Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cast! Verwarde mannen verward om verwarring

Hitte van de zon en het heetst van de strijd in het hoofd van een verwarde man. Twee verwarde mannen van GeenStijl zijn verward over de verwarring en vragen zich af: waan, aanslag, of waanslag in Den Haag?

De verwarring rond de verwarde Syriër Malek Fostok is dan ook compleet. Enerzijds gilt de Telebelg vanaf de voorpagina dat het een aanslag is, anderzijds sust burgemeester Krikke van Den Haag dat het slechts een 'verwarde man' is. De krant klopt het op, de bestuurders wuiven het te licht weg, en wij blijven in verwarring achter. Is een Syrische oorlogs-PTSS'er die met huisraad gooit en mensen de strot afsnijdt nou een terrorist, een GGZ-geval of iets daar tussenin? En: wat moeten wij er eigenlijk mee, met zulke mensen die wel bekend zijn bij De Autoriteiten maar waar de slachtoffers niet tegen werden beschermd? Allemaal onbeantwoorde vragen in een nieuwe Wij van GeenStijl!

Abonneren? Linkjes: RSS | Soundcloud | iTunes | MP3 (38 MB)

Reaguursels

Inloggen

Het grootste probleem is dat de term 'verwarde man' het beeld geeft van een demente opa die in ondergoed over straat loopt. Met messen insteken op anderen is toch van een andere categorie en daar zou dan ook een andere term moeten gelden. Strikt genomen zou terreur wellicht niet passen maar daar lijkt het toch meer op.

Sqbar | 08-05-18 | 09:36 | 1

We kunnen het een Fostokker noemen, heeft het meteen een naam.

O2Neutraal | 08-05-18 | 11:15

Als iemand probeert je de strot door te snijden,is het een verwarde man,hoe is deze verwarde man door de selectie heen gekomen,zitten daar ook verwarde mannen,en vrouwen.
In ter apel waar de opvang is voor de touristen uit veilige landen,is kort geleden een inwoner met een mes gestoken,slagarderlijke bloeding,
door een algerijn,die werd betrapt op diefstal
Het probleem is dit zit allemaal onder de paraplu van de EU,onze grootweldoeners,er moet een wetswijziging komen.
In duitsland,waar de boel volledig uit de klauw loopt,wordt het verdrag van schengen nu opgevoerd,een vluchter moet zich melden voor asiel aanvraag in het land van aankomst,dat wordt een jo jo geval, eerst kom maar binnen,en nu terug naar het aankomst land.
Merkelsteen merkel lijd aan grootsheid waanzin,het is nog steeds kom maar binnen.
Maar de stenen komen al barsten in,net als de grootsheid waanzin van de evangelische uni,die er nog een paar faillite landen bij wil.
goed voor de begroting,kan NL nog een paar duiten in het zakje doen.
En natuurlijk nog meer goedkope arbeids krachten.

soledad | 08-05-18 | 09:17

Laatst nog een groep blanke ouderen gehoord over deze zaak. Dat het bij de Haagsche Hogeschool was. "Je zal er maar lopen", zei een blonde mevrouw met een zonnebril op. En inderdaad, de slachtoffers, die zijn getraumatiseerd voor het leven. Met dank aan de overheid, de politiek, stichting vlucthelingenwerk, en de rest van asielindustrie. Die denken dat ze hier zonder consequenties van afkomen. They are dead wrong.

Van Duyvenbode | 08-05-18 | 08:14 | 2

nou, houd het even bij de politiek.. vluchtelingen werk kan niets met binnengehaalden stromen half gescreende asielzoekers.. eenmaal een status is het na een jaar 'helpen' aan huis en huisraad klaar. AZC/COA huisvest alleen de tsunami binnendobberaars en aantrekkende migranten aan bed-bad en brood.

Politiek besluit om overal in de GGZ op te bezuinigen net op het moment dat Nederland volstroomt en blijft volstromen met hele stromen oorlogsgetraumatiserende asielzoekers.. en deze verplicht in een participatiesamenleving onder te brengen.

Als er 1 schuldige aan te wijzen is voor deze bommen in de maatschappij dan kijk naar Den Haag. Daar zitten de leiders van dit land, daar zit ook het departement van Veiligheid en Just.. oh wacht sinds eind 2017 is het ministerie van Justitie en dan pas Veiligheid!

fikkieblijf! | 08-05-18 | 08:58

fikkieblijf! | 08-05-18 | 08:58
Ach, ze zijn allemaal oorlogsgetraumatiseerd. En wat dacht je van oorlogsmisdadigers? Zoals Argentinië, Uruguay, Paraguay en Chili de gevluchte SS-ers ontvingen, zo ontvangen Merkel, Rutte en nog hele zwik andere slappe Europese regeringshoofden de beulen van ISIS in onze landen.

Van Duyvenbode | 08-05-18 | 09:10

LOL, hij had in een "opvang voor verwarde mannen" gezeten.
Een andere naam voor moskee...?

Kanarie_Geil | 08-05-18 | 07:58

Nog steeds is in veel media sprake van een steekpartij en niet van de keel doorsnijden. Daar is over nagedacht

batvoca2 | 08-05-18 | 07:58 | 1

vooral dat 'partij' triggert mij altijd bij dit soort eenzijdige aanvallen..

fikkieblijf! | 08-05-18 | 09:00

“Verwarde man pleegt islamitische geïnspireerde terreurdaad”

HanMar2 | 08-05-18 | 06:47

Wat een onzin discussie, ooit eens een verwarde katholiek dit zien doen ? Het is een blijft en islamitische aanslag, of die barbaar daar nu van te voren over nagedacht heeft of niet

GerMonster | 08-05-18 | 06:18

Ik begrijp de discussie hierover niet meer.
Die man is moslim, wat staat er in dat sprookjesboek van die moslim: dat de ongelovigen overtuigd moeten worden, zo niet: elimineer ze.
Die man heeft gewoon z'n opdracht getracht te volbrengen, helaas voor hem zijn ze niet overleden.
En dan, verward? Misschien, niet al z'n soortgenoten hebben hetzelfde gedaan, hij had in ieder geval wel de drive.
De kans is groot, en daar hoop ik een beetje op, dat hij zich zelf naar het leven staat. Immers hij heeft gefaald in z'n opdracht.

watmagjenogwel | 08-05-18 | 03:55

De overheid weet dondersgoed wat er werkelijk speelt, enkel komen ze er om tactische redenen niet voor uit. En de MSM zijn naar de maan jankende honden welke hun broodheren niet tegen de haren in willen strijken. Vandaar alle ‘verwarring’ welke er nu moedwillig wordt geschept. Op zich kan tactiek een juist beleid zijn, echter er blijven wel wat prangende vragen openstaan:

- Wie is (eind)verantwoordelijke voor deze import?
- Wie is (eind)verantwoordelijke voor het handelen van deze religie/sekte?
- Wordt het Nederlandse volk onnodig aan risico’s blootgesteld?
- Is er vooraf duidelijk overleg geweest over dit beleid?
- Wat is het WCS over 5, 10 en 25jr.en hoe buigt men dit af?

Enfin, puur praktisch gezien pakt het Europa islamiserings-project niet helemaal naar wens uit, de bijzaken (haat, terrorisme, kosten, gettovorming) overstijgen de hoofdzaak: humanisme en vrijheid van religie. Dit kan niet anders dan een totaal verkeerde inschatting van de politiek zijn geweest.

Tijd voor verantwoording, gaarne!

Veluwse-Eikel | 08-05-18 | 01:58

Het blijft idd erg verwarrend allemaal en wordt erg semantisch. De man had duidelijk psychische problem maar aan de andere kant heeft het werkelijk alles van een aanslag.

SuqMadiq | 08-05-18 | 00:48

GeenStijl is top. Maar deze mompelshow op schoolkrantnivo gepresenteerd met een sukkel die de dagelijkse problematiek zo vriendeliik mogelijk voorleest is walgelijk. Dan staan de volumes van de 2 mics hinderlijk verschillend. Dan zegt die sukkel steeds "Ja......... Ja........ Ja.... keihard door het antwoord heen... Ik heb weer geprobeerd om het af te luisteren. Mijn record staat nu op 3.46 minuten. Het is echt Dolfie Zalf met Meindert Mompel.

Premier Trutte | 08-05-18 | 00:27

We mogen het woord allochtoon niet meer gebruiken. Geen probleem, vanaf nu noemen we ze verwarde personen.

MickDjekker | 07-05-18 | 23:52

Onze premier is al jaren verward en heeft last van een slecht geheugen. Hij is echter erg goed in woordspelletjes en weet zich daardoor in het zadel te houden.
Als onze premier al zo verward is, kun je verwachten dat veel inwoners van zijn land dat ook zijn. Veel verwarde mensen hebben op deze verwarde premier gestemd en zo gaat ons land aan verwarring ten onder en is er in zekere zin sprake van een verWARring.
Dit land moet nodig weer eens echt bevrijd worden.

MickDjekker | 07-05-18 | 23:40

Wat leven we toch in een gaaf land.

Van Duyvenbode | 07-05-18 | 23:16

Ha, die korte broek. Ik denk dat de Geensteil poll of een korte broek op het werk kan nog een keer over moet. Nu met extra optie "Ja, maar alleen met bijpassend kogelvrij vest en HK 416"

TheEgg | 07-05-18 | 23:12

"Is een Syrische oorlogs-PTSS'er die met huisraad gooit en mensen de strot afsnijdt nou een terrorist, een GGZ-geval of iets daar tussenin? En: wat moeten wij er eigenlijk mee, met zulke mensen"

Ach, het is in wezen zo verschrikkelijk simpel. Wat hij precies mankeert, zal me jeuken, maar een derdewereldlander die hier - onuitgenodigd - mensen de keel probeert af te snijden hoort hier niet en moet zo snel mogelijk Nederland uitgetrapt worden. Als hij al een verblijfsvergunning had, heeft hij hem met dit gedrag verspeelt, en moet dus ingetrokken worden, en als hij er nog geen een had: precies hetzelfde, morgen met de eerste de beste vlucht richting heimat, of zo dicht mogelijk heimat sturen. Mochten er wat problemen zijn, dan permanent opsluiten tot hij er wel uitgetrapt kan worden. Maar in deze samenleving hoort hij niet. Opzouten, toedeledokie, en bon voyage, asshole.

Dr_Johnson | 07-05-18 | 22:22 | 2

Kut. verspeelt = verspeeld.

Dr_Johnson | 07-05-18 | 22:30

Ff 2 tientjes investeren. Als reguliere reaguurder is dat toch pinda's?

Maytheforcebewithyou | 08-05-18 | 13:13

Het is gewoon een aanslag en van mij had hij dood mogen bloeden, ze willen allemaal toch graag dood zijn?

poisonivy | 07-05-18 | 22:19

verward of jihadist doet er niet toe, want
het is in ieder geval een islamiet.

Kompassie | 07-05-18 | 22:01 | 2

Precies dit! Fuck het labeltje terrorist of verward. Zonder leitmotiv Islam geen sudden jihad syndrome

Gen. Maximus | 07-05-18 | 22:12

Hoe gek cq verward moet je zijn om met een vol vliegtuig een gebouw in te vliegen?
Hoe gek cq verward moet je zijn om met een vrachtwagen kleine kinderen dood te rijden?
Hoe gek cq verward moet je zijn om jezelf op te blazen na een concert van Ariane Grande?
Hoe gek cq verward moet je zijn om iedereen dood te schieten in een concertzaal?
Hoe gek cq verward moet je zijn om iemand de keel door te snijden?
Al de bovengenoemde gevallen waren zo gek als een deur. En terrorist. Het is niet of/of het is en/en.

medusa324 | 07-05-18 | 23:47

Als een dokter een foute diagnose maakt en iemand overlijd daar door wordt hij voor het gerecht gesleept. Nu heeft iemand deze terrorist beoordeelt en "ok" bevonden als "vluchteling". In principe is hier een grote fout gemaakt, en er hadden mensen kunnen overlijden. Als het mijn familie was geweest had ik de staat aangeklaagt en er een groot media spectakel van gemaakt om zoveel mensen wakker te krijgen. Ik hoop dat de gene die zijn stempeltje "ok" heeft gegeven ook veel nachtmerries en schuld gevoel hierover krijgt. Maar dat zal wel niet.

Fapfap | 07-05-18 | 21:57 | 1

Ach hij zal ook een advocaat toegewezen (geen geld) krijgen. Dat is ook een beroep. Genoeg advocaten die het ook voor de publiciteit willen doen. Let maar op.

Is dit nog nieuws? | 07-05-18 | 22:04

Hoeveel psychologische zorg zou dit mutsje in Syrië gehad hebben? Eventueel voor de oorlog daar? Was hij al gestoord? Of door de oorlog? Of sudden jihad syndrome?

Ach laten we gewoon verward noemen, onder Rutte zijn we veilig voor terreur.

*Pinda's uit het raam gooien tegen de krokodillen doet*
Werkt goed! Geen krokodil in de buurt!

Is dit nog nieuws? | 07-05-18 | 21:55 | 2

Da's een nieuwe.
Vroeguh zat er die man in de tram. Hij knipte atijd met zijn vingers. Desgevraagd verklaarde hij dat dit een goedwerkend middel was om olifanten op afstand te houden. Niemand die dat bestreed, iedereen blij.

Ook vroegah, namen wij liefderijk allerlei verwarde mensen op een een tehuis in een bosrijke omgeving. Zet daar nu een hek omheen dat dichtbeplant is met stevige ondoordringbare struiken.

Ja, het is hart maar dit soort personen pletteren we zo in een vluchtelingenkamp in de regio. Natuurlijk veel heisa, gelazer in de pers en internationaal. Ik wordt uitgemaakt voor een gore racistische hond. Gebroken wetten, maar let eens op hoe dat werkt als we een beetje (let-wel-een-beetje!) Duterte-gaan.

Het schijnt dat de geregistrrreerrrde misdaad achteruitloopt, prima, dus daar gaan we even een forse bijdrage aan leveren. Zachte heelmeesters, u weet wel.

Wij herinneren ons nog Oekraïnse bekenden, van heel lang geleden, die vroegah naar Nederland kwamen. Hard rijdend. Deed je dat in Duitsland en werd je aangehouden? Nou, de politie aldaar werd beschreven als "wilde honden". Die wisten wat handhaven was. NLse politie werd ondervonden als lieve watjes.

Nu zijn we bijna een narcostaat. Dankzij gedogen.
Ongezien ** ***** voor de politici, Evocatus

Evocatus | 08-05-18 | 00:17

Is dit nog nieuws? | 07-05-18 | 21:55
Ik ga ook pinda's kopen.

Evocatus | 08-05-18 | 00:17
Goed verhaal.

O2Neutraal | 08-05-18 | 10:15

Kunnen we deze eikel een enkeltje Allepo geven? Hij verpest het voor de echte vluchtelingen!

Hartloos | 07-05-18 | 21:29

Het was geen verwarde man maar een tikkende tijdbom!

Mastermattie | 07-05-18 | 21:19

Verwarring alom.

Is dit nog nieuws? | 07-05-18 | 21:08

Dit is de voorhoede van de profeet. een ieder die dit bagatelliseert is ook een gevaar voor de samenleving en verdiend gestraft te worden voor het in gevaar brengen van de samenleving en landverraad.

siempie2696 | 07-05-18 | 20:50

Toch iets over die foto. Een rijmpje/lofzang op tactical gear schiet zijn doel voorbij, maar toch iets over vormcamouflage en het psychologisch effect van een professionele uitrusting. Dat laatste is tweeledig: de drager weet zich verzekerd (zelfs in Nederland) van zijn benodigdheden, zijn tegenstander ziet een professional op zijn pad. Dat laatste kan levensreddende tienden van seconden opleveren.

Dan zo'n korte broek: gegeven het voorgaande is dat vragen om een schot in je lies. Nu ging het hier om een messentrekker, maar wie zegt dat dat niet een lokkertje is door een getrainde pistoolschutter? Dus: hoe warm ook, en de zomer moet nota bene nog beginnen: safety first.

Dat van vormcamouflage heb ik overigens gewoon in militaire dienst geleerd: basistactiek.

Hetkanverkeren | 07-05-18 | 20:30 | 1

En toch vind ik het er stoer uitzien: ‘Kijk mij is casual een terrorist uitschakelen’. Wel jammer dat dan later blijkt dat het allen maar een verwarde man is. Ben je opeens van held veranderd in een soort van dierenbeul die op onschuldige lammetjes schiet.

medusa324 | 07-05-18 | 23:54

Een moslim die een willekeurige voorbijganger neersteekt (of zelfs onthoofdt) kan inderdaad verward zijn. Een incidentje. Maar als in een paar jaar tijd vele tientallen moslims in Westerse landen op willekeurige voorbijgangers insteken, kan niet meer van een incident gesproken worden.
Hoe verward sommige daders ook moge zijn.
Hetzelfde geldt voor aanvallen waarbij auto's als wapen gebruikt worden. Ook daarvan zijn tientallen voorbeelden bekend, en blijken de daders vrijwel altijd moslims. Dan kan een van hen best een suikerspiegelprobleempje hebben, maar dat verklaart niet de talloze andere aanslagen.

Het irritante aan deze discussie is dat de overheid net doet alsof er niks aan de hand is. Terwijl de ene na de andere islamitische club oproept alle niet-moslims te doden, en zelfs het onthoofden van baby's bejubelt. Het is logisch dat een X-percentage moslims daar gehoor aan geeft, verward of niet.

Het grootste probleem is nog steeds dat er wereldwijd geen enkele invloedrijke islamitische geestelijke te vinden is, die vrede, vrijheid en tolerantie predikt. Integendeel; de ene na de andere imam haalt de krant met oproepen tot geweld. Ook islamitische media, politici en zelfs islamitische scholen propageren blinde haat, wreed geweld en bloedige moordpartijen. Slechts weinigen doen alsof ze geweld veroordelen, alvorens ze de schuld bij de slachtoffers leggen ("discriminatie, te korte rokjes, joden, blablabla").

Onze politici hebben dus echt een enorm probleem geïmporteerd.
Tijd om dat te erkennen, en eindelijk eens te kijken of er een oplossing is, waarbij autochtone Europeanen hun recht op leven mogen behouden.

Dandruff | 07-05-18 | 20:30
-weggejorist-
Twisted_Faith | 07-05-18 | 20:17 | 1

Voor een antwoord op de vragen zou de huidskleur/geloofsovertuiging van de slachtoffers indicatie kunnen zijn. Er werd in alle media gesproken over het willekeurig steken van slachtoffers, maar was dat werkelijk zo? Of zijn de slachtoffers blank en niet-moslim?

de euro middenweg | 07-05-18 | 20:14

De term Verwarde Man is aan deflatie onderhevig. Is er niet een Beroepsvereniging voor Verwarde Mannen die opkomt voor hun belangen?

mozaard | 07-05-18 | 20:08 | 1

Die bestaat al en heet de falende overheid.

Dr. Blechtrummel | 07-05-18 | 20:21

Is dit typisch Nederlands: eerst de ambtenaarsticker 'allochtoon' uitvinden, dan de ambtenaarsticker 'verwarde man' uitvinden enz. enz., en vervolgens daar weer een zeur-jeremiade over uitstorten van of het wel juist is om over 'allochtoon', 'verwarde man' te spreken enz. enz.? Er worden nota bene drie moordaanslagen achter elkaar gepleegd, de dader wordt met meerdere kogels neergelegd, maar in plaats van medeleven te tonen voor de slachtoffers gaat alle 'empathie' naar deze geesteszieke schlemiel. Wie is hier het gezonde verstand kwijt?

Eeuwig..Op..Vakantie | 07-05-18 | 20:07 | 3

Er zijn 10 (tien) schoten gelost. 1 was raak.
Pliesietruthola’s zijn te laf om raak te schieten.
Of ze kunnen het gewoon niet.
Beter zelf je eigen veiligheid regelen dus.....

pennestront | 07-05-18 | 20:16

Weet niet hoe zal hij in dat been geraakt is. Schijnt er ook een in onderbuik te zitten.
Waarschuwingsschoten in de lucht met die hoogbouw is ook niet ideaal.
Adrenaline.
En tja als je hem in z'n kop raakt is hij een martelaar en potentiële inspiratiebron voor de volgende lichting verwarde personen.
Dus tja.

Is dit nog nieuws? | 07-05-18 | 21:59

*hoevaak in been geraakt is. Misschien wel 5?

Is dit nog nieuws? | 07-05-18 | 22:00

Het gaat niet om fundamentalisme.
Stel dat iemand heel fundamentalistisch is in het niet kwetsen van levende wezens. Je hebt van die Boeddistische stromingen.
Hun radicaler die worden, hoe minder zorgen je hoeft te maken.
Het maakt dus wel degelijk uit, waar je radicaal of fundamentalistisch in bent.

kloopindeslootjijook | 07-05-18 | 19:53

Kunnen we de aanslag plegers van de mislukte aanslag op de koninklijke familie(vele doden) en de aanslag op onschuldig winkelend publiek(vele doden) met terug werkende kracht onder dezelfde meetlat leggen als dat gebeurd bij deze aanslag pleger?

Mocro2897 | 07-05-18 | 19:37 | 2

Wat suggereer je?
Dat die daders, als ze het zouden hebben overleefd, niet gestraft zouden zijn?
Dat die daders ergens ter wereld bejubeld zouden zijn?

Jouw holle slogans zijn wel èrg dom, zelfs naar islamitische maatstaven.

Dandruff | 07-05-18 | 20:54

U wilt strafverlaging voor de waxine-werper of juist strafverhoging voor de mensenslachter?

O2Neutraal | 08-05-18 | 10:17

Hee, wat krijgen we nu? Nuance?

Rest In Privacy | 07-05-18 | 19:30

Even een Godwinnetje dan: eigenlijk was Hitler dus ook een verwarde man?

knerf | 07-05-18 | 19:22 | 3

.... dat was hij inderdaad.

Oepsie1234 | 07-05-18 | 19:23

Oepsie1234 | 07-05-18 | 19:23
Nee, dat was Hitler dus juist niet. Wie verward is, kan niet meer coherent denken en beslissen.Hitler was een psychopaat maar niet verward. Verwarde mensen zijn onsamenhangend in denken en handelen. Om die redenen slagen ze er ook nooit in om macht te veroveren.

knerf | 07-05-18 | 19:32

Dus eigenlijk zeg je dat Hitler heel logisch en adequaat heeft geregeerd.

Verwarde mensen zijn verward door stress (stress = hyperventilatie = troebele cognitiviteit). De Haagje Jihadist/aanslagpleger was héél relaxed.

HeilTrump | 07-05-18 | 19:58

Verward, gestoord, terrorist. Het maakt mij als burger geen snars uit in welke categorie de geleerden deze man menen te moeten indelen. Mijn overheid dient ons tegen alle voorgenoemde categorieën te beschermen. Ambtenaren en politici die willens en wetens dergelijke sujetten (importeren en) los laten in onze maatschappij zijn criminelen en horen op z'n minst uit hun ambt te worden gezet en op zn best te worden opgesloten samen met de andere gevaren voor onze samenleving.

Badderbeest! | 07-05-18 | 19:14 | 2

Helemaal mee eens.

osolemio | 07-05-18 | 19:19

Dat gevoel heb ik nou ook. De overheid biedt geen bescherming van het volk meer.

Leukerd | 07-05-18 | 19:21

Het idee ook dat "het rijke westen' in staat zou moeten zijn deze verwarden op te vangen is al faliekant verkeerd. Wij zijn niet eens in staat om de mensen die nu al in Nederland wonen normaal te begeleiden. Hulpverlening is in juli vaak al door de budgetten heen en er is geen geld om al die mensen op te vangen. En dan heb ik het nog niet eens over de idiote woningnood die aan het ontstaan is. Mensen die het al moeilijk hebben in de samenleving betalen de rekening, zij zijn het die weer verder moeten 'inschikken'. Zij zijn het die er tussen moeten wonen. Als ze al kunnen wonen. Wanneer dringt het nou eens tot de overheid door dat er geen ruimte (in alle opzichten) meer is voor dit soort mensen. Het is klaar, het is vol. Er zijn genoeg eigen mensen die hulp nodig hebben en dat niet krijgen.

osolemio | 07-05-18 | 19:14

Zijn er ook gevallen bekend van Hollandse immigranten die net na de 2e wereld oorlog de lokale bevolking in Canada, Amerika en Australië de keel door sneden?

Wasbakplasser | 07-05-18 | 19:12 | 3

Nee! Noch waren er Hollandse bendes actief die overvallen, straatroven en mishandelingen pleegden. Ook werden geen Australische meisjes in zwembaden lastig gevallen door blondgekuifde Hollanders.

knerf | 07-05-18 | 19:17

Nee,daar hadden ze geen tijd voor. Die mensen hebben zich na aankomst kapot moeten werken anders werden ze er uitgetyft.

AlexMM50 | 07-05-18 | 19:39

Nee zelfs geen gratis taartjes of zingende links dom volk toen ze aankwamen

automaat | 07-05-18 | 20:30

Het is een verwarde man met mogelijk terroristische motieven. Maar als de man heeft gehandeld in een psychotische waan is hij in de eerste plaats een psychiatrisch patient. Zo zit de wet nu eenmaal in elkaar.

lingo star | 07-05-18 | 19:08 | 4

Wet? Rechtvaardigheid, daar gaat het om.
Buiten dat, iemand met psychotische waanideeën die tot geweld leiden hoort simpelweg achter gaas.
Valt me een beetje van je tegen dit plempsel.
Beter van je gewend.......

pennestront | 07-05-18 | 19:28

@pennestront Ik zeg niet dat die gestoorde man geen straf moet krijgen, maar dat hij in een andere categorie valt. Hij zal en behandeld moeten worden en bestraft, hij zal dan in een gevangenis komen voor psychiatrische patienten, lijkt mij zo.

lingo star | 07-05-18 | 19:36

Nee, indien Knerf bij volle bewustzijn overgaat tot welke aanval dan ook, dan zal hij als volledig bewust persoon worden berecht. Overigens vind ik helemaal niet dat die man geen straf moet krijgen of gepamperd moet worden, hij valt alleen in een andere categorie waarbij ook behandeling zoals pilletjes nemen, hoort.

lingo star | 07-05-18 | 19:38
▼ 1 antwoord verborgen

Verwarde man, amokmaker, een aanslagpleger, daar hebben de slachtoffers van deze idioot helemaal niets aan. Feit is dat deze Syrische ‘asielzoeker’ allesbehalve een aanwinst is voor de Nederlandse SAMENleving, een samenleving met steeds minder sociale cohesie en waar je de overheid en de bijbehorende instituties steeds minder kunt vertrouwen.

therealbraindump | 07-05-18 | 19:04 | 1

De roverheid vertrouwen. Ik moest lachen. Firma list & bedrog met bestuursvoorzitter Prutte. Ja, zal vast wel goed komen. Niet dus.

Standvastig | 07-05-18 | 19:24

Hij heet dan ook Malrk Ferward

Olleke | 07-05-18 | 18:58

"Dader steekpartij leek doodkalm. Hij was helemaal niet verward."

Kop uit het AD

MickeyGouda | 07-05-18 | 18:53

"Verwarde man" de mantra van policor Nederland als het gaat om een aanslag met islamitische motieven. Was de aanslagpleger in Texas ook verward? Welnee, toen was de Nederlandse Staats Omroep er als de kippen bij om vooral te benadrukken dat het ging om een "witte man".

knerf | 07-05-18 | 18:53

Waarom zijn er eigenlijk geen verwarde vrouwen?

doskabouter | 07-05-18 | 18:50 | 5

Die zijn ten tijde van Kwien Vicky allemaal behandeld voor hysterie met een vibo. Logisch dat ze er niet zijn.

Acar_ketimun | 07-05-18 | 19:12

Vrouwen hebben een meer ondersteunende rol.

Kanarie_Geil | 08-05-18 | 08:17
▼ 2 antwoorden verborgen

‘malek fokstok zag zijn vader sterven tijdens zijn vlucht’ , ‘malek fokstok was doodnormale man’.
Zo maar wat uit de downplaybundel voor landverraders.
Ja hoor, inderdaad, dat zijn twee prima redenen om je gastland te trakteren op je nationale stupide barbaarse traditie......
Eerst maar 20 jaar eenzame opsluiting en wat er dan nog van deze relidwaas over is de schutting overtyfen.....
Alle opvang en ouwtkieriengs en andere gratiez geld voor al zijn vrouwen en kinderen directement stopzetten.
U gaat niet nog eens langs Start en krijgt geen nieuwe Miele.
mark, ouwe landverrader, geef nou eens een duidelijk signaal af naar dit wanstaltige amorele kudtvolk!
Of moeten we dat zelf doen?
Kan hoor.........

pennestront | 07-05-18 | 18:48 | 4

Hij moet zich lekker thuisvoelen. Dus bajes inrichten en beheren naar syrische maatstaven.
Kakken in een gat, kakkerlakken en ratten als huisdier.
En natuurlijk de hele dag hardrock en docu’tjes over varkens

pennestront | 07-05-18 | 19:23

Ik dacht dat het toch nu al zo was dat iemand die zich schuldig maakt aan een gevangenis straf van max 6 jaar op staat, volledig heeft gekwalificeerd voor directe uitzetting?

peterdh | 07-05-18 | 19:29

@peterdh

Geen speld tussen te krijgen.

MickeyGouda | 07-05-18 | 19:54
▼ 1 antwoord verborgen

import soepjurk met haatbaard + Allahu Akbar met mes = 100% aanslag

MickeyGouda | 07-05-18 | 18:45 | 3

Misschien moeten we dan het begrip aanslag eens beter gaan definieren. Is er een verschil tussen een terroristische aanslag en een aanslag? Jazeker.

Wat is een aanslag:
"Een aanslag is een misdrijf met als doel een persoon van hoge status te vermoorden. De pleger heeft vaak een politiek of ideologisch doel, waarbij het doel van de aanslag in de weg staat. Andere motieven kunnen geld en wraak zijn. Als het doel geen specifiek persoon is, is er sprake van een terreuraanslag"

Naja het ging niet om iemand met status of een hooggeplaatste. Het ging om niet specifieke personen. Dus onder deze noemer is dit een terreuraanslag.

Gaan we even verder. Wat is terrorisme:
"Terrorisme is het plegen van geweld of het uitoefenen van ernstige dreiging met een politieke of religieuze reden. Het doel van terrorisme is om politieke verandering te bewerkstelligen."

Naja het doel van hem was vooralsnog geen politieke verandering te bewerkstelligen. Let op: vooralsnog! , want als hij het op dat moment gedacht heeft: "wat ik zie bevalt mij niet, daar moet verandering in komen en daarom ga ik kelen doorsnijden", dan valt dat m.i. compleet onder die definitie.

De andere: "met een politieke of religieuze reden", tja als ie aan bovenstaande voldoet, dat voldoet ie ook daar aan. En als je allah ahkbar schreeuwt terwijl je mensen de strot doorsnijd (zou hij dat ook gedaan hebben bij iemand die daar in een djalebba rondliep met een koran onder zijn arm?), dan val je m.i. ook daaronder. Dus dan was het een *terroristische aanslag*

Dus ja sorry, in beide gevallen heeft deze verwarde man, want dat zal het best zijn, een terreuraanslag en/of terroristische handeling verricht.

Verwarde mensen kunnen dat blijkbaar ook. Of is verwardheid een soort aflaat geworden waarmee je een "verlaat de gevangenis zonder te betalen kaart" hebt om maar te doen waar je zin in hebt en daarmee of vrijspraak (lees: verplichte behandeling: DIE HIJ TOCH AL HAD MOETEN HEBBEN, krijgt en dat daarmee de kous af is). Want als dat het geval is zijn we verder van huis. Dan verklaar ik mijzelf vanaf vandaag verward. Dat scheelt een boetes bij te hard rijden, want tja verward, burenoverlast, tja verward, vechten op straat en in de kroeg, tja verward, etc etc etc

peterdh | 07-05-18 | 19:43

@peterdh

Geen speld tussen te krijgen.

MickeyGouda | 07-05-18 | 19:54 (in de herkansing)

MickeyGouda | 07-05-18 | 19:56

@peterdh
Ben het helemaal met u eens. Gewoon een terrorist.

Standvastig | 07-05-18 | 21:14

Verward/gek EN terrorist kan ook!

Wie herinnert zich nog de Unabomber? Die terrorist werd ooit gediagnosticeerd met paranoïde schizofrenie. De combinatie gek en terrorist is niet ondenkbaar.

gaffelbaard | 07-05-18 | 18:37 | 1

Natuurlijk. Per definitie ben je niet goed snik als je even een mes pakt en op mensen gaat insnijden die je niet kent. Een persoonlijke vete kan ik inkomen. Omdat de imam je even in de reedt neemt terwijl hij haat aan het zaaien is valt daar niet onder. Had je die imam maar moeten neersteken.

Standvastig | 07-05-18 | 19:03

Allemaal volgelingen van de verwarde profeet.

ivanhoe bergs | 07-05-18 | 18:32 | 1

Niks verward aan ome Mo. Wilde gewoon meer gangster wezen dan andere. Beetje roven, plunderen en verkrachten was de norm toen. Ome Mo deed er gewoon een schepje bovenop.

Standvastig | 07-05-18 | 19:06

Geloof niet dat de politie voor elke melding van een persoon die verward gedrag vertoont zo massaal uitrukt en meteen ook de trekker overhaalt. Zou graag de radio-communicatie terugluisteren. Zal toch iets anders zijn geweest dan "hee, die verwarde Syriër, weet je wel, is weer een beetje verward aan het doen, kun je even een kijkje nemen?".

Schoorsteenveger | 07-05-18 | 18:32

Terrorist. Haat los je niet op met je andere wang of een pilletje.
Oorlogen los je niet op met een groter GGZ budget.

omgponies | 07-05-18 | 18:27 | 1

Dat kan goedkoper ja. Gewoon lood gebruiken. We zwemmen erin. Geeft ook een duidelijke boodschap. Ja, wij hebben ook tandjes. Gewoon even je plaats kennen.

Standvastig | 07-05-18 | 18:55

Hoe zou het in de msm genoemd worden als het een kale blanke was, die "Heil Hitler" had geroepen?

Rest In Privacy | 07-05-18 | 18:25 | 3

"halleluja onze natte droom is uitgekomen"

Jan Passant mk2 | 07-05-18 | 18:27

Hoofdkop in chocoladeletters: 'Bruinhemd keelt weerloze vluchtelingen'
-
Subkop: 'dader plande aanslagen - klopjacht op handlangers'

bisbisbis | 07-05-18 | 18:35

Die komen dan spuitend klaar en kirren "zie je wel, zie je wel" vanuit hun witte blankenhaat.

Acar_ketimun | 07-05-18 | 19:08

1 vraag is relevant.
"Was het ook gebeurt als we niet zo stom waren geweest, moslims Europa binnen te laten?"

Neen

Rest In Privacy | 07-05-18 | 18:22 | 3

Amen!

SimplismeIsDodelijk | 07-05-18 | 18:22

Waarom formuleert u in verleden tijd? Ook dit etmaal, zoals alle andere etmalen van dit jaar, zullen er weer 534 verrijkerts dit land binnen stromen om nooit meer weg te gaan, het merendeel van islamitische persuasie.

bisbisbis | 07-05-18 | 18:41

De vervolgvraag luidt dan ook;"Is het verstandig om nog meer moslims binnen te laten?"

Rest In Privacy | 07-05-18 | 20:58

Mocht het nog niet duidelijk zijn deze man is verward. Alle berichten na het incident zijn bedoeld om te laten blijken dat de man echt heel verward is. Dus om het nogmaals te herhalen: De man is verward. "Bij de politie was Malek F. bekend om zijn 'verwarde gedrag'." Wat heeft de politie met het signalement gedaan? Is er contact geweest met zorgverleners? Wat is de rede geweest om de man niet op te nemen ivm eerder verward gedrag? Bij wie kan de schuld eigenlijk gelegd worden? Vragen, vragen...

rhov-ion | 07-05-18 | 18:19 | 1

Die Macherin Merkel.
Bart Nijman doet nu even iets te genuanceerd naar mijn bescheiden mening.
Deze kerel is gewoon teruggevallen op oude vertrouwde methodes.
Bovendien geloof ik er helemaal geen fuck van dat zijn vader tijdens bootje varen over de reling is gepleurd.

Langshetrandje | 07-05-18 | 18:24

Nu wordt in de MSM de verwardheidskaart verder uitgewerkt. Zwaar drugs gebruik, vader zien verdrinken etc etc. Mijn vragen die hier tegenover staan zijn; waarom vertrekt Malek en familie pas aan het eind of tegen het eind van de strijd in Syrië. Hoe komt zo'n familie aan tickets voor kennelijk drie personen, hetgeen extreem ongebruikelijk is. Wat deed Malek tot aan de dag van zijn vertrek? Blowen en verward zijn? Of moorden en roven?

Langshetrandje | 07-05-18 | 18:17

Die aardige Turken waren niet zo aardig voor hun geloofsgenoot Malek en zijn vader lees ik. Kamervragen aan Kuzu!!

Reaganmania | 07-05-18 | 18:14

Op Joop.nl nog steeds geen woord over deze steekpartij, maar wel prominent het verhaal van het CBS dat de criminaliteit in Nederland al 16 jaar daalt. En dat het waanzin is om criminaliteit met immigratie in verband te brengen.
Joop.nl, één van de grootste propagandasites van verdwaasd Nederland ( en van de overheid, maar dat is hetzelfde)>

KeesBruin | 07-05-18 | 18:14 | 3

Joop is een verwarde-mannen site

Jan Passant mk2 | 07-05-18 | 18:30

Ach. Jolo en zijn kakkerlakken. Nog steeds niet doorhebben dat je niet met stenen moet gaan gooien in een glazen huis. Die slaan hun eigen ramen wel in, nietwaar Facsico?

Standvastig | 07-05-18 | 18:40

Het blijft moeilijk...

Zo'n (gemiddeld) 5% (VIJF Procent) van alle mensen hebben ernstige psychische problemen. Die vind je in alle soorten en maten.

Dus als je 1 miljoen moslims hebt, vind je (gemiddeld) zo'n vijf procent (5%) verwarde mensen met geestelijke problemen. Neem je 100 asielzoekers in huis (land) zal er zo ongeveer vijf daarvan niet helemaal sporen. Neem je 100 mensen uit Duindorp - euh, dan ligt dat gemiddelde misschien ietsje lager of hoger - desalniettemin zijn er heel veel verwarde mensen. Vijf procent met ernstige psychische problemen. Dat is heel veel. Dat is ook overal.

Of een verwarde man nu op Koninginnedag over tig mensen rijdt. Of dat een Syrische vluchteling op weerloze mensen insteekt op Bevrijdingsdag maakt niet veel uit.

Het antwoord is simpel. Heeft deze man dit uit politieke overtuiging gedaan of heeft hij het gedaan omdat hij psychisch niet in orde is? Aan waanbeelden lijdt?

Het een sluit het ander niet uit. Zie Anders Breivik of Dylan Roof of een van de tientallen terroristen die toevallig niet moslim waren.

Als leek zie ik ze allemaal als verward of gestoord. Maar dat is de vraag niet. De vraag is was het een terroristische aanslag. Als leek denk ik van niet. Ik heb in levende lijve of in filmpjes meerdere keren mensen gezien die door het lint gingen en niet alleen gevaarlijk voor zichzelf maar ook voor anderen waren. Mensen uit Drenthe. Groningen en uiteraard ook Den Haag en Amsterdam.

De hamvraag is natuurlijk. Ging deze man uit zijn plaat omdat hij vergiftigd is met indoctrinatie van Daesh en soortgelijke interpretaties van islam? Of was hij (daar hij al bij de GGZ liep) al zo ziek in zijn kop dat hij eigenlijk niet over straat zou mogen. Zoals... - Wederom ongeveer VIJF PROCENT van de bevolking.

Dan zullen er hier weer mensen gillen!!! JA MAAR HIJ RIEP ALLAH SNACKBAR!!!

Ja... Simpele ziel. Dat staat ongeveer gelijk aan 'oh mijn God'. en.wikipedia.org/wiki/Takbir#In_times...

Dat het gekaapt is door jihadisten is weer wat anders maar ook Religieuze Christenen, de orthodoxe Syriers roepen Allahu Akbar als ze iets 'mee maken' van een trouwerij tot een drama. En in Maleisie is er zelfs een discussie over want de christenen noemen 'God' 'Allah' omdat het exact hetzelfde betekent.

In deze dus: 'God ik ben in mijn poot geschoten' - klinkt grappig is het niet.

Om zoiets te begrijpen moet je dit bijvoorbeeld lezen: en.wiktionary.org/wiki/الله#Arabic en omdat jullie toch niet klikken alhier (Contraction of الْإِلٰه‎ (al-ʾilāh, “the god”) from the root ء ل ه‎ (ʾ-l-h), both current in pre-Islamic usage, particularly in Nabataean macaronic Arabic-Aramaic usage from which the singular use has presumably spread. Compare Aramaic אֱלָהָא‎ (ʾĕlāhā), Hebrew אֵל‎ (ʾēl), אֱלוֹהַּ \ אֱלֹהַּ‎ (ʾĕlōah), אֱלוֹהִים \ אֱלֹהִים‎ (ʾĕlōhīm), Sabaean 𐩱𐩡𐩠‎; all ultimately from Proto-Semitic *ʾil-.)

Dus ja... Verwarde mensen. Ze zijn niet alleen boeren uit Drenthe. Geen Amsterdammers met teveel HHH op. Niet alleen een geflipte Rotterdammer uit Spangen. Nee. Ook moslims hebben gestoorde mensen die niet perse kwaadaardige terroristen zijn maar gewoon ziek zijn.

Iemand iets over Antillianen? Lach eens naar een meisje van een Arubaan en zie hoe hij "AMOK" (niet Arabisch, maar ...?) maakt. Maar wel christelijk. Dat dan weer wel.

Kortom... De kans dat dit een echte terreuraanslag was is vrij laag. Het kan... Maar gezien de man al meermaals opgenomen was wegens zware psychiatrische problemen is het eerder kans dat hij een van de vijf procent is. Hoe je dat zelf interpreteert is een ander verhaal.

Persoonlijk zou ik het wel als een aanslag zien.

De Koreaanse Slet | 07-05-18 | 18:13 | 16
-weggejorist-
pennestront | 07-05-18 | 21:02

*Gaap*
Riep die muts ook snackbar tijdens de daad van het kelen doorsnijden?? Of alleen nadat hij neergeknalt was?
Vragen, vragen.....
5% van de vluchtelingen getraumatiseerd? Of een hoger percentage?
Vragen, vragen.....
Moslims hebben gestoorde mensen?
Nee dks. Die zijn er natuurlijk niet. Ga maar eens vragen aan de lokale imam. Moslims zijn perfect. Schepping van allah. Niet zo beledigend doen aub.

Is dit nog nieuws? | 07-05-18 | 21:49

Mozes! Hebben we ineens te maken met een andere kansloze uit de DKS-groep. De vorige had nog aardige (maar onzinnige) oneliners. Sloeg ook nergens op, maar negeert een stuk sneller.
Mag de volgende het proberen? Deze is stuk.

Maytheforcebewithyou | 08-05-18 | 13:01
▼ 13 antwoorden verborgen

De Syrische dader is een slachtoffer!
Begrijp dat nu!
Die mensen hadden daar gewoon NIET moeten lopen!
Er volgt gesnij in je familie leden,
maar dat is voor de goede linxe zaak.
We moeten allen offers brengen.
Voor het Nieuwe Linxe MultiCulti Nederlandse Paradijs", zoals GL dat voor ogen staat.

Kanarie_Geil | 07-05-18 | 18:12

Een aanslag is een aanslag! Dit is een aanslag op drie personen. Of deze persoon wordt gedreven door een waan, religie, terrorisme of waarschijnlijk een combinatie van deze achtergronden doet niets af van het feit dat deze man een aanslag heeft gepleegd.

SAP | 07-05-18 | 18:10 | 2

Dit zijn drie aanslagen.

Langshetrandje | 07-05-18 | 18:25

Dit zijn drie incidentjes. Die niets met de verwarde islam te maken heeft.

Acar_ketimun | 07-05-18 | 19:04
-weggejorist-
HeilTrump | 07-05-18 | 18:06
-weggejorist-
HeilTrump | 07-05-18 | 18:04

Met één simpele stelling kan je heel deze kansloze discussie kalt stellen. Als het een blank-man was geweest die drie mensen half-dood stak en naderhand sieg heil of heil hitler had geroepen was er geen twijfel geweest uit welke richting we moesten zoeken voor de motivatie.

HaatAth3ist | 07-05-18 | 18:03 | 1

Dat dus!!! + 1

J-van-de-Bontekoe | 07-05-18 | 20:56

Ik ben nergens verward over in dit gebeuren. Beetje kuffar halal willen slachten met die mes van hem. Én, géén popo of militairen, nee onschuldige ongewapende burgers. Gewoon een terrorist.

Standvastig | 07-05-18 | 18:03 | 3

En het effect op de Nederlandse maatschappij is zero. Het interesseert de burger helemaal geen reet wat er gebeurd is. Tis lekker weer, de BBQ doet het goed en de bankrekening is okay. Game on.

Langshetrandje | 07-05-18 | 18:28

@Langshetrandje | 07-05-18 | 18:28
En dan het licht zien terwijl je doodbloed. Ja, die BBQ heb je nu niks meer aan en dat 1 en 0'en fiat gedoe op die rekening... Moet je snel naar het pinautomaat kruipen. Kruip dan! Nee?

Gut oh gut. Hopeloos naïef volk. Game over. Insert coin. Kruipen kreng. Geen coin? Doei!

Standvastig | 07-05-18 | 18:46

Dat mes, die meisje.

Acar_ketimun | 07-05-18 | 19:01

“De Telegraaf maakt niet de nuance dat de man een oorlogsslachtoffer kan zijn”

Ja joh, het is héél normaal dat een oorlogsslachtoffer iemand de nek door gaat snijden. Slap geouwehoer dit.

HeilTrump | 07-05-18 | 18:01

Een terrorist is per definitie een verwarde man, terroristen zijn mensen die een groepspsychose hebben. Laat dat helder zijn!

Einde van de Domheid | 07-05-18 | 17:58

Taaaaaalkiiiiiiiing heads zoooooooo 1960........ zucht. Lezen gaat sneller.

Biologische_Dildo | 07-05-18 | 17:57 | 1

Psycho Killer, Qu'est-ce que c'est?

Acar_ketimun | 07-05-18 | 19:00

Wat het ook was.... het liep vrij rond en de overheid grijpt pas in als er bloed uit je keel komt. Dus het devies is: wapen jezelf!

Oepsie1234 | 07-05-18 | 17:57 | 2

Pepperspray for free . Als voorzichtig begin dan.

ja,diedus! | 07-05-18 | 17:58

En dan? Gooien op zelfverdediging? Die Dhimmie66 rechter pleurt je zo 8 jaar in de cel. Pleur hem dan ook in de achterbak en geef hem een date met de visjes ofzo. Los het op in zuur. Zo'n lul heeft meer rechten dan u.

Standvastig | 07-05-18 | 18:08

Punt is dat iedere islamiet in principe in de war is. Dus met die diagnose schieten we geen flikker op. In de war, gelovig, islamiet, schoolverlater, geestelijk gehandicapped, whatever, it's all the bloody same. Hoogstens klinkt het ene wat minder schuldig.

De vraag is of wij psychiatrische inrichting gaan spelen voor de rest van de wereld de komende 1000 jaar.
Dat is de vraag.

Waarbij aangetekend dat wij aan ons eigen leven niet meer gaan toekomen. Wij gaan alleen nog maar zorgen en de zorg voor die ontelbare patienten uit eigen zak betalen, want als leven een mensenrecht is, zijn alle afgeleides dat ook, denk aan emigreren en patient zijn, en iemand moet die rechten garanderen.

Degenen die in laatste instantie de universele mensenrechten garanderen zijn vaak degenen die met de inbreuk daarop geen moer te maken hebben. Al beweren alle 'wetenschappers en intellectuelen' dat dat wel zo is.

Maar behalve dat 't goed verdient staat 't wel goed op je c.v. als je aan zo'n mensenrechtencommissie hebt deelgenomen en daar gaat het natuurlijk om. Een wit voetje halen bij Jezus, of de seculiere variant daarvan, de GL-menserechtenworkshop, Brussel of de NRC.
Na ons de tering.

Magdatkandat | 07-05-18 | 17:56
-weggejorist en opgerot-
HeilTrump | 07-05-18 | 17:54 | 3

Het zal me een worst wezen, waarom horen we niks over de slachtoffers. Daar heb ik medelijden mee, die kunnen nergens wat aan doen en hun families.

gato | 07-05-18 | 17:52 | 3

Die familie van slachtoffers wordt vast onder druk gezet door politie en overheid om niet met media te praten.

Roy020 | 07-05-18 | 17:54

Als die wat van zich laten horen krijgt die staatsvijand weer strafvermindering. Gaaf land man!

Standvastig | 07-05-18 | 18:13

Dat heb ik ook nooit begrepen van die babies en peuters , dat die ouders niet massaal in de media kwamen, Niemand zag je, ik zou zo woedend geweest zijn , dat ik alle media opgezocht had om uit te zoeken hoe deze ontucht kon gebeuren.

gato | 07-05-18 | 18:14

Het feit dat deze 'verwarde man' een totaal onschuldig iemand de nek doorsnijdt en anderen neersteekt is voor mij genoeg om hem als ongewenst te verklaren in ons land. Over de grens ermee met medenemen van al z'n psychische problemen en waar hij terecht zal/moet komen zal me een (halal)worst wezen!
We hebben per slot van rekening zelf al genoeg psychiatrische patienten rondlopen in onze steden.
Ja, mijn empathisch vermogen naar bepaald volk toe is op een all time low en het doet me niets.

BadLieutenant | 07-05-18 | 17:50

Overal waar baarden met een djellaba zijn of wat ook is rotzooi.Wen er maar aan.Net als de Nederlandse vlag.Als je hem de hele dag ophangt krijg je gezeik.Maar al doen de mannen met een djellaba dan mag dat.Het maakt niet uit uit welk zandbak volk jekomt ze laten je ongemoeid.Wat is het toch een graatloze ellende in den haag.

flesje | 07-05-18 | 17:49 | 1

Dat wil ik weleens zien. Djelablabla's die een Nederlandse vlag ophangen. En niet verbranden.

Acar_ketimun | 07-05-18 | 18:55
-weggejorist-
HeilTrump | 07-05-18 | 17:49 | 1

Wat deze verwarde man aantoont is dat de burgers zichzelf moeten bewapenen. Zelfs zo'n anti-terreur eenheid kan pas achteraf komen aankakken als je keel al is doorgesneden. Leuk dat ze er binnen 3 minuten waren, maar dat was voor 3 mensen 3 minuten te laat.

XaleX_2 | 07-05-18 | 17:48 | 1

When you only have seconds, the police is minutes away. Daarom zing ik ook altijd "te laat, te laat" als ik die popo taatuu sirenes hoor.

Standvastig | 07-05-18 | 18:15

Waarom moet ik bij dit soort lieden toch altijd denken aan
varkensfokkerijen?

getzappad | 07-05-18 | 17:46

Als deze hier niet was geweest, dan was aan een hoop mensen die nergens voor zijn aanwezigheid hadden gestemd, een hoop leed bespaard gebleven. En helaas is dit niet een op zichzelf staand geval dat onder het tapijt moet.

Hoorde Blok toch echt zeggen tegen Hiddema dat misdrijven van illegalen niet worden geregistreerd omdat het hun uitzetting kan bemoeilijken. En dan worden ze de straat weer opgestuurd op naar het volgende voorval.

Kan nog een scala aan voorbeelden aanhalen maar ik ben zo vast wel boos en racistsisch genoeg.

netniet | 07-05-18 | 17:46 | 1

@netniet
Ik meende dat het niet gekker meer kon.... Domme ik

toetssteen | 07-05-18 | 19:38

Het is een islamiet die niet-islamieten probeerde te vermoorden.

momusopus | 07-05-18 | 17:45

Ik wil een semantische discussie over "verward". Zo kan iemand verward zijn te denken dat mensen de duivel zijn en dus een strotbesnijdenis behoeven. Misschien denkt de verwarde man dat anderen van Mars komen. Kortom: ook de verwarde motivatie is te formuleren. Wat bewoog dit heerschap? Hoorde hij stemmen? Van wie? Van Allah? In het bejaardentehuis ziet men ook verwarde mensen. Dementie. Toch snijden die geen strotten door. Die smeren poep op de muur. Dus: verward.... En dan...?

Hufterst | 07-05-18 | 17:44

Waar halen onze bestuurders in godsgodesnaam de euvele moed vandaan om met termen als 'verward' te strooïen, nog vóór dat zij de FEITEN en achtergronden kennen? En sinds wanneer huren wij onze burgemeesters in om de psychiater uit te hangen?
-
Hoe stóm ben je, als je -kennelijk- denkt dat je de aandacht van jezelf afleidt, als je met aantoonbare l**koek aan komt?

bisbisbis | 07-05-18 | 17:44

Joris is ook verward. De groeten!

Re:Kniftig | 07-05-18 | 17:43
-weggejorist-
Re:Kniftig | 07-05-18 | 17:39 | 1

In dit o zo democratische land,
heb ik NIET gekozen voor Faalhaas Krikke...
-
Maar ik krijg wel alle rotzooi op mijn bord,
en betalen zal ik...

Kanarie_Geil | 07-05-18 | 17:39

Dit zei mijn buurvrouw. 'Zonder verwarde man die een aanslag pleegt op het leven van zijn slachtoffers zouden er niet 3 levens vernietigd zijn'. Mijn reactie: 'Hadden we die man dan in de kou moeten laten staan.. laten we eerst even discussiëren en niet te voorbarig zijn, en vooral empathisch zijn, ons inleven in de verwarde man, want oordelen is zo makkelijk. De dader is ook slachtoffer en jij pleegt met je woorden eigenlijk een aanslag, conservatieve ziejewellende rotnazi'.

RickTheDick | 07-05-18 | 17:36 | 2

Hoezo in de kou laten staan? In Syrië of Turkije is het klimaat warmer dan hier hoor.

Re:Kniftig | 07-05-18 | 17:40

Klimaat is een sociale constructie. Er bestaat geen klimaatverschil.

RickTheDick | 07-05-18 | 17:44

Het doet er niet toe of iemand verward is. De man terroriseerde de omgeving op de meest ernstige manier. Is dus een terrorist.

Tapioca pudding | 07-05-18 | 17:35

Deze man is hier met alle egards toegelaten tot ons mooie land, kreeg een verblijfsvergunning en een sociale huurwoning op kosten van de belastingbetaler. Smijt vervolgens de aan hem verstrekte huisraad uit het raam en wil even later drie willekeurige personen de keel doorsnijden onder het uitroepen van Alloeah Akbar. De instanties die verantwoordelijk zijn voor dit soort zaken kunnen we beschouwen als onbekwaam en onbetrouwbaar. De lieden die deel uit maken van deze clubs plegen collaboratie met de fascistische beweging die islam heet. Zullen ze ooit voor het hekje moeten verschijnen op beschuldiging van verraad aan de Nederlandse samenleving? Ik ben benieuwd naar de toekomstige geschiedschrijving.

donkeyman | 07-05-18 | 17:35

Ik stel voor om, tot de zaak opgehelderd is, met scherp op de ogen te mikken. Gewoon voor de zekerheid. Kijken we achteraf even in welke DSM V categorie dit valt.

Sliptong | 07-05-18 | 17:34 | 1

Ja alleen met onze overheid heb ik er geen tot weinig vertrouwen in dat ze dit niet zullen misbruiken om politieke tegenstanders als verward te doen laten overkomen en neer te schieten.

Re:Kniftig | 07-05-18 | 17:42

Al Qaida strijders kunnen ook doordraaien. Leden van Einsatzgruppen draaiden met de regelmaat volkomen door tijdens verlof. Maar het bleven leden van de Einsatzgruppen.

Waarom ik al Qaida aanhaal? Wie waren de tegenstanders van Assad? Grotendeels al Nusra en verwante of vergelijkbare islamistische groepen.

omanders | 07-05-18 | 17:34

Iedereen weet toch hoe het zit?
Gewoon naar Jan van Dijk luisteren en een extra slot op je deur, niet meer naar buiten gaan, dan is de kans ook kleiner dat er iets mis gaat.
Daarmee bescherm je jezelf af van een hoop ellende en dat is precies wat men blijkbaar wil, want dan dring je als burger de criminaliteit terug.

mennie | 07-05-18 | 17:33 | 1

Daar betaal je dus wel heel veel belasting voor... voor wat eigenlijk?

Kanarie_Geil | 07-05-18 | 17:34

Er is maar 1 reactie die hierop gegeven kan worden: Tyf die hakbar er uit!

bosmaloot | 07-05-18 | 17:33 | 1

Deze is verward 2.0 dus die gast gaat de mallemolen in.En over een maand staat ie weer in jou belasting betaalde huis of opvang bij zijn miele.

flesje | 07-05-18 | 17:45

Iedere dag worden er wereldwijd mensen omgebracht uit naam van die ene religie. Ik heb sowieso al vaak mijn twijfels over de verstandelijke vermogens van zij die in een god geloven. Er valt mijns inziens wel wat voor te zeggen om te stellen dat het moorden uit de naam van een god sowieso gekkenwerk is. En dat bedoel ik dan in letterlijke zin: het werk van een gek. Ik ben alleen bang dat onze overheid ook van deze gedachtegang gebruik maakt, gewoon om het maar niet over die ene religie te hebben. Overigens zagen we bij de moord op Els Borst hetzelfde, zij werd vermoord door een christen omdat zij achter de euthanasiewet zat. Ook hier is het op 'verwardheid' gegooid.

vindead | 07-05-18 | 17:33 | 1

Dat werd gezegd.

gato | 07-05-18 | 17:59

De multiculti gehersenspoelde overheid discrimineert!
Volgens hen zijn moslims duidelijk per definitie "verwarde mannen"

moitambien | 07-05-18 | 17:32 | 1

Dus vanaf nu meteen iedereen in soepjurk en baard in de gaten gaan houden op verdachte bewegingen....... voorzover ik dat nog niet deed..

J-van-de-Bontekoe | 07-05-18 | 20:49

Verward is dus eigenlijk een goede smoes om overal mee weg te komen of flink lager gestraft te worden. Ik was flink verward toen ik vergat belasting te betalen mag ik het nu houden?

hatschjoe | 07-05-18 | 17:32

Hou de nul vast mannen....

ZureJoop | 07-05-18 | 17:30

Nooit gedacht dat ik "overheids nieuws" anno nu,
moet gaan lezen zoal men het Kremlin nieuws van voor de muur las.
Nederland gaat er op vooruit...

Kanarie_Geil | 07-05-18 | 17:30

Nu ook Syriër verdacht van verkrachting 12 jarig meisje. De ware aard van het wilde holenvolk komt boven. Met dank aan de linkse domme gansjes.

K. Westergaard | 07-05-18 | 17:30

Een Syrier, nog maar kort hier, spreekt vast de NL taal niet. Het doet vermoeden dat deze warrige man waarschijnlijk uitsluitend omgaat met een eigen groep, zowel qua kleding als qua taal.
De kans dat een verward persoon andere personen verwondt is aanwezig, maar de getroffen groep zou dan moeten zijn: diegenen in zijn directe omgeving, dus geloofsgenoten en/of hulpverleners.
Om dan in al zijn verwardheid op kalme wijze juist 3 mensen te kelen die juist niet tot zijn omgeving behoren geeft te denken over die vermeende verwardheid, zo lijkt mij.

filibuster | 07-05-18 | 17:29 | 1

+1
Verwarde mensen die het nieuws halen hebben een aantal zaken gemeen:
1) Ze zijn man
2) Ze zijn moslim
3) Op het moment van verward zijn, zijn ze toevallig ook in het bezit van een wapen/voorwerp waar anderen mee verwond/gedood kunnen worden
4) De slachtoffers die zo'n verwarde persoon maakt zijn toevalligerwijs geen moslim

Eagle0511 | 08-05-18 | 08:01

Nix verward.
Doelbewust een mes pakken en er mee op straat gaan om systematisch iemand de keel door te snijden en dan weglopen van de plek des onheils om aan arrestatie te ontkomen.

botbot | 07-05-18 | 17:28 | 1

Alles in een vlaag van Koranverbijstering.

Sliptong | 07-05-18 | 17:37

Kunnen die makers van die al ‘lijstjes’ waarop al die verwarde mannen staan, die lijstjes niet gewoon in pdf verstrekken.... soort smoelenboek zodat wij ,diegene die altijd de lul zijn als er weer een mosl.... uhmmmm... verwarde man kattekwaad uithaalt weten op wie we moeten letten. Of moeten we gewoon iedere moslim zien als een verwarde man, gewoon voor de zekerheid?

KillerCunt | 07-05-18 | 17:26

Zijn alle terroristen niet verward? Ben je normaal bij je gezonde verstand als je mensen in de nek steekt? Het ergste is nog dat wij de rest van zijn leven gaan betalen in de long-stay want terugsturen naar Syrië kun je vergeten.

Trumme | 07-05-18 | 17:25

Iedereen die strotjes afsnijdt uit naam van een sprookjesfiguur is zwaar gestoord en niet voor rede vatbaar, maar dat betekent echter niet dat je het geen aanslag of oorlog moet noemen.

Lood om oud ijzer | 07-05-18 | 17:25

Er is een hele mooie manier om echte Syrische vluchtelingen te helpen. Zet prefabspul neer in een veilige regio in Syrië of een buurland. Is goeiekopert, je kunt meer mensen helpen en wij zitten niet met de Islam ellende in ons eigen land (nog wel) opgescheept. Maar ja, voor de elite is de islam een verdomd handig vehikel om de ontstane chaos te gebruiken om meer macht te pakken.

VeelTeSteil | 07-05-18 | 17:25

Een ongelovige treffen in de nek met je zwaard staat heus niet in de sprookjesboeken van de gebroeders Grimm...

MacMiep.nl | 07-05-18 | 17:22

Persoonlijk vind ik de term verward maar kwetsend naar suikerziekte patiënten. Die worden nu weer in het hoekje van tweederangs onruststokers gedreven.

Deflatiemonster | 07-05-18 | 17:21

De teneur onder de bestuurders is: ruim baan aan vreemdelingen, want alles is beter dan voor racist (of tegenwoordig ook wel islamofoob) uitgemaakt te worden.

Alle misbruikzaken in Engeland (onder andere Rotherham), en de aanslagen in Nederland, etc. worden vanuit dat oogpunt mogelijk gemaakt en in stand gehouden.

Peter_K | 07-05-18 | 17:20

Toch gek. Er zijn zoveel niet moslims in dit land in de war, maar ik heb nog nooit gehoord dat die de neiging hadden om zoveel mogelijk mensen de keel door te snijden. Komt dat misschien omdat ze dat in hun kerk niet als opdracht van HEM opgedragen hebben gekregen?

zorgeloos-type | 07-05-18 | 17:19

Uuhh die in die korte broek is gewoon een oproepkracht hoor.

de uitbater | 07-05-18 | 17:15 | 1

Dat zijn AT'ers meestal. Of denk je dat ze ergens bepakt en gezakt in een bureau zitten af te wachten tot er eens een melding komt?

Acar_ketimun | 07-05-18 | 18:40

Wim Daniëls: "Het woord 'verward' heeft dezelfde oorsprong als het Engelse 'war' (oorlog). Ik heb de indruk dat mensen (eigenlijk ook altijd mannen) die een volk een oorlog insleuren, eveneens verward zijn, ernstig verward. Je zou hen tijdig moeten afzonderen."

Zupschufter | 07-05-18 | 17:11

Het feit dat deze man verward is/was is niet relevant.

Natuurlijk was deze man verward maar het probleem is juist dat hierachter een ideologie schuilgaat dat geweld jegens ongelovigen/anders gelovigen rechtvaardigt.

Mensen die niet veel nodig hebben om de drempel van geweld te overbruggen, zoals iemand die verward is, zullen deze ideologie als eerste in praktijk brengen.

ProFail | 07-05-18 | 17:10 | 1
-weggejorist-
RickMeleet | 07-05-18 | 17:15

participatie samenleving!!.. ook verwardde gestoorde menschen uit den vreemde hebben recht op ons begrip.. jonguh.. hij heeft wel zijn vader in de oorlog zien doodgaan.. kan hem dus niet aangerekend worden dat hij oorlogstrauma heeft opgelopen.. levenslang drugs gratis verstrekken en vooral levenslang een WIA/IVA of zoiets.. en hup snel weer de samenleving in.. want hij heeft wel recht op toekomstperspectief.

fikkieblijf! | 07-05-18 | 17:09

Elke jihadist is bij uitstek al een verward persoon, maar daarom niet minder terrorist.

Mr. C | 07-05-18 | 17:08

Het is een koran-volger, dus per definitie verward.
Maar dat bedoelen de landverziekende policor/wegkijk-mensjes natuurlijk niet.

Fijnstoffer | 07-05-18 | 17:08

Een verwarde moslim terrorist is in dit geval de juiste benaming.

BozePaarseMan | 07-05-18 | 17:07

maar.... is niet elke aanslagpleger verward?

kennet | 07-05-18 | 17:05

Van goed opgeleide militairen op vredesmissie komt al minimaal 10% terug met PTSS. Moet je voorstellen hoe dat is met wanhopige burgers die zonder informatie over de lopende strijd eerst dekking hebben gezocht en daarna met vele criminelen in zee zijn gegaan om Europa te bereiken.

Die mensen hebben eerst veel psychische hulp nodig, dan zwemles en daarna een fatsoenlijke opleiding. Dat doen we alledrie niet, maar geven wel docenten een werkstraf omdat een 9-jarig Syrisch meisje na de zwemles het diepe in is geraakt.

Dit is waar beleidsmatige naïviteit vanuit een politieke werkelijkheid komt met wereldvreemde bijna psychotische uitspraken. Wil de echte gek nu opstaan?

Feynman | 07-05-18 | 17:05 | 6

Dr. Blechtrummel | 07-05-18 | 17:25
Onhaalbare kaart. Opvang in de regio of anders niks.

VeelTeSteil | 07-05-18 | 17:33

Deze mensen hadden moeten worden opgevangen in de regio. Voor een groot deel van hen is de stap naar een land in noordwest europa te groot. Ze kunnen hier niet functioneren, is gedoemd te mislukken.

Luitenant Pangpang | 07-05-18 | 19:13

Luitenant Pangpang | 07-05-18 | 19:13

En al zou dat anders zijn, daarmee voorkom je wellicht ook deels het fenomeen dat je de facto slechts diegenen helpt die over genoeg mogelijkheden en middelen konden beschikken om een vluchtroute te volgen naar een bestemming ver buiten de eigen regio. Waardoor omgekeerd dus juist de allerzwaksten aan hun treurige lot worden overgelaten.

En last but not least: zo lang het een factor 10 tot 20 minder kost om vluchtelingen (en laten we ook de niet gevluchte oorlogsslachtoffers aldaar niet vergeten) in de regio opvang en hulp te bieden, ontzeg je die opvang en hulp in feite aan (ietsje minder dan) eenzelfde factor 10 tot 20 maal zoveel mensen.

OverdaanDerOnderheid | 07-05-18 | 22:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb mijn vader óók voor mijn ogen zien sterven toen ik 24 was. Dat is niet echt een aanleiding geweest om met een mes wildvreemde mensen aan te vallen.

Peter_K | 07-05-18 | 17:22

Bekende tactiek, de voornaam noemen zodat hij dichter bij je staat en je dreigt te vergeten dat het een koele allah akbar roepende soepjurk is.

doskabouter | 07-05-18 | 18:48

Peter_K | 07-05-18 | 17:22

Ik ook, op mijn 13e. Ben daardoor juist de waarde van het leven gaan begrijpen. Later militair geweest, in binnen en buitenland. Hoewel ik vaak bewapend in de burgermaatschappij rondliep heb ik nooit de neiging gehad mensen aan te gaan vallen, in tegendeel. Vreemd he, wat zou toch het verschil zijn tussen mij en deze baardman?

Luitenant Pangpang | 07-05-18 | 18:55

Mensen die geloven, zijn per definitie verward.

Moriarty | 07-05-18 | 17:04 | 3

'Geloven' is het infantiele zusje van 'weten'.

Croisantneuf | 07-05-18 | 17:10

geloven is voor domme mensen en lafaards

ILF2 | 07-05-18 | 17:47

@ILF2
Amen.

Kapitein Stijlvol | 07-05-18 | 18:10

De verwarde mensen die achterblijven, zijn de Nederlanders.
Misschien dat de slachtoffers hier een mening over hebben.

ik_word_gek_in_NL | 07-05-18 | 17:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken