Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREEK. Mensen massaal onwel in Leiden

Ambulances, brandweer, traumaheli's en alles

Social
Social

Grip1. Uit het halve land worden ambulances en lifeliners naar Leiden gestuurd, omdat rennende mensen zich niet goed voelen. Later meer. 
Update: Veensenieuws meldt dat er vier mensen worden gereanimeerd.
Update: Politie Leiden: MENSEN, GA AAN DE KANT.
Update: 10 mensen onwel.
Update: Brandweer spuit mensen nat.

UPDATE: HOOSBUI DES DOODS NU

Social

Reaguursels

Inloggen

Als ik warm met een Leidse R moet gaan zeggen, dan raak ik ook onwel.

Alexander des Burgus | 28-05-18 | 10:52

Wat mij betreft stuur je de rekening gewoon op naar deze mensen. Iedere mongool weet toch dat je bij deze warmte niet zulke dingen moet gaan ondernemen. Overal zijn dit soort evenementen afgelast of aangepast. Als je dan nog zo stom bent dan betaal je ook maar voor de hulp. Wat zou zo n lifeliner ritje kosten?

TilburgDeGekste | 27-05-18 | 23:56 | 1

Ambulance ritje is €1000,-
Ik dacht dat een lifelinet €4500-€5500 per transport was.

boerk | 28-05-18 | 10:27

Ah, daarom waren we in Artis!

Jan, Leiden | 27-05-18 | 20:57

Zo, weer thuis. Even douchen en dan morgen weer hardlopend naar het werk.

Ries13 | 27-05-18 | 20:47

Zelfoverschatting! Los van het "normale" lichamelijk falen zie je maar weer dat het hoog in de bol hebben en een IQ onder het zeeniveau resulteert in verkrampingen rondom het hartje. Toch leuk sterven zo in het harnas.

Mr_Pikibelly | 27-05-18 | 20:46

Het was vandaag een prima weertje in Leiden.
Mensen zeiken teveel vandaag de dag.

oplichter | 27-05-18 | 20:37 | 1

op het terras wel inderdaad!
maar je gaat toch godverdomme niet voor je plezier...
met dit weer hardlopen??

ConspiracyTerrorist | 28-05-18 | 07:01

Met deze temperatuur gaat geen verstandig mens 40+km hardlopen. Vooral niet de matige getrainde "moet ooit een marathon doen" types.

DeAnalyse | 27-05-18 | 20:07 | 1

Ethiopische training: je kunt er goud mee winnen maar niet iedereen wint.

Lionfromzion | 27-05-18 | 22:58

Hardlopers in spandex pakjes zijn sowieso altijd eng.

Ruikbaard | 27-05-18 | 19:21 | 1

Die ziet u op de tast vooral bij u in de darkroom.

DeAnalyse | 27-05-18 | 20:10

Allemaal sneeuwvlokjes. Is het eens een keer wat warmer, vallen ze allemaal om. En vooral dat geklaag dat er dan altijd achteraankomt.

issieookweer | 27-05-18 | 19:15 | 1

Sneeuwvlokkes die in de gym trainen, op de loopband in de airco.

boerk | 28-05-18 | 10:29

Iedere gek weet dat sporten bepaalde risico’s met zich meebrengt en onder extreme omstandigheden extreme risico’s. Er gaan zelfs mensen dood. Nou en? Maar waarom de overheid zich altijd verantwoordelijk moet voelen en zwaar en duur geschut moet inzetten is me een raadsel. Niets doen, eigen verantwoordelijkheid. We zullen wel weer kamervragen krijgen.

Mijn klomp breekt | 27-05-18 | 19:13 | 2

Stoere praat zolang het andermans familie zou betreffen. Uw coach-potatoes hebben wellicht nooit zin. Die van anderen wel.

DeAnalyse | 27-05-18 | 20:09

Stoere taal? Gewoon niet willen opdraaien voor onverantwoord gedrag van anderen.

Mijn klomp breekt | 27-05-18 | 22:26

Marathonlopen kan u en uw omgeving ernstige schade toebrengen.

Man-Van-De-Rekening | 27-05-18 | 17:59

Rennende mensen: altijd -1.

Cor Netto | 27-05-18 | 17:32 | 1

Vluchten ze ergens voor?

namensmijnhond | 27-05-18 | 17:45
-weggejorist-
piloot47 | 27-05-18 | 17:09

De Marathon
1 Eliud Weru - Kenia
02:15:28
2 Danel Aschenik Derese - Ethiopie
02:15:50
3 Eliud Kiprop Tarus - Kenia
02:18:32
4 Dereje Girma Legese - Ethiopie
02:21:28
5 Degefa Yohannese Lafebo - Ethiopie
02:38:06

De top 5 heeft het wel verdiend in deze koele temperaturen.
Chapeau.

Is dit nog nieuws? | 27-05-18 | 17:08 | 2

Blijven die nu allemaal hier?

Hebbiehemookweer | 27-05-18 | 17:47

hebbiehemookweer.. nee, want dit soort extreme bloody warm weer heb je hier niet altijd.. om te oefenen! en volgens mij zit er ook een verdienste aan om bij de eerste top te scoren.. als is het maar door de reclame op de shirts.

fikkieblijf! | 27-05-18 | 17:50

Volgende week: schaatsmarathon op het zandveld in Lybië. Organisatie: "we hadden niet verwacht dat er geen ijs zou liggen".

Gaarne_andere_email | 27-05-18 | 17:03

Het wordt allemaal lekker overdreven. Organisatie heeft netjes afgelopen week gemaild dat je PR's moest vergeten en eventueel een kortere afstand moest gaan lopen als je niet voldoende getraind had/fit was. Dat er dan nog lui zijn die doen alsof ze onsterfelijk zijn en vanaf de finish wegsprinten, zijn zoals ze in het Frans zeggen retardè. Met voldoende drinken en normaal tempo lopen is er echt niets aan het handje.

strepelteeltje | 27-05-18 | 16:54 | 1

Afkoelen doe je door zweet te verdampen.
Hoe vochtiger de lucht is, des te minder koel je af.
En met een slechte conditie stort je dan op een gegeven moment in door oververhitting, hoeveel je ook drinkt.

laatmaargaan | 27-05-18 | 17:13
-weggejorist-
McMarx | 27-05-18 | 16:45 | 1

"... omdat rennende mensen zich niet goed voelen..."
Stop dan met rennen stelletje debielen

copywriter | 27-05-18 | 16:43

Wie mooi wil zijn moet pijnLeiden.

Ruimedenker | 27-05-18 | 16:13

Rennen in deze warmte?
Ik loop alleen naar de koelkast en terug naar mijn luie stoel. Zo min mogelijk inspanning.

Ruimedenker | 27-05-18 | 16:11

Sponsorbelangen, ego’s en zichzelf zwaar overschattende leeftijdontkenners aangejaagd door de angst voor ziekte en dood. Zie hier de basisoorzaken van dit soort voorspelbare chaos. De endorfine junkies kunnen cq willen niet anders dan dat er doden vallen zodat men een heroisch verhaal kan vertellen tegen de 30 jaar jongere persoon op de sportschool waarmee in gedachten men al 10x de liefde heeft bedreven. Stumpers zijn het.

spekpater | 27-05-18 | 16:10 | 3

Laat mij raden je hebt BMI van 80+ en bent al buiten adem als je naar de koelkast waggelt om een biertje te pakken?

Gulliver | 27-05-18 | 16:45

Hahaha. U voelt zich betrapt dus. Vooral blijven rennen!

spekpater | 27-05-18 | 16:57

spekpater | 27-05-18 | 16:57

Rustaaahhg!
We horen je hier steunen en zuchten bij het tikken van je berichtjes!

Gazzerop | 27-05-18 | 18:34

Ik doe ook aan sport. Ik loop altijd naar mijn auto.

Piet Pirenne | 27-05-18 | 16:09

Ik lees net ook over een achterlijk festival bij Nieuwegein. Je mag geen drinken meenemen en watertappunten werken niet. Dus mag je vervolgens in de rij om voor €5,70 een flesje water te kopen. Welke gemeente staat dit toe bij deze temperaturen?

Duifmans | 27-05-18 | 15:34 | 9

fikkieblijf! | 27-05-18 | 16:27
Het is schandalig dat gemeenten zo te werk gaan en dit goedkeuren. Te weinig drinken omdat er geen water of toiletten zijn is gewoon gevaarlijk.
De gemeente moet dit kunnen regelen bij het afgeven van een vergunning. Voor x aantal personen x aantal watertappunten en x aantal toiletten.
Ik was eens op een snikhete dag op de opendag van de Luchtmacht. Toen stonden ze op verschillende plekken met pallets waterflesjes en poncho's voor eventueel onweer. Dit deed de Luchtmacht gratis, maar kostprijs van wellicht €1,- mag ook nog wel.

Duifmans | 27-05-18 | 17:36

Duifmans.. aan het verschrikte hoofd van 1 van de organisators te zien bij mijn opmerkingen.. hebben ze er geen moment bij stilgestaan wat de risico's zijn bij dit soort festivals.. het was niet alleen bloedheet op het terrein maar het werd bovendien overvol.. ben na 15 minuten vertrokken van de warmte (weinig verkoeling of bomen op het terrein, open vlakte) en de dorst maar vooral kreeg ik visioenen van een incident dat kon plaatsvinden. En 1 ((sluis) uitgang dat tevens ingang was... Pettelaarse schans, hele families en het bleef maar stromen, naar binnen. De naam zegt het al.. Schans omgeven door water en water en ver zwemmen voordat je een kant bereikt.. 1 weg terug en 1 weg heen..

fikkieblijf! | 27-05-18 | 17:59

30 graden. Dan zou je een mooi strand, leuk zwembad oid opzoeken toch? Of gewoon in de tuin, badje opzetten, koel drankje erbij. Als het -5 vriest ga je ook niet op een weiland staan hossen toch?

Rest In Privacy | 27-05-18 | 22:42
▼ 6 antwoorden verborgen

Traumahelikopters en ambulances?! Gek he dat de zorgkosten zo hoog zijn?
Deze kosten zijn makkelijk te voorkomen door bij temperaturen te lopen die te doen zijn.
Vandaag zag ik in de supermarkt een vreselijk dikke vrouw in een scootmobiel, daar zat ze in vanwege haar omvang want ze is nog niet zo oud. Het enige dat ze op de band legde was tig flessen frisdrank (nee geen light of zonder suiker) en twee balen met kleine zakjes chips en ze pakte nog even de chocolade mee die in een mand lag bij de kassa, alleen maar calorierijk vreten en drinken, er was geen tomaat of appel te vinden. Dat zijn de mensen die ervoor zorgen dat de zorgkosten torenhoog zijn. Als iemand dik is vanwege ziekte zal je mij niet horen oordelen maar als je zonder schaamte blijft vreten terwijl je al in een scootmobiel jezelf moet verplaatsen omdat je door het gewicht niet meer kunt lopen dan mag je toch wel iets van schaamte voelen t.o.v. je medemens. Dit geldt overigens ook voor die doodlopers die met 30 graden gaan rennen, hou je toch rustig met deze temperaturen, stelletje idioten.

dubbelicious | 27-05-18 | 15:23 | 7

@Carmelita; het is toch ook triest!
Dat mensen zich dood willen vreten, roken, drinken whatever.... moeten ze zelf lekker weten maar niet ten kostte van een collectieve zorgpremie die door iedereen (dus ook de gezond levende mensen) opgehoest moet worden.
Ik zou graag zien dat er een basisverzekering in het leven geroepen wordt die automatisch (zoals vroeger) ingehouden gaat worden van je inkomen, dat scheelt ook tig wanbetalers, die had je ten tijde van het ziekenfonds niet. Wil je meer zorg verzekeren dan kunnen mensen dit zelf apart afsluiten. Wedden dat het dan beter gaat?!

dubbelicious | 27-05-18 | 17:14

zou zomaar kunnen dat mevrouw bij de voedselbank het meest gezonde deel van haar voedselvoorraad bekomt, chips en limonade zit er doorgaans niet in de pakketten.. zou kunnen dan he, want misschien heeft mevrouw een mooie baan net boven het minimum..

fikkieblijf! | 27-05-18 | 19:00

@fikkieblijf; ik denk niet dat ze een baan heeft, ze was zó groot dat ze een aangepaste scootermobiel had (extra breed), met zo'n lijf is het al lastig om de dag door te komen laat staan dat je kunt werken. Ik wil haar ook niet afkraken want ik vind het ergens ook heel zielig, ze is eetverslaafd en dit mogelijk veroorzaakt door mentale pijn door één of ander, is ook een ziekte. Ze heeft overigens een mooi gezicht hoewel veel te dik natuurlijk maar ik weet zeker als zij 70 tot 100 kilo afvalt dat ze een heel mooie vrouw zal zijn, dat maakt dat ik het nog veel zieliger vind dat ze zich vol blijft eten. Hoop zó dat bij haar de knop eens omgaat, ik voelde de drang om haar aan te spreken (met goede bedoelingen) maar vond tegelijkertijd dat ik mij niet met haar leven kon bemoeien dus heb haar niet aangesproken.

dubbelicious | 27-05-18 | 21:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Is Franske Timmermans al gesignaleerd met de zuurstofmaskers?

Gravin v Kippenbouth | 27-05-18 | 15:18

Er is iets volstrekt pathologisch aan om met dit weer tot aan de dood te rennen.

Bubsy | 27-05-18 | 15:09

Zo warm dat de atleten uit Kenia en Ethiopië bijna hun trui uittrekken.

W_F | 27-05-18 | 14:55 | 2

In Ethiopië en Kenia lopen ze allemaal op hoogte waar het zelden warmer wordt dan 20 graden. Ook die negers balen van hitte om te lopen.

Stormageddon | 27-05-18 | 15:05

Overdag als de zon schijnt is het daar ook op 2000m hoogte behoorlijk warm kan ik je vertellen.

Poekieman | 27-05-18 | 16:10

Mij een raadsel waarom mensen met 30 graden een marathon gaan lopen. Die dat dan in februari ofzo

sluwesjaak | 27-05-18 | 14:50 | 4

Omdat je op de fiets altijd tegenwind hebt en drinken bij je hebt.

ristretto | 27-05-18 | 16:05

Of, beste Hunebedbouwer | 27-05-18 | 15:07, je woont net als ik op Aruba en je rijdt lekker elke ochtend een uurtje lekker op je racefiets. Water bij je, hartslagmeter om het niet te gek te maken en gaan. 33 graden en geen probleem.

Gele Beer | 27-05-18 | 16:13

4 maanden geleden voor aangemeld en tientallen uren naar toe getraind.

frickY | 27-05-18 | 16:31
▼ 1 antwoord verborgen

Soms denk ik: dit land is verloren want bij het minste en geringste aan tegenslag worden noodplannen en veelkleurige codes uit de kast gehaald. Alles en iedereen moet dan weer gepamperd worden en vergeet vooral de schuldvraag niet: wie (behalve de deelnemers) kunnen we aan de hoogste boom hangen want: nalatig, niet geanticipeerd op weersveranderingen etc.
Mensen kunnen nergens meer tegen en willen ook nergens over nadenken.
Bah, wat een land!

Amsterdamsko | 27-05-18 | 14:41 | 2

Dat noem je de 1ste wereld ziekte. Leid 95% van NL aan...

Mark_D_NL | 27-05-18 | 14:46

Amsterdamsko | 27-05-18 | 14:41 | reageer

Nou nou nou, da's ook wel makkelijk (vanaf de bureaustoel?) geroepen.
Dit zijn uitzonderlijke omstandigheden.

Kijk, of het nou slim is of niet lijkt me subjectief (veilig vanaf de bureaustoel reaguren, kan je niets gebeuren. Da's ergens ook 'slim').
Deze mensen vallen niet om zoals voetballerina's dat doen.

Gazzerop | 27-05-18 | 18:39

Ik heb net de halve gelopen. Een hele is gekkenwerk vandaag.

Plofkonijn | 27-05-18 | 14:39

Onwel worden van de hitte is als ladderzat worden van gezelligheid in de kroeg. Het heeft wel iets met elkaar te maken, maar de echte oorzaak blijft onbenoemd. Die mensen hebben zich gewoon meer ingespannen dan waarop ze zijn getrained. En ze hebben alle signalen die hun lichaam gaf genegeerd. Je kan ook gewoon stoppen als het niet meer gaat.

vrijstijler | 27-05-18 | 14:31 | 1

vrijstijler | 27-05-18 | 14:31 | reageer

Ja maar, ja maar....
Dat kunnen 'we' de (stoere) resultaten van de runkeeper app niet op facebook posten, naast de vreet- en zuipfoto's en de altijd kansrijke 'like & win' acties.

/s

Gazzerop | 27-05-18 | 18:41

Voor een ietwat leukere hoosbui des doods gelieve even in het zuiden van het land te kijken..

starbuck280 | 27-05-18 | 14:26

Schrik, ze zijn toch niet dolfje aan het heropwekken...?
Laat die maar legge....

Kanarie_Geil | 27-05-18 | 14:23

Ik ga even de kachel aanmaken, het is fris in huis.

Rest In Privacy | 27-05-18 | 14:21 | 1

Toch wel de houtkachel he. Met vochtig geverfd hout bij voorkeur.

Linkse allergie | 27-05-18 | 14:43

Grip1, alle helicopters naar Leiden!
Fred de Winter uit Harderwijk is onwel geworden!

Max Headroom | 27-05-18 | 14:16

De organisatie is niet stapelgek, die echt gestoord zijn die die aanstellers die gaan lopen met dit weer. Er kunnen er voor mij niet genoeg omvallen. Het is en blijft een kleuterklasland..

Rest In Privacy | 27-05-18 | 14:13 | 1

Zal mij niet verbazen als ze nog slachtofferhulp eisen ook. Al dat leed dat ze aangedaan is natuurlijk.

Standvastig | 27-05-18 | 15:50

Bij mij achter wordt een of ander gigantisch patserpand verbouwd en daar zit men blijkbaar aan een deadline vast want de (Turkse?) schilders zijn vol aan het werk. Heb ik toch meer respect voor dan die idiote marathonrenners.

Basil Fawlty | 27-05-18 | 14:13 | 4

@medusa324
Zekers, vooral met die marxisten die nu de boel bestieren in de Stopera.

Basil Fawlty | 27-05-18 | 14:24

Voor je het weet wordt je dure pandje gevorderd door Groot Wassink himself om te dienen als 24uurs opvang voor kanslozen.

medusa324 | 27-05-18 | 14:29

Jaw ordt inderdaad weer tijd voor een geplande crash om weer een x aantal mensen de schuld in te schoppen. Das toch hoe het draait in deze economie. Zonder schuldenaren geen harde werkers.. Goed systeem man...

Mark_D_NL | 27-05-18 | 14:42
▼ 1 antwoord verborgen

Goed visweer. Buitje brengt zuurstof, zorgt voor beestjes in het water. Vis wordt dan wat actiever.

Mark_D_NL | 27-05-18 | 14:13 | 11

@Mark: ik zie grote verschillen tussen vrouwen... moet zeggen dat slechtere omstandigheden vaak betere kanten naar boven brengen. Dan is de vergelijking met leeuwen wel gepast ja. Maar daar is NL een te makkelijk land voor. Normaal ben ik niet zoveel optimisme van je gewend trouwens, heb ik iets gemist? :-)

einStina | 27-05-18 | 15:06

@Einstina Ben een heel optimistisch mens...

Mark_D_NL | 27-05-18 | 15:26

Ik zie het... houd dat vol!

einStina | 27-05-18 | 15:36
▼ 8 antwoorden verborgen

De Eemmeerloop is gistermiddag vroegtijdig stilgelegd. De organisatie vond het niet verantwoord om de deelnemers verder te laten lopen.
www.rtvutrecht.nl/nieuws/1774331/

AntonJensen | 27-05-18 | 14:12

Hardlopers zijn doodlopers.

HoogToontje | 27-05-18 | 14:11 | 2

Spits!

bisbisbis | 27-05-18 | 14:20

@ bisbisbis | 27-05-18 | 14:20

Haha klassieker he!

HoogToontje | 27-05-18 | 14:28

Echt belachelijk en onverantwoord van de organisatie. En ik las ook dat de flesjes water zonder dop gepakt en zo verkocht worden. Zes euro...

Koekkeloere | 27-05-18 | 14:50

@Koekkeloere | 27-05-18 | 14:50
Ja, dat verkopen van flesjes zonder dop, da's pas echt schofterig.
Je zal immers maar een flesje minder kopen omdat je het dan bij gaat vullen... man man wat een schooiers die organisaties. Alles voor die paar extra rotcenten, boeie dat voldoende drinkwater gewoon een levensbehoefte is.

Aan de andere kant: hoe komt het toch dat het festivalpubliek zich zo blijft laten koeioneren? Is het niet hoog tijd om dit soort festivals gewoon te boycotten?

EefjeWentelteefje | 27-05-18 | 15:13

Een vette boycot voor dat festival! Zou ik zeggen als ik een festivalganger was.

letopuwzaak | 27-05-18 | 16:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Laat me raden... Zag er zo makkelijk uit op tv?

Standvastig | 27-05-18 | 14:07

Het is 30 graden, zon schijnt, alle bejaarden worden opgesloten in koelcellen, weeralarm door KNMI, overheden waarschuwen... Kom, laten we 42 km. gaan hardlopen. In de stad. Inschrijfgeld is betaald, dus we moeten gewoon.
Zijn al die lui vergeten dat de allereerste marathonloper dood neer viel, waarschijnlijk in vergelijkbare weersomstandigheden?

Stormageddon | 27-05-18 | 14:07 | 4

Nou, dhr. Pheidippides had er al zo'n 200 km opzitten voordat hij aan zijn laatste run begon, toch een verschilletje. ;-)

EefjeWentelteefje | 27-05-18 | 14:14

@eefje;
-
Look where it got him...

bisbisbis | 27-05-18 | 14:21

Nee, het is 24 graden, grotendeels bewolkt, geen felle zon, niet benauwd of drukkend, lekker windje, en af en toe zelfs een buitje. Het is echt gewoon heerlijk weer.

Japannert | 27-05-18 | 14:33
▼ 1 antwoord verborgen

Het is niet de temperatuur maar de benauwdheid. Leiden lijkt omsingelt door Spaanse onweersbuitjes. Nu regent het zelfs tranen. Maar sympathische paniekaandoeningen zullen ook wel meespelen. Het is een blijft een hysterische D66-GL bezetting in Leiden. Je kunt allerlei ongezonde ideeën verwachten. Vooral het omkappen van alle hoge bomen, uiteraard. Heeft ook gevolgen voor urban heat effect trouwens. En dat om ruim baan te maken voor het langste monorail-park van Europa te maken maar dan zonder monorail.

GeenAccount | 27-05-18 | 14:06

Ze denken allemaal dat ze een topsporter zijn.

Dutch_Holland | 27-05-18 | 14:04 | 1

Gezondheid stopt waar topsport begint. En een marathon lopen is topsport. En dat is alsnog ongezond en een risico. Kijk maar naar die profvoetballers die zijn doodgevallen in de laatste tien jaar. Het waren er meer dan een hand vol. En dat zijn nog alleen de bekende.

Vrouwtje_haram | 27-05-18 | 19:39

#LOL

Linkse allergie | 27-05-18 | 14:05

Faith in humanity forevermore destroyed. Dom volk.

VeelTeSteil | 27-05-18 | 13:51 | 10

VeelTeSteil | 27-05-18 | 13:51 | reageer
einStina | 27-05-18 | 14:46

Ik vind jullie zo leuk, zou graag eens aan de bar of een tafeltje zitten met jullie en met meerdere reaguurders.

GKJP | 27-05-18 | 15:02

@VTS: oh, feromonen, dat verklaart! Hier onweder ende gehoos. Ik stel voor dat je emigreert uit je geboortegrond, hoe weemoedig die conclusie ook is, het is hier veel leuker. Rustiger, schoner, Nederlandser, etc etc, en dus ook nog minder warm. Aardblijtjes worden steeds goedkoper en zoeter, dus ik ben hoopvol gestemd.

@GKJP: aah! *kijkt vereerd* Je hebt wel gelijk, reaguurders zijn mijn favoriete mensensoort.

einStina | 27-05-18 | 15:11

einStina | 27-05-18 | 15:11

Agnietenberg in Zwolle, mooi centraal. En speciaal voor veeltesteil: AGNIETENBERG, IN ZWOLLE!!!!!

GKJP | 27-05-18 | 15:22
▼ 7 antwoorden verborgen

De professionals, zeg maar de Keniaans-Etiopische kopgroep en de krappe duizend gevorderde renners daarachter, heb ik best bewondering voor.

Wat er verder achteraan volgt zie ik lijdzaam en meewarig toe.

HypoPseudo | 27-05-18 | 13:51

Voor die domme fanatieke sporters werden wij van de duikplank gezet want ze moeten hun baantje aftikken aan de betonrand en kunnen niet omdraaien voor de dive impact zone, stel trutten, badmeester capitulatie voor hiërarchisch sport dedain.

28 | 27-05-18 | 13:50 | 1

Dit produceer je dus op een LSD-trip

Gajus | 27-05-18 | 14:59

25 graden noemen we tegenwoordig hitte?

Gualtiero | 27-05-18 | 13:48 | 2

Het is de luchtvochtigheid die voor problemen zorgt. Het lichaam kan niet de warmte kwijt.

GateKeeperNL | 27-05-18 | 14:07

Er zijn landen waar het warmer en vochtiger is. Ik was dit voorjaar nog in Indonesie. Iedere dag 35 graden en een luchtvochtigheid rond de 90%. Ik heb geen mensen onwel zien worden van de hitte.

vrijstijler | 27-05-18 | 14:41

Even een uurtje wandelen op z'n tijd is gezond. Half uurtje fietsen hier en daar, uurtje krachttraining is leuk. Maar uren hardlopen is complete onzin.

Vrouwtje_haram | 27-05-18 | 13:48 | 3

Ja, helemaal mee eens. Ik heb het ook een paar keer gedaan en ik kan je verzekeren dat het echt nergens op slaat. Als ik heel eerlijk ben was het alleen omdat ik dan kon zeggen dat ik een marathonloopster was. Vanmorgen wel om 7 uur naar buiten gestapt met de hond om 4 uur later weer binnen te wandelen. Veel gezonder.

Linkse allergie | 27-05-18 | 14:07

Ik zou zelfs willen opmerken dat het ongezond is.

BlowingBubbles | 27-05-18 | 14:09

Het argument van doorlopers is vaak dat in de prehistorie mensen uren, dagenlang achter hun prooi aanliepen op de savanne. En die Afrikanen kunnen het ook. Ja, dat zal vast allemaal. Maar jij bent een blanke wiens voorouders in grotten leefden en jij zit grotendeels achter een bureau en eet uit blikjes, pakjes en zakjes.

Vrouwtje_haram | 27-05-18 | 19:37

Organisatie is stapelgek om met dit weer een marathon , waarbij ook nog eens zo'n beetje 70 % van de lopers niet goed genoeg getraind is , door te laten gaan.

AntonJensen | 27-05-18 | 13:47 | 8

@AntonJensen | 27-05-18 | 13:53
Prima, mijn complimenten, maar u snapt toch ook wel dat niemand wordt gedwongen om aan dit soort evenementen mee te doen? Je kan met een stel werkende hersens toch ook zèlf besluiten om vanwege de omstandigheden af te zien van deelname, of er voortijdig de brui aan te geven?
Waarom zou daar 'de organisatie' verantwoordelijk voor moeten zijn?

EefjeWentelteefje | 27-05-18 | 14:03

24 graden hier in Amsterdam, bewolkt en er komt zelfs een mals buitje aan als ik buienalarm mag geloven.

Basil Fawlty | 27-05-18 | 14:04

EefjeWentelteefje | 27-05-18 | 14:03

Eigen verantwoording. Simpel. Wel of niet getraind.

GKJP | 27-05-18 | 14:23
▼ 5 antwoorden verborgen

Zorgpremie voor rokers of snackbarders duurder maken, want hoge kosten voor de zorg.
Nu dan ook maar voor gezonde sporters, renners, vierdaagse lopers, wintersporters, uhm, kermisbezoekers, (electrische) fietsers, ouderen. Ach, voor iedereen dan maar. Kosten verhalen aub. #nietvanmijnzorgpremie of belastinggeld exit sarcasme mode

zimmeradel | 27-05-18 | 13:46 | 4

CarloCarpacio | 27-05-18 | 13:50
Wie heeft het over afblazen dan. Gewoon lekker door laten gaan, maar niet uit algemene middelen betalen tenzij uit lokaal budget eventueel.

zimmeradel | 27-05-18 | 13:54

Nou dat goed voor onszelf zorgen valt keer op keer nogal tegen.

Lupuslupus | 27-05-18 | 13:54

De enige echte marathon van Leiden start 3 oktober.

De Briemusketier | 27-05-18 | 13:55
▼ 1 antwoord verborgen

Als je zelf al niet kunt nadenken, en tot de conclusie komt dat in de volle zon zo'n eind rennen wellicht onverstandig is, verdien je ook niet beter!

slipsniffer | 27-05-18 | 13:46

Ben mijn huis aan het schoonmaken met dit weer, beter stoppen zeker?

GKJP | 27-05-18 | 13:41 | 6

@GKJP | 27-05-18 | 13:54
Pfieeeeuw nog net op tijd, ik begon me al zorgen te maken.
Tijd voor een (alcoholische) versnapering en daarna rustig op de bank gaan kijken in welke ronde crashstappen de auto in de muur ramt.
Veilige zondag toegewenst!

Berbaar | 27-05-18 | 14:03

Berbaar | 27-05-18 | 14:03

Alles wat ik in en om het huis doe, gaat altijd vergezeld met een alcoholische versnapering, ik begrijp dat ik daar gewoon mee door mag gaan? Ik heb zelf net mijn eigen marathon gelopen, kind is een speeltje kwijt, om de tuin heen gelopen, dat is me een eind. Beide Redbulls staan vooraan toch? Kan interessant worden.

GKJP | 27-05-18 | 14:11

@GKJP | 27-05-18 | 14:11
Nee de Bulls hebben het gansche veld in de sandwich.
Ricciardo op pole en Maxje gaat het veld voor zich uit jagen, net als zijn vader, vanaf de laatste positie.

Berbaar | 27-05-18 | 14:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Zelf nadenken is er bij heden ten dagen hé? Wie doet er nu mee aan zoiets en wie laat dit gewoon doorgaan bij deze temperaturen?

Bigi Bana Boy | 27-05-18 | 13:41 | 2

Indien er prijzengeld mee gemoeid is heb ik wel een donkerbruin vermoeden.

De Briemusketier | 27-05-18 | 13:43

Hoho. Speldje om aan te tonen dat je de halve marathon van Schubbekutteveen hebt gerend. Ghehehe.

Basil Fawlty | 27-05-18 | 13:48

Ik heb nergens last van, maar ik ben dan ook niet zo stom om met deze temperatuur en luchtvochtigheid 42 km te gaan hardlopen.

Vula | 27-05-18 | 13:40

Ik haat lopen! Als ik in reïncarnatie zou geloven, dan zou ik in een vorig leven een antilope geweest zijn.

ijsaartindeoven | 27-05-18 | 13:37 | 1

Stond vroeger zelfs op mijn auto ..... NL, niet lopen

MarcS | 27-05-18 | 14:52

Niks mis met hardlopen bij deze temperatuur, mits je maar na blijft denken over je tempo en vocht inname (niet te weinig maar ook zeker niet teveel). Helaas is nadenken iets waar menigeen niet in excelleert gezien de laatste verkiezingsuitslagen.

GraaiManager | 27-05-18 | 13:36 | 3

Haha. Ik ga stuk!

HypoPseudo | 27-05-18 | 13:37

Er worden vandaag harde noten gekraakt, dit is er ook zo een.

De Briemusketier | 27-05-18 | 13:39

Kun je dit nieuws aub zo snel mogelijk verspreiden naar de hulpdiensten en de deelnemers, niemand weet dit gezien het aantal slachtoffers

CarloCarpacio | 27-05-18 | 14:01

Ik ga er van uit dat de kosten voor dit grapje op de organisatie wordt verhaalt?

Zoon van Boer | 27-05-18 | 13:36 | 1

Ik ga er vanuid datd u 't fixd?

GSWatchdog | 27-05-18 | 13:43

Denk ook dat veel van de gecrashten Max of Maxima heten.

Normpje | 27-05-18 | 13:35 | 1

Ja dat is grappig, de woning die Max in die stad bezit wordt betaald door rondjes rijden die hij in die stad nooit uitrijdt, saaie rees Monaco zeker als Max geen inhaalacties in de eerste ronde kan doen

CarloCarpacio | 27-05-18 | 14:08

Welke idioot gaat er nu rennen met dit weer..? Als je niet in Swahili geboren bent dan had je dit van te voren kunnen zien aankomen. Wat kost die copter actie de samenleving..?

Veluwse-Eikel | 27-05-18 | 13:33 | 3

Swahili is een taal, geen land of streek, maar ik snap uw punt.

Stijlicoon | 27-05-18 | 13:38

Ok… Kameroen dan

Veluwse-Eikel | 27-05-18 | 13:41

Dat is weer west Afrika. Doen ze alleen aan de 100, 200 en max 400 meter. ;-))

Basil Fawlty | 27-05-18 | 13:59

WTF! zijn mensen dan niks meer gewent tegenwoordig. Vroeger met 36 graden hooi opsteken met een 2 tands riek a 25 kg de hele dag door. En als je niet doorwerkte kreeg ik op m’n donder van opa.

Dutch_Holland | 27-05-18 | 13:32 | 7

Stropakken hier, met de kar meelopen en al rijdend de pakken er op donderen.

GKJP | 27-05-18 | 13:53

Een 2 tands riek, je bedoelt een gavel.

Ren je rot | 27-05-18 | 14:05

Ren je rot | 27-05-18 | 14:05
+1 voor hooivorkvakjargon. Waar lees je dergelijke dingen tegenwoordig nog !

De Briemusketier | 27-05-18 | 14:18
▼ 4 antwoorden verborgen

D66 is inmiddels opgeschaald naar GRAAI 1. Orgaanbonanza in Leiden!

Parel van het Zuiden | 27-05-18 | 13:32

Marathon is niet voor niets afgeleid van de helletocht ooit gelopen door een boodschapper die van Marathon naar Athene rende, waarna de onfortuinlijke man dood neerviel. Ken uw klassiekers en loop geen afstanden waarvoor een mens niet gemaakt is.

medusa324 | 27-05-18 | 13:32 | 3

Ik zal het niet hebben over uw theologische discussie waarvoor een mens gemaakt is, maar miljoenen mensen lopen marathons, en vaak langer, zonder enig probleem.

Foolonthehill | 27-05-18 | 13:35

Zo is dat! Ken je klassieken.

einStina | 27-05-18 | 13:38

@Foolonthehill
Problemen komen pas later in de vorm van versleten kniëen en heupen. En dat miljoenen mensen iets doen, is nou niet bepaald een bewijs van slim gedrag. Eerder van kuddedieren gedrag.

medusa324 | 27-05-18 | 14:17

Men moet het ook een keer positief zien: Pia Dijkstra heeft straks weer een nieuw hobby: wetgeving voor sportevenementen.

hangtiet met knoop | 27-05-18 | 13:31 | 1

Zijn er al organen uitgesneden?

Dutch_Holland | 27-05-18 | 13:33

Ik heb net nog 50km gefietst ook in de buurt van Leiden. Het is helemaal niet zo warm vandaag, redelijk bewolkt, er staat een lekker windje, en toen ik bijna thuis was nog een fris buitje. Kan me niet voorstellen dat het de hitte is.

Japannert | 27-05-18 | 13:31

Ene Volkert houdt van rondjes rennen, toch? Ik zie kansen.

Hier is het overigens niet heel warm: Al heel de dag geen zon, het heeft al geonweerd en geregend. De musjes vallen niet maar vliegen vrolijk rond, hoewel het hier zeemeeuwen en turkse tortels zijn. Alles valt of staat met locatie, dat blijkt maar weer.

einStina | 27-05-18 | 13:29 | 7

@Bubbels: haha ja, dat is wel een kernfrase van me, jij opletter. Zaken positief verwoorden roept minder weerstand op, zeggen ze, maar eigenlijk houd ik gewoon van sarcasme. Lekker zeiken terwijl velen het niet merken, ghehe. Mijn ethische moraal verbied me medelijden te hebben met moordenaars, dus ik sta volledig achter je. Die bol? Die bevalt wel ja. Als ik erin kijk, zie ik alles ondersteboven, en dat maakt de wereld op zich een stuk logischer.

einStina | 27-05-18 | 14:39

einStina | 27-05-18 | 14:39
Straks ga ik even mijn nog wat benevelde hoofd om "zie ik alles ondersteboven, en dat maakt de wereld op zich een stuk logischer." proberen te krijgen. Bij gebrek aan een leuker GS topic kijk ik nu een jijbuis serietje dat ook wat ondersteboven zet v.w.b. islam en mekka. Sarcasme overigens altijd + veel

BlowingBubbles | 27-05-18 | 14:51

Ja, dat dus, zoveel gemis, wat een ellende... ghehe. Have fun, though.

einStina | 27-05-18 | 15:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Allemaal ongetrainde sukkels die dood neervallen. Sufferds.

Mark_D_NL | 27-05-18 | 13:29 | 1

Nee Mark, het zijn juist vaak de getrainde atleten die dood neervallen. Alles om die minuut van je pr af te lopen. De ongetrainde sukkels zien wel af maar gaan nooit zo ver dat ze het er niet levend vanaf brengen.

Linkse allergie | 27-05-18 | 14:11

Wel fijn dat de warmte zeer lokaal is en dat al die hulpdiensten van andere regio’s zich dus met een goed gevoel naar Leiden kunnen haasten om mensen te helpen die er zelf voor kozen om tijdens de hitte een los van temperaturen al herculaanse inspanning te gaan verrichten...
.
Zelf zou ik Darwin gestuurd hebben en vooral de borging van de landelijke dekking van hulpdiensten....

Parel van het Zuiden | 27-05-18 | 13:28

Lemmings 2.0.

Paaldanseres | 27-05-18 | 13:28 | 2

Volgens mij heten die dieren Lemmingen.

Lupuslupus | 27-05-18 | 13:43

@ Lupuslupus | 27-05-18 | 13:43
Edoch niet in de game waar die kleine beestjes en masse van niveaus afvallen. /gamer mode

Litsehimmel | 27-05-18 | 13:53

Na de slag bij Marathon viel de boodschapper dood neer.
Dat zou een indicatie kunnen zijn dat marathon lopen niet gezond is.
Maar mensen moeten het natuurlijk zelf weten.

Rest In Privacy | 27-05-18 | 13:27 | 3

Pheidippides had er al 240 km opzitten in 2 dagen voordat hij aan de 40 km begon.

Beefbus | 27-05-18 | 13:30

Hij had het dus beter rustig aan kunnen doen. Nieuws dat 3 dagen of een week oud is, maakt ook niet veel uit. Zeker niet als het goed nieuws is.
En als je denkt onderweg Pan tegen te zijn gekomen, is dopinggebruik ook niet uitgesloten.

Rest In Privacy | 27-05-18 | 14:05

Leuke tegel! Nooit geweten. Maar leer hier wel vaker iets bij.

letopuwzaak | 27-05-18 | 14:08

Het is helemaal niet warm. het is gewoon mooi lenteweer. Daar kunnen mensne al niet meer tegen. Beetje meer naar buiten en minder voor de tv zou veel luxe dikke ongezonde 1ste wereld mensjes goed doen. Scheelt ook weer in de kosten voor zorg e.d.

Mark_D_NL | 27-05-18 | 13:27 | 1

Dat krijg je ervan als mensen die al deaud moesten wezen in leven blijft houden met poeder en pillen, de natuur zet het wel weer recht.

Tuborg øl | 27-05-18 | 13:53

Heeft een verwarde man iets verwards in de lucht gespoten.
Erg verwarrend dit.

rein9576 | 27-05-18 | 13:26

Er trekt inmiddels een dikke bui over Leiden heen. Afgekoeld naar 19 graden. Ik kan me voorstellen dat je dan aan de hitte bezwijkt.

Whmm | 27-05-18 | 13:26

Zag net een mafketel met een jonge hond rennend aan de fiets met dit weer.
Is nog veel erger.
Idioot

joppo0 | 27-05-18 | 13:26 | 3

Heerlijk alles eruit zweten. Waneer je dat regelmatig doet is er niets aan de hand en is het juist goed. Wel voldoende water drinken, litertje of 3, 4 per dag.

Mark_D_NL | 27-05-18 | 13:28

Het gaat over een HOND, Mark. Een hond moet met dit weer niet naast de fiets rennen. Dat is pure dierenmishandeling. Een hond kan alleen maar zweten door zijn voetzolen en tong en drinkt zéker geen 3 a 4 liter water per dag. Dus waar sláát dit op! .

Lupuslupus | 27-05-18 | 13:45

Zal die hond ook lekker vinden... bij 25+ brandt dat asfalt al door zijn poten maar daar heeft de fietser gelukkig geen last van met zn rubberen banden. Denk je leuk je hond uit te laten, mag je daarna meteen door naar de dierenarts...

Acar_ketimun | 27-05-18 | 14:36

Die voorsten. Dat zijn geen marathonlopers. Dat zijn vluchtelingen.

LibertasSimplex | 27-05-18 | 13:25

Wel mazzel dat Sergio Ramos niet meeloopt mensen !

De Briemusketier | 27-05-18 | 13:25

Ongetrainde eikels die een maraton lopen net zoiets vinden als carnaval vieren.

doskabouter | 27-05-18 | 13:25 | 1

marathon, sorry

doskabouter | 27-05-18 | 13:25

Phidippides zou zich omkeren in zijn graf....

Parel van het Zuiden | 27-05-18 | 13:23

Dit is het probleem van onze maatschappij, alle gevaren zijn zo ver ingeperkt dat mensen zich bij compleet roekeloze dingen niet realiseren hoe gevaarlijk het is. Kunnen de organisatie en politie nog zo hard roepen dat het gevaarlijk is.

Blasfemie | 27-05-18 | 13:22 | 1

Er is nog nooit zoiets gevaarlijks georganiseerd als een marathon tijdens een hittegolf sinds de keer dat een gevaarlijk gekke marathonloper naakt en paars geverfd met een bord waarop "Kijk uit, gevaarlijk!" zichzelf op risicovolle wijze aan het publiek vertoonde en een "gevaarlijke tijden are here again" ten beste gaf.

De Briemusketier | 27-05-18 | 13:31

Ik vind alle marathonlopers eruitzien alsof ze elk moment neer kunnen vallen. Die broodmagere tanige lichamen, lijdende ogen, het zweet, de urine die aan de binnenkant van hun dijen kleeft. Leuke sport hoor.

Mr_Natural | 27-05-18 | 13:22

Lekker zwaar getraind de afgelopen maanden, gisteren nog even bieren op een terras, om vervolgens vandaag de marathon te lopen met je bierpens. Water drinken is voor watjes.

Balletje Mayo | 27-05-18 | 13:22

Ik loop me alvast warm om alle clichés hier te kunnen overtreffen.

BozePaarseMan | 27-05-18 | 13:21

Ras doven Leiden temperatuur blinden.

Kanarie_Geil | 27-05-18 | 13:21 | 1

Nee het is Aap Noot Mies Wim Zus Jet

obominotie | 27-05-18 | 13:53

Eigen schuld van die uitslovers. Ik beweeg me hier in huis al amper maar ik zweet me kapot. Ik hoop trouwens dat ze niet zó onwel worden dat ze straks ook weer massaal Israëlische toeristen gaan overrijden.

JvanDeventer | 27-05-18 | 13:20 | 1

Moet je ze insuline geven. Dan komt het goed.

VeelTeSteil | 27-05-18 | 13:31

Ze waren gisteren al gewaarschuwd dus van mijn zijde absoluut geen medelijden !
Sterker: Alle medische kosten op de personen verhalen want dit komt weer uit onze kas !
Welke Mongool gaat met die temperaturen een marathon lopen, alleen zwakzinnigen.

wattenstaafje | 27-05-18 | 13:20 | 4

Het zal je werknemer zijn. 'Kijk mij eens gezond zijn, ik doe aan running. Alleen ben ik nu de komende weken even uit de running..'...

EEnzame SchizofrEEN | 27-05-18 | 13:31

Eens.

Lupuslupus | 27-05-18 | 13:33

Het lijkt mij helemaal geen gek idee om dit soort types bij de inschrijving een verklaring te laten ondertekenen, "ik ben mij ervan bewust dat bij weersomstandigheden X, Y, en Z, alle verantwoordelijkheid voor eventuele medische gevolgen volstrekt bij mijzelf ligt, en ik zodoende géén beroep zal doen op mijn ziektekostenverzekering ter voldoening van de als zodanig te voorziene kosten."
Dat zou een hoop van deze idioten schelen.

EefjeWentelteefje | 27-05-18 | 13:44
▼ 1 antwoord verborgen

Leiden in last!

Themistocles | 27-05-18 | 13:19

Op het balkon maar alvast begonnen met een halve marathon bierzuipen.

Binnenbaan | 27-05-18 | 13:19 | 2

Kijk, wij zouden vrienden kunnen wezen.

Tuborg øl | 27-05-18 | 13:49

Ook zo lekker gezond, alcohol bij deze temperaturen. Succes ermee.

Lupuslupus | 27-05-18 | 13:50

Hard lopen is altijd ongezond. Dieren gaan lekker in de schaduw liggen bij warm weer. Alleen mensen zijn gek en vinden het sportief, dat rennen. Dom volk.

070 | 27-05-18 | 13:15 | 1

Klopt. Mijn honden zoeken het koelste plekje in huis en zijn al 2 dagen niet vooruit te branden. Sloffend een klein rondje tijdens uitlaten. Alleen vanmorgen om 6 uur en vanavond om 9 uur. Net zoals gisteren.

Lupuslupus | 27-05-18 | 13:36

Lijden in Leiden.

Trumme | 27-05-18 | 13:15

Mijn schoonmoeder rent ook, ik hoop dat de traumahelikopter op tijd komt.

dorpsdebiel | 27-05-18 | 13:15 | 1

Grapje zeker?

Linkse allergie | 27-05-18 | 14:13

Het is hier in leiden wel benauwd warm maar of de onwelwordingen nu alleen daarmee te maken hebben zal later wel blijken.
Ik hoor buiten wel een hoop sirenes. Net ben ik ook even naar Katwijk geweest en ben toen onderweg wel een persoon tegengekomen die er niet al te best bij lag maar die werd al door allemaal omstanders geholpen.

Mastermattie | 27-05-18 | 13:15 | 2

Dirk Kuyt is aan het aftrainen begrijp ik ?

De Briemusketier | 27-05-18 | 13:23

En wie betaalt die sirenes voor dit volksvermaak door idioten die ondanks waarscuwingen tocht maar zo nodig een uitgestrekte hardloopwedstrijd gaan lopen ?
Gewoon overheen stappen en verder lopen, niets aan de hand en totaal geen medelijden !

wattenstaafje | 27-05-18 | 13:23

Rustig mensen. Gewoon evolutietheorie in praktijk.

Poppo van Ulvinga | 27-05-18 | 13:15

En Pia zit met de Dyson al klaar in de bezemwagen...

Graaisnaaiert | 27-05-18 | 13:12 | 1

Nee, die is al onderweg naar Ierland hoorde ik, daar mag nu al legaal gestofzuigerd worden.

BlowingBubbles | 27-05-18 | 13:14

Ik heb eens een arts gesproken tijdens 34 graden en toen ik joggende mensen zag. Ik vroeg hem, is dat nu eigenlijk gezond, maar rennen met deze temperatuur.!? Hij begon hard te lachen en zei dat het echt heel erg ongezond was en dat die mensen niet spoorden. Waarvan akte.

PijlVader | 27-05-18 | 13:11 | 2

Wat een orakel

Terry | 27-05-18 | 13:14

Daar hoef je geen arts voor te zijn. Een beetje gezond verstand is voldoende.

EefjeWentelteefje | 27-05-18 | 13:15

Hopelijk overleven die mensen het en slaan ze volgende keer gewoon over als het weer niet gunstig is.

BlowingBubbles | 27-05-18 | 13:11 | 1

Of we laten ze gewoon deaud gaan en noemen het een gevalletje Darwin.

Parmenidis | 27-05-18 | 18:11

Lemmingen

Kladderadatsch | 27-05-18 | 13:09 | 2

Dacht ik ook aan, huppelen gewoon met de kudde gezellig van rots af.
Wat een stom volk.

De Profundus | 27-05-18 | 13:22

Wil nog ff toevoegen dat ik enorm respect heb voor die hulpdiensten,die in hun (warme ook nog)beschermende kleding die mafklappers in leven proberen te houden.

De Profundus | 27-05-18 | 13:25

De Kenianen hadden nergens last van.

RenHoek | 27-05-18 | 13:07 | 2

Dat is racisme want we zijn allemaal gelijk.

Bytemaster | 27-05-18 | 13:27

@ Bytemaster

Not!

Gelijkwaardig.

HypoPseudo | 27-05-18 | 13:43

Ik weet niet of ik 'hahahahahha' mag doen.... maar ik heb het al gedaan.

Premier Trutte | 27-05-18 | 13:05 | 1

LOL

Ars Vivendi | 27-05-18 | 14:09

Straks een persco van Rutte. Putin en Rusland zitten hierachter. Worden formeel aansprakelijk gesteld.

Pierre Lebon | 27-05-18 | 13:05 | 3

Je vergeet de roze mafia in 'een adem te noemen ..

Kim-Jung-Un | 27-05-18 | 13:07

Nee, daar gaat eerst 4 jaar onderzoek aan vooraf.

Mastermattie | 27-05-18 | 13:12

@ Mastermattie

Alvorens wordt er eerst een onderzoekscommissie benoemd en geïnstalleerd.

HypoPseudo | 27-05-18 | 13:44

Alle temperaturen zijn wat mij betreft gelijk, maar lage temperaturen zijn nu eenmaal meer gelijk dan hoge temperaturen.

Verbandmeester | 27-05-18 | 13:05

De marathon is toch bedoeld om je dood te rennen.
Of was dat alleen bij de eerste.

De musso linie | 27-05-18 | 13:04 | 3

ROFL !

Kim-Jung-Un | 27-05-18 | 13:08
-weggejorist-
Basil Fawlty | 27-05-18 | 13:40

Lol! Mag dat wel Joris?

Basil Fawlty | 27-05-18 | 14:10

lol

newray | 27-05-18 | 13:04

Hardlopers zijn doodlopers.

Normpje | 27-05-18 | 13:02 | 4

Damn te laat ..

Kim-Jung-Un | 27-05-18 | 13:09
-weggejorist-
Diotima | 27-05-18 | 13:34

deministerpresident | 27-05-18 | 12:57
Veel te laat, en in de haast om als eerste leuk te zijn leuk te zijn lezen mensen anderen niet

Premier Trutte | 27-05-18 | 13:48
▼ 1 antwoord verborgen

Moderne Marathons zijn zowieso raar, een grote groep blanke mannen die achter een klein groepje negers aanrennen, gelukkig zijn die negers vaak sneller, anders was de ellende niet te overzien.

De Briemusketier | 27-05-18 | 13:02 | 11

@Briemusketier. Nou, ik ga zo weer een duik nemen in de plas, daarna opwarmen in het buitenzwembad, dan de jakoezie in met een kouwe cola. Dan weer even op GeenStijl lachen en dan is het tijd dat het vlees op de bbq gaat. Vandaag daarna helaas geen finale op tv. Maar het kan niet elke dag feest zijn.

Premier Trutte | 27-05-18 | 13:30

Premier Trutte | 27-05-18 | 13:30
Er zijn inderdaad genoeg dingen te bedenken om je tijd nuttig te besteden, ook als het warm is. Ik denk dat we hier allemaal wat van kunnen leren, nietwaar mensen ?

De Briemusketier | 27-05-18 | 13:37

Tuindeur open, lekker rustig binnen aan de slag. Straks even een frisse neus halen en dan lekker de tuin in, boekje, biertje. Heerlijk hoor.

Graaisnaaiert | 27-05-18 | 13:40
▼ 8 antwoorden verborgen

Maar....... was het dan geen optie om gewoon te stoppen met rennen? Of is dit net zoiets als: "Ik heb weliswaar een te lage suikerspiegel vanwege mijn geloofstoestand, maar ik ga toch autorijden"?
Of is dit nou gewoon verward gedrag?

Verbandmeester | 27-05-18 | 13:01 | 1

Nee. Stoppen met rennen lijkt me geen optie. Er is wel voor betaald.

Pedronegro | 27-05-18 | 15:30

Met dit weer een marathon houden is vragen om problemen. Hier op mijn zolderkamertje is het al nauwelijks uit te houden.

vindead | 27-05-18 | 13:01 | 1

Niemand heeft een pistool tegen z'n hoofd gezet gekregen om er aan mee te doen. Sterker nog, je kan ook gewoon stoppen als je merkt dat het te zwaar wordt.

EefjeWentelteefje | 27-05-18 | 13:05

Brandweer nu ook, grootschalige inzet Boommarkt.

LibertasSimplex | 27-05-18 | 13:00 | 5

Briemusketier
Geen idee. Ik las, "brandweer grootschalige inzet" op zelfde straat als al die ambulances.

LibertasSimplex | 27-05-18 | 13:05

Ja, sommigen die te hard remmen vliegen in de fik. En er staan ook een paar renners met een kokende motor.

Premier Trutte | 27-05-18 | 13:08

Brand bier dus, dat kan niet missen. Hence de grootschalige inzet. Alvast even oefenen voor 3 oktober, leer mij Leijenaren kennen.

De Briemusketier | 27-05-18 | 13:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, misschien is het ook gewoon niet zo handig om - matig getraind - bij 30 graden Celsius 42+ kilometer te gaan hollen.
Daar schijn je tegenwoordig mensen voor te moeten waarschuwen.

EefjeWentelteefje | 27-05-18 | 13:00 | 4

Sterker nog, de organisatie en de overheid worden aangeklaagd als ze er niet afdoende voor hebben gewaarschuwd. Mensen zijn zo afhankelijk van autoriteiten, instituten en deskundologen - op welk gebied dan ook - gemaakt de laatste 30 jaar, echt niet normaal. Alsof zelf nadenken verboten ist...

Graaisnaaiert | 27-05-18 | 13:04

@Graaisnaaiert | 27-05-18 | 13:04
Zelf nadenken is inderdaad gewoon afgeschaft.
Er was ooit een tijd dat je naar buiten liep, en zèlf constateerde, "hee! het is vandaag warm / koud / nat / winderig / zonnig / enzovoorts, laat ik me daar maar op kleden..."
Te moeilijk tegenwoordig, krijg je met zo'n 50% 'hoogopgeleiden'.

EefjeWentelteefje | 27-05-18 | 13:09

Compleet doorgeschoten rubber-tegel maatschappij. Symptoom van de ultieme 'dumbing - down'. Alleen Kenyanen en Etheopiérs kunnen dit aan (als de beste, overigens...)

bisbisbis | 27-05-18 | 13:36
▼ 1 antwoord verborgen

Niet zo negatief over warmte doen. Dat straalt zo slecht af op andere hoge temperaturen.

Deflatiemonster | 27-05-18 | 13:00 | 2

Ja, dat is ook weer zo. Nu wordt er net gedaan alsof de lage temperaturen beter zijn dan hoge temperaturen.

Verbandmeester | 27-05-18 | 13:03

Dat mag je van mij nooit meer zeggen! Het zijn praktische en theoretische temperaturen! Vandaag was duidelijk een temperatuur waarbij je beter een theoretische dan praktische marathon kunt lopen!

F#ckingAwesome | 27-05-18 | 14:35

Dacht ik toch even dat we een nieuw D'66 topic kregen.

De Briemusketier | 27-05-18 | 13:00

Nooit iets gesnapt van die marathons. Bijzonder ongezond voor een mens, die helemaal niet op deze waanzin gebouwd is. Zeker niet bij hoge temperaturen en veel vocht in de lucht.
Vroeger waren het nog goed getrainde mensen, nu doet iedereen ineens een marathon, van opa van 80 tot half manken. Geen medelijden mee, je kiest er zelf voor.

Nederlander65 | 27-05-18 | 13:00 | 1

Mwa, benen hebben we niet voor niets en mensen zijn juist bij uitstek geschikt voor langdurige inspanning. Dus het idee snap ik wel, maarja met 27 graden in de volle zon vraag ik me ook een beetje af waar je mee bezig bent. Limburgs mooiste (fiets en mtb tocht) is ook bezig. Rond de 20 graden en af en toe wat wolken is mij heet zat tijdens een (mid)dag het sporten.

noerg | 27-05-18 | 13:24

Is het voorbarig om te roepen dat een marathon lopen, zeker van die turbo-amateurs die er 6 uur over doen, gewoon niet gezond is. Je moet er keihard voor trainen en het in je levensstijl opnemen, anders krijg je dit soort gekkigheden met mensen die bezwijken aan de hitte.

HaatAth3ist | 27-05-18 | 12:59

De reden? Lijkt me evident. Iets te zware mensen met gebrek aan training die wegens midlife crisis de uitdaging aangaan en nu wegens benauwd weer en te weinig drinken, in moeilijkheden kwamen.
Maar geeft niet hoor. Als echte Nederlander, betaal ik graag belasting en premies voor dit soort dwazen.

Rommelende Onderbuik | 27-05-18 | 12:59 | 4

Elk weekend weer zitten de eerste hulp posten vol met mensen die sportblessures hebben opgelopen. Veelal voetballers. Daar betaal je ook premies en belastingen voor.

Tietmier | 27-05-18 | 13:50

@mr.money | 27-05-18 | 13:17

Die middelen zijn er dus niet. Inmiddels zijn nu diverse regio’s verstoken van hun eigen hulpdiensten. Dat is een kwalijke zaak.
.
Het wordt tijd dat organisatie, gemeentes en deelnemers zelf dit soort ondersteuning gaan regelen en betalen. Vanzelfsprekend niet te sourcen uit de reguliere diensten.

Parel van het Zuiden | 27-05-18 | 13:58

Het maakt me inmiddels niet zo veel uit hoor. Ik zie wel dat er een tweedeling in de maatschappij plaats vind. Zij die overal voor opdraaien en zij die denken dat er van alles in overvloed is en dat daar van alles maar van moet kunnen.

Rommelende Onderbuik | 27-05-18 | 14:12
▼ 1 antwoord verborgen

Welke randdebiel gaat er dan ook hardlopen met dit weer.

*naar voorhoofd wijst*

Prof. v.d. Neuq | 27-05-18 | 12:59

Hardlopen is voor Kenianen en Ethiopiërs... die zijn ontworpen om te hollen in deze hitte.

overVecht | 27-05-18 | 12:59 | 1

Het zijn dus gewoon Franse families begrijp ik?

MyCatIsDoingThis | 27-05-18 | 14:31

Lijden in Leiden?

Croxifoxio | 27-05-18 | 12:59

Hardlopen met dit weer en deze luchtvochtigheid. Hoe stom kun je zijn...

Graaisnaaiert | 27-05-18 | 12:58 | 1

Precies, aanstellers zijn het.

lady Di | 27-05-18 | 14:17

Het ontzet van Leiden?

Croxifoxio | 27-05-18 | 12:58

Hardlopers zijn doodlopers

deministerpresident | 27-05-18 | 12:57

Leiden in last?

small_town_dude | 27-05-18 | 12:57 | 1

Lijden in Leiden

Ruimedenker | 27-05-18 | 16:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken