Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Complot! Hillary wist 17 juli 2014 alles al over MH17

Late night aluhoedjes complot topic. Extragratis voor de liefhebbers van kritische beschouwing, troll bait voor de laven. Bovenstaand is een video van Hillary Clinton, op dat moment geen MinBuZa meer maar "private citizen" en officieel niet politiek actief. Haar aankondiging als kandidaat voor het presidentschap zou pas een klein jaar later volgen (april 2015). Het is een bijzonder gesprekje. Wat opvalt aan het interviewfragment van Charlie Rose met La Hill, is dat ze al met een behoorlijke stelligheid weet te vertellen wie de dader was ("It had to be Russian insurgents"), hoe MH17 is neergehaald ("obviously an anti-aircraft missile") en waarmee ("equipment from Russia"). Precies wat het JIT-onderzoek vandaag, dik twee jaar later ook concludeert. Hillary wist op die fatale juli-dag ook al wat de drie dingen zijn die Europa onmiddellijk moest doen: 1. Meer handelsboycots en sancties; 2. Onmiddellijk alternatieven voor Gazprom vinden; 3. Meer steun voor Oekraïne in de vorm van grensbewaking en militaire training. Nou zeg, da's toevallig! Precies de belangen waar EU, VS en NAVO van profiteren: een zwak en verarmd Rusland, teruggedrongen en vastgezet op het eigen territorium. Wat een ziener hè, die Hillary. Alles wat ze toen zei, is uitgekomen. (Terzijde trouwens: in dit filmpje zie je ook hoe kalm en zakelijk Hillary was toen ze nog niet de hysterische lizard droid is die ze door haar presidentscampagne is geworden.)

Reaguursels

Inloggen

Hey GS, dit is een flut / fluf topic.
.
Clinton speculeert hier slechts over de actuele informatie, die op dag 2 beschikbaar was, en toevallig waarschijnlijk ook de waarheid.
.
Ze herhaalt vervolgens haar geo-politike standpunt uit haar eerder geschreven boek over de UE vs Rusland.
.
Alu hoedjes kunnen *af*.

hotmint | 30-09-16 | 01:51

Geweldig die presidentsverkiezingen met de twee slechtste kandidaten ever. Trump is gek en Clinton is een psychopaat die geen fuck geeft. Misschien is Trump nog wel de beste keuze.

Sliptong | 29-09-16 | 21:07

zakkenwassers

botbot | 29-09-16 | 12:22

Heel vreemd allemaal !!!
Graaf Monte Cristo | 29-09-16 | 09:43
Ja dat is voor mij ook heel erg vreemd zo'n raket ontploft en de scherven vliegen alle kanten op misschien treft maar 25% doel.
Maar die zakken wasser kunnen die raket toch wel zo draaien dat het serienummer ook tot de inslag behoord of ben ik nou gek.

botbot | 29-09-16 | 12:19

Haar bekendste uitspraak is nog steeds we came we saw he died en er nog bij lachen ook.
Libya deed het economisch gezien ook erg goed op dat moment, hoogste inkomens in het midden oosten etc.

Sjonie01 | 29-09-16 | 11:12

Zo moeilijk was het ook niet. Het rebellerende volk in Donesk heeft zichzelf direct na de crash verraden door feest te gaan vieren en victorie te kraaien op twitter en facebook. Toen al snel bleek dat men een foutje had gemaakt, en was een pasagiersvliegtuig uit de lucht geschoten, werd alles snel verwijderd en kwamen de complotdenkers onder hun stenen gekropen. In Rusland is de waarheid niets meer dan een mening. Rusland heeft het per definitie nooit gedaan. Het is altijd een complot tegen Rusland. Laffe jankerts zijn het!

Fisccon | 29-09-16 | 11:10

Laten wij bij het begin beginnen. Waarom moet een burgervliegtuig zijn koers wijzigen, om dan te gaan vliegen boven een gebied, waar de afgelopen dagen al vliegtuigen uit de lucht zijn geschoten. In opdracht van de Oekrainse verkeersleiding, moeten ze gaan vliegen over oorlogsgebied. Gelukkig heeft het voor de Oekraine goed uitgepakt. Miljoenen gratis geld voor o.a. oorlogsmaterieel van de EU uit landen van de EU. Economie is gelukkig ook gegroeid met 1,7%.

Welzijn | 29-09-16 | 11:07

etaleur | 29-09-16 | 10:32
U vraagt wij draaien.
Typisch komplot gedachte: Poneren dat iets "vreemd" is. Iets wat de komplotteur als volkomen logisch verwacht, namelijk dat het serienummer ergens moet liggen. Hety feit dat dit niet wordt aangetroffen is vervolgens verdacht en niet alleen dat: De komplotteur vermoed opzet zelfs. En wijst liefst nog iemand aan met "een belang" bij dat verdwenen serienummer.
.
Maar eerst moet de komplotteur zich een paar vragen stellen: Is het logisch dat het serienummer wordt gevonden? Een raketkop spat op 10 kilometer hoogte in duizenden fragmentjes uit elkaar, de stukjes worden verspreid over vierkante kilometers. Het zou een wonder zijn als na enkele maanden die stukjes vindbaar zouden zijn, laat staan een compleet serienummer opleveren. En dan nog: Wie er belang bij had dat het serienummer (als het al intact gevonden zou zijn) zijn in eerste plaats de separatisten zelf, die tenslotte het gebied beheerden en afzochten.
.
Dus ja, ik heb daar wel een verklaring voor.

Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 10:50

Graaf Monte Cristo | 29-09-16 | 09:43

Wees gerust, meneer "beste landgenoten" heeft daar vast wel een verklaring voor.

etaleur | 29-09-16 | 10:32

@Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 09:03
Air France vloog er niet.

Piet Karbiet | 29-09-16 | 10:21

Graaf Monte Cristo | 29-09-16 | 09:43
Het serienummer is het enige deel van de raket dat ontworpen is om ongeschonden aan een oranje parachute af te dalen na een inslag, zodat het kan worden opgestuurd naar een laboratorium. Dat hebben de separatisten dus ook direct gedaan, nadat een van hun soldaten de oranje parachute gelokaliseerd heeft op het rampterrein. Er is nog een getapt gesprek van deze separatist met Westerbeke:
.
"Hello met Westerbeke!"
"Ik heb die f*** serienummer voor je kl**tzak!"
"Stuur hem maar op naar .... 8745 AN Nieuwegein.."
"Hoeveel van die f***ing postzegels moeten erop?"
"Hanget ervan af of je met UPS stuurt of Fedex.."
"Ja ja komt voor elkaar."

Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 09:53

In het HELE ONDERZOEK mis ik nog altijd iets heel belangrijks: HET SERIENUMMER van de missile. Elke raket heeft een nummer (vast en zeker in het metaal gegraveerd, of geperst en kan hiermee getraceerd worden. Je kunt mij niet wijsmaken dat men nergens deeltjes van dit nummer heeft gevonden. Dat nummer bepaalt wie het heeft gekocht en waar de daders dus gevonden kunnen worden. Nergens, nergens, echt nergens hoor ik iemand hierover.
.
Heel vreemd allemaal !!!

Graaf Monte Cristo | 29-09-16 | 09:43

trip666 | 29-09-16 | 09:26
Trip aan jou de uitdaging: Wil je nog eens terugkomen op de door Rusland geopperde theorie dat een Oekraiense su-25 de MH-17 neerhaalde?
Ik ben benieuwd wat je er nu nog op te zegen hebt. Iets van: Ja dat hadden we toch verkeerd ingeschat, of nee ik houd zelf onverkort vast aan die versie.
Hoe zie jij de recente radarverklaring van de Russen, die dus zeggen dat nu geen sprake meer is van een su-25.
Waar is die jet, de hele bewijsvoering met satellietbeelden en al, inmiddels gebleven?

Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 09:38

Welke rechter heeft Rusland veroordeeld? Sinds wanneer koppen kranten "Schuldig" waar "Verdachte" had moeten staan? Inderdaad een weliswaar aardig gesponnen toch bijzonder slechte "grap" dit mede door Kiev georchestreerde media circus.

trip666 | 29-09-16 | 09:26

Weet je wat ik al weet?
Dat west-europa binnen 1 jaar vanaf nu getroffen word door een maandenlange vulkaanuitbarsting cat. VEI6 in ijsland
daardoor zullen oogsten mislukken,europeese instorting fin.systeem,luchtvaart,extreem weer en miljoenen mensen sterven door giftige gassen die europa overwaaien en uiteindelijk een mogelijke oorlog start ivm alle ellende.

steekmug | 29-09-16 | 09:07

Piet Karbiet | 29-09-16 | 08:30
dat is maar de vraag. Op 17 juni 2014 vlogen er 150 andere airliners boven de Donbass regio, niemand die dat raar vond blijkbaar. Er was ook niets aan de hand geweest als de MH-17 niet was neergehaald. Maar zoals altijd begint het zondebok aanwijzen direct na zoiets. De boosheid van de burger richt zich dan het liefste op een concrete organisatie die voor de rechter gesleept kan worden.
.
Terwijl ongelukken gebeuren, oorlogen plaatsvinden en nooit, nooit alles te voorkomen is met extra regels, wetten en restricties. Ellende en pech horen bij het leven en als je alles wil dicht regelen met wetjes en voorschriften is de keerzijde een onleefbaar land.
.
Het opvallende is dat de hardste schreeuwers om maatregelen vaak ook precies degenen zijn die klagen over teveel overheidsbemoeienis (als het hen eens niet uitkomt).

Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 09:03

Necrosis, 07.56

Dat is nou precies wat Trump strakjes denkt in het Witte Huis:
Waar is dat rooie knopje eigenlijk voor?

Gelijke morons denken vaak dezelfde dingetjes.

mallekater | 29-09-16 | 08:59

@wingload | 29-09-16 | 08:17
Adam Curry. Nou ja.

kindapaas | 29-09-16 | 08:55

Nuchternederland | 29-09-16 | 08:28
Iedereen doet alsof Oekraine destijds een normaal land was waar alles zoals in Nederland keurig geregeld was. Zo ook de controle over het luchtruim. Ik wil iedereen graag herinneren aan het feit dat het land in oorlog was met Rusland. In die tijd werd een zeer felle strijd gevoerd om de grensstreek, waarbij soldaten uit Rusland de grens over kwamen (op vakantie, uiteraard) en vochten tegen het regeringsleger.
.
Zelfs in die situatie echter heeft Kiev gewaarschuwd voor toenemend gevaar voor de luchtvaart, zoveel is vrijwel dagelijks door de legerleiding gebrieft aan wie het maar weten wilde. Echter, men (de KLM bijvoorbeeld) deed er niets mee, terwijl; de week ervoor nog een AN-26 transport-jet vanaf 6500 meter uit de lucht was geschoten. Er waren geruchten over BUK raketten, die naar zo nu blijkt pas op 17 juni, de dag van de aanslag zelf dus, de grens over werd gereden.
.
Dus wat had Oekraine achtergehouden dan? Niets! Men wist niet eens, pas op de 17e zelf dat er sprake was van een SA-11 installatie, dus pas op dat moment ontstond gevaar voor hoogvliegende airliners, niet eerder. Ik blijf erbij dat de hele komplotgemeente wederom spijkers op laag water loopt te zoeken in het afzeiken van Oekraine, dat toch echt een oorlog aan het uitvechten was en bovendien dus ook nog een juiste inschatting gaf van het gevaar voor de luchtvaart.
.
Als e een zondebok wil zoeken: De KLM heeft deze signalen genegeerd. Malaysia Airlines kennelijk ook, helaas.

Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 08:51

Artan83 | 29-09-16 | 08:32
Heel veel data verzamelen waarvan jij geen zin hebt om je ervan op de hoogte te stellen anders had je wel anders gereageerd.
Het JIT heeft gedaan wat het moet doen: Keiharde feiten verzamelen bij een verhaal dat vanaf dag 1 natuurlijk al zonneklaar was en uitsluiten dat andere theorieën op waarheid berusten. Je kunt aannemen dat achter deze presentatie harde feiten schuilgaan over telefoondata, zoals vergelijking met andere gesprekken, tijdstippen, aangestraalde zendmasten, triangulatie van posities, enzovoort. Materiaal dat onmogelijk allemaal tegelijk in scene te zetten is door een geheime dienst met slechte bedoelingen, wat natuurlijk de suggestie si van ale deze komplotties hier.

Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 08:43

Ik ben ook wel van de Hillary is een hagedis club maar waren al deze bevindingen (pro-russische rebellen, luchtdoelartillerie, russisch apperatuur, vanuit oekraïne geschoten) niet al deel van één van de eerste scenario's?

niemand specifiek | 29-09-16 | 08:35

@botbot | 28-09-16 | 23:03
De Poetin-haters hebben in ieder geval niet naar Washington geluisterd, want wij gaan alleen maar minder gas winnen uit eigen bodem.

Guido | 29-09-16 | 08:34

Wie interesseert het nou nog wie er verantwoordelijk was met deze farce? Als nabestaande zou ik nu echt ontzettend pissed off zijn dat iedereen mooi weer met een politieke agenda loopt te zwaaien over de rug van de doden. Dan zwijg ik maar even over het feit dat de grootmachten elkaar al maanden zo zwart mogelijk proberen te maken. Sjongejongejonge, ik doe tijdens een psychose in de inrichting nog normaler dan waar de wereld momenteel mee bezig is en dat wil best wat zeggen. Twee jaar en drie maanden bezig voor wat foto's van social media en onderschepte gesprekken?! Wat hebben ze de overige twee jaar en twee maanden gedaan dan?

Artan83 | 29-09-16 | 08:32

Wat een raar stukje. De redactie van dit blog heeft geen geheugen.
Het was voor iedere mongool, dus ook Clinton binnen een uur na de aanslag duidelijk hoe de vork in elkaar zat.
Het was op die 17e juli dat ik voor het eerst over het bestaan van een BUK-raket hoorde. Net zoals ik op '9/11' voor het eerst over Osama Bin Laden hoorde.
De conclusies van het JIT zijn niet zozeer verrassend als zodanig, maar de achterliggende methodologie zorgt er in ieder geval voor, dat er geen twijfel meer mogelijk is. Tenzij je in de kooi van Faraday die Rusland heet woont.

StinkendeRoede | 29-09-16 | 08:31

nebu99 | 29-09-16 | 00:07

Wanneer kritische vragen stellen overslaat in paranoïde complottheorieën opwerpen, wordt gaat er iets niet goed. Ik verbaas me ook over de harde taal die er (terecht) over bijvoorbeeld de EU wordt gesproken, terwijl we de Russen blijkbaar in alle vormen willen vrijpleiten voor het vermoorden van 200 Nederlanders.

Het was inderdaad al redelijk snel duidelijk wat er gebeurd was, niet gek dat Clinton dat in die video ook benoemd. Het duurt alleen 2 jaar om het bewijs daarvoor te verzamelen. Lijkt me niet meer dan logisch.

De Russen hebben zich ingelaten met een stel amateuristische rebellen en de beschikking gegeven over een te machtig wapen. Deze rebellen wensen vervolgens een gevechtsvliegtuig uit de lucht te knallen, maar het wordt onbedoeld een commerciële airliner.

jawor36 | 29-09-16 | 08:31

Precies. In een normaal land zat ook KLM Air France in het beklaagdenbankje.

Piet Karbiet | 29-09-16 | 08:30

Veel nalatigheden en vragen.

MRF2739 | 29-09-16 | 08:01
En die vragen worden nu niet meer beantwoord, 2 jaar later.
In de vorm van de Russische steun aan de separatisten is een eenvoudige zondebok gevonden.
En ongetwijfeld kwam de buk daar vandaan, maar gezien het gebrek aan juiste radarbeelden is er meer aan de hand geweest. Zoals bijvoorbeeld een 2de, militair vliegtuig van de Oe.
Maar laten we vooral daar niet over praten, met Oe in de JIT.
Of over het falen van de NL instanties mbt het afraden luchtruim, met NL in het JIT.
Als men echt integer was geweest, had de JIT moeten bestaan uit Malaysia, Australië en de VN (Zwitserland of zo).

Nuchternederland | 29-09-16 | 08:28

Ik ben dus ook onderdeel van het complot samen met Killary want ik dacht toen ook al dat het een BUK was afgeschoten door separatisten. Zo simpel kan het zijn. Ze schoten per abuis een lijnvlucht uit de lucht. ( toenmalige bandopname van. Gesprek tussen 2 separatisten ) De rest is desinformatie van alle kanten om de boel te bedekken of juist het vuurtje op te rakelen . Waar GS zich overigens ook aan bezondigd
Je zal maar een nabestaande zin

Goatboy2014 | 29-09-16 | 08:27

Now, for something completely different..

Wat als MH17 is neergeschoten door de Amerikanen? Er werden dacht ik toentertijd tenslotte oefeningen gehouden (Operation Sea Breeze)...

*Aandelen aluminiumfolie kopen doet*

Voxlumen | 29-09-16 | 08:18

MH17 is neergeschoten door Oekraïners, regeringsleger of separatisten. Rusland levert het wapen. Ben geen fan van Poetin maar volgens mij richten we onze peilen echt verkeerd. In Amsterdam schieten de mocro's elkaar overhoop met ak-47's uit Rusland, is dit dan ook de schuld van rusland?

Jarretank | 29-09-16 | 08:18

Toen in de metro van Moskou bommen afgingen en het Kremlin Tjetjeenen aanwees, was de reactie van Clingendael dat ze dat wel verdomd snel wisten dan. Maar de verwondering heb ik niet gehoord toen 3 wolkenkrabbers ineenstortten.
Wat Hillary hier noemt zijn (dan al) lopende agendapunten. Daar heeft ze zelf ook al aan meegewerkt en ze weet dat anderen er dan ook nog op doorgaan. Hill heeft waarschijnlijk nog even contact gehad met iemand van CFR voordat ze bij Charlie Rose in de uitzending kwam. Zo werkt dat. Luister maar naar de podcast van Adam Curry dan leer je zulks.

wingload | 29-09-16 | 08:17

Rest de volgende vragen:

1. Waarom liet Nederland en de rest van Europa vliegtuigen over oorlogsgebied vliegen terwijl de hoogste NAVO-generaal Breedlove maanden daarvoor en een week daarvoor nog voor had gewaarschuwd dit niet te doen omdat de Russische rebellen van Manpads overgingen naar hoogreikende luchtdoelraketten. Zelfs de plaatsvervangend ambassadeur van NL werd in Kiev tijdens laatste briefing door Breedlove op de hoogte gesteld.

2. Wat is er gebeurd bij Min. Van Buitenlandse Zaken, AIVD, MIVD, Luchtverkeersleiding, etc. met de informatie van deze plaatsvervangende ambassadeur?

3. Waarom ging Frans Timmermans, destijds Min. van Buitenlandse Zaken, er plots met de staart tussen de benen naar EU-post Brussel? Had hij verzuimd adequaat te reageren?

4. De vlucht MH-17 was een partner vlucht samen met KLM. Mensen die bij KLM boekten wisten niet dat ze met het vliegtuig van Malaysian Airlines gingen. Waarom gaf KLM en Luchtverkeersleiding Schiphol toestemming over dat gebied te vliegen, terwijl andere grote maatschappijen zoals Air France (KLM partner!), British Airways dat oorlogsgebied mijden?

Was het KLM te doen om geld te besparen?

Veel nalatigheden en vragen.

MRF2739 | 29-09-16 | 08:01

@ikdenkwat | 29-09-16 | 07:42
Of hij dacht: waar is dat ene knopje nou eigenlijk voor.....

necrosis | 29-09-16 | 07:56

Zo... veel aluhoedjes hier!

De Amerikanen en zelfs ESA hadden al hun satellieten gericht op Oekraine om de Russische troepen bewegingen te volgen. Ze konden daarom direct na de ramp bevestigen dat het de Russen waren die de raket afvuurden EN ze boden direct aan om te helpen!

Tot en met heden werd er voor de buhne een spel opgevoerd door te zeggen dat de Amerikanen niet mee wilden meewerken, om de Russen niet i.d. kaart te spelen, bleek dus sinds gisteren dat ze wel satellietbeelden hadden geleverd aan het JIT. Goed gespeeld!

MRF2739 | 29-09-16 | 07:53

Vaak is het simpel, een bezopen rebel die een straaljager probeert neer te halen. Oh jee de verkeerde.

ikdenkwat | 29-09-16 | 07:42

Beste_Landgenoten | 28-09-16 | 23:14

Grapjas, dan zijn de vluchtmaatschappij en Nederland verantwoordelijk voor wat er in het luchtruim van Nederland gebeurt. Het was namelijk oorlogsgebied.

Ik denk dat er hier sprake is geweest van bewust provoceren met als inzet Nederlanders.
De uitkomst hiervan is dat al die Hillary eikels (de VS vloog namelijk NIET over dit gebied)nu kunnen zeggen: Sancties... Boter op je hoofd hebben noemen ze dat.

oh nee niet weer | 29-09-16 | 07:38

Misschien had Clinton voor dat interview het verslag op Geenstijl en de reacties eronder gelezen, daar stonden al die speculaties ook al in.

simpelman | 29-09-16 | 07:34

Hilary for President.. zo een krijgen we nooooooit meer, met haar glazen bol gaat ZIJ de wereld redden.. nooit meer war nooit meer refugees, nooit meer arm en rijk verschil, nooit meer 'Bilderb.. oh wacht'

@Hillary.. By the Way Hillary, greetings to Wassila,D66 refugee,from the Netherlands, she is helping you, remember her?.
I pay her with my taxmoney, evenso the other Dutch citizens.. envenso the 198 victims (and there belovers they left behind), who died on MH17 ATTACK give there tax money before dying..

for safety and responsibility beliefs..!

fikkieblijf! | 29-09-16 | 07:14

Maar... Er was toch een paar dagen vantevoren met een BUK zo'n transport/regeringsvliegtuig naar beneden gehaald door Oekraïne? Ook had zo'n Oekraïnse generaal typetje een tweet geplaatst met dat ze een oorlogsvliegtuig (een paar minuten na de ramp) hadden neergeschoten? Waarna die tweet weer verwijdert was?

Zo veel dingen die 2 jaar geleden gebeurden en het onderzoek niet meer aankaart en meteen de vinger weer wijst naar Rusland...

LangeTijdGeleden | 29-09-16 | 07:08

Oekraïne tapte de telefoon van iedereen z'n moeder. Het JIT heeft 150.000 taps doorgenomen en alles onderzocht wat zich op de grond afspeelde. Het luchtruim blijft echter een schemergebied. De radar was midden in een oorlog uit voor onderhoud. Dat blijft stinken.

Ravissant | 29-09-16 | 07:02

2 jaar zoeken en uitstellen voor wat je op de 1e dag al had kunnen horen uit de radio gesprekken... Ze dachten dat het een militair vliegtuig was, een rampzalige fout.
.
Deze fout heeft de USA echter ook al een keer begaan en toen werd en niet gesproken over sancties en terugdringen. Het was oorlog daar, er gebeuren ongelukken, over oorlogsgebied vliegen is ook niet bepaald een handige zet.

GerMonster | 29-09-16 | 06:49

Overigens niet alleen Hillary wist dat al direct na het neerschieten van MH 17.
Vrijwel iedereen met een grammetje gezond verstand wist dat.
Het bewijs vinden na de stortbui van valse berichtgeving vanuit Moskou was lastiger, en heeft veel te lang geduurd.
Alleen doorgewinterde Putinistas bleven - en blijven - nog onverkort vasthouden aan de babyblanke onschuld van hun held.Je vraagt je af waarom ze niet allang geleden zijn vertrokken naar de heilige hallen van het Kremlin.

mallekater | 29-09-16 | 06:42

Een vuilnisbakverhaal.
Enig bewijs voor gevonden uit onverdachte bronnen?

mallekater | 29-09-16 | 06:38

-weggejorist-

the Jackdawn | 29-09-16 | 06:22

De complot theorieën zullen nog lang aanhouden.
Zowel de Oekraïne als Rusland gebruiken hetzelfde BUK anti raket systeem. Er zijn in de periode voorafgaand aan de ramp met de MH17 verschillende MIG straaljagers door dit systeem neergehaald, door beide partijen.
Oftewel: De MH17 had hier nooit mogen zijn.
Aangezien vrijwel direct na de ramp de Amerikanen (?) precies wisten te vertellen wat er nu in het eindverslag staat hebben zij er dus bewust voor gekozen niet te waarschuwen. Ongeacht of het "complot" er nu wel of niet is gebruiken zij deze ramp voor politiek eigen gewin.
Als we de exacte plaats van neerstorten op de kaart opzoeken dan is het lanceren van de BUK raket door de Oekraïne het meest waarschijnlijk. Het wrak lag duidelijk ten noordwesten van het gebied waar de "rebellen" zich bevonden. De raket zou minstens 40 km naar het noordwesten moeten zijn gevlogen. Dit is onwaarschijnlijk. (Weet iemand hoe ver zo'n ding reikt?).

Orakel1958 | 29-09-16 | 05:37

De panorama documentaire van de BBC , spreekt boekdelen.

cat22 | 29-09-16 | 05:00

Maar op dat moment was dit toch ook de meest logische en voor de hand liggende conclusie?
Dat het later allemaal veel moeilijker werd gemaakt, dat is geopolitiek, iets wat niet strookt met de waarheid over het algemeen bekeken.

De gevolgen die zij noemt is ook geopolitiek, dus dat kun je negeren.
Ik denk dat dit gewoon klopt, ongeacht wie het zegt.

robertdoesnEro | 29-09-16 | 04:58

Citaat voor mijn broeders van andere moeder:
Treed niet in het hemelse, niet in Gods geheimenis. Derwijl gij sterfelijk zijt, zorg voor wat sterflijk is.

Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 02:42

Watching the Wheels | 29-09-16 | 02:13
Dankzij mij heb je toch iets om naar te reflecteren, om jou zienswijze als higher te plaatsen, derwijl dat wat u aandraagt mij al eens in een veel eerder stadium bekend was.. Waardoor ik nou lol beleef in het belachelijk maken van iemand.
Hihi

Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 02:28

Trek dat nou eens verder door naar ... bedoelde ik. Ga nu pitten, later! Good night all!

Watching the Wheels | 29-09-16 | 02:16

@Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:53
Als je zo reageert dan zijn er twee opties.
Je wilt ofwel alles belachelijk maken om de aandacht af te leiden van "een kern van waarheid", ofwel je bent per definitie niet geïnteresseerd in argumenten van anderen. Verdiep je eens in hoe het financiële systeem werkt positivemoney.org/videos/introduction/... , besef dat Bush na 9-11-2001 in mei 2002 gestart is met het bouwen van de zeepbel die in 2008 uiteen spatte, het begon hier www.youtube.com/watch?v=QYvtvcBKgIQ (iedere werkloze een huis) en het CDA (ABP) stopte daar de pensioenen in (44 miljard verlies, dekkingsgraad van 140% naar 90%) 925.nl/archief/2009/02/05/pensioenfond... en jij maar blij zijn met die American Dream. Ze hadden geld nodig voor de oorlogen en je creëert geld met nieuwe hypotheken ... uit het niets. Terug dat nou eens verder naar al het andere dat je dagelijks ziet, dan spreken we elkaar later weer. De energie moet goedkoop blijven, want het systeem moet groeien. Maar het systeem kan nauwelijks groeien want ze hebben het al op een kunstmatig te hoog niveau gebracht. Dit is geen kapitalisme, geen vrije markt. Alles lijkt gestuurd. En dus waren ze ook wat benauwd bij de oprichting van die Brics bank, want Poetin had al eerder aan de Chinezen voorgesteld om Amerikaanse staatsobligaties te gaan dumpen youtu.be/GsGeESUbunA?t=1634

Watching the Wheels | 29-09-16 | 02:13

Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:56
Bush de Skull and Bones(minerva)..
En de texaanse energie maatschappij Enron..
En Lehman Brothers.. Een bubbel.
De trekpoppen.

Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 02:03

@Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:30
Heb je John Perkins wel eens horen vertellen hoe de Amerikaanse overheid te werk gaat via Economical Hitmen, bijvoorbeeld youtu.be/yTbdnNgqfs8?t=40 en je krijgt nog sneller een beeld tijdens het tweede deel van het interview over Saoedi-Arabië youtu.be/29GhXsx7-Rs?t=20 als je dan hoort dat Bush al allerlei bedrijven had die hij mocht leiden van zijn vader, als je hoort dat die voortdurend failliet gingen, maar dat hij toch steeds weer nieuwe kansen kreeg ... dan kun je vraagtekens zetten bij dat zogenaamd vrije systeem. Good night y'all.

Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:56

Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:46
En zo geloof ik dat Hillary Clinton een incarnatie is van Hatsjepsoet..

Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:53

-weggejorist-

Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:50

@Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:41
Geloof eigenlijk niet in het stellen van een maximum. Je zou alleen wel willen voorkomen dat het ondemocratisch kan worden. Het mag toch duidelijk zijn dan momenteel een groot deel van de kiezers het gevoel begint te krijgen dat een klein clubje met geld niet alleen dagelijks aan de touwtjes trekt, maar ook de democratie om zeep helpt. Je moet beslissen wat je wilt, een elite- of volksvertegenwoordiging.

Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:46

Enzo kennen we de 33 graads illuminatie en de Eye of Horus op het dollarbiljet..

Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:45

Als iemand het mij toen had gevraagd had ik dezelfde antwoorden gegeven. Iedereen met een beetje gezond verstand kon dat zelf wel bedenken.

Elessir | 29-09-16 | 01:43

Is het ondenkbaar dat de Amerikanen technologie (HAARP)hebben waarmee ze aardbevingen kunnen veroorzaken?

byzantium1453 | 29-09-16 | 01:43

Deze zin verraadt een gedachte: 'How we determine that, will require some forensics'. Ze zegt niet 'How the Dutch or Malaysian government', m.a.w. Hillary gaat er blijkbaar vanuit dat de V.S. deel uitmaken van het onderzoek naar de toedracht. Ik heb zelf enkel een vermoeden wie de aanslag op de MH17 heeft georchestreerd, maar voor mij zijn het de foto's die gemaakt van de wrakstukken die de belangrijkste aanwijzingen geven over wat er met de MH17 is gebeurd:
www.flickr.com/photos/[email protected]/a...

#enpassant | 29-09-16 | 01:43

Tja daar is de Fed eehh Rothchild meegemoeid

Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:43

@Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 01:31
Ben het niet met zijn hele verhaal eens, die scholing valt wel mee en is zeker geen belemmering om het ver te schoppen. Je kunt ook via internet zelf kennis op doen of via een aantal banen. Het hangt af van intelligentie en inzet. Geloof wel dat mutinationals en met name grote aandeelhouders een onevenredige vinger in de pap hebben, zo is het systeem nou eenmaal. Daarom hoeven ze ook nauwelijks belasting te betalen en zijn ze zo succesvol in de lobby's. Multinationals lijken te worden gebruikt om invloed in andere landen te pakken. Verder worden bedrijven (en particulieren, denk aan de huizenmarkt) gebruikt om geld te creëren.

Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:42

Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:33
U pleit voor maximum aan partijdonaties.
Daar ga je de vuurwapen.. Ehh alle lobby groepen enz van Amerika. Geldt trouwens ook voor de macht van Gazprom enz. En Chinese handelsdrift en de Olieproducerende landen. Zoek de democratie in deze veelheid.

Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:41

Schaaldier | 29-09-16 | 01:32
Ik denk dat Oekraine wel degelijk radarbeelden heeft geleverd, dat zegt het JIT ook. Gewoon in de persconferentie. Ook de VS heeft radarbeelden en satellietbeelden overhandigd, maar die zijn kennelijk staatsgeheim.
Bij dat laatste heb ik ook wat vraagtekens. Waarom zou zoiets staatsgeheim zijn, als men de smoking gun kan leveren tegen Poetin? Mogelijkheid 1 is dat de beelden direct vrijgeven wat de stand van de techniek is die de VS heeft, mogelijk is die zo ver gevorderd dat kennis hiervan niet openbaar mag worden gemaakt.
Mogelijkheid twee is dat de VS radars had op plaatsen waar die officieel niet mochten zijn, bijvoorbeeld in het gebied zelf.
Mogelijkheid drie is dat op die beelden ook zaken staan die men geheim wilde houden, zoals acties van het Oekraiense leger of luchtmacht, eventueel dus de mogelijkheid dat er een militair toestel meevloog in de radarschaduw van de MH-17 of een ander burgertoestel.

Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 01:40

@Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:33
Het is een publiek geheim dat het zakenvriendje van Al Gore bij Goldman Sachs vandaan komt, David Blood. Samen zich schaamteloos verrijkend over een verzonnen verhaaltje.

La Bailaora | 29-09-16 | 01:35

@Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:26
Maar verder had het niet uitgemaakt, want Gore zat ongetwijfeld ook in de club anders heb je helemaal geen kans om mee te doen. Je moet honderden miljoenen achter je hebben als je die laatste ronde wilt kunnen halen. Dat in zichzelf is al niet democratisch of je zou het zo moeten maken dat iedereen een maximaal bedrag van een bedrijf of particulier mag ontvangen.

Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:33

Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:26
Heb af en toe ook een natte droom.

Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:32

@byzantium1453 | 29-09-16 | 01:28
Lekker laten staan, je krijgt elke keer weer een stukje informatie.

La Bailaora | 29-09-16 | 01:32

Wellicht heb ik iets gemist, maar als er dan toch meerdere topics over gemaakt worden, kan er dan ook eentje gaan over waarom Oekraïne tot op heden geen bewijsmateriaal heeft geleverd? Anders roept het waarschijnlijk toch vragen op, zeker nu plotseling de oplossing gevonden is, een week nadat Rusland wel materiaal heeft aangeleverd. Blijft vreemd dat Oekraïne totaal geen radarbeelden heeft maar wel tig opgenomen gesprekken en foto's. Ook denk ik nog even terug aan het feit dat een dag vóór de ramp op YouTube al een filmpje circuleerde over de ramp met de MH17. Na bekendmaking van hoe het echt zou zitten, zijn er blijkbaar nog steeds een hoop vragen. Maar kritische vragen stellen staat tegenwoordig helaas gelijk aan het etiketje complotdenker. Net op NPO nog een stevig staaltje écht complotdenken gezien, over "de Russen, die zomaar het nieuws naar hun hand zetten", aldus een NPO-verslaggever. Daar moest ik wel even om lachen.

Schaaldier | 29-09-16 | 01:32

Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:19
Suf komplot verhaaltje. Ook erg grappig. Een comedian die zegt dat niemand in Amerika iets te zeggen heeft. Dat alles van bovenaf gestuurd wordt. Terwijl hij dus zelf al die onzin gratis en ongehinderd mag zeggen op een toneel. Hij is het bewijs van zijn eigen tegendeel! Hahaha. En jullie komplotties maar achter dit soort mafkezen aanlopen.

Ik zag zojuist die landverrader Joost Niemoller geintervieuwd worden op RT met zijn absurde komplot verhaaltjes is hij helaas voer voor RT, die leugenaars uit Moskou.

Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 01:31

@Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:25
Ja die is misbruikt. Mensen konden namelijk op Sanders of Hillary stemmen. En de meeste stemmen zouden gelden, zouden...

La Bailaora | 29-09-16 | 01:31

Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:19
Ik zou u van Zuid-Amerika/Azië en alle intriges qwa (geo)politieke situaties kunnen bepleiten.. De lijst is lang en de aarde klein.
Wat mij het meest aanspreekt is: The land of the Free..

Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:30

@La Bailaora | 29-09-16 | 01:18
Ja precies, zoiets vermoedde ik al.
Misschien kan dit hele topic beter verwijderd worden.

byzantium1453 | 29-09-16 | 01:28

@Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:15
Maar veel dichter bij huis was er een Referendum en een wet die zegt dat je na de uitslag van zo'n referendum "zo spoedig mogelijk" ... ze hebben lak aan de wet ;).

Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:26

nemoj me jebat | 29-09-16 | 01:10
Een beetje gezond verstand kan ook geen kwaad anders. Vragen stellen is een ding, belachelijke vragen stellen is een ander ding. Ik neem aan dat je ook gelooft dat 9/11 een inside job was?

Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 01:26

Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:23
Is hier sprake van verkiezingsfraude?

Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:26

Dus dat hele Joint team, wat twee jaar hash heeft zitten roken, was eigenlijk overbodig ?
Want we wisten immers alles al, dank zij Hilary.

vivaldi | 29-09-16 | 01:26

La Bailaora | 29-09-16 | 01:16
Is het stemrecht van de kiezer misbruikt?
Rutte en Verdonk kwestie..

Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:25

Rusland vertelt altijd de waarheid, volgens Rusland.
In het geval van de MH17 vertelde Rusland tot nu toe 4 waarheden.
Wat is de echte waarheid?
En een staatsdopingprogramma in Rusland dat hadden ze ook niet en ook geen geheime dopinglabs.
Dat is de waarheid.
Zo heette de krant van het USSR politburo ook: Pravda, de waarheid.

Jan Dribbel | 29-09-16 | 01:24

VerenigingVanDieven | 29-09-16 | 00:47
Opkomt voor zijn land? Poetin komt vooral op voor zichzelf, met zijn 200 miljard bij elkaar gejat vermogen.

Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 01:24

@Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:15
Poetin en Clinton doen precies hetzelfde. De ene zet Medvedev een tijdje op die plek, de ander laat zich even afwisselen door Obama. Het toont in beide gevallen dat de werkelijk macht eronder zit en die hebben waarschijnlijk enorm behoefte aan mensen die ze kunnen vertrouwen.

Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:23

@Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:07
Maar dan nog .... je krijgt het idee dat de "real owners" (forget about the politicians) youtu.be/ILQepXUhJ98?t=108 altijd een mannetje of vrouwtje aan beide kanten (Democrats en Republicans) positioneren. Wel grappig trouwens dat ik een reclame van de overheid kreeg over depressiviteit toen ik dat filmpje van Carlin startte :). Die kant gaan ze op, bekijk een filmpje dat Mark, Halbe en Hans van Baalen niet leuk vinden, dan ben je depressief en moet je hulp zoeken. Dat levert namelijk meteen 350 euro (of zoiets) eigen risico op voor dat Minerva vriendje die als enige geen rechten is gaan studeren. Morgen vroeg op dus nu plat, later!

Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:19

Oke ik ga kijken

byzantium1453 | 29-09-16 | 01:18

Ooh jullie zijn de draak aant steken met mij? Ik heb dat tegenwoordig heus wel door als mensen me voor de gek houden hoor.

byzantium1453 | 29-09-16 | 01:18

@byzantium1453 | 29-09-16 | 01:16
ja, die ja, bizar is het wel.

La Bailaora | 29-09-16 | 01:18

@Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:15
Ja, dat is verkiezingsfraude.

La Bailaora | 29-09-16 | 01:16

@byzantium1453 | 29-09-16 | 01:08
Favoriete film van Hillary is "7 years in Tibet".

Mark_D_NL | 29-09-16 | 01:16

La Bailaora | 29-09-16 | 01:10
Is dat verkiezingsfraude?
Heeft Obama zijn presidentsschap verlengt met meer dan 8 jaar en/of de grondwet naar zijn hand gezet?

Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:15

De Gutmenschbode: "De Russen moeten in lijn met VN-Veiligheidsraadresoluties alles doen wat in hun vermogen ligt om te zorgen dat wij de daders vinden, voor het gerecht kunnen brengen en berechten', zei premier Rutte tegen het NOS Journaal. Minister Ard van der Steur (Justitie) zegt dat hij 'ervan uit gaat dat Rusland zich houdt aan VN-resolutie 2166, waarin landen volledige medewerking beloven.'

Nou, als onze Ard het zegt! Dat zal ze leren... lol.
Wat een *kuch* daadkracht opeens . Het lijkt wel of er verkiezingen aankomen.
het is allemaal perfect georkestreerd door Rubberen Rutte cs .. wachten tot het najaar want de campagne komt eraan.

daytripper | 29-09-16 | 01:13

@Stormageddon | 29-09-16 | 00:57
Dus je gelooft niet in de complottheorie dat de Russen stiekem de BUK hebben teruggereden naar Rusland?

La Bailaora | 29-09-16 | 01:12

@byzantium1453 | 29-09-16 | 01:08
Heb je Lagardes video gezien over het getal 7?

La Bailaora | 29-09-16 | 01:11

Stormageddon | 29-09-16 | 00:57
De grens tussen complotgelul en gezonde vraagtekens ergens bij willen zetten is soms flinterdun.
Ik ben blij met vragenstellers. Liever een kanttekening te veel dan te weinig.

nemoj me jebat | 29-09-16 | 01:10

@Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:06
Ken hem niet. Denk ook eigenlijk niet dat je vanaf de grond op 10 km. hoogte kleuren van een toestel kunt herkennen, zeker niet bij bewolking.

Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:10

@Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:07
Kort geleden nog, Wikileaks: de verkiezingsfraude van de DNC, waardoor Sanders werd achtergesteld, want Hillary moest winnen... Wel bij blijven bij het nieuws he?

La Bailaora | 29-09-16 | 01:10

MH17 was een Boeing777 die op 17/7/2014 PRECIES 17 jaar in dienst was.
Is mij net iets te veel toeval/m².

byzantium1453 | 29-09-16 | 01:08

Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:02
Kan mij niet herinneren dat er verkiezingsfraude is gepleegd.. U wel? Vertel?

Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:07

@Stormageddon | 29-09-16 | 00:57
Dat zegt Van Rossem niet, hij wil ons alleen laten nadenken over het feit dat er direct zo'n goed doordachte reactie volgde. Mark Rutte moest waarschijnlijk nog van vakantie terugkeren, terwijl hij ook snel terug was. Iedereen herinnert zich die chaotische middag, dus iedereen zal het als je daaraan terug denkt toch werkelijk frappant vinden dat Clinton zo stellig reageert. Timmermans was nog onbekend en had nog geen Oscar en was ook nog geen rechterhand van de ongekozen Juncker. Trusten allen!

Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:07

Watching the Wheels | 29-09-16 | 00:58
Die xander is aan ouderdom onderhevig in zijn eigen geloofsovertuiging is alles na hem de zondvloed. Dat krijg je als je ouder wordt en je een Johannes van obenbaringen denkt te zijn.

Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 01:06

Potverdorie zeg, is dat Arend Jan Boekesteijn hier in de panelen die onder tig aliassen elk kritiek puntje op het rapport afdoet door dronken 'Putinvrienden!' uit zijn toetsenbord te rammen?
Lijkt me heerlijk eenvoudig zo'n zwart/wit wereldbeeld.

Harry Turtle | 29-09-16 | 01:05

@Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 00:53
Mist u niet het punt dat de familie Bush en Clinton al 25 jaar de macht delen en op het punt staan om de boel weer 4 jaar te verlengen? Is er werkelijk zoveel keus? Deed Jeb! niet als derde telg ook weer een gooi? Het is alle twee niet zo democratisch als we zouden willen.

Watching the Wheels | 29-09-16 | 01:02

False flag! Inside job! Jet fuel doesn't melt steel! WTC7!
Hillary did it!
Ja vast... Ik ben dat complotgelul wel een beetje zat.

Stormageddon | 29-09-16 | 00:57

Stelletje diep hunkerende grote leider syndroom rukkende tepel trekkers!!!

Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 00:56

Mis ik hier het punt dat Hillary of Trump een beperkt democratisch grondwettelijk presidentstermijn hebben ten opzichte van Poetin die al 16 jaar en verder op het kremlin zit?

Dr. Frambozenjam | 29-09-16 | 00:53

@WtW | 29-09-16 | 00:40
Op een foto van Dijsselbloem draagt Lagarde in die periode ook een bokkenkop www.thehindu.com/multimedia/dynamic/01... ? De foto stond ooit ook op rijksoverheid.nl , maar daar is hij niet meer te vinden. Het lijkt te gaan om de macht van de EUSA via olie en gas en een blok om het vertrouwen in de dollar hoog te houden (ondanks het bij printen). Either you're with us, or you're with the terrorists en tja dan verliest een CDA'er wel eens 44 miljard 925.nl/archief/2009/02/05/pensioenfond... die ze ook wel weer voor een deel terug zullen krijgen. Het lijkt een spelletje voor die mensen en misschien is het wel goed als ze alles zo zouden sturen. Kan er in ieder geval geen crisis meer komen zoals in 2008 (proest).

Watching the Wheels | 29-09-16 | 00:51

@Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 00:36
Wat ik zie (net zoals bij Orbán) is iemand die opkomt voor zijn land en haar bewoners. Ja dat waarderen we hier omdat we dat missen.

VerenigingVanDieven | 29-09-16 | 00:47

@Graaf van Egmont | 29-09-16 | 00:37
Ik vond het hele verhaal niet sporen iig.
Wat ik ook niet vond sporen waren dit soort tafrelen;
gdb.voanews.com/E0A41346-7FC2-43D3-98E...
Hoe kan je nou zo een ambulance besturen?

byzantium1453 | 29-09-16 | 00:47

Graaf van Egmont | 29-09-16 | 00:37
Ja met deze post heeft u zich definitief bij de aluhoedjes geschaard. Iemand die de vraag opwerpt "is het niet vreemd dat..." en vervolgens komt met een volstrekt idiote verdachtmaking, is een aluhoedje waard.

Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 00:46

@lingo star | 29-09-16 | 00:27
Clinton letterlijk: "Russia even hacked in the National Committee" en "As President I will make it clear that the US will treat ciber attacks just like any other attack. We will be ready to serious political, economic and military response."

Wat begrijp jij niet aan 'military response' op een 'ciber attack'?

La Bailaora | 29-09-16 | 00:45

Panos88 | 28-09-16 | 23:19
De vraag is of Oekraine wist van die BUK of niet. Wel is een week daarvoor gewaarschuwd voor mogelijk gevaar voor luchtdoelraketten, door de UA. Feit blijft ook, dat pas op 17 juni, de dag van de ramp zelf, daadwerkelijk een BUK Oekraine is binnen gereden. Dus waarom zou je Oekarine verantwoordelijk moeten stellen voor iets wat een dag tevoren nog niet feitelijk het geval was, namelijk gevaar voor de burgerluchtvaart?

Het is allemaal zo gemakkelijk geredeneerd, met de wijsheid van nu. Echter destijds was het kennelijk niemand (ook u niet) opgevallen dat daar vliegen gevaarlijk was. U deed er ook niets aan, twreijl in de Telegraaf een paar dagen eerder te lezen was dat een Oekraiens toestel van 6500 meter was neergehaald. Waarom heeft u de KLM niet gebeld? Oh u was niet verantwoordelijk.

Ik bedoel maar te zeggen: De hele wereld wist van het gevaar, de BUK is pas op de 17e Oekraine binnen gebracht dus tot dan toe viel de Oekraiense regering niets te verwijten.

Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 00:44

Wel toevallig dat Clinton meteen oproept om wat alternatieven voor Gazprom te organiseren, zeker omdat een deel van die nieuwe gastoevoer door Syrië naar de EU moet komen. En zat die onafhankelijke "Bellum" cat niet oorspronkelijk in Syrië? En zat de zoon van Biden niet in het gas in Oekraïne? En opperde Van Baalen niet dat er meer LNG (gas) uit Amerika naar de nieuwe gate.nl/ op de Maasvlakte II moest worden vervoerd? En zit Rijkman Groenink inmiddels met z'n ABN AMRO miljoenen ook niet in die handel? Was dat www.onebv.nl iets met Oranje Nassau Energy? En Willy drinkt alleen Heineken met Poetin of ook Oranje Nassau? En zou dat (schalie)gas uit de VS niet meteen zorgen voor een wat betere handelsbalans aldaar net als TTIP? Het hangt waarschijnlijk allemaal aan elkaar, maar daar zul je de NPO of RTL niet over horen, die doen net alsof er ineens een BUK uit Rusland kwam. Als die inlichtingendiensten zo goed zijn ... waarom laten ze dan passagiervliegtuigen over dat gebied vliegen, terwijl ze weten via hun taps en satellietbeelden dat er een BUK de grens over gaat? Dan moet je mensen toch beschermen of niet? Onderste steen boven betekent ook dat er een duidelijke reden moet worden gegeven voor het neerschieten van het MH17 toestel. Vloog er een toestel mee (zoals waarschijnlijk bijna gebruikelijk)? Zijn de separatisten misschien zelfs opzettelijk in de verleiding gebracht om burgers uit de lucht te schieten? Dat zou helemaal erg zijn. Het zijn geen sympathieke vragen, maar hier speelt zoveel meer dan het huidige verhaal. Waarom schieten Russen of hun vrienden op een passagiersvliegtuig dat 10 km. hoog vliegt? Wat schieten ze ermee op? Dachten ze dat het iets anders was en zo ja wat dan? Ook zwak trouwens dat Poetin niet met die informatie komt. Misschien komt dat nu alsnog nu het toch lijkt alsof de Russen die dodelijke troep geleverd hebben. En dit allemaal omdat Van Baalen en Verhofstadt in een land buiten de EU een gekozen president wilden verjagen www.youtube.com/watch?v=cIL1FWCIlu8 ? Een land buiten de EU, waar Rutte en Shell een deal hadden met die gekozen president youtu.be/3NB-P8PhISA?t=77 ? En dan nu toch alleen maar de focus op de dader en niet op het feit dat er dagelijks passagiersvliegtuigen over oorlogsgebied werden geleid www.elsevier.nl/buitenland/news/2014/0... ? O ja en twee dagen voor MH17 werd de BRICS bank definitief opgezet en.wikipedia.org/wiki/6th_BRICS_summi... Een dag na 14/7/2014 waar Lagarde al eens e.e.a. over zei met haar getalletjes youtu.be/QYmViPTndxw?t=17 ? En de Brics beweerden de VS niet meer nodig te hebben, de dollar zou niet langer reservemunt hoeven zijn voor bepaalde currencies? Er speelt veel meer dan we weten. Heeft Rutte het afscheidcadeau van Balkenende nog aan de muur van het torentje hangen youtu.be/jLqGkG_o-vM?t=36 ? Kan Gorden dat misschien bevestigen of kijkt hij altijd alleen omlaag? Shine!! Wat een t*zooi.

Watching the Wheels | 29-09-16 | 00:40

lingo star | 29-09-16 | 00:27
Trump vond "Belgium" ook al zo'n mooie stad.

Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 00:38

byzantium1453 | 29-09-16 | 00:29
Staat je leuk, die hoed!

nemoj me jebat | 29-09-16 | 00:38

byzantium1453 | 29-09-16 | 00:29
Dit soort zaken zie ik als een soort dierproeven op mensen. En dan graag in gebieden waar een mensenleven niet veel betekent. Dus Afrika en de arme zuid Amerikaanse landen. En volgens mij hebben de laboratoria al lang het tegengif klaar liggen voordat zo'n proef gestart wordt. Het kan uit de hand lopen natuurlijk. Of vindt u het niet vreemd dat bij AIDS en Ebola de "nog niet geteste" medicijnen aan de verpleegsters werden uitgedeeld en wonderwel goed bleken te werken?

Graaf van Egmont | 29-09-16 | 00:37

VerenigingVanDieven | 29-09-16 | 00:24
Ik zou zeggen: Uiteraard. Elk land wil zijn eigen belang nastreven. Maar waarom dan zo eenzijdig en waarom dan die blindheid voor een land dat 153ste staat op de ranglijst van corruptie (Rusland dus). Ik bedoel: Zie je dan niet dat Poetin zijn eigen belang nogal vooropstelt? Ik vind het prima dat je kritisch bent, maar wees het dan naar twee kanten aub.

Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 00:36

Zou de Krim wel echt geannexed zijn door de Russen of is het allemaal een paradox gecreëerd door een coalitie van USA, USSR, en de Saudies?
En dat zika-virus ... is dat biologische warfare of een hoax dat als excuus gebruikt geet worden om intercontinentale vluchten op te schorten?
Dat zogenaamde ebola-virus in 2014, dat was natuurlijk niet echt maar wat was het dan wel?

byzantium1453 | 29-09-16 | 00:29

La Bailaora | 28-09-16 | 23:32
Lijkt me nou geen overtuigende bron, die een ferme uitspraak van Clinton tot in het absurde overdrijft.
Clinton met al haar internationale ervaring is voor mij een betere garantie voor de wereldvrede dan de lompe zakenman Donald Trump. Al ben ik ook duidelijk geen fan van Clinton met haar financiële machinaties.

lingo star | 29-09-16 | 00:27

este_Landgenoten | 29-09-16 | 00:18
Niet alle kwaad komt uit Amerika. Maar veel, erg veel. Iedere regering die Amerika economische schade wil berokkenen, gaat er uiteindelijk aan.

Graaf van Egmont | 29-09-16 | 00:25

@Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 00:18
Dit is geen topic voor religie. Ik ga er niet van uit dat de VS kwaad wil. Ik ga uit van de logica van geopolitiek en van daaruit bezien zijn de handelingen van Amerika niet meer dan die van een organisme wat probeert te overleven tot elke kost.

VerenigingVanDieven | 29-09-16 | 00:24

Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 00:20
Slechte vergelijking.
Er was bericht uitgegaan dat er maar niet meer over de Oekraïne gevlogen moest worden. Wegens onveilig. Wegens oorlog. Als u op vakantie gaat wilt u vast ook niet boven Afghanistan vliegen. Of wel?
En een winkel is wat mij betreft nog altijd geen oorlogsgebied, meneer.
Met uitzondering van de Primark op zaterdagmiddag.

nemoj me jebat | 29-09-16 | 00:23

nebu99 | 29-09-16 | 00:07
Ik kende niemand die niemand kende die in dat vliegtuig zat. Dat maakt het niet minder erg, maar geen reden om zo tegen Ros uit te vallen.

Graaf van Egmont | 29-09-16 | 00:23

Is Putin een bevriend staatshoofd?
Zo ja, Putin molenaar.

Jan Dribbel | 29-09-16 | 00:22

@Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 00:18
Jij bent een 'Rusland complotdenker', jij denkt namelijk dat de Russen het gedaan hebben, en dat ze 'stiekem' na de aanslag de BUK hebben weggereden richting Rusland, complotdenker.

La Bailaora | 29-09-16 | 00:21

nemoj me jebat | 29-09-16 | 00:14
Nee natuurlijk. Als een winkelier je toestaat in zijn zaak te wandelen terwijl die wordt overvallen en je wordt doodgeschoten, dan is toch de overvaller verantwoordelijk en niet de winkelier? Het moet niet gekker worden.

Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 00:20

@i-Wonder | 29-09-16 | 00:15
Er is nog geen enkel hard bewijs in deze zaak behalve dat er een vliegtuig neergehaald is.

VerenigingVanDieven | 29-09-16 | 00:20

@ i-Wonder | 29-09-16 | 00:15
Misschien een jachtvliegtuig.

byzantium1453 | 29-09-16 | 00:20

botbot | 29-09-16 | 00:16
Nee.
Als ik morgen naar Kabul ga en word neergeschoten, dan doet het er ook niet toe wie mij heeft geraakt.
Ik had daar niet naartoe moeten gaan. Had daar ook niets te zoeken.

nemoj me jebat | 29-09-16 | 00:19

Graaf van Egmont | 29-09-16 | 00:15
Dus???

Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 00:19

Graaf van Egmont | 29-09-16 | 00:15
Uit ervaring? waren ze u te slim af?

botbot | 29-09-16 | 00:18

@VerenigingVanDieven | 28-09-16 | 23:58
Dat is het hele punt, komplot-mannekes. Dat jullie uitgaan van een Onomstotelijke Waarheid, namelijk dat de VS per definitie achter alle kwaad in de wereld schuilt. Is dat je premisse, dan is er weinig wat je al redenerend tegen zoveel religieus fanatisme kan stellen, het is sowieso een verloren zaak. Precies zoals je een moslim er niet van kan overtuigen dat Mohammed ook maar een gewoon roverhoofdmannetje was en geen profeet.

Beste_Landgenoten | 29-09-16 | 00:18


nemoj me jebat | 29-09-16 | 00:14
Dat doet niet terzake het gaat erom wie het toestel neer schoot.

botbot | 29-09-16 | 00:16

Uit ervaring weet ik dat Amerikaanse politie experts bij internationale onderzoeken eigenlijk nooit experts blijken. je verwacht hoogopgeleide FBI experts, maar meestal is het een sheriff of een rechercheur uit een of andere county die ergens zijn sporen mee verdiend heeft. En soms vroeg ik me daar wel eens bij af of de experts niet gewoon voor de CIA werkten met een dubbele agenda. Ze brengen het groots, verliezen het doel uit zicht en vertrekken weer met informatie die helemaal niet relevant is voor het onderzoek, maar wel voor hun agenda.

Graaf van Egmont | 29-09-16 | 00:15

@VerenigingVanDieven | 29-09-16 | 00:06
Ja, want de Amerikanen hadden afweergeschut in het seperatistendeel van de Oekraïne

i-Wonder | 29-09-16 | 00:15

nebu99 | 29-09-16 | 00:07
Van Rossem denkt voor vele reaguurders omdat zij het niet kunnen.

botbot | 29-09-16 | 00:14

nebu99 | 29-09-16 | 00:07
Ho! Rustig!
Onze F-16's (Huh, maar waar zijn die JSF's dan?) zijn door hun voorraad heen.
Oh, en weet je wie verantwoordelijk is? Degene die het toestel boven oorlogsgebied liet vliegen. Zo simpel is het.
Dat toestel had daar niets te zoeken.

nemoj me jebat | 29-09-16 | 00:14

@nebu99 | 29-09-16 | 00:07
Terug in je kooi Hillary. Kssst!!

VerenigingVanDieven | 29-09-16 | 00:10

Na het vorige topic dacht ik dat v Rossem een ietswat paranoide conspiracy denker was. Maar nu komen er echt donkere gedachten naar boven. Want hoe kun je een dergelijk giftig stuk plaatsen? Ook mij was het die dag al duidelijk wie er verantwoordelijk was, en dat was vrijwel voor iedereen het geval - zelfs in f-ing Moskou. Waarom wordt Rusland in bescherming genomen en niet zonder genade met de zweep teneer geslagen? Er zijn meer dan 200 landgenoten omgebracht, waaronder jonge kinderen. En de barbaren in het Kremlin maar cynisch liegen, bedriegen en op hun graf pissen. Iedereen kent wel iemand die iemand kent die is omgekomen. Dit zou een dag moeten zijn waarop alle ongerepte woede jegens Rusland naar de oppervlakte zou moeten komen, ongeacht of je nu pro-EUSA of niet bent. De dag waarop we de f-ing Russische ambassade - bij wijze van spreke, AIVD - in de fik zouden moeten steken en de kindermishandelende boeteontwijkende ambassadestaf op een enkele reis Moskou moeten zetten. Ga je in de hoek staan schamen van Rossem, je bent geen haar beter dan de cultuurrelativisten van links. Laat zien wie je bent.

nebu99 | 29-09-16 | 00:07

@i-Wonder | 29-09-16 | 00:02
Iedereen met een IQ hoger dan 120 wist vanaf dag 1 dat het de Amerikanen waren met als proxy Oekraïne. Ja zo kan ik het ook.

VerenigingVanDieven | 29-09-16 | 00:06

@VerenigingVanDieven | 28-09-16 | 23:58
Idd, al in 2007 vanuit de Brzezinski doctrine voorspelde Webster Tarpley oorlogen in oa. Lybië en Syrië, niet met het doel Lybië en Syrië, maar Rusland. Rusland moet namelijk gereduceerd worden tot een onbeduidende macht. De wereldhegemonie van de VS is waar het omgaat:

www.youtube.com/watch?v=MouUJNG8f2k

La Bailaora | 29-09-16 | 00:03

Iedereen met een IQ hoger dan 80 wist vanaf dag 1 dat het de seperatisten waren met ondersteuning van de Russen. De seperatisten hebben vele Oekraïnse vliegtuigen neergeschoten en er is geen Donesk airforce. Alleen Putin trollen en aluhoedjes geloven in de onschuld van Rusland.

i-Wonder | 29-09-16 | 00:02

Die Amerikanen met welingelichte bronnen en integere cv's? Die Amerikanen die zo kundig en betrouwbaar en tot ieders genoegen de 9/11 kwestie hebben onderzocht? Die zich tot meerdere malen aan toe hadden verzekerd van de onomstotelijke vaststelling dat Irak over WMD's beschikte? Die van Edward Snowden? Van Enron en BP en fracking en wapenverkoop aan Saudi Arabië? Díe Amerikanen?

Oh, nee, dan is het goed. Ik was even bang dat de Russen er achter zaten.

dosis | 29-09-16 | 00:02

@Beste_Landgenoten | 28-09-16 | 23:55
Ja, daar zijn de VS op uit. De Brzezinski doctrine als ik me niet vergis. En Rusland en Nederland waren volgens mij al 400 jaar bevriend.

VerenigingVanDieven | 28-09-16 | 23:58

-weggejorist-

wijnglas | 28-09-16 | 23:57

VerenigingVanDieven | 28-09-16 | 23:52
Het is een heel rare verdachtmaking. Dat de VS erop uit zijn de EU en Rusland uit elkaar te spelen. Het is juist heel helder dat Poetin eropuit is om de VS en de EU uit elkaar te spelen, hij geeft het zelfs gewoon toe, dus wat wil je nog meer.
De VS en de EU zijn sinds WO I bondgenoten. Het idee dat dit andersom zou zijn is op zijn minst heel apart. En dan Hilary daarvan betichten, terwijl het eerder Trump is die vriendjes wil zijn met Poetin en de NAVO niet meer wil betalen. Ook nogal apart.
Of hoort het allemaal bij de Geenstijl doctrine, dat je per definitie kiest voor de meest stompzinnig rechtse en populistische partij?

Beste_Landgenoten | 28-09-16 | 23:55

Over grenscontroles gesproken. Ik heb er vandaag warempel een ontwaard.
Gewoon OP de grens zelf. Althans de fuik werd al opgezet op Belgisch gebied en aan de andere kant van de streep werd er een stopteken door de marechaussee gegeven en ze leken het vooral voorzien te hebben op de net iets grotere personenbusjes.
Waar? Zelzate/Westdorpe Kennedylaan/Tractaatweg.

Bijtendehond | 28-09-16 | 23:54

Feynman | 28-09-16 | 23:35
Als dan de MH-17 was neergehaald boven Groningen zouden de eerste verdachte de Groningers zelf zijn nietwaar? Of Duitsland, als bekend was dat de Duitsers de Groningse separatistische mijnwerkers met wapens en vrijwilligers steunden, of niet?

Beste_Landgenoten | 28-09-16 | 23:52

@Panos88 | 28-09-16 | 23:42
Omdat de combinatie Europa + Rusland stukken sterker is dan Amerika. Vooral geopolitiek gezien. Amerika's overlevingsstrategie is gebaseerd op het behouden van de hegemonie. Meer uitleg nodig?

VerenigingVanDieven | 28-09-16 | 23:52

Toen was ze ook al ernstig ziek. Deze race heeft haar echter onder een vergrootglas gelegd waar men, de MSM, selectief zaken uit opmaakt. Deze vrouw is de personificatie van een verdorven, corrupte politieke elite.
Laten we hopen op een democratische revolutie voor het globale financiële circus in elkaar gestort is.

Desmoulins | 28-09-16 | 23:51

Takki Yah | 28-09-16 | 23:44
Dat doet niet terzake het gaat erom wie het toestel neer schoot.

botbot | 28-09-16 | 23:51

Totaal off-topic: Peres, de realist die kijkt naar daden en niet retoriek (mbt Iran) zei in college tour destijds: "Never listen to the cynics, but listen to those who built". Had hij geleerd van Ben Goerion. Beetje confrontetende uitspraak, maar wel leerzaam?

Wat Hillary wel of niet wist? Geen idee!

Jan, Leiden | 28-09-16 | 23:47

VerenigingVanDieven | 28-09-16 | 23:42
Doe ik je een beetje zeer?
Had ik het over neerschieten?

botbot | 28-09-16 | 23:47

Ik vind dat bewijs anders niet overtuigend. Wat deed dat toestel eigenlijk boven het oorlogsgebied terwijl elke andere vliegmaatschappij zich daar niet waagde? Je zou bijna denken dat er gesolliciteerd werd naar een voltreffer op een vliegtuig van een muis in de wereldpolitiek.

Takki Yah | 28-09-16 | 23:44

@VerenigingVanDieven | 28-09-16 | 23:28
Prima dat je dit soort statements maakt, maar neem dan gelijk ook de moeite om die van enige motivatie te voorzien.

Panos88 | 28-09-16 | 23:42

@botbot | 28-09-16 | 23:39
Ik wist wel dat mijn antwoord niet aan jou besteed was. Ik ben al 2 stappen verder. Net zoals jij met je antwoord op mijn post.

VerenigingVanDieven | 28-09-16 | 23:42

Lol, Geenstijl doet steeds minder zijn best om te laten blijken dat ze Pro Rusland zijn.

Geen woord over het al bewijs dat Rusland vuistdik in MH17 zit. Dat er meer dan genoeg bewijs is. Nee ze richten zich liever op de zoveelste complot. Precies wat Rusland graag wil, verwarring zaaien en steeds weer nieuwe theorieën rond strooien.

Het mooie is dat al de SU-25 aanhanger keihard werden genaaid door hun geliefde Rusland. Maar het maakt ze geen zak uit, ze volgen gewoon de volgde theorie die Rusland ze voorschotelt.

kw_nl2 | 28-09-16 | 23:41

VerenigingVanDieven | 28-09-16 | 23:37
Ik heb het niet over neerschieten ik heb het over de Russische BUK installatie op Oekraïens grondgebied.

botbot | 28-09-16 | 23:39

@botbot | 28-09-16 | 23:33
Nee tuurlijk man, dit is precies wat Rusland nodig had: het neerschieten van de MH17. Dat zal ze leren hier in Europa! Russen zijn niet achterlijk hoor.

VerenigingVanDieven | 28-09-16 | 23:37

Daarom juist, op de souplesse van Trump zitten we allemaal te wachten.

botbot | 28-09-16 | 23:36

Beste_Landgenoten | 28-09-16 | 23:14
Als Nederland op dat moment in oorlog is met een setje Groningers en dankzij die oorlog is neergehaald wel ja.

Feynman | 28-09-16 | 23:35

VerenigingVanDieven | 28-09-16 | 23:28
En daarom stond er geen Russische BUK installatie op Oekraïens grondgebied?

botbot | 28-09-16 | 23:33

Hillary Rodham Clinton is een groot gevaar voor de algemene wereldvrede. Gelukkig gaat Donald Trump begin november met een landslide de Amerikaanse presidentsverkiezingen winnen.

maxi1000 | 28-09-16 | 23:33

@lingo star | 28-09-16 | 23:24
VS en Oekraïnse belangen. Hier nog een mooie video waarin Hillary aankondigt militair en nucleair in te grijpen tegen het 'verderfelijke Rusland'. Ze zegt bewijs te hebben dat Rusland achter de email hacks van de DNC zit, hoewel Assange suggereert dat het de vermoordde Seth Rich was. Alleen wil dat bewijs tegen de Russen, evenals het geval is met de MH17, maar niet vlotten:

www.youtube.com/watch?v=k4aIIpCDsLU

Maak je borst maar nat als die de verkiezingen wint.

La Bailaora | 28-09-16 | 23:32

Het zou Amerika ontzettend goed uitkomen als Europa en Rusland vijanden waren. Anders gezegd: het zou Amerika ontzettend slecht uitkomen als Europa en Rusland vrienden zijn.

VerenigingVanDieven | 28-09-16 | 23:28

Hillary kan leuk kletsen maar waar blijven de radarbeelden van de navo AWAC's.

bodemloos | 28-09-16 | 23:27

Kopieerapparaat | 28-09-16 | 23:18
Die Hillary vertelde precies wat iedereen al kon weten.
Naar mens een kind van twee had al tot die conclusie kunnen komen en dan net doen of het groot nieuws is.

botbot | 28-09-16 | 23:27

Team Hillary

lingo star | 28-09-16 | 23:26

Waarom zou Hillary Russische belangen faciliteren ?

lingo star | 28-09-16 | 23:24

Dus omdat de bevindingen van NL nu samenvallen met die van haar toen is het allemaal te toevallig want het komt VS uit?

Van een machtig land als de VS verwacht je ook gewoon een excellente informatiepositie. Dat zij als BuZa minister en presidentskandidaat veel weet is zo gek niet. In de VS krijgen de presidentskandidaten standaard inzage in gevoelige intelligencedossiers opdat ze niet pas na verkozen te zijn ineens zich helemaal hoeven in te lezen.
De vraag zou dan eerder moeten zijn waarom die onderste stenen niet aan ons Mark zijn getoond. Ik denk juist om niet extra te escaleren met Rusland.
En sowieso, wat landgenoten ook al zegt, het lag er meteen dik boven op. Meteen begon ook het verdeel en heers uit Rusland met tientallen vage theorien op zogenaamde sites door zwitsals. Misschieb dat een complotgevoelig iemand daar zich in liet meeslepen. Maar op zich was het eigenlijk meteen duidelijk.
Maar dat laat onverlet dat het niet zo handig was om daar te vliegen.

Shoarmamasutra | 28-09-16 | 23:24

@Dr.Dexter | 28-09-16 | 23:16
Als er ergens een onderzoek naar moet worden gedaan is dat het wel inderdaad; willens en wetens vliegtuigen laten vliegen over een oorlogsgebied met daarin luchtafweergeschut bestuurd door dronken Russen, dan verdien je wel een prijsje.

Panos88 | 28-09-16 | 23:19

De uitkomst stond 2 minuten na de ramp al vast. Wat er ook gebeurt, de Russen hebben het gedaan. En beste Navo, gewoon blijven sarren, wordt het vroeg of laat vanzelf een keer pas echt gezellig. Hillary zal het allemaal een dikke worst wezen want eigen belang voorop, en de VS moet en zal de grote baas blijven. Wat een hoogmoed heeft dat mens, ongelooflijk. Een regelrecht gevaar voor de wereldvrede.

Kopieerapparaat | 28-09-16 | 23:18

@La Bailaora | 28-09-16 | 23:14
Ja en?

Panos88 | 28-09-16 | 23:16

Beste_Landgenoten | 28-09-16 | 23:14
Als Nederland een van de mogelijk verantwoordelijke partijen is wel.

Flatulent | 28-09-16 | 23:16

En ook hier geen woord over het openhouden van het Oekraïnse luchtruim.

Criminally negligence, much?

Dr.Dexter | 28-09-16 | 23:16

@Beste_Landgenoten | 28-09-16 | 23:14
Wel als Nederland een van de verdachten is.

La Bailaora | 28-09-16 | 23:16

@Panos88 | 28-09-16 | 23:12
Iedereen die weet dat ie de macht heeft om het onderzoek te sturen...

La Bailaora | 28-09-16 | 23:14

Feynman | 28-09-16 | 23:03
Als een luchtramp boven Nederland gebeurt, moet Nederland dan ook uit het onderzoek wegblijven denk je?

Beste_Landgenoten | 28-09-16 | 23:14

De enige complotvraag die speelt is of ze de afgelopen weken haar ziekte gespeeld zou hebben aangezien ze bij het debat opvallend scherp was (ze was overigens wel zwaar vermoei(en)d)

Mastermattie | 28-09-16 | 23:12

Waarom Hillary dit zegt is omdat het er duimendik bovenop lag wat er die dag was gebeurd. iedereen wist die middag nog vban de op Twitter en Facebook gezette juichverhalen van Igor Strelkov over een neergehaalde An-26, wat later snel weggehaald werd toen het de MH-17 bleek. De conclusie dat het om een AA misslie ging lag ook enorm voor de hand, de separatisten hadden immers geen jets en ook geen schouderraketten die zo hoog kwamen. Dus een raket uit Rusland was de logische aanname vanaf dag 1.
Sukkels!

Beste_Landgenoten | 28-09-16 | 23:12

Neen van Rossem, dit is gewoon een analyse die iedereen met een IQ van boven de 120 en enige achtergrondkennis kan maken. Dat ze al gelijk een strategie klaar had liggen komt omdat ze al die tijd natuurlijk wel contact heeft gehouden met andere politici in Washington die haar al geruime tijd op de hoogte hielden over het conflict dat al gaande was. Van Leeuwen, geef hem eens een pak slaag met de riem!

Panos88 | 28-09-16 | 23:12

@La Bailaora | 28-09-16 | 23:04
Ik heb het net gelezen en het is inderdaad een prima stuk.

VerenigingVanDieven | 28-09-16 | 23:11

oekraine in het onderzoeksteam is hetzelfde als robert mikelsons onderzoek laten doen naar bisbruik bij het Hofnarretje.

Flatulent | 28-09-16 | 23:10

Tja waarom dan zo lang gewacht?? Scheelt nog al wat gasdollars.
Maar meer Oekraïne? asteblief niet.

miko | 28-09-16 | 23:04

Nou zeg Van Rossem, een trilogie vandaag. Dit wordt een latertje.

VerenigingVanDieven | 28-09-16 | 23:04

botbot | 28-09-16 | 23:03
Ad hominem.

Feynman | 28-09-16 | 23:04

Kan Oekraïne niet beter gewoon UIT het JIT? Er zat geen enkele Oekraïner of Rus in het toestel.

Feynman | 28-09-16 | 23:03

Eens even afwachten waar de Poetin lovers nu weer mee komen opdraven.

botbot | 28-09-16 | 23:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken