Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Volkskrant-lezers 💖💖💖💖💖💖 Gerard Cox

Mochten gisteren de verbindende BNNVARA-medewerkers op sociale media hun zure pis laten klateren over het zoveelste interview met eindbaas Gerard Cox in de Volkskrant, vandaag zijn de geachte lezertjes van de Azijnbode aan de beurt om hun zegje te doen over de Archie Bunker van 010. En wat blijkt? De heer Cox heeft zowaar FANS bij de progressieve deugmedia. Let wel: Ingezonden Brieven, dus voor de echtheid kunnen we niet 100% instaan. Oké, die Mark de Boer bestaat wel. LOL

Sinds Gerard Cox een door de redactie van Raymann is Laat (NPO) voorgekookt grapje maakte, staat hij bekend als FOUT.

Reaguursels

Inloggen

Geweldige opmerking van Cox, maar vervolgens dat homerische gelach van die DWDD-incestueuzen, dat geeft toch weer een raar gevoel in de onderbuik.

Nelis SplitBloes | 04-07-18 | 14:30

Heb als babyboomer, geboren en getogen in de Mijnstreek, vele jaren in zowel Amsterdam als Rotterdam alsook daarbuiten, inclusief buitenland, gewerkt. Heb ondanks mijn boterzacht accent temidden van beide soorten landgenoten eigenlijk nooit acceptatie- en aanpassings-problemen ervaren, maar wel gemerkt dat het, wat betreft werkmentaliteit, beter klikte met Rotterdammers dan met Amsterdammers. Bekende gemeenplaatsen als aanpakken en nuchtere doelgerichtheid versus praatcultuur, bluf en doelstellingsverdwalingen waren inderdaad opvallende verschillen.

WirMachenMusik | 04-07-18 | 14:08 | 1

Tsja, als je veel praat dan heb je weinig tijd over om te werken. En dat is dan ook precies de bedoeling. Bovendien vinden Amsterdammers zich veel belangrijker dan de rest van de wereld. Dat wordt vaak niet geaccepteerd. Daarom komen ze ook dat dorp niet uit.

Jahowiseffe | 04-07-18 | 15:23

GeenStijl op 2 dec 2015 in het Fatima Fopma-artikel waar naar verwezen wordt:

"Dat is dus die ingezonden brieven-schrijfster van de Volkskrant, die eerder dit jaar d'oude Rotterdamse mopperaar Gerard Cox een hele dikke vette smerige racismekaart in de mik gooide."

Zijn 'we' nou voor of tegen Gerard?

Wolkewietje | 04-07-18 | 14:01

Mooi stukje. Episch!

Amsterdamsko | 04-07-18 | 13:12

Wacht maar tot hij groepschef wordt bij de R.E.T, dan gaat hij verhuizen naar Hillegersberg en krijgt Nel eindelijk haar bontjas.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 04-07-18 | 13:07

Misschien handig als jullie eerst je huiswerk doen, mensen van GeenStijl. De Mark de Boer die genoemd wordt is niet de Mark de Boer die het stukje schreef. Dat is www.running.nu, die inmiddels meer dan 20 jaar in Charlois woont. Lijkt me wel relevant...

Patricecv | 04-07-18 | 12:16 | 2

Maar toch. In plaats van "Mark de Boer LOL" hadden jullie misschien beter "Mark de Boer LUL" kunnen schrijven?

klaas.heitinga | 04-07-18 | 12:30

Mwah, een oordeel over een ander zegt meestal vooral iets over jezelf, dus doe wat je niet laten kunt

Patricecv | 04-07-18 | 12:50

Gerard Cox is echt zo'n domme tokkie die al meer dan de helft van z'n leven niet in Rotterdam woont, maar continu blijft zeiken over hoe kut het allemaal is geworden. Ja, dan doe je er toch wat aan ipv vluchten en vanaf de zijlijn roepen hoe slecht het allemaal is.

Dat continue gebash op Amsterdam laat ook zien dat het een tokkie is. Simpel figuur dat leeft in z'n eigen kleine wereld.

Erno-NL | 04-07-18 | 12:07 | 2

Gerard Cox is BAAS, behept met de raszuivere 010 mentaliteit. En dat iedereen die 020 basht een tikkie zou zijn, toont slechts de volgende dingen aan: je faalt episch want half NL heeft een grafhekel aan dat omhooggevallen 020 volk als het gaat over die stad waar alles beter/mooier en oh zo liev is. Je bent dus af (dus wat ben je nou ?).

Grijskijkert | 04-07-18 | 12:58

Ik weet niet of je een Amsterdammer bent, maar zo ja, dan zou ik de uitdrukking "leeft in eigen kleine wereld" maar niet voor een ander gebruiken...

Jahowiseffe | 04-07-18 | 13:23

Bram van der Wal uit Meerkerk ken ik en is authentiek.
Heeft erg mooi boekje geschreven: 100waard.nl/

Guust Kadaver | 04-07-18 | 11:43 | 1

Yep, kan ik bevestigen!

debeterweter | 04-07-18 | 12:28

Gerard Cox is Lucky Luke...! Dus mijn jeugdheld... Punt!

doctorbrown | 04-07-18 | 11:23 | 2

Joke Bruijs heeft ook wel wat weg van de Jolly Jumper.

E-Burke | 04-07-18 | 11:31

E-Burke
Hij´s fijn !

Jahowiseffe | 04-07-18 | 11:44

Ik ben ook links begonnen: PPR, PvdA, D’66, VVD. Maar ook ik heb het licht gezien. Nu lid van fvd

nee_toch? | 04-07-18 | 11:22 | 1

Ik PSP, PvdA en ja zelfs D66. Maar toch geen FvD noch PVV voor mij. Ik weet t ook niet meer. Zolang ze maar niet met Islam noch Antifa samenwerken. Desnoods een kansloze kleine partij.

doctorbrown | 04-07-18 | 11:24

Ja hoor... alsof er nog een Mark de Boer in Sjaarloos woont.

Ikdus | 04-07-18 | 11:22 | 2

Mahemmed el Bouri

PikinhetBlik | 04-07-18 | 12:15

Hamer, spijker, kop. U wint ongezien de dagprijs. Sjaarloos was vroegâh een rasechte 010 vestiging (weliswaar op Zuid maar toch....). Die tijden zijn nu vervlogen.

Grijskijkert | 04-07-18 | 13:02

Ik vind Cox een beetje zielig. 50 jaar niet in een stad wonen, en dan klagen dat het veranderd is. Euhh.... leuk, maar je bent zelf 50 jaar geleden weggegaan en nooit meer terugkomen. Wat zeur je dan? En waarom zo afgeven op Amsterdam? Wat boeit Amsterdam dan?

Vaag verhaal, alhoewel hij ergens een punt heeft dat met al die onderlagen uit andere landen het niet bepaald gezelliger op geworden is.

Tip verder: als je echt het Nederland van voor de massa-immigratie wilt meemaken, moet je naar schiermonnikoog. 0,0 islam, serene rust, heerlijk gewoon....

martymcfly | 04-07-18 | 11:17 | 1

Ben zelf al 15 jaar weg uit Nederland en dus Rotterdam.

Als je door wat pech, vertragingen en omleidingen van de NS er 2,5 uur over moet doen om van Schiphol in Rotterdam te komen en het is je voormalig buurvrouw van wie je het eerste woord Nederlands hoort, gaat het dan lekker in de randstad of niet zo?

Ikdus | 04-07-18 | 11:26

Zo rond mijn zesde was mijn favoriete meezinger "Schijt aan de buren" van Cox en Halsema. Uiteraard had ik geen flauw idee waar het over ging, maar iets in de tekst en teneur (het tegendraadse?) sprak me heel erg aan. Dit fragment bewijst dat oude liefde niet roest.

MickeyGouda | 04-07-18 | 11:09 | 1


dat ik schuiftrompet studeer...

hoejeheette | 04-07-18 | 11:36

Even voor de duidelijkheid, de reaguurders die denken dat Mark de Boer hoofd communicatie bij de gemeente Rotjeknor is, kijk ff beter!
www.facebook.com/RunningNu

Oblast68 | 04-07-18 | 11:06 | 3

Ik vind 'm een beetje Mike de Boer.
Midlife-hardlopert

pibasso | 04-07-18 | 11:18

*oud-woordvoerder

E-Burke | 04-07-18 | 11:25

Het is sowieso aan te bevelen om iedereen die vrijwillig in de randstad woont te wantrouwen.
Het is net als met duiven. Er gelden daar andere regels met betrekking tot de natuurlijke selectie zullen we maar zeggen.

hoejeheette | 04-07-18 | 11:05

Vadertje Cox is nog mild, en dat weet elke Rotterdammer. Zuid is een armoedig hellhole.

Chemokar | 04-07-18 | 11:01 | 2

Heel kRotterdam is inmiddels een shithole.

WayneGretzky*99* | 04-07-18 | 11:05

Je tante op een houtvlot Ween.

Grijskijkert | 04-07-18 | 13:04

De Rotterdammer bestaat niet meer. Net zomin als de Nederlander nog bestaat.

Mark_D_NL | 04-07-18 | 10:59 | 4

De echte Rotterdammer is een tokkie die zich kapot moet werken voor een minimumloon (want lage intelligentie). Vervolgens gaan ze haten op mensen die met weinig inspanning een bovenmodaal inkomen verdienen.

Het is een arbeidersstad, dus de armoe en ellende was er altijd al.

Erno-NL | 04-07-18 | 12:12

Ja nou weet ik het zeker! Erno is een Amsterdammer ! En ook niet meer zo jong denk ik, gezien zijn nooit meer bijgestelde achterhaalde ideeën. Haten "op" mensen... Lage intelligentie ?

Jahowiseffe | 04-07-18 | 13:30

Met weinig inspanning veel verdienen.

Dat woord "verdienen" klinkt daarin wat misplaatst.

nikolaos | 04-07-18 | 14:05
▼ 1 antwoord verborgen

Dat eeuwige afgeven op Amsterdam door Cox is ook maar vermoeiend.
En dan te bedenken dat hij in een ver verleden dag in dag uit, jaar in jaar uit opgetreden heeft in Amsterdam.
Dus voor geld verdienen is die stad wel goed genoeg.

leo de pejo | 04-07-18 | 10:57 | 2

Ja, waarom denk je dat driekwart van "artistiek" Nederland naar de grachtengordel verhuist? Kunnen ze elkaar lekker (schijnheilig) op de schouder slaan en proberen uit de bijstand te blijven. Heeft Cox niet gedaan. Kan je van Ebru Umar niet zeggen, trouwens. Die dacht ook: daar zit het geld. Tsja….

Jahowiseffe | 04-07-18 | 11:18

De "stad" 020, het volk wat er huis houdt en de cultuur/mentaliteit die er doorgaans heerst... Nogal compleet verschillende dingen, zo lijkt mij. Maar blijf het vooral opnemen voor het 020 volk (want dat is wat wij in Roffa bedoelen met 020). In de overwegend blanke gedeeltes van "de mooiste rotstad die er is" veegt een rasRotterdammert (die ook in een aanpalend gebied rondom 010 kan wonen) er gewoon fijn zijn reedt mee afveegt.

Grijskijkert | 04-07-18 | 13:11

Ik ben best benieuwd wat volgens die Mark een echte Rotterdammer is.

nikolaos | 04-07-18 | 10:55 | 3

Mark zal zeggen:” “de” “echte” Rotterdammer bestaat niet”. Mark is een oprechte gelovige van de multiculturele kerk.

Glasgow Argus | 04-07-18 | 10:58

@Glasgow Arghus

Ik zou dat graag door mark in mijn, al 15 jaar uit Rotterdam wegzijnde gezicht, gezegd willen zien worden.
Mag dan wel dik 15 jaar uit nederland weg zijn en me dus niet heelr erg nederlander meer voelen, Rotterdammert blijf ik tot de dood.

De tering voor mark en consorten met zijn "wij van Zuid."

Ikdus | 04-07-18 | 11:35

Dat zou een geweldig antwoord zijn aangezien hij in zijn reactie aangaf dat ze er zijn.

Maar, waarschijnlijk heb je gelijk.

nikolaos | 04-07-18 | 11:48

In other news: de rechtbank heeft zojuist bepaalt dat zij niet bevoegd is in te grijpen in het proces dat noodzakelijk i bij de tot stand koming van een wet. Dat is een politieke afweging, en geen juridische.

Foolonthehill | 04-07-18 | 10:52 | 1

Ik neem aan dat dit gaat over de intrekkingswet mbt het referendum?

LuckyGirl | 04-07-18 | 12:24

Overigens, als een "linkse tv persoonlijkheid" een mening heeft, dan praten ze buiten hun boekje en zijn het deugers, is het een rechtse, dan is het een held. Consistentie is ook een ding.

Gast is gewoon een acteur, veel betaald door de NOS en belastinggeld, interesseert mij wat die gast denkt over politiek en intergratie.

menage | 04-07-18 | 10:50 | 3

"Overigens, als een "linkse tv persoonlijkheid" een mening heeft, dan praten ze buiten hun boekje en zijn het deugers, is het een rechtse, dan is het een held"
Met dit stukje ben ik het wel eens. Dat het je niet interesseerd wat een acteur vind kan ik me goed voorstellen. Ik kan me ook goed voorstellen dat niemand geinteresseerd is in jouw tegel.

Jahowiseffe | 04-07-18 | 10:56

Een rechtse is een held omdat hij weet uitgekotst te worden door de rest van de over elkaar heen buitelende deugers. Ook zal hij tegengewerkt worden in het uitoefenen van zijn beroep en de facto een Berufsverbot opgelegd krijgen.

2voor12 | 04-07-18 | 10:58

Ik kan me ook prima voortstellen dat niemand mijn mening boeit, negeren mag zonder meer, ik heb echter geen pagina in de krant een een topic op GS.

Over dat beroepsverbod, hypothetische consequenties heb ik niks an. Iedereen mag (zonder dan een een al te grote beledigende lul te worden natuurlijk) zeggen wat ie wil van mij, maar daarom houd ik wel van consistentie.

menage | 04-07-18 | 12:03

Wow, dat fragment van DWDD. Ook meteen vragen op welke partij hij stemt, want dat moet dan vast wel de PVV zijn en als we dat bevestigen mogen we hem verketteren. zou dat de gedachtegang zijn geweest of lees ik er teveel in?

GroetenVanUrk | 04-07-18 | 10:46 | 1

Zou mooi geweest zijn als hij Groenlinks ofzo had gezegd. =P

nikolaos | 04-07-18 | 10:57

Gerard Cox is ook en chagarijn. Een heel vervelend stuk vreten, met zijn vrijblijvende linkse meninkjes in de jaren dat hij als zanger/cabaretier actief was.

Mijn grootouders die op zuid woonden hadden weinig goeds over voor deze poseur. Mijn God, wat is dat zuid veranderd in de afgelopen 50 jaar. En wat hadden de oproerkraaiers in de afrikaanderrellen gelijk. De afvalbak, inmiddels het open riool.

Dus fijn dat Cox op latere leeftijd het licht ziet. Toch blijft die ouwe zeikerd wat mij betreft medeplichtig aan het multiculturele dystopia dat Rotterdam is geworden.

Glasgow Argus | 04-07-18 | 10:46 | 3

Ik ken dit heerschap van redelijk dichtbij. En zijn attitude, is altijd al een verdienmodel geweest. Vergeet niet, dat hij ook acteur is. En ja, ik heb gelijk gehad met die rellen en niet alleen ik maar heel veel anderen ook.

H.E. van Putten/Koor | 04-07-18 | 10:49

In ieder geval heeft hij het nu wel door en komt daar openlijk voor uit.
In tegenstelling tot een Freek de Jonge die juist nog verder wegzakt in de linkse beerput.

2voor12 | 04-07-18 | 10:51

Ik denk dat dit voor veel ex-linksers geldt in Nederland. Zo ben je een eenvoudige linkse werkman of -vrouw met het hart op de goede plaats, en zo ben je een weerzinwekkende "bruinhemd"...

Jahowiseffe | 04-07-18 | 10:52

Iedere Rotterdammer weet toch dat bewoners van Zuid geen echte Rotterdammers zijn....

R van Perzie | 04-07-18 | 10:44 | 3

En van Persie is een Marokkaan.

Glasgow Argus | 04-07-18 | 10:46

Gelukkig ben ik niet van Persie en ik ben ook geen Iraniër c.q. Pers.

R van Perzie | 04-07-18 | 10:51

Ik vindt de Wielewaal toch wel wat hebben, maar 't is onderhand 40 jaar geleden dat ik daar geweest ben. Over 40 jaar geleden gesproken: toendertijd vree ik in het Ouwe Noorden, daar is ook het een en ander veranderd, da's de prijs van de vooruitgang zullen we maar zeggen.

Vesta | 04-07-18 | 13:03

Fans die niet in Rotterdam wonen wel, beetje hetzelfde als Femke Halsema kut vinden als burgemeester van Amsterdam als je in Maastricht woont.

menage | 04-07-18 | 10:43

Wat hebben de mensen buiten de Randstad aan dit soort discussies?

Mannes | 04-07-18 | 10:35 | 3

Dan kan je de helft van het nieuws wel afserveren....

Jahowiseffe | 04-07-18 | 10:59

Mensen die in de Randstad maar niet in de 4 grote steden woonden, dachten ook dat die ellende van de multikulturele natte linkse droom aan hun deur voorbij zou gaan.

Denk dus niet dat je buiten de Randstad "veilig" bent

Ikdus | 04-07-18 | 11:31

We kunnen het niet de hele tijd over gas hebben.

klaas.heitinga | 04-07-18 | 12:35

Gerard Cox deugt en is een mooie vent, toevallig ook feyenoord supporter en dan hou ik van zo'n man. Aan Mark de Boer, hoofd communicatie, maak ik verder geen woorden vuil.

pibasso | 04-07-18 | 10:34 | 2

Ook zo'n voorbeeld groepje die feyenooit supporters.

WayneGretzky*99* | 04-07-18 | 11:08

Wayne verklaar je nader?

pibasso | 04-07-18 | 11:16

Ach, ik vind het eigenlijk een verademing dat er tussen al die honderden policor BNers, die altijd allemaal zo publiekelijk demonstratief - oa bij DWDD - etaleren dat hun hartje op de juiste plaats zit, door zolderkamertjes in te richten voor "vluchtelingen", en te pleiten voor "ruimhartigheid", er een enkele dwarse dissident doorheen loopt als Gerard Cox, Gerard Joling, en Johan Derksen, die gewoon zeggen wat ze denken en geen boodschap hebben aan de policor MSM.

Waarvoor ze dan uiteraard compleet geostraceerd worden door de dominante politiek-culturele elite. Maar goed, vooral Cox en Derksen hebben een leeftijd bereikt waarop ze zich niet bijzonder druk meer hoeven maken om hun imago en reputatie, dat scheelt.

Dr_Johnson | 04-07-18 | 10:30

Mark de Boer is nog niet eens zo oud als de helft van de leeftijd van Gerard Cox, en zich dan zulke commentaren veroorloven als hoofd communicatie.
Dit land gaat er aan.

Mr.Crowley | 04-07-18 | 10:30 | 1

"Hoofd Communicatie" is een wijvenbaan. Kijk maar naar al die pr en marketing communicatie bureautjes. Alleen maar wijven. Zien er allemaal hetzelfde uit en zijn allemaal zo lekker creatief en adrem. En hebben allemaal een witte wijn kop en pens.

Mark_D_NL | 04-07-18 | 10:34

"Voorgekookt grapje"? Waar in het filmpje maakt Gerard Cox dan een grapje?

JackStick | 04-07-18 | 10:29 | 2

Ik heb het filmpje nu al tien keer bekeken maar ik heb de grap nog niet ontdekt.
Hij somt gewoon een feit op.

keestelpro | 04-07-18 | 11:36

Je hebt gelijk. Het was geen grapje. Meer een constatering van een feit.

Jahowiseffe | 04-07-18 | 11:52

G. Cox, schijtlolligheid troef.

van Oeffelen | 04-07-18 | 10:29 | 1

Schijtlollig … is dat geen Amsterdamse uitdrukking?

Jahowiseffe | 04-07-18 | 11:01

Arme Mark voelt zich een beetje in zijn wiek geschoten door de waarheid. Zeker een baantje bij de gemeente.

ikdenkwat | 04-07-18 | 10:27

Ja lijkt me wel dat Mark de Boer bestaat.
*vraagt zich af hoeveel mensen in Nederland Mark de Boer heten*

knutsel_ | 04-07-18 | 10:21 | 3

Klik op de link

E-Burke | 04-07-18 | 10:23

Deze Mark de Boer heeft wel een ingangetje naar de Volkskrant, lijkt me.
Kan echter ook Mark z'n Broer zijn.

Nuchternederland | 04-07-18 | 10:24

Dat moeten er inderdaad honderden zijn als het er al geen duizenden zijn.
Lijkt me vreselijk om zo'n naam te hebben. Alleen al omdat het erg klinkt als 'Mike de Boer'. Je jaagt mensen de stuipen op het lijf als je ze opbelt.

keestelpro | 04-07-18 | 10:27

Mark de Boer is hoofd communicatie Rotterdam dus ja, bijt nooit in de hand die je voert. Daarbij zijn die fopwetenschappers doorgaans zure linkse meisjes en het lijkt erop dat hij wat van die trekjes heeft overgenomen.

Linkse allergie | 04-07-18 | 10:19 | 2

ik neem aan dat hij dit niet op zijn school voor verbindende communicatie heeft geleerd.

Nuchternederland | 04-07-18 | 10:23

"Mark de Boer is hoofd communicatie Rotterdam dus ja, bijt nooit in de hand die je voert".
Zonder hem te googlen had ik al zo'n vermoeden dat dat wel iemand moest zijn die zijn verdienmodel in gevaar zag/ziet komen. Apart eigenlijk, dat vaak het meest cynische scenario waarheid blijkt, achteraf.

Graaisnaaiert | 04-07-18 | 12:04

Ik ben geboren in Rotterdam Charlois (Sjaarloos), 1970. Ik weet zeker dat ik die kop van Mark de Boer nooit heb rond zien lopen. Hij ziet eruit als een gladjakker uit Berkel of daaromtrent. Relevant, neen net zomin als de schrijfsels van Mark "hoofd communicatie" de Boer.

Foolonthehill | 04-07-18 | 10:18

Gerard Cox is één van de weinige 'rechtse' cabaretiers van Nederland.
Je had vroeger ook Fons Jansen. Helaas te vroeg overleden.
Zijn grappen zijn nog steeds actueel.
www.youtube.com/watch?v=qc7fiqccY-0

keestelpro | 04-07-18 | 10:17

Een RotterdammerT met het hart op de plaats waar die hoort : Op de tong...

Wijze uit het Oosten | 04-07-18 | 10:17

Dat iemand twee nationaliteiten heeft zou toch moeten mogen lijkt me, een beetje op dezelfde manier als waarop je fan kan zijn van twee sport-teams. Waar hij, imho, wel gelijk in heeft is dat het op z'n zachtst gezegd opmerkelijk is dat jongetjes van een jaar of 15, 16 staan te schreeuwen dat Erdogan hun leider is, terwijl een goed deel zelf nog nooit in Turkije geweest is. Hoe je zo slaafs en volgzaam achter zo'n man aan kan lopen terwijl je in een ander land woont is mij een raadsel.

Jan Slot | 04-07-18 | 10:16 | 4

Naast die dubbele nationaliteit is het ook schokkend om te zien en te horen dat zelfs 3e en 4e generatie Turken in NL onder elkaar vloeiend Turks spreken terwijl hun Nederlands nog steeds ondermaats is. Duidelijk waar hun loyaliteit ligt. Geldt m.m. natuurlijk ook voor Mocro's.

R van Perzie | 04-07-18 | 10:49

@keestelpro: maar waarom dan? Ik begrijp het oprecht niet. Je kan toch hopen dat allebei die teams winnen, en als ze tegen elkaar moeten sporten dat dan het best spelende team wint? Als je van twee kinderen kan houden dan moet het toch ook mogelijk zijn om van twee sportclubs fan te zijn?

Jan Slot | 04-07-18 | 11:27

Dat is ook zo Jan Slot. Het is hetzelfde als dat je van je stad, je provincie en je land tegelijk kan houden.

keestelpro | 04-07-18 | 11:35
▼ 1 antwoord verborgen

Dit meneertje wat Gerard afzeikt, woont op Zuid zegt hij. Waarschijnlijk brengt hij zijn kinderen in een bakfiets naar school. Van dat soort types die ook een meninkje hebben. Hij mag niet in de schaduw van de meneer Cox, staan.

De Evangelist | 04-07-18 | 10:15

Een zeldzaamheid in Nederland; iemand die gewoon, hardop, voor een camera of in een krant, durft te zeggen wat miljoenen denken. Hulde voor die man. Dat tegengeluid is zo belangrijk om tot oplossingen te komen.

Dat het gros van de mensen die het niet met hem eens zijn direct over seniliteit beginnen te mekkeren zegt (voor de zoveelste keer) genoeg. Geen tegenargumenten maar de persoon aanvallen en debiliseren of demoniseren. Erg jammer. Het getuigt van een groot gebrek aan realisme, empathie en tolerantie. Terwijl dat toch waarden zijn die zo hevig gepropageerd worden door Zelfverklaard Deugend Nederland. Het liedje van Klein Orkest is intussen waarheid geworden; "wanneer iemand die afwijkt, voor gék word verklaard".

Dutchbeaurouge | 04-07-18 | 10:14 | 1

Laatste alinea past treffend op DrumPiet

2voor12 | 04-07-18 | 10:29

Ik kom ook uit Zuid en heb de wijk hard naar de klaute zien gaan. Cox heeft gewoon gelijk in deze uitspraken.
Vroeger ja was geluk heel gewoon, ook zonder Turken trouwens.

Rest In Privacy | 04-07-18 | 10:13 | 3

Sterker nog, ik woon (nog) op Zuid, en idd het gaat langzamerhand naar de kleaute.
Cox zegt wat iedere autochtone bewoner op Zuid denkt, maar niet durft uit te spreken, want dan ben je een racist etc enz....

Yellow Shark | 04-07-18 | 10:22

@ Yellow Shark | 04-07-18 | 10:22
Ik woon tegenwordig gelukkig in Zeeland. In 1975 was het al niets. Op het Afrikander plein werden de speeltoestellen volgescheten door de nieuwe "medelanders" en werd mijn zus aangerand door hetzelfde tuig.

Rest In Privacy | 04-07-18 | 10:49

Feyenoord, katendrecht, crooswijk, bloemhof, jawel ben 'n echte Rotterdammer en 'n fan van Cox.
Take care.

PopeyeKamper | 04-07-18 | 18:30

Een begenadigd acteur, cabaretier (waanzinnig goed samen met Frans Halsema) zanger en voormalig onderwijzer. Ooit eens door Neerlands hoop (Bram en Freek) uitgemaakt voor nsb artiest. Gerard heel veel +

Karel Kruizenruiker | 04-07-18 | 10:11 | 1

Als je door Freek de Jonge wordt uitgemaakt voor NSBer dan weet je dat je goed bezig bent. Een groter compliment bestaat niet.

keestelpro | 04-07-18 | 10:12

Het wachten is nu op de Gerard Cox plassexvideo.

Cheeky Bastard | 04-07-18 | 10:09

Vooral de vraag van de Volkskrant waarom je niet niet twee nationaliteiten kunt dienen getuigt van zoveel deugdzame naïviteit. Cox geeft het perfecte antwoord.

En ja, Cox is behoorlijk verzuurd. Komt ook al jaren niet meer Feyenoord omdat hij zich slecht behandeld voelt. Het zal de leeftijd zijn en het decennialange abo op de azaan/azijnbode.

LJBrinkhorst | 04-07-18 | 10:09

Je mag niets meer zeggen tegenwoordig en je wordt al snel als racist bestempeld. Ook als je een geloofsgroep aanduidt of een bepaalde nationaliteit. Hierdoor verliest dit woord zijn betekenis en heeft het geen kracht meer als er écht sprake is van racisme.
Men kan de woorden "racist" of "racisme" meestal ook niet foutloos spellen. Nederland wordt in een aantal opzichten steeds dommer.

donkeyman | 04-07-18 | 10:08

OK, nou zit ik heel de dag met "broekje in de branding" in m'n kop.

Vesta | 04-07-18 | 10:06 | 2

En ik ben bang dat de Zomer weer voorbij is...

Mark_D_NL | 04-07-18 | 10:14

Mark_D_NL | 04-07-18 | 10:14
Na nana nana
Na nana nanana nana
Na nanana na na nanana nana
Na nana na nana nanananananana
Ja lekker dan, dat krijg ik er niet meer uit vandaag!

osolemio | 04-07-18 | 10:20

Die man is toch niet meer relevant. Dit is papieren versie van clickbait.

Mesmer | 04-07-18 | 10:06 | 1

Nee, jij bent relevant !

Jahowiseffe | 04-07-18 | 11:04

Mark de Boer vindt Gerard Cox een oude chagerijn en zegt dat in een bokkechagrijnige brief van 76 woorden namens alle bewoners van Zuid (de arrogantie).

TheseDays00 | 04-07-18 | 10:05 | 3

Mark vind het gewoon prima dat de sharia in zijn wijk is ingevoerd. Hij zal ook wel niet Mark de Boer heten maar Yusuf Mohammad maar dat heeft de redactie van de krant even aangepast.

2voor12 | 04-07-18 | 10:27

Mark is waarschijnlijk de enige die kan schrijven van de bewoners....

Ommezwaai | 04-07-18 | 10:33

M’bark de kk Boertje

E-Burke | 04-07-18 | 10:44

Sneu dat de beste man een seniele chagrijn is geworden in plaats van een levensgenieter.

DrumPiet | 04-07-18 | 10:04 | 5

TheseDays00 | 04-07-18 | 10:05
Yep, maar dan andersom. Ik geniet elke dag, nu helemaal met dit perfecte weer.

DrumPiet | 04-07-18 | 10:42

Mwoah…. ik denk dat hij het best naar zijn zin heeft. Als een Rotterdammer kan kankeren dan istie gelukkig.

Jahowiseffe | 04-07-18 | 11:06

Ik denk dat Jahowiseffe het bij het rechte eind heeft.

Synecdoche | 04-07-18 | 11:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Het meest frappante aan dat interview vind ik dat Gerard Cox al die jaren abonnee is gebleven van de Volkskrant. Hoe houdt ie het vol!

keestelpro | 04-07-18 | 10:03 | 2

Katholieken houden wel vaker vast aan lidmaatschappen waar ze niet geheel blij mee zijn.

E-Burke | 04-07-18 | 10:29

Blijkbaar is Cox verslaafd geraakt aan de "pislucht" die uit de VK opstijgt

R van Perzie | 04-07-18 | 10:45

Goed geconstateerd van Gerard. En nu?

Mark_D_NL | 04-07-18 | 10:02 | 1

... alle linkse deuggleuven in de foetushouding en vooral krijsen..

Paaldanseres | 04-07-18 | 10:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken