Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66: Provincialen moeten betalen om naar Amsterdam te komen. Ring A10 wordt tolweg

druk druk druk

Nieuwe ontwikkelings in de strijd Randstad vs Platteland. Bij de burgerhatende regentenpartij D66 zijn ze nu zo ver dat ze mensen met banen die de stad in moeten met hun auto willen laten betalen. De Ring A10 moet een tolweg worden. ANPR-cameraatjes erboven en automagisch rekeningen sturen voor al dat werkende rotvolk dat zonodig naar Amsterdam moet. Zogenaamd om de filedruk op de Ring A10 te verminderen. Maar we weten allemaal waar het echt om gaat. D66 wil gewoon geen pottenkijkers van buiten meer in hun utopische inclusieparadijs. Okee dan. Dan ook gewoon iedere Amsterdammer die voortaan de stad uit wil 50 goudstukken laten betalen. Contant. Grote stadswal om 020, en tolpoorten! Oh, en plaatje hierboven is geen fotosoep van ons. Komt -heel toevallig gisteren- van een hoge CBS-bobo, uit Amsterdam, die vindt dat wij teveel auto's kopen. Ene Mike Ackermans. Van D66.

Social

Reaguursels

Inloggen

godgloeiende tiefus. als ze nou eens wat kantoren buiten de kijk-mij-eens-de grootste-hebben ring zuid zouden plempen lost het probleem zichzelf op. Voorbeeld : EMA. zet die in Lelykstad, wordt het misschien ook nog wat met dat doodgeboren toeristenvliegveld

zeiksmurf | 29-11-17 | 09:07

simpel aan te pakken boycot dat randstad gebeuren ,laten ze het lekker uitzoeken .en begin een bedrijf in , of ga werken in het oosten des lands.Sowieso veiliger want dat ligt niet onder de zeespiegel.

pedro300 | 29-11-17 | 08:59

Wordt nu toch echt tijd om een muurtje op te trekken rond Islamsterdam.

H.Teeuwen | 29-11-17 | 00:29

Mooi! Vooral omdat de fans van Feyenoord volgend jaar weer welkom zijn.

DrakenEi | 28-11-17 | 22:00

Maar met een museumjaarkaart toch wel korting naar ik hoop.

Rest In Privacy | 28-11-17 | 19:18

Hé... grenzen werken wél als het 020 betreft maar niet als het de EU of Nederland betreft? Grenzen bewaken en drempels opwerpen om binnen te komen zijn een schande als het een land betreft of een continent, maar helemaal prima-de-luxe als het de bescherming van de safe haven en bubble van grachtengordelië betreft? Welk hoogdravend D66 principe ligt hier nu weer onder?
Overigens mag het best hoor, een hek om Amsterdam. Maar niet om te voorkomen dat er iemand ingaat maar eerder om te voorkomen dat er iemand ontsnapt. Lijkt me veel zinniger. De tolpoortjes zouden aan de uitgang moeten zitten, en de opbrengst is voor de rest van Nederland. Niet dat ik daar veel opbrengsten van verwacht. Oh, en die tolpoortjes voor uitgaand verkeer: lijkt me ook heel zinnig voor uitgaand Amsterdams dataverkeer en TV en radio. Die quarantainring mag zelfs wel wat groter en ook Hilversum omvatten.

Stormageddon | 28-11-17 | 18:07

Is die 38,- euro parkeergeld als ik mijn vriend een dagje bezoek nog niet genoeg?

Claudia M. | 28-11-17 | 17:26

En meneer Mike Ackermans heeft zelf helemaal geen auto zeker? Ik ben die gifmengers van D66 meer dan spuugzat!

Rdock | 28-11-17 | 16:56

Ik vind tolheffing op de A10 een goed plan omdat vooral de Amsterdammers zelf er last van zullen hebben, want die moeten de A10 gebruiken om van de ene naar de andere wijk te rijden, zo wil hun eigen gemeente dat toch regelen? Nou, dan mogen ze ook best meebetalen aan de A10.

Johannes26 | 28-11-17 | 16:23

Wie naar Amsterdam wil hoort geen tol te betalen. Die hoort liefdevol te worden afgevoerd naar een inrichting.

Cor Netto | 28-11-17 | 14:58

Prima idee. Kunnen we ook meteen een muur rond dat ghetto van een randstad bouwen? kan de rest van nederland gewoon nederland blijven.

Bread_Pitt | 28-11-17 | 14:51

Minder Ambtenaren, Minder Zorgen. !!

waarzeggertje | 28-11-17 | 14:19

Maak eerst die metro eens af en trek hem door naar Purmerend, Amstelveen en schiphol. Dat was beloofd in de aanvraag, i
I.g die eerste 2.
Dan pas je mond open durven doen.
En trouwens. De rondweg van Eindhoven is 4 strooks (4x2). Waarom is die van 020 dan vaak maar 2/3...

Shoarmamasutra | 28-11-17 | 14:09

Benzine 6 Euro de liter! Al het gepeupel de weg af en alleen nog te berijden door OSM!

El Gouda | 28-11-17 | 13:54 | 1

Zij die de term osm serieus bezigen bewijzen tot een nare soort te behoren; parvenu’s en non-valeurs.

hfakker | 28-11-17 | 14:52

Tol?
Waar is wegenbelasting dan voor?

Is dit nog nieuws? | 28-11-17 | 13:46

De laatste keer dat deze Brabo in dat reservaat is geweest waren de hipsters&hoofddoekjes nog in de minderheid. En ik blijf er weg tot die situatie weer in ere is hersteld. Tot die tijd mag er een hek omheen. En een slotgracht, en prikkeldraad, en landmijnen, wachttorens etc. Dus kom maar op met je tolweg.

Abject | 28-11-17 | 13:45

Zo, ik heb hier nog een oude opname van onze grote leider M.Rutte die vindt dat iedereen in NL vertrouwen moet hebben in de toekomst en daarbij aandringt dat men een huis en een nieuwe auto moet kopen, hij zegt werkelijk: "Durf dat stukje risico te nemen!". Nu zijn er (in 020 werkende) mensen die hier gehoor aan hebben gegeven, hebben (net buiten 020) een wel betaalbare woning gekocht, oude auto ingeruild voor een hybride, hebben dat stukje risico genomen en die worden even lekker hard gestraft !!!! Ik heb ECHT GEEN vertrouwen in deze coalitie!! www.youtube.com/watch?v=OV4TWO9FDnA

Ik snap er niks van! | 28-11-17 | 13:45

Nog 1: Iedereen een vast contract voor 38 uur, ipv 6 flexwerkers voor hetzelfde werk zou ook schelen.

Rest In Privacy | 28-11-17 | 13:36

Gewoon te veel mensen op een te kleine oppervlakte dan krijg je van zelf problemen. Te kort op elkaar te weinig ruimte te veel auto's te voor te smalle wegen en iedereen die te gelijk ergens na toe wil. Dan nog een OV die duur is en overvol en dan krijg je van zelf deze puinhoop van onverdraagzaamheid, agressie, file druk etc die we steeds ervaren.

DerkArie-ut-de-Achte | 28-11-17 | 13:35

Goed idee. Blokkeer Amsterdam maar, daar valt toch niks meer te halen. Die banen verdwijnen vanzelf uit Amsterdam naar de mate Amsterdam ook voor de hoge heren zelf slechter bereikbaar wordt. Misschien dat de Amsterdammers ook maar eens tol voor de afsluitdijk moeten betalen.

jochum1980 | 28-11-17 | 13:31 | 1

Vooral als ze (ik tel mezelf even niet mee deze keer) naar Dokkum willen!

Sandronique | 28-11-17 | 18:02

Of openbaar vervoer terug naar de overheid en stoppen van het alleen maar op winst willen draaien. Geef die bestuurders geen ruimte om hun eigen salaris vast te stellen, het waterhoofd onder die laag is al veel te groot.

lanexx | 28-11-17 | 13:29

Eerst alle overheidsdiensten privatiseren en sluiten in de rest van het land, daarna de volledige aftocht van werkgelegenheid naar de randstad. Vervolgens de gaskraan niet dicht, zodat geen mens meer in Groningen wil wonen, geen cent uittrekken voor het tegengaan van de leegloop van het platteland. Openbaar vervoer zover uitkleden, dat er alleen nog dieselboemeltjes met twee wagons 1x per uur op maar 3 stations stoppen. Buslijnen zover wegsaneren dat je van Schiphol naar huis in 7 bussen moet zitten, bijna 6 uur onderweg bent, voor 30 euro.

Bestemmingsplannen met industrie en sexy highend kantoorwijken binnen de stadsgrenzen, waardoor alles door een trechter middeleeuwse dorpskernen moet, rechters die vinden dat 2,5 uur enkele reistijd ex files normaal is voor gezinnen met kleine kinderen. Kinderopvang stimuleren van 08.00 tot 20.00 zodat pa en ma beide in de rij kunnen staan met 2 auto's, etc. Etc.

De regentenkliek is de realiteit en de voeling met de "gewone man" helemaal kwijt.

Rest In Privacy | 28-11-17 | 13:24
-weggejorist-
Gerrit gordijnstok | 28-11-17 | 13:10

Dus, Rutte zegt "Koop die auto" en dit heerschap zegt "Men blijft maar auto's kopen".
Hmmm

Mocht ie zelf autorijden, dan vind ik dat we hem de Hypocrisie bokaal 2017 moeten overhandigen.

MaxiCosi24 | 28-11-17 | 13:04 | 1

Indd, wat is het dan nu ? Kudt liberalen...

EA 827 | 28-11-17 | 14:28

Prima, dat hek om Amsterdam. Laat ze maar flink betalen als zij aansluiting zoeken bij de rest van de wereld

Mark van Leeuwen | 28-11-17 | 13:01 | 1

Amsterdam ís de wereld! Duh, dat weten wij Amsterdammers al lang

Sandronique | 28-11-17 | 18:03

" En we blijven maar auto's kopen"
Natuurlijk moet ik de eerste nog tegen komen die geen auto koopt omdat het anders zo druk wordt. Mischien dan toch maar wegenbelasting aan wegen uitgeven?

Mark van Leeuwen | 28-11-17 | 12:59

ik zeg doen, ik probeer maximaal eens per decennium in de regio's te komen

BozeHenk | 28-11-17 | 12:55

Het gaat echt niet om dagjesmensen die een enkele keer per jaar met de auto naar familie of om te winkelen die kant op gaan, want die hebben vaak de keus om het OV te nemen.
Nee, hierdoor worden voornamelijk bedrijven weer gepakt, die moeten meer dokken aan onkosten.
En raad eens wie dat uiteindelijk gaat betalen? Rutte niet hoor!
De zoveelste 'slimme' lastenverzwaring om via een omweg geld uit onze zakken te kloppen.

BosrandDirk | 28-11-17 | 12:50

Ik reis elke dag vorstelijk met de fantastische NS. Hulde!

lingo star | 28-11-17 | 12:47

Meer wegen is inderdaad niet de oplossing maar de partijen die dat willen zijn tevens de partijen die ongelimiteerde toestroom uit Arabische landen en Afrika willen. Ergens wringen die ideeën.

Franker | 28-11-17 | 12:45 | 3

Maar als je in de bijstand zit ben je toch geen onderdeel van het fileprobleem.

Monsarrat | 28-11-17 | 12:47

Vrachtwagen rijden ook voor mensen met een uitkering Monsarrat

BosrandDirk | 28-11-17 | 12:52

s

BosrandDirk | 28-11-17 | 12:52

Borden boven de weg uit zodat ze niet meer op 50 kunnen, tunneldoseren afschaffen en de A4 niet meer van 3 naar 2 banen brengen en dan is iedereen op tijd thuis!

mennie | 28-11-17 | 12:41 | 1

Heb je ooit iemand gezien die zich aan die matrixborden hielt dan?

Shoarmamasutra | 28-11-17 | 14:05

En buitenlanders hebben zeker een gratis passepartou.

Johan_Voorhaar | 28-11-17 | 12:39

Ik woon zelf in de randstad, elke dag in min op de fiets naar het werk. Conclusie, ga gewoon dichter bij je werk wonen

rifraf | 28-11-17 | 12:39 | 2

Als dat te betalen was deden velen van ons dat wel. Conclusie: u denkt niet zo lang na over dingen, hè?

Goldfinger | 28-11-17 | 13:04

Moet je wel miljonair worden eerst. Of 20 jaar ingeschreven. Maar u was er op tijd bij gelukkig.

Beste_Landgenoten | 28-11-17 | 13:35

Nederlandse bedrijven die werk verplaatsen uit de provincie naar de randstad. Zo dom! Kuddegedrag is nooit visionair.

rectormagnificus | 28-11-17 | 12:37

Wie wil nu nog naar Amsterdam. Liberaal achterlijk kutdorp.

XIII-13 | 28-11-17 | 12:37 | 1

indd, maar je zult er maar voor je werk moeten zijn; the horror !

EA 827 | 28-11-17 | 14:27

Ik woon zelf in Amsterdam en wat mij betreft mogen al die teringyuppen en dito toeristen vandaag nog de stad worden uitgetrapt. Helaas is de stad verkocht aan de vastgoed- en toeristenmaffia.

Wolkbreuk | 28-11-17 | 12:36

Meer asfalt, veeeeeeeel meer toezicht en handhaving (pakkans van 0,000000000001% en je ziet iedereen lekker whatsappen), enorm omlaag met de woningprijzen zodat het ook daadwerkelijk betaalbaar wordt om dichterbij je werk te gaan wonen, veeeeeeel meer focus op thuiswerken (of ergens in je regio), meer bruggen over rivieren heen zodat het lokale verkeer zich niet met het overige verkeer hoeft te mengen plus je meer opties creëert en mensen niet meer zomaar aan hoeven te sluiten en een grote herziening op de indeling van stoplichten, kruispunten (waarom moet altijd alles op elkaar aangesloten worden, doodlopende weg is niet erg en maak op meer plekken eens eenrichtingsverkeer), grote scheiding tussen de snelwegen en rijbanen zodat kijkersfiles niet meer voor KAN komen. Er is zoveel mogelijk dat het wel degelijk allemaal door kan rijden, maar voor elke poep of scheet moet 3 jaar vergaderd worden en voor 90% van de ideeën is men blind. Bovendien is het OV onbetaalbaar, onbetrouwbaar, significant trager en overvol waardoor dat voor zeker 75% geen oplossing is en de rest marginaal. Alleen al met strakke handhaving zie je aantal files met 25% afnemen, maar ja dat kost weer geld hè....

Martinspire | 28-11-17 | 12:35 | 1

behoorlijke verbouwing van Nederland, zodat jij door kan rijden? Minder mensen lijkt mij de beste optie

merel veld | 28-11-17 | 12:41

Alleen maar bezig met meer geld binnen te harken en eigen hobbies dat D666 (Alexander de Groteske heeft onlangs toegegeven dat hij graag aan ontwikkelingshulp doet om eigen gevoel te bevredigen) , in plaats van Nederland mooier en makkelijker te maken.

Rommelende Onderbuik | 28-11-17 | 12:34

En van die trein proppers als in japan die iedereen er in proppen.

Rang | 28-11-17 | 12:27

Zo af en toe bekijk ik de sites van de makelaars in het oosten van het land. De Randstad: de melkkoe van Lachende Leugenaar Rutte cs.

Meghan-Markle | 28-11-17 | 12:26

Win-win, meer inkomsten en minder auto's in de stad. Het verdienmodel is van Shuia Ryxman afgekeken of andersom. Shula wil ook dat de vervuiler betaalt en minder kijkers.
Geef mij dan GroenLinks maar. Die willen ook minder auto's maar gaan voor het geld naar Den Haag

Abu Bachouca | 28-11-17 | 12:25

Deze sneuneus is bezig om op een EU glibbermanier het rekeningrijden te introduceren! Gehaat en ongewenst, en toch doordrammen. Typisch Death66.

Frau Merkel | 28-11-17 | 12:20

Als het OV niet zo godsgruwelijk duur was, heb ik er in principe weinig moeite mee om af en toe de trein te nemen naar het werk. Maar voor een ENKELTJE, tweede klas met waarschijnlijk niet genoeg ruimte om te zitten, ben ik €23 kwijt. Dan ben ik (exclusief reistijd van/naar het station) 2 uur en een kwartier kwijt. Dezelfde enkele reis kost me aan brandstof ongeveer een kwart (ik rij op LPG).

Als je nou het fileprobleem op een klein beetje een zinnige manier op wilt lossen, zorg dan dat je mensen uit de auto en in de trein krijgt. Als dat voor mij financieel interessant is, doe ik dat. Niet van harte, maar vooruit. Maar ik weiger pertinent om meer te betalen voor het genot van het OV.

Nietvoordekat | 28-11-17 | 12:20 | 6

Misschien kan de NS iets leren van budgetvliegers. Zet budgetwagons in met alleen maar staanplaatsen b.v. Voor een zacht prijsje zou daar wel eens belangstelling voor kunnen zijn, gezien de relatief korte reisafstanden.

marjen | 28-11-17 | 12:48

En die budgetwagons met alleen staanplaatsen, noem je niet de derde klasse, maar de gezondheidsklasse. Want zitten is het nieuwe roken.

marjen | 28-11-17 | 13:03

Uh, de treinen zitten al overvol. Meer treinen? Het spoor zit al volgepland met treinen. Langere treinen? Pas het niet op een perron, dan is het wel een probleem qua instaptijden.

Was het maar zo makkelijk. Teveel mensen, teveel kilometers is het probleem.

DebraCadabra | 28-11-17 | 23:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Zeg akkerkut: Nederland was in 1950 al overbevolkt. Toch moeten er steeds meer zielige negertjes en klaplopers bij. De kosten hiervan worden betaald door het gas in Groningen en de hoge belastingen. Daarnaast is het OV domweg veevervoer, niet afdoend en duur. Wegen worden amper aangelegd of verbreed wegens 'aanzuigende werking', ondanks de torenhoge wegenbelasting en accijzen. Economie trekt wat aan, men koopt wat extra auto's om naar het werk te gaan en zo de belastingdienst te spekken. Er ontstaan file's, want wegennet overbelast. Oplossing: nog hogere belastingen, in de vorm van tol.

Wat.Een.Beleid.

Jos9595 | 28-11-17 | 12:19

Precies, zo krijgen we al dat vrachtverkeer en die winkelbevoorraders wel in het OV

BosrandDirk | 28-11-17 | 12:16

Boven op de trein gaan zitten of aan de zijkant hangen voor lagere prijs doen ze in India ook.

Rang | 28-11-17 | 12:15

metropool? zegt die lul dat nou echt?

klaaaaz | 28-11-17 | 12:14 | 1

Dat is net zo iets als een tramtsjech.

Shoarmamasutra | 28-11-17 | 14:20

Amsterdam is een open inrichting. DE afvalput van Europa. Hoog tijd dat er een hek omheen komt. Net zoals vroeger bij de instellingen voor geestelijk gestoorden.

Lupuslupus | 28-11-17 | 12:12

Typisch D666: fuiken kweken door het vervoer gratis te maken voor ambtenaren en studenten, zodat het in de spits bomvol zit en daarna de verstandige mensen in auto's gaan belasten.

Beefbus | 28-11-17 | 12:08

Hey Ackermans: Nederland is de drukste metropool van Europa geworden omdat er te weinig wegen zijn aangelegd want autootje pesten.

reagierder | 28-11-17 | 12:07 | 1

Ja die drukte komt grotendeels omdat heel NoordHolland door het trechtertje bij Amsterdam moet om in Den Haag en Utrecht te werken.

mister niet scherp | 28-11-17 | 13:36

Die idiote reiskostenvergoeding afschaffen.
Hebben de meeste andere landen ook niet.

mark2328 | 28-11-17 | 12:06

Teveel auto's? Teveel weinig bijtelling bedoelt hij.

SlimmeBelg | 28-11-17 | 12:06

een overbevolkte postzegel!was 50jaar geleden al het geval ,geen ene politicus die Daar over spreekt! Pim was de enige !en je ziet wat Daar mee is gebeurt !en ddr66 wil ook een duit in het zakje doen !!

geeratz8217 | 28-11-17 | 13:04

Ontmoedigen? Dan maar niet gaan werken? Als je een half uur buiten de randstad woont, en er in geen velden of wegens openbaar vervoer is, dat is alleen geregeld in de randstad. Politici zijn de meest domme kletsmajoors die rondlopen, ze studeren allemaal aan de uni's meestal sociale wetenschappen en worden dan gebombardeerd tot deskundige, in wat dan ook.
Het werkt gewoon niet met deze onbenullen, er dienen vaklui uit het bedrijfsleven aangesteld te worden om dit drama te verhelpen!

lanexx | 28-11-17 | 12:05 | 3

Inderdaad.
De kokervisie van beleidsmakers is altijd het afremmen van het verkeer, het beperken van het verkeer en het belasten van het verkeer. Nooit het helpen van het verkeer.
Dat is een linkse erfenis.

marjen | 28-11-17 | 12:19

Zorg ervoor dat het doorstroomt, dat kruispunten logisch en overzichtelijk zijn (vaak een ellendig samenkomen van veelste veel aders). En stop eens met flitsen!!

boerk | 28-11-17 | 12:41

Er is tijdens de economische crisis minder geïnvesteerd in infrastructuur zonder MRB verlaging. Rutte liet al die miljarden aan MRB en accijnzen oppotten voor betere tijden. Nu het economisch weer beter gaat is ineens duidelijk wat voor achterstand er op infra gecreëerd is. Natuurlijk was het huidige verkeersaanbod wel te voorspellen maar heeft Rutte en het beste kabinet sinds de WOII de boel genegeerd. Veel kletsen over rekeningrijden en autonoom rijden maar zo min mogelijk doen. Onbegrijpelijk domme visie voor een transportland als Nederland. Wat Rutte bespaard heeft tijdens de hele crisis verliezen we nu jaarlijks aan files. Kortom, u heeft al 3x betaald voor een ondermaatse infra, u blijft geld en tijd verliezen in de files en het is uiteindelijk ook uw schuld want met de verkiezingen heeft u deze glimlachende Hans Worst weer een kans gegeven om Nederland verder naar de afgrond te (be)sturen.

Flappie2006 | 28-11-17 | 12:47

Heb ik weer..... heeft mijn werkgever het net bijkans onmogelijk gemaakt om je trein abonnement vergoed te krijgen.

trottle | 28-11-17 | 12:01

De A10 is een RIJKSweg. Daar gaat het RIJK over, niet een gemeentetaadslid. Ja ik ben naief maar toch: mister D666, daar gaat u niet over.

Winter_is_coming | 28-11-17 | 12:00

Amsterdam een metropool, ok gast.

Bokito ergo sum | 28-11-17 | 11:57

Prima plan, zorgt er ook voor dat dat kutvolk twee keer nadenk voor het uit reist.

bulk | 28-11-17 | 11:57

Ach over een paar jaar is een groot deel vervangen door robots. Die dingen hoeven niet te forenzen.

bodemloos | 28-11-17 | 11:56

Nland is helemaal niet vol, gewoon doorgaan met bouwen.

A.Men | 28-11-17 | 11:55

Misschien een idee om de trein goedkoper te maken in plaats van elk jaar duurder, als je met meer dan 1 persoon reist loont het vaak al om met de auto te gaan, laat al die volgevreten semi-overheid bedrijven maar eens een keer doen waar ze voor bedoelt zijn.

Terra | 28-11-17 | 11:53 | 6

De vervoerbedrijven hebben geen belang bij lagere ritprijzen. Dan moet het te vervoeren volume immers omhoog wil men dezelfde omzet halen. En stijgende reizigersaantallen betekent meer aanschaf aan materieel.
Overigens kan ik wisselen tussen OV en auto wanneer ik maar wil. Bij slecht weer neem ik de auto. Wel zijn mijn treinkosten woon-werk zeker 2x zo hoog (diesel-rijder)
De NS is dus belachelijk duur.

druipsmurf | 28-11-17 | 12:56

druipsmurf | 28-11-17 | 12:56
Wat was het een topidee om het openbaar vervoer te privatiseren zeg. Nooit verwacht dat ze zich dan als bedrijven zouden gaan gedragen, met een winstoogmerk en dat soort dingen.

Nietvoordekat | 28-11-17 | 13:06

Nietvoordekat | 28-11-17 | 13:06
Ja.. inderdaad topidee (NOT)

druipsmurf | 28-11-17 | 17:54
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
SSJ100 | 28-11-17 | 11:52

Die Ackermans is nog nooit in Londen geweest met z'n 'kinderspel'. Wat een idioot maar ja dat zijn ze bij D666 allemaal. Tot op het bot kwaadaardig.

Lupuslupus | 28-11-17 | 11:52

Ik moet helaas voor mijn werk regelmatig in amsterdam zijn, maar verder mijd ik de hele randstad als de pest. Maar ga vooral door met die heffingen en parkeergelden, ik reken het wel door in mijn uurtarief, dat ligt inmiddels ten oosten van Amersfoort 10€ per uur lager dan ten westen.

Sr Semtex | 28-11-17 | 11:51

Als je de filedruk rond Rotterdam en Amsterdam wil verminderen, moet je grote werkgevers stimuleren over het land te verspreiden. Dan wordt het verkeer ook meer gespreid.

Qippie | 28-11-17 | 11:49 | 5

@Xirdalan | 28-11-17 | 11:55
Man, man wat een gecalimero weer.
Bedrijven willen nu eenmaal gevestigd zijn waar er een grote keuze is aan werknemers, voorzieningen en infrastructuur.
Dat is hier nu eenmaal de Randstad en dat gaat niet veranderen.
Met het stimuleren van vestiging in de regio is niets mis maar het overgrote deel zal toch in de Randstad willen blijven.

Berbaar | 28-11-17 | 12:17

Als je die discussie met ze aangaat krijg je steeds hetzelfde antwoord : uitstraling. Amsterdam op je website staat beter dan bijvoorbeeld Hoofddorp.

Promedio | 28-11-17 | 12:32

Tsja, in Hoofddorp wil je immers niet dood gevonden worden... In Londen is het een prestigekwestie om in je adres W1 te hebben want dát is "The City", al is menigeen er inmiddels achter dat die gore dichtgeslibde City tóch niet 'das Gelbe vom Ei' is... Maar dat "London" is kennelijk nog steeds belangrijk, nét zoals bij ons "Amsterdam"; wellicht ook omdat de gemiddelde buitenlander "Schubbekuttenveen" niet zou kunnen uitspreken

François, La Haye | 28-11-17 | 14:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze denken echt dat ik voor mijn plezier naar zo'n stad zou rijden? Wat mij betreft kan die tol niet hoog genoeg worden. Mij zien ze er echt nooit weer. Doe ook dan even een muur opzetten en onafhankelijk verklaren van het opgehaalde geld. Win-win.

Vout | 28-11-17 | 11:49

Eerst het bedrijfsleven lokken, daarna het bedrijfsleven straffen.
Kijk eens wat beter naar flessenhalzen, ongelukken en afgekruiste banen; grote veroorzakers van files.
En over de auto's, die staan het grootste deel van de tijd gewoon geparkeerd. Die hoeven het probleem niet te zijn. Veel volk = veel economische activiteit = veel verkeer.

marjen | 28-11-17 | 11:45 | 1

Precies... zo werkt het nu eenmaal. Maar aan de waarheid heeft politiek Den Haag geen boodschap..

MooseNL | 28-11-17 | 12:01

Als je geen werk hebt in Amsterdam dan heb je er helemaal niks te zoeken en nog minder te vinden. Blijf weg, dat raad ik ook iedere toerist aan. Wat is Amsterdam nu eigenlijk en wat stelt het voor. Het heeft goed beschouwd verdomd weinig te bieden. De winkels zijn meer van hetzelfde, die je elders in Nederland ook hebt (schoenen/heel veel telefoons/zeer luidruchtige kledingzaken/C&A/Hema/H&M/fastfood uitbaters en koffieshops). Een keer in een van de 3 grotere musea geweest, dan hoef je niet meer. Een gracht gezien, alle grachten gezien. En dan heb je het zo zoetjes aan wel gehad. Parkeren kost een dikke bom duiten en de stad slibt volledig dicht. Het is er ronduit smerig en de mentalitiet is van een hufterig niveau. In sommige wijken waan je je in Noord Afrika.
Als je prettig, betaalbaar en gezellig wilt leven, dan heb je niets aan Amsterdam.
Laat die stad zoveel mogelijk linkser dan links liggen.

Memek | 28-11-17 | 11:42 | 2

Je vergeet de Nutellawinkels en de zogenaamde ticketshops.

Brulboei_61SB | 28-11-17 | 11:56

De grachten in Utrecht en Groningen zijn ook nog eens mooier dan in Amsterdam.
Het enige wat je echt alleen maar in Amsterdam kunt vinden is het Rijksmuseum.

koeberg | 28-11-17 | 14:45

2 miljoen niet Nederlandse inwoners terug naar hun eigen land en het probleem is opgelost. En nog een heleboel andere problemen ook.

Elessir | 28-11-17 | 11:42

Ik koop auto's omdat een trein of een vliegtuig kopen me te duur is, Mike.

Nuchternederland | 28-11-17 | 11:40
-weggejorist-
SSJ100 | 28-11-17 | 11:40 | 2

Nederland is helemaal geen land maar een stad met een tuin. En er is ook nog een gesticht met de naam Amsterdam.

Rien7847 | 28-11-17 | 11:39

De groei van de Nederlandse bevolking komt al decennia lang geheel op het conto van instroom van nauwelijks of niet opgeleiden die grotendeels analfabeet zijn.
Laten we daar eerst eens wat aan doen. Niet alleen de deur dichtdoen, maar ook een actief terugkeerbeleid invoeren.

Van de 500.000 bijstandtrekkers is 80% niet-westers allochtoon. Daarop nog 15% westerse allochtonen. Slechts 5% van de bijstandsuitkeringen gaat naar autochtonen.
Staan bij het arbeidsbureau ingeschreven als 'zanger/zangeres lichte muziek' en zijn nog niet in staat Nederlands te begrijpen, laat staan spreken. Hier gaat Nederland failliet aan!

Turbocharger | 28-11-17 | 11:38 | 4

Beste Berbaar. Ook al lopen mensen in de bijstand, of nemen niet deel aan het arbeidsproces, beter bekend als illegalen, waar we er zeker ook nog 200.000 of meer vsn hebben, wonen in ieder geval 'ergens' en rojden ook nog vaak een autootje. Bijstand is met toedlagen etc nog meer dan het minimumloon. Beetje bijhusselen en je rijdt auto. Je zal de illegalen en allochtonen die in de bijstsnd lopen en toch een auto hebben vandaag nog bij je over de vloer krijgen. Ik denk dat je morgen dan aan nieuwe vloerbedekking toe bent. Dit is trouwens geen stokpaardeje van mij, maar het valt nu eenmaal niet te ontkennen dat veel van de problemen waarmee eij in Nederland mee te kampen hebben, van hoge werkloosheid, tot analfabetisme, eufemistisch 'laaggeletterdheid' genoemd, tot criminaliteit, terreur, niet integreren, taalachterstand, waardoor het gehele niveau van het onderwijs omlaag eordt getrokken, tot krapte op de woningmarkt aantoe geheel of in grote mate terug valt te voeren op allochtonen. Dat zijn helaas de feiten.

Turbocharger | 28-11-17 | 12:19

Turbocharger | 28-11-17 | 12:19
De problemen van niet integreren en taalachterstand zijn terug te leiden op allochtonen. Het is maar goed dat we intellectuele zwaargewichten als u in de comments hebben zeg.

Groenheid is trouwens terug te leiden tot gras. Wist u dat?

Nietvoordekat | 28-11-17 | 12:30

@Berbaar : schrijft hij ook niet. Verder moeten de gelukzoekers die hier niets te zoeken en te bieden hebben ook ergens wonen. Velen daarvan in Amsterdam. Buurten verpauperen, Amsterdammers trekken weg en worden forenzen. Dus meer verkeer. Het heeft er dus wel degelijk mee te maken. Overigens vind ik niet dat allochtonen de schuld zijn van alles slechte.

Promedio | 28-11-17 | 12:39
▼ 1 antwoord verborgen

Wellicht heeft Frau Merckel nog wat Junckers over om een Rotterdammetje te plegen. Het leed is al geleden, nu nog de endlosung voor het file probleem.

dorstig! | 28-11-17 | 11:35

Toename van het aantal inwoners (door migratie en asiel) is automatisch een toename van het aantal auto's. Tel daar bij op de open grenzen ... CBS geeft weer het halve verhaal.

doskabouter | 28-11-17 | 11:34
-weggejorist-
SSJ100 | 28-11-17 | 11:33 | 1

Al die congestie komt omdat er bij rijkswaterstaat geen verkeersdeskundigen zitten. Die mannen hebben verstand van asfalt, daar hebben ze de laatste tientallen jaren mee geëxperimenteerd, en daar veel kennis over verworven. Maar kunstwerken? Nee. Voorbeeldje: de afslag op de A4 richting Voorburg en Zoetermeer. Hoeveel jaren heeft dat weefvak daar ellende veroorzaakt, totdat iemand op het idee kwam dat 't ook anders kon? Het zijn overal de afritten die narigheid veroorzaken, doe daar dan wat aan. Extra asfalt op de snelweg is niet altijd de oplossing.

hotnot | 28-11-17 | 11:32 | 2

Inderdaad. A4 afslag Leiderdorp is ook zo'n raar geval. In de verbouwperiode (2004-2012) stroomde het er netjes 3-baans door (weliswaar 80km/u), en vanaf dat het klaar was ineens niet meer; elke ochtend file. Alsof ze het erom doen. En ze wéten dit al jaren (sinds 2012) maar ze doen er niks aan.

Joris Draaksteker | 28-11-17 | 12:06

Besluit voor extra strook is net genomen. Ook heeft men vast t ritspunt opgeschoven.
Ze konden eerder weinig. Bouwbesluit is al eens vernietigd door de rechter om fijnstof. Dan moet je ff niet net dan in je nieuwe poging er nog n strookje bijtekenen.

Shoarmamasutra | 28-11-17 | 14:28

Ik denk dat je gek bent als je nog steeds braaf forenst in je auto. Of je jezelf nu direct blauw betaalt of via de bijtelling, je betaalt veel. En als je al die file-uren nu ook nog eens tegen uurtarief gaat meerekenen, kun je zien dat deze deal echt heel ongunstig is.
Veel mensen kunnen per uur netto meer gaan verdienen door een eenvoudigere baan op fiets-afstand te kiezen. Ook 2x minder stress: 1x van de file en 1x van het werk zelf.

du Roi Soleil | 28-11-17 | 11:32

Ik zeg: "scooter tot 200cc vrij voor houders van B rijbewijs vanaf 21 jaar."

De Tanker | 28-11-17 | 11:31 | 1

Die brommers is dus even iets van een whopping 25% van de luchtvervuiling in steden.

Shoarmamasutra | 28-11-17 | 14:29

Is toch prima, wat heeft de Provincie nou in Amsterdam te zoeken? Niets toch... tolwegen zijn de nieuwe grenzen van Europa.

Kersje! | 28-11-17 | 11:30

En hoe gaat mike ackermans naar zijn werk en afspraken dan..

TilburgDeGekste | 28-11-17 | 11:28 | 1

Met de fiets van de fietsfabriek.

Glasgow Argus | 28-11-17 | 11:29

Er zijn inderdaad veel te veel autos op de weg, maar ja, wat wil je met een volk dat zo godverdomme lui is geworden.

Al die mensen lekker op hetzelfde tijdstip de weg op om te rijden naar een een of ander suf kantoor waar je 'werk' verricht waar je in principe niet gewoon voor thuis zou kunnen blijven.

Ddarez | 28-11-17 | 11:27

HEt stuk a10 dat ik het vaakst gebruik is inderdaad erg druk geworden. Dat heeft eerst en vooral te maken met de door de gemeente Amsterdam ontwikkelde kantoorgebieden in zuid oost en de zuidas.
Ooit was het de gedachte om de zuidas integraal te ontwikkelen, met openbaar vervoer en het onderbrengen van het autoverkeer in een ondergonds dok.
In realiteit zijn de oorspronkelijke financiers naast de gemeente allemaal kapotgegaan of aan het staatsinfuus, is het openbaar vervoer nog net zo brak als 15 jaar geleden en zijn de snelwegen nog steeds dezelfden.
Daarentegen is het aantal kantoorgebouwen verveelvuldigd en is vanwege het nieuwe werken de intensiteit van gebruik meer dan verdubbeld.
De gemeente Amsterdam heeft niets gedaan om de verkeersstroom ook maar enigszins tegemoet te komen.
De gemeente heeft wel de opgeklopte grondprijzen, de erfpacht en gemeentelijke heffingen geincasseerd om heel veel subsidieprojecten te financieren.
Uiteindelijk is hier geen verkeers probleem. Het is een kwestie van verkeerde politici. Zoals Mike Ackermans, D66prominent en Anchor bij Jalta.

Glasgow Argus | 28-11-17 | 11:26 | 2

Geheel juist!

lanexx | 28-11-17 | 11:31

Maak je borst maat nat hoor, ze gaan binnenkort daar alsnog tunnelen.

Shoarmamasutra | 28-11-17 | 14:30

Amsterdam wil met name uitbreiden op de Zuid as en Schiphol moet nog drukker worden. Gebruik van de ring A10 zal alleen al daarom gaan toenemen. Men wil nog meer vruchten plukken van de Brexit door nog meer banen naar Amsterdam trachten te halen en opeens valt het D66 muntje.....................(uit uw knip).

Memek | 28-11-17 | 11:26

Dat zal duur worden voor de redactie, het laat zich aanzien dat ze houthakkende, bladblazende en barbequeënde forensen zijn.

Einde van de Domheid | 28-11-17 | 11:25 | 2

LOL!!!

DrumPiet | 28-11-17 | 11:53

Maar Pritt werkt toch aan de andere kant van de Afsluitdijk?

Brulboei_61SB | 28-11-17 | 11:59

Niet het fileprobleem oplossen maar er geld aan verdienen is duidelijk het motto.
Ik denk echt niet dat mensen vroeg opstaan om zonder reden op de A10 in de file te gaan staan. Jarenlang alle moeite gedaan om bedrijven naar zich toe te trekken zonder rekening te houden met het extra verkeer dat dit veroorzaakt. Wel de lusten/geld maar niet de lasten.

moitambien | 28-11-17 | 11:24 | 1

En als dan iemand dan bedenkt dat het handig is om voor extra ontsluiting te zorgen, is diezelfde D66 de eerste om die plannen af te schieten.

frenkievee | 28-11-17 | 12:32

En maar nog meer migranten binnenhalen voor een beter leven. Maar geen auto kopen hoor, en geen tegeltjes in je achtertuin, want we belasten allllllles wat ook maar een beetje riekt naar de reden waarom je hiernaartoe bent gekomen.

zwarte_weduwe | 28-11-17 | 11:24 | 1

U doet me een beetje aan die sneue Hans Janmaat denken, die kon bij een debatje over een spoorlijn of vangstquota ook altijd immigratie er aan de haren bij slepen.
Landgenotuh.......!!
https://www.youtube.com/watch?v=BGRmEXbe25M

Berbaar | 28-11-17 | 11:49

Alle wegen weg

BosrandDirk | 28-11-17 | 11:23

Geen probleem, Amsterdam kom ik al jaren niet meer en dat hou ik ook zo.

doskabouter | 28-11-17 | 11:23

Nederlanders kunnen gewoon niet rijden. Een paar druppels water en wat wind en er staat meteen honderden kilometers file.

Maar effe on topic, I couldn't care less als in nooit van mijn leven meer in Amsterdam mag komen. Fuck die linkse grachtengordel Übermenschen die neerkijken op "provincialen."

Xirdalan | 28-11-17 | 11:23 | 1

"Een paar druppels water en wat wind en er staat meteen honderden kilometers file."
Met 2,4 miljoen auto's op de weg tijdens de spits hoeft er maar een minuscuul deel niet te kunnen rijden. Eén knurft die met z'n mobiel zit te kutten of als een volslagen mongool rijdt, en je hebt een complete snelweg die dicht staat.

Nietvoordekat | 28-11-17 | 12:34

D66 is het nieuwe eng links. Pro EU (socialisme en Marxistische dictatuur) en werkenden moeten dood. Uitmelken automobilisten is te makkelijk en ronduit hufterig en asociaal. Linkse bloedzuigers.

Rheia | 28-11-17 | 11:22

In 1950 zei de toenmalige koningin Juliana tijdens de troonrede Nederland is vol, ten dele zelfs overvol, 10 milj. inwoners. Dit herhaalde ze in 1979, 14 milj. inwoners.
Het stel gekken dat zich regeringsleiders noemt heeft ons tot nu toe opgescheept met meer dan 17 milj. inwoners en er zijn mensen die serieus denken dat NL nog niet vol is en nog meer mensen met incompatibel leefstijl/ideologie hier naar toe halen en het klootjesvolk maar dokken en inleveren op ruimte en rust.

vlijtig liesje 50 | 28-11-17 | 11:21 | 2

Ja, en ze roepen het nog steeds: Tegen de vergrijzing, een verrijking van de samenleving. Nou, die verrijking kennen wij ondertussen wel. Een deel is een moslim kankergezwel wat spuugt op de NLse normen en waarden. En de nieuwkomers worden ook oud. Wanneer wil je ophouden dan? Bij 100 miljoen of 200 miljoen inwoners. Regeren is vooruitzien. Maar niet bij de huidige machthebbers en zeker ook niet bij de vorige generatie.

kortebroek | 28-11-17 | 11:37

Piramidespel, die immigratie

Nuchternederland | 28-11-17 | 11:42

En wat als je alleen voorbij Amsterdamned wilt? Ook tol .......

MarcS | 28-11-17 | 11:21

Dat gaan de bedrijven waarvoor die mensen werken vergoeden en berekenen dat door aan de klant. Komt er dus op neer dat de consument/belastingbetaler het moet betalen.

zwarte_weduwe | 28-11-17 | 11:19 | 2

Dat hoeft niet, slimme bedrijven zullen juist gaan voorkomen dat het hele personeelsbestand in de spits over de A10 moet middels flexibele werktijden, thuiswerken en/of OV-opties.
Ergo lagere kosten dan de concurrentie dus meer winst.

Berbaar | 28-11-17 | 11:43

@berbaar : dat verhaal hoor ik al ruim 20 jaar. Wanneer begint het te werken ?

Promedio | 28-11-17 | 12:43

Ik maar denken dat die parkeertarieven in die stad al lang inclusief tolheffing was. Gelukkig is al mijn familie de stad uit en hoef ik er niet meer heen en wens hen het allerbeste.

Rest In Privacy | 28-11-17 | 11:18

Prima plan, het slaat nergens op dat we elke dag en masse 50+km op en neer rijden naar het werk. Ga gewoon dichtbij je werk wonen, of zoek een baan dicht bij je huis.

Jaap Brulaap | 28-11-17 | 11:18 | 4

BosrandDirk | 28-11-17 | 12:13
Als Jaap verhuist, kan hij vast gewoon bij een andere appie vakken gaan vullen hoor.

Nietvoordekat | 28-11-17 | 12:36

Inderdaad Jaap, zo eenvoudig is het
We werken allemaal bij appie en vullen vakken

BosrandDirk | 28-11-17 | 12:55

Ik rijd nog liever 50km dan in Amsterdam te moeten wonen

Ibu | 28-11-17 | 12:59
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een domme lul ben je als je denkt dat de hoeveelheid verkochte auto's het probleem is. De auto is een middel, geen doel. Kijk naar het doel en ga dan problemen aanwijzen zoals beschikbaarheid en betaalbaarheid van woningen, of toegankelijkheid en overbelasting van het openbaar vervoer. Maar natuurlijk wil een politicus/ambtenaar dat niet aangezien dat zaken zijn die het vereisen om de hand in eigen boezem te steken. Nee het is de schuld van de kutburgert!

Noltie | 28-11-17 | 11:18

Beste Mike, vertel mij eens, waarom zou ik naar Amsterdam moeten komen? Daar waar ik woon, zit ik op een uur rijden van steden af die een stuk interessanter zijn en waar niet alleen toeristen rondlopen. Dus ik zeg, laat die tol maar komen rond de enclave A'dam. Aan mij zul je iig niets verdienen.

PijlVader | 28-11-17 | 11:17

Gewoon heel Amsterdam autovrij maken.
Geen taxies, vrachtwagens, niks.
Is de stad binnen 3 maanden failliet.

Kruisruiker | 28-11-17 | 11:17 | 2

Of de dam uit de Amstel halen, dat lost heel veel op.

Memek | 28-11-17 | 11:18

en vooral geen touringcars voor beroepsgekwetsten

trottle | 28-11-17 | 11:45

En binnenkort wordt weer de tiende penning ingevoerd. Hoog tijd dat dat Amsterdam een akte van Verlatinghe gaat tekenen.

RenHoek | 28-11-17 | 11:16 | 1

Ollongren heeft vast al n conceptje liggen.

Shoarmamasutra | 28-11-17 | 14:32

De foto van de Telegraaf toont precies een van de problemen op de A10, namelijk de A1. Het knooppunt met de A1 is al jaren een drama en dan loopt de zaak op de A10 vast. Zo ook het knooppunt met de A4. Ligt dat aan de A10 en de mensen die de stad in willen?
Ik wil geen tolweg ik wil D66 weg.

Memek | 28-11-17 | 11:16

Op 6 November 1012 stond er 5 km file bij Schubbekutteveen en niks in Parijs en Rome. Zullen we daar dan ook maar tol gaan heffen? Statistiek is a bitch, zelfs voor het CBS.

TheseDays00 | 28-11-17 | 11:16

Ja Mike Ackermans, wij blijven maar auto's kopen. Enig idee hoeveel BPM er op een auto zit om jullie linkse hobby's'te bekostigen. Een vergelijkbare middenklasser kost in Belgie of Duitsland € 5000 minder.
En wat komt er terecht van de belofte om niet het eigendom maar het gebruik van een auto te belasten. Niks tot dusver.
Sterf jij een lekker binnen je ring!

Guy de Lombard | 28-11-17 | 11:16 | 2

Enig idee hoeveel gezinnen vreten van de automobielindustrie? Ackermans moet die achterlijke bek eens dichthouden.

RenHoek | 28-11-17 | 11:17

En daarom kopen we juist weinig auto’s. Het Nederlandse wagenpark is relatief oud, en dus vuil. Vanwege de torenhoge aanschafprijzen.

Muxje | 28-11-17 | 11:32

Koot en Bie waren behoorlijk visionair. Echter bij de herverdeling van Nederland door De Tegenpartij zaten ze er volkomen naast. De Randstad werd niet Blankstad en de provincies werden geen thuislanden. Het tegenovergestelde gebeurde....

Lafayette | 28-11-17 | 11:16 | 1

Die Amerikanen waar ze in reden hebben denk ik de eerste helft van de luchtvervuiling veroorzaakt.

Shoarmamasutra | 28-11-17 | 14:33

De verslaving aan het transportmiddel Auto is zo groot geworden dat ik vele autobezitters er niet alleen van verdenk twee auto's p.p. voor de deur te hebben staan, maar ook in twee auto's tegelijk te rijden.
Je kunt je als nieuwe burgemeester van Amsterdam in ieder geval heel geliefd maken als je alle grachten laat dempen en asfalteren. Dan kan de snelheidslimiet in de binnenstad ook flink omhoog. En dan ga je als gemeente eens naar dat IJ kijken. Ik bedoel, wat moet je met zo'n grote lap auto-onvriendelijk water?

dedeurs | 28-11-17 | 11:15

Alleen hierom hoop je dat Amsterdam zich gaat afzetten van NL.

Dan kunnen de bedrijven en werkende mensen daar allemaal weg,
de provincies in.
Dan een grote muur om A'dam.
En kan Amsterdam èn D66 èn PVDA, lekker een eigen feestje vieren met alle moslims, uitvreters, criminelen, zwartepiethaters, blanke mensen haters, vegans en allerlei anderehaat- en genderidioten en SWOQTBRTYUDSFGHJKSAT's, die allemaal niks opbrengen, alleen maar zorgen voor afbraak. Afbraak van cultuur, fatsoen en de hele samenleving binnen Amsterdam.
Lekker naar de gallemiezen laten gaan dat klote Amsterdam & D66, en over 10 jaar maar teruggeven aan de Zuiderzee. Of opnieuw een leuke stad bouwen.

Creaguurder | 28-11-17 | 11:15 | 1

Prima die nieuwe stad, maar dan mogen jullie de provinciaaltjes die Amsterdam tot dit niveau hebben laten zinken, lekker terug nemen :D

mister niet scherp | 28-11-17 | 13:26
-weggejorist-
Hermanovic | 28-11-17 | 11:13 | 1
-weggejorist-
Hermanovic | 28-11-17 | 11:13

Wanneer is Amsterdam het protectoraat van D666 geworden? Staat hier niet 30 jaar op?

PIS-Alchimis | 28-11-17 | 11:13 | 1

Ja. Maar heropvoedingskamp Rottumeroog moet natuurlijk nog aangelegd worden. In de regel is die opbouw een taak voor de eerste bewoners overigens.

Lafayette | 28-11-17 | 11:19

Succes Amsterdam. Doe wat je niet laten kan.
Deze provinciaal komt vaker in Duitsland (binnenkort ook tol) dan in Amsterdam.

koeberg | 28-11-17 | 11:12 | 1

Ik heb even uitgerekend, ik woon op 3 kwartier rijden van Amsterdam, maar kom 10-15 keer vaker in Dusseldorf en Keulen dan in die republiek van D66.

Nuchternederland | 28-11-17 | 11:44

Prima, maar dan wil ik geld toe voor elke keer dat ik Amsterdam mijd als ik over de A10 rij. À propos, bij het lezen van de naam Ackermans moest ik meteen denken aan dit geniale brein: www.youtube.com/watch?v=BVPZRQI4zrQ

FrankVeer | 28-11-17 | 11:12

Tuurlijk mike ackermans..we kopen ons helemaal duizelig aan nieuwe autos.
Ik geloof dat we twee jaar geleden nog een autoverkoop hadden op het niveau van de jaren 70 .

p17266141 | 28-11-17 | 11:11

Sinds wanneer is Nederland een metropool, Mieke?

Fijnstoffer | 28-11-17 | 11:11

Dat krijg je als je een Randstadbeleid voert. terwijl het grotste deel van Nederland voor alles en iedereen goed bereikbaar is is het beleid erop gericht om alles in de Randstad te ontplooien. Dan moet je niet vreemd opkijken dat de mensen dus ook massaal in de Randstad moeten zijn. Investeer in de rest van Nederland zodat het beter verdeeld wordt over het hele land.

Bytemaster | 28-11-17 | 11:10 | 3

Bravo, en te laat.

SlimmeBelg | 28-11-17 | 11:23

Helemaal juist master

BosrandDirk | 28-11-17 | 11:53

Eindelijk iemand het ziet en noemt,
die kutstad zit al hardstikke vol,
nu komt er het europese geneesmiddelen bureau naar Amsterdam,
waarom niet in een regio waar meer plaats is.
Er zouden 15000 mensen doordat bureau, direct en indirect aan het werk kunnen.

VW, alles ist vorbei | 28-11-17 | 12:58

Amsterdam ik kom daar nooit meer kutstad. Muur eromheen is prima plan. Opsluiten die mafketels.

bigs | 28-11-17 | 11:10

"Nederland de drukste Metropool van Europa"..... De Natte droom van velen Eurocraten, d66ukkels, en Nederlandse dromers, new York aan de Noordzee. Ook Rutte heeft dat als grote geile droom. Dus volplempen Nederland!

Mark_D_NL | 28-11-17 | 11:10

Ik ben er helemaal voor Graag een heel groot hek erom heen zetten! Hou de Randstedelijke problemen lekker daar.

pibasso | 28-11-17 | 11:09

Kunnen we niet eens een jaartje zonder Amsterdam nieuws in de panelen? Lijkt me heerlijk rustig zonder die wereldvreemde mafklappers.

Tuborg øl | 28-11-17 | 11:09 | 1

Goed idee, en dan het HQ van Geenstijl naar Grollo of iets dergelijks. Leren ze daar ook eens relativeren, komen ze los van die kliek en zien ze dat niet alles om hellhole Amsterdam draait.

gemeentereiniging | 28-11-17 | 11:18

Maar dat moest toch van baas rutte.

Ben Hetzat | 28-11-17 | 11:07 | 1

Lol, koop een huis, koop een auto.
Scherp.

Tuborg øl | 28-11-17 | 11:10

Ach, die grachtengordel stond toch al mijlenver van de normale bevolking dus slechter zal het er niet op worden. Weet je wat, zet er maar meteen een hek omheen ook!

Mastermattie | 28-11-17 | 11:07 | 3

haha, precies mijn gedachte!

pibasso | 28-11-17 | 11:10

En alle af- en opritten verwijderen.

Lafayette | 28-11-17 | 11:12

ik wil wel meebetalen aan een muur om de grachtengordel heen, dan kunnen ze met hun lokale omroep lekker naar DWDD kijken en zwarte piet buiten de muur houden

Rest In Privacy | 28-11-17 | 11:22

Inderdaad goed idee. Meer wegen is meer auto, en dus geen oplossing. Ontmoedigen is het enige dat werkt.

Mali | 28-11-17 | 11:06 | 3

Precies!!
Daarbij gaat het om een proef en lijkt mij het ontmoedigen van gebruik van overvolle wegdelen tijdens de spits helemaal zo verkeerd nog niet.
Maarja ik heb makkelijk praten met 5 minuten (nuja 10 als het echt tegen zit) woon- werkverkeer. En voor een afspraak in Amsterdam pak ik fijn de trein, buiten de spits.

Berbaar | 28-11-17 | 11:27

Nee, meer mensen is meer vervoer. Als de bevolking niet meer groeit zal het verkeer op de langere termijn ook weinig meer toenemen.

kortebroek | 28-11-17 | 11:41

Helaas moet ik voor mijn werk zo'n drie dagen per week in Amsterdam zijn. En daar ik ook regelmatig bij klanten langs moet is openbaar vervoer geen optie. Ik betaal nu al 18 euro per dag parkeergeld en daar komt dan straks ook nog tol bij? Wordt zo wel steeds aantrekkelijk gemaakt om te werken...

Ibu | 28-11-17 | 12:55

Ik zou 'm doen.

Parsons | 28-11-17 | 11:06 | 2

Wurgseks....?
*balletje opgooidt*

Tuborg øl | 28-11-17 | 11:11

oei

BosrandDirk | 28-11-17 | 11:22

Ik zeg doen!

GoedenMorgenDezeMorg | 28-11-17 | 11:05

Prima wat mij betreft. Ik kom daar nog niet al kreeg ik geld toe.

DrumPiet | 28-11-17 | 11:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken