Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SchaapLeaks. Brandweer Amsterdam lekt weer

Als de brandweerslang lekt heb je een probleem, maar bij de Amsterdamse brandweer lekt de slang momenteel zo hard dat het geen lek meer is maar een complete moesson. Zo drupte onderstaand document in de veilige Tena-lady die de stijlloze mailbox heet.

schaap was lam

In een eerder document, eveneens gelekt en origineel bestempt voor de bevelvoerders, schreef commandant Leen Schaap dat alles goed gaat bij de brandweer en dat iedereen hem moet steunen in zijn strijd om de brandweer 'normaal' te maken. En daar wringt nou net de schoen, want dat impliceert dat al het eerdere abnormaal is. Gepensioneerde kerels van een jaar of zeventig die decennialang hun leven hebben gegeven om levens van anderen te redden: abnormaal. Dat vinden ze niet leuk. En het is allemaal ook een potje KINDERACHTIG. Neem nou dit intranetdocumentje, puntje 4. "Afscheidscadeaus worden door de commandant uitgereikt en wie niet door de commandant ontvangen wil worden kan fluiten naar zijn gift." Geen idee of Schaap dit heeft bedacht of dat het al bestond maar GODSJONGENS doe toch eens normaal tegen die brandweerlui. Het zijn geen stukken klei die je met wat regeltjes kan boetseren in een oersaai vormpje en het zijn zéker geen kleuters. Leen kerel. Advies. Zet je deur écht open. Praat met die mannen, met die volwassen kerels van vlees en bloed die lief en leed met elkaar delen, die ruggengraat van de organisatie. Rotte plekken wegsnijden, hartstikke goed en prima, maar met dat supersneue 'doe lief of anders kort ik je uitkering'-gezwets schiet je alleen jezelf in de poot. Er zitten mannen bij de brandweer die doodsbang zijn voor Leen Schaap en dat is echt ontzettend laakbaar.

Reaguursels

Inloggen

Ik snap de ophef niet.
Het is vrij normaal dat een bedrijf limieten heeft voor feestjes en afscheidsborrels. Dan kun je het er over hebben of 15 Euro de man volstaat, maar het is nergens voor nodig om ongebreideld te gaan zitten zuipen. Uiteraard niet voldoende om in een restaurant te gaan zitten eten, maar voor hapje/drankje op de kazerne kan dit best.
Lijkt mij ook normaal dat wie geen cadeau uitgereikt wil krijgen, dat dan ook niet krijgt.

Als de brandweer dit soort regels niet had, is het uitstekend dat Schaap deze invoert, want er is altijd een segment werknemers dat daar grof misbruik van maakt en uitbundig op kosten van het bedrijf gaat zitten zuipen en vreten. Dat de top ook geen schone handen heeft wat corruptie betreft doet daar niets aan af.

Lagging | 24-08-18 | 20:36

Al die over het paard getilde corrupte droeftoeters eruit! Er is geen enkele reden die brandweermannetjes een hele dag (24 uur) niks doend in de kazerne te laten rondhangen met overwerkvergoeding, zodat er nog zeker 3 dagen in de week overblijven om een klim-muur-bedrijf te runnen. Stationeer de militaire brandweer maar zolang in Amsterdam tot er nieuwe medewerkers gevonden zijn en de brandweerorganisatie op volstrekt nieuwe leest is geschoeid.

bdn01 | 24-08-18 | 18:52

Als je niet weet waar je over lult bemoei je dan niet met n discussie.

Ik had hier een hele uren berekening willen laten zien, maar ik realiseer me dat beterweters als jij toch niet op feiten zitten te wachten omdat je jezelf zo lekker veilig in je bubbel waant.

WibionFire | 25-08-18 | 12:33

De KL staat voor korpsleiding?

ristretto | 24-08-18 | 18:28

De brandweer is een zieke organisatie waar verworven rechten uit het verleden in stand worden gehouden . Zoals een tweede baan erbij en met 55 jaar met pensioen .
De vrijwillige brandweer zijn de echte helden , die hebben een gewone baan en rukken alleen uit als er een calamiteit is . De vrijwillige brandweer komt daarom vaker bij een brand dan een brandweerman die wacht op de kazerne tot die nodig is .

elevator | 24-08-18 | 18:22

En niet omdat ze minder getraind en minder ervaren zijn? De privileges mag je best aan de kaak stellen maar je eigen personeel publiekelijk afvallen gaat je bij het uitvoeren van je taak niet helpen.

ristretto | 24-08-18 | 18:30

Nee, publiekelijk afvallen van de corps leiding omdat je je privé jachtinstinct op het terrein van je werkgever mag stallen, na -tig waarschuwingen(!) dat is chic! Ps ga es deaud.

Analia von Solmsch | 24-08-18 | 19:15

Met jachtinstinct bedoel ik jacht ... kut autocorrectie!

Analia von Solmsch | 24-08-18 | 19:17

Dat die Leen het slachtofferfeest heeft overleefd is mij een raadsel.

ristretto | 24-08-18 | 18:12

Mij niet, nu U weer.

Analia von Solmsch | 24-08-18 | 19:18

KL is geen BW

Oepsie1234 | 24-08-18 | 17:43

KL staat vor Koninklijke Leider.
Als je je niets verbeeld ben je ook niets. Toch Leen Schaap? Die zich bij de politie ook als hork gedroeg.

F. Jacobse | 24-08-18 | 18:08

@oepsie: en terecht. Die kutinstelling van werknemers zou ik niet eens accepteren van de plantsoenendienst. De sfeer bij de politie is niet minder verrot. In dienst van de burger? In dienst van eigen rotte geest, zul je bedoelen.

Analia von Solmsch | 24-08-18 | 19:21

Leen Schaap noemt zijn eigen personeel racistisch, seksistisch en crimineel.
Concrete voorbeelden heeft hij niet, er is bij mijn weten ook niemand ontslagen voor laakbaar gedrag.
Ik denk niet dat er één bedrijfstak in NL is waar je met dergelijke uitspraken over je eigen personeel wegkomt. Ook op het sufst denkbare kantoor waar een muisarm het hoogste risico is, zal het personeel het niet pikken als ze door hun leidinggevende zo worden belasterd.

Waarom zouden brandweermensen dat dan wel moeten pikken?
En dat ze regelmatig hun leven wagen is in dit geval wel degelijk relevant. Natuurlijk zit je dan al helemaal niet te wachten op commentaar van een buitenstaander, die zelf veilig aan wal staat.

Dandruff | 24-08-18 | 14:35

@Dandruff: precies dit,+1!
Groet,en hartelijke groet en respect aan mijn collega's,namens een 010 BW'er.

Boris Badass | 24-08-18 | 16:31

@daddruff: kutjebef, kun je überhaupt lezen? Brandweer Amsterdam is één grote puinhoop, zo ziek als de GVB destijds. Hou je bek over zaken waar je je 5 (vijf) minuten hebt ingelezen.

Analia von Solmsch | 24-08-18 | 19:24

Dit is een document van de KL (Koninklijke Landmacht). Wel blijven opletten Mosterd!

BozePaarseMan | 24-08-18 | 13:51

Of Korpsleiding.

Santtulainen | 24-08-18 | 14:21

Neen, dit is gewoon een verkeerd document. Slecht journalistiek werk wat de reacties erop ook belachelijk maakt.

BozePaarseMan | 24-08-18 | 17:07

Haalt Schaap het volgende offerfeest? Ik denk het niet Job!

JohannesvanderPaalen | 24-08-18 | 13:47

Dit soort regels zijn vrij algemeen in gebruik bij (semi-) overheid. Vrijwel niemand voert ze zo uit, maar valt er wel op terug als het ze uitkomt.
Zo stond in een reglement dat ik ooit onder ogen kreeg dat er een X bedrag beschikbaar was voor het afscheid van een medewerker en dat een leidinggevende een afscheidsfeest kreeg 'horende bij het statuur van de persoon'. Geen bedrag of niets, maar een blanco enveloppe om lekker los te gaan.

Johanvb | 24-08-18 | 13:43

Een blanco cheque natuurlijk. in een enveloppe, die ook blanco kan zijn.

Johanvb | 24-08-18 | 13:44

Gaat dit stuk document wel over de brandweer?
In de tweede regel gaat het over de KL. Dat ken ik niet anders als de Koninklijke Landmacht. Daar zijn dit soort totaal uitgekauwde protocollen bepaald geen uitzondering.
En volgens mij wordt dan die regel 4 ook verkeerd geïnterpreteerd; bij een jubileum o.i.d. wordt de medaille, oorkonde e.d. inderdaad uitgereikt door de commandant, dat is gebruikelijk. En het is ook niet zo dat je het cadeau niet krijgt, het wordt alleen niet overhandigd (op dat moment). Het light dan gewoon ergens op een bureau en krijg je het later. Klein, maar niet onbelangrijk verschil.

scharrelei | 24-08-18 | 13:43

Altijd weer lachen als men praat over Amsterdamse brandweermannen alsof ze 'echte mannen' zijn en 'hun leven geven voor ons'. Dan denk ik toch echt aan een totaal andere groep. Het zijn gewoon een stel schijtverwende mannetjes die het niet kunnen accepteren dat de tijden van privileges er niet meer zijn.

Weerduivel | 24-08-18 | 13:42

Weerduivel | 24-08-18 | 13:42,

Dan heb je vast wel wat concrete voorbeelden van "schijtverwende Amsterdamse brandweermannen" die;
- iemand laten verdrinken want "ik wil geen vies slootwater in mijn mond";
- iemand bekneld in een brandend wrak laten zitten want "eerst koffie";
- een pand laten affikken want "we willen onze nieuwe laarzen mooi houden";
- etc?

Dandruff | 24-08-18 | 14:45

Weerduivel, privileges gelden alleen voor de `boven ons gestelden`. Die, die verzuimden hun voorbeeldfunctie naar behoren uit te voeren. En daar nooit op afgerekend werden/worden. Iedereen mag dan toch een graantje meepikken!
Waarom niet?

CalamityJane | 24-08-18 | 15:40

droeftoeter... gaarne een inhoudelijke onderbouwing van u,heel erg benieuwd wat u bijdrage is aan deze maatschappij,inclusief inkomen graag als je durft.

Boris Badass | 24-08-18 | 15:50
▼ 1 antwoord verborgen

Wie begint niet te broekschijten wanneer il commendatore verschijnt? www.youtube.com/watch?v=kBXt9Bn4qns Met dat deze morsdode persoon de hoofdpersoon uit Mozart's opera aanspreekt, gaan de poorten van de hel open. Il commendatore Schaap moet vooral zijn operette optreden met 'de commandant' voor en 'de commandant' achter blijven opvoeren, maar overtuigen doet dit rattige gepiep niet. De man en de partij om hem heen (GroenLinks) zijn bezig om Amsterdam om te turnen in een intimidatie-hel. Stoïcijnen voelen zich het best stoïcijns tussen de puinhopen. Vandaar dat er mensen zijn die er bewust een puinhoop van willen maken.

Eeuwig..Op..Vakantie | 24-08-18 | 13:30

Nergens trof men ooit zo'n bende als in het het nieuwe amsterdam...

Cobalt bomb | 24-08-18 | 13:32

Wederom een jammerlijk stukje vrijdagmiddagsermoen van Mosterd. Vóórdat je voetstoots stelt dat er 'mannen bij zitten die bang zijn voor Schaap' zou ik éérst nogmaar eens heel goed mijn bronnen checken!
-
Er heeft niemand 'zijn leven gegeven', want er is (nog) niemand dood. Ze hebben dat leven hooguit in de waagschaal gesteld tussen het afpersen van de gemeente middels vakbonden en het afpersen van witgoedwinkeliers door. De Amsterdamse brandweer is en blijft een poel van ellende. en die los je niet op met Leen Schaap er op los te laten en vervolgens je handen er van af te trekken.
-
Schaap hoort daar weliswaar niet te zitten (althans: niet zoals hij daar nu zit) , maar het probleem is NIET Schaap. Het probleem is de totaal verziekte moraal bij de brandweer. Met name van der Laan heeft in dit dossier een hele grote steek laten vallen.

bisbisbis | 24-08-18 | 13:14

Word er ook moe van. Op de 7 miljoen werknemers krijgen deze paar honderd wel erg veel aandacht.

Trumme | 24-08-18 | 13:26

Ja, nu heeft de heilige vanderlaan het weer gedaan! Die pafte anders wel de benodigde belasting voor amsterdam bij elkaar hoor!!

Cobalt bomb | 24-08-18 | 13:31

@bisbis
Mag ik u er op wijzen dat enige tijd geleden nog een brandweerman uit het korps Amsterdam tijdens een training in Lelystad is overleden?
Voordat u een grote broek aan trekt lijkt het mij verstandig dat u zich iets inleest. Of anders je bek houden. Top sukkel.

F. Jacobse | 24-08-18 | 18:06

Weet je: ik werk ook bij een bedrijf waar mensen op de werkvloer altijd afgeven op mensen van het kantoor, management of directie. Ze kunnen NOOIT iets goeds doen. NOOIT! Dat is een bedrijfscultuurtje en ga je er als nieuw monteurtje in de werkplaats niet in mee, dan word je door de oude garde gepest of getreiterd. Het komt vooral dat veel mensen te lang op 1 en dezelfde plek zitten. Hierdoor veel hebben meegemaakt en hierdoor zeer negatief worden. Ik vind persoonlijk dat er regelementen moeten zijn, dit moet netjes op papier staan en zo te zien staat dat ook netjes op papier bij de brandweer van A'dam. Ik weet zeker dat er, mocht dat noodzakelijk zijn, in goed overleg nogwel het eea mogelijk is om af te wijken van wat er op papier staat. Dat is in ieder bedrijf zo. Ik denk dat puntje 4 er instaat om de rotte appels een soort van schop onder hun hol te geven. Want jaar in jaar uit je negatief uitlaten over het management, de leiding en de rest van de organisatie, maar wel tijdens uit-dienst-treding je cadeau anoniem willen verzilveren.... DUH! Dat noem ik hypocriet! Dus, dit in gedachten hebbende, snap ik punt 4 heel goed! #AdvocaatVanDeDuivel!

mood | 24-08-18 | 13:11

Mijn ervaring is dat het op de kantoren niet anders is; kankeren over de mensen op de werkvloer.
Over het algemeen wordt de manier van werken op de vloer bepaalt door kantoorjurken die alleen oog hebben voor cijfers en hun eigenbelang, maar te laf zijn om te luisteren naar hoe degenen die het moeten gaan doen er over denken, omdat ze onder druk gezet worden door hun manager.
De cultuur op de kantoren is er vaak een van betweterigheid, arrogantie en superioriteit kortom jezelf een topmanager wanen.

Knoppenbonker | 24-08-18 | 13:42

Cobalt bomb | 24-08-18 | 13:28
Reageer eens normaal Pannekoek! Je mag het oneens zijn, je mag een andere mening hebben, maar je kunt fatsoenlijk en inhoudelijk reageren. Man man man man!

mood | 24-08-18 | 14:49

Knoppenbonker | 24-08-18 | 13:42
Ik heb deze ervaring niet, er worden vaak praat sessies gehouden waarin de mening van de 'werkvloer' telt. Het enige resultaat dat dit heeft opgeleverd is dat er alleen in problemen wordt gedacht en niet in oplossing. 1 uur lang alleen gezeik, maar geen oplossing.

mood | 24-08-18 | 14:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Als de brandweerslang lekt, heb je waarschijnlijk een Prins Albert, je kan blussen wat je wilt maar het vuur gaat nooit uit....

hetgingperongeluk | 24-08-18 | 13:06

Als ze de ambtenaren die dit mierengeneuk verzinnen en op papier zetten en controleren de straat op schoppen is er budget voor feesten en partijen, je zal er maar werken, wat een gezeik.

Uw Verzekeringsadvis | 24-08-18 | 13:05

Kan iemand me uitleggen of dit probleem iets voor Amsterdam specifiek is of dat dit in alle grote steden speelt. Loopt het in Rotterdam, den Haag en Utrecht wel of zijn dat de volgende korpsen waarvan men vindt dat het diverser moet. En is hier wel of geen samenwerking met de vrijwillige brandweer?

Montu | 24-08-18 | 13:03

Lijkt me dat Amsterdam de "gidsstad" is. In Rotterdam is het altijd al meer "niet lullen, maar poetsen" geweest.
Politieke doelen nastreven door diversiteitscultuur via proeftuinen te introduceren bij mensen die in geval van nood echt flink aan de bak moeten - ik bedoel, het zijn geen raamambtenaren...
Je moet het maar durven - of er gek genoeg voor zijn.

Rommelende Onderbuik | 24-08-18 | 13:30

Ik herken wel degelijk aspecten van de problematiek in Amsterdam. De cultuur binnen de brandweer gaat mij ook steeds meer tegenstaan. De brandweer is een grote inteeltorganisatie. De beroeps geven af op de vrijwilligers en andersom, maar ondertussen regent het wel brieven van vrijwilligers als er een vacature vrijkomt. Daarnaast van vroeger uit veel baasjes zonder aantoonbaar opleidingsniveau maar die met een grote bek en een bruine arm nu met een hoop goud op hun schouders lopen en het werk traineren.

sander82 | 24-08-18 | 13:47

Mooi man... Die (dat) Leen Schaap is slechts een paar maanden in dienst en ik denk ook niet dat er veel brandweerlieden op zijn afscheidsfeestje zullen zijn dus met €15,- p.p. Wordt dat voor de brandweer iig een goedkoop feestje.

Mastermattie | 24-08-18 | 13:02

Nope Schaap is sinds 2016 commandant en heeft onlangs tot 2022 bijgetekend.

Berbaar | 24-08-18 | 13:12

Leen Schaap is een laffe (politie)hond die liever messen in ruggen duwt dan het gesprek aan te gaan met, zoals goed verwoord, échte mannen. Qua roedelvorming is Leen het oudere, zwakke dier en zijn de brandweermannetjes de Alfa's.

Sliptong | 24-08-18 | 12:58

Schaap heeft weinig geleerd, het is zo simpel, macht hoort bij je functie maar gezag moet je uitstralen, gezag kan je niet met macht afdwingen, managemantsles 1.

Uw Verzekeringsadvis | 24-08-18 | 13:10

chroll | 24-08-18 | 12:57 |
Verkansie. Foei chroll!

chroll | 24-08-18 | 12:58

drie_keer_links | 24-08-18 | 12:04 |
Omdat het nog steeds een beetje earkansie is zeker. Foei geen stijl!

chroll | 24-08-18 | 12:57

Ik zou zeggen, steek dat cadeau maar in je .....
Ik ga met mn maten wel wat drinken.

Rest In Privacy | 24-08-18 | 12:56

Omdat het nog steeds een beetje verkansie is zeker. Foei geen stijl!

chroll | 24-08-18 | 12:56

Nieuwsflits: bij de brandweer loopt het vol met zeikerds die voor elke scheet die ze dwars zit een vergoeding willen hebben. Terwijl ze met een kroket zitten te wachten op een uitruk bellen ze daarover hun vakbond. Lekker vroeg met pensioen (nee, niet 70 maar FLO dus 60 en tot een paar jaar terug zelfs 55) en dan daarna lekker een adviesbureautje beginnen of gaan klussen in de bouw of zo. Want zo kapot zijn ze echt niet hoor. En die Schaap zal best een lul zijn, maar die haantjes bij de Amsterdamse brandweer natuurlijk zelf ook. Daarom botst het zo.l

Hommel | 24-08-18 | 12:55

Mijn gedachten exact. Proleten versus haantjeslulletje. Wat een klucht ook deze truttige soap op GS. No one cares. Zelfde als die strijdjes die online uitgevochten worden met jeugdzorg. Bok eens off. Na 1 x weten we het wel.

Nanker Phelge | 24-08-18 | 13:06

Mooi, het realisme sijpelt ook door in de panelen.
Waar het een paar weken geleden nog boehoe die boze Leen Schaap was, ziet men nu dat er inderdaad structureel iets mis is met die spuitgasten en hun privileges, lekken, bedreigingen.
Dat is winst!

Berbaar | 24-08-18 | 13:08

Berbaar | 24-08-18 | 13:08
Ah je hebt dus wel een agenda om de meningen hier te sturen. Wist ik wel.

VeelTeSteil | 24-08-18 | 14:17

Uit welk boek voor management, heeft hij zijn ( on )wijsheid, geleerd?????

vanrechteren | 24-08-18 | 12:50

De Spuitende Spuiter van Suske en Wiske.

HoerieHarry | 24-08-18 | 12:54

Dhr. Schaap zal ook wel geeist hebben dat, als het over hem gaat, commandant altijd met een hoofdletter geschreven moet worden in documenten en correspondentie.

J.Luns | 24-08-18 | 12:50

Afgaande op de reacties op dit zoveelste deel van deze soap meen ik te mogen concluderen dat degene(n) die deze informatie over de brandweer en Schaap lekt vooral bezig zijn in eigen voet te schieten.
Waar er eerst iets van begrip was, is er nu vooral daar heb je ze weer die zeiksnorren.
Lekker gewerkt pik!

Berbaar | 24-08-18 | 12:45

Berbaar | 24-08-18 | 12:45
Bravo Sherlock, best scherp opgemerkt. Heel misschien is die Schaap (Ha!) wel slimmer dan "we" denken!

Cobalt bomb | 24-08-18 | 13:22

Managers die het contact met de werkvloer vermijden en zich onledig houden met hun multo-map vol regeltjes. Dat is ook een soort managersziekte.
Ik weet natuurlijk niet of dat hier aan de hand is, maar het is wel een symptoom.

marjen | 24-08-18 | 12:43

Als Schaap echt zo'n lul is, dan accepteer je die afscheids-vulpen van 15 euro voor 40 jaar trouwe dienst gewoon uit zijn handen, en vertrap je hem vervolgens in honderdduizend stukjes.

obominotie | 24-08-18 | 12:42

Ik denk dat als Leen Schaap zo door blijft gaan het volgende offerfeest er een haram schaap op het hakblok ligt...

Wijze uit het Oosten | 24-08-18 | 12:39

Het lijkt me een vreselijke man, niet eens slechtbedoelend maar rancuneus tot op het merg van zijn botten

Bokito ergo sum | 24-08-18 | 12:38

Geen idee ik ken hem niet.
Maar hij heeft geen overwicht. Dat blijkt.

HoerieHarry | 24-08-18 | 12:41

Wil je niet met de commandant praten krijg je je gift niet. Je hebt de keuze.
Dussss wat is het probleem

Cold-Cees | 24-08-18 | 12:37

Dit is geen brandje dat zomaar geblust is.

Otman | 24-08-18 | 12:33

Logisch, wie zijn cadeautje niet uit handen van Schaap wil aannemen doet afstand van zijn cadeau. #teamSchaap

Analia von Solmsch | 24-08-18 | 12:28

Ik vraag mij af of bij een (pre) pensionering cadeaus of een financiele tegenwaarde in de CAO staan.

F. Jacobse | 24-08-18 | 18:14

Commandant bij de brandweer en verantwoordelijk voor de grootste veenbrand in de Nederlandse geschiedenis. Kan gewoon in 2018.

Feynman | 24-08-18 | 12:26

Volgens mij zijn dit symptomen / indicatoren dat het in de brandweerorganisatie niet zo lekker draait. Er zijn manieren om dit snel aan te pakken. Bijvoorbeeld zoals Ronald Reagan destijds gedaan heeft met de luchtverkeersleiders. Er kleven wel nadelen aan een dergelijke aanpak maar soms moet dat dan maar.....

Dutch_Viscount | 24-08-18 | 12:25

Grappig dat ze dit rituelen noemen. Een ritueel is of (1) een standaard serie van handelingen en/of (2) veelal in religieus verband gebruikt.
In het eerste geval ben je gewoon een nummer dat onder het genot van een kratje bier, kaas en worst een standaardverhaaltje krijgt te horen van de commandant (die je amper kent) waarna je bloemen en een geschenkbon krijgt.
In het tweede geval komt de Brandweer in een wel zeer vreemd daglicht te staan.

SamV | 24-08-18 | 12:24

Dat je dergelijke protocollen tot achter de komma moet gaan opstellen toont al aan wat een door en door verrotte club de brandweer is.
Dat er spuitgasten bij de brandweer zitten die doodsbang zijn voor Leen Schaap is helemaal prima en daar hebben ze gegronde reden toe ook.
Die verziekte organisatie moet op de schop en met ieder gelekt intern document hier wordt dat nog dikker onderstreept.

Berbaar | 24-08-18 | 12:24

@Ichneumonidae | 24-08-18 | 12:26
Dat kan de beste overkomen ;)
Proost en gezondheid alvast, hier moet de vrijmibo nog even wachten.

Berbaar | 24-08-18 | 12:36

Berbaar | 24-08-18 | 12:36
Werk jij op vrijdag of moet je nog even langs je psychiater?
Anyways, zie je later wel weer. Vandaag mag je om 15:30 stoppen. Zeg maar dat het moet van mij.

Ichneumonidae | 24-08-18 | 12:45

@Ichneumonidae | 24-08-18 | 12:45
15.30 hapjes bestellen, 16.00 borrelen.
Ook hier geldt dat wie geen hapje betaald en geserveerd door de baas wil ontvangen, niets krijgt ;)

Berbaar | 24-08-18 | 12:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook zit de witte mannencultuur bij de brandweer de feministes dwars.

Wolkbreuk | 24-08-18 | 12:24

een witte mannencultuur met van die witte puntmutsen ...

Analia von Solmsch | 24-08-18 | 12:29

Het kan me niet schelen of ze bij de brandweer man of vrouw zijn. Als ze me vette reet maar naar buiten kunnen tillen als het nodig is.

Musashi | 24-08-18 | 15:00

Grachtengordelgezeur ... getver

BraveHendrikusman | 24-08-18 | 12:23

Helemaal eens. Wel heel erg jammer van dat "bestempt".
Is dat nou zo moeilijk?

xavier | 24-08-18 | 12:16

xavier | 24-08-18 | 12:16 |
Is gewoon Geenstijls. Denk je nou echt dat Mosterd niet weet wat de juiste spelling is?

Ichneumonidae | 24-08-18 | 12:23

@Ichneumonidae | 24-08-18 | 12:23

Mosterd, Zentgraaf en Ronaldo maken wel erg vaak gebruik van 'geenstijls'. En van het woordje 'Enfin'. Dat zit is de cursus stukjes schrijven die ze alle drie gevolgd hebben.

"Een column bestaat uit een 'introductie' gevolgd door een bruggetje gevolgd door het punt dat je wilt maken. Voor het bruggetje kunt u bijvoorbeeld gebruik maken van het woord enfin."

Let daar maar eens op.

Montu | 24-08-18 | 12:57

ichneumodia 12:23

Ja, daar twijfel ik vaak aan. Bovendien, dat 'geenstijls' is langzamerhand wel uitgewerkt. Het is fnuikend voor de leesbaarheid.

xavier | 24-08-18 | 13:05

Verderop in het document staat zeker dat al het voorafgaande niet voor de commandant geldt en dat zijn deur altijd openstaat om gratis concert / circuskaartjes in ontvangst te nemen, tevens is hij bereid om zich te laten fêteren u kunt hierbij denken aan diners in het betere restaurant met overnachtingsmogelijkheid, congressen b.v.k. in het buitenland waarbij echtgenotes welkom zijn. Zijn secretaresse is altijd bereikbaar en heeft een actuele lijst waaruit u verjaardags/ kerst / vakantieattenties kunt kiezen.

bwanabanjo | 24-08-18 | 12:15

Stop die bloemenmand van €35 na 30 jaar trouwe dienst maar waar de zon niet schijnt.

marcoplarco | 24-08-18 | 12:15

Leen Schaap heeft nooit zelf zijn leven gewaagd maar moet nu de baas spelen over mannen die dagelijks hun leven wagen. Dat. Gaat. Nooit. Werken.
Niemand gaat je autoriteit respecteren of aanvaarden.
Dat staat los van het feit of er een verrotte cultuur is bij de brandweer of niet.

JanVergoor | 24-08-18 | 12:15

Ben geen brandweerman, maar wel doodsbang voor supreme commander Leen Sheep.

RickTheDick | 24-08-18 | 12:13

Sjongen jongen wat een fijne collegialiteit spreekt er uit dat document.
Op die manier wil je niet eens meer receptie of een cadeau.
"Piet heeft zich 40 jaar ingezet, en nou moet er ook nog eens cadeau komen en een receptie. Dat wordt te gek mensen. Afknijpen die handel."

marjen | 24-08-18 | 12:10

Kan Spuitgast Paalhaar niet even de boel schoon komen stuiten?

Schoorsteenveger | 24-08-18 | 12:09

Schapen hebben het moeilijk in deze tijd.....

*Hoort deur dicht slaan.....*

Fatwabuster | 24-08-18 | 12:08

Leen Schaap mag misschien wel een lul zijn, ik snap deze tekst wel. Iedere kazerne of brandweerpost in Brandweerland vindt zichzelf het belangrijkst en in het verleden verworven rechten mogen niet afgepakt worden. De Brandweer is een onbestuurbare organisatie geworden.

pibasso | 24-08-18 | 12:06

Inderdaad en het is grappig dat met ieder stukkie hier het meer en meer duidelijk wordt dat de brandweer (groot) Amsterdam een doodzieke organisatie is met een verziekte cultuur.
Gelukkig gaat van Uhm er nog een tandje bijzetten.

Berbaar | 24-08-18 | 12:32

@Berbaar | 24-08-18 | 12:32

Dat je duidelijke regels stelt wb bedragen bij een afscheid lijkt me prima. Alleen het laatste deel van punt twee is niet slim. Als er afscheid genomen wordt van meerdere collega's dan is daar maar de helft van het geld voor beschikbaar. Je weet dat ze dan een afscheid van 13:00 tot 15:00 en een afscheid van 15:30 tot 18:00 gaan doen.

Maar ik heb nog nooit gehoord van afscheidscadeaus die alleen door de directeur uitgereikt mogen worden. Dat klinkt als een kleine powertrip.

Montu | 24-08-18 | 12:51

Berbaar, Doodzieke organisatie op werkvloer niveau is makkelijk aan te pakken. In de bovenlaag houden ze elkaar de hand boven het hoofd. De vorige manager die niet functioneerde zal weggepromoveerd zijn. En dan komt de heer Schaap met de bovenmenselijke leiderschapskwaliteiten

CalamityJane | 24-08-18 | 13:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Schandalig!
Ik vind het allemaal maar gezeur om weinig.
Doe gewoon je werk en maak niet overal een probleem van.

HoerieHarry | 24-08-18 | 12:05

Dertig euro pp is niet abnormaal laag of zo

Ars Vivendi | 24-08-18 | 12:04

Een etentje van €15 wordt echter wel lastig.

WahedPissebed | 24-08-18 | 12:27

WahedPissebed, misschien zelf iets bijlappen als je wil eten?

Ars Vivendi | 24-08-18 | 12:38

Hoe lang kan zo'n figuur blijven zitten he?

Lood om oud ijzer | 24-08-18 | 12:04

Bestempt.... - jeez

drie_keer_links | 24-08-18 | 12:04

Waarschijnlijk dacht Moster aan "bestempelen"

batvoca2 | 24-08-18 | 12:42

REAGEER OOK