Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hallo Harbers! Hier Hayarpi

Het Lily & Howick Effect houdt nooit meer op

Social

Het volgende hartverscheurende filmpje dat je wist dat zou komen. Alweer iemand van de Club van 400 die een dramatische oproep doet om de gebutste asielprocedure in een kneiterharde verblijfsvergunning om te zetten, met dank aan de vlaflip vvd-ruggengraat. Als het met Lily & Howick lukte, waarom dan niet met Hayarpi? Beter verleent verantwoordelijk asiel-stas Mark Harbers die hele bups van 400 kinderpardonners subiet een kinderpardon, want anders hebben we iedere week dit soort gruwelijke snotterfilmpjes. En dan nu 2 argumenten voorrrr & 1 tegen. 

Voor1: Kinderpardonners in NL zijn jong, ingeburgerd & spreken de Nederlandse Taal al. Dit in tegenstelling tot die nieuwkomende analfabete ideologisch uitgeburgerde Etiopiese omaatjes met 1 been die nu graties een sociale huurwoning + wagentje + Miele krijgen.
Voor2: Zeg nou zelf. Howick. Hayarpi. Dat is voor de naamkundige boeken van het Meertens Instituut toch tien x diverserder en geiniger dan het oersaaie Mo, Mo en Mo.
Tegen1: Ze poseerde in een ChristenUniform.

Kunnen jullie door waterkraan?

Wij wensen de heer junior excellentie M. Harbers veel wijsheid toe...

Reaguursels

Inloggen

Beste Medereaguurders. Dit meisje is niet het probleem. Het is juist het door en door verrotte immigratie-systeem in Nederland. Ik zie Nederland waar je als islamiet 'gewoon' kan weigeren om een vrouw een hand te geven, waar je na tientallen jaren nog zeer gebrekkig Nederlands kan, maar wel moeiteloos je uitkering kan krijgen, waar burka's een discussie zijn, terwijl het haaks staat op vrijheid, waar men 2 paspoorten mag behouden, waar islamitische advocaten weigeren op te staan voor de rechter, waar Marokkaanse jongeren provocerend de straat opgaan omdat Marokko (even) aan het WK meedoet, waar Turken massaal op de vuist gaan met de ME in Rotterdam vanwege kritiek op hun leider, etc. etc. Dit meisje is juist een perfect voorbeeld van integratie. Juist haar moet je op een voetstuk zetten en omarmen. Dit is (wat mij betreft) 100% OK. Wél uiteraard je 2e paspoort verbranden, want dat is van het land waar je uit gevlucht bent toch?

salsaparilla | 26-09-18 | 21:26

Verkiezingen winnen en aanstellen als Minister van het nieuwe departement "Integreren of Oprotten". Duidelijke taal en vooral weten hoe de vork werkelijk in de steel steekt, daar is behoefte aan. Na 5 jaar niet verder komen dan "ikke nie bekroipe" = toedeledokie, en Hayarpi weet als geen ander dat het of gelogen is, of een kwestie is van gewoon niet WILLEN.

EnNouJijWeer | 25-09-18 | 23:08
-weggejorist-
24-07-69 | 25-09-18 | 16:39

Gebaseerd op het vorige verhaal zou ik zeggen: begin met het bedreigen van een minister of staatssecretaris. Of laat het doen door de linkse drammertjes. Dan hoeft het hele mediaspel niet.

Koos8173 | 25-09-18 | 15:42

Emopolitiek. Niet doen.

SamV | 25-09-18 | 15:24

Verder weer: de volslagen hypocrisie bij de Gutmenschen. Dit lees ik (als je dat linkje in het artikel aanklikt) op sitetje DeGoedeZaak:

"Daarna werden ze maar liefst drie keer in het gelijk gesteld door de rechter, maar de Nederlandse staat ging steeds in beroep tegen die beslissing. Daardoor heeft de procedure veel te lang geduurd en is het gezin in Nederland geworteld."

Maar in 9 van de 10 gevallen worden ze afgewezen en gaan de asielzoekers in beroep of spannen een nieuwe procedure aan. Dan ontvangen ze afwijzing na afwijzing. Maar verwijten de Gutmenschen dan de asielzoekers dat de procedure te lang heeft geduurd en hun kinderen "geworteld" raken omdat ze maar steeds in beroep gingen? Nee, dan is het ook de fout van "Nederland", want de asielzoeker maakt slechts gebruik van de mogelijkheden. Maar indien de overheid datzelfde eens een keer doet - gebruik maken van de mogelijkheden - dan mag dat kennelijk niet van de Gutmenschen, want dan duurt de procedure onnodig lang.

Wat ik al eerder schreef ten tijde van de discussies rond Howick en Lili: Gutmenschen schermen altijd met de Verdragen, Wetten, en de Rechtsstaat, zolang de uitkomst ze bevalt. Bevalt de uitkomst niet, dan willen ze zich opeens niet meer aan de verdragen, wetten, en de rechtsstaat houden: dan moeten mensen opeens vóór regels gaan, zijn de wetten te "rigide" en te star, en MOET de staatssecretaris van zijn discretionaire bevoegdheid gebruik maken (anders bedreig je hem gewoon, zodat hij moet onderduiken).

Dr_Johnson | 25-09-18 | 14:03

Wir schaffen dass. Zij mag blijven maar dan sturen we er een willekeurige haatsalafist uit.
Bovendien Armenië is Christelijk en als ik haatsalafisten moet geloven, voeren wij (het westen) oorlog tegen de islam, nou doei dan, blijven wij hier, gaan jullie weer zandtaartjes bakken. Daarbij komt dat deze dame goed NL spreekt en studeert in tegenstelling tot sommige 4de generatie gastarbeider kinderen, die vooral op straat hangen.
Maar serieus; misschien moeten we gewoon de regels en wetten handhaven en niet door allerhande deugtrutjes (m/v) dat laten ondermijnen. Ja, soms superirritant, maar uiteindelijk beter voor ons allemaal. Dan kunnen we in de toekomst misschien het kaf (waardeloze vrijheidsondermijnende haat-salafisten en booslims) van het koren (leuke diverse jongen en meisjes die graag meedoen met samenleven en solidair zijn met hun medelanders) scheiden.

ratelaar | 25-09-18 | 13:40

Man man man....
Zijn er hier meer die dat twitterdraadje volgen? Wat een haat onder allochtonen en linkserds. Dat soort mensen zijn echt niet nor maal.

Ene Vikaash schrijft dat asielzoekers die een (WO) studie (econometrie) aan kunnen sowieso asiel MOETEN krijgen. Maw; ben je een 1Fer (oorlogsmisdadiger) met WO niveau, welkom welkom in mijn land. Lieg je alles bij elkaar en je hebt WO niveau welkom in mijn land. En .. Dat impliceert ook dat volgens Vikaash alle domme asielzoekers geen asiel zouden mogen krijgen. Onderscheid naar IQ. Bah en Tsss ...

Toffetomas dreigt met 15 kogelbrieven naar Harbers. Dat zal denk ik gewoon zijn onder linkserds. Alles en iedereen dat je niet bevalt gelijk bedreigen met de dood.

En volgens ene Fataal hebben alle NLers nazi's een voorliefde voor blond haar en blauwe ogen. Maw, alle NLers worden door hem uitgescholden voor nasi.

Triest. Zulk volk.

gaffelbaard | 25-09-18 | 13:29 | 1

Fataal = Faysal

gaffelbaard | 25-09-18 | 13:29

Als ze wil trouwen, dan kan ze blijven. Zo moeilijk moet het toch niet om een nederlander te vinden daarvoor.

New Quacka | 25-09-18 | 12:56 | 1

Ze mag zelfs trouwen met iemand van eigen sekse.... oh, wacht.... CU.... moeilijk, dat...

viejohuevon | 25-09-18 | 14:03

Propaganda met kinderen is een teken van oorlog. Al ruim 3 jaar. Maar niemand bij wie er een belletje gaat rinkelen, want oorlog is het verboden woord. Dus laat maar en succes met alle emoties.

A.U.EnLeven | 25-09-18 | 12:51

Het is sowieso fout dat illegalen hier lid van een politieke partij kunnen worden. Verder ken ik deze casus niet maar die regels zijn er niet voor niets. Handhaaf ze verdomme dan ook eens. Heb al vaker hier mijn visie op het migratietraject gegeven maar dit wordt zo ondertussen knap vervelend. En natuurlijk is het kapitaalverlies als we dit meisje na al die tijd zouden uitzetten en natuurlijk lijkt dit een aanwinst voor de samenleving maar zorg nou eens dat dit soort situaties niet keer op keer blijven voorkomen.

Graaisnaaiert | 25-09-18 | 12:50

Fact check was hier wel op zijn plaats geweest.

Cas Plant | 25-09-18 | 12:37

Ja vooruit, laten we nog een keertje een EENMALIG algemeen kinderpardon doen. De laatste is alweer zo lang geleden. Bijna een hele generatie. Dan wordt het natuurlijk wel weer tijd voor een EENMALIG kinderpardon.

Stormageddon | 25-09-18 | 12:34

Wat een monsterlijk land moet dat Armenië zijn , gruwelijk en hartverscheurend .

Castor12 | 25-09-18 | 12:23 | 1

Ja christelijk,al die christelijke terroristen daar ,dat kunnen we dit meiske niet aandoen.

pga | 25-09-18 | 13:04

Eerst zorgen voor een regering die de regels aanscherpt en handhaaft.
Dat je eindeloos kunt procederen is de pest in dit soort situaties, daar moet men zo snel mogelijk vanaf, het mes moet rigoureus in de asielindustrie.
Pas als dat geregeld is kun je schoon schip maken met een evenwichtig kinderpardon.
Dat wil zeggen 400 kinderen erin, 400 uitvreters die de taal niet spreken, uit de staatsruif vreten en antecedenten hebben eruit.
Als je dat nu al doet ben je de lul want nu zijn het er 400 en over een jaar het dubbele etc. etc.
Maar dit is natuurlijk een utopie, we blijven lekker polderend dweilen met open kranen.

Eppo | 25-09-18 | 12:05 | 2

"Dat wil zeggen 400 kinderen erin, 400 uitvreters die de taal niet spreken, uit de staatsruif vreten en antecedenten hebben eruit."

Maar het lastige is dat die "400 uitvreters", die de taal misschien wel enigszins spreken, maar die bij toelating zeker uit de staatsruif gaan vreten, nu juist de ouders van die kinderen zijn.

Zie het geval van Howick en Lili; moeders Marina mag straks gewoon in het kader van de gezinshereniging terugkomen uit Armenië (waar ze al een jaar zat, zonder doodgeschoten te zijn, of opgesloten en gemarteld, of op enigerlei wijze te vrezen heeft voor haar leven - het criterium voor asielverlening). En wat voor werk gaat ze hier dan doen? En gaat ze een hypotheek aanvragen voor een huis? Gaat ze een huurhuis zoeken?

Of zal ze geen werk kunnen vinden, omdat ze niet over vaardigheden beschikt die hier in vacatures gevraagd worden en de taal slecht beheerst, en zal een gemeente verplicht worden om haar bij voorrang een sociale huurwoning te geven, en zal ze een bijstandsuitkering en toeslagen ontvangen om van rond te komen?

Die mooie verzorgingsstaat, die is opgetuigd in de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw, werkt alleen maar bij een tamelijk "gesloten" systeem. Komen hier jaarlijks vele duizenden derdewereldlanders binnen, die nooit een cent aan die verzorgingsstaat hebben bijgedragen, maar er wel vanaf dag 1 volledig van afhankelijk zijn, dan wordt die verzorgingsstaat op den duur onbetaalbaar, erodeert de "solidariteit" van de werkenden die eea moeten opbrengen, en verdwijnt het zg "draagvlak" voor de opvang van "echte" vluchtelingen.

Dr_Johnson | 25-09-18 | 13:11

Geen diep onderzoek uitgevoerd maar heb uit deen twitters gevist dat de rechter 6 jaar nodig heeft gehad voor de 1e uitspraak en dat die Ja was. NL staat is daarna 3 keer in hoger beroep gegaan om er alsnog Neen van te maken.
Zou zeggen dat een uitspraak van de rechter na 6 jaar toch wel zat had mogen zijn en dat in beroep gaan dan geldverspilling is. Gebruik die tijd en moeite om anderen niet 6 jaar op een uitspraak te laten wachten dan is de rest sneller weg.

ass-moral | 25-09-18 | 13:11

Beroep moet in het land van herkomst afgewacht worden. Dat zal de drive om maar door te blijven procederen fors doen afnemen.

Crusher | 25-09-18 | 12:05

Voor ieder goed geïntegreerd asielkind, die mag blijven, schop je een criminele illegaal eruit! Daar zou ik wel mee kunnen leven.
Lijkt me dat je dan allebei de kanten wel enigzins tevreden stelt, tot op zekere hoogte. En wanneer alle zielige gevallen zijn geholpen, maar er nog aanzienlijke hoeveelheden criminele illegalen overblijven, dan trap je die er gewoon uit zonder tegenprestatie!

BadLieutenant | 25-09-18 | 11:57

Doortrapt, daar kan zo'n gristen voor zijn "fatsoen" niet aan voorbijgaan, ze kunnen alleen niet uitleggen waarom we ons verplicht moeten voelen om in dit geval Armeniërs op te nemen.
Doe maar niet. Hayarpi, Yeravan is calling you back.

bwanabanjo | 25-09-18 | 11:54

Joh, dit land is toch al verloren door de eindeloze import.

Goldfinger | 25-09-18 | 11:48

Waarom discussie over kinderpardon. Ik wil discussie over het maken van een uitzondering voor hen die (vrijwel) buiten hun schuld lang in NL verbleven en een zeer bemoedigende mate van integratie tonen.
Dat bestaat al en dat heet Discretionaire bevoegdheid en de staatssecretaris moet die gewoon gebruiken en niet alleen maar stoer doen en achter brave kinders aan jagen omdat hij denkt dat Wilders dan minder stemmen krijgt over Marokkanen.

Shoarmamasutra | 25-09-18 | 11:43 | 2

"buiten hun schuld" Hoe zie je dat? Papa en mama die jarenlang procederen, uiteraard op kosten van de staat / belastingbetaler?

Goldfinger | 25-09-18 | 11:47

Ja, dat moet je ouders kwalijk nemen. Dat dat kind ondertussen NLs leert kan je hem/haar ook niet kwalijk nemen.

Shoarmamasutra | 25-09-18 | 12:15

We zeggen wel erg vaak pardon tegen mensen die wij bijschrijven in het testament van de Nederlandse mogelijkheden.

Zoltan | 25-09-18 | 11:36
-weggejorist-
luegenpresse | 25-09-18 | 11:29 | 2

waar zijn haar ouders ?

gebochelde | 25-09-18 | 11:24

Las dat het in dit geval de overheid was die tot 3 keer toe in beroep is gegaan tegen een, voor deze familie, positieve uitspraak.
Dat verandert toch het narratief.

KirkOlson | 25-09-18 | 11:14 | 2

Daar kunnen die kinderen niets aan doen, dat kinderen gebruikt worden dat is duidelijk. Mijn inziens stuur je dan geen ingeburgerde half nederlandse kinderen weg maar je oast de regels aan zodat ze fijn in het veilige land in beroep kunnen gaan bijvoorbeeld.

politiekgemotiveerd | 25-09-18 | 11:28

M.i. verandert dat het "narratief" totaal niet. Als de asielzoeker het recht heeft in beroep te gaan tegen een negatieve beschikking, dan moet de tegenpartij - de overheid - ook het recht hebben in beroep te gaan indien zij het niet eens is met een positieve beschikking.

Het grote probleem is dat er maar telkens in beroep mag worden gegaan en nieuwe procedures kunnen worden aangespannen. Daarom kan het tot 10 jaar duren voordat iemand eindelijk eens "uitgeprocedeerd" raakt. Er moet een eind worden gemaakt aan de wettelijke mogelijkheid tot eindeloos procederen, maar dat kunnen de rechters niet doen, en de advocaten ook niet, dat is een zaak voor "Den Haag"; de politiek zou met nieuwe wetgeving moeten komen die een beroep op de asielwetgeving beperkt tot één aanvraag, en misschien één mogelijkheid tot beroep; worden beide verloren, dan is het einde oefening voor de asielzoeker en rest slechts terugkeer naar eigen land; kan allemaal makkelijk binnen één jaar.

Dr_Johnson | 25-09-18 | 11:29

Als we nou voor elke leuke, geintegreerde persoon die we laten blijven, één Guccipet en schoudertas dragende, berovende, drugsdealende, werkloze medelander uitzetten, dan kan links er niets van zeggen, krijgt rechts ook zijn zin en motiveren we de eikels die hier wonen om een beetje moeite te doen om te integreren.

ZegMaar | 25-09-18 | 11:14 | 1

Eureka!

xavier | 25-09-18 | 11:50

Ach, ze zal wel weer mogen blijven, net als de rest van die "400". Er zal inderdaad weer een klein generaal pardon voor die 400 worden gecreëerd, omdat het "vergelijkbare" gevallen zijn met Howick en Lili, en om de "bezorgde burgers" te sussen zal er gezegd worden dat dit in de toekomst niet meer zal voorkomen, omdat een commissie aan het bekijken is hoe de procedures sneller kunnen, en er "onderhandeld" met landen van herkomst om hun eigen mensen terug te nemen.

Ik geloof er geen ene fuck van; de arme, zielige kinderen van het volgende pardon komen op dit moment het land binnen met hun ouders om "asiel te zoeken", of worden hier op dit moment geboren uit ouders die hun eerste afwijzing reeds ontvangen hebben, en waarvan de (door de belastingbetaler) duurbetaalde advocaat op grond van "nieuwe", nog niet eerder bekende "feiten" een volgende procedure opstart.

Er zijn maar twee maatregelen die echt gaan helpen: 1) die 10.000 buitengrensbewakers van Juncker, op voorwaarde dat ze dan ook echt gaan bewaken in de zin van landverhuizers uit de derde wereld tegenhouden ipv registreren en doorlaten. 2) het opzeggen van het Vluchtelingenverdrag uit 1951; dat verdrag is lang geleden verzonnen met het oog op totaal andere omstandigheden, en voldoet al decennia niet meer in een totaal veranderde wereld. 3) (o, dus het zijn er 3, en geen 2) alles wat hier niet hoort - uitgeprocedeerden en illegalen - nu eindelijk eens uitzetten, en weigerachtige landen van herkomst keihard de financiële duimschroeven aandraaien, net zo lang tot ze hun eigen onderdanen terugnemen.

Gebeurt dat niet, dan hoef je niet eens na te denken over welke bevolkingsomvang "wij" in ons land willen hebben in 2060 en aan het eind van deze eeuw, zoals Jan Latten en Paul Scheffer adviseren, dan ontwikkelt die bevolkingsomvang zich gewoon op "autonome" wijze, zonder dat iemand er invloed op kan uitoefenen.

Dr_Johnson | 25-09-18 | 11:11 | 1

4) mensen waarvan we beslist hebben dat ze hier niet thuishoren afscheiden van de normale samenleving totdat ze (al dan niet vrijwillig) zijn uitgezet. Dat hoeven echt geen strafkampen te worden, flink hek om een AZC bouwen met een stuk grond eromheen dat ze de benen nog eens kunnen strekken, verzorgde maaltijden, slaapplaatsen, etc. Maar sober genoeg dat ze met de neus op het feit worden gedrukt dat het beter is voor ze als ze gewoon meewerken aan hun uitzetting. Ze rond laten zwerven, zoals die lui van "we are here" is echt het domste wat je kunt doen als samenleving.

Je zegt: "Nee, ga weg, we willen je hier niet." Maar de acties tonen: "Doe maar wat je wilt joh, kan ons het schelen". Dat snapt een 3 jarige al niet, waarom zouden asieleisers dat wel snappen.

Gregovic | 25-09-18 | 13:14

Alles is al gezegd.
Optiften dus en neem die andere 399 zielepoten +entourage geljjk mee.
#ennouishetklaar

Cold-Cees | 25-09-18 | 11:11

Off Topic: op de Telebelg maar wel gênant wederom: EU graaiers mogen van EU graaihof rechters graaien zonder bonnetje......

HaatbaardKnipper | 25-09-18 | 11:10

Simpel. Allemaal een pardon geven, het is falen van de overheid ten koste van kinderen. Belang van kinderen staat altijd op 1. Investeer dan maar wat meer geld in die hele juridische bureaucratie. Immigranten kunnen er niks aan doen dat ze telkens jaren moeten wachten tot de IND hun zaakjes op orde heeft. Het gaat wel steeds beter, nu zijn het er nog maar 400.

Ardbeg | 25-09-18 | 11:10 | 3

Kind kweken in eigen land, zwanger naar land van keuze, Kind baren in land van keuze, Asiel voor je NEDERLANDSE kind aanvragen...

Tupsah | 25-09-18 | 11:17

Nee, het is behalve falen van de overheid in de eerste instantie bedrog, oplichting, liegen en tergen van de Nederlandse overheid door criminele ouders die er geen been in zien om onschuldige kinderen bloot te stellen aan onzekerheid en onveilige gevoelens. Die ouders moeten vervolgd worden wegens oplichting en kindermishandeling en daarna uitgezet worden. Die kinderen zijn over een paar jaar volwassen en hebben hun ouders dan sowieso niet meer nodig. Tot die tijd kunnen ze in een kindertehuis tijdelijk verblijven, waar ze alle luxe en scholing kunnen krijgen die ze maar hebben willen. Ze hebben dan alle tijd om hun school af te maken en hun originele taal te leren. Daarna kunnen ze als volwassenen uitgezet worden en zich eventueel met hun criminele ouders verenigen als ze dat willen, of in hun thuisland met een uitstekende Nederlandse opleiding, een mooie baan zoeken.

paartjehop | 25-09-18 | 11:20

paartjehop | 25-09-18 | 11:20 |
Waarom vermoedt u criminele motieven?
Als jij ergens achter in de woestijn zou wonen, en er kwam iemand langs met het bericht over een geweldig oase waar je je kan vestigen ... Zou je dat dan ook niet doen?

JeBroederInPolemiek | 25-09-18 | 12:19

Wel grappig trouwens hoe het deugvolk rouleert: in de zaak Lily en Howick hoorde je ze nooit over de rechtsspraak. Terwijl de rechter ik geloof wel 6 of 7x uitspraak heeft gedaan: ze moeten het land uit. Maar in de zaak van de Afghaanse verkrachter met zijn fopstraf moesten we ineens 'de uitspraak van de rechter respecteren. Alleen dié heeft alle feiten op een rijtje'. ...

Zenzeo | 25-09-18 | 11:07 | 2

Rechter heeft ook gezegd dat ze mochten blijven. Toen ging de staat in beroep. Verder prima, maar daar zitten telkens maanden of jaren tussen. En als opkomen voor kinderen die hier 0,0 invloed op hebben nu ook al deugen is dan deug ik maar.

Ardbeg | 25-09-18 | 11:11

Een minderjarig kind kan je niet zo maar de acties van diens ouders aanwrijvenm

Shoarmamasutra | 25-09-18 | 11:49

Als ons land zo groot was als Amerika of Rusland, enz. dan hadden wij vast ook hetzelfde probleem van ruimte.

Jan Onbewoond | 25-09-18 | 11:06

Er zijn genoeg landen die een procedure hebben ala; Wat gaat ons dit opleveren? Dat zouden we sowieso moeten invoeren ipv dit open grenzen gedoe. En er zijn ook genoeg landen die je dan een pas geven voor X tijd ipv voor altijd. En deze landen evalueren dan na X tijd of het goed is gegaan (in de zin van wat hebben we er aan gehad) en als dat genoeg is dan krijg je weer een pas voor X tijd. Dit maakt het ook makkelijker om bv deze dame met haar moeilijke naam, zichzelf niet zo voor aap te laten zetten met dit soort filmpjes. Voor haar beter en voor ons ook (als in ons de niet SJW mensen met gewoon een beetje eelt op de ziel).

mr_awesome | 25-09-18 | 11:04 | 1

Doem we in Nederland ook muv oorlogsvluchtelingen. Je komt dit land echt niet zomaar in. Vriend van me is getrouwd met een Amerikaanse en hij kan ieder moment in het land van Trump gaan wonen en werken. Zij daarentegen moet door de hele peperdure bureaucratische molen en mag alleen hier wonen en werken wanneer hij een vaste baan heeft. Als normale migrant kom je hier heel moeilijk binnen, oorlogsvluchteling is een ander verhaal natuurlijk. Zoals de Canadezen ons opvingen zo vangen wij ook andere mensen op die in levensgevaar verkeren.

Ardbeg | 25-09-18 | 11:15

Alleen voor haar voornaam zou ik haar er al uitzetten. Hayarpi: is dat het Armeense equivalent voor Harpij?

oliebolletje123 | 25-09-18 | 11:03

Doe maar scenario 1. Een generaal pardon is het beste en bespaart iedereen een hoop gezeik. Ook onbegrijpelijk dat de staats na het debacle met Lily en Howick daar niet voor kiest en deugend NL 400x de ruimte biedt om zich als deugend te profileren en nu al vaststaat dat hij (de staats) evenzovele keren bakzeil gaat halen.

Amsterdamsko | 25-09-18 | 11:02

Tja meneer Rutte,

Daar is weer zo’n gevalletje.

U dacht toch niet werkelijk dat u een paar weken geleden van dit eeuwige probleempje verlost was door na de zoveelste schijnvertoning van “daadkrachtig” (hahahahaha!) VVD- geroeptoeter ineens (letterlijk van de ene op de andere dag) 180 graden te draaien en dan denken dat u daarmee weg kon komen?

Welnu, dit gevalletje (ik heb de video niet afgespeeld, want ik laat mij door niemand - niet u, niet de VVD en niet de asielindustriemaffia en al hun vazallen - manipuleren!) is voor u de zoveelste kans om voor collectief Nederland eerst weer zo’n mooi toneelstukje van “daadkracht” en “stoere taal” op te voeren.

Gaat uw gang, het podium is volledig aan u!

Wij wachten wel op het moment dat u als een klein jongetje wordt teruggefloten. Op dat moment dat u weer keihard op uw bek gaat zodra de MonsterUnie CUD66 u weer stevig in de ballen grijpt en u piepend en jankend uw vazal Harbers een verblijfsvergunning laat uitpoepen voor dit “zielige” gevalletje.

Kompromat | 25-09-18 | 11:00 | 1

Ben nu al benieuwd naar de spin die hier weer gemaakt gaat worden.

HaatbaardKnipper | 25-09-18 | 11:08

Een integratie cijfer het laten bepalen. Spreekt de taal, check! Heeft scholing, check! Kan iets betekenen voor deze maatschappij, check! Heeft een verklaring van goed gedrag, check. Mag gerust blijven, heeft nergens anders wat te zoeken.

ikdenkwat | 25-09-18 | 10:49

Het frame is effectief, zelf in rechtse kringen. Wat hebt u liever:
1. een hoogopgeleid Armeens meisje, of
2. een criminele Eritrese qatkauwer?

In plaats van geen van beide, kiest u dan maar voor 1.
U krijgt vervolgens 2 erbij, maar daar werd u mening nooit over gevraagd.

Joris Beltsin | 25-09-18 | 10:47 | 2

Tja als de keuze echt werd uitgevoerd dan had ik er geen probleem mee.

Omebert | 25-09-18 | 10:49

Omebert | 25-09-18 | 10:49

Als ...., dan .....

F. Jacobse | 25-09-18 | 11:14

Kan de npo hier niet een soap van maken a la gtst of peytonplace o.i.d.? Dan kunnen ze in ieder geval al vooruit met 400 tranentrekkende afleveringen. Een prijs voor diegene die de meest pakkende naam verzint.

pa_niek | 25-09-18 | 10:33 | 3

De grote doordramshow.

Knisperende_Tissue | 25-09-18 | 10:38

Ik vertrek niet?

Omebert | 25-09-18 | 10:45

#zezijnalthuis

Amsterdamsko | 25-09-18 | 10:55

Hupsekee, generaal pardon aan alle kids. Het is ons falende asielsysteem dat dit veroorzaakt. Dat moet je op orde brengen, alle 'slachtoffers'/'gebruikers' van deze regeling nu gewoon toelaten onder voorbehoud van goed gedrag.

En dan SGP style een systeem met 1 beroepsmogelijkheid. Binnen 3 maanden moet je toch kunnen zeggen of je mag blijven of niet. Gewoon duidelijkheid aan de grens. Je vertelt het echte verhaal, of je gaat op het vliegtuig. Als we achter een foutje komen, ben je eruit. Simpel en doeltreffend. Je mag van zielige huilmama's toch verwachten dat als je echt gevaar loopt, dat je ook je best doet om je gastheer zo goed mogelijk in te lichten. Zo niet, dan heb je wat te verbergen en moet je gaan. Simpel als wat.

Doe eens wat Den Haag. Typerend (en het gelijk van Baudet) was het schijndebatje tussen Klavert en Van der Staaij. VD Staaij won, maar Klaver scrolde naar zijn krokodillentranenstukje en 'koos voor de kinderen'. Ook als dat betekende dat er dus misbruik van regels kon worden. Huil huil huil.

BBRDWR | 25-09-18 | 10:29 | 3

Ookal is het ons falende asielsysteem dat het veroorzaakt, je hoeft nog steeds niet te buigen voor emotionele chantage.

Braboblanke | 25-09-18 | 11:02

Braboblanke | 25-09-18 | 11:02
Kleine correctie. Ons asielsysteem vraagt niet om te liegen. Dat adviseren/doen de profiteurs uit de zieligheidsindustrie die deze mensen "begeleiden".
Trek een lijn. Aantoonbaar liegen is afmars. Ook als dat pas na vier jaar verblijf blijkt.

F. Jacobse | 25-09-18 | 11:17

Na 3 maanden op het vliegtuig? Hahaha. Die lui hebben voor binnekomst hun paspoort al door de plee van het vliegtuig gespoeld en zeggen gewoon niet waar ze vandaan komen, of verzinnen een "gevaarlijk land. Uitzetten is gewoon geen optie. de enige mogelijkheid is, tegenhouden VOOR dat ze de douane zijn gepasseerd en ze zonder paspoort op het eerst de beste vliegtuig zetten naar het land waar ze vandaan kwamen. Laat tukkietukkieland het verder maar uitzoeken.

paartjehop | 25-09-18 | 11:25

Dit soort dingen zijn mogelijk door het procedure stapelen, je kunt elke keer op een andere grond asiel aanvragen. Wilders heeft een simpele oplossing: Je kunt nog maar op 1 grond 1 keer asiel aanvragen, wordt dat afgewezen dan moet je eruit. Onze rechtsstaat is onze grootste vijand en daarom krijgen we elke keer van dit soort gevallen waarin iemand al 9 jaar of langer aan het procederen is.

Die lui die we elke 4 jaar kiezen zitten er om wetten te maken en te veranderen, aan het werk nu.

sprietatoom | 25-09-18 | 10:28 | 2

Juist. Zo is het. Ik zou dan nog 1x beroep toestaan voor het geval er echt een fout gemaakt is. Hoe moeilijk is het om bij de aanvraag glashelder duidelijk te maken dat je er uitvliegt als je liegt/fouten maakt bij het invullen van het formulier. Help dan ook mensen zo goed mogelijk bij het invullen van de formulieren. En ja, dat betekent ook dat je eruitvliegt als je je naam verkeerd schrijft. De verantwoordelijkheid bij de mensen leggen. Jij wilt NL in. Jij bent een vluchteling. Jij deknt dat je recht hebt op onze sociale voorzieningen omdat je in je eigen land doodgeknuppeld wordt. Doe. Dan. Godverdomme. Je. Best. Eens.

BBRDWR | 25-09-18 | 10:32

1 keer beroep is nog wel acceptabel, maar dan is het ook klaar.

sprietatoom | 25-09-18 | 10:42

Wát een mooi meisje ... mag dus blijven ;)

Remi 1 | 25-09-18 | 10:26

Bah. Dat twitterdraadje is gekaapt door een haatmoslima en een haatlinkserd.
Haatmoslima Karima scheldt een twitteraar die wijst op de grenzen aan overbevolking in ons land uit voor racist. Ene MDC wil iedereen die anders dan MDC denkt verbannen. Ene Hinkt zegt te kosten en het walgelijk te vinden dat een andere twitteraar Hayarpi lief noemt en haar geluk wenst. En ene Schaap Twitter dat als Segers en Voordewind iets anders doet dan Scha ASP wilt, dat ze dan walmen van naastenhaat.

Wat zijn dat voor een idioten?! Die mensen kunnen alleen maar haatza aaien en schelden tegen iedereen met een andere mening. De beschuldiging een en verwensingen liegen er niet om. En dat noemt zich dan deugmens .... tssssss ... die mensen zitten vol met veel meer haat dan ze anderen verwijten.

gaffelbaard | 25-09-18 | 10:19

Gewoon weg er mee!!!

vanrechteren | 25-09-18 | 10:17

Ik ben weliswaar geen Parsons, maar ik zou haar doen.

Hè wat misplaatst! GS haat vrouwen! Bel adverteerders! #metoo

Een paard | 25-09-18 | 10:13

Stas Mark Harbers moet zijn rug recht houden, buigen doet hij maar in zijn vrije tijd.

vranac | 25-09-18 | 10:08 | 1

Buigen in zijn eigen tijd, bukken doet hij dagelijks voor Rutte.

boerk | 25-09-18 | 10:11

Ik vind haar wel leuk. En ze is christelijk, dus ze zal niemand kwaad doen. Hou d'r maar en zet in plaats van haar die Afghaanse verkrachter uit.

MAD1950 | 25-09-18 | 10:04 | 3

zo christelijk is ze nou ook weer niet, liegen, bedriegen en de boel oneindig rekken met gebruikmaking van tips en adviezen uit diezelfde christelijke armeense gemeenschap die het blijkbaar geen probleem vindt om ons helemaal de moeder te naaien voor eigen gewin, die hoef ik niet hier, net zo min als die afgaan. Al die oplichters mogen oprotten, we discrimineren toch niet op geloof, hoop ik?

elfenstein | 25-09-18 | 10:10

U kunt nu wel denken dat u iets te kiezen heeft, maar u krijgt ze gewoon beiden.

Joris Beltsin | 25-09-18 | 11:05

elfenstein | 25-09-18 | 10:10
U discrimineert pas als een rechter oplichters een ras vindt. Zo'n rechter vinden zal niet zoveel moeite kosten. Let dus op wat u zegt.

F. Jacobse | 25-09-18 | 11:20

Nog een pardonregeling lijk mij niet goed. Het is heel triest voor deze kinderen, maar ze zijn door de ouders in deze situatie gebracht. Al tien jaar krijgen ze procedure na procedure te horen dat ze niet mogen blijven. Er zijn vast kinderen die nu 5 jaar in Nederland zijn, die zien wéér dat nog een paar jaar tijdrekken loont.

Duifmans | 25-09-18 | 10:03 | 1

Een max op aantal bezwaren graag.

boerk | 25-09-18 | 10:12

Niet moeilijk. Gewoon eruit.

Blote Bertus 2000 | 25-09-18 | 10:00

Het wachten is op de eerste video oproep van autochtonen die hier heel graag weg willen maar na 9 jaar vruchteloos procederen nog steeds geen uitreisvisum hebben gekregen van het kabinet Marx Rutte VIII.

Texacoballletje | 25-09-18 | 09:58

Eerst jassen voor het leger.
Trek maar een nummertje.

swassannuf | 25-09-18 | 09:57 | 1

Misschien is het jassentekort wel ontstaan omdat er geen goedkope naaisters zijn.

Shoarmamasutra | 25-09-18 | 11:55

Lijkt me nou wel typisch een hoogopgeleide dame waar we er meer van nodig hebben. Tja Armenie is een veilig land dus asiel is dan overbodig maar een verblijfsvergunning kun je beter aan deze dame geven dan al die Rape-/ Leip- en Booslims die ze uit Afghanistan en andere hell-holes halen.

WatZalIkErvanZeggen | 25-09-18 | 09:50 | 4

Met pretopleidingen ja

boerk | 25-09-18 | 10:12

We hebben ook al meer dan genoeg religieuzen in dit land, dus zo'n CU-groupie mag er meteen uit.

Zware Guy | 25-09-18 | 11:00

Oja geef haar maar een verblijfsvergunning hoor. Dan laat ze onmiddellijk pa, ma, 20 broers en zussen, tantes, ooms, dorpsgenoten en alle patiënten uit het plaatselijke gekkenhuis overkomen onder het mom van gezinshereniging. Wij kunnen dat toch niet handelen.

paartjehop | 25-09-18 | 11:29
▼ 1 antwoord verborgen

Linksfascisten vinden elk ander land minderwaardig vergeleken met Nederland. Ze vinden onze leefwijze superieur en willen dat anderen koste wat het kost op dezelfde manier gaan leven. Ziekelijk.

Repetitive Beats | 25-09-18 | 09:49 | 1

Hoogmoed komt voor de val...

Ton8695 | 25-09-18 | 10:03

Alle vierhonderd blijven in Nederland, dat vermenigvuldigd met minimaal vijf dan hebben we er zomaar weer een middelgroot dorp bij, en dit jaar in jaar uit. Het gaat hard!
Stompzinnige Pinokkio blijft maar lachend het beleid van Merkel uitvoerend.

lanexx | 25-09-18 | 09:48

Ik vind Tegen1 Voor3

Knoopsgat | 25-09-18 | 09:47

En wat doen pappa en mamma, uitkering, gevangenis, ziek en onderweg?
Van mij mag zo’n kind best blijven maar niet op basis van kind zijn maar meer op basis van participatie van de betreffende familie.

Ben ook wel benieuwd naar de overige 399 kids, hoe doen die het in de maatschappij, of staan die met een bondkraagje op de hoek van de straat?

allesofniks | 25-09-18 | 09:47

Even een vraagje, waarom kan zij het 9 jaar rekken? Bij de Lelicks en Howies was er sprake van liegen en bedriegen...
Dat zou een Gristenuniër natuurlijk nooit doen.

Nuchternederland | 25-09-18 | 09:44 | 2

Dit schreef ze: Toen wij 9 jaar geleden naar Nederland kwamen was ik 11 jaar oud.
Het duurde 6 jaar voordat onze asielaanvraag werd
behandeld.
Volgens mij klopt dat niet. Leugen?
Nergens in de email vermeld ze dat ze tig keer afgewezen worden. Leugen?

Ella | 25-09-18 | 09:57

Kan nooit 6 jaar geduurd hebben, onmogelijk. Ze liegt.

paartjehop | 25-09-18 | 11:30

Het is wat te kort door de bocht, maar aan de ene kant eindeloze asielprocedures en dan dit bericht: www.nrc.nl/nieuws/2018/09/24/dekker-o... Als onze rechtspraak zogenaamd teveel kost, kijk dan naar de oorzaken daarvan. Maar dat zou wel heel erg onruttiaans zijn: waarom moeilijk doen als je ook gewoon de burger nog harder kunt naaien?

Tel daar het bericht bij op dat de kinderopvang onbetaalbaar gaat worden voor de meeste werkende ouders en het gaat helemaal goed komen met de omvolking. Gelijk speelveld mijn bips!

Hetkanverkeren | 25-09-18 | 09:39 | 3

NRC gebruiken om je punt te maken. Hilarisch. Next.

Mark_D_NL | 25-09-18 | 09:42

Hoeveel kost het eigenlijk om de Friezen te vervolgen die ervoor hebben gezorgd dat de kinderen in Dokkum ongestoord een feestje konden vieren? Die vervolging is topprioriteit voor het O.M.

MAD1950 | 25-09-18 | 09:56

Nog meer op VVD stemmen. Komt alles goed. Manman.

F1802 | 25-09-18 | 10:00

Mag ik dan in plaats van haar naar Armenië?

Haalelujah | 25-09-18 | 09:35 | 2

Krijg je daar ook een gratis huis, inboedel en financiële bijstand voor de rest van je leven?

Lupuslupus | 25-09-18 | 09:45

@Lupuslupus | 25-09-18 | 09:45
Deze dame gaat geheid belasting betalen, itt dat Ethiopische omaatje en/of Syrische apothekers.

watergeus | 25-09-18 | 09:49

Volgens één of andere professor, groeit het aantal inwoners (bij ongewijzigd beleid) van ons land in 2050 naar 20 miljoen inwoners...... niet door geboorte maar door immigratie, met andere woorden........ de generatie na ons zit dan met ongeveer 4.5 miljoen moslims, dus 20% van de bevolking en dan ben je als land wel klaar!

Kappen dus met die kansloze import....... asap!

Fatwabuster | 25-09-18 | 09:34 | 1

Dat is precies de bedoeling... en dan... verdeel en heers.

Ton8695 | 25-09-18 | 10:09

Deze mevrouw is tweedejaarsstudent econometrie. Dat is één van de moeilijkste studies die je kunt doen in Nederland. Mevrouw heeft dus een goed stel hersens, en zou heel wel in staat zijn een mooie bijdrage aan ons land te leveren. Als onze immigratie gebaseerd zou op selectie van mensen die een positieve bijdrage kunnen leveren, in plaats van op asielzieligheid, dan kon je gevallen zoals zij binnenhalen, en het tuig dat we nu binnenhalen weren. Conclusie : Nederland moet zich terugtrekken uit de vluchtelingenverdragen en uit Schengen, en gewoon weer eigen immigratiebeleid gaan voeren, met als enige criterium : draag je iets bij ?

CeesCloosd | 25-09-18 | 09:34 | 2

Of een positieve bijdrage aan Armenië.
(Hoewel het onderwijs daar op een hoger niveau staat dan in Nederland).

Carmelita | 25-09-18 | 09:38

Die dame kan verschrikkelijk goed werk doen in Armenië. beter kan het niet.

paartjehop | 25-09-18 | 11:32

"Na drie positieve uitspraken van de rechter" .......
Gaan ze dan zelf in beroep tegen een positieve uistspraak??

plant000007 | 25-09-18 | 09:32 | 1

Bij het gros van de gevallen vind ik 'optiefen, gauw' een heel positieve uitspraak.

Knisperende_Tissue | 25-09-18 | 09:54

Ik kan elke dag een volle Airbus A380 hier naar toe halen uit India vol met grote ogen, groot leed en een hartverscheurend verhaal. Is niet moeilijk. Maar ik denk, op die ene extreem linkse gek na, dat geen enkel persoon of politieke partij in Nederland hier voor is.

Wat maakt het dan zo moeilijk om je je aan je eigen gestelde normen te houden?

dyslexieman | 25-09-18 | 09:27 | 3

Nou, ik denk het wel. Er wordt zelfs hier al geroepen dat het geen moslims zijn of geen criminelen en blijkbaar heeft men er dan geen moeite mee.
Dus dat zou een vrijbrief zijn voor nog een paar miljoen.

Carmelita | 25-09-18 | 09:29

Iedere dag een airbus vol hartverscheurende verhalen van Nederlands sprekende kinderen die nooit een ander thuisland dan Nederland hebben gekend? Echt?

* Il Principe * | 25-09-18 | 09:31

* Il Principe * | 25-09-18 | 09:31 De kinderen zijn de woordvoerders van de gezinnen. En ja, als de ouders willens en wetens zich verzetten tegen uitzetting, dan heb ik er vertrouwen in dat het grootste gedeelte van die volle vlucht tot "Nederlands sprekende kinderen die nooit een ander thuisland dan Nederland hebben gekend" worden.

dyslexieman | 25-09-18 | 09:36

Dit artikel, getitels "Armeense asielgezinnen laten zich nauwelijks uitzetten" geeft je iedere context die je nodig hebt.
nos.nl/artikel/2250839-armeense-asiel...
Geschreven door de linkse NOS nota bene, kun je nagaan hoe erg het is als zelfs zij hier de ogen niet meer voor sluiten.

Captain Pervert | 25-09-18 | 09:26 | 5

watergeus | 25-09-18 | 09:54 |
Ik heb eerlijk gezegd een hekel aan alle uitvreters en oplichters, ongeacht welk sprookje ze lezen. Lees dat nos artikel, daaruit blijkt overduidelijk dat die o zo fijne christelijke armeniers de meest professionele infiltranten aller tijden zijn. Perfect voorgelicht over hoe je de nederlandse instanties voor de gek houdt en hoe je het zo lang kan rekken dat het onvermijdelijk wordt om ze toch maar hier te laten blijven.
Als je al middels oplichterij en het veinzen van ziektes en psychische aandoeningen probeert om je erin te wurmen, wat moet ik dan nog van die christelijken verwachten? Ze hebben hun eigen boekkie blijkbaar uiterst selectief gelezen, vooral die ene bladzijde met die 10 tips voor een beter leven is niet helemaal aangekomen, enkel dat stukje over barmhartig zijn enzo, daar vertrouwen die krengen op. Gij. Zult. Niet. Liegen. Als dat hun normen en waarden zijn, blijf dan maar weg. Religieus gemankeerden met een dubbele agenda hebben we er wel genoeg van, maakt niet uit waarvandaan.

elfenstein | 25-09-18 | 10:02

Dank voor deze link.
Steeds wordt gezegd deze kinderen spreken alleen Nederlands.
Mijn vraag is dan: wat spreken de Armeense moeder of vader, thuis met hun kinderen?
Nederlands soms? Lol, ik wil deze moeder of vader weleens Nederlands horen praten.
Leugens, leugens en nog eens leugens!

Ella | 25-09-18 | 10:20

@Elfenstein
"vooral die ene bladzijde met die 10 tips voor een beter leven is niet helemaal aangekomen"
Roflol! Prachtig verwoord en oh zo waar.

Basil Fawlty | 25-09-18 | 11:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Als Parsons nou zegt 'ik zou haar doen' en haar daarna ook netjes ten huwelijk vraagt is het probleem opgelost.

keestelpro | 25-09-18 | 09:25 | 1

Nah, gaat niet gebeuren. Parsons is veuls te geil en "f*cks everything with a heartbeat" en na de (virtuele) wip rolt hij er vanaf en zegt next! Ghehehe.

Basil Fawlty | 25-09-18 | 12:16

Buma zei het gisteren bij Pauw, het is vol. Er zijn geen huizen meer en ons sociaal stelsel kan dit niet aan. Maar ik vind ook dat kinderen niet de dupe mogen worden van dit idiote, tien jaar procederen is debiel, beleid. Maximaal drie maanden proberen en daarna eruit. Maar eruit is daarna ook echt eruit. Oplossing voor deze kinderen? Ja, ik weet het niet meer. Ik wil niet meewerken aan het wegsturen van kinderen, maar ik wil ook niet leven in een land waar mijn eigen kinderen niet meer kunnen wonen want dat is de situatie nu.

osolemio | 25-09-18 | 09:25 | 7

Lupuslupus | 25-09-18 | 09:42 | Nee, dat is zo. Het enige voordeel is dat Buma wel mag uitpraten bij Pauw en niet meteen in de nazihoek wordt gezet. Buma zei gisteren zinnige dingen waarbij hij niet werd onderbroken. Dingen die Wilders of Baudet niet kunnen zeggen zonder weggehoond te worden. Jammer dat er naar Buma wel wordt geluisterd en naar de rest niet. Ik weet dat Buma dit alleen doet vanwege de verkiezingen.

osolemio | 25-09-18 | 09:58

had Buma dat niet vorige week kunnen zeggen.Wat een laffe lul.

deemo | 25-09-18 | 10:03

Buma zijn partij zit in het kabinet. Dus alles wat hij daar zei is voor de bühne en van nul en generlei waarde want morgen stemt hij gewoon netjes mee met hetgeen Rutte hem voorschrijft.

Basil Fawlty | 25-09-18 | 11:32
▼ 4 antwoorden verborgen

welja joh, nu 400 blijf maar met zijn allen en de deur wagenwijd open voor ellenlange en jarenlange procedures op kosten van de werkende Hollander.

verander eerst eens die wet die het mogelijk maakt dat je 10 jaar lang kunt blijven procederen op kosten van de Nl belasingbetaler en dan verder pardonnen

ik wil als Nederlander eindelijk eens een sorry en een pardon voor nog langer en nog hogere lasten die ik niet wil en niet meer kan dragen..

fikkieblijf! | 25-09-18 | 09:23

Mag van mij blijven mits er 10 criminele allochtonen worden uitgezet. En dat dus voor altijd !!!

AntonJensen | 25-09-18 | 09:23 | 2

400 + familie = 4000 erbij en slechts 10 er af? Neem die 40 lekker zelf in huis.

Lupuslupus | 25-09-18 | 09:39

@Lupuslupus. Ging van de berekening 1 op 10 uit. Diep in m'n hart mag van mij iedereen die geen Nederlandse roots heeft teruggaand tot 1760 (vestigde m'n Duitse voorvader zich in Nederland) de grens overgezet worden maar daar is nog geen draagvlak voor.

AntonJensen | 25-09-18 | 09:45

Binnenkort kunnen jullie ook een clipje van mij verwachten. Ik vindt het zo oneerlijk dat ik geen kroontje naast mijn naam heb staan.(discriminelenassienogaantoehetlijkt weleen jodelsterikwilerookeentje),ik lig er wakker van.

cat22 | 25-09-18 | 09:22 | 4

De "zonder kroontjes" zijn de laatste der Mohikanen. UGH!

Mark_D_NL | 25-09-18 | 09:27

We are here! Wij willen een roze kroon want daar hebben we recht op. Maar we gaan er niet voor betalen zoals anderen. Wij zijn slachtoffer van een falend kroonbeleid.

Repetitive Beats | 25-09-18 | 09:35

Als je geen roze kroontje hebt mag je best blijven maar verwachten we wel dat je je oudste dochter inzet als lokkertje en ruilmiddel. Voor wat hoort wat en gezien het succes van kinderen inzetten voor eigen gewin en status moet dat geen probleem zijn voor de meeste mensen, toch?
Of je tikt gewoon ff af bij de bank-van-joris. Kan ook.

elfenstein | 25-09-18 | 09:41
▼ 1 antwoord verborgen

Prima dat ze blijven, maar dan wel per kind dat gepardond wordt een stuk of vijf van die uitvreters de Middellandse zee over trappen.

Knisperende_Tissue | 25-09-18 | 09:20 | 3
-weggejorist-
Nivelleermarionet | 25-09-18 | 09:24

Muggen zijn met de juiste hulpmiddelen prima te verdrijven.

Knisperende_Tissue | 25-09-18 | 09:40

Muggen sla ik dood. Als ze niet te vangen zijn zet ik een lokdoos neer en verzuip ik ze. Dan heb ik ook nog een electrocutiescherm voor de hardnekkige gevallen.

Jos Tiebent | 25-09-18 | 09:44

Alsof deze drie meerwaarde voor de maatschappij hebben...
Het kost een hoop geld (alleen die studie al), drie huizen plus auto's enz.

Carmelita | 25-09-18 | 09:20

.. er wonen minstens 4 miljard mensen op deze aarde die net zoveel recht hebben op een verblijfsvergunning en een Nederlands paspoort als Hayarpi.
Ruimte en geld genoeg, wanneer (Nederlandse) kinderen bij hun ouders blijven wonen tot hun veertigste en daarna opa en overgrootmoeder thuis verzorgen. Solidariteit, zoals de linkse mensen altijd tegen u roepen, vanuit hun grachtenpanden en socialistische villawijken.

Jan Passant mk2 | 25-09-18 | 09:19

99% van Nederland zou veel liever hardwerkende inburgerende migraten uit niet-oorlogsgebied als nieuwe buurman hebben dan 17-jarige mannelijke oorlogsslachtoffers uit syrie die hun paspoort zijn kwijtgeraakt. Of Eritrese slachtoffers van de dictatuur die wel lekker naar Eritrea op vakantie gaan.

Helaas is dat niet te rijmen met het vluchtelingenverdrag.

bamitoren | 25-09-18 | 09:19 | 4

Verdragen kun je opzeggen en je eigen koers gaan varen. Nederland is vol!! Dat was het in 1970 al met 10 miljoen en straks zitten we al aan het dubbele. Is iedereen compleet gek geworden?!

Lupuslupus | 25-09-18 | 09:38

Er moet wel een "afzetmarkt" zijn voor unilever en stemvee voor de VVD.

boerk | 25-09-18 | 10:18

17 jaar? Nee hoor, zich als 17 jarigen voordoende dertigers zal je bedoelen

Onno Barendsen9337 | 25-09-18 | 11:36
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens mij heeft er een of andere deugneusinstantie een vers blik zielige kindertjes opengetrokken voor de "goede" zaak. En dat is een slechte zaak. Helaas trapt het grootste deel van de goegemeente er wel in, al was het maar om voor de omgeving te deugen. De waarheid, namelijk dat je in heel veel andere landen subiet eruit vliegt als je niks presteert of de boel 10 jaar traineert en bedondert en dat dat ook de enige logische reactie is op al die oplichters en gelukzoekers, die waarheid doet het niet zo lekker bij de koffieautomaat.

elfenstein | 25-09-18 | 09:16 | 4

Bij ons in de winkel waren om 09:19 alle tissues, maandverband, papieren zakdoekjes en badlakens uitverkocht. Ook de Fisherman's Friends zijn op. Waarschijnlijk massaal gekocht door rascisten die toch nog wat te wippen willen hebben, voor bij de koffieautomaat,

Breinbrouwsels | 25-09-18 | 09:24

Ik zou het niet in m'n botte harses halen om m'n kind in te zetten voor zulks, laat staan dat ik die in zo'n situatie breng. Nope, als ik zou willen emigreren doe ik dat op de correcte manier, netjes verblijf aanvragen, inkomsten en cv overhandigen, werk regelen in het land van keuze voordat je begint, taal leren, zorgen dat m'n kind op een goede school terecht komt, kortom: Ik wil dan een verrijking zijn voor mijn nieuwe vaderland. Dus ook: bruggen achter je verbranden, NL paspoort inleveren voor het staatsburgerschap van het land van keuze. Dat laatste is trouwens in veel landen een enorm lastige procedure, je moet echt wat presteren en duurzaam meedoen aan de cultuur van dat land anders maak je geen schijn van kans. Hier in nederland gaat het veel, en dan ook echt veeeeeel te makkelijk met als hoogtepunt het belonen van het trekken van de racisme/zieligheids/vluchtelingenkaart. Ik zou bijna zeggen dat iedereen die het daarop probeert bij voorbaat al af is, je weet dan zeker dat je niets goeds mag verwachten van die persoon.

elfenstein | 25-09-18 | 09:30

Gewoon nieuwe mogelijkheid voor de asielindustrie waar niks en niemand tegenop kan: er is een precedent, het systeem is volledig geblokkeerd door misbruik en kan nog lang rekken, geld, klasgenoten en vrijwilligers geen probleem, media aandacht in overvloed, want (het belangrijkste): tranentrekkende kinderen! Het ergste is dus dat de kinderen een punt hebben, maar compleet misbruikt zijn en worden door de ouders en de asielindustrie.

TheseDays00 | 25-09-18 | 10:17
▼ 1 antwoord verborgen

De ene wel de andere niet lijkt me erg racistisch.
Dus ik zeg ,doen.
Als je toch al bezig bent haal dan de rest van de miljoenen ook gelijk hier na toe,wel zo makkelijk.

rein9576 | 25-09-18 | 09:15

Wat me ook zo gruwelijk de strot uit komst is het argument dat ze de taal niet eens spreken. Voor gelukzoekers die onderweg zijn naar Nederland geldt dit argument nooit.

HeleKluif | 25-09-18 | 09:14
-weggejorist-
Jos Tiebent | 25-09-18 | 09:14 | 1

Studeren op een universiteit en toch niet het intellect om in te zien dat Here God een verzinsel is van bange middeleeuwiërs lang gelee. Net als zijn Arabische variant. Alle religekkies het land uit!

keestelpro | 25-09-18 | 09:13 | 3

Willen wij meer of minder religie? Minder, minder, minder. Dan zouden we daar voor moeten gaan zorgen. Laten we beginnen met de islam. Dat is toch een tweedehands religie voor paupers. Moet een makkie zijn.

BrabantsVerzet | 25-09-18 | 09:16

Hartstochtelijk eens!
Prof. Dr. Ing. Maar wel zondag in de kerk.
Ik ben vaak volledig in de war daardoor.

MarcS | 25-09-18 | 09:16

Iedereen naar Keestelpro! Hij heeft het antwoord op al uw levensvragen!

hoejeheette | 25-09-18 | 09:42

Als we de regel acepteren dat we geen mensen uit zetten die de taal en cultuur van hun geboorteland niet kennen. Dat moet dezelfde regel toch ook andersom kunnen werken? Probleem opgelost :)

Santtulainen | 25-09-18 | 09:12

Peterrrrr, kom er maar in, of te druk met cashen inzake gevalletje Brech.

mono-culti | 25-09-18 | 09:11

Tegen 2: We creëren op deze manier een precedent. Een precedent dat zegt dat wanneer je de asielprocedure maar lang genoeg rekt en daarbij het liefst jonge kinderen betrekt of voortbrengt, je op termijn het systeem kan en mag chanteren.

In Nederland is een procedure democratisch vastgesteld, en wanneer je niet aan de gestelde eisen voldoet moet je terug. Deze voorbeelden zijn allen voorbeelden van mensen die niet aan de gestelde eisen voldaan hebben en hier dus onterecht verbleven. In principe hadden ze in de eerste plaats al geen recht op een verblijfsvergunning in Nederland. Nu is de procedure gerekt en gerekt en is er op die grond toch een reden om te blijven? Dat is belachelijk.

Disclaimer: uiteraard vind ik dit aangrijpend, net zoals ik de zaak van Lily & Howick aangrijpend vond. Echter kun je geen beleid schrijven op individuele gevallen, vooral vanwege de precedentwerking. Wat gaan we over 10 jaar doen met al die bootvluchtelingen uit Afrika die ook pas over 10 jaar volledig uitgeprocedeerd zullen zijn en in de tussentijd wellicht kinderen hebben voortgebracht? Wordt een kind het nieuwe toegangsbewijs?

dikke boehoe | 25-09-18 | 09:11

Voor1: Wat een kul, alsof het het een of het ander is. Gewoon allebei niet. We kijken met z'n allen verkneukelend naar 'ik vertrek', maar dit zou dan ineens schrijnend zijn? Gewoon uitzetten - die kinderen redden zich prima in het land waar ze thuishoren. Alternatief is dat kinderen degraderen tot een tool om een verblijfsvergunning te krijgen - niet echt fris wat mij betreft

bleached | 25-09-18 | 09:10

Vluchtelingenverblijf zou per definitie - zonder uitzondering - tijdelijk moeten zijn. Wanneer de vrede in het land van herkomst is teruggekeerd kan de betrokken vluchteling terug... er is dan genoeg te doen daar.

HeleKluif | 25-09-18 | 09:09 | 3

Dit zijn dus juist pertinent GEEN vluchtelingen. Met geen enkel recht op vluchtelingen status hier.

bleached | 25-09-18 | 09:11

Veel vluchtelingen komen hier vanwege hun wandaden gepleegd in hun oorspronkelijke land. Bij terugkeer lopen ze de kans vervolgd te worden.

ogeon | 25-09-18 | 09:18

Op dat soort zitten we al helemaal niet te wachten.

HeleKluif | 25-09-18 | 09:20

Als het aan mij lag, en dat is het niet, pleurde ik er 2 miljoen uit. Minimaal!

kwark001 | 25-09-18 | 09:08 | 5

Mild.
Ik ga voor 8 miljoen. Hoeden we er een krappe 10 over en dat is mooi zat.

schoon-schip-maken | 25-09-18 | 09:18

Dat is zeker een godwin.
2 miljoen is wat veel maar dat er een substantieel deel van de migrantjes niet op terechte gronden in nederland verblijft is wel duidelijk. Met list en bedrog binnenkomen, kinderen als levend schild voorop, oma, opa, neefjes en nichtjes in het kielzog erachteraan en lalallalalalala: geld, huis, miele.
Optiefen. Allemaal nog eens tegen het licht houden, onkruid wieden en per kerende post terug naar zandbak van herkomst. Nergens in dit verhaal zit er een referentie naar treinen, gele sterren of andere historische verwijzingen naar het 2e meningsverschil. Gewoon de hartstochtelijke wens om eens wat schoon schip te maken in deze onbeschrijfelijke puinhoop.

elfenstein | 25-09-18 | 09:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Hadden wij maar een eigen land om heen te gaan.
Een land met een eigen volk, eigen tradities en een eigen trotse cultuur.
Lieve meid jij bent jong & intelligent. Je gaat een gouden toekomst tegemoet.
In je eigen land!
www.google.nl/search?q=sightseeing+ar...

(Voor3: Armenië is niet bezet door de EU )

keestelpro | 25-09-18 | 09:07

Het gaat om 400 gewortelde kinderen. Maar om hoeveel gewortelde kinderen en kromwortelige, liegende en met zelfmoord dreigende aanhang met oma's gaat het nu precies? Vreemd, dat dat aantal nooit genoemd wordt

Poesmobiel | 25-09-18 | 09:06 | 2

400 kinderen x (minimaal) 10 familieleden.

Lupuslupus | 25-09-18 | 09:26

Die kinderen zijn de mediagenieke woordvoerders van die gezinnen.

dyslexieman | 25-09-18 | 09:46

Kom er allemaal maar in! Ja, en jij een verblijfsvergunning want je kijkt zo lief, en jij een verblijfsvergunning want je bent christen, en jij er ook een want het dorp waar je woont stemt op mijn partij, en jij een want homo, en jij een want, ja waarom ook niet?
Als je het hebt over de rechtstaat die in Hongarije en Polen onder druk staan, omdat er willekeur plaats vindt (en ja, ik ben een Soros bot want ik geloof wel dat dat zo is) dan is dat hier toch ook het geval?

dyslexieman | 25-09-18 | 09:06

Ik ben 48 en word derhalve als sinds de lagere school, een jaar of 40, geteisterd door plaatjes en filmpjes van zogenaamd "zielige mensen". Vroeger waren het vooral uitgehongerde negerkindjes, later kwamen er steeds meer mensen bij die als zielig en hulpbehoevend werden bestempeld. Het lijkt intussen wel of iedereen die NIET in Nederland of West-Europa woonachtig is, een leven als een straathond heeft. Want ze moeten allemaal naar hier, en iedereen die niet word toegelaten is ten dode opgeschreven.

Kortom.

Ik ben volkomen afgestompt. Zet mij maar op immigratie, het maakt me geen reedt uit wat hun verhaal is, ik verwijs iedere aanvrager met een pennenstreek en een paar stempels retour afzender. Zal er ook werkelijk geen seconde wroeging over hebben. Het bárst van de mensen op aarde. En iedere minuut worden het er meer. Men gaat ermee om alsof het een met uitsterven bedreigde diersoort is maar dat valt volgens mij allemaal wel mee nietwaar.

Dus ongezien de tiefus, retour afzender, de wet is de wet en klaar ermee.

Als ik een boete krijg hoef ik op geen spat clementie te rekenen. Ik zie niet in waarom er voor andere mensen, andere wetten gelden.

Dutchbeaurouge | 25-09-18 | 09:06 | 4

Zet mij d'r maar bij, op immigratie. Als kleintje vroeger al doodziek gemaakt met grote foto's van negermeisjes met die vlieg op de neus, in de pauze van de bioscoop. En dan de geschoktheid dat je vergeten was om een paar knopen uit het breimandje van opoe te pikken om in de voorbijtrekkende rammelende schooischaal- of bus te gooien. Dus dat je laatste piek er maar in moest omdat iedereen keek zodat je geen poen meer had om het pauzepijpje bier te kopen. En dat je ook nog vergeten was om je broek met filmzakken aan te doen en dat je vriendinnetje ook nog koude handen had. Nee, stokslobberen bestond toen nog niet want alleen maar nette meisjes.

Breinbrouwsels | 25-09-18 | 09:16

@Mark_D_NL | 25-09-18 | 09:08

Dan kent u deze ook:
Als wij het niet brengen (hulpgoederen/eten) dan komen ze het wel halen.
Beiden kan blijkbaar ook!

MarcS | 25-09-18 | 09:18

Als je jong bent en je bent niet links, dan heb je geen hart.
Als je oud bent en je ben niet rechts, dan heb je geen verstand.

Joris Beltsin | 25-09-18 | 10:34
▼ 1 antwoord verborgen

Als alle westerse landen alleen mensen toelaten die atheïst of christen zijn, dan neemt het aantal moslims wereldwijd vanzelf af. Want allah is groot, maar geld is het grootst.

BrabantsVerzet | 25-09-18 | 09:06 | 3

De homo's, atheisten en christenen doen het gewoon stukken beter in onze maatschappij. Vraag de cijfers maar op bij Justitie.

Hiesjes | 25-09-18 | 09:10

Nee, geen homo's. Ik wil wel ergens op discrimineren. Het moet niet te gek worden.

BrabantsVerzet | 25-09-18 | 09:13

Precies. De olifant in de kast is islam. Plain and simple.

beastiaan | 25-09-18 | 09:15

Probleem: als de kinderen mogen blijven kunnen de ouders via gezinshereniging hier ook komen. Terwijl ik de prima geïntegreerde kids het echt wel gun. Maarja, ons asielsysteem werkt niet goed, maar dat wisten we al 30 jaar.

Sander_Stinkscheet | 25-09-18 | 09:05

De Haiarpi's, Lili's en Howicks van straks liegen zich vandaag ons land binnen.

HeleKluif | 25-09-18 | 09:04

Laat al die kinderen maar blijven, maar stuur dan die duizenden kerels die hier alleen maar zijn om niets te doen, behalve de wet overtreden , direct terug.

ZeMissiz | 25-09-18 | 09:04 | 1

Al die kinderen hebben familie....

Lupuslupus | 25-09-18 | 09:29

Ze komen met karreladingen hier binnen, maar die 400 kinderen wel later een goede mogelijkheid hebben mee te doen met onze maatschappij worden er uitgeflikkerd. Terwijl getraumatiseerde reli-gekkies die nooit meer aan een normale baan willen/gaan komen hier overal in Nederland worden gedumpt.
Heb in ons dorp ook een hele bult van die vluchtelingen. Als ik zie hoe ze er bij lopen, waren die aan het juichen toen IS hun geestelijk kwam bevrijden. Zie alleen voeten en een gezicht, voor de rest lange gewaden.
Heb ergens wel te doen met die mensen, die zullen zelf ook wel voelen dat ze er echt niet tusen passen hier.
Maar ja wij wisten wat beter voor ze was, en hebben het vuur nog even verder opgestookt. Ja want in Syrië waren 100.00 mensen op de vlucht, dus gingen wij helpen (militair ingrijpen) en nu zijn er miljoenen op de vlucht.
Zitten wij met die elende hier, dankjewel Gütmenschen!

Hiesjes | 25-09-18 | 09:03

Een Christen Unie Vluchteling. Is dat een nieuwe soort? Komen die uit Cunië?

Schadenfreude | 25-09-18 | 09:01

Ook nog een broertje en zusje... welja, plaats genoeg!
Nederland is een heel groot land, schijnt.

Carmelita | 25-09-18 | 09:01

Leiders zoals koning Salomon zijn momenteel ver te zoeken. Die zou wel raad weten in dit soort gevallen.

hoejeheette | 25-09-18 | 08:59 | 3

@hoejeheette
U kent uw klassiekers. Mooi.

kindapaas | 25-09-18 | 09:20

Hahaha!

keestelpro | 25-09-18 | 09:30

Ghehehe.

Basil Fawlty | 25-09-18 | 11:21

Lijkt me wel een aanwinst voor onze samenleving. Goed opgeleid, maatschappelijk betrokken. Van mij mag ze blijven. Beter deze dan eentje waar we niks aan hebben.

Pikkebaas | 25-09-18 | 08:59 | 1

Maar klopt het verhaal wel?

Mr_Pikibelly | 25-09-18 | 09:01

Ja gewoon laten blijven. Als je zo lang mag doen over een procedure vraag je als staat om dit soort gevallen. Eigen schuld.

Maar daarna heel snel de asielprocedure inkorten en een limiet stellen aan het beroep tegen afwijzingen. Bij nee huppakee, terug naar Anabchazie.

Beste_Landgenoten | 25-09-18 | 08:57 | 3

De procedure is kort genoeg!
U huilt mee met de wolven.
Ze, de asieladvocaten, voeren telkens nieuwe (proest) feiten aan waardoor procedure opnieuw moet.
Dat zou niet moeten mogen. Of je legt vanaf dag 1 alle kaarten op tafel of je mag vertrekken.

MarcS | 25-09-18 | 09:14

Wat MarcS zegt. Wij kunnen ook niet eindeloos blijven procederen tegen een boete of een belastingaanslag.

Mahatma | 25-09-18 | 09:24

Asielprocedure is een newspeak woordje. Noem het wat het is, Immigratie procedure. En je hebt nuttige immigranten en nutteloze immigranten. En af en toe een echt zielige, maar die zijn op 1 hand te tellen.

Mark_D_NL | 25-09-18 | 09:41

Jij een verblijfsvergunning. En jij een verblijfsvergunning. Iedereen een verblijfsvergunning.

atheïstisch stemvee | 25-09-18 | 08:56 | 3

Oprah is er jaloers op....

neonreclame | 25-09-18 | 09:00

*onder stoel kijkt*
Een verblijfsvergunning!
(En een BSN met voorlopige aanslag 2019)

keestelpro | 25-09-18 | 09:18

@atheïstisch stemvee
Cynische lol! Moest ik ook aan denken.

Basil Fawlty | 25-09-18 | 11:27

Deze kan gewoon terug hoor. Die spreekt de taal en kent het land.

Mr_Pikibelly | 25-09-18 | 08:56

Het is in de asielwereld bekend dat juist de Armeniërs feilloos weten hoe het Nederlandse systeem werkt. Door blijven procederen tot het bittere eind en als de dag van uitzetting nadert veinzen ze allerlei lichamelijke en psychische ziektes. Al met al ben je dan jaren verder en zijn de kinderen ingeburgerd waardoor je dit soort 'hartverscheurende' huilfilmpjes gaat krijgen. Onder druk van de publieke opinie hopen ze dan te mogen blijven.
Precies díe tactiek heeft de moeder van die twee Armeense kinderen toegepast. Met succes.
Herinnert men zich nog de illegaal verblijvende kleermaker Gumus met zijn vrouw en kinderen? Woonden hier ook al jaren lang en de hele buurt met spandoeken 'Gumus moet blijven', ze mochten hun verhaal doen in de media en toch moesten ze terug naar Turkije.
Toen bezweek de regering niet en hield men voet bij stuk.

leo de pejo | 25-09-18 | 08:56 | 1

Zo te lezen zijn Armeniërs slim en perfect geïntegreerd. Dat is beter dan zo'n kromgetrokken secreet uit Anatolië, die niets weet, niets kan, maar wel de beschikking krijgt over een handige asieladvocaat.

BrabantsVerzet | 25-09-18 | 09:03

Alleen kansrijke mensen toelaten. Wij zorgen er voor dat de kansloze, ook kansloos blijven. Dat doen we al eeuwen. Wij houden ze klein. Wij verzorgen de mensen ook donder Afrika en het Midden Oosten toch. Wij, als hun ouders houden hen klein. Wat betrekken we er mee. Het enige dat we (de deugers) hun eigen weelde en rijkdom hiermee moreel afkopen en kunnen zeggen hoe goed sociaal en begripvol zij wel niet zijn. Walgelijk. En wat doen de regimes van herkomst. Helemaal niets. Die gaan door op de weg die zij al decennia bewandelen. Namelijk, zelfverrijking en het volk arm en dom houden. Wie houdt dit in staat: DE DEUGERS VAN WEST EUROPA. Met dank van het gewone volk wonende in de krochten van deze landen. Applaus, voor de deugers en de christenen die denken dat zij goed doen.

De Evangelist | 25-09-18 | 08:55

Daarbij t zijn vrouwen zonder hoofddoek waarvan de kans dat ze relationeel opgaan in de Nederlandse samenleving tien keer groter is.

Flow82 | 25-09-18 | 08:54

Ik verdom het om op de vroege morgen op 'play' te drukken, zo'n tranentrekkend filmpje trekt mijn maag niet.

Van mij mogen die 400 kids blijven maar wel dan krijg je gelijk de liegende, frauderende ouders erbij...... levenslang bijstandsgevallen met alle kosten van dien.

Fatwabuster | 25-09-18 | 08:52 | 2

Ik denk dat veel er zo over denken.

HoerieHarry | 25-09-18 | 09:20

Omdat het gewoon zo is.

Lupuslupus | 25-09-18 | 09:32

Mijn ouders verexcuseerden zich altijd voor ons. Zij waren dus eigenlijk trendsetter met het kinderpardon.

Kaas de Vies | 25-09-18 | 08:52

Gewoon doen. Maar wel de procedure wijzigen, zodat het niet meer zo lang kan duren. Ondertussen duiken er meer kinderen op, die te lang hier zijn, maar dat is peanuts vergeleken met het effect van een effectieve dam.
Overigens denk ik dat er niet veel zal gebeuren, zolang Rutte nog niet in Brussel zit. Hij zal alles blokkeren waarvan hij vreest dat het Juncker en zijn minions zal tegenstaan. Dus reken maar op een gewijzigde wetgeving op z'n vroegst in 2020.

BrabantsVerzet | 25-09-18 | 08:51

Ik stel voor nog 1x een algemeen pardon maar dan echt nooit meer hoor!

ditotje | 25-09-18 | 08:51 | 3

Hahaha .......
Je gaat jouw zin deels krijgen

MarcS | 25-09-18 | 09:06

Pardon...

Santtulainen | 25-09-18 | 09:07

Als ik Harbers was stuurde ik haar een brief met 1 woord.
Pardon.

keestelpro | 25-09-18 | 09:16

Nu ze opeens zelfstandig zijn gaan ze wel op tijd artikelen plaatsen. Typisch hoor.

Kaas de Vies | 25-09-18 | 08:51 | 1

Tsja, het leven als zelfstandige is een aaneenschakeling van triomfen, nederlagen, deadlines en lege kratjes. Ze wennen er wel weer aan.

elfenstein | 25-09-18 | 09:13

Het is niet uit te leggen waarom de 1 wel en de ander niet. Ze hadden hun rug dan ook recht moeten houden bij de eerste. zelf denk ik dat dit een opzetje was voor wel een Kinderpardon.

ogeon | 25-09-18 | 08:51 | 1

@ogeon
Gelijke gevallen worden gelijk behandeld; vind een argument om aan te tonen dat de gevallen niet gelijk zijn en plotsklaps is ieder geval uniek en is alles mogelijk!

kindapaas | 25-09-18 | 09:31

Hoe kunnen die kinderen achterblijven? Die hadden met de ouders mee moeten gaan. Nu is de staat verantwoordelijkheid voor ze.

Wim Venijn | 25-09-18 | 08:50 | 1

Omdat ze voor paps en mams niets meer zijn dan een ticket.

MarcS | 25-09-18 | 09:05

Kinderpardon werkt niet, was er al ver voor dit kind geboren was en zal altijd opnieuw worden gebruikt.

Henkiemaardannietgek | 25-09-18 | 08:50 | 1

Misbruikt, there I fixed that.

MarcS | 25-09-18 | 09:04

De politieke spinners die hier achter zitten zijn echt slim. Of dacht iemand dat dit meisje dit spontaan zelf zo had bedacht. Nee hè

Rest In Privacy | 25-09-18 | 08:50 | 1

Ze kunnen het meer dan 10 jaar rekken; dat is tenminste drie verkiezingen; één keer in de drie regeerperioden komt er wel een kabinet dat een kinder- of algeheel pardon wil. Ergo: altijd prijs!!!
Terwijl je ook binnen een jaar duidelijkheid kunt krijgen of iemand mag blijven of niet. Om niet te zeggen: 'binnen een maand'!

Aristotalloss | 25-09-18 | 09:13

Ik loop ook voortdurend tegen betonnen muren.... die ervaring gun ik anderen ook

pigadaki | 25-09-18 | 08:50 | 1

Wat je zegt, ik krijg praktisch altijd nul op rekest bij de overheid, welkom in Nederland (en nu wegwezen aub)

sarcastro | 25-09-18 | 16:28

Hey Pritt,
Wat nu als je de hele club van 400 pardon verleent en een half jaar later komen die anderen die daar net krap aan buiten vielen. En een tijdje later die andere groep die daar net buitenviel. Wat dan?

General Dripple | 25-09-18 | 08:48 | 3

Er wonen maar een miljard mensen in Afrika. Dit komt goed!

Feynman | 25-09-18 | 09:07

Dat is het!
Als nou die hele miljard afrikanen hierheen gaan en wij met onze 17 miljoen naar een lekker stukje afrika verhuizen, zeg maar ergens waar het niet zo koud, nat en winderig is, dan is het probleem toch opgelost? Die afrikanen komen hier vast niet voor de gezelligheid, sterker nog ze hebben over het algemeen een tyfhekel aan blankes, dus hebben ze het waarschijnlijk gewoon te warm in hun land. Nou, zullen we dan ruilen?
Het gekke van deze overpeinzing is dat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat het er dan in dat fijne warme afrikaanse land binnen een paar jaar goed toeven zal zijn en het hier in NL een grote vercrackte teringzooi wordt, maar dat mag je dan denk ik weer niet denken/zeggen.
Ben ik nu een realist of een racist?

elfenstein | 25-09-18 | 09:53

Een realist Elfenstein een realist.

dam-dame | 25-09-18 | 11:07

De christenen worden uitgezet en de moslims mogen blijven, mooi land!

pibasso | 25-09-18 | 08:48

Meisje heeft pech... want Christen(unie) , niet interessant voor de MSM-linksdeugers.

hagelkruis | 25-09-18 | 08:48
-weggejorist-
WahedPissebed | 25-09-18 | 08:47 | 1

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken