Verkeer in NL muurvast door shopzieke wijv0n
Steeds meer bestellingen. Steeds meer pakketjes. Steeds meer bestelwagentjes.
Social
Ons mooie asfalt slibt dicht en we zijn op weg naar een verkeersinfarct des doods, waarbij gansch het raderwerk piepend & krakend tot stilstand komt. Oorzaak: iedereen koopt zich de tiefus op internet en verwacht dat pakketje met 10 bikini's en/of 20 paar schoenen binnen 24 uur bezorgd wordt, want er moeten lifestyle- en modevlogs gemaakt worden. Goes without saying dat na de vlog al die meuk weer ingepakt en terugggestuurd wordt. Gevolg: meer meer meer pushende bestelwagentjes met haast op de weg en meer meer meer ongelukken/opstoppingen. Dit kan zo niet langer. Stop de Webshop! Voer een algeheel vlogverbod in. Heropen de V&D! Staatssteun voor Blokker! Gratis OV voor mensen die naar de MediaMarkt moeten. Lang leve het pashokje! We komen er wel. Ooit.
Reaguursels
InloggenZie toch verdacht veel pakjes van coolblue en Conrad. Gadget verslaafde mennekes zijn de oorzaak.
Er zijn meer redenen waarom ons wegennet dichtslibt:
1. inderdaad - internet pakketbezorging
2. meer vrachtverkeer vanuit Oost-Europa
3. door de instroom van arbeidsmigranten en asielzoekers krijgen we meer inwoners in Nederland... hierdoor neemt het autoverkeer toe
Ze heeft niet echt een geyl lichaam vind ik
Lange leve webshopping.
Ik kom al járen niet meer in winkels. Wát een zege.
Dan heb je ook nog van die huismoedertjes die hun kinderen met de auto naar school brengen ook al zit de school 500 meter verderop, hoezo nutteloos vervuilen.
Ja maar die hebben belangrijke banen, en dan is dat anders.
Bestelwagens? Ze zouden verboden moeten worden! Rij ik 135 op de A15, haalt een forse bestelwagen mij in met pakweg 150-160. Grootste gedeelte zijn jakkeraars. Voor een groot deel veroorzaakt door de werkdruk.
Nee, da's niet de werkdruk. Dat is iets willen doen op een dag en dan zit er weer zo'n truttenschudder voor je met 135, liefst op de linker weghelft voor de komende 20 kilometer. Kijk, je bent premium lid op Geenstijl. Dan huist er toch meer rebel in je dan 135 op de A15?
Ik las dat een brommer wel 40 maal vervuilender is dan een auto.
Daarbij stinken ze behoorlijk ,dus weg met die zooi.Maak die maar elektrisch.
Echt totale verzinsels dit.
Nee hoor Panos88, zie www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/... voor een bronvermelding in Nature en bij TNO
@ Panos88
Klopt! Het behoeft ook geen uitleg dat, wanneer er geld en belangen mee gemoeid zijn, men er lukraak op los verzint.
Bij de EU doen ze niet anders.
NasiGordon | 02-07-18 | 19:21
Weet je wat een tweetakt motor is?
dat het vooral wijven zijn die online shoppen wil ik ernstig betwijfelen. In mijn omgeveingskring is shoppen voor vrouwen een uitje met koffie en terras en maar rondsjouwen door die live winkels.
mannen daarentegen bestellen in mijn omgeving allemaal standaard online, zelfs alles dus, zelfs schoenen!
Mannen hebben hooguit 2 paar schoenen en kopen nieuwe als er een paar versleten is. Dit geldt voor alle kledij. Vrouwen daarentegen... Vul de rest zelf maar in.
mand.
Blous? Gozert ben je hosmo ofzo? Kerels dragen een overhemd!
Hoop dat dit echt massaal toeneemt in de grachtengordel en andere milieu zones!! Bakfietsmoeders bakfietsen gehinderd door Zalando pakketjes, heerlijk toch? En dat bestel gedoen rijdt toch buiten de spits, heb er geen last van
Het goede antwoord is: allemaal schat, koop eens een paar damesschoenen
Alleen vanwege de pasvorm draag ik uitsluitend Louboutins www.tradesy.com/i/christian-louboutin...
Als vrouw teken ik graag een verbod op vloggen. Wie wil dit zien? Een kwartier luisteren naar een vrouw die wil weten welke mannenschoenen haar te mannelijk staan. *kots*
Ja, echt, het komt allemaal door die stomme overheidscampagne van 30 jaar geleden: "Een Slimme Meid Is Op Haar Toekomst Voorbereid." Alleen begrepen ze de volgende hint van de regering daarna niet, toen de pil uit het ziekenfonds gehaald werd... Logisch, als je weet dat er ook nog wat was met één hersencel meer dan een koe. Oorspronkelijk was het antwoord: "Anders schijten ze heel vak K onder".... youtu.be/Qow1JHaSreU
Een slimme meid heeft snel een trui gebreid.
Weet je welk land daardoor echt totaal dichtslibt op het moment: Zwitserland. Wegen vallen ook lastig te verbreden.
Heel vroeger reed ik 1 x per jaar met mijn tweede man in zijn Jag naar www.gianlucagiussani.com/help-desk/cam... heel vermoeiend maar gelukkig viel ik nog voor Arnhem diep in slaap, gewikkeld in mijn enkellange nerts van 54 velletjes. Nu vlieg ik in mijn uppie 2 x 's jaars naar Ercan op een brede leren stoel van Pegasus om bij ING Famagusta te bankieren. Tijdens de overstap op het vliegveld dat de naam van de dochter van Ataturk draagt, ga ik taxfree shoppen. Ik wijs de spulletjes aan en ze worden franco NL bij het Viapunt van LuckyGirl of Lupuslupus bezorgd.
hmariavanempel | 02-07-18 | 16:22
Jij bezorgt ergogans dus al dat geld. En bedankt he!!
Dat is een wijdverbreid misverstand. Erdogan pompt naast jaarlijks 330 miljoen € sinds kort ook 75 miljoen m2 water de K.K.T.C. binnen. Ik geniet van zijn centen en zijn water.
hmariavanempel | 02-07-18 | 16:22 | favorietblock
En de toegevoegde waarde van dit bericht is (naast je eigen ego strelen)?
Marge op merkkleding is zo hoog. Nike geeft meer uit aan marketing dan het produceren van hun sneakers.
In bangladesh worden die dan ook met. Veel ijver in elkaar gekleefd.
Wanneer komt er trouwens een milieubelasting op online bestellingen? Ik moet in mijn winkel verplicht geld vragen voor een plastic draagtas, maar de online shops hoeven geen geld te betalen voor die milieu vervuilende bestelbusjes en blijven alles lekker (gratis) in plastic zakken sturen.
Helemaal waar!
Ik pleit voor belasting op bestellende vrouwen.
Ho ho, van Zeikhoven, gun deze vrouw haar pakketjes!!
Van zeikhoven die paketjes kosten onze sociale zekerheid niks. Als ze straks massaal naar de psychiater moeten is dat uiteindelijk duurder
Toename bestelbusjes: allemaal diesels haha.
Wat gaan de hypocriete Jesse Klaver & Lodewijk Ascher nu zeggen tegen hun hypocriete kiezers: Je mag geen spullen meer kopen via internet??
Ze heeft het over een grote doos...
Zou die Anna Nooshin doen! Maar alleen als ze d'r kop houdt. Wat een irritante stem, tering!
Liever een bestelbus met een paar dozijn pakketjes dan een paar dozijn gezinsauto's met één pakketje.
Bestelauto's rijden lekker door.
Eerst RPGs op personenauto's die meer dan 20km te langzaam rijden, we hebben niet voor niets 130km/u.
En kleefmijnen op iedereen die op de meest linkerbaan (bij 3 banen en meer) niet minstens precies de max snelheid rijdt, op de GPS-echte-snelheid, en dan ben ik nog coulant, want eigenlijk 4kmh erbij.
En de mensen die links blijven rijden, terwijl er voor hun een grap is, bij een grap moet je altijd er vol in gaan, en zeker niet links blijven rijden, want if you no longer go for a gap that exists, you are ...
Gap waar ik grap zei ,
En grap voor het geheel
Beste Pritt, gaan al die koop&vlog-verslaafde individuen dan met fiets&benenwagen naar de nieuwe V&D?
Binnenkort in DasKapitaal : Hudson's Bay vraagt surceanse aan.
Welke nieuwe V&D?
Shoppers die alles thuis laten bezorgen zijn erg, maar shoppers die op een werkdag in een winkelstraat/winkelcentrum gaan shoppen zijn nog veel erger.
Neem je speciaal vrij om op een werkdag naar de winkel te gaan en de drukte te ontlopen is het nog drukker dan in het weekend.
Hebben die mensen geen werk waar ze naar toe moeten?
LuckyGirl en Lupuslupus boffen met mij in de panelen, de hele dag slap ouwehoeren op GS en toch geld verdienen www.viatim.nl/word-viapunt/
Een ViaPunt heeft een gezellige representatieve persoonlijkheid
Een ViaPunt is vaak beschikbaar voor het afhalen van pakketten tussen 17:00 uur en 21:00
Een ViaPunt is sociaal en helpt graag de buurt
Een Viapunt leeft dan ook uit zo'n winkelkarretje, rolt zo lekker weg, binnenkort ook bij joú in de buurt?
Helaas is de allochtonenmeter in mijn buurt maar 0,9 %. Voor een optimale marktwerking moet net als voor de woningleegstand en op de arbeidsmarkt voor slaven dat percentage tussen de 2 en 3 bedragen. Niet meer maar zeker niet minder.
En niet te vergeten, die miljoen zogenaamde zzp'ers die menen allemaal iets te kunnen. De zelfbenoemden zonder diploma's zoals consultants, coachers, fotografen, schilders, stucadoors, beveiligers, financiële dienstverleners (allemaal). Ik heb een collega van de technische dienst die zich nu ook ingeschreven heeft bij de KvK. Hij zegt schilder te zijn. Wist nooit dat hij kon schilderen heeft er nooit in het verleden over gehad. Komt nu naar het werk met zijn gloednieuwe joekel van een bus. Hij zegt dat de gemiddelde wachttijd voor schilders zo'n 9 maanden is. Op zijn huidige werk bbijn zijn werkgever is hij niet meer vooruit te branden. Het zijn typisch zo'n kwakzalvers die bij jouw thuis beginnen aan een job, maar half maken en de tijd ruimschoots overschrijden wat afgesproken is. Er komt altijd wat tussen (lees grotere opdracht of geen zin)
Neem anders als je toch half in de verf dreigt te verzuipen binnen, een ZZP-coach Nederlandsche Taalvaardigheid In Geschrift...?
AttoMelani - Jaloers op mensen die de stap nemen zelfstandig en zonder baas hun geld te verdienen?
Gewoon 1 minuut blijven kijken en hopen op een papercut des doods bij het openmaken van zo'n doos. En nu weer door met die ARBEIT!
Van mij geen last, laat ze gewoon naar Spanje sturen.
Je gaat toch niet shoppen met die hitte.
Juist wel, overal airco.
Airco? Ik heb net Eneco gebeld, of ze die windmolens op zee niet even deze kant op kunnen zetten...
Toch jammer. Alle in de 70-er jaren in/rond de stad aangelegde wegen met twee rijstroken zijn nu terug gebracht naar wegen met één rijstrook.
Moest allemaal 'voor het milieu'.
Zoals we ook bij het winkelcentrum steeds meer geld voor het parkeren moesten gaan betalen vanwege het contract dat de gemeente met de uitbater van de garage had afgesloten. Ook 'voor het milieu'.
De vroegere ventweg bestat niet meer: daar waar vroeger de bakker, melkman, schillenboer, kolenboer, scharensliep, vuilnisman, orgelman, lorrenboer etc. gebruik van maakte zonder het overige verkeer te hinderen.
Het ging allemaal een stuk langzamer en er was beperkte keuze.
Maar jeetje, wat waren we toen goed bezig voor het milieu eigenlijk....
En trouwens ook voor ons stressniveau: de volwassenen van toen zijn de huidige ouderen die zo 'verschrikkelijk' oud worden?!
Terug naar de jaren '60/'70 ?
Van mij mag het. Al was het morgen.
Lijkt mij mooi: "met de kennis van nu" even opnieuw instarten op 1965 of zo...
Als sommige mensen blij worden van modeblogjes maken/kijken. Laat ze lekker. Sommige mannen van 30+ lezen nog japanse manga. Ik bedoel. Iedere gek een gebrek.
GS, rot nou op met die bikiniwijven... ik moet werken!!!
Niemand verplicht u om op GS rond te hangen terwijl u behoort te werken.
Nu gaat er wat goed, is het ook weer niet goed, want te druk op de weg!
Wat een zeikland vol met zeikmensen er in! Tis nooit goed!
Nee, en het wordt ook niet goed, nou goed!
Merci, een topikkie om mevrouw Berbaar op te wijzen vanavond.
Gek word je van kleding en schoenen die hier wekelijks afgeleverd worden.
Minder, minder, minder bezorgbusjes dan zijn mijn busjes sneller op hun bestemming ;)
Jammer dat jij nooit het busje weet te vinden.
U rijdt een volkswagen GTI? (Gordijntjes, Trekhaak, Imperiaal)?
Fijn om te weten. Berbaar zit enkel op GS om dat koopzieke wijf van m te ontlopen.
Nope Jos, ik rij natuurlijk gewoon elektrisch.
Heerlijk om nooit meer naar de benzinepomp te hoeven.
gratis retour. de doodsteek voor de kleine ondernemer. de multinational die toch belasting ontwijkt maakt het geen hol uit. en de vrouwen? tja ik zeg niets anders zit ik straks aan een d66 voorbeeldstraf
Ik bestel nooit meer iets per post dus mij valt niets te verwijten.
Pas soms eerst in de winkel, dan pas bestellen.
Of gelijk in de winkel als de prijs hetzelfde is als online.
En vergeet niet de gevallen dat de bezorger het pakket niet kan afleveren, want niet thuis.... Ik sprak een regiomanager van DHL en zij vertelde me dat ongeveer 60% van de pakjes niet bij de eerste bezorging afgeleverd kan worden. Met andere woorden, deze pakjes komen opnieuw in het bezorg proces. Daarnaast worden de bezorgers bij DHL tot op het bot financieel uitgekleed, gedwongen om zoveel pakjes per uur te verwerken en dus als F1-coureur door woonwijken te rijden... Vervoerders; de nieuwe maffia.
Moeten ze ook maar eens pakketjes na 18.00 afleveren als mensen terug zijn van hun werk en wel thuis zijn. DHL is inefficiënt, daar hoor je die manager niet over. Na 18.00 is het overigens niet druk op de weg en kunnen de bestelbusjes gewoon sjezen.
HoerieHarry | 02-07-18 | 14:56
Twee kleinkinderen van de bekendste paskamergluurder van NL, wijlen hannekesmaaier (Duitse immigranten) Nobile Prof Dr.Dr. A.C.R. Dreesmann, burggraaf van Cario, zijn volgens de Papers onlangs in Panama opgedoken. Blijf jij over.
Gewoon de pakketjes van DHL, UPS, POSTNL en GLS naar één sorteercentrum brengen, daar sorteren op wijk en dan die pakketjes dan door 1 bezorger laten bezorgen. Scheelt toch alweer 3 bestelbusjes die niet dezelfde kant op hoeven. Kan makkelijk, want bezorger is ZZP-er.
Daar wordt al over gedacht.
@ kweethetooknietbeter
Wat een slechte rekensom. Al die busjes zitten tjokvol hoor. Dus of het nu naar 1 of 10 soorteercenta gaat maakt niks uit. De hoeveelheid blijft hetzelfde.
Er rijden uiteindelijk dus nog steeds evenveel bestelbussen. Tenzij je nog grotere of dubbeldekkers inzet.
Niet dat ik niet mijn best heb gedaan, maar mijn maagdelijke vraagje Naturists try on swimwear gaf geen sjoege. Dat is dan wel weer in lijn met de NFN: kuis naakt tot je er dood bij neer valt. De NFN heeft inmiddels zowel het Almeerse Zilverstrand als Bussloo effectief om zeep geholpen. De rest is slechts een kwestie van tijd.
Noem me Julie Skyhigh: www.youtube.com/watch?v=eOVBNgF8378 Maar dan echt: www.youtube.com/watch?v=zCg4HyDuOwE Dat België wereldkampioen voetbal zou worden zou ik tevens niet erg vinden.
?? Ik woon vlak bij Bussloo en bezoek daar bij mooi weer het naaktstrand. Wat is er om zeep geholpen en wat heeft de NFN daaraan bijgedragen?
koeberg | 02-07-18 | 15:30 Dit dus: www.naaktstrand.info/gastenboek/Gasten... Verder geen kwaad woord over de enige nuttige nfnmedewerker Bernd Huyser maar die gereformeerde reflex moet er keihard af. Het is koren op de molen van onze tegenstrevers. #delftshout
Als ik het goed begrijp uit dat gastenboek heeft de sauna een stuk grond gekocht van RGV voor uitbreiding. Dat gaat ten koste van het naaktstrand dat dus kleiner wordt.
Ik ben niet recentelijk aan die kant van het strand geweest. Is er veel afgesnoept?
En jammer natuurlijk, maar is dit niet een zaak tussen thermen Bussloo en RGV? Waar beschuldig je de NFN van? Dat die dit niet tegengehouden hebben?
Pak het gratis retoursturen eens aan, zal je zien dat er gelijk minder bestelt gaat worden.
Dan is het niet meer 20 artikelen in drie maten en kleuren bestellen, en er 19 weer retoursturen...:
Het is al niet gratis, het zit bij de prijs in. Al die goedkope brol wordt heus wel betaaldt hoor. Meneer of mevrouw Zalando willen toch zeker wel metde pony in het zwembad vol chamagne.
Het is tegenwoordig al zover dat nieuwbakken chauffeurtjes op pad gaan met afgeragde 205'jes en Astraatjes om zoveel mogelijk pakketj0s af te leveren. Pakketdiensten als DHL maken er volop gebruik van. Het is de criminaliteit ten top om 19-jarige sneuzeltjes het ZZP-schap in te duwen.
Enige oplossing voor dit infarct is om een pakketbelasting in te voeren. Dan krijgt ook de fysieke winkelstand in de binnensteden weer een impuls en ontstaat er weer een gelijk, concurrerend speelveld.
ja! Pakket belasting! GL ruikt inkomsten ! Alsof een hogere belasting ooit tot minder verbruik heeft gezorgd.
Doe even net alsof jij niet sarcastisch bent: parkeergeld schrappen en fatsoenlijk + betaalbaar openbaar vervoer zou veel beter zijn.
Hypothetisch voorbeeld betaal hier voor 'n retourtje Utrecht 33 euro, met de auto 16 euro. En in laatstgenoemde zou ik nog 4 extra mensen (+ schoenmoeder opgevouwen in de kofferbak) mee kunnen nemen, ook dit is uiteraard denkbeeldig.
Breng jij ze even op ideeen poepnagel. Strax zeg je nog dat er belasting over inkomen moet komen.
Je betaald al voor verzenden.
Winkels gaan nog eens heel groot worden.
Ik heb dan liever kleinere, gespecialiseerde winkeltjes, met personeel met verstand van zaken.
@kweethetooknietbeter
Jij wel, de meeste mensen niet.
De tijden van in de pashokjes gluren zijn definitief voorbij.
ook dat kun je online doen
Na een korte scan van deze filmpjes kan ik alleen maar concluderen dat er een wereld is die ik nog niet kende! Wat zijn deze vrouwen belangrijk zeg.
Dat vinden ze vooral zelf.
Ik was al bijna iets denkende over de volgorde waarin GS de dames op dit hoernalistieke stukje plempt. Maar gelukkig zijn ze gewoon op alfabet gesorteerd en niet op uiterlijk.
Side-note, omdat het kan:
Allemaal op diesel voor een afgeprijsd wegenbelastingtarief want "ondernemer".
Ik als loonslaaf mag het viervoudige ophoesten voor mijn eco-diesel gebakje, vuile milieunazi-racist die ik ben.
Wie zou er meer kilometers mee maken?
Ik denk met u mee, neem het OV.
En alles gaat weer retour omdat het niet 'mooi' staat of toch niet past.
Het valt niet mee met maat 44 in een 36...
LOL!
Zijn genoeg die echt verschillende maten bestellen, vrij onbeschaafd omdat het vaak niet opnieuw verkocht wordt.
Laat mij maar offline kleding kopen, ook kudt maar nog altijd beter dan dat gehannes online. En die 1 keer in de 2 jaar is nog net te doen.
Boris die Sauertopf | 02-07-18 | 15:00
Ik kan je verzekeren dat het grootste gedeelte van die retouren nog wel opnieuw verkocht worden als het er nog toonbaar uitziet. In bulk per kilo zelfs. Komt dan voornamelijk terecht op markten in Oost-Europese.landen waar men voor een habbekrats (naar Nederlandse maatstaven) toch nog wat fatsoenlijke kleren kan scoren. Overigens weten webshops vrij precies hoeveel ze retour gaan krijgen. Dat zit gewoon bij de verkoopprijs ingecalculeerd.
Ja hoor, geef mij maar weer de schuld.
Dit gaat over Nederland.
Woon in de EU , dus kan ook in Nederland bestellen, soms ook in Amerika.
zeikerd.
Gaat allemaal naar cambrils, want ik heb een postbus, dan leveren ze niet.
Ik begrijp mezelf niet, dat ik op jou reageer.
Wel eens van grapje gehoord, nee, je lijkt wel een Duitser, die kennen ook geen grapjes, zeurpiet.
Als ze zelf de straat op gaan, is het leed helemaal niet te overzien...
Eensch. 30 pakketjes 1 x per busje is toch minder kilometers dan 30 x op en neer in een Nissan Micra.
Jah, 1e reacie ook mijn gedachte:
Kooplustige dames zijn van alle tijden.
Ze wachten nu ze tenminste thuis op de buit,
zonder het verkeer te belasten.
@GS: Your logic is flawed.
REAGEER OOK