Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Beter dat Den Haag wél onderzoek doet naar dood Willie Dille

Hoe dan ook een triest verhaal

De zelfverkozen dood van het Haagse PVV-raadslid Willie Dille is uiteraard een drama op zich. Associatief doemde echter Jules Croiset op. 

De acteur zette in 1987 een ontvoering in scene, hij zou gekidnapt zijn door fascisten. Nog kwalijker was dat hij tegelijkertijd dreigbrieven verstuurde naar onder meer Harry Mulisch en Freek de Jonge. 

Dille deed ook iets in die richting, door Arnoud van Doorn te beschuldigen van haar rampspoed. Natuurlijk, de van PVV’er tot salafist verworden Van Doorn is geen frisse vent, hij is niet voor niets veroordeeld voor het verkopen van softdrugs aan minderjarigen. Maar de beschuldiging van Dille dat hij opdracht zou hebben gegeven tot een groepsverkrachting in een busje is een stap verder.

De mededeling van burgemeester Pauline Krikke en de rest van de driehoek (Openbaar Ministerie en politie) vrijdag dat zij geen verdere aanleiding tot onderzoek zien is echter de verkeerde bestuurlijke reactie. De kern van de zaak is dat Krikke enige tijd geleden is benaderd door Dille en dat zij haar verhaal heeft gedaan aan het bureau van de burgemeester. Dat het PVV-raadslid zélf aangaf liever geen actie van de autoriteiten te zien mag voor Krikke geen excuus zijn.

De kwestie is: een gemeenteraadslid maakte melding van groepsverkrachting en wijst een mogelijke opdrachtgever aan uit eigen kring. Krikke had vervolgens direct moeten staan voor haar raadsleden, zowel voor Dille als Van Doorn, en een onderzoek moeten instellen. Het is nu aan de Haagse gemeenteraad een oordeel te vellen over de handelswijze van de burgermoeder en de gezagsdragers onder haar. Er gaan inmiddels stemmen binnen het lokale CDA en de PvdA op om de volledige driehoek te horen. 

Zelfmoord is de meest particuliere kwestie denkbaar. Tegelijkertijd draait deze affaire om het handelen van de voorzitter van de gemeenteraad. Krikke heeft haar functie meermaals verzaakt,  of het nou om de communicatie rondom een tasjesdief ging of een Allahu akbar-roepende ‘verwarde’ man.

Raadsleden moeten zich - ook als zij beschuldigd worden van een misdrijf - gesteund weten door hun burgemeester. Ook na hun dood.

Reaguursels

Inloggen

Nee Bassie, je zit er flink naast. Dille heeft niet zélf melding gemaakt van het vermeende "voorval", een "bekende" van haar heeft aan de bel getrokken. Dille heeft iemand een verhaal verteld, en daarna is de bal gaan rollen, was ze de controle over haar verhaal kwijt en was er geen houden meer aan. De burgemeester is met Dille gaan praten om boven tafel te krijgen wat er is gebeurd, en om aan te dringen op aangifte doen. Meermaals. Dit is dus al het begin van een onderzoek!
Dille heeft echter niets verteld. Wilde geen informatie geven, wilde niet meewerken aan een onderzoek. Gaf geen enkel detail, behalve dat het zou gaan om "moslims". Er valt dan ook verder niet veel te onderzoeken. Of wilde je alle moslims ondervragen, naar aanleiding van een gerucht dat op geen enkele manier door bewijs wordt ondersteund?
Wat in deze tragedie vooral onderbelicht blijft is de rol van de PVV. Waarom heeft de werkgever van mevrouw Dille, toen bleek dat het niet zo goed met haar ging, niet direct professionele psycho-sociale hulp aangeboden? Heeft de PVV geen bedrijfsarts in dienst? Wat wist de PVV? En welke acties hebben ze ondernomen om mevrouw Dille tegen zichzelf in bescherming te nemen, helemaal na het zien van het Facebookfilmpje waarin ze, op zn zachts gezegd nogal labiel overkwam? Of heeft de PVV haar medewerker gewoon aan haar lot overgelaten?

GifKikkert | 13-08-18 | 09:43

Tuurlijk, het is de PVV zelf. In de redenering van types als gifkikkert - die kennelijk alles van het ‘onderzoek’ in deze zaak weet, nog voordat het heeft plaatsgevonden - is het ook de schuld van Wilders zelf dat hij permanent beveiligd moet worden..

duh! | 13-08-18 | 11:50

Wat ik al dacht. Ze zijn zo voorspelbaar in Den Haag.

chrisjuh | 13-08-18 | 09:26

Ik nam de headline iets te letterlijk, denk ik.

Wie zegt dat het zelfmoord is? De media kwamen er (samen met de hoogwaardigheidsbekleders) wel heel snel mee, het moest wel erg hard van de toren getoeterd, dat het zelfmoord is.
En nu ...zegt uiteraard iedereen dat het zelfmoord is.
Zonder bewijs.
En zolang hier niets over bekend is, blijf ik hangen bij de vraagtekens over de doodsoorzaak.

Alle_hens_aan_dek | 13-08-18 | 08:51

In mijn directe omgeving meegemaakt hoe makkelijk het is om een moord op een zelfmoord te laten lijken.
Dus vandaar mijn vraagtekens, in plaats van alles wat de media voorschotelt voor zoete koek te slikken.

Alle_hens_aan_dek | 13-08-18 | 09:04

Haar man zegt het. Zal zeker ook in het complot zitten?

RandyBiel | 13-08-18 | 09:51

De daders zijn onze getinte medelanders dus gaat het in het doofpot laatje bij het dossier van Pim Fortuyn en Theo van Gogh .

kali paneri | 12-08-18 | 23:09

Onder een steen geleefd? Die daders zijn veroordeeld.

RandyBiel | 12-08-18 | 23:14

Wat eigenlijk ook heel opvallend is en wijst op het straatje schoonvegen vanuit de VVD in deze zaak, is dat Mark Rutte meteen twitterde dat hij over deze kwestie in nauw contact staat met Krikke en Grapperhaus (!?)..

duh! | 12-08-18 | 22:22

Eens afwachten of de As-Soennah-neukbrigade nogmaals toeslaat, want dat blijft dan natuurlijk niet bij een keer. Het zal allemaal wel meevallen.

Kopje Suiker | 12-08-18 | 18:19

Ik had ook liever een onderzoek. Geloof er namelijk niks van, en nu wordt het zo’n mythe waar mensen mee aan de haal gaan.

Neemt niet weg dat mensen er toch wel mee aan de haal gaan. Want een onderzoek door denoverheid zelf is op zich al verwaarloosbaar voor sommige, en alleen maar meer reden om te wantrouwen.

menage | 12-08-18 | 17:45

Niemand die Dille in de categorie verwarde mens plaatst?? Triest natuurlijk, wat zij zichzelf heeft aangedaaan. Om ieder ander daarvan de schuld te geven is minstens net zo vreemd.

Skunk57 | 12-08-18 | 17:40

de grootste twijfels heb ik nog steeds bij het 'in opdracht van' gedeelte. Dat maakt het hele verhaal iets wat ongeloofwaardig en nog belangrijker, heel lastig te bewijzen.

theJ71 | 12-08-18 | 18:50

volgens mij heeft Dille helemaal nooit gezegd dat Krikke de zaak niet mocht onderzoeken of de zaak aanhangig te maken. Volgens mij heeft Krikke herhaaldelijk bij Dille aangedrongen om aangifte te doen. Dat wilde Dille niet.

Deze Burgemeester heeft het meest laffe gekozen in deze kwestie die je maar kunt bedenken.. door het vermeende slachtoffer zelf maar een onderzoek te laten starten en zelf de kop op het hakblok te leggen en dit terwijl ze vanwege een bestuurlijke functie dit lot heeft getroffen.

Het is zoals overal het euvel van burgers die in een functie te maken krijgen met geweld vanwege hun functie.. en door de werkgever gewezen wordt om zelf prive aangifte te gaan doen met alle risico's die daarbij horen zoals inderdaad prive egegevens die beschikbaar komen voor de dader..

Deze Burgemeester heeft de zaak mooi afgedaan, of het nu waar was of niet met een .. zoek het lekker zelf maar uit en je recht is om zelf vanuit privérecht het recht te zoeken..

deze burgemeester dient gewoon haar verantwoording te nemen en zelf nu haar kop op het hakblok te leggen door af te treden zodat er wel een onderzoek mogelijk wordt naar wat hier gaande is of mogelijk niet gaande is.. desnoods landelijk.

fikkieblijf! | 12-08-18 | 17:35

Die van Doorn zou zelf het hardst om een onderzoek moeten schreeuwen. Hij had niets met deze dreigementen te maken, maar zijn naam werd blijkbaar wel genoemd volgens Dille. Zou ik zelf moeilijk kunnen verkroppen.
Who's next?

LinkeLotje | 12-08-18 | 17:24

Hij had niets met deze dreigementen te maken? Ja dat zegt hij zelf. een moslim. En die liegen nooit. Hij heeft zelf Willie Dille keer op keer getreiterd door een onderzoek te laten doen - door de burgemeester!! - naar haar woonadres. Het kan zijn dat Van Doorn er persoonlijk niets mee te maken had, d.w.z. er geen opdracht voor heeft gegeven, maar zéker wel de moslimkliek om hem heen. Het is niet voor niets dat haar verkrachters de naam van Van Doorn noemden.
Ik blijf er - tegen beter weten in - op hopen dat er tòch een onderzoek komt. We zullen het zien.

Lupuslupus | 12-08-18 | 18:10

Zoals ik al eerder heb aangegeven stinkt deze zaak. En is dit de slager die zijn eigen verrotte vlees niet keurt, maar zegt dat het eersteklas spul is.
Als het verhaal van Dille klopt, hebben Krikke, de politie en het OM bloed aan hun handen. Zeggen dat er geen aanleiding zou zijn om de zaak te onderzoeken is sowieso ongeloofwaardig en mogelijk kwaadaardig.

benjeallanggek | 12-08-18 | 16:40

Niet onvoldoende aanleiding, maar onvoldoende aanknopingspunten. De politie heeft dat al aan Dille gevraagd, maar nooit gekregen, omdat Dille dat niet wilde.
Haar dood heeft echt niet voor meer duidelijkheid gezorgd.

RandyBiel | 12-08-18 | 23:42

Geen aanknopingspunten voor onderzoek?; ontvoering, moslims, groepsverkrachting, mishandeling, 15 maart 2017, Arnoud, gesprekken met politie en burgemeester, 2 Marokkanen in een auto, meerdere bedreigingen, verklaring op facebook. Tja.... lastig.

Spare Rib | 12-08-18 | 16:38

@Spare Rib
‘Deugen’ betekent in vakjargon ‘onopvallend wegkijken en ridiculiseren’.

Hè leer dat nu toch eensch!

pennestront | 12-08-18 | 17:12

@RandyBiel, ben je lekker selectief aan het shoppen.

Spare Rib | 12-08-18 | 17:47

Moge allah je belasting nemen. Stink rand debiel.

rattenvanger XL | 12-08-18 | 18:14
▼ 1 antwoord verborgen

"Raadsleden moeten zich - ook als zij beschuldigd worden van een misdrijf - gesteund weten door hun burgemeester. Ook na hun dood." En daar wringt hem de schoen, want Krikke liet Dille vallen als een baksteen (facebook video transcript): "[ ... ] 23 Oktober [2017] kwam ik tot een uitbarsting, omdat er via de ... ehh de Burgemeester een klacht was binnengekomen dat ik niet in mijn huis in Iepenburg zou wonen. Dat was ook via weer via de partij van de Eenheid, dus via Arnoud. De Burgemeester heeft een onderzoek gedaan, terwijl ze wist eigenlijk wel hoe het zat. Sindsdien ben ik gewoon enorm in de steek gelaten. De bedreigingen gaan van alle kanten door, maar niemand doet wat. [ ... ]'

rmstock | 12-08-18 | 16:28

Ja, schokkend! Na Teflon Markie nu ook Teflon Paulientje.

benjeallanggek | 12-08-18 | 20:04

Nog even voor alle kids die bij verkrachting allemaal weten hoe het er precies aan toe zou zijn gegaan. Dit is ook verkrachting:

Het ongewenst binnendringen zijn in anus of mond het binnendringen met vingers of voorwerpen kan verkrachting opleveren.

LinkeLotje | 12-08-18 | 16:22

Krikke is VVD. En dan iets met waarheidvinding. Case closed.

HdJ | 12-08-18 | 16:18

Dit moet een thema worden in de Nederlandse politiek.

JohnWalker | 12-08-18 | 16:10

Een paar feiten, want DKS en een paar anderen menen weer met roet te moeten gooien.

- Dille wist meteen wie er achter zat, omdat de moslims die haar bedreigd zouden hebben zouden hebben geroepen: Heb je respect voor Arnoud? Dat zijn haar woorden.

- Dit zegt niets. Welke groep er ook achter zou hebben kunnen zitten (als het al gebeurd is), kan van alles geroepen hebben. Allen dit zou al onderzocht moeten worden. Desnoods in het belang van Arnoud zelf. Welke moorden worden straks nog meer in deze harlekijn zijn schoenen geschoven?

- Meerdere bronnen melden dat Dille inderdaad al conflicten had met van Doorn. De burgemeester ontkent, noch bevestigd of de verkrachting hier deel van uit maakte. Zij sprak wel opvallend genoeg over dat een verkrachting expliciet gemeld was.

- Bij de politie Haaglanden moeten meerdere aangiften liggen van bedreigde PVV'ers, andere raadsleden, ex pvv'ers en eventuele bekeerlingen (van Doorn zelf in 2011 ernstig bedreigd). Hebben deze onderzoeken al iets opgeleverd en zijn er verbanden?

- Wat zijn precies de warme banden tussen salafisten, de Haagse gemeenteraad, de burgemeester, het Saudisch koningshuis en van Doorn? Is er ook maar enig verband tussen bedreigingen en deze connecties? In hoeverre is dit schadelijke gezwel al geinfiltreerd binnen politiekringen?

Een diepgravend onderzoek is bij elke bedreiging nodig. Zeker nu er weer een dode is te betreuren.

LinkeLotje | 12-08-18 | 15:56

Hear, hear!

benjeallanggek | 12-08-18 | 19:58

Verbanden? Ik kan u een mogelijk verband noemen die velen over het hoofd zien en ieder geval enige geloofwaardig geven aan het verhaal van Dille. Zegt de persoon Fawaz Jneid (voormalig Imam As-Soennah-moskee) u wat? De moord op Theo van Gogh? De haatpreek met doodsverwensing gericht tegen van Gogh en Hirsi Ali enkele weken voor zijn dood? Wie waren bij deze preek aanwezig zo bleek jaren later na de moord op van Gogh? Waarom heeft deze man een gebiedsverbod opgelegd gekregen in delen van Den Haag? Is er reden om aan te nemen dat hij gematigder is geworden? Wie staat er hier op deze foto van de Partij voor de Eenheid rechts van van Doorn?
4.bp.blogspot.com/-Q0yE_IHs8F8/Va68S1X...
De uitspraak van Dille is haar eigen interpretatie van de gebeurtenissen, wanneer van Doorn genoemd wordt door haar aanvallers dan is het volstrekt logisch dat zij in de richting denkt. Maar dat hoeft niet zo te zijn, ik denk zelf eerder aan sympathisanten.

#enpassant | 12-08-18 | 20:55

OM ziet geen aanknopingspunten. PVV zwijgt in alle talen.
Verwarde vrouw pleegt zelfmoord.
Case closed.

DrumPiet | 12-08-18 | 15:47

Wat weten we trouwens van die zelfmoord? Hoe is dat gebeurd, en waar? Case closed? Met zoveel details die niet bekend zijn? Trouwens, Geert Wilders is er zeer recenteljk achter gekomen dat zijn security detail gecompromitteerd is, en die man zit al twintig jaar in feite opgesloten, wat denk je, dat die zich nog zo ontzettend veilig voelt?

Overmar | 12-08-18 | 15:57

Even geleend:
Krikke is VVD. En dan iets met waarheidvinding. Case closed.
HdJ | 12-08-18 | 16:18 | reageer

benjeallanggek | 12-08-18 | 20:00

Wie heeft er nu een motief om wat te doen, of niet te doen? Vast staat dat die Krikke en Rutte en in het verlengstuk de EU een enorm motief hebben om de zaak NIET te onderzoeken en om het hele onfrisse zooitje in de doofpot te stoppen. Want als het waar mocht zijn dat hier een bepaalde godsdienst/ideologie achter zit, of bij betrokken is, dan zijn de inmiddels verdroogde, hartstikke Hollandse rapen wel heel erg gaar. Bovendien, om te zeggen dat we weten dat Willie Dille knetter was is wel ontzettend kort door de bocht scheuren want we weten dus heel weinig. Ik vind het zelf heel frappant dat Krikke tout de suite met stofwolken van vakantie terugkwam, Rutte roeptoeterde ook gelijk en binnen vierentwintig uur had de Haagse driehoek besloten dat er dus niks aan de hand was en allemaal gewoon doorlopen. Riiiiiiiiight.

Overmar | 12-08-18 | 15:41

Niet 'Want als..', die rapen zijn al gaar. Hoe zou een VVD burgemeester een PVV raadslid in nood moeten steunen? Krikke heeft wat goed te maken voor Willie Dille.

Verbaaltje | 12-08-18 | 23:24

Mw krikke totaal geen vertrouwen in. In Arnhem een bende gemaakt. Krikke is een waardeloze burgemeester. Zij moet zeggen. We gaan dit onderzoeken. Want wat hier gebeurd kan echt niet.

franck7020 | 12-08-18 | 15:36

Ik verbaas mij over een aantal punten in deze zaak.

- Waarom zat mw Dille meermaals bij het OM en de burgemeester?
- Waarom werd er na wat mw Dille geopenbaard heeft geen onderzoek intern ingesteld, er is een naam, heeft er al een gesprek met de vermoedelijke dader van mw Dille plaatsgevonden?
- Wat mij nog het meest verbaasd is dat de PVV al een tijdje een toontje lager zingt en zelfs nu er binnen de eigen gelederen een zaak speelt waar naar eigen zeggen van mw Dille moslims bij betrokken zijn. Waarom heeft dhr Wilders nog niet heel hoog van de toren geblazen?

Het is een heel vreemde zaak, het zal een kwestie van tijd zijn tot insiders details los zullen laten en wij meer te weten zullen komen wat hier speelt.

pickalilly | 12-08-18 | 15:14

Een verwarde vrouw met een duidelijk gefantaseerd verhaal. Triest allemaal, maar geen reden voor onderzoek.

rob6814 | 12-08-18 | 14:59

Duidelijk? Dat blijkt uit...
Ik vind een derglijk verhaal van iemand die daarover meerdere malen met echtgenoot, burgmeester, en nog vele anderen die nergens opgepikt hebben dat ze in geestelijke nood zou (wat je echt wel kan zien aan iemand die opeens de meest fantastische indianenverhalen vertelt waar eerder nog een stabiele en nuchtere vrouw stond) best wel aannemelijk. Aannemelijk genoeg om een onderzoek te starten, zelfs als het slachtoffer geen aanklacht wenst/durft (?) in te dienen om begrijpelijke redenen die Burgemeester en OM best zelf hadden kunnen verzinnen (en gedaan zouden hebben als het een partijgenoot zou zijn geweest die aangerand zou zijn door extreem-rechts).

Ik ben de eerste die meer informatie zou toejuichen in deze zaak dus vertel mij asjeblieft wat er zo duidelijk aan is...

Sans Comique | 12-08-18 | 16:43

Hoe duidelijk wil je totale lulkoek opgediend krijgen? Geen aanknopingspunten is nette taal voor: geen spoor van bewijs, geen enkel na te trekken stuk informatie, totaal ongeloofwaardig

rob6814 | 12-08-18 | 17:41

Rob6814 a.k.a. Spuit11. (Of beledig ik nu Spuit11?)

benjeallanggek | 12-08-18 | 19:54

Als het om politici gaat, ga ik altijd uit van het slechtste.
Willy was zeer waar schijnlijk verward/psychotisch met waanbeelden, maar de mogelijkheid om een politieke tegenstander (Arnoud van Doorn) onherstelbaar te beschadigen is gewoon te mooi om niet te gebruiken.
Desnoods over het graf van Willy heen.

Osdorpertje | 12-08-18 | 14:50

Als het allemaal waar is, is het een casus belli.
Daarom doen ze maar liever geen onderzoek.

Het koloniale gedrag van onze nieuwe Nederlanders begint steeds duidelijkere vormen aan te nemen.
En dat terwijl ze zelf altijd de mond vol hebben van ons koloniale verleden.
Land inpikken en oppositie van de oorspronkelijke bewoners daartegen met geweld monddood maken is kolonialisme.

We staan erbij en kijken er naar.

Rest In Privacy | 12-08-18 | 14:29

Gesteld dat het waar is, is het vooral eeuwig zonde dat Dille geen aangifte heeft gedaan en volledige medewerking verleende aan opsporing en berechting van de daders. Juist als politica had zij daarin een verantwoordelijkheid. Deze afloop is in alle opzichten verdrietig.

Kopje Suiker | 12-08-18 | 14:40

@kopje suiker
Als haar verhaal klopt snap ik heel goed dat ze geen aangifte deed. Ze heeft voor geloof ik elf kinderen de zorg en de politie heeft een track record op het gebied van NAW gegevens lekken naar de aangeklaagden toe. Hell, Gregorius is daar expliciet mee het zwijgen opgelegd indertijd.

Sans Comique | 12-08-18 | 16:46

verspeel

Smart-dumbass | 12-08-18 | 14:29

Laat de dood van mevr. Dille tocht maar onderzoeken door de rijksrecherche voordat dit verhaal weer oneindig gaat door etteren

Jacktheflipper | 12-08-18 | 14:28

Over Dille wil ik geen uitspraken doen, of het waar is of niet. Niet genoeg informatie over. punt. Hier was weer de islam bij betrokken, in de persoon van Doorn. Overal ter wereld is er een probleem met de islam. Vrachtwagens denderen in Duitsland, Zweden of Frankrijk over mensen heen. Christenen worden uitgemoord in het M.O. Azie heeft oorlogen met dit geloof. Grooming in Engeland, maar nee, wij hebben de echte islam in ons nederlands huis. Bij ons gebeuren dit soort dingen niet. It is the islam, you stupids. Op een gegeven moment speel je als 'geloof' je geloofwaardigheid.

Smart-dumbass | 12-08-18 | 14:28

Amen.
Krikke en OM dekken elkaar. Faal op faal en onwil want PVV. Van Aartsen dweepte al met Van Doorn. Zo gaat dat blijkbaar in Den Haag. Een gestoorde veroordeelde gek hoort bij de club, PVV wordt verstoten want benoemt feiten en dat is lastig. Ze zien PVV'ers liever dood dan levend. Dat is hoe de zittende politiek tegenover de PVV staat. Ze hebben bloed aan hun handen. Veel bloed al.

Rheia | 12-08-18 | 14:22

Er is geen hetze tegen de Haagse PVV-fractie zoals tegen Fortuijn destijds. Dat hoeft ook niet want het is maar een kleine fractie (4 van de 45 zetels). Een hetze tegen Groep de Mos ligt dan nog meer voor de hand maar die is er ook niet. Je ziet spoken. Je hitst zelf.

Kopje Suiker | 12-08-18 | 14:55

Zonder suiker véél gezonder !

PopeyeKamper | 12-08-18 | 16:12

Kopje Suiker | 12-08-18 | 14:55
Je hebt gelijk, er was geen hetze tegen Fortuijn en er is ook geen hetze tegen de PVV. I rest my case.

Rheia | 12-08-18 | 16:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Eerst rouwen, en dan .... Net als 9 11.

Mart6037 | 12-08-18 | 14:19

Krikkemikkige burgemeester die opgekrikt moet worden tot dadendrang, is de ambtsketen onwaardig met het door haar gevoerde krakkemikkig beleid eerder in Arnhem nu weer in den Haag is totaal ongeschikt voor de functie.

Goedverdoemme | 12-08-18 | 14:10

Zowel die burgemeester alsmede het OM waren verdacht snel met de conclusie geen onderzoek te willen instellen. Geen aanleiding. Landelijk zou dit wel moeten, wat er dan ook uitkomt. Dat dit wellicht ook niet gaat gebeuren geeft dan ook alvast weer te denken.

Jan, Leiden | 12-08-18 | 13:58

Zij noemt zelf een naam. Als dat geen aanknopingspunt is.

LinkeLotje | 12-08-18 | 14:09

@Deksmaat. Je bent van lotje getikt als je denkt dat raadsleden dat niet los van elkaar zien.

LinkeLotje | 12-08-18 | 14:10

@LinkeLotje Die Krikke stinkt. Daar blijf ik bij.

Deksmaat | 12-08-18 | 15:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Ben wel benieuwd of de bedreigingen die van Doorn ontving (waardoor hij al zijn aktiviteiten op social media per direct staakte, daarna stopte bij de PVV, zich daarna bekeerde en vervolgens aan gouden koran van de koning van Saudi Arabie ontving), dezeldfde waren als de bedreigingen naar Dille.

Ik ben ook benieuwd of de bedreigingen na van Doorn zijn bekering meteen stopte.

LinkeLotje | 12-08-18 | 13:56

Once you have eliminated the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth...

Accident_Prone | 12-08-18 | 13:54

De gretigheid waarmee Krikke een onderzoek afblies, nog bijna sneller dan het licht, geeft juist meer te denken.

miss error | 12-08-18 | 13:42

Lupuslupus | 12-08-18 | 14:07
Dat is wel zo, maar van verschillende kanten wordt aangedragen dit pas te doen na een waardige begrafenis.

Uilenspiegel | 12-08-18 | 14:13

@Lupuslupus |12-08-18 | 14:07
De doofpot begint nu wel erg vol te raken, straks past de deksel er niet meer op.

miss error | 12-08-18 | 14:44

Van Doorn heeft alvast maar gezegd dat soort laster te gaan vervolgen. Klinkt misschien logisch, we zullen wel zien hoever zijn medeleven gaat.

mqdv | 12-08-18 | 17:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Als het waar is, dan staat dat wel heel slecht in de statistieken.

En wat dat onderzoek betreft;l Misschien moet men maar een privédetective inhuren. Wellicht kan die aanknopingspunten vinden.

kweethetooknietbeter | 12-08-18 | 13:12

Mee eens; eigen onderzoek lijkt beter dan politieonderzoek.
DIT zijn overgens de statistieken: zie de website van het Ministerie van Justitie (Wetenschappeijl Onderzoeks en documentatiecentrum) en van het Centraal Buro voor Statistiek .
Helaas komt het zo niet in de krant.

de_Wolf_junior | 12-08-18 | 13:26

Een privé detective zal toch een opdracht moeten krijgen. Dat zou toch in de 1e plaats van haar echtgenoot moeten komen en die heeft nu wel iets anders aan zijn hoofd. Van de 'overheid' valt in ieder geval niets te verwachten, dat is wel gebleken.

Lupuslupus | 12-08-18 | 13:55

Ik durf te wedden dat die naffers elkaar open en bloot aan het feliciteren zijn via whatsapp.

Rest In Privacy | 12-08-18 | 14:32

Enkele verifieerbare Horror Cijfers voor (on)gelovigen om over na te denken.

+ Onderzoek van het Ministerie van Justitie wijst uit dat slecht 11% van slachtoffers van sexuele misdrijven MELDING doet bij de politie.
+ Van alle meldingen leidt tweederde niet tot een aangifte.
+ Van alle aangiftes van verkrachting wordt slecht 30% door de politie opgehelderd. (OPGEHELDERD betekent officieel niet meer dan: er is een verdachte met naam bekend)
+ opgehelderde verkrachtingen leiden in minder dan 20% tot een veroordeling

Rekent Uzelf rustig na: in meer dan 99,9 % van de gevallen dat een vrouw zich verkracht weet gaat de verkrachter vrijuit.

Dus los van de afschuwelijke gedachte dat we hier mogelijk met een politieke terreurdaad te maken hebben. Willie Dille is geen uitzondering. Iedereen van U kent een Willie Dille in Uw omgeving. Het wordt tijd dat wij samen met alle Willie Dilles onze mond open doen. Het wordt tijd dat ieder die een hart en verstand heeft dat laat spreken. Het systeem moet echt op de schop. Tijd voor #i_am_willie

de_Wolf_junior | 12-08-18 | 13:07

uw cijfers van verkrachtingen en aangifte kloppen.. salliant detail, als slachtoffer dien je alles maar dan ook alles open te geven, je naam, je adres je telefoonnummer en noem maar verder op! Deze gegevens kunnen advocaten van 'verdachten' opvragen en doorgeven aan de 'daders'...

Andersom geldt echter een privacy wetgeving!!

fikkieblijf! | 12-08-18 | 18:50

@DKS Een vrouw op de dansvloer ongewenst in haar billen knijpen is een ongewenste onvrijwillige seksuele ervaring voor het slachtoffer.

en is tevens een delict bekend onder de noemer AANRANDING!!!
en bedenk dat er vrouwen zijn die meerdere malen worden verkracht in hun leven. Bedenk dat onder de noemer seksueel geweld er ook vrouwen en meisjes/jongens mannen zijn die vanaf jonge leeftijd meerderemalen binnen een aantal jaren worden verkracht.. en dan kom je toch echt hoger uit dan dat 1 op de 8 vrouwen ( laten we even de mannen/jongens buiten beschouwing).. en zou het weldegelijk om een hoger aantal verkrachtingen per week kunnen gaan en de cijfers weldegelijk kloppen!

fikkieblijf! | 12-08-18 | 18:55

fikkieblijf! | 12-08-18 | 18:55

De cijfers zijn schrikbaren. Elke week vinden er 24 verkrachtingen plaats. Dat zijn er dus meer dan duizend per jaar. Elk jaar weer.

De Koreaanse Slet | 12-08-18 | 20:46
▼ 9 antwoorden verborgen

Desmoulins | 12-08-18 | 14:11

Kom op. Er is echt wel wat gebeurt dat haar in een psychose heeft doen afdalen maar groepsverkrachting in opdracht van, uit wraak. Nee. Dat kunnen we uitsluiten.

Voor hetzelfde geld liet ze zich dan helemaal niet intimideren en ging ze regelrecht naar politie om een rapekit te ondergaan DNA veilig te stellen en werd Van Doorn nog dezelfde dag opgepakt voor verhoor die natuurlijk zou breken als het sukkeltje dat hij is en al zijn vrienden verraden. Komt bij dat je als politicus bescherming krijgt als je bedreigd wordt. En ja, zeker ook PVV politici. Get a grip on reality.

De Koreaanse Slet | 12-08-18 | 15:00

“Dille deed ook iets in die richting, door Arnoud van Doorn te beschuldigen van haar rampspoed. Natuurlijk, de van PVV’er tot salafist verworden Van Doorn is geen frisse vent, hij is niet voor niets veroordeeld voor het verkopen van softdrugs aan minderjarigen. Maar de beschuldiging van Dille dat hij opdracht zou hebben gegeven tot een groepsverkrachting in een busje is een stap verder.”

Weet u soms meer Bassie?
Want we kunnen het toch niet per definitie uitsluiten? Dat het voor nogal wat mensen, waaronder ik, nogal bizar is, maakt het nog niet onmogelijk of per definitie een leugen.
Het was een sterke, bewuste vrouw die niet zomaar uit het leven gestapt is.
Ik vind het een voorbarige insinuatie.

Desmoulins | 12-08-18 | 12:57

Daarom is het vreemd dat hij zich niet heeft teruggetrokken. Hij moet dat zelf toch ook doorhebben? Dus waarom en in opdracht van wie noemde Dille zijn naam?

LinkeLotje | 12-08-18 | 15:25

Ayatholla_Buttbanger | 12-08-18 | 14:35
Voor geld, macht enzovoort? Iedereen heeft een prijs.

schijtzat | 13-08-18 | 01:15
▼ 5 antwoorden verborgen

Moeilijk..... mocht het een "Croisetje" zijn gevolgd door zelfmoord na een valse beschuldiging kan men slechts spreken over het trieste einde van een verward persoon die middels een valse beschuldiging mensen ernstig heeft beschadigd.
Mocht het echter zo zijn dat de beschuldigingen op waarheid berusten, dan zal het in het belang van de "driehoek" zijn de zaak zo snel mogelijk onder de mat te vegen om te voorkomen dat dit de "rechtse" gevoelens onder de nederlandse bevolking niet aanwakkert.
Ik ben daarom bang dat de waarheid nooit boven water zal komen.

miff | 12-08-18 | 12:56

Amen!

benjeallanggek | 12-08-18 | 19:33

medusa324 heeft het antwoord,ze is verkracht door een psychose.

pwak | 12-08-18 | 12:54

Je moet er je vak van maken, het is heel bijzonder om op afstand zonder inzicht in alle feiten zo’n conclusie te kunnen trekken. Als het je vak is dan mag het eigenlijk ook niet, maar je moet iets met je talenten natuurlijk. Als het niet je vak is dan is het in nl heel normaal te denken dat je dat kunt, dus je zit eigenlijk altijd wel goed. Geen twijfels nodig.

mqdv | 12-08-18 | 13:36

Dank je, afkorting. Ik trek mijn eigen conclusies, als jij wat anders vindt prima.
Vrij land enzo.

medusa324 | 12-08-18 | 15:26

Bijzonder als mensen stellen iets zeker te weten, terwijl ze nog niet de helft van de feiten kunnen kennen. Dan weet ik één ding zeker....

benjeallanggek | 12-08-18 | 19:32
▼ 1 antwoord verborgen

Goed zo Bas.
Als de ontvoering+verkrachting gevolg is van opdracht van Van Doorn en uitblijven adequaat optreden van Krikke mw Dille tot haar zelfmoord heeft gedreven, dan is dit geen zelfmoord en ook geen verkrachtingsdood maar een moordzaak met een (mogelijk) terroristisch motief. Zoiets MOET onderzocht worden!

P.s. voor de mensen die nog steeds geloven dat zelfmoord nooit een moord kan zijn, hier 3 links van verkrachtingszaak waarna het slachtoffer of 1 van de slachtoffers zelfmoord pleegde als gevolg daarvan en de rechter daar rekening meehielp bij de strafmaat. Hier www.ad.nl/rotterdam/zes-jaar-cel-en-t... en hier www.bladna.nl/amp,15527,zelfmoord-kha... en hier www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-con...

gaffelbaard | 12-08-18 | 12:52

Willie is #metoo vergeten. Heel links is overigens #metoo ook spontaan vergeten.

Mr.Major | 12-08-18 | 12:52

Precies. Ook hier rolde menigeen over elkaar heen hoe erg dat was, wat die 'arme vrouwen' al die jaren hadden moeten doorstaan. Zo zie je maar wat een huichelbende het is.

Lupuslupus | 12-08-18 | 12:54

Dit moet tot de bodem onderzocht worden. Ik heb er echter nul punt nul procent vertrouwen in...

BozePaarseMan | 12-08-18 | 12:52

De bovenste steen moet onder blijven; zoals we gewend zijn ..

Koning BongoBongo | 12-08-18 | 14:03

Dat Willie aan tafel heeft gezeten bij Krikke wil nog niet zeggen dat zij daar hetzelfde verhaal heeft verteld. Niemand weet wat daar is besproken......
Het zou zo maar kunnen zijn dat dat voor de burgemeester juist betekende dat zij zelf geen actie heeft ondernomen....

Mayan | 12-08-18 | 12:45

Kuifje-in-Afrika | 12-08-18 | 12:52

Gato is fan van Micha Kat. Dan behoor je eigenlijk genoeg te weten. Droevig, helaas maar waar.

De Koreaanse Slet | 12-08-18 | 13:24

DKS, Jij zeker wel, want hoe kom je erbij. Nou ja, al die onzin van jou komt uit je eigen brein.Deze zaak wordt de volgende doofpot, maar zal jij wel beter weten dan ik.
Kuifje, je bent al lang geblokt, dus weet niet wat je schreef.

gato | 12-08-18 | 13:54

gato | 12-08-18 | 13:54

Ik weet inderdaad dat Micha Kat zo ongeveer een van de meest onbetrouwbare bronnen van 'informatie' is. De man is een ziekelijke fantast.

De Koreaanse Slet | 12-08-18 | 15:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Helaas heeft een onderzoek in NL geen zin, de politiek gevolgd door de linkse (met name D66) rechters zullen nooit een juiste conclusie trekken. Volkert van der Graaf kreeg tenslotte ook niet levenslang en heeft de linkse politiek en justitie volledig op z'n hand. Als dekmantel van de corruptie hebben we het internationaal strafhof in Den Haag, daarmee is alles afgekocht.

Kwetsnat | 12-08-18 | 12:43

Ach, zo'n vrouwtjes als Krikke...
Treurig dat zij in dit land zo, hoeps, omhoog kunnen vallen naar het burgemeestersambt van één van de grootste steden van het land.

Al dat gefröbel rondom gendergelijkheid, vrouwenquota, baantjescarrousselen, glazen plafonds doorbreken, in een cercle jerk van beroepspolitici...

Lief lachen naar de camera, pronken met de ketting, netwerken en door hobbelen. Maar als er eens echt iets aan de hand is, wegduiken en volledige incompetentie tonen.
Dit land, ons land kan zoveel beter.

Ik ga van de zon genieten, die dowt anno 2018 wel gewoon zijn best en neemt verantwoordelijkheid voor een mooie zomer.

WasHetMaarMakkelijk | 12-08-18 | 12:40

Nu zal het vaker gaan gebeuren dat slachtoffers van verkrachting niet gehoord zullen worden,

hetoog | 12-08-18 | 12:37

Tja, als er inderdaad niets is om mee te beginnen kan je toch ook geen onderzoek doen?

"Ze heeft om die reden ook niet meer informatie willen verstrekken op basis waarvan ambtshalve een onderzoek gestart had kunnen worden. Derhalve waren en zijn er te weinig aanknopingspunten om een onderzoek op te starten naar zowel de ontvoering, als de verkrachting, als de aantijging aan het adres van raadslid Van Doorn. Politie en Openbaar Ministerie benadrukken dat zij aanwijzingen die alsnog aanknopingspunten bieden, serieus zullen nemen.”

Volgens mij kan je die verklaring dus niet interpreteren als een besluit om geen verder onderzoek te doen De verklaring 'geen aanknopingspunten' ging volgens mij echt alleen over de gesprekken met Dille voor haar dood, en is dus geenszins een besluit om geen verder onderzoek te doen.

Wat echter nu wel onderzocht en verantwoord moet worden is of de beslissing om geen onderzoek te doen inderdaad juist is geweest.

Zo een onderzoek zal er neem ik aan op verzoek van de Gemeenteraad toch wel komen?

Japannert | 12-08-18 | 12:37

Japannert | 12-08-18 | 12:37
Zegt om+politie+Krikke. En jij gelooft dat?
Niet alleen wel/NIET juiste beslissing moet onderzocht worden! Ook de zogenaamde 'onvoldoende aanknopingspunten'. Zoals ik de Aanwijzing Zeden heb gelezen, zie ik WEL voldoende aanknopingspunten (meerdere dreigementen tijdens en tot maanden daarna, het verband met PvE-Van Doorn, feit gericht tegen PVV-politica dus mogelijk terroristisch motief, etc) die aanleiding hadden moeten geven tot ambtshalve onderzoek.

gaffelbaard | 12-08-18 | 13:15

Lupuslupus | 12-08-18 | 12:43

Je bent echt krankjorum als je dit denkt.

De Koreaanse Slet | 12-08-18 | 13:23

Lupuslupus - helemaal met u eens. Mevrouw Dille stond met de rug tegen de muur en kon geen kant op. Wat een nachtmerrie voor haar kinderen, pleeg en zorgkinderen.

Maris v.d Hof5393 | 12-08-18 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen

Het mblijft een raar verhaal een intrigant als van Doorn is ook niet dom. Krikke is verder zoals als alle benoemde burgermeesters het is gewoon een pensioen die op een erefunctie lijkt

Bokito ergo sum | 12-08-18 | 12:34

Mw. Krikke, wat heeft u te verbergen?
Is het zo erg voor de nabestaanden of de PVV (lijkt me niet dan zou u meteen toeslaan), of komt uw eigen hachje soms in het gedrang?
Of doet u liever een Markje Doof Pot, de broer van Pol Pot,
Een competent leider, of dat nu een afdelingschef is op de werkvloer of een bestuurlijke ambtenaar, kent in ieder geval wel de mode d'emploi in dit soort netelige zaken. U kennelijk niet.

Memek | 12-08-18 | 12:34

Hmmmmmm, de geschiedenis omtrent mw. krikke leert dat ze nog valser is dan de tanden van m’n oma.
Ik vrees dat deze polidel massa’s te verbergen heeft.......

pennestront | 12-08-18 | 12:38

pennestront….. klopt!!!

CalamityJane | 12-08-18 | 14:35
-weggejorist-
NoMoreRoutine | 12-08-18 | 12:34

In het oude Rome gebeurde het dikwijls dat leden van de senaat uit handen van de keizer een briefje kregen met de aanbeveling of ze hun verantwoordelijkheid wilden nemen. Desbetreffende senator wist wat hem te doen stond: zelfmoord plegen. Zelfmoord plegen gold in het oude Rome als de eer aan jezelf houden. Dat werd hogelijk vereerd. Inzake Willie Dille mogen we met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aannemen, dat ze geen briefje, noch van Krikke, noch van Rutte (de keizer), heeft ontvangen. Ze heeft zelfmoord gepleegd als enkeling, als privépersoon, maar niet als staande in het ambt van raadslid. Dat dient opgehelderd te worden. In hoeverre houdt Willie Dille's verhaal verband met haar ambt als raadslid? Staat datgene wat zij zelf heeft beweerd in een directe relatie met dat raadslid zijn of betreft het dingen waarbij die ambtsbekleding uiteindelijk niet ter zake doet? Burgemeester Krikke draagt uit hoofde van haar ambt verantwoordelijkheid voor de veiligheid van Haagse inwoners en zeker verantwoordelijkheid voor de veiligheid van mede-ambtsdragers. Wat zij nu doet, lijkt op wegduiken voor die verantwoordelijkheid. Dat doet zij, dat doet Minpres Rutte: wij leven in een onveilig land waar Pilatussen hun handen wassen in onschuld.

Eeuwig..Op..Vakantie | 12-08-18 | 12:33

gaffelbaard | 12-08-18 | 13:18
Mijn plempsel gaat over ambtelijke verantwoordelijkheid: neemt Krikke dat serieus? Neemt Rutte dat serieus?

Eeuwig..Op..Vakantie | 12-08-18 | 13:45

Eeuwig.. Op.. Vakantie | 12-08-18 
Maar je stelt twee vragen aan het eind van je tegel en daar reageerde ik op. Het zijn vragen waar door mw Dille antwoord op is gegeven in de bewuste video. Dwz; Ik zie dat verband wel, maar krijg de indruk dat jij dat niet of anders ziet?

gaffelbaard | 12-08-18 | 14:31

Wat betreft mw. Dille: RIP. Wat betreft mw. Krikke en dhr. Rutte: antwoordt nu eens uit hoofde van uw ambt. Door dit wegduikgedrag ondermijn je zelf het gezag, en maak je er zelf een scheepvaartmuseumpje van. Mens, toon eens leiding! Wees eens burgemeester, resp.: wees eens premier van Nederland!

Eeuwig..Op..Vakantie | 12-08-18 | 14:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Was Dille verantwoordelijk voor het ontslag van van Doorn bij de haagse PVV? Is er een afspraak tussen de haagse PVV en van Doorn om niet de vuile was van elkaar buiten te hangen?
Lastig om iets concreets te vinden natuurlijk; maar wat wel duidelijk is: alles rond van Doorn en zijn partij is meurende bagger.

fram | 12-08-18 | 12:25

Alles rondom Krikke en haar partij ook.

Deksmaat | 12-08-18 | 12:44

Ten eerste onvoorstelbaar dat Mevr. Krikke na haar ontslag in Arnhem überhaupt nog in aanmerking is gekomen voor haar huidige functie. Ten tweede onvoorstelbaar dat zij geen actie heeft ondernomen naar aanleiding van van het verhaal van Mevr. Dille.

Incompetent is het woord dat bij mij opkomt en nog meer woorden met in- en on- ervoor.

Fedde71 | 12-08-18 | 12:24

Ten allereerste onvoorstelbaar dat zij werd voorgedragen en gekozen als burgemeester van Arnhem.
Ze werd als directeur van het Scheepvaartmuseum ontslagen wegens intimidatie, directief gedrag en luiheid.

Deksmaat | 12-08-18 | 12:42

Opvallend dat veel reaguurders plots psychiatrisch expert zijn en op basis van één kort filmpje allerlei zekere 'diagnoses' stellen (angstpsychose, wanen, van het padje, etc) en allerlei 'waarheden' daaromtrent de wereld in slingeren.

"Iedere zelfmoord wordt vooraf gegaan door een psychose" @mensdier. Uh, nee hoor, er worden ook gewoon weloverwogen zelfmoorden gepleegd. Een depressie of een rouwperiode of angst is niet perse een psychose of een waan.

"De volgende dag ging zij gewoon debatteren en er is niks aan haar te zien, dus het kan niet waar zijn." @DKS. Uhm, na een trauma is de natuurlijke reflex om gewoon door te leven en te vergeten, wat soms ook lukt, waarbij het trauma pas later de kop opsteekt. Dat noem je bijv een uitgestelde PTSS. Ook bij andere geestelijke aandoeningen leven mensen vaak (een poos) gewoon door terwijl niemand wat merkt.

"Ze wilde geen aangifte doen dus ze is niet geloofwaardig." @mocroGS. Uhm, want iets kan alleen waar zijn als je aangifte doet? Niemand heeft bedacht dat aangifte doen dingen weleens erger maakt? Dat een zedenzaak nogal een vernederend proces is? Dat bescherming in NL een lachertje is? Dus dat je voor je eigen welzijn beter geen aangifte van iets traumtatiserends kan doen?

Zelfs als je wel expert ben (na min 6jaar WO) kan je geen diagnose stellen op basis van één filmpje. Er is iemand dood die onder 'iets' vreselijk heeft geleden en zo bang was dat ze (eerst) geen hulp durfde vragen. Misschien respect tonen in ipv je eigen slimheid etaleren - die ook nog eens niet klopt.

einStina | 12-08-18 | 12:23

@Stina Hear, hear!
@DKS je pretendeert nu eigenlijk bezorgd te zijn geweest op basis van het herkennen van haar blik. Maar sprak in een vorig topic over "aan een touwtje bungelen". Beetje ongepast dan dan!
@mensdier Waarschijnlijk ben je de luiers net ontgroeit en vind je jezelf een hele vent omdat je bijvoorbeeld je HBO hebt afgerond. En nu weet je natuurlijk overal wel wat vanaf. (Ja, ik kan ook psychologische analyses van de koude grond uitpoepen.) Ik hoop voor jou dat het verstand ondanks je arrogantie toch met de jaren komt en niet doordat je zelf zover in de put komt te zitten dat je geen uitweg meer ziet. Doordat je gezin bijvoorbeeld omkomt door een verkeersongeval, een neergehaald vliegtuig, etc.

benjeallanggek | 12-08-18 | 19:19

@benjeallanggek: tnx, meer nuchterheid en terughoudendheid in de panelen doet mij goed!

Dit draadje is ondertussen flink uit de kluiten gewassen... ghehe.

einStina | 12-08-18 | 19:27

+1 einStina

Rene046 | 12-08-18 | 20:34
▼ 50 antwoorden verborgen

Niets doen kost geen inspanning en is gemakkelijk.
Doden spreken niet... maar haar naaste familieleden kunnen wel een onderzoek opeisen.

sociaal_econoom | 12-08-18 | 12:15

2001 Krikke burgemeester Arnhem.
2001-2013 Krikke-gate. Krikke, en haar partner Ron Van Miltenburg verdacht van corruptie en drugshandel.
2013 Aftreden Krikke burgemeester Arnhem.
2013. Van Doorn verwordt tot moslim.
2016. Van Doorn is veroordeeld wegens wapenbezit, drugshandel en lekken geheime documenten.
2017 Krikke burgemeester Den Haag.
Genoeg te doen voor het OM. Maar ik denk niet dat het OM iets zal doen, want guess who is ook een vriendje van Krikke? Joris Demmink.

Deksmaat | 12-08-18 | 12:12

2017 Dood Sietze Planting, klokkenluider Krikke-gate.
2018 Dood Willie Dille.
Deksmaat | 12-08-18 | 12:18

Alleen tussen de corrupte Gutmenschen kan zo'n verdacht geval als Krikke zich vrij bewegen. Extra reden voor (gedegen!) onderzoek om haar betrokkenheid en schuld af te wassen. Tenzij zij weet dat dit niet mogelijk is, uiteraard.
Ook niet onvoorstelbaar.

Jan Passant mk2 | 12-08-18 | 12:56

@DKS Ik heb het helemaal niet over Kat. Ik heb het over de verwevenheid van criminelen en politici in constructies als bekend door de IRT affaire. Nederlandse politiek staat al vanaf de 19e eeuw in verband met opiumhandel, niks nieuws. Planting wist daar ook van.

Deksmaat | 12-08-18 | 12:59

Wat gruwelijk allemaal, dit is, met de info van Jan Passant, nog zieker dan ziek.

Maris v.d Hof5393 | 12-08-18 | 13:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Er moet in iedergeval uitgezocht worden of een op feit of fictie berust. Indien feit moeten de misdadigers berecht worden. Zo simpel werkt ons systeem. Er is verder geen aangifte van het slachtoffer benodigd, want bij een moord kan het slachtoffer ook geen aangifte doen.

Oepsie1234 | 12-08-18 | 12:11

.. maar goed. Krikke, Arnoud van Doorn en hun islamitische vrinden hebben veel belang bij gedegen onderzoek in deze zaak. Alleen zo kan hun lelieblanke blazoen als "schoon" bewezen worden.

De dame en heren hebben namelijk de schijn tegen.

Jan Passant mk2 | 12-08-18 | 12:08

Mogelijk verkiezen ze gerede twijfel boven harde bewijzen?

benjeallanggek | 12-08-18 | 18:59

Schijnbaar heeft een deel van de reaguurders veel vertrouwen in de pliesie en om met hun aangifte dit en aangifte dat.
Misschien deed die mevrouw geen aangifte te doen omdat ze zo zwaar was bedreigd dat ze nog geeneens geen aangifte durfde te doen.
Komt nog eens bij dat die mevrouw misschien ook geen hoge pet op had van de driehoek te den haag.
En als ik het goed heb werd ze ook vele male bedreigd na die verkrachting.
Ga daar maar eens aan staan als moeder zijnde van vier kinderen,drie adoptie kinderen en vier pleegkinderen voor de weekends.
Daar kun je ook weleens aan denken in plaats te smijten met gestoorde mevrouw en weet ik wat allemaal nog meer.

komtdatschot | 12-08-18 | 12:03

frickY | 12-08-18 | 12:34 |
Je zou ook kunnen denken dat de tegenpartij dat allang wist en daar gebruik van maakten.Tis maar een idee hoor.

komtdatschot | 12-08-18 | 12:50

Helemaal mee eens.

Maris v.d Hof5393 | 12-08-18 | 13:42

Vind dat idd nog steeds een aannemelijk scenario: dat haar 'tegenstanders' op de hoogte zijn van haar prive adres en dreigden haar gezinsleden iets aan te doen als ze details over wat haar was overkomen zou prijsgeven en zij er daarom over zweeg en politie inmenging afwees. Wat zou je zelf doen als slachtoffer en ouder? Niemand hier die zich afvraagt hoe een mentaal sterk persoon in relatief korte psychotisch kan worden? Wel eens gehoord van extreme stress als oorzaak van psychose?

2tribes | 12-08-18 | 15:08
▼ 2 antwoorden verborgen

II. Nee, dan de links mevrouw Albayrak.
Had 6 jaar de gevangenis in gemoeten wegens misbruik van belasting gelden en valsheid in geschrifte.
Zij is links.
Dus een werkstrafje van 100 uur is een geschenk van justitie.
Jammer dat rechters vandaag de dag partijdig zijn en naar hun believen de strafwet toepassen.

outdoor | 12-08-18 | 12:02

Veroordeelde Albayrak was van de VVD dus niet links. Haar zus wel, die zat bij de PvdA. Hele verhaaltje van je is dus lulkoek.

Supermatthijs | 12-08-18 | 12:17

D’r zitten bij de VVD linkschere politici als bij de SP om maar iets te noemen.
Josias v Aartsen is er maar 1 van.

Trumme | 12-08-18 | 12:27

Daarom heet het ook het kartel. Welk beestje bij welke partij maakt geen donder uit. Voor iedereen buiten het kartel maakt het wel degelijk uit.

Smart-dumbass | 12-08-18 | 14:19
▼ 1 antwoord verborgen

Voor meerderen vreselijk moeilijk te behapstukken,
maar wat als mevrouw Dille geen woord gelogen heeft?

wiener mit pommes | 12-08-18 | 12:01

@medusa324 | 12-08-18 | 12:20
Ik mag hopen dat je geen professional bent op dit gebied. Je hebt je conclusie getrokken (nou ja, aanname gedaan) en daar verandert niets meer iets aan. En door het te blijven herhalen in de panelen word je niet geloofwaardiger.

Zupschufter | 12-08-18 | 14:28

@Zupschufter
Ach ja ik zou ook mee kunnen huilen met de wolven in het bos en beweren dat Krikke een moordenaar is, dat het een complot van het OM is tegen de PVV, dat alles in de doofpot wordt geflikkerd etc etc, maar dat hebben er hier al meer dan genoeg geroepen. Voor het geval je het nog niet doorhad, ik denk niet in complotten en niet langs partijpolitieke lijnen. Als iets er uitzien als een paard, klinkt als een paard en loopt als een paard dan is de kans het grootst dat het een paard is en niet dat het een zebra is. Maar als iedereen hier denkt dat het een zebra is, be my guest.

medusa324 | 12-08-18 | 15:11

@medusa
Een zebra behoort tot de paardachtigen zoals jij tot de trolachtigen hoort. en.m.wikipedia.org/wiki/Zebra

benjeallanggek | 12-08-18 | 18:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze was maar een PVV-er,dus zwakzinnig en heeft onderzoek eigenlijk geen meerwaarde .
Bron: Bakito

Koning BongoBongo | 12-08-18 | 12:00

Goede analyse. Zo jammer dat ik zijn reacties altijd oversla, hij blijkt een rasechte kenner te zijn.

Maris v.d Hof5393 | 12-08-18 | 13:19

+1 Koning BongoBongo
Anti PVV syndroom

Rene046 | 12-08-18 | 14:23

Er is m.i. veel mis met de justitie in Nederland.
Dat er geen onderzoek komt naar de erge dingen die mevrouw Dille zijn aangedaan en het door de club van Rutte in de doofpot wordt gestopt is een schande.
De redenen waarom mevr. Dille geen aangifte wilde doen, is het uitzoeken waard.

Want, o wee als het een politicus van links zou zijn overkomen.
Dan zou Nederland te klein zijn, de NPO elke dag met informatie kwam, de nieuwsrubrieken op TV zelf de zaken ging onderzoeken.
We hebben vandaag de dag geen politie nodig om verkrachtingszaken uit te zoeken immers!
De doofpot- en leugen cultuur van Rutte, begin ik helemaal zat te worden.

outdoor | 12-08-18 | 12:00

Krikke is als burgemeester officieel Hoofd der Politie en heeft daarom dus impliciet gefaald

telelezer | 12-08-18 | 12:00

Eens!

benjeallanggek | 12-08-18 | 18:49

Dille had helaas geen andere optie. Bekijk de beelden van de Raad maar. De insinuaties van GifLinks en de haatbaarden logen er niet om. De PVV werd bij voorbaat uitgesloten. De politie komt aan de deur als je een onwelgevallige mening ventileert. Onder die omstandigheden is aangifte doen zinloos. Als ze wel aangifte had gedaan was het in het nieuws gekomen. Het doen van onderzoek was dan vrijwel onmogelijk en de media zouden het volledig uitmelken. De kans dat de daders gepakt zouden worden is minimaal. Hiertoe dragen de mollen bij de politie ook bij. Als de daders gepakt zouden worden en ze zouden veroordeeld worden (2 doodrijders op eens scooter veroordelen lukt al niet, laat staan een groepsverkrachting), zouden dat martelaren zijn. Daarmee zouden ze duidelijk maken dat dit kan en dat verkrachting als intimidatie werkt. Door dit niet te doen heeft ze indirect vele vrouwelijke politica dit bespaart.
Als ze aangifte gedaan zou hebben, zou ze daarna dit stempel altijd meedragen en GifLinks, Deug66 en de haatbaarden zouden haar dit bij elke gelegenheid voor de voeten werpen, en daarmee elk argument als een persoonlijk vete afdoen. Werken was daarmee onmogelijk.
De voortdurende tegenwerking van de politieke kaste en het domme onbenul in de Tweede Kamer zijn waarschijnlijk de druppel geweest. Daar komen de psychische gevolgen van de verkrachting bij. Onder die omstandigheden blijft er feitelijk geen andere optie over dan de meest extreme. Alles naar buiten brengen en zelfmoord. Nu gaat het over het feit, niet over de persoon. Helaas, maar een andere optie was er niet.

Frau Merkel | 12-08-18 | 11:59

Chapeau!

pennestront | 12-08-18 | 12:33

Helemaal mee eens en uw uitstekende analyse steekt met kop en schouders boven het maaiveld uit.!

Gravin v Kippenbouth | 12-08-18 | 14:21

+1 Frau Merkel

Rene046 | 12-08-18 | 14:22
▼ 1 antwoord verborgen

Willie Dille was van de PVV, dus het zal hen allemaal worst wezen.

Ze was wel door en door eerlijk, iets wat je van de politiek allang niet meer kan zeggen.

Peter_K | 12-08-18 | 11:57

Burgemeesters gaan niet staan voor raadsleden van de PVV, dat past niet bij het toegepaste anti-ongewenste-democratie-beleid dat de machtspartijen hanteren.
Nederland is een heel benepen eng landje wanneer de Gutmenschen je tot on-persoon benoemen. En dat doen ze al snel.

Jan Passant mk2 | 12-08-18 | 11:56
-weggejorist-
pennestront | 12-08-18 | 11:59

Maar die benepenheid geldt aan de andere kant net zo goed hoor. Nog niet zo heel lang geleden werden de landverraders van destijds (waaronder voor het gemak ook liefjes van het 'moffenvolk' en kinderen van nsb-ers werden gerekend) rond en na de bevrijding vernederd, beschimpt, mishandeld en erger. Ik heb eigenlijk geen reden om aan te nemen dat 'niet-gutmenschen' zich fatsoenlijker zouden gedragen tegenover de 'gutmenschen'...

Wat mij overigens bezighoudt, waar blijft de landelijk pvv in het hele verhaal? Wat als zij de pvv in vertrouwen had genomen en ze daar in het geheim een onafhankelijk onderzoek op basis van de beschikbare feiten hadden opgestart?

2tribes | 12-08-18 | 15:30

Een burgemeester is de kapitein van het college EN de raad. En een echte kapitein gaat voor zijn mannen staan, en laat niemand achter.

De Briemusketier | 12-08-18 | 11:55

Een burgemeester die zo naief is om als vrouw in een moslimwijk (dus blanke 'kk-hoerrr') bij een tramhalte te gaan staan en dan verbaasd is dat haar tasje geroofd wordt, is het niet waard om burgemeester te zijn, wegens verregaande naiviteit en onbenul over wat er zich werkelijk afspeelt in haar stad (en land en continent).

telelezer | 12-08-18 | 12:09

Een onderzoek starten naar het verzonnen verhaal van Willie heeft geen zin. Willie was psychisch ziek. Zelfmoord was voor haar een uitvlucht en een manier om haar vijanden te beschuldigen van de toestand waarin zij zich begaf.
Wat overblijft zijn een stel complotdenkers die Willie ten alle tijden zullen steunen. Ook al komt de waarheid boven drijven.

mocroGS | 12-08-18 | 11:54

mocroGS | 12-08-18 |
Jij moet vooral niet voor mij gaan denken. Mevrouw Dille komt in het filmpje op mij niet verward over, wel gespannen. Dat zijn twee totaal verschillende zaken.

Gravin v Kippenbouth | 12-08-18 | 15:09

No offense hoor, maar het is 'te allen tijde'.

2tribes | 12-08-18 | 15:39

@mocro
Een blanke vrouw die de islam verafschuwt pleegt zelfmoord nadat ze op een filmpje uitspreekt te zijn bedreigd en verkracht door enkele moslims en zich daarna in de steek gelaten voelt door de handhavende macht.
En nu ga jij, als islamitische marokkaan, vertellen dat een onderzoek geen zin heeft. Wat denk je?

benjeallanggek | 12-08-18 | 17:52
▼ 16 antwoorden verborgen

Zo'n lange tijd na het incident zelf, kan de uitslag van het onderzoek alleen maar zo zijn dat er onvoldoende concrete aanleiding is om tot vervolging over te gaan.
Hetgeen politiek natuurlijk wordt uitgelegd als "zie je wel, niets aan de hand".

Bij dit soort zaken is het helaas zo dat de enige kans op recht, gelijk aangifte doen is, met verse sporen van het geweld.
In de media is Willie al veroordeeld.

Ik begrijp waarom iemand niet gelijk aangifte doet - uit schaamte en angst.
Ik begrijp niet waarom iemand zo'n verhaal zou verzinnen.
Betekent nog niet dat het echt gebeurt is, maar een kern van waarheid vermoed ik wel.

Rommelende Onderbuik | 12-08-18 | 11:52

Wat zijn de aanknopingspunten dan? Met: 'ik ben verkracht door moslims en Van Doorn is de opdrachtgever' kom je niet verder dan een gesprek met Van Doorn die uiteraard - en terecht - in alle toonaarden ontkent. Wat moet je dan als openbaar ministerie en politie? Je hebt niets en de enige 'getuige' is overleden. Daar kan je dus vrij weinig mee behalve natrekken waar ze precies was en voor hoelang en met wie.

Wat was het 15 mei/maart 2017? 16 maart stond ze onaangeslagen zonder enig zichtbaar fysiek of mentaal letsel te oreren alsof er niets aan de hand was. Ik mag aannemen dat ieder mens die zoiets zou overkomen er psychisch en lichamelijk toch minstens een paar dag goed ziek van is en het bed niet uit durft te komen.

Du als je dan alsnog 'onderzoek' gaat doen is het voor de bühne wat dus wanhopige nabestaanden zijn die reden zoeken achter deze dramatische beslissing en de gebruikelijke zieke rechts-extremistische aluhoedjes die nefarisch er een 'winst' uit willen halen.

Misschien heb je gelijk en moet je het daarom maar doen. Eventjes haar telefoongegevens van die dag ophalen. Je kan precies zien waar ze geweest is en voor hoelang. Wie er in de buurt was etc. Niet dat dit uit zal maken want de bühne zal toch geloven wat het wil geloven.

Ik begrijp overigens helemaal niet waarom er mensen zijn die moeite hebben met de gedachte dat mevrouw Dille in alle waarschijnlijkheid in een angstpsychose is geschoten met bijbehorende waanbeelden die ze zelf heilig geloofde.

Dit is niet alleen de meest voorhand liggende uitleg maar het komt relatief vrij vaak voor - soms ernstig en soms minder ernstig - in veel gevallen heeft niemand het in de naaste omgeving door totdat het te laat is.

De Koreaanse Slet | 12-08-18 | 11:51

Gravin v Kippenbouth | 12-08-18 | 14:42

Ik denk dat psychiatrische experts er ook wat van vinden. Niet dat dit verder uitmaakt; samenzweringstheoretici geloven toch wel wat ze willen geloven.

Dan worden de echte experts door het slijk getrokken door complotgekkies en van alles en nog wat beschuldigd. Leer mij het riedeltje van de aluhoedjes kennen. Kwaadaardig volk hoor. Welkom bij het volgende 'hot topic' voor die mafklappers. Tot in de eeuwigheid mogen we aanhoren hoe mevrouw Dille door moslims is ontvoert, verkracht en daarna vermoord door de pedofielen van justitie, politie en uiteraard burgemeester Krikke. Het is een grote doofpot! Zeiden de zwakzinnige idioten.

De Koreaanse Slet | 12-08-18 | 15:28

@De Koreaanse Slet
Je begrijpt niet waarom mensen moeite hebben met de gedachte dat mevrouw Dille in alle waarschijnlijkheid in een angstpsychose is geschoten?
Je bedoelt te zeggen dat je de kans klein is dat het iets anders is omdat jij vind dat dit de reden wel moet zijn (waarop die ook gebaseerd mag zijn).

Dat is raar, want waar komt die 'naar alle waarschijnlijkheid' verdenking vandaan dan, welke waarschijnlijkheid heb jij het over? Zijn er bewijzen die het handelen van mw Dille jouw "in alle waarschijnlijkheid" voorzien van bewijs voor het tragische einde van mw Dille?
Waarom begrijp haal je dit aan terwijl je er in je antwoord geen enkele bewijslast voor geeft en de vraag zo stelt dat ik het niet meer als vraag interpreteer. Als een angstpsychose de reden zou zijn dan was dat een reden voor het OM om onderzoek te doen en de door jouw benoemde reden als reden als onderbouwing te geven voor het handelen van mw Dille.
Je loopt voor de waarheidsvinding een beetje hard van stapel. Laat de tijd maar zijn werk doen, deze zaak is nog redelijk vers.

pickalilly | 12-08-18 | 15:44

Beetje gezellig hier? In het Ravensburger -iedereen kan een psychologische diagnose stellen op basis van wat je de afgelopen drie dagen op het internet hebt gelezen-clubje. Een PVV bash bubbeltje binnen GS; het bewijs dat GS niet gecensureerd wordt i.t.t. de slinkse fora.

benjeallanggek | 12-08-18 | 17:39
▼ 17 antwoorden verborgen

Volkskrant feb 2018 "Als slachtoffers zelf geen aangifte durven doen, moet de politie sneller 'ambtshalve' zaken doorspelen aan het Openbaar Ministerie (OM). Daarvoor pleit de Haagse burgemeester Pauline Krikke." www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Volkskrant dec 2015 "Ook nieuw in de instructie is de grotere nadruk op de 'ambtshalve opsporing': het instellen van een politie-onderzoek wanneer het slachtoffer afziet van aangifte, maar er toch voldoende aanleiding is een verdachte te volgen." www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

toetanchamon | 12-08-18 | 11:49

Dit geldt natuurlijk niet als het slachtoffer een PVV-er is, Volgens commissaris Joop van Riessen mag je die 'mollen' en moeten die het land uitgegooid worden. Ook mogen ze niet bij de politie werken en ga zo maar door. Mevrouw Dille was vogelvrij en dat wist ze.

Maris v.d Hof5393 | 12-08-18 | 13:04

Mag de tekst van toet worden toegevoegd aan het artikel? @Bas Paternotte

benjeallanggek | 12-08-18 | 17:28

Ik heb alles niet tot in detail gevolgd, maar heeft van Doorn ooit aangifte gedaan vanwege smaad? Natuurlijk is het goed dat er alsnog een onderzoek komt, maar hoe wil je nou nog iets bewijzen? Daarnaast is het in dit land wel zo dat de politie zonder aangifte weinig kan. Ik denk overigens, zoals hier terecht ook door anderen geschreven, dat het uit oogpunt uit piëteit voor de nabestaanden dit niet het moment is de discussie over het functioneren van Krikke te voeren.

Mannes | 12-08-18 | 11:46

Iemand die vermoord is kan ook geen aangifte doen maar het wordt wel onderzocht.

Jee-dee | 12-08-18 | 11:53

Om alle -misschien onjuiste- indrukken en schijn te vermijden zou mw. krikke toch maar beter zo’n onderzoek instellen en ondersteunen.
In dit -nogal premature- stadium ‘niet nodig’ concluderen lijkt op doofpotpolitiek.
Want iedereen weet dat een ‘politiek gezien negatieve uitkomst’ bepaalde anti-multikulti gevoelens een extra voedingsbodem zou kunnen geven.
Kaarten op tafel, mevrouw krikke!

pennestront | 12-08-18 | 11:46

De verkrachters hebben Van Doorn genoemd en gezegd dat ze respect voor hem moest hebben. Daarmee is niet gezegd dat de haatbaard er direct opdracht toe heeft gegeven. Wel maakt het duidelijk dat hij een dusdanige invloed in de haathutten heeft gecreëerd, dat de een groep dubbele paspoorters meende tot actie te moeten overgaan. De gemiddelde slissende zandhapper met een verblijfsvergunning interesseert zich niet voor wat er in de Haagse gemeenteraad gebeurt. De daders moeten dus in kringen gezocht worden die hier direct informatie uit krijgen. Dat zijn zeer waarschijnlijk wel vriendjes of bekenden van Van Doorn. Gelukkig hebben we een sleepwet die het mogelijk maakt al de informatie die nodig is om te achterhalen wie er gezocht heeft op haar woonadres en wie de youtube filmpjes bekeken heeft met een druk op de knop te verzamelen.

Frau Merkel | 12-08-18 | 11:45

... áls het hele verhaal waar is.

Muxje | 12-08-18 | 11:53

Hoe je het wendt of keert, het is een triest verhaal met een nare afloop.
Voor de kinderen en de partner zou een onderzoek met uitkomst misschien wat verheldering kunnen brengen.

Wijze uit het Oosten | 12-08-18 | 11:44

Wel roepen dat je groepsverkracht bent maar geen aangifte doen of onderzoek laten verrichten: laten we Willie Dille hier nou niet postuum gaan verheerlijken. Zo’n proces doelbewust volgen zit tegen smaad aan. Zonder lichamelijk onderzoek of duidelijk daderbeeld is er weinig te onderzoeken. Het is puur het woord van een overleden vrouw nav feiten van meer dan een jaar geleden.
.
Krikke heeft een hoop onnozele fouten gemaakt haar eerste jaar maar dit had niet anders afgewikkeld gekund.

de Voorzittert | 12-08-18 | 11:42

Merkwaardig dat zij “onnozele fouten” maakt. Ze heeft 12jaar Arnhem achter de rug als burgermeester. Dat daar hele rare dingen zijn gebeurd in handhaving, bijvoorbeeld van drugshandel, laten we maar even buiten beschouwing.

Glasgow Argus | 12-08-18 | 11:46

Misschien heeft Krikke mevrouw Dille wel afgeraden aangifte te doen, het zou me niks verwonderen. Dat is blijkbaar op het politiebureau ook niet ongewoon bij verkrachtingen en mishandelingen. Was mevrouw Dille maar een zwarte politica van GroenLinks geweest.

Maris v.d Hof5393 | 12-08-18 | 12:50

Niet mee eens.
Ik zeg: Let Willie RIP. Want ik weet nu al wat de uitkomst van een eventueel onderzoek wordt: Willie was behoorlijk in de war, lag behoorlijk met zichzelf in de knoop, en er zijn geen aanknopingspunten voor het verkrachtingsverhaal.
Het enige wat je bereikt met zo'n onderzoek, is dat de nagedachtenis aan Willie nog een keer door het slijk getrokken wordt.
Laat het rusten.

VanBukkem | 12-08-18 | 11:40

Rust ? En haar filmpje over dit voorval maar censureren. Zum kotzen. PVV er die "laat maar" zegt; ik kom ze niet tegen. Laat maar is voor de verkrachte NGO-deug beleefteef. Zij zien het grotere plaatje. Die van Doorn die heeft er natuurlijk niets mee te maken. Zandnazi's zijn van nature vergevingsgezind en hebben respect voor vrouwelijke pvverts.

rattenvanger XL | 12-08-18 | 11:46

rattenvanger XL - precies, je hoort nooit van (groeps)verkrachtingen door moslims, dit zou een unicum zijn. Mocht ooit een vrouw aangifte doen wordt haar altijd aangeraden aangifte te doen. Want, zo wordt gesteld, je naam komt niet in het proces-verbaal dus ze weten niet waar je huis woont. 'Je kunt rustig je legersteden opzoeken', de staat waakt over je. Wat leven we in een geweldig gaaf land.

Maris v.d Hof5393 | 12-08-18 | 12:43

Maris v.d Hof5393
Precies helemaal mee eens dit zijn de feiten.

Rene046 | 12-08-18 | 14:04

Krikke is een machtsgeil dier. Al sinds haar niet afgeronde studie is deze bibliothecaresse bezig met zo weinig mogelijk inspanning overal en nergens de voorzittershamer te hanteren. Net als Rutte grijnst ze alles weg. Het ging maar 1x opzichtig mis en dat was bij het Scheepsvaartmuseum in Amsterdam. Daar konden een paar dappere mensen haar in gezamenlijkheid en met moeite eruit trappen. Verder is en blijft ze nog een onaantastbare VVD coryfee.

Graaier | 12-08-18 | 11:39

Daarnaast is ze een graaier, maar dat vind ik in dit geval niet aardig om te zeggen! ;)

benjeallanggek | 12-08-18 | 17:19

Hoezo doemt de associatie op met Jules Croisset? Ja, als je dat met alle geweld wilt om een punt te maken. Maar Jules haalde het niet in zijn hoofd om zelfmoord te plegen, (wellicht na zijn deconfiture misschien) dus ik zie het verband zo eentweedrie niet.

Een beschuldiging zoals geuit door Willie had trouwens sowieso een reden moeten zijn om een onderzoek te starten, zoals al eerder door anderen opgemerkt, daar hoeft het OM geen aanklacht voor te hebben van het slachtoffer.

Last but not least; de resultaten van onderzoek uitgevoerd door gemeente burgemeester OM en de hele reutementeut naar zaken waarin zij de rol van aangeklaagde spelen zijn tegenwoordig niet zo heel betrouwbaar en zijn het feitelijk nooit geweest. Beetje onnozel van Bas om dat toch te veronderstellen. Maar ja, hij is politocoloog???? Dat hele vakgebied bestaat bij de premisse dat de overheid betrouwbaar is.

Sans Comique | 12-08-18 | 11:39

Het grote verschil met het geval Croisset is dat die zaak wèl onderzocht is.

Muxje | 12-08-18 | 11:55

Het verhaal/de bewering had sowieso nagetrokken moeten zijn door de aivd want indien echt gebeurd, betreft het een misdaad met staatsondermijnende implicaties!

2tribes | 12-08-18 | 16:03

Kom op zeg, ik heb geen hoge pet op van Krikke, maar ten eerste gaat zij hier niet over, en ten tweede lijkt het me vrij duidelijk dat dit verhaal van een labiele dame afkomstig is, en zijn er diverse gesprekken geweest. Als iemand dan geen aangifte doet is er niets wat het OM kan doen.

Mather | 12-08-18 | 11:38

Onjuist, onjuist en onjuist.

Krikke is voorzitter van de gemeenteraad. Alleen al daarom is het in de contaxt van aanrijging van een gemeenteraadslid waarbij ook een ander gemeenteraadslid betrokken zou zijn, van belang om op te treden.

Krikke is voorzitter van de veiligheidsdriehiek in den haag en van daaruit verantwoordelijk voor de openbare orde. Wanneer er sprake is of kan zijn van de verstoring onder dreiging van het domocratisch proces is er aan enorme aanleiding om de openbare orde te beschermen.

En tenslotte, het OM heeft een zelfstandige vervolgingsbevoegdheid waar het zedenmisdrijven betreft.

Glasgow Argus | 12-08-18 | 11:42

Mather | 12-08-18 | 11:38 |
Ze wist wie haar meerde malen verkrachte met de naam van de opdrachtgever erbij, toch geen aangifte doen.
Als zij even later na het publiceren een eind aan haar leven maakt kan men niet spreken dat zij geestelijk erg stabiel was.
Maar bovenal blijft het een zeer trieste zaak.

botbot | 12-08-18 | 11:50

+1 Glasgow Argus | 12-08-18 | 11:42

Rene046 | 12-08-18 | 14:01

De enige conclusie die hier getrokken kan worden is dat de GGZ is wegbezuinigd (mevrouw Dille wist zelf de gang naar psychiatrische hulp niet te vinden) en klaarblijkelijk sommige reaguurders eerder konden vaststellen dat deze mevrouw Dille suïcidaal was dan haar eigen omgeving. Dát is triest.
Er een politieke zaak van maken is makkelijk, omdat de wanen van mevrouw Dille te maken hadden met haar werk (en zodoende publieke figuren). Maar dit is allesbehalve chique en vind ik zelfs spugen op de nabestaanden van deze vrouw.
"Zelfmoord is de meest particuliere kwestie denkbaar."
En suïcide wordt altijd voorafgegaan aan een psychose; de (aanhoudende/verergerende/depressieve) waan dat er geen hulp meer is, dat iemand beter af is als zijnde dood, dat niemand van de persoon houdt etc. Dit is al meermaals wetenschappelijk bewezen, en behoeft zodoende geen verder onderzoek.
Het enige wat Krikke kan worden verweten, is dat zij (als burgemeester) na publicatie van dat filmpje geen directe RM heeft afgegeven om mevrouw Dille acuut gesloten op te nemen in de psychiatrie. Maar allicht heeft ook niemand melding gemaakt. In plaats daarvan hadden honderden mensen op internet er een mening over. Gewoon een trieste zaak van hoe het vangnet van de GGZ niet meer voldoet voor iedereen.

Mensdier | 12-08-18 | 11:37

@Zupschufter: dan kunt u lang wachten, vrees ik. Maar soit, u mag het oneens zijn met me en elkaar 'steunen' in het oneens zijn. Verandert niets aan de realiteit.

Mensdier | 12-08-18 | 14:30

@mensdier
Trek je vaker conclusies op basis van hooguit 10% van de feiten of alleen in trieste pogingen om te deugen?

benjeallanggek | 12-08-18 | 17:16

@benjeallanggek: nee, ik trek geen conclusies. Ik reageer op een website genaamd Geenstijl. Blijkbaar voor sommigen teveel om te verdragen. Niet mijn probleem.

Mensdier | 12-08-18 | 17:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Natuurlijk had er een onderzoek moeten komen, het is een grove schande dat dat niet gebeurd is.

kempenaer | 12-08-18 | 11:37

1 grote vriendjes politiek daar in de gemeente Den Haag.
Systeem is corrupt en verrot...... Krikke zou der eigen glazen ingooien als er een onderzoek komt.

jan7672 | 12-08-18 | 11:35

Drain te swamp...

Paaldanseres | 12-08-18 | 14:28

Het niet willen doen van aangifte mag en kan geen argument zijn voor justitie om weg te kijken van iets wat gemeld wordt.

nederburger | 12-08-18 | 11:33

Amen!

benjeallanggek | 12-08-18 | 17:11

Onafhankelijk onderzoek in de context van Nederlands openbaar bestuur betekent niets anders dan het witwassen van de werkelijke achtergronden om vervolgens ondergeschikte punten in de gevolgde procedure als hoofdoorzaak aan te wijzen.

Met de kennis van achteraf worden er conclusies getrokken en daarna is het glas, plas, was.

In de zaak Willie Dille zit een veelheid van factoren die een heel diepgaand onderzoek, een echt diepgaand onderzoek, rechtvaardigen.
- een vreselijke misdaad begaan tegen een vrouw, ja of nee
- een theocratisch / racistisch motief, ja of nee
- het verstoren van de democratische processen, ja of nee, door dreiging met- en uitvoering van misdrijven
- de integriteit van het openbaar bestuur
- de integriteit van de strafrechtketen
- de gelijkheid voor het recht, ook van aanhangers van de PVV

Kortom, een lijstje nogal fundamentele onderwerpen die onze rechtsstaat, rechtorde en rechtsgang betreffen. Luisterend naar de woorden van de echtgenoot van Willie Dille hadden zij geen enkel vertrouwen in de bescherming die de Staat der Nederlanden goedwillende burgers kan bieden wanneer het erop aankomt.

En uiteraard mag je niet uitsluiten dat het allemaal verzonnen is, voortgesproten uit het brein van een oververhitte geest. Dat kan. Helaas is het zo dat de rechtsstaat of wat ervan over is, laat zien dat de bovengenoemde vragen helemaal niet zo vergezocht zijn. Integendeel.

Glasgow Argus | 12-08-18 | 11:32

Logisch dat mevrouw Dille geen aangifte durfde te doen uit angst voor wraak op haar kinderen en kwetsbare pleegkinderen. In die tijd bleek bv dat Geert Wilders een loslippige Marokkaanse engerd als beveiliger toegewezen had gekregen, iets dat ongetwijfeld heftig bij haar is binnen gekomen. Dat 'paardenhoofd in zijn bed' maakte in ieder geval goed duidelijk wat zij, als PVV-er, qua bescherming te verwachten had.

Maris v.d Hof5393 | 12-08-18 | 12:32

Duidelijk plempsel ; volledig mee eensch !

Toontje-S | 12-08-18 | 13:14

Hear, hear!

benjeallanggek | 12-08-18 | 17:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Je moet toch wel een heel erg wanhopig zijn om hier (de z.g. groepsverkrachting) een samenzwering in te zien. De juffrouw in kwestie was van het pad. Tragisch en hopeloos. En Krikke dit aanwrijven als Dille aandringt op privacy en geen aangifte wil doen is ronduit dom. Zoek iets anders om herrie te trappen in de gemeenteraad. Onderwerpen genoeg in Den Haag.

MagIkAlWeer | 12-08-18 | 11:31

Opkomen voor Krikke, die een spoor van wanstaltig gedrag achterlaat (goochel is je vriend) en Dille zonder kennis van zaken afbranden. Op sommige momenten denk ik even dat we hier net zo'n totalitair censuursysteem nodig hebben als bij de Linkse Sekte van Joop.

benjeallanggek | 12-08-18 | 16:59

@OverdaanDerOnderheid: nou, bedankt hoor, meneer/mevrouw gevoelig snaartje. Nu ken ik uw vakgebied niet, maar er werd gevraagd naar weblinks betreffende het onderwerp suïcide. Gezien u 'alle academici die hun wetenschappelijke publicaties gratis beschikbaar stellen op internet' representeert, kunt u de vragers vast wel helpen aan een gratis link naar 'alle publicaties' omtrent het onderwerp suïcide.
Gezien ik geen diagnose heb gesteld, doch slechts mijn mening over een artikel op een anoniem weblog heb gegeven, wens ik u ongezien de tyfus terug.
Het interesseert mij werkelijk geen zier wat dergelijke onaardige lui over mijn 'kwalificaties' vinden.

Mensdier | 12-08-18 | 17:25

Mensdier | 12-08-18 | 17:25

U heeft het zelf categorisch over "wetenschappelijke kennis". En u stelt zelf dat iedereen die suicide pleegt "van het pad af" is - hetgeen weliswaar geen gebruikelijke term is in de wetenschap (nog los van de vraag of we het hier wel over wetenschap hebben), maar wel degelijk neerkomt op iedereen voor gek verklaren. Wie stelt moet bewijzen. Niemand vroeg u om gratis bewijs - slechts om wetenschappelijk bewijs. En daarin faalt u nog steeds met uw aaneenschakeling van drogredeneringen (ad hominem, stroman, definitional retreat).

OverdaanDerOnderheid | 12-08-18 | 20:46
▼ 10 antwoorden verborgen

Eens. Of Krikke het verhaal nou geloofde of niet. Twee gemeenteraadsleden met een fittie, dat moet je uitzoeken.

Carmelita | 12-08-18 | 11:28

Als het een lid van Groen (S)Links, of Ondemocraten '66, of Partij van de Armoede geweest zou zijn, zou er direct actie op ondernomen zijn. Alle media werden geïnstrueerd om hier groot nieuws van te maken. Talk-shows zouden het er dagen over hebben gehad. Maar nu, is het iemand van een Partij met een andere mening dan de gevestigde orde, de deugers en er volgt stilte. Hou het zo klein mogelijk. Niet teveel aandacht aangeven. Nederland, anno 2018. RIP.

De Evangelist | 12-08-18 | 11:23

Daniel van S. wordt in de oude pers steevast aangeduid als die 'ex-PVVer'. Dat is ook om een reden.

Sans Comique | 12-08-18 | 11:45

Voor Tara Singh Varma had men ook geen begrip. Verder is Daniel van der Stoep ook een ex-PVVer.

De Koreaanse Slet | 12-08-18 | 12:20

Ik zou als burgemeester aan gedrongen hebben om verder onderzoek omdat zij geïnformeerd was door Dille . En het is niet meer controleerbaar wat daar besproken is .

elevator | 12-08-18 | 11:19

... totdat er een tape ofzo, opduikt...

Paaldanseres | 12-08-18 | 14:26

Het blijft eigenaardig. De aantijgingen zouden zomaar waar kunnen zijn, maar het kan ook een hele radicale lastercampagne zijn. Hoop toch echt dat er wel onderzoek komt, anders blijft dit doorzeuren

Buddingpuks | 12-08-18 | 11:17

Waarom zou je een radicale lastercampagne doen vlak voor een suïcide?

The Exorcist | 12-08-18 | 11:27

Bassie heeft gelijk maar we weten hoe het in dit land gaat met de onderste steen moet boven.

frisenfruitig | 12-08-18 | 11:17

Welja, alsof de zwakzinnigheid onder PVV-politici de schuld is van Krikke of andere burgemeesters van fatsoenlijke partijen.

Bakito | 12-08-18 | 11:17

En bakito, u ziet de (nauwelijks aanwezige) splinter in het oog van de PVV, maar merkt de balk in uw eigen oog niet op. De balk van stompzinnigheid en zwakzinnigheid.

EEnzame SchizofrEEN | 12-08-18 | 13:39

@EEnzame SchizofrEEN
U kunt ze authentiek vinden, ze zijn alledrie door Wilders op een zijspoor gezet. Dat lijkt niet te spreken voor hun kwaliteiten. En even voor de duidelijkheid: ‘uw politieke partij’, het is nogal een aanname om te veronderstellen dat ik die heb. De huidige stand van de Nederlandse politiek noopt mij niet tot het omarmen van welke partij dan ook. En daarnaast is ieder kuddegedrag mij vreemd. Ieder het zijne, het ga u goed.

medusa324 | 12-08-18 | 15:46

@bakito
Mens ga toch koken!

benjeallanggek | 12-08-18 | 16:48
▼ 8 antwoorden verborgen

Onderste steen boven zijn ze niet zo van in dit land...

Jimmy Mc Clure | 12-08-18 | 11:17

Maar als ze nu al zeggen dat ze niet onder de onderste steen willen gaan zoeken ....

elevator | 12-08-18 | 11:20

Wat??? Ze willen zelfs niet NAAR de onderste staten zoeken.

Leffe Blonde | 12-08-18 | 13:21

Die Krikke steen, ligt heel erg vast en geblokkeerd onder die MH17 steen...

Paaldanseres | 12-08-18 | 14:19

Niet de burgemeester maar het OM gaat er over bij deze beschuldigingen. Daarom moest er aangifte gedaan worden, wat helaas ook na aandringen niet gebeurd is. Je kan veel van een burgemeester verwachten, maar niet dat zij buiten haar bevoegdheden gaat handelen.

Ik begrijp dat politici en journalisten vragen hebben en allerlei actie willen zien, maar laten wij juist van een burgemeester verwachten dat zij de fundamenten van onze rechtstaat blijft respecteren en niet op eigen houtje (strafrechtelijke) onderzoeken gaat initiëren.

BlitzFlicker | 12-08-18 | 11:17

Verkrachting is een misdrijf. De burgemeester had kennis van een misdrijf en had alleen daarom al moeten handelen.

Frau Merkel | 12-08-18 | 11:37

Het OM heeft het recht om hieromtrent zelf een onderzoek te starten.

Bijtendehond | 12-08-18 | 11:42

Dit is ook bij uitstek een zaak voor de AIVD, omdat het politieke systeem kan worden gecorrumpeerd door onrechtmatig gedrag van betrokkenen (wie bewaakt de bewakers?).

Frau Merkel | 12-08-18 | 11:37

Dat lijkt niet het geval te zijn. De burgemeester had kennis van een beschuldiging van een misdrijf, waar nog geen strafrechtelijk onderzoek naar heeft plaatsgevonden, laat staan dat daar al een gerechtelijk oordeel over is geveld.

OverdaanDerOnderheid | 12-08-18 | 16:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Paulien is een buikspreekpop, die zegt niet meer dan haar verteld wordt te zeggen - en dan niet eens met eigen stem. Geldt natuurlijk voor alle bestuurders in NL, en 140 van de 150 kamerleden.

Guido | 12-08-18 | 11:16

Het was toch "Trouw tot de dood ons scheidt"?

schoon-schip-maken | 12-08-18 | 11:15

Nope, het is: tot de scheidt ons deaud.

Zqwiqly | 12-08-18 | 11:35

Krikke is zo'n onbetrouwbare politica. Daar klopt geen fluit van.

Daarbij meen ik dat als het een D66'er was geweest ipv een PVV'er, en hetzelfde scenario had plaatsgevonden, dat het onderzoek nú al afgerond zou zijn; met voorspelbare uitkomst.

Dutchbeaurouge | 12-08-18 | 11:15

Zonder onderzoek en conclusies blijft dit eeuwig dooretteren.

Feynman | 12-08-18 | 11:14

@Uilenspiegel
Ondertussen wordt er op het politiebureau naarstig gespeurd in alle dossierkasten en prullebakken uit angst dat een of andere domme agent iets op,papier heeft gezet dat hun in hun achterste zou kunnen bijten bij onafhankelijk onderzoek.

Sans Comique | 12-08-18 | 11:49

Sans Comique | 12-08-18 | 11:49
Daar ligt dus niks want geen aangifte. Hooguit een briefje van Krikke of ze eens willen kijken naar. Maar een verklaring van haar man laat op zich wachten. Ik neem toch aan dat die verklaring er zal komen na een waardige begrafenis

Uilenspiegel | 12-08-18 | 12:25

Er zal toch zeker wel een tape zijn, van het gesprek met Krikke.

Paaldanseres | 12-08-18 | 14:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Krikke... tsja, dan is er dus iets aan de hand dat weggemoffeld moet worden.

Parel van het Zuiden | 12-08-18 | 11:13

REAGEER OOK