Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Rellen Tempelberg Jeruzalem

VastePrik Vrijdag in het Beloofde Land. Gezeik met zeiklims nadat er op een vrijdag 14 dagen terug 2 Druzische agenten werden vermoord, waarna er verschrikkelijk discriminerende detectiepoortjes werden geplaatst. Zojuist hebben de Israelische autoriteiten de Tempelberg weer beperkt genderneutraal gemaakt door alleen m/v van boven de 50 jaar toe te laten. Waterkanon zojuist gearriveerd. Realtime RelTracker via #AlAqsa en live video via LIVESTREAM. Chips. Nootjes. En achteroverleunen maar.

Update: Stabbing op Westelijke Jordaanoever gemeld. Soldaat safe. Aanvaller geneutraliseerd.

Update: Ook rellen in Hebron.

Reaguursels

Inloggen

Ben niet pro,maar ook niet anti Israël,Maare bij Israel gaat het voornamelijk om War,power,media And money

shark666 | 29-07-17 | 11:51

Voor alle pijpenkrullen-trollen

shark666 | 29-07-17 | 11:46
-weggejorist-
So-de-Juu | 29-07-17 | 01:07
-weggejorist-
So-de-Juu | 29-07-17 | 01:04
-weggejorist-
So-de-Juu | 29-07-17 | 01:01

Op de Tempelberg stond de Tempel, een synagoge. Die is verwoest en nu staan er 2 moskneeen. Er staat geen kerk of een Hindoe tempel uiteraard. Waarom gaan moslims niet naar de moskeeën van Mekka en Medina of andere moskeeen op andere plaatsen? In Mekka mogen niet-moslims niet eens komen. Bij de Tempelberg mogen andersgelovigen wel komen. IS heeft in Mosul de oude Moskee met kromme minaret opgeblazen, waar in 2014 het kalifaat was uitgeroepen. Een van de weinige nuttige dingen die ze hebben gedaan. Nu moeten de Al Aqsa- en de gouden koepelmoskee op de Tempelberg nog worden opgeblazen, dan kunnen joden hun synagoge weer bouwen op die plek. In het Vaticaan staat toch ook geen moskee.

IndoFortuyn | 28-07-17 | 21:05

Blaas dat moskeedeel daar toch gewoon op. Opgelost.
@Oepsie1234 | 28-07-17 | 18:14
Dat is ooit als plan verijdeld door dus de Israelische veiligheidsdiensten (in de jaren '80 staat me bij).
Google: Plot_to_blow_up_the_Dome_of_the_Rock

nickolaas | 28-07-17 | 18:24

Moge de sterkste winnen.

Oepsie1234 | 28-07-17 | 18:21

Blaas dat moskeedeel daar toch gewoon op. Opgelost.

Oepsie1234 | 28-07-17 | 18:14

Israel, de Asterix en Obelix van dit millenium. Laten wij onze broeders die in de ketel zijn gevallen vooral niet helpen.
Hadden ze maar bovenop wat olie moeten gaan wonen.

geen koning | 28-07-17 | 17:32

@OR-lid | 28-07-17 | 14:43
I know... het is alleen jammer dat er een hele grote groep mensen het niet als metafoor, maar iets absoluuts zien.

Gezwelgje | 28-07-17 | 17:25

@mezelf | 28-07-17 | 16:32
Nah, ok - je kan religie ook niet helemaal gelijkstellen aan het streven naar macht.. (al zijn er ook wel genoeg voorbeelden waar dat ook weer niet helemaal te ontkennen valt) - maar Jeruzalem is dus door de eeuwen heen voor heel mensen een plaats geweest die er toe doet en nog steeds is dat wel zo (met dus alle 'complexiteit' die daar bij hoort..)..

nickolaas | 28-07-17 | 17:18

De zich palestijnen noemende Arabieren vinden dat ze al weer veel te lang van podium zijn verdreven door al dat IS gedoe. Dus gaan ze er maar weer eens tegenaan. Allemaal in scene gezet en bewuste provocatie.

JantjevanHaerlem | 28-07-17 | 16:57

Ik ben geen jood, maar ik steun Israël 100%, in haar oorlog tegen al die smerige moslimterroristen. We stand with israel against islam-terror.

Wonderful-Life | 28-07-17 | 16:52

De lange tengels van Erdosnor, ook hier dus al.
@EefjeWentelteefje | 28-07-17 | 16:21
Jeruzalem is door de eeuwen heen volgens mij altijd al een soort 'champions league' geweest voor allerlei types en stromingen met macht of uit zijnde op (meer) macht, inclusief Kruisvaarders.. Jeruzalem (waaronder dus de Tempelberg) is zo'n scharnierpunt in hoe de wereld feitelijk een beetje werkt - is ook al heel lang zo.

nickolaas | 28-07-17 | 16:32

Wat willen we?
Neutraliseer, neutraliseer, neutraliseer
(just2bsure: ik heb het over criminelen, veelplegers etc)

Hemmenaar7 | 28-07-17 | 16:30

@Flappie2006 | 28-07-17 | 16:00

De lange tengels van Erdosnor, ook hier dus al.

EefjeWentelteefje | 28-07-17 | 16:21

@Flappie2006 | 28-07-17 | 16:00
[deel II] [doodt aan de groene pixel dus! ]
En ook de Palestijnse bevolking was in veel grotere mate dan nu het geval is christelijk in 1967. Nu is het merendeel moslim denk ik en in het algemeen is volgens mij ook in de islam het belang van dit soort heiligdommen toegenomen, net dus als in de Joodse stromingen zo lijkt.. dit is dus een beetje een onderstroming in het conflict die eigenlijk pas relatief recent echt een ding is geworden (een paar jaar geleden was het ook al goed raak met geweld rond dit onderwerp en zelf heb ik ook een keer tussen duw en trekwerk gestaan daar - toen waren het Joodse nationalistische groepen die op sociale media tot een bestorming hadden opgeroepen, waarna dus ook het gebied een paar dagen op slot moest - maar dus ook provocaties toen waar ik dus zelf toevallig verzeild in raakte).

nickolaas | 28-07-17 | 16:16

@Flappie2006 | 28-07-17 | 16:00
Evengoed is er het Tempelinstituut en nog wat van die (nationalistische) ideologische clubs aan de Israëlische kant, waar ook op een soortgelijke manier groot geld in omgaat.
Saillant detail is trouwens dat voor beide partijen (en in alle kampen worden wel 'vuile handen' gemaakt in dit soort conflicten.. ) het kennelijke belang van die Tempelberg na 1967 heel erg lijkt te zijn toegenomen. Toen de Israëlische soldaten de oude stad veroverden (heroverden volgens anderen) was de Klaagmuur datgene dat het belangrijkste leek (kan je ook terugvinden in verslagen uit die tijd). En bij de wapenstilstand is ook overeengekomen dat de Tempelberg Jordaans grondgebied zou blijven (en nog steeds is het de Waqf die daar de orde bewaard en die vallen volgens mij rechtstreeks onder de Jordaanse koning - dit is dus deel van de 'status quo').

nickolaas | 28-07-17 | 16:14
-weggejorist-
Deksmaat | 28-07-17 | 16:11

Desmoulins | 28-07-17 | 15:14
Hoe zo domme opmerking alle geloven zijn dom. Geloof staat voor mij gelijk aan onmacht. Onmacht tot zelfstandig denken, zelfstandig redeneren, zelfstandig beslissingen nemen etc etc. Het is aangeleerd gedrag en aangeleerd om te geloven, gebaseerd op geboden en verboden anders kunnen ze de massa niet onder controle houden. Ik heb zo wel de bijbel de koran als de Thora (deels) gelezen, incl. deels de daar bij behoren boeken etc. Het is allemaal de zelfde systematiek zoals hier voor beschreven. Ik heb het in eerdere tegels niet gehad over politieke richtingen e.d. Waarom dat er bij gesleept wordt geen idee maar politiek is geen geloof. Enheee uit naam van het geloof zijn de afgelopen honderden jaren bijna alle oorlogen gevoerd met miljoenen en miljoenen doden. Dus AFSCHAFFEN doe boel.

DerkArie-ut-de-Achte | 28-07-17 | 16:09

Altijd gezeik met die moslims. In het verkeer, op school, in het zwembad, tijdens een concert, in de coop, tijdens de ramadan, in het stadhuis, in de krant, op tv, op straat, in de kroeg, en op een berg. Ik word die gasten zo beu.

Deksmaat | 28-07-17 | 16:06

www.israelnationalnews.com/News/News.a...
Rellen worden georganiseerd en gefinancierd door Turkije. Een Ottomaans machtspelletje met de Islam als excuus. Weet je hoe het echt zit.

Flappie2006 | 28-07-17 | 16:00

"Go Team Israël! #IstandwithIDF."
@Mokum Kosher | 28-07-17 | 15:53
& #IstandwithShinBet ook ? "Shin Bet [= binnenlandse veiligheidsdienst Israel] head praises removal of Temple Mount metal detectors and cameras - Shin Bet director Nadav Argaman expresses his approval of the cabinet's decision to remove metal detectors and cameras from the Temple Mount, citing strategic complexities and risk for widespread violence."

nickolaas | 28-07-17 | 15:59

@De Koreaanse Slet | 28-07-17 | 15:44
Ik ga een stuk in wat u zegt mee maar; Afrika is weer van "zichzelf" so to speak. Alle mensen met Afrikaanse oorsprong die zich niet kunnen vinden in een blank land, of zich er niet thuis voelen, staat het vrij om terug te keren naar hun roots. Zo'n beetje alle vroegere kolonies zijn passé. En kijk wat een takkenbende ze er van maken. Het terug geven van o.a. Amerika, Australië levert nogal wat logistieke issues op waar we hier maar even niet op in gaan. Het feit blijft dat de Tempelberg van oorsprong Joods is en dat de moslims er dus géén aanspraak op kunnen maken zoals ze dat nu doen. Dat de Israëli's er poortjes moeten neerzetten is al erg zat. Maar dat ze van landjepik worden beticht terwijl het hun éigen f*kking tempel is (wat ook nog eens historisch is te staven op allerlei vlak!), dat is echt de zotheid voorbij. Dat is hetzelfde als dat ik mijn oom zou verbieden aanspraak te maken op Lakȟóta land. Verder is er met geen enkele andere religieuze groep echte onmin over het bezoeken van de heilige sites. Er is maar één groep, en altijd dezelfde, die iedere keer weer meer, meer, meer! wil terwijl ze het gewoon geroofd hebben. Zoals ze dat met zo goed als alles daar gedaan hebben.

Sjefke7807 | 28-07-17 | 15:55

Go Team Israël! #IstandwithIDF.

Mokum Kosher | 28-07-17 | 15:53

Maar is die pixel niet een beetje een klein groen snowflakeje van GS?
@Ce ca! | 28-07-17 | 15:48
In dat geval stel ik dus voor hem wit te maken.. bij deze.

nickolaas | 28-07-17 | 15:52

Sjefke7807 | 28-07-17 | 15:15

M.a.w. De sterkste wint uiteindelijk en daarna is het verhaal eigenlijk wel voorbij. Althans zo was het. Het unieke aan Israël is dat het heel recent is en een totaal andere wereld. In andere tijden was het anders gegaan. Bruter, wreder, maar wel anders.

De Koreaanse Slet | 28-07-17 | 15:49

@ nickolaas | 28-07-17 | 15:38
Goed gebakken tegel.
Maar is die pixel niet een beetje een klein groen snowflakeje van GS?

Ce ca! | 28-07-17 | 15:48

@nickolaas | 28-07-17 | 15:38

Het ding was me nooit eerder opgevallen inderdaad!
Verder: LOL!

EefjeWentelteefje | 28-07-17 | 15:46

@Ce ca! | 28-07-17 | 15:34
Gelukt, jeuy! Maar wat omslachtig. Nu moet ik een hele batterij tegels plempen om iets te posten qua links en dan ook nog de tekst tegel apart maken. Dat kan beter GeenStijl!

Sjefke7807 | 28-07-17 | 15:45

Sjefke7807 | 28-07-17 | 15:15

Met die logica moeten Europeanen heel Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland teruggeven EN delen van Afrika. De Russen moeten zo'n beetje alles ten oosten van Moskou teruggeven en Nederlanders alles weer terug aan de Friezen geven. Alle Engelsen mogen ook oprotten want dat zijn ook maar verdwaalde Duitsers en Brittannië teruggeven aan de Kelten. Nu we het toch over Kelten hebben. Nu ja je snapt inmiddels wel dat het zo niet werkt.

De Koreaanse Slet | 28-07-17 | 15:44

Kunnen die pali's ook weer fijn in NL gaan rellen.
010 bijv.

Kanarie_Geil | 28-07-17 | 15:40

(en wat is die groene pixel die continu ergens opduikt?)
@EefjeWentelteefje | 28-07-17 | 15:31
Die was er altijd al, maar nu dus extra nadrukkelijk. Bij de volgende lay out zal ie in 'virtual reality' om je hoofd cirkelen vermoedelijk.
Nu is denk ik trouwens het moment om dat ding wit of zwart te gaan maken.. het is namelijk wreed voor mensen die kleurenblind zijn - dan erger je je rot aan zo'n ding en dan moet je vervolgens er ook nog over gaan twijfelen of dat ding rood of groen is.. harteloos mens die Joris (dat van die links is dus nog tot daar aan toe - maar die pixel is het extra kwellen van mensen met een visuele handicap.. en daar kan ie gewoon mee doorgaan ook bij gebrek aan 'snow flakes' hier in de panelen, die daar dan iets over zeggen! ).

nickolaas | 28-07-17 | 15:38

@ Mark_D_NL | 28-07-17 | 15:22
Ahum, kuch,... drie!
-
@ Sjefke7807 | 28-07-17 | 15:21
Probeer eens alleen een link te plempen. Dat werkt bij mij wel!

Ce ca! | 28-07-17 | 15:34

@Sjefke7807 | 28-07-17 | 15:21

Ik heb inmiddels begrepen dat je òf een tekst kunt tegelen, òf een link.
Beide in één tegel plempen lukt niet of nauwelijks omdat GS kennelijk op de twitter-toer is gegaan. Vraag me vooral niet waarom!

(en wat is die groene pixel die continu ergens opduikt?)

EefjeWentelteefje | 28-07-17 | 15:31

Tegels mogen dus niet meer langer zijn dan een paar regels en zonder citaten... Oké, voor Sjors W.: nobullshit-islam.net/templemount.html
Desmoulins | 28-07-17 | 14:45
hmm, Powned.tv-achtige toestanden inderdaad.. dat ding heeft mijn tegel ingeslikt en ik was kennelijk vergeten deze even naar het klembord te kaatsen. Nou ja, dan geen duiding.. (was op zich geen slechte tegel al zeg ik het zelf.. linkje ook trouwens.. ).

nickolaas | 28-07-17 | 15:31

Dit heeft niets, en dan ook niets met de Islam te maken.

born2killn00bs | 28-07-17 | 15:31

Palestijnen bestaan niet.
@ Lupuslupus | 28-07-17 | 15:12
U is vast bekend met de mop die de Israelische ambassadeur ooit bij de VN vertelde
>

The Israeli Ambassador at the U.N. began, "Ladies and gentlemen before I commence with my speech, I want to relay an old Passover story.

"When Moses was leading the Jews out of Egypt toward the Promised Land, he had to go through the nearly endless Sinai desert.

"When they reached the Promised Land, the people had become very thirsty and needed water. So Moses struck the side of a mountain with his staff and a pond appeared with crystal clean, cool water. The people rejoiced and drank to their hearts' content.

"Moses put down his staff and went to a solitary corner of the pond to drink, and meditate in prayer. But once Moses returned, he found that his staff had been stolen.

"I have reason to believe ladies and gentlemen that the Palestinians stole the staff of our great Prophet Moses.'"

The Palestinian delegate to the UN, hearing this accusation, jumps from his seat and screams out, "This is a travesty. It is widely known that there were no such thing as 'Palestinians' at that time!"

"And with that in mind," said the Israeli Ambassador, "let me now begin my speech."

Tobi | 28-07-17 | 15:31

Ze hadden nooit en te nimmer die poortjes moeten verwijderen, het komt ze nu duur te staan. Het gaat erop lijken dat Israël straks zegt "bring it on", om dan met scherp te schieten, de pallies zijn moorddadige geloofs gekken, daar valt niets mee te regelen.
De NOS kan dan weer los op Israël, zoals gewoonlijk.

lanexx | 28-07-17 | 15:30

Volgens mij zijn die arabieren nog erger dan onze marokanen

elevator | 28-07-17 | 15:28

Palestijnen bestaan niet.
Lupuslupus | 28-07-17 | 15:12
Reaguursel van de dag! De waarheid in 4 woorden, perfect!

Mark_D_NL | 28-07-17 | 15:22

@Lupuslupus | 28-07-17 | 15:12
Dat dus mijn waarde Lupus. Het Palestijnse volk bestaat helemaal niet. Is ergens midden jaren 60 uitgeroepen door Arafat. Er is geen enkel historisch bewijs te vinden; geen architectuur, geen andere opgravingen die het aantonen. Terwijl er van de Joden maar zat te vinden is. Het feit dat zelfs de omringende islamitische landen niets met ze van doen willen hebben is nogal een enorme aangever.

Ik zou er nog wat links ter ondersteuning bij willen plempen, maar dat gaat niet meer. Anderen lukt het soms wel links te plaatsen en ik zou graag weten hoe.

Sjefke7807 | 28-07-17 | 15:21

Palestijnen bestaan niet.
Lupuslupus | 28-07-17 | 15:12
Net als mo die heeft ook nooit bestaan, bewijzen ten over.

botbot | 28-07-17 | 15:17

Ik ga maar weer eens wat inspirerende scenes op YouTube kijken uit Zero dark thirty.
Fluisterstem: "Khalid, Khalid,..." Plop, plop, plop

BASinnic | 28-07-17 | 15:16

@Desmoulins | 28-07-17 | 14:47
U heeft gelijk mijn waarde Desmoulins. Ik weet hoe het werkt in de islam. Maar dat neemt niet weg dat de feiten zijn wat ze zijn. De Tempelberg was de 2e Joodse tempel die daar gebouwd was. De 1e stond daar ook, al is daar niet langer archeologisch bewijs van te vinden. Maar het wordt wijd aan genomen dat deze er wel degelijk gestaan heeft. Van de 2e tempel is wel archeologisch bewijs wat de claim des te ridiculer maakt. Ze kunnen claimen totdat ze blauw in het gezicht zien, archeologisch bewijs liegt niet. Ter illustratie; ik kan u uit uw huis gooien, er gaan wonen en het als het mijne claimen. Als uw nazaten dan komen om het op te eisen staan ze volledig in hun recht want het is nog steeds niet mijn huis!

@Sjors W. | 28-07-17 | 14:56
Ja, dat hebben ze wel. Want het zijn hún voorvaderen die het ding bouwden. Er is direct archeologisch bewijs dat terug te voeren is. Ongeacht wat u en ik van hun religie mogen vinden. Dat doet niet ter zake.

Sjefke7807 | 28-07-17 | 15:15

DerkArie-ut-de-Achte | 28-07-17 | 15:11

Vrij domme opmerking en heeft historisch gezien altijd tot gruwelijke excessen geleid.
In dat opzicht is bijvoorbeeld het socialisme ook een geloof want heilsleer en een onwrikbaar geloof in een uiteindelijk socialistisch paradijs.

Desmoulins | 28-07-17 | 15:14

@DerkArie-ut-de-Achte | 28-07-17 | 15:11 Mits we beginnen met communisme, socialisme, SJW'isme en klimaatgekte, naast de islam.

Guido | 28-07-17 | 15:14

Palestijnen bestaan niet. Het zijn gewoon Arabieren die van de terrorist Arafat een naampje hebben gekregen nadat koning Hoessein van Jordanië hen zijn land heeft uitgetrapt omdat ze hem en zijn regering ten val wilden brengen. Ken uw geschiedenis!!

Er is in de hele geschiedenis nog nóóit sprake geweest van een Palestijns volk, noch een Palestijnse koning of wat dan ook. Het is een verzonnen volk met een veel te grote bek die langzamerhand eens goed dichtgetimmerd zou moeten worden.

Niet één moslimland wil hen opnemen, ze worden alleen maar gebruikt door de andere arabieren als haatblok tegen Israël. Omdat ze zèlf niet dùrven, de lafaards. Want ze herinneren zich dondersgoed 1967.... Toen ze met 6 landen tegelijk Israël aanvielen op de meest heilige dag voor Israël, Yom Kippoer. Wanneer al het openbare leven stil ligt. TOEN dachten ze hun slag te slaan maar zijn allemaal in de pan gehakt. Ha.ha.

Lupuslupus | 28-07-17 | 15:12

Sjors W. | 28-07-17 | 14:56

U stelt overigens louter vragen gebaseerd op aannames waar ik met geen woord over gesproken heb. Historisch gezien deugt welke claim dan ook afkomstig uit de islamitische hoek van geen kanten.

Desmoulins | 28-07-17 | 15:12
-weggejorist-
DerkArie-ut-de-Achte | 28-07-17 | 15:11

Kijk het is niet haalbaar maar overal waar rottigheid is daar zit het islamgeloof tussen. Overal in de wereld is de Islam het gezwel zelfs hier in Nederland is het moslim/ islam het probleem. Ieder geloof is door mensen geschreven dus ieder geloof deugt niet.

Jowy13 | 28-07-17 | 15:11

Je zou toch denken dat die mohammedaanse arabieren blij zouden zijn met detectiepoortjes, als ze knielen in een met geroofd geld gebouwde haathut op een gekraakte heuvel omringd door een overtal aan de allerfanatiekste orthodoxe joden.

Guido | 28-07-17 | 15:11

De pallies hopen erop dat er doden aan hun kant vallen niet dat ze daar mee zitten maar ze hebben dan weer alle reden om te rellen en om zich weer in het beklaagdenbankje te nestelen.
Ik zou het gebied afrasteren en er een paar honderd varkens in loslaten misschien houd ze dat wel op afstand.

botbot | 28-07-17 | 15:10

Hallo GS is dit niet wat te................

hamas ,, hamas , alle joden aant gas!!

erdogeit | 28-07-17 | 14:46



DerkArie-ut-de-Achte | 28-07-17 | 15:09

Sjors W. | 28-07-17 | 14:56

De Joodse aanspraak is voornamelijk cultureel. Ook religieus maar dat laat ik liever buiten beschouwing. U gooit alles op een hoop.
Cultuur, religie en een totalitaire ideologie...
Blame it on de nieuwe opzet van de site; ik had een gedegen reactie geschreven met een verwijzing waar de moslims zich op beroepen maar dat werd niet geplaatst en ik heb weinig zin om dat dan nogmaals te typen in de hoop dat het dan wel geplaatst wordt.

Desmoulins | 28-07-17 | 15:08

vredig samenleven met moslims bestaat niet. Hoe eerder je dat doorhebt hoe beter. Anders vergaat het je net zo als de niet-moslims die sinds 600 na chr tussen Marokko en Pakistan leefden.
Die zijn er namelijk niet meer.

Rest In Privacy | 28-07-17 | 15:05

@ Sjors W. / 14:56
Ik heb ook weinig (lees: niks) met geloof
maar als ze daar zonodig willen claimen, heb ik meer met die van de Joden, voornamelijk omdat die al eeuwen voor de jaartelling daar woonden
en de moslims (en gristenen) pas veel later kwamen
Zoals altijd, plenty ruimte in die zandbak daar, dus wie zo nodig op de plaats van een ander (ouder) geloof wil zitten is een b*tch
and should be treated as such

Tobi | 28-07-17 | 15:04

Die Pallies zijn ook best stom. Vechten om een dooie , dorre berg. Je kan beter vechten om de Cauberg, Matterhorn of Großglockner. Dan heb je nog wat. Maar die dorre zooi daar heb je niets aan. Er is niet eens een Skilift!

Mark_D_NL | 28-07-17 | 15:01

Dit artikel is geldig en houdbaar t/m 2060,.... minimaal!

Ce ca! | 28-07-17 | 15:00

@ Desmoulins | 28-07-17 | 14:45
Wat moet ik met die link? Ik vind de Islam-aanspraak op de Tempelberg ridicuul - vond ik bij voorbaat al - zoals ik ook iedere Joods-religieuze aanspraak ridicuul vind. Hebben de Joods-religieuzen meer recht op de Tempelberg dan de Islamieten? Hebben ze meer gelijk? Is hun religie minder achterlijk? Achterlijker dan bepaalde stromingen van de Islam gaat inderdaad niet, maar streng Joods-orthodox komt toch aardig dicht bij.

Sjors W. | 28-07-17 | 14:56

Zit zo die rellen te bekijken en inderdaad zij ontkennen de evolutie. Kijk eens in de spiegel stelletje stenengooiers. Afgelopen Zondag nog Demo te Rotterdam met de gebruikelijke anti joden leuzen. Terwijl Hamas tot veboden organisatie is uit geroepen.

schalwijk023 | 28-07-17 | 14:55

Waar gaat dit over? Twee voor mij volstrekt oninteressante " geloven" de één nog (schijn)heiliger dan de ander betwisten elkaar het gebruik van een tempelberg/moskee in het " heilige" land. Who gives a f... k? Laten ze elkaar lekker afslachten voor hun " geloof". De bewapende politie is natuurlijk in het voordeel tegenover de burgers/gelovigen,maar that's life.
Geloof maakt meer kapot dan je lief is. Volgens de (rassen)deskundigen ( vroeger volk en heemkunde genaamd) zijn beide volkeren semieten. Laat de semieten het vooral daar uitvechten.Waarschijnlijk zijn er geen winnaars maar slechts verliezers.

Eendragtmaaktmagt | 28-07-17 | 14:55

Soms denk ik wel eens waar blijft die enorme meteoriet die het hele gebied wat meer... diepte geeft.

litebyte | 28-07-17 | 14:54

Wanneer komt de handleiding van GeenStijl- nieuwe lay-out?
FAQ mag ook.

necrosis | 28-07-17 | 14:53

Toegangspoortjes mochten dus niet van de voor anti-semieten opkomende sjw's (en dus 80% van de westerse wereld) en kijk hier wat er nu gebeurd. Ik neem aan dat Israël met harde hand terug mag slaan van al het goedvolk?

Omkoal | 28-07-17 | 14:50

Daar gáát-ie weer!

* zucht *

EefjeWentelteefje | 28-07-17 | 14:50

Ik hoop geneutraliseerd betekent dat de persoon genderneutraal gemaakt en dat definitief.

BBmetR | 28-07-17 | 14:48

Sjefke7807 | 28-07-17 | 14:43

Dat hebben ze, helaas, wel degelijk.
Vandaar dat ik het een gotspe noem.
De tijd na Mohammed telt toch niet binnen de islam, en toch claimt men vol overgave Jeruzalem als een heiligdom.

Desmoulins | 28-07-17 | 14:47

Op de livestream zie ik hoe je een drankje maakt, voor erbij. Ik ben in afwachting van het popcorn maken.

aanalleskomteeneind | 28-07-17 | 14:46

hamas ,, hamas , alle joden aant gas!!

erdogeit | 28-07-17 | 14:46

Slechte beslissing van Israel om die toegangspoortjes weer weg te halen
de reden dat die er waren geplaatst was toch immers de twee steekincidenten nabij de Tempelberg, poortjes die metalen (Blokker steekmessenset) buiten het gebied te houden
Dit alles om de veiligeid van de niet-Arabieren tegen steek-Arabieren iets te verbeteren
dat anti-semitisch links moord & brand riep is niet verworderlijk
dat deed men ook toen Israel de muur tussen Israel en de Westelijke Jordaanoever optrok, tegen (zelfmoord)aanslagen vanuit Arabisch gebied
Werkte prima, maar dat KÁN natuulijk niet volgens het Links tuigh, Joden moeten zich immers zonder morren laten doodschieten/steken/opblazen door die Arabische idioten;
jezelf daartegen verdedigen is Racisme!
Daarom betreer ik het dat Israel nu erg snel boog voor kritiek en druk en zo het leven van haar politieagenten en burgers onvoldoende beschermt door de detectiepoortjes weer weg te halen
zodat de steek-Arabieren tamelijk ongehinderd kunnen toeslaan

Tobi | 28-07-17 | 14:45

En dan heb ik het nog niet gehad over het feit dat Shiitische milities in het midden oosten, van de Iraakse PMU's tot de Houthis uit Jemen en de Iraanse IRGC allemaal met Hezbollah zullen meevechten.

quantumcollider | 28-07-17 | 14:45

Die Sem. Dat was me een teringlijer.

LibertasSimplex | 28-07-17 | 14:44

@Desmoulins | 28-07-17 | 14:08
De moslims hebben helemaal geen aanspraak op de Tempelberg want die is van oudsher Joods(!). Dat daar nu een moskee staat doet daar niets aan af. Net zo goed als de Hagia Sofia geen moskee is/was maar een Grieks orthodoxe kathedraal.

Sjefke7807 | 28-07-17 | 14:43

Zag net op AlAqsa 2 seniele oude mensen in een camouflagepak met PLO sjaal schuimbekkend stenen gooien op de Tempelberg het oude lijk Gretta Duisenberg en ook nog oh wacht een schuimbekkende stenen gooiende Driesje van Agt nou ze staan wel voor hun zaak hoor

therevenant | 28-07-17 | 14:43

Gezwelgje.
God is natuurlijk ook maar een metafoor.
En die openbaringen, aangevuld met wetten en doctrines is gewoon beleid, stichtelijk gemaakt door de heersende klasse. Toen en nu.

OR-lid | 28-07-17 | 14:43

Lupuslupus | 28-07-17 | 14:38
Dat bedoel ik.

Ongeblustekalk | 28-07-17 | 14:42

@ Ramsesz | 28-07-17 | 14:31
Sowieso had polytheisme wellicht een betere vorm geweest. Odin was een eindbaas, maar hij moest nog steeds rekening houden met a) zijn vrouw en b) andere machtige wezens, die niet zomaar te negeren noch met geweld uit te schakelen waren. Kortom: een maatschappij, andere visies, onderhandeling en cooperatie.

De monotheisten krijgen geleerd dat er 1 manier is om het te doen, en alle andere visies uitgeroeid moeten worden. Met God/Allah/Jahweh valt niet te redeneren.

Sjors W. | 28-07-17 | 14:40

De toekomst van Amsterdam, Rotterdam e.d. Simpele optelsom van feiten.

Mark_D_NL | 28-07-17 | 14:40

Waarmee is aangetoond dat die hekken er niet voor niets stonden.

Sunabalk | 28-07-17 | 14:39

Er komen zware tijden op Israel af. Afgezien van de continue ellende met die Palestijnen, is het zich aan het voorbereiden aan de oorlog die zal beginnen zodra Assad de Syrische burgeroorlog heeft gewonnen: met Hezbollah.

Hezbollah heeft nu effectief Libanon overgenomen en legt massale voorraden raketten aan in Libanon. Iran heeft straks een directe landverbinding tussen Iran en Libanon, Hezbollahstrijders hebben massaal gevechtservaring opgedaan in Syrie, en zijn met tienduizenden. Ze hebben moderne antitank & luchtafweerraketten.

En uiteraard hebben ze een maniakale haat tegen joden.

quantumcollider | 28-07-17 | 14:39

Was er zeker korting op het traangas

LibertasSimplex | 28-07-17 | 14:39

Ik kan wel een tegel bakken. Wil ik het ook graag terug zien.

meneer der meneren | 28-07-17 | 14:38

In het RTL nieuws werd letterlijk gezegd dat "na plaatsing van de detectiepoortjes, er onrust ontstond". Echt, zijn wij hier helemaal knettergek geworden? Het plaatsen van detectiepoortjes vind ik een hele lichte "represaille" na het DOODSTEKEN van 2 politie-agenten. Waardoor ontstaat nou onrust, detectiepoortjes of het doodsteken van mensen?

Verder ben ik totaal klaar met de domme moslims (vaak echt het IQ van een visstick) en de altijd opdringerige kolonisten van Israël. Echt, bom erop.

Derechtselutser | 28-07-17 | 14:38

Het blijven Semieten, zich normaal gedragen kunnen ze niet.
Ongeblustekalk | 28-07-17 | 14:35
.
Alle Semieten zijn de nakomelingen van Sem. Daartoe hoort ook het Joodse volk.

Lupuslupus | 28-07-17 | 14:38

Ik ben voor de Joden en tegen de nieuwe SS ' ers.

Graaier | 28-07-17 | 14:36

Het blijven Semieten, zich normaal gedragen kunnen ze niet.

Ongeblustekalk | 28-07-17 | 14:35

Ik bewonder het geduld en de zelfbeheersing van Israel, nu al 70 jaar lang...
Graaisnaaiert | 28-07-17 | 14:16
.
Israël had moeten doorpakken tijdens de actie Casted lead want ze waren aan de winnende hand, nog 2 weekjes en het was klaar, over en uit voor de arabieren. Maar Israël werd teruggefloten door de VS/Obama. Met dit tot gevolg.

Israël, de enige democratie in het M.O. te midden van 500 miljoen waanzinnigen. Hoe het ook zal gaan, Israël heeft in ieder geval de Simson-actie achter de hand.

Lupuslupus | 28-07-17 | 14:32

Heb zojuist uit betrouwbare anonieme bron vernomen dat de sjw's op de tempelberg zich hard gaan maken voor de moslimman in hoofddoek en genderneutrale ingangen bij moskeeën.

Dick123 | 28-07-17 | 14:32

Hem | 28-07-17 | 14:25 Ach, moslims zijn kut, joden zijn kut, grefo's zijn ook kut. Hoewel ik van die drie nog het liefst die laatste heb. Weer zo'n cultuurdingetje. Maar als we eht aan de religie moeten, dan stel ik Odin voor, die was tenminste awesome.

Ramsesz | 28-07-17 | 14:31

Neutraliseer ze allemaal maar wat mij betreft.

Bigi Bana Boy | 28-07-17 | 14:30

@ Desmoulins | 28-07-17 | 14:08
De claims van andere religies zijn minder ridicuul?

Sjors W. | 28-07-17 | 14:30

Zullen het nooit snappen, ik ook niet trouwens

Supernerd | 28-07-17 | 14:30

@ Feynman | 28-07-17 | 14:05

Kikker in de pan verhaal is broodje aap. Die springt er echt gewoon uit.

Binnenbaan | 28-07-17 | 14:28

zal wel weer reden zijn voor de EU om een smak geld op de rekening van Hams e.d. te zetten

pejoar | 28-07-17 | 14:27

Is zionistisch complot. Moslims = lief. Joden = fout. Stop ff met dat fake news GS. /sarcasme

Hem | 28-07-17 | 14:25

Go go go Israël.

Lupuslupus | 28-07-17 | 14:25

Over Jolo's gesproken: teveel naar links en GeenStijl WORDT Jolo.... iemand anders dat ook al ontdekt?? Druk maar eens 10 x op het pijlt naar links, I dare you....!

Ramsesz | 28-07-17 | 14:24

Jeehee een islam topic. Gelukkig kunnen we zo weer aan het bier.

Nillus_draaideur | 28-07-17 | 14:22

Hopelijk zien we binnenkort weer filmpjes van de IAF van ontploffende auto's met Palestijnse terreur-hoofdmannen erin. Uitroeien dat onkruid.

raskol | 28-07-17 | 14:21

Croxifoxio | 28-07-17 | 14:18 Het zou dan ook erg helpen als we import van religies, "tribes" en bijbehorende conflicten niet zouden faciliteren. Maar tell that to the Jolo's van deze wereld...

Ramsesz | 28-07-17 | 14:20

De Koreaanse Slet | 28-07-17 | 14:13 Inderdaad.

Ramsesz | 28-07-17 | 14:18

@Ramsesz Klopt, maar geloof is en blijft het beste instrument om hele massa's in beweging te krijgen.

Croxifoxio | 28-07-17 | 14:18

Ik snap het al, er was geen aparte doorgang voor genderneutralen door de poortjes.
Dus dat betekent rellen.

Nuchternederland | 28-07-17 | 14:17

And.... it's on!
Gaat interessant worden hoe de rest van Arabierie erop gaat reageren. Israel krijgt wel alle Flak in de westerse media maar een deel van het probleem is natuurlijk ook de blokkade van Gaza Ja, de Egyptische blokkade, ingericht tegen wapensmokkel door de "Pallies" naar Gaza. Ik bewonder het geduld en de zelfbeheersing van Israel, nu al 70 jaar lang...

Graaisnaaiert | 28-07-17 | 14:16

Met 'geneutraliseerd' wordt hopelijk bedoeld, naar de eeuwige jachtvelden

Tobi | 28-07-17 | 14:15

Binnenkort gaan Ik en Mijn volgelingen ook naar Jeruzalem. Heilig daar jonge, goh!
Jeruzielem ga Ik het noemen, want Ik wil Mijn echte regillie ook op die bult.

Oprisp | 28-07-17 | 14:14

Ramsesz | 28-07-17 | 14:10

Het heeft meer te maken met tribalisme. Druzen zijn namelijk ook moslims. Als je alle geloven afschaft dan slaan mensen elkaar wel de hersens in over een potje voetbal of gewoon omdat ze uit een 'rivaliserend' dorp komen.

De Koreaanse Slet | 28-07-17 | 14:13

Ik zie rellen aanslagen in en rond Israël als komkommertijd nieuws.

Captain Pervert | 28-07-17 | 14:12

"geneutraliseerd"

Ik snap dat volk ook niet. Ik ben een man, maar als ik in een verhitte discussie geraak met een andere man die groter en sterker is dan ik ben dan zijn er bepaalde 'zone's' die ik liever niet betreedt. - Vrij naar Chris Rock.

De Koreaanse Slet | 28-07-17 | 14:10

Croxifoxio | 28-07-17 | 14:03 "Alle geloven afschaffen", klinkt als een geweldig idee, maar dan kom je er ineens achter dat de mensen, de culturen, die zulke religies verzinnen, niet veranderen. Dit probleem blijft, zolang er botsende culturen bij elkaar gestopt worden.

Ramsesz | 28-07-17 | 14:10

Dit is toch het land van Melk en Honing? Het heilige der heiligen?
Het land dat door God zelf is uitverkoren?
Zie hier het bewijs dat het allemaal gelul is en áls God bestaat, dan is dit de ultieme test voor de mensheid waaruit blijkt dat men niet geschikt is voor de hemel.

Gezwelgje | 28-07-17 | 14:09

Heeft de PvdA het buitensporig excessieve geweld van de Israëlische staat al veroordeeld?

Omkoal | 28-07-17 | 14:08

Die hele claim van moslims van de Tempelberg is een gotspe; bespottelijke waanzin maar het westen speelt weer eens de nuttige idioot voor deze groep beroepsleugenaars.

Desmoulins | 28-07-17 | 14:08

Laat die chips en nootjes maar een keer zitten.

Ramsesz | 28-07-17 | 14:07

Ons voorland.

sinar2 | 28-07-17 | 14:07

Oh, er is weer eens iets met Moslims? 100% ongezien pro-Israël.

Kapitein Stijlvol | 28-07-17 | 14:07

Oy vey!

KutFilosoof | 28-07-17 | 14:07

Daar waar den Heiligheid heerst tiert den misdaad welig. (zucht)

william7055 | 28-07-17 | 14:06

De status quo lijkt stabiel, maar is dat niet. Net zoals de kikker in de pan. Die springt er ook niet uit als je de boel langzaam genoeg opwarmt. Israël probeert zich gematigd te verdedigen, maar heeft een vijand die haat predikt en langzaam groeit. Vanwege de wet op de remmende voorsprong is het een kwestie van tijd voordat de technologische overmacht niet sterk genoeg is tegen de numerieke overmacht. Dit ontwikkelt zich niet richting een oplossing, het huidige beleid voldoet niet op lange termijn. De Joden zijn onze kanarie in deze kolenmijn. We`re next.

Feynman | 28-07-17 | 14:05

Gisteren bij het NOS journaal nog een heel item over de zielige Palestijnen die niet meer door de gehate detectie poortjes hoefden. En ze wisten ook nog te melden dat Israëlische soldaten de Palestijnen uitlokten zodat ze wel met stenen terug moesten gooien. Leuk zo'n Staatsjournaal die met zo'n nieuws item het perspectief van de Palestijnen kiest.

XaleX_2 | 28-07-17 | 14:04

Als we nu eens per direct alle geloven afschaffen. Wat zou dat een hoop ellende schelen.

Croxifoxio | 28-07-17 | 14:03

Islam, de religie van de -vrede- vrijdag.

keestelpro | 28-07-17 | 14:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken