Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Oude Wiv in nieuwe zakken

Als Rutte 3.0 iets heeft geleerd van Rutte 2.0 dan is het wel het in de markt zetten van inlegvelletjes. Nadat bij het Oekraïne-referendum de PvdA in één nacht van conservatief tot liberaal democraat tot regent werd, hebben ze het dit keer vileiner aangepakt. Gewoon een paar cosmetische wijzigingen, een beetje ruis creëren rond de vraag of dit nu een verbetering is of niet en Bob is je oom terwijl Big Brother nog steeds je overheid is. Gelukkig is er nog een Kamerdebat aan de gang en komt alles goed. Oh nee. Nou ja. Aan Tom Staal, die zijn kater vanochtend wonder boven wonder overwon, zal het niet liggen.

Reaguursels

Inloggen

Heb per ongeluk een mailtje van mijn fysio verwijderd / kwijtgeraakt. Bij wie van de AIVD moet ik zijn voor een kopietje ?

Snertjong | 11-04-18 | 15:23

Ik zou het proberen bij de NSA, die hebben het waarschijnlijk beter op orde qua IT dan een AIVD.

O2Neutraal | 12-04-18 | 11:23

Even een Balkenende'tje eroverheen!
En hoppa, helemaal recht gedaan aan de 'NEE' stem bij het referendum.
Daar trapt dat Nederlandse volkje heus wel weer in hoor.
Die snappen er toch niets van.
Is dit 'onze' regering eigenlijk wel?

BosrandDirk | 11-04-18 | 11:18

Men heeft er voor gestemt. Maar democratisch en transparant kun je het kabinet Prutte niet bepaald noemen.

O2Neutraal | 12-04-18 | 11:24

Ach, 95% van de Nederlanders wil alleen naar GTST kijken. Hun enige echte interesse. Daarom horizontale programmering, want zou het een dag in de week 10 minuten later beginnen zijn ze helemaal de kluts kwijt en van slag. Accepteer het maar wij zijn een dom volk.

Olieboer | 11-04-18 | 10:50

"Zo gericht mogelijk" van Verhoeven doet mij denken aan Rutte's "Zo snel mogelijk"

mozaard | 11-04-18 | 10:39

We hebben weer een regering, waar de mening van het volk niet telt.
Nee tegen een wet zeggen, bij de uitkomst van een referendum door de meerderheid van de Nederlanders , wordt arrogant genegeerd.
Die paar inlegvelletjes van de non valeurs Rutte en Ollongren stellen helemaal niks voor. Zij gaan voor, zij bepalen wat goed voor ons is.
Onze mening is van geen enkel belang.

Nederlanders: U bent weer besodemieterd, door een stelletje arrogante egotrippers, niet bezig met Nederland, maar met prive meningen.
Immers: nee is nee, dát zou pas democratisch zijn.

outdoor | 11-04-18 | 10:23

Hele debat gezien, wat kan die Olengren ouwehoeren en over feiten heenspreken. Hop terug naar Zweden!

Archon | 11-04-18 | 07:51

Het was het hulpje van Prutte, van de beste afgekeken dus.

O2Neutraal | 11-04-18 | 09:43

Vriendin van Beatrix, die lachen ons uit.
Afschaffen referendum is een opzetje,
we kunnen nu nooit meer een referendum over b.v. het koningshuis houden!

outdoor | 11-04-18 | 10:25

Het koningshuis was al uitgesloten van een referendum. Wat leven we toch in een geweldige democratie!

Lupuslupus | 11-04-18 | 11:05
▼ 1 antwoord verborgen

En bij de volgende verkiezingen stemmen we allemaal weer massaal VVD, D^^, CDA, GL, ga zo maar door. Het volk krijgt wat het verdient. En wij verdienen dit omdat wij slappe, ingeslapen, volgevreten laffe honden zijn. Zo. Ook goedemorgen!

henk1948B | 11-04-18 | 07:42

En zo is het Henk.

beau van rtl | 11-04-18 | 08:21

Ik voel mij niet aangesproken.

Lupuslupus | 11-04-18 | 11:05

De Nederlandse regering is echt een poppenkast. Ik ben er alleen nog niet uit of pRutte nu Jan Klaassen is 198Fourlongren Katrijn, of precies andersom....

benjeallanggek | 11-04-18 | 00:35

Kan je nagaan: zo goed wordt je bedonderd, nota bene waar je bij staat. Hierbij zijn Kazan, Mids en Klok amateurs.

Jorisendedraak | 11-04-18 | 06:29

"Gegevens worden alleen gedeeld met democratische landen"
Turkije is ook een democratie. Zimbabwe ook.

jello624 | 11-04-18 | 00:15

En Rusland niet te vergeten, en Syrië

bull shit | 11-04-18 | 07:40

zegt democratisch land Nederland.. mwahahaha

fikkieblijf! | 11-04-18 | 07:49

Belachelijke logica inderdaad.

O2Neutraal | 11-04-18 | 09:44

Zeg dan gewoon; we hebben heroverwogen en besloten helemaal niets aan de wet te veranderen. Dan heb je in ieder geval wel mijn respect maar niet mijn stem. Weer een laf inlegvelletje, leugens en gedraai. Nu rest alleen nog maar minachting en walging. En dat is vast niet alleen bij mij.

Scepticus | 10-04-18 | 23:42

Teveel mensen die hier op stemmen.

LuckyGirl | 10-04-18 | 23:59

Tijd voor een bindend referendum. Waarbij de nieuwe wet vervolgens weer via een referendum kan worden beoordeeld. Of zelfs een referendum waarmee voor een specifieke aanpassing kan worden gestemd.

kortebroek | 11-04-18 | 10:24

Oude zakken in nieuwe wijn.
Dat gezegde bestaat ook.

marjen | 10-04-18 | 23:01

Ze leren snel. Nu binnen 2 weken niets zeggende aanpassingen gedaan. Het Oekraine gedoe duurde 9 maanden of langer. Volgende referendum hebben ze de cosmetische correcties al gedaan voordat de uitslag bekend is.

EmilioEsteves | 10-04-18 | 22:41

het inlegvelletje vinden en optuigen heeft juridische wegen moeten bewandelen en dat duurde 9 maanden... het is goed bevonden, de menschen hebben 9 maanden de tijd gekregen om er aan te wennen en nu is het een onderdeel van het democratisch proces in dit land.. over enkele jaren hebben we een extra editie bij het wetboek.. de inlegvelletjesdeel.

fikkieblijf! | 11-04-18 | 07:51

Sleepwet ok via AIVD en dan.
Heb eens gelezen dat de de AIVD strikt beleid voert met het op de hoogte stellen van de politie omtrent geheime info. Wanneer is dan de relevantie en wie beslist over de relevantie voor het delen van AIVD verkregen informatie met het OM? onder welke criteria?

Dr. Frambozenjam | 10-04-18 | 22:20

Ik bedoel welke onderzoeksinfo zal de AIVD dan delen met het OM oftewel openbaar worden gemaakt aan de rechtbank.

Dr. Frambozenjam | 10-04-18 | 22:22

Achterhouden van overige relevante info wat wtb de casus en eventueel de baten van de info ten voordele van de advocaten in verweer kan dan ook voorkomen.

Dr. Frambozenjam | 10-04-18 | 22:27

Met of zonder sleepwet, de burgeroorlog komt er toch wel.
Voorspelt de pessimist in mij.

Jan Dribbel | 10-04-18 | 22:18

Viel net in de uitzending van 'NPO Politiek', toen de kamervoorzitster de brief van Elbert Dijkgraaf voorlas en daarna haar eigen bemoediging richting deze afscheid nemende politicus uitsprak. Een topmomentje daarbij was haar melding van de roze plop, waarvoor vele politici uit de weg gaan, maar waarvoor Elbert altijd bereid was zijn duit in het roze zakje te doen. Daardoor wekt hij de sympathie op van velen, ook buiten zijn eigen partij. Hoi, Hoi, GS wordt dus erkend!! Het zou GS sieren wanneer ze een speciaal item wijden aan Elbert Dijkgraaf van de SGP.

Eeuwig..Op..Vakantie | 10-04-18 | 22:17

Een mooie videocompilatie.

LuckyGirl | 10-04-18 | 22:23

jammer dat ik die kamervoorzitster niet kon verstaan.

outdoor | 11-04-18 | 10:27

Mijn partner vergelijkt dit met facebook. Ik kan hem maar niet duidelijk maken dat er een enorm verschil is tussen vrijwillig al je gegevens aan facebook geven en de overheid die mijn mail en surfgedrag [en evt. zorgzaken/belastingen] zomaar mag weggeven aan andere landen.

En hoe zit dat nu met mijn lidmaatschap hier?
Heb betaald met ideal, staat dus in mijn bankgegevens. Komen ze me straks halen?
<Want GS is extreemrechts, racistisch en seksistisch>
<--Oh, ik vergeet fascistisch en discriminerend en staatsgevaarlijk-->

severalminutes | 10-04-18 | 22:16

Virtual Private Network. Met een VPN (dienst) kunt u een IP adres 'faken' en daarmee bijv. in het buitenland NPO (streams) ontvangen (wat nu niet kan want geblokt op IP). Niet dat ik weet waarom je dat zou willen maar is een voorbeeld. Maar er zijn meer mogelijkheden. Met een VPN kun je een stuk anoniemer internetten. Nu weet uw service provider (en daarmee onze vrienden van de overheid) alles over u want ze hoeven slechts uw IP adresje te volgen.

Het is voor een ieder te laat die dit niet al jaren geleden heeft aangeschaft (ook ik ben de klos). Ik laat het maar over me heen komen.

Graaf_van_Hogendorp | 10-04-18 | 22:45

Graaf_van_Hogendorp | 10-04-18 | 22:45

Het zij zo. Ik ga op bed, moet morgen weer werken, dank voor de uitleg, zo de Here wil wij leven sta ik morgen weer op.

GKJP | 10-04-18 | 22:51

Oh, en Joris, wil je me het rekeningnummer nog doorgeven?

GKJP | 10-04-18 | 22:56
▼ 8 antwoorden verborgen

Edward Snowden heeft al laten zioen dat de NSA alles kan en zal afluisteren, tot het besturen van smart TV's, mobieltjes en echt alles wat u doet, waar en wanneer.
Ze zaten soms voor de grap te neuzen in het leven van ex-vriendinnen e.d.
M.b.v. A.I hebben "ze"uw complete leven in 2 seconden op het scherm.
En kennis is macht, een Baudet of een Wilders hoeft in zijn leven maar één misstap begaan te hebben, en hij is te corrumperen met die info.
Dit alles is ook geschikt om iemands leven te verwoesten en buitenspel te zetten.

Dit is niet bedoeld om Ali de gekke shishalounge ganger te observeren of tegen te houden.

Edward Snowden was en is een intelligente specialist die weet waar hij het over heeft.
Alle informatie wordt natuurlijk nooit weggegooid, ook is men nu bezig om min of meer stiekem een DNA bank van alle Nederlanders samen te stellen, is hier ooit discussie over geweest?

En het ergste is: geen aanslag wordt er mee tegen gehouden.

King of the Oneliner | 10-04-18 | 22:10

Snowden was een landverrader die te weinig aandacht kreeg. Meer kan ik er niet van maken.

Kuifje-in-Afrika | 10-04-18 | 22:14

King of the Oneliner | 10-04-18 | 22:14 | favorietblock

Heel eng als dat waar is, technisch is alles mogelijk. Zet er zo min mogelijk zooi op en als de lijst met dingen waar de app toegang tot wil naar mijn idee niets met de app te maken heeft hoeft het niet. Wie zegt dat de telefoon werkelijk uitstaat als je hem denkt uitgezet te hebben ?

Roze_bril_drager | 10-04-18 | 22:20

Kuifje-in-Afrika | 10-04-18 | 22:14
Als dat het enige is dat die affaire u heeft geleerd, dan heeft u er waarschijnlijk niet veel over gelezen.

O2Neutraal | 10-04-18 | 22:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Leuk wordt het pas als er toch een referendum over het referendum gehouden gaat worden.
Dat krijgt een strikt binaire uitkomst, geen masserende praatjes, geen inlegvel, gewoon alles of niks.
Met het 2005 referendum erbij is het tot nu toe 3x doei kudtburger en waarschijnlijk nog 1 te gaan.
Hee KeesVee 5 x nee is yahtzee!

LuckyGirl | 10-04-18 | 22:05

Een meerderheid van de bevolking deelt zn hele hebben en houwen op FB, Instagram en Twitter maar begint te zeuren als de overheid jihadisten probeert te pakken.
Ik wil ook niet gecontroleerd worden maar dat liever als een aanslag. En we kunnen van doomscenario's uitgaan dat de overheid misbruik zal maken van deze wet. Ja, dat zou de overheid kunnen doen, alleen niemand heeft een glazenbol dus dat weten we nog niet. En wie weet, misschien worden we allang gecontroleerd zonder dat we het weten.

HoerieHarry | 10-04-18 | 22:03

Zit wat in, maar het faciliteren gaat iets te ver.

EmilioEsteves | 10-04-18 | 22:43

Eerst de grenzen wagenwijd open (gevaar creëren) en vervolgens de burger z'n vrijheid/privacy afpakken onder het mom van veiligheid. Zo weet ik er nog wel een paar.

reagluurder010 | 11-04-18 | 06:32

Hetzelfde als een slotenmaker die s'nachts je huis openbreekt en de volgende ochtend doodleuk komt aanbellen met een plan om je huis te beveiligen.

reagluurder010 | 11-04-18 | 07:02

Ah, nog meer baantjescarrousel:

"De toetsingscommissie wordt ondersteund door een secretariaat.
2. De tot het secretariaat behorende personen worden bij koninklijk
besluit op voordracht van Onze betrokken Ministers gezamenlijk, op
aanbeveling van de voorzitter van de commissie benoemd, geschorst en
ontslagen. "

Hufterst | 10-04-18 | 22:01

Ook wel aardig in de wet is dat deze bijdraagt tot de baantjescarrousel:

"De toetsingscommissie bestaat uit drie leden, waaronder de
voorzitter. De leden worden benoemd bij koninklijk besluit op voordracht
van Onze betrokken Ministers gezamenlijk voor een tijdvak van zes jaar en
kunnen eenmaal worden herbenoemd. "

Hufterst | 10-04-18 | 21:59

Helaas de verwachte vertoning. Ik heb de 1e helft gezien en toen zag je al dat het Ollengren geen zak uitmaakte wat er werd gezegd. Voor haar en het kabinet was het een "done deal" en ze was dus totaal ongeinteresseerd. Ze was drukker bezig met het aftekenen van de declaraties van haar personeel dan de beleefdheid tonen dat je ook maar enigszins interesse toont. En alles wat er gevraagd werd, werd door haar minions op het departement live van de standaard antwoorden en lege inlegvelletjes voorzien, uitgeprint en tijdens de rust netjes door de koerier aan haar geleverd. Daarna heeft ze vluchtig de antwoorden gelezen, effe de boel beantwoord en nu snel naar huis.

Basil Fawlty | 10-04-18 | 21:58

Ollongren heeft haar baan te danken aan de deal om het referendum de nek om te draaien.
Ze is een trouwe afbetaler.

LuckyGirl | 10-04-18 | 22:07

Het is ongeloofelijk, wat een minister, zelden iemand gezien die zo weinig inhoudelijk zich verdiept in dossiers en dan ook nog zo de burger haat. Wat een combinatie.

O2Neutraal | 10-04-18 | 22:52

Twee dingen vallen me op in de wet:

" De uitoefening van een bijzondere bevoegdheid als bedoeld in
paragraaf 3.2.5 jegens een journalist, waarbij de uitoefening kan leiden tot
verwerving van gegevens inzake de bron van de journalist, is slechts
toegestaan, indien de rechtbank Den Haag daartoe, op verzoek van Onze
betrokken Minister, toestemming heeft verleend."

en voor advocaten:

". De uitoefening van een bijzondere bevoegdheid als bedoeld in
paragraaf 3.2.5 jegens een advocaat, waarbij de uitoefening kan leiden tot
verwerving van gegevens die betrekking hebben op de vertrouwelijke
communicatie tussen een advocaat en diens cliënt, is slechts toegestaan,
indien de rechtbank te Den Haag daartoe, op een daartoe strekkend
verzoek van Onze betrokken Minister, toestemming heeft verleend"

Kortom, je kunt niet meer met je advocaat praten of met een journalist want als je met een advocaat praat, ben je dus criminieel en is dat reden om je af te gaan luisteren.

Hufterst | 10-04-18 | 21:58

Die wet gaat er komen. En om het wat verder te promoten zullen er eerst een paar 'antisemieten' aangepakt worden omdat de overgrote meerderheid dan zal zeggen 'toch wel goed dat die wet er is'.

Zo begin het in Duitsland ook ( geen Godwin). Eerst mensen als Ernest Zundel, Sylvia Solz en Ursula Haverbeck achter de tralies en nu mensen die wat op FB en Twitter schrijven.

Weteldwijd zien we het met Andrew Anglin. Bedrijven als Paypal, Amex etc stoppen medewerking, Twitter bant hem en als klap op de vuurpojl wordt zijn domeinnaam door Google gestolen. Daarna vele registars die zijn nieuwe domeinen annuleren.

Mooi man, vrijhid van meningsuiting. Totdat je een mening hebt die beladen is, dan moet je uiteraard monddood gemaakt worden.

Rest In Privacy | 10-04-18 | 21:51

De jaren dertig komen er aan, en dat is absoluut geen Godwin.

kwark001 | 10-04-18 | 21:57

Tsja holocaust ontkennen is dan ook niet echt snugger in Deutschland.
Een paar antisemieten oppakken is ook winst en een nazi als Anglin verdient ook alle sh!t die hem kan overkomen.
Kortom leve de WiV, moge tuigh, antisemieten en nazis er maar veel last van hebben.

Berbaar | 10-04-18 | 22:25

Kwark001: Dat is waar

Berbaar: eerst kwamen ze voor Ursula, toen deed hij niets, daarna kwamen ze voor Andrew Anglin en deed hij ook niets. En toen was Berbaar zelf aan de beurt, wie was er dan nog om zijn VvMU te verdedigen? Want het regime beschuldigde hem van antisemitisme omdat hij op GS reaguurde? Oeps.

Rest In Privacy | 11-04-18 | 06:41

Zouden we het niet eens over iets hebben dat er echt toe doet? De situatie in Syrië waar FR, UK, VS, DL en IR de boel aardig aan het escaleren zijn

nescio666 | 10-04-18 | 21:50

Tot dat de bom valt...(vrij naar: Doe Maar,... of zoals ik het altijd zei: Laat maar!

kwark001 | 10-04-18 | 21:56

Ik heb ook tegen de sleepwet gestemd met het referendum. Maar ik maakte me geen enkele illusie dat er iets met de uitslag (bij een 'Nee') gedaan zou worden. En dat blijkt dus ook. De belangrijkste uitkomst van deze en de vorige twee referenda is dat er mee is aangetoond dat onze parlementaire 'democratie' op dit moment niet goed werkt. En juist dat bewijst het belang dat we (bindende) referenda meer dan nodig hebben. Ik hoop van harte dat dit uiteindelijk lukt, ik ben een optimist (maar misschien is dat naief).

kunstliefhebber | 10-04-18 | 21:49

Overleg met partnerdiensten en terugkoppeling bla bla. Uitvoerig, zegt ze. Ik zal niet schelden. Paar daagjes uitgevonden om achteraf haar veel te lang genomen termijn te rekken. En dat allemaal, om informatie over misbruik van onze gegevens voor buitenlandse diensten, achter te houden voor het referendum.
En dat vindt Ollongren zo'n beetje vanzelfsprekend. Dat mens heeft geen enkel respect voor het parlement. Niks.

LibertasSimplex | 10-04-18 | 21:47

Libertas. Lol, had je echt wat van dit debat verwacht. Beetje naief toch wel.

beau van rtl | 10-04-18 | 21:57

Nee ik had niks van dit debat verwacht. Beau, lolbroek. Maar vind het bere-interessant.

LibertasSimplex | 10-04-18 | 22:16

"Dat mens heeft geen enkel respect voor het parlement. Niks." De meerderheid van het parlement bestaat uit stemvee, dat keurig het handje opsteekt als Rutte dat wil. Waarom zou ze daar respect voor moeten hebben?

MAD1950 | 11-04-18 | 02:01

Alvast wat feedback op de genoemde voorgestelde wetswijzigingen:

1: "Interceptie wordt "zo gericht mogelijk ingezet".
Dit is een puntje want het is niet duidelijk volgens welke criteria dit gemeten gaat worden. "Harry van techniek was die dag niemand beschikbaar om een filtertje aan te zetten dus was het niet mogelijk het slepen te beperken, dus we sleepten zo gericht als toen mogelijk"

2: "Ieder jaar wordt beoordeeld of informatie bewaard moet blijven en moet de minister daarvoor toestemming verlenen."
Dit betekent dat er een juffrouw Hannie is die jaarlijks ongezien stempels moet zetten op alle liggende dossiers met tekst "Moet nog bewaard worden" en een minister moet daar dan zijn eigen stempel onder zetten. Er zijn immers geen criteria geformuleerd die additieve bewaartermijn moeten rechtvaardigen. Het is gewoon "we hadden het nodig en we hebben het nog nodig".

Ik heb in het bedrijfsleven geleerd dat een contract zonder ontbindende voorwaarden geen contract is maar een vodje. Natuurlijk zijn er geen ontbindende voorwaarden maar er kunnen wel sancties opgenomen worden: bijv "Als de minister data langere tijd bewaart dan noodzakelijk, krijgt de burger een schadeverogeding. Daarom kan de burger altijd aan het einde van de bewaartermijn zijn data downloaden en heeft hij inzicht in de documenten die de bewaartermijn hebben laten uitstrekken tot boven de 1 jaar. De burger wordt ingelicht als zijn/haar data deel uit heeft gemaakt van gesleepte gegevens."

Bovenstaande is uit de losse pols. Ik zal de daadwerkelijke orginele wettekst bij gelegenheid eens lezen.

Hufterst | 10-04-18 | 21:44

taalfouten voorbehouden in bovenstaande.

Hufterst | 10-04-18 | 21:50

No problemos.

kwark001 | 10-04-18 | 21:53

ze gaan er net zo lang over lullen totdat je er geen bal meer van snapt, doet me denken aan het griekenland referendum, 69 procent stemde tegen, en de EU zei de volgende dag bedankt voor het stemmen en nu luisteren

daan me de korte ach | 10-04-18 | 21:43

* BREEK *
#CONFIRMED: EUROCONTROL has issued a RAPID ALERT NOTIFICATION for the Eastern Med. due to potential airstrikes occurring within the next 72 hours.
twitter.com/inceptiiion/status/983788...

Kamikazepiloot | 10-04-18 | 21:39

Staat ook op zerohedge, The Harry S. Truman Carrier Strike Group (HSTCSG) is being deployed to the Mediterranean Wednesday, where it will join the USS Donald Cook off Syrian territorial waters.

The aircraft carrier will be accompanied by guided-missile destroyers USS Arleigh Burke (DDG 51), USS Bulkeley (DDG 84), USS Forrest Sherman (DDG 98) and USS Farragut (DDG 99), as well as the guided-missile cruiser USS Normandy (CG 60). The Destroyers USS The Sullivans (DDG 68) and USS Jason Dunham (DDG 109) will join the HSTCSG later, according to a statement by the US Navy. Als er wat gaat gebeuren ,,, gaar Rusland en China samen en torpederen de hele vloot, zegt men.

gato | 10-04-18 | 22:28

Ik ben gestopt met kijken. Ben er helemaal klaar mee. Wie heeft verzonnen dat je maar drie keer een vraag mag stellen over hetzelfde onderwerp? Je geeft gewoon geen antwoord, kletst er maar wat omheen. Klaar.
Ollengren is een slecht mens.

zwartzondersuiker | 10-04-18 | 21:39

Meteen na de 1e inbreng van de kamer ben ik gestopt met kijken naar dat theater. Beetje de rest van de avond tegen die verschrikkelijke Ollongren aankijken. Dacht het toch niet.

Lupuslupus | 10-04-18 | 21:49

Wij vrezen niet de macht van binnenvallende buitenstaanders.
Wij vrezen de zwakte en bedrieglijkheid van onze eigen, luizige leiders.

Der Paulie | 10-04-18 | 21:37

Ja maar de Russen.

LuckyGirl | 10-04-18 | 21:44

En erger nog, de russinnen! Met de emancipatie enzo.

einStina | 10-04-18 | 21:51

Der Paulie | 10-04-18 | 21:37 | reageer

Beste heer 'Der Paulie', zou het gevaar niet kunnen zijn van de onwetendheid van menig Nederlander, dat zij hetgeen dat u aan snijdt niet weten cq. onderkennen?

GKJP | 10-04-18 | 21:59
▼ 1 antwoord verborgen

Na het slopen van de representatieve democratie hebben ze met het inlegvelletje ook een manier gevonden om de directe democratie volkomen te negeren.
U heeft echt inspraak hoor, ga maar rustig slapen.

Harry Turtle | 10-04-18 | 21:37

Baudet kan niet echt meekomen in de debatten.

B0bBer | 10-04-18 | 21:35

Daar is hij ook helemaal niet voor ingehuurd.

beau van rtl | 10-04-18 | 21:37

Dat hadden de meesten al 14 debatten geleden gezien.
Die piano neukerT moet het nu niet echt van debatteren hebben.

Berbaar | 10-04-18 | 21:40

WIV = "Weer Inleg Velletje"

Upendo | 10-04-18 | 21:30

Wet Inperking Vrijheid

VeelTeSteil | 10-04-18 | 21:31

Kees is goed geïnstrueerd, heeft zijn woordje klaar. Vuilak.

GKJP | 10-04-18 | 21:28

Ik begrijp niet dat KeesV niet door D66 ausradiert wordt. Voor een laf en kolderiek aftreksel van Alexander de Groteske lijkt me er binnen de partij geen plaats. Sterker nog, monsieur Penthouse is zelf al over zijn houdbaarheidsdatum heen.

Rommelende Onderbuik | 10-04-18 | 21:31

Kees is de typische vicepresident die nooit president zal worden.
De eeuwige meeloper, jaknikker, windvaan, buikspreekpop en leeg vat.

LuckyGirl | 10-04-18 | 21:43

Rommelende Onderbuik | 10-04-18 | 21:31

Zal er mee te maken hebben dat ze reserves nodig hebben, personen om op te offeren. Pechthold had allang ausradiert moeten zijn, in een democratie in elk geval, maar ook in een gezonde omgeving waar leugenaars en diegenen die ook maar enigszins besmet zijn de wacht worden aangezegd. Maar ja, dat is mijn illusionair beeld van hoe het was en nog steeds zou moeten zijn.

GKJP | 10-04-18 | 21:50

Onze leiders zijn zo ontzettend lege hulzen. Lichamen zonder persoonlijkheid. Dacht je dat het erg was onder Balkenende, krijg je Rutte die de wacht komt aflossen.
Vroeger, maar dan spreek ik van mijn opa’s tijd, had je nog oprechte politici die op kwamen voor hun normen en waarden en het beste wilden voor Nederland. Maar dat was vrieger, die tijd komt nooit meer terug. Tegenwoordig hebben we Rutte (en daarvoor Balkenende) die rustig een land (17 miljoen inwoners) opofferen zodat zijzelf (1 persoon) er een leuk baantje aan over houdt.

Osdorpertje | 10-04-18 | 21:27

Alleen heeft Balkenende er geen leuk baantje aan overgehouden.

zwartzondersuiker | 10-04-18 | 21:40

Ik vind dat bij de WiV past dat een burger met zijn bsn ergens kan inloggen en alle informatie die over zichzelf bekend is en die ouder is dan drie maanden kan opvragen. Dan hebben ze drie maanden om een zaak rond te maken.

De overheid dwingt bedrijven tot dezelfde mogelijkheden.

Hufterst | 10-04-18 | 21:26

Zoveel autonomie en transparantie voor de burger? Noujaaaa. ;-)

einStina | 10-04-18 | 21:31

Over die termijn valt te debatteren want onderzoeken duren vaak langer.
Maar origineel idee en helemaal niet slecht, die inzage.

Berbaar | 10-04-18 | 21:38

Dus data van journalisten wordt gedeeld wanneer er sprake is van gevaar van staatsveiligheid.
We zijn al tijden op het op één na laatste dreigingsniveau.

Het laatste stukje journalistieke bescherming is hiermee van tafel.

LuckyGirl | 10-04-18 | 21:23

Wat dacht je van advocaten afluisteren?

Ik ga die wet maar eens lezen. Ben toch wel benieuwd wat ze wel en niet allemaal mogen.

Nog los van dat ze 't toch wel doen of ze 't nou mogen of niet.

Hufterst | 10-04-18 | 21:27

Staatsveiligheid is niet hetzelfde als dreigingsniveau, LG.

Kuifje-in-Afrika | 10-04-18 | 22:17

Je kan duidelijk merken dat Ollongren en Baudet voor dezelfde baas werken.

beau van rtl | 10-04-18 | 21:22

Beau van rtl. En nou weet ik het wel. Wat wil je dan. Dat mensen het, zoals het eigenlijk buiten de panelen al is, niks meer interesseert? Wat is daar nou weer goed aan?
En als ik zeg iets van lol dat is ziek, bedoel ik, dat is een goeie grap.

LibertasSimplex | 10-04-18 | 22:19

Ok. Zo had ik het niet begrepen. Sorry.

beau van rtl | 10-04-18 | 22:29

beau het is al goed het is al goed :)

LibertasSimplex | 10-04-18 | 22:34
▼ 2 antwoorden verborgen

(S)Tommie: wel kater, geen pussy

Hemmenaar7 | 10-04-18 | 21:21

Weet iemand waar ik de gewijzigde wet kan vinden?

De originele wet ligt hier. Als ik de gewijzigde heb wil ik ze wel eens tegen elkaar houden en de verschlllen opsommen voor de liefhebber.

www.aivd.nl/publicaties/kamerstukken/...

Hufterst | 10-04-18 | 21:20

Goede vraag. Ik kom niet verder dan dit: www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2... . Ik begrijp het dilemma wel. De AIVD weet pas wat ze zoekt als ze het gevonden heeft. Maar de grote vraag natuurlijk is in hoeverre het nodig is in het meest getapte land om nog verder te tappen. Bakken met data, terwijl gewone aangiften van burgers met concrete getuigenissen al voor 77% tot niets leiden.

Rommelende Onderbuik | 10-04-18 | 21:28

Ik vermoed dat de wettekst nog geen aangepast concepttekst heeft.

Dat betekent dat ze nu wat balletjes op hebben gegooid, kijken hoe het valt, en uiteindelijk de wijzigingen maken aan de hand van waarmee ze aan de hand van de publieke reactie denken weg te komen.

Ik zou nog geen kruit verschieten en eerst de gewijzigde tekst afwachten want nu ligt er alleen een mondeling verhaal.

Hufterst | 10-04-18 | 21:31

Hufterst | 10-04-18 | 21:31 | favorietblock
Nee, niet helemaal. Er ligt dus de kamerbrief waar ik aan refereer.
Maar u heeft vervolgens wel gelijk in de strekking van uw cynisme. Hoe dat dan precies verwerkt gaat worden, moeten we maar afwachten.

Rommelende Onderbuik | 10-04-18 | 21:33
▼ 3 antwoorden verborgen

't Blijft tenslotte een raadgevend referendum

rik_meleet | 10-04-18 | 21:19

een correctief raadgevend referendum.

Glasgow Argus | 10-04-18 | 21:22

Waarbij de regerende junta zegt: lik me bolle r33t.

Graaf_van_Hogendorp | 10-04-18 | 21:23

Gelukkig blijft onze regering in een ding zo betrouwbaar als een Zwitsers klokwerk: naaien doen ze je altijd. En kwaliteit leveren ze wel: driedubbel genaaid houdt beter!

Rommelende Onderbuik | 10-04-18 | 21:14

Wat opvalt is dat de meerderheid van die "onschuldige burgers" het tijdens referenda nogal eens oneens zijn met degene waar zij tijdens verkiezingen op hebben gestemd.

atheïstisch stemvee | 10-04-18 | 21:02

Oja en de islam is een catalogus van diverse emoties?

boerk | 10-04-18 | 21:12

Dit is nu derde keer op rij dat een meerderheid van de bevolking tegen een wet(svoorstel) stemt, waar een meerderheid in het door ons gekozen parlement voor is. Ook de derde keer dat het door ons gekozen parlement de uitslag terzijde schuift en het toch doorzet.

Je zou verwachten dat een meerderheid zich in enige mate zou moeten kunnen vinden in de uitgezette koers. Je zou ook verwachten dat een gekozen volksvertegenwoordiging wel afdoende vertrouwen zou genieten onder de bevolking. Ergens tussen verkiezingen en wetsvoorstel gaat er dan toch iets mis lijkt het.

atheïstisch stemvee | 10-04-18 | 21:18

Hebben ook een hoop CDAers en VVDers voor gestemd in de provincie. Zij vertrouwen blind op de ogen van Marx Rutte, Kafka Orwellongren en Stemra Buma. De nee stemmers zaten in het door provincialen gehate randstad en een select aantal grotere steden daarbuiten.

Graaf_van_Hogendorp | 10-04-18 | 21:19
▼ 2 antwoorden verborgen

"Over time, the Stasi began to struggle to process the large amounts of information they were recording, as agents were overwhelmed by a flood of data, much of it mindless trivia, meaning that sometimes even potentially significant information was missed or overlooked."
--
Similarly, when Ulrike Poppe gained access to her own Stasi files, she discovered that most of the information recorded from years of intensive surveillance “was just junk.”
--
thevieweast.wordpress.com/tag/ddr/

Mark_D_NL | 10-04-18 | 21:02

en het dossier van agente Erika? Zat daar nog iets in?

Glasgow Argus | 10-04-18 | 21:23

Kuifje-in-Afrika | 10-04-18 | 21:20
is geen AI kuif is gewoon een programma fie alle mogelijkheden diorrrekend. Dat die nunzo goed zijn is te danken aan de toegenimen rekenkracht. Bervang het schaakbord door een simpel boter kaas en eieren en die computer snapt er geen bal meer van

Ben Hetzat | 10-04-18 | 21:58

@kuif/meleet Jullie kijken teveel Hollywood films.

Mark_D_NL | 10-04-18 | 22:10
▼ 5 antwoorden verborgen

nou alle journalisten moeten voor de bescherming van hun privacy en onderzoeksgegevens zoals bewijslast tegen pedo's tegen binnen- en buitenlandse mogendheden in beroep tegen de rechtbank bekend van hoeperdeRueb en kinderStolker onder de bezielende leiding van Joris.d
Koen Voskuil kan beter zijn comp meteen de CIA meegeven misschien kan je dan nog om eem bewijsje van inbeslagname vragen.

zazkia | 10-04-18 | 21:01
-weggejorist-
LibertasSimplex | 10-04-18 | 20:59
▼ 11 antwoorden verborgen

Zoals ik vandaag al eerder stelde :
Bukt u even ?
Broek op de enkels graag..

Wijze uit het Oosten | 10-04-18 | 20:57

Wel met glijmiddel aub. Zonder zing ik echt het Wilhelmus achterstevoor.

VeelTeSteil | 10-04-18 | 20:59

Wijze, waarom zo timide? Nooit meewerken aan verkrachting natuurlijk.

einStina | 10-04-18 | 21:00

Ik heb gemotiveerd voor de Sleepwet gestemd en ik kan leven met deze aanpassingen.

Kuifje-in-Afrika | 10-04-18 | 20:56

@ Berbaar

Staatschef Erich Honnecker en zijn uitspraak, die hij deed in 1989, toen de DDR al op sterven na dood was: ‘Altijd voorwaarts, nooit terug’

wattedoeninberlijn.nl/tentoonstelling...

Roze_bril_drager | 10-04-18 | 21:47

@Roze_bril_drager | 10-04-18 | 21:47
LOL niets te melden behalve een uitspraak van een er niet meer toe doende meneer van bijna 30 jaar terug?
Toedels!!

Berbaar | 10-04-18 | 21:56

Berbaar | 10-04-18 | 21:56 |

Des te triester dat jij 30 jaar later nog steeds zo denkt en het zelfs exact zo verwoordt, oude DDR Stasi bediende.

Roze_bril_drager | 10-04-18 | 22:06
▼ 25 antwoorden verborgen

Als keesvee nou in de spiegel kijkt en hij ziet die babykrul. Denkt hij dan nooit: ik doe iets heel erg fout?! Of zou het tactiek zijn? Dat mensen dan denken ah wat cute en hem op zijn blauwe ogen geloven? Pfff.

einStina | 10-04-18 | 20:55

Hangt toch samen?! Zeker bij vrouwelijke stemmers. Kijk maar naar Jessy.

einStina | 10-04-18 | 21:06

Jessy krijgt tot nu toe weinig gedaan. En je gaat hier toch niet beweren dat jij op hem hebt gestemd, Stina?

Kuifje-in-Afrika | 10-04-18 | 21:13

Nee, mijn hemel. Ik bedoelde alleen dat kees zo geen zwevers trekt en ook geen leuk vrouwtje.

einStina | 10-04-18 | 21:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Sitse! Zit! (de Woev)

LibertasSimplex | 10-04-18 | 20:53

Wav is de Woev.

LibertasSimplex | 10-04-18 | 21:06

Kees lult uit zijn nek, man ga naar huis.
De wet is per 1 mei nog exact zoals hij was.

priks | 10-04-18 | 20:52

Daar denkt Kees toch heel anders over.

Kuifje-in-Afrika | 10-04-18 | 20:57

Zoals ik al eerder betoogde: het sleepnet is niet het probleem, de DNA-databank en de mogelijkheid personen te hacken wel. Dat zijn namelijk geavanceerde middelen voor een subtiel onderdrukkingsregime.

LiniaalRectaal | 10-04-18 | 20:52

D'r zijn best wel wat burgers in de Nederlandse samenleving die van mij gehackt mogen worden.

Kuifje-in-Afrika | 10-04-18 | 21:07

Jij woonde toch in Afrika? Bemoei je er niet mee dan.

LiniaalRectaal | 10-04-18 | 21:35

Ovujrrleg met de partnujrrdienshten

LibertasSimplex | 10-04-18 | 20:50

Sleepnet is nog even groot maar we doen net alsof ie gekrompen is. Daar komt het wel op neer zo'n beetje. En ach anders bellen ze toch even faecesboek en de NSA. Wou u nog een koekje bij uw inlegvelletje?

VeelTeSteil | 10-04-18 | 20:48

Ja, en een knuffel, dan vóélt nederland zo knus en veilig. *sneeuwvlokdansje*

einStina | 10-04-18 | 20:57

Die datum van creatie toch van PDF'jes. Weer een flinterdun rookgordijn van deze zwakke liegende minister.

Roze_bril_drager | 10-04-18 | 20:46

Maar goed, die muts faalt voortdurend aan alle denkbare kanten. Wie oh wie had het onzalige idee om dit op die positie te deponeren. Pech... wie?

Disaronno | 10-04-18 | 20:45

Hoe kan het dat iemand die niemand kent plotseling minister is?

kwark001 | 10-04-18 | 20:45

Dat gebeurt natuurlijk wel vaker. Wie had er nou van Herman Heinsbroek gehoord toen hij minister werd?

Kuifje-in-Afrika | 10-04-18 | 20:59

Herman Heinsbroek was voor hij minister werd een redelijk succesvol media-ondernemer. Dus.

Glasgow Argus | 10-04-18 | 21:25

Maar niet bekend bij het grote publiek.

Kuifje-in-Afrika | 10-04-18 | 23:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik had van de coalitie wel een genereus en democratisch gebaar verwacht: wij luisteren naar de burger en volgen de uitkomst van het referendum onverplicht op. Normaal is Rutte zeer integer en recht door zee immers.

HaatbaardKnipper | 10-04-18 | 20:42

Wanneer komt de hoofdelijke stemming omtrent een motie van wantrouwen tegen Sitse de Minister? Want ze heeft de Kamer en de bevolking relevante informatie onthouden over misbruik van onze gegevens voor buitenlandse diensten.

En, mag ik nog steeds, in de huiskamer, "dat gore kutwijf" roepen, of kan afluisteren door diensten uitmonden in belediging van een ambtsdraagster m/v?
Ik vraag dit voor een vriend met de volgende naam adres en facebook: -weggejorist-

LibertasSimplex | 10-04-18 | 20:42

Oetiohnegentechnik | 10-04-18 | 20:48 |
En net ik ook weer! We're fucked.

LibertasSimplex | 10-04-18 | 20:52

Maakt u geen zorgen. Dankzij uw smart tv met cam & microfoon weet de AIVD dat allang.

ScumbaggusMaximus | 10-04-18 | 20:54

ScumbaggusMaximus | 10-04-18 | 20:54 |
Nou heeft mijn 4K-UltraHD Smart-tv geen cam. Maar verder heb je gelijk. En dat bedoel ik. Mag je nog iets roepen, of komt dat afluisteren neer soms op belediging, en de riedel, hatecrime en dat slag gedachtelijke klachtdelicten.

LibertasSimplex | 10-04-18 | 21:02
▼ 1 antwoord verborgen

Hahahaha.. 'Bob is je oom' Had iemand iets anders verwacht van Rutte III, of moet ik zeggen Honecker II?

BRR76 | 10-04-18 | 20:41

Als een minister al wacht met documenten pas na het referendum bekend te maken kon je rest ook wel raden.Liegen lukt k.v nog steeds heel slecht.Of hij weet het gewoon niet.

van stampij | 10-04-18 | 20:39

Een WIV is wat door minister lesbi nu du moment erdoor gestampt wordt als wet!

Disaronno | 10-04-18 | 20:36

De WiV is een kudtwet die samen met Rutte en Ollengren op moet flikkeren.

InAnumPerRegimine | 11-04-18 | 00:00

Hoe breed mag wel? Hoe breed mag niet? De grens staat niet in de wet.

Feynman | 10-04-18 | 20:36

U wilt toch wel veiligheid want terrorisme en pedos? Dan moet u geen moeilijke vragen gaan stellen.

ScumbaggusMaximus | 10-04-18 | 20:55

Wav is een wiv?

LibertasSimplex | 10-04-18 | 20:33

Ok laat maar. Dit schiet niet op :D

Braboblanke | 10-04-18 | 21:15

LibertasSimplex | 10-04-18 | 21:06
Hiv van de wiv

VeelTeSteil | 10-04-18 | 21:25

Wij In Vereniging

LibertasSimplex | 10-04-18 | 21:57
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

#BREEK

Oud-premier Wim Kok overleden