duwen heeft de consument het recht dit product finaal af te branden. Dat voorkomt teleurstelling.

Petrus Poortwachter | 01-10-18 | 09:18 | 1

Als een bekend merk een marketingcampagne nodig heeft om een product te verkopen, is het publiek kennelijk al niet in het product geinteresseerd.

Mastermattie | 01-10-18 | 10:09

@Mosterd over rookworst. Wel leuk.

relatief | 01-10-18 | 09:18

Zonder vlees is zowiezo altijd beter dan met vlees.
Dus ja, prima!

Billy Ocean | 01-10-18 | 09:18 | 2

*sowieso

K. Letskoek | 01-10-18 | 09:39

Mijn vrouw is het daar niet mee eens.

Maytheforcebewithyou | 01-10-18 | 10:34

uhm... is ie halal??
Daar gaat het namelijk om.
Geen varkens meer! Dat mag niet van Boed.... ehm, nou ja die andere naam krijg ik niet door m'n strot.

watmagjenogwel | 01-10-18 | 09:17

Ik ejaculeer nu ook louter vegatarisch.



Of je worst kust?!

Kaas de Vies | 01-10-18 | 09:16 | 3

We hoeven niet alles te weten.

voorbips | 01-10-18 | 09:40

Hebben ze toch eindelijk je naaktfoto's geplaatst! Lang moeten zeuren/dreigen?

Botte Hork | 01-10-18 | 10:10

Kaas,
Je tegel is nogal heaumeaux-erotisch...

Wil je er over praten ?

Wijze uit het Oosten | 01-10-18 | 10:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland