Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geert Wilders vs Sylvana Simons. Is wel zo

Social

Proficiat & gefeliciflapstaart mijnheer J. Onderwater uit Hillegom. Uw ingezonden brief in de Televaag is vandaag uitverkozen tot Is Wel Zo Opinie du Jour. Goed dat iemand in dit hypocriete twee maten metende door VVD66-ambtenarenmuppets verklooide prachtland weer eens met den vuist op tafel slaat. Uw prijs, mijnheer Onderwater, is dat u nu de rancunueze multicultiratten en kwaadaardige policortrollen achter u aan krijgt. Sterkte met uw bedrijf.

Reaguursels

Inloggen

Tja, met 2 maten meten..... wij zijn verdraagzaam en tolerant maar in hoeverre geld dat voor allochtonen?
Wij geen zwarte piet, jullie bijv geen Kwakoe subsidiefestival? Oh nee, dat is anders...

ger1306 | 14-11-17 | 11:15
-weggejorist-
bodypoppin | 13-11-17 | 21:52

Ach, iedereen weet roch dat de politie door en door geinfiltreerd is door allochtonen, die aan clientelisme doen?
Logisch toch dat de bedreigingen aan het adres van Wilders genegeerd worden?
Etnisch profileren heet dat toch, en altijd in het nadeel van die boze blanke allochtoon die een mening over moslims heeft (terecht of onterecht).
En wie kan er nu tegen de politie vechten als onderdeel van de grootste monopolist van Nederland?
En al zou de politie er wat aan doen, wat verwachten we dan van de Sinterklazen in zwarte toga’s die door en door D66-er zijn?

Albert5000 | 13-11-17 | 18:45

Islamvarkens

Rest In Privacy | 13-11-17 | 18:37

De meesten die iemand dood wensen komen uit landen waar het ook daadwerkelijk gebeurt, vandaar de onderontwikkelde status van die landen en de reden waarom men er weg wil.
Resteert nog het gegeven dat dat addergebroed niet wenst te integreren, of het niet kan door paternalistisch toezicht van familie.

Go_Vegan2.0 | 13-11-17 | 16:00

Het OM, bevolkt door sneeuwvlokjes, bakfiets moeders en feministische vaders, zijn allemaal van extreem linkse signatuur.
Het is grof en schandalig dat er nooit iemand voor het gerecht verschijnt, kennelijk worden ze uit de wind gehouden, je maakt mij niet wijs dat het niet mogelijk is.

lanexx | 13-11-17 | 15:09
-weggejorist-
vanFleppensteijn | 13-11-17 | 14:44

Dat té-nenkrommende "Nederlands" ook. Werkelijk. De 1e de beste basisschool leerling van de 1e klas schrijft nog beter NL. En dan maar raar opkijken dat ze nergens worden aangenomen of een stageplaats krijgen. Als werkgever kijk je toch wel link uit dat je dergelijk tinnef in je bedrijf los laat? Stelt u zich eens voor dat zo'n wolla-wollla k.k.tata roepende amoebe uw klant te woord zou moeten staan. Dan kun je de zaak toch gelijk sluiten?

En de stuitende hypocrisie wat betreft het verschil tussen de aangiftes van SS waar wél direct op werd gereageerd. Wilders leeft al meer dan 13 jaar onder een gepantserde steen vanwege de "religie van de vrede". En dan zijn dit soort dingen ineens niet belangrijk genoeg voor Justitie...

Sjefke7807 | 13-11-17 | 14:17

Het OM wil Wilders deaud en Sylvana niet.
Dat is het verschil in bedreiging.

MistaRazista | 13-11-17 | 14:16

Geert Wilders is een zeer uitzonderlijke held. Al 13 jaar onder permanente beveiliging, door tot de dag van vandaag aanhoudende bedreigingen vanuit een zekere religie van vrede. Geert Wilders is een politicus en een ieder die zich in de Tweede Kamer bevindt, is een zelfverkozen collega van hem.

Niemand is verplicht om het eens te zijn met de inhoud van zijn boodschappen maar begrijpelijk zijn die wel. Evenwel doet Geert Wilders exact hetzelfde als al zijn collega's: Hij ventileert zijn mening op basis van vrijheid van meningsuiting of in ieder geval van wat hem en de rest daar nog van gegund wordt.

Dit is een heel groot goed en dit wordt dus onder druk gezet vanwege de doodsbedreiging richting hem. In plaats van dat de ernst van de zaak ingezien wordt in de Tweede Kamer, is hij jaren lang belast met allerhande smerige jij-bakken en etikettering totdat hij in de hoek van ad hominem is gedrukt. Pim Fortuyn ging hem voor, met desastreuze gevolgen en Thierry is de volgende die aan de beurt is. In het specifieke gevalvan Geert Wilders is het een mokerslag in het gezicht van iemand die al zeer oneigenlijk onder druk staatnen het is een uitermate beschaming voor ons hele democratisch bestel.

Een ieder die zich aan heeft laten praten dat Geert Wilders een verschrikkelijke man is, die zich bedient van verschrikkelijke uitspraken, heeft zich ten bate van het ethablisement, verschrikkelijk in de maling laten nemen.

En als je het hier roerend mee oneens bent, noem dan eens 5 mensen in de geschiedenis die hebben geroepen om aanwas van mensen die hen wilden vermoorden ? 3 ? Misschien 1 dan ?

netniet | 13-11-17 | 14:16 | 1

Plus héél veel!

Sjefke7807 | 13-11-17 | 14:28

Doet me denken aan die hypocriete Spong, die iedere keer maar weer benadrukte dat Wilders met zijn minder uitspraak nu eenmaal de wet had overtreden en dus gestraft moet worden.
Na het behalen van deelname aan het WK voetbal waren er hordes personen van een zeker " ras ", die al " feestvierend " aardig wat wetten overtraden, onze wetshandhavers hebben er zelfs niet 1 opgepakt maar deden een stapje opzij en vertelden burgers om maar beter binnen te blijven!

Rest In Privacy | 13-11-17 | 14:07 | 1

Spong. Wat een misselijk en vies mannetje is dát zeg! Bah!

Sjefke7807 | 13-11-17 | 14:19

Oei. Dhr Onderwater is qua NAW makkelijk te vinden. Die gaat nog een interessante tijd tegemoet vrees ik.
Sterkte.

MyCatIsDoingThis | 13-11-17 | 13:49 | 2

Daar hebben we gelukkig de sterke arm der wet voor om hem te beschermen. Helemaal niets aan de hand dus, hop en doorlopen nu..

Boris die Sauertopf | 13-11-17 | 14:31

Ik denk dat de politie van Hillegom de Boze Bruine Mensen en AFA wel behulpzaam zullen zijn. Stalorders uit Den Haag.

ad melkert | 13-11-17 | 17:23

Ik krijg zo het idee dat we nu nog met meer zijn. Kreeg vanochtend wel alvast een genocide aankondiging waar ik op in mocht schrijven zodat ik snel aan de beurt ben zodra we net in de minderheid zijn. Ik twijfel tussen een kapmes of het mooie steen gooien.

Dagdief | 13-11-17 | 13:47

Minder,minder,minder

Bataaf | 13-11-17 | 13:46

Simpel, Sylvaan is zwart en vrouw dus zielig. Geert is soort van wit en man, dus racist. Zo rolt Nederland tegenwoordig, wen er maar aan.

Graaisnaaiert | 13-11-17 | 13:35

Voor of tegen Wilders, gezien deze bedreigingen staat onze democratie onder druk en maak ik mij meer zorgen op de mensen (de term mens iets te hoog gekwalificeerd) die deze bedreigingen uiten. Diep triest dat je in NL als politicus zo moet leven. De uitlatingen van Wilders zijn brave woorden in tegenstelling tot het geschreeuw van deze barbaren ondersteund door een of andere dwaze ideologie die onze westerse vrijheden omzeep willen helpen.

Ron101 | 13-11-17 | 13:33 | 1

Het ergste is dat wij Nederlanders niet alleen geen fatsoenlijke regering hebben die hun eigen volk verdedigt, maar die ons daarnaast zelfs lafhartig aan Brussel verkwanselt en gretig nog meermeermeer immgranten/uitzuigers binnen haalt
En het debiele kiesvee wil het nog altijd maar niet begrijpen

telelezer | 13-11-17 | 13:57

Ik vindt Wilders een nare man, met nare uitspraken, maar dit is natuurlijk gewoon waar. Schandalig dat een paar uitspraken over aapjes blijkbaar erger zijn dan een continue doorgaande stroom aan beledigingen en doodsbedreigingen. Dit land is compleet verrot, en het is tijd dat er eens echt actie ondernomen wordt.

Mather | 13-11-17 | 13:16

Het is dan ook niet de politie maar het OM die besluit tot vervolging of niet...

Capt. Iglo | 13-11-17 | 12:46

Ik vrees de dag dat schuurspons Sylvana met bidkleedjesreiniger Sarah en pleeborstel Fatima een partij op gaan richten: het Boosfee Verbond. Ik kan de geur van brandstapels en verkoold vlees al bijna ruiken.
Deze eeuw gaat meer en meer lijken op een boek dat door George Orwell en Margaret Atwood samen geschreven werd en uitgegeven bij de Bezige Beëlzebub.

dedeurs | 13-11-17 | 12:36

Hypocrisie die iedere dag opnieuw schaamteloos herhaald wordt door regering politie en media is wat anders.
Ik denk dat daar een Godwin uit de linkse kast het beste bij past.

Jan Passant mk2 | 13-11-17 | 12:36

Het is toch overduidelijk ondertussen, dat de rechtspraak bijna altijd met twee maten meet in dit land? 80% van de rechters zijn links georiënteerd, PVDA, D66, SP en vooral Groenlinks rechters, zullen altijd policor zeggen de wet te volgen, maar in realiteit allerlei truukjes toepassen.

Omnisofos | 13-11-17 | 12:22 | 1

De rechterlijke macht is dus geen afspiegeling van de maatschappij. Tss!

Arachne | 13-11-17 | 13:05
-weggejorist-
Kaan78 | 13-11-17 | 11:59 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Politie is vooral heel veel extra geld aan het binnen harken met flitsen.
49% meer bonnen, goed bezig. Is wel duidelijk waar de prioriteiten liggen. www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10333394...

Flappie2006 | 13-11-17 | 11:57

Types als n.21gr zijn gewoon het product van inteelt; qua verstand nog net in staat om te lezen en te schrijven (nou ja...) maar meer ook niet.

Goldfinger | 13-11-17 | 11:36

Objectieve rechtspraak is dood.

hoochee | 13-11-17 | 11:28
-weggejorist-
LibertasSimplex | 13-11-17 | 11:25

Laten we een #metoo oprichten voor intimidatie door finnen! Dat zal ze leren!
Een minpuntmeldpunt!

Rest In Privacy | 13-11-17 | 11:09

Welkom in de rechtsstaat van onze oliemoarchie. Rechtsvervolging is een politieke keuze.

Rommelende Onderbuik | 13-11-17 | 11:07 | 2

De democratie een voertuig voor tirannie

Rest In Privacy | 13-11-17 | 11:10

Ce ca! | 13-11-17 | 11:10
Een soort tram, zeg maar.

Rommelende Onderbuik | 13-11-17 | 11:20

Is een roetveegGreet de oplossing?

Rest In Privacy | 13-11-17 | 11:07

De politie en politiek(1 letter verschil)zijn het uithangbord van de samenleving.
Zegt gelijk alles over de doelstelling van de samenleving.

komtdatschot | 13-11-17 | 10:59

Mijn tegel van gisteravond past hier net zo goed:
En nog steeds denkt de ruime meerderheid van de sullige Nederlanders dat de politie er is om burgers te beschermen en jegens hen te handhaven.
Ooit valt het kwartje en komt u tot de ontdekking dat het hun taak is om die domme kaaskoppen in het gareel te houden en het tuig te beschermen tegen u, de domme kaaskop die wél met zich laat sollen.

jemagookniksmeer | 13-11-17 | 10:55

Rassenjustitie.

Kijkeensaan | 13-11-17 | 10:55 | 1

+1

Lewis Lewinsky | 13-11-17 | 10:56

Silly syl kreeg direct mensen voor het gerecht
omdat ze al donker persoon gediscrimineerd werd en volgens datzelfde gerecht kan je als blanke niet gediscrimineerd worden.
Ben je zwart=zielig
Ben je getint=schaam cultuur
Ben je blank=bevoorrecht dus schuldig
Tenzij ik mij niet in die hoek wil laten duwen,
dan ben ik natuurlijk een nazi,islamofoob en racistische fascistische discriminator.

Plorkface | 13-11-17 | 10:54

Naast dat meneer Onderwater een heel goed punt heeft, is zelfs het excuus dat er niet genoeg mankracht is hoe dan ook gewoon zwak. Al zouden ze maar een significant deel (bv 25% of gewoon 100 zaken per maand of whatever) van alle bedreigingen keihard aanpakken en opvolgen, dan zou dit al een preventieve werking hebben en hierdoor het aantal door afnemen. Het probleem is nu dat iedereen weet dat je er vrijwel altijd mee weg komt en de mohammedanen en/of groenlinkserts niet eens twee keer hoeven na te denken voordat ze hun gifzwarte denkwijzes op het internet te pleuren.

Arijane | 13-11-17 | 10:51

Is wel zo. Sylvana mag nou wel haar deel aan strafrecht afstaan aan Wilders. De politie moet ook de bedreigers van Wilders vervolgen en even zwaar straffen. Anders gaan ik en mijn nazaten nooit op Sylvana stemmen!

Twee Jeetjes | 13-11-17 | 10:47 | 1

Tegen de die tijd is stemmen afgeschaft.

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 10:49

De Nederlandse Politie is net de sterke arm van de belastingdienst.

Radagast | 13-11-17 | 10:39

Drie dingen:
1) Er zijn al veel bedreigers en beledigers van Geert Wilders veroordeeld en ik weet van één specifiek geval die gewoon door de politie van z'n bed gelicht is.
2) Geert zèlf gaf n.a.v. de bedreigingen van Syl aan: "Het allerbeste zou natuurlijk zijn als Mw Simons tegen zichzelf in bescherming wordt genomen". Hoezo hypocriet?
3) Het verschil in media-aandacht tussen Syl en Geert valt wèl op, maar wellicht is de interesse voor vervolging van Geert-bedreigers wegge-ebt. Vervolging gebeurt nog steeds.

Boris Kapotjeplof | 13-11-17 | 10:37 | 1

Tegen Geert Wilders werd een politiek aangiftecircus georganiseerd met voorbedrukte formulieren.
Tegen de beledigers van Sylvana Simons werd een politiek aangiftecircus georganiseerd.
Er is inderdaad geen enkel verschil.

Lewis Lewinsky | 13-11-17 | 10:46

Onze overheid is wat Wilders betreft corrupt tot op het bot! De 149 collega's van Wilders zouden en kunnen er wat aan doen! Maar dat zijn blinde papieren vergader tijgers! Wilders staat voor de rechters en de islam kan hier de boel overnemen en verzieken!

Lexus01 | 13-11-17 | 10:33 | 7

He Gifkikkert, ook hier? Niet alleen op Autobahn trollen? En je zwitsal is er af, gefeliciteerd, je bestaat nu 1 maand.

Nuchternederland | 13-11-17 | 11:40

Ah, dus een inhoudelijk tegengeluid noemt men hier "trollen". Kan je überhaupt niet tegen andere meningen, of is het vooral mijn mening waar je je aan stoort? En verder; heb je ook inhoudelijk nog iets bij te dragen? Tot slot; ik heb nooit een zwitsal gehad; ik streed al tegen domme, ondoordachte reaguursels op GeenStijl toen dat nog een luis in de pels van iedereen was, en niet alleen maar het treitervlog met een extreem rechts geluid dat het tegenwoordig is. Ah vroeger, toen Wilders-aanhangsels hier nog gewoon kaalkopjes heetten en net zo hard inhoudelijk werden aangepakt als straatterroristen en krakerstuig. Mooie tijd was dat.

GifKikkert | 13-11-17 | 11:58

@gifkikkert, hoe democratisch denk jij dat het er bij de andere partijen aan toe gaat? Als je niet 100% met de top meeblaat is je politieke carrière snel over. Tegenwoordig is die partijdiscipline al zo sterk dat je met 4 partijen en 76 zetels een coalitie kan vormen zonder al te bang te hoeven zijn dat 1 van die 76 kamerleden dwars gaat liggen. Jij doet niets anders dan de msm nablaten. Ga lekker naar de Joop, daar vind jouw oogjlep mening eeb beter gehoor.

Ben Hetzat | 13-11-17 | 12:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Die bedreigingen lezen bijna als poëzie, erg triest btw

hotbrasil | 13-11-17 | 10:29

Afgelopen week zag ik een agent toelichting geven over de Marok voetbalrellen in Amsterdam, deze man zag er uit als een zwerver, ongeschoren en lacherig de situatie te bagatelliseren.

von Amsberg | 13-11-17 | 10:23

Ach, Pim hebben ZE uiteindelijk ook dood geschoten, en daar stond diezelfde kliek ook huichelachtig om te rouwen, dus wat verwachten we nou?

watmagjenogwel | 13-11-17 | 10:22 | 3

Die zelfde kliek stond te huilen bij de MH17, maar kan geen stenen genoeg vinden om de waarheid onder te verbergen. bedoel je die kliek?

FreeVogelaar | 13-11-17 | 10:38

Ja DIE kliek, je hebt het begrepen., en naar ik hoop de anderen ook.

watmagjenogwel | 13-11-17 | 10:55

FreeVogelaar: wat stel je voor dat we tegen Putin doen? Welke pressiemiddelen wil je inzetten om de daders van die misdaad hier voor het de rechter te krijgen? Zullen we ons legertje op ze af sturen? Moet mark Rutte hoogstpersoonlijk met een arrestantenbusje naar Moskou om de schuldigen te arresteren? Heb je daar over nagedacht? Denk je überhaupt wel eens na, of hou jij het gewoon bij dom, inhoudsloos boe-geroep?

GifKikkert | 13-11-17 | 11:01

Je kunt er van alles van vinden, maar bekijk het eens van de Politieke kant. Stel dat Wilders niet voor de rechter gedaagd zou worden, dan was zijn aanhang nog veel groter dan nu. En dat is wat de huidige Politieke koers niet kan hebben, vooral het Europese Parlement niet. Maar met trekken poppen als Rutte kunnen zij hun plannetjes makkelijk ten uitvoer brengen. Het is dus van grootbelang dat Wilders monddood wordt gemaakt, en aangezien Links de gerechtelijke macht grotendeels beheerd is dat een kwestie van vriendjes Politiek. Wie in deze Rechtspraak gelooft geloofd ook in sprookjes, wat de zaak Wilders betreft, want de zaak moet nog beginnen, maar er zit nu al een bevooroordeelde Rechter bij. Hoe zo onafhankelijke Rechtspraak?

FreeVogelaar | 13-11-17 | 10:21

Er wordt altijd met 2 maten gemeten door de politie

Stel ik had dit weekend in Laren NH met 20 van mijn vrienden na een bezoek aan onze plaatselijke kroeg het halve dorp kort en klein geslagen dan hadden we nu allemaal vast gezeten.

Als ik Kuzu dood zou bedreigen dan zou ik nu opgepakt worden.

(doe ik beide niet... maar andere wel en die worden dan niet opgepakt....)

MeneerGuggenheimer | 13-11-17 | 10:15 | 2

Dat komt, mijnheer Guggenheimer, omdat u (waarschijnlijk) een blanke gezagsvrezende blanke man bent. Die bij arrestatie misschien zelfs wel een beetje schuldbewust bescheidenheid toont. Maar die bij arrestatie toch in elk geval niet helemaal psychopatisch bezerk gaat met zijn 20 vrienden.
De conclusie kan zijn: De politie doet wat ze durft.

Chuck the plant | 13-11-17 | 10:20

Kuzu heeft ook nog niet z'n (en God behoeden ons) grote aanhang als Geert Wilders heeft, en is (nog) geen gevaar voor de Haagsche Politiek.

FreeVogelaar | 13-11-17 | 10:42

Schiet me zo even te binnen, maarre, die betonblokken, kunnen de hulpdiensten daar wel langs? Of moet er eerst een kraan komen om ze aan de kant te zetten wanneer er iets aan de hand is?

primacondomi | 13-11-17 | 10:11 | 2

D'r zitten wieltjes onder. We moeten het niet te ingewikkeld maken.

marcoplarco | 13-11-17 | 10:34

Nee, nu die blokken er voor staan hoeven er daar achter natuurlijk nooit meer hulpdiensten naartoe, is over nagedacht, win win situatie!

BosrandDirk | 13-11-17 | 11:45

Wanneer we nu aardig zijn voor de bezetter, zijn ze straks misschien ook aardig voor ons.

Gags Beasley | 13-11-17 | 10:01 | 5

Dat is het denken van de deugmens.
Bah.

Rest In Privacy | 13-11-17 | 10:40

Nee K.Zak, ik bedoelde het cynisch, naar Zweeds voorbeeld, ik deug echt niet, erewoord

Gags Beasley | 13-11-17 | 11:41

Dat snap ik.

Rest In Privacy | 13-11-17 | 11:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Het ergste is dat sommige mensen het heel normaal vinden dat Wilders wordt bedreigd. "Ja maar hij vraagt er wel zelf een beetje om. Hij provoceert en ja dan weet je dat je dit kunt verwachten". Terwijl het natuurlijk volkomen dwaas is om iemand met de dood te bedreigen om een mening. Alsof het normaal is om geen stap buiten de deur te kunnen zetten zonder je beveiligers omdat je geen islam wil. Net zoals er mensen waren die het logisch vonden dat er mensen bij Charlie Hebdo werden doodgeschoten vanwege een onwelgevallige cartoon. "Moet je maar niet de profeet beledigen met plaatjes".

osolemio | 13-11-17 | 09:59 | 1

Die lui die provoceren roepen....
Het is toch niet zo dat hij een stapel korans in de fik steekt in Saudi-Arabië? Bezoek aan Sint Jans Molenbeek wordt als provoceren gezien..... Pfffttt.....

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 10:04

Spijker op z'n kop. Maar ja, helpt dit Rutte om in Brussel een mooie baan te krijgen? #zucht

Rico den Hollander | 13-11-17 | 09:59 | 4

Dat duurt nog minstens 4jaar.
Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 10:02
pessimist dat je daar bent.

little C | 13-11-17 | 10:09

little C | 13-11-17 | 10:09
Ik hoop ook op eerder, maar ja. Rutte wil koste wat kost de geschiedenisboeken ingaan als supreme leader, grote roerganger, rots in de branding en weet ik wat nog meer.

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 10:43

Ik persoonlijk denk niet dat Rutte positief in de geschiedenisboeken terecht zal komen, en ik zie hem ook geen 4 jaar meer blijven.

BosrandDirk | 13-11-17 | 11:34
▼ 1 antwoord verborgen

Alleen gewone Nederlanders komen voor de rechter.

GroetenVanUrk | 13-11-17 | 09:53 | 1

GroetenVanUrk Je bedoeld de gewone normale Nederlanders waar de lange leugenaar het over had waarschijnlijk VanUrk?

gelukzoeker | 13-11-17 | 10:01

Wat een gaaf land toch he...

Paaldanseres | 13-11-17 | 09:51

Even de NRC-lezermodus aan (ik ken ze!): "Ja, heel vervelend voor Wilders, maar hij roept het toch echt over zichzelf af. De hele dag loopt hij te schelden te tieren in de Tweede Kamer tegen minderheden en bepaalde bevolkingsgroepen. Dan moet je niet gek kijken als die tenslotte (ja, een beetje rauw) terug gaan schelden. Als hij nu eerst die minderminderminder-uitspraak eens terugneemt dan is dat schelden ook zo afgelopen."
NRC-modus uit. Ik verzin het bovenstaande niet: dit komt van zg hoogopgeleide NRC-lezers uit mijn kennissenkring. Niet tegen te vechten.

piloot47 | 13-11-17 | 09:50 | 6

@piloot47
Ik zei ooit tegen iemand dat Wilders ergens iets wel heel goed moest hebben gedaan om op een dodenlijst van Al Qaeda terecht te komen (met linkje van nu.nl erbij). Reactie: 'mogelijk staat hij op die lijst, ik geloof niet dat hij daadwerkelijk bedreigd wordt'. Inderdaad, niet tegen te vechten.

Braboblanke | 13-11-17 | 10:33

Ook bij mijn kennissen en familie schering en inslag, en die gaan allemaal ook stemmen, maar zich een beetje serieus informeren, ho maar, ik weet niet of ik vóór referenda moet zijn, die ongelofelijk naïeve stomheid van dat rtl tv en whatsapp volk.

Gags Beasley | 13-11-17 | 11:31

"Hoog opgeleid. Laag geïnformeerd. Maar wel stemmen. VVD. D66."
.
Da's een hele mooie, Piloot47, die houden we erin. En tegen vooringenomenheid valt inderdaad niet op te discussieren. Intellectuele luiheid, braaf het mondje openen als de voorgekauwde "wat u moet weten" naar binnen wordt gestouwd.

Graaisnaaiert | 13-11-17 | 14:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Volgens mij waren de meeste opmerkingen richting SS niet eens bedreigend maar alleen beledigend.

Wasbakplasser | 13-11-17 | 09:49 | 4

Waren die aangiften niet onder de noemer racisme? Prioriteiten van het OM liggen daarbij hoger dan bij bedreigingen.

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 10:01

gelukzoeker | 13-11-17 | 09:53
Niet opgelet bij Nederlandse les?

Here's Freddy | 13-11-17 | 10:04

gelukzoeker | 13-11-17 | 09:53 Here's Freddy | 13-11-17 | 10:04

Hoe krijgen ze het voor elkaar , hè ?
Zal waarschijnlijk dan ook 'heeft u bedoelt' en 'heb je gehoort' schrijven.

Zwizalletju | 13-11-17 | 10:43
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang er nog zoveel zijn die op de oude multiculti gehersenspoelde partijen blijven stemmen zullen blanken 2e rangs burgers in eigen land blijven..

moitambien | 13-11-17 | 09:48

Ondanks alle voortrekkerij en voorkeursbehandeling is van Oef blij geen marokkaan, neger of Turk te zijn, maar blank, hoogopgeleid en welvarend.

van Oeffelen | 13-11-17 | 09:47 | 4

van Oeffelen | 13-11-17 | 09:47 | Vraag mij af van Oef ,hoe diep zit jou kop nou precies in je eigen reed?

gelukzoeker | 13-11-17 | 09:57

Gelukzoeker, lastig he, een d of een t

Titje | 13-11-17 | 10:01

Je hebt alleen last van een andere achtergrond als je je ook als dusdanig gedraagt. Of door domme achterbuurttokkies, waar je als fatsoenlijk mens toch niets mee te maken wilt hebben.
Dus, als je als neger niet als neger behandelt wil worden moet je je ook niet als neger gedragen, simpel gezegd. En met "neger" bedoel ik hier typetjes "Jandino" of die yo-yo-yo-rapdebielen, niet normale mensen die toevallig een ander kleurtje hebben.

Graaisnaaiert | 13-11-17 | 14:28
▼ 1 antwoord verborgen

Jongens, heb gisteravond eens meegelezen met zoon - eindexamen gymnasium, hoofdstad. De flauwekul die hij uit z'n hoofd moet leren voor geschiedenis en maatschappijleer om een voldoende te halen is tenenkrommend. Van de 10% die wel eens een kritische vraag aandurft is volgens hem de helft hartstochtelijk Baudet en de andere helft gepassioneerd Klaver. Maar de reflex "Fascist, metoo", "Euro-jippie" en "Treinen naar het oosten" zit er bij de meeste van die Oud-Zuid kindertjes zo diep in dat ze iedere zin er standaard mee beginnen, ook in een winkel, om een brood te kopen of een pak melk. Het wordt een ritueel, als het slaan van een kruisje voor je het veld opkomt. Zelfs mijn zoon, die toch altijd redelijk onafhankelijk nadacht, lijkt langzamerhand te buigen voor de niet aflatende stroom progressief geweld die die kinderen over zich heen krijgen; laatst zei ik dat je iets ook van de andere kant kon bekijken, maar volgens hem mocht dat niet wegens 'hellend vlak, dus shoah'. Jezus, dacht ik nog, die shoah zit ook overal. En dan hadden we het gewoon over iets Europeesrechtelijks.
Om te janken allemaal.

Magdatkandat | 13-11-17 | 09:45 | 3

De toekomst is donker.

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 09:47

Yep, veel basisscholen deden tijdens de Amerikaanse verkiezingen aan een soort van Hillary verheerlijking en namen een anti Trump standpunt in. De jeugd wordt al vroeg gevormd.

BozePaarseMan | 13-11-17 | 10:33

Gefeliciteerd je hebt je kind slecht opgevoed.

Synthese | 13-11-17 | 10:37

Ik heb zin om de dat hele wolla kk verhaal over te typen, gericht aan SS. Maar ja, ik meen het niet en ik durf ook niet.

Alquest | 13-11-17 | 09:44 | 1

Ik snap de behoefte om uw punt te maken ( waar u helemaal gelijk in heeft ) maar laten we ons alsjeblieft niet tot dat niveau verlagen. Ik vind Sylvaan een vreselijk mens maar dat geeft mij nog niet het recht om haar anders te behandelen/benaderen dan andere mensen. Kwestie van fatsoen. Laten we dat alsjeblieft bewaren.

Graaisnaaiert | 13-11-17 | 14:23

Bedreigers zijn vaak geestelijk gestoord en moeten worden opgenomen in een psychiatrische inrichting.

ogeon | 13-11-17 | 09:44 | 4

hoho, we leven in een participatie samenleving. Alleen als je verkracht en verkracht en mishandelt en er nog lol in hebt ook, een droom is uitgekomen en je weigert TBS en vervolgens de samenleving in moet, is er plaats voor je in een psychiatrische inrichting.

die VMU van dit soort lieden is niets psychiatrisch maar in een vrij democratisch land mag je dit als burger op de sociale media plempen.. mits je aan de voorwaarden voldoet. Dat is, als je van migrantenafkomst bent en je IQ door inteelt je niet kan worden verweten..

fikkieblijf! | 13-11-17 | 09:53

Ui in de morgen, ..

Ik beschouw driekwart van deze aardkloot als geestelijk gestoord, hoe laat mag ik er weer uit is de vraag.

Aap Noot Miesje | 13-11-17 | 10:11

Het is toch een participatie maatschappij? We kunnen toch niet alles op de politie afwentelen, maar toch zelf ook onze verantwoordelijkheid nemen? Dat is wat Trutte zegt, dus wellicht moeten we wel het recht in eigen hand nemen. Om het recht en de politie weer wat lucht en ruimte te gunnen voor de echt belangrijke zaken..

boerk | 13-11-17 | 10:16
▼ 1 antwoord verborgen

Schandalig. Ronduit schandalig.

van Oeffelen | 13-11-17 | 09:43

In een korte ingezonden brief de toestand in Nederland anno nu samenvatten is een ere-doctoraat waard.

Abu Bachouca | 13-11-17 | 09:41

Als je de tekst van deze brief 1 op 1 overneemt en je plaatst dit als reactie op een artikeltje op de joop, krijg je gegarandeerd een ban.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-11-17 | 09:40

Stel nu dat schrijfvaardigheid evenredig is aan heldhaftigheid (voor het voorbeeld ff aan mocrozijde)..

Misschien moeten die gasten met z'n drieën een briefje tikken?

Aap Noot Miesje | 13-11-17 | 09:40 | 2

Doen ze al. In je eentje is niet zo stoer.
"Typ je moeder! Klik sent wollah, ja man druk joh, druk, drukken, die kk, stuur het. Whoo."
En dan bij verzonden gaan ze hakbarren.
(Zo stel ik me het voor).

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 09:45

Ze zeggen dat de waarheid soms vreemder is dan fictie ;)

Aap Noot Miesje | 13-11-17 | 09:52

De politie heeft andere taken toebedeeld gekregen; taarten langs brengen bij de moskee, helpen bij de aangifte tegen Wilders, toekijken bij Marokkaanse relschoppers, proberen niet met Zwarte Piet op de foto te gaan, mannen met pro-Israël spandoeken oppakken en het stapsgewijs invoeren van hoofddoekjes bij de dienst.

miss error | 13-11-17 | 09:39 | 1

En bonnetjes schrijven, want de staatskas moet flink gespekt worden om na het sloopwerk dit weekend van de mocro's, alle schade wel hersteld kan worden. Want schuldigen zijn er niet opgepakt, dus valt er ook nergens iets te halen.

Titje | 13-11-17 | 09:50

De briefschrijver wijst op de inconsequente wijze van handelen van de overheid.
Volgens de Grondwet is iedereen volgens de wet gelijk. (Dat is in diezelfde wet dan weer onderuitgehaald door de koning anders te behandelen dan Ingrid & Henk). Daarmee wordt gezegd dan bedreigingen aan het adres can Sylvana, Wilders en iedereen gelijk dienen te worden aangepakt.
Blijkbaar gelden de regels van de Animal Farm hier: all animals are equal, some animals are more equal than others. Blijkbaar worden de exotische soorten hier vertroeteld i.p.v. als een invasieve soort te worden aangepakt.

Winter_is_coming | 13-11-17 | 09:38

Geert heeft het op meerdere manieren voor Sylvana opgenomen destijds en de bedreigingen aan haar adres veroordeeld. Andersom ook?

Normpje | 13-11-17 | 09:38 | 3

Scherp.

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 09:40

Nee. Sylvana denkt alleen maar aan Sylvana.

2voor12 | 13-11-17 | 09:41

En dat maakt Wilders alleen maar sterker. Blijft chique. Weest consequent. Vervalt niet in het gebrek aan logica van de SJWer.

Winter_is_coming | 13-11-17 | 09:45

Heb ook meegemaakt het roepen van: "ouwe kankerlijer" door een marokkaan.

meneer Q | 13-11-17 | 09:38 | 1

Bedreigd met fysiek geweld door zo'n Marrokaan. Toen ik voor 'm ging staan met de opmerking dat hij het mocht proberen, maar dat de consequenties voor hem waren was hij zo opgerot.
Ik geloof dat het woord consequenties hem hoofdpijn bezorgde.

little C | 13-11-17 | 10:16

Dit is wat ze noemen ''Racism of lower expectations''. Van hun wordt dit gedrag verwacht en geaccepteerd, maar van een blanke heeft men veel hogere verwachtingen.

Papierversnipperaar | 13-11-17 | 09:37 | 1

Oftewel cultuurrelativisme.

IslamPislam | 13-11-17 | 10:12

Ja, dat waren andere bedreigingen. Het zit zo. De boven ons gestelden bepalen, aan de hand van hun eigen vooroordelen, wat goed is en wat slecht. Op basis van die doctrine kan vervolgens de samenleving worden ingedeeld in lieden die het goede nastreven en lieden die het slechte nastreven. Vervolgens is het maar een kleine stap naar een wereld van intrinsiek goede en intrinsiek slechte mensen. Het is dan, zo is de moraal, de taak van de goeden om de slechten de pas af te snijden. Onze rechtsorde, zo wordt dan gesteld, staat in dienst van het goede, en daarmee als vanzelf in dienst van de goede mens, en dient mutatis mutandis om de slechten in de hoek te drijven en monddood te maken.
Een kind voelt al dat er iets onredelijks zit in de sprong die gemaakt wordt van "jij doet iets slechts" naar "jij bent slecht", en daarmee de sprong die men maakt tussen "ik straf jou voor je daden" naar "ik straf jou voor wie je bent". Evenzo voelt het kind dat enkel het doen van iets goeds je nog niet meteen tot een goed mens maakt, en ook dat je pas beloond zou moeten worden als je werkelijk iets goeds verricht, niet als je alleen maar een beetje goed loopt te wezen. Dat heeft het kind geleerd, onder andere van Sinterklaas en Zwarte Piet.
Maar de boven ons gestelden zijn hun kinderlijke onschuld al lang verloren en menen dat hun waarheid, de waarheid die zegt dat goede mensen het goede doen en het goede verdienen, en slechte mensen het slechte doen en het slechte verdienen, de Enige Waarheid is, en dat onze rechtsorde er enkel is om die te ondersteunen.
Mevrouw Simons is een goed mens, en de heer Wilders een slecht mens, zo luidt het oordeel, en de rechtsorde dient aldus mevrouw Simons te belonen en de heer Wilders te straffen. Een bedreiging richting mevrouw Simons wordt aldus anders ingekleurd dan een bedreiging richting de heer Wilders.

Schoorsteenveger | 13-11-17 | 09:36 | 3

Bravo voor deze tegel! Zo werkt het idd

Gen. Maximus | 13-11-17 | 09:49

Net zoals Trump slecht is en Obama meteen een Nobelprijs verdiende.

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 09:49

Ik hoop niet dat we ooit een tijd krijgen dat iedereen zegt Wilders goed is. Dat zou betekenen dat waar hij bang voor is en vele van ons bewaarheid is.

Ron101 | 13-11-17 | 14:03

Neuken? Manieren! Ik ga de liefde bedrijven met je moeder. En dik? Ietwat gezet(misschien door zware botten of een langzame stofwisseling). Kom op, zeg.

RickTheDick | 13-11-17 | 09:35 | 1

He likes fat bottomed girls

Winter_is_coming | 13-11-17 | 09:43

Het is vrij simpel, bij Mocro's moet de politie 'deëscaleren', ergo alles op z'n beloop laten. Alleen autochtonen mogen in dit fijne multiculti-land nog hard bestraft worden.

Zware Guy | 13-11-17 | 09:32 | 3

Zie de snelle reactie van een burgemeester op een Pegida-actie.

meneer Q | 13-11-17 | 09:39

Er wordt iedere uitgaansavond en bij ieder groot evenement deëscalerend opgetreden. Niet zo huilen alsof wij allemaal zo zielig zijn, kom op. Je mag nog steeds blij zijn dat je een blanke zware guy in Nederland bent, beter kun je het namelijk niet treffen.

Ardbeg | 13-11-17 | 09:42

Straffen kost de maatschappij geld, beboeten levert de maatschappij geld op. En waar is het geld over het algemeen te halen? You do the math.

Graaisnaaiert | 13-11-17 | 14:17

Een nieuwe dag, een nieuwe oorlog tussen de BMW (Boze Blanke Mannen ) Brigade en de AMD (Allochtone Linkse Drammers) Brigade. ..

King of the Oneliner | 13-11-17 | 09:32 | 2

Zeg K.o.t.O., Oneliners maken gaat u uitstekend af. Afkortingen minder.

ristretto | 13-11-17 | 09:42

Ik denk auto correct.
BMW AMD

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 09:52

Als het zwart is krijg je alles voor elkaar. Moet je maar eens flink veel zwart geld hebben, staan er in notime 10 fiod agenten voor je deur.

Dutch_Holland | 13-11-17 | 09:31 | 1

Kan dat nog? Zwart geld?
De term dan hè? Zo negatief, zwart....
Laten we het roetveeg geld noemen.

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 09:51

Ongeorganiseerde individuen worden aangepakt want makkelijk te vervolgen en geen kans op escalatie. De bedreigingen uit vooral Marokkaanse hoek worden niet aangepakt want georganiseerd en kans op escalatie. Simpel.

BozePaarseMan | 13-11-17 | 09:30 | 1

Maar nu gaat het ook eens escaleren, maar dan van de andere kant, en ik hoop zo snel mogelijk.

watmagjenogwel | 13-11-17 | 10:42

De Google Translate -functie van arabisch naar Nederlands werkt toch nog niet optimaal.

Notenkraker | 13-11-17 | 09:29
-weggejorist-
XIII-13 | 13-11-17 | 09:28 | 1

Het gevloek met ziektes is telkens beperkt tot 'kanker', sowieso niet kies. Ik weet me nog een tijdcte herinneren dat er meer variantie was: tyfus, tering, pest, ... Wellicht kunnen ze in het onderwijs de heren een groter voculabair bijbrengen?

Winter_is_coming | 13-11-17 | 09:27 | 3

Vergeet ook de pokken en de cholera (klere ..) niet.

Rest In Privacy | 13-11-17 | 10:04

Ik ben wat roestig op scheldgebied.
Kun je ook de 'pip' krijgen?

Winter_is_coming | 13-11-17 | 10:26

Loop naar den pomp, stelletje vlegels!
https://www.geenstijl.nl/982821/afhet_smerigste_scheldwoord_va/

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 10:47

Als je al die mocrotweets lees en ze op straat hoort dan draait hun leven om drie dingen: kanker, homo en moeder neuken.
En het dan gek vinden dat niemand ze moet.

2voor12 | 13-11-17 | 09:27 | 2

Dr. Rossi ziet hierin een Oedipus complex!?

Winter_is_coming | 13-11-17 | 09:28

Simpel volk denkt, praat en handelt simpel. Moet u verder niets achter zoeken, dat is de aard van het spreekwoordelijke beestje. IQ 84min.

Graaisnaaiert | 13-11-17 | 14:15

Las laatst ergens democratie leidt tot chaos en willekeur, maar dat zal wel een zwartkijker geweest zijn. lol

william7055 | 13-11-17 | 09:27

wat mij betreft mag Dhr Wilders al deze bedreigingen dagelijks op de voorkant van een krant neer zetten. Wat mij betreft komt er een fonds waar geld in gedoneerd kan worden zodat hij een pagina dagelijk kan kopen in de Volkskrant-NRC en onder de noemer ádvertentie' deze bedreigingen plaatsten. Het is van god los dat politici in Den Haag het niet opnemen tegen dit soort bedreigingen van een collega. Sterker door stil zwijgend toe te staan, zich niet uitspreken maar eerder toejuichen, een volgende moord op een politicus op hun geweten gaan hebben.
Het is werkelijk te idioot voor woorden dat half Nl toekijkt dat dit spel van elimineren zich blijft afspelen.
Ook al ben je het niet eens met Wilders en zijn partij. Dit soort oorlog wil je niet in je land laten voortbestaan.

fikkieblijf! | 13-11-17 | 09:26 | 3

dit soort bedreigingen van een collega.
*van = aan uiteraard..
de emotie zullen we maar zeggen.

fikkieblijf! | 13-11-17 | 09:27

Ik denk dat je teveel op het fatsoen van Rutte cs rekent.
Die zien het meer als eigen schuld en vinden het eigenlijk wel prima.
Hun beurt komt echter snel dichterbij.
Het kwaad zal zichzelf straffen.

Gags Beasley | 13-11-17 | 10:29

Gaat niet gebeuren, die krant wordt dan kapot gewegmetonst, want Wilders, u weettog.

Graaisnaaiert | 13-11-17 | 14:14

@Titje: De politie heeft ALTIJD zogenaamd prioriteiten, die van hogerhand en politiek worden opgelegd en die niet aan de burger kunnen worden uitgelegd. Daarom zal ik nooit bij de politie of Defensie kunnen werken. Ik zou het onrecht niet aankunnen.

Rest In Privacy | 13-11-17 | 09:26 | 1

Inderdaad, en dat zegt genoeg over diegenen die er wel willen werken.

watmagjenogwel | 13-11-17 | 10:38

Zou het te maken hebben met het feit dat beelden meer zeggingskracht hebben dan woorden. Bij Simons was een foto gemanipuleerd door het hoofd van Simons op iemand te plakken die aan een boom hing. Bij Wilders zijn het zinnetjes die barsten van de taalfouten waardoor een handige advocaat kan inspelen door te beweren dat de bedoeling anders is dan wat wij erin lezen. Wat zou er gebeuren als die figuren hun verwensingen niet opschreven maar in beelden zouden voorschotelen, als dát wat zij opschrijven vervat was in beeld, foto, tekening o.i.d. Bij Simons was de gefotoshopte foto die voor de grootste ophef zorgde, niet de teksten aan haar adres.
Een afbeelding komt altijd harder binnen, bij een woordenbrij als die die Wilders krijgt, kan men snel de indruk krijgen van: ach, wat een losers toch die lui, die kunnen nog niet eens fatsoenlijk Nederlands schrijven. En op die manier worden de bedreigingen ontdaan van hun eigenlijk doel. En een grote groep die eigenlijk wil dat die lui voor de rechter komen, helpen daar aan mee door de teksten in het belachelijke te trekken. Op die manier wordt de kracht en bedreiging van de teksten om zeep geholpen. Het ligt ook erg voor de hand, een tekst die barst van de fouten wordt al snel niet serieus genomen en is voer om de schrijver belachelijk te maken. Een beeld is veel krachtiger, daar kan je niet omheen, en het zou best een kunnen dat dit ook binnen het wel of niet vervolgen van de bedreigingen aan Wilders (onbedoeld misschien) meetelt.

Louise-in-de-pels | 13-11-17 | 09:24 | 5

Moet er niet aan denken dat de bedreigingen aan Wilders met plaatjes duidelijk worden gemaakt. Wordr dan wel porno van neukende mocro's met moeders, gadverdamme.

Titje | 13-11-17 | 09:41

Ik beweer niet dat woorden minder erg zijn, maar dat het door degenen die moeten vervolgen zo gehanteerd kan worden waardoor er dus niet vervolgd wordt. Gezien dit alles vanuit het perspectief dat het tegen Wilders is geuit. Nu duidelijk?!

Louise-in-de-pels | 13-11-17 | 09:41

Dat meende ik al in je woorden te lezen. Ik probeerde je terechte betoog door te trekken naar veel minder erge woorden die Wilders zelf heeft uitgesproken waar hij Wel voor vervolgd wordt.

Winter_is_coming | 13-11-17 | 10:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Bedreigd worden is zolangzamerhand een onlosmakelijk onderdeel van het businessmodel van Wilders. MIskenning, misnoegen, jalouzie, en achterlijkheid mobiliseren, anders raakt hij in het vergeetboek.

bdn01 | 13-11-17 | 09:22 | 9

neplogica uwerzijds.

topsporter | 13-11-17 | 10:58

neplogica uwerzijds.

topsporter | 13-11-17 | 10:58

Zo, daar komt me even een Groen-Linkser uit de kast zeg. Nee, die Geert heeft het voor elkaar, tegen een hongerloontje 10+ jaar niet over straat kunnen wanneer je dat wil, niet in je eigen bedje slapen, nooit spontaan ergens naartoe kunnen en elke dag weer vrolijke post te krijgen. Wie zou daar nou niet voor tekenen.
Droplul dat u er bent.

Graaisnaaiert | 13-11-17 | 14:13
▼ 6 antwoorden verborgen

Sylvana Simons werd destijds massaal bedreigd door tokkies die dit op Facebook onder hun eigen naam deden. Vervolgens laten ze zich ook nog trots interviewen door de Telegraaf www.youtube.com/watch?v=m4tbu4jbaMU. Dat maakt het wel een stuk makkelijker om ze veroordeeld te krijgen dan ene abdullah_cr7 of 88_mootje040. Massaal Sylvana verrot schelden en bedreigen scheen toen normaal te zijn, zelfs op mijn brave FB timeline zag ik ze voorbij komen, en het OM wilde met de veroordeling een signaal afgeven. Het lag flink onder een vergrootglas en je kon er zelfs als niet-tokkie niet omheen.
Maar het is triest om te constateren dat we bedreigingen aan Wilders tegenwoordig 'normaal' zijn gaan vinden en het OM blijkbaar ook want het is geen nieuws meer als Wilders zijn wekelijkse rondje aangifte gaat doen.

Ardbeg | 13-11-17 | 09:21 | 2

Het verschil is dat de daders van die bedreigingen wel degelijk vervolgd zijn. Dit terwijl de dagelijkse portie moordlust-gal van onze fijne medelanders geen enkele aandacht van Justitie krijgt.

Er komt een moment dat mensen dit zelf gaan oplossen, Ardberg.

marcoplarco | 13-11-17 | 10:17

Moet je wel eerst weten wie het zijn marcoplarco, anders valt er weinig op te lossen.

Ardbeg | 13-11-17 | 10:39

Ach ja White Underpants Man is na een paar dagen stilte alweer volop actief op Twitter, alsof er niets gebeurd is. #MeToo wordt stilletjes begraven en de deugerts kiezen snel een nieuw target om hun superioriteit te etaleren.

raskol | 13-11-17 | 09:20

Ik denk dat Jeroen Pauw hier vanavond wel even aandacht aanbesteed.
Als er één iemand niet tegen ongelijkheid kan, is hij het wel.

Alexander Pechkop | 13-11-17 | 09:20 | 5

Ah ik dacht dat je echt dacht dat Jeroen Pauw aandacht ging besteden aan Jan uit Hillegom.

Ardbeg | 13-11-17 | 09:27

Behalve als het een ingezonden brief van een gediscrimineerde is. Dat is tenminste onrecht. Toch? Ardbeg? En dan maar zeuren over dat je niet mee doet in de maatschappij en je 24/7 in een parallelle wereld wil leven.
Dat is niet mijn wereld vriend.

ristretto | 13-11-17 | 09:32

Ja, had meneer uit Hillegom de brief beter als Kwanita de Vries-Ulule kunnen insturen, dan was hij op zeker uitgenodigd.

Graaisnaaiert | 13-11-17 | 14:10
▼ 2 antwoorden verborgen

In een wereld waarin slachtofferschap aanzienlijk hoger staat aangeschreven dan heldendom kan het geen kwaad om je eigen lot te verwoorden : twitter.com/RVeelo/status/92971918443...

bruutje | 13-11-17 | 09:20 | 2
-weggejorist-
little C | 13-11-17 | 10:28

Sterke column.

Basil Fawlty | 13-11-17 | 10:54

Wij leven in Nederland in een staat waar de politie uit maakt wie er vervolgd wordt en het kabinet geeft de instructies wie er vervolgend moet worden .
Links mag iedereen beledigen .Komt door de ophits Tv van pauw en dwdd Der is geen land bijna ter wereld waar er met 2 maten wordt gemeten.

gerrit5042 | 13-11-17 | 09:19

Wat een verfrissend naief briefje van Jan Onderwater. Alsof de politie er is om op te sporen, het OM om de opgespoorde misdrijven te vervolgen en de rechter om de vervolgde te berechten. Wanneer dat zo was dan zouden er hogere opsporingspercentages, minder sepots en veel meer vonnissen zijn.
Het hele justitieapparaat is bedoeld om de horigen op de taxfarm rustig te houden. De kiezers van Wilders zijn misschien grofgebekt, maar verder in het algemeen rustig. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.
De achterban van Simons, de subsidievretende bankhangende hosselende straatallochtoon, die is volatieler en dus moet met diens gevoelens voor de buhne meer worden gedaan.
Zo rolt justitie. De hoeders van de belastingboerderij.

Glasgow Argus | 13-11-17 | 09:19

Ja Jan Onderwater, dat waren andere bedreigingen. Bedreigingen aan het adres van een blanke Nederlander. Met andere woorden, zijn niet zo zeer bedreigingen dan, maar meer waarschuwingen. U bent gewaarschuwd als u zich zo uitlaat over het Herrenvolk en diens helpers.
Wanneer het Herrenvolk dergelijke berichten ontvangt, kan er uiteraard niet anders sprake zijn dan van bedreiging/racisme/vreemdelingenhaat etc. etc. Ook wanneer deze berichten niet gewelddadig van aard zijn, maar kritisch zijn, moet er harde vervolging plaats vinden van de blanke Nederlander omdat hij geen eer en passie heeft voor de multiculturele heilstaat waarin o.a. de mohammedanist en zijn neger helpers superieur zijn.
Buigt voor dit Herrenvolk, allahu akbar!

afikoman | 13-11-17 | 09:17

De vinger op de zere plek! Met Grappenhaus als Gristen Democratische Appel Min.van Justitie en Vuiligheid wordt er natuurlijk nooit iemand opgepakt want niet zwart als roet en alhoewel Wilders zelf ook niet raszuiver is en dus voldoet aan het verscheidenheids-annex diversiteitsbeginsel wordt hij zelf vervolgd door de VVD'66 nomenclatura ( OM).... Wie gelooft er nog dat Vrouwe Justitia een blinddoek voorheeft? Vrouwe Justitia kan beter met een hoofddoekje worden afgebeeld.
Vrijheid en Recht zijn in Nederland bijna voltooid verleden tijd: de goedwillende Politie-ambtenaren mogen niets doen van hun VVD'66 en CDA/Gristenunie bazen.

Eendragtmaaktmagt | 13-11-17 | 09:17 | 1

Top tegel; Wilders is indd een halfbloed en voldoet daarmee aan de (huidige) eisen maar wordt op alles wat hij voordraagt tegengewerkt. Raar volk dat vvd, d66, cda, groenslinks en ander politiek correct geteisem.

EA 827 | 13-11-17 | 14:11

Verdeeldheid creëren.
Allemaal onderdeel van de agenda.
Goed bezig leiders !
*Thumbsup

geenstijlsteengeil | 13-11-17 | 09:16

Als ik kijk naar de inhoud van het schrijfsel van n.21gr (gewicht van de hersens van deze kansenparel ?) dan schiet mij enkel het gezegde "waar het hart van vol is, loopt de mond van over" te binnen.

Grijskijkert | 13-11-17 | 09:16 | 2

Laten we deze Kansenparel een stage aanbieden.

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 09:38

Of een column...

Man.man.man | 13-11-17 | 12:49

Ook de politie heeft zogenaamd prioriteiten, die van hogerhand en politiek worden opgelegd.

Titje | 13-11-17 | 09:14 | 3

Vooral de media. Als iets uitgebreid in het nieuws komt en de maatschappij zich daar enorm over opwindt dan moet het OM wel actie ondernemen. Anders straalt dat zeer slecht af op het OM en lijkt het alsof ze de boel niet meer onder controle hebben. Misschien triest maar zo werkt het. Net als dat er op dit moment tientallen kinderen worden vermist maar we er pas iets over horen wanneer de media een van die zaken oppakt.

Ardbeg | 13-11-17 | 09:25

Of vooral geen aandacht aan Rellende en vernielende mensen besteden omdat het toevallig Marokkanen zijn. De meeste kinderen zijn vermist uit instellingen en zijn 9 van de 10 keer meisjes en 9 van de 10 keer loverboys die de daders zijn. Is het cirkeltje weer rond. De daders zijn 9 van de 10 keer van allochtone, kies maar uit, afkomst en daar rapporteert de media niets over. Braaf als ze zijn.

ristretto | 13-11-17 | 09:37

De boel is niet onder controle. Al jaren niet meer. Kijk naar dat feestje voor WK plaatsing Marokko.

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 09:38

Dit is wat je krijgt, als er bezuinigd wordt op het politieapparaat, en prioriteit moet gegeven worden aan een omvangrijk aantal zaken. Discriminatie aan de buitenwereld, zoals met Sylvana het geval was, moet direct worden afgestraft. Maar als het om Wilders gaat dan is er ineens niet voldoende capaciteit meer. De politie zal er gemakshalve wel vanuit gaan dat Wilders het zelf veroorzaakt.

De politie snapt niet dat Wilders terecht waarschuwd voor de gevaren en gevolgen van massa immigratie. Bange poeperts gisteren in Amsterdam hoor. Allemaal de-escalerend werkend, situaties de-fusen en vooral niet de allochtone mede-mens boos maken.

Wat zijn we toch een ontzettend zwak land geworden. Ik heb medelijden met politieagenten die van hogeraf worden geinstrueerd zo te werk te moeten gaan, terwijl ze van binnenuit weten ze raddraaiers en overlast veroorzakers gewoon vrij spel staan te geven.

Ik ken een verre (jonge) agent die cursussen en bijeenkomsten krijgt samen met Imams, die komen vertellen hoe mooi het geloof is, en hoe verre 'extremisten' het geloof kapen voor 'terroristische' doeleinden. En dat de islaam absoluut niet kwaadaardig is maar juist een mooi geloof.

Wake the fuck up. Of zijn ze nog te druk met het stategisch uitwerken van waar betonblokken overal in NL geplaatst kunnen worden? Fucking symptoon bestrijding. Het is dweilen met de kraan open.

Mijn gevoel zegt dat er gewoon iets medio de feestdagen zoals sinterklaas of kerst aan staat te komen. Ze zetten die dingen daar niet voor niets.

Klutskwijt | 13-11-17 | 09:14

Vrouwe Justitia is inderdaad niet kleurenblind. Ze ziet zwart een stuk scherper dan wit.

Zeddegeizot | 13-11-17 | 09:12 | 1

Ja ehh, Sylvana is discriminatie en dit is toch wel een beetje zijn eigen schuld (net als Charlie Hebdo). Toch Francisco? Sylvana een platform geven en tegen blondie en Baudet laten ophitsen. Mededader haat dat. Zo, toch hem erbij gesleept.

TheseDays00 | 13-11-17 | 09:12

Natuurlijk, blije mensen roepen wel eens wat.

atheïstisch stemvee | 13-11-17 | 09:12

He Pritt, je had er ook voor kunnen kiezen de brief een beetje te anonimiseren, bijvoorbeeld door de brief te ondertekenen met John Underwater. Tulipsland.

Herr Zimmermann | 13-11-17 | 09:12 | 2
-weggejorist-
kokenrel | 13-11-17 | 21:08

Tulpistan? I like it!

kokenrel | 13-11-17 | 21:08

Jan heeft gewoon gelijk maar zal vanaf vandaag ook bedreigingen krijgen. Maar ook die zullen de politie geen hol interesseren omdat Jan gewoon een blanke man zonder kleurtje is. En dan moet je jezelf maar zien te redden.

2voor12 | 13-11-17 | 09:12

Het is vvd66-ambtenarenmuppets. Consequent aub

Nokkerbeantje | 13-11-17 | 09:11

Dit is waar 75% van de Nederlanders het mee eens is. De rest is allochtoon en/of te dom om te poepen...

eerstneukendanpraten | 13-11-17 | 09:10

Niet dat ik er veel van verwacht, maar zo heel af en toe komt het toch wel tot een zaak? Met daarna de fopstraf/vrijspraak, uiteraard. Er zijn er wel een aantal toch? (niet dat het daarmee oke is, het zouden er 1000+ moeten zijn na al die jaren.)

noerg | 13-11-17 | 09:09

Mooi vakmanschap levert Jan Onderwater. Ik hoop dat hij veel extra werk krijgt nu. Er zijn namelijk heel erg veel mensen die zien hoe ziek dit land is geworden. Met Jan samen nog miljoenen.

Rheia | 13-11-17 | 09:09 | 1

Nu moeten al die mensen die het eindelijk zien er eens wat aan gaan doen.

BosrandDirk | 13-11-17 | 10:10

... ik zie een heel fijn nieuw televisie-life-reality-soap-opsporing verzocht format... waarin types als "n.21gr" worden opgespoord en met een camera meteen in hun snoet gevraagd worden wat ze nu precies bedoelen te zeggen.
Stapje erbij: bedoeld slachtoffer belt aan en vraagt even om uitleg omtrent (in dit geval) z'n moeder.... Stapje erbij: ook even z'n gezinsleden, ouders, vrienden bevragen of ie altijd zo'n fel rakkertje is... Vooralsnog zijn de mogelijkheden nog niet uitgeput en zijn er meer dan genoeg kandidaten voor deze nieuwe show... zowel ter linker- als ter rechterzijde van het politicor-spectrum...

Lieverdekeudandebal | 13-11-17 | 09:09 | 3

Ooit had zo'n format er kunnen komen, toen BNN nog van Bart was.

marcoplarco | 13-11-17 | 10:12

klopt... Bart had tenminste nog ballen, kleine, maar toch: ballen !

Lieverdekeudandebal | 13-11-17 | 10:29

wordt bestseller zo'n show

Ron101 | 13-11-17 | 14:08

De onderbezette politie doet niets aan de toekomstige bezetter van ons land.
Wilders kan de pot op, stel je voor de toekomstige bezetter een voet dwars te zitten.
Onze overheid waakt over ons.

Rest In Privacy | 13-11-17 | 09:08 | 2

De politie is niet onderbezet, de politie houd zich met verkeerde dingen bezig. De nadruk ligt op het binnenharken van boetegelden in plaats van burgers beschermen.

2voor12 | 13-11-17 | 09:14

Inderdaad. Gisteren is bekend gemaakt dat de politie meer slimme camera, die nummerplaten kan herkennen, gaat plaatsen.

"Met ANPR (automatische nummerplaatherkenning) worden kentekens gescand en vergeleken met gegevens in de politiecomputers over mensen die worden gezocht of boetes hebben openstaan."
bron: www.ad.nl/binnenland/kentekenregistra...

Rest In Privacy | 13-11-17 | 10:07

Als Geert Wilders minder mensen wil die hem bedreigen wordt hij daar voor vervolgd. Het lijkt er sterk o dat de rechterlijke macht aan de kant staat van de doodsbedreigers van Geert Wilders. De doodsbedreigers zijn IS en de rechterlijke macht de moslims die hen stilzwijgend maar actief steunen.

Rheia | 13-11-17 | 09:05 | 2

Goed gezien. En zo kan je dus heel eenvoudig inzien dat rechters en het justitie apparaat vooral een politiek instrument is en dat de rechtspraak niet onafhankelijk gebeurt.

Príncipe | 13-11-17 | 09:21

Omgekeerde wereld

BosrandDirk | 13-11-17 | 10:05

Onderwater kan het beste direct onderduiken want dit was wel een erg directe en relevante vraag.

de Voorzittert | 13-11-17 | 09:05 | 1

Als hij verstandig is is Onderwater of Hillegom verzonnen, anders gaat zijn brievenbus ongetwijfeld taarten met stront eten en zijn slaapkamerraam bakstenen koppen. Nederland anno 2017, u weet wel.

Graaisnaaiert | 13-11-17 | 13:38

Een woord: Interpunctie.

Croxifoxio | 13-11-17 | 09:05 | 1

Het OM is een politiek middel geworden.
De mensen zien wat er gaande is.

Desmoulins | 13-11-17 | 09:05

Het Openbaar Ministerie heeft alle tijd om Wilders te vervolgen voor "minder" maar niet om alle doodsbedreigers van Geert Wilders te vervolgen. Wat klopt hier duidelijk niet?

Rheia | 13-11-17 | 09:03 | 1

Als dit reaguursel klopt als een zwerende vinger, dan is het het hart dat niet klopt.

Rest In Privacy | 13-11-17 | 10:01

Nee in dit land staat juist dhr Wilders voor de rechter.
Omdat hij bepaalde conclusies heeft getrokken.
Tijd voor de heren rechters om zich eens af te vragen wat dhr Wilders zoal beweegt.

keestelpro | 13-11-17 | 09:03

Volgens de media mag het want Wilders is slecht. Net als Trump. En Sylvana is zielig. Dus tja. Niks geen meten met 2 maten hoor.
Verder is de politie overbelast, onder bezet en mag niks (zie mocrorellen) en stellen straffen niks voor in Nederland. Fijne dag verder.

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 09:02 | 1

Jup. Glas. Plas. Was.
En gewoon weer braaf PvdA-CDA-D66-VVD stemmen de volgende keer. Zoals het deugt.

Nibdib Niddib | 13-11-17 | 12:38

Ha, ik retweet dat briefje nét.
De afzichtelijke hypocrisie, en alleen GeenStijl en de verkeerde bubbel die er naar kraaien. Ik word er steeds onpasselijker van.

Lewis | 13-11-17 | 09:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl