PERSBERICHT. GeenStijl en Nationale Politie over inzamelingsactie 'GeenStijl schiet agent te hulp'
Zo. Hier volgt een hartverwarmend politiebericht.

Maar geen nood! De gedupeerde agent gaat het geld doneren aan een zelfgekozen goed doel dat hem (en de politie) na aan het hart ligt. Daar zal het geld heen gaan als de timer op de crowdfundingspagina (14.221 euro en tellende) over negen dagen de finish bereikt. En dan volgt er nu een uniek moment in de ruim twaalfjarige geschiedenis van dit weblog: GeenStijl en de Nationale Politie brengen bij dezen een gezamenlijk persbericht naar buiten over de aanleiding voor de inzamelingsactie en de bestemming van het geld. (Noot voor de tendentieuze Advocaat Smeets en de ongefundeerde, nodeloos dronken Chris Kobold: lees vooral alinea twee even goed door.) Het gekozen doel maken we binnenkort bekend. Namens de waakzame Nationale Politie Brabant-Oost en het dienstbare GeenStijl danken we nogmaals iedereen die gedoneerd heeft. En dan volgt hieronder een hartverwarmend roze/blauw politiepersbericht:
Politie betaalt schadevergoeding aan inbreker voor agent
De politie betaalt de opgelegde schadevergoeding die een agent afgelopen week heeft gekregen van de rechtbank in Den Bosch. De politieman werd tot de betaling van deze schadevergoeding veroordeeld omdat hij volgens de rechtbank in 2012 een inbreker onrechtmatig in zijn been schoot.
De politieleiding besloot om de opgelegde schadevergoeding voor de medewerker te betalen. Al eerder was gebleken dat een specifiek deel binnen de training over het gebruik van het vuurwapen, onvoldoende duidelijkheid gaf over de bevoegdheden van politiemensen in een situatie als deze. Deze instructie werd al kort na het betreffende schietincident aangepast. De opgelegde boete is voorwaardelijk en hoeft concreet niet te worden betaald.
Inzamelingsactie
Als steunbetuiging aan de politieagent startte de website Geen Stijl een actie om geld voor hem in te zamelen, zodat hij de opgelegde schadevergoeding niet uit eigen zak zou hoeven te betalen. Dit laatste is echter niet aan de orde omdat het door zijn werkgever wordt betaald. De politie en de betreffende politieman, die niet in de publiciteit wenst te komen, zijn positief verrast door deze publieke steun.
Ingezamelde geld
Bij Geen Stijl is door de politie uit naam van de medewerker de wens kenbaar gemaakt om het ingezamelde geldbedrag, dat ondertussen flink is opgelopen, aan een goed doel te doneren.
Noot voor de redactie, niet voor publicatie: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met helemaal niemand op telefoonnummer 0800-NEEGAWEG. Heeft u vragen over BOB-sleutelhangers? Daarvoor verwijzen we u naar Bobwinkel.nl. Bewijs dat dit bericht echt afkomstig is van GeenStijl en de politie, is te vinden op Politie.nl.
Reaguursels
InloggenO, ja en uiteraard nog iets met "Grieken en van achteren nemen"-fonds
Iedereen die gedoneerd heeft "kudos" en met de kennis van nu ...
Ik stel een GS:goede doelen-poll voor met inbreng van 50 % reaguurders en 50% Pliesie. Alvast enige suggesties na de break.
Break.
- enkeltje Syrië-fonds voor fundamentalistisch uitgedaagde Schilderwijkers
- Onderste steen boven MH17-fonds
- Alu-hoedjes gescheiden afval-inzamelingsfonds
- Meer big naturals in de vrijmibo-fonds
- Het Joop hack en troll-fonds
- het creatieve vul zelf maar aan GS-fonds
Overigens zal ik nooit meer doneren als dit geld nu opeens naar een bullshit 'goed doel' gaat. Desnoods steek je die agent 15 ruggen onderhands in zijn palm. Kan hij lekker een keer op vakantie.
Aub aan een plaatselijk goed doel. Een dierenasiel in Veghel ofzo.
Geen rare fraudedoelen zoals al die mensen in nood organisaties.
-weggejorist-
Vreemd dat ik hier een warm gevoel van krijg, terwijl bij die Peter R de Klojo me de vieze rillingen over de rug lopen.
@Dhr. Flesjes: "Ik wilde wel even ter relativering aangeven dat zonder deze actie er vanuit de politie geen 'mandaat' was geweest om zelf te betalen, daar de agent zelf 'strafbaar' was".
Het korps stond volledig achter het handelen van de agent en had al voor deze actie besloten de schadevergoeding te betalen.
Wat een commentaar op het betalen van de schadevergoeding. even een paar feitjes op een rij:
- een schadevergoeding is niet hetzelfde als een boete. De voorwaardelijke boete van 1500 blijft gewoon staan en moet door de agent zelf betaald worden wanneer hij dezelfde fout opnieuw maakt binnen 2 jaar
- de agent heeft niet gevraagd om deze actie dus je kan het hem niet kwalijk nemen dat de schadevergoeding door zijn baas betaald wordt. Daarbij heeft de politie hier echt wel een potje/ verzekering voor dus het gaat niet extra van onze belastingcenten af. Misschien kunnen we ons beter druk maken over de miljoenen die naar Griekenland gaan van ons belastinggeld?
- de agent geeft aan dat hij het 'hartverwarmend' vindt maar politie agenten mogen geen giften o.i.d. aannemen. Wat is er mis met een goed doel? Het geld kan niet teruggegeven worden aan de donateurs.
De hele rede waarom deze inzamelingsactie is begonnen is puur om aan te geven hoe belanchelijk het is dat een inbreker een schadevergoeding krijgt toegewezen. Hij is veroordeeld maar waar denk je dat zijn overnachtingen in de cel van betaald wordt? juist ook van onze belastingcenten en dat zijn er een heleboel meer dan 2350!
Die agent lekker zijn goede doel laten kiezen zodat hij deze periode (vanaf 2012 dus 3 jaar) met een goed gevoel af kan sluiten.
Richt een Benny Von Lippe Biesterveld fonds op en beleg daar in het overige geld voor nieuwe gevalletjes van D66-rechtspraak.
Ik weet wel een goed doel. Griekenland!!!
Of niet via die omweg en dan meteen naar Goldman Sachs&co
Maria.1 | 17-07-15 | 00:49
.
Ik heb de uitspraak tegen de inbreker gevonden op rechtspraak.nl. "Een man met donkere huidskleur" ... inbreker is verder een draaideur-serie-recidivist-crimineel. Met een ellenlang strafblad. Ik hoop dat z'n advocaat trots is en blij was met z'n toevoegingscentjes.
Blijkt het een hele policor agent te zijn en is zijn goede doel een asielzoekerscentrum of een stel uitgeprocedeerden.
Vreemd. Peter Rrrrr zeurt over het feit dat de agent niet had mogen schieten, maar over het feit dat de crimineel niet had mogen inbreken en vervolgens niet had mogen vluchten hoor je hem niet. We blijven daders knuffelen.
Politie betaalt boete agent: vestzak broekzak
Flitsen we wel weg morgen.
@Ramsesz | 16-07-15 | 22:20
Thanks!
@TeeJee | 16-07-15 | 22:26
Tegel 9, En ballen is het enige dat bij u blijft hangen..... triest! Probeer het eens in tegel 10, maar doe wel iets beter uw best, vind het redelijk inspiratieloos waar u mee komt, met dat doneren u beter afgaat. * gniffel*
-weggejorist-
@toetanchamon | 16-07-15 | 21:36
En het enige wat ik hoor is een jankend kindje. Over ballen gesproken, waar ben je die ooit kwijt geraakt?
toetanchamon | 16-07-15 | 21:36 Beterschap!
XaleX_2 | 16-07-15 | 18:14 Het is nog waar ook, verdorie. Hoewel ik (zei de gek) technisch gesproken het eerst was die letterlijk "crowdfunding" opperde, waar u het alleen had over "een actie". Ach wat, we verdelen die beloning wel. (Helaas nog niks vernomen van de redactie...)
@TeeJee | 16-07-15 | 20:47
Ga jij jezelf ff high fiven in de spiegel dude.
WTF zeg, sinds wanneer gaat het om het laatste woord? Ik was gewoon benieuwd hoever en hoelang een 'donateur van de democratie' gaat. Als u die man met ballen zou zijn waarvan u denkt het te zijn, had na zijn eerste tegel niet gereageerd, met 8 tegel val je bij mij door de mand, ik snap die teleurstelling wel van gisteren het is ook een beetje krabben in open wonden van mij.
Ik lig ziek thuis en heb niks beters te doen op dit moment en wat is jouw excuus om de hele tijd met mij bezig te zijn?
-weggejorist-
@TeeJee | 16-07-15 | 19:42
Geen probleem, maak jij nog ff een euro over.
Potje bewaren voor toekomstige sneue gevallen, al dan niet een agent. Lijkt me, maar ik gaf niet.
Dat politie kiest voor goed doel kan ik mee leven. Het zou misschien ook weer vreemde gezichten opleveren als er zomaar even 15k richting agent of bureau gaat. Want het is wel even grofweg een half jaar aan salaris... We hebben een goed statement gemaakt. Maargoed, alles naar een goed doel vind ik ook niet geweldig, als ik aan een goed doel wil geven doe ik dat wel direct. Ik geef aan de agent. Zorg dan IIG voor een BBQ of gevulde personeelsverenigings-pot, geen idee hoeveel man er zit, maar voor 2500 euro kunnen ze vast wel een avondje gezelligheid maken, en dan de rest naar het goede doel.
@toetanchamon | 16-07-15 | 19:23
Je stupide aannames zijn hilarisch :)
Maar ga gerust door met jezelf episch voor paal zetten!
www.youtube.com/watch?v=vy0BMjo3Q3g
@TeeJee | 16-07-15 | 19:17
Over belachelijk maken gesproken, jouw geld gaat naar een goed doel beter gezegd naar de directie van dat goede doel. Laat me raden je hebt ook VVD gestemd de laatste keer, want met geld is alles te koop in uw beleving.
@toetanchamon | 16-07-15 | 19:01
Als je jezelf zo belachelijk wil maken moet je dat vooral doen jochie :)
Ik lach je vrolijk uit, lachen is gezond.
@TeeJee | 16-07-15 | 18:18
Iets geen stuiver waard vinden en daar dan toch weer heel veel tijd en energie in steken (tijd is geld) Ik heb u al met al iets meer gekost dat een stuiver. Tot op heden blijft u dat schaap dat gisteren zo nodig een eurootje moest overgemaakt om een punt te willen maken in de democratie Wahahahahahahahahhahahaha En dat mijn beste maakt mijn hele avond weer goed.
@Politicusincapabelus | 16-07-15 | 18:30
Fijn om te weten dat daar uw prioriteiten liggen ;)
Geen Gunboat 55 voor BadKarma, het geld gaat nu dus naar ons mediterraans plan en dat komt qua financiën veel beter uit. Het komt precies uit. Varen over de baren met Bad Karma richting de Bermuda driehoek. Dan is nog eens een goed doel en levert de nodige spanning op. Geef veel geld aan stichting "cocktail met paraplu", heeft u maar 100 euro wees dan niet bang om de hele 100 euro over maken naar deze geweldige stichting...
Stichting cocktail met paraplu brengt verdwaalde dobbernegers weer naar huis. In daarvoor een speciaal aangepast programma zijn wij in staat een enorme bijdrage te leveren aan het immigranten probleem. Het is dan ook dankbaar werk. Geef gul!
www.boten.nl/boten/Zeilboot/285115/Sea...
-weggejorist-
Ludieke aktie. En als mijn 5 eurootjes naar iets anders gaan? So be it. Ben in ieder geval vermaakt voor 5 euries.
toetanchamon | 16-07-15 | 16:51
Het is 'uw' nageslacht in plaats van 'u' nageslacht.
Ja hallo.... mag ik ook meebepalen waar dat geld heen gaat?
Doe es ff een poll.
Ik ben voor Cliniclowns, Brooke Hospital en Stichting Ambulance Wens.
@toetanchamon
Waarom zou ik dat willen? Ik vermaak me kostelijk met je gejank!
Afgezien van het feit dat je me nog geen stuiver waard bent, uiteraard.
Super dat het zo'n succes is GS. Krijg ik ook een beloning voor het opperen van het idee? www.geenstijl.nl...
Ramsesz | 16-07-15 | 17:54
Ik dacht ik het een uur eerder voorstelde, niet dat het belangrijk is.
Gewoon bewaren dat bedrag, voor dat geld kunnen er nog 7 inbrekers in hun poot worden geschoten
@onnosel | 16-07-15 | 17:47
U gaat er vanuit dat het goede doel bekend gesteld wordt, en dat geenstijl een vinger in de pap heeft bij het bepalen hiervan.
We zullen zien.
Ik hoop niet dat mijn gift naar een van die instellingen gaat, waarvan de bestuurders een nog iets beter salaris kunnen krijgen dankzij onze giften.
Wat duidelijk is, is dat bij een volgende crowdfunding duidelijk moet zijn waar het geld absoluut niet naar toe gaat.
Misschien van te voren een soort secundair doel aangeven.
Anders wordt dit eens maar nooit weer.
Super dat het zo'n succes is GS. Krijg ik ook een beloning voor het opperen van het idee? www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/07/...
@necrosis | 16-07-15 | 15:42
Niet voor particulieren
De wet zegt niets over verrichtingen tussen particulieren. Niets belet u dus om bv. contant een schuld terug te betalen. Of om de auto van uw buur over te kopen en cash te betalen. Maar wees voorzichtig. Een contante betaling is altijd moeilijker te bewijzen. Maak zeker een ontvangstbewijs op, met de datum en de handtekeningen van beide partijen. Maar het is altijd beter om een overschrijving te doen. Zo hebt u een onbetwistbaar betalingsbewijs.
blog.recordbank.be/nl/articles/geld-w...
De vraag is dus in hoeverre het hier niet zou mogen, bovendien kon ik zo snel alleen deze wetgeving op Blegische sites vinden, en niet over Nederlandse wetgeving.
Deze actie kan ook gezien worden als een generale repetitie voor de toekomst.
Er blijkt veel solidariteit te zijn tussen de GeenStijlers. Over niet al te lange tijd, als het wereld/EU beeld niet verandert, zal er nog veel te doen zijn voor de GSredactie die de hulp van de reaguurders hard nodig zal hebben en op prijs zal stellen.
Vertrouw de redactie. Zij zal een vinger in de pap hebben en samen met de politie een goed goed doel uitkiezen.
@r-w: politie hondjes trainen is idd ook een super goede!!
Hoop dat een deel van het ingezamelde bedrag ten goede komt voor een Kinder kanker Fonds, die hebben het hard nodig, bbq, bier, sleutelhangers etc is best wel grappig maar laten we ook denken aan een KKF, die kinderen lijden ontzettend.
Hallo Geen Stijl,
1.
Maak er een Crowdfinancing platform van, om deze regering omver te werpen, met als einddoel uittreding EU. Deze bakfiets kinderen sleuren ons steeds dieper het moeras in. De meeste Nederlanders zijn klaar met dit soort huichelaars die hoofdzakelijk alleen voor eigen gewin bezig zijn, hun kinderen Vlinder,Spijker en Sterre staan al in de startblokken om het stokje over te nemen
2.
Je kunt het ook gebruiken voor de PR aangaande toetreding armoezaaiers in de EU.
@teejee: lol! En dan de ginger erbij die vervelende vraagjes gaat stellen.. Haha wordt een mooie reportage!
@anderen: net ff veel reactie doorgenomen en vind de een nog leuker dan de ander. Een top favo is toch wel het fonds "schiet gerust, geld genoeg".
Ik wilde wel even ter relativering aangeven dat zonder deze actie er vanuit de politie geen 'mandaat' was geweest om zelf te betalen, daar de agent zelf 'strafbaar' was. Nu kregen ze een maatschappelijk probleem omdat er dus een 'beweging' kwam vanuit de maatschappij, daarmee had het korps grond genoeg had om het onstane probleem op te lossen..
Ik heb gedoneerd toen de teller nog op 200 euro stond en zie mijn donatie ook liever niet naar een goed doel gaan; dat was niet het doel.
Hoewel ik het fijn vind dat de werkgever nu betaald, was mijn donatie niet bedoeld voor een of ander goed doel, al is het de opleiding van politie honden...
Daarnaast ben ik bang dat hierdoor bij een eventuele volgende actie mensen veel terughoudender zullen zijn met doneren... ik in elk geval wel.
Als je Geenstijl nu echt een hak wilt zetten, dan koopt het korps Oost-Brabant een flitspaal voor dit geld.
@TeeJee | 16-07-15 | 17:06
Jammer dat u mij niet stil kunt krijgen met een eurootje hé? Had u dag en uw rechtvaardigheidsgevoel helemaal goed gemaakt. Een kinderhand is snel gevuld.
Ik heb die 5 euro eigenlijk niet gedoneerd voor een goed doel, ik wilde die agent een hart onder de riem steken na zo vernederd te zijn door de rechter.
Ronman2k | 16-07-15 | 15:27
Tja, dat leek mij ook niet echt de bedoeling. Als ze het geld niet willen dan doen we er wel iets anders mee. Ik zou zeggen redactie, maak een poll met wat leuke opties/ideeën waar we het opgehaalde geld aan kunnen besteden. 14.000 verwelkte rozen naar Joop sturen of zo iets.
kan je mooi een stuk of 4 zeer geschikte politiepuppies voor aankopen en opleiden, zodat die als gepaste maatregel tegen inbrekers ingezet kunnen worden.
@Dhr.Flesjes
Schijnbaar doet Guy Verhofstadt heel graag toespraakjes. Vindt hij leuk of zo
Zeg euh, ik haat heeeeeel veul goede doelen... Is een beetje de bonus van de desbetreffende manager sponsoren...
Kan er niet een BBQ gegeven worden voor alle ambulante medewerkers daar? Dus politie, ambulance personeel en brandweer? Dan geef je geen geld maar een bedankje. Als dat niet mag noem je het een cursus en huur je een pipo in die iets verteld over wat dan ook..
@toetanchamon
Dat janken heb je inderdaad al aardig onder de knie jochie. Veel oefening in gehad schijnbaar.
Huilie huilie, en weer terug de hoek in met je!
Trollollol om GeenStijl met 'n spatie te schrijven in het persbericht, iets wat veel c/p-media standaard al doet.
startpage.com/do/search?q=%22Geen+Sti...
@TeeJee | 16-07-15 | 16:52
Dus dat 'gevoel' van u moet ik respecteren en mag over de illusie van dat gevoel niets vinden of zeggen. Volgens mij zitten mensen met dat soort gevoel bij Joop.
U doet net alsof het hier bestaat uit eenheidsworsten en iedereen in uw rijtje moet aansluiten. u komt met woorden als jochie stoer en luster en haalt mijn moeder erbij en dat zijn rechter verworven omdat u een eurootje heeft gedoneerd. Wat een held ben jij zeg!
@Xalex
Helaas, dat telt ook als een gunst/gift.
Alleen hele hoge ambtenaren mogen zich laten fêteren.
TeeJee | 16-07-15 | 16:57
In dat geval houden we een leuk feestje voor de reaguurders (strandfeest!) en dan mag de politie ook langs komen geheel vrijblijvend.
@Xalex
Helaas, dat telt ook als een gunst/gift.
Alleen hele hoge ambtenaren mogen zich laten fêteren.
Dubbele gevoelens dit....
Ik doneer uit principe nooit aan 'goede' doelen. Oom agent in kwestie wilde ik we best helpen. Jammer om te zien dat mn geld nu waarschijnlijk ergens op de bankrekening van een CEO van een 'goed' doel terecht komt....
"Dit laatste is echter niet aan de orde omdat het door zijn werkgever wordt betaald. "
Beetje vaag verhaal. Dit is vannacht na een telefoontje van de korpschef/politiek besloten (want media ophef)?
Het geld was bedoelt voor een BBQ of iets in de trant van een feestje voor de hardwerkende dienders, niet voor een onbekend goed doel. Ze hoeven het geld niet aan te nemen als GS gewoon dat feestje organiseert.
@toetanchamon
Ach jochie toch. Denk je nou stoer te zijn?
Je bent gewoon een zielig mannetje die reaguurders die WEL een stuk rechtvaardigheidsgevoel af loopt te zeiken. En dat terwijl je zelf net zo hard loopt te reaguren onder dit topic als de rest.
Als er iemand onzin uit zijn toetsenplankje perst ben jij het wel. Ga nou je mama maar om toestemming vragen om nog een paar stoute woorden te mogen tikken.
Het woord lutser is praktisch uitgevonden voor mannetjes zoals jij.
@Politicusincapabelus | 16-07-15 | 16:47
Met eurootje denken dat je de wereld gaat veranderen? Ik wens u nog vele transacties toe. Maak er een printscreen van en hang je muur vul, u nageslacht zal trots op u zijn.
@TeeJee | 16-07-15 | 16:43
Want? u houd er niet van met uw eigen onzin geconfronteerd te worden?
Dit is nou een reden waarom ik aan dit soort dingen niets geef.
Bert.H | 16-07-15 | 15:05
Zuurpruimen als u doen nooit ergens aan mee....
Wel acheraf ouwehoeren dat het toch niks zou worruuuh.....
@toetanchamon
Hey! Terug de hoek in en huilen jij!
Als je je azijn nog kwijt moet, de wc is in de gang.
Engelandspieler | 16-07-15 | 16:26
Precies wat ik bedoel, goed gemikt, maar een paar centimeter hoger en het was foute boel. Dan schiet je een mens dood omdat hij er met iemands portemonnee vandoor is gegaan. Dat kan een zwaarbewapende doorgewinterde crimineel zijn, maar ook een 14-jarig jochie die thuis door zijn vader wordt mishandeld en de hele dag knetterstoned op een pleintje hangt met allerlei ongure types. Wie zal het zeggen. We weten dat niet alle agenten even goed kunnen schieten en we leven hier niet in Afrika. Er is hier geen reden om inbrekers met pistolen te lijf te gaan, in Afrika misschien wel. Een pistool is voor noodsituaties om directe dreiging mee uit te schakelen en niet om een verdachte mee neer te schieten omdat die net wat harder kan rennen dan jij.
Namens de directie van alle goede doelen danken wij U hartelijk voor de geldelijke steun.
Het is nog niet bekend naar welk goed doel uw weggegooid geld zal vloeien, maar dat mag de pret niet drukken.
Zonder uw steun en gratis geld van de overheid was het niet mogelijk om een vorstelijk salaris aan de directie te betalen.
Nogmaals dank voor u vrijgevigheid.
*sukkels*
@TeeJee | 16-07-15 | 16:27
Maak jij fijn een printsceen van je donatie. toetsenplankheld!
ze mogen wel even zeggen dat het bedrag al lang binnen was
En dan lees je dit:
www.telegraaf.nl/binnenland/24275936/_...
Als de pliesie hem ziet moeten ze dan netjes vragen of hij blijft staan (al dan niet in het Arabisch), of mogen ze dan wel schieten?
Dilemma's, dilemma's..
-weggejorist-
@toetanchamon | 16-07-15 | 16:20
thumbs.dreamstime.com/x/doos-van-papie...
@toetanchamon
Daar is het huilie huilie hoekje. Succes er mee.
kicktherabbit | 16-07-15 | 16:23
De agent schoot in het been. Prima, hulde, medaille voor deze man!
Wanneer jij, net als ik, al 2x at gunpoint bent beroofd dan praat je wel anders.
Dit was weliswaar in Afrika, maar dieven zijn criminelen zijn overal hetzelfde.
Van mijn part verliezen ze een groot deel van hun rechten wanneer ze de wet zodanig overtreden.
@kweethetooknietbeter | 16-07-15 | 15:03
Goed idee van dat reaguurdersreferendum, maar het is misschien beter werkbaar om dit te vervatten in een Stijlloze Poll met ca 10 goede doelen. Het goede doel met de meeste stemmen krijgt de poet gedoneerd.
@Engebert Hinckerdombo
Nee domme knuppelkut!
Die inzamelingsactie is op touw gezet VOORDAT het besluit van de leiding bekend was.
Als je een grote bek wil hebben zorg dan in ieder geval dat je je feiten op orde hebt!
Ga je maar lekker zelf schamen, prutser.
Mijn optie E) is: Het geld gaat de campangekas in voor het rond krijgen van het EuroReferendum....
peterdh | 16-07-15 | 15:30
Helemaal mee eens!
Z800 | 16-07-15 | 16:04
Bedenk ook even dat de politie er van stond te kijken dat de teller zo knetterhard ging, dat ze zichzelf achter de oren hebben gekrabd en besloten het toch maar zelf te doen.
Bad Karma | 16-07-15 | 16:11
Ah op die manier, schadevergoeding ipv boete. Zolang het maar geen vrijbrief is voor agenten om sneller hun wapen te trekken in niet-levensbedreigende situaties. Daar gebeuren ongelukken door.
Braxator | 16-07-15 | 16:14
Tot je zelf een keer de sjaak bent, je zal echt niet de eerste zijn die onschuldig vast komt te zitten. Nu is een gevangenis nog niet zo heel erg maar in het ziekenhuis met een geperforeerde nier of long is al een ander verhaal. Om nog maar niet te spreken over 6 planken. Agenten zijn geen alleswetende superwezens, er zitten ook prutsers tussen of gasten die een slechte dag hebben en thuis worden geslagen door moeder de vrouw. En die dragen ook een wapen. Je gaat toch geen rennende verdachten met een kogel doorboren, tenzij hij zelf een wapen draagt en/of een direct gevaar is voor de omgeving of de agent. Ik vertrouw lang niet al die MBO'ers met dodelijke wapens op zak, zitten me teveel patsertjes tussen. Moet er niet aan denken dat dit de norm wordt, bij het minste gaan schieten op burgers.
En met dit topic is stichting SCHAAP een feit in dit land. Wat heeft de actie uitgehaald? niet ene flikker de belastingbetaler draait er alsnog voor op. Wat blijft over een kudde reaguurders (schapen) die in alle euforie een eurootje hebben over gemaakt en het gevoel hebben dat de democratie een slag heeft geslagen. Ik vind het eerlijk waar om te janken!!!
@kicktherabbit | 16-07-15 | 16:08
Konijntjes schoppen mag niet.
Als oom agent verdachten het ziekenhuis in werkt wordt het inderdaad gezelliger op straat!
Oom agent heeft in deze situatie iets gedaan waarvan een D66 zeikerd vindt dat het niet had gemogen. "het volk" vind massaal van wel. En in ons systeem regeert het volk. Althans... dat zou zo moeten zijn.
kicktherabbit | 16-07-15 | 16:08
Agent is veroordeeld tot een voorwaardelijke boete en hij of zij moet een bedrag van 2300 zoveel betalen aan het slachtoffer. Om dat laatste ging het, dacht ik. Nu wordt dat betaald en bouwen wij van het geld een biervulkaan in het Vondelpark.
Het kan beter op een rekening gezet worden ergens voor toekomstige uitspraken die nergens op slaan. Of voor rechtshulp voor een agent die ook zoiets meemaakt.
Dus een agent doet iets wat volgens de wet niet mag, wordt veroordeeld tot het betalen van een boete en zijn boete wordt vervolgens met ons belastinggeld betaald? Dat lijkt me geen gezonde situatie. Gaan ze dat iedere keer doen als oom agent een verdachte het ziekenhuis in werkt? Kan dan nog gezellig gaan worden op straat.
Eh, we doen met alle reaguurders een waterpistolen gevecht in een park in Den Haag. Oké, ik ga al.
Grijskijkert | 16-07-15 | 15:57 gelul, ik geef geld voor die agent, NIET VOOR EEN GOED DOEL. Je gaat er van uit dat ik een signaal wilde afgeven?? Nee ik wilde die agent helpen met de boeten en hem geld geven. Verder niets. Aannames maken meer stuk dan je lief is. Ik wil mijn geld terug.
@Grijskijkert | 16-07-15 | 15:57
Ik irriteer me als donateur aan het feit dat GS bepaalt (met een "t" inderdaad)dat de centen naar een nader te bepalen goed doel gaan.
Het was iets donateur-vriendelijker geweest om dan even te polsen wat "wij" zouden prefereren.
En ik hoeft het geld niet terug. Het statement vanuit GS en haar reaguurders is veel meer waard dan 15.000 euro. Ik zou het wel leuk vinden als het geld alsnog naar een vergelijkbaar doel zou gaan. Die andere goede doelen incasseren maandelijks al bij mijn vrouw.
@Grijskijkert | 16-07-15 | 15:57
In principe heb je wel gelijk, maar het gaat mij er vooral om dat de politie gisteren ook al wel wist dat ze zelf het geld gingen betalen en de inzameling voor de beste man eigenlijk dus niet nodig was. Dat hadden ze van mij gisteren ook best even mogen melden.. Maar het enige geluid van de politie was 'oh wat tof van jullie!'
Maar die teller ging zo lekker hard he. En dat vind ik een klein beetje wrang.. that's all. Als ik er naast zit, mijn excuses
Ga bij die crowdsourcing site te rade, mannen, daarmee heb je een overeenkomst, die moet het doel dienen die het beschrijft, niet opeens iets anders.
Wetmatig gezien dan.
We sparen nog even door en gaan met alle reaguurders naar een leuk hotelletje.
youtu.be/LFwq0feoRkk
Reaguurders die ineens gaan lopen pijpzeiken met jankopmerkingen in de trant van "daar heb ik niet voor gedoneerd"... Je deed toch een gebaar vanwege een onrecht ?. Je wilde toch een signaal afgeven ?
Nu blijkt dat de betreffende agent geen geld mag aannemen (mocht ie hiervoor ook al niet hoor), de Nationale politie de boete betaald en dat de opgehaalde euries naar een goed doel gaan.... gaan we ineens lopen miepen ??!!
Als het over een of andere inzamelactie zou gaan bij een natuurramp, waarbij de miljoenen uiteindelijke helemaal niet besteed worden aan het doel waarvoor ze zijn binnengehaald... dan hebbie een punt.
In dit geval ligt dat toch écht effe anders. Bij een volgend soortgelijk geval: óf doneren en je kwek houden óf niks geven en achteraf fijn reaguren in den roze panelen.
necrosis | 16-07-15 | 14:55
Exact. Doe eens feestje geven GS.
goed - beter - best
Ik gaf een tientje aan het beste doel.
GeenStijl weet het beter
en degradeert het tot een goed doel.
Jammer......
Wat mij betreft de centen vasthouden totdat er een vergelijkbare rechterlijke dwaling in opspraak komt.
Medewerkers van een supermarkt die winkeldieven invalide slaan bijvoorbeeld.
Misschien naar een doel die zich in zet voor getraumatiseerde politie-agenten..??
doneer het bedrag maar aan de Grieken
De Koreaanse Slet | 16-07-15 | 14:47
Nou, ik weet er wel 1.... Israel, daar is nog zat nodig!
@CoJoNes | 16-07-15 | 14:56
Juist. Ik heb er geen spijt van, dat ik gedoneerd heb, ik heb gedoneerd toen de teller al op ruim 12000 euro stond, mijn donatie heb ik als protest beschouwd, tegen onrechtvaardigheid, want een agent die keurig zijn werk deed, verdient geen boete, maar vooral complimenten en respect.
@necrosis | 16-07-15 | 14:55
Je bent als Platinum Elite GS Reaguurder van harte welkom bij mij voor een "all-you-can-eat" BBQ. Dan zorg ik ook voor roze hamburgers.
Goede doel pliesie? Plørt dan ff een xlenveloppe met inhoud in de brievenbus van de agent - ja die uit Leerdam- om de geleden schade enigszins te verlichten.
@Bassanova | 16-07-15 | 15:43
Of een steuntje in de rug voor mensen die het echt zwaar hebben:
www.telegraaf.nl/binnenland/24272693/_...
Goed doel?! Oké, meer kogels aanschaffen voor de politie!
Hoeveel kogels kan je aanschaffen, voor 15000 euro?!
kan er niet minimaal een BBQ voor het getroffen korps worden georganiseerd? die goeie doelen verspillen over het algemeen een grandioos deel van het geld aan domme dingen, dan heb ik liever dat die agenten zich lekker volvreten van een deel ervan dan dat een of andere bobo een nieuwe auto koopt
Hulde...! Geld graag in de pot voor kanker onderzoek!
Wow, wat een opbrengst. Daarvoor kan hij die inbreker nog vier keer in zijn been schieten!
Pfff, voorwaardelijk, seriously...
Betaal dan maar een paar promotiemeisjes die handtekeningen gaan verzamelen voor het EU referendum.
@peterdh | 16-07-15 | 15:37
Ik heb het niet alleen over schenkbelasting.
Ik mag bijvoorbeeld geen auto kopen en contant betalen boven een bepaald bedrag.
Boven bedrag X is een contante betaling automatisch 'verdacht'.
Gisteren blij, door deze gang van zaken erg teleurgesteld.
Inderdaad.. heb geen geld gedoneerd voor een of ander goed doel.. Waar het over het algemeen toch niet bij de mensen terecht komt waar het moet komen..
Wel iets om over na te denken voordat het geld overgemaakt wordt..
Oepts verkeerde topic Joris.
-weggejorist-
@alwayslearning | 16-07-15 | 15:37
De politie mag geen geld aannemen! Staat toch duidelijk in het artikel???
Het liefst zie ik dat jullie voor 14.000 (of minder) een knokploeg inhuren om het geld bij de dief terug te gaan halen. Alternatieve goede doelen: leg gewoon een dikke anonieme envelop bij de diender op bureau/deurmat, de beloofde BBQ of maak maar een potje voor de toekomst.
Met alles anders ben ik niet op voorhand tevreden en heb ik het wellicht liever terug. Beetje anti-climax deze actie! Volgende keer moet ik me bedenken alvorens dubbel te betalen.
Nee kudt geen goed doel Gewoon potje aanmaken voor de volgende diender die zijn werk doet en dan meteen uitbetalen
Hoeft niet perse eerst een uitspraak van een rechtbank voor te zijn.
@necrosis | 16-07-15 | 15:05
Als je het over schenkbelasting hebt , geld dat alleen van bedragen boven de 2000 euro die van 1 persoon komen. Is hier niet aan de orde. Ik zou niet weten welke andere belasting hier geld. Er zal er vast wel 1 zijn, Nederland kennende.
www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect...
Kan het geld niet op de bank gehouden worden voor de volgende keer dat een rechter zo'n dwaas besluit neemt? Uit de woorden van het corps blijkt dat ze het betalen omdat de instructies voor wapengebruik niet goed zijn belicht in de trainingen, dus het moment dat dit is aangepast en het weer gebeurt zullen ze het niet komen ophoesten. Als GS dit geld zou beheren en gebruiken in soortgelijke gevallen (en die gaan er komen) hoeven onze dienders niet meer te vrezen voor een financiële strop als ze hun werk doen.
@Bad Karma | 16-07-15 | 15:33
Voor dat geld weet ik een nog veel beter doel:
Mijn salaris als part-time hulpklaas van Joris voor een half jaar.....
Ik vind het allemaal best, zolang dat goede doel maar niet institutioneel racistisch of verholen seksistisch is.
zoals gewoonlijk gaat het geld niet naar de plek waarvoor het gedoneert is. -1
-edit: zoals gewoonlijk kunnen de grootste zeikerds niet foutloos schrijven-
Mijn optie E) is: Het geld gaat de campangekas in voor het rond krijgen van het EuroReferendum....
peterdh | 16-07-15 | 15:30
Of naar de campangekas van de VVD of PvDA....
Olie op het vuur.
Wat ben ik toch dom. Tuurlijk moet dat geld naar een ander goed doel, ik riep dit gister al.
"Allereerst dient u zoveel mogelijk geld over te maken als u kunt naar: 'BadKarma financieringen.' Dat is het allerbelangrijkst. Onze aangesloten instituut "een gunboat 55 voor BadKarma" zal het financiële het beheer op zijn schouders nemen. Het uiterst zorgvuldig samengestelde management team zal gaan kijken hoe en waar ter wereld wij ons instrumentarium zullen gaan inzetten. De voorkeur gaat naar de (w)arme landen.
HotPotato | 16-07-15 | 15:25
Tja, die positieve draai hebben ze er eigenlijk al aan gegeven. 'Jullie centjes gaat niet naar waar je het voor gestort hebt, maar naar een goed doel! Jottum, ook leuk!'
Hmm nee, niet leuk. Maar we zien het wel weer
@Inferi0r | 16-07-15 | 15:27
Waar heb ik gemeld dat ik niets gedoneerd heb?
@De Koreaanse Slet | 16-07-15 | 14:47
Ik zou zeggen, Geenstijl.... Bouw even een poll met 1 open keuze te bepalen in de comments, en dan kijken we waar het schip strand...
Mijn optie E) is: Het geld gaat de campangekas in voor het rond krijgen van het EuroReferendum....
vanhetvarken | 16-07-15 | 15:27
Lijkt mij inderdaad wel zo netjes, gewoon het geld aan die vent overmaken.
Ik geef ook genoeg aan goede doelen van MIJN GADING, niet van jullie gading, ik wil niet dat mijn 50 euro naar 'een goed doel' gaat. Straks komt het bij de Palestijnen als je het rode kruis steunt bijvoorbeeld. Of bij 1 of ander ander raar goed doel waardoor er weer een gedeelte van een kogelvrije zwarte mercedes ML kan worden betaald in Sudan ofzo. GEEN GOED DOEL!! DIE AGENT KRIJGT MIJN 50 EURO, niemand anders.
Volgens Omroep Brabant was er eerst 15.000 euro toegezegd, nu dus al een stuk minder? Hoe kun je je geld terugkrijgen?
www.omroepbrabant.nl/?news/2328591253/...
Geenstijl moet maar eens goed na gaan denken. Het geld is gedoneerd voor die politieman gvd, aan hem overmaken dus, dat ie van zijn baas ook nog wat geld krijgt is meegenomen.
Hoezo mag die agent de zak met geld niet aannemen? Het is toch gewoon een gift?
Ik heb die 5 euro eigenlijk niet gedoneerd voor een goed doel, ik wilde die agent een hart onder de riem steken na zo vernederd te zijn door de rechter.
Hoop dat hij een iets kiest waar niet al het geld aan de strijkstok van de directeur blijft hangen.Heb het niet zo met die goede doelen en giro 555 uiteindelijk komt er maar weinig terecht bij het goede doel.
@necrosis | 16-07-15 | 14:55
Ik dacht dat u niets gedoneerd had? Dan uiteraard ook geen BBQ.
Goed doel? Wat dachten jullie ervan om eens wat geld in de GeenStijl infrastructuur en vooral de GS_plugin te steken?
Goed idee een goed doel. Al het geld naar Afrika! :D
Z800 | 16-07-15 | 15:21
GS gaat hier ongetwijfeld een grote mea culpa plaatsen en niet zo als onze regering er een postieve spin aan proberen te geven.
Ja toch ? verwacht niet minder.
@--sql error-- | 16-07-15 | 15:08
Dat bootje kost te weinig, die gebruiken asielzoekers om Australië mee te bereiken....
leijpeideaud | 16-07-15 | 15:13
Gleidend pad....
Is er een goede doel voor legaliseren van drugs? kunnen de popo's zich eindelijk ook bezig houden met echte boeven vangen.
Ik kom hier al heel wat jaartjes, nooit accountje gemaakt want dan ken ik mezelf. De hele dag plempsels maken en komt er nooit iets van werk terecht. Heerlijk blogje trouwens, lees met veel plezier altijd de comments en discussies.
Soms op het punt gestaan account te maken, nu gedaan omdat ik toch ff wat kwijt wil;
Gaat niet zozeer om het gestortte tientje, maar er komt een principe om de hoek kijken. Dat geld heb ik gestort omdat ik het te belachelijk voor woorden vond dat die man het uit eigen zak moest betalen. Vond het beetje ongeloofwaardig, maar aan de andere kant, in dit land kan alles tegenwoordig. Aangezien ik weinig aan 'goede' doelen geef, vond ik dit toch wel eentje om iets mee te doen. Nu lees je ineens dat het bureau dit gaat betalen. Gisteren was de politie vol lof over de actie. Je gaat me niet vertellen dat de politie (en Geenstijl zelf misschien ook wel) gisteren nog niet wist dat het bureau dit ging betalen. Hadden ze dat gisteren niet even kunnen melden, dan hadden er denk ik heel wat minder goedgezinde mensen zuurverdiende centjes overgemaakt voor de beste man. Ik geef geen geld om naar 'een nader te bepalen doel' over te maken.
Kortom, niet echt chique dit! Zo, en weer aan de arbeid, heb nog een tientje om in te halen
Toch een klein puntje van kritiek aan GS. Volgende keer iets beter onderzoeken wat de gevolgen zijn. Men had van tevoren kunnen weten wat de regels zijn. En u krijg je dus, terecht, reaguurders die niet hebben gestort voor een goed doel, maar waarvan de centen wel naar een goed doel gaan. En die het dar niet mee eens zijn.
@ CoJoNes | 16-07-15 | 14:56
Nix facepalm. Boete van 1500 is voorwaardelijk, 2300 schadevergoeding aan de dief niet.
Ik stem in ieder geval voor 2de hands Peugeot CC en een weekend Staphorst voor de bestolen man van gisteren.
@Engebert Hinckerdump | 16-07-15 | 15:05
Die ongewapende persoon was een inbreker die op de vlucht sloeg en weigerde te blijven staan toen de politie hem dat toeriep.
Even voor de goede orde: ik heb nooit een bevel gekregen om te blijven staan aangezien ik niets op mijn kerfstok heb, nooit heb ingebroken en gewoon meewerk als de politie mij staande houdt en om mijn papieren vraagt.
Mijn rijbewijs, APK en verzekering zijn in orde, ik drink niet als ik moet rijden en bij een controle ben ik meestal na vijf minuten weer onderweg.
Enne.... wat als die 'ongewapende persoon' even daarvoor JOUW huis overhoop gehaald heeft?
Nog steeds verontwaardigd?
Aftikken aan de agent. Goed doelen bestaan niet.
Los van alles heeft een groot deel van ons wel laten zien dat we achter de Hermandad staan. Die symboliek moet toch een klap in het gezicht zijn van degenen die de agent in kwestie het liefst met pek en veren hadden zien vertrekken. Voor alle andere agenten en mede de KLPD hartverwarmend dat buiten reaguren de geenstijlders de kloten hebben om ook nog wat te doen: de beurs te trekken
Ongetwijfeld dat er een prima goed doel met het geld uit de voeten kan.
Met belastinggeld doen ze onvrijwillig dingen waar ik het niet mee eens ben, heb ik nu vrijwillig gedoneerd voor iets waar ik het niet mee eens ben... Mijn hemel !!
Principieel wringt dit wel een beetje.. je geeft voor doel A en het gaat naar doel B. Waarmee ik niet op voorhand wil zeggen dat doel B geen goede bestemming kan zijn. Hoop dat het direct ten goede komt van politiemensen op straat ipv randzaken / algemene goede doelen (en hun strijkstok).
Het ontgaat me ook even waarom er nog gedoneerd wordt nadat het boete bedrag + bbq allang binnen zijn. Het geeft een beetje een serious request gevoel, snel geven allemaal.. het komt vast wel ergens goed terecht.
Maar daar heb ik niet voor gedoneerd !
Ik heb een donatie gedaan om een schadevergoeding mee te betalen, niet een mee goed doel te steunen!
Goede doelen doen mij denken aan Serious Request, en dat veroorzaakt jeuk.
Doe dan maar wat Mark_D_NL | 16-07-15 | 15:00 zegt.
Goed doel: Stichting "Maand bahama's voor getroffen agenten door D66 rechters"
En GS, dit is echt een deuk op jullie blazoen als jullie hier in meegaan.
@Elmauro | 16-07-15 | 15:05
Oh shit je hebt gelijk.
t=d, ik was een beetje boos. Zen momentje weer gevonden, 1.2.3...
@Nilfisk | 16-07-15 | 15:03
Nee, als hij weer gaat schieten en zijn schieten is niet te rechtvaardigen. Dan moet hij betalen.
wat zou zo'n bootje kosten ? content5.video.news.com.au/NDM_-_news....
"Al eerder was gebleken dat een specifiek deel binnen de training over het gebruik van het vuurwapen, onvoldoende duidelijkheid gaf over de bevoegdheden van politiemensen in een situatie als deze. Deze instructie werd al kort na het betreffende schietincident aangepast."
.
.
Echt sorry hoor, maar wie neemt hier weer de schult op zich ?????????
F**** UP.
Ik doneer nooit meer.
Ik stem om een fonds te openen.
We noemen het de "Schiet gerust, geld genoeg." fonds.
Ja, dames en heren --- money talks. We zouden eens wat vaker moeten realiseren dat 't geld waar de boven-ons-gestelden zo vrijelijk over plegen te beslissen toevallig wel *ons* geld is.
@CoJoNes | 16-07-15 | 14:56
De boete domoor, niet de schadevergoeding, die moet wel gewoon betaald worden.
Oké, dat geld kan nu maar één kant op: de kustwacht van Libië. Voor een mooie boot om dobbernegers retour te sturen naar Libië en om achter de mensensmokkelaars aan te gaan!
Zal de Plietie ook blij mee zijn!
@Botte Hork | 16-07-15 | 15:00
Je kan geen ruim 14K cash aftikken zonder dat de belastingdienst even komt kijken of alles wel volgens de spelregels verloopt.
Dat wil zeggen: je mag aftikken zoveel als je wilt, maar de ontvanger mag het gaan uitleggen (en de naheffing betalen).
Mooie actie, Geen -spatie- Stijl!
Dus een agent gaat zijn boekje te buiten door een ongewapend persoon neer te knallen, moet daarvoor een schadevergoeding betalen, de korpsleiding besluit niet de agent zelf maar de belastingbetaler daarvoor op te laten draaien en jullie vinden het nodig hier een inzamelingsactie voor te beginnen? Jullie moesten je doodschamen.
Dit is nou een reden waarom ik aan dit soort dingen niets geef.
En het goede doel is: meer flitsapparatuur op de snelwegen!
Voorwaardelijke schadevergoeding juist ja. Moet die betaald worden als hij die vent nog een keer in zijn poot schiet ofzo?
Dat een agent geen geld mag aannemen is ook wel logisch, dat maakt hem chantabel. Goed dat deze agent het niet zelf hoeft te betalen, dat wel. En ik ben benieuwd naar het goede doel. Als het bekend is, graag een referendum dan zodat de donateurs een Nai of een Oxi kunnen geven. Als er meer Oxi's zijn dan moet de politie een ander doel kiezen. En daarna weer een referendum.
.
Wie is er voor dit voorstel? U kunt u keuze maken op .... ;)
@Bad Karma | 16-07-15 | 15:01
En met ons alle naar de hoere!
"Het gekozen doel maken we binnenkort bekend."
Ik wil verdomme een barbecue zien. Wat nou herkozen doel. Daar gaan we goedverdomme weer. Ik heb weer eens geld gegeven. Het komt dan ook nooit, echt nooit, op de plaats van bestemming. Wat is dat nou toch altijd. Kunnen jullie nou niet eens een fucking barbecue organiseren? Een of andere kut in een derde wereldland krijgt straks een spiegeltje of zo. Een nieuw klimrek voor Jantje Beton eh, Roos, waarbij tachtig procent opgaat aan 'administratiekosten.' Rot toch een eind op.
1. Een barbecue
2. Een miniatuur politieauto
3. Een krat bier
4. Een bob sleutelhanger
Hou je verdomme aan je afspraak of ongezien de tyfus!
@kapotte_stofzuiger | 16-07-15 | 14:57
Ik bedoelde natuurlijk bronwater.....
Gewoon cash aftikken aan die agent. Omdat het kan. De typhus voor de belastingdienst.
Het lijkt mij eigenlijk wel goed om de reaguudrers mee te laten beslissen welk goed doel het wordt.
--
Het idee was dat de agent dit kreeg om zijn boete te betalen. Nu dit niet gebeurt mogen de reaguurders toch wel iets van inspraak hebben lijkt mij.
--
Maak met de agent een lijstje van goede doele en maak een simpele poll...
Voor hetzelfde bedrag kunnen jullie die agent alsnog op een welverdiende vakantie sturen.
Het overige bedrag kun je bewaren in een potje voor toekomstige zaken.
Wie weet heeft iemand binnenkort hulp nodig omdat hij/zij weer een croissantje in de metro heeft gegeten.
Fuck me.. hebben we 2x afgerekend
-weggejorist-
@necrosis | 16-07-15 | 14:55
Premium-reaguurders hebben een hekel aan tokkie "all-you-can..."-concepten.
@CoJoNes | 16-07-15 | 14:56
Geen facepalm. Het gaat hier om principes.
"De opgelegde boete is voorwaardelijk en hoeft concreet niet te worden betaald."
*facepalm*
Misschien kan GeenStijl voor dat geld een BBQ organiseren voor de Premium reaguurders, inclusief all-you-can-drink.
*wachten doet op uitnodiging*
stop het maar in het potje voor wanneer jullie de politiek in gaan. Het is hard nodig.
stop al die money in een Geenstijl-ToTheRescue fonds. Met de huidige d666 rechters zullen er nog talloze van dit soort zaken komen..
-weggejorist-
Goed doel suggestie:
Langere wapenstokken in alle grote steden.
Honkbalknuppels uitdelen aan bewoners van inbraakgevoelige gebieden, lijkt mij een prima goed doel.
-weggejorist-
Oh wat zullen we weer genieten van de tranen van de pathologisch altruïstische linkse gutmensch die in de media gelaten zullen worden omdat ze zullen beweren dat hiermee weer een "volledig verkeerd signaal aan de politie" wordt afgegeven.
Goede actie GeenStijl, en laat die bashers met hun opiniestukken maar weer komen!
Geef het geld aan het Fonds voor Gefrustreerde Jopers (FGJ). Die kunnen dat geld hard gebruiken.
Een goed doel, nieuwe Jetski's voor bureau Veghel. Nice!
@thefonz | 16-07-15 | 14:49
Zo te lezen is de werkgever verantwoordelijk voor de boete omdat de instructie niet duidelijk was. Dus verwijtbaarheid valt dan weg. Maar goed, zoals altijd als je in Nederland aan gulheid doet. Je betaalt dubbel.
1x uit eigen zak en 1x indirect via de belastingen.
Ik vond het al raar dat de man het persoonlijk moest betalen. Maar dit is ook een nette oplossing. Blijft jammer dat je de mensen niet mag belonen.
Was er geen tussenoplossing mogelijk? Bijvoorbeeld het doneren van nieuwe lockers voor het station? Geloof dat Geenstijl daar nog wel een adresje voor had ;)
Als de werkgever de boete betaalt kan dat worden gezien als inkomsten waarover belasting betaald dient te worden.
14.221 euro en ik reaguur vandaag niet meer, als dat geen goed doel is?
Nee alle gekheid op een stokje, welk goed doel?
Slachtofferhulp?
Potje maken voor schrijnende zaken in de toekomst?
IJsjes voor de Shariapolitie?
Fijn om te weten dat alle andere belastingbetalers ook een soort van solidair zijn.
Mensen van Joop.nl ook hartelijk bedankt voor jullie gulle giften!
Mega facepalm voor de rechterlijke d666 macht. Hulde.
Dus eigenlijk hebben alle donateurs nu dubbel betaald?
"Bij Geen Stijl is door de politie uit naam van de medewerker de wens kenbaar gemaakt om het ingezamelde geldbedrag, dat ondertussen flink is opgelopen, aan een goed doel te doneren."
Nou welk goed doel heren.
De politie betaalt dus de belastingbetaler betaalt. Het zou dus logisch zijn als het verzamelde bedrag overgemaakt wordt naar de fiscus.
In de eerste plaats omdat niet hij, maar de Nationale Politie de opgelegde schadevergoeding aan de inbreker betaalt.
.
______
Dus uit onze beurs!!
REAGEER OOK