Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Het Eerste Echte Debat over de MH17 Doofpot

298 doden, 280 dagen en 177 GeenStijl-topics na de aanslag van 17 juli 2014 is de dag eindelijk aangebroken dat Rutte II zich moet verantwoorden voor haar schimmige behandeling van de politieke waarheid rond MH17. Eindelijk uit het achterafzaaltje en in de plenaire zaal van onze volksvertegenwoordiging (maar helaas nog steeds op een achterafuurtje). Het debat zal gaan over de weigering van het kabinet om briefings openbaar te maken. Over het verdoezelen van bij de overheid bekende kennis. Over het staatsgeheim verklaren van doodnormale rapportages. Over het afwijzen, uitstellen en/of met de zwarte middelvingerstift bewerken van Wob-verzoeken. Over de korte lijntjes tussen de VVD en de OVV. Over de dubieuze rollen van Peppi Ten Broeke en Kokki Servaes. Over de leugens van MinJus Opa Ivo/Kasteelheer Ard. Over de arrogantie van MinBuZa Timmerfrans/Koenderberts. En over het cynische opportunisme van MinPres Mark Rutte, die al 9 maanden lang voor de camera's over een onderste steen praat die hij achter de coulissen in de overheidsdoofpot verborgen houdt, als ware MH17 Haagse business as usual - gelijk een falend ICT-project, een mislukte hogesnelheidslijn of een corrupte woningmarkt. Zullen er vanavond ineens wél waarheden boven water komen? Onwaarschijnlijk. Rutte is er sowieso niet, want die vindt de Middellandse Zee en de Griekse crisis belangrijker, zegt Han ten Broeke hierboven tegen GSTV. Maar we zullen leugens aan het werk zien onder het felle kunstlicht van de plenaire zaal, zodat we weten hoe de worsten gemaakt worden. Dus stoelleuning recht. Riemen vast. Klaptafeltjes omhoog. Het wordt een lelijke vlucht naar voren. Sprekerslijst hier, tweets daar, livestream op Luchtbrug24 of bij RTL Air Traffic. Tower control, this is Golf Sierra 178. All clear and ready for take-off on runway 17.
Instant Update: De Kiev Briefing, die pas op 15 januari naar de OVV ging, kwam niet alleen pas bij de OVV terecht nadat er in de media over bericht was, de OVV moest er zelf om vragen bij de regering. Dat begint goed...
Update 21u28: Koenders beweert letterlijk dat de OVV pas documenten krijgt wanneer ze zélf om relevante informatie vragen. Maar OVV wist niet dat de door het kabinet geheim gehouden Kiev Briefing bestond, totdat er in januari in de media over bericht werd. Koenders: “De OVV vraagt, en wij draaien.” Maar je KAN dus geen documenten vragen, als je niet weet dat ze überhaupt BESTAAN. Koenders staat dus een heel doorzichtige leugen op te hangen, en legt bovendien de schuld bij de OVV. Alle partijen (minus PvdA) bij de interruptiemicrofoon. Omtzigt: “Deze memo had in de eerste weken van het onderzoek op het bureau van de OVV gelegd moeten worden.” Bontes: "De OVV kan niet weten wat de minister in zijn bureaula heeft liggen. Ze kunnen niet weten wat ze niet weten."
Update 21u58: Van der Steur gooit gewaardeerd forensisch specialist Maat (deed ook o.a. Tripoli) nu voor de bus, omdat het een handige bliksemafleider is om achter weg te kruipen - maar wel totaal irrelevant met betrekking tot het kabinetshandelen (waar dit debat wél over dient te gaan). En verder: Maat wordt dus gejorist, terwijl Timmerfrans promotie maakte ondanks een vergelijkbare blunder bij Pauw over zuurstofmaskers.
Update 23u25: HET KABINET IS GEVALLEN! Ohnee wacht. Alleen het katheder is gecrasht. Hilariteit alom. CDTpLiTW4AEj_B4.jpg Update 00u50: Netto resultaat: 1 gebroken katheder, 1 ervaren patholoog geslachtofferd zodat Ard van der Steur zich achter hem kon verstoppen en 1 volhardende leugen van MinBuZa Koenders om documenten achter te houden. ANP: Fucking tikgeiten.

Reaguursels

Inloggen

je ziet aan `t einde die twee dames al op staan alsof `t een terrasje was.
en zoveel inhoud had `t ook.
`t was gewoon een schinvertoning omdat `t volk `t wilde.
tja, helaas had `t geen echte inhoud en weer geld weg gegooit.

iets | 24-04-15 | 19:01

was niks echts aan en als je dat een debat moet noemen..

iets | 24-04-15 | 19:00

Waarom mag iets staatsgeheim verklaard worden? En waarom mogen sommige stukjes tekst met een viltstift doorgestreept worden? Ik sprak net Alberto Stegeman en hij reageerde met: "Dat dìt kan in Nederland. Tot volgende week". P.s. Omtzigt is een held

CrapoTheGreat | 24-04-15 | 13:17

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 01:04
Hehe. +3

Driewerf Hoezee | 24-04-15 | 11:51

deze coalitie is een hele enge bende geworden leugens bedrog achterkamertjes verzwijgen verhullen staatsgeheim ga zo maar door , de coalitie heeft zeer veel te verbergen van wie moet dit welk belang heeft wie daarbij waarom schoffeert de coalitie de nabestaanden , ik wordt kotsmisselijk van deze achterbakse coalitie .

rukkieduck | 24-04-15 | 09:31

Liegen is de Kamer zo'n gemeengoed geworden, dat niemand meer raar opkijkt als dat gebeurt. Zolang je geen motie van wantrouwen aan je broek krijgt kan je daar mee doorgaan en mee wegkomen. Waarom zit een Kamervoorzitter daar eigenlijk? Enkel om de vergadering in goede banen te leiden? daar zou toch ook een voorbeeldfunctie van uit moeten gaan, die hen wijst op hun plichten. Hou je je hier niet aan, dan hop, de Kamer uit. Zo moeilijk kan dit toch niet zijn? Of kan dat weer niet omdat die functie word vervuld door een partijgenoot, dus wederom belangenverstrengeling etc. Rare wereld.

Betweetert | 24-04-15 | 09:24

Ik ben eruit. Bindt die onderste steen maar aan de enkels van Kabinet en Kamer en pleur 'm in de Marianetrog.
.
De minachting naar volk, slachtoffers, en nabestaanden druipt er vanaf.
.
Minderwaardige politici. Allemaal.

Parel van het Zuiden | 24-04-15 | 08:50

Verantwoordelijkheid NEEM je. Dan verdien je het om in de Kamer te zitten. Wat nu gebeurt is beschamend tot op het bot. Een regelrechte mep in de face van de nabestaanden. Je kind of familielid zal maar het slachtoffer zijn dit downplay spel, waarbij niemand opstaat en zegt; "dit hebben we verkeerd gedaan, mea culpa, hoe kunnen we het leed nog enigszins verzachten? ". In plaats hiervan roepen de verantwoordelijken; ich hab es nicht gewust. De onderste steen blijft waar ie ligt, in de Ukraine. Ergens in een maisveld, uit het zicht van iedereen. Want als we er lang genoeg over praten vergeten we het wel een keer. Welnu overheid, jullie leugens en bedrog hebben een dikke grens overschreden. Opdat wij niet vergeten hoe het volk een loer word gedraaid, hoop ik dat GS zijn tanden hierin blijft zetten, zodat we transparant krijgen hoe dat zootje beschimmelde draaikonten in Den Haag te werk gaat. De revolte komt vanzelf.

Betweetert | 24-04-15 | 08:36

zegt die keutel nou dat Ruttos naar Brussel is omdat er belangrijke dingen te bespreken zijn, zoals de ramp op de middenlandse zee. Dat is toch een boot gelukszoekers die zijn verdronken? Is dat belangrijker dan belasting betalende Nederlanders die vermoord zijn?

Everybody dies | 24-04-15 | 08:27

Het valt me op dat belangrijke debatten altijd vlak voor een vakantie worden gehouden. Alle partijen kijken uit naar vakantie, hebben geen zin in een breuk en door werken id vakantie en gaan daarom niet voluit id aanval!
Hier wordt schandalige politiek bedreven over de ruggen van 300 slachtoffers en vele nabestaanden.

Koenders verslikt steeds in zijn eigen leugens en zijn arrogante rotkop staat me niet aan! Er deugt niks aan die vent.
Dat Van der Steur keihard professor Maat laat vallen, omdat hij zgn. tijdens een bijeenkomst fotos laten zien, die ook op internet te zien waren via buitenlandse nieuwszenders wijst er duidelijk dat Maat bij het rechte eind had. Maat moest niet gedumpt worden vanwege foto's maar vanwege details die wijzen op een raketexplosie en dat mogelijk mensen dit bewust hebben meegemaakt! Maar dan 9maanden heeft dit Kabinet zitten liegen en toch blijven ze zitten. Professor Maat die de waarheid vertelt wordt de zondebok. In die koppen van politici zitten toch een hoop dingen los.

MRF2739 | 24-04-15 | 08:23

Er is gewoon iets heel erg mis met je als je de politiek ingaat. Misselijkmakend gewoon dit circus.

Tripps | 24-04-15 | 07:43

Dit kronkeldebat en het pluchezitzolekkerBBBdebat bewijzen het weer....dit volk krijgt wat het verdient.
Blijven iedere keer weer stemmen op leugenaars met hun loze beloftes, die vervolgens hun eigen gang gaan. Steeds maar weer.
Hebben ze in Engeland ook last van.
Condell legt het haarfijn uit.
www.youtube.com/watch?v=okLAfn_QOSI
Pat for president!

Schietmijmaarlek | 24-04-15 | 03:25

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 00:46
Waar ik Cruyff schreef moet Robben staan. Stop de tijd.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 01:14

Blijf ik achter met een gevoel van een kater, ondanks heren als Omtzigt en Bontes. Ik denk dat ik maar een borrel ga pakken.

G-Klasse | 24-04-15 | 01:09

Krantenkop morgen: Kabinet sloopt vak-K.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 01:08

De vergadering is gesloten.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 01:06

@G-Klasse | 24-04-15 | 01:01
Dat is zeker zo :-)

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 01:05

@Driewerf Hoezee | 24-04-15 | 00:59
Truste (x3).

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 01:04

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 00:57
Helemaal mee eens. Maar deze Minerviaan lult wel wat sneller als zijn voorganger. Scheelt ons uren slaap;-)

G-Klasse | 24-04-15 | 01:01

@Mark_D_NL | 24-04-15 | 00:53
Aan het begin van zijn inbreng (1e termijn) veinste hij nog min of meer persoonlijke betrokkenheid.

Wolveshead | 24-04-15 | 01:00

Ik ga dromen over een parlementaire enquete naar deze nationale schandvlek. Houdoe!

Driewerf Hoezee | 24-04-15 | 00:59

@G-Klasse | 24-04-15 | 00:47
Daar was inderdaad veel meer aanleiding toe. Dat is dus ook gebeurd, want Brussel is voor een Eurofiel als Timmermans een straf. Goddank dat de kopstukken van de PVDA allemaal een beetje goed terecht zijn gekomen, dat geeft ze alle mogelijkheden om de door hen beleden humaniteit en medemenselijkheid volledig te benutten. Hetgeen we nu ook dagelijks vernemen in alle dagbladen en PVDA websites etc. Oh nee... Zelfs Supermatthijs heeft nog niet 1 uitgeprocedeerde opgehaald om volledig te verzorgen en BBB te bieden.

Wolveshead | 24-04-15 | 00:58

@G-Klasse | 24-04-15 | 00:47
Zeker. Dat laat onverlet is dat Steur een oen is.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 00:57

Zit van der Steur nu met droge ogen te beweren dat het kabinet niet wist dat "de memo" relevant kon zijn?

LimbabweFC | 24-04-15 | 00:53

@Wolveshead | 24-04-15 | 00:48
Voor Steur is het een dossier.

Mark_D_NL | 24-04-15 | 00:53

Bijzonder om v.d. Steur zo monter te zien spreken over resten van stoffelijke overschotten die gerepatrieerd gaan worden. Klinkt ineens niet meer als de man die begin van de avond beweerde dat zijn (goede?) bekende onder de slachtoffers zou zijn. Tenzij je heel monter kunt zijn over de mogelijkheid dat stoffelijke resten van een dierbare weer retour komen natuurlijk. Opgelucht ja, monter? Ik vraag het u af...

Wolveshead | 24-04-15 | 00:48

@Wolveshead @ Lewis Lewinsky
Met dezelfde redenen had men destijds Timmerfrans na zijn optreden bij Pauw ook moeten wegjorissen.

G-Klasse | 24-04-15 | 00:47

@Wolveshead | 24-04-15 | 00:43
LOL.

Maar de sukkel is nu wel een goede kracht kwijt.

Alsof je Cruyff uit het Nederlands elftal gooit omdat hij foto's van schijnbewegingen heeft laten zien.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 00:46

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 00:40
Daadkracht voor de buhne. Een buhne die overigens zo matig bezet is dat eenzame opsluiting daarmee vergeleken maar een drukke bedoening is.

Wolveshead | 24-04-15 | 00:43

@Wolveshead | 24-04-15 | 00:38
Stompzinnig van Steur om professor Maat eruit te gooien.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 00:40

Oh, da's fijn. Die Jodokus van de PVDA kielhaalt nog even de forensisch expert die mogelijk een misstap heeft gemaakt terwijl hij tegelijkertijd de forensisch experts die nog actief zijn een veer diep in de reet steekt (terecht!). Daarbij gaat hij er maar even aan voorbij dat het object van zijn aversie tot gister nog deel uitmaakte van de club die hij nu zo op het schild hijst, maar waarvan hij nog nooit het werk van nabij heeft aanschouwd.
Misselijke eikel, die Servaes.

Wolveshead | 24-04-15 | 00:38

Plaspauze in de kamer.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 00:34

Laatste wapen feit van Bontes.

Mark_D_NL | 24-04-15 | 00:28

Ah, Bontes komt tot de kern, door velen een beetje schamper bekeken want niet zo welbespraakt wellicht, maar wel volledig tot de kern van waar dit debat over zou moeten gaan. Zoals verwacht gaat het antwoord niet komen vandaag.

Wolveshead | 24-04-15 | 00:23

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 00:22
Yep. Luid en duidelijk.

Lafayette | 24-04-15 | 00:23

Tragedie? Kudt-VVD'er.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 00:22

Goed zo, Bontes!

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 00:22

Regelmatig krijg je het idee dat ze denken Mhahahahah17.

Mark_D_NL | 24-04-15 | 00:15

Zonder protocol "neergeschoten vliegtuigen in vredestijd
" gaat het niet lukken om deze situatie op te lossen.
Nederlandse autoriteiten kunnen geen problemen meeroplossen zonder protocollen.
Zelfs een aangespoelde walvis heeft een protocol nodig om adequaat te kunnen reageren.

Jan Dribbel | 24-04-15 | 00:09

@Supermatthijs | 24-04-15 | 00:00
Fijn dat jij al onomstotelijk bewijs hebt t.a.v. de daders. Kun je dat dan niet op z'n minst delen met de OVV en het OM? Van deze regering (waaronder de club waar jij zo hartstochtelijk fan van bent) hoeft men daar namelijk geen enkele informatie te verwachten.

Wolveshead | 24-04-15 | 00:06

Omtzigt heeft gelijk. Art 26 lid 2
In spoedeisende gevallen wordt informatie op de meest passende en snelle wijze verstrekt en zo nodig beperkt tot vitale informatie, met dien verstande dat de volledige informatie zo spoedig mogelijk wordt nagezonden.
wetten.overheid.nl/BWBR0017939/geldigh...

bij gelegenheid | 24-04-15 | 00:03

Wil de technische dienst even langskomen? Ik ben van mijn stoel gevallen. Oefenen met een website, unglaublich!
Waarom geen reconstructie met een papieren vliegtuig? Wat een onvermogen.

LimbabweFC | 24-04-15 | 00:03

Kijk...Pietertje noemt het beestje gewoon bij zijn naam....een aanslag!
En dat was het. Niets meer en niets minder.

Schietmijmaarlek | 24-04-15 | 00:00

@Wolveshead | 23-04-15 | 23:53

Ik kan die zaken wel los van elkaar zien. In het onderzoek kunnen ze (Oekraïne) hun nut hebben lijkt me. Maar ze hadden wel degelijk een vliegverbod in moeten stellen. Verder zeg ik concentreren op de daders. De mannen van Poetin dus. En de EU wil niet echt luisteren naar mij helaas. Nu slapen, morgen nog dagje werken en dan LANG weekend.

Supermatthijs | 24-04-15 | 00:00

Omtzigt natuurlijk :-)

Lafayette | 23-04-15 | 23:59

Omzicht wat ben je een licht in die duistere Kamer.
Het is inderdaad een aanslag.

Lafayette | 23-04-15 | 23:58

Ongelovelijk:
Mark Rutte
Bert Koenders
Frans Timmermans
Dat jullie alle 3 geen vorm van geweten hebben en maar doorgaan met liegen en bedriegen, het onderzoek tegenwerken. Zijn jullie dan echt zo laf dat je jezelf niet meer recht in de spiegel kunnen aankijken of zit jullie ego in de weg? Er is werkelijk alles aangedaan om alles te verbergen (waarom?), verdraaien en niet volledig te zijn bij beantwoording.

Beroep = Boerenlul | 23-04-15 | 23:57

Oefenen met een website. Dat is de oplossing tegen dit "Incident". Niets concreets: Geen commitment om te gaan delen als Nederland. We wachten het onderzoek van de onderzoeksraad af en gaan ons dan beraden. Oja, en als het gaat om de veiligheid van het luchtruim in Kenia en Libië? Geen idee! Dat moet juist op die website komen.

Jérôme kan Vlaveren | 23-04-15 | 23:57

@Supermatthijs | 23-04-15 | 23:47
Mooi om te vernemen dat jij dus in elk geval, met mij, van mening bent dat wij die boeven in Oekraïne in elk geval geen enkele steun zouden moeten verlenen en dat zij ook geen enkele rol in dit onderzoek zouden mogen spelen.
Harde sancties zouden op zijn plaats zijn voor elke betrokkene in dit dossier, overtuig daar nu eens de EU etc. van.

Wolveshead | 23-04-15 | 23:53

De chemische componenten van een afgeschoten Buk of de kogelinslagen van een Oekraïense straaljager zijn gegarandeerd te achterhalen uit het vliegtuigwrak ( bomexplosie in een vliegtuig is ook te achterhalen, zie verleden inzake terrorisme). De vraag is waarom word de schuldige zo geheimzinnig buiten schot gehouden? En nu on topic: de Hilariteit in dit Mh17 debat waar de meeste nabestaanden naar kijken is zeer respectvol (NIET!!).

Dr. Frambozenjam | 23-04-15 | 23:53

Ze weet niet bij welk ministerie verantwoordelijk is voor de inlichtingendiensten en het n.. ehm.. informatiestromen .. tv. Maar wel dat alles in orde is, qua informatie delen tussen ministeries.

Jérôme kan Vlaveren | 23-04-15 | 23:52

Van der Steur kent mensen die dood zijn gegaan aan spreekgestoeltes.

Dhr. de Wit | 23-04-15 | 23:52

Kom op Geenstijl, hakken op die Koenderss! Het uitgegeven ANP bericht berust niet op de waarheid!

LimbabweFC | 23-04-15 | 23:52

@Wolveshead | 23-04-15 | 23:45

Ja, in ieder geval niet allemaal de verantwoordelijken hier blijven zoeken. Maar de russen schoten uiteindelijk, niet Oekraïne.

Supermatthijs | 23-04-15 | 23:47

@Supermatthijs | 23-04-15 | 23:37
Dus sancties t.a.v. Oekraïne zouden ook volledig op zijn plaats zij wat jou betreft?

Wolveshead | 23-04-15 | 23:45

Kon het spreekgestoelte de leugens niet meer dragen?

ElMatadero | 23-04-15 | 23:43

Met alle respect: om nou een docent op non actief te zetten omdat hij foto's heeft laten zien van slachtoffers? Hij was is goed, dus zijn kennis moet gedeeld worden. Pijlen op de verkeerde gericht...

Kris | 23-04-15 | 23:43

Nou voor mij is de uitkomst van deze poppenkast al duidelijk; die onderste steen is aan gruzelementen geslagen, verpulverd en uitgestrooid over zee.

WillemRuis | 23-04-15 | 23:42

Debat, debat. Oeverloos gezeur is wat ik hoor.

Lewis Lewinsky | 23-04-15 | 23:41

Bijzonder om een stas zo verveeld haar "antwoorden" te zien afdraaien in een dergelijk dossier. Mag ik aannemen dat zij niet aanwezig is bij de aanstaande nationale herdenking omtrent dit "incident", aangezien dit mogelijk voor haar ook maar een saaie aangelegenheid zal zijn?

Wolveshead | 23-04-15 | 23:41

@bij gelegenheid | 23-04-15 | 23:35

Eens. De verantwoordelijkheid lag ook naar mijn bescheiden mening bij Oekraïne en nergens anders.

Supermatthijs | 23-04-15 | 23:37

Ik lees poetin poetin , als de halve zolen van een regering VOOR de tijd had ingegrepen dan waren er velen levens en heel heel heel veel leed gespaard nu zijn door laksheid van deze regering gewoon te veel doden gevalen en elk een is er een te veel......DE REGERING TREFT SCHULD , had men de waarschuwing voor kennis aangenomen dan was de buk raket niet eens afgevuurd

witchmaster | 23-04-15 | 23:36

zelfs het meubilair is het zat daar in Den Haag, dat wil toch wel wat zeggen ;-)

Reifersnijfel | 23-04-15 | 23:35

@Supermatthijs | 23-04-15 | 23:30 U las wellicht al mee met de link die ik al eerder inbracht. Het volgende zal u dan ook niet zijn ontgaan. [.]De hoofdschuldige, nog afgezien van wie de raket afschoot, blijft de Oekraïense regering voor het aanbieden van onveilig luchtruim. Zo luidt een andere stelling van vrijwel alle luchtvaartdeskundigen.[.] www.luchtvaartnieuws.nl/columns/column...

bij gelegenheid | 23-04-15 | 23:35

Mansveld hing dan ook behoorlijk lamlendig over dat spreekding. Kan je nagaan wat voor brokken ze maakt als ze een dag op haar ministerie is.

Lafayette | 23-04-15 | 23:34

Gelukkig wordt de veiligheid in de kamer wel gewaarborgd. Man man man...
Laat de grappen over 'vallen' maar komen.

MistrX | 23-04-15 | 23:31

Mansveld met de M van Mislukkeling.

Banno22 | 23-04-15 | 23:30

@bij gelegenheid | 23-04-15 | 23:25

Yep, ben redelijk consequent in mijn uitspraken.

Supermatthijs | 23-04-15 | 23:30

Vergadering geschorst. Voor de veiligheid. "Ik denk toch dat het voor iedereen veiliger is als u uw betoog vervolgd ergens anders dan uw huidige spreekgestoelte.". Nu wordt de vergadering nog een keer geschorst, omdat natuurlijk haar microfoon niet werkt. Echt weer die voorzitter ook... schijnheiligveiligheid.

Jérôme kan Vlaveren | 23-04-15 | 23:30

Ach...de spreekstoel is gevallen.
Nu het kabinet nog.

Schietmijmaarlek | 23-04-15 | 23:29

Meneer Prakke heeft het spreekgestoelte gesloopt.

Lewis Lewinsky | 23-04-15 | 23:28

Ik dacht dat iemand de poten onder Mansveld wegzaagde.
Maar helaas het was het meubel.
Test, test, testikel.............

Banno22 | 23-04-15 | 23:28

Vergadering geschorst wegens instortingsgevaar.

Lewis Lewinsky | 23-04-15 | 23:28

@Lafayette | 23-04-15 | 22:10
Mooi gezegd: killer kan het niet. In de eerst weken na de ramp voelde ik nog een soort 'nationale eenheidswil' om de boel op te gaan lossen, dat werd aangevoerd door de regering die krachtig sprak (mensen terug, onderste steen etc). Maar nu is er niks meer van over. En de motie van wantrouwen laat ook op zich wachten... Ach, die haalt het toch niet.

Driewerf Hoezee | 23-04-15 | 23:27

Divine intervention!

Lafayette | 23-04-15 | 23:27

Belastinggeld in actie; het sprekersgestoelte dondert in elkaar....

starbuck280 | 23-04-15 | 23:27

@Graaf van Egmont | 23-04-15 | 22:35
Correct. En de vraag waar dit hele debat eigenlijk over gaat blijft onbeantwoord.
Dat feit verbaast mij geenszins. Wat mij wel verbaast is de matte toon waarop dit debat door de oppositie gevoerd wordt, met name door bv. Omtzigt. De felheid waarmee in de media de regering is aangevallen op dit dossier staat in geen verhouding met het schouwspel dat zich nu in de Kamer ontvouwt. In mijn beleving kan een dergelijk scenario zich pas voordoen als vanuit vak K volledig adequaat wordt geargumenteerd en beantwoord. Nu dat niet het geval is ontgaat mij die reden voor matheid volledig.

Wolveshead | 23-04-15 | 23:27

Servaas en Sjoerdsma, het blijft lastig, voorzitter.

Banno22 | 23-04-15 | 23:25

Supermatthijs | 23-04-15 | 23:20 Oké. Zo ken ik u weer. #ikwasinharen

bij gelegenheid | 23-04-15 | 23:25

@bij gelegenheid | 23-04-15
Om vervolgens glashard te stellen dat de informatiestromen volkomen transparant zijn...

Lafayette | 23-04-15 | 23:24

Zo, Dus Mansveld ziet graag een discussieanalyse in een werkgroeptaskforce via een website met aanbevelingen voor zich. Doinkdoink...

bij gelegenheid | 23-04-15 | 23:23

Muts Mansfield geeft een urenlange uitleg over luchtvaart organisaties, waar de relevantie m.b.t het 'incident' volledig in verzuipt.
Wat dit voor een zin heeft is mij volstrekt onduidelijk.

Nogmaals blijkt dat er meer organisaties zijn dan mensen met gezond verstand.

Deze vrouw blijft wel zo onvoldoende presteren in haar functie dat ik het niet meer kan aanzien.

Banno22 | 23-04-15 | 23:20

@bij gelegenheid | 23-04-15 | 23:16

De russen zijn schuldig. Die rebellen konden dat ding helemaal niet zelf afvuren. Daar hadden ze hulp voor nodig. Het was vast niet de bedoeling. Maar water is nat en 1 en 1 nog steeds 2. Dat gezeik nu allemaal. Poetin heeft heel wat uit te leggen. Niemand anders!

Supermatthijs | 23-04-15 | 23:20

Het rare is dat, terwijl ik Mansveld hoor praten, het gevoel me bekruipt dat daar gebakken lucht met een of ander romig sausje word geserveert.

starbuck280 | 23-04-15 | 23:20

Olijke kerel met dat witte haar en dat oorbelletje. Wie is hij?

Lewis Lewinsky | 23-04-15 | 23:20

Man, man... wat is die Mansveld een zelfingenomen dilettant. Ze gedraagt zich als een juf op een ouderavond.

Lafayette | 23-04-15 | 23:18

Jullie lullen allemaal over pek en veren enzo. Maar wat jullie doen is een glaasje wortelensap drinken en vervolgens lekker gaan slapen om morgen weer slaaf van een baas, of als je eigen ondernemer bent, slaaf van de overheid te zijn.

Chiefmate | 23-04-15 | 23:18

Wanneer is die Mansveld klaar? Ik kan mensen in een Roy Donders pak moeilijk serieus nemen. Ik dreig af te haken.

LimbabweFC | 23-04-15 | 23:17

Supermatthijs | 23-04-15 | 23:11
Dat Voordewind het al eerder had over 'een russiche buk' betekent nog niet dat de Russen schuldig kunnen worden gehouden voor dit *kuch* "incident" U weet toch?

bij gelegenheid | 23-04-15 | 23:16

Dacht even dat Mansveld "incident" m'n oren lag. gelukkig is daar, wait for it- Bart nog.
Bart ‏@BartNijman 1 min1 minuut geleden

Mansveld noemt #MH17 ‘een incident’, op een toon die verraadt dat ze heel vaak voor ‘incidenten’ naar de Kamer geroepen wordt

bij gelegenheid | 23-04-15 | 23:13

Het is niet veel moeilijker dan wat we vrijwel direct al wisten. De russen hebben het gedaan. En nu?

Supermatthijs | 23-04-15 | 23:11

Het incident met de MH17.. Mansveld

bij gelegenheid | 23-04-15 | 23:08

@Mark_D_NL | 23-04-15 | 23:05
Waals

Mark_D_NL | 23-04-15 | 23:06

Dat pittig kapsel doet pijn aan mijn ogen.

LimbabweFC | 23-04-15 | 23:05

Omzigt vroeg wanneer die stukken geheim waren verklaard en welk niveau. Het antwoord volgt schriftelijk. Ministers mogen niet speculeren, maar reaguurders wel: Er is een pluchekleefcrisismanagement team opgericht en alle stukken die negatief zijn of de schuldvraag verder het Nederlandse overheidsapparaat induwen zijn geheim verklaard. Het antwoord dat zal volgen: Die stukken waren van meet af aan geheim en de onderzoeksraad kon daar dus nooit van geweten hebben, en ze dus ook niet opgevraagd hebben.

Jérôme kan Vlaveren | 23-04-15 | 23:02

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 22:44
Lijkt me een probleem met je Google account. Plak dit eens in je browser: www.google.com/settings/security/ Dan op alles weergeven van gekoppelde apps en apparaten. Als je apparaatje daar niet bij staat moet je 'm zien toe te voegen misschien. Geen idee hoe.

Wedstrijdkrokodil | 23-04-15 | 22:59

..met de stukken die voor ons belangrijk zijn.. #doofpotard

bij gelegenheid | 23-04-15 | 22:54

Van der Steur kent mensen die zijn overleden door het spreken van de waarheid.
Dus is liegen veiliger.

Jan Dribbel | 23-04-15 | 22:53

Ok jongens, ik ga aan de slag. Sorry joris

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 22:53

Die hele briefing is niet al te relevant, niet voor de OVV en niet voor de hele kwestie. Het feit dat die briefing niet gedeeld is is ook niet vreemd, dat lijkt op een procesfaal waar de regering nauwelijks (morele) verantwoordelijkheid voor hoeft te nemen. Het feit dat ze dat eerst stil probeerden te houden is ook uit te leggen: men was gewoon niet goed op de hoogte van het reilen en zijlen in de eigen departementen. En dat men later voet bij stuk hield is ook te begrijpen: men geeft fouten nu eenmaal niet graag toe in de politiek. Daarmee hebben ze een eigen graf gegraven, de vraag is alleen of ze daar nu in moeten gaan liggen.

Alleen: het blijft bij iedereen maar over die fucking briefing gaan. Ook hier. Terwijl er wel belangrijker vragen te beantwoorden zijn. Je zou haast zeggen dat als de regering echt iets relevants te verbergen had, dat het achterhouden van die briefing en het naderhand liegen daarover een absolute meesterzet is geweest om de aandacht af te leiden.

Muxje | 23-04-15 | 22:53

Conform de vordering van de onderzoeksraad is alles goed gegaan. We hebben alles meegegeven waar ze om gevraagd hebben, het zweet van de voorhoofd geveegd, nog één keer in die kluis gegeken en toen met een zucht dichtgedaan.

Jérôme kan Vlaveren | 23-04-15 | 22:51

Kabinet lult gewoon de tijd vol, weet zich toch onvoorwaardelijk gesteund door 76 ruggengraatloze baantjesjagers. De huidige VVD en PvdA fracties zijn de echte schandvlek op de hedendaagse parlementaire democratie.

très cool | 23-04-15 | 22:50

Neen Ard. Gebruikelijk is dat de regering alle bevindingen, onderzoken, al het overige wat relevant is voor de onderzoeksraad hen ter beschikking wordt gesteld. Of Ard, valt er e.e..a te verbergen?

bij gelegenheid | 23-04-15 | 22:50

Shot van Omzigt had beter gemogen Nick.

Jack Horner | 23-04-15 | 22:48

@ bij gelegenheid
Kan niks via google play downloaden. Google zegt dat ik geen apparaten heb. Heb daar nooit eerder last van gehad. Google ziet mij ingelogd, maar weigert mijn apparaat te herkennen.

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 22:44

liegen loont.

minimá-armezusvan.. | 23-04-15 | 22:44

Dit is dezelfde van der Steur die zegt dat hij mensen kent die zijn overleden aan wiet. En nu over deskundigheid spreekt. Lachertje!

LimbabweFC | 23-04-15 | 22:43

1. Goed om briefings á la Kiev geheim te houden en dat te blijven doen (ook voor onderzoeksraad?)
2. Ik wil niet speculeren (ook niet over de schuldvraag?)
3. Ik weet het allemaal ook niet (onderzoeksraad weet wel van Kiev briefings?)
4. Andere landen zoals Oekraine ook niet, dus wij ook niet deze verantwoordelijkheid genomen. (gaan we onze verantwoordelijkheden opmeten aan Oekraine?)
5. Waarom andere vliegmaatschappijen dan wel omvlogen? Dat is hun eigen verantwoordelijkheid. (oh, nu ineens wel. Waar was onze Nationale verantwoordelijkheid?)
6. Geen antwoord op uw kamer-controlerende vraag, want dat komt straks van onderzoeksraad. (Weten we dat? Kunnen we over hun conclusies reeds speculeren?)
7. Zonder conclusie van de onderzoeksraad is uw conclusie, dat er iets mis is in de informatiestroom, voorbarig (het is blijkbaar OK als er op 6 ministeries informatie ligt, maar dat deze vliegtuigmaatschappijen niet in de juiste context bereikt?)

Jérôme kan Vlaveren | 23-04-15 | 22:43

Hoe gaat het trouwens met Timmerfrans? Elke dag steak bij je ontbijt gaat je echt niet in de koude kloten zitten hoor, arme vent.

Makro777 | 23-04-15 | 22:39

@Wolfshead
Ja, je ziet de daadkracht omtrent Maat, waarna de antwoorden op de lastige vragen lekker worden neergelegd bij de OVV

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 22:35

En maar verschuilen achter de verantwoordelijkheid van Ukraine... maar aan de regering Syrie wordt niets gevraagd en daar vliegen we ook niet over heen.

Lafayette | 23-04-15 | 22:32

@ Bac
Ja, het probleem zit hem in Firefox. Met de originele geleverde browser helemaal geen probleem. Zit nou te reaguren in firefox vanwege inlog en te kijken via videoplayer
Bedankt

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 22:30

De hele tijd erop wijzen dat er gewacht moet worden op de uitkomsten van de onderzoeksraad, maar ze vervolgens NIET de stukken met informatie geven...
Dat is als wiskunde sommen maken zonder getallen, het duurt lang en je vindt de uitkomst nooit.

ElMatadero | 23-04-15 | 22:30

De dichtheid van de lucht wordt met toenemende hoogte steeds lager. Dat betekent, dat het relatief steeds makkelijker wordt om vliegtuigen op grotere hoogtes te raken. Als zes kilometer haalbaar is dan lukt tien ook wel. Het onderste en dikste deel van de atmosfeer is immers al gepasseerd. Vliegtuigen op lagere hoogtes raken is eigenlijk nog moeilijker, want dan spelen aerodynamica en weerstand een veel grotere rol. Die minister heeft na driekwart jaar geen idee waar hij over spreekt. Dit is brugklas natuurkunde.

Wedstrijdkrokodil | 23-04-15 | 22:29

@van Rossem
Enerzijds hoop ik dat je dit type rake teksten tot in het oneindige voor GS blijft schrijven. Maar man-o-man wat verdient je werk een groter podium. Daarnaast, je stijl zou vertaald moeten worden naar audio visueel. Zonder kwaliteitsverlies. Als in: goeie redactie, geloofwaardige presentatie en deugdelijke regie. Nieuwsuur, maar dan zonder die gure linkse wind. Dat zouden items zijn die een kabinet doen vallen.

vaas klaak | 23-04-15 | 22:28

@bij gelegenheid | 23-04-15 | 22:23
Neen, en die bekentenis zal er ook wel nooit komen.
Het lastige met die opname is dat het natuurlijk makkelijk achteraf opgenomen kan zijn.
De onderste steen blijft waarschijnlijk anoniem in Oekraine achter...

Dhr. de Wit | 23-04-15 | 22:27

De minister heeft nu al minstens 10 keer gezegd dat hij er geen verstand van heeft...

Lafayette | 23-04-15 | 22:25

@Graaf van Egmont | 23-04-15 | 22:13
Maar het is een perfecte wijze om de zogenaamde daadkracht van deze regering ten toon te spreiden nietwaar? Als je daar, zoals v.d. Steur doet, vooral de nadruk oplegt kun je (mogelijk) om de hete brei heen draaien en het zo min mogelijk hebben over de aanleiding voor het debat. Daar waar je dan wel raakt aan een soort van beantwoording knal je die er zo snel mogelijk uit, waarmee je in elk geval veinst dat je met stellige zekerheid weet waar je het over hebt.

Knap dat je een dergelijke uitgebreide "beantwoording" op zoveel vragen in 20 minuten in elkaar hebt weten te flansen. Tenzij je natuurlijk al wist wat je zou gaan zeggen voor het debat aanving en de vragen gesteld werden. M.a.w., je beantwoord de nieuwe vragen niet, je houdt gewoon vast aan een eerder afgedraaid verhaal en doet alsof je de vragen beantwoord.
Waar je er dan niet meer uitkomt verwijs je naar een ander bewindspersoon of verwijs je naar stukken die niet openbaar gemaakt mogen worden. De optie om te verwijzen naar een nog niet afgerond onderzoek biedt natuurlijk ook altijd een mooie uitweg. Een onderzoek waar je als regering niet bepaald aan meewerkt overigens.

Wolveshead | 23-04-15 | 22:24

@Dhr. de Wit | 23-04-15 | 22:18 [.]As pro-Russian rebels and Ukrainian ­military chiefs blamed each other for the tragedy, a witness told how he saw Flight MH17 plummet to the ground in Ukraine, 25 miles from the Russian border.[.] Tjsa, al een schuldbekentenis gezien? Vooralsnog blijft 't gissen wie verantwoordelijk is voor deze aanslag.

bij gelegenheid | 23-04-15 | 22:23

bij gelegenheid | 23-04-15 | 22:12
Opstelten zou zeggen: Het was niks, is niks en het wordt niks! Oh wacht, verkeerde doofpot. Ehmm.. We houden inzake de MH17 natuurlijk voet aan de pols!

LimbabweFC | 23-04-15 | 22:20

@Graaf van Egmont | 23-04-15 | 22:13
Het werkt dus?

Bac | 23-04-15 | 22:20

En hoe zit het eigenlijk met dat onderschepte gesprek in het Russisch van 17 juli waarin gemeld wordt dat er waarschijnlijk een foutje is gemaakt en dat er allemaal "burgerspullen" naar beneden komen?

Dhr. de Wit | 23-04-15 | 22:17

Steur zijn stropdas zit zelfs op een zijspoor. Net zoals zijn verhaal overigens.

MistrX | 23-04-15 | 22:15

Nou ken ik George Maat nog uit de tijd van de tsunami, hij zal die lezing nooit hebben kunnen geven zonder toestemming van de leiding. Hij wordt dus geofferd. Integere man is het zoals ik hem ken.

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 22:13

Welkom bij de lezing van de heer van der Steur. Het onderwerp van vandaag is: "Hoe geef ik zo veel mogelijk onzinnige informatie in een zo hoog mogelijk tempo."

LimbabweFC | 23-04-15 | 22:12

Stel je een Opstelten voor die al deze a4-tjes moet oplezen. #nachtwerk

bij gelegenheid | 23-04-15 | 22:12

@Driewerf Hoezee | 23-04-15 | 22:06
Tja. Het is ijzingwekkend triest.
Een regering die stelt de onderste steen boven te krijgen en vervolgens simpel stelt de 'OVV vraagt maar en wij draaien'. Totaal ongevoelig voor de voorzichtige vraag of zij misschien niet iets pro-actiever hadden moeten zijn...
Killer kan het niet.

Lafayette | 23-04-15 | 22:10

@Wedstrijdkrokodil | 23-04-15 | 19:50
Hehe. Maar toch.
En inderdaad: accu's, maar zeker ook de processor, gaat altijd minder lang mee dan de rest.

Driewerf Hoezee | 23-04-15 | 22:09

Hij blijft het gewoon een vliegramp noemen!
Nee oetlul....het was een koelbloedige massamoord!

Schietmijmaarlek | 23-04-15 | 22:07

Door het achterhouden van informatie waar niet naar gevraagd wordt door de OVV, dwing je hen tot tunnelvisie. Er is dan geen reden meer voor out of the box-denken, wat wel nodig is om alternatieven uit te sluiten.

Man. Wat een slechte zaak.
*verbazing faked*

Driewerf Hoezee | 23-04-15 | 22:06

Ondertussen: EU verdrievoudigdt budget voor redden vluchtelingen op Middellandse zee.

pruimzuur | 23-04-15 | 22:06

Blah blah blah wie gelooft dat.

hebbuh | 23-04-15 | 22:05

Deze farizieeers weten het, net zoals de rest, de daders worden nog gevonden of bestraft. De rest van de wereld heeft het ook al opgegeven.
Wat voor de regering rest is damage control. Buiten wat loze woorden, hebben ze totale schijt aan de nabestaanden, enkel als het politiek uit komt.

Lafayette | 23-04-15 | 22:02

Wat Bart Nijman twittert, Maat-verhaal had dus beter een paar dagen later kunnen breken. Totaal irrelevant zijspoor in dit debat*

bij gelegenheid | 23-04-15 | 22:02

Goed, v.d. Steur hoeft zich blijkbaar niet bezig te houden met het debat (of het onderwerp waarom dit debat zou moet gaan) maar mag zich nu strijd- en slagvaardig betonen vanwege het gegeven dat een forensisch onderzoeker een lezing heeft gehouden (waarop al maatregelen zijn getroffen).
Dit alles, hoe pijnlijk wellicht ook, heeft niets van doen met de aanloop naar de ramp en de verantwoordelijkheid die men al dan niet heeft genomen ter voorkoming daarvan (terecht of onterecht). Noch met de medewerking die de regering geeft of heeft gegeven aan het bovenhalen van de onderste steen.

Wolveshead | 23-04-15 | 22:01

Perfect geregisseerde schersvertoning, incl de christenunie die het over een russische BUK heeft. Wat een fantastisch land.

Pimp my Voortuin | 23-04-15 | 21:59

Iemand die een foto toont wordt ontslagen (internet stond er vol mee), politici die al 280 dagen staan te liegen wat vergelijkbaar is met landverraad hebben nog steeds hun job.

toetanchamon | 23-04-15 | 21:59

De wijze waarop wordt omgegaan met dhr Maat, betekent zeer waarschijnlijk dat hij het voor de volle 100% bij het rechte eind heeft, iets wat de rest van Nederland niet mag/mocht weten.

faz | 23-04-15 | 21:58

@fuckje | 23-04-15 | 21:50
Komt door z n opgezette lever.

Uw Verzekeringsadvis | 23-04-15 | 21:58

Bac | 23-04-15 | 21:56
Senator Witteveen.

bij gelegenheid | 23-04-15 | 21:58

Gedoe met hr. Maat heeft niks te maken met de onderste steen. Dus dat is een lekkere wegkomer.

logicavanhetgevoel | 23-04-15 | 21:57

Wie was eigenlijk die minister uit de eerste kamer aan boord?

Bac | 23-04-15 | 21:56

fuckje | 23-04-15 | 21:54
Je moet dat melkboerenhondenhaar eens wegdenken, lijkt wel Joris Demmink.

LimbabweFC | 23-04-15 | 21:56

Maar die das kleurt wel bij zijn melkboerenhondenhaar, dat dan weer wel.

fuckje | 23-04-15 | 21:54

@fuckje | 23-04-15 | 21:50
Dat niet alleen. Het is ook nog een ontzettend lelijk pak. Het lijkt ook iets te ruim. Voorbereid op meer hamburgers denk ik.

Dhr. de Wit | 23-04-15 | 21:52

En dan beginnen met dat ie mensen kent die dood zijn gegaan.....

G-Klasse | 23-04-15 | 21:52

Zo, Koenders is er vanaf. Nu v.d. Steur die alvast maar mededeelt dat er iemand die hij (vaag?) kende bij deze ramp is omgekomen. Moet dit maar veronderstellen dat hij dus de gehele waarheid van hetgeen hij aan kennis heeft met de Kamer deelt? M.a.w., stel mij niet te lastige vragen want ergens ben ik ook een soort van nabestaande/betrokkene?

Wolveshead | 23-04-15 | 21:52

@fuckje | 23-04-15 | 21:50
ergens in zijn hersenpan ook

witchmaster | 23-04-15 | 21:52

Scheef dasje is nu al 3 minuten bezig over de nabestaande. Ziekelijk!

LimbabweFC | 23-04-15 | 21:51

Z'n das zit scheef.

fuckje | 23-04-15 | 21:50

Koenders wordt nu zenuwachtig, weet niet meer wat hij met zijn handen aan moet. Jeuk aan de neus (of toch niet), knoopje van het jasje net losgemaakt, nu toch maar weer vastmaken? Hier zit iets waarvan hij hoopt: als ik het nu snel pratend afratel ontgaat het de Kamer.

Wolveshead | 23-04-15 | 21:48

Ebru Umar ‏@umarebru

Toch heerlijk de #mh17 feed. Komt zo auto in. Ik mis niets. Acda en de Munnik. Jullie tweets. Nieuwe leren broek. Wat wil een mens nog meer?

Hm.

bij gelegenheid | 23-04-15 | 21:48

Kost wat maar dan zegt een Oekrainer alles wat je wil. Een Nederlander trouwens ook.

logicavanhetgevoel | 23-04-15 | 21:47

Ik zwaai nu ff met me vingertje foeiiii Koenders u liegt en bedriegt zelfs waar de kamer bij is

witchmaster | 23-04-15 | 21:45

Koenders maakt 't nu wel errug bont door te stellen dat de OVV moet vragen of de Nederlandese staat idd nog wat info heeft omtrent #MH17.

bij gelegenheid | 23-04-15 | 21:44

Nee Koenders, Pro-actief meewerken aan een onderzoek houdt in dit geval in dat je ALLE stukken waar maar een hint naar MH17 in staat ongevraagd aan de onderzoekende instantie overlegt.
Zij kunnen dan wel bepalen wat al dan niet relevant is. Als de regering dat op voorhand al meent te kunnen bepalen heeft ze immers geen onderzoekende instantie meer nodig, dan kun je alles net zo goed direct op het bureau van het OM flikkeren.

Wolveshead | 23-04-15 | 21:40

De onderzoeksraad moest zelf vragen naar documenten waarvan ze het bestaan via de media moesten vernemen. En dan zegt hij ook nog dat ze proactief zijn. Walgelijke man die Koenderss! Begint ie ook nog over wij zijn transparant. Schande voor Nederland deze man.

LimbabweFC | 23-04-15 | 21:40

Spoiler Alert: glas, plas, was.

Dhr. de Wit | 23-04-15 | 21:36

Wolveshead | 23-04-15 | 21:35 Eens.

bij gelegenheid | 23-04-15 | 21:35

NPO politiek draai gewoon erg lekker hier, en ik heb ziggo dussssss

Reifersnijfel | 23-04-15 | 21:35

Koenders heeft in elk geval zijn ministerie vrijgepleit (althans, dat probeert hij nu uit alle macht). M.a.w., Mansveld mag in dit zwaard vallen. Het mogelijk offeren van een stas zal dit kabinet niet aan het wankelen brengen, de mogelijke val van een minister is wellicht een ander verhaal.

Wolveshead | 23-04-15 | 21:35

onzettend brakke stream hiero... of ernstige vorm van censuur

Bassie B | 23-04-15 | 21:33

"Er is geen ENKELE reden dat wij pro-actief stukken aan #OVV zouden sturen: zij dienen te vragen!" Aldus flapdrol Koenders.

bij gelegenheid | 23-04-15 | 21:32

Het is toch niet te geloven dat nu vak K, bij monde van Koenders, beweert dat een onderzoekende instantie zelf maar moet gaan vragen of zij stukken (waarvan zij het bestaan niet kenden) van de regering mag ontvangen. Dat kun je natuurlijk nooit zo stellen als je als regering beweert dat koste wat kost de onderste steen boven moet komen.

Wolveshead | 23-04-15 | 21:31

Wettelijk kwartetten. Wat een bullshit.

NeuqenDoeJeZeau | 23-04-15 | 21:30

Koenderss is toch met dubbel s?

LimbabweFC | 23-04-15 | 21:27

Koenders lolt zich idd vast door te stellen dat Nederlandse diplomaten geen info hebben gedeeld met vak k. Joh...

bij gelegenheid | 23-04-15 | 21:24

@Graaf van Egmont | 23-04-15 | 21:07
Koenders, Mansveld en v.d Steur. Koenders is alvast voortvarend bezig en gooit alles er vlot uit (hetgeen bij mij direct ernstige vermoedens doet opkomen dat men al lang bezig was te bezien hoe men zoveel mogelijk om daadwerkelijke beantwoording heen kan lopen door gebruik van "smoke and mirrors").

Wolveshead | 23-04-15 | 21:13

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 20:58
Fatsoenlijke browser installeren zoals play.google.com/store/apps/details?id..., geen Google troep er bij nemen en als er Flash updates komen gewoon braaf ja knikken en dan op het linkje in dit topic klikken of vingeren, en dan gaat je tablet vast wel iets afspelen.

Wedstrijdkrokodil | 23-04-15 | 21:13

Een bijna volledig lege Kamer... het kan het merendeel van onze politici geen ruk schelen.

Lafayette | 23-04-15 | 21:13

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 21:07
Koenders. Ard-hij die mensuh kent, en een stas.

bij gelegenheid | 23-04-15 | 21:12

@ bij gelegenheid
Harde reboot voor een galaxy tab2. Hoe?
On topic: wie in vak K doet de leugens vandaag?

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 21:07

Hoe denken Maleisië en Australië eigenlijk over de Nederlandse aanpak? In het begin werkte ze volgens mij samen, maar daar heb ik al een tijdje niets meer van vernomen...

ElMatadero | 23-04-15 | 21:07

Ah, Koenders is alweer de loftrompet aan het steken over hetgeen men allemaal voor geweldigs doet, nog gaat doen en inmiddels heeft gedaan. De inleiding doet alweer het ergste vermoeden aangaande de daadwerkelijke beantwoording van de vragen die zojuist zijn gesteld.

Wolveshead | 23-04-15 | 21:06

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 20:58 Harde reboot?
On Topic. Vak K. heeft antwoorden paraat in 1e termijn.

bij gelegenheid | 23-04-15 | 21:02

Handsomeboy | 23-04-15 | 20:51
Blijkbaar volg je het nieuws niet goed. Rutte zit in Brussel vanwege de invasie van slechte bootjes met veel te veel mensen aan boord, die al of niet levend in Europa aankomen.

Vigil | 23-04-15 | 21:01

@LimbabweFC | 23-04-15 | 20:54
Rutte zit met zijn matties in Brussel te vergaderen over dobberproblematiek. De vraag die daar centraal staat is of de Australische aanpak gevolgd moet worden (zoals Wilders die gisteren voorstelde) of dat we iedereen onder luid gejuich zelf maar moeten gaan ophalen en voorzien van BBB (en als het aan de SP ligt mogelijk zelfs een nieuwe flatscreen etc.).


Verschil in prioriteit moet er zijn immers...

Wolveshead | 23-04-15 | 21:00

Ik hoor de VVD-er zeggen dat de informatie niet op de juiste plaats in 'samengekomen'. En dat is dan het hele excuus. Alle 6 ministeries hadden alle informatie. Dat was die memo. Wat valt er dan nog samen te brengen? Welke 6 idioten hebben besloten niks te doen. Hebben ze daarover contact gehad met anderen? Wie en wanneer.
Wanneer 6 ministeries besluiten niet te reageren dan moet het een gecoordineerde actie zijn geweest. Dat kan haast niet anders. We riskeren daarom liever een oorlog met Putin dan dat de onderste steen boven komt.

logicavanhetgevoel | 23-04-15 | 20:59

Bac en bij gelegenheid.
Geen enkele stream werkt op mijn android tablet. Ik zit even in Nederland dus aan het ipadres kan het niet liggen. De nos app is gekoppeld aan google en zegt dat ik geen apparaat heb. Google leidt me dan door naar google store waar ik een apparaat kan kopen. The fucking limit. Zit ik met een tablet op schoot en google gaat uitmaken dat ik geen apparaat heb. De rtl app werkt ook niet.

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 20:58

@Handsomeboy | 23-04-15 | 20:51
Beyond reddeloos. We zijn het afvoerputje van Europa geworden.
Ik ben het land al uitgevlucht 2 jaar geleden. Ik geloof er namelijk niet meer in.
Denk met weemoed terug aan de jaren '70 en '80. Gelukkig heb in de foto's nog.

Botte Hork | 23-04-15 | 20:58

@Bassie B | 23-04-15 | 20:50
Na een uur hard zwoegen hebben ze ff 20 min. pauze ingelast. Die inmiddels al meer dan een half uur duurt.

citywok | 23-04-15 | 20:56

Ik vraag me toch af wat Omtzigt nog aan ammunitie heeft als voorbereiding op de antwoorden uit vak K. Hij leek mij wat tam tijdens zijn spreektijd, terwijl ik tegelijkertijd wat ingehouden woede en/of frustratie bij hem meende te bespeuren (ik vond hem nogal ongebruikelijk hakkelend overkomen).

Wolveshead | 23-04-15 | 20:55

Waar is Mark Rutte eigenlijk? Zit die weer op het terras? Is hij aan het eten bij zijn moeder? Of laat hij zich eens lekker verwennen door ene Joris D.?

LimbabweFC | 23-04-15 | 20:54

@Botte Hork | 23-04-15 | 20:18
Tenenkrommend, vrouwen aan de top. Niks ergers dan dit, het land is reddeloos.

Handsomeboy | 23-04-15 | 20:51

@Graaf van Egmont | 23-04-15 | 20:43
Wat is de klacht? Laad niet of stotterd?

Bac | 23-04-15 | 20:50

ik zie alleen maar een of andere bode whatsappen ofzo...

Bassie B | 23-04-15 | 20:50

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 20:43
Fijne Gravin hebt u daar. Doe nou ff een vpn(ipvanish of zo) en haal de nos app op. Bent u voor eens altijd bij-de-tijd. dat wel natuurlijk. Ga ik intussen het matennaaien van dit topic doorlezen. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/04/...

bij gelegenheid | 23-04-15 | 20:46

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 19:35 defenestratie (van het object natuurlijk).
wakkere_nederlander | 23-04-15 | 19:28 een miljoen miljard.
Tafeltje-met-haatreader-gate.
SindsLissabonVolslagenTheaterGate.
Dobbergate
Gasgate
Haatproleetgate
- en wat er ook gebeurt, altijd blijven grinnikken.

Hier een zogenaamd metonymisch adagium:
The pen is mightier than the sword.
*breipennen slijpt*

hallevvezool | 23-04-15 | 20:43

Bedankt jongens voor de goede raad. Maar niks op streamgebied werkt. En de gravin laat zich niet wegjagen van haar windows laptop. Filmpjes van kutkatten is belangrijker voor haar dan de MH17. Rutte zou trots zijn geweest op haar.

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 20:43

Rutte je leest mee toch vuile volksverlakker dat je er bent,fijn he om dingen achter te houden.
Denk daar ook aan als je een daggie Scheveningen doet want we pikken niet alles vriend.
Kan hier zo boos om worden want Russen zijn slecht en Duindorpers natuurlijk, ach ach ach op internet heb ik meer gevonden als die schijndooien die in onze slaapkamer en 2e kamer opereren.
Dus Russen hadden zich levend moeten laten verbranden door Nazi fucking teringlijertjes denk het niet Rutte

hebbuh | 23-04-15 | 20:42

antwoorden zijn er al lang, bekenningen niet.

iets | 23-04-15 | 20:35

Ja hoor, gaan ze weer lullen over een herdenkingsbijeenkomst!
Antwoorden willen we!

LimbabweFC | 23-04-15 | 20:33

Dan volgt hier mijn theorie, die ik op de dag zelf al geopperd heb. Van de regering horen we het toch niet.

MH17 is uitgeweken voor een slechtweergebied. Om de onweerswolken op hun schermpjes te kunnen zien hebben de vliegers de weerradar ingeschakeld. Die zit in de neus van de 777. Ik ben er van overtuigd dat die weerradar een belangrijke rol heeft gespeeld. Want dat is een perfect homing-device. Een BUK zal het meest geschikte signaal gebruiken om zijn doel te zoeken. Als zo'n BUK compleet is, dus met commandowagen en radarwagen, en met nuchter en getraind personeel, dan was de kans om MH17 correct te identificeren veel groter geweest. Maar de BUK was incompleet zo lijkt het, en bemand door bezopen geteisem. Die hebben een incomplete BUK op de standaard-instellingen laten staan, en die BUK kon zelfs in deze omstandigheden trefzeker zijn omdat die weerradar dat extra makkelijk maakte. Een zwaar fragment van de BUK, m.i. de motor, is vlak achter de neus ingeslagen. Dat was dat grote gat in de zijkant van de cockpit. Dat gat had daar niet gezeten als hitte of radarreflectie gebruikt zou zijn voor de doelzoeking. Dan was de raket meer op het midden gericht geweest.

Wedstrijdkrokodil | 23-04-15 | 20:32

en nog steeds noemen ze een AANSLAG een ramp........

Reifersnijfel | 23-04-15 | 20:31

Niemand zet de hakken in het zand. Zelfs Omtzigt niet. Onbegrijpelijk.

_Fly66_ | 23-04-15 | 20:30

@limburgs_frietjuh | 23-04-15 | 20:26
Triest inderdaad. En al die lui die maar al te lovend zijn over de hulpverleners e.d. ook. Bontes zie ik dat ook niet doen, en die krijgt van deze zaak even snel waterlanders als dat vrouwmens met Wilders gisteren, en dat bedoel ik in dit geval helemaal niet verkeerd!

pruimzuur | 23-04-15 | 20:30

Die PvdA flapdrol noemt het een crash......
Tja.

Banno22 | 23-04-15 | 20:29

onderdanen verloren...

Bac | 23-04-15 | 20:29

schijnvertoning, snap niet waar die mensen geld voor krijgen.
en maar blijven wijzen naar "daders" terwijl het toch echt hoort te gaan over de verantwoordelijken in nl.
die ook zeker straf verdienen.
zal wel niets van gebeuren.
en maar geld uitgeven om over daders berechten te praten.
`t enigste waar belastinggeld heen gaat is de schijnheiligheid van `t kabinet.

iets | 23-04-15 | 20:28

bedbadbrood illegalen niet nederlanders wordt maar liefst 11 dagen dag en nacht over gedebatteerd, maar wanneer er over de moordaanslag op 200 nederlanders worden gesproken heeft geen enkele politici zin om aanwezig te zijn. FUCKING landverraders!

limburgs_frietjuh | 23-04-15 | 20:26

volle bak weer dao. geit wat weare weer... wat een schoffering van de slachtoffers.

limburgs_frietjuh | 23-04-15 | 20:24

@Wijze uit het Oosten | 23-04-15 | 19:46
Hierbij. Godzijdank is Timmerfrans opgejorist; die had meteen de volgende dag bovenop de eerste truck dat gebied in moeten rijden.

de Voorzittert | 23-04-15 | 20:20

Wat zit er nou aan volksvertegenwoordigers? Snelle telling misschien net 12 man, op 16 partijen en splinter-partijtjes?

Ageless | 23-04-15 | 20:19

Gaat er nog iemand vragen of we de gesprekken van de luchtverkeersleiding en de blackbox mogen horen? Is die eerste al in bezit van de NL staat?

Pimp my Voortuin | 23-04-15 | 20:16

Parel van het Zuiden | 23-04-15 | 20:10 | | Reageer+ |
Een land heeft grenzen

adminitor | 23-04-15 | 20:16

@parel
Dualiteit die niet te begrijpen is, emoporno versus jankverhaal over dobbernegers. Walgelijk

Jim Lovell | 23-04-15 | 20:14

De heer Bontes wordt door tutje Anoes aangesproken als de heer van Bommel.
Bontes: die zie ik niet. Geweldig.

Banno22 | 23-04-15 | 20:11

Tsja, hoe moet je dit nog uitleggen? Honderden Nederlandse doden en een jaar na dato schuift de beerput vol onvermogen, desinteresse, en leugens.
Van de week verdrinken honderden Afrikanen. Het land is plotsklaps te klein. Kabinet en parlementariërs verdringen elkaar bij de microfoon.
.
Het zal een kwestie van prioriteiten zijn. Wat is dit toch een mooi land.

Parel van het Zuiden | 23-04-15 | 20:10

Ten Broeke in antwoord op vraag PVV: structuurfout dat we vooralsnog niet kunnen/willen inzien dat er... Zoveel brandhaarden en zo. Yuck.

bij gelegenheid | 23-04-15 | 20:10

Beschamend, al die niet bezette duurbetaalde stoelen daar.
Het pluche stoot schijnbaar af wanneer het voor de heren en dames politici beter uitkomt.
Zum kotzen.

Jackanders | 23-04-15 | 20:09

Rutte:"de Buk kwam van links" het vliegtuig in...

Groffert | 23-04-15 | 20:08

Wie was met zijn uitspraken zijn boekje ver te buiten gegaan? De stream haperde net.

pruimzuur | 23-04-15 | 20:07

@mezelf: dat had ik uiteraard al, maar u begrijpt wat ik bedoel.

ley007 | 23-04-15 | 20:06

Ik heb medelijden met de nabestaande. Wat een schofterige vertoning...weer!

ley007 | 23-04-15 | 20:06

@Botte Hork
Eens. Noem het beestje in elk geval een paar keer bij zijn naam.

Lewis | 23-04-15 | 20:05

Alle feiten bij elkaar optellend is het voor mij onbegrijpelijk dat deze firma list & bedrog nog niet gevallen is over dit dossier. De halve kamer huilt over dobbernegers die grotendeels willens en wetens zelf het risico nemen door de oversteek te maken.
Maar een vliegtuig vol met 298 mensen, inclusief een groot aantal landgenoten, die vermoord worden en waarin steeds meer duidelijk word dat de Nederlandse regering nalitig is geweest in aanloop naar deze moordaanslag, daar geeft een meerderheid van deze kamer dan blijkbaar geen reet om. Om ziek van te worden. Dat die pluche plakkers nog kunnen slapen, ongelofelijk.

Peillood | 23-04-15 | 20:03

VVD blijft het 'Ramp met de MH 17' noemen. Zum kotzen. Het is een aanslag!1!!

Botte Hork | 23-04-15 | 20:02

@ley007 | 23-04-15 | 19:51
Het lijkt hier wel de regering van Oeganda. Corrupt tot op het bot. Door en door verrot.

Botte Hork | 23-04-15 | 20:01

@Wedstrijdkrokodil | 23-04-15 | 19:58
Schietterend!

pruimzuur | 23-04-15 | 20:01

@LimbabweFC | 23-04-15 | 19:57
Zal ich zieker nit doe ;) *huisregels verder repsecteerd* - OT: GO BONTEESSSS!!!

pruimzuur | 23-04-15 | 19:59

@pruimzuur | 23-04-15 | 19:53
Het is pas 'verward' dat de Nederlander dit allemaal maar pikt.
Tijd voor een Nederlandse lente. Aksie!1!!
Raus met dit stelletje criminele plucheplakkers. De fakkel en hooivork lijken zo langzamerhand de laatst middelen die overblijven.

Botte Hork | 23-04-15 | 19:58

Als ik iets rietwiet, dan bedoel ik niet dat die twiet mijn vollege goedkeuring geniet, maar dat die rietwiet zo getwiet was dat ik het liever niet had gerietwiet. En de rest boeit ons geen biet. Wat een niveau.

Wedstrijdkrokodil | 23-04-15 | 19:58

Man man man, Sjoerd 'is het goed als ik hier uuh, mag ik...' Sjoerdsma.

pruimzuur | 23-04-15 | 19:57

pruimzuur | 23-04-15 | 19:53
Maak dich maar gen dieke bein zoer pruumke.

LimbabweFC | 23-04-15 | 19:57

Omtzigt via de kwetter:
CDA wil weten of regering belangrijke informatie (memo's, besluiten) spontaan, uit eigen beweging, gedeeld wordt met onderzoekers.

bij gelegenheid | 23-04-15 | 19:57

Je weet toch al Hoe het gaat. Wezenlijke kritiek komt er niet van de regeringspartijen.

Lewis | 23-04-15 | 19:56

@LimbabweFC | 23-04-15 | 19:47
We zien u toch niet binnenkort op het nieuws als 'verwarde' man toch? Ik zie een aantal oproepen tot actie en als medelimbolander moet ik u toch op uw enthousiasme attenderen.

pruimzuur | 23-04-15 | 19:53

Waar woont die van Bommel eens eigenlijk? Toevallig een vakantiehuis in de Oekraine?

LimbabweFC | 23-04-15 | 19:53

Het is god geklaagd dat Rutte Nederlandse lijken meer dan een jaar in de Oekraïnse weide laat liggen rotten en als daarover gesproken wordt dan vlucht Rutte naar Brussel. Zijn baantje aan het veiligstellen?

i-Wonder | 23-04-15 | 19:52

Botte Hork | 23-04-15 | 19:46
Inderdaad. Echt beschamend (under statement)

ley007 | 23-04-15 | 19:51

Het kan zijn dat ik het verkeerd zie, maar ik vind de oppositie handtam.

ElMatadero | 23-04-15 | 19:51

Driewerf Hoezee | 23-04-15 | 19:47
Iets overdreven, maar februari 2011 is toch tamelijk senior voor een smartphone. Accu is wel aan vervanging toe.

Wedstrijdkrokodil | 23-04-15 | 19:50

@pruimzuur | 23-04-15 | 19:49
En alles wat relevent is hebben ze ook gedeeld. Eerlijk waar. En ongevraagd.

pruimzuur | 23-04-15 | 19:50

Wat een slappe zak is die van Bommel zeg. Mekkeren over woorden tussen aanhalingstekens en of het onderzoek naar de identiteit van de slachtoffers wel grondig wordt gedaan. Wat denkt je dat de forensische onderzoekers de afgelopen maanden hebben gedaan idioot!

ley007 | 23-04-15 | 19:50

Harry toch, tuurlijk zullen ze ALLES doen. Naïeve knul.

pruimzuur | 23-04-15 | 19:49

Botte Hork | 23-04-15 | 19:44
U heeft gelijk. Echter moeten we Franss Timmermanss ook niet vergeten. Anyway, het is tijd voor actie!

LimbabweFC | 23-04-15 | 19:47

@ley007 | 23-04-15 | 19:43
Het is laat, het zonnetje schijnt nog... Er zijn inderdaad reaguurders die meer toewijding tonen.

pruimzuur | 23-04-15 | 19:47

@Wedstrijdkrokodil | 23-04-15 | 19:39
Is de S2 al weer 5 jaar geleden?
Man man man...

Driewerf Hoezee | 23-04-15 | 19:47

Nog nooit heeft een Nederlandse regering zo veel schijt en minachting aan het volk gehad.
Walchelyck!

Botte Hork | 23-04-15 | 19:46

@de Voorzittert | 23-04-15 | 19:43
Handje.. ?
Mis er ook 7.

Wijze uit het Oosten | 23-04-15 | 19:46

Wat een enorme bulk aan vragen. Allemaal terecht. Als het zo doorgaat wordt het geheid een latertje...

Driewerf Hoezee | 23-04-15 | 19:46

Trekhaas | 23-04-15 | 19:42
Weer een flut debat zie ik wel,dit onderwerp zo belangrijk,en er zit geen mens?! WTF..
En mijn antwoord op u is Nee.

ron78 | 23-04-15 | 19:44

@LimbabweFC | 23-04-15 | 19:41
Grootste NSB-er blijft Rutte hoor. Maar die van Bommel is natuurlijk ook tuig van de richel.

Botte Hork | 23-04-15 | 19:44

Het is volle bak daarzo....dzjiezus wat een medeleven, commitment etc.

ley007 | 23-04-15 | 19:43

Een compleet gezin van mijn gewaardeerde collega: vermoord op klaarlichte dag. En de droeftoeters in Den Haag, in die verschrikkelijke vergeelde grenen zaal maar oeverloos roeptoeteren. Met niks geen steen in de verste verte te zien.

de Voorzittert | 23-04-15 | 19:43

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 19:35

Op RTL staat een link speciaal voor mobiel en tablet.

Jan de Hoop | 23-04-15 | 19:43

En nog wordt het kabinet niet naar huis gestemd?

Trekhaas | 23-04-15 | 19:42

Van Bommel heeft zijn momentje ook weer gehad.

SamKoeman | 23-04-15 | 19:42

@ElMatadero | 23-04-15 | 19:18
Mark zit ondergedoken in Brussel.
Om daar de Nederlandse belangen nog verder te verkwanselen. En zijn eigen toekomstige overbetaalde baantjes veilig te stellen natuurlijk.

Botte Hork | 23-04-15 | 19:41

De heer van Bommel is de grootste NSB'er die er rondloopt! Het is tijd voor actie!!!

LimbabweFC | 23-04-15 | 19:41

witchmaster | 23-04-15 | 19:35 | | Reageer+ |
0031 is een wereldwijde speler op het gebied van media...

adminitor | 23-04-15 | 19:39

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 19:35
Mijn Nexus 7 2013 met Android 5.01 speelt nos.nl als een zonnetje overigens. En ik denk m'n 5 jaar oude S2 ook.

Wedstrijdkrokodil | 23-04-15 | 19:39

Hoeveel schandalen heeft dit kabinet nodig voor het omvalt?
@wakkere_nederlander | 23-04-15 | 19:28

Oneindig veel. Ze zullen de rit hoe dan ook uitzitten.
Totale minachting van de kiezer en een roggel in de bek van iedere Nederlander.
Deze -dictatuur- fopregering is té verslaafd aan het pluche. Fuck die irritante kiezer.
Eigen volk laatst! Eigen baantjes eerst!

Botte Hork | 23-04-15 | 19:38

Eduardo- | 23-04-15 | 19:18
Juist glas plas was,zoals altijd,de kamer is ook zo maar leeg,dus zo belangrijk zal het wel niet zijn.

ron78 | 23-04-15 | 19:38

@Graaf van Egmont | 23-04-15 | 19:35
RTL werkt bij mij gek genoeg ook niet. NPO wel. Via: nos.nl/livestream/npo-politiek

Driewerf Hoezee | 23-04-15 | 19:37

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 19:35
vpn icm nos app will do.

bij gelegenheid | 23-04-15 | 19:37

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 19:35
Windows?

Wedstrijdkrokodil | 23-04-15 | 19:36

@Botte Hork | 23-04-15 | 19:31
met een bevolking wat dit kabinet de grootste maakt ?
ik snap de huidige samenleving niet meer ,elders worden ze afgestraft hier niet , ik draai nog maar een oude plaat van wim kan jan plakken dan jan plakken maar

witchmaster | 23-04-15 | 19:35

Natuurlijk is het lachende windjack er niet bij. Zoals gewoonlijk laat hij anderen de kooltjes uit het vuur halen.

brutus68 | 23-04-15 | 19:35

Ik krijg niks afgespeeld op mijn android tablet. Geen rtl, geen nos en geen tweedekamer.nl Iemand een idee.

Graaf van Egmont | 23-04-15 | 19:35

Go Pieter! Snoeihard aub!

pruimzuur | 23-04-15 | 19:34

Nu komt de onderste steen boven!

Canis Spurcus | 23-04-15 | 19:33

Ik blijf er niet bij kunnen dat een kabinet dat op zo ongeveer ieder denkbaar punt faalt kan blijven doorregeren. Only in the Netherlands.. Ook dit debat zullen alle relevante vragen met leugens worden beantwoord.

De tijd voor de riek, fakkel & hooivork zijn wel aangebroken mijns inziens.
Het houdt niet op, niet vanzelf.

Botte Hork | 23-04-15 | 19:31

Aan deze ramp kun je pas echt zien hoe elke huidige nederlandse regering niet echt vrij is. In alles wat ze zeggen spelen belangen buiten Nederland mee waar de regering blijkbaar meer rekening mee moet houden dan met de eigen bevolking. Met als excuus; als we het niet doen dan schaden we Nederlandse belangen. Welke belangen? Van een handje rijke Nederlanders met grote invloed? Of die van jezelf als Nederlandse politicus met een honger naar meer macht die je in Nederland niet kunt krijgen maar in Europe wel.

Niak | 23-04-15 | 19:31

Puur surrealisme, net als dope & pot

Rudjen | 23-04-15 | 19:30

Oeoeoeh, Een debat. Met dat laffe klapvee in de "volksvertegenwoordiging" zal dat wat uithalen. Allemaal bereid om hun eigen moeder bij het grof vuil te zetten (sommigen doen dat ook echt) om hun mooie baantje te behouden.

très cool | 23-04-15 | 19:30

Wijze uit het Oosten | 23-04-15 | 19:24 | | Reageer+ |

U krijgt het "goede verhaal", en daar moet het mee doen

adminitor | 23-04-15 | 19:29

Bed Bad Brood gate
Rutte gate
Opstelten Teeven gate
Banken gate
MH17 gate

Hoeveel schandalen heeft dit kabinet nodig voor het omvalt?

wakkere_nederlander | 23-04-15 | 19:28

@Wijze uit het Oosten | 23-04-15 | 19:24

Prutsers is veel en veel te zacht uit gedrukt , ze zijn een schande voor het ned-volk en vooral op zij die hun dierbare hebben verloren en met een kluitje in het riet worden gestuurd

witchmaster | 23-04-15 | 19:27

Ga ik nou vanavond duidelijkheid krijgen over mijn collega, mijn oude schoolvriend en zijn broer of dochterliefs' schoolgenootje en haar ouders...
Nee ?
...Prutsers.

Wijze uit het Oosten | 23-04-15 | 19:24

En überlandverrader Rutte is er niet eens bij..
Gevlucht naar Brusse, want 'belangrijkere zaken'.
Zum kotzen die kerel. Pek, veren & strontkar.

Botte Hork | 23-04-15 | 19:24

Doet Moszkowicz al mee?

Canis Spurcus | 23-04-15 | 19:24

Het debat, de poldervariant van het orkest op het dek van de Titanic

adminitor | 23-04-15 | 19:23

Onderste steen #injebroekje.

Driewerf Hoezee | 23-04-15 | 19:21

waarom moet die kale neet weer op het scherm plak er een snor op of beter plak het scherm af

witchmaster | 23-04-15 | 19:20

dit wordt weer een wegkijk debat

witchmaster | 23-04-15 | 19:18

Nou Mark, maak je gordel maar vast, dat wordt een turbulente vlucht!

ElMatadero | 23-04-15 | 19:18

REAGEER OOK