Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Noodlijdende NPO-maffia gaat naast kijkers nu ook Telecom-bedrijven afpersen

Elke 60 seconden sterft er een Dolf Jansen, dus geef gul

De NPO. Wat je noemt, een dynamisch, jong en gedreven bedrijf. Maar Floortje Dessing is overal al geweest en het overlijden van Twan Huys laat zijn sporen na, dus niemand kijkt nog NPO. Om dat financiële verlies te compenseren moeten kijkers niet alleen extra geld betalen voor content waar ze al belastinggeld voor afdragen, nu worden media- en telecombedrijven ook nog eens door godmother Rijksma een oneerbaar voorstel gedaan. Het zit namelijk als volgt. In het uitgelekte plan zijn TV-aanbieders wettelijk verplicht NPO-zenders de lucht in te slingeren, maar daar moeten ze ook nog eens voor betalen. In Duitsland zijn aanbieders ook verplicht MerkelTV te airen, maar daar kríjgen de aanbieders voor betaald, niet andersom. Aanbieders reageren dan ook ontzet. "Vijf euro? Op je muil gauw", aldus een woordvoerder van VodafoneZiggo, de NPO's grootste klant. "Whut, no money? Here, suck a cock!", aldus KPN. T-Mobile laat ondertussen weten niet voor commentaar beschikbaar te zijn omdat "ons voltallige bestuur nu gewoon ff lekker een weekje met de duim in de reet zichzelf in slaap aan het janken is, want dit kunnen we dus gewoon niet betalen." Het kan verkeren, daar in medialand.

Social

Reaguursels

Inloggen

Er komt bij mij altijd een beetje maagzuur naar boven als ik die dolf jansen zie of hoor.

Deviant | 05-06-18 | 00:43

Prima allemaal. Als *niemand* die 2,95 betaalt ("ach wat is nou 2,95?", maar dat wordt snel meer), is het snel afgelopen met die avonturen.
Maar ja, we willen kaiken he en je "houdt het toch niet tegen".

Prima hoor, maar dan stoppen met mekkereren. Dafuq, het is me een raadsel waarom iemand hier in zou trappen...

xspalm | 04-06-18 | 21:37

NPO? met die histerische meuk? Ik kijk BBC en netflix. De NPO kijkcijfers mogen naar 0. Ga.weg. Het doet zeer aan mijn ogen.

fabeltjesland | 04-06-18 | 19:29
-weggejorist-
poiuytrewq | 04-06-18 | 18:52

Stoppen met NPO, vrijgekomen budget naar onderwijs en zorg. De "talenten" vinden hun weg wel naar de commerciële omroepen.

priks | 04-06-18 | 17:10 | 3

Dat onderwijs en zorg is net zo’n bodemloze put als de NPO. Peperdure universiteits gebouwen met dito directies die speculeren met ‘overschotten’ daar moet ook zo snel mogelijk een einde aan komen. Al het extra geld voor zorg/onderwijs komt aantoonbaar nooit op de werkvloer terecht.

Trumme | 04-06-18 | 18:18

Trumme | 04-06-18 | 18:18
Ok vrijgekomen budget naar gratis drank, drugs en hoeren voor iedereen!

priks | 04-06-18 | 18:27

Enig idee hoeveel dat is? Totale budget voor 2018 is vastgesteld op 800 miljoen. Daar kunnen heel veel arme en zieke kindertjes mee gered worden. Vanaf dit jaar zien we ook een verdacht vage begroting. Was vorig jaar alles netjes nog in harde cijfers, nee, dit jaar gaan we alles in fokking procenten publiceren. Hier de link. Pas op, pdf-alert: www.cultuur.nl/upload/documents/advie...

prakkie | 04-06-18 | 21:06

Oh ja, moeten we gaan betalen voor Paul de Leeuw..
Dat nooit, mooi, prima, goed plan, next

Zorc | 04-06-18 | 16:56 | 1

NPO is al enige tijd overleden en begint nu serieus te stinken.

priks | 04-06-18 | 16:48

Nou, dat wordt dan neem ik aan het einde van alle publieke omroepen.
Mogen ze trouwens meteen even alle schade die ze gecreëerd hebben vergoeden en wanneer dat gebeurd is hebben ze talloze miljarden schuld.

Leukautootje | 04-06-18 | 16:47

Als we Ziggo het zenderpakket dan kunnen kiezen is er niets aan de hand. Ze graven hun eigen graf die idioten. Heerlijk

mondkapje | 04-06-18 | 16:45

Zelfs in de grootste dictaturen hoef je niet te betalen voor staatspropaganda! Waarom in dit land dan wel?

Brou Is Back | 04-06-18 | 15:57 | 1

We betalen al jaren via het kijk- en luistergeld, wat men in de inkomstenbelasting heeft gestopt. Iedereen die werkt betaalt dus mee aan de NPO, of je wil of niet.

prakkie | 04-06-18 | 21:07

Dat muil op de foto verziekt de toch al moeilijke maandagmorgen totaal. Er is toch wel iets beters voor de visueel ingestelden?

Rien7847 | 04-06-18 | 15:51

Gewoon de NPO doorgeven in 320x200 resolutie, zodat men aan de verplichting voldoet, maar er in de praktijk geen hond meer naar kijkt. Wil NPO meer? dan flink betalen.

Flatulent | 04-06-18 | 15:49

Documentaires en nieuwsvoorziening, dat wil ik van de NPO. Entertainment en sport kunnen we ook wel volgen bij de commercielen. Al die "leuke" programma's met BN'ers en nog leukere cabaretiers kan ik missen als kiespijn.

lingo star | 04-06-18 | 14:58 | 1

Ik kijk alleen nog naar cabaretiers die de islam op de hak nemen.
Nou, dat scheelt dus een hoop tijd.

piloot47 | 04-06-18 | 15:05

Gewoon 1 kwalitatief NPO kanaal met propagandaLOOS nieuws en wat kwalitatieve docu's. Geen reclame, enkel wat politieke partijen shit. Al die Balkenende norm+ figuren naar de commerciëlen sturen. Budget halveren en dan hebben ze nog méér dan genoeg.

Oepsie1234 | 04-06-18 | 14:54

Ik ben klaar met de NPO. Dat ze voor vermaak van mijn centen op reis gaan naar verre oorden, terwijl ik in de crisisjaren mijn vakanties heb moeten opgeven.

Ik had gehoopt op een regering die er korte metten mee zou maken en het hele circus zou terugbrengen naar een informatief medium.

Af toe gebruik ik het nieuws van de NOS.nl nog wel eens voor het weer of de policore linkse achtergrond van het nieuws. Drie stagiaires van Dwars en een overtypmiep van meteo-gegevens. Wat zou zoiets kosten?

Rommelende Onderbuik | 04-06-18 | 14:51

Jaaaaaa, laten we alles gaan vervangen door commericiele pulp: Dertien in een dozijn series met reclameblokken van 10 minuten minstens. Wat zal dat de kwaliteoit en het aanbod ten goede komen! En we hebben nog maar 279 van die kwaliteitszenders.

Beste_Landgenoten | 04-06-18 | 14:28 | 4

Vanilla | 04-06-18 | 14:45
Ik begrijp echt wel waarom het draait: De NPO zendt niet genoeg uit in het rechts-populistische straatje, daarom moet het weg en om geen enkele andere reden. Ik erger me dood aan al die pulp op TV en de NPO is daarop een uitzondering, als je het hebt over kanaal 2 en 3. Maar goed, kijk lekker naar FOX, daar vind je genoeg dat je bevalt.

Beste_Landgenoten | 04-06-18 | 15:47

Beste_Landgenoten | 04-06-18 | 15:47
Mooi die "linkse" aannames van je. Je lijkt DKS wel. Ik kijk helemaal geen tv, helemaal niet nodig met al die imbecielen op internet!

Vanilla | 04-06-18 | 20:17

Welke hoogstaande niet-commerciële non-pulp hebben we het dan over die niet net zo goed door commerciëlen geproduceerd kan worden? Al die Paul de Leeuw programma's, De Wereld Draait Door (voor een half miljoen belastinggeld per presentator), Vier Handen Op Één Buik (snufje uitbuiting), Spuiten en Slikken (informatief misschien, maar ook pulp), kookprogramma's, bij mensen in huis of B&B kijken, bevooroordeelde journalistiek in Nieuwsuur, Eenvandaag, Buitenhof, het Journaal, etc.?

En nee, ze zendt niets rechts of "populistisch" uit. Dat is ook de kern van het probleem. Het is een omroep voor heel Nederland, maar zendt voornamelijk propaganda uit voor de linkerhelft of als je mild wil zijn de politiek correcte helft en het "partijkartel". Op kosten van de belastingbetalers die netto het meest bijdragen uit de rechterhoek... Nog afgezien dat ik er als "populist" niet van gediend ben onder dwang geld af te moeten staan, laat staan om door minkukels beleerd te worden met een vanuit mijn perspectief nogal abjecte mening. Die ik echt niet ga veranderen wegens dat gemiep.

Heb allang mijn tv de deur uit gedaan en zie de drek mooi samengevat op Teletekst. Heel af en toe kijk ik nog eens naar een programma op de NPO site omdat ik het leuk of interessant vind: Kunst en Kitsch (ook niet echt hoogwaardige tv), 2 voor 12, Per Seconde Wijzer, Ik Vertrek (altijd mooi wanneer iemand dit land weet te ontvluchten en laat zien dat je elders toch echt ook wel beschaving hebt) en af en toe een documentaire, al zie je vaak mijlen van tevoren aankomen welke invalshoek genomen gaat worden. En geen daarvan heeft de kwalificatie dat een commerciële zender het niet net zo goed kan maken.

Wol | 05-06-18 | 14:29
▼ 1 antwoord verborgen

Trek toch die stekker er uit. dat scheelt een hoop centen, ergernissen en, (mag ik dat zeggen? Ja , dat mag ik zeggen) een zooi pseudo bekende Nedergraaiers die te pas en te onpas in je gezicht worden gesmeten met allerhande meuk zum kotschen.

dorstig! | 04-06-18 | 14:26

Als het slecht gaat met je bedrijf de prijs verhogen en meer barrières opleggen om je product aan de man te brengen. Tja.

Dutch_Holland | 04-06-18 | 13:59

Prima, maar dan ook de bijdrage van het rijk verminderen met het bij de kabelaars opgehaalde bedrag.

Blasfemie | 04-06-18 | 13:55

""Er zal vast wel een compromis uitkomen, waar de overheid vol enthousiasme voor gaat, en eentje waarbij de belastingbetalers nog steeds de tekorten mogen aanvullen.""
@ Deflatiemonster | 04-06-18 | 13:21
Je bedoelt natuurlijk een "nieuw" extra Luister-en-Kijkgeld van Euro 170,00 per jaar?

telelezer | 04-06-18 | 13:48

Nog een paar jaar en je krijgt 'gratis' de NPO-website als browser-extensie bij je internetaanbieder, vooral wanneer je geen tv-abo meer hebt. Wordt lachen.

A.U.EnLeven | 04-06-18 | 13:40 | 1

Breng ze nou niet op ideeën.

Vrouwtje_haram | 04-06-18 | 14:27

Toch kijken nog veel mensen naar de NPO. Op zich zou het niet zo vreemd zijn dat aanbieders als Ziggo iets gaat meebetalen. De tarieven van deze provider zijn vrij fors. Ziggo Sport is officieel gratis, maar door de tariefstijgingen is dit al dubbel en dwars door de abonnees betaald. Sommige Kamerleden hebben het over dubbele belasting, wanneer er betaald moet worden voor NPO Start. Dit vinden ze niet eerlijk. Ik ga er vanuit dat deze partijen nu ook met voorstellen komen belasting over spaargeld af te schaffen, de erfenisbelasting te schrappen etc. Want over die gelden is ook meerdere malen belasting geheven.

Mannes | 04-06-18 | 13:35 | 3

Je kan ook die belachelijk salarissen matigen he!

Vanilla | 04-06-18 | 13:51

Schopt e naar boven.

Vanilla | 04-06-18 | 13:51

Omdat zo'n tarief voor alle aanbieders hetzelfde zou zijn zou het heel makkelijk zijn voor alle aanbieders om al hun tarieven te verhogen met het bedrag dat ze moeten afdragen. Bijna alle Nederlanders zullen dat dan dus moeten aftikken als een verkapte belasting via de kabelaar. Dat is dus dubbele belasting, maar ook nog eens op een rare manier geheven. Waarom kan de NPO zich niet gewoon aan het gestelde budget houden? Dat is haar taak.

Blasfemie | 04-06-18 | 13:51

Over Twan Huys gesproken, daar ga ik echt niet voor mijn plezier bij RTL4 naar kijken, net zo min als dat ik dat deed toen Humberto Tan dat Late Night presenteerde.

Het probleem van TV is dat je bij de commerciële niet om die lange reclame blokken heen kan sinds iedereen digitale TV heeft. Ziggo/KPN/etc. weet waar je naar kijkt en als je gaat zappen omdat je geen zin hebt in weer een reclame blok van bijna 10 minuten, start men synchroon met reclame blokken op allerlei andere zenders zodat je alsnog overal reclames ipv de programma's ziet. Op die manier hou je vanzelf wel snel op met TV kijken.
De NPO, ondanks de vele omroepen, is veel te éénzijdig, veel te veel een roeptoeter van de gevestigde orde en het politieke kartel in DH (wat overigens tevens voor RTL Unilever TV geldt) met daarnaast een overvloed aan stupide programma's met een soort van BN'ers, die ik verder niet ken, die dan op reis gaan en/of spelletjes doen wat zonde van de zendtijd en daarnaast het geld dat het kost om te maken en die mensen te betalen (al denken ze daar ongetwijfeld zelf anders over). Inhoudelijk is het vaak pover, dus waarom zou je nog kijken?!

Tot slot: Uitzending gemist. Tot +/- 1 1/2 jaar terug kon je tot in lengte der dagen van alles terug kijken. Nu niet meer, dan wel je moet er (opnieuw) voor betalen. Jammer, dan niet! Dankzij een veelvoud aan andere, betere, leukere, interessantere dingen die er op het web te vinden zijn, en het feit dat de NPO zich zelf op slot zet, maken zij zichzelf steeds overbodiger.

GeinPonempie | 04-06-18 | 13:34 | 3

"Nu niet meer, dan wel je moet er (opnieuw) voor betalen."
Hahaha, wat een mop he. Hij blijft leuk.

Cobalt bomb | 04-06-18 | 14:46

Er hangt een externe harde schijf aan mijn TV waarmee ik programma's van commerciëlen (af en toe een behoorlijke film bijvoorbeeld) opneem in HD en later bekijk en de reclameblokken vrolijk doorspoel (paar seconden werk per blok).
Wanneer ik op de pauzeknop van mijn smart-tv druk wordt het lopende programma gepauzeerd (via de externe disk) en kan ik het later weer starten, waarna de reclameblokken ook weer doorgespoeld worden.
Ook kan ik een programma op het ene kanaal op de harddisk opnemen via de normale ziggo-aansluiting en tegelijkertijd een ander programma streamen via apps op mijn smartphone (bv via ziggo go) - dat komt op een andere ingang van de tv binnen en zit elkaar dus niet in de weg. Daarna bv de opgenomen film terugkijken en de reclameblokken doorspoelen.
Kortom: niets meer te maken met die vermaledijde commercials (bijna, ik zie ze nog wel voorbijflitsen op vele malen de normale snelheid en geluidloos - geluid: de grootste ergernis van de reclame).
Tip: let aan het begin van het reclameblok op welke firma meldt: 'dit programma wordt verziekt door.....' en stop met doorspoelen als die mededeling weer voorbij flitst.
En je hebt gelijk met die gesynchroniseerde reclameblokken bij alle commerciëlen: mag zoiets wel? Iets voor de mededingingsraad? Reclamekartel?

piloot47 | 04-06-18 | 15:01

Aanvulling: dat streamen gaat via de Chromecast en een hdmi-ingang.

piloot47 | 04-06-18 | 15:18

Uiteindelijk komen die kosten ook weer terecht bij de consument waardoor de burger op slinkse wijze driemaal wordt genomen door Shula.

BozePaarseMan | 04-06-18 | 13:32 | 1

Het lijkt mij een bizarre ervaring om door Shula Rijxman genomen te worden. Brr. Dat beeld krijg ik voorlopig niet meer weg.

klaas.heitinga | 04-06-18 | 13:46

Ouderwetse TV zenders zijn geriatrische patiënten!

Ik zet de TV nog wel eens aan en stem af op de NPO voor Nieuwsuur, het 8uur of late journaal, dan wel RTL4 om 19:30 of RTL-Z voor een later journaal als ik s'avonds thuis kom. Maar dat is het dan wel, en ook dat steeds minder.

GeinPonempie | 04-06-18 | 13:31 | 1

Ik doe dat alleen als ik zin heb me te ergeren. Dat gebeurt steeds minder vaak.

obominotie | 04-06-18 | 18:03

Gooi de groot verdieners er maar uit NPO, nergens voor nodig die achterlijke hoge salarissen!!

ikgeloofhetniet | 04-06-18 | 13:29

Meer dan dertig personen boven de Balkenende norm bij de NPO. Ze moeten zich schamen die werknemers bij de stazieomroep! Laten we de NPO gewoon achter de decoder zetten en wie dan toch wil kijken nou die betaald dan maar. Wedden dat ze dan geen bestaansrecht meer hebben. Stelletje linkse verkwisters!

Rdock | 04-06-18 | 13:25

De BBC, reclameloos topkwaliteit zender. Wat een gigantisch voorbeeld voor de NPO.

MichelDenHaag | 04-06-18 | 13:25 | 5

Mwah, de BBC 1,2,3 en 4 mogen dan reclameloos zijn maar export zenders zoals BBC First en BBC entertainment hebben gewoon reclameblokken daarnaast verkopen zij hun formats en programma's voor heel erg veel geld. Top Gear is daar een voorbeeld van. "Top Gear: BBC looks abroad to sell its wares as it milks car show cash cow". www.independent.co.uk/news/media/tv-r...

Basil Fawlty | 04-06-18 | 14:37

Basil Fawlty | 04-06-18 | 14:37
Net als heel holland kakt en noem maar op. Verder is de BBC zo "correct" als de neten.

Cobalt bomb | 04-06-18 | 14:43

BBC is een van de grootse fakenews producenten ter wereld.

obominotie | 04-06-18 | 18:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom betalen we eigenlijk voor die meuk als we er geen gebruik van maken? Kan ik mijn NPO lidmaatschap niet opzeggen wegens religieuze redenen ofzo?

Bozepanda | 04-06-18 | 13:24 | 1

Alleen wegens overlijden of emigratie eindigt dat lidmaatschap. Het eerste kan met religie in verband worden gebracht.

SlimmeBelg | 04-06-18 | 13:45

Het plan is zo asociaal dat dit niet de ware opzet kan zijn. Er zal vast wel een compromis uitkomen, waar de overheid vol enthousiasme voor gaat, en eentje waarbij de belastingbetalers nog steeds de tekorten mogen aanvullen.

Deflatiemonster | 04-06-18 | 13:21

Als particulier bedrijf het ministerie van desinformatie betalen om uw eigen diensten aan te bieden....

Lt-Kol Kilgore | 04-06-18 | 13:17

Heeft iemand een adresje waar je tegen een redelijke prijs dorsvlegels, kundig gewette zeisen, en eikenhouten knuppels van goede kwaliteit kunt bekomen? Het wordt tijd dat wij, het grauw, in opstand gaan komen.

ParanoidAndroid | 04-06-18 | 13:16 | 1

Wolla, je weet toch, bij de Gamma?

piloot47 | 04-06-18 | 15:11

tijd om dan direct ook het Ziggo abbo op te zeggen.. voortaan een mooie internet verbinding..

fikkieblijf! | 04-06-18 | 13:14

De waanzin voorbij. Gesubsidieerd en wel nogmaals geld vragen voor een wettelijk verplichte uitzending. Holy shit, dat is rattig.
Niveautje, de beul slaat eerst even je laatste gouden tand uit je bek..

Kouwe Kees | 04-06-18 | 13:13

Een referendum over het bestaansrecht van de NPO zou wel een interessante uitslag kunnen geven. Al helemaal als alle kosten per hoofd worden gespecificeerd.

Ik kijk die bocht niet, al die policor is slecht voor mijn bloeddruk en mijn humeur. PravdaTV

Vanilla | 04-06-18 | 13:09 | 4

Dat zal ongetwijfeld. Van mij mogen ze de tent opdoeken, ik kijk er nooit naar.

Vanilla | 04-06-18 | 13:32

@ Eigenaar_IJsland | 04-06-18 | 13:12
Onzin. Allereerst zal zelfs onze NPO zich niet met dat argument verdedigen, omdat dat ze openstelt voor de faire opmerking 'we doen het niet voor de rest van de wereld'.

Daarbij is de content van de NPO helemaal niet wereldwijd toegankelijk; via een niet-Nederlands IP-adres kun je niet alles bekijken. Tuurlijk kun je een VPN aanzwengelen, maar dat is een workaround.

Sjors W. | 04-06-18 | 13:43

Eigenaar_IJsland | 04-06-18 | 13:12
Hoeveel van die 17 miljoen zijn echte kostwinnaars?

Cobalt bomb | 04-06-18 | 14:42
▼ 1 antwoord verborgen

Het Gooise matras ligt nu éénmaal vol met unieke talenten en dat kost een paar centen.
Voordat je het weet worden ze weggekocht door het buitenland zoals de financiële boys en girls..
Of....

Jimmy Mc Clure | 04-06-18 | 13:07

“Whut, no money? Here, suck a cock!"
————
Terrifying idea in combination with the photo...

wezen | 04-06-18 | 13:04

Met de daling van de kwaliteit van het aanbod zou je eerder denken dat de NPO een minder grote muil zou opzetten. Maar nee, Reichsman dramt de NPO zo de ondergang in.

VeelTeSteil | 04-06-18 | 13:03

Dit is de druppel. Burgeroorlog, NU!!!

Mark_D_NL | 04-06-18 | 13:02 | 3

Te paard, hooivork in de aanslag! Te paard, zeg ik je!

Glasgow Argus | 04-06-18 | 13:03

Vindt de NPO vast best zolang ze de uitzendrechten krijgt en een pro-NPO factie die wint...

Wol | 04-06-18 | 13:05

"De gematigde rebellen van de NPO hebben in Nederland hebben met succes de afvallige enclave Amsterdam verdedigd tegen de regeringsgezinde troepen van de PVV"
--
"Rebellenleider Pauw wil niet verder praten met de UN vredesmissie onder leiding van Mugabe over een staekt het vuren".

Mark_D_NL | 04-06-18 | 13:09

Afgezien van partijen als overheidsorganen en bankinstellingen is het moeilijk kiezen welke partij de grootste schurk is, maar ik denk telecomaanbieders net ietsjes meer dan de NPO.

mozaard | 04-06-18 | 13:02 | 1

Aangezien npo toch wel in handen is van de overheid, zou ik de energiebedrijven willen toevoegen.

SlimmeBelg | 04-06-18 | 13:51

Wanneer er geen publieke omroep zou bestaan, zou er geen enkele politieke partij het in zijn hoofd halen om Zealand'n enorme berg belastinggeld uit te trekken voor staatspropaganda. Waarom we een relikwi uit het verleden in stand houden is mij een raadsel.
Voor staatsberichten kan ook tijd worden ingekocht bij de commercielen, of een internetkanaal worden opgericht. Tegen een fractie van de kosten.

Winter_is_coming | 04-06-18 | 12:59 | 3

*Zealand'n -> zo'n. Shitty autocorrect/te lui om na te lezen.

Winter_is_coming | 04-06-18 | 13:00

Relikiwi’ s uit New Zealand?

Glasgow Argus | 04-06-18 | 13:02

Ik heb mijn dag niet :-)

Winter_is_coming | 04-06-18 | 13:15

De hele vertoning is een afleidingsmaneuvre om het plebs voor te bereiden. Er zit vast een (natuurlijk dure) "nieuwe" Kijk-en-Luistervergunning aan te komen voor een dik bedrag; dus ga maar
sparen mensen. Zal vast wel zo'n Euro 170,00 per jaar gaan kosten, zoals in veel omringende (EU...!!!) landen.
Mark my words!

telelezer | 04-06-18 | 12:59

Al tientallen jaren steunt de NL belastingbetaler verplicht het Hilversumse Sodom en Gomorra, dat draait om sexueel misbruik door witte mannen, een soort metoo schandaal waarbij Harvey Weinstein zou verbleken.
Dus geef gul, want wat Harvey kon, dat kunnen wij veel beter, massaler en smeriger.
Ongelooflijk dat de Stas dit allemaal bewust laat begaan.

Atlas Shruggs 10 | 04-06-18 | 12:59

Kolere. Net hersteld van buikgriep en kan gelijk weer bivakkeren bij de WC.

El Gouda | 04-06-18 | 12:57

Wie het wil kijken moet zelf maar betalen. Dus stoppen met dat nos ding te financieren uit de belastingpot. Onzin. Alles wordt geprivatiseerd, alleen het propaganda vehicle van Den Hagistan niet. Tsja...

Mark_D_NL | 04-06-18 | 12:55 | 3

""Wie het wil kijken moet zelf maar betalen.""
DAT doen we immers al via de belastingen

telelezer | 04-06-18 | 13:01

Ja, maar dan wil ik niet meer betalen want ik kijk toch niet. En als het dan niet meer in mijn zenderpakket zit is dat makkelijk aan te tonen. Dus, weg met verplicht betalen voor die rommel.

Shitting Bull | 04-06-18 | 13:15

Ik zou ook graag mijn AOW premie voortaan in mijn eigen zak willen steken (had ik het 45 jaar geleden al maar kunnen doen), en geen bpm meer voor een auto betalen en geen 'vermogensrendementsheffing' van een verondersteld rendement van 4% meer willen betalen en geen huurwaardeforfait bij mijn inkomen optellen voor een woning die alleen maar geld kost aan onderhoud en ben dus bewust geëmigreerd en als ik het langer dan 10 jaar heb volgehouden, hoeven de kinderen ook geen erfbelasting te betalen, als er nog wat over mocht zijn, de kans is klein, maar de gedachte motiveert me enorm. En deden ze er nog maar goede dingen mee, zoals bijvoorbeeld de katholieke missionarissen wereldwijd hebben gedaan, maar nee hoor. Alles voor de indoctrinatie.

SlimmeBelg | 04-06-18 | 13:57

stierf er maar elke 60 seconden een Dolf Jansen...

Bert Konterman | 04-06-18 | 12:52 | 1

Near miss voor Jan Jaap van der Wal...

Glasgow Argus | 04-06-18 | 12:59

Gewoon opzeggen die kabel, zinloze tijdverspilling dat zappen, het scheelt je een hoop Goedmens, moslim-, Rutte, EU propaganda, ergernis en geld.
Je krijgt je leven ermee terug en je gezonde verstand.
Wel aangenomen dat je dat had voordat je ermee begon.

BosrandDirk | 04-06-18 | 12:52 | 1

Wellicht kan je het dan nog ontwikkelen, de inhiberende factor is immers weg.

Cobalt bomb | 04-06-18 | 14:31

Prima, maar dan wil ik ook de keuze om alle NPO-zenders uit mijn pakket te kunnen gooien. En dan krijg ik dat belastinggeld ook terug.

The_Black_Knight | 04-06-18 | 12:52 | 3

""En dan krijg ik dat belastinggeld ook terug""
Hahahaha

telelezer | 04-06-18 | 13:02

Hahaha. Jij zit zeker ook nog te wachten op die 1000 euri van eu slaaf rutte de mh17 slachter.

Mark_D_NL | 04-06-18 | 13:35

En ik wacht nog steeds op dat kwartje van Kok, inmiddels met inflatie en vele liters getankt later een klein vermogen waard, ik schat enkele tienduizenden euro's, tienduizend gulden om precies te zijn.

SlimmeBelg | 04-06-18 | 13:59

Dorpsschreeuwers als Jolo etc. zijn helemaal geen journalisten, nooit opleidingen gevolgd en daar zitten er nog tientallen van daar, van Lodiers tot toneelmeisjes Plag, Veenhoven etc.etc.etc.
Helemaal opnieuw beginnen met goede afgestudeerden, politiek neutraal en een salaris van een onderwijzer.

hagelkruis | 04-06-18 | 12:51

De NPO? Dat is toch die oneerlijke concurrentie van Sunweb, Tui, Kras en noem ze maar op.

watergeus | 04-06-18 | 12:50

This dat vrouwlief en kids nog GTST, Grey's en Nickelodeon kijken, anders had ik die tv er allang uitgedonderd.

miknic | 04-06-18 | 12:50 | 1

Zij blij dat u geen interesses heeft.

SlimmeBelg | 04-06-18 | 14:01

Van mij hoeft Ziggo NL123 niet op te nemen in het pakket. Of anders tegen betaling aanbieden. Denk niet dat veel mensen daar dan voor kiezen.

Hypno2050 | 04-06-18 | 12:47

Nou, die doodsstrijd van dat staatsomroepje neemt aparte vormen aan. Je zou er maar werken.

Mark_D_NL | 04-06-18 | 12:47 | 2

Met die Jan Slagter voorop... Toucheert zo'n 200k per jaar dus. Nu snap ik die suikerneus wel.....

Ommezwaai | 04-06-18 | 12:49

Ommezwaai | 04-06-18 | 12:49 |
Juffrouw Marijnissen?

Langshetrandje | 04-06-18 | 12:59

Terug naar 1 zender voor de NPO. Belastingbijdrage navenant omlaag, alleen nog maar de NOS op dat kanaal en de rest van die klootzakzenders moet maar commercieel gaan.

Conan de Rabarber | 04-06-18 | 12:46 | 1

Niet commercieel ? Het zijn de uitvinders. 'Twee walletjes'.

SlimmeBelg | 04-06-18 | 14:02

De publieke omroep moet zich domweg beperken tot exact de publieke functie. Een zender met mededelingen van de rijkscommissaris volstaat.

Alle kwizzen, reisprogramma’ s, sportprogramma’ s en docu’ s kunnen veel beter via het internet c.q. commerciele znders worden verspreid.

In poaats van drie keer betalen voor de NPO, gewoon de NPO terugsnoeien tot een derde van de huidige omvang. De parasitaire omroepverenigingen dwingen om hun commerciele activiteiten via een commerciele zender te verkopen. Er zijn weinig formats zo commercieel als Boer zoekt Vrouw of hoeheetdatprogrammametmensendietaartenbakken. Prima voor RTL, kan Unilever zijn bakproducten makkelijker vermarkten.

En Shula Rijxman met haar villa in Blaricum? Moeten we daar nog woorden aan vuil maken?

Glasgow Argus | 04-06-18 | 12:44 | 3

Het lijkt me alleszins redelijk dat BNN/JOOP lekker commercieel gaat. Noem de zender MeToo24 of zo. Producenten van vrouwenbier en Defensie staan vast te springen om advertentieruimte in te kopen.

atheïstisch stemvee | 04-06-18 | 12:50

Definieer alstublieft 'publieke taak'. Ik heb er hen nog nooit op kunnen betrappen een dergelijke taak zelfs maar proberen uit te voeren. Ik denk dus dat het onwetendheid is. Dat ze met gemeenschapsgeld de gemeenschap ook objectief dienen te informeren. Rekening houdend met de samenstelling van de samenleving, van het politieke en maatschappelijke landschap. In plaats van maar te blijven indoctrineren, dicteren en te vergoeilijken.

SlimmeBelg | 04-06-18 | 14:08

NPO 1: 50 minuten lang overheidsnieuws en 10 minuten per uur ongekleurd nieuws. En dat elk uur van de dag. Geen amusement, natuurdocu's kijk je maar op internet of je koopt de bluray, geen boeren die een neukertje zoeken, geen abstracte dansdebielen, geen moeilijke linkse brillen. Enkel nieuws en bekendmakingen. Boring as hell, kost niets.

Vrouwtje_haram | 04-06-18 | 14:15

> Niemand kijkt nog televisie.
Ik ook niet. Misschien gemiddeld een half uur tot een uur in de week.
Maar positief voor de NPO: dat kleine beetje dat ik nog tv kijk is wel 100% NPO (dankzij uitzending gemist). De laatste keer dat ik een programma van de commerciëlen heb gezien is echt jaren geleden.

koeberg | 04-06-18 | 12:44 | 3

Met televisie bedoel ik de NPO en commerciëlen. Netflix kijk ik wel. Is eigenlijk ook televisie.

koeberg | 04-06-18 | 12:48

Bejaarden (60+) kijkt nog wel veel. Die zijn niets anders gewend. Maar ze sterven gelukkig snel uit. De jeugd kijkt vrijwel helemaal niet meer heb ik begrepen na een rondvraag in diverse klassen. Een jaar of tien geleden was Idols en TVoH en dergelijke nog wel populair, maar dat kijken velen ook niet meer. Netflix en Youtube zijn nu hun entertainment.

Vrouwtje_haram | 04-06-18 | 14:17

Er kijken nog bijzonder veel mensen die zich graag willen laten informeren naar tv. En uit de verkiezingen blijkt iedere keer weer dat de massa zich laat (mis)leiden door de staatsomroep. En ongeacht leeftijd, gaan doen we allemaal. Die paar jaar hier heeft niets te betekenen op de eeuwigheid, haram. Arme jeugd die nog decennia zal moeten betalen voor iets waar helemaal geen gebruik van gemaakt wordt.

SlimmeBelg | 04-06-18 | 15:47

Je kunt als NPO ook eens in de eigen organisatie kijken waarom je iedere keer zoveel poen tekort komt.... In ieder normaal bedrijf is dat de gang van zaken als het huishoudboekje niet sluitend is. Alleen bij de overheid en aanverwante clubs werkt dit dus toch even anders.

Ommezwaai | 04-06-18 | 12:44 | 1

Het ergste is nog dat die lui als allerlaatste aan de beurt zullen komen als de rest van de oude media al lang is omgevallen. En voor dit moment is hun macht en invloed nog ongekend groot. Tijd voor een ander uitzendlandschap ! Oppositie, doe uw werk eens fatsoenlijk, mede ter bescherming van uzelf, maatschappelijk en persoonlijk.

SlimmeBelg | 04-06-18 | 14:11

Sinds de VVD soort van aan de macht is met één vijfde van de stemmen verandert het land in een Maoistische staat met kapotte grensbewaking.
Mevrouw Rutte, roept u Markie weer naar binnen. Het straatleven heeft slechte invloed op uw gebroed.

oplichter | 04-06-18 | 12:42 | 1

Was er in Nederland/Europa maar een klein Ma-ootje. Dan kwam het met de grens ook snel goed.

SlimmeBelg | 04-06-18 | 14:13

Het zal wel 'n domme gedachte van mij zijn, maar zou de kwaliteit van de programma's niet enorm verbeteren, als er flink bezuinigd wordt op de personeelskosten`?
En bedoel ik niet de toiletmevrouw of de hekbewakers.
Hoe heette die norm ook al weer (?), iets met splinter bij de ander en balk bij zichzelf..
Daar in dat medialandschap zijn allemaal molshopen waarop apen zitten alsof 't 'n hele berg is die ze onder hun hoede hebben.
Waarom worden niet gewoon de mollen-prijzen betaald?
In Nederland kunnen we sowieso wel toe met 'n zender minder.
En eigenlijk zouden de omroepverenigingen vervangen moeten worden voor 'n organisatie met aparte afdelingen. Nu zitten overal wat plaatselijk directeuren hun eigen koninkrijkje te voorzien van eigen nestgeur.
Maak mij dictator met onbeperkte macht voor één dag; en 't probleem is hup, foetsie.

Der Paulie | 04-06-18 | 12:42 | 1

Norm ? U bedoelt een van de vele geslaagde vergelijkingen van Jezus ? Maak van die dag maar een jaar, als het maar opgelost is dan. Akkoord!

SlimmeBelg | 04-06-18 | 14:16

De staat die minder willen betalen voor staats TV, of ze doen niet genoeg hun best en worden gewoon een beetje gekort

likdoorn | 04-06-18 | 12:42

Schaf-gewoon-af.
Niet meer van deze tijd.
Die exorbitante salarissen ook niet.

du Roi Soleil | 04-06-18 | 12:41

Denkend aan Dolf zie ik met ongekende snelheid rivieren jenever in de strot van Von Muiswinkel verdwijnen

RickTheDick | 04-06-18 | 12:41

De publieke omroep is vergeten, dat je aan uitzendingen niets hebt als ze niet te ontvangen zijn....
Waarom moet je ze gaan kopen bij een commercieel bedrijf?

nederburger | 04-06-18 | 12:39

Wat is de toegevoegde waarde van de NPO nog maar?

Godwint | 04-06-18 | 12:37 | 1

Vraag het aan Pechthold, Klaver, Asscher, zelfs Rutte. Zij weten het. Al jaren, decennia mogen ze hun meningen als gratis reclame de ether inslingeren, met als resultaat dat de massa hen nog steeds laat leiden.

SlimmeBelg | 04-06-18 | 14:18

Al jaren geen tv, omdat lineaire tv al een tijdje dood is. Ik vind het nog niet eens zo erg om vrijwillige contributie middels belastingen voor een staatsgeleide nieuwsvoorziening te betalen (zelfs als ik er zelf geen gebruik van maak), maar de mate waarin dat door je strot wordt geduwd vind ik onbehoorlijk. Een mooi infographicje van de NRC uit 2016 laat zien dat nieuws ongeveer 29 miljoen per jaar is; iets minder dan 2 euro per inwoner per jaar. Alleszins redelijk vergeleken met bijvoorbeeld een krantenabonnement. Maar wat mij tegen de borst stuit is al die andere troep: DWDD, quizen, entertainment, sport en voetbal (want dat is gewoon een entertainmentbedrijfstak onrechtmatig gesubsidieerd door de overheid). Schrap die rotzooi, ga weg van reclame en verdubbel voor mijn part de kosten naar 4 euro per jaar voor puur nieuws en dan hebben we het ergens over. Maar niet die rotzooi die als pakket die door je strot wordt geduwd onder het mom van kijkcijfers en marktaandeel. De publieke omroep is namelijk een overheidsinstelling die een zuivere markt verstoord.

Defman | 04-06-18 | 12:35 | 4

We zijn de Irak oorlog ingerommeld. Oa door de NPO.

Eierbal-is-fijn | 04-06-18 | 13:53

Voetbal is meer een mafia bedrijfstak waar ongehoord veel gemeenschapsgeld in omgaat door dit soort zaken, beveiliging, werkelijk toegebrachte schade door vandalen etc. En vrije nieuwsgaring en objectieve berichtgeving graag ipv altijd diezelfde koppen en meningen. Meer Karskens bijvoorbeeld of Jan Roos of noem maar op. Die doen het heus voor Balkenende tarief, al hoeven ze toch allemaal niet zo achterlijk veel geld achterover te drukken ?

SlimmeBelg | 04-06-18 | 14:23

Waarom zou je nog meer betalen? Dat verbeterd de kwaliteit allerminst.

Cobalt bomb | 04-06-18 | 14:25
▼ 1 antwoord verborgen

He, moet die foto nou GS? Zet er dan even NSFW bij.. *lunch wegflikkeren doet

VP732 | 04-06-18 | 12:32

En dit is zeker niet NSFW? Ik krijg liever onaangekondigde porno met schapen op mijn scherm dan dit deugende subsidie-scharminkel

skoftig | 04-06-18 | 12:30 | 6

Lol! Overigens wel een 'man' die meermaals een marathon heeft uitgewaaid.. Waarom weet Ik dat!?

VP732 | 04-06-18 | 13:19

VP732 | 04-06-18 | 13:19
Nou en? Heb je wel eens gekeken hoeveel mannen en vrouwen over de finish komen?

Cobalt bomb | 04-06-18 | 14:22

@VP732: Is ie over de finish gewaaid ja ? Ik kan het me goed voorstellen.

SlimmeBelg | 04-06-18 | 14:25
▼ 3 antwoorden verborgen

3FM opheffen, de frequenties van 3FM veilen aan een commerciële partij en de opbrengst van die veiling storten op de rekening van de NPO.

kweethetooknietbeter | 04-06-18 | 12:29

Dit is zijn twee ton per jaar bedelhouding.

Langshetrandje | 04-06-18 | 12:29

Heb een pay server en een nzb server,dus kom de dag wel door.
En dat erbij moet ik al verplicht betalen voor die kut zenders waar ik nooit naar kijk.

komtdatschot | 04-06-18 | 12:28

Thanks, GS. Dankzij die onverwachte horrorpica mag ik nu opnieuw gaan avondeten.

Ramses Sappie | 04-06-18 | 12:24

Nu zo'n 10 jaar geen tv-abonnement meer in dit huis. Heerlijk, om geen toegang meer te hebben tot die bagger.

citywok | 04-06-18 | 12:24 | 2

Maar er nog altijd voor betalen via de belasting.

I_do_know | 04-06-18 | 12:36

Helaas wel... Sterker nog, sinds ik verhuisd ben naar een van de vele Ziggo/LibertyGlobal monopolie gebieden ben ik alsnog weer gedwongen om €18,nogwat per maand te dokken voor koppelverkoop-meuk wat niet eens is aangesloten.

citywok | 04-06-18 | 12:50

Hoe meer geld je vraagt, hoe beter je product zal moeten zijn. Meer betalen voor hetzelfde of minder, dat doet geen mens. Hoewel de NPO schijnbaar de insteek heeft; betalen zal dat gepeupel, is het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Het resultaat van al deze onruststokerij van mevrouw Rijxman (whats in a name): dat iedereen steeds kritischer gaat kijken naar wat de NPO nu eigenlijk levert aan de kijker. En dan kan zelfs het door jullie zo gehate tokkie volk becijferen dat de prijs/kwaliteit verhouding zoek is. Dat je steeds meer moet betalen voor volstrekt eenzijdige extreem linkse staatspropaganda.

Dutchbeaurouge | 04-06-18 | 12:23 | 1

In de normale wereld zelfs, eerst een goed product leveren en dan volgt de beloning pas, maar bij die ambtenaren is het het tegenovergestelde en dan inderdaad ook nog eens zo'n 'deugende en 'duidende' indoctrinatie ventileren. Wederom, oppositie, kwijt u van uw taak !

SlimmeBelg | 04-06-18 | 14:29

Ik zou graag een opt-out willen hebben. Ik hoef die NPO-meuk niet. En ik wil ook niet betalen voor mensen die mij minachten.

Rest In Privacy | 04-06-18 | 12:23 | 2

Niet alleen de NPO, maar het RTL-nieuws is net zo minachtend richting het volk. Ik hoef de dagelijkse propaganda via RTL ook niet. Als opt-out ga ik mijn hele Ziggo-aansluiting opzeggen. Ik wil er geen cent meer aan meebetalen. Er komt genoeg gratis via de satelliet en via internet.

Wladimir 1928 | 04-06-18 | 13:14

Als ik alleen maar WNL kan ontvangen (lid van) ben ik al tevreden. Hoeveel betalen we per jaar ook alweer aan kijk en luistergeld?
Was vroeger best wel spannend... kwam zo'n duf ambtenaartje langs de deur (net als de hondenbelasting) of we een TV hadden staan... die gebruik ik nu alleen nog maar voor Netflix en DVD kijken, net wat Wladimir schrijft, ook RTL mogen ze van mij achter een betaalmuur doen.

Keyboardspeler | 04-06-18 | 18:38

NPO terug naar één zender met een 24/7 stream van publicaties uit de Staatscourant (teletekst format). Op de achtergrond non-stop de grootste hits van Guus Meeuwis. Klaar.

atheïstisch stemvee | 04-06-18 | 12:23

Ja, dat is nog even lastig hè, als de zakken met geld niet meer automatisch binnen komen? Mevrouw Shula bewijst met elk plan dat ze het niet helemaal snapt, of dat ze denkt dat iedereen nogal dom is.

Goldfinger | 04-06-18 | 12:22 | 1

Of ze.voelt zich zo verheven boven de kliek dat ze dit als normaal ervaart

boerk | 04-06-18 | 12:32

Als ik me niet vergis was Vodafone in het recente verleden niet te beroerd om een paar euro extra te vragen aan haar abonnees om FoxSports de winter door te helpen. Corrigeer me als ik er naast zit.

kweethetooknietbeter | 04-06-18 | 12:19

ik heb mijn tv abonnement al lang geleden opgezegd. Het is gewoon slecht en waarom zou ik daar voor willen betalen?

Mesmer | 04-06-18 | 12:17

dat ding staat nog in de hoek.
moet maar eens stoppen er voor te betalen.

janneman1977 | 04-06-18 | 12:16 | 1

Ik denk dat de gemiddelde woonkamer er ook flink van opknapt als dat zwarte vlak niet meer het middelpunt van die ruimte is. Wellicht kunnen er dan weer wat familiare zaken zoals bordspellen spelen en gesprekken worden gehouden. Misschien zelfs met elkaar muziek maken. Helaas was de tv in mijn jeugd altijd aan, en dan ook nog groen want voetballen moest altijd opstaan. Ugh

Vrouwtje_haram | 04-06-18 | 14:24

Niet handig van de NPO, ze hadden beter eerst kunnen bewijzen dat mensen ipv indirect ook bereid zijn direct te betalen voor programma’s die ze maken. Ooo wacht, dat gaat natuurlijk lastig worden.

TyrionLannister | 04-06-18 | 12:15

NPO achter een decoder doen, budget aanpassen op basis van inkomsten van betaalde abonnees die er zelf voor gekozen hebben. Goed idee toch?

Pimol | 04-06-18 | 12:14 | 1

Zeker.

Lupuslupus | 04-06-18 | 12:42

Afschaffen die bagger zenders of veranderen in pornokanalen. Wollah!

geile debiel | 04-06-18 | 12:13

Kennelijk komt de wet nog uit een ver verleden. Wellicht een idee om de NPO te privatiseren en het de eigen broek op te laten houden? Het vehikel komt nog uit de tijd van PTT, grijze telefoons met draaischijf, televisie met druktoetsen, alleen zijn de salarissen van de personen wel ver hun tijd vooruit.

Anders zou ik als kabelaars om de tafel met de minister willen en eisen dat de invulling van de wet versoepeld moet worden. Waarom drie verplichte kanalen en vijf radiostations? Al lang niet meer van deze tijd.

RenHoek | 04-06-18 | 12:13

Hoppa, de NPO van de buis. Wat jammer nou.

grhd | 04-06-18 | 12:11

Als je de reaguurdertjes mag geloven kijkt er niemand televee het zal de panelen dus weinig boeien naar verwachting.

Berbaar | 04-06-18 | 12:10 | 7

Ach Lagaan joh, prima toch!

Mark_D_NL | 04-06-18 | 13:20

Dat bepaal jij niet. Nog steeds niet. Dus graag ff dimmen ja?

Baski | 04-06-18 | 13:30

Het geld loopt uit je broekzak weg maar dat interesseert niemand natuurlijk. Geld zat, teveel zelfs. Ben je vanmiddag nog op het water met die oude wastobbe van je?

Cobalt bomb | 04-06-18 | 14:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Dacht even dat die albino rat was overleden. Helaas.

RenHoek | 04-06-18 | 12:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken