Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoofddoekjespartij GroenLinks stelt kamervragen na schokkende Nieuwsuur-repo over islam-gif

Nee maar! GroenLinks ook al RedPilled. Dat we dit toch nog mogen meemaken op onze oude dag (14 is op het internet al poepiebejaard, immers). GroenLinks heeft ook eens ingezien dat het monsterverbond van progressief links en conservatief moslimrechts toch niet helemaal handig blijkt en stelt nu gewoon kamervragen over het toenemende salafisme in Nederland. Wel alle kaakklemmen op een stokje. Zelfs onze sheikwatch-evergreen van de gendergesegregeerde islamclubs op de Vrije Untergangsdesabendlandesiteit komt voorbij. Nieuwsuur terugkijken kan trouwens hierrrrr en een bloedeloze, volstrekt naïeve samenvatting van de opkomst van de Zwarte Kraaien met vriendelijke algoedprater JJ de Ruiter kan daarrrrrrr. Nu gaan we verder even heel verdrietig zijn voor de mensen die werkelijk denken dat muziek een vreselijke zonde is. Wat een leeg en tragisch kutleven heb je dan zeg. 

Reaguursels

Inloggen

Zich niet laten kappittellen en het ware gezicht van de religie van vrede proberen te marginaliseren.
Dapper gevraagd namens en in het belang van het Nederlandse volk (of onbekende belangengroep). Voor straf en eigen bestwil een kamer delen met Greet, is misschien nog wel gezellig ook.
Zal 'm leren om onschuldige gelovigen in het harnas te jagen.

hallevvezool | 21-11-17 | 20:25

Omdat die lui toch als moslims worden bestempeld zijn ze ernaar gaan leven,geef ze eens ongelijk.Als het niet kan hoe gaat,dan gaat het wel hoe het moet.

kzegje | 20-11-17 | 18:25

Maar wat nou de grap is: bij heel heel heel veel muziek hebben ze nog gelijk ook. Neem de rap, wat een agressie vaak. En daarnaast veel sensueel en ultragoedkoop effectbejag. Dus, hoewel ik hun geloof niet deel, vind ik toch dat ze ergens een punt hebben.

Francieux | 20-11-17 | 17:42

Het was een zeer open, eerlijk en verhelderend betoog van JJ de Ruijter.
Niets tegen in te brengen. Eindelijk iemand die met verstand het probleem uit de doeken doet. En het is ECHT een probleem, wat razendsnel groeit.

De waard zijn gast | 20-11-17 | 17:07

Waarom is er nou niemand in dit land die deze jihadistische, salafistische idioten zegt dat ze moeten opzouten naar hun eigen rare land?

mallekater | 20-11-17 | 15:52 | 1

Allemaal bang voor een leven als Salmon Rushdy.

Reaganmania | 20-11-17 | 16:57

Intussen, in Rotterdam, wordt over een wijfje dat expliciet als een extreme moslim bij de politie wil goedgesproken dat ze dat doet.
We gaan echt naar de kloten, écht.

mallekater | 20-11-17 | 15:44 | 1

Jeugdjournaal belichtte alleen haar kant van het verhaal. Ik moest mijn kind omwille van de balans na het item uitleggen waarom de politie een hoofddoekvrij beleid heeft en dat dat best verstandig is.

Paljas | 20-11-17 | 20:21

En toch geloof ik het niet. Ik geloof niet dat GL dit oprecht meent of dat het echt doorheeft waar het om gaat (mohammedanisme (of 'islam' zoals sommigen het nog foutievelijk willen noemen) is een politieke ideologie). Ik maak de naïviteit van GL'ers dagelijks mee. Nee, die zijn te ver heen. Die zijn te vervuld van zelfhaat dat ze ooit iets of iemand anders ergens van willen beschuldigen. Want alleen wijzelf zijn schuldig..

afikoman | 20-11-17 | 15:39

Islam is een gevaarlijke ideologie. Zo gevaarlijk met brainwashing dat zelfs Hitler jaloers was.

Schepvogel | 20-11-17 | 15:14 | 1

Shhhht.
Islam = vrede.
Dat had je toch de laatste twintig jaar wel kunnen zien??

";)))

mallekater | 20-11-17 | 15:47

Ik luister ook niet naar die hedendaagse kut Rapper muziek, wanneer worden de golden oldies verboden ??

Drake1950 | 20-11-17 | 14:32

Over het gif van de moderne maatschappij gesproken... Ik zag op Youtube het filmpje "In France, Muslim Men Stop Women Being Outside". Over hele door moslim mannen overgenomen wijken in Frankrijk waar op straat geen vrouw meer te bekennen is omdat het ze door hun man verboden is om nog buiten te komen. Ze mogen enkel nog openbare gelegenheden betreden die verband houden met huisoudelijke taken. Wie durf er nog te beweren dat die vrouwen vrij zijn en niet onderdrukt worden?

Lampenist | 20-11-17 | 14:26 | 1

Ze hebben ook eens iets met een verborgen camera gedaan. Een paar vrouwen die in zo'n wijk een lokaal café instapten. Ze werden er nog net niet uit geknuppeld maar de commentaren van diverse 'heren' liet niets aan de verbeelding over;
- www.telegraph.co.uk/news/2016/12/17/fr...

Sjefke7807 | 20-11-17 | 15:19

Ach, religieuzen in het algemeen en Moslims in het bijzonder hebben toch al poepsaaie kutlevens. And then they die, en verwachten een hemel. Gefopt!

Brou Is Back | 20-11-17 | 14:26 | 1

Als ze doodgaan verwachten ze niks meer. Dan is de schakelaar uitgezet.
Als een computer wordt uitgezet, berekent die ook nog niet even om te kijken of er toch een andere uitkomst is.

Ikdachthetniet | 20-11-17 | 14:34

Links die de dagelijkse werkelijkheid van hun eigen handelen ziet en daarna geschokt is............ hahahahahahahaha. Hoe sneu wil je het hebben. Normale fatsoenlijke mensen ervaren deze misstanden al een jaar of 30. En nu komen aankakken ? Flikker toch op. Het tijd is niet meer te keren en eerlijk gezegd gun ik de gutmensch hun verrotting wel.

Rest In Privacy | 20-11-17 | 14:10

Na het zien van de reportage vraag ik mij (nog steeds) één ding af: waarom zijn ze nog steeds hier? Alles waar Nederland voor staat is in hun ogen verderfelijk, duivels en slecht. Waarom wil je daar dan tussen blijven wonen? ik zou dan z.s.m. naar een gebied verhuizen waar zo veel mogelijk gelijkgestemden wonen, M.a.w. een islamitisch land!

Wat me ook opvalt dat ze nagenoeg allemaal westerse kleding dragen, op Nikes lopen e.d. en van westerse technologieën gebruik maken zoals smartphones. Aleen daarom is de islam al zo hypocriet als de pest. Als grote voorbeeld de rijke oliestaten waar de islamitische olieboeren in weelde leven met alleen maar westers comfort, in westerse gebouwen (wolkenkrabbers) wonen, in peperdure westerse auto's rijden en noem het allemaal maar op.

En dat agenten bij de politie nu gewoon hoofddoeken mogen dragen, en dus niet meer een neutrale uitstraling hebben, vind ik extreem zorgelijk. Ik zou echt niet bij een staandehouding door zo'n copvod worden aangesproken of de les worden gelezen. Sodemieter op!

Ik denk dat er een hoop "situaties" gaan ontstaan dat mensen het niet pikken door een copvod te worden aangehouden en/of aangesproken.

Ikdachthetniet | 20-11-17 | 13:50

Partijen als GL en de PvdA hebben jarenlang e.e.a. openlijk gefaciliteerd. Iedereen die er toch wel bedenkingen bij had kreeg onder uit de zak. Toen wijlen Fortuyn dit probleem aankaartte viel heel deugend Links Nederland over hem heen en betaalde hij de hoogste prijs, zijn leven. Toen Wilders 13 jaar geleden ook iets dergelijks opperde was hoon en spot zijn deel. Ook Wilders betaalt nog steeds een hele hoge prijs voor zijn gelijk. Nu zien we steeds openlijkere afkeer van dit land en haar inwoners. En nóg slaapt men in Den Haag rustig verder. Vorige week had Tante Ebru een ijzersterke video column naar aanleiding van de rellen die ontstonden na de plaatsing van Marokko voor het WK. Haar woorden; "Dít is hoe islamisering eruit ziet!" Lezen we mee daar in Den Haag?

Sjefke7807 | 20-11-17 | 13:27 | 3

" waarom zijn ze nog steeds hier? Alles waar Nederland voor staat is in hun ogen verderfelijk, duivels en slecht. Waarom wil je daar dan tussen blijven wonen?"

Antwoord: easy money.

Dr_Johnson | 20-11-17 | 14:12

Oops! Shit! Sorry, Sjef, mijn comment had onder dat van ikdachthetniet hyieronder gemoeten. Verkeerde reageerknop gedrukt.

Dr_Johnson | 20-11-17 | 14:14

Ze zijn in het Westen vanwege de mogelijkheden om zich snel uit te breiden en gedachtegoed te kunnen verspreiden. En de kinderbijslag en toeslagen rinkelen vrolijk door terwijl die nieuwe kinderen allemaal straks in de rij staan zich met geweld af te keren van hun gastheer. Exact de definitie van een parasiet overigens. En de gastheer vindt t allemaal wel prima en houdt zich verre van een antibiotica.

Spaanse Peetvader | 20-11-17 | 15:18

Wat ik me afvraag is warom ze niet gewoon weg gaan.
Ga naar een land waar je helemaal uit je dak kan gaan met BZM.
Band Zonder Muziek.

klinkklaar | 20-11-17 | 12:58

Zelden iets van een grotere achterlijkheid gezien dan dit wat ik nu heb gezien. Genetische achterlijkheid, daar lijkt het op. Deze mensen mogen wat mij betreft worden opgepakt en naar een of andere oosterse zandbak worden vervoerd en snel aub. Mag ik gvd een emmer aub!?

PijlVader | 20-11-17 | 12:41

Jaar of acht geleden werden er in Duitse grotten objecten gevonden. Ze zijn 35000 tot 40000 jaar oud. Er zijn wel vaker oude dingen gevonden... honderden even oude grotschilderingen in de grotten van Lascaux, Chauvet en Cussac bijvoorbeeld. De objecten uit die Duitse grot zijn ook zeer bijzonder. Beeldjes van leeuwen, bizons, paarden, vogels en mensjes met de kop van een leeuw, en een venusbeeldje... een vrouw met enorme dikke tieten. Oja, ook een aantal fluiten... muziekinstrumenten van 40000 jaar oud dus... 38500 jaar ouder dan Mohammed. Anyway, we moeten mee met de tijd, aanpassen, verrijken, verbinden, leren, openstaan, luisteren, gehoorzamen. En dus stoppen met muziek. Kick out muziek. Misschien een idee om al die grotten democratisch op te blazen?

RickTheDick | 20-11-17 | 12:35 | 1

Inderdaad is muziek al sinds de oertijd een manier om in hogere sferen te komen. Ook om spotdichten te maken,waarschijnlijk de reden waarom Mo het verbood (meezingers tegen de Perfecte Slavendrijver zouden wel eens kunnen blijven hangen).
Voor de volledigheid moet gezegd worden dat er meer religies tegen muziek dan wel instrumenten zijn/waren (b.v. Calvijn wilden geen instrumenten tijdens de dienst), net zoals politieke stromingen van verscheidener aard (b.v. de Internationaal Socialistische dictaturen verboden Westerse popmuziek).

Knoeperd | 20-11-17 | 13:57

Ik denk dat we het straks nog veel erger krijgen. Geen moslima waagt het nog zonder hiofddoekje te lopen want het is nu officieel. Hoofddoekjespolitie komt eraan!

Hadena | 20-11-17 | 12:31 | 3

Dit zijn juist de momenten om een ommekeer te bewerkstelligen.
Want nu wordt het gevaarlijk dus is actie geoorloofd.
Dus ook door de media en de overheid. De ogen sluiten kan gewoonweg niet meer.
Een vodcop zou de gemoederen teveel ophitsen. Ik verwacht eerder meer verzet juist. Maar ik kan me goed vergissen natuurlijk.

klinkklaar | 20-11-17 | 12:43

Weet het niet, de boven ons gestelden proberen te snel te veel er door te drammen, waardoor de schellen van meer en meer mensen van de ogen vallen.
Zo zijn b.v. de Polen zo streng tegen islamisering niet door ‘provincialisme’ maar omdat al hun gastarbeiders zien wat voor een puinhoop er hier in het Westen van de eigen cultuur en voor de eigen bevolking er van is gemaakt door foute migratie.

Knoeperd | 20-11-17 | 14:03

Dat gaan nog leuke filmpjes worden bij Wegmisbruikers van mensen die het niet pikken door een copvod de les gelezen te worden.

Ikdachthetniet | 20-11-17 | 14:30

Karel van Wolferen legt op Cafe Weltschmerz uit hoe de eerste getuigenissen (opgenomen door de BBC) en de cockpit met boordkanon gaten buiten het MH17 onderzoek worden gehouden. Er wordt bewust een blinde vlek voor gecreëerd. Op vergelijkbare wijze worden blinde vlekken gecreëerd voor de islam, die daadwerkelijk buigt voor Allah. Zo krijg je in Nederland de tegenstelling tussen aan de ene kant: de blinde vlek wrijvers, die nu nog over mediale macht beschikken, en aan de andere kant degenen die kritische waarheidsvinding voorstaan.

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-11-17 | 12:25

Beangstigend. Dat woord omschrijft het best mijn gevoel bij het bekijken van deze rapportage.

Debielen die zich serieus afvragen hoe ze van hun "muziekverslaving" af kunnen kicken, en meisjes die na keuze voor de hoofddoek zich afvragen wanneer ze zullen stoppen met het dragen van een spijkerbroek omdat die hun vrouwelijke vormen toch nog teveel laat zien. Vrijwillig een achtergestelde positie tov mannen innemen (apart achter in de zaal achter de mannen zitten), dat doen ze al als een automatisme.

Zo begint het en het eindigt bij de Laura H's en Ilham's uit Gouda die naar het kalifaat afreizen om daar islamitische huwelijken te sluiten met koppensnellers (en waarbij ze ook probleemloos van de ene "strijder" naar de andere "strijder" doorgegeven kunnen worden).

De vijfde colonne van ons vijandig-gezinde, wezensvreemde godsdienstwaanzinnigen groeit gestaag, en de overheid doet niks: de grenzen blijven maar open voor steeds nieuwe tsunami's "vluchtelingen" - de meeste van de muzelmanse persuasie - en de Syriëgangers zijn na de val van het kalifaat in principe gewoon weer welkom in Nederland. Ze worden hooguit een beetje "gedebrieft", krijgen dan een "straf" die gelijk is aan hun voorarrest, worden vrijgelaten en kunnen weer in alle rust van een uitkering en toeslagen gaan leven.

Pim Fortuyn, Bruce Bawer, Karen Jespersen/Ralf Pittelkow, Pat Condell, Geert Wilders, Wim van Rooy, Arthur van Amerongen, Douglas Murray, etc, zijn de Cassandra's die al vele jaren waarschuwen tegen het gevaar van de islam voor de westerse beschaving. Maar net als Cassandra bij Homerus worden ze door niemand serieus genomen (nou ja, tot het moment dat het te laat is).

Dr_Johnson | 20-11-17 | 12:22

Het is gewoon een geestesziek volk.
Het maakt niet uit hoeveel redelijkheid, vooruitgang, technologie, democratie, vrijheid, gelijkheid en westerse waarden je ze naar hun hoofd slingert het komt met geen mogelijkheid binnen in die eigenwijze domme koppen van ze.
Ht lijkt bijna genetisch bepaald, het weigeren na te denken en jezelf te geselen met dit verschrikkelijke gedachetengoed.
Geen muziek luisteren. Hoe ziek ben je om te geloven dat dat een prë is.
Waarom bestaat er muziek als allah niet wilt dat je er naar luistert?
Muziek hoor je al als je naar een zingende vogel luistert. Het beste lijkt me dan om bij voorbaat iedere vogel maar de nek om te draaien voordat je je laat verleiden door zijn duivelse gezang.
Allah is toch zo perfect. Maar je moet jezelf letterlijk beschermen tegen alles wat god verboden heeft maar toch op aarde bestaat en wat notabene door hemzelf is gecreeerd volgens hen.
Wat een ziek onredelijk triest volk is het toch.

klinkklaar | 20-11-17 | 12:19
-weggejorist-
Nelis SplitBloes | 20-11-17 | 12:07 | 2

Het westen dient blijkbaar vernietigd te worden. Respect is éénrichtingsverkeer. Alles vanuit de islam moeten wij prachtig vinden. Maar homo's, naaktschilderijen, alcohol, broodjes ham, de mijter van Sinterklaas, grappen over de islam, paaseitjes, in je blootje douchen, vrouwen met lange haren, joden ... allemaal verboden. En de staatsmedia knikt goedkeurend. Bang om niet politiek correct te zijn. Alles maar nuanceren. Alsof het volk dat niet doorheeft. Het toeteren van de stasi uit de ivoren toeren is voorbij. Wen er maar aan.

Kamervraag | 20-11-17 | 12:06

Zihni Ozdil? Dat was de Rotterdamse professor die schreef: “Wat dat betreft is het achterland van Nederland een soort polderversie van de film Deliverance: volstrekt bekrompen provincialen die hun eigen tradities – diefstal, verkrachting, moord – altijd afwenden op ‘hun’, de mensen van buiten, het liefst mensen die een andere kleur hebben.” (zie www.doorbraak.eu/deliverance-in-eemnes... )

Maar als het zo uitkomt, zijn moslims óók al niet in orde. Ik krijg geen hoogte van die man.

Rest In Privacy | 20-11-17 | 12:00 | 2

Zegt het fenomeen Taqiyya u iets?

Sjefke7807 | 20-11-17 | 13:22

De man zit met zichzelf in de knoop, komt wel vaker voor (bv Tofik Dibi).

Knoeperd | 20-11-17 | 14:04

Karl Marx: "Religie is de opium van het volk".

Mazoeza: "Mohammedanisme is de crack-cocaine...."

Mazoeza | 20-11-17 | 11:58

Ik heb geen Nieuwsuur-reportage nodig om te concluderen dat de moslim gemeenschap hier segregeert. Sterker nog, dat weet het grootste deel van oorspronkelijke bevolking van Nederland al jaren en jaren. Er zijn lieden die het ook al jaren en jaren roepen maar die worden stelselmatig gepolariseerd.

BozePaarseMan | 20-11-17 | 11:57

De grondwet van Australië stelt dat personen met een dubbele nationaliteit geen functie in het parlement mogen vervullen! Zou een hoop ellende uitsluiten!

Lexus01 | 20-11-17 | 11:57

"Ze moeten heel erg bewust zijn van het feit dat ze met bepaalde beslissingen die ze maken in hun leven, misschien bepaalde deuren kunnen sluiten. "
Hoezo, ze kunnen er later toch een jankverhaal van maken dat het allemaal aan de racistische Nederlander ligt. Dat doen de Syriegangers ook en voor hen staat de huurwoning al klaar.

Stijlloze nick | 20-11-17 | 11:55

Nu het te laat is krijgen ze eindelijk eens door welke schade ze aan het vaderland van hun kinderen hebben aangericht.

moitambien | 20-11-17 | 11:51

Die Ozdil is veel intelligenter dan flatcaracter Klaver. Dat gaat nog botsen.LOL

Rest In Privacy | 20-11-17 | 11:33

Ali Houri: "Ze moeten heel erg bewust zijn van het feit dat ze met bepaalde beslissingen die ze maken in hun leven, misschien bepaalde deuren kunnen sluiten. "
Aan de kamervagen ontbreekt de vraag:
Kan een uitkering gestopt worden als men bewust keuzen maakt waardoor bepaalde deuren gesloten blijven.

bodemloos | 20-11-17 | 11:29

Als je je als media organisatie (in een titel van een artikel) nog moet afvragen of religie (in dit geval die met de i) staat voor segregatie. Dan snap je 1: niet waar religie op gebasseerd is, en 2: heb je vooral de afgelpen 17 jaar moedwillig eenzijdige berchtgevingen zitten overtypen/ verspreiden.

Maar niet getreurd, tientallen adviesbureaus, denktanks, 'wetenschappers' en 'experts' kunnen de komende 5 jaar weer jubelend verder.

litebyte | 20-11-17 | 11:25

Ah. Groenlinks is een van de linkse partijen die geloofden dat zij moslims als stemvee aan zich konden binden, in de ruil voor het geld van de Anderen. Dan krijg je ook als eerste de apen uit de mouwen te zien.
Niet dat ze er iets van (willen) leren, maar toch leuk als weetje.

Jan Passant mk2 | 20-11-17 | 11:23

Die mensen doen niks verkeerds, het is hun eigen keuze om te willen denken dat ze een beter mens worden door zich te houden aan bepaalde stompzinnige regels. Als het goed voelt voor ze, be my guest.

Echter, de volgende stap is dat ze mij een ongemakkelijke gevoel gaan geven als ik mij niet aan die regels wil houden. Bepaalde blikken, bepaalde regels in bepaalde winkels, bepaalde aanpassingen in bedrijven of de openbare ruimte omdat men dan deze mensen niet irriteert, omdat ze anders niks bij je kopen of omdat men gewoon geen conflicten wil.

En zo houden we steeds meer rekening met dit religieuze gedram. Straks op school toch maar gescheiden zwemmen, ach waarom ook niet want we kunnen dat best organiseren, dat is het prbleem niet en gescheiden gymles, ja dat kan er ook nog wel bij. Voor het vroegere kostschool-idee jongens en meisjesscholen, dat werkte toch ook heel goed?

En zo gaan we stapje voro stapje, maatregeltje voor maatregeltje, steeds meer ruimte geven aan mensen die zelf helemaal geen trek lijken te hebben aan wederkerige acties, door ook ons wat ruimte te laten.

Uiteindelijk is mijn vermoeden, zal de islam niet haar eigen uitbreiding gaan begrenzen. Die moet komen van anderen. En dat gaat leiden tot een enorme ruzie over een aantal jaren, ook hier ben ik bang.

Beste_Landgenoten | 20-11-17 | 11:16 | 5

Schoorsteenveger | 20-11-17 | 11:31
Voorlopig niets verkeerd zo lang ze de wet niet overtreden. Ook jij mag de democratie verwerpen en de pleeborstel tot je eigen god verheffen als je wil. Als je maar niet te hard rijdt, geen anderen geweld aandoet en je verder een beetje gedraagt.

Een ander verhaal is of ik zin heb om de hele dag geconfronteerd wil worden met jouw pleeborstel-god, je pleeborstel-regels en jouw vijf maar schrobben van de plee met je gezicht naar het noorden.

Beste_Landgenoten | 20-11-17 | 12:08

Beste_Landgenoten | 20-11-17 | 12:08
Ze roepen ondubbelzinnig op tot het omverwerpen van het westerse politieke systeem. Figuren als die Haitham al Haddad schetsen zelfs tot in detail de strategieën uit om via de stembus de westerse democratie ten val te brengen. Ziende blind ben je, als je de parallellen niet ziet met de strategieën van de nazi's in 1933. Toegegeven, het zal niet zo snel gaan, maar, omgekeerd, de kans is ook een stuk kleiner dat het Kalifaat zo snel ten onder zal gaan als het Derde Rijk. De volksmenners hebben er tenslotte een paar honderd jaar over kunnen doen om hun strategieën te verfijnen. Perfect is het systeem niet, maar ze hebben hun volgelingen in elk geval een stuk beter onder de duim, want Allah ziet dat het goed is en dat scheelt een hele hoop.

Schoorsteenveger | 20-11-17 | 14:30

Kenmerk van religie is afwezigheid van begrenzing, dus uitdijing. In sommigen in aantal, bij anderen in macht. Dat is niet alleen een islamkenmerk, maar dat geldt voor de meeste religies, vooral de monotheïstische. Als de islam het westen tot de hare gaat maken, dan maken wij mee wat mensen paar duizend jaar geleden ook hebben meegemaakt. Ergens vandaan komt een groep israëlieten met een boek in de hand en claimt dat hun god hun het land heeft beloofd en dus moeten die mensen plaats maken. Of een leger Romeinen, met in hun kielzog de christelijke kerk, macheert de lage landen binnen alwaar de mensen hun eigen natuurreligie hebben en worden gedwongen het christelijk geloof aan te nemen.
Dus niets nieuws onder de zon, anderen zijn de islam al voor gegaan. Of ik, of anderen het daarmee eens zijn dat men binnenkomt en je tot een ander of überhaupt tot geloven dwingt, is natuurlijk een andere kwestie.

Louise-in-de-pels | 20-11-17 | 18:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Heb je boter op je hoofd Zihni Ozdil? Jullie van Groenlinks zijn toch pro-islam? Jullie van Groenlinks zeggen toch dat de islam de "godsdienst van vrede" is? Jullie willen toch nog meer islam, via asiel en vluchtelingen binnenhalen?

Echt verschrikkelijk deze achteraf Kamervragen. Hypocriet Groenlinks. Altijd achteraf zeiken en anderen de schuld geven van hun eigen falende standpunten.

Jan3863 | 20-11-17 | 11:16 | 1

Hear hear.

Knoeperd | 20-11-17 | 14:05

GroenLinks had vanochtend een rode pil tussen de cornflakes. Een paar jaar geleden zouden deze vragen als 'racistisch' bestempeld worden. Zihni heeft wel wat realiteit in deze partij gebracht (op dit onderwerp dan). Ook alleen maar, omdat hij dit met zijn migratieachtergrond mag zeggen en de voormalige doelgroep toch al naar NIDA en DENK zijn overgelopen. Hopelijk zal beveiliging niet nodig zijn.

TheFirstYelle | 20-11-17 | 11:09

Ik heb toch altijd een bloedje hekel aan die muziek in de winkelstraten en in winkels. Maar ik durf dat bijna niet meer te zeggen omdat ik dan als islamknuffelaar wordt neergezet.

Het zal als volgt gaan. De muziek wordt afgeschaft, resultaat van een onderzoek wijst uit dat het winkelend publiek teveel stress ondervindt door achtergrondgeluiden, daaronder valt ook muziek. Een extra stressverhogende factor volgens de uitkomsten van het onderzoek is dat het horen van muziek die niet tot je eigen smaak behoort het stressniveau tot gevaarlijke hoogten opstuwt waardoor het risico op hart- en vaatziekten ontoelaatbaar hoog wordt. Aangezien de werkdruk in de zorg en de financiële plaatje in de zorg nu al voor grote problemen zorgt, is het allesbehalve geoorloofd om stressverhogende factoren zoveel mogelijk te vermijden en derhalve zal muziek in winkelcentra, winkels, restaurants met onmiddellijke ingang worden verboden. Het volgende onderzoek wat uitgevoerd gaat worden, is het afschaffen van muziekhoudende ringtones en openstaande ramen/deuren in combinatie met muziekgeluiden, aangezien deze dezelfde negatieve werking kunnen hebben als achtergrondmuziek in koopcentra en dergelijke.

Louise-in-de-pels | 20-11-17 | 11:00 | 2

Waar jij het over hebt is muzak, dat alles overheersende gejengel op de achtergrond, een alles doordringende geluids coulisse. Maar dit gezegd hebbende; als een pro islam figuur gaat lopen prediken dat muziek geen goed idee is voor de mensheid wordt het tijd om allert te zijn. Uiteindelijk, als het om de islamaanhangers gaat, een hele cultuur op de mesthoop van de geschiedenis, wat er dan voor in de plaats komst laat zich raden.

fred upstairs | 20-11-17 | 12:02

Als je dan toch de gezondheid erbij wil halen, komt de Islamitische versie van vasten de hoek om kijken. Het is niet bepaald gezond om je snachts te barsten te vreten omdat je overdag, als je juist actief bent, geen voeding nuttigt. Mede daardoor ook al die obesitas.

Knoeperd | 20-11-17 | 14:09

Terug naar de voorspoedige tijden van moslimlanden van vroeger. Toen ging alles veel beter. Al het gif vd maatschappij zoals gratis voorzieningen, scholing (ook voor meisjes!) moet je afzweren.
Waarom ze dan hier blijven weet ik dan weer niet. Groenlinks had je bwvs 5 jaar geleden voor racist uitgemaakt als je dit gedrag had gesuggereerd/voorspeld.

Nichtsneues | 20-11-17 | 10:59

Er is geen vreedzame of radicale Islam. Islam is Islam=Koran!
Eén van de meest populaire verzinsels is: ‘Dat men mensen mag vermoorden staat niet in de Koran’, of , ‘terreur heeft niets met de islam te maken.’ De keiharde realiteit is echter, dat de Koran oproept tot moord en doodslag tegen niet-moslims. Degenen, die wij ‘moslim-extremisten’ noemen, zijn moslims, die hun geloof en de Koran serieus nemen. Niets meer, niets minder!
“ En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt.” (Soera 8:39)
*
Lekker bezig, nietwaar?

demaup | 20-11-17 | 10:56 | 2

Gelukkig willen niet alle moslims de koran letterlijk nemen. Die begrijpen ook wel dat het geschreven is in het jaar 700 toen het zwaard nog het meest gehanteerde onderwijssysteem was.

Beste_Landgenoten | 20-11-17 | 11:31

@ Beste_Landgenoten | 20-11-17 | 11:31
Waarom zijn het dan nog steeds moslims en dragen ze dat openlijk uit, als ze het zelf ook belachelijk vinden? Zolang ze zich er niet volledig van distantiëren zijn het wat mij betreft gewoon moslims die je niet moet vertrouwen, niet meer en niet minder.

Ikdachthetniet | 20-11-17 | 14:00

Deze kamervragen worden nog lachwekkender, als je in ogenschouw neemt dat GL de partij is die helemaal geen limiet wil stellen aan het aantal moslim migranten dat nederland in wandelt.

p17266141 | 20-11-17 | 10:53

Toch respect voor Zihni Ozdil voor deze dubbelschijt in twee verschillende nesten.
Zou dat korting geven op zijn aanstaande beveiliging?

klön | 20-11-17 | 10:50

Als je mensen van een andere cultuur in die van jou laat komen, je voed ze niet op met de cultuur van je land maar geeft ze het gevoel dat zij alles mogen wat ze willen, dat ze een permanent slachtoffer zijn van de blanke autochtoon, dat ze permanent gediscrimineerd worden, je geeft ze moskeeën, subsidieerd hun gebedshuizen, hun scholen hun segregatie, je vervolgt tegelijk constant iedere blanke autochtoon die ook maar het minste spatje van kritiek op hen durft te uiten, nou, dan verbaasd het me niet dat deze mensen zich meer en meer terugtrekken in hun eigen wereld. Het worden er ook steeds meer tenslotte. En dat word de komende jaren alleen maar nóg meer wat economische vluchtelingen en voortplanting betreft. Iedereen ziet dit al járen aankomen. De politiek is bewust blind. Ze laten het probleem liever in de maatschappij rotten en hopen dat ze ermee weg komen zonder maatregelen te hoeven nemen die ongetwijfeld direct uitgelegd zullen worden als discriminatie en extreem rechts. Geen politicus wil dat stempel dragen want ze hebben allemaal jarenlang tegen Wilders gefulmineerd en zien dat als je een grote bek hebt over moslims je de rest van je leven in een bunker moet leven. Dus ze houden wijselijk hun vrome smoelen, propageren, inmiddels tegen iedere vorm van logica in, gewoon het oude flauwekul adagium van inclusiviteit en diversiteit. Als een heilig doel. Het doel is echter alleen henzelf te vrijwaren van smet. Je kunt mij inmiddels echt niet meer wijsmaken dat de Europese politici zo blind en dom zijn dat ze de sluimerende brand niet zien. Ze weigeren het te zien. Simpel als dat. Dat kan niet anders. Moslims hebben inmiddels collectief het gevoel dat ze een uitzonderingspositie bekleden in Nederland (en andere Europese landen) dat zij bevoorrecht zijn en een speciale behandeling verdienen. Dat zij alles mogen als ze maar sorry zeggen achteraf en dan gewoon weer verder gaan alsof er niets gebeurt is. Want moslim. Want anders discriminatie, rechtszaken, hof van de rechten van de mense, Amnesty en wat voor onzin nog meer. En zolang dit gepeupel niet word opgevoed gedragen ze zich als verwende rotkinderen. Soms moet je hard zijn om zacht te kunnen zijn.

Dutchbeaurouge | 20-11-17 | 10:49 | 5

@Schoorsteenveger
Je bedoelt toch déze Ramadan:
In Frankrijk is een aanklacht wegens seksueel geweld ingediend tegen de Zwitserse islamoloog Tariq Ramadan. De schrijfster en activiste Henda Ayari zegt dat Ramadan haar in 2012 in een hotelkamer heeft verkracht.

demaup | 20-11-17 | 11:09

demaup | 20-11-17 | 11:09
Ja, die bedoel ik. Daar krijgen veel moslima's een nat broekje van, van deze meneer, en laten zich vervolgens gewillig door hem ritueel slachten. Daar is San Francisco in zijn witte onderbroek maar een heel klein jongetje bij. Die heeft er altijd van gedroomd zich een statuur als dat van een Ramadan aan te kunnen meten, een beetje zoals Boudewijn Büch zo graag Mick Jagger had willen zijn.
"You can't always get what you want" zong Jagger ons toe, vanuit een positie waarin hij zo'n beetje alles kon krijgen wat hij wilde. Zo oneerlijk is het in de wereld, en ook zelfverklaarde heiligen zullen daarmee moeten leren leven. Maar om te beginnen zulle Salafistische jongeren moeten leren leven met de omstandigheid dat hier in onze samenlevingen hun Kalifaat niet haalbaar is, ondanks dat neomarxisten hen toeschreeuwen dat dat wél het geval is.
Want dat is het programma van GroenLinks uiteindelijk. Ze voelen zich, als je hen in woord wilt geloven, begaan met de slachtoffers van het patriarchaat, maar ze worden in hun diepste wezen gedreven door haat richting de sterken en succesvollen.

Schoorsteenveger | 20-11-17 | 11:20

@
En zoals Yasser Klaver zich graag vergeleek met Justin Trudeau en JFK ?

demaup | 20-11-17 | 11:43
▼ 2 antwoorden verborgen

"Nee hoor, ze trekken zich helemaal niet terug uit de samenleving", Je gaat alleen maar enkele eeuwen terug in de tijd. Op zich niets mis mee, maar de overheid moet gewoon hard ingrijpen als deze mafklappers de vrije Westerse wereld de regels voor gaan schrijven. Dan maar terug naar de zandbak en lekker 5x per dag bidden in je nikaab, terwijl je man een ommetje maakt met de geit.

salsaparilla | 20-11-17 | 10:46

Het zal er wel op neer komen dat het onze schuld is. Dat ze door ons gedrag wel gedwongen worden te segregeren. Dus moeten wij ons aanpassen en misschien de muziek op straat wat zachter zetten. En iets meer naar die jengelimams met hun 'mooie' stem luisteren.

Hadena | 20-11-17 | 10:45 | 2

En zo probeert links elke keer de waarheid om te draaien.Zij segreren door het volgen van hun geloof en gedragen zich niet alszijnde nederlanders. Denken vervolgens dat zij de nederlanders hier de schuld van te kunnen gaan geven.
Er is natuurlijk niemand met verstand in zijn hoofd die meegaat in die leugens.

p17266141 | 20-11-17 | 10:57

Er gaan anders heel wat mensen in mee. Denk dat ze wel verstand hebben, maar duidelijk niet van het mohammedamisme

Hadena | 20-11-17 | 16:44

Zelfs in de Golfregio (waaronder Saoedi Arabië) is de trend juist richting een meer gematigde islam. Zelfs in Syrië hebben veel mensen zich afgevraagd hoe dit soort mensen zich vormen geloof ik. Tijd voor iets van zelfonderzoek misschien ook (effectiever dan opleggen vaak ook - maar ikzou het wel in de gaten houden evengoed).

nickolaas | 20-11-17 | 10:44

Krijgen ze meer Islam, wordt de Islam steeds meer onderdeel van de Nederlandse samenleving, is het weeeer niet goed.
/sarcasm off.

Knoeperd | 20-11-17 | 10:44

Kunnen we dan uit naam van verbinding, al die tyfus herrie in supermarkten, winkelstraten, -centra en kledingwinkels verbieden? Dan wordt de islam toch nog een soort van zegening.

bees-t- | 20-11-17 | 10:41 | 1

Honden zijn overigens ook onrein. Hoe dat gaat vallen in het land waar de beugel al een paar eeuwen achter ons ligt, sterker, ‘hond op bed, oma in een acht uur oude pisluier in de bejaardendump’ is diametraal anders.

Knoeperd | 20-11-17 | 10:46

Gaat Klaver nu Wilders toch een beetje gelijk geven?

Mannes | 20-11-17 | 10:37 | 2

Nee. Hij zal de drogreden naar voren schuiven dat het opkomend Salafisme onder moslimjongeren veroorzaakt is door de door Wilders aangewakkerde islamofobie. Salafisme als verdedigingsmechanisme van zielige slachtoffers. Zoals de negerslaven de gospel en de blues gingen zingen, zo verbieden de salafistiscje jongeren de muziek, zo zal Jesse zeggen. Hij zal zelfs durven beweren dat de aanslagen der terroristen een reactie zijn op islamofobie. Kortom, wij zijn overal schuld aan. Indirect roept Ösdil het patriarchaat ter verantwoording.

Schoorsteenveger | 20-11-17 | 10:44

Wat Schoorsteen zegt. Kijk naar Rob Foutkerk etc., pas nadat Fortuyn veilig omgelegd was door GL griezel Volkert (de Wageningse GL franctie was zo aardig Volkert’s actiegroepje te waarschuwen dat de politie zou komen voor een huiszoeking, geen gevolgen voor GL gehad) en jaren later kwam het over zijn lippen dat Fortuyn juist zat. Dat Ome Geert kennelijk toch gelijk had zullen ze ook pas na zijn dood toegeven, zonder daar overigens politieke consequenties uit te trekken.

Knoeperd | 20-11-17 | 10:51

Dit is een logisch gevolg van open grenzen beleid.. Hoe meer er bij komen hoe meer ze zich (met of zonder druk van..) zullen gedragen als moslims. Groenlinks (VVD, CDA, PvdA, D66, CU, PvdD) is hier dus zelf schuldig aan..

Kondor | 20-11-17 | 10:34

Een knap staaltje taqiyya .Een turkse migrant doet net alsof hij verbaasd is over zijn eigen geloof.
En wil nederlanders doen geloven dat hij echt verbaasd is

Gaat een arabist uitleggen dat het salafisme omgang met andersdenkenden als een besmetting ziet en hier een superieure arrogantie uit voortkomt.
Elke nederlander die de laatste 30 jaar tussen moslims heeft gewoond wist dat allang.
En het heeft niets met de salafistische stroming te maken :de algehele islam roept op tot minachting van andersdenkenden en het bijbehorende gedrag.

p17266141 | 20-11-17 | 10:34 | 3

Volgens de islam is alleen een moslim perfect. Tja, dan hou je die gedachten ook wel in stand.

Is dit nog nieuws? | 20-11-17 | 10:37

Dit. Wat begon met schapen slachten drie hoog achter, zeuren over schoolzwemmen, en boosbaarden over Rushdie, wordt al sinds jaar en dag waargenomen in bv. het onderwijs. Je kunt boekenplanken vol krijgen met bijna drie decennia boeken van verontruste onderwijzers etc. over hoe gesegregeerd het schotelvolk leeft en denkt, maar iedere keer is het glas-plas-was.

Knoeperd | 20-11-17 | 10:41

Zo is het precies. Alle politieke partijen hebben moslims in hun gelederen die verzwijgen waar het om gaat en hun collegae in slaap sussen. Velen weten allang wat voor ellende het geeft maar het deugvolk trapt liever de autochtone bevolking aan de kant zodat er volop ruimte is voor hun idealen, waar ze in hun witte wijkjes zelf weinig van merken.

eastender | 20-11-17 | 12:02

Dat is het probleem bij GroenLinks, de deugmensen.
Pas als je ze met de neus in de stront drukt, hebben ze door dat het stinkt.
Wegkijkers dus, een gevaar voor weldenkend Nederland.

Rest In Privacy | 20-11-17 | 10:29 | 1

Een rol die overigens steeds meer door D66 gedragen wordt, inclusief types als Chris Aalberts (oa gewezen fractiemedewerker D66).

Knoeperd | 20-11-17 | 10:42

Fijn dat die mensen ook eens na gaan denken..

plasbips_piklik | 20-11-17 | 10:29

Molecuul voor molecuul, druppel voor druppel, plas voor plas, beek voor
beek, rivier voor rivier, zee voor zee.... Steeds een beetje meer van de Westerse cultuur afknabbelen om te veranderen in islam. En wij laten het allemaal zonder slag of stoot gebeuren. Wij zijn blijkbaar niet trots op onze cultuur en vinden het wel goed zo. Och arme Westerlingen.

lulleficatie | 20-11-17 | 10:25 | 5


Is dit nog nieuws? | 20-11-17 | 10:41
als die ander half mijard moslims er nu eens mee zouden beginnen.met je tegeltje.

what a wonderful world it would be.

p17266141 | 20-11-17 | 10:46

'Wij' laten het helemaal niet gebeuren. Hier zit een diepe tragiek achter van als die mensen die in hun gemeenten door de lokale overheid, de politie en de woningcorporaties simpelweg in de steek worden gelaten. Het zijn subculturen van deugvolk geworden die op straffe van carriere verlies niet anders mogen dan de islam heilig verklaren. Islamieten weten dat en spelen mooi weer met hun fijne relaties in de plaatselijke pvda, d66 en andere subsidie verstrekkers. Wie dan vervolgens bedenkt op Geert, Fleur of Martin te gaan stemmen 'wordt weggezet', ook door de lieve vrienden en familie, als 'extreemrechts'. Dus uiteindelijk, @lullificatie, valt het collectief de verkeerde groep aan en heb je het gelijk aan je zijde: Zonder slag of stoot want de mensen die er door getroffen zijn staan alleen.

eastender | 20-11-17 | 12:14

Nog even en jij zit ook met je reet omhoog in een moskee om je achterzitter de gelegenheid te geven daar zijn neus in te steken.
Ja, sorry dat ik het zeg maar het beeld van mannen die achter elkaar op de grond knielen teneinde de mannen voor ze in het hol te zien... ik krijg daar onsmakelijke beelden bij.

mallekater | 20-11-17 | 15:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederland, het land van de winsten met die auto met zonnepanelen. Dan zit daar een student in, lekker oordopjes in, muzakje aan en gaan. De islam is net als dat je achter die auto een betonnen blok van 50 kilo hangt. Nederland in een notendop.

LifeCatcher | 20-11-17 | 10:25 | 1

Ghe. Eerder dat je in je auto zo hard mogelijk op dat betonblok afrijdt en die niet wil zien.
Ondanks dat zijn er mensen, die je onderweg met zwaailichten aan "stop" staan toe te roepen en je je middelvinger naar hun opsteekt.
Nederland in een notendop.

Is dit nog nieuws? | 20-11-17 | 10:36

Als Greet deze vragen stelt dan wordt er vermoeid gereageerd "zucht..... daar heb je hem weer, de plaat wordt wat sleets". Als Thierry dit zou vragen wordt hij minachtend lachend weggehoond want Thierry is pas echt "eng". Maar iemand van Groen Links mag het zeggen die staat immers aan de goede kant. Nou ja, enfin, het maakt niet uit wie er wakker wordt als er maar iets gebeurd voordat dit land helemaal naar de kloten is.

osolemio | 20-11-17 | 10:21 | 1

Dat waren precies ook mijn eerste gedachten.

Bergbloempje | 20-11-17 | 11:49

Mocht het uiteindelijk wel helemaal uit de hand lopen dat heeft het niet aan de NPO en GroenLinks gelegen want "kijk maar hier", zal de gedachte er achter zijn .

Castor12 | 20-11-17 | 10:21 | 1

Dit.
Zelfde toen ze (pas) dit najaar Trump gelijk gaven tav de situatie in Zweden, nadat ze hem eerst in Februari daarvoor affakkelden (natuurlijk zonder hun eigen falen toe te geven). Cover your ass-gedrag.

Knoeperd | 20-11-17 | 10:55

Nou die man is niet meer verkiesbaar, wel een stunt dat hij het voor Wilders in de media zet.
Dat segregatie ofwel losgeslagen idioterie bij de VU kan is normaal, die faciliteren en stimuleren dat onder de vlag multicultureel zalig.

28 | 20-11-17 | 10:20

Groen links is mede verantwoordelijk voor de moslim bende hier. En nu komen ze erachter dat het niet wenselijk is? Fakenieuws. GL werkt met dogma's, ze zullen het wel willen oplossen door meer sjiieten te importeren. Want die zijn ook zielig. Kleuterpartijtje van verwende milenials.

bigs | 20-11-17 | 10:19 | 3

GroenLinks is meer een sekte dan een partij!
En met sektes en religies moet je altijd oppassen.

demaup | 20-11-17 | 10:22

GroenLinks is meer een sekte dan een partij!
En met sektes en religies moet je altijd oppassen.

demaup | 20-11-17 | 10:22

Groen Links mensen hebben pas door dat de islam een probleem is zodra bij mannelijk GL-leden het voorste van hun leuter missen en hun kop in de bio-vergistbak is beland. Hele enge mensen die consequent de ogen sluiten voor de rest van de wereld en voornamelijk in hun achterhaalde neverland leven. Optimistisch tot aan de laatste zaag beweging van een mes.

Ruikbaard | 20-11-17 | 10:29

Schokkend. Het streven is 100% naleven hoe de profeet was in koran en hadith. Daar hoort uiteindelijk ook het geweld bij, de pedofilie die gedoogd wordt, vrouwen die minder waard zijn. Jonge intelligente mensen die zich zo laten indoctrineren, ernstig.

Wat betreft muziek hebben ze deels gelijk, muziek beïnvloed de geest idd. Maar je kan er ook voor kiezen muziek te luisteren die de geest positief beïnvloed. Als je deze jonge sprankelende mensen over 20 jaar weer ziet is alle leven uit hun ogen verdwenen, want ze hebben straks geen leven meer.

DeRobber | 20-11-17 | 10:16 | 1

Rappen is geen muziek.

TralalaPompompom | 20-11-17 | 10:35

Het probleem is dat het uitschot van extremisme niet meer in het land van herkomst welkom is en hier in NL en de EU met open armen ontvangen worden.

MeneerGuggenheimer | 20-11-17 | 10:16 | 2

Syrische dienstweigeraars bijvoorbeeld die vrouw en kind en land verlaten en hier zielig gaan doen.

TralalaPompompom | 20-11-17 | 10:38

Was ook zo met Turkije, voor Erdogan. Daar begon overigens de ellende ook met het toestaan van hoofddoeken, dus of Copvod nu zo slim is...

Knoeperd | 20-11-17 | 14:13

Ze hebben ergens gelijk ook: In de Westerse samenlevingen is nou eenmaal alles geënt op verkoopstimulatie. Alles wordt geproduceerd om te verleiden tot meer afname van het product, dan wel tot afname van nevenproducten. De consument verleiden en hongerig houden daar draait het vooral om. Consumentisme, kortstondig geluk. Verslavingsgevoelige en prikkelgevoelige personen kunnen hier maar moeilijk mee omgaan. En juist dát zou eens aanleiding tot debat moeten zijn. Niet 'hoe weersta jij al die prikkels?' maar ook vanuit solidariteitsbeginsel gedacht 'hoe kunnen wij deze prikkelgevoelige kinderen én volwassenen helpen in onze samenleving?'. Een hoge mate van prikkelgevoeligheid - niemand heeft daar om gevraagd.

mozaard | 20-11-17 | 10:13 | 4

Iets benoemen als gespreksonderwerp is volstrekt iets anders dan iets categoriaal verbieden. En, meer in het algemeen, iets in een open samenleving ter discussie stellen is aan de orde stellen is iets geheel anders dan iets a priori verbieden omdat Allah dat gebiedt, op straffe van branden in de Hel.
Wij zijn capabel genoeg om de voors en tegens van wat zich in onze samenleving afspeelt te benoemen, ter discussie te stellen en waar nodig aan te passen, daar hebben wij geen vreemde Godheid voor nodig die het ons dwingend gaat opleggen.

Schoorsteenveger | 20-11-17 | 10:49

Zonder.dat."consumemtisme" wordt er niet genoeg belasting binnengeharkt om al die islam idioten van uitkeringen en subsidies te voorzien.

Ben Hetzat | 20-11-17 | 12:17

Al zou de analyse correct zijn, dat betekent niet dat de aangedragen oplossing - de leer van de Perfecte Slavendrijver - de juiste is.

Men zou overigens kunnen stellen dat de provinciale Kerken Nederland en het eigenlijk alleen nog in naam verzuilde maatschaopelijk middenveld hier steken hebben laten vallen, voornamelijk door pluche-plakken.

Knoeperd | 20-11-17 | 14:16
▼ 1 antwoord verborgen

Gaaf man, dat de "alwetende haagse kliek" die altijd het beste weet en de burger niets snap, een fkn docu nodig heeft om te zien wat er speelt in de samenleving. Ech unfkn believing!!

boerk | 20-11-17 | 10:13 | 2

Kliek klinkt een stuk beter dan dat slappe, verhullende woord "kartel".

TralalaPompompom | 20-11-17 | 10:41

‘Die Haagse politieke maffia’ vind ik ook nig altijd mooi klinken ;)

Knoeperd | 20-11-17 | 14:18

Wat als er bij vraag 1 'nee' word geantwoord?

Eshek | 20-11-17 | 10:12

Beste jonge Moslims, hier in NL kun je zijn wie je bent zolang je maar respect hebt en je je daar naar gedraagt. Als je als streng gelovige hier wilt wonen is dat helemaal prima. MAAR, laat anderen in hun waarde EN met rust als zij niet dezelfde ideeën delen. Zoniet, zoek je een land (van herkomst misschien?) waar je je helemaal kunt uitleven. Als wij in het Westen te snel gaan, of juist te langzaam, is dat omdat wij in het Westen wél proberen vooruit te gaan. Dat betekent niet automatisch dat wij tegen jullie zijn. Ook als wij er niks mee te maken willen hebben, zijn we niet per definitie tegen en hoeven we ook niet jullie geschreeuw over hoe slecht "wij" ongelovigen zijn.
Over het woord "ongelovigen" heb ik nog wel een vraag. Hoe kan het dat er een hoog aantal "jonge" Moslims toch zoveel varkensvlees eten, zoveel in coffeeshops drugs gebruiken en alcohol drinken? Er is geen medische noodzaak dat dit gedoogd toch? En voordat er een stortvloed aan beschuldigingen richting de Westerling gaat; Daar kiezen wij voor om te doen, zonder een uitgesproken mening over geloof/religie. Ook kiezen wij ervoor deze normen en waarden in stand te houden. DUS zullen wij Westerlingen ons niet laten verjagen uit onze eigen habitat en al helemaal niet andermans mening en religie laten opdringen.
Laat dit volgende goed tot jullie doordringen; Wij wonen in het "vrije Westen", met vrijheid van mening en religie en dát kan en mag nooit door middel van angst/verdeeldheid/agressie vermoord worden. Hier hebben heel veel mensen hun leven voor gegeven in de jaren '40 van de vorige eeuw. Waaronder mijn voorouders en ik zal dat fundamentele recht ten alle tijden verdedigen.

L. Hannes | 20-11-17 | 10:10 | 3

Wolaa brother, boks * start truck*

klön | 20-11-17 | 10:17

L. Hannes | 20-11-17 | 10:10
"Beste jonge Moslims,"
Ah kijk, u probeert het met argumenten.
"Koran 6:68. Luister niet naar kritiek op de koran"
Succes met het overtuigen.

Is dit nog nieuws? | 20-11-17 | 10:32

Soms denk ik, er is onder de reaguurders meer verstand en wijsheid als het hele flut kabinet. Zoals L.Hannes

Bergbloempje | 20-11-17 | 11:53

Geen muziek, mijn god. Ik zou na twee weken mijn hoofd tegen een muur stukslaan.

Sans Comique | 20-11-17 | 10:09

Morgen komt GroenLinks met de oplossing = meer islam !
Ik vertrouw het niet .

Castor12 | 20-11-17 | 10:08 | 1

Misschien meer van het oude liedje: er is helaas een heeeel klein groepje dat niet spoort, maar de overhrote meerderheid spoort wel. Dus wij moeten deze groep nu niet in de steek laten. Zoiets.

TralalaPompompom | 20-11-17 | 10:47

Ik heb er eigenlijk een beetje moeite mee het te moeten zeggen, maar Wilders krijgt met de dag meer gelijk.

Dit soort moslims is een gevaar voor onze samenleving.
Daar waar ze vandaan komen zijn ze ook een gevaar voor de samenleving en dus komen ze hierheen ... omdat ze hier meer rechtszekerheid hebben.
Maar de bedoeling is, vrees ik, gewoon de islamisering van de EU.
Zullen we maar eens beginnen terugkerende massamoordenaars, geheten IS-strijders, ofwel levenslang vast te zetten ofwel terug te sturen naar het land van hun keuze?
Verder mallefratsenvarkensneukers met een extreme moslimovertuiging het prediken in schuilmoskeeën te verbieden?
En EINDELIJK moslims eens verbieden rare dingen over hun hoofd te gooien ??

mallekater | 20-11-17 | 10:07 | 5

Dat is nu net het probleem.
Mensen wilden of willen niiet toegeven dat Wilders gewoon gelijk heeft.
Al mijn vrienden klagen net zo hard over de islam als ik maar er stemt maar 10 procent van ze op Wilders want te extreem en kort door de bocht. Echt ongelooflijk.
Maar het is nu eenmaal de keiharde trieste waarheid die Wilders verkondigt.
En ook bij mijn vrienden omt er langzamerhand eindelijk een kentering.
Ik hamer er elke dag op bij ze als ik ze spreek.

klinkklaar | 20-11-17 | 11:54

Waarom moeite mee? Dat had ik meteen al door. U heeft er wel lang over gedaan. Veel mensen willen er niet voor uitkomen dat ze voor Wilders zijn, en verbloemen dat, zoals bijv. begin van uw bijdrage.

Bergbloempje | 20-11-17 | 11:56

Wen er maar aan, hij heeft al langer gelijk. Al sinds de dag dat hij uit de VVD stapte

Snap je!? | 20-11-17 | 12:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedere keer opnieuw toegeven aan de achterlijke wensen van een achterlijke cultuur en men kan weten waar we staan over 20-30-40 jaar.

Stratum | 20-11-17 | 10:04 | 2

Nieuwsuur = Fakenews

Rico den Hollander | 20-11-17 | 10:07

het zijn geen wensen maar éisen!

demaup | 20-11-17 | 10:07

Toch ook wel mooi om te zien dat democratie toch werkt. Het gaat tergend langzaam en de machtsbasis van het establishment van een bepaald moment moet eerst weggestemd worden, maar uiteindelijk gaat de slinger de andere kant op. De kant van wat de meerderheid toch voelt en wilt

BASinnic | 20-11-17 | 10:02

Morgen in het nieuws: Groenlinkser verlaat partij en begint eenmans fractie.

Brandmelder | 20-11-17 | 10:01

De oplossing: nieuwsuur gaat excuses aanbieden en een tweede rapportage over de zegeningen maken. Denk gaat flink op de discriminatietoer, kamervragen en onbeschoft zijn. Mark my words.

TheseDays00 | 20-11-17 | 10:01 | 1

Geef de jiongetjes van Denk gewoon een stelletje geiten en rust keert er wel weer.

mallekater | 20-11-17 | 10:08

Valt me alles mee dat het kamerlid niet pleit tegen dit soort 'islamofobische' docu's gesponsord met publiek geld.

Terra | 20-11-17 | 10:00 | 1

Ha ha, inderdaad. Dat zou meer in de lijn van hun politiek handelen liggen.

IslamPislam | 20-11-17 | 10:07
-weggejorist-
Zenzeo | 20-11-17 | 09:55

Islam kan/mag/wil kerk en maatschappij niet van elkaar scheiden. Daar hebben wij 80-jarige oorlogen over gevoerd, zijn door een Verlichting en Renaissance gegaan om uiteindelijk bij een cultuur aan te komen waarbinnen het individu voorop staat. (Niet God/Allah, niet stam, niet regio.) Vrijheid van denken, doen, uiting van mening. In tegenstelling daartoe wordt ELKE preek in het MO op de band opgenomen en door het Min van Religie beluisterd opdat er alleen maar de geautoriseerde boodschap wordt geuit. Wee de prediker die van de lijn wijkt! En híer, hier zijn we té naief om Islam als verknipte ideologie te zien. Gelijk aan dat mislukte drugsbeleid hier, het gif wordt toegelaten, gedoogd, en de handelaren worden als ZZP'r gezien.

Du-u-u-h | 20-11-17 | 09:54 | 1

"Islam kan/mag/wil kerk en maatschappij niet van elkaar scheiden."
Bijna:
Islam is maatschappij, staat en rechtspraak ineen: Sharia.

Is dit nog nieuws? | 20-11-17 | 10:28

Iets zegt me dat de Barbarijse slavenhandel anno nu ook van invloed is op het omgedraaide GL standpunt (als dit echt een koerswijziging betreft), het valt gewoon te veel op dat Islamisme en GL qua concreet beleid niet samengaan (wel als katalysator voor klaag- en subsidie-stromen, maar goed).

Overigens is het wel grappig om te zien wat er binnen GL gelederen gebeurt. Dezelfde typisch die altijd Katholieken discrimineerden willen nu zelf een vleesvrije dag per week (maar natuurlijk niet de vrijdag), en op Vileine en andere feminazi sites worden dezelfde soort argumenten tegen de pil gebruikt als reeds decennia geleden in de Pauselijke Encyclieken naar voren kwamen. Nu dit weer. Vraag me af of ze het zelf doorhebben.

Knoeperd | 20-11-17 | 09:53 | 2

Ze hebben zich ook nooit vragen gesteld over de motieven, grappig inderdaad en getuigend van weinig bewustzijn.

SlimmeBelg | 20-11-17 | 10:07

@Slim
Klopt, maar komt ook voor aan de andere kant. Paul Cliteur (FvD) bijvoorbeeld dacht in de jaren 90 een stuk anders dan hij nu doet, terwijl je ook toen al boeken over het ‘neo-marxistische net’ dat de Kerken aan het omturnen was/veranderd had met Bevrijdingstheologie etc. Wat dat betreft is zijn huidige allergie voor ‘cultuur marxisme’ oude wijn in nieuwe zakken.

Knoeperd | 20-11-17 | 14:27

Neemt groen links nu afstand van de motie-Halsema, u weet wel die linkse mevrouw die haar kinderen van een zwarte school haalde omdat dat achteraf niet zo goed idee was om op te groeien tussen al die aanstaande Rappers.

von Amsberg | 20-11-17 | 09:53

Bij die vragen had een brede verontschuldiging voor het demoniseren van allen die de afgelopen jaren aangaven dat dit ons voorland was.
.
Dientengevolge zie ik slechts een leeg briefje. Geen enkele boodschap aan politiekcorrecten zonder wroeging voor hun politieke en mediale wangedrag.
.
De rekening blijf lopen.

Parel van het Zuiden | 20-11-17 | 09:52 | 1

Inderdaad. Schuld en boete ;)
Of ze nog steeds achter het standpunt van lijstrekker Rabbae - ‘De Duivelsvezen’ van Rushdie moet verboden worden’ - staan is ook interessant.

Knoeperd | 20-11-17 | 09:56

Dit is toch gewoon Islamisme?

ogeon | 20-11-17 | 09:52 | 4
-weggejorist-
Manus Olie | 20-11-17 | 10:06

Sorry voor de dubbelpost.

Manus Olie | 20-11-17 | 10:07
-weggejorist-
Manus Olie | 20-11-17 | 10:07
▼ 1 antwoord verborgen

Weet je wat ook schokkend is? Dat iemand die nederland een racistisch land noemt ,in de kamer mag zitten namens de nederlandse bevolking en nog betaald wordt van ons geld ook.

p17266141 | 20-11-17 | 09:51 | 2

google ozdil en nederland is een racistisch land en er gaat een wereld voor uw open. over deze wold in schaapskleren van GL.

p17266141 | 20-11-17 | 10:02

*wolf*

p17266141 | 20-11-17 | 10:03

GL damagecontrol: Ja maar EO-jongerendagen

klön | 20-11-17 | 09:50

Altijd weer die allochtoonse dubbele agenda..... zou het genetisch zijn?

klön | 20-11-17 | 09:49

Tja, de NPO heeft extra doekoe nodig en ze beginnen te snappen dat ze dat bij de huidige regering niet voor elkaar krijgen met hun Gütmensch geleuter.

Dus gaan ze nu even volledig Takiyya, maar alles voor de 'goede zaak' natuurlijk.

alexbl | 20-11-17 | 09:48

Een mooi showtje voor de bühne fase 1 & 2 van het grote Kalergiplan zijn al lang voltooid. Niet minder dan grootschalige vervolging, deportatie en afschaffing van de massa-immigratie uitwassen zullen dit tegen gaan.
.
Binnenkort ook hier no-go zones, zie Zweden en het VK als voorbeeld.

HaatAth3ist | 20-11-17 | 09:47

De Denk boys worden nog druk deze week met het in elkaar flansen van filmpjes.
Dan wordt Ozdil de zwarte piet toegespeeld (niet racistisch bedoeld hoor)

Titje | 20-11-17 | 09:46

Kamervragen, ze doen er niks mee.
Hop naar de volgende stap, aanpassen aan dat schijtvolk.

nonloso | 20-11-17 | 09:46

Over achtergronden en verbanden, moeten geïnteresseerden Carel Brendel lezen....

Mazoeza | 20-11-17 | 09:45

Die doku is toch niets nieuws? Maar ja, als je er iets van zei, dan ben je een racist. Het is toch al jaren bekend dat vele moslims zich absoluut niet willen aanpassen maar in hun eigen universum willen leven!

Drunken_Pumpkins | 20-11-17 | 09:45

Waarom staat er bij die vragen, geen vragen over autochtonen? Moeten Nederlanders automatisch respect hebben voor die Islam? Wat er gebeurt er in de maatschappij als Nederlanders gewn respect hebben voor die islam. Mogen bedrijven mensen weigeren als ze die Islam aanhangen? Is er vrijheid in de maatschappij om die Islam te bespotten zoals het ook wordt gedaan met het christendom. Accepteert die Islam onze rechtstaat en scholing? Worden de Nederlandse kinderen bedreigd door die Islam? Kunnen dus niet alle geloven en geloofsstromingen gelijkwaardig gesteld worden in ons land? Wat doe dit met de vrijheid van godsdienst? Etcetc

Rest In Privacy | 20-11-17 | 09:45 | 3

Ik ben bang dat wij ons aan moeten passen.

RamondeM | 20-11-17 | 09:55

Het is altijd hetzelfde :er is altijd een onderzoek naar de rol van blanke nederlanders in het racisme vraagstuk.Er is nooit een onderzoek waarin men racisme of discriminatie onderzoekt van gekleurden en moslims jegens de blanke nederlander.Of waarin wordt gevraagd aan blanke nedelanders of zij racisme or discriminatie ervaren in de omgang met bijvoorbeeld gekleurden of moslims.

p17266141 | 20-11-17 | 09:55

Daarom is dit wel een valkuil voor GroenLinks, zij stellen eigenlijk dat die strikte Islam een gevaar is voor onze samenleving (ook dus zonder aanslagen) en dat er nog een grotere kloof gaat ontstaan. Uit het verleden is gebleken dat je moslims niet van dat geloof kan afpraten, dus er moet iets anders gebeuren. Je zou kunnen stellen dat dus niet alle geloofsovertuigingen gelijk zijn en/of gewenst zijn in Nederland. Dus er moet iets aan de godsdienstvrijheid gebeuren, wat bijna niet kan. Groenlinks lult zich vast want zij zien een gevaar en geven geen oplossingen. Het zal wel weer op het zelfde neerkomen, geld en subsidie aan moslims en moslimorganisaties om een nog grotere segregatie te voorkomen in ons land. Wat niet werkt natuurlijk. GroenLinks is bijna af.

Rest In Privacy | 20-11-17 | 10:19

Stelletje populistische racisten daar bij GL.
Ik neem aan dat ik middels voorgedrukte formulieren aangifte kan doen bij ieder willekeurig politiebureau?

jemagookniksmeer | 20-11-17 | 09:44

MIsschien als we GS stoppen met zorgen uiten en Geert Wilders zijn pijlen voorlopig even richt op andere thema's dan de islam.
Dat dan eindelijk zogenaamde "progressieve" partijen zijn gaan verzetten tegen mohammedaanse regressie?
Of is de oplossing weer meer subsidie en grijze campagnes om een eenhoornachtige (vrede en liefde), light versie van de islam in Nederland populairder te maken.

Rommelende Onderbuik | 20-11-17 | 09:44

Wat ik schokkend vindt is dat er in de Nederlandse Tweede Kamer Turken zitten. Het recht om mee te bepalen over Nederlandse zaken moet wat mij betreft over meerdere generaties heen verworven worden.

En nee, dat zo’n mensen ook heel zinnige dingen kunnen zeggen (wat ik niet ontken) doet daar niets aan af.

DerUnterMensch | 20-11-17 | 09:42 | 5

Ach sodemieter toch op met die onzin!
Er zijn altijd al Indo's, en zo voorts, geweest die in de kamer konden meepraten na nog geen 10 jaar in Nederland te wonen. Er zijn nog steeds her en der verspreid over het land waar oude indo-bejaarden lekker samen zitten in een aanleunflat waar dan regelmatig een Pasar Malam wordt gehouden.

Het enige verschil was dat zij wel gewoon meedraaiden en wel integreerden en vaak geen religieuze kloof tussen zichzelf en de maatschappij in plaatsten.

Het is tijd dat we het beestje "buitenlandse inmenging" weer bij zijn naam gaan noemen. Helaas komt de redactie van GeenStijl er dan ook niet meer smetteloos vanaf.

Rest In Privacy | 20-11-17 | 10:11

Tel Aziaat | 20-11-17 | 10:11
Die Indo's werkten samen met Nederland in de overheersing van hun eigen land, logisch dat ze zich hier aanpasten, integenstelling tot de buitenlandse inmenging van denk en consorten...

Is dit nog nieuws? | 20-11-17 | 10:26

@jemagookniksmeer | 20-11-17 | 09:50
Er zorgen over maken is het nog niet. Op langere termijn kan het problematisch zijn, maar vooralsnog is de invloed te verwaarlozen. Het is echter meer een principekwestie. Een land opbouwen gaat ook over meerdere generaties. Als je van een land af komt omdat het kennelijk daar bagger is, dan hoef je niet hier komen te vertellen hoe wij het moeten doen. Dan ga dat in dat land doen.

@Tel Aziaat | 20-11-17 | 10:11
Wat ik me af vraag is in hoeverre je betoog iemand ervan bewust zou moeten maken dan het prima is als er ‘buitenlanders’ in de Tweede Kamer zitten. Dat het al jaren gebeurd en niet voor grote negatieve gevolgen heeft gezorgd (Ik gok dat je daar op doelt) betekend nog altijd niet dat we het maar moeten doen. Het is in eerste instantie een principekwestie, inderdaad om buitenlandse inmenging te voorkomen op posities die essentieel of sturend zijn voor Nederland.
Het kabinet maak zich druk op wat tweets van Rusland, maar zeggen dat je niet zomaar in de Nederlandse Tweede Kamer zou moeten mogen zitten is uit den boze? Ga toch weg.

DerUnterMensch | 20-11-17 | 11:17
▼ 2 antwoorden verborgen

De 20ste eeuwse variant van de profeet (vrede is met hem begraven) is overleden : Charles Manson.....

Mazoeza | 20-11-17 | 09:42 | 1

Tja, het is wat, he. Vroeger was je dan machtig en werd een ideologische beweging naar je genoemd die uiteindelijk meer dan een miljard aanhangers kent.
Tegenwoordig word je als gevaarlijke gek levenslang opgesloten.
Zo zie je maar weer, vooruitgang heeft ons toch veel gebracht. Jammer dat er in Nederland een democratische meerderheid niet zo geïnteresseerd is in de verworvenheden.

Rommelende Onderbuik | 20-11-17 | 09:47

Ben uiterst nieuwsgierig naar de interne discussie die bij groenLinks heeft plaatsgevonden dan wel nog plaats moet vinden. Ik bedoel, ergens in de koppen van met name de apparatsjiks moet het kraken, moeten de raderen van de marxistische machine vastlopen. Moslims waren toch de onderdrukten? Moslims waren toch degenen die door het patriarchaal racistisch kapitalistisch xenofoob islamofoob complex in de hoek gedreven waren? En de GroenLinksers waren toch de goede mensen die hen hielpen onder dat juk vandaan te kruipen?
O ironie, de grote Jessias kon het niet voor mekaar krijgen om mee te gaan regeren, en de Neomarxisten moeten nu toezien hoe een rechtsig patriarchaal zootje ons regeert, en dan gaat meneer Ozdil dat zootje verderfelijk patriarchaat vriendelijk vragen om wat te doen aan het buigen van universiteiten voor De Verhevene? Staat de wereld op zijn kop? Is Anja Meulenbelt overleden of zo?

Schoorsteenveger | 20-11-17 | 09:41 | 3

De conclusie zal luiden dat moslims het westen de rug toekeren vanwege de onderdrukking door het patriarchaal racistisch kapitalistisch xenofoob islamofoob complex. Het ligt aan ons. Wij moeten veranderen. Wedden?

atheïstisch stemvee | 20-11-17 | 09:46

atheïstisch stemvee | 20-11-17 | 09:46
Ik vrees het ook. "De universiteiten konden niet anders dan compenseren voor het leed dat deze arme moslimstudenten door het patriarchaat wordt aangedaan. De grens is nu bereikt, de islamofobie dient harder aangepakt te worden."
Men is volstrekt blind voor het keiharde feit dat de Salafist niet wil integreren, nooit zal integreren

Schoorsteenveger | 20-11-17 | 09:55

Wat ze door de voordeur naar buiten hebben gewerkt, hebben ze via de achterdeur weer binnengehaald. God is groot!

atheïstisch stemvee | 20-11-17 | 10:01

1:56 - "ali houri broeder alkhattab" ......... ? Moehoehwahahaáááá!
(nee, beslist geen hoofdletter)

Laagopg,dramnegertd | 20-11-17 | 09:41

Nieuwsuur heeft net als een stilstaande klok af en toe gelijk, maar het blijft een van de slechtste journalistieke programma's die bestaan.

Blasfemie | 20-11-17 | 09:41 | 1

Deze uitzending was meer promo islam dan kritisch. Ze mochten zonder weerwoord, eenzijdig, hun zegje doen. Dus nogvsteeds NPO kwaliteit

Winter_is_coming | 20-11-17 | 09:44

Op een extreem vertraagde manier, vol excuusomwegen en ideologische rechtpraterij van wat zo krom is als de halve maan zelf, zal Wilders uiteindelijk tenminste deels de mentaliteitsverandering zien die hij al een halve eeuwigheid wenst. Het is bepaald treurig dat hij daarvoor ook nul beloning zal krijgen. Als er daadwerkelijk pragmatischer beleid uit voortvloeit, kan het kartel doodleuk beweren dat het dit allemaal zelf heeft bedacht. No pasarán en zo.

De Vrijlansier | 20-11-17 | 09:40 | 2

Maak je geen zorgen. Men zal het doen voorkomen alsof het altijd islamofobie is geweest wat de klok sloeg, precies tot aan het moment dat GroenLinks tot inzicht kwam. Men zal beweren dat de salafisten juist door lieden als Wilders in hun isolement gedreven zijn en daardoor, enkel daardoor, een beetje zijn doorgeschoten, en dat de universtteiten daar al te gemakkelijk in mee zijn gegaan. Dus dat die "gender-segregatie" eigenlijk een reactie was op de diep gewortelde islamofobie hier ten lande, door die islamofobie is uitgelokt, veroorzaakt, aangewakkerd. Wil men dit doorschieten van salafistische normen tegengaan, dan zal de islamofobie harder bestreden moeten worden.
Voordat we door dit discours heen zijn geworsteld, zijn we al gauw weer een jaar of vijf verder.

Schoorsteenveger | 20-11-17 | 09:50

Schoorsteenveger | 20-11-17 | 09:50

Ik vrees dat u gelijk hebt, vooral met die worsteling en weer vijf jaar verder.

De Vrijlansier | 20-11-17 | 15:46

Zoals al vaker te zien was heeft de PVV ook zonder dat ze mee regeren veel invloed. Het is te hopen dat ze groot genoeg blijven om andere partijen te dwingen om hun gedachtengoed over te nemen.

watazooi | 20-11-17 | 09:39 | 1

Bedankt Geert, je houdt ze wakker!

SlimmeBelg | 20-11-17 | 09:54

Als je imams mag geloven heeft de islam voor alles een oplossing zolang je maar islamitisch genoeg leeft. Dat is een bedrieglijke utopie waar eigenlijk de vereniging tegen kwakzalverij ernstig zou moeten waarschuwen omdat de overheid in dit verband nalatig is.

Abu Bachouca | 20-11-17 | 09:38 | 1

Heeft de islam ook een oplossing voor een warm, broeierig hoofd wanneer je als vrouw buiten in de zon loopt?

Is dit nog nieuws? | 20-11-17 | 10:23

Ja, ik zag het aankomen... ik heb er een gewoonte van gemaakt om tv te kijken zonder het geluid er bij aan te zetten en dan met een muziekje er bij. Leuk, al die kleurtjes.
Toen zag ik die kop van die vent en dacht: "O jee, dit gaat mis".
Je herkent ze aan de kop, je hoeft nieteens te horen wat ze zeggen om te weten watvoor vlees je in de kuip hebt.

TralalaPompompom | 20-11-17 | 09:37

O’ja, deze vragen zijn natuurlijk pas na goedkeuring van Yasser en zijn ginger oppasmoeder ingediend. Vandaar ook dat je “Islam” en “gender quality” in dezelfde zinnen ziet staan. Het is net slapstick.

Desmoulins | 20-11-17 | 09:36

Wanneer is trouwens de uitspraak omtrent het toestaan van hoofddoekjes bij de politie?

eerstneukendanpraten | 20-11-17 | 09:35 | 3

Vandaag!

demaup | 20-11-17 | 09:37

Geldt dat ook voor de vergiet figuren dan? Lijkt me leuk een agent met een vergiet op zijn hoofd

Winter_is_coming | 20-11-17 | 09:40

Eerst maar eens uitspraak, overigens niet door rechtbank, afwachten Winter_is_coming.

MarcS | 20-11-17 | 09:48

Wat is er mis mee het wahabisme en salafisme als zijnde een sekte te duiden en zo strafrechtelijk aan te pakken. Praktijkvoorbeelden genoeg.
Iets met olie,geld en belangen.
Over de lijken van U,uw kinderen familie vrienden en wie dan ook maar die ongelovig is.

Rest In Privacy | 20-11-17 | 09:33 | 6

@Ce ca! Ook ik werk in de energie business. En ik verbaad me dat iedereen zijn mond vol heeft over groene energie, maar wat anders doet. Bijvoorbeeld de importheffing op zonnepanelen om de nagenoeg niet bestaande Europese panelen industrie te beschermen.plus hoge BTW, maakt gezamenlijk een paneel bijna 2x de inkoopprijs aan de grens.
En maar geld geven aan sjeiks die hiermee onze cultuur vergiftigen.

Winter_is_coming | 20-11-17 | 10:26

@Winter_is_coming | 20-11-17 | 10:26
Ha, collega :) Ikzelf ben bezig met een bio-generator. Deze heeft ook zonnepanelen en is een zelfstandige unit. Dus geen net/milieu/energie belastingen meer. 1 keer aftikken en klaar. (nu nog!)(laat mij de belastingdienst kennen :)

Rest In Privacy | 20-11-17 | 11:31

@Ce ca!: Dat is hun eigen wegkijken toegeven en tegelijkertijd moeten erkennen dat Wilders c.s. heel misschien toch wel een klein puntje hadden. Gaat niet gebeuren, dus, want macht is verslavend.

Graaisnaaiert | 20-11-17 | 13:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Damage control. A little too late. Het tij keert.

Zzzzooooffff | 20-11-17 | 09:31 | 1

Het lijkt er inderdaad op dat het tij keert en ik hoop niet dat dit alleen maar komt door: de wens is de vader van de gedachte. De MSM lijkt het nu welletjes te vinden en dan kan de regering nog vanalles rondtetteren over nepnieuws, maar als de MSM het niet overneemt dan komen er snel nieuwe verkiezingen.

TralalaPompompom | 20-11-17 | 09:44

Ik had 4 jaar geleden een Marokkaanse stagiaire met hoofddoek.
Ik kwam terug van vakantie en trof een leuke jonge vrouw met wapperende haren, strakke broek en truitje en stelde mij voor. "Dag, ik ben Skunk" Ja, dat weet ik toch. Ze bleek een andere vriend te hebben. Ineens (ja ik weet het rijkelijk laat) viel het kwartje.

Skunk57 | 20-11-17 | 09:31 | 1

Hoe is het afgelopen? Heeft u haar recentelijk nog gezien? Leeft ze nog? (eerwraak enzo)

Is dit nog nieuws? | 20-11-17 | 10:21

Mooi. Hoe drammeriger men wordt hoe lastiger het zal worden om vreedzaam met deze groep te leven. De mekka handjes staan open om onze niet halal taxpoet te ontvangen, via studiefinanciering of uitkering. Men vergeet voor het gemak dat het niet echt halal is. Zie hier wat ze willen bereiken, een segregatie van alles en iedereen met de geneugten zoals geld ontvangen en zorg krijgen. Hypocriete bende wat de westerse samenlevingen zelf faciliteren.

Bill Cosby | 20-11-17 | 09:29

Geen strakke kleding, niet je vormen laten zien, alleen werken als je daar ook kunt bidden, aldus een aanwezige. Verder zitten de dames achterin de zaal gescheiden van de mannen. Het gaat nú wel heel erg hard met die islam.
Die lui keren zich openlijk af van onze Nederlandse maatschappij onder het mom van "vrijheid van meningsuiting". Déze islam schuurt tegen het salafisme aan en de jihad maakt daar onderdeel van uit. Op weg naar meer geweld!
Want..... zegt mo !

demaup | 20-11-17 | 09:29 | 4

Dus gewoon eruit willen zien als een wandelende vuilniszak... waarom zou met met zulk volk ook maar één woord willen wisselen?
Als ik sta te praten tegen een vuilniszak sluiten ze nog op als ik niet oplet.

mallekater | 20-11-17 | 10:11

Ik vind het prima, a la de mormonen en dat soort volk. Maar dan ook jezelf bedruipen.

BenPakdee | 20-11-17 | 10:33

@Winter_is_coming: Nope, die uitkeringen zullen blijven vloeien, evenals de fokpremie voor nieuwe Haatbaardsoldaatjes. We financieren onze eigen ondergang, als brave vazalstaat van Brussel.

Graaisnaaiert | 20-11-17 | 13:32
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt een beetje op de christelijke bekeringsverhalen. Maar deze stroming biedt verder weinig hoop en vreugde.
Die jongeren leggen zichzelf een juk op dat ze onmogelijk kunnen volhouden. Daarover ontstaat dan een groeiende frustratie die wordt afgewenteld op 'het westen' dat hen steeds zou verleiden en misleiden. En zo ontstaat de groeiende haat tegen de burgermaatschappij zoals wij die kennen. Haat die tot geweld tegen burgers leidt, want hun leider ging hen daarin voor.
Als je gelooft dat muziek haram is en je ziel bevuilt, dan groeit de haat tegen alles wat muziek maakt. Zo werkt die vreugdeloze islam.

marjen | 20-11-17 | 09:28 | 4

SlimmeBelg | 20-11-17 | 09:50
"over Jezus vertellen. En die persoon heb ik nog nooit onzin uit horen slaan"
http://www.debijbelzegt.nl/fouten_tegenspraken_contradicties_in_de_bijbel.htm
Have fun.

Is dit nog nieuws? | 20-11-17 | 10:20

@Is dit nog nieuws: Bedankt, ha ha. Nee, je (klein)kinderen niets vertellen en ze maar laten zoeken. Tot ze bij zo'n imam terechtkomen, die het allemaal weet. Not my choice !

SlimmeBelg | 20-11-17 | 13:26

Is dit nog nieuws, als de teksten van Jezus vaag onduidelijk onjuist zijn dan zijn het wel zeer goede onjuiste en onduidelijke teksten in elk geval die positiviteit en vriendelijkheid prediken. Doe mij dan nog maar meer van die “onzin en onjuiste” teksten graag!!

Spaanse Peetvader | 20-11-17 | 16:00
▼ 1 antwoord verborgen

Zihni weet heel goed hoe de moslimwereld in elkaar steekt en hij kan misschien zorgen voor wat realiteitszin bij GroenLinks op dat punt. Maar hij is ook arrogant en heeft geen invoelingsvermogen met de gewone Nederlanders (Henk en Ingrid)

frisenfruitig | 20-11-17 | 09:28

Ik lijk dat honds-irritante overheidssreclamespotje tegen inbraak wel, maar ik blíjf het tóch gíllen, ook in deze panelen:
-
BLOKKEER in Europa de golflengten van de Arabische religieus-orthoxe ( en: rabiate haat -) sattelietzenders!

bisbisbis | 20-11-17 | 09:28

Salafisme is islam.
Zelfde boekje en stelsel van onfeilbare regels en gewoontes.

Desmoulins | 20-11-17 | 09:27

GroenLinks wil dus de-islamiseren.
Mooi, welkom!
Men neemt dus nu definitief afstand van de motie-Halsema. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Wat wel weer kostelijk is, is dat men nog steeds denkt dat progressieve waanzin verenigbaar is met islamitische barbarij.

Desmoulins | 20-11-17 | 09:26 | 1

Te laat, ze zijn hier, ze hebben tussen 2 plaspauzes door een NL-paspoort gekregen, die krijgen we dus nooit meer weg. de EU heeft voor de ISlam gekozen namelijk en middels die EU ook onze bestuurders. Olie voor Moslims, en dat wij als Jan/Jannie de Burgerboerenbelastingophoestlul dagelijks met de gevolgen opgescheept zitten, boeien. Dat moeten we namelijk breder zien...
*bah*

Graaisnaaiert | 20-11-17 | 13:29

And in the end, i'll be your only friend. Groenlinks mag voorop om de salafisten weer tot rede te brengen. Kan er niet genoeg van krijgen zeg, die duitslinkse jongens en hun beschermde zandnazi's.

rattenvanger XL | 20-11-17 | 09:24 | 2

En doe die zogenaamde FEMINISTEN ook maar in de leer van mo.

rattenvanger XL | 20-11-17 | 09:25

Doe er meteen het KOZP front bij.
Heeft ook niemand iets aan verloren wanneer die optiefen.

mallekater | 20-11-17 | 10:12

Als je deze uitzending hebt bekeken dan kom je tot de conclusie dat de(ze) islam niet thuishoort in Nederland. Maar dat zal ik wel niet mogen zeggen, want je wordt dan weggezet als xenofoob.

Zuur is overigens wel, dat het GroenLinks is die meer van dit soort figuren binnen wil halen.... Nu staan ze toch voor een dilemma.

JI-HAAT | 20-11-17 | 09:23

Wil je leven als een salafi? Prima, maar dan moet je maar naar Marokko of Saudi Arabië gaan.
Hier in Nederland zijn man en vrouw( en genderneutralen, anders krijgen we daar weer gezeik over) gelijk, zitten mannen en vrouwen naast elkaar. Is homoseksualiteit geaccepteerd!
Zint het je niet? Prima, dat kan maar pak je spullen en ga weg....
Dan ben ik maar een racist.

winterkoning | 20-11-17 | 09:23 | 2

Verrek, Nederland lijkt op Thailand !

SlimmeBelg | 20-11-17 | 09:43

Prima stukje, je schreef alleen racist i.p.v. realist.

Brandmelder | 20-11-17 | 09:47

Het verschil tussen hoge scholen en universiteiten in Amsterdam en moskeeën wordt steeds kleiner.

Rheia | 20-11-17 | 09:22 | 4
-weggejorist-
TralalaPompompom | 20-11-17 | 10:01
-weggejorist-
TralalaPompompom | 20-11-17 | 10:10

Klopt. De links-Marxistische kerk met hun SJ Warriors, strijdend voor het juiste geloof, willen ook wat!

BenPakdee | 20-11-17 | 10:30
▼ 1 antwoord verborgen

De Groene Khmer vraagt dit alleen maar zodat ze later kunnen ontkennen dat dit probleem bestaat.

Osdorpertje | 20-11-17 | 09:22

Iemand de metro gelezen vandaag?
Voorkant minder
Minder minder minder vluchtelingen
Achterkant is een petitie te tekenen op wijwillenmindervluchtelingen.nl

Lilia2 | 20-11-17 | 09:22 | 1

Bedabkt! Ik heb er even mijn gram neergelegd.

BenPakdee | 20-11-17 | 10:29

Maar wel elke maand je hand ophouden en mijn niet halal verdiende geld in je broekzak stoppen.

ikbenj | 20-11-17 | 09:19 | 1

Niks hand ophouden als je niet maatschappij conform gekleed bent. Als je zelf je kansen verkleint, zoek je het ook zelf maar uit.

BenPakdee | 20-11-17 | 10:11

Het is hoog tijd dat we in de grondwet zetten dat we een niet islamitisch land zijn en alle islamitische uitingen in de openbare ruimte, ook moskeeën, verbieden. Ook halal slachten verbieden, dat is niet meer dan logisch omdat zo walgelijk misdadig wreed ISIS gaan op diere strafbaar moet zijn. Daarnaast zeer pro actief mogelijkheden aan moslims bieden om definitief te emigreren.

Rheia | 20-11-17 | 09:18 | 3

Gewoon het halal slachten en besnijden verbieden. Is dat nu zo moeilijk? Deze kinder- en dierenmishandeling zo snel mogelijk verbieden/afschaffen. We leven toch niet in de middeleeuwen!

SlimmeBelg | 20-11-17 | 09:41

Inderdaad. Nu even doorpakken!!

BenPakdee | 20-11-17 | 10:10

SlimmeBelg | 20-11-17 | 09:41
Gewoon alles wat ermee samenhangt afschaffen.

Is dit nog nieuws? | 20-11-17 | 10:18

Volgens Recip Erdogan is democratie als een trein als je op je bestemming aankomt dan stap je uit, Groen Linksch is conducteur van dienst.

william7055 | 20-11-17 | 09:16 | 2

Volgens Erdogan mag je ook geen regenboog vlaggetje meer zwaaien in Ankara.
https://www.nu.nl/cultuur-overig/5013737/lgbt-films-en--tentoonstellingen-niet-meer-welkom-in-ankara.html?redirect=1

Is dit nog nieuws? | 20-11-17 | 10:17

"De moskeeën zijn onze kazernes, de koepels zijn onze helmen, de minaretten onze bajonetten en de gelovigen onze soldaten..." Aldus Erdosnor. Behoeft dit voor GL echt nog uitleg?

Sjefke7807 | 20-11-17 | 12:47

Dus eerst tot je 40e alles doen wat god heeft verboden, en dan anderen de les lezen dat dat allemaal niet mag.

Rammstein | 20-11-17 | 09:15 | 1

Er zijn geloven met een biechthokje (de aflaat is niet hip meer). Er zijn geloven waar je een aflaat krijgt als je ongelovigen vermoordt. Tof systeem...

Winter_is_coming | 20-11-17 | 09:32

Het zal vervelend zijn voor al die andersoortige geloven maar.... geloven doe je maar op de wc... kun je doortrekken. Dus achter de voordeur en niet grommen als de post bezorgd wordt.

gnor | 20-11-17 | 09:14

'Sociale druk' is dus vaak dreigen met geweld en/of toepassen van geweld.
En nooit vergeten dat zulke stromingen een totalitair karakter hebben, inclusief een politiek karakter, naar het voorbeeld van degene die het allemaal veroorzaakte.

marjen | 20-11-17 | 09:13 | 2

Kijk naar de anti- zwarte pieten. Iedereen die tegen hun is: zwart maken.

Is dit nog nieuws? | 20-11-17 | 10:15

Eigen vrije keuze van de meurkutten..... meisjes van 4 jaar oud lopen er al zo bezopen bij.
Eigen vrije keuze.
Vastwel.

mallekater | 20-11-17 | 10:16

Omdat de staatsomroep een stukje moslimplezier uitzendt schiet er iemand van GL uit zijn panty? Is al tientallen jaren aan de gang en zolang ze niet met een bomvest zitten te kutten lekker laten gaan.

Pedronegro | 20-11-17 | 09:12 | 2

Tuurlijk. Alleen is het wel zo dat diegenen die zich moedwillig buiten de maatschappij opstellen middels kleding en gedrag, net zoals Punkjongetjes en mesijes die moeten soliciteren, GEEN recht hebben op een uitkering. Laat dat wel duidelijk zijn. Niet meedoen = af. Dop je eigen bonen maar.

BenPakdee | 20-11-17 | 10:09

punk is geen religie.

Is dit nog nieuws? | 20-11-17 | 10:14

Wanneer gaan ze eens vragen stellen over jongensbesnijdenis, of is het normaal om in naam van een fantasiewezen een stuk van de penis van je zoontje weg te laten snijden?

tata1981 | 20-11-17 | 09:11 | 6

Voor dochtertjes is het wel verboden in Nederland. Nog eens discriminatie ook !

SlimmeBelg | 20-11-17 | 10:21

Zelfs een blindedarm heeft een functie (gehad).

SlimmeBelg | 20-11-17 | 10:23

Stelling:
De mens is gemaakt naar het evenbeeld van god! God is perfect!
Waarom er dan gelijk in gaan snijden? Blasfemie!

Rest In Privacy | 20-11-17 | 11:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb dit gisteren gezien . Verschrikkelijk. Dames achterin de zaal , mannen voorin. Is er dan geen feminist in NL. die in opstand komt ?

eef 47 | 20-11-17 | 09:11 | 5

Groenlinks heeft het feminisme en het islamisme omarmt.
Nu komen ze tot inkeer en merken dat deze twee nooit samen kunnen gaan.
Het zijn elkaars absolute tegenpolen dat ziet een kind.
Het heeft toch nog bijna 30 jaar geduurd maar het kwartje is gevallen.

keestelpro | 20-11-17 | 09:41

Waar is Rosa Parks als je haar nodig hebt?

Ben Hetzat | 20-11-17 | 11:48

@eef 47 | 20-11-17 | 09:11 |
Deze segregatie is een flagrante schending van het gelijkheidsbeginsel zoals vast gelegd in Artikel 1 (hoi SS!) van de Grondwet. Dat alleen al zou goede reden moeten zijn om hier per ommegaande dírect tegen op te treden!

Sjefke7807 | 20-11-17 | 12:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik denk dat voor Groenlinks de trigger was dat de vrouwen achterin moesten zitten in de zaal.

Beste_Landgenoten | 20-11-17 | 09:11

Ach, dat werkt gewoon niet in een westerse samenleving. Veel teveel invloeden. Je kan dan beter in het kalifaat gaan wonen, wat daar nog van over is.

MocheGurandero | 20-11-17 | 09:11 | 1

Daarom ben ik ook tegen de uitschakeling van dat Kalifaat. ieder volk heeft wmb een plaats op de wereld waar ze zichzelf volledig kunnen gedragen zoals ze zelf willen. Er is vast wel een stuk woestijn te vinden waar ze hun ultieme heilstaat kunnen maken en elke beroepsbaard wereldwijd kan daar dan mooi naartoe. Een soort Haatbaardreservaat dus. Hoeven wij het alleen maar zorgvuldig van de buitenwereld af te grendelen.

Graaisnaaiert | 20-11-17 | 13:24

Men leeft aan de linkerkant al jaaaren lang met hun hoofd in eigen aars. En als zij zich in die hoek ook nog zichzelf proberen te pijpen door te deugen moet je na pakweg 60 jaar niet ineens een onderbuik gevoel krijgen.

Marcel7690 | 20-11-17 | 09:11

Er is gewoon sprake van een fundamentele machtswisseling die gaande is. De PvdA is gedecimeerd dus al hun zetbaasje in de 4e macht hebben geen 'leverage' meer. Logisch dat meer en meer mensen nu openlijk hun achterban aanvallen. En dat gaan van links naar rechts

BASinnic | 20-11-17 | 09:11 | 1

Gaat best wel snel, die machtswisseling. Het is wel even wennen om de presentatoren/trices opeens andere taal te horen uitslaan. Of zullen ze geleidelijk aan vervangen gaan worden?

TralalaPompompom | 20-11-17 | 10:21

Verwarrend bericht op de vroege ochtend.
Een nuttige idioot waar een lichtje is gaan branden,
Wie had dat ooit gedacht?

Petrus Poortwachter | 20-11-17 | 09:11

Legt die rapper ook uit WAAROM actief geloven in de islam zo goed voor je is? Of geeft die man deze mensen iets om de twijfel over hun identiteit mee op te lossen. Ik geloof dus ik ben? Hier hebben we dus helemaal geen trek in.

Beste_Landgenoten | 20-11-17 | 09:10 | 1

Het fijne aan je onderwerpen is dat je alle verantwoordelijkheid van je af kunt schuiven zolang je onderwerping maar diep genoeg is. Bijkomend effect van het ontkennen van verantwoordelijkheid van je daden is dat je leercurve en bijsturend vermogen compleet verdampt.
Mede daarom hebben fanatische religieuzen moeite met wetenschap omdat daar kritisch vermogen, reflectie, falsificatie et cetera op een hoog plan staat. Dat geldt voor alle reli-fanaten, en één reli in het bijzonder.
Dit alles schuurt enorm in een Westerse vrije samenleving.

Winter_is_coming | 20-11-17 | 09:27

Ik zie dit al 10 jaar om me heen gebeuren. Maar Groenlinks ziet het pas als het op Nieuwsuur is geweest. De bubbel, it's real.

Bert Konterman | 20-11-17 | 09:09 | 1

Melding maken voor de buhne in de wetenschap dat @TeamWegMetOns het gewoon bagatelliseert en ook Groen Links rustig door kan gaan met hun Olie voor Moslims-programma. Motto van dit kabinet had wmb ook moeten zijn "Maskers af".

Graaisnaaiert | 20-11-17 | 13:21

Hoe denkt men in Dokkum hier over ? Dat is voor mij leidend !

Frank1387 | 20-11-17 | 09:09 | 1

Jennie d'Arc woont niet in Dokkum, docht ik.

BenPakdee | 20-11-17 | 10:06

Iets met als het schaap verdronken is verdiept men de gifput.

van stampij | 20-11-17 | 09:09

Stemmers van de PVV wegsnoepen whaha

Roy020 | 20-11-17 | 09:07

Tsja, word je op een ochtend wakker en begint het je te dagen dat je geen vrijheidsstrijder voor mensenrechten en dergelijke bent, maar het moderne equivalent van een NSB'er. Dat je een vooruit geschoven post van de vijand bent. Ik ging lekker weer slapen.

RexMundi | 20-11-17 | 09:05

Er dreigt geen segregatie, die is er altijd geweest. Moslims hoefden nooit te integreren van partijen zoals GL. Nederlands leren hoefde niet, ze kregen de brieven in hun eigen taal. Ze krijgen volop subsidies om hun eigen clubjes op te zetten. En allerlei hulp voor het neerplanten van moskeeën met geld uit extremistische landen.
En dan nu opeens verbaast zijn dat ze zich niets gelegen laten aan de nederlandse cultuur en in een eigen wereld leven?

2voor12 | 20-11-17 | 09:05 | 5

Artikel 2, overruled 6

MarcS | 20-11-17 | 09:42

Dit. Hypocriet klote volk dat decennia lang met gedram, geweld, en procedures dit probleem zelf veroorzaakt heeft.

Knoeperd | 20-11-17 | 09:45

Bedankt voor de foto, Keestelpro. Ik heb hem op de binnenkant van de toiletdeur gehangen, als ik niet kan poepen kijk ik er naar!

BenPakdee | 20-11-17 | 10:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Los van het onderwerp. "Ik heb gisteren iets op tv gezien, daar ga ik maar eens wat vragen over stellen" - Het werk van een Kamerlid anno 2017.

Mocro070 | 20-11-17 | 09:04 | 8

Alles beter dan, ik las in de Koran/Bijbel/andereonzin dus Kamervragen.

MarcS | 20-11-17 | 09:50

Kamerleden hebben geen mening, maar een opengesperde portemonnee.
Alleen wanneer er iets aan de hand is reageren ze, en dan NOG met de bedoeling de instroom in die portemonnee niet in de weg te zitten.

mallekater | 20-11-17 | 10:14

@Mocro070, Ik denk dat iedereen er hier zo over denkt, punt is natuurijk wel dat er ook onder niet fundamentalistische moslims een sterk anti-westerse gedachten is.

JI-HAAT | 20-11-17 | 10:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Straks sluiten ze zich nog aan bij de PVV

bergsbeklimmer | 20-11-17 | 09:02

Vraag van Moslim-lid over kritiek op Islam:
Mag niet want Islam ies gooet....

Is dit nog nieuws? | 20-11-17 | 09:02 | 1

Ik ben het helemaal met ze eens. De Westerse maatschappij is verdorven en giftig. Daar wil je niet wonen.. Hoog tijd om te vertrekken! Ren voor je leven, nu het nog kan!

marcoplarco | 20-11-17 | 10:32

Goh, moslims die volgens de islamitische leer willen leven.
Je verwacht het niet.

keestelpro | 20-11-17 | 09:02 | 1

Hier leven als mohammed kan niet, het klimaat is anders.

Ko.Nein | 20-11-17 | 12:57

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland