Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Wilders wappert wegmetmarcouch-doek

Arnhem verloren, rampspoed geboren. Denken ze bij de PVV. Nou is het natuurlijk ook wel heel maf om iemand die nog niet zo lang geleden bekende dat hij jihadist had willen worden, burgemeester te maken van een middelgrote stad waar hij nog nooit geweest is (OK dat is niet waar) en waar helemaal niemand nog op de PvdA stemde. Maar met zo'n spandoek gaan wapperen op een zonnige zomerdag is ook weer het andere uiterste. Geert Wilders is achter de PvdArabische linies geparachuteerd voor Operatie Marketing Garden, om te protesdemonstreren tegen een Marokkaanse burgervader die nog geïnstalleerd moet worden (en dus vandaag niet aanwezig was) en dat allemaal omdat de PVV in voorjaar 2018 zelf meedoet aan de Arnhemse gemeenteraadsverkiezingen. Harm Beertema mocht het doek omhoog houden. Een mevrouw in een mantelpakje mocht ook wat zeggen tegen de pers. En aan de zijkant van het schouwspel verzamelden zich de kaalkopjes van de Nederlandse Volks Unie en de varkensmutsen van Pegida. Met zulke vrienden heb je geen bruggen over de Rijn Rubicon meer nodig. GSTV was er ook bij, zonder helm maar wel gewapend met een roze plopkap. Om eindelijk de Echte Arnhemmer eens aan het woord te laten over de vraag: Wat Vindt U Er Nou Van? LES 1 OP INTERNET: Jij hebt een spandoek. Zij hebben Photoshop. (En Klaver is een stinkende hypocriet.)

Reaguursels

Inloggen

G*dT, hoeveel kost het evangelie van de afgunst vermomd als solidariteit?

Zou het 'Peter principe' op de voormalige deelraad voorzitter van toepassing zijn?
*CcMed*

kapitein oosterlng | 06-07-17 | 22:46

@Blitzturm | 06-07-17 | 19:57
Leer spellen, loser.

VerenigingVanDieven | 06-07-17 | 21:08

Hihi "wij raken ONS land kwijt"; alsof dit land ooit van die lozers geweest is.

Blitzturm | 06-07-17 | 19:57

@wereldvreemde Jesse Klaver: denk je nu werkelijk dat mensen Wilders nodig hebben om bang te zijn voor de Islam ? Of om genoeg te hebben van de Islam ? Die mensen hebben Wilders niet nodig maar zien het in hun straten, buurten, wijken, bij opsporing verzocht, in het nieuws. De arrogantie om te denken dat die mensen zich dit enkel laten aanpraten door 1 politicus is tenenkrommend. Het probleem was er al heel lang voor Wilders in de politiek kwam. Wat 40 jaar geleden enkel in het Midden Oosten gebeurde, gebeurt nu hier om de hoek. Gek he, dat velen daar geen zin in hebben. Jammer dat geitenwollensokken het licht pas zien als het toevallig hun eigen zus of kind betreft. De Islam brengt nu eenmaal een ongelooflijke stortvloed aan ellende met zich mee. Ik pleit er voor om dat achter de mensen hun voordeuren te houden (net als alle geloof). Geloven doe je maar thuis. En in het openbaar horen denkbeeldige opperwezens en sprookjes niet thuis. Uitzondering: de Efteling.

Tutanchamon | 06-07-17 | 17:25

Maar waarschijnlijk komt hij straks met een strafblad de USA niet meer in waardoor deze inkomstenstroom zal opdrogen. En ook dit strafblad gaat er 99,99% zeker komen, omdat het policor EHRM en Europese Hof van Justitie tegenwoordig al vrij snel oordelen dat een politicus met zijn uitspraken oproept tot onverdraagzaamheid, zeker bij raciale issues.
@ Schweinchen Dick | 06-07-17 | 12:07
-
Die veroordeling is doodgewoon een laaghartige truuk van de gevestigde elite om te zorgen dat Wilders inkomsten verliest.

telelezer | 06-07-17 | 15:48

-weggejorist-

telelezer | 06-07-17 | 15:44

@Plaatstaal | 05-07-17 | 23:19
Als ik een weblog zou willen slopen, zou ik dat niet van buitenaf doen, door adverteerders te bellen, maar van binnenuit, met een paar niet verwijderbare intriganten.
*kuch*

VerenigingVanDieven | 06-07-17 | 14:43

Nietgek 11.04--Nee hahahahhaha, tuurlijk alles maar dan ook alles om vooral niet de waarheid naar buiten te brengen...
Gaaf land hoor, moeten hier hun bek maar eens gaan houden over bijv. Rusland, het is hier intussen nl. net zo, of al veel erger.

Wienerschnitzel mit | 06-07-17 | 13:46

Vreemd, een burgemeester van een partij waar geen hond meer op stemt....

Wienerschnitzel mit | 06-07-17 | 13:40

sockpuppet | 06-07-17 | 12:41 Die Wiki-kuffars doen alles om de waarheid te verbloemen. Wacht maar tot de John Frost-brug wordt omgedoopt.

A.S. Perien | 06-07-17 | 12:57

A.S. Perien | 06-07-17 | 12:11
De Franse vlag dan toch zeker.

5 – Generaal Mellier beschrijft de Marokkanen van 1940 als volgt: “Een wat nerveuze en beïnvloedbare eenheid, maar dankzij zijn Berber achtergrond meer geschikt voor de aanval dan voor de verdediging. Enerzijds gehoorzamen in harde confrontaties de Marokkanen hun commandant die zij kennen en vertrouwen, anderzijds zijn ze in tegenslagen snel geneigd tot terugtrekken en de eenheid uiteen te laten vallen. Paillat, 1985, p. 322.

sockpuppet | 06-07-17 | 12:34

Naast de Engelse para's die tijdens Maket-Garden de brug van Arnhem enkele dagen in bezit hadden wars er ook een divisie Marokkaanse strijders bij. Deze hebben als leeuwen gevochten waarbij de inzet van de airborne troepen gewoon verbleekte. Dat dat wel duidelijk is en bij de volgende herdenking ook hun vlag goed wappert. Nieuwe burgemeester van Arnhem; van het Arnhemse meisje zei u in een interview nog noot gehoord te hebben. Toch wel eens van Market-Garden en het enorme leed van de bevolking gehoord ? Het zou mij niets verbazen wanneer het u niets zegt.

A.S. Perien | 06-07-17 | 12:11

Hoewel Marcouch een omstreden politiek figuur is en ik het ook nog wel eens ben met de islamkritiek van Wilders, begint hij een beetje een karikatuur van zichzelf te worden. Zo'n demonstratie in Arnhem haalt helemaal niets uit en hij zet zich met een handje vol aanhangers voor gek. Hier wreekt zich het feit dat de PVV maar 1 lid telt, want ieder kamerlid van zijn partij is afhankelijk van zijn grillen en hij ontmoet dus weinig tegenspraak en hij kan zich dus als ongeleid projectiel gedragen. Hoewel ik erg moest lachen om zijn 'Minder, minder Marokkanen' heeft hij daardoor wel een rechtszaak aan zijn broek hangen (voorgedrukte formulieren)en is er feitelijk een Cordon Sanitaire ontstaan waarbij het niet uitmaakt of hij 20, 30 of 40 zetels heeft. Daarnaast komt zijn enige inkomstenbron van conservatieve aanhangers in Amerika, waar hij geregeld en ook nog eens succesvol lezingen geeft. Maar waarschijnlijk komt hij straks met een strafblad de USA niet meer in waardoor deze inkomstenstroom zal opdrogen. En ook dit strafblad gaat er 99,99% zeker komen, omdat het policor EHRM en Europese Hof van Justitie tegenwoordig al vrij snel oordelen dat een politicus met zijn uitspraken oproept tot onverdraagzaamheid, zeker bij raciale issues. Misschien kan Wilders daarom beter de Eerste Kamer in en het stokje overgeven aan Martin Bosma. Dit erudiet Kamerlid neemt zichzelf niet al te serieus, kan lastige onderwerpen humorvol verpakken en heeft zich ook als plaatsvervangend Kamervoorzitter bewezen naar andere Kamerleden toe.

Schweinchen Dick | 06-07-17 | 12:07

@Memek Toch mooi dat er nu een moslim (wat doet het er toe) burgemeester is van een stad waar de battle cry van de airborne troepen die er vochten "Wahai Muhammad" was.

WvonBraun | 06-07-17 | 12:04

Excuus, verkeerde topic, maar het blijft zeer interessant.

Ci Ty33 | 06-07-17 | 11:57

Marcouch begrijpt wel waarom moslim pubers radicaliseren en willen vechten in de jihad. Hij had zelf in zijn jeugd ook plannen in die richting. Hij bagatelliseert daarmee de barbaarse toestanden in Syrie, de genocide, het moslim fascisme. Deze man is zo niet een burgervader van een Nederlandse gemeente dat het haast lachwekkend is dat de PVDA hem naar voren heeft geschoven. Het kan niet veel erger.

ILF2 | 06-07-17 | 11:14

Stel, die gesneuvelde soldaten worden ineens weer levend.
En lopen rond in Arnhem.
Dan moeten die toch denken dat de oorlog verloren is!

plaszak | 06-07-17 | 11:07

Volgens Tv-Gelderland was er op de markt in Arnhem niemand er op tegen dat hij burgemeester wordt, ze zijn nog erger dan de npo.

Nietgek | 06-07-17 | 11:04

We zijn Rotterdam al kwijt...........
We zijn Amsterdam al kwijt...........
We zijn Den Haag al kwijt...........
En ook Utrecht is al gevallen........
*
Wilders heeft het bij het rechte eind!

demaup | 06-07-17 | 10:17

Zinloze exercitie van Geert. Wacht af wat de man doet en misschien durft hij wel harder tegen Marokkaans tuig op te treden dan al die andere CDA-, PvdA-, D'66-, burgemeesters bij wie het dun door de broek loopt, als ze met die gastjes te maken krijgen. Dat het een politieke benoeming is, staat voor mij buiten kijf, maar voor de PvdA is het een troostprijs voor bewezen coalitiediensten.

oliebolletje123 | 06-07-17 | 10:05

-weggejorist-

lightpole | 06-07-17 | 09:46

En over 100 jaar leren de kinderen op school dat de eerste twee pioniers van het sub-kalifaat al-hollanda twee soenitische moslims waren, namelijk Abuthaleb en Marcouch. Bij Arnhem begon de victorie.

lightpole | 06-07-17 | 09:45

Operatie 'Marrakech Garden'.

Vrijhetzelaar | 06-07-17 | 09:33

Wat een pijnlijke inschattingsfout van Wilders dit. Nobody cares.

Ardbeg | 06-07-17 | 09:26

Vroeger werd er ook gezegd: krakers hebben niks te zoeken bij de politie. Logisch als je een ontruiming wilt houden. Overigens vind ik dat PVV'ers gewoon bij de politie moeten kunnen, maar mensen die discrimineren niet, want daarmee bewijs je de ordehandhaving geen goede dienst.
lingo star | 05-07-17 | 23:49
Wanneer is iemand überhaupt PVV'er. Je kunt niet eens lid worden. Marcouch is ook al eens tegen de lieden van DENK ingegaan (Kuzu en Özturk) voordat DENK bestond. Allah zal u straffen zeiden KuzuOzturk. Geef Marcouch een kans. Een mooi rolmodel voor straatmarokkanen. "Als je maar wil, kun je wat bereiken, kijk maar naar Aboutaleb, en nu ook Marcouch". R'dam en Arnhem. Steden van winnaars, Feyenoord en Vitesse.

TB2318 | 06-07-17 | 09:24

Een voorstander van de moslimbroederschap gaat in juni 2018 Veteranen die hun maten verloren , een hand geven en ze toeroepen dat ie ze bedankt voor het afschieten van moslims en trots is op deze veteranen.
Opnames daarvan worden in mekka en islamabad en omgeving live uitgezonden. OOHH ja dat hoort er ook bij.
Het dubbele paspoort levert voer voor dubbele moraal ,de partij waar ie voor uitgezonden is naar arnhem levert alleen maar dubbele moraal.
Mocht ie ooit met 4 vingers zwaaien ,wordt dat dan gezien door linkse blinde wegkijkers??

medelmo | 06-07-17 | 09:11

Niets hoeft ons te verbazen in ons land. Zo bedacht Farah Karimi dat Khomeiny een socialistische vorm van de islam teweeg zou brengen en zij dus had sympathie voor de man. Zij sloot zich vervolgens aan bij de Mujaheddin Khalq een puur terroristische organisatie die ze na jaren verliet en zocht asiel niet in SA , VAE of Dubaï maar in het Lutherse Duitsland. Nadat haar asielverzoek in Duitsland was afgewezen kreeg ze vanzelfsprekend asiel in Nederland alwaar ze nu de riante en goedbetaalde baan als directeur Oxfam Novib bekleedt. In dit licht is het geen enkel beletsel naar het blijkt dat ook dhr. Marcouch zijn sympathieën voor onfrisse clubs als bovengenoemde kan doen blijken. Nederland is zeer vergevingsgezind , bedekt alles met de mantel der liefde. Geen wonder dat vrijwel iedereen komend uit "warme" streken een loopje met ons , onnozele halzen, neemt.

Jan Boule | 06-07-17 | 09:10

Weinig opkomst voor Wilders z'n zielige gediscrimineer.
Maar wzt pas echt vragen oproept, is waarom de zevende partij van Nederland wederom een burgemeestersbaantje mag vullen, terwijl de tweede, vijfde en zesde partij respectievelijk 0, 2 en 0% van de burgemeesters mogen leveren.

wapster | 06-07-17 | 08:54

Kapitein Stijlvol | 06-07-17 | 07:08

... aan de rijn.

Jos Tiebent | 06-07-17 | 08:51

De reden waarom er zo weinig mensen staan is het wijdverbreide cynisme over politiek en bestuur. Zolang het cynisme nog niet is overgegaan in woede, zal er niks veranderen.

Van Duyvenbode | 06-07-17 | 08:51

Een brug te ver in de herhaling.

Wijfje | 06-07-17 | 08:43

En als hij er eenmaal zit als burgervader stapt hij over van de PVDA naar DENK. Dat zou wat zijn...

Zirafa | 06-07-17 | 08:34

Het hele plein had natuurlijk propvol demonstranten moeten staan en gezien het 'handje vol' vinden de Arnhemmers het wel best.

En nee, 'wat zullen de mensen ervan zeggen - en dan verschillende redenen opnoemen - als ik ga demonstreren is geen valide argument. Als een man bang is dat zijn baas hem er op aan kijkt, wat - in deze zogeheten democratie - al een gotspe is, kan of zijn vrouw, of zijn moeder, of zijn oma (of alle 3) erheen gaan.

Het spijt mij oprecht dat zó velen van mijn landgenoten zulke ongeïnteresseerde lafaards zijn geworden. Bij wie het alleen nog maar om 'de toon van het debat' gaat (wij doen daar niet aan mee, kijk ons eens deugen) en de inhoud hen geen ene donder interesseert. Was dat wel zo, dan grijp je àlles aan - binnen de wettelijke normen - om je stem te laten horen.

Een wolf van de moslimbroederschap als hoofd van de politie in Arnhem. Nou succes ermee schapen.

Lupuslupus | 06-07-17 | 08:21

Dit is toch wel treurig hoor.

HetPhantom | 06-07-17 | 08:15

Als het een Nederlander was zou er allicht minder ophef zijn al blijft het belachelijk dat je met 6% van de stemmen in een stad uberhaubt nog wel een burgermeester kan krijgen.

a4p | 06-07-17 | 08:03

@krelus | 06-07-17 | 07:58
Omdat ze geen argumenten meer hebben. Want de realiteit van geweld en overheersingsdrang van de islam heeft hun argumenten weggevaagd

sinar2 | 06-07-17 | 08:01

treurig te zien dat volwassen zo onvolwassen hun toevlucht nemen tot het infantiel photoshoppen van spandoeken in plaats van argumenten te wisselen.

krelus | 06-07-17 | 07:58

Marcouch, de eerste burgemeester van Raqqa aan de Waal.
Kapitein Stijlvol | 06-07-17 | 07:08

*Rijn naar boven gooien doet...

Sarcastisch varken | 06-07-17 | 07:55

Liever PVV tokkies dan VVD tokkies die 10 miljard per jaar aan belasting ontduiken!

joppo0 | 06-07-17 | 07:51

Hoera, een nieuw zwart schaap om over te kankeren.

Schroedinger | 06-07-17 | 07:49

de Voorzittert | 06-07-17 | 07:16
Het is helaas iets van de langere adem.
Al kunnen de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar misschien ook wel meehelpen.

Hoe kunnen we het versnellen? Beetje met een spandoek lopen lijkt me op deze manier weinig effectief.
Als PVV-stemmer wens ik niet geassocieerd te worden met blinde islamhaat en tokkies die om bijna allemaal verkeerde redenen wel een terechte proteststem laten horen.

Rommelende Onderbuik | 06-07-17 | 07:36

Hebben burgemeesters ook, net als in het bedrijfsleven, een proefperiode van 1-3 maanden?

Eshek | 06-07-17 | 07:23

Het lijkt mij heel goed als de corrupte vier, vvd, pvda, cda, d66, in zoveel mogelijk bestuurslagen zichtbaar posities blijven houden.
De komende jaren komen de wrange vruchten van 30 jaar politiekcorrect beleid tot wasdom. Een backlash komt zodoende bij de juiste partijen terecht.
.
Want je kunt vergoeilijken, wegkijken de Islamslacht van Westerse burgers zal verhevigen, crimigranten zullen meer slachtoffers maken en de daaruit voortkomende spanningen oplopen.
Ergens keert de wal het schip. We hebben in Nederland, Europa namelijk ook nog normale mensen die zich niet willoos laten afslachten of verkrachten.

Parel van het Zuiden | 06-07-17 | 07:19

@Rommelende Onderbuik | 06-07-17 | 06:57
Allemaal leuk uw plannen. Maar dan mag er eerst een aardsverschuiving plaatsvinden in het parlement. Zitten we minimaal in 2021 dus dat worden nog vrolijke jaren.. Zie 15 maart 2017: de zwijgende meerderheid -uw buren, familie, collega's, 8 van de 10 voorbijgangers- heeft massaal gestemd voor meer EU, meer Wegmetons, meer partijkartel.

de Voorzittert | 06-07-17 | 07:16

Ik vind deze demonstraties tegen Marcouch weinig chique.
Rommelende Onderbuik | 06-07-17 | 06:57

Kijk nog iemand die het geheel weinig chique vindt.
Wij zijn met meer!

Law of the Land | 06-07-17 | 07:09

Marcouch, de eerste burgemeester van Raqqa aan de Waal.

Kapitein Stijlvol | 06-07-17 | 07:08

De toestand van het debat in het land. Links tegen rechts. Kolonisten, racisten en Gutmenschen. Op de man spelen en schreeuwen, want polariseren kun je leren. Uiteraard ter meerdere eer en glorie van PVV en GroenLinks zelf. Man man man.

Terwijl het nauwelijks nog gaat over het werkelijke probleem; de procedure van het benoemen van burgemeesters. Een ondemocratisch gedrocht dat de baantjescarrousel in stand houdt, de kloof tussen burger en politiek vergroot en slaafse fractiediscipline beloont.

Ik mag hopen dat het FvD chiquer is.

Law of the Land | 06-07-17 | 07:00

Ik vind deze demonstraties tegen Marcouch weinig chique.
Natuurlijk wordt hij voorgedragen door de CvdK, benoemd door de kroon, maar gemeenteraad heeft zelf invloed en bepaalt in hoge mate.

Dit is het gevolg van representatieve democratie.

Ik zie twee manieren waarop het probleem Marcouch aangekaart moet worden:
1. Zorg ervoor dat burgemeesters relevante bestuurlijke ervaring in het bedrijfsleven hebben opgedaan (anders dan de obligate commissariaten die ook via het partijkartel worden verdeeld.)"
2. Directe democratie. Zorg aan de hand van kwaliteitscriteria voor open inschrijving en schrijf verkiezingen uit voor de beste burgemeester.
2.

Rommelende Onderbuik | 06-07-17 | 06:57

Denemarken heeft inmiddels 2 Dansk Folkeparti (PVV) burgemeesters, in Kopenhagen en Århus.

duitse herder | 06-07-17 | 06:00

botbot | 05-07-17 | 23:32 Omdat het risico op baanverlies te groot is.
"That you are a slave, Neo. Like everyone else you were born into bondage."

hallevvezool | 06-07-17 | 05:46

Schoorsteenveger | 06-07-17 | 03:18
De enigen die op die knop kunnen drukken, zo lijkt het, maken deel uit van het old boys network. Hoogste tijd, zogezegd, om te slapen.

hoogstetijd | 06-07-17 | 03:33

alphapapatango | 06-07-17 | 03:17
Nou, ik heb toch sterk het idee dat dit voor de meerderheid van de in functie zijnde burgemeesters geldt. Sinds wanneer moet je iets gepresteerd hebben om burgemeester te kunnen worden?
De echte reden, wat mij betreft, is dat hij de Moslim Broederschap wel ziet zitten en in feite een zwak heeft voor alles wat er fundamentalistisch is aan de Islam.
Bija tien jaar geleden:
www.parool.nl/binnenland/-ook-orthodox...
Acht jaar geleden:
www.nieuwreligieuspeil.net/node/2435
Nou, Arnhem, gefeliciteerd!

Schoorsteenveger | 06-07-17 | 03:28

hoogstetijd | 06-07-17 | 03:09

Volgens mij zit er op die baantjesmachine's een knop die je om kunt zetten. Linksdraaiende machine's gaan snorrend rechtsom draaien als je de knop om zet.
Het is niet links tegen rechts, of rechts tegen links, het is nieuw tegen oud. Links is niet meer als vanzelf nieuw, en rechts niet als vanzelf oud. Een zich verenigend rechts zie ik niet zitten, een zich verenigend nieuw wel.

Schoorsteenveger | 06-07-17 | 03:18

Wat nu het gekke is..

In al deze reacties ,komt niemand met de echte juiste reden waarom marcouch geen burgemeester moet worden.

Het maakt geen bal uit of hij van de pvda is.
Het maakt ook niet uit of hij niets met oost nederland heeft.
Hij is ook niet te vergelijken met aboutaleb.
Het probleem is : de man heeft nog nooit iets noemenswaardigs gepresteerd in zijn leven.

Hij heeft ongeveer op bestuurlijk niveau net zoveel bereikt als bijvoorbeeld fatima elatik.

Dat is de hoofdreden. Naast het feit dat hij niet eens in nederland geboren is ,en moslim is.

Zoals u weet hebben moslims en migranten geen enkele affiniteit met onze cultuur normen en waarden.

alphapapatango | 06-07-17 | 03:17

Schoorsteenveger | 06-07-17 | 02:57
Ach jawel, het klinkt alleen wat negatief zoals GS het stelt. Ik heb liever dat rechts zich verenigt om een zo sterk mogelijk blok te vormen tegen die betweterige linkse baantjes-grachtengordel-kliek. Anders gaat de intocht van allochtonen, met alle narigheid van dien, maar door.

hoogstetijd | 06-07-17 | 03:09

Schoorsteenveger | 06-07-17 | 02:57

Ik heb nog nooit een langharig varken gezien en dat is maar goed ook.
Ik blief geen flosdraad op m'n bacon.

Tuborg øl | 06-07-17 | 02:59

hoogstetijd | 06-07-17 | 02:47
Volgens mij hebben kaalkopjes kale koppen, en waren het Pegida-lui die die varkensvodden op hun hoofd zetten. Kort pittig, kan dat wel dan?

Schoorsteenveger | 06-07-17 | 02:57

-weggejorist-

hoogstetijd | 06-07-17 | 02:47

Stormageddon | 06-07-17 | 02:20
Het bewijs wordt geleverd dat er inderdaad een baantjesmachine draait. Ouwe jongens krentenbrood. gunfactor. old boys network. Beloofd is beloofd.
De PvdA heeft in Arnhem dramatisch verloren, maar vervolgens wordt uit 21 kandidaten meneer Marcouch verkozen. Dat zegt wat, dat zegt veel. Had de PvdA niet zo'n val gemaakt, dan was niet zo opgevallen hoe het werkt. We vermoedden het, we wisten het, nu wordt het keiharde bewijs geleverd.
Als ik aan die kop van Melkert denk, dan zie ik met terugwerkende kracht hoe hij zich realiseerde wat het werkelijke gevaar van Fortuyn was. Hij zou de machine wel eens op kunnen blazen.

Schoorsteenveger | 06-07-17 | 02:39

Zoals ik eerder al eens zei na het nieuws van de benoeming van Marcouch: vanaf nu gaat elke job, elke vacature in het openbaar bestuur, of daaraan gelieerd naar een voormalig PvdA kamerlid. Ze moeten allemaal een baantje en op deze manier kun je je zetbaasjes overal kwijt. Veel beter dan met één minstertje in een kabinet Rutte-Pechtold gaan zitten.
En mijn voorspelling komt elke dag weer uit. Eerst al Martijn van Dam naar de NPO en nu een nobody backbencher Roos Vermeij naar een pensioenfonds.
www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/285505...
Als je het zo beschouwt heeft de PvdA de verkiezingen gewoon gewonnen door te verliezen. Al die bestuursbaantjes met een keihard PvdA stempel.

Stormageddon | 06-07-17 | 02:20

De PvdA is al decennia bezig in allerlei grote steden PvdA-burgemeesters/meesteressen ongevraagd te parachuteren.
Of de nieuwe burgervader/moeder van Arnheim nu Marokkaans, Hindoestaans, Chinees of een Surinaamse/Antilliaanse negert is, interesseert me eigenlijk minder dan dat ik me kwaad maak over het feit dat een partij die niet alleen landelijk, maar vooral ook in Arnheim vrijwel volledig is weggevaagd, gewoon doorgaat zijn overbodig geworden kamerleden vanuit de ronddraaiende PvdA-baantjescarrousel als bestuurders in grote steden neer te plempen. Ongevraagd, ook nog eens.

Marcouch dankt in een tweet de Arhhemmers voor hun "vertrouwen".
Dat is toch echt wel de limit; niemand heeft de Arnhemmers iets gevraagd. Niemand heeft op hem gestemd.

En afgezien daarvan: ik vind eigenlijk elke aanhanger van een volstrekt anti-democratische, joden hatende, homo-hatende en vrouwen-onderdrukkende onderwerpingsideologie als de islam die op een bestuurdersstoel terecht komt, een regelrechte bedreiging voor de westerse cultuur, haar normen & waarden én voor de democratie; mannen die zijn opgegroeid in een paternalistische, autoritaire cultuur zoals die van de islam, zijn mijns inziens niet geschikt voor de democratie.

Peter Emile | 06-07-17 | 01:45

Roadblock | 06-07-17 | 01:26
Zuur, zo zuur. Ben je van de Tegenpartij? (de TegehPatteh).
En. Wie zegt dat het geneurie uit de verte komt? Laat staan aangeschoten. Aannames zijn een slechte raadgever, verkeersblok.

chicago river | 06-07-17 | 01:45

Wel een beetje beschamend om met een zakdoekmettekst ergens te gaan staan waar men tegen is. Heeft de PVV geen juristen die uit kunnen zoeken of iemand die 2 nationaliteiten vertegenwoordigd en de staat en kerk gescheiden hoort te houden (voutje in de wet... islam word niet meegenomen) Men moet gaan kijken wat voor stappen hij gaat nemen als Nederlandse burger en hoe hij met de waarden omgaat. Als hij gaat naar een islambestuur hem aanklagen bij het OM en er werk van maken.

kereltie_ut_drenthe | 06-07-17 | 01:36

chicago river | 06-07-17 | 01:20
Mja, Right, het wordt inderdaad al laat, in de verte weerklinkt slechts het geneurie van een aangeschoten persoon.
Welterusten.

Roadblock | 06-07-17 | 01:26

Dit was bekend van alle kandidaten:
Van 17 van de 21 kandidaten is de politieke voorkeur bekend:
PvdA: 6
VVD: 5
CDA: 2
D66: 2
GroenLinks: 1
Lokale partij: 1
www.arnhem-direct.nl/berichten/slechts...

Dit lijkt een beetje op dat kwartetten van Wouter Bos.
Nee Mark, wij regeren niet mee maar als je onze werkloze kamerleden met mooie baantjes en emolumenten hun cv en helpt opleuken dan helpen we je regelmatig aan een Kamermeerderheid.

Dit stinkt, en de sympathieke Marcouch is nu als excuus Moslim de usefull idiot om deze tactiek te proberen en te zien of men dit lokaal nog van de PvdA pikt voordat Dijksma, Kleinsma, Dijsselbloem of Assher een andere grote stad in de maag worden gesplitst.

Ik vraag me af hoeveel van die sociale PvdA-ers Marcouch privé ook welkom heten. Want hypocrisie is vooral dat volk niet vreemd. Denk aan Timmermans' mes in de rug van Cohen.

Meneer Marcouch, als u dit leest: neem het niet te persoonlijk op, de PvdA past nu gewoon slechts terughoudendheid, niet alleen tijdens de formatie.

Ben-Bataaf | 06-07-17 | 01:24

chicago river | 06-07-17 | 01:20
*echt slapen gaat*
Berbaar mag dan misschien een trol wezen, het is wel onze trol.

Labtechnieker | 06-07-17 | 01:23

Het gaat niet zozeer om de persoon maar gezien de recente verkiezingsuitslag en de huidige zetelverdeling heeft de PvdA een volstrekt overtrokken aatal burgemeesters in het land. Voorlopig kunnen ze beter 25 jaar de eer aan andere partijen laten om een wat meer evenwichtige verdeling te krijgen. Het is bovendien nou ook niet zo dat ze van die geweldig goede bestuurders leveren gezien de staat van het land.

Elessir | 06-07-17 | 01:23

Labtechnieker | 06-07-17 | 01:11
Gheheh. Pats boem tsjiik kedengg roff puuumm katsjeng! Geef die barbaar maar van jetje. Die moet het echte volwassen trollen nog in de vingers krijgen. Bakito zit al tijden op zwart zaad wie weet kan hij/zij daar in de leer.

*neuriet: "Seabert, ook al is ie klein, neuqken vind ie fijn, maar z'n dickie is te klei-hei-ein!!"*

chicago river | 06-07-17 | 01:20

-weggejorist-

Labtechnieker | 06-07-17 | 01:20

Berbaar | 06-07-17 | 01:05
Nogmaals, een opstelling en overtuiging is aan verandering onderhevig, net zoals het aan gaan hangen van salafistische stromingen.
Dat heeft niets met selectieprocedures te maken, maar met gezond verstand.
Wie zou het meeste risico opleveren denk je Brabeer? Een politieman die PVV gaat stemmen, of een politieman die salafistisch wordt?

Roadblock | 06-07-17 | 01:18

Ben ik weer de enige die vandaag niks te doen heeft?

Graaf van Egmont | 06-07-17 | 01:18

Berbaar | 06-07-17 | 01:13
Ik moet morgen ook weer knutselen op het lab, weltrusten.

Labtechnieker | 06-07-17 | 01:17

Wilders als burgemeester van Marrakesh is natuurlijk ook geen echt verstandige zet.

de honden blaffen... | 06-07-17 | 01:16

Berbaar | 06-07-17 | 01:05
Inderdaad, het gaat om de inborst van de persoon zelf en zijn motivatie om politieagent te willen worden. Daar wordt hij/zij buiten nog vele andere dingen, op geselecteerd en toegelaten.
Dat neemt niet weg, dat diezelfde goede inborst gaandeweg de praktijk een gloeiende hekel kan gaan krijgen aan zwervers, Marokkaans tuig, krakers, voetbalhooligans, zijn eigen bazen en noem maar op. Ieder zal zijn voorkeur hebben. De kunst is dan, dat je het niet persoonlijk laat worden, zodat je steeds zelf normaal kan blijven functioneren. En wat je in het stemhokje dan gaat stemmen is van secundair belang.

Graaf van Egmont | 06-07-17 | 01:15

@Labtechnieker | 06-07-17 | 01:11
StiekemerT ;)
Anyway het was me aangenaam maar nu is het bedtijd.
Truste!!

Berbaar | 06-07-17 | 01:13

Berbaar | 06-07-17 | 01:09
Ik ben hier al jaren zonder uw medeweten....

Labtechnieker | 06-07-17 | 01:11

Roadblock | 06-07-17 | 01:07
Pssssst, niet verder vertellen, u spreekt voor eigen publiek!

Labtechnieker | 06-07-17 | 01:09

@Labtechnieker | 06-07-17 | 01:04
Als U hier wil beklijven in de panelen dan vooral een dikkere huid kweken.
Gaat het U te ver dan zit er een !-knopje rechts van iedere tegel.
Maar Joris is scherp dus dat is nauwelijks nodig.

Berbaar | 06-07-17 | 01:09

@18konijn | 06-07-17 | 00:23
Ik neem graag aan dat het niet uw bedoeling was John Frost te beledigen. Waar het mij om gaat is dat een pas benoemde burgemeester van Arnhem behoort te weten dat er een John Frostbrug in zijn gemeente bestaat en dat hij van de achtergronden op de hoogte is. Dat moet gewoon tot zijn basiskennis behoren. Stelt u zich eens voor dat een pas benoemde burgemeester van Amsterdam niet op de hoogte is van het feit dat er een Anne Frankhuis in zijn gemeente staat. Gewoon ondenkbaar.

Ni fallor | 06-07-17 | 01:08

Labtechnieker | 06-07-17 | 00:55
Die "enige" mensen zijn goed voor 20 zetels.
Misschien werkten ze wel, dat schijnt ook voor te komen.
Een feit is, dat een club als Kafka-antifa kafka.nl/ bij elke rechtse demonstratie filmt, en dan gaat uitpluizen wie wie is, en niet te beroerd is om daarna werkgevers in te lichten.
En ze zijn dikke maatjes met de zwart-rode AFA-stürmer.

Roadblock | 06-07-17 | 01:07

-weggejorist-

Superkwatta | 06-07-17 | 01:05

@Graaf van Egmont | 06-07-17 | 00:59
U heeft gelijk en het gaat eigenlijk helemaal niet om wat men stemt, lekker zelf weten.
Het gaat om de overtuiging en opstelling van het individu en daar selecteert men dan hopelijk ook op bij de politie.
Als je de rechtstaat verwerpt (en daar zat Geert dicht tegenaan trouwens rondom zijn proces maar dat terzijde) dan heb je niets te zoeken bij de politie.

Berbaar | 06-07-17 | 01:05

Berbaar | 06-07-17 | 00:57
Ik ben hier nieuw. Dit soort uitspraken hoor ik zelden. Vind ze zelfs een beetje kwetsend.

Labtechnieker | 06-07-17 | 01:04

@flame_me | 06-07-17 | 00:49
Ik zou dat "We" veranderen in sommigen.
Verder geheel eens met Uw tegel.

Berbaar | 06-07-17 | 00:59

In mijn ogen is het vrij eenvoudig. Een PVV-er kan gewoon bij de politie gaan, want de PVV is nog altijd een beweging die staat voor de rechtstaat. Dat ze die rechtstaat veranderen wil met democratische middelen doet daar niks aan af. Een kraker/AFA aanhanger heeft niks bij de politie te zoeken. Die roept al dat onze rechtstaat niet de zijne is en is bereid die met geweld omver te gooien.
De enige tegenwerpingen die de PVV te horen krijgt, zijn van moreel ethische aard en berusten voor een groot deel op de hypocrisie van de zogenaamd moreel verhevener partijen.

Graaf van Egmont | 06-07-17 | 00:59

-weggejorist-

Superkwatta | 06-07-17 | 00:59

@Labtechnieker | 06-07-17 | 00:49
Dank maar lagaan.
Sommige mensjes kunnen nu eenmaal slecht omgaan met mensen die een andere mening hebben.

Berbaar | 06-07-17 | 00:57

Inferi0r | 06-07-17 | 00:47
Er zit nog wel wat verschil tussen de uitspraken van Aboutalib en Marcouch of is u dat niet opgevallen?

Roadblock | 06-07-17 | 00:56

Roadblock | 06-07-17 | 00:49
Ik ken eigenlijk geen mensen die pvv stemmen en, met kans op ontslag, vanmiddag de heer Wilders hebben gesteund op het plein voor ons gemeentehuis. En ik weer zeker (uit de wandelgangen) dat er zeker enige memseen de partij van'minderminderminder' aanhangen. Ze durfden niet was de officiële verklaring.

Labtechnieker | 06-07-17 | 00:55

Opfrissertje: in 1945 sleepten ze figuren zoals jij richting de duinen.
Superkwatta | 06-07-17 | 00:44
We slepen helemaal niemand naar de duinen. Meneer Berbaar mag hier gewoon zijn mening verkondigen.

Labtechnieker | 06-07-17 | 00:49

Nou te wapen dan maar toch? Proest!!
Berbaar | 06-07-17 | 00:43
Wil je voortaan een doekje voor je snuit doen voordat je proest, boy.

Jan Dribbel | 06-07-17 | 00:49

Mensen op basis van afkomst beoordelen op geschiktheid. We vinden het de normaalste zaak van de wereld. Heb ik moeite mee. Imho Aboutaleb vind ik 1 van de betere burgervaders.

flame_me | 06-07-17 | 00:49

@Superkwatta | 06-07-17 | 00:44
En nu zijn we 70+ jaar verder en wonen "figuren zoals" ik zowat in de duinen, wel zo fijn ;)

Berbaar | 06-07-17 | 00:49

Labtechnieker | 06-07-17 | 00:30
Hm, de zwart-roden verdelen de wereld ook in racisten en anti-rascisten.
Maar vindt u het niet in en in triest, dat als je aanwezig bent bij een demonstratie van een bepaalde politieke partij, dat dit consequenties zou kunnen hebben voor je werkkring, carriere, autobanden, ruiten?
Ik ken in mijn kennissenkring mensen, die in het onderwijs zitten, en onomwonden zeggen, dat als men zou weten dat zij PVV stemmen het hun baan/carriere zou kosten.
Die redenering van u in de lijn van PVV=racisme=geen politiefunctionaris zorgt ervoor dat politiemensen wel goed uitkijken om te laten merken wat zij stemmen.
En zo zijn er veel beroepen.
Nogmaals: In en in triest in dit ooit zo vrije land.

Roadblock | 06-07-17 | 00:49

Een boel simpele en zieke racisten bij zo een Wilders protestje. Neem Aboutaleb, zo Hollands als wat en zo daadkrachtig als wat. Bij zijn aanstelling precies hetzelfde gezeik

Kan Aboutaleb er wat aan doen dat hij niet in Alblasseram is geboren? Nee. Houdt Aboutaleb zijn geloof meer prive dan de meeste gristenen in landelijke en lokale politiek? Ja.

Nou, ga dan niet racistisch zeiken met eigen volk eerst. Wat een schande voor de integratie ben je dan.

Inferi0r | 06-07-17 | 00:47

-weggejorist-

Superkwatta | 06-07-17 | 00:44

@Superkwatta | 06-07-17 | 00:40
Nou te wapen dan maar toch? Proest!!

Berbaar | 06-07-17 | 00:43

-weggejorist-

Superkwatta | 06-07-17 | 00:43

Een moslimbroeder EN PvdA-er. Onbegrijpelijk dat de Arnhemse vertrouwenscommissie voor zo iemand gekozen heeft.
Wie waren de andere kandidaten? Zat daar geen betere seculiere normaaldenkende persoon tussen?

appelvink | 06-07-17 | 00:40

-weggejorist-

Superkwatta | 06-07-17 | 00:40

lingo star | 06-07-17 | 00:29
Een salafist kan je als moslim worden.
Bij moslims gaat de Ummah, nog altijd voor alles.
En de meest "moderate" (wat trouwens niet bestaat) moslim heeft in zijn leefregelboekje nog altijd staan dat gelovigen (broeders en zusters) altijd voor ongelovigen gaan.
Dan heb ik het nog niet eens over het familie, clan, en landprincipe wat veel en veel sterker is als de gemiddelde nederlander wil geloven.
Anyhow zie de gemiddelde moslimagent niet snel een neefje oppakken.

Roadblock | 06-07-17 | 00:39

Er komt een zwart-rode walm van u af.
Roadblock | 06-07-17 | 00:24
Zwart-wit, daar zou u me van kunnen betichten. Maar zwart rood gaat te ver, ik ben godver geen socialistische krakert!

Labtechnieker | 06-07-17 | 00:36

Elke politie-functionaris een Niet-PVV verklaring laten opstellen misschien?
Er komt een zwart-rode walm van u af.
Roadblock | 06-07-17 | 00:24
Nergens heb ik gemeld dat ik het eens ben met het niet PVV mogen stemmen als polite functionaris.
Hypothetisch: zou je vandaag de dag gewoon deel hebben mogen nemen aan de demonstratie van heden middag? Antwoord: volgens de wet, ja.
Wat als ik er ook tussen stond en dat er daarna een foto van mij in de media had gestaan, wat krijg ik morgen te horen op mijn werk?
Zomaar een gedachte. Wellicht is het daarom ook zo rustig daar op het plein voor het gemeentehuis.

Labtechnieker | 06-07-17 | 00:30

Roadblock | 06-07-17 | 00:11
Waar ik problemen mee heb zijn salafistische politieagenten. Maar iemand die een moslim is, moet als hij zich aan de regels houdt en zich net als iedere andere agent correct gedraagt, gewoon politieagent kunnen worden. Er zijn meerdere godsdiensten die de gelovigen een andere status geven dan niet-gelovigen.

lingo star | 06-07-17 | 00:29

"ik ben iets meer van de nuance".
Berbaar | 06-07-17 | 00:26
It depends Brabeer, it depends.

Roadblock | 06-07-17 | 00:28

Geert moet zich terugtrekken en Martin Bosma als partijvoorman opstellen anders wordt het straks Hiddema versus Geert en dat gaat Geert verliezen.

Matwetwe | 06-07-17 | 00:27

@Labtechnieker | 06-07-17 | 00:23
Daar hebben meer mensjes last van ;)
Maar ach waar U zich prettig bij voelt, ik ben iets meer van de nuance.

Berbaar | 06-07-17 | 00:26

Labtechnieker | 06-07-17 | 00:13
Nogmaals bij het gaan bij de politie gaat het om een correcte houding tegenover andere mensen. Oneigenlijk onderscheid maken hoort daar niet bij, maar nogmaals het gaat om gedrag. Maar mensen mogen best meningen hebben, goddank hebben we geen gedachtenpolitie.

lingo star | 06-07-17 | 00:26

"Dus eigenlijk is iedere pvv'er een racist en ongeschikt voor een functie bij de politie."
Labtechnieker | 05-07-17 | 23:55
Hm, ik krijg plotseling een 1984 gevoel.
Hoe dacht u te controleren als een politiefunctionaris plotseling PVV gaat stemmen?
Dat zou hij volgens u niet mogen toch?
Elke politie-functionaris een Niet-PVV verklaring laten opstellen misschien?
Er komt een zwart-rode walm van u af.

Roadblock | 06-07-17 | 00:24

@Ni fallor | 05-07-17 | 23:53
Het was allerminst mijn bedoeling John Forst te beledigen.

18konijn | 06-07-17 | 00:23

Berbaar | 06-07-17 | 00:14
Sorry meneer berbaar, ik ben een beetje autistisch. Ik vereenvoudig mijn wereldbeeld dankzij 'hokjesdenken'.

Labtechnieker | 06-07-17 | 00:23

Nog een paar maanden formeren, en Abu Thalib wordt de nieuwe premier.

de honden blaffen... | 06-07-17 | 00:18

@Jackanders | 06-07-17 | 00:06
Vind ik ook prima als dat wettelijk geregeld kan worden maar tot die tijd doen we het met dit systeem, het is niet anders.

Berbaar | 06-07-17 | 00:16

@Labtechnieker | 06-07-17 | 00:04
Dat was ook een domme uitspraak (cq geregisseerde reactie) en veel PVV-ers distantiëren zich daar dan ook van.
Maar verder komen PVV-ers net als alle andere stemmers in alle soorten en maten, het zijn net mensen -;
U kunt beter mensen niet allemaal over 1 kam scheren op basis van hun stemgedrag.

Berbaar | 06-07-17 | 00:14

lingo star | 06-07-17 | 00:10
Pvv'ers en een andere mening dan het moslimstandpunt van de heer Wilders (en zijn fractie)? Vertel!

Labtechnieker | 06-07-17 | 00:13

drs. P | 05-07-17 | 23:36
Nee laten we Geerdt serieus nemen dat schiet op.

botbot | 06-07-17 | 00:13

lingo star | 05-07-17 | 23:49
Zijn we het ergens eens- Los van het feit dat je niet een PVV bent, maar geleidelijk PVV kan gaan stemmen.
Dat discriminatiestandpunt van u geeft wel een opening:
Hoe denkt u over politiemensen, die de wereldbevolking verdelen in "eigen volk" (Ummah) en Kafirs?

Roadblock | 06-07-17 | 00:11

Labtechnieker | 05-07-17 | 23:56
Zie het commentaar van Berbaar en bij wel of niet welkom bij de politie gaat het om het gedrag mag ik hopen en niet om enkel meningen.

lingo star | 06-07-17 | 00:10

@Lewis:
Nee hoor, ik doel op jou. De Lewinsky variant passeert inderdaad wat vaker de revue,

Plaatstaal | 06-07-17 | 00:09

2 zeer strtegische Steden in Nederland zijn nu in handen van de Moslim Broederschap. Gaat nu snel. Volgende stap is nu het uithuwelijken van Amalia aan een Saoudische Prins.

Mark_D_NL | 06-07-17 | 00:06

Berbaar | 05-07-17 | 23:53
Ja, en dat is best jammer.
Laat ingezetenen van een stad of dorp gewoon kiezen voor een geschikte kettingdrager. Wel zo eerlijk.
En als dat dan Marcouch is, veel plezier ermee.

Jackanders | 06-07-17 | 00:06

Berbaar | 06-07-17 | 00:00
Dat is zeker waar. Maar een rechter heeft wel degelijk de heer Wilders veroordeeld wegens deze racistische uitspraak. Om me heen hoor ik dan ook dat de gemiddelde Pvv'er niet op de partij stemt wegens het fantastische economische programma...

Labtechnieker | 06-07-17 | 00:04

@ Plaatstaal | 05-07-17 | 23:44
Helaas voor mij doelt u waarschijnlijk op mijn gewaardeerde naamgenoot Lewis Lewinsky.

Lewis | 06-07-17 | 00:03

Maar goed, hoog tijd om de rubberboot op te blazen.
Vluchtende Arnhemse meisjes redden gaat in de nabije toekomst heel veel pegels opleveren.

Jackanders | 06-07-17 | 00:00

@Labtechnieker | 05-07-17 | 23:55
Beetje kort door de bocht mijn Beste.
Mensen stemmen op een partij om hele diverse redenen dus om iedere PVV-er af te schilderen als "racist" gaat zelfs mij een beetje te ver.

Berbaar | 06-07-17 | 00:00

Ze vervelen zich daar in de 2k zoveel dat ze al Photoshop wedstrijdjes zitten te houden, wanneer komt de Quake Championship? Niveau 1, relax...

vinzepinz | 05-07-17 | 23:58

Sorry. Die was voor:
lingo star | 05-07-17 | 23:49

Labtechnieker | 05-07-17 | 23:56

Mensen stemmen op de pvv voor minderminderminder Marokkanen. De rechter heeft recent een uitspraak gedaan dat zo'n uitspraak wel degelijk discriminatie is (Marokkanen zijn tegenwoordig een ras). Dus eigenlijk is iedere pvv'er een racist en ongeschikt voor een functie bij de politie.

Labtechnieker | 05-07-17 | 23:55

@Jackanders | 05-07-17 | 23:46
Tsja wat men stemt voor de 2de kamer verkiezingen heeft nu eenmaal geen reedt te maken met de lokale politiek.

Berbaar | 05-07-17 | 23:53

@18konijn | 05-07-17 | 23:29
U bent duidelijk niet op de hoogte van de status van John Frost in Arnhem. Deze oorlogsheld op een lijn stellen met beroepspolitici als Rutte en Timmermans is een belediging voor John Frost.

Ni fallor | 05-07-17 | 23:53

Vroeger werd er ook gezegd: krakers hebben niks te zoeken bij de politie. Logisch als je een ontruiming wilt houden. Overigens vind ik dat PVV'ers gewoon bij de politie moeten kunnen, maar mensen die discrimineren niet, want daarmee bewijs je de ordehandhaving geen goede dienst.

lingo star | 05-07-17 | 23:49

Factionum cartellum: het cartellum van de factiones, oftewel: het partijkartel.

Van Duyvenbode | 05-07-17 | 23:49

6% heeft in Arnhem op de PvdA gestemd, en dan krijgen ze dit.
Tsja.

Jackanders | 05-07-17 | 23:46

drs. P | 05-07-17 | 23:36
Daarom noem ik hem al tijden Brabeer.

Roadblock | 05-07-17 | 23:45

4e top-notch functie vandaag voor een PVDA-er. Deze keer bij een pensioenfonds die er wel wat in ziet om een medewerker in te huren van de "wij geven graag uw geld uit aan kanslozen om er zelf een goed gevoel van te krijgen -partij". (de pvda dus).
Ik snap er geen zak meer van. Dat soort eeuwige ambtenaren met een gat in de hand wil je toch niet in je bestuur, als burgemeester of voor wat voor functie dan ook. Bewezen gepruts uit het verleden bieden een garantie dat ze het in de toekomst ook gaan verknallen.
Daarnaast moet een burgemeester iedereen verbinden en dat doet een wanna be jihadist niet echt lijkt me.

Dirk III | 05-07-17 | 23:44

@Lewis:
Ach, zo gaat dat. Uzelfe bent trouwens ook aardig premium. Ik heb ook altijd best respect voor middernachtelijke reaguursels die een hoop hout snijden. Zelf lig ik dan meestal op bed. Fulltime reaguurder is haast een fulltimejob. Met onzin kom je hier niet weg.

Plaatstaal | 05-07-17 | 23:44

Gepaster zou zijn om niet op de man te spelen, maar meer op het systeem.
Die Marcouch staat in schril contrast qua cv en capaciteiten ten opzichte van een gemiddelde directeur met ervaring uit het bedrijfsleven (klein bedrijfje).
-
Zijn PvdA schap en het feit dat hij ook nog Marokkaan is heeft de positief discriminerende raad ongetwijfeld de doorslag gegeven bij hun keuze. Hiermee wordt eigenlijk bevestigd dat het geen reet meer voorstelt om voor burgermeestertje te spelen in dit land, anders zouden er wel veel capabelere mensen geselecteerd worden voor een dergelijke functie die bovendien wel een aanzienlijke hoeveelheid aantoonbare prestaties op hun naam hebben staan.
-
Wat eigenlijk nog het ergste is, is dat de fictieve baas van de politie, politiemensen openlijk hun vrijheid van meningsuiting ontneemt.
Gezien hun dagelijkse ervaringen met de islamitische gemeenschap en het naïeve maar wel bewuste wegkijkgedrag van het mislukt kader, kan ik me juist voorstellen dat veel agenten het eens zijn met Geert. Zij zien immers wat zich afspeelt in de samenleving en hoeven dit net als de gemiddelde PvdA-er pas na tientallen jaren in te zien en uit te durven spreken dat men altijd naast heeft gezeten of te het uiten als de microfoons uit zijn (gaat weleens fout).
-
Marcouch snoeit ze de mond, door ze op een hele smerige manier te vertellen dat agenten niet op de PVV stemmen. Met andere woorden noem je het beestje bij de naam en ben je niet overdreven politiek correct, dan ben je je baan niet zeker laat staan onafhankelijk beoordeeld worden. Dit gedrag is een burgermeester onwaardig en alleen dat al maakt hem 100% ongeschikt.
Wat hem meer dan 100% ongeschikt maakt is het smerige feit dat hij dingen zegt en wil doen die partijen als de PVV al jaren roepen, maar als xenofoben worden weggezet. Maar, omdat hij zelf ook Marokkaan is, kan het wel zeggen en is hij zogenaamd goed (zie nou wel, goh wat daadkrachtig). Bahhhhh
-
Jammer, dat dit niet meer naar voren wordt gebracht in de media en zijn politieke meer realistische tegenhangers.

bananabanana | 05-07-17 | 23:44

lingo star | 05-07-17 | 21:52
FF nog herinneren:
Marcouch is de man van: "PVV’ers hebben niets te zoeken bij politie". Een uitspraak een burgervader waardig.
De man is op zijn minst onnozel daar er een groot percentage PVV stemmers in het huidige politiekorps zitten.
Nu mijn uitspraak: "Moslims hebben niets te zoeken bij de politie, en het leger gezien hun loyaliteitsprioriteiten".

Roadblock | 05-07-17 | 23:42

@ Plaatstaal | 05-07-17 | 23:35
Ik zou die credits ook geven.
Maar we weten niet (altijd) hoe het gaat. Soms wordt een reaguurder misschien een keer terecht weggejorist en is hij daar zo verbolgen over dat hij het vertikt om terug te komen. In het geval van C. is het niet zo gegaan, weet ik, maar ik bedoel maar te zeggen dat het lang niet altijd aan Joris te wijten is dat er mensen vertrekken.

Lewis | 05-07-17 | 23:39

"Opzouten pannekoek"
@kutkersrman | 05-07-17 | 22:16
Nee, hoor. Hein Pannekoek ( nl.wikipedia.org/wiki/Hein_Pannekoek ) wordt geen burgemeester van Arnhem. Hij is wel sinds 1977 tot en met 2005 burgemeester geweest van verschillende gemeenten. Maar in 2005 is hij op 62 jarige leeftijd met (vervroegd) pensioen gegaan. Bovendien is hij een VVD-er.

kweethetooknietbeter | 05-07-17 | 23:37

Berbaar kan het woord Geert nog niet eens juist schrijven, zo iemand neem je toch niet serieus?

drs. P | 05-07-17 | 23:36

Geenjoris | 05-07-17 | 23:25
Dat klopt, maar dat is niet de uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen van 2014. Toen kwamen ze als derde partij uit de stembus. En nee, ik heb nog nooit op die biefstuksocialisten gestemd.

Labtechnieker | 05-07-17 | 23:35

@Lewis | 05-07-17 | 23:30
Jazeker die ook, of een Groen Linkser of een PVV-er.
Religie of partij doen er bij mij niet zoveel toe, ik beoordeel mensen op hun gedrag.
Ben wel benieuwd of Marcouch het daar redt want Arnhem lijkt me voorwaar geen gemakkelijke stad om te besturen.

Berbaar | 05-07-17 | 23:35

@Lewis:
Het gemiddelde peil van de reaguursels is best hoog. Veel hoger dan de media ons wil doen geloven. Dan heb je een paar die excelleren. Er zijn er meer hoor. Als hypothetische Joris van dienst zou ik sommigen wat credit geven. Je komt tenslotte niet op GS voor de artikelen, enkel voor de reaguursels.

Plaatstaal | 05-07-17 | 23:35

-weggejorist-

botbot | 05-07-17 | 23:32

lingo star | 05-07-17 | 23:19
Waarschijnlijk is het nog de beste PvdAer die je kan hebben.

boccelullus | 05-07-17 | 23:32

@ Berbaar | 05-07-17 | 23:25
Zoals je een fundamentalistische SGP'er natuurlijk ook een eerlijke kans zou geven.
Toch?

Lewis | 05-07-17 | 23:30

@Ni fallor | 05-07-17 | 23:22
Toen Donald Trump aan zijn baan begon, had hij ook geen flauw benul wie Rutte was, of Timmermans. En met hem is uiteindelijk toch ook alles goedgekomen, nietwaar?

18konijn | 05-07-17 | 23:29

@Dutch_Holland | 05-07-17 | 23:22
Niemand kan dit uitleggen. De beslissing is namelijk genomen in een vertrouwelijke vertrouwenscommissie die in een achterkamertje bijeenkwam.

Ik heb wel een vermoeden: hoeren, porsches en cocaïne, aangeboden door de hoofdstad die Marcouch kwijt wil.

Lewis Lewinsky | 05-07-17 | 23:29

De Arnhemse gemeenteraad heeft gekozen voor een burgemeester die zonder een dag in dienst te zijn geweest de stad al in twee kampen heeft verdeeld.

drs. P | 05-07-17 | 23:27

@ Ni fallor | 05-07-17 | 23:22
Ah, in een eerere tegel noemde ik het zijdelings, maar nu bevestig je wat ik vreesde: dat hij NIETS van Arnhem weet. En dat maakt de gotspe nóg een stuk groter.

Lewis | 05-07-17 | 23:26

Leve het rommelpolder model.

Van Duyvenbode | 05-07-17 | 23:25

@lingo star | 05-07-17 | 23:19
We zullen zien, misschien doet hij een Aboutalebje en blijkt het een prima burgervader, misschien faalt hij of wordt het meh.
Ik ben er in ieder geval voor de man een faire kans te geven.

Berbaar | 05-07-17 | 23:25

@ Plaatstaal | 05-07-17 | 23:19
Cuyahoga is nog wel op Twitter te vinden.
Maar zo spitsvondig als hier is hij daar toch niet, helaas. (Vind ik.)

Ja, ik mis hem ook soms. En niet alleen hem, trouwens. Het verloop is groot, en er zijn de laatst tijd relatief veel opgerots geweest, ja.

Lewis | 05-07-17 | 23:24

@Graaf van Egmont | 05-07-17 | 23:19
Ja. Daar heb je gelijk in :)

Lewis Lewinsky | 05-07-17 | 23:22

Een aspect dat helemaal niet aan de orde is gekomen is de affiniteit van de toekomstige burgemeester met de stad die hij gaat vertegenwoordigen. Deze blijkt bij de heer Marcouch nul komma nul te zijn. Gisteravond bij Jinek werd een reportage getoond waar aan Marcouch een aantal vragen werd gesteld over zijn kennis van Arnhem. Geen enkele vraag wist hij te beantwoorden. Dieptepunt was het feit dat hij geen enkele brug wist te benoemen. Een a.s. burgemeester van Arnhem die niet weet dat de beroemdste brug in deze stad vernoemd is naar de oorlogsheld John Frost is vergelijkbaar met een a.s. burgemeester van Mekka die niet weet dat de kleur van de heilige steen in deze stad zwart is. Alleen al deze desinteresse voor zijn toekomstige stad maakt hem ongeschikt als burgemeester van Arnhem.

Ni fallor | 05-07-17 | 23:22

Dat hij een moslim is maakt het er niet beter op, maar de PvdA is volledig weggevaagd met de laatste verkiezing. Kan iemand mij dit uitleggen?

Dutch_Holland | 05-07-17 | 23:22

Lewis Lewinsky | 05-07-17 | 23:15
Bovendien staat het erg slordig als je er blijk van geeft dat je niet kunt wachten tot Van der Laan de pijp uit is.

Graaf van Egmont | 05-07-17 | 23:19

Even offtopic, maar las ik enkele topics terug dat Cuyahoga op enig moment in de historie is weggejorist en opgerot? Verdomd jammer, het is een gave humor met spitsvondigheid te combineren. Laatst zag ik wel dat Basil Fawlty dezelfde status kreeg. In mijn optiek voorwaar geen koekenbakker. Het moderatiebeleid staat, maar waarom kippen met gouden eieren slachten? Bepaalde lieden die de vreselijke aanspreekvorm "knul" bezigen worden dan wel weer getolereerd.

Plaatstaal | 05-07-17 | 23:19

Lewis Lewinsky | 05-07-17 | 23:15
Hij kan natuurlijk hopen te groeien in zijn oppositierol. Dat gaat hem verrassend goed af. Misschien krijgt hij daar wel plezier in.
Berbaar | 05-07-17 | 23:15
Ik vind het een beetje sneue vertoning. Marcouch is zelf iemand die tegen grotere invloed van salafisten is. Nogmaals het zou best nog wel eens met Marcouch zo kunnen gaan als met Aboutaleb. Eerst verguisd door rechts, daarna omarmd.

lingo star | 05-07-17 | 23:19

Wilders heeft zoals gewoonlijk volkomen gelijk, maar NL is nog niet rijp om het besef te laten doordringen dat de islamering gestopt moet worden.
Het duurt nog zeker 10 of 20 jaar voordat het bij de gemiddelde gutmensch door zal dringen.
Hopelijk is het dan nog niet te laat. Anders dreigt een burgeroorlog of een islamitische republiek Hollandistan.

R van Perzie | 05-07-17 | 23:18

@ Berbaar | 05-07-17 | 23:12
Vergeet jij daar nou gewoon minstens één komma (volgens mij zijn het er drie) en een punt?
Als je de Nederlandse taal niet beheerst, kom dan niet dit blog vervuilen!

* vrij naar Berbaar *

Lewis | 05-07-17 | 23:17

@lingo star | 05-07-17 | 23:11
Humor, Marcouch wordt alvast welkom geheten door de mensen die er toe doen en Geert & co staan voor spek en bonen buiten.

Berbaar | 05-07-17 | 23:15

@lingo star | 05-07-17 | 23:13
Stiekem wel, ja. Maar hij heeft zich nu eenmaal voorgenomen de PvdA naar de afgrond te leiden en dan erin te doen storten.

Lewis Lewinsky | 05-07-17 | 23:15

Lewis Lewinsky | 05-07-17 | 23:07
Zou Asscher niet stiekem naar Amsterdam terug willen als burgemeester?

lingo star | 05-07-17 | 23:13

-weggejorist-

Berbaar | 05-07-17 | 23:12

-weggejorist-

Labtechnieker | 05-07-17 | 23:07

Geenjoris | 05-07-17 | 22:56
De PvdA in Arnhem is op dit moment met, nog steeds, 5 zetels vertegenwoordigd. De op twee na grootste dus.

Labtechnieker | 05-07-17 | 23:07

@Lewis | 05-07-17 | 23:01
LOL. Dan kan dit ook: Marcouch wordt nu burgemeester van Arnhem en over een halfjaar van Amsterdam. Arnhem blij, Amsterdam woedend.

Lewis Lewinsky | 05-07-17 | 23:07

18konijn | 05-07-17 | 22:41

Elke partij, ongeacht het aantal zetels, had slechts 1 stem. Hoezo democratisch?

www.arnhem.nl/Bestuur/gemeenteraad/Ni...

Dus een splinterpartij met krap 1 zetel had evenveel inbreng als D'66 en SP, die samen 16 zetels hebben. Democratisch? Right!

toetssteen | 05-07-17 | 23:06

Haha ik vind het wel aandoenlijk Greet & co daar voor de kat z'n kudt in Arnhem.

Berbaar | 05-07-17 | 23:04

@ Lewis Lewinsky | 05-07-17 | 22:57
LIjkt me niet, die man is nog niet eens officieel benoemd in Arnhem.
Het zal in élk geval geen blanke man worden, lijkt me.


Ha ha, opeens komt de naam Sylvana Simons in me op. Het mooie van Nederland is: het bizarste idee kan zomaar werkelijkheid worden!

Lewis | 05-07-17 | 23:01

Renée +1

DonSwami | 05-07-17 | 23:00

@Lewis | 05-07-17 | 22:44
Daar heb je gelijk in, waarde naamgenoot.

Overigens hoop ik dat Marcouch géén burgemeester van Amsterdam wordt.

Lewis Lewinsky | 05-07-17 | 22:57

Respect aan de mensen die deze boodschap blijven herhalen.
In Nederland is geen plaats voor de islam.

Rest In Privacy | 05-07-17 | 22:57

-weggejorist-

Geenjoris | 05-07-17 | 22:56

niet dat ik het er mee eens ben, gezien de stemmers op PVDA in Arnhem,.eens met Baudet, maar heuy... hij werkt wel / wil wel werken voor z'n geld.. Ik zeg.. wat willen jullie dat hij wel gaat doen?

Geenjoris | 05-07-17 | 22:56

Marcouch. De onbenul in schaapskleren, die burgemeester mag worden van de pvda.
Steeds als je denkt, dat het niet gekker kan...

arc-en-ciel | 05-07-17 | 22:54

Daarvoor heet het ook een vertrouwenscommissie die zo'n burgemeester uit gaat kiezen. Je steekt de koppen bij elkaar en je weet dat er niks van wat je bespreekt naar buiten mag komen. Ideaal om te konkelen. Wie weet wie er allemaal is omgekocht om Marcouch burgemeester te maken?

Graaf van Egmont | 05-07-17 | 22:53

De heren politici hebben bedacht dat er in nederland 7 steden zijn waar de criminaliteit te groot is Arnhem is daar 1 van. Om de strijd daartegen aan te gaan is Marcouch naar boven gekomen, letterlijk om daar schoon schip te maken. In dat opzicht is het misschien niet eens een gekke keuze. Kort door de bocht komt de 3 miljard aan crimineel geld uit brabant onder andere naar boven in Arnhem en is er beleid om dat aan te pakken. Vanuit dat beleid schijnt deze keuze gemaakt te zijn. Ze willen daar een cowboy of hebben er een nodig. Zo werd de keuze mij gisteren uitgelegd door een kuchende man in een regenjas. Ik moet toegeven dat ie ook een paar borrels op had maar vrees gezien zijn werk dat ie wel wist waar die het over had.

ik reaguurdusikbesta | 05-07-17 | 22:49

Ach wat maakt het uit, een andere PVDA'er, CDA'er of D66'er zou net zo schadelijk zijn geweest. Allemaal 1 pot nat.

mrgeseki | 05-07-17 | 22:49

Ik vind Makoek wel goed voor Arnhem, beter was hij voor Amsterdam, daar zijn meer etnische groepen, en dan komt er meer vrede, na van der Laan (duur niet meer zo lang, wel jammer RIP, goede man...) moet Makoek daar dan heen dacht ik...

Doe mij maar twee ! | 05-07-17 | 22:47

@ Lewis Lewinsky | 05-07-17 | 22:35
Ik weet natuurlijk wel dat de situatie heel anders is. Mijn vraag wat je hebt gedaan toen hij benoemd werd was dan ook flauw - nee, sloeg zelfs nergens op. Die over zijn opvolger wel (want ook in Amsterdam heeft de PvdA dermate grote verliezen geleden dat ook daar een opvolger van PvdA-huize een aanfluiting zou zijn).
Je noemt op zich goede initiatieven, maar ik vrees toch echt dat dit soort wanpraktijken alleen een halt kan worden toegeroepen door middel van een hervorming van het stelsel. Zo lang we op deze manier nieuwe burgemeester benoemen in dit land, krijg je hier nooit wat tegen gedaan. Helaas.

Lewis | 05-07-17 | 22:44

Minder pvda eb d666 burgemeesters.

oranjerood | 05-07-17 | 22:41

@Osdorpertje | 05-07-17 | 22:24
De Arnhemse gemeenteraad, een democratisch door de Arnhemse burgers gekozen orgaan, heeft Marcouch voorgedragen voor het burgemeestersambt. Waarom het in dat verband relevant zou zijn dat Marcouch' partij bij de landelijke verkiezingen is weggevaagd, is mij een volstrekt raadsel. De democratie mag zich niet laten ringeloren door de laatste verkiezingsuitslag!

18konijn | 05-07-17 | 22:41

Over die niet te harden hypocrisie van Klaver gesproken: ligt hij al onder vuur in de MSM?
Ha ha ha, geintje mensen.

Lewis | 05-07-17 | 22:38

@janbehanger | 05-07-17 | 22:04
Stemmen op een andere partij dan de PVV zegt helemaal niks over het wel of niet tegen Greet zijn. Het zegt alleen dat je meer persoonlijk voordeel verwacht van die andere partij. Behalve D66 natuurlijk, want het is onmogelijk dat iemand ook maar iets van die uitgekauwde drol kan verwachten.

Pierre Tombal | 05-07-17 | 22:37

@Lewis | 05-07-17 | 22:30
Totaal andere situatie. Amsterdam is een PvdA-stad en krijgt een PvdA-ellendeling als burgemeester.

Als ik in Arnhem woonde zou ik tegen Marcouch protesteren. Petitie indienen. Wijkvergaderingen beleggen. Deuren langsgaan.

Lewis Lewinsky | 05-07-17 | 22:35

Wat heeft er zich afgespeeld daar? Hup, verhaal halen!
de Voorzittert | 05-07-17 | 22:26
Geen idee eigenlijk. Elke fractie in de gemeenteraad mocht 1 stem uitbrengen. Ik kan natuurlijk de vvd een mailtje sturen of ze ook op die PvdA'er hebben gestemd... Verander kunnen de burgers in Arnhem dat helaas niet.

Labtechnieker | 05-07-17 | 22:34

janbehanger | 05-07-17 | 22:04
Maar die andere miljoenen moet je verdelen over "hoeveel" andere (ook splinter zoals pvda) partijen.
Wat is dan je uitkomst?

LK1964 | 05-07-17 | 22:33

Maracouch mag Burgemeester worden wanneer hij gekozen wordt door de bevolking van Arnhem. En tot die tijd is het een nepperd. Zoals alle NL burgemeesters,

Mark_D_NL | 05-07-17 | 22:32

Beetje vreemd is 't wel maar denk dat Marcouch (en PvdA) een zoethoudertje moest krijgen. Want binnenkort komt er een vacature vrij in een stad waar Marcouch wel veel ervaring heeft en de PvdA maar al te graag weer een burgervader zou willen leveren.

Lepo | 05-07-17 | 22:31

@ Lewis Lewinsky | 05-07-17 | 22:21
Wat deed jij bij Van der Laan? Wat ga je doen als zijn opvolger bekend wordt gemaakt en ook weer een PvdA'er blijkt te zijn?


Ik bedoel maar: wat kún je doen? Ja, een ingezonden brief sturen of zo.

Lewis | 05-07-17 | 22:30

@Labtechnieker | 05-07-17 | 22:20
Heeft de gemeenteraad dan vrijspel in Arnhem? Er waren allahver 21! kandidaten. Marcouch heeft er 20 weggespeeld. Wie? Waarmee? Nooit burgemeester geweest. Niks met de stad en de streek. Partij heeft 6% in de gemeente. Wat heeft er zich afgespeeld daar? Hup, verhaal halen!

de Voorzittert | 05-07-17 | 22:26

Geert voert de verkeerde discussie. Het gaat er niet om dat Marcouch een islamitische Marokkaan is. Het gaat erom dat de PvdA die zowel op landelijk als lokaal niveau de verkiezingen verloor de burgemeester mag leveren. In Arnhem verdienen ze op z'n minst een burgemeester van de grootste partij om recht te doen aan de gemeenteraads verkiezingen, en daar kwam uit naar voren dat men daar geen PvdA blieft.
En ik vraag mij af of Marcouch ooit in Arnhem is geweest of dat hij dit baantje krijgt omdat hij zijn kamerzetel is kwijt geraakt.

Osdorpertje | 05-07-17 | 22:24

Benieuwd hoelang de John Frostbrug zijn naam blijft behouden?

General McAuliffe | 05-07-17 | 22:22

@Labtechnieker | 05-07-17 | 22:20
En nu?

Lewis Lewinsky | 05-07-17 | 22:21

Een PvdA'er als burgervader, daar zaten we hier in Arnhem niet op te wachten.

Labtechnieker | 05-07-17 | 22:20

Nou vooruit, een paar zaken naast elkaar weer, omdat jullie het zijn.


- Dat Marcouch tot burgemeester (van een grote stad zelfs) wordt benoemd is een gotspe omdat hij van een partij is die zwáár heeft verloren, ook in Arnhem, (en waarschijnlijk ook omdat hij niets met Arnhem heeft, maar ik ken zijn privéleven niet), én is uitermate bedenkelijk vanwege bepaalde opvattingen die hij heeft, onder meer over de positie van moslims in de samenleving en over de aanwezigheid van PVV-stemmers bij de politie. Zo'n man lijkt onmogelijk te kunnen verbinden, en sowieso is het een volkomen verkeerd signaal.


- Dat Geert Wilders moeite heeft met de benoeming valt uitstekend te begrijpen, en het is een verademing dat er nog prominente politici in dit land zijn die dat geluid durven laten horen, óók wanneer het om een moslim gaat, omdat moslims veel te vaak met fluwelen handschoenen worden aangepakt in dit land.


- Diezelfde Geert Wilders zet zichzelf een beetje voor gek met zijn spandoek. Bovendien is de aanwezigheid van bepaalde sujetten bij die demonstratie koren op de molen van zijn tegenstanders, waaronder de mainstream media, die hem nu weer al te makkelijk in een bruinrechts hokje kunnen duwen. Nee, Wilders is niet verantwoordelijk voor wie er komen opdraven, maar hij zou het sowieso niet zover moeten laten komen, en wellicht kan hij manieren bedenken om zijn tijd constructiever te besteden.

Lewis | 05-07-17 | 22:20

Arnhem openluchtmuseum. En ze willen er een moskeet bouwen in dat museum. Meer zeg ik niet.

McMarx | 05-07-17 | 22:19

Wat hebben we hier aan?

Panos88 | 05-07-17 | 22:17

Onzinnig protest. Trekt ook louter werkloze tokkies aan. Het wordt tijd dat het rechtse geluid wat zinvoller gegeven gaat worden. Niet omvolking gaan blèren in een plofkap maar haarfijn uitleggen en staven wat er op dit moment in Nederland gebeurt en schetsen wat dat betekent anno 2100.

de Voorzittert | 05-07-17 | 22:17

-weggejorist-

kutkersrman | 05-07-17 | 22:16

-weggejorist-

kutkersrman | 05-07-17 | 22:16

-weggejorist-

Poes Fiep | 05-07-17 | 22:14

Als ik zeg wat ik er van denk krijg ik een levenslange permaban en word ik door de deugfarizeeërs aan het kruis gespijkerd.

Bigi Bana Boy | 05-07-17 | 22:12

Greet vind iets, kondigt demonstratie aan, 2 man en een halve paardenkop die zelf net zo veel kennis hebben van de Nederlandse taal en de staatsinrichting als een gem. allochtoon.

MAAR net als zijn fop-initiatief wet (die niemand heeft gezien) is de hele pers aanwezig en heeft hij inmiddels elke krant gehaald.

Marcouch profiteert net als al die kaste politici. Baantjes regen. Is dat erg? Om te kotsen. Zou een reaguurder nee zeggen tegen een baan waar je als fopbestuurder geld naar binnen kunt harken? Denk't nie... Heeft iemand de Kartelpolitie gebeld? Geen Thierry of mompelende bejaarde gezien daaro in Arnhemistan.

Mocro070 | 05-07-17 | 22:12

Ik vind dat Geert op zich wel gelijk heeft, maar de manier waarop hij de boodschap overbrengt zint me niet. Volgende keer toch maar op de Hiddemeister stemmen.

quigg | 05-07-17 | 22:10

Tja, jammer dat in dit geval de islam of het feit dat hij Marokkaans erbij gehaald moet worden, want het argument dat de PVDA gedecimeerd is in Nederland en dus ook in Arnhem is meer dan voldoende om tegen zijn benoeming te zijn.

XaleX_2 | 05-07-17 | 22:07

Juist in Arnhem waar een bloederige slag is geleverd om ons te bevrijden van de tirannie wordt een suspect islam figuur aangesteld aan burgervader.
Arnhem heeft alsnog gecapituleerd.

Memek | 05-07-17 | 22:07

Indien het Greet dun door de broek zou lopen was hij wel bij de VVD gebleven.

padbuffel | 05-07-17 | 22:06

Ben ik nou echt de enige die denkt dat wanneer Greet een stapje of 3(00) terug doet in zijn eigen PVV en backbencher wordt en bijvoorbeeld Bosma of Agema als partijleider naar voren schuift, de PVV acceptabeler wordt voor dat geteisem van de gevestigde orde? Want hoe je het ook went of keert: zolang maar anderhalf miljoen kiezers op de PVV stemmen, stemmen er dus miljoenen meer op partijen die niets met tante Greet te maken willen hebben.

janbehanger | 05-07-17 | 22:04

Voor Greet is de islam een soort permanente diarree, het loopt hem voortdurend dun door de broek.

Schadenfreude | 05-07-17 | 22:02

Onbekend maakt onbemind, het punt is dat we na laat ik zeggen ruim 30 jaar islam wel weten hoe het met de islam zit (en dit is nog maar het begin), dus slaat die tekst van Klaver nergens op.

JI-HAAT | 05-07-17 | 22:00

Krijg toch hetzelfde gevoel als jaren terug. Toen stond er bij vacatures binnen de overheid doodleuk de volgende zin:

"Bij gelijke opleiding en ervaring geniet een kandidaat van allochtone afkomst de voorkeur"

padbuffel | 05-07-17 | 22:00

Poll bij Hart van Nederland. 85% is het met Wilders eens. (naar beneden scrollen)
www.hartvannederland.nl/

Lewis Lewinsky | 05-07-17 | 22:00

Komop, Arnhemmers! Protesteer! Kom in actie! Doe iets!

Lewis Lewinsky | 05-07-17 | 21:56

Ik moest toevallig bij een aantal kramen zijn op de markt van de Binnenrotte in Rotterdam, de dag dat Aboutaleb werd voorgedragen.
De verbolgenheid daarover onder zowel bezoekers als kraamhouders was toen echt ontzettend groot en het gesprek van de dag daar. Ook Sørensen van Leefbaar Rotterdam heeft toen best wel lelijke dingen gezegd - die hij later ook oprecht volgens mij en ruimhartig heeft teruggenomen. En in het algemeen zijn mensen daar denk ik binnen toch al vrij korte tijd eigenlijk op teruggekomen.
Dit soort sentiment is niet altijd een goede raadgever (toen in ieder geval niet - in ieder geval was Aboutalebs reputatie als bestuurder destijds vrij goed volgens mij, dus daar kan het toen niet aan gelegen hebben).

nickolaas | 05-07-17 | 21:56

"Marokko roept ambassadeur terug uit Den Haag" ( www.nrc.nl/nieuws/2017/06/24/marokko-... )

Enige (tijdelijk) succesvol uitgezette Marokkaan ever. Met minder, minder, minder schiet het nog niet echt op.

padbuffel | 05-07-17 | 21:55

Land zijn we al kwijt. Heeft Balkenellende met een strik erom aan Brussel gegeven. En Rutte heeft het laatste tafelzilver, zoals de pensioenen, al knielend aan juncker overgedragen.

Mark_D_NL | 05-07-17 | 21:55

Hopelijk scoort de Pvda 0 zetels in Arnhem bij de komende gemeenteraadsverkiezing

witwas | 05-07-17 | 21:54

Oppassen met die baclava, het moet echt vers zijn, anders is het niet vreten...

Doe mij maar twee ! | 05-07-17 | 21:54

Klaver is helemaal niet hypocriet. Hij gooit gewoon zijn eigen geloofwaardigheid te grabbel. En dat bij hem niet zo heel veel.

Steinway | 05-07-17 | 21:53

De awkwardness van PVV-demonstraties -opkomst 8(!) personen- is niet om aan te zien.

Misschien kan Marcouch zijn Nederlandse paspoort eens tonen in de gemeenteraad. Vraag anders eens aan Rotterdammers naar hun ervaringen met hun burgemeester.

Hoen | 05-07-17 | 21:53

Arnhemmistan... :| Een leukere grap snapt z'n achterban niet.

JTKDM | 05-07-17 | 21:53

Het is allemaal wat sneu. Hier hebben de burgers niks aan, GL en PVV kunnen hun sneue statements maken. Laten we Marcouch maar een kans geven. Kunnen we altijd nog zeggen of het niks of dat het juist goed was. Ik herinner me ook nog de stampij rond Aboutaleb. Later was zelfs Sorensen nog blij met Aboutaleb. Zo kan het ook met Marcouch vergaan.

lingo star | 05-07-17 | 21:52

Geert heeft gelijk.

Lewis Lewinsky | 05-07-17 | 21:51

Niet zo sterke tweet van Jesse, die van Geert is beter. Maar ja, die is dan ook zeer ervaren met het bewerken van foto's.

Road to serfdom | 05-07-17 | 21:51

'Angst voor moslims'.
De arrogantie.
Minachting is totaal het tegenovergestelde van angst stelletje landverraders!

keestelpro | 05-07-17 | 21:49

-weggejorist-

Tarrelhapper | 05-07-17 | 21:47

Dat hij islamistische trekjes heeft staat me sowieso niet aan maar dat hij een PvdA-er dat vind ik het allerergste!
Geweldig dit protest!
Het oer-Nederlandse Arnhem verdient een beter burgervader dan Marcouch.

keestelpro | 05-07-17 | 21:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken