Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MH17-brief. Te laat, te leeg, te laconiek

Niet Mmm maar Zucht. Omdat de Tweede Kamer morgen overlegt over MH17, had zij ministers Blok en Koenders om een brief met de laatste stand van zaken gevraagd. Die brief had er op 8 mei moeten zijn, maar is pas vandaag door Blok gestuurd. Dat is des te opvallender als je bedenkt dat er GEEN REET in staat. Er wordt een beetje oud nieuws herkauwd, er zit een spelfoutje in om het geheel een gehaaste look te geven en Stef Blok lacht artikel 68 van de Grondwet vierkant uit. Het oudst is het nieuws over de strafrechtelijke vervolging van de daders. Uit de brief blijkt dat we sinds oktober 2016 weinig zijn opgeschoten. Blok noemt het 'een zaak van lange adem'. Zeg dat wel ja. Maar hee, dat hadden we allemaal prima gevonden als Blok even daarvoor niet zo'n cynische opmerking had gemaakt over het doofpotdekselduwende hoger beroep van de Staat in de WOB-zaak van RTL, NOS en de Volkskrant. "Tegen het oordeel dat de verslagen van de MCCb openbaar moeten worden gemaakt, is op 7 april jl. hoger beroep ingesteld en een voorlopige voorziening aangevraagd. Tegelijkertijd hebben ook De Volkskrant, de NOS en RTL Nieuws hoger beroep ingesteld tegen de uitspraak van de rechtbank. De gevraagde voorlopige voorziening is toegewezen, waardoor de staat niet direct uitvoering hoeft te geven aan de WOB uitspraak van de rechtbank Midden Nederland met betrekking tot het openbaren van MCCb verslagen. Er zijn derhalve geen nieuwe stukken die aan uw Kamer kunnen worden gestuurd." Er zijn allerlei stukken die aan de Kamer kunnen worden gestuurd, maar omdat het kabinet dat NIET WIL gebeurt dat niet. Blok doet net alsof dat hoger beroep door de staat hem ook maar overkomen is. Terwijl zijn eigen kabinet de Onderste Steen voortdurend verder weg aan het trappen is. Zucht, dus.

Reaguursels

Inloggen

VVD stemmers, zucht...

Mark_D_NL | 10-05-17 | 12:12

Ook dit punt van de diepe doofpot is geregistreerd.
86 punten inmiddels.

Handig voor de commissie parlementaire enquete MH17

www.whathappenedtoflightmh17.com/long-...

Spotje | 10-05-17 | 12:12

Dat was voor 15 maart ook al bekend,maar toch stemde hele volksstammen op de gutmnenschen partijen.

komtdatschot | 10-05-17 | 12:16

Dikke middelvinger van het kabinet richting de nabestaanden...schandelijk!!

vonschlitss | 10-05-17 | 12:16

Igor Kolomoisky shot down MH17. Follow the money.

trip666 | 10-05-17 | 12:21

En gans NL blijft gewoon op deze club burgerspugers stemmen.

DeEeuwigeZwitsal | 10-05-17 | 12:21

Uit dit rare doofpottengedrag kun je inderdaad geen andere conclusie trekken dan dat degene die belang bij deze ramp zou kunnen hebben ook de dader is.

Eppo | 10-05-17 | 12:22

Strafrechtelijke vervolging van de daders.....
Yeah, right.
Ik geloof er niet meer in.
Hoe lang zijn die fotorolletjes van Srebrenica al onvindbaar?

necrosis | 10-05-17 | 12:23

Als je niet achter je eigen land staat ben je een landverrader en een klootzak. Ik kan er niet meer van maken dan dat.

Mesmer | 10-05-17 | 12:23

De VVD stemmers maakt het allemaal niks meer uit, de despoten weten ook dat het gemiddelde volk niet van de lange adem is, die zijn alweer met het voetbal of nieuwe seizoen van een willekeurige talentenjacht bezig.
.
De enige manier waarop die steen naar boven komt is eindeloos treiteren en voor electoraal verlies zorgen bij de doofpotters. Dat of een volkstribunaal.

HaatAth3ist | 10-05-17 | 12:23

De tweede kamer heeft het unaniem overgedragen aan de onderzoekscommissie omdat het geen politiek proces mag worden.
En wat willen de slimmerikken hier op GS er juist een politiek proces van maken.

botbot | 10-05-17 | 12:24

Poehee... Een brief die drie dagen te laat is.

De echte middelvinger naar de nabestaanden?
Het feit dat het een onderzoek nog steeds loopt -bijna drie jaar na dato!- en de radarbeelden van onze Oekraïense "vrienden" nog steeds als totaal overbodig worden bestempeld.

Ik zeg niet dat de Russen het wel of niet hebben gedaan. Ik zeg wel: het onderzoek is niet zorgvuldig en niet onafhankelijk en duurt veel te lang.
En de politiek, Rutte voorop, werkt het onderzoek eerder tegen -het mom van onafhankelijk en zorgvuldig misbruikend- dan dat ze faciliteert in zorgvuldigheid en onafhankelijkheid en stuurt op voortgang.

Rommelende Onderbuik | 10-05-17 | 12:24

Zo werkt democratie.
Liegende, bedriegende partijen krijgen een hernieuwd mandaat van de kiezer en zien dat als een aanmoediging om de leugenmachine nog een tandje hoger te schakelen.
Iets met een laf volk dat de leiders krijgt die het verdient?

Leipniz | 10-05-17 | 12:24

@trip666 | 10-05-17 | 12:21
Heb je het moment van afvuren van die BUK ook op een fotorolletje staan?

necrosis | 10-05-17 | 12:25

Rommelende Onderbuik | 10-05-17 | 12:24
Dan moet u bij de experts en het OM zijn niet bij Rutte die mag en kan zich er niet mee bemoeien.

botbot | 10-05-17 | 12:26

@Eppo | 10-05-17 | 12:22
Een aardbeving is een ramp, MH17 was een moordaanslag!

necrosis | 10-05-17 | 12:27

botbot | 10-05-17 | 12:24
Politiek ligt er de verantwoordelijkheid voor een onderzoek.
Je kan niet zeggen: ik vind het best dat ons onderzoeksteam niet de nodige feiten kan verzamelen en niet voldoende faciliteiten heeft, omdat ik wil dat het onafhankelijk is.
Je kan ook niet zeggen: doe er lekker nog eens vier jaar over tot na de volgende verkiezingen, want dat staat lekker zorgvuldig.

Dus ja, u heeft gelijk, we willen niet dat het een politiek proces wordt -waar het nu wel op lijkt.
En nee, u heeft niet gelijk, politiek, ligt er wel een verantwoordelijkheid om de "onderste steen boven te krijgen".

Rommelende Onderbuik | 10-05-17 | 12:27

Je zou verwachten dat de bewijzen dat Rusland het heeft gedaan nu zo langzamerhand wel geënsceneerd zijn. Of hebben de Disney Studios het te druk?

sinar2 | 10-05-17 | 12:28

@necrosis | 10-05-17 | 12:25
Nee dat staat op die satelietbeelden van de Amerikanen. Zie verder persconferentie Russen dd 21 juli 2014 voor allerlei nooit goed onderzochte en niet serieus genomen aanwijzingen (Russen gonnabe Rus) in deze richting.

trip666 | 10-05-17 | 12:29

Dat de meest belanghebbenden, de nabestaanden, niet hard aan de bel blijven trekken, dat verbaast me keer op keer het meest.
Die zouden toch met onophoudelijke publicaties en druk op Rutte het vuur aan de schenen moeten leggen.
Maar hebben die soms een zwijgcontract getekend?

Memek | 10-05-17 | 12:30

botbot | 10-05-17 | 12:26
Om het nog eens wat duidelijker te maken: misschien kunt u proberen de inhoud/onderzoeksmaterie even los zien van het proces van onderzoek, dat in ieder geval qua verantwoordelijkheden.

Qua proces zou de politiek moeten zeggen: we willen een onafhankelijk onderzoek, dus veto-recht van Kiev op de resultaten vinden we onwenselijk. (Wat ze nu dus hebben nagelaten)

Qua inhoud: wat er wel of niet in een rapport zou moeten staan, of scherfjes nu op welk type Buk duiden en bij wie die in gebruik was etc... terecht dat de 2e kamer zegt: volledig aan de commissie.

Rommelende Onderbuik | 10-05-17 | 12:31

Uitgereid naslagwerk met vele artikelen/bronnen leidende naar 1 en zelfde conclusie: Ukraine did it als proxy van de VS-EU, oftewel de mand waar NL overheid niet in kan/mag scheiten.
www.globalresearch.ca/search?q=mh17&am...

HdJ | 10-05-17 | 12:31

@botbot | 10-05-17 | 12:26
Dat klinkt leuk alleen reageren die "experts bij het OM" niet op vragen, zijn ze onzichtbaar, werken niet transparant en totaal geen indruk dat er de afgelopen jaren voldoende prioriteit aan de drie prioriteiten (repatriering, waarheidsvinding, berechtiging) is gegeven. Maar dat er wel een aantal andere prioriteiten lagen die wel heeeel veel aandacht kregen: Blame the Russians en Don't talk to the Donbass people.

trip666 | 10-05-17 | 12:32

@Memek | 10-05-17 | 12:30
Dijn of moedeloos geworden of geïntimideerd om niet teveel aan te dringen.

sinar2 | 10-05-17 | 12:32

Een leeg inlegvelletje, net als bij het Oekraïne verdrag.

Osdorpertje | 10-05-17 | 12:34

Kennelijk zijn er hogere doelen dan mensen die familie of vrienden zijn kwijtgeraakt te vertellen wat er gebeurd is. Het zou best eens te maken kunnen hebben met Reichsführer Timmermans en zijn Groot Europese gedachte.
Frans Fantast, leugenaar, ophitser en sociopaat.
Ongelooflijk dat dit gewoon weer voor onze ogen gebeurt.
Nog geen week na 4 mei...

squadra | 10-05-17 | 12:36

En onze volksvertegenwoordigers zagen dat het allemaal goed was en gaan zich de komende dagen weer d.m.v. blotebillenophef verder profileren. Ons land is reddeloos verloren. Daar is geen intensievere band tussen Duitsland en Frankrijk voor nodig. Frau Merkel boft maar met zo'n Fransoos die op oudere vrouwen valt.

Hetkanverkeren | 10-05-17 | 12:36

Maar is de bovenste steen dan eigenlijk wel bekend? Aangezien we die onderste nooit te zien zullen krijgen.

Cobalt bomb | 10-05-17 | 12:36

Ik ben wel benieuwd wat de reaguurders verwachten dan?
Wat is er gebeurd:
Rusland probeert Oekraine te destabilsieren en levert wapens, incl. BUK.
Stelletje prutsers (Russen, Oekrainers, wat maakt het uit) knalt per ongeluk MH17 uit de lucht.
Rusland grijpt in, BUK is weg en het zou me niet verbazen als het complete BUK team een paar meter onder de grond ligt.
Er zal nooit iemand terecht staan hiervoor, hoe treurig dat ook is voor de nabestaanden.

TheBigKirth | 10-05-17 | 12:36

Glas-plas-was

Moeimaker | 10-05-17 | 12:37

Uitgereid naslagwerk met vele artikelen/bronnen leidende naar 1 en zelfde conclusie: Ukraine did it als proxy van de VS-EU, oftewel de mand waar NL overheid niet in kan/mag scheiten.
www.globalresearch.ca...
HdJ | 10-05-17 | 12:31
.
Juist. Daarom heeft Kiev ook een vetorecht betreffende het resultaat van het onderzoek.

Lupuslupus | 10-05-17 | 12:37

Rommelende Onderbuik | 10-05-17 | 12:27
U moet eens lezen wat u zelf schrijft.
Tijdens een onderzoek doet het OM nooit geen uitspraken en
Rutte mag en kan zich er niet mee bemoeien.
Uit de stukken die de onderzoekscommissie vrij gegeven heeft kan men opmaken waarom het overgedragen is aan het OM.

botbot | 10-05-17 | 12:37

Heeft niemand het meer over het feit dat we zijn gewaarschuwd NIET te vliegen over dat oorlogsgebied?
Is dat gegeven al vakkundig weggemoffeld?

Kouwe Kees | 10-05-17 | 12:38

Rommelende Onderbuik | 10-05-17 | 12:27
Aangezien die onderste steen zo erg stinkt kan het niet anders dan dat de hele exercitie een politiek meta proces is.
Ik had gedacht dat na 3 jaar de kleinkinderen van Poro wel eens klaar waren met het inkleuren van de radarbeelden maar ja , het blijven russen he!

Cobalt bomb | 10-05-17 | 12:42

@Kouwe Kees | 10-05-17 | 12:38
Malaysian en KLM vonden het besparen op een paar liter peut belangrijker dan omvliegen zoals de rest.

sinar2 | 10-05-17 | 12:42

botbot | 10-05-17 | 12:37
Nee, dus?
Ik begrijp niet waar u naar toe wil.
Omdat het onderzoek onafhankelijk en zorgvuldig moet gebeuren, vindt u het goed als het door politieke toedoen dus juist NIET gebeurt?

Mijn punt: het is juist aan de politiek om erop te te zien dat het zorgvuldig en onafhankelijk gebeurt! En een beetje snel ook, graag.

Dat je je er inhoudelijk niet mee mag bemoeien, is geen excuus om je aan alle verantwoordelijkheid te onttrekken. Lekker makkelijk bent u. Zodra er ook maar iets is waar je niet voor verantwoordelijk bent, mag u van de rest gewoon een potje maken?

Rommelende Onderbuik | 10-05-17 | 12:42

Kouwe Kees | 10-05-17 | 12:38
Ja, dat is goed gelukt. Straks wordt de schuld op de piloot en de passagiers afgewikkeld en dan is het probleem opgelost. De piloot was een russische spion en de passagiers waren drammers die in een antiklimaatraket te goedkoop naar singapore en NZ wilden vliegen.
En presto!

Cobalt bomb | 10-05-17 | 12:44

Hoewel ik de kans klein acht dat de ware toedracht ooit boven tafel komt (hoe kun je de Russen dwingen?), doet het kabinet er goed aan dit dossier snel af te handelen. En laat men dan eerlijk zeggen dat het niet zal lukken de waarheid te achterhalen. Dit geeft in ieder geval de nabestaanden van de MH-17 rust.

Mannes | 10-05-17 | 12:44

CIA is niet meer wat het geweest is(alles wat boem zegt = communisten), maar ja met zo'n president zal het alleen nog maar erger worden.

cat22 | 10-05-17 | 12:46

Lupuslupus | 10-05-17 | 12:37
Ondanks alle goede zorgen van DKS, die zich toch al 3 jaar moeiteloos inspant voor de goede zaak.

Cobalt bomb | 10-05-17 | 12:47

Zuch idd, die "onderste steen",
wordt door Pinokkio niet losgewrikt
maar verder de grond in geduwd.
Bah, leugenaar.
VVD stemmers: Gaat het lekker zo?

hotmint | 10-05-17 | 12:47

Een Buk is geen nachtlamp, Rebellen kunnen geen Buk programmeren.
Het luchtruim was gesloten voor militair verkeer. Men dacht een militair toestel neer te halen. www.mirror.co.uk/news/world-news/mh17-...

Einde van de Domheid | 10-05-17 | 12:48

Stef Blok is net als partijgenoot Mark Rutte een landverrader. Deze man heeft nog nooit het belang van 1 landgenoot gediend.

Solar666 | 10-05-17 | 12:52

De slachtoffers stierven aan een natuurkundige oorzaak, de daders krijgen de kans te overlijden aan een natuurlijke oorzaak.

Feynman | 10-05-17 | 12:52

@ sinar2 | 10-05-17 | 12:42
@ Cobalt bomb | 10-05-17 | 12:44
Dat is een van de schokkende vragen die totaal niet meer gesteld wordt:
Wie heeft/hebben besloten te spelen met mensenlevens door expliciete waarschuwingen in de wind te slaan voor wat .. ja voor wat eigenlijk?
Prioriteiten stellen is niet lastig, maar je rijke vrindjes afvallen natuurlijk wel. De onderzoekscommissie had die mensen als eerste op het matje moeten roepen om 'een duidelijk beeld te krijgen wat er precies is gebeurd'.
Wat je nu krijgt voorgeschoteld is een boekwerkje waarbij de inleidende hoofdstukken voor het gemak (nee iets anders dan gemak ik weet het) wordt weggelaten.

Kouwe Kees | 10-05-17 | 12:54

Dat de stukken niet onder de WOB aan burgers hoeven te worden gegeven is totaal irrelevant voor een kamervraag van kamerleden. Daarvoor geldt artikel 68 van de grondwet. Los van beide wetten kan de minister ook gewoon antwoord geven zonder daartoe verplicht te zijn. Dat is netjes en beleefd naar de slachtoffers.

Feynman | 10-05-17 | 12:54

@sinar2 | 10-05-17 | 12:42
Nou zo zit het niet, indien Malaysian alswel KLM waren gewezen door hun overheid/veiligheidsdienst deze gebieden niet te overvliegen dan hadden beide maatschappijen zich daaraan gehouden. Ter vergelijk BA en AirFrance vlogen niet over dit gebied omdat hun veiligheidsdienst ze had geadviseerd dat niet te doen. Uk en Frankrijk zijn grote landen en juist het slecht functioneren van nationale veiligheidsdiensten en het niet delen van informatie hebben onder meer tot deze tragedie geleidt.

Beroep = Boerenlul | 10-05-17 | 12:55

Zou de premier daarom gisteren uit een vliegtuig?

Watching the Wheels | 10-05-17 | 12:59

@Beroep = Boerenlul | 10-05-17 | 12:55
KLM en Malaysian wisten zelf al van andere maatschappijen dat die omvlogen op advies van hun thuislanden. Dat je dan zelf gewoon door blijft vliegen boven een bekend oorlogsgebied omdat je toevallig nog niet van je eigen instanties hetzelfde hebt gehoord is gewoon nalatigheid.

sinar2 | 10-05-17 | 13:02

@ Beroep = Boerenlul | 10-05-17 | 12:55
Inderdaad, de overheid en haar veiligheidsdienst. De meest simpele, open en eerste vraag moet zijn:
Wat deed een passagiersvlucht überhaupt boven een oorlogsgebied?
Elke puinzooi hoort te beginnen met deze vraag, maar soms zijn de antwoorden zo pijnlijk dat je ze liever niet openbaar maakt.
Nu krijg je een rapport waarin MH-17 'pardoes' verscheen boven Oekraïne. Dan denk ik, ik mis hier iets...

Kouwe Kees | 10-05-17 | 13:02

Kijk maar uit GeenStijl, vandaag of morgen worden jullie door die Roverheid ook onder die onderste steen gedouwd.
Tenslotte is men al aardig op weg om GS te demoniseren.
Wat een land, wat een land.....

watmagjenogwel | 10-05-17 | 13:04

@sinar2 | 10-05-17 | 13:02
Menselijk schild en die arme mensen betalen nog geld voor een kaartje ook van geld dat ze mochten houden na belastingen en over het kaartje werd waarschijnlijk ook weer belasting geheven en toen ze dood gingen kwam de fiscus opnieuw langs bij de nabestaanden www.elsevier.nl/buitenland/news/2014/0... en van dat miljardje zijn die belastingambtenaren nu allemaal langdurig op vakantie nos.nl/artikel/2137541-belastingdienst... , waardoor je geen deskundigen te spreken krijgt als je belt :). Leuker konden ze het niet maken.

Watching the Wheels | 10-05-17 | 13:06

De onderste steen?....my ass.

Hettiet | 10-05-17 | 13:07

En de rest heeft Henry Keizer (VVD) in zijn zak gestoken bij de crematie, wedden?

Watching the Wheels | 10-05-17 | 13:08

Kouwe Kees | 10-05-17 | 12:54
Tja, dit is niet meer te redden met woordjes. Het is te laat! de nabestaanden trekken an het kortste eind en zullen het er maar bij moeten laten voor hun eigen gemoedsrust. Anders wordt je gek.(gemaakt)
Niemand van de slachtoffers heeft genoeg adem of geld om dit vol te houden. En dat dat weten de "betrokken partijen" donders goed.

Cobalt bomb | 10-05-17 | 13:08

Wie heeft al die rouwauto's destijds geregeld? Die taxichauffeur?

Watching the Wheels | 10-05-17 | 13:08

Watching the Wheels | 10-05-17 | 13:06
Was nou maar belasting inspecteur geworden (op voorwaarde dat je geen geweten hebt)

Cobalt bomb | 10-05-17 | 13:09

sinar2 | 10-05-17 | 12:42

En dan ben ik nog eerder geneigd de KLM daar de schuld van te geven (met z'n Hollandse zuinigheid) dan Malysian

watmagjenogwel | 10-05-17 | 13:12

De mensen die nu nog in Nederland wonen zijn naïef over hun gezonde en prettige bestaansmogelijkheid, onderdanig aan de 64.000 wetten van de 1.000.000 ambtenaren en zich slaafs overgevend aan het gezag van de politiek.

duitse herder | 10-05-17 | 13:14

@Kouwe Kees | 10-05-17 | 13:02
In deze radio documentaire van Argos (Max van Weezel) wprdt precies uitgelegd dat de Nederlandse overheid deze informatie wel in het bezit had. Expliciet werd gewezen op het feit dat er raketten aanwezig waren om hoger vliegende kisten uit het luchtruim te schieten.
www.vpro.nl/argos/media/afleveringen/...
Dat is wat de NL overheid onder de pet houdt want die info is noch bij KLM noch bij Malaysian terecht gekomen. Voor de volledigheid het vluchtplan van MH17 kwam uit Kuala Lumpur en niet uit Amsterdam. Ook is vermeldenswaardig dat de ATC van Oekraïne het vliegtuig accepteerde in haar luchtruim, indien een luchtruim niet veilig is dan hoort men je niet te accepteren en een alternatief aan te bieden, dat is hier niet gebeurt.

Beroep = Boerenlul | 10-05-17 | 13:15

@ Cobalt bomb | 10-05-17 | 13:08
En ze worden zoet gehouden met 'schuldigen in den vreemde', terwijl de beslissing om daar te gaan vliegen niet door Russen en ook niet door Oekraïners is genomen.
Nee, natuurlijk hebben de vanuit NL betrokken mensen niet op de knop van het wapen gedrukt, maar als dat vliegtuig netjes volgens voorschriften om was gevlogen, hadden we deze doden ook niet gehad. Oorzaak, gevolg.

Kouwe Kees | 10-05-17 | 13:18

@ Beroep = Boerenlul | 10-05-17 | 13:15
Precies, de stappen voorafgaand aan de aanslag die stinken aan alle kanten, maar sssjt! Stil! We geven ze (uiteindelijk) een kop van jut om tegen aan te trappen en dan zijn ze onze betrokkenheid wel weer vergeten. Ik niet.

Kouwe Kees | 10-05-17 | 13:21

@Cobalt bomb | 10-05-17 | 13:08
En zo werken al die grote bedrijven en overheden, New World Order, burgers alleen nog voor de vorm zogenaamd "rechten". Zogenaamd om "nooit meer oorlog" te bereiken, behalve dan letterlijk in alle gebieden waar zij met hun multinationals grondstoffen uit de grond halen om aan hun slaafjes te verkopen, waarna ze de revenuen belastingvrij in hun zak kunnen steken via de Amsterdamse zuidas. Want ... ze moeten groeien, dat is "goed" voor ons allen (en vooral voor dat kleine clubje). Groeien, groeien, groeien, op een planeet die niet groeit. En daarna sturen ze elkaar cheques van 150.000 euro, zogenaamd om e.e.a te compenseren maar feitelijk vooral om het salarissen van de bevriende directies zoals die van Hulphond belastingvrij te financieren en dan ook nog letterlijk via de handen van een "onafhankelijk" politiek verslaggever www.lvc-online.nl/viewer/image.aspx?Fi... wat een wereld.

Watching the Wheels | 10-05-17 | 13:21

@HdJ | 10-05-17 | 12:31
Uitgebreid complotsite-werk ook.
"Global Research publishes information that cannot be validated and that is anti scientific fact. The information provided should be regarded as speculative opinion or propaganda and cannot be substantiated by fact or evidence. It is among the most untrustworthy sources in the media".
www.fakenewschecker.com/fake-news-sour...

plaszak | 10-05-17 | 13:23

Rutte is gisteren 10 minuten gaan parachutespringen om te voelen wat de MH17 slachtoffers voelden direct na de inslag van een BUK.

h3* | 10-05-17 | 13:27

Begint het nou ook een keer duidelijk te worden voor het volk (inclusief reaguurders) dat dit soort artikelen de reden is van de gecoördineerde aanval op GS door de MSM en de Staatsomroep? Allemaal onder de sluier (pun intended) van "Seksisme" en "Racisme".

Packingdoe | 10-05-17 | 13:27

@ Kouwe Kees | 10-05-17 | 13:18
Nog even een godwin en dan stop ik. Met dezelfde insteek:
'Ja hallo, wij hebben die Joden alleen maar op de trein gezet, wisten wij veel dat die waarschuwingen over de kampen ook écht waren.'

Kouwe Kees | 10-05-17 | 13:31

@plaszak | 10-05-17 | 13:23
Gaap.
www.wnd.com/2017/02/fake-news-checker-...
nationonenews.com/2016/12/14/breaking...
En zoals gemeld publiceert GR uit meerdere bronnen.

HdJ | 10-05-17 | 13:34

Watching the Wheels | 10-05-17 | 13:21
Dat heet volgens mij Keyniaanse economie toch? Nouja de regels van de economie werden door economisten altijd tegen de natuurwetten in gepredikt. In gewone mensen taal is dat: ikke, ikke, ikke, en de rest kan stikken.
Als je gewoon economische regels naar draagkracht uitvoert dan werkt het principe van vraag en aanbod als een trein!

Cobalt bomb | 10-05-17 | 13:41

duitse herder | 10-05-17 | 13:14
Het is zo fijn om in de gouden kooi te wonen.

Cobalt bomb | 10-05-17 | 13:42

@h3* | 10-05-17 | 13:27
"Wist u dat hij daarbij een zuurstofmasker omgehangen had meneer Pauw?"
.
@Packingdoe | 10-05-17 | 13:27
Dat denk ik ook. Voor mij hoeven al die bl*te wijven hier niet, kom hier voor een kritische blik op bestuurders die er een potje van maken en denken overal mee weg te kunnen komen. Andere media doen daar niks aan. Als je dan ziet dat die zogenaamde critici van dat vermeende s*xisme nu massaal in hun blote kont gaan paraderen, schreeuwend om aandacht zoals twitter.com/EinsteinBarbie dan lijkt het er toch sterk op dat ze dat vooral doen om geld te verdienen en kijkers van GS te trekken (te profiteren van het succes van GS) en om maar een plaatsje aan de tafel bij Pauw te bemachtigen, zodat hun muziek of films weer wat beter in de markt komen te liggen ... treurig spul. Hoe kan het in je blote kont op Twitter gaan staan helpen om vrouwen vooral op inhoudelijke capaciteiten te beoordelen? Dacht trouwens dat Twitter naaktfoto's eraf joriste of was dat Facebook?

Watching the Wheels | 10-05-17 | 13:44

duitse herder | 10-05-17 | 13:14
Ik voel me niet aangesproken omdat....
Maar ik vindt het een beetje lullig om zoiets te vermelden, uiteindelijk zijn er genoeg, wat zeg ik veel mensen die NEEderland willen verlaten, maar door omstandigheden niet kunnen, en daar heb ik mee te doen, oprecht.

watmagjenogwel | 10-05-17 | 13:46

@Cobalt bomb | 10-05-17 | 13:41
Ze hebben het systeem compleet opgeblazen door te makkelijk nieuw geld in omloop te brengen zonder tegenprestaties. Eerst die NINJA hypotheken (No Income Nor Job or Assets) in de VS een paar maanden na 9/11 www.youtube.com/watch?v=QYvtvcBKgIQ , daarna "either you're with us or you're with the terrorists" www.youtube.com/watch?v=-qdvm6h8WKg vervolgens Balkenende en Brinkman die even al het geld van ABP overmaakten voor die subprime hypotheken en 44 miljard aan pensioengeld verloren, stelletje gokkers 925.nl/archief/2009/02/05/pensioenfond... en daarna de QE van Bernanke www.youtube.com/watch?v=n0NYBTkE1yQ en daarna het QE-stokje overgenomen door Draghi "whatever it takes" www.youtube.com/watch?v=tB2CM2ngpQg en de degelijke mensen betalen altijd de rekening en worden net als de nabestaanden van MH17 onbehoorlijk behandeld door dit systeem.

Watching the Wheels | 10-05-17 | 13:54

@Watching the Wheels | 10-05-17 | 13:44

Die wijven die dat debiele pamflet hebben ondertekend snappen niet eens dat hun (naar mijn idee beperkte) idealen worden misbruikt. Het gaat er met name om dat de informatie die op dit blog te vinden is bij voorbaat kan worden afgeschoten door de gemiddelde Nederlander met een zogenaamd moreel kompas. Inhoudelijk is dit natuurlijk niet mogelijk, dus dan maar op deze wijze.

Packingdoe | 10-05-17 | 13:59

Packingdoe | 10-05-17 | 13:59
Heel scherp!
Maak iemand of iets belachelijk en de schapen mijden het als de pest.

Dirk III | 10-05-17 | 14:15

watmagjenogwel | 10-05-17 | 13:46
Binnenkort besta je niet eens meer.

Aantal immigranten naar Nederland:
2014 - 181.736
2015 - 224.956
2016 - 230.000

Totaal: 636.692

duitse herder | 10-05-17 | 14:21

@Packingdoe | 10-05-17 | 13:59
Je ziet nooit kerels in hun blote kont op Twitter paraderen (overigens geen oproep daartoe) en toch zeggen die dames dat ze het doen om s*xisme en ongelijke behandeling de wereld uit te helpen. Je zou dan juist eens een tijdje niet "en plein public" in je blote kont moeten gaan lopen, zou je denken .. raarrr youtu.be/pTi5pMv6Ko4?t=214

Watching the Wheels | 10-05-17 | 14:22

Die Blok is nog een ergere lieger en achterbaks figuur dan Van der Steur en Opstellen bij elkaar. Kun je al zijn kop zien. Ook lid van 'De Lachende Naaiersclub' van B.V. Nederland. Bah.

Matwetwe | 10-05-17 | 14:39

Voortdurend krijgen de nabestaanden, een slag in het gezicht!
Hele gezinnen zijn weggevaagd, een trauma die nog jarenlang kan woekeren, en velen de zin van het leven hebben ontnomen!

De warme hand van rutte, is een ijskoude douche geworden!

Radijsje | 10-05-17 | 14:39

De oosterse Willie Wonka ook wel bekend als Petro Poroshenko - de chocobaron en tevens president van Oekraïne opteert voor lidmaatschap voor de NATO en Oekraïne moet ook aan het Brussels Grootrijk worden toegevoegd op termijn. Wederzijds worden er veel zoete chocobroodjes gebakken en voor Juncker cumsuis kan het niet snel genoeg gaan. De belangen zijn groot. Men kan zich voorstellen dat - hoe dan ook - Oekraïne er zogenaamd 'niks' mee te maken heeft. Dat past niet in de globaliseringsdraaiboeken. De tactiek is de tactiek van de vertraging. Naarmate de jaren vorderen zullen weinigen er zich nog druk over maken. Totdat bijna iedereen het vergeten is. Uiteraard voelt iedereen wel aan zijn water dat het een stinkende beerput is die zijn weerga niet kent. Veeg het allemaal onder dat 'schitterende' drekzuigende vloerkleed van Staatsgeheim en je komt als staat overal mee weg. Wij krijgen alleen de informatie via officiële weg die hun toestaan dat we verkrijgen. De rest blijft achter slot en grendel. Het is niet anders.

Nehemia | 10-05-17 | 14:43

@ Watching de rolwieltjes; ik pleur echt van mijn stoel als die Keizer die rouwstoet geregeld heeft en daarvoor een flinke factuur gestuurd heeft. Dat zou wat zijn....

Betweetert | 10-05-17 | 15:33

Als het ooit uitkomt gaan er enkele eu bobos nat, dus blijft alles geheim.

Ko Ranzig | 10-05-17 | 16:53

MH17 is onze Benghazi met helaas een hoger aantal slachtoffers. De vraag die beantwoord moet worden is: "waarom vloog dat vliegtuig daar". 6 Departementen waren op de hoogte van de dreiging. Dus nogmaals: "waarom daar dan wel vliegen?".
Jammer dat het vertrouwen in de overheid zo toch weer een gevoelige klap krijgt.

logicavanhetgevoel | 10-05-17 | 17:01

Knappe herhaling van zetten weer. De antwoorden zijn gegeven. We weten ongeveer hoe het zit en de zaak loopt nog steeds en er wordt niets vrijgegeven. Maar het wil er maar niet in bij sommige mensen. Ja dan houdt het op.

Gelukkig weten de nabestaanden wel hoe de vork in de steel zit.

Het waren de Russen. We horen verders niets totdat het bij de rechter ligt. End of story.

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 17:02

Een Nederlands leven is geen drol meer waard...

Ali Bi | 10-05-17 | 17:05

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 17:02
Om een vliegtuig vol met mensen uit de lucht te halen heb je 3 dingen nodig: Een raket een vliegtuig en een sukkel die beslist dat het vliegtuig over die raket moet vliegen. Dat die raket uit Rusland komt lijkt mij nogal wiedes. Die piloten wilden gezien de dreiging graag hoger vliegen maar mochten dat niet. Maar wie was die godvergeten Sukkel?

logicavanhetgevoel | 10-05-17 | 17:13

Ach MH17... Voor de gemiddelde VVD-er tellen enkel de centjes die zij aan en in Oekraïne kunnen verdienen Mocht er nog een vliegtuig uit de lucht geschoten worden dan nemen ze dat gewoon voor lief. De doofpot is diep en het volk is lomp

Loebas | 10-05-17 | 17:15

@logicavanhetgevoel | 10-05-17 | 17:13
Er zijn fouten gemaakt. Maar daar gaat het nu niet over. Ik snap niet zo goed waarom mensen zoals jij daar over willen doorhameren. Het heeft totaal geen zin namelijk. De inschatting was boven die hoogte is het veilig dus kan je er vliegen. Bleek niet zo te zijn. De SBU wist dat Rusland zwaardere wapens aan het leveren was waaronder 1 of meerdere BUK TELARs maar niemand had verwacht dat die Russen een passagiersvliegtuig zou neerschieten. Niemand. Ook de Russen niet.

Dan kan je wel gaan mekkeren over KLM of Rutte of wie dan ook maar die hadden er helemaal niets mee te maken.

Dan blijft over het lopende strafrechtelijke onderzoek en dat gaat nog wel eventjes duren. Tussentijds moet je er maar vrede mee hebben dat we al zoveel weten. Zelfs de naam van de commandant die de logistiek deed is publiek bekent en daarnaast zweven er nog namen van tientallen andere betrokkenen.

Nogmaals totdat het voor de rechter komt krijgen jij en ik geen extra informatie. Echt niet.

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 17:24

@HdJ | 10-05-17 | 13:34
rationalwiki.org/wiki/Globalresearch
"Globalresearch is an anti-"Western" website that can't distinguish between serious analysis and discreditable junk — and so publishes both."
Anti westers.
En dus Weg-Met-Ons.
Fijn te weten dat jij in dezelfde hoek zit en verder is die site een complete mongolensite.

plaszak | 10-05-17 | 18:30

Wordt weer een Sebrenicaatje in het kwardraat......

dalouiman | 10-05-17 | 18:35

schofferend, schofferend en schofferen...tot de steen aan de andere kant van de aardbol eruit valt..dat is het beleid van onze hoeders van de samenleving..de lange adem methodiek..schofferend..en het kan dus zomaar weer gebeuren!

fikkieblijf! | 10-05-17 | 18:49

@De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 17:24
"Er zijn fouten gemaakt. Maar daar gaat het nu niet over."
Ik ben het met je eens dat er fouten zijn gemaakt. Ik ben het ook met je eens dat het daar nu niet over moet gaan. Maar waarom moet ik, of moeten "mijn soort mensen" uitleggen dat het daar eigenlijk wel over zou moeten gaan? Leg jij nu maar eens uit waarom we niet praten over de fouten van onze regering, maar wel over de fouten van een willekeurige officier in het veld? Jij wilt toch ook dat onze eigen overheid leert van haar (soms enorme) fouten? Wie neem je nou eigenlijk in bescherming?

logicavanhetgevoel | 10-05-17 | 18:59

Verbeterde versie, dat er geen misverstanden ontstaan.
@De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 17:24
"Er zijn fouten gemaakt. Maar daar gaat het nu niet over."
Ik ben het met je eens dat er fouten zijn gemaakt. Ik ben het ook met je eens dat het daar nu niet over gaat. Maar waarom moet ik, of moeten "mijn soort mensen" uitleggen dat het daar eigenlijk wel over zou moeten gaan? Leg jij nu maar eens uit waarom we niet praten over de fouten van onze regering, maar wel over de fouten van een willekeurige officier in het veld? Jij wilt toch ook dat onze eigen overheid leert van haar (soms enorme) fouten? Wie neem je nou eigenlijk in bescherming?

logicavanhetgevoel | 10-05-17 | 19:01

@De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 17:24
Bovendien, als je weet dat in een bepaald gebied vliegtuigen uit de lucht worden gehaald, dan ga je daar niet vliegen met toeristen. Punt uit. Je moet dan heel veel vertrouwen hebben in het beoordelingsvermogen van een rebellen-leger in een oorlogsgebied. Dus als je van van uit gaat dat "ze zullen wel geen toeristen uit de lucht willen halen" is gewoon heel raar. Maar als jij het zo goed weet kan je misschien uitleggen welke middelen een raket-operator heeft om te bepalen of een vliegtuig militair is of burger. Hebben die raketten soms een chip die voorkomt dat ze een vliegtuig met burgers raken. Ik denk het niet. Hadden ze eigenlijk wel een radar? Misschien weet jij meer.

logicavanhetgevoel | 10-05-17 | 19:20

logicavanhetgevoel | 10-05-17 | 19:20
En nu ben ik het gedram van u zat.
Wat heeft onze regering te maken met een vliegtuig wat opstijgt van Malaysia airlines.
Wees blij dat zij zich om de slachtoffers bekommeren.
Honderden experts over de hele wereld zijn unaniem over de ware toedracht maar dat past natuurlijk niet in uw straatje.
Geen geintje maar dan ook geen greintje heeft u respect voor de slachtoffers maar troost u met de gedachte dat er op GS vele achter u scharen.

botbot | 10-05-17 | 20:56

Oeps, geen geintje moet natuurlijk geen greintje zijn.

botbot | 10-05-17 | 20:59

@botbot
Wanneer u zich in een neergeknald vliegtuig bevindt zal ik mij om u bekommeren. Denk maar niet dat uw regering dit zal doen!!

Ali Bi | 11-05-17 | 00:55

-weggejorist-

Ali Bi | 11-05-17 | 00:55

,,Wat voor signaal is het als de overheid zegt: het is niet onze zaak. Dan gebeurt er echt niets.’

Helemaal geen vertrouwen in de kiezers, in het volk. Nou, dat is volkomen wederzijds.

Sans Comique | 11-05-17 | 12:11

REAGEER OOK