Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Minister van Sinterklaaszaken over busblokkade DemonstratiePieten

Hatsaa! Het Kinderfeest Dat Al Lang Geen Kinderfeest Meer Is Maar De Frontlinie In De Slag Om Nederland staat dankzij de busblokkerende brigade der Bataven Friezen weer eens volop in de Haagse spotlights. Daarom wilde Tunahan 'Grondrecht' Kuzu weten hoe minister van Sinterklaaszaken & Nepnieuws Kajsa Ollongren aankijkt tegen de Onmenselijke Slag bij Joure. Ook Martin Bosma, Han ten Broeke, Emile Roemer, Theo Hiddema, Elbert Dijkgraaf, Selçuk Öztürk en een paar andere Haagse kinderen leggen uit of Jenny d'Arc lekkers danwel de roe de verdient. Dus eerst even afkijken deze kijkvideo en dan vanavond braaf uw schoentje zetten!

Reaguursels

Inloggen

Stel je hebt de dodenherdenking en een stel neo-nazi's wil tijdens de dodenherdenking om 20:00 uur demonstreren, geef je als burgemeester dan toestemming omdat het recht op demonstratie een grondrecht betreft? Volgens sommige politici, zoals bijvoorbeeld Sjaron Dijksma, zou je bij een weigering dan een grondrecht schenden.

Wat burgemeester Waanders (PvdA) fout deed was toestemming te geven aan twee bussen met activisten en met hen sympathiserende schrijvers/journalisten uit de Randstad om in Dokkum een volks- dan wel kinderfeest te komen verpesten. Zwarte Piet is echter niet bij wet verboden en het staat ons in Fryslân volledig vrij om Sinterklaas (of Sint-Piter) te vieren volgens onze traditie. Zonder boeroepers wel te verstaan, want er bestaat geen wettelijk recht om andermans volksfeesten te verpesten. 1

De gulden middenweg was dus geweest dat zij de activisten een andere dag had aangeboden om te komen demonstreren. Dan was er niets aan de hand geweest.

jochum1980 | 22-11-17 | 10:38
-weggejorist-
Ella_84 | 22-11-17 | 14:43
-weggejorist-
Ella_84 | 22-11-17 | 14:46
-weggejorist-
Amelie918 | 22-11-17 | 14:54
▼ 28 antwoorden verborgen

En ondertussen wordt de school van mijn kinderen vol behangen met displays (van supermarkten afkomstig?) waarin onder meer snoepgoed wordt aangeprezen: "Ik wil snoepgoed als mijn maag knort." Het lijkt wel een dependance van de supermarkt. Een snoepje is ok, maar dit slaat alles.

mozaard | 22-11-17 | 10:12

Ik vind het heel kwetsend voor moslimkindertjes als wordt gesuggereerd dat in hun maag een varkentje knort. Dus voortaan: "...... als mijn maag mekkert."

piloot47 | 22-11-17 | 12:55

eigenlijk is het met demonsteren net als met seks: in principe een grondrecht maar als je agressief doordramt verboten. #ikek (da's fries)

49 | 22-11-17 | 09:54

Ik kom zelf uit 020 en ik zeg go Friesland. Het recht van demonstratie is een groot recht maar je moet het ook juist gebruiken. Ik heb vorig jaar een documentaire gezien van Louis Theroux waarin een familie ging protesteren bij begrafenissen van gesneuvelde militairen, om te melden dat ze in de hel komen etc. Blijkbaar is dit volkomen legaal maar ik denk dat de meeste mensen denken dat dit niet echt gepast is. Ik denk dat de anti zwarte piet lobby hier ook eens over zou moeten nadenken. Een paar jaar geleden was een er een demonstratie van zo'n ultra rechtse losers club bij mij in de buurt. Commentaren in de krant, het is zielig voor de allochtonen dat dit in hun buurt wordt gehouden. Demonstratie is uiteindelijk afgelast omdat andere de demonstratie onmogelijk hebben gemaakt en diverse demonstranten hadden aangevallen. Niemand die hier schande over sprak.

zerotax | 22-11-17 | 09:06

Als er door antifa’s een pegida demonstratie wordt verstoord, hoor je niemand over “het grondrecht van demonstratie”. Dan is het gewoon een ludieke actie en wordt er geen woord aan vuil gemaakt door Pauw cum suis. Want: prima actie. Maar owee als het de whitey helpers overkomt. Dus sodeflikker maar lekker op met je grondrecht. De grondwet is er voor iedereen, niet alleen voor de SJWs.

medusa324 | 22-11-17 | 08:55
-weggejorist-
Sofie467 | 22-11-17 | 08:57

Amsterdam versus de provincie - Julius Ceaser vond ook dat het in zijn ogen ongeciviliseerde achterland maar even bij Rome moest horen. Hij stuitte op de Kelten (Galliërs). Ik zie een parallel!

Verder: dat verwijzen naar die rechtsstaat... we zien hier heel duidelijk dat een groot deel van de Nederlanders - in dit geval de Friezen - daar een broertje dood aan. Daarom - een andere uitvinding in de geschiedenis - is er een scheiding tussen van alles (neem bijvoorbeeld Kerk en Staat, maar evenwel de scheiding der machten). Maar nu het lastig wordt, is de aandacht bij velen slechts op de 'rechtsstaat'. Democratische invloed? Weg... democratie is delen in de macht, niet de machtige willen zijn - dat laatste denken ze in de stad teveel.

Kersje! | 22-11-17 | 08:37
-weggejorist-
Sofie467 | 22-11-17 | 08:38

Roemer is de enige die een volwassen standpunt inneemt / statement maakte naar mijn mening. Het punt is de jaarlijks groeiende polarisatie. Dat moet stoppen. Vingerwijzen heeft geen zin. Als de groeiende polarisatie niet stopt is er maar een uitkomst en die is heel echt en heel bloederig.
Wat afgelopen zaterdag is gebeurd is de manifestatie van onderliggende onvrede.
Die blijft groeien totdat zij zo dreigend is geworden dat geweld rationeel en gelegitimeerd is om jezelf, je eigen groep, te verdedigen met alle middelen. Het sint feest kan de katalysator zijn.

ratelaar | 22-11-17 | 08:05
-weggejorist-
Sofie467 | 22-11-17 | 08:12

Klopt. Reden is dat er aan nieuwkomers nooit duidelijk is gemaakt wat de nederlandse dominante cultuur inhoudt, dat er naast je gratis rechten ook een hoop plichten zijn en dat het ene niet zonder het andere komt. Onverstandige korte termijnpolitiek, niet selectief aan de poort en nu zitten we met de zure gevolgen. Buiten de randstedelijke sjw-bubbel zit namelijk niemand te wachten op een verbaal agressieve Dramghanees die ons op onze kosten wil wijsmaken dat wij moeten kappen met een racistische kinderfeestfeest vieren zonder even na te denken of zijn mening wel gewenst/gepast is. Hebben te weinig tegengas gekregen in die sjw-bubbel, dan komt de reactie vanuit de provincie en normaal Nederland inderdaad een beetje koud op je boze bolletje.

Graaisnaaiert | 22-11-17 | 10:46

Als er celstraffen komen breekt inderdaad de hel los.
Dan komt heel Friesland, gewapend met hooivorken en vlegels volgend jaar naar 020 om dáár de boel te verzieken.

mallekater | 22-11-17 | 07:38

Celstraffen, vanwege stilstaan op de snelweg? Terwijl moordenaars een enkelbandje of taakstrafje krijgen? Daar geloof ik echt niets van hoor, allemaal bangmakerij. Want stel je voor dat meer Nederlanders zich nu gaan verzetten.....

Lupuslupus | 22-11-17 | 07:49

Bizar, hoe werkelijk belangrijke wereldzaken aan de oppositie en het kabinet voorbijgaan- bewust of niet- en marginale lekker scorende topics overblijven waar heel veel energie in wordt gestoken. Het journaille gaat hierin lekker mee en daarmee ook hun plicht vergeten.

KomkommermetSla | 22-11-17 | 05:22

Wat is uw definitie van journaille?

photto | 22-11-17 | 05:25

Dan moet je het topic ook links laten liggen en niet reageren. Je voedt namelijk zelf door te reageren de behoefte.

Tapioca pudding | 22-11-17 | 08:24

Je bedoelt die andere identiteit kwesties die wereldwijd spelen. Zoals trump?

Sceptische_autist | 22-11-17 | 09:36

Nou, dat was ut,
Politiek Den Haag met grote woorden, uuuren wilden ze debatteren, uuuren lang zou een wetsvoorstel uitgesteld worden..
Dan toch maar de Friesche methode?

photto | 22-11-17 | 04:47

Bij gebrek aan een filibustertopic: wat een aanfluiting!!! Eerst partijen spreektijd gunnen en ze dan vervolgens op alle mogelijke manieren de voet dwars zetten. En die voorzitter dan die Edgar Mulder de hele tijd letterlijk onderbrak. Blamage. Ze denken dit te kunnen maken in de hoop dat er toch geen hond kijkt. Een PVV’er die opkomt voor het volk, dàt moeten we toch niet willen met zn allen. Bah bah

Robin Hood | 22-11-17 | 04:22

Nha, wanneer er werkelijk wel wat te zeggen was had je je allang geroerd, Robin, denk nu niet dat je heilig bent..

photto | 22-11-17 | 04:29

LOL OT:
Hoofdelijke stemming gevraagd, nha, van de aanwezigen of van de 150.. Hoe laar is ut? 3:27 uur.

photto | 22-11-17 | 03:37

3:37 uur dus

photto | 22-11-17 | 03:38

Afwezig.. dank u..

photto | 22-11-17 | 03:53

OT:
Weer een nieuwe voorzitter; weer tegenstand gezien de interrupties, die 20 uur komen niet vol.

photto | 22-11-17 | 03:13

@Roze_bril_drager | 22-11-17 | 04:26
LOL..
ff luisteren naar de persoon welk vakje ik heb ingevuld hoor..

photto | 22-11-17 | 04:34

@photto | 22-11-17 | 04:34

Dit zag er wel heel voorgeprogrammeerd uit, ofwel Trump ofwel Putin. Maar geen Merkel, Timmermans of Juncker. Mogen we zelf kiezen door wie we genaaid worden ?

Roze_bril_drager | 22-11-17 | 04:54

@Roze_bril_drager | 22-11-17 | 04:54
Lol, ik krijg een beetje het idee dat je me een richting wilt geven, geeft niet, ik bedoel, ik ben al racist, rechts extremist., een extremist, ik discrimineer volgens bepaalde opvattingen, ik ben boer, loop op klompen, ect. ect..
Ik nodig u uit in Leeuwarden om een gesprek aan te gaan, zodat u kunt zien dat we gewoon open en eerlijk hier omgaan met anderen, dat we open en eerlijk een mening geven. Ik nodig u uit om de frisse lucht in te ademen en ons mooie Friesland te zien..

Tjutske,

photto | 22-11-17 | 05:21
▼ 14 antwoorden verborgen

OT:
Nieuwe voorzitter 2de kamer is het niet geheel eens met de inbreng van van een bepaalde partij.
De discussie gaat over het onderwerp waar het over moet gaan.
Mag er nog geluisterd worden naar de inbreng van bepaalde meningen of moet er ook in de 2de kamer een file gaan vormen.

photto | 22-11-17 | 02:48

mee eens

Roze_bril_drager | 22-11-17 | 03:06

We worden gefopt door nep democraten die ineens feiten willen .

Roze_bril_drager | 22-11-17 | 03:12

@Roze_bril_drager
nja, neppers en feiten, hebt u niet gewoon een spindokter nodig om eventuele vragen rechtvaardig te beantwoorden? Ik ben bijna 50+, en ik voel me gediscrimineerd door de flex-wet.

photto | 22-11-17 | 03:23

Stop met de regentenklasse en haar pionen het naratief te laten bepalen!
GeenStijl TV had m.i. veel meer moeten benadrukken hoe hypocriet het Antifa-volk met haar huisnegers is door het bijvoorbeeld over de bezetting van de Erasmusbrug te hebben en/of de nu gaande slavenhandel in Barbarije (sowieso een voorbeeldje van Islamic Innocence). De aanval is in dit soort gevallen vaak de beste verdediging, hoe onsmakelijk dat soms ook kan zijn.

Knoeperd | 22-11-17 | 02:33

www.volkskrant.nl/binnenland/antifasc...
AFA's ook al niet welkom in Hilversum tijdens een huldiging van ex-KNIL militairen.
En wat vinden ze zich weer zielig, de drammers, die de ex-KNLIL militairen wilden beschuldigen van racisme.

Jan Dribbel | 22-11-17 | 01:37

Geweldig.
Antifa scheet in de broek nu want met die gasten van Satudarah valt niet te fucken. Tegen een klein groepje van Pegida hebben ze wel een grote bek maar nu kruipen ze terug in hun schulpje.

klinkklaar | 22-11-17 | 02:55

@klinkklaar
't is wel volkskrant hé. (zie vorig topic)

photto | 22-11-17 | 03:05

Terwijl die mensen eindelijk een huldiging kregen, nu pas, terwijl de helft al dood is.

gato | 22-11-17 | 07:31
▼ 5 antwoorden verborgen

OT:
50+ geeft het na 4 uur al op, ondanks de blablabla was het toch blablabla..

photto | 22-11-17 | 01:26

photto | 22-11-17 | 04:18

U bent van D66 veronderstel ik ? Ik spreek inmiddels een beetje Russisch en hoop dat Putin het hele nep democratie zooitje overneemt. Zoals u weet is er geen een Nederlander die weg wil uit Rusland. Voor mij part worden we geheel Russisch zonder hypocriete regeltjes en nep democratie.

Roze_bril_drager | 22-11-17 | 04:34

@Roze_bril_drager | 22-11-17 | 04:34
u verondersteld, dat mag u, weet wel dat u er naast zit.

photto | 22-11-17 | 04:54

@Roze_bril_drager
Rusland is alleen fijn als je centen hebt. Voor het gewone volk is er weinig. In een ziekenhuis wil je niet liggen, de stroom buiten de hoofdsteden valt om de haverklap uit en op het werk wordt de gemiddelde Rus als slaaf behandelt. Ze kunnen wel trots zijn op hun leiders dat dan wel weer. Als bezitter van een Wit russisch paspoort maak ik iedere vier jaar het vakje rood bij de naam van Batka. Het enige slechte aan West Europa is naar mijn mening de welkom in mijn land mentaliteit

Zatkniss | 22-11-17 | 09:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Kajsa Ollongren vind ik best wel een lekker ding.

Omebert | 22-11-17 | 01:23

Een lekker ding???

klinkklaar | 22-11-17 | 02:41

Ik val ook op serie moordenaressen.

Roze_bril_drager | 22-11-17 | 02:55

Ze heeft niet dezelfde hobbie's als jij.
Ze zit op vrouwengym.

mallekater | 22-11-17 | 07:22
▼ 1 antwoord verborgen

Die grafL... L van de VVD moet ff tijdens een vraag over Zwarte Piet Rusland bashen. Die is zeker ook op zoek naar mooi baantje in Brussel. Gun hem heel veel ellende in z,n toekomst.

memyzelfandai | 22-11-17 | 00:53

"met deze oorlogshitser. "
@memyzelfandai | 22-11-17 | 00:53
We wordt van deze man gezegd dat hij een vredesinitiatief tussen Israel en de Palestijnen op gang heeft gebracht dat nog redelijk ver gekomen is (ik vermoed dat dat degene is geweest dat de Amerikanen vanaf een zeker moment hebben voortgezet en dat uiteindelijk is gestrand op de Palestijnse eenheidsregering). Hij geniet in ieder geval het vertrouwen van beide partijen. Al die zaken zijn lang niet slecht voor een buitenlandwoordvoerder 2e Kamer hoor... Salut!

nickolaas | 22-11-17 | 02:17

gestrand op het vormen van een Palestijnse eenheidsregering moet dat zijn (die werd uiteindelijk door de Israelische regering niet als vertegenwoordiger erkend om mee te onderhandelen.. verder internationaal heeft iedereen die regering gewogen en goed bevonden, in de zin dat er geen vertegenwoordigers in zaten die tot de gewapende tak van Hamas behoord hadden.. EU, VS, Rusland, China, etc).

nickolaas | 22-11-17 | 02:47

Wat moet het zuur voor hem geweest zijn, dat Putin lekker aan koffie drinken was met de president van Syrie.

gato | 22-11-17 | 07:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ken je dat? Er is een aanslag geweest. Busje rijdt mensenmassa in stukken, concertgangers worden aan flarden geschoten en eindigen met hun eigen afgesneden ballen in hun bek, de jonge mannen van een bepaalde bevolkingsgroep neukt de de autochtone bevolking op alle fronten stelselmatig de moeder. Ken je dat dat er dan miljoenen mensen zijn, media, politiek, websites etc etc, die de daders, bevolkingsgroep, de steentijdreligie... als een dolle verdedigen... niet alle dit... niet alle dat..
Waar zijn de sjw-mensen, de aanhangers van die religie, de mensen uit bepaalde bevolkingsgroepen die een keer zeggen: niet alle witte mensen... of dé witte man bestaat niet... wit privilege is een sociale constructie? Never gonna happen. Dat witte mensen elkaar de tent uitvechten en niet allemaal broeders zijn die de teringzooi van elkaar goedpraten... dat is beschaving.

RickTheDick | 22-11-17 | 00:52

Het recht van de democratie geldt hier, voor eens en altijd!
De boel opruien en verzieken is sowieso niet hetzelfde als demonstreren.
Het is bekend dat 80 procent Zwarte Piet zwart wil houden.
Dan moet dat geregeld worden!!
Demonstreren op een andere dag of zo als je het perse wilt of heel ver van het feestgedruis. In ieder geval op een manier dat de normale mensen er geen last van hebben.

klinkklaar | 22-11-17 | 00:51

Weet je wat het verschil is tussen Rusland, China en Nederland en de EU ?
Er is geen verschil dus laat alles maar over aan het politbureau. Wij hebben een zogenaamde democratie en zij ook. Alle Nederlanders die in Rusland wonen willen er blijven, veel Nederlanders die in Nederland wonen willen weg. Ik zie een mogelijkheid van emigratie naar het land van de grootste vijand ooit, Rusland.

Roze_bril_drager | 22-11-17 | 00:47

Respect voor van Rooyen die al 4 uur praat over de wet Hillen.

Roze_bril_drager | 22-11-17 | 00:53

Rechtspraak is mooi, mits goed toegepast. Daar schort het hem nu net aan in Nederland. aangezien justitie de rechtspraak op allerlei mallotige manieren interpreteert, waag ik me er ook maar even als "gewoon" burger. Elke recht stopt daar waar je het recht van een ander tekort doet. Tegenstanders mogen uiteraard demonstreren tegen Zwarte Piet (je moet tenslotte iets doen met je teveel aan vrije tijd). Voorstanders hebben evenveel recht om wel te genieten met hun kinderen van Zwarte Piet in een veilige, niet beangstigende omgeving. Ieder normaal mens wil voor kinderen een veilige omgeving. De tegen demonstratie had beslist niet op een A-locatie gehoeven te midden van kinderen. Dat hier de burgemeester (ongekozen, pvda) volledig heeft lopen blunderen mag duidelijk zijn en zal hopelijk ook gevolgen hebben. Alleen al het besluit van justitie om te overwegen de Pro-Piet groep wel aan te pakken toont al aan dat justitie elk gevoel met de samenleving kwijt is en een volledig van het padje is mbt de interpretatie van de rechten zoals deze in de grondwet staan. Hebben we het nog niet eens over gewelddadige samenscholingen van groepen Noord-Afrikanen, waarbij gewonde agenten vallen en geplunderd wordt. Zoals gewoonlijk trekt politie en justitie zich hier tactisch terug. Misschien hebben ze de indruk dat ze nog wel indruk kunnen maken over de doorgaans iets relaxtere bevolking buiten de randstad.

Ruikbaard | 21-11-17 | 23:55

Ik wou vragen of we voortaan niet Jenny mogen hebben op tv in plaats van Jinek. Dus ook de Verenigde Staten van Jenny en zo. En Jenny in Friensland mag ook! Ik zou het ook niet erg vinden als Mathijs van Nieuwkerk wordt opgevolgd door Jenny. En Jeroen Pauw mag ook.

Ikbeneenzelfbouwer | 21-11-17 | 23:55

Ik snap het niet helemaal de burgemeester heeft de plicht om deze racisten de ruimte te geven om te demonstreren.
Heeft ze ook de plicht om voor die tijd een rondleiding te geven ik dacht het niet hieruit blijkt dat zij als PvdAer twee handen op een buik is met dit schorry morrie.
Als ik haar geweest was had ik gezegd jullie hebben het recht om te protesteren daarin stem ik toe van 07.00 tot 11.00 uur voor uw eigen veiligheid zet ik u op een plaats op het industrieterrein.
Kloeke helden zijn het die met gevaar voor eigen leven een veldslag hebben voorkomen door de weg te blokkeren.
Zij verdienen een lintje ipv vervolging
Ze had ook

botbot | 21-11-17 | 23:44

Ze had ook haar functie kunnen neerleggen wegens incompetentie.

botbot | 21-11-17 | 23:46

Waanders de PvdA burgemeester moet opstappen wegens verregaande incompetentie.
Een schande dat deze vrouw dat anti-Zwarte Piettuig naar Dokkum heeft willen laten komen.

Eendragtmaaktmagt | 22-11-17 | 00:00

Eendragtmaaktmagt | 22-11-17 | 00:00
In haar bekrompen denkraam moest ze die demonstratie wel toestaan.
Anders hadden de AFA's de burgemeester beschuldigd van racisme.
Ddat is voor deugmensen de ultieme diskwalificatie.
Ze trapte erin.

Jan Dribbel | 22-11-17 | 00:08

Zullen we hier een traditie van maken? Op de dag van de intocht van Sinterklaas de wegen vanuit Amsterdam en Rotterdam naar de haven waar de Sint aankomt blokkeren.

Magic Fingers | 21-11-17 | 23:41

Gewoon preventief een muur eromheen bouwen..... we hebben een jaar.

Dulacs | 22-11-17 | 00:07

@Dulacs de bruggen naar Brabant kunnen allemaal open.

Magic Fingers | 22-11-17 | 00:10

En de rest van normaal nederland? Laat die maar stikken? Nee muur om de amsterdam en rotterdam heen...... kunnen we ze binnenlaten wanneer wij willen

Dulacs | 22-11-17 | 00:13

Als ik het allemaal een beetje goed begrijp is de grondwet in Nederland er om burgers te beschermen tegen de overheid. Dit betekent dat als een demonstratie wordt aangevraagd dat de overheid (het bestuur) dat niet zomaar kan weigeren. Maar het betekent niet dat een groep burgers die het op een nette manier probeert te voorkomen hierop kan worden veroordeeld. Dat is dan ook niet waar het OM op inzet, die gooit het op een veredelde file vorming. Maar ik zou voor de zekerheid ook eens controleren of de remweg van de aftandse bussen wel aan de eisen voldoet.

Sqbar | 21-11-17 | 23:29

De Friezen, vrede zij met hen, hebben de amsterdamse zeepbel doorgeprikt op de snelweg bij joure, zie dat maar eens in een aanklacht te formuleren. Een lullige boete op basis van de verkeerswet dekt de lading niet. Dat gaat zelfs de huidige knoeiers & prutsersploeg van het OM te ver. Die zijn nog aan het bijkomen van de Anne Faberaffaire, en de klap voor hun botte harses met een half miljoen petitiestemmers.

De Briemusketier | 21-11-17 | 23:47

Als je de agressieve beroepsdemonstranten zo dicht bij de kinderen neerzet gaan de kinderen nog denken dat het kwaadaardige zwarte- en witte pieten zijn. Raken de kinderen helemaal van streek.

miss error | 21-11-17 | 23:27

Kinderen weten al dat zwarte mensen of zij die zo geschminkt zijn niet welkom zijn op hun feestje.

mallekater | 22-11-17 | 07:23

Marga Waanders had beter moeten weten. Ze had moeten weten wat er bij 'haar' inwoners leeft, ze had moeten overwegen of een demonstratie tussen kinderen een juist moment was, ze had moeten weten dat de komst van deze terreurgroep gevolgen zou hebben. Maar nee, de burgermeester heeft dat allemaal niet gezien en heeft doodleuk toestemming gegeven met alle gevolgen van dien. Waanders is daarom niet geschikt als burgermeester en moet haar functie neerleggen.

BozePaarseMan | 21-11-17 | 23:17

Burgemeesteres Waanders is nu eenmaal slachtoffer van het PvdA-Randstad-Amsterdamvirus. Dit veroorzaakt een nu eenmaal een totale atrofiëring van de noodzakelijke voelhorens die in de haarvaten van de gemeenschap moeten zitten. De gemeenschap die men goed burgermoederlijk zou moeten bestieren.

Geinig, we zullen wel nooit of in de nabije toekomst een gekozen burgemeester krijgen (tenzij Alexander Pechtold vroegtijdig sterft), want als we dat hadden gehad, dan was dit haar laatste ambstermijn.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 22-11-17 | 02:15

Leuk die discussie over de "rechtstaat". Wanneer gaan wij de zaak nu eens eindelijk in proportie bekijken. Zo er 5% van de NLers zijn die tegen zwarte piet zijn, vanwege allerlei kwetsgevoelens of anderzins, en 95% het niet eens is met deze groep, dan is het democratische debat gelopen. Slik je verlies en ga over tot de orde van de dag, ga wat anders doen ipv te blijven doorzeuren. Dat is toch democratie, you win some, you lose some.

LaatmaarLu? | 21-11-17 | 23:12

Even theoretisch, voor mijn part wettelijk: er was een klein groepje in Dokkum, die stonden tegenover de molen, met camera een statement op te nemen. Deze opname kan ik nog nergens ontdekken.
Ergens in mijn geheugen zijn 2 personen van dit groepje ook zichtbaar op de foto's die rondgaan over de blokkade.
Is het dan niet zo dat men voor een deel wél is aangekomen, maar daar te horen kregen dat de demonstratie afgelast was wegens te laat? Maar dat men wel ruimte kreeg om hun "punt" te maken?
Heeft dat clubje wat daar stond niet gewoon eieren voor hun geld gekozen want met te weinig?
Is daarmee niet het recht opgegeven of is er dan niet voldaan aan het recht van demonstratie?

photto | 21-11-17 | 23:11

Hahaha. Die Erdoturk baardmans. "Het gaat om de rechten van de mensen."Ja, als ze dezelfde mening als jou toegedaan zijn. Anders sluit je ze gewoon op.

Speitoptantje | 21-11-17 | 23:03

Erdoturk durft dat vast niet tegen zijn baasje in Turkije te zeggen.
Hier wel, HIER kan hij dat straffeloos doen.

mallekater | 22-11-17 | 07:25

Die Groningers zijn ook een raar volk. Het zijn geen Westfriezen en ook geen Oostfriezen. Ze hebben de laatste tijd meer weg van Diepfriezen.

Oprisp | 21-11-17 | 23:01

Lol !

EA 827 | 22-11-17 | 12:03

Ben gewoon voor zwarte piet en vind dat een kinderfeest niet moet worden verpest door wat beroepsdemonstranten, maar hier wordt wel de weg geblokkeerd. Het viel gelukkig mee, maarhet kon zo maar een kettingreactie zijn, waarbij gewonden en zelfs doden konden vallen. Blijkbaar is het prima om een groep demonstranten tegen te houden waar dan ook, deze Friezen hebbben wel de weg geblokkeerd.

NeetegenPVDADenkSPGL | 21-11-17 | 22:56

Spanarchist +1 ! ende LOL.

De Briemusketier | 21-11-17 | 23:50

Je bedoelt waarschijnlijk een kettingbotsing ? Een incident waarbij auto's plotseling zonder te kunnen anticiperen vol op de rem gaan wat dan weer voor de achterliggende auto's de reactietijd verkleint om adequaat te reageren en af te remmen . Situaties die dagelijks veelvuldig voorkomen en in meerderheid met een sisser aflopen. Precies. Nee zo'n situatie was het niet, geen vol op de remmen, geen kettingbotsing en geen doden. Zelfs geen Sunny door de voorruit. Wat was je punt ook al weer ?

Moresnetunited | 21-11-17 | 23:54

@moresnetunited
Ik heb het uit betrouwbare bron dat jantje smit zaterdag dusdanig van slag was door de gebeurtenissen te Joure dat hij pardoes vergat zijn volgende kersthitsingle te schrijven die naar verluid het komende half jaar de hitlijsten had kunnen domineren. Nog een reden om de Friezen tot het einde der dagen dankbaar te zijn, me dunkt.

De Briemusketier | 22-11-17 | 00:02
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zou het gewoon een tegendemonstratie noemen. Dat zie je wel vaker gebeuren bij aangekondigde demonstraties, niets vreemds meer aan. En op een lokatie die er toe doet en zin heeft, net zoals die discriminatie zaaiers van plan waren.

Als er mensen zijn die achterop een file geknald zijn zouden die wellicht een bij zichzelf te rade moeten gaan welke afstand zij hebben gehouden en met welke concentratie. Het verkeer stond niet abrupt stil, zoals het door de weeks wel vaker gebeurd. En als men niet in Dokkum had willen deminstreren was er helemaal niets gebeurd.

Mark van Leeuwen | 21-11-17 | 22:53

De laatste die over het recht om te demonstreren mag beginnen is die baardturk.Verder is de enige die iets zinnigs heeft gezegd die buitenlandse zaken man.

kzegje | 21-11-17 | 22:53

Is er eigenlijk iemand (serieuze vraag) die mij kan vertellen wanneer en waarom
het eigenlijk zo mis is gegaan met het NRC. Het was toch ooit een heel behoorlijke krant, meen ik me te herinneren.

Dr_Prepper | 21-11-17 | 22:49

Behalve dat ik onder het verkeerde topic zit. Waarvoor excuus

Dr_Prepper | 21-11-17 | 22:53

NRC het graf inpraten is verplicht, onder elk topic!

skoftig | 21-11-17 | 22:58

Lol

Sjeik-Sjotum | 21-11-17 | 23:55

Mosterd na de maaltijd, en gedane zaken nemen geen keer, in tegenstelling tot de bus vol onverdraagzame droeftoeters uit 020, die konden op hun schreden terugkeren. Als kamerlid zou ik mij zorgen maken over de gapende kloof tussen bestuur en bevolking, en de middelvinger die mede aan een stuurloos parlement werdt gepresenteerd. Deze voldongen feiten worden u aangeboden door de bevolking van Nederland, in your face!

De Briemusketier | 21-11-17 | 22:45
-weggejorist-
leo de pejo | 21-11-17 | 22:40

Ben benieuwd hoe deze slinksé demonstreren is een grondrecht politici reageren day after heerlijk avondje 5 december dus. Als d,r voor de zoveelste keer en dit al jarenlang de molestgevallen bekend worden van agressie tegen hulpsinten inclusief hun Zwarte Pieten dan over hoor je ze niet daar op Binnenhof.

william7055 | 21-11-17 | 22:34

Vrijheid van demonstratie versus drammen in uw gemeente. Mooi topic voor de verkiezingen in maart. Weet je alvast welke ellende je kan verwachten of niet

ik.zou.haar.doen | 21-11-17 | 22:33

Ten Broeke maakt van de gelegenheid gebruik om er nog wat Kremlinititis in te pluggen. Wat me ook opvalt is hoe sterk deze politici (als de camera's draaien) pleiten voor de grondrechten van de burgers. Dan wel.
En ik moet Ten Broeke nageven: Sinterklaas gelooft niet meer in volwassenen, althans voor zover ze uit Amsterdam komen.

Memek | 21-11-17 | 22:28

Als er een stad is waar het elke dag Sinterklaas is, dan is het Amsterdam wel.

skoftig | 21-11-17 | 22:39

Sinterklaas en de Pieten zouden liever niet meer naar Amsterdam komen, maar omdat ze dat zielig voor de kinderen vonden......

mallekater | 22-11-17 | 07:26

Die kuzu heeft tijdens dat debat weer eens laten zien voor wie hij in de kamer zit.
Hij vroeg zich af waarom er zaterdag geen arrestaties waren verricht onder die ''extreem rechtsen''.
Maar toen marokkanen de boel afbraken ,nadat ze het wk hadden gehaald ;heb ik helemaal geen vragen gezien van kuzu ,waarom deze personen niet gearresteerd zijn.

p17266141 | 21-11-17 | 22:26

Ja vooral zo door jongens, dat DENK gaat nog eens heeeel groot worden met dank aan types als U en plempsels zoals de Uwe.
Mo de fractiemedewerker heeft vast als een paar screenshots gemaakt.
Lees eens iets van Machiavelli of Sun Tzu.

Berbaar | 21-11-17 | 23:57

Ja = Ga

Berbaar | 21-11-17 | 23:57

Ja Berber, Denk gaat zeker heel groot worden. En ik ben daar zeer bezorgd over. Want het zijn opportunisten wier agenda NIET die van ons land te vertegenwoordigen maar van bepaalde inwoners, meer bepaald inwoners met een bepaalde afkomst. Het woord ideologie leg ik daarbij nog even op de plank.

spinselsinjehoofd | 22-11-17 | 13:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Even over het recht van demonstreren. Laten we nu eens zeggen dat dat onwrikbaar is en dat dat die arme lieve mensen die bus is ontnomen. Niks te arme kinderzieltjes, demonstratierecht is demonstratierecht, en geen ruimte voor halfbakken sentimenten. Mag je dan ook, op een begrafenis van iemand uit het zeer linkse politieke spectrum net buiten het hek met een man of honderd gaan staan juichen en feestvieren met champagne etc.? Ik wil dit alvast even weten.

skoftig | 21-11-17 | 22:26

Wel aanmelden graag. En hopen op een vvd burgemeester. Want de politieke kleur van de burgemeester is hier wel een dingetje geweest

ik.zou.haar.doen | 21-11-17 | 22:32

Hopen op een VVD burgemeester? Zoals Van Aartsen?

Lupuslupus | 21-11-17 | 22:42

Waarom nu plots een Kamerdebat? Het is al heel wat jaren zo dat vermeend extreem rechtse demonstraties zijn verstoord dan wel verboden ivm AFA-acties en dan volgt er nooit een debat.

Franker | 21-11-17 | 22:26

Sfeer was best gemoedelijk op A7. Iedereen was meer met filmen bezig dat er harde confrontatie was. Net een popconcert. Bus was nog niet tegenhouden of fotograaf klapte giga set uit. Op een gemiddeld schoolplein vallen meer klappen. Geen vuurwerk gezien. Insteek was langzaam rijden en vreedzaam. Eerste niet gelukt, tweede wel. Verder hoop polarisatie. Twitter paniek.

ik.zou.haar.doen | 21-11-17 | 22:24

Toch is het weer Ten Broeke die er weer nepnieuws in weet te slingeren.

Pimp my Voortuin | 21-11-17 | 22:24

Ten Broeke schiet met de tuinbroek als katapult gebruikte tampons zo groot als behangrollen tientallen meters ver. Je kunt het bloedspoor volgen van de bron tot aan de mannen in witte pakken en groene decontaminatiewagens.

Petskast | 21-11-17 | 23:25

Wat me wel opvalt is dat mevrouw Simons in al haar wijsheid niet naar voren treedt om de strijdende partijen Bij1 te houden en hen op het hart te drukken het ook eens door háár bril te zien. Of heb ik iets gemist?

Schoorsteenveger | 21-11-17 | 22:20

Haar lasbril met oogkleppen en diversiteitsfilter. Zeker.

De Briemusketier | 21-11-17 | 22:49

Mevrouw Simos is slim, ze merkt dat men bij het geknipt worden stil moet zitten en dat doet zij wijselijk. Kansje is er natuurlijk dat zij broedt op een tegengasopmerking. We zien wel.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 22-11-17 | 02:22

Dan wordt ze ingefluisterd. Geloof niet dat het in haar natuur zit Evocatus.

spinselsinjehoofd | 22-11-17 | 13:11

Tom mag toch best wel eens wat scherper zijn; Aangaande dat wildplassen is er een protest geweest door collectief openbaar te wildplassen op de justitiële papieren, door een club vrouwen. Hoe staat het met het opvolgen daartegen eigenlijk ? En leuker en treffender: Als mensen uit Amsterdam het anders willen dan Friezen en daar moet ruimte voor zijn, dan bedoelt ze dus te zeggen, indien mensen voor volgend jaar een pro Zwarte Piet demonstratie in Amsterdam willen houden dan moet dat kunnen ? Laten we maar vast een vergunning aan gaan vragen het recht is er immers. Toch ?

netniet | 21-11-17 | 22:19

Ik ben verrast dat politiek redelijk de kant van pro kiest. Parallellen met politieprotest, wildplassen, moet je koste wat kost overal mogen demonstreren. Kon slechter.

ik.zou.haar.doen | 21-11-17 | 22:27

Vind het eigenlijk niet meer dan terecht. Als je er een probleem mee hebt is dat primair gewoon jammer dan, het is een traditie die bij dit land hoort. Daar kun je je bij neerleggen, je kunt er gewoon aan meedoen, net als heel veel niet blanke mensen of je kunt je er tegen verzetten want ook die vrijheid heb je.

Er zitten 365 dagen in een jaar, dus er zijn 364 andere dagen waarop je jezelf met je verzet bezig kunt houden. Van de andere kant bezien: Wat behaagt je om tussen kinderen te gaan staan en een feestelijke activiteit gaan staan verzieken omdat je vast wilt houden aan je eigen verwrongen gelijk. Me dunkt dat mensen dit eens goed zat zijn een ook die mensen hebben dat recht.

In de bonus, gevonden aangaande de grondwettelijke bepaling. m.b.t. demonstreren de ontwikkeling van het artikel. De eerste bepaling daterent uit 1798, leesch ende lag na de derde komma:

1798
Artikel 18: Vrijheid van vergadering
Ieder Burger heeft regt, om met zijne Medeburgers te vergaderen, ter onderlinge vóórlichting, ter opwekking van vaderlands-liefde, en ter naauwer verbindtenis aan de Staatsregeling, zonder dat, nogthands de Constitutioneele Gezelschappen, als zoodanigen, met elkanderen over Staats-zaken briefwisseling houden, geschreven aanklagten ontvangen, bij stemming besluiten, of, bij wijze van Corporatie, eenige openbare daad zullen verrigten.

netniet | 21-11-17 | 22:38

Semi O/T we doen nu weer iets kleins voor KNIL, we owe them, en dan wel veel meer geven aan mensen die hun eigen land in de steek laten om hier een Miele te halen, terwijl ze hier niet kunnen brengen met hun kutgeloof en 0 vaardigheden wegens inteelt en andere ellende

Hemmenaar7 | 21-11-17 | 22:15

Dat was nu/zojuist op NPrOPaganda 2

Hemmenaar7 | 21-11-17 | 22:16

Ik kan zelf niet wachten overigens tot de gekozen burgemeester ingevoerd wordt, helaas ten kostte van het referendum. Terwijl het niet ten kostte van had hoeven gaan. Gewoon EN referendum EN gekozen burgemeester.

timmey | 21-11-17 | 22:13

Tja... recht op demonstreren.. Als militair mochten wij {en volgens mij nog steeds) het niet, je nam er een vrije dag voor op.
Dus een "groot"-goed... Voor de beroepsklagers

ymoontour | 21-11-17 | 22:13

Het demonstreren tussen kinderen dat had nooit toegelaten moeten worden. Maar ja de pvda burgemeester luisterd liever naar de chaggie anti pieten met migratie achtergrond en hun consortjes dan naar mensen die een gezellige zaterdag met hun kids willen. De anti pieten hebben al podia's genoeg gehad, uit het verleden bleken de demonstraties uit de hand te lopen. Het tegenhouden van de bussen was meer een genoeg is genoeg signaal dan mensen demonstratie recht afpakken. De burgemeester was verstandiger geweest als ze t net zo behandeld had als de voetbalwedstrijd ajax feyenoord, gewoon ff geen uitclub in de vakken toestaan. Ondanks dat er okk uit supporters zijn die zich wel kunnen gedragen. Iemand nog de comment gehoord van antipiet Afriye? Die had gezegd dat hij niet friesland in mocht om zijn huidskleur, wat dus klaarblijkelijk een leugen is. De locoburgemeester wou ergere confrontatie voorkomen.. maar goed de antipieten zijn he-le-maal geobsedeerd door (hun) huidskleur. Maar demonstreren tegen onrechten in oa Libïe hoor je ze niet over.

timmey | 21-11-17 | 22:08

Bij sharon van dijk moet ik denken aan 2 dingen. De Killery Clinton pedoring Foundation. Waarom heeft zij zoveel geld die kant opgebracht. En aan Suikerziekte.

Mark_D_NL | 21-11-17 | 22:04

Haha!

boccelullus | 21-11-17 | 22:30

En aan MAVO-diplomaas, nijlpaarden en walvissen.
Denkend aan sharon dijksma etc.

De Briemusketier | 21-11-17 | 23:31

Mark_D_NL:
Sharon Dijksma is zo'n beetje het langszittende kamerlid, anders.

mallekater | 22-11-17 | 07:29
▼ 1 antwoord verborgen

KOZP kwam ook niet om te demonstreren, maar om te provoceren. En dat heet in juridisch jargon dan weer "opruiing" en dat mag niet. Case closed.

Bijtendehond | 21-11-17 | 22:02

Check dit filmpje eens : Crazy G over racisme in Suriname
Staat op youtube.

Joris.Driepinter | 21-11-17 | 21:56
-weggejorist-
Kaan78 | 21-11-17 | 21:56
▼ 25 antwoorden verborgen

Kuzu: "Waarom zijn er geen arrestaties verricht? De autoriteiten maken een knieval voor neonazi’s"
Nou eens kijken of dit tot een strafzaak leidt.... nee denk t niet. Maar ik vind het niet kunnen.
Plus het hele demonstratierecht argument gaat niet op, want dat zou dan betekenen dat iedere demonstrant eigenlijk politiebegelijding moet krijgen en iedereen die een trobreed in de weg loopt op de bon komt.
Plus dat het demonstratierecht pas in gevaar is als de overheid demonstraties blokkeerd.. maar goed.

IPNP | 21-11-17 | 21:56

@Kaan78 | 21-11-17 | 22:59
Frappant dat je de termen 'autochtoon' en 'allochtoon' erbij haalt. Die heb je mij nl niet zien gebruiken. Daarbij zijn het meestal - om jouw terminologie even te lenen - de 'allochtone' bestuurders die met zowel maximum snelheden als sowieso het hele stelsel aan verkeersregels hun achterste afvegen. En als je ze daar op aan durft te spreken wordt overduidelijk dat (generaliserend gesproken) de term 'fatsoen' hen al helemaal onbekend is.

Litsehimmel | 21-11-17 | 23:11

Litsehimmel | 21-11-17 | 22:44
Maar dat door de overtreding een kind niet over kan steken en daardoor niet op tijd op school is, en in dit geval besluit de leraar het kind niet binnen te laten. Waarna iemand roept dat de automobilist het recht van het kind op onderwijs belemmert. (maar goed, een vergelijking maken is lastig want dit was dan ook weer een groep met een specifiek doel. Dus het onderzoek van het OM naar strafbaarheid is dan logisch eigenlijk.)

IPNP | 21-11-17 | 23:56

Niet erg snaps van je om van Kuzu enig verstand, kennis van zaken of fatsoenlijke omgangsvormen te verwachten.
Je kan je er over opwinden maar een neonazi denkt nu eenmaal dat iederéén een neonazi is.

mallekater | 22-11-17 | 07:32
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik krijg nu een acute gaapaanval.

KeesRoeiboot | 21-11-17 | 21:56

“If you want your children to be intelligent, read them fairy tales. If you want them to be more intelligent, read them more fairy tales.” Quote van Albert Einstein.
Sprookjes als Sinterklaas + Zwarte Piet zijn OK voor de intelligentie van kinderen. Sprookjes als Sinterklaas + meer meer meer Zwarte Pieten zijn nog beter voor de intelligentie van kinderen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 21-11-17 | 21:51

Iets met "out of the box" leren denken? Hoe toepasselijk. De pakjes piet.

spinselsinjehoofd | 22-11-17 | 12:57

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de anti-piet demonstranten voornemens waren om als ze eenmaal in het daarvoor bestemde vak stonden, luidkeels te gaan roepen dat Sinterklaas niet bestaat. Dat had een immense impact gehad op de tere kinderzielen. De wegblokkeerders hebben dat voorkomen.

Vespucci | 21-11-17 | 21:50

En de tere anti piet demonstranten waren vervolgens door boze Friesen in elkaar gepompt. Had wel aardige drama tv opgeleverd. Ik zie een format voor de Mol.

Pedronegro | 21-11-17 | 21:58

Precies, wettelijk recht om te demonstreren wordt daarna gebruikt om te intimideren en beledigen. Gekwetsten gaan kwetsen. Kinderen nog wel.

ik.zou.haar.doen | 21-11-17 | 22:14

Als je daar een app van hebt of een gezicht, met of zonder persoongegevens. Voel je vrij om op Facebook te plempen. Schijnt te horen.

ik.zou.haar.doen | 21-11-17 | 22:15

Gaan we nu echt nog tot ver in december ouwehoeren over deze scheet in de geschiedenis?

GroenGrasBijBuren | 21-11-17 | 21:46

Berbaar: toen een paar mensen gingen demonstreren op een nieuwe islamitische school, buiten schooltijd, werd er schande van gesproken: niet over de rug van de kinderen.
Dat geldt blijkbaar niet voor links gekkies

Winter_is_coming | 21-11-17 | 23:31

@Litsehimmel | 21-11-17 | 23:18
Grap mislukt wegens te dom of te lui om plempsel na te lezen alvorens op Reaguur! te drukken.
LOL

Berbaar | 21-11-17 | 23:48

@Winter_is_coming | 21-11-17 | 23:31
Hadden die na overleg met de gemeentelijke diensten toestemming om te demonstreren?
Dacht het niet knul.
Appels en tokkies vergelijken.

Berbaar | 21-11-17 | 23:51
▼ 7 antwoorden verborgen

De enige conclusie die je kunt trekken hier is dat de burgemeester in Dokkum een faalburgemeester is omdat ze een confrontatie-situatie dreigde te laten ontstaan. En dat doen PvdA-burgemeesters wel vaker... Ook wanneer Pegida bijvoorbeeld gaat demonstreren. Maar je gaat Feyenoord en Ajax-supporters toch ook niet bij elkaar in het vak zetten!?!
Het staat toch nergens in de Grondwet in welke straat je moet demonstreren? Ga lekker op het Malieveld demonstreren of op het Museumplein of bij de Hunebedden desnoods maar ga niet kinderfeestjes terroriseren!
Wèg met deze burgemeester. 't Is een prutser!!!

Aristotalloss | 21-11-17 | 21:45

Zouden de Dokkumers haar ook gekozen hebben, en herkiezen. Tenminste, als Peggie ze daar het recht toe geeft. Gekozen burgemeester kan toch niet slechter zijn dan dit.

Winter_is_coming | 21-11-17 | 23:28

Het zou mij echt aan mijn hol roesten hoe het juridisch zit. Als ik volgend jaar ergens een draai aan zou kunnen geven en daardoor bij kan dragen aan het plezier in de beleving van de ouders en de kinderen van deze geweldige Nederlandse traditie dan doe ik dat met alle plezier.

tata1981 | 21-11-17 | 21:45

Hee eikel, als je net doet of je een andere taal machtig bent, doe het dan goed. Het moet zijn 'soit'.
En zo lang drummers van 1 zijde, iets onterecht proberen te verbieden/veranderen, hoort dit helemaal niet de categorie 'onderhevig aan natuurlijke verandering'.
Echt slim ben je niet, hè?

Baski | 22-11-17 | 02:28

Drummers = drammers (klote autocorrect)

Baski | 22-11-17 | 02:29

@Baski | 22-11-17 | 02:28 Het lijkt er op dat waarde mevrouw of heer Berbaar van de kast het bed is ingekropen, dus richt ik mij maar even tot u - met wie ik op dit moment helaas uw eindconclusie moet delen.. Wat denkt u trouwens: doelde ik op het werkwoord surfen of trollen? Voor allen een fijne nachtrust gewenst in ieder geval...

VP732 | 22-11-17 | 02:56
▼ 10 antwoorden verborgen

prachtige kerel, Hiddema. Die eerste reactie: heel Ad rem " dat laatste recht bestaat helemaal niet".

verder: dat gejammer van ozturk over demonstreren als grondrecht. Ja klopt, maar heeft dan ook bv pegida dat recht? Hebben ze gehad, van de overheid, maar dan kwam extreem links dat recht wel even verzieken en onmogelijk maken.
Ook niet zo' n fijne club maar ja als we het recht op demonstreren voor iedereen laten gelden ( lijkt mi heel goed) dan mag links zich eens goed in den spiegel bekijken en dan schaamrood worden.

Nuuk | 21-11-17 | 21:45

Protesteren. Dat is wat kleine kinderen doen, als hun moeders in de supermarkt hun favoriete snoep niet wil kopen. Dan gaan ze colaflessen omgooien en schreeuwen. Want dat is wat protesteren is; zoveel mogelijk overlast veroorzaken, totdat je je zin krijgt. De Friezen hebben dat inhoudsloze gejank van dat stel verwende kleuters terecht een halt toegeroepen. Schreeuwen en janken doe je maar tegenover een spiegel of een muur, niet op een kinderfeest.

KeyofKnowledge | 21-11-17 | 21:45

Hulpeloos hoe de ene een wildplasser er bij haalt en te doorzichtig hoe de andere meteen begint over gifgas in Syrië en het "gevaarlijke" Rusland.

WirMachenMusik | 21-11-17 | 21:44

ok, muv rusland

lovekila | 21-11-17 | 21:51

ja, ze wilde gaan kijken naar wildplassers. dat vind ik dan weer vies.

ivanhoe bergs | 22-11-17 | 00:22

Nou ja, zij met haar bovengemiddelde interesse in vrouwen heeft daar natuurlijk wel wat extra affiniteit mee. Vond deze reactie van Ollongren best redelijk, maar goed, woorden en daden. We wachten af.

Graaisnaaiert | 22-11-17 | 10:31
▼ 1 antwoord verborgen

Twaalf agenten zijn gewond geraakt, auto's verbrand, winkels geplunderd. Daders: Marokkanen. Nul arrestaties, niets aan de hand, doorlopen.
Friezen houden racisten tegen die kinderfeest willen aangrijpen om racistische rellen te stichten. Linkse leeghoofden schreeuwen om arrestaties.

Het ergste is dat de racistische deugmensch de term 'meten met twee maten' durft te hanteren.

Jack Jersey | 21-11-17 | 21:43

Ik sluit me aan bij toetssteen | 21-11-17 | 22:10.

zwarte_weduwe | 21-11-17 | 22:17

Dan sluit ik me weer aan bij zwarte weduwe want heeft gelijk

Moresnetunited | 21-11-17 | 23:28

Ik wil in deze polonaise wel aanhaken.

Verder: we zouden een GS-database moeten aanleggen, soort van commons met citaten, harde data, tag's en dwarsverbanden gaan leggen. Geloof me: dat gaan we nog hard nodig hebben in de nabije toekomst.

spinselsinjehoofd | 22-11-17 | 12:49
▼ 1 antwoord verborgen

Vooral dat OM is een oikofobe organisatie.... Vrouw Justitia is een halfblinde hoer geworden..

knerf | 21-11-17 | 21:42

ja als je er geblindoekt door 100-den word genomen...

lovekila | 21-11-17 | 21:50

Is een blokkade van een snelweg niet ook een demonstratie?!? Bestaat daarmee niet voor beide een recht op demonstratie? Wordt daarmee niet het hele dilemma gelijk paradoxaal?

Feynman | 21-11-17 | 21:39

Vorig jaar in Rotterdam gingen de KOPZ toch ook ineens ergens anders protesteren zonder toestemming? Toen was dat toch ook een grondrecht?

HA, BIER!1! | 21-11-17 | 22:30

In Catalunya, iedere donderdag een demonstratie van ongeveer 15 man op de snelweg, Zie de mosos nooit optreden, weet niet waarom, maar iedereen denkt , we wachten wel in de file. Ze gaan wel weer een keer weg..

gato | 22-11-17 | 07:51

Feynman | 21-11-17 | 21:52
Ik meen toch dat u zich vergist gezien het verhaal dat de anti-pieten niet meer op tijd zouden kunnen zijn...
Misschien is vergunning niet het juiste woord. Het zal dan ook wel niet gaan om de grondwet, maar om de gemeentewet. Iets met de plaatselijke verordening die bepaalt dat voor dit soort evenementen vooraf ontheffing aangevraagd moet worden?
Hoe dan ook, Waanders heeft een soort van toestemming gegeven die ze niet had moeten geven. En als niet, dan had ze nog de mogelijkheid moeten aangrijpen het op te verbieden uit oogpunt van openbare orde en veiligheid (dat geen kindjes overreden worden door moslimterroristen vind ik een hogere prioriteit hebben dan het polariserende, amerikaanse SJW-prietpraat aan te horen van een handjevol verwarde uitkeringstrekkers).

Rommelende Onderbuik | 22-11-17 | 08:21
▼ 8 antwoorden verborgen

Kasja Ollongren is wel goed geïntegreerd vind ik. Accentloos Nederlands en helemaal verkaasd.

keestelpro | 21-11-17 | 21:37

Als iemand vraagt aan haar: welke nationaliteit heeft u? Zegt ze dan Zwedelander of Nederzweed?
Het maffe is: jij en ik mogen in Europa geen tweede paspoort aanvragen. Mocht je in een gekke bui Belg willen worden moet je kiezen. Waarom zij, en al die anderen niet?

Winter_is_coming | 21-11-17 | 22:32

@winteriscoming
ik vraag me ook af hoe dit kan. Heb zelf kennissen uit o. a. Spanje en Australië en zij moesten (al weer jaren geleden) verplicht kiezen welk paspoort ze wilden behouden.

Ben Hetzat | 22-11-17 | 13:09

Misschien moet je daar dan maar eens eventjes op gaan Googelen.
Er zijn namelijk meerdere situaties waarbij het is toegestaan om geen afstand te doen van het eerste paspoort als je genaturaliseerd wordt tot Nederlander.
Misschien valt deze mevrouw hier ook onder (net als mevrouw Pikindewind)

Majoor Pikindewind | 22-11-17 | 16:56
▼ 6 antwoorden verborgen

De demonstratie zoals gepland was onwettig.
Ook kinderen hebben rechten :
Artikel 3

1 Bij alle maatregelen betreffende kinderen, ongeacht of deze worden genomen door openbare of particuliere instellingen voor maatschappelijk welzijn of door rechterlijke instanties, bestuurlijke autoriteiten of wetgevende lichamen, vormen de belangen van het kind de eerste overweging.

monokul | 21-11-17 | 21:36

Ik ontken het demonstratierecht niet, een groit goed in een vrije samenleving. Waar ik weinig over hoor zijn vragen aan KOZP en die rooie burgemeester: Waarom in Dokkum? Waarom TIJDENS de intocht? Een andere plaats/tijd had niets afgedaan aan het grondrecht.

Winter_is_coming | 21-11-17 | 22:29

Morgen maar 'ns aangifte doen tegen deze falende PvdA-burgemeester', dusss...

Aristotalloss | 21-11-17 | 22:30

Misschien dat hier op GS een aangifte formuliertje kan komen, Standaard.
Ondertekenen bij kruisje ?

monokul | 21-11-17 | 22:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik las net op DDS dat er een celstraf van enkele maanden dreigt voor de Friezen. Zum kotsen. Nu staat het deug OM weer vooraan om de Hollander aan te pakken. Maar als marrokanen een halve stad afbreken en de politie belagen gebeurt er niks. Het lijkt wrl of de overheid onze vijand is.

shimanski | 21-11-17 | 21:36

Is ook. Dit zat erin nu duidelijk is geworden dat ze hen niet in de portemonnee kunnen raken. Walging idd.

Montesquieue | 21-11-17 | 22:20

@shimanski, gaat nog wel een klus worden om even de kentekenplaten te vervangen terwijl de pliesie op duizendmiljoen punten op de weg camera's heeft hangen en de gegevens vier weken mag vasthouden. Beetje googlen in de pliesiedatabase op Escort en ping! Daar is ie. Burgerlijke ongehoorzaamheid moet minitieus gepland worden.

Winter_is_coming | 21-11-17 | 22:26

Gaat niet gebeuren, celstraf. Wacht nou maar gewoon rustig af. Het OM zal iets moeten doen om een signaal af te geven dat eigenrichting niet gewenst is, maar ik vermoed dat dat vooral symbolisch zal zijn.Er is weinig tot geen sympathie voor KOZP onder 99,9% van de bevolking, de rol van de burgemeester in deze was ook vrij dubieus en er was nog niets met wie en wie geen vergunning om te demonstreren had.
Mijn conclusie luidt dat Nederland Zwarte Piet wil en schijtziek is van het gezeik om elke keer weer als racistisch te worden weggezet. En die figuren in een buitenwijk in Amsterdam die Sinterklaas vierden op een kameel? Alleen maar prima. Staat niet in de Koran, toch deden ze mee met een Hulpsinterklaas uit de woestijn. Alleen maar goed. Maar laat de traditionele landelijke intocht alsjeblieft gewoon traditioneel Nederlands blijven, met happy Zwarte Pieten en blije kinderen..

Graaisnaaiert | 22-11-17 | 10:25
▼ 6 antwoorden verborgen

Ben nog steeds blij dat Deugend Nederland een Kinderfeest aangrijpt om haar punt te maken. Groter kan de afkeer niet worden.

skoftig | 21-11-17 | 21:36

Geldt voor beide partijen.

DrumPiet | 21-11-17 | 22:17

Als er celstraffen komen dan breekt pas echt de Hel van het Noorden los
Fryskenvry

fryskenvry | 21-11-17 | 22:19

Celstraffen vanwege de rijweg blokkeren? hahaha. Rechters hebben zich te houden aan het Wetboek van Strafrecht en het Wetboek van Strafvordering.

Lupuslupus | 21-11-17 | 22:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken