Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mooi PR-verhaal: Een op vijf Syriërs door Nederland afgewezen wegens islam

Social

Gaaf pr-pamfletje van het Ministerie voor Volksbehoud vandaag in de Volkskrant. "Ongeveer een vijfde van de Syrische vluchtelingen die worden voorgedragen voor asiel in Nederland via de zogenoemde Turkije-deal, valt af wegens extremistische sympathieën of omdat hun denkbeelden niet stroken met Nederlandse waarden, zoals de gelijkheid tussen man en vrouw. Dat stelt Paul van Musscher, landelijk portefeuillehouder vreemdelingenzaken en migratiecriminaliteit bij de politie." Zal wel! Maar wat was die Turkije-deal ook alweer? Ohja, de 1:1-regeling, waarbij de EU beloofde voor elke migrant die Turkije terugnam, Turkije een handgekozen islamist naar Europa mocht sturen, of zo. Maar die tijden zijn voorbij, want niets ontgaat de Commissie Cultuurconsistentie die op elke dijk gestationeerd is. "‘Als jij zegt: mijn kinderen gaan koste wat kost niet in gemengde klassen of er wordt niet samen gezwommen, dan gaat er een streep door je dossier en kom je Nederland niet in’, zegt politiechef Van Musscher." Deze FvD-praktijken kunnen trouwens alleen omdat de aspirant-Nederlanders ten tijde van selectie nog in Turkije zitten hoor. "Het toetsen van de integratiekansen van een vluchteling gebeurt in de normale procedure in Nederland overigens niet, omdat dit in het asielrecht geen criterium is voor een verblijfsvergunning. Bij hervestiging via de UNHCR kan de overheid wel extra eisen stellen, omdat deze migranten buiten de normale asielprocedure om op uitnodiging naar Nederland komen." Er zijn dit jaar ook maar 2100 Syriërs via deze papieren route richting Nederland gekomen, maar toch, dat hadden er zomaar eens 2520 kunnen zijn als Onze Jongens niet zo waakzaam waren.

Reaguursels

Inloggen

@Jan Onbewoond
Los van het persoonlijke drama voor die Armeense kinderen, maar dit krijg je dus als je beroepsmogelijkheden bijna onbeperkt en gratis zijn. Hier zijn wel 10 jaar lang dure procedures en beroepsmogelijkheden voor aangewend, op kosten van de gemeenschap. Nou zijn die kosten tot daar aan toe, maar al vanaf het begin, toen die kinderen nog zuigelingen/kruipertjes waren, lagen er negatieve adviezen, anders waren ze niet doorgegaan met procederen. Het nu, nadat alle procedures op nationaal niveau zijn gevoerd (men probeert het nu op Europees niveau) alsnog een verblijfsvergunning verlenen, vanwege bijvoorbeeld tussenkomst van de politiek of de discretionaire bevoegdheid van de minister zou niet goed zijn.

A) geef je een verkeerd signaal aan mensen en hun helpers die zich in een zelfde situatie bevinden een verkeerd signaal. "Als je maar lang genoeg procedeert, mag je uiteindelijk toch wel blijven"

B) Je tast de beginselen van de trias politica aan, waarin de politiek zich niet met rechtspraak bemoeit.

C) Je ridiculiseert de rechters die uitspraak hebben gedaan en je geeft toe dat 10 jaar lang procedures op kosten van de gemeenschap eigenlijk onzin zijn. Immers, het zou uiteindelijk toch niet uitmaken

D) Het schept weer precedenten en dat zou voor de komende jaren niet zo goed zijn.

We hebben hier momenteel zoveel vluchtelingen, deels met een gewone verblijfsvergunning, deels zonder en deels met een tijdelijke vergunning.
Voor de Syriërs en Iraaki geldt dat hun verblijf hier, afhangt van de veiligheidssituatie in de landen van herkomst. Uiteindelijk was dat ook de reden waarom ze gekomen zijn, net als die Armenen en eigenlijk alle politieke vluchtelingen. Is het daar weer veilig, moeten ze terug, bijvoorbeeld om bij de wederopbouw van hun landen en de economie in die landen te helpen. Wat nou als zij met zijn allen ook even gaan procederen met hun kinderen (leeftijd, aanpassingsproblemen, noem maar op) als wapen? Koren op de molen van de asieladvocaten, duizenden manjaren werk en zelfs als alle procedures mislukken zijn er nog zaken als kinderpardon en dicretionaire bevoegdheid.
Vluchtelingenorganisaties ijveren al jaren voor kortere procedures, maar dat is flauwekul. De procedures zijn niet lang, alleen het aantal beroepsmogelijkheden maken dat het zo lang duurt. Als het aantal beroepsmogelijkheden sterk werd ingeperkt, was er niet zoiets als een kinderpardon, waren er geen asielkrakers en waren die Armeense kinderen al jaren geleden terug gegaan, zonder dat ze zich ooit bewust waren geweest dat ze in NL hebben gewoond.

Heiner | 30-08-18 | 11:48

Liever zelfgekozen dan carte blanche voor de grootste durfals op n bootje.

Shoarmamasutra | 29-08-18 | 22:11

.... en de andere vier liegen

Pranfeuri | 29-08-18 | 18:57

Kan niet alles via de UNHCR worden gedaan? Zo kunnen we al die radicalis weren uit ons land.

Alexander des Burgus | 29-08-18 | 18:52

Bodemloos: " Als land hadden wij al genoeg gedaan". Ja. Ook in Groningen, met zijn beroemde vergezichten, studenten en Martinitoren: daar moeten wij buitenlandse studenten in tenten stoppen, anders slapen ze in een auto of op straat.

Jan Onbewoond | 29-08-18 | 17:57

Daarom ook gooien wij Armeense kinderen weg, die hier soms al meer dan 10 jaren zijn. Genoeg is genoeg en vol is vol.

Jan Onbewoond | 29-08-18 | 17:52

Wilders moet het toch ook weten? Er werden en worden nog steeds Syriërs geweigerd voor de veiligheid van het land. Eenmaal hier worden ze ook nog in de gaten gehouden.

Jan Onbewoond | 29-08-18 | 17:49

Extremisten onder de migranten? Allemaal hysterie zei Judith Sargentini. Maar zij is dan ook EU parlementariër namens Groen-Links.
Dit soort malloten waken over uw en mijn veiligheid.

NPOlitiekgekleurd | 29-08-18 | 16:46

Liegen en bedriegen, mede als gevolg van hun extreme minderwaardigheidscomplex. Dat is het gewogen gemiddelde van de moslims met hun achterlijke doch zeer gevaarlijke politieke doctrine die islam heet.

Nelis SplitBloes | 29-08-18 | 16:01

En wij maar denken dat het allemaal lieve apothekers zijn. Je kan zeggen wat je wil maar toch goed dat het ministerie en de Volkskrant voor ons een vinger aan de pols houden.

0112358 | 29-08-18 | 15:18

Als land hebben we allang genoeg gedaan voor het opvangen van buitenlanders. De middel/grote steden ziteen al vol met die lieden.
Genoeg is genoeg.

bodemloos | 29-08-18 | 14:55

Ik begrijp niet dat ze, net als de rest, niet gewoon liegen over hun standpunten?
Is gewoon Taqiyya, en daar heeft de Islam geen enkel probleem mee. Sterker nog, het wordt aanbevolen.

Jahowiseffe | 29-08-18 | 14:27

Zou alleen een mooi PR verhaal zijn als PR staat voor Puin Ruim.
Ondanks dat het toch al lang te laat is zou ik overigens wel willen opteren voor een 5 uit 5.

D-Fens_1963 | 29-08-18 | 14:14

@Hetkanverkeren
Idem dito met een sterretje. Wie kijkt naar Cesare Borgia, kijkt naar Erdogan.

Heiner | 29-08-18 | 14:04

"omdat dit in het asielrecht geen criterium is voor een verblijfsvergunning"
En hier ligt dus de kern van het hele probleem. Veroorzaakt door het moreel corrupte uitschot dat op VVD, CDA, PvdA, D66 of CU stemt.

obominotie | 29-08-18 | 13:52

@Hetkanverkeren | 29-08-18 | 13:05 | 13:12
Ja, inderdaad. Voor wat de renaissance betreft. De lesjes die men in die tijd geleerd heeft, zijn gewoon in de boekhandel te verkrijgen en staan nog steeds in de bibliotheken van iedere militaire- en bestuursacademie in de wereld, bijvoorbeeld De Vorst van Macchiavelli. Nou was zijn wereld natuurlijk heel anders dan de wereld nu, maar wie het boek leest (ik spreek geen Italiaans, dus vertaling) ziet dat de historie zich herhaalt en dat "vorsten' in dit geval politieke leiders/staatshoofden/despoten zich van precies dezelfde methodes bedienen als hun voorgangers in de renaissance, de middeleeuwen en de tijden van de Grieken en Romeinen. Wie hoofdstuk 7 leest en in zijn achterhoofd even denkt aan de ideeën van de Turk Erdogan m.b.t het Osmaanse Rijk, ontkomt niet meer aan de indruk dat hij dat boek ook heeft gelezen. Zeer de moeite waard!

Heiner | 29-08-18 | 13:30 | 1

Inderdaad. de beste vertaling die ik heb is die van Dr. J.F. Otten ((ISBN 978 90 6625 804 6 NUR 323, gelukkig had ik mijn leesbril onder handbereik). Deze uitgave gaat vergezeld van het essay Machiavelli, sleutel van onze Tijd van dr. Otten. Dat deze man is omgekomen tijdens het bombardement op Rotterdam is een voorbeeld van de bittere ironie van ons bestaan.

Hetkanverkeren | 29-08-18 | 13:46

""In NL is iedereen welkom, je krijgt hier een woning plus een levenslange bijstandsuitkering." (.....) NL wordt onbetaalbaar en onleefbaar.
@ sociaal_econoom | 29-08-18 | 12:19
De eersten die het gemerkt hebben zijn degenen die van alleen maar AOW (zonder pensioen) moeten proberen te overleven, zonder genoeg geld voor eten of verwarmng, Die hebben al 10 jaar, behoudens een paar fooi-centen, geen echte inflatiecorrectie meer gehad en dat loopt enorm op.
Maar ach, immigranten protesteren wel, maar oudjes protesteren immers niet.

telelezer | 29-08-18 | 13:13

Sja, we kunnen hier allemaal wel lacherig gaan doen over die Trumpanzee in Washington maar hij is dus wel het eerste westerse staatshoofd dat daadwerkelijk het gevaar van ISlam en ISlamitische migratie heeft onderkend en er ook daadwerkelijk wat aan heeft gedaan/proberen te doen.

Graaisnaaiert | 29-08-18 | 12:45 | 2

Juist daarom wordt hij door de deugfascisten gedemoniseerd
"it's a mad mad world!"

telelezer | 29-08-18 | 13:04

Richard Leeuwenhart heeft ook zijn best gedaan.

D-Fens_1963 | 29-08-18 | 14:07

Syriërs doen het prima tot nu toe. Deze week slechts 1 messenzwaai incident en maar 1 bedreigde burgemeester. Oh wacht... het is pas woensdag.

Yeohan | 29-08-18 | 12:34 | 3

hoeveel er verder verzwegen wordt weten we niet

telelezer | 29-08-18 | 13:05

En zo werd het ooit zo welwarende Nederland toch een moslim apenland precies zoals Dhr Hans Janmaat (CD) al voorspelde www.youtube.com/watch?v=Yh6y4AtWGdo

Ditisgeenstijlmeer | 29-08-18 | 13:17

Ik mis de, in vergelijking met het op een enkele uitzondering na laffe vullis dat nu in de Kamer zit, erudiete en eloquente doctorandus Janmaat nog iedere dag.

gestoptmetroken | 29-08-18 | 16:07

Waarschijnlijk liggen de aantallen hoger dan de 1/5 die worden aangegeven, want deze mensen zijn juist de boosdoeners bij welke je geen lijn kan trekken tussen ISIS/NUSRA e.d.

Maar de echte slachtoffers, dus niet-soennieten zoals Christenen en Alawieten die worden domweg genegeerd en tegengehouden.! Lijkt wel de omgekeerde wereld.

Europa moet "multicultureel" zijn en alle gespuis uit t Midden-Oosten opnemen. Met nadruk op gespuis zoals ik hierboven al vermeld. Het is geen toeval ofzo.

Als Europa echt menselijk was hadden ze niet de daders(terroristen,baardapen) geholpen maar christelijke en Alawitische minderheden.

MGGM | 29-08-18 | 12:33 | 1

De gristelijke westerse waarden moeten nou eenmaal deaud van de Bilderbergerts. Wij hebben een te grote mond en dat willen ze niet. Islam is een uitstekend wapen daar het 80% infantiele bevat.

reagluurder010 | 29-08-18 | 12:57

Dus 4 van de 5 leest zich van te voren in of wordt afgehandeld door andere moslims

niemand specifiek | 29-08-18 | 12:21

Onderzoek heeft uitgewezen dat 1 op de 5 Syriers net zo radicaal zijn als de andere 4

Bollux | 29-08-18 | 12:14 | 1

Ach ze integreren zo fantastisch, dr kan gvd nog net ghoedehdagh vanaf, moslims klitten op elkaar... praten hun eigen taal. Dat ligt niet aan de rest van multiculti Nederland. Oorzaak is een teveel aan monoculturele inkoop. 1 halen vervolgens 5 a 6 betalen.

rattenvanger XL | 29-08-18 | 12:28

@bisbisbis - helemaal juist...

2100 Syriërs worden via geboorteaanwas en het hier halen van familieleden 13.000 personen. En over 20 jaar zijn dit er 30.000.
Uit cijfers van het CBS blijkt dat 70% langdurig afhankelijk blijft van een bijstandsuitkering.
Tevens neemt de woningnood hier toe... BTW en heffingen worden alsmaar duurder.
Het wordt hier steeds voller en drukker... ook op de weg en in de trein.

Waarom moeten deze mensen naar NL terwijl in Syrie het op veel plaatsen weer rustig is?
Voor de prijs waar wij hier 10 mensen helpen kunnen we daar 100 mensen helpen.
Den Haag is dom, duur en desastreus bezig - hoe is Nederland over 2 of over 5 jaar?
Onze autochtone en allochtone kinderen krijgen het heel, heel erg moeilijk met veel financiële en maatschappelijke problemen.
Hebben ze in Den Haag niet meer verstand?

sociaal_econoom | 29-08-18 | 12:13 | 3

Vraag het de multinationals, soros, bilderberggroep.... Meer mensen = meer omzet, minder gezeik van pensioenado's die nu kunnen zien dat er een schuldige is(dus kunnen ze meer stelen aan de top). Er gaat een dag komen(denk Frankrijk) dat er te veel onrecht is. Groepsvorming laat zich raden met represailles over en weer. Men noemt dit een burgeroorlog. En dit wereld is te klein voor dit soort verraad van onze leiders.

rattenvanger XL | 29-08-18 | 12:35

Deze wereld feckin analfabeet.

rattenvanger XL | 29-08-18 | 12:36

@sociaal_econoom | 29-08-18 | 12:13 |
Ik ben het volledig met uw verder uitstekend betoog eens op één kleine kanttekening na:

Alleen "onze autochtone kinderen" boeien me. Dáár zijn we namelijk schatplichtig aan, net als de nu oude generaties voor ons die het land hebben opgebouwd en die nu met de misère zitten.
De rest kan me koud gestolen worden. Ze willen toch allemaal zo graag Turk, Marokkaan etc. zijn? Hun ouders hebben zélf de ellende waar wij nu inzitten mede veroorzaakt. Door het niet opvoeden, het blijven hangen in een achterlijke middeleeuwse cultuur met dito religie waarvan we hier al genoeg voorbeelden zien over hoe het vooral níet moet! Weigeren op fatsoenlijke manier de taal te leren, laat staan te spreken. Het opdringen van zeer ongewenste elementen in onze eens open samenleving als scheiden van man/vrouw in de Openbare Ruimte (flagrante schending Artikel 1 v/d Grondwet!), FGM, kindbruidjes (met goedvinden van de gevestigde orde!), eerwraak en nog een hele waslijst aan ellende die hier allang de vergeetput in gedonderd waren.

Sjefke7807 | 29-08-18 | 13:07

Ze halen hier Alles heen en Binnen die Haagse Hippies o.l.v. PvdA/GL en Rutte (VVD) en er gaat er geen 1 het land uit !
De kolerezooi is toch voor een ander die het mag betalen , het opknappen en er mee tussen mag zitten .
En als je met die stront van t , Haagje te maken hebt zie je geen 1 Hippie of Dienst mag je het Zelf uitzoeken en met hun puinzooi opgezadeld zitten .

liegende lippen | 29-08-18 | 12:13

Ze kunnen allemaal terug, cement en water mee, en land opbouwen, geen gezeik verder of medelijden.

gato | 29-08-18 | 12:06 | 1

@gato, ben voornemens om over 2 jaar naar het rustige, veilige en dunbevolkte Luxemburg te verhuizen.
Dit kleine land krijgt nauwelijks asielzoekers... ze hebben een ander asielsysteem.
Luxemburg zegt - we zijn maar een klein land met 550.000 inwoners, we kunnen onmogelijk asielzoekers hier een woning plus een uitkering geven.
Je krijgt maximaal 6 maanden opvang met zakgeld, daarna moet je jezelf zien te bedruipen middels werk of bij familie of kennissen.
In NL is iedereen welkom, je krijgt hier een woning plus een levenslange bijstandsuitkering.
Wegwezen hier... want NL wordt onbetaalbaar en onleefbaar.

sociaal_econoom | 29-08-18 | 12:19

Joh, ik gok dat dit onderzoek inmiddels van 2 jaar terug is. Ondertussen zijn gewenste antwoorden via smartphone in de onderlinge groepen 'Nederland is the best en hier richtlijnen hoe je er wel inkomt'..

eenmaal binnen in de graties huis, miele, oetkering, inrichting en een persoonlijke 'integratie'coach, kun je plotseling toch van gedachten veranderen toch!.. mag toch of nie dan..

fikkieblijf! | 29-08-18 | 12:00

Ik vind het vreemd dat deze criteria niet gehanteerd worden voor asielzoekers die al in Nederland zijn. Als iemand niet wil integreren, waarom zou je hem dan een verblijfsvergunning geven?

BrabantsVerzet | 29-08-18 | 12:00

Het ergerlijke aan dit bericht is, is dat men het nog steeds over integratie heeft, als zijnde een criterium. Integreren of niet zou niet ter zake moeten doen: men moet weer terug als het leed geleden is. Punt. Integreren gaat namelijk een stuk dieper dan genoemde voorbeelden. Kaap Verdianen zul je er nooit over horen dat ze hun dochters niet bij jongens in de klas willen hebben. Of dat ze geen hand willen geven. Zijn ze daarmee opeens goed geïntegreerd? Hun criminaliteitscijfers en werkeloosheidscijfers zijn beiden nog steeds erbarmelijk hoog.

Dr_Prepper | 29-08-18 | 11:54

Tja, de werkelijkheid is hard en helder.
Goede zaak deze selectie aan de poort.

hotmint | 29-08-18 | 11:53

@Hetkanverkeren
Die chemische wapens, waarvan je al tijden niets meer hoort, was ik ook nog vergeten. Ook zulke rare verhalen en ook zeer onlogisch. Iedere keer, vlak voordat je een stad inneemt of hem eigenlijk al praktisch in handen hebt, je toevlucht tot chemie zoeken, althans dat wordt Assad verweten. Daarna vliegen de Amerikaanse Tomahawks weer door de lucht, terwijl er niets dan de bewering van een gasaanval is en mooie filmpjes van hoge kwaliteit te zien zijn waarin we "artsen" de ene dodelijke fout op de andere zien stapelen. Zonder dat er veel meer doden vallen, overigens. Heel apart.

Heiner | 29-08-18 | 11:51 | 4

@Hetkanverkeren | 29-08-18 | 13:05 |
Die klassieke geschriften zijn slechts bewaard gebleven en vertaald dankzij de vele Dhimmies die de islam in haar "bloeiperiode" tot de beschikking had. Toen die bron opdroogde, verdween ook alle vooruitgang als sneeuw voor de zon.

En ja, de Kerk heeft in dat opzicht óók het nodige uit te leggen...

Sjefke7807 | 29-08-18 | 13:11

Excuses, volgens mij maak ik een schakelfoutje en probeer ik 2 punten tegelijk te maken. Excuses. Wat ik vergeet te posten: Verdeel en heers riepen ze vroeger. In het Midden Oosten, daar kennen ze hun klassiekers nog wel. In Rusland doen ze maar alsof.

Hetkanverkeren | 29-08-18 | 13:12

Sjefke7807 | 29-08-18 | 13:11 Inderdaad, toen wel. Dichters, wiskundigen, vrijdenkers en andere apothekers. Nogmaals: zij toen wel. En dan te bedenken hoe onze Republiek zich in vrij korte tijd omhoog wist te stuwen in de vaart der volkeren. Zo lang als het duurde. Maar ik word sentimenteel. Krijg je als je wat ouder wordt.

Hetkanverkeren | 29-08-18 | 13:17
▼ 1 antwoord verborgen

@telelezer
Wat me ook zorgen baart is wat er gebeurt als het daadwerkelijk tot een groot offensief op Idlib zal komen en wat daar de gevolgen wan kunnen zijn. Om te beginnen voor de oorspronkelijke bewoners, die onderdaan van Assad zijn, maar in feite gijzelaars van hun Jihadistische kwelgeesten en Erdogan. Nou was dat de situatie in alle grote offensieven, ook in Ghouta, Damascus, Homs en Aleppo De burgers in de steden waren gijzelaars en slaven (in alle opzichten) van het Jihadistenvuil. Welke beweging zag je iedere keer? Een stad werd ingesloten, maar nooit helemaal. Er bleef altijd een vluchtweg over, steevast richting Idlib/Turkse grens. Je zag dat ook bij andere veldslagen, het eindigde er altijd mee dat de Jihadisten richting Papa Erdogan vluchtten. Diezelfde Erdogan die beweert dat ie Islamitische Staat keihard aanpakt. (terwijl ie de Koerden en niet Islamitische Staat platbombardeert, maar dat terzijde) Iedere keer zag je ook dat dat die vluchtweg openbleef en dat de commandanten van Assad, de VN, op de achtergrond ook weer Turken en de Jihadisten een vrijgeleide richting Turkse grens/Idlib regelden. Dat was de ruil. De Jihadisten mochten met hun families en een deel van hun (al dan niet gestolen) spullen vertrekken, als ze hun verzet stopten en daarmee verdere onnodige slachtoffers en materiele schade voorkwamen. Op zich een goede deal. Maar hoe zal dat gaan in het geval van Idlib? Voor de helft ingesloten door Assad zijn troepen, aan de noordkant de Turkse grens en aan de westkant de Middellandse zee. Krijgen die Jihadisten dan weer een vrije aftocht en waarheen dan wel? Assad is ze liever kwijt dan rijk. Richting Turkije, de zee op of zich doodvechten ten koste van de oorspronkelijke bewoners? Dat werpt weer andere vragen op, gezien het gedrag van Papa Erdogan. Nabij Kobane gaf ie de Syriërs/Koerden geen kans om te vluchten, maar hoe zit dan met zijn Jihadistische helden?

Heiner | 29-08-18 | 11:42

Maar over de initiële 60.000 die inmiddels dik aan het "gezinsherenigen "zijn geslagen hoor je geen hond. Men weet eenvoudig niet wie men binnenhaalt.
En wij weten niet waarom dit nu een goed idee is.

bwanabanjo | 29-08-18 | 11:40 | 1

Hoezo goed idee?

Pislinq | 29-08-18 | 12:22

Als IK een islamist was zou ik de ambtenaar van de vreemdelingendienst vertellen dat ik gemengde klassen en zwemmen geen probleem vind, nee, zelfs aanmoedig. Maar echte islamisten mogen niet liegen van alla dus ik denk dat we veilig zijn.

Wacht ns ff............

grmblll | 29-08-18 | 11:39 | 1

tegen ongelovige is liegen niet liegen.. en wat ik weet van vreuger is dat Islamieten heel beleefd zijn en altijd het gewenste antwoord geven ook al is daar niets van waar..

fikkieblijf! | 29-08-18 | 12:02

De andere duizenden komen zich gewoon melden op een van de aanmeldcentra in nl, welke vervolgens niet weg zijn te krijgen.

Schepvogel | 29-08-18 | 11:39

Wel goed rekenen 2625 ipv 2520!

quentemy | 29-08-18 | 11:37

"Het toetsen van de integratiekansen van een vluchteling gebeurt in de normale procedure in Nederland overigens niet, omdat dit in het asielrecht geen criterium is voor een verblijfsvergunning."

Dus van die ca 50.000 apothekers die hier in 2015 zijn binnengeklotst, zijn er 10.000 niet-integreerbaar. Ach, dat 1 op de 5 moslims normen en waarden heeft die niet compatibel zijn met de Nederlandse/westerse, dat is toch allang duidelijk? Ik denk trouwens dat 1 op de 5 een geflatteerde schatting is.

Vandaar alle problemen van de afgelopen 40 jaar met de multikul, het ontstaan van parallelle samenlevingen, alle aanslagen in West Europa, en het afreizen van de allerergste fundamentalistische godsdienstwaanzinnigen naar Syrië.

De remedie is zó evident - niks meer erin, en onaangepaste en/of geradicaliseerde en/of criminele derdewereldlanders eruit - dat je je afvraagt waarom men dat in Den Haag en Brussel niet ziet, en er naar handelt.

Dr_Johnson | 29-08-18 | 11:25

Conclusie een paracetamol werkt niet tegen aids.

gijs geluk | 29-08-18 | 11:23

Conclusie: de rest die ze wel doorlaten kan heel goed liegen.
Overigens is islam niet alleen een Syrische ziekte (hallo IND).

Bijtendehond | 29-08-18 | 11:21

Van 0 van de Syriers stroken hun denkbeelden met Nederlandse waarden.
Het zijn moslim arabieren.
Isis en Al Nusra bestaat uit die mensen. Die organisaties komen niet uit de lucht vallen.

Rest In Privacy | 29-08-18 | 11:13 | 4

Leerzaam is het zeker.

Rest In Privacy | 29-08-18 | 12:04

Leuk joh, meer diversiteit.

Pislinq | 29-08-18 | 12:24

Pislinq
Ja. Blanke mannen bewijzen al een paar honderd jaar dat je dingen het best door blanke mannen kunt laten regelen. Gaan we dat even grondig verklooten door diversiteit met mensen die al een paar honderd jaar overal een teringbende van maken.

Maar ja. Het klinkt lekker "diversiteit" net als "multiculturele samenleving"

Rest In Privacy | 29-08-18 | 14:16
▼ 1 antwoord verborgen

""Het gaat er niet zo zeer om wie er direct 'gevaarlijk' zijn. het gaat om die grote, zwijgende meerderheid die hun radicale broeders rustig hun gang laat gaan, pretenderen dat zij er niets mee te maken hebben, de andere kant opkijkt, zorgvuldig z'n bek houdt(...).
@ bisbisbis | 29-08-18 | 10:41
Doet me denken aan Duitsland in de jaren 1930/45, waar ook de meerderheid hun bek hield terwijl een minderheid aan de macht kwam en de wereld kapot maakte

telelezer | 29-08-18 | 11:12 | 1

"The peaceful majority are irrelevant!"

- www.youtube.com/watch?v=Ry3NzkAOo3s

Dáár zouden we het eens over moeten hebben. De gematigde moslim houdt uw benen vast terwijl de jihadist uw hoofd eraf snijdt. Dát is de ongemakkelijke waarheid die men maar niet. wil. zien.

Sjefke7807 | 29-08-18 | 12:07

Ik lees dus dat 4/5 zegt: Ik vind homos en joden liefff en zal hier mijn tandartspratijk verder voortzetten en een bijdrage leveren aan dit land. Kuch Kuch Kuch

Ervaringsdeskundige | 29-08-18 | 11:12 | 4

Nee 1/5 is te stom om te liegen en word dus gewijgerd .... de rest liegt er lekker op los omdat de gewenste antwoorden: ' Homos/joden zijn lief ' leidt tot toegang naar het paradijs waar een woning en uitkering op hen wacht en men levenslang aan het infuss van de overheid kan blijven hangen.

Ervaringsdeskundige | 29-08-18 | 11:30

@Ervaringsdeskundige | 29-08-18 | 11:30
"Gewijgerd" Werkelijk? Mijn hemel, we verprutsen allemaal wel eens een "d-tje" of een "t-tje", óók ondergetekende, maar hiervan springen de glazen uit mijn leesbril....

*Het Groene Boekje voor beginners overhandigen doet*

Sjefke7807 | 29-08-18 | 12:12

Sjefke7807 | 29-08-18 | 12:12

Hmmmmm ja u heeft gelijk ... excuus .... niet goed !!

Ervaringsdeskundige | 29-08-18 | 13:30
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kan niet meer normaal naar het nieuws luisteren. PR praatje was wat ik ook dacht. En zoals Kaas hier ergens zegt te weten waarom, wil ik dat eigenlijk allemaal niet meer weten. Wat ontzettend ziek zeg.

schijtzat | 29-08-18 | 11:10

@Hetkanverkeren
Idlib is helemaal een bron van zorgen. Idlib is een reservaat van Jihadistenvullis. De oorspronkelijke bevolking lijdt zeer onder die extremistische apen. De facto heeft de Turk Erdogan daar de macht. Diezelfde Turk met wie de EU, of beter Samson, Rutte en Merkel zo nodig een vluchtelingenverdrag moesten afsluiten, waarin de EU alleen maar minnetjes heeft en die Turk alleen maar plusjes. Nu loopt iedereen te mekkeren dat Assad zich opmaakt voor een offensief op Idlib, maar waarom eigenlijk? Ik hoor niemand over de wandaden van het Jihadistenvullis in Idlib en ik hoor ook niemand over het gegeven dat Erdogan dit vullis daar lekker vertroetelt, beschermt en ze aan laat sterken. Het is Syrië en Assad is het Syrische staatshoofd. Niet Turkije. Het is Erdogan die daar "zijn" vluchtelingen kan selecteren. De vluchtelingen die ie zelf kan gebruiken voor zijn eigen doelen en de vluchtelingen die hij liever kwijt dan rijk is. Doet ie al een tijdje Zorgwekkend, want het is wel Erdogan die een van de grootste stokers in Syrië is en die de Jihadisten armen en benen heeft gegeven.

Heiner | 29-08-18 | 11:02 | 4

Gemene moslims bestaan niet voor de media. Er zijn alleen zielige moslims die ergens slachtoffer van zijn.
30 jaar verlsaggeving over Israel heeft dat er in gesleten bij de pers

Rest In Privacy | 29-08-18 | 11:18

De VS heeft gewaarschuwd dat als Assad chemische wapens in zet, zij hard zullen ingrijpen. Rusland trekt een vlootverband samen in de oostelijke Middellandse Zee. Erdogan slaat nog geen deuk in een pak boter tegen de Koerden. De financiering van IS door Turkije is in het licht te zien van voorgaande: stelt verhoudingsgewijs niet veel voor t.o.v. het Arabisch schiereiland. Die druk aan het oefenen zijn in Yemen. Verder valt het wel mee.

Hetkanverkeren | 29-08-18 | 11:26

Wat een verhaal en het klopt ook nog eens als een bus. Wat had Geert Wilders gelijk toen hij jaren geleden al waarschuwde voor het gevaar dat Erdogan heette.

Maris v.d Hof5393 | 29-08-18 | 11:38
▼ 1 antwoord verborgen

Het begint nu al rustiger te worden in Syrië. En IS is al behoorlijk uitgedund. En nog komen ze massaal deze kant op en het zijn alleen maar jonge mannen vecht voor je land en kom niet als mietje deze kant op.

simpel_vruchtje | 29-08-18 | 11:00

NEDERLAND FAILED STATE.

De overheid faalt op alle gebieden en heeft totaal geen benul van wat er in de samenleving gebeurd.
Het land wordt geregeerd door de multinationals, lobbyisten en aanwezige UBO's
in de tweede en eerste kamer en laten we de zuidas niet vergeten. De onder en bovenwereld zijn al voor 100% versmolten met elkaar, alleen je moet het wel willen zien.
De drugshandel tiert welig overal in het land, onze jeugd wordt er mee vergiftigd en de grote jongens stoppen miljarden in hun zak.
Jaren hebben we gedoogd en de wet niet nageleefd, onze overheid en de gerechtelijke macht keek er na en vond het goed.
En niemand voelt zich verantwoordelijk voor de schade die zij hebben aangericht, zij hoeven geen verantwoording af te leggen.
Van de Laan wat een lieve stad is Amsterdam toch waar je je leven niet meer veilig bent en Rutte wat een gaaf land he, man man wat heb je een puinhoop van gemaakt met je maten van het CDA, PvdA, D66, enz.
De enige dienst die naar behoren werkt is het CJIB, onze nationale pinautomaat, na 2 kilometer te hard rijden vindt u binnen een week de bekeuring op de mat.
Kijk naar waar we nu staan met het hele EU verhaal om je dood te schamen.
De kerken stromen leeg, steeds minder mensen geloven in sprookjes en jullie halen een wrede misdadige religie in huis, man man wat een inzicht of is dit jullie vergezicht de stip op de horizon.
De tijd van een revolte dient zich al aan, ik hoop dat de reset snel en krachtig zal zijn en dat eindelijk eens onkreukbare corruptie vrije leiders kunnen vinden die ons vaderland weer op het goede spoor zetten en tegen Max kunnen zeggen kijk dit zijn wij de echte Nederland die echt bestaan en wonen in een land waar onze voor ouderen hard voor hebben gewerkt met vallen en opstaan.
Maar welk headhunter bureau kan nog onkreukbare corruptie vrije mensen vinden terwijl ook hier belangen spelen.

von Amsberg | 29-08-18 | 11:00 | 2

Als je genoeg betaald wil ik best een tijdje onkreukbaar en corruptievrij zijn.

Antigoog | 29-08-18 | 12:26

En zo werd het ooit zo welwarende Nederland toch een moslim apenland precies zoals Dhr Hans Janmaat (CD) al voorspelde www.youtube.com/watch?v=Yh6y4AtWGdo

Ditisgeenstijlmeer | 29-08-18 | 13:19

En dan zijn dat alleen nog de Syriërs die (ook) slecht zijn in liegen.

Here's Freddy | 29-08-18 | 10:58

Oke. Dus degene die eerlijk en open vertellen hoe het er voor staat worden teruggestuurd. Gelijkgestemden(de rest) worden binnengehaald. Wow. Gewoon wow.

Repetitive Beats | 29-08-18 | 10:55

Mooi inburgeringsmateriaal van de VK. Nu weet elke Syrier wat hij niet moet zeggen om toegelaten te worden. Duurt natuurlijk geen dag voor dit gegeven bekend is bij de nieuwe Nederlanders. En anders gewoon zeggen dat je homo bent. Welkom in ons gave land.

Linkse allergie | 29-08-18 | 10:55

En je mag hopen dat een veroordeling betekent: oprotten naar Syrië. Maar helaas weten we wel beter...

Goldfinger | 29-08-18 | 11:14

""Deze mensen hebben NL niets maar dan ook niets te bieden, integendeel. De meesten zijn geestesziek en ongeschikt als arbeiders voor de NL economie.
Stuur ze aub. terug naar het land dat ze zelf om zeep hebben geholpen.""
@ ChatBot | 29-08-18 | 10:38
Zo snel mogelijk, en wel voordat ze ons goede oude Nederland ook om zeep geholpen hebben

telelezer | 29-08-18 | 10:52

En die 500? Worden die ook in het vliegtuig gezet? Of zijn ze uitgeprocedeerd en verdwijnen ze de illegaliteit in?

ScumbaggusMaximus | 29-08-18 | 10:52 | 1

die procederen nog 20 jaar door en zijn dan volgens de D66 rechters vernederlandst en hebben kinderen die hier zijn geboren zodat ze alsnog mogen blijven. Hoeraaaaa: huis, zorg, hoerrrsoepsidie, onderwijs, uitkering, en een NL paspoort om vrij door de hele EU te kunnen reizen en elk jaar voor 3 maanden (met doorbetaalde uitkering) vakantie naar het land waar ze zogenaamd vervolgd worden. En wij maar dokken en doorwerken tot 70 om alles te betalen.
Ik ben Nederlander; ik ben gek!

telelezer | 29-08-18 | 10:57

En op het topic immigratie: wie begrijpt dat een volledig geïntegreerd Armeens gezin weg moet en die We are Here klootzak wel mag blijven?

Hetkanverkeren | 29-08-18 | 10:49 | 1

Heel eenvoudig: die armeniers zijn christenenen terwijl die "We are here" randdebiel moslim is.

telelezer | 29-08-18 | 11:02

Rekenen is niet jullie sterkste kant hè? Als er niet één vijfde was afgewezen, waren er 2625 gekomen, niet 2520.

paulvink | 29-08-18 | 10:49

De poort blijft maar open staan. Wat ? We halen ze zelfs op.

Graaier | 29-08-18 | 10:45 | 1

Dat moet, voor de pensioenen enzo.

Linkse allergie | 29-08-18 | 10:48

Even lachen: de "elite"(kuch) krijgt nu wat ze zelf heeft gezaaid, De "elite" wordt nu ook bedreigd met de dood doo lieden van het geloof van de haat.
Om je rot te lachen, nou kunnen ze eindelijk ook eens zien wat Wilders al zoveel jaren moet doormaken.
Ik citeer:
"Burgemeester Frank van der Meijden van het Brabantse Laarbeek is eind vorig jaar met de dood bedreigd door een achttienjarige Syriër uit zijn gemeente. Die bedreiging staat niet op zichzelf, schrijft het Eindhovens Dagblad. De woning van Van der Meijden wordt nu extra beveiligd. (...)
Zowel face to face als op sociale media krijgen veel burgemeesters, wethouders, raadsleden en andere politieke ambtsdragers te maken met bedreigingen.""
www.telegraaf.nl/nieuws/2492558/burge...

telelezer | 29-08-18 | 10:40

Die hele 'selectieprocedure'is een ritueel dansje!
-
'Slechts' 2100 Syriërs (allemaal hooopgeleide apothekers, spreekt voor zich) - die in het kader van de gezinsherenigings straks gemiddeld ZES personen per capita 'aanzuigen' - die NIET zoals in dat kamp worden getoetst - en dat kunnnen ook nog eens dezelfden zijn die in een eerdere 'procedure' in het kamp in Turkije werden afgewezen.
-
Rekent u even mee? 2.100 Syriërs worden zo 13.000 Syriërs. Bij gemiddeld drie kinderen per vrouw zijn dat er in 2040 ruim dertigduizend, een plaats als Heerenveen.
-
En dat staat dan nog even lós van de gemiddeld 671 'immigranten' die per etmaal ons land binnen komen.
-
DASS schaffen wir nicht ...
-
Wanneer verklaren wij dit land voor VOL???

bisbisbis | 29-08-18 | 10:35

Schokkend om te lezen dat 80% hier dus wel een geldige verblijfstitel kan krijgen. Opvang in de regio is veruit het beste, daarmee lopen we het minst risico op doodsbedreigingen aan het adres van burgemeesters en verwarde messenzwaaiers. Wir schaffen das nicht namelijk.

ILF2 | 29-08-18 | 10:34

Onbegrijpelijk dat Den Haag nog Syrische migranten naar NL gaat halen... terwijl het nu rustig is in Syrië.
Wij kunnen ze beter geld geven en zorgen dat ze naar Syrië teruggaan.

Wat hebben wij hen hier te bieden?
Gratis opvang in een AZC, daarna gratis een ingerichte woning met extra zorg en extra aandacht plus een langdurige bijstandsuitkering.
Deze mensen gaan nooit meer terug... sterker ze mogen ook hun naaste familieleden naar NL halen die dan ook al deze gratis voorzieningen krijgen.

Waar is Den Haag in vredesnaam mee bezig?
Om te zorgen dat we hier zo snel mogelijk 18 miljoen inwoners krijgen met veel mensen die afhankelijk zijn van een bijstandsuitkering.
Hoe wij dit allemaal moeten betalen... het zal Den Haag een worst wezen - dan gaan ze de BTW en energieheffing weer verhogen.

sociaal_econoom | 29-08-18 | 10:26 | 3

Yep. En voor wie wat meer in feiten is geïnteresseerd: googelt u s.v.p. zelf even op Idlib, Syrië. Gegeven de betrokkenen en hun interne crises: levensgevaarlijk.

Hetkanverkeren | 29-08-18 | 10:37

Idlib is slechts 1 plek, terwijl grote delen WEL veilig zijn
Gewoon terug met die lui naar Syrie. Dat stopt ook de aanzuigende werking van het nu onder de gelukszoekers wereldbekende nieuws dat iedereen gewoon toegelaten wordt in dat kleine overvolle landje. Het landje met de gratis woningen, gratis zorg, levenslange uitkeringen voor de hele familie, het landje met het domste kiesvolkje en met de blondste wijven

telelezer | 29-08-18 | 10:49

Kwestie van goed registreren en volgen. Zodra de veiligheid in Syrië weer op orde is en de Volkische Beobachter cultuurreizen naar dat prachtige land gaat verkopen direct alle vluchtelingen oppakken, vastzetten en per kerende post retour.

The2Amendment | 29-08-18 | 10:25 | 3

kan niet, willen ze niet en hoeven ze ook niet, de meesten hebben al , en tegen die tijd zeker, een Nederlands paspoort. Daar was het ze trouwens in belangrijke mate om te doen ..

justinianus | 29-08-18 | 10:32

Retour? Hahahaha, Nee, ze kraken wat woningen en blijven hier gewoon jaren lang illegaal hangen. Hoe ze aan geld komen om te leven is een raadsel; dat "vinden" ze wel ergens.

telelezer | 29-08-18 | 10:33

@justinianus | 29-08-18 | 10:32
Ik denk dat het ze primair gaat om de uitkering en aanverwante zaken (huis & miele). Wat Den Haag in dit soort lui ziet, is een compleet mysterie. Deze mensen hebben NL niets maar dan ook niets te bieden, integendeel. De meesten zijn geestesziek en ongeschikt als arbeiders voor de NL economie. Stuur ze aub. terug naar het land dat ze zelf om zeep hebben geholpen.

ChatBot | 29-08-18 | 10:38

Het maakt allemaal niets meer uit wat de statistieken zeggen en wat er binnenkomt. De schade is aangericht en Europa is naar de verdoemis geholpen. Niets meer aan te doen.

halfvolle glas | 29-08-18 | 10:23

Dat deden ze al veel langer. Ze komen hier om te intimideren en over te nemen. Wij zijn slechts hun voedingsbodem en hun bedienend personeel.

Graaisnaaiert | 29-08-18 | 12:04

Goed zo. Misschien dat ooit nog eens maatschappelijk geaccepteerd wordt dat onderscheid maken op beschavingsniveau al dan niet met relatie tot religie en culturele achtergrond, absoluut geen racisme is.
Discriminatie op competenties en potentie, dat wel, te verwachten en concreet waarneembaar gedrag.

Rommelende Onderbuik | 29-08-18 | 10:21

Ongeveer vier vijfde van de Syrische vluchtelingen die worden voorgedragen voor asiel in Nederland via de zogenoemde Turkije-deal, mag hier heen komen omdat ze er niet openlijk voor uitkomen dat hun denkbeelden niet stroken met Nederlandse waarden, zoals de gelijkheid tussen man en vrouw (taqiyya).

Menno Splijtzwam | 29-08-18 | 10:20

Het hadden er zelfs zomaar 2625 kunnen zijn, als er al 20% is afgevallen.

thefonz | 29-08-18 | 10:19

Nu lijkt het net of onze overheid eindelijk woke is. Maar dit betreft de asielzoekers die buiten de reguliere vluchtelingenstroom een uitnodiging krijgen om hier te wonen (en nooit meer weg te gaan). Voor de groep die al hier is, van allerlei nationaliteiten, wordt niets gevraagd, is (bijna) niets bekend en 90% heeft geen paspoort, dus kan er ook nooit achteraf worden gecheckt wie je allemaal in huis hebt gehaald. In Duitsland precies zo, misschien nog wel erger. Wir schaffen dass nicht!

pibasso | 29-08-18 | 10:18

Het is waarschijnlijk 1:3 maar die twee anderen zijn beter voorbedacht op de vraagstelling...

TinyTinus | 29-08-18 | 10:17 | 1

Idd. Mssh zelfs wel 1:5. Die ene is zo streng in de leer dat die het niet kan opbrengen om een leugentje om bestwil te verkopen, al krijgt die er een miljoen voor.
Zoals de kamikaze piloot of Spartaanse stijder, dat niveautje.

Flow82 | 29-08-18 | 10:56

Waarom niet meer hoogopgeleide apothekers, raketgeleerden, en chirurgen uit Syrie hier naartoe halen?

Dutch_Viscount | 29-08-18 | 10:16 | 3

Die houdt Erdo voor zichzelf.

Muxje | 29-08-18 | 10:19

Die zij er haast niet, en indien ze er wel zijn dan zijn het katholieke Syriërs, die gaan niet naar Nederland maar USA of UK.

allesofniks | 29-08-18 | 10:45

Ook hoogopgeleide en/of Christelijke Syriers zijn Syriers, arabieren dus, met een arabische inborst, cultuur, gewoontes & gebruiken en waarden en normen. ISlamiet of niet, allemaal 1 pot nat.

Graaisnaaiert | 29-08-18 | 12:02

@soledad
Dat is wel de enige manier en eigenlijk ook de afspraak. Onbegrijpelijk dat men niet allang bezig is met de voorbereidingen op terugkeer. Niet zozeer die Syriërs en Iraaki's, maar de politici. Dat het westen zal moeten opdraaien voor de islamitische achterlijkheid, is wel vrijwel zeker, al was het maar vanwege valse schuldgevoelens bij de liberale naïevelingen. "Ontwikkelingshulp" om datgene op te bouwen wat de achterlijken zelf vernield hebben, maar het is wel het beste als de Syriërs zelf het werk uitvoeren. Met wat hulp van bijvoorbeeld NL Syriëgangers die daar mooi hun straf kunnen voldoen.

Heiner | 29-08-18 | 10:16

we mogen, voor alle duidelijkheid, gerust aannemen dat een vergelijkbaar percentage van de op eigen initiatief hier gekomen Syriers (inmiddels > 45.000 en allemaal voorzien van een verblijfsstatus die, zodra mogelijk, direct wordt aangewend voor incasseren van een NL paspoort )eveneens als radicaal, orthodox or what ever, in ieder geval als maatschappelijk onaangepast is te beschouwen, potentiële onruststokers kortom. Hier gaan we nog veel plezier aan beleven. Soumission is een dreigend alsmaar reëler perspectief. Met dank aan veel te ruimhartige, naïeve toelatingsbeleid dat, gelet op veranderde omstandigheden en daadwerkelijke migratiemotieven om juist naar deze contreien af te reizen, al lang in restrictieve zin aangepast had moeten worden.

justinianus | 29-08-18 | 10:16

De islam is de meth- amfetamine onder de religies.. Mensen worden er zwaar gestoord van. Zo simpel is het eigenlijk.

Croisantneuf | 29-08-18 | 10:15 | 1

Hèhèhè.

Von Knarrenstein | 29-08-18 | 10:18

1 op de 5?
Is hysterie!

Rest In Privacy | 29-08-18 | 10:13

Één op de vijf "vluchtelingen" wil zich dus helemaal, nul komma nul aanpassen, dat vind ik schrikbarend hoog. Geeft toch een serieus dreigend signaal af dat er zoveel "vluchtelingen" zijn die zich niet wensen te conformeren aan het beoogde gastland.

Dutchbeaurouge | 29-08-18 | 10:13 | 1

Gastland? Hahahahaa jullie worden allemaal geassimileerd!!!

Ditisgeenstijlmeer | 29-08-18 | 13:22

Misschien komen er nu vijf minder binnen en ik heb ook al gehoord dat er twee teruggestuurd zijn.
Het gaat fantastisch!!

Carmelita | 29-08-18 | 10:11

Eens op de vijf is extremistisch , vast een klein rekenfoutje , draai het maar om één op de vijf is niet gevaarlijk maar daar geloof ik dan ook geen moer van.

blauwe zander | 29-08-18 | 10:08 | 2

Het gaat er niet zo zeer om wie er direct 'gevaarlijk' zijn. het gaat om die grote, zwijgende meerderheid die hun radicale broeders rustig hun gang laat gaan, pretenderen dat zij er niets mee te maken hebben, de andere kant opkijkt, zorgvuldig z'n bek houdt en z'n uitkering incasseert, terwijl ze heel geïntegreerd op zoek gaan naar een 'passende' huwelijkspartner voor hun dochter.
-

bisbisbis | 29-08-18 | 10:41

Hun loyaliteit ligt bij een geloofsgenoot, of ze zelf nu actief of passief ISlamiet zijn. Wij zijn slechts hun bedienend personeel.

Graaisnaaiert | 29-08-18 | 12:01

Daar hebben we toch het inburgeringsexamen voor? We leren die mensen onze normen en waarden zodat ze daarna goed ingeburgerd zelfstandig aan onze maatschappij kunnen deelnemen.

Of gaat de overheid nou eindelijk toegeven dat een groot deel van de vluchtelingen die via een andere route binnenkomen dan ook een probleem voor de Nederlandse maatschappij gaan opleveren?

SamV | 29-08-18 | 10:08

En dan komt er een op de vijf door en dan blijkt dat net diegene te zijn die de burgemeester van Laarbeek met de dood bedreigd. Gaat lekker zo hoor, Nederland heeft een groot hart voor mensen in nood maar dat gaat toch te regelmatig niet goed.

devil13 | 29-08-18 | 10:07

Gelukkig zijn de meningen van 4 op 5 overeenkomstig de onze. Respect voor de integriteit van het individu en zo..
Ik ben al bezig met een exit-strategie en ik vertel het ook iedereen; Nederland wordt een hell-hole.

Zoltan | 29-08-18 | 10:07

De oorlog is voorbij,de echte vluchtelingen kunnen nu terug.
Handen uit de mouwen,en hun land weer opbouwen.
Dat zal wel georganiseerd moeten worden.
Zij die hier naar toe willen voor een uitkering,is toch na een kort gesprek wel duidelijk.
Die zonder paspoort hier verschijnt kun je toch net zolang opsluiten,tot hij zegt waar hij vandaan komt,het kan een crimineel zijn een gevaar voor de samenleving.
Als hier niets aan gedaan wordt,is binnen een x aantal jaren afgelopen met de welvaart staat.
De afbouw is al lange tijd aan de gang.

,

soledad | 29-08-18 | 10:04 | 1

Idd de vluchtelingen kunnen terug. Maar de overheden van West-Europa willen de vluchtelingen helemaal niet terug sturen. Zij worden de pionnen in hun machtsgeile handen

bozeboep | 29-08-18 | 10:35

Het diepgravende onderzoek zal wel zijn geweest dat men weigerde een vrouw een hand te geven.

Jeroen65 | 29-08-18 | 10:04

En waar helemaal geen check uitgevoerd wordt, is bij gezinshereniging van personen waarbij de partner al eerder op asielgronden kon blijven. Bij die eerstingereisde partners, veelal Syrië en Eritrea, is nooit individueel getoetst op hun asielverhaal, maar alleen doorgelaten omdat ze aannemelijk konden maken dat ze uit een van de 2 landen komen ( je hoefde allen maar een geldig ID of paspoort te laten zien en de IND gelooft je op je bruine ogen). Een procedure waar vrijwel ook geen check is, is de reguliere procedure voor studie. Op deze wijze komen jaarlijks ook duizenden Nederland in. En dan nu te bedenken, dat overal in de westerse EU-landen hetzelfde gebeurt, kun je op zijn Zweeds uitrekenen hoe de toekomst er binnen een paar jaar er uit gaat zien.

AttoMelani | 29-08-18 | 10:03

Dus met het grootste gemak wordt éénvijfde afgewezen wegens de denkbeelden die zij koesteren. Kun je nagaan wat voor cherry picking Turkije toepast.
En wat helemaal zorgen baart, we weten hoe lankmoedig wij zijn, dus hoe is het dan met de denkbeelden van de viervijfde die wél welkom zullen worden geheten? Je kunt mij niet wijsmaken dat hier sprake is van een cesuur, van om het in links jargon uit te drukken, een fatsoenskloof, en dat die viervijfde er andere denkbeelden op nahoudt dan die eenvijfde die al bij voorbaar afvalt.
Lijkt mij overigens interessant om na te gaan hoe men die denkbeelden vaststelt. Zal waarschijnlijk met véél nattere vinger zijn dan bij al die bedrijven die liever geen hoofddoek of scooterklootzak aan willen nemen.

Schoorsteenveger | 29-08-18 | 10:00

Ik zou zo'n screening wel eens willen zien. Kan Alberto Stegeman niet een keer undercover gaan?

JackStick | 29-08-18 | 09:56

Ondertussen valt iedere dag ergens in Nederland te "genieten" van een geweldsmomentje gepleegd door een verwarde Syriër.
Druppel. Plaat.

Langshetrandje | 29-08-18 | 09:55

Ik snap de cijfers niet. Gisteren las ik dat Turkije in het kader van de deal in TOTAAL slechts 2850 migranten heeft teruggenomen. Daar zouden dus 2850 syriers voor terug moeten komen, verdeeld over de gehele EU en dan komen er 2100 alleen al in Nederland terecht? Dit potje stinkt!!

BenPakdee | 29-08-18 | 09:53 | 1

gierput

Bezorgde vader | 29-08-18 | 10:02

wat een racisten die pvvers

Bezorgde vader | 29-08-18 | 10:03

De regering maakt deze cijfers bekend voor de buhne een hele zooi stemvee zegt nu kijk ze doen er toch wel wat aan.
Rutte en kompanen lachen zich de ballen uit de broek,denken zie je wel we hebben ze weer in slaap gesukkeld.

likdoorn | 29-08-18 | 10:05
▼ 1 antwoord verborgen

Die 1/5 wilde waarschijnlijk niet naar Nederland. Die 4/5 wist wat de gewenste antwoorden waren. Namelijk dat vrouwen gelijk zijn, dat homo's top zijn, het christelijk geloof een prima alternatief is, dat de Koran niet te letterlijk moet worden genomen, dat hard werken en eigen verantwoordelijkheid vanzelfsprekend is, democratie en de rechtstaat prachtige instituten zijn enz. enz. Man, man, man. Wat een idioten. Afijn, wij zitten weer opgescheept met 2000 extra middeleeuwers.

Graaier | 29-08-18 | 09:51 | 3

Dit dus.

netniet | 29-08-18 | 09:57

@Graaier

"2000 extra middeleeuwers."

In de middeleeuwen werd al erkend dat vrouwen een stem moesten hebben in hun eigen lot. Immers, de trouwbelofte, die al sinds het consilie van Lateranen in 1215 wordt erkend, vraagt heel duidelijk aan de man *en* aan de vrouw of ze elkaar nemen.

Het probleem is niet een probleem van het achterlopen van de islam. Het probleem is een fundamenteel en onoverbrugbaar verschil, een die al in de middeleeuwen bestond. Arabische schrijvers noemde de vrouwen van kruisridders al hoeren, vanwege hun vrijpostige gedrag.

omanders | 29-08-18 | 10:07

Daar hebben ze een naam voor... Takiyya....

EenGoedBegin | 29-08-18 | 11:23

Stoppen met de import van Syriërs ! Waarschijnlijk voor het grootste deel Al Qaida of ISIS/IS aanhangers en dus per definitie gevaarlijke extremisten... Die haalt deze regering naar ons land toe ? Laat ze de handen uit de mouwen steken in eigen land bij de wederopbouw? Nee,natuurlijk niet... krijgen hier een ( gratis) huurwoning met gratis medische verzorging + inboedel check van €10K. Ook nog een levenslange uitkering,dus terugkeer naar Syrië is geen optie meer. De opvang in NL heeft een aanzuigende werking op nog meer " vluchtelingen". Opzeggen dat UNO Vluchtelingen verdrag. Laten wij een voorbeeld nemen aan de Hongaren en Italianen...

Eendragtmaaktmagt | 29-08-18 | 09:48

ongemakkelijk voorgevoel, huilen in de raad om mitsch, canalboot en portefeuillehouder vreemdelingenzaken..... als grensbewaker,daar moet je wel voor getest zijn oid.

2CVOcean | 29-08-18 | 09:47

Dit jaar (t/m juli) schijnen er nog maar 288 Syriërs naar ons land gekomen te zijn. Kennelijk is de aantrekkingskracht verdwenen of werkt de Turkije-deal gewoon slecht.

Mannes | 29-08-18 | 09:46 | 1

Dat zijn er 288 + nareizigers teveel. Daarnaast heeft u het Casablanca-akkoord van het voorjaar gemist, waarin "we" inzetten op meer geselecteerde figuren uit Afrika. En er wordt nog gesteggeld over het toewijzen van wat de MZ-kustwacht op de stranden bij elkaar heeft lopen jutten, gaan we ook nog heel veel van binnenkrijgen. Vergis je niet, ook dit jaar mogen we weer 100K nieuwe probleemgevallen verwelkomen hier, een middelgrote stad. Reken daar nareizigers bij en voortplanters en na 15 jaar zijn dat er 400K. Onaangepast, onzelfredzaam en kansarm. Waardeloze situatie.

Graaisnaaiert | 29-08-18 | 11:59

Kunnen er op basis van die regels niet gewoon eerst 1,5 miljoen het land uit getrapt worden voor we nieuwe binnen gaan halen?

Ikdus | 29-08-18 | 09:44 | 2

Hebben we dan al 1,5 miljoen Syriërs in ons land?

SamV | 29-08-18 | 09:53

@SamV
Nee, maar wel zo'n aantal die niet aan de integratie eisen voldoen:

"wegens extremistische sympathieën of omdat hun denkbeelden niet stroken met Nederlandse waarden, zoals de gelijkheid tussen man en vrouw."

Of vind jij dat het wel lekker gaat?

Ikdus | 29-08-18 | 10:19

op uitnodiging naar nederland komen ????

2CVOcean | 29-08-18 | 09:43 | 1

Ja die verbaasde mij ook. Ik dacht dat het vluchtelingen waren? Die nodig je niet uit, die komen door de omstandigheden gedwongen of zo. Maar uitnodigen?

Braboblanke | 29-08-18 | 09:53

Balkanroute zit al dicht, thx Hongarije. Verder is het ook gewoon een regionaal conflict

Bokito ergo sum | 29-08-18 | 09:43

En drie van de vijf is zo handig om dit niet te melden bij de screening. 1 van de vijf is gematigd, niet-praktiserend of hoger opgeleid dan basisschool.

Bytemaster | 29-08-18 | 09:42 | 1

Dat betekent hooguit dat de medewerkers van de Soros NGO’ s deze mensen niet voldoende hebben kunnen instrueren over wat ze moeten zeggen.

Dan zijn ze blijkbaar te dom om het riedeltje van Open Society te herhalen, van een stroming die Soros niet ondersteunt of - en dat kan natuurlijk ook - echt radicaal orthodox.

Glasgow Argus | 29-08-18 | 09:50

Dat eisen ze pas wanneer ze al in NL zijn.
Ze liegen en bedriegen om toegang tot ons land te krijgen. Fake news.

Desmoulins | 29-08-18 | 09:41

Als integratiekans (lees: geen fundamentalist) een wenselijke voorwaarde is om in NL als vluchteling erkend te worden, dan moet dat wettelijk ook in de asielprocedure geregeld worden. Nu is het fijn dat er 420 fundamentalisten via de Turkije-deal geweerd kunnen worden, maar hoeveel on-integreerbare Syriers zijn er dan in NL? In de periode augustus 2016 – augustus 2017 kwamen er 14.663 Syriers in NL. Als daarvan 20% onintegreerbare salafist is, dan komen er jaarlijks dus 2933 Syriers in NL, die Sharia boven NL stellen.

Hoog tijd om de asielwetgeving op dit punt te veranderen, dan.

tipo | 29-08-18 | 09:39 | 3

Het feit dat ik naast onaangepasten heb gewoond die na jaren nog geen woord Nederlands spraken, geen werk hadden en niet bepaald prettig in de omgang, zegt mij dat die geweigerde gevallen of wel heel kansloos waren of dat er complete willekeur is bij de keuring. Ik gok het laatste want die Turken hebben er nog belang bij ook dat er de nodige radicale elementen doorheen glippen.

Deflatiemonster | 29-08-18 | 09:46

@tipo: niet mee eens. Het opnemen van vluchtelingen is (terecht) een min of meer onvoorwaardelijke deal waarbij aan de individuele vluchteling geen voorwaarden gesteld worden. Ik zou het wel als voorwaarde op willen nemen voor vluchtelingen die hier willen blijven, en de asielstatus in principe tijdelijk maken; als het land weer veilig is moet je terug, tenzij je aan de voorwaarden om te blijven voldoet.

Ook zou ik die voorwaarden willen hanteren om te bepalen hoeveel vluchtelingen we opnemen. Ik geloof dat het opnemen van vluchtelingen een plicht moet zijn, maar niet ten koste van onze eigen veiligheid. En ik geloof dat de multiculturele samenleving zoals wij die kennen, met een grote instroom van mensen met fundamenteel andere waarden, op termijn destructief zal blijken. Dus wat mij betreft stellen we grenzen aan de instroom van zulke mensen, of dat nu immigranten of vluchtelingen zijn, en waar we bij vluchtelingen rekening kunnen houden met de tijdelijk aard van het verblijf.

Muxje | 29-08-18 | 10:17

Opvang in de regio en daarnaast vluchtelingen nooit het naturalisatietraject in laten gaan en al helemaal geen nareizigers accepteren. Het is allemaal niet zo moeilijk; je kunt ook menslievend en barmhartig zijn zonder elke Ali Baba en zijn 40 familieleden hier een huis, permastay en heel veel geld aan te bieden.

Graaisnaaiert | 29-08-18 | 11:54

Heel toevallig deze berichtgeving.

Dit weten we al sinds de start van de oorlog in Syrie. Waarom nu opeens weer hierover berichten? Omdat we weer een 'deal' moeten maken met Erdogan.
Daarom dus

Erdogan krijgt 200 miljard voor zijn terreur economie en hij gaat nu wederom doen wat hij al zou moeten doen de grenzen dichthouden, omdat wij de grenzen niet mogen sluiten ivm policor wanbeleid.

Kaas de Vies | 29-08-18 | 09:38

Ik kan niet wachten op de uitzwaai-dag, Syriërs die ons hartelijk bedanken en bloemen aanreiken, en wij die ze lachend uitzwaaien, ze een goede reis wensen, en ze sterkte wensen bij het opbouwen van hun land.

Patje2011 | 29-08-18 | 09:38 | 1

Sterk ! Inderdaad, waar is die dankbaarheid en de wil tot terugkeer NOT

Acidbrain | 29-08-18 | 09:51

Na 50 jaar immigratie vanuit de islamitische landen moet nu wel duidelijk zijn dat de meeste moslims niet integreren.

De meeste moslims nemen hun islam (en bijbehorend gedrag!) mee naar Europa en houden daaraan vast; ook de tweede en derde generatie.

Aangezien de islam niet compatibel is met de westerse waarden/normen/levenswijze is het dus vragen om problemen.

Vandaar ook dat er zich in Europa een parallelle islamitische wereld ontwikkeld waarin moslims op de "islamitische" manier leven.

Wat uit Syrië is gevlucht zijn (behalve de christenen) vaak asielzoekers die sympathiseren met de jihadisten in meer of mindere mate. Dus deze zullen nooit integreren. Die zien het westen als "verdorven" en hebben minachting voor de westerse levenswijze.

Ze willen naar Noord/West Europa voor maar één ding; het gratis geld( lees sociaal stelsel)

Kaskensj | 29-08-18 | 09:38 | 2

En ook die Christenen zijn gewoon arabieren met hun cultuur en gewoontes en Herrenvolk-achtige inborst, ze gillen alleen namens een andere god maar je hebt er net zo weinig aan als Nederland.

Graaisnaaiert | 29-08-18 | 11:52

Meeste is geen.
Ze starten parallelle samen leving.
Die enkele christen die ook gevlucht is en niet overboord gegooid is door mede vluchtelingen kan misschien integreren.

Lilia2 | 29-08-18 | 12:33

meslims mogen toch liegen tegen christenen? Dus ze mogen alles zeggen en wij trappen overal in. Het zou andersom moeten zijn, 1/5 toelaten ipv afwijzen.

europarlementarier | 29-08-18 | 09:38

Wat iedereen al lang wist maar je nooit hardop mocht uitspreken "want racist, xenofoob en ISlamof00b".

Graaisnaaiert | 29-08-18 | 11:50

1 op de 5 liegt niet.

General Dripple | 29-08-18 | 09:35 | 1

Dat is dan geen echte islamiet, want het is je plicht om om te liegen tegen de haram ongelovige.

Acidbrain | 29-08-18 | 09:39

En wie bepaalt of de jury eigenlijk wel competent is, GroenLinks?

JackStick | 29-08-18 | 09:34

Dat lijkt me dan iets van tijdelijke aard. Voortaan worden die denkbeelden dan niet meer uitgesproken. Niet zo slim om dit bekend te maken. Voortaan stroken de denkbeelden dan uiteraard met de onze tot men toegelaten is.

kalescheet | 29-08-18 | 09:33 | 1

Zo is dat. Inderdaad niét slim.

demaup | 29-08-18 | 09:35

Burgemeester Frank van der Meijden van het Brabantse Laarbeek is eind vorig jaar met de dood bedreigd door een achttienjarige Syriër uit zijn gemeente. Die bedreiging staat niet op zichzelf, schrijft het Eindhovens Dagblad. De woning van Van der Meijden wordt nu extra beveiligd.
www.telegraaf.nl/nieuws/2492558/burge...

AntonJensen | 29-08-18 | 09:33 | 2

Ik zou ook woest zijn als ik in Laarbeek moest wonen.

Deflatiemonster | 29-08-18 | 09:35

Er zal pas wat veranderen als Ons Soort Mensen er rechtstreeks ook last van gaat krijgen. Krikke met haar tasje, deze druif slachtoffer van bedreiging. Je gunt het natuurlijk niemand, maar als eyeopener voor de boven ons gestelden zou het wel eens puur noodzakelijk kunnen zijn.
En natuurlijk moeten we geen door Erdolf geselecteerde stoottroepen binnenlaten. 20% wordt afgewezen? Dat is nog steeds levensgevaarlijk. Er moet geen enkele Arab hier meer binnenkomen en we moeten actief inzetten op remigratie. Weg met dat onaangepaste tuig.

Graaisnaaiert | 29-08-18 | 11:47

Tachtig procent glipt er dus wel doorheen, laat die lui gewoon daar..... is voor iedereen het beste, tenslotte is de oorlog in Syrië zo goed als voorbij en is er dus geen noodzaak meer

Fatwabuster | 29-08-18 | 09:32

Es sind das die Menschen, die überall und nirgends zuhause sind, sondern die heute in Berlin leben, morgen genauso in Brüssel sein können, übermorgen in Paris und dann wieder in Prag oder Wien oder in London,

AntonJensen | 29-08-18 | 09:31 | 1

Dat dus. Eenmaal in Europa gaat een hele grens voor je open. Land van onbegrensde mogelijkheden heeft een andere betekenis voor de Syrische jihadisten en fundamentalisten.

AttoMelani | 29-08-18 | 10:14

Geen enkele islamiet. Alleen Christenen of, nog liever, Atheïsten opnemen.

Islam strookt namelijk nooit met de kernwaarden van Nederland. Dan kom je van de 80% die nu nog in aanmerking komt al gauw tot 20%. En de kans dat er een echte vluchteling tussen zit is ook wat groter.

Knufter | 29-08-18 | 09:31 | 3

Slechts mensen die weten dat 42 het definitieve antwoord is op het leven, het heelal en de rest.

Arnold Layne | 29-08-18 | 09:34

Blanke Zuid-Afrikanen wiens land wordt ontnomen zijn welkom met een vluchtelingen status. De rest mag wegblijven

Schraapmaad | 29-08-18 | 09:34

Die blanke Zuid Afrikanen gaan al naar Rusland en Australië waar nog ruimte is voor een boerenbedrijf en ze dus welkom zijn.

Lupuslupus | 29-08-18 | 09:45

Ah toe, geef ze een kans hier ook alles naar de klote te helpen.

Deflatiemonster | 29-08-18 | 09:30

In het kort:islam strookt met geen enkele waarde.Nergens.

van stampij | 29-08-18 | 09:30 | 2

In de woestijn, wellicht.

schijtzat | 29-08-18 | 11:08

schijtzat | 29-08-18 | 11:08

Ik heb meer vertrouwen in het Sahara-zand dat af en toe op mijn auto nederdaalt.

Bijtendehond | 29-08-18 | 11:25

Nou, dan kan ik dus met een gerust hart gaan slapen.

kweethetooknietbeter | 29-08-18 | 09:29

Syriërs horen in Syrië.

EnzoIshet3 | 29-08-18 | 09:28

Wat een bende maken we er van. Iedereen weet dat de meeste Islamisten niets op hebben met de westerse samenleving met hun verderfelijke moraal, waarden en normen. Maar hey, dit is La Hollanda, het land na Zweden en Groot Brittannie waarbij de politici, bestuurders en deugers hun eigen volk opofferen voor de in de ogen "De ideale Samenleving", verpakt en vermarked als inclusieve en diverse multi-culturele samenleving. Het paradoxale is dat deze zelfde deugers hier in het geheel geen deel van uitmaken. In hun veilige wijken en huizen en particuliere scholen kijken zij neder op het gepeupel en (ver)oordelen de simpele burger om hun niet intolerante en racistische houding. Dit is Nederland, het verloren land.

De Evangelist | 29-08-18 | 09:26

Goh het begin van inzicht. Laten we dat maar positief bekijken.

brughslurph | 29-08-18 | 09:26

Als we dat nou ook eens toe gingen passen op de gasten die hier al wel zijn.

J. Jarig | 29-08-18 | 09:23

Dus de denkbeelden van vier vijfde deel zouden wèl stroken met onze waarden? Wat een nepnieuws.

JackStick | 29-08-18 | 09:23

Zal het verhaal van de ijsberg wel zijn.Dan dus 50%, is IS!!!

vanrechteren | 29-08-18 | 09:22 | 1

Eeh, das 80 a 90%..

schoon-schip-maken | 29-08-18 | 09:24

"Die wordt voorgedragen".

Die zinssnede geeft precies aan hoe fout alles geregeld is. Wij kiezen onze eigen immigranten niet eens meer. Dat doet de UNHCR. Dit soort praktijken zijn al tijden aan de orde. Het is niet hel erg bekend maar per jaar accepteert Nederland 500 vluchtelingen die door de UNHCR als ernstige gevallen zijn aangemerkt.
nl.wikipedia.org/wiki/Vluchtelingen_i...

VN bureaucratie en mensensmokkelaars bepalen ons immigratiebeleid. De definitie van een Failed State is dat een staat geen beleid meer kan afdwingen, die niet meer de controle heeft. Klaarblijkelijk zijn wij op migratievlak een failed state geworden.

omanders | 29-08-18 | 09:22 | 1

Het idee was ooit best nobel, maar daar wordt tegenwoordig misbruik van gemaakt. Ooit, kon je als Afrikaan een mazzeltje hebben en hier een mooi nieuw leen beginnen. Afrikanen die onderwijs aan kindertjes in de kampen gaven, of zorgden voor de voedseldistributie. Dat soort zaken. Zie het als het winnen van de staatsloterij. Nu is het een vehikel geworden om extra asieleisers op te nemen, maar daar is deze regeling helemaal niet voor. Stoppen met deze regeling is het enige juiste nog, in dezen.

lokoolokie | 29-08-18 | 10:13

Nu nog die duizenden jonge mannelijke gelukszoekers weigeren die bij binnenkomst al niet voldoen aan de westerse waarden en normen.

BozePaarseMan | 29-08-18 | 09:21

Hoezo maar een vijfde, die mening hebben alle moslims, echt gewoon allemaal, omdat de profeet het heeft gezegd en dan is het waar.

PijlVader | 29-08-18 | 09:21 | 1

Vier vijfde deel lult simpelweg gewoon uit z’n nek (Taqiyya).

JackStick | 29-08-18 | 09:31

Veelzeggend toch, die artsen met mondkapjes?

Lupuslupus | 29-08-18 | 09:21 | 3

We gaan toch maar die paaltjes van 5 m. hoog tegen elkaar aan zetten. :-)

kwark001 | 29-08-18 | 09:22

Yep, aan onze grenzen met 20cm ruimte tussen de palen.

Lupuslupus | 29-08-18 | 09:25

Niks onze grenzen. Op de kusten van Afrika is veel meer lebensraum voor ons.

schoon-schip-maken | 29-08-18 | 09:27

Één op de vijf is nogal veel. Moet je bedenken dat een enkeling waarschijnlijk liegt en toch binnenkomt en dat er bij de overige 4/5 een gedeelte zit die niet extremistisch is, maar alsnog niet heel veel op heeft met Hollandse waarden.

StiekemeBunzing | 29-08-18 | 09:20

Heeft niets met de islam te maken....

Nimby_007 | 29-08-18 | 09:20

Dus die andere 500 moeten op eigen gelegenheid komen? Goh, wat een effectief beleid.
Zo zien de nadagen van een volk wat zich afschaft eruit.

Freddie Stobart | 29-08-18 | 09:19

Een vijfde is dus eerlijk en vier vijfde bijt op de tong om er doorheen te komen, zodra dat allemaal in orde is komt de ware aard weer naar boven.

van Oeffelen | 29-08-18 | 09:18 | 3

Zo is het.

Lupuslupus | 29-08-18 | 09:22

My thoughts exactly.

marcoplarco | 29-08-18 | 11:17

Zo zal het niet zijn. Er moeten ook veel geloofsafvalligen zijn die juist op hun tong bijten om hun levensbedreigende geheim niet prijs te geven.

PPT | 29-08-18 | 16:24

Waarom gaat deze scam met aspirant Nederlanders door, waar die mensen in hun thuisland Syrie gewoon de handen uit de Djellaba kunnen steken in de wederopbouw?

Glasgow Argus | 29-08-18 | 09:18 | 2

Ja. Ze hoeven niet eens te slopen of renoveren verdoeme. Kunnen zo kostenbesparend met hedendaags knalwerk een nieuw land uit de grond trappen.
Oh wacht, werken..

schoon-schip-maken | 29-08-18 | 09:20

'handen uit de Djellaba'. LOL

NeedIsaymore? | 29-08-18 | 10:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken