Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nepnieuwsbureau EU praat niet met echtnieuws EenVandaag, blijft keihard liegen over nepnieuws

"EenVandaag zocht contact met EU vs. Disinfo, maar de leden van het team mogen niet praten met de pers."

Wij dachten dat onze broek niet verder af kon zakken maar whaddoyouknow, de nepnieuwsbestrijders van de Europese Unie, u weet wel die unie waar u en wij wel eens wat dankbaarder voor mogen zijn, hebben het voor elkaar. Ze zeggen fuk joe vrije pers wij geven gewoon helemaal geen antwoord op hele normale vragen want antwoord geven op hele normale vragen gaat gelazer opleveren, vooral wanneer je keurige artikelen als nepnieuws bestempelt. Verantwoording afleggen, stelletje totalitaire koekwausen, is ongeveer de basis voor ieder rechtsstatelijk gezag. Geen enkel democratisch gelegitimeerd institutie zou hiermee wegkomen. Maar ja, niemand heeft onze Europese leiders gekozen en daarom is het enige contact met de burger dat ze kennen een ongeïnteresseerde middelvinger. 

Instant update: Wat is dit nou weer?

Social

Hier ging het helemaal niet om, EUvsDisinfo. Het door jullie gewraakte artikel BEVAT DE UITSPRAAK DIE JULLIE ERAAN TOESCHRIJVEN niet. Nergens, maar dan ook nergens staat dat "Ukraine is a highly corrupted, fascistic country, which is the centre of international drug and human labour traffic" (en op zichzelf zouden we de discussie best wel aan willen gaan, maar dat is het punt niet). Wat er wel in het artikel staat is met keurige linkjes onderbouwd. GeenStijl.nl is dus niet "outlet where the disinformation appeared", dat is EUvsDisInfo zelf. Jullie liegen. Jullie verspreiden de "false messages". Stop daarmee.

Reaguursels

Inloggen

"With this change in our labelling we want to reflect more accurately the nature of our work and our mandate."

Mandat? Mandaat, mandaat? Fuck it. Ze hebben helemaal geen fatsoenlijk mandaat gezien het anti-democratische karakter en opzet van de EU!
Arrgghh! Evocatus

Evocatus | 25-01-18 | 16:05 | 1

Het is bijna weekend, beste. Maar inderdaad, dit soort nieuwspraak is vreselijk.

O2Neutraal | 25-01-18 | 19:20

Dit zijn toestanden die je zou verwachten in: China, Rusland, Noord-Korea of de speld. De EU is de laatste tijd echt zwaar creepy bezig en hard op weg om een 1984 toestandje te worden.

BozeHenk | 25-01-18 | 11:19 | 2

Ik deel die mening. Een van de geopolitieke doctrine afwijkende mening wordt niet meer getolereerd. Alleen hun mening -ook steeds zonder 'room for an alternative view'- is de juiste. In de Sovjet Unie konden GS en wij als reaguurder ons al opmaken voor enkele jaren goelag.

Benesha | 25-01-18 | 13:52

Alhoewel ik het niet eens bent met je aanname over Rusland. Als regelmatige Ruslandreiziger die veel met gewone mensen spreekt kan ik je met de hand op het hart zeggen dat er in Rusland veel meer recht is op vrije meningsuiting dan in globalistisch Orwelliaans Europa. Al heb je ook meer kans dat Igor met de pet je een muilpeer verkoopt als je een mening verkondigt die het moederland schaadt.

Benesha | 25-01-18 | 13:57

Devide and conquer. Niks van aantrekken lijkt me. De intelligente mens weet beter. Negeren, dan verschrompeld het vanzelf en wordt het wat het eigenlijk al is, niks.

Muuke | 25-01-18 | 11:09

De intenties zijn duidelijk, verdeeldheid zaaien. Ze Ruzzianz, zey are bad, mmmkay?
Hun eigen missiestatement:
The flagship product of the EU vs Disinformation campaign, the Disinformation Review, was launched in November 2015. The Review brings you the latest news articles carrying key examples of how pro-Kremlin disinformation finds its way into the international information space, as well as news and analysis on the topic.
-
Gaat dus alleen maar over kremlin-invloeden, de rest van de wereld is 100% eerlijk, de EU zelf liegt nooit en heeft ook helemaal geen geheime dienst vol spindoctorss en mediamanipulators...... net als de russen. Tuurlijk. Wij van WC Eend enzo, om er maar eens een klassieker in te gooien.

elfenstein | 25-01-18 | 10:15

Rutte is het aanspreekpunt voor de EU in Nederland, raar dat EENVANDAG vragen over de EU niet aan Rutte stelt, laat Rutte maar aan het volk uitleggen wat Nederland nu precies wil met de EU,

adjudant | 25-01-18 | 08:38 | 1

Inderdaad, geenvandaag is blijkbaar alleen voor Prutte promotie.

O2Neutraal | 25-01-18 | 18:28

Misschien had iemand anders deze link al geplaatst, maar beter teveel dan te weinig. saltmines.nl/2018/01/21/afgang-voor-b...

Kort samengevat wordt er gehakt gemaakt van dat EU-gedrocht.
Dat EU-lasterclubje noemt 5 Nederlandse voorbeelden van "Russisch nepnieuws", en alle 5 zijn ze onjuist. Wat Nederland aangaat hebben ze dus een foutmarge van 100%, dat is zelfs naar EU-maatstaven bijna 7% meer dan normaal.

Verder geeft die site zelf al aan dat pakweg 3200 van de 3500 "nepnieuwsartikelen" in het Russisch zijn. Dat maakt hun claim dat dat Russische nepnieuws hier zo verschrikkelijk veel invloed zou hebben, nogal ridicuul.

De censuurlobby die zegt te strijden tegen nepnieuws, is dus zelf de grootste verspreider van nepnieuws. En dat is ook volkomen logisch; de voorstanders van censuur zijn nooit de mensen die theorieën als "1+1=2" verspreiden. Die theorie kan namelijk heel goed verdedigd worden met feiten, argumenten en voorbeelden; desnoods met een telraam.
Het is vrijwel altijd de lobby die "1+1=3" propageert die censuur eist.
Zij kunnen niet anders, omdat ze op feiten, argumenten en voorbeelden altijd nat gaan.

Dandruff | 24-01-18 | 23:01 | 1

Die site is (mede) eigendom van mocro. Verder is de Russische dreiging gewoon Bull vergeleken met de invasie van de dobbelstenen. (Newspeak)

Is dit nog nieuws? | 25-01-18 | 05:59

Jullie zijn aan de crack met een vleugje flakka, we gaan nog wat beleven met die E.U nepnieuws boete opleggende neplulletjes. Graaf je in geenstijl.

rattenvanger XL | 24-01-18 | 22:50

Zolang de ongekozen uitvreters absurde hoge vergoedingen ontvangen zitten in heel veel landen volksvertegenwoordigers te wachten op een aanstelling bij de club.
En word alle inbreng die ze niet welgevallig is als nepnieuws bestempeld

likdoorn | 24-01-18 | 22:46

Rechtszaak aanspannen.

dr Rechts | 24-01-18 | 22:00

East StratCom Task Force klinkt als een militaire tak van de AIVD van de EU. Met dat verschil dat de AIVD van aangesloten EU landen nog meer openheid biedt dan deze infantiele kinder voorleesclub.

InSight | 24-01-18 | 21:48

Ach niet zo kritisch zijn. Dit zijn slechts aanloopproblemen, dat nu nog 80% onterecht is bestempeld als nepnieuws en die andere 20% eigenlijk gewoon D66 plannen waren. Ach.
-
Dat zijn we straks allemaal vergeten als het dezelfde kwaliteit heeft bereikt als de rest van de EU instanties.
-
Komt vast goed en we gaan hier tenslotte allemaal plezier van hebben. Straks stromen al die D66 en GroenLinks na negen jaar afgestudeerde sociologen, velen met een scriptie over de #Metoo gevoelens van smurfin, naar de instanties en vliegt de kwaliteit vanzelf omhoog naar ongekende hoogtes.
-
Is het toevallig dat nou net alleen de onwelgevallige en kritische EU media als nepnieuws media zijn bestempeld? Ach het doorgaans eenzijdig en simpel geïnformeerde volk is weer even gevoerd en de boodschap en bangmakerij zal bij een deel blijven hangen en tja die stemmen dan weer lekker D66/GroenLinks/PvdA.
Sommige zijn zelfs zo eenzijdig geïnformeerd dat ze geloven dat Nanninga het kwaad en gaan ertegen demonstreren. Hoe eng naïef wil je aanhang hebben?

bananabanana | 24-01-18 | 21:19

Blijkbaar dus keihard roepen wat een ander nooit heeft gezegd is dus het eerste kenmerk van een dictatoriaal Europese waarheidsvinding commissie in wording? Dan weten we in elk geval wat ze van plan zijn? En niet eens transparantie naar de MSM? Ome Erdo, Kim e.a. likken er nog hun vingers bij af...

Jan, Leiden | 24-01-18 | 21:08

Grappig, Eénvandaag is zelf vooral van het niet zo echte nieuws met hun oncontroleerbare Eénvandaagpanel waar wel onvoorstelbaar veel mensen lid zijn van van alles en over van alles een mening hebben en dat ook graag in de enquêtes naar voren brengen. Iedereen winkelt bij de Bijenkorf en de Lidl, als het ware.

VerderLezert | 24-01-18 | 20:58
-weggejorist-
Koogster | 24-01-18 | 20:55

Biologie geeft soms 'n goed sjabloontje waarmee culturele verschijnselen te begrijpen zijn.
Wat weten 'wij' vanuit de genadeloos overduidelijke biologie en weerstand opbouwen tegen 'vuil' van buiten op de straat (?), nou, dat als je té steriel opgroeit door 'n overbezorgde mama met hygiënische doekjes-reclame-idealen in d'r hoofd, dat je dan als kind 'n veel grote kans loopt op allerlei allergieën (en voedsel-intoleranties, en hooikoorts en zo).
De moraal; we moeten niet leven in steriele leeftentjes, maar temidden van 'n dagelijkse hoeveelheid rommel. Daarom moeten kinderen gewoon op speelplaatsen vuil worden, gaten in broeken vallen, en bulten bij 't vallen uit bomen krijgen. Zowel de jongens en de meisjes; niet zeiken. En gewoon door zwarte Piet gestrooide pepernoten van de straat oprapen. Dan bouw je jouw gezonde weerstand op. Een beetje vuil is gewoon goed.
Nu de cultuerel leefomgeving.
Al die discussies over nepnieuws gaan dezelfde kant op als steriele leeftentjes. Daar krijg je geestelijke voedsel-intoleranties (lees: andere-meningen-intoleranties) door, daar krijg je geestelijke allergieën (lees: aanstellerige hysterie) door; daar krijg je geestelijke hooikoort (lees: religieus-plat-mono-denken) door.
De oplossing is duidelijk.
Gewoon veel nep-nieuws voor je kiezen krijgen. Altijd. Dan word je wat sceptisch, maar tegelijk getraind, met nep-nieuws om te kunnen gaan.
Zoals je ook moet leren omgaan met 't drinken van alcohol met mate. Want ookal zal alcohol 'slecht' zijn voor gezondheid; de mensen willen ook nog lekker 'leven' en dus genieten, zoals je ook -als je wat passie in je leven hebt- niet alleen maar als kasplantje wilt leven. Tja.
De EU politici, en ook onze nationale politici, zijn echt de vijanden van levensplezier; en die zien u en mij 't liefst dociel, afgestompt, en opgegroeid in steriele leeftentjes; allergisch geworden voor 't echte nieuws.

Der Paulie | 24-01-18 | 20:51

Simpele oplossing: huur advocaat in en dien klacht in bij rechtbank.
Het makkelijkst is dat in de UK onder de Defamation Act; wel een probleempje dat GS niet ook in UK geregistreerd is...

Dr.Jay | 24-01-18 | 20:45

Dadelijk is het echt niet meer te volgen wat je moet geloven of niet pffff

Prutser12345 | 24-01-18 | 20:37 | 1

Het is altijd verstandig om kritisch te lezen, en het is altijd zo geweest.

LuckyGirl | 24-01-18 | 20:53

ik vraag me af waarom de EU zo'n gebrekkige PR heeft.
Communicatie is enorm belangrijk, zo niet het meest belangrijke instrument om de utopie te verkopen.
Om perscontroleurs niet met de pers te laten praten staat zo onvoorbereid en klunzig.

LuckyGirl | 24-01-18 | 20:11 | 7

@ Roze Bril: omdat propaganda spreken wat anders is dan waarheid schrijven.

spinselsinjehoofd | 24-01-18 | 20:35

Winger
Ik vraag niet om waarheid maar tenminste een beter reclamepraatje.

LuckyGirl | 24-01-18 | 20:52

Ze delen redelijk wat subsidie uit aan allerhande communicatie-bureau's om mensen te educeren.

O2Neutraal | 25-01-18 | 18:32
▼ 4 antwoorden verborgen

En zelfs met die omlabeling van terminologie door EUvDisinfo blijft staan: WEGWEZEN ermee.
Wegens inmiddels aangetoonde incompetentie, maar meer nog: wegens ongewenstheid.

Gerf | 24-01-18 | 20:05

Triest

Zeer triest

Het is bekend dat ambtenaren oneindig in staan staat zijn om onnodig werk voor zichzelf te creëren. Maar nu wordt het erg gevaalrlijk..........

Hoe komen we van die lui af ?

Tee Of Cup | 24-01-18 | 19:39 | 1

al eens aan de guillotine gedacht? Erg probaat

Graaf van Egmont | 24-01-18 | 19:58

De heersende macht is al eeuwen gewend om de media te sturen, niks nieuws dus. Wat wel nieuw is, dat ze door de mand vallen doordat via internet razendsnel info kan worden uitgewisseld. Dat brengt ze tot de kramp om informatiedeling via internet te willen controleren. Ik ga er van uit dat dat niet gaat lukken. Het legt alleen de ware aard bloot van diverse machtsgeile particratische instellingen.

Janneus | 24-01-18 | 19:37

Aangezien de EU van gekkigheid niet meer weten wat ze aan het doen zijn.... doet het me vreugd te weten dat de EU dan zelf nu ook denken op de rand van hun afgrond te staan.

Oepsie1234 | 24-01-18 | 19:36

""..where the disinformation appeared", dat is EUvsDisInfo zelf. Jullie liegen. Jullie verspreiden de "false messages..""
@ Ronaldo | 24-01-18 | 18:00
Had je dan soms iets anders verwacht van de Brusselse kaviaar- en champagne- zwelgende megalomane dictatorsclub?

telelezer | 24-01-18 | 19:32

Die engerd van nep nieuws partij D66 staat nu weer aan de andere kant mee te huilen , zien ze toch niet denkt ie .

Castor12 | 24-01-18 | 19:30

Jawel, dit is en blijft heel erg,
Het is volgens de EU desinfo als een uiting minimaal 1 van het volgende is:
1 - eenzijdige informatie, of
2 - onjuiste feiten, of
3 - informatie die afkomstig is van of in lijn staat met Kremlin-boodschappen’
Onder nummer 1 kun je alle uitingen scharen waar de EU het mee oneens is. Brrrr.
Nummer 2 lijkt me oke om te benoemen. Maar benoem dan ook welke *feiten* onjuist zijn. Bijvoorbeeld van het GS stukje over Oekraine.
Nummer 3 is ook onzin. Het bestempelt automatisch alle uitingen van Rusland als desinformatie.
.
Nogmaals: is echt heel, heel, heel, erg.
@Politici in de regering, hebben jullie nog een moraal of rechtszin?
Of is die verkocht aan de EU?

hotmint | 24-01-18 | 19:24

Over nepnieuws gesproken, moet je het Vlaamse hoernaal eens bekijken, daar steekt de NOS extreem rechts bij af. Aanslagpleger is niet enkel een verwarde man, maar volgens zijn witte kamergenoten ook leif en zorgzaam. Over de opvolgende repo zal ik het maar helemaal niet hebben, mijn bloed kookt, dus ik ga effe buiten een boom omver schoppen of zo.

Abject | 24-01-18 | 19:24 | 3

Zouden meer frustraatjes moeten doen, tegen een boom trappen, als de medicatie niet meer helpt.

Berbaar | 24-01-18 | 19:39

Berbaar, waarom koppel jij altijd frustratie aan medicatie? Frustratie is een normale menselijke emotie, dat goed zonder medicatie is op te lossen.

Graaf van Egmont | 24-01-18 | 20:00

@Graaf van Egmont | 24-01-18 | 20:00
Heeft U een puntje beste Graaf, gebrek aan inlevingsvermogen vrees ik.
Als iets mij stoort doe ik daar iets aan namelijk.

Berbaar | 24-01-18 | 20:22

Kijk.
Journalisten zijn ratten.
(zie Maarten Toonder, de man van O.B. Bommel de beer; die voor elk beroep 'n passende diersoort koos, om daarmee het typische karakter van wie dit of dat doet nog eens te onderstrepen)
Journalisten zijn soms vuile smerige rotratten. Riooljournalistiek.
Maar het zijn wel onze rotratten.
En daar blijven de EU-rattenbestrijders van af.
Je krijgt helemaal niét de pest door verspreiding van vuil, zeiden wij al in de middeleeuwen.
Je krijgt helemaal geen staatsoproer door verspreiding van nep-nieuws, zeggen wij in het heden.
En nou weet ik ook wel, dat vuil niet helemaal altijd goed uitpakt voor de zwakken onder ons, en dan krijgen ze van die rare bultjes op hun gezicht en handen en zo.
En nou weet ik ook wel, dat nep-nieuws niet helemaal altijd goed uitpakt voor de politiek-correcte multiculti bloemetjes-idealisten onder ons, en dan gaan ze hysterisch doen over 'social injustice', 'white privilege' en andere raaskallende wartaal.
Maar verder is iedere overeenkomst bij deze vergelijking tussen de pest en nep-nieuws puur toeval.
(in de middeleeuwen boenden de bewoners tijdens de pestepidemieën zich rot om hun huisjes enorm proper te krijgen en werd alles versierd met bloemetjes en lekker luchtjes (echt waar), omdat die arme drommels meenden, dat ziekten via de lucht, en vooral via de stank werden verspreid)
In de hedendaagse tijd boenen de sociale media tijdens de grote invasies van immigranten, de Arabieren en de negers, vergelijkbaar met de grote volksverhuizingen, de correcte 'taal' en de publieke opinie helemaal schoon met gecensureerde prietpraat over verrijking van de culturele uitwisseling, terwijl de criminaliteitscijfers toch anders bewezen. Omdat die dwazen meenden, dat als je het maar 'gezellig' in de omgang hield, dat dan de kanker en de syfilis binnen de maatschappij 'best wel' buiten beeld (verstopt achter censuur-lappen) te houden was. En dan bleef iedereen rustig, terwijl de ramp zich voltrok.
Wij leven in tijden van groot volksbedrog.
En het mechanisme, om dat bedrog te ontdekken en bekritiseren, dat is de EU met haar 'nep-nieuws gedachten-politie.
We worden gemuilkorfd.
We worden beroofd van onze vrijheden.
En de pers doet in haar hoerige taakopvatting méé met de pooiers, de besturende politici.
En de enigen die merken, dat de hoeren van de werkelijkheid zién; met van die rare rode bultjes op hun gezichten en handen, nou, dat zijn dus de realisten die worden weggezet als hoerenlopers.
Dames en heren, u wordt straks verdeeld in twee groepen.
1e degenen die het gezellig met elkaar willen houden; en die blijven thuis en kijken niet verder.
2e degenen die echt willen weten of we niet tegelijk worden genaaid van voren en van achteren, die worden weggezet als oproerkraaiers en 'vieze mannetjes', die onrust stoken.
Daarom.
Daarom, blijf af met je poten van onze rotratten.
Die rotratten, die riool-journalisten, die kunnen wij prima aan om te snappen dat er vuil zit tussen het echte nieuws; maar zodra de ratten verdwenen zijn uit het publieke landschap, pas dan is de ramp compleet. Wij kunnen niet zonder nep-nieuws. Wij willen niet zonder nep-nieuws.

Der Paulie | 24-01-18 | 19:24 | 2

Nep-nieuws (een leugentje om bestwil) is in het bedrijfsleven eerder regel dan uitzondering. Sinds politiek het land regeert alsof het een bedrijf is (denk Thatcher en "topsport") en de journalisten in deze meme zijn gaan geloven werden gelijke middelen ingezet om het groter doel te heiligen. Overleven en winst ten koste van waarheid. Soms megalomaan maar vaak in kleine details, een hint, een steek, een teneur.

spinselsinjehoofd | 24-01-18 | 19:38

Beter leesbaar stukje tekst (ookal was de bedoeling wel duidelijk, sorry):
"Wij leven in tijden van groot volksbedrog. En het vrije-persmechanisme, om dat bedrog te ontdekken en bekritiseren, is het te bestrijden doel van de EU met haar 'nep-nieuws gedachten-politie. We worden gemuilkorfd. We worden beroofd van onze vrijheden. Onder het mom van ‘gevaarlijk nepnieuws verbieden.’

Der Paulie | 24-01-18 | 19:39

Ik denk dat het EU-keurmerk zich als een boomerang tegen ze gaat werken. Immers, als zij een bericht markeren als 'disinfo/nepnieuws/etc', dan trekt dat juist de aandacht en verspreidt het zich vele malen sneller. Want velen willen dan juist weten waarom dat bericht gemarkeerd is. En ik voorspel dat er zelfs een website en/of app opgezet gaat worden waar al die gemarkeerde berichten worden samengebracht. Dus ik zou zeggen: 'vooral doorgaan', om Barrie Stevens maar eens te citeren.

kweethetooknietbeter | 24-01-18 | 19:12 | 1

Daar hebben ze al aan gedacht, ze willen de berichten verbergen om mensen 'te beschermen'.

O2Neutraal | 25-01-18 | 18:34

EU is in ieder geval wereldkampioen haat zaaien tegen zichzelf. Wat een onkunde toch weer van deze hersenloze, bureaucratische knurften.

echt_links | 24-01-18 | 19:12

Toch iets wat ik in kwijt wil. Ben er nog niet overzit of weglaten van essentiële informatie ook onder nepnieuws valt. Hoorde gisteren op BNR ( is ook niet meer wat het ooit geweest is ) dat er een man neergeschoten was door de politie in Gent. Volgens de verslaggever kwam de man al roepende en met een mes zwaaiend een treinstation binnen. Ik dacht meteen , het zal toch niet ? Ja , dus . Het is in de context van het nieuws belangrijk om te weten wat die man nou riep. Dood aan alle conducteurs ? Dood aan mijn schoonmoeder of alle blanken moeten dood. Zoiets. Maar nee , geen informatie dus en daarom in mijn ogen onvolledig nieuws wat de essentie volledig mist en waarmee je de luisteraar geen dienst bewijst. Het echte nieuws lekt toch wel uit.

ja,diedus! | 24-01-18 | 19:07 | 8

@K. Letskoek | 24-01-18 | 19:28
Misschien eens kijken naar Uzelf en het niet wijten aan het "verval" van een radiozender.
Is een beetje de weg die alle extremistjes bewandelen dat steeds meer redelijke mensen/media het niet met ze eens zijn.
Praat er eens over met een professional.

Berbaar | 24-01-18 | 19:32

@Berbaar | 24-01-18 | 19:32

'Verval' is wellicht wat zwaar aangezet. Waar ik op doelde is dat de opinie steeds meer de boventoon aan het voeren is dan sec de feiten. Daar waar het voorheen echt een zender was die business nieuws bracht, is het ook steeds meer politiek eenzijdig geworden. De rest van je commentaar raakt kant nog wal.

K. Letskoek | 24-01-18 | 22:46
▼ 5 antwoorden verborgen

D66-slaaf Cees Verhoeven heeft de ellenlange blauwe met gele sterretjes-tampeloeres van de EU alweer helemaal tegen z'n huig aan zitten. Met z'n eurofiele praatje....

Net als met de referendumuitslag. Eérst was het "de uitslag (NEE) moet gevolgd worden" en even later "ja maar, de vraag is; hóe zeg je NEE". Vent sterref!

Een vieze, enge judas. Brrrrr.

HypoPseudo | 24-01-18 | 19:07

Om te beginnen zou iedere EU inwoner zijn abonnement op welke krant dan ook moeten opzeggen. Vervolgens rigoureus stoppen met de aankoop van losse nummers. Kranten achter een betaalmuur zijn uit den boze natuurlijk.
En dan vervolgens even ontspannen achteroverleunen om te zien wat er gebeurt.

Graaf van Egmont | 24-01-18 | 19:01 | 4

-uit

Berbaar | 24-01-18 | 19:17

Goed plan heer Graaf en zeker de moeite waard om te verspreiden.
Helaas heb ik zelf allang geen krantenabonnement meer en koop ook nooit een los nummer. Maar wellicht zijn er nog andere manieren om de EUSSR dwars te zitten, ik hou mijn ogen en oren open. Elk korreltje zand in die machine is er één.

Lupuslupus | 24-01-18 | 19:55

@Lupuslupus | 24-01-18 | 19:55
Ach die korreltjes worden uiteindelijk gewoon uit de machine gespoeld.
Flush................ doei!

Berbaar | 24-01-18 | 20:25
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is een aanzet om alle niet-welgevallige en kritische sites waaronder GS te gaan verbieden; EDDRU.

meneer Q | 24-01-18 | 19:01

oeioeioei wat laat D66 zich weer kennen in hun commentaar. Het begint een heel eng clubje te worden dat de D in D66 heel snel dient te verwijderen want nepnieuws.

Gampel | 24-01-18 | 19:00 | 1

DDR66

ja,diedus! | 24-01-18 | 19:09

Quote van J.B. Peterson: “You know, I’ve thought for a long time about a political career and I’ve always decided against it, because it seemed to me that the proper level of analysis with regards to the solution of the problem that we’re facing isn’t political. And that’s why I think it’s a mistake when what I’m doing gets politicized either by me or others.”

En politici maar denken dat ze aan de top van de intellectuele ladder staan.

spinselsinjehoofd | 24-01-18 | 19:00 | 5

Beste L; staat dat daar?

spinselsinjehoofd | 24-01-18 | 19:25

spinselsinjehoofd | 24-01-18 | 19:25
Waarom anders de quote van Peterson samen met je opmerking over de top van de ladder?

Beste_Landgenoten | 24-01-18 | 19:27

Introspectie mijn waarde, dat is het sleutelwoord. Nergens staat dat J.P. aan die top staat. Hij zegt het niet, ik schrijf het niet. In het citaat staat waarom hij NIET in de politiek wil.

Politici daarentegen hebben over het algemeen weinig last van schaamte en snel hun mening klaar. En daar wringt hem de schoen; dat ze een maatschappelijke positie hebben en een microfoon onder hun neus wil niet zeggen dat ze het bij het rechte eind hebben. Velen denken dat echter wel, voorwaar een groot risico.

In mijn optiek -en ik schreef dit al vaker hier- hebben de politiek en hun laven van de media een aantal zaken waarvoor ze waren aangenomen ernstig onderschat, vooral als gevolg van een gebrek aan introspectie.

spinselsinjehoofd | 24-01-18 | 20:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Het EU-bureau ter verspreiding vannepnieuws valt onder Frederica Mogherini.

Need I say more?

Bijtendehond | 24-01-18 | 18:59 | 2
-weggejorist-
echt_links | 24-01-18 | 19:06
-weggejorist-
Bijtendehond | 24-01-18 | 20:27

Straks is er nog maar één soort nieuws, namelijk: 'de waarheid volgens de EU’
Eigenlijk geen nieuws.

BosrandDirk | 24-01-18 | 18:59

De Speld.nl , maar dan echt . De dictators in de eu schamen zich werkelijk nergens mee voor. En komen er mee weg , dat dan weer wel. Iemand nog iets van Pechthold gehoord toevallig ?

ja,diedus! | 24-01-18 | 18:56 | 3

Die heeft zich verstopt in zijn penthouse.

Lupuslupus | 24-01-18 | 19:57

Nee hoor lupus die zag ik van de week nog gezellig zitten borrelen aan het Plein en die lacht zich de ballen uit de D'66 broek om zure mutsen zoals U.

Berbaar | 24-01-18 | 20:19

Berbaar | 24-01-18 | 20:19
Alexander Penthouse kan daar gewoon zitten inderdaad, niemand wil van hem een handtekening, zonde van het papier, ik hoorde dat het zelfs niet meer wil branden.

Note voor promoteukraine.org: sommige mensen denken dat het papier wel kan branden en dat alleen de pennen-streken van Alexander Penthouse en waar hij mogelijk zijn corrupte vingers heeft gelegd op het papier overblijven.

O2Neutraal | 25-01-18 | 18:40

Dus in plaats van individuele artikelen te shamen zonder bewijs gaan we nu de hele website/organistie shamen zonder bewijs. Nee, dat is echt een verbetering hoor /sarcasm

ScumbaggusMaximus | 24-01-18 | 18:56

Ik heb er eventjes over nagedacht. En inderdaad het is een mensenrecht om je geest te laten vervuilen met nepnieuws. Niet dat iemand dat van je gaat afpakken maar desalniettemin stel ik voor dat jullie een een massale *proest* manifestatie gaan organiseren waarin jullie het recht op nepnieuws (wat jullie toch al hebben en houden) eisen. Misschien volgende week op het Malieveld?

De Koreaanse Slet | 24-01-18 | 18:53 | 9

therealbraindump | 24-01-18 | 19:10
Nou nee hoor, we zijn heeeeeel ver weg van een totalitaire samenleving. Althans, als het aan mij ligt. Maar ik ken enkele lieden op de uiteraste rechterflank die het graag wat meer centraal geleid zouden zien.

Beste_Landgenoten | 24-01-18 | 19:26

Beste_Landgenoten | 24-01-18 | 19:26, juist lieden op de uiterste flanken van het politieke spectrum zijn dol op 'nepnieuws' maatregelen om de politieke tegenstanders het zwijgen op te leggen. En wat ik hierboven ook al heb gepost, de scheidslijn tussen nepnieuws en onwelgevallig nieuws is flinterdun.

therealbraindump | 24-01-18 | 20:27

De dictatuur is dichterbij dan u denkt. Als u denkt dat het gaat om het recht op het lezen van nepnieuws, dan mist u veel van de bezwaren, ik ga ze niet eens herhalen, u heeft ze vast al eerder gelezen in oudere onderwerp (staan er ook weer een paar in de reacties bij dit onderwerp).

O2Neutraal | 25-01-18 | 18:42
▼ 6 antwoorden verborgen

Uit de EU stappen, svp. Voor het te laat is.
*nexit, nexit, nexit neuriet*

Lewis Lewinsky | 24-01-18 | 18:49 | 5

@Drumpiet: en bij wie kunnen we de schade van de Griekse bailout en toekomstige geld transfers naar Zuiden en oosten verhalen?

echt_links | 24-01-18 | 19:08

DrumPiet:
Dit gaat om zaken die niet te koop zijn.

LuckyGirl | 24-01-18 | 19:17

@LuckyGirl | 24-01-18 | 19:17
Makkelijk l*llen als je geen centjes hebt.

Berbaar | 24-01-18 | 19:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vraag me af waarom de gehele media-industrie niet in het verzet komt tegen deze dictatoriale onzin. Want dit gaat iedereen aan die in dezelfde vijver vist.
Nu geenstijl, de volgende kan iedereen zijn. Als ze nou joop.nl zouden sluiten, die maakt het er naar met belastinggeld. Als er ergens nepnieuws en nepmeningen gefabriceerd worden is het daar wel.

dijkbewaker | 24-01-18 | 18:48 | 6

@BozePaarseMan | 24-01-18 | 20:14
Lees U nog eens in over de materie, nu staat het zo dom.

Berbaar | 24-01-18 | 20:27

Berbaar | 24-01-18 | 20:27
Geen idee of het zo dom was, en wie er hier nu voor Jan Lul staat.
nl.wikipedia.org/wiki/Joop.nl
xx
Financiering

De website is een onderdeel van (en wordt betaald door) de VARA, een publieke omroep die wordt gefinancierd door de overheid. De VARA en Joop.nl stellen dat de website wordt betaald met het geld dat de omroep ontvangt uit zijn ledencontributie, niet uit de subsidie die zij ontvangt van de Nederlandse staat.[5] [6]
Plagiaat

Herr Zimmermann | 25-01-18 | 00:23

Herr Zimmermann | 25-01-18 | 00:23
Berbaar heeft wel een punt, want er zijn eerder vragen over geweest en toen gaf men aan dat joop.nl werd betaald uit de ledengelden. Uiteraard is het de grote vraag wat er van die gelden zou overblijven als de VARA geen geld zou krijgen van de staat. Waarschijnlijk alleen geld van mensen die hun incasso niet stopzetten.

O2Neutraal | 25-01-18 | 18:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Hier staats niets over op Teletekst. Niets aan de hand dus. Daarnaast hebben al onze politici gestudeerd en beschikken over veel meer informatie dan ons, demense. U kunt rustig slapen gaan. Het gaat toch goed? Nou dan!

atheïstisch stemvee | 24-01-18 | 18:45

Reported by:
Promote Ukraine NGO
Keywords:
Corruption, Nazi/Fascist
Disinforming outlet:
geenstijl.nl

Madrox | 24-01-18 | 18:44 | 2

Dat u niet in de war bent!

Madrox | 24-01-18 | 18:45

Oftewel zodra je iets rapporteert is de beklaagde veroordeelt. By means of publication. Wat een fascistische methodiek.

kaasfondue | 24-01-18 | 18:51

Ook de 'EU vs Disinfo'-pagina met 'In the media' verstrekt disinformatie. Hier wordt het nieuws slechts eenzijdig benaderd. Voor negatieve berichten en weerwoord is geen ruimte.

The_iron_boar | 24-01-18 | 18:38

Ik vind het wel handig zo'n door de EU gemaakte preselectie van echt nieuws en nepnieuws.
Ik hoef alleen maar het nepnieuws te volgen om goed geïnformeerd te zijn.

jemagookniksmeer | 24-01-18 | 18:37 | 2

Top, en zo is het. Wat een vertoning in een zogenaamde democratie.

ja,diedus! | 24-01-18 | 18:59

Jamaar stel... dat ze per ongeluk echt fake news weten te vinden.. /sarcasm

ScumbaggusMaximus | 24-01-18 | 19:00

"Stop daar mee"... Dan ga je toch naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM).

Zuma | 24-01-18 | 18:37 | 1

Ha, en dat (EHRM) wordt gerund door en heeft antwoord af te leggen aan de EU.

meneer Q | 24-01-18 | 19:05

How many legs does a dog have if you call his tail a leg?
Four.
Saying that a tail is a leg doesn't make it a leg.

postmodernismisdead | 24-01-18 | 18:35

Een krant als De Waarheid zou nu toch moeten floreren.

Normpje | 24-01-18 | 18:33 | 1

Truth, Waarheid, Wahrheit, Verité, Wourecht, Verdad... oh Pravda :)

ScumbaggusMaximus | 24-01-18 | 19:03

Ik vind de informatie in de kantlijn van die EU vs Disinfo-website wel grappig. Pretenderen ze een legitiem en belangwekkend - met een taak die de speerpunt van de internationale politiek is - instituut te zijn, maar dan staat er in de kantlijn de 'Figure of the week'. Disinformation: Russia imported 8180 tons of vegetables from Moldova' en dat blijken dus 1601 ton te zijn. Wie de neuk kan dat in vredesnaam wat schelen? En dat is, volgens de doorklik, ook precies hetgeen de Russen zeggen: 'Made in Moldova: Europe is not interested'... En dan ook nog de volgende passage: 'According to official figures, Moldova exported 1,499 tons of vegetables to the EU during the stated period and only 1,601 tons to Russia'. In tonnen importeerden de Russen dus meer en daar zegt het clubje dus over, dat de Russen daar minder voor betaalden, om dan af te sluiten met: 'When it comes to Moldovan fruit and vegetables, Russian TV clearly doesn’t know its onions'. En dan denk ik: als de Russen voornamelijk uien (of andere goedkope shit) importeerden, dan is het logisch dat ze daar minder voor betaalden. De conclusie dat de Europeanen meer betaalden voor minder, is wellicht appels met peren vergelijken en dus levert EU vd Disinfo hier disinformatie.

The_iron_boar | 24-01-18 | 18:32

De perfecte strategie om je eigen falen weg te moffelen van een niet nader te benoemen populist overzees wordt als redding van de EU gezien. Je had het niet kunnen bedenken.....

Dhr. W. Anhoop | 24-01-18 | 18:25

Bel de loodgieter! de poep raakt de ventilator

cees2025 | 24-01-18 | 18:24

Nu repo op 1 vandaag

Abject | 24-01-18 | 18:23

"EU vs. Disinfo werkt samen met vierhonderd ‘experts’ door heel Europa.". Dit zijn dus de verklikkers, verraders en aangevers, zoals we die kennen van WOII, DDR etc etc.

GETVERDEMME (net zoals GORE VIESPEUK Twan Hoax, Wilders erbij wilde lappen bij hoofd geheime dienst.)

echt_links | 24-01-18 | 18:22 | 5

@DKS je hebt je RSI in ieder geval eerlijk verdiend.

kaasfondue | 24-01-18 | 18:52

DKS is een drukke ondernemer die desondanks tijd heeft voor GeenStijl

lingo star | 24-01-18 | 20:33

lingo star | 24-01-18 | 20:33

Ben geen ondernemer heb ik ook nooit gezegd of beweert, ik werk parttime voor een ondernemer, dat dan weer wel. Ook kan ik niet zeggen dat ik het druk heb. Integendeel.

De Koreaanse Slet | 24-01-18 | 22:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vraag me serieus af waar over een jaar of tien meer vrijheid te bespeuren valt. In de EU, waar linkse magnieters hand in hand met sharia-magnieters de reedt van de macht likt en dicteert wat wij mogen denken en zeggen, of Rusland, waar een schimmige mix van oud KGB en oligarchen de lakens uitdelen en de traditionele waarden min of meer bewaken.

Ik heb het idee dat ik toch liever oud wordt bij die tweede.
Geen van beide is met droge ogen een democratie te noemen.

Abject | 24-01-18 | 18:22

het zou de andere media in NEderland nou eens staan om op te komen voor hun collega's, en voorde vrijheid van pers, en de vrijheid van meningsuiting!! Dit gaat echt heel ver.

Ir. Wilhelmus | 24-01-18 | 18:21

EUftDisinfo zou beter zijn.

noerg | 24-01-18 | 18:21

Juridische actie mogelijk tegen deze laster?

noerg | 24-01-18 | 18:20 | 1

Zie mijn tegel

Zuma | 24-01-18 | 18:37

Het is allemaal dissinformatie. Snapt u hem? Hahaha diss...

Hufterst | 24-01-18 | 18:17 | 2

Gevalletje zuiver machtsmisbruik. Ik ga ervanuit dat GS hierin samen met de gehele Nederlandse tweede kamer van FvD tot de SP kan optrekken.

kaasfondue | 24-01-18 | 18:24

Badum... diss?

ScumbaggusMaximus | 24-01-18 | 19:09

Als het je nu nog niet duidelijk is dat dit pure intimidatie is dan ben je sowieso niet meer te helpen.

Panos88 | 24-01-18 | 18:16

Ja hoor. Zo kennen we de EU juichaapjes weer. Geef ze een strafke en geen banaan dan heet een kip en kalkoen voortaan.

chicago river | 24-01-18 | 18:15

Ik ben benieuwd wanneer de EU de verspreiders van "nepnieuws" gaat opsluiten in een kamp om zich daar te concentreren op De Waarheid.
Uiteindelijk zal dat er wel van komen, tenzij het monster stikt bij het vreten.

Jan Passant mk2 | 24-01-18 | 18:14

Gelukkig komt Berlusconi binnenkort orde op zaken stellen.

een_mike | 24-01-18 | 18:10 | 1

Krijg je wel een boel meer lekkere wijven op de televee!

Aristotalloss | 24-01-18 | 18:16

Deze nieuws-oorlog wordt hilarisch. #teamgeenstijl

de Voorzittert | 24-01-18 | 18:10

Ik blijf me afvragen waarom iedereen zo bang. Als jij lekker vindt dat het Russische nepnieuws de 'Pravda' is dan doe je dat lekker toch. Niemand gaat dat van je afpakken. Stormfront is ook nog steeds bereikbaar hoor.

De Koreaanse Slet | 24-01-18 | 18:10 | 14

*zucht*
Ik laat het een andere reaguurder uitleggen.
"Dat doet het niet maar het geeft aan dat ook een obscure site als Strontfront nog online is."

De Koreaanse Slet | 24-01-18 | 22:26

Gulliver | 24-01-18 | 19:33

Heb ik ook gelezen hoor. Maar er is hier geen sprake van. Gewoon absoluut niet. Behalve dan als je dingen erbij gaat verzinnen zoals censuur en de EU gaat bepalen.

De Koreaanse Slet | 24-01-18 | 22:28

Kijk die voorstellen nog eens na aub Dhr. Slet, u zult zien dat censuur niet nodig is, men maakt het namelijk zo, dat men de berichten simpelweg wel kan bezoeken als men weet dat ze er zijn, maar niet meer tegenkomt bij het argeloos bladeren. Effectief is dat dus censuur.

Verder sluit ik mij aan bij wat kaasfondue schreef. Het zou zeer fijn zijn als u eens zou ophouden met dat zeuren over nasi's.

O2Neutraal | 25-01-18 | 18:49
▼ 11 antwoorden verborgen

Ik hoor wel steeds veel geklaag over dat EU nepnieuws bureau hier in de panelen, maar ik ben nog niet het begin van een mogelijke oplossing tegen gekomen. Dut stop wining en verzin een list Tom Poes.

Graaf van Egmont | 24-01-18 | 18:09 | 5

Hufterst | 24-01-18 | 18:15
Lol!! Jut en Jul. Die trekken een veel te grote broek aan voor twee nobodies.

DrumPiet | 24-01-18 | 18:26

Nexit. Is in de panelen al honderden keren gezegd, graaf.
*nexit is de oplossing*

Lewis Lewinsky | 24-01-18 | 18:47

DrumPiet | 24-01-18 | 18:26 Zou zomaar kunnen, maar blijkbaar gaan ze tenminste iets proberen. En, oja, Columbus, díe trok pas een grote broek aan.

Hufterst | 24-01-18 | 19:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Hahahaha! Ze kunnen ook niets goed doen. Eerst laten ze Poetin het westen zonder glijmiddel vuistneuken voor ruim een decennium. Dan komen ze eindelijk in actie en staat iedereen op zijn tenen omdat ze bang zijn voor censuur en dan bedenken ze plots dat dit niet verstandig was. Ik heb er weinig vertrouwen in ik ga verder met Russisch leren.

De Koreaanse Slet | 24-01-18 | 18:08 | 3

Heel verstandig, voor je het weet zit je in een Siberische Goelag. Stuur ik je wel een kaartje van het kopgeld dat je op bracht. #mrPutinPlzInvadeEU

Abject | 24-01-18 | 18:18

Het westen gevuistneukt door Poetin? Geef eens wat voorbeelden.

Oepsie1234 | 24-01-18 | 18:38

Slechte investering, er staan allerlei sancties op handel met Rusland. Beter kunt u Turks leren, die kopen de spullen hier en verkopen ze dan daar.

O2Neutraal | 25-01-18 | 18:51

Is er eigenlijk al een meldpunt waar je nep-meldpunten kunt aangeven?

een_mike | 24-01-18 | 18:08 | 2

Ik ruik subsidie! Snel naar het loket!

Hufterst | 24-01-18 | 18:15

Disinfo heeft ook een website geregistreerd op een oude vervallen boederij. dus het stinkt niet alleen, het riekt ook.

bert.s | 24-01-18 | 19:05

Dit is allemaal onderdeel v/d opmars naar een Europees Leger. Het begint met censuur, dat weet iedereen.

DommeNeger | 24-01-18 | 18:08

GS is wél die outlet, Ronaldo. Maar niet omdat het nepnieuws is, maar omdat het correcte informatie was die het Kremlin goed uit komt.

En dat mag ook niet van de EU. De waarheid is ondergeschikt aan de boodschap. Voor meer voorbeelden: nl.wikipedia.org/wiki/Pravda

algoritmos | 24-01-18 | 18:08

Voordeel is wel dat Stef Bos, 'over de muur', een nieuw leven in kan blazen. De digitale muur wel te verstaan.

Croxifoxio | 24-01-18 | 18:08 | 2

Of het Klein Orkest, net wie er zin heeft.

Croxifoxio | 24-01-18 | 18:09

Tegen de muur zeker?

PresidenteDeConjovia | 25-01-18 | 20:11

Er is dan ook een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Dat wist ik natuurlijk al, maar als macht zijn neus laat zien worden de consequenties van dit mechanisme extra duidelijk. Met dank aan je lessen Wilma K.

spinselsinjehoofd | 24-01-18 | 18:07

Straks laat de EU je ook verdwijnen boven de Noordzee zonder verantwoording. Het worden barre tijden, maar uit de as van de EU en hun veroordeelde dictators zal ooit weer een mooi continent groeien.

Oepsie1234 | 24-01-18 | 18:06

Doet me denken aan het laatste seizoen van homeland...

Nekbaard | 24-01-18 | 18:04

Kon George Orwel hier nog maar op reaguren.

Gulliver | 24-01-18 | 18:03

ach, de EU heeft ons ook een fake democratie in de maag gesplitst.

Pimp my Voortuin | 24-01-18 | 18:03

Liegen en corruptie.
Wat had je anders verwacht van een club die Oekraïne steunt.

miko | 24-01-18 | 18:02

Dan vragen we het toch aan Frans

lingo star | 24-01-18 | 18:02 | 2

In een normaal werkende democratie: waarom niet?

kaasfondue | 24-01-18 | 18:28

Nepnieuws handleiding volume III
Paragraaf 5, sectie 3a
-Frans noemen we per vandaag Henk.

Is dit nog nieuws? | 25-01-18 | 05:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken