Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MH17. PvdA en VVD intimideren kritische Bontes

Hallo en welkom bij hoofdstuk 2 over de onderste steen, die PvdA en VVD tijdens het Algemeen Overleg MH17 onder het pluche van hun zetels verborgen hielden. (Hier het voorwoord.) Voor deze aflevering belden we met Louis Bontes over de manier waarop PvdA'ers Eijsink en Servaes en VVD'er Ten Broeke hem het zwijgen probeerden op te leggen. Een plenair debat over MH17 wordt al maanden geblokkeerd door de regeringspartijen. VVD en PvdA stoppen het hoofdpijndossier liever weg in achterkamertjes op de daluren van een donderdagavond. Stinkender kan het niet. Louis Bontes, de voormalige hoofdinspecteur van politie en vanaf dag 1 al scherp en kritisch op het dubieuze spel van de regering ten aanzien van MH17, kan dat niet verkroppen en sprak zich uit: “Voor hele grote debatten hebben we een plenaire zaal. Daar hebben we het over veldmuizen, nieuwe medicijnen en blaadjes op het spoor. Maar een aanslag op onze burgers wordt in een achterafzaaltje afgehandeld. Dat kan ik niet begrijpen”, zei de goudeerlijke Rotterdammer met enige emotie in de stem. U kunt het terugzien in het fragment hierboven, geknipt uit de video van het AO die we dankzij de eindbazen van RTL Nieuws in ons bezit hebben. Te zien zijn de eerste minuut en de laatste minuut van Bontes' bijdrage. Ronduit bizar is de reactie van Angelien Eijsink (PvdA), die Bontes nog net niet met heur veurzittershamer te lijf gaat. Niet om de inhoud van zijn kritiek, maar omdat hij het waagt de Thorbeckezaal een 'achterafzaaltje' te noemen. En kijk Han ten Broeke (VVD) en Michiel Servaes (PvdA) op onderstaande ANP-foto eens dreigend boven de overdonderde Bontes hangen, in de schorsing na zijn toespraak. GeenStijl belde met Louis Bontes en stelde de vraag: wat moesten die twee bullebakken nou? Bontes: "Ik kreeg na afloop sms'jes van Han ten Broeke, waarin hij zegt dat ik mijn excuses moet aanbieden." Hele interview na de breek, inclusief de video met de volledige inbreng van Bontes tijdens het AO. huftersservaestenbroeke.jpg
GeenStijl: Aan die foto met dat dreigvingertje te zien waren VVD en PvdA niet blij met u? Bontes: "Ze kwamen woest naar me toe. Ze vonden mijn spreektekst al niet leuk, daar zaten ze doorheen te praten en de voorzitter te porren, zo van ‘kijk eens wat er gebeurt’. Daarna kwamen ze op me afgestormd met dat vingertje. ‘Hoe kom je er bij dat we een plenair debat blokkeren!’, zeiden ze. ‘Dat ligt aan Omtzigt, want die kon anders niet’, voegden ze er aan toe. Nou weet ik niet hoe dat precies zit, maar ik weet wel dat PvdA en VVD steeds debatten blokkeren. Over MH17, over jihadisten, over terreur, over Kalasjnikovs. Ik heb daar gewoon eens wat van gezegd." GeenStijl: Dat viel niet in goede aarde bij Servaes en Ten Broeke. Ze staan nogal met een kurk in hun kont op die foto zeg. Bontes: "Mijn kritische vragen om MH17 staan hen niet aan, dat vinden ze niks. Maar ik blijf dat doen omdat ik vind dat het mijn werk is. Zelf ben ik niet onder de indruk van die twee. Ten Broeke en Servaes. Nou ja, als je daarvoor bang moet zijn, kun je wel voor de hele wereld bang zijn. Maar er kwam achteraf wel een collega Kamerlid naar me toe en die zei ‘joh, wat er gebeurde was pure intimidatie’. Van Ten Broeke heb ik achteraf ook sms’jes gehad. Hij wil dat ik mijn opmerking recht zet, omdat de VVD volgens hem wel plenair wil debatteren over MH17. Maar ik weiger dat, want het debat wordt wél iedere keer geblokkeerd door VVD en PvdA." KADERTJE KADERTJE we lijken wel een krant KADERTJE Die claim van Bontes dat VVD en PvdA een debat blokkeren, hebben we gecheckt bij Ten Broeke. Die gaf een linkje naar een Regeling van Werkzaamheden (Kamermoment waarop debatten worden in gepland) en zei daarbij letterlijk: “Trek zelf uw conclusie.” OK. Je gaat ‘m niet leuken vinden, Han. Maar goed, omdat je zo aandringt. In de Regeling van 22 januari die Ten Broeke ons stuurt, proberen hij en Servaes de schuld voor het niet doorgaan van een debat in de commissie inderdaad bij Omtzigt te leggen. Een week eerder had de VVD echter zelf geprobeerd het debat in de commissie naar voren te halen, naar een week waarin Omtzigt niet kon. Daar reageerde D66 toen gepikeerd op, via Nu.nl: “D66-Kamerlid Magda Berndsen verwijt de coalitie oncollegiaal gedrag omdat zij het geplande debat van maart naar volgende week willen schuiven, wanneer CDA-fractiespecialist Pieter Omtzigt niet aanwezig is.” De VVD wilde in die week ook al proberen om het MH17-dossier van de Commissie BuZa naar de Commissie V&J te verplaatsen, om van die vervelende kritische vragenstellers Omtzigt & Sjoerdsma af te komen. Een geïrriteerde oppositie hield dit tegen. Het plenaire debat bungelt nu onderaan op een lange, lange lijst “ongeplande debatten” - en dat is wel degelijk de schuld van VVD en PvdA. Als ze écht een plenair debat willen, kan dat volgende week op de Kameragenda staan. In het geval van Bontes zelf klopt zijn eigen uitspraak sowieso volledig: al op 9 december vroeg hij om een MH17-debat. Van VVD en PvdA kreeg hij het bekende “geen steun voor een debat” te horen. Bontes spreekt dus de waarheid, waar Ten Broeke met een semantisch spelletje de schuld elders dan bij de VVD en de PvdA probeert te leggen. /KADERTJE /KADERTJE /KADERTJE /KADERTJE /KADERTJE GeenStijl: Ook de commissievoorzitter, Angelien Eijsink, was niet erg blij met uw spreekbeurt.” Bontes: "Weet u wat het is met die Eijsink. De aanvrager van een debat of een overleg komt normaal als eerste aan het woord. Maar in dit geval, bij deze commissie, mag steeds de regeringspartij als eerste. Omtzigt had dit AO aangevraagd, maar wie krijgt als eerste het woord? Han ten Broeke! En daarna de PvdA. Het blijft ook raar dat die documenten geheim blijven. Streep een paar namen van aanwezigen door en maak de inhoud gewoon openbaar! Ook dat rapport van de OVV, daar stond in de eerste versie een stuk in over een NOTAM (Notice to Airmen - red.), en dat is er later uit geschrapt. Waarom doet de OVV dat? Is de OVV dan wel 100% objectief? Je moet niet gek opkijken als dat toch door elkaar heen loopt." KADERTJE KADERTJE KADERTJE KADERTJE KADERTJE Opnieuw een claim van Bontes. Wederom feitelijk correct. In de eerste versie van het OVV-rapport stond een zin die melding maakte van door Kiev afgekondigde luchtruimbeperkingen vóór 14 juli. In latere versies is die zin geschrapt. Dat is op zijn minst dubieus. Overigens moet u over de Onderzoeksraad voor de Veiligheid ook weten dat rasopportunist Tjibbe Joustra daar de baas is. (Inderdaad, de man die gouden toiletpotten bij het UWV liet installeren.) Baantjesjager Joustra schreef mee aan het VVD verkiezingsprogramma van 2010 (ondanks zijn D66-lidmaatschap op dat moment). De VVD heeft dat feitje van de eigen site gejorist, maar internet vergeet niets. Zo vraagt de VVD er wel een beetje om dat we het verzoek tot het schrappen van dat veelzeggende zinnetje in het onderzoeksrapport in hun hoekje gaan zoeken, mmh? /KADERTJE /KADERTJE /KADERTJE /KADERTJE /KADERTJE GeenStijl: Maar de vraag is: gaat u inbinden? Servaes noemde het immers een ‘dure plicht’ om ‘terughoudend en met respect’ om te gaan met de nasleep van MH17. En daarmee bedoelde hij vooral te zeggen dat D66, CDA en Bontes hun kritiek lekker voor zichzelf moeten houden. Bontes: "Weet je. Ook al komt Ten Broeke nog 1000 keer met zijn vingertje wijzen. Ik ga d’r zeker niet door inbinden. Integendeel, ik word er vastberadener van. Als zij zich zo druk maken over kritische vragen, zal er wel wat te verhullen zijn, denk ik dan. Die Paulus de Boskabouter van GroenLinks heeft me trouwens ook wel eens een lafaard genoemd, en Van der Staaij schaart zich ook altijd bij de regeringspartijen. Feit blijft: grote dossiers als MH17 horen gewoon in de plenaire zaal. Over respect voor de nabestaanden. Wat ik ook zei in mijn spreektekst: ik was een dag voor het AO bij een gesprek met vertegenwoordigers van de nabestaanden. Sommigen roepen op tot terughoudendheid. Dat is een dilemma, want ik zie het als mijn taak als Kamerlid om de regering scherp te controleren. Maar ik krijg ook mailtjes van mensen die zeggen: ga hier mee door. Dus ik blijf dit doen, met alle respect voor de slachtoffers en hun familie." GeenStijl: Hieronder nog de volledige inbreng van Bontes in het MH17-AO van donderdag. Morgen meer. En overmorgen ook. Want we hebben nog vele uren videomateriaal van Koenders en Opstelten die zichzelf schaamteloos tegenspreken, van een gênant verwarde Opstelten die opzichtig gesouffleerd wordt door Dick Schoof, en van Servaes en Ten Broeke die het debatje proberen te ondermijnen met emotie en vuil spel. Wordt vervolgd dus!
kroketjemosterdvoorbontes.jpg

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist en opgerot-

Supermatthijs | 07-02-15 | 19:11

Democratie is leuk maar het moet niet de macht in de weg gaan zitten. Zo denkt men kennelijk.

Godsammekraken | 07-02-15 | 19:12

Doofpotje...

Velko | 07-02-15 | 19:14

Joris, fix eens even dat we gelijk op de lees verder kunnen klikken in plaats van pas na vijf minuten.

Tha Man | 07-02-15 | 19:15

-weggejorist-

TegenBeterWetenIn | 07-02-15 | 19:15

Men is een </i> vergeten.

Anoguurder | 07-02-15 | 19:16

En dan nog even eentje on topic: Schandalig hoe Bontes hier de mond word gesnoerd, een democratie onwaardig.

Tha Man | 07-02-15 | 19:16

Anoguurder | 07-02-15 | 19:16

Dat werkt niet, dat probeerde ik ook :)

TegenBeterWetenIn | 07-02-15 | 19:16

Supermatthijs is dan ook een door geslagen idioot die werkelijk nergens verstand van heeft en naar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stom is om te poepen.

bijna_raak | 07-02-15 | 19:17

Mevrouw Eijsink is de vleesgeworden bestuurlijke arrogantie en dat straalt ze ook prachtig uit. Als voorzitter hoort ze de scheidsrechter van het debat te zijn maar ze voetbalt zonder enige schaamte een potje mee.

Godsammekraken | 07-02-15 | 19:17

Supermatthijs | 07-02-15 | 19:11
Wat een walgelijke opmerking

B. Randnetel | 07-02-15 | 19:18

Een regeringspartij die met opgeheven vingertje wil opleggen wat de oppositie gaat zeggen. Raken we nog wel aan gewend. Ik zou als ik Bontes was wel voorzichtig zijn.
Van vinger gaat het naar dreigen en van dreigen gaat het naar een eenzijdig auto-ongeluk.

The_Challenger | 07-02-15 | 19:18

Supermatthijs | 07-02-15 | 19:11
Daar is meneer jij-bak weer...

waarisdelol | 07-02-15 | 19:18

Goh wat argumenteer ik glashelder en mijn op feiten gebouwd betoog is geen ordinaire scheldpartij maar een erudiet stukje.

bijna_raak | 07-02-15 | 19:19

Kuddos voor Bontes. Wat een amateurisme. Tenenkrommende politiek. Jammer dat het wegkijkjournaille dit verder doodzwijgt.

de Voorzittert | 07-02-15 | 19:20

doorbijten Geenstijl! diep en hard!!

charissa | 07-02-15 | 19:20

Die blik in de ogen van dhr Koenders zegt genoeg zoniet alles,ARROGANTIE.

Victor Meldrew | 07-02-15 | 19:22

@Supermatthijs | 07-02-15 | 19:11

Jij bent maar een verwarde man. Komt dat omdat de integriteit van jouw vriendjes Koenders en Timmermans op het spel staat? Even een vraag tussendoor. Wat vond jij destijds van de actie die Pussy Riot op 21 Februari 2012?

The_Challenger | 07-02-15 | 19:22

Volgens mij moet er nog ergens een Italic tag worden afgesloten, alles onderaan de pagina staat schuin.

Knuffelallochtoon | 07-02-15 | 19:23

Blij met Bontes, dit soort politici geven de democratie weer zijn democratische waarde, mijn stem heeft hij bij volgende 2e Kamerverkiezingen. #teambontes

Berkemef | 07-02-15 | 19:23

Kunnen we het dan nu weer over veldmuizen en nieuwe medicijnen hebben? Man man man...

Huflind | 07-02-15 | 19:24

Weet u wie ook de tegenpartij intimideerde?

HaagseSkieldah | 07-02-15 | 19:25

Supermatthijs, u is Ten Broeke?

watergeus | 07-02-15 | 19:25

Wat een raar mens, die voorzitster in dat achterafzaaltje.
@Van Rossem: Nog even de html-code voor einde italics aan het eind van tekst zetten om het Carmiggelt-effect kwijt te raken s.v.p. &lt;/i&gt;
Geweldige tekst, trouwens.

Lewis Lewinsky | 07-02-15 | 19:25

De belangrijkheid van een debat afmeten aan de grote van de zaal is gewoon...niet slim. De verbetenheid van Bontes bij het MH17 debat snap ik ook niet. Laat hij zijn woede eens richten op de daders. De vriendjes van Poetin dus.

Supermatthijs | 07-02-15 | 19:25

@Supermatthijs | 07-02-15 | 19:11
Waar baseer jij dat op? gaarne een toelichting op deze ongefundeerde opmerking.
Bontes is een nuchtere vent met een goede kijk op zaken, heeft jaren in Den-Haag bij de politie gewerkt (hondenbrigade) en weet dus precies wat er op straat afspeelt en kijkt hier niet van weg maar legt precies de vinger op de pijnlijke plekken in deze samenleving.

die_kale | 07-02-15 | 19:25

Bontes is dan ook een door geslagen idioot die werkelijk nergens verstand van heeft en naar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stom is om te poepen.
Supermatthijs | 07-02-15 | 19:11
-
Geeft niks,dat ben jij ook.

anti-fatwa | 07-02-15 | 19:26

hey joris, sinds wanneer zijn alle reaguurders schuinsmarcheerders?

49 | 07-02-15 | 19:26

Het dédain van die Angelien Eijsink is niet-te-bevatten.
-
En haar rol- en taakopvatting van een voorzitter ook al niet.
-
In debat gaan (immers: dat is het feitelijk) over de status van de Thorbeckezaal is oneigenlijk. Zowel persoonlijk als functioneel: de kleuterjuf is er nooit meer uit gegaan.

bisbisbis | 07-02-15 | 19:26

Angelien Eijsink? Is dat iemand?

Bad Karma | 07-02-15 | 19:27

Hatsjekidee!

God Zelf | 07-02-15 | 19:27

Ook erg slim om het debat precies op het midweekse programma van de eredivisie te plannen.

Weer wat minder aandacht.

lady blabla | 07-02-15 | 19:29

De belangrijkheid van een debat afmeten aan de grote van de zaal is gewoon...niet slim. De verbetenheid van Bontes bij het MH17 debat snap ik ook niet. Laat hij zijn woede eens richten op de daders. De vriendjes van Poetin dus.
Supermatthijs | 07-02-15 | 19:25
-
Zie je? Te dom om te schijten.

anti-fatwa | 07-02-15 | 19:29

@die_kale | 07-02-15 | 19:25

Het is toch de man die met het leger het gebied waar dat vliegtuig neer kwam in wilde ? Een oorlogsgebied waarmee je zonder twijfel een wereldoorlog had veroorzaakt ? Dan ben je om het voorzichtig te stellen niet heel slim.

Supermatthijs | 07-02-15 | 19:29

Alles moet in de doofpot. De burger mag er niet achter komen dat het kabinet gigantisch heeft gefaald inzake MH17. Schandalig. 200 Nederlands dood, en het enige wat het kabinet doet is damagecontrol. Zelfs buitenlandse overheden vindt dat Nederland slap, zwak en slecht heeft gehandeld.

je suis bier | 07-02-15 | 19:29

Die voltallige VVD fractie is een aanfluiting, wat een stel verachtelijke weekdieren. Om Teeuwen maar eens te citeren; ik haal dingen onder mijn schoen vandaan waar ik meer respect voor heb.

très cool | 07-02-15 | 19:30

gatverdamme , dat arrogante lachje ook op het eind .

kokkowitz | 07-02-15 | 19:30

@Supermatthijs | 07-02-15 | 19:11
Als je dit soort opmerkingen plaatst ben je toch een triest persoon. Zelfs al zal het humor zijn.

Machoclown | 07-02-15 | 19:31

Bontes, +veel

hallofreen | 07-02-15 | 19:31

Wanneer vinden ze dat wijf ergens in een greppel ?

ArthurAlkmaar | 07-02-15 | 19:32

@anti-fatwa | 07-02-15 | 19:29

Ja want dat zie ik hem namelijk nergens doen. Makkelijk roepen vanaf de zijlijn zoals ze hem leerden bij de PVV en verder niks. Bontes is een brallende mafkees.

Supermatthijs | 07-02-15 | 19:32

Lees ook column Bas Heijne. Dit is pure intimidatie van twee partijen die alles onder de pet willen houden en niet willen dat het vloerkleed wordt weggetrokken door GeenStijl zodat zichtbaar wordt hoe smerig het daar is.

frisenfruitig | 07-02-15 | 19:32

Supermatthijs | 07-02-15 | 19:11
En toch weet hij ook nu weer precies hoe de BUK in de cockpit zit. Jammer he?

Sliptong | 07-02-15 | 19:33

Dan maar een cursiefje.

Het was laat in de middag, op een zaterdag, toen ik met mijn regenjas over de arm een achterafzaaltje binnenwandelde. U kent dat wel. Zo'n zaaltje dat niet te vinden is, waar nooit iets gebeurd, en dat door optimisten Thorbeckezaal is gedoopt.

Kronkel

Lewis Lewinsky | 07-02-15 | 19:33

@Machoclown | 07-02-15 | 19:31

Geen humor maar zo zie ik die man echt. Het lukt maar weinig mensen nog meer holle retoriek te produceren dan Wilders maar Bontes lukt dat dan toch. Voorwaar een heuse prestatie.

Supermatthijs | 07-02-15 | 19:34

bijna_raak | 07-02-15 | 19:17
Kijk, dat snijdt hout.

Sliptong | 07-02-15 | 19:34

Wat een Bitch zeg, als dat je vrouw is dan heb je ook geen leven meer denk ik.

BigShow | 07-02-15 | 19:34

Democratie in NL:
"Voorzitter: Ik ontneem u inderdaad het woord"

Mastermattie | 07-02-15 | 19:35

Heb dit hele debat uitgekeken en dat was een near-HELL ervaring..... Jezus wat een clownshow.

En dit gaat hoofdzakelijk nog maar over wie er nou exact verantwoordelijk is over het vliegen boven conflict gebieden, gaat nog leuk worden als ze straks het rapport-deel over de daadwerkelijk crash in de doofpot gaan frommellen.

Attach linkje is er wel een aardige uitspraak (helemaal aan het einde), daarwerkelijk dader(s) en gang van zaken zal pas over een jaar of 10 naar buiten komen, en mensen zullen danhun schouders ophalen en zeggen, tja we leven nu in een compleet andere wereld....

www.youtube.com/watch?v=fwC9RJopkHU

Onze man in Mockba | 07-02-15 | 19:35

Wellicht stem ik wel op dat splinterpartijtje van hem.

Ome WiIlem. | 07-02-15 | 19:36

Als dit waar is liegen PvdA en VVD glashard en aantoonbaar. Lees verder voor het verslag van het debat waarin Omtzigt een plenair debat aanvraagt.
---
Aan die foto met dat dreigvingertje te zien waren VVD en PvdA niet blij met u?
Bontes: "Ze kwamen woest naar me toe. Ze vonden mijn spreektekst al niet leuk, daar zaten ze doorheen te praten en de voorzitter te porren, zo van ‘kijk eens wat er gebeurt’. Daarna kwamen ze op me afgestormd met dat vingertje. ‘Hoe kom je er bij dat we een plenair debat blokkeren!’, zeiden ze. ‘Dat ligt aan Omtzigt, want die kon anders niet’, voegden ze er aan toe
----
Om 15 januari was er een debat in de Tweede Kamer. Omtzigt wilde graag een plenair debat over MH17.

Ten Broeke van VVD zegt: Ik steun het debat niet
De heer Recourt (PvdA):Ik geef geen steun

Gelukkig bestaat er nog een schriftelijke verslaggeving van wat er in de Tweede Kamer wordt gezegd.

Zie het verslag hier www.tweedekamer.nl/kamerstukken/plenai...

Spotje | 07-02-15 | 19:37

Bontes stijgt in mijn achting.
Voorheen deed ik hem af als ex-PVV opportunist maar ik zie hier de daadkracht en directheid die ik graag zie in een politicus.

Agent Orange | 07-02-15 | 19:37

De enige manier om van de wereldvreemde Haagse arrogantie af te komen is verlaging van het aantal kamerleden. Hoeveel Angelien Eijsinks zitten er eigenlijk in het parlement? En wat wordt Nederland daar precies beter van?

de Voorzittert | 07-02-15 | 19:37

Je moet maar zo denken, waar het stinkt ligt meestal stront. Maar ja, deze Regering komt met de meesten mestverhalen (dankzij de gedoog partijen D66 SGP en ChristenUnie) overal mee weg.

Snowy2000 | 07-02-15 | 19:37

die voorzitter is van het padje af, ze heeft duidelijk de PvdA partij pet op. Wat een waardeloze regent.

denoorman | 07-02-15 | 19:38

@Supermatthijs | 07-02-15 | 19:11
Sterke argumentie, klinkt ook aanzienlijk intelligenter dan Bontes. Stond je ook met je vingertje te wapperen?

CosmicPsycho | 07-02-15 | 19:38

Argumentatie

CosmicPsycho | 07-02-15 | 19:38

Bontes lijkt me een eerlijke gozer.

fapiet | 07-02-15 | 19:39

@CosmicPsycho | 07-02-15 | 19:38

Nee te schuimbekken om zoveel domheid.

Supermatthijs | 07-02-15 | 19:40

Goed verhaal van Bontes. Nog een paar keer zo en ik ga op hem stemmen.

svg | 07-02-15 | 19:41

Bontes voor MP!

Sliptong | 07-02-15 | 19:41

@Supermatthijs | 07-02-15 | 19:11

Soms voel ik medelijden met u. De reacties op uw naieve wereldbeelden zijn kennelijk van dermate belang in uw leven, dat u het trots in uw twitterbio ( mobile.twitter.com... ) vermeldt. Ik kan me slechts indenken hoe droevig uw sociaal leven is, wanneer de tegenwind van de roze reaguurder uw zuurstof is. Mocht de dag komen dat de gemiddelde GS'er u links laat liggen en niet meer de moeite neemt om te reageren, dan zou u er defacto ongelukkig van worden. Uw bestaansrecht en levensgeluk ligt feitelijk in de handen van GS. Dat moet toch een beklemmend en pijnlijk gevoel zijn.

vaas klaak | 07-02-15 | 19:42

Ja want dat zie ik hem namelijk nergens doen. Makkelijk roepen vanaf de zijlijn zoals ze hem leerden bij de PVV en verder niks. Bontes is een brallende mafkees.
Supermatthijs | 07-02-15 | 19:32
-
Ja jij hebt liever dat linkse stasi doofpot partijtje pvda
dat weet ik.
Waar uitluitend zwakzinnige brallende mafkezen inzitten.
Gelukkig stemt er al bijna geen hond meer op dat cluppie.
Wat een verademing.
Nu de vvd nog en d666 vooral.

anti-fatwa | 07-02-15 | 19:42

Maar eerlijk is eerlijk: we lopen aan de leiband van de VS dus een eerlijke transparante regering en overheid zit er toch niet in. Geopolitieke spelletjes waarbij Nederland de stront onder de laars is.

Sliptong | 07-02-15 | 19:43

Het zelfvergenoegzaamd smoelwerk van dat wijf, dit is ongehoord, hoe de democratie wordt gesmoord. Bontes komt hier wel zichzelf tegen, dacht dat het aan de PVV lag dat het zo niet werkte, nu is hij wakker. Dit gaat het kabinet de kop kosten, kan niet anders of het is een echte dictatuur.

Archy Bunker | 07-02-15 | 19:43

Goddank. We zijn van die cursivering af. Die voorzitster heeft geen idee wat voorzitten inhoudt, dat is wel duidelijk. PvdA zeker?

Lewis Lewinsky | 07-02-15 | 19:44

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voor de er een schreeuwende politici uit de kamer wordt verwijderd omdat hij/zij het helemaal zat is.

vandaag 7 Feb 2015, de lente staat voor de deur!

toetanchamon | 07-02-15 | 19:45

@Tha Man | 07-02-15 | 19:16
Zeker weten. Wat hier volgens mij speelt, is een egokwestie. Mevrouwtje wordt pislink als wordt gesuggereerd dat dit slechts een achteraf zaaltje is, wat haar degradeert tot achterafzaaltjes voorzitter.

God Zelf | 07-02-15 | 19:45

@Supermatthijs | 07-02-15 | 19:11
Doe normaal man, achterlijke debiel. Als je wilt trollen, doe het dan met humor en inhoud. Dit slaat nergens op.

Russells Teapot | 07-02-15 | 19:45

Wat een slecht act van de voorzitter. Bah. Niet democratisch, geen stijl zou ik zeggen.

svg | 07-02-15 | 19:45

Het is een smerige beerput, gelukkig vlieg ik nooit.
Alles wordt uit de kast gehaald de waarheid niet te zien, weldenkende stemmers moeten toch nu zeer zeker achter de oren krabben, aan dit soort gespuis ooit hun stem gegeven te hebben.
Gelukkig 18 maart is niet ver meer.

gebrokenvleugel | 07-02-15 | 19:46

Bram vermeulen met het nummer "Politiek"
www.youtube.com/watch?v=y2v-b_HY_qA

Graag gedaan.

McMarx | 07-02-15 | 19:47

Transparantie is ver te zoeken. Maar goed.... Zoals Justin Timberlake ooit zong:
Oh.. Oh.. the damage is done so I guess I'll be leaving.
Bontes heeft met zijn opmerkingen (hopelijk) een aantal mensen wakker geschud. Niet in Den Haag, maar gewoon onder het volk. En dat zullen we op 18 maart wel merken....

Snorry! | 07-02-15 | 19:47

@Supermatthijs | 07-02-15 | 19:29

Durf eens op mijn tegel te reageren. Je reageert alleen terug op mensen van je denkt dat je ze eruit kan lullen. Heb een paar troeven hier die je nog verwarder maken.

The_Challenger | 07-02-15 | 19:47

@TegenBeterWetenIn | 07-02-15 | 19:15

Inderdaad (hier zijn geen woorden voor).

taxhond | 07-02-15 | 19:48

@Supermatthijs | 07-02-15 | 19:11
Gore trol.

Fijnstoffer | 07-02-15 | 19:48

Wat een ongelofelijke arrogante schoffering van die Eijsink zeg!

lanexx | 07-02-15 | 19:49

@Supermatthijs | 07-02-15 | 19:29
Je bedoeld dat gebied waar de russen rondrennen met kalashnikovs en de boel onveilig maken? Amerikanen de boel opjutten en geen! wereldoorlog veroorzaken?
Hoe zouden onze jongens daar een wereldoorlog veroorzaken?
Een ieder die op t afgezette gebied afkomt zou in mijn ogen vogelvrij zijn, rus oekrainer of rebel. Als je dat meteen gedaan had met toezegging van de Oekrainse regering had Rusland ook geen nee durven zeggen en meteen zo'n paar honder man met vliegtuigen ingevlogen om het gebied met nederlandse vlag af te zetten. Had prima gekund en had de VS of Rusland of China of de Britten ook gedaan. Maarja wij zijn gekke henkie van het wereldtoneel.

ca12nag3 | 07-02-15 | 19:49

Die voorzitter moet trouwens eens goed in haar anjer genomen worden.

je suis bier | 07-02-15 | 19:49

@vaas klaak | 07-02-15 | 19:42

Als niemand nog een reactie geeft op mijn bijdragen hier stop ik er inderdaad mee maar dan vermaak ik mij wel met andere dingen hoor. Ik snap gewoon die adoratie voor een Bontes niet die gewoon echt niet slim is in mijn ogen en maar een beetje erop los roept. Zo´n man heeft zo makkelijk praten vanaf de zijlijn want nog nooit enige verantwoording genomen en dat staat mij vooral tegen. Dat roepen om het leger terwijl ieder normaal denkend mens ziet dat het de oplossing niet is. Dat de zaken dan alleen maar escaleren ipv. dat je een situatie krijgt waar je je voordeel mee kan doen. Denk je nu echt dat we maar 1 slachtoffer terug gekregen hadden als we de lijn Bontes hadden gevolgd ?

Supermatthijs | 07-02-15 | 19:50

@Sliptong | 07-02-15 | 19:33

Hij zit gewoon met zijn arm in Koenders en Timmerfrans. Als dit kabinet Rutte 1 was geweest en Michiel Servaes had hetzelfde gezegd als Bontes had Supermatthijs om een Willemsorde gevraagd.

The_Challenger | 07-02-15 | 19:51

@Supermatthijs | 07-02-15 | 19:11
onderbouwing van uw claim a.u.b. middels feiten en geen loze, ongefundeerde kreten. Alleen zo kan u uw geloofwaardigheid als reaguurder standhouden.

kapitein_iglo | 07-02-15 | 19:52

@CosmicPsycho | 07-02-15 | 19:38

Hij heeft een eigen ISIS vlag van de Beverwijkse Bazar. die wapperde volop.

The_Challenger | 07-02-15 | 19:52

@Fijnstoffer | 07-02-15 | 19:48
Is hij ook, schijterd eerste klas en weet niks van wie dan ook behalve linkse populistische lulkoek.
Neem een voorbeeld aan wat China deed toen ze hun mensen evacueerden uit vietnam.
edition.cnn.com/2014/05/19/world/asia/...
Schijt aan die kutlanden hebben die van alles doen, jouw mensen doodmaken en denken er mee weg te komen.

ca12nag3 | 07-02-15 | 19:52

gebrokenvleugel 19.46
De zogenaamde "weldenkende stemmers" gaan op 18 maart massaal op Domoren 66 stemmen.
Op nog erger gespuis dan er nu al zit.
Nederland is verdoemd.

Dostranamus | 07-02-15 | 19:52

Kudo's voor Bontes, en -oneindig voor de PvdA en VVD.

Het is inmiddels voor ieder mens met 3 of meer hersencellen overduidelijk dat PvdA en VVD expres het debat proberen te frustreren omdat ze hun eigen fouten proberen te verbergen. Mensen die dat niet inzien zijn zó dom dat hen het stemrecht ontnomen zou moeten worden en ze opgenomen zouden moeten worden in een gesloten inrichting om behandeld te worden voor pathologische stompzinnigheid.

Wat de fouten die het kabinet gemaakt heeft precies zijn moet nog blijken, maar dat ze gemaakt zijn weten we zeker, want anders is de onwil en tegenwerking van deze partijen tegen het proces om "de onderste steen boven te krijgen" niet te verklaren.

Deze mensen horen thuis achter tralies, evenals al het corrupte elitaire volk dat hen blijft steunen, in het bijzonder bij de NPO.

Russells Teapot | 07-02-15 | 19:53

@Lewis Lewinsky | 07-02-15 | 19:25
LOL @ Carmiggelt-effect!

Chiant | 07-02-15 | 19:53

Bontes is een goeie vent. Terechte vragen die een eerlijk antwoord verdienen.
Hij mag wel uitkijken.
nl.wikipedia.org/wiki/Maarten_van_Traa...
Het vieze spel van VVD en PvdA lijkt er op te duiden dat er wat is te verbergen.

Fijnstoffer | 07-02-15 | 19:54

@Dostranamus | 07-02-15 | 19:52
Dat zijn mensen die denken dat Pechtold het wel even oplost, en handje in handje met de moslims de 21e eeuw door denken te komen.
Ja van de koude kermis thuis komen, of denken ze dat die moslims spontaan stoppen met hun uithollen van de Nederlandse samenleving?

ca12nag3 | 07-02-15 | 19:54

Onze man in Mockba | 07-02-15 | 19:35
je weet dat RT het propagandakanaal van Putin is?

--sql error-- | 07-02-15 | 19:55

@Supermatthijs doet een Wildersje
Hij gooit een stuk rood vlees in de arena waar iedereen bovenop duikt en kaapt daarmee het -debat- topic.

Chiant | 07-02-15 | 19:55

Goed, wij maken ons druk om MH17, en terecht. Maar let wel even op de actualiteit. De situatie in Oekraïne loopt uit de klauwen.
Nog ff en wij zijn direct in oorlog met Rusland. Ziet niemand dat het daar op uitloopt? En dat wij door Rusland in 30 minuten finaal van de kaart geveegd kunnen worden? Hoe dichtbij een kernoorlog zijn we eigenlijk? Zou daar geen plenair debat over gehouden moeten worden? Als we onze naakte existentie op het spel zetten, zou daar niet over gesproken moeten worden? Of is het laatste wat te zien en te horen krijgen het geneuzel van Paul de Leeuw, voordat de nucleaire dood ons met al onze herinneringen verdampt als waterdruppels?

Van Duyvenbode | 07-02-15 | 19:56

Men heeft zich met het inlaten met Oekraïne al in een moeras vol drijfzand begeven, en nu weten ze niet meer hoe er uit te komen. Terugtrekken zonder gezichtsverlies is haast niet mogelijk, en zal Poetin alleen maar bevestigen in zijn starre opstelling. Wat een enorme talenten hebben we ons weer aangeschaft, dit kan alleen maar finaal verkeerd gaan. Poetin wil geschiedenis maken, en laat zich met zijn KGB achtergrond er niet van af houden. De VOC mentaliteit helpt hier weinig aan.

Archy Bunker | 07-02-15 | 19:57

Corrupt tuig, zo zou ik deze club van VVD en PvdA willen betitelen. En het ergste is dat Machiavelli 2.0 al klaar staat om het stokje over te nemen. Ik noem hem Pechtold en hij is fout.

Statler en Waldorf | 07-02-15 | 19:57

overal op deze wereld sterven mensen, veelal door toedoen van andere mensen

kadij001 | 07-02-15 | 19:57

@Van Duyvenbode | 07-02-15 | 19:56
Wat een onzin. Achtereenvolgende kabinetten hebben in al hun wijsheid besloten dat er maximaal bezuinigd kon worden op Defensie. Er was immers geen gevaar meer.

Chiant | 07-02-15 | 19:58

dat de families en vrienden van de slachtoffers willen dat er niet of nauwelijks meer over MH17 gesproken wordt, is dat waar? want ik kan dat maar moeilijk geloven
worden er mensen met deze mening naar voren geschoven?
er zullen er vast een paar zijn die het er niet over willen hebben maar is dit een meerderheid?
de MH17 geschiedenis lijkt steeds vreemder te worden
wat wil ze nu eigenlijk in de doofpot stoppen?

janneman1977 | 07-02-15 | 19:59

Van duyvenbode 19.56
Goed opgemerkt.
Voor iedereen om zijn kennis nog even op te frissen het volgende;http://curiales.nl/2015/02/07/maidan-oorlog-rusland-oekraine/

Dostranamus | 07-02-15 | 20:00

@Chiant | 07-02-15 | 19:55

Dat is niet mijn bedoeling. Ik geef slechts mijn mening over dhr. Bontes en die is niet heel best. De ingreep vd voorzitter was volgens mij gewoon redelijk en ik stoor mij vooral aan het toontje waarop Bontes debatten aangaat. Een soort door gedraaide ijzervreter die opgeblazen taal uit slaat. Sorry.

Supermatthijs | 07-02-15 | 20:00

Maar Bontes heeft gelukkig geen valse snik in zijn stem e ook geen druppel aan zijn neus tijdens zijn referaat.
.
Weet je wie wel diep verdriet en verontwaardiging kan veinzen tijdens bijeenkomsten?

pluizigkroeshaar | 07-02-15 | 20:01

--sql error-- | 07-02-15 |

Channel One Russia en RT zijn de propaganda kanalen van Moskou, dat is geen nieuws. maar daarom is het niet verboden om naar te kijken ofzo.

Clowns News Network en BBC zijn wel even een factor erger in het verspreiden van leugens. of denk jij dat zij helemaal zuiver op de graat zijn ?

Onze man in Mockba | 07-02-15 | 20:01

@Supermatthijs | 07-02-15 | 19:50

'Als niemand nog een reactie geeft op mijn bijdragen hier stop ik er inderdaad mee'
U bent geen domme man; Vindt u het zelf niet ietwat droevig om geluk te halen uit provoceren? Of is dat wellicht een integraal onderdeel van het hele provo denken?

vaas klaak | 07-02-15 | 20:02

@Supermatthijs | 07-02-15 | 20:00

Zo rolt onze democratie nu eenmaal, nietsnutje van me. Bontes mag dat.

brutus68 | 07-02-15 | 20:02

@Supermatthijs | 07-02-15 | 20:00

Jouw reactie was er binnen twee minuten. Toch vreemd met zo'n lap tekst, al die linkjes en een filmpje van 6 minuten.
Pure onderbuik gevoelens.

The_Challenger | 07-02-15 | 20:03

janneman1977 | 07-02-15 | 19:59
De nabestaanden moet leven met het geen dat de regering niet alleen hun in de steek heeft gelaten maar ook heeft staan liegen en dat ze regelmatig een klap in hun gezicht hebben gekregen.

Eurotokkie | 07-02-15 | 20:04

@The_Challenger | 07-02-15 | 20:03

Dat klopt. Ik lees lang niet alles en bekijk zelden filmpjes.

Supermatthijs | 07-02-15 | 20:05

-weggejorist-

Nilfisk | 07-02-15 | 20:06

@B. Randnetel | 07-02-15 | 19:18
Zeikerd, ik ben het niet vaak eens met Mattie maar dit was spijker kop etc.
Die Bontes zou moeten betalen om in de kamer te zitten!

miko | 07-02-15 | 20:06

Het grootste probleem van dit land is dat het volk voor 80% uit Supermathijsen of klonen daarvan bestaat. En die creeren in 5 decennia het land wat ze verdienen: wegkijkend, op te grote voet levend, grenzen opengooiend en notoir arrogant rechtpratend; blind voor problemen en immer achteraf de redelijkheid zoekend met drammende linkse retoriek.
Daar is geen blog vol redelijke reaguurders tegenop gewassen.

de Voorzittert | 07-02-15 | 20:07

Dostranamus | 07-02-15 | 20:00

Vanochtend op de tros nieuwsshow, die ik louter oude gewoonte nog wel eens beluister, werd er weer gesproken van "Russische agressie", en "Poetin is omringd door hardliners" en meer van die uitspraken. En dat is de tros nieuwsshow, hè, dat is qua politiek ooit het betere programma geweest. Het is één grote tirade tegen Rusland in onze media. Niks geen nuance, geen wederhoor, geen interviews met Russische functionarissen. Zelfs in de Koude Oorlog was de porpaganda hier tam in vergelijking met de oorlogshitserij die we nu te zien en te horen krijgen.

Van Duyvenbode | 07-02-15 | 20:07

The_Challenger | 07-02-15 | 20:03
Het ging hem om fipo twitter.com/DeSupermatthijs/status/56...

CoffeePatch | 07-02-15 | 20:07

Hup Bontes!
Het tekent ook het verschil tussen de (voorheen) grote partijen en een eenpitter, die gewoon oprecht zijn werk probeert te doen.
Kamerleden van partijen zijn doorgaans gedwee stemvee, die de partijlijn moeten volgen. Zelf kritisch nadenken/spreken of naar de burger (die hen godverdomme betaalt!) luisteren kost hun hun verkiesbare plek.

Mooi voorbeeld is ook Dijsselbloem. Heeft jarenlang braaf pootjes gegeven, was daarmee gekwalificeerd om minister te worden en kan hierna hard binnenlopen bij zijn volgende baan.

Misschien moeten we politieke partijen afschaffen? Laat iedereen die in het parlement wil zelf campagne voeren èn...zelf verantwoording afleggen aan zijn of haar kiezers. Types als Servaes, Verheijen en arrogante tante Eijsink maken dan geen kans meer (als je wel de individuele campagnekassen maximeert dan).

En het geheime gedoe van de regering in het ene na het andere dossier gaat maar door. Wie doet daar eens wat tegen? Ik wil niet betalen aan mensen die geheimzinnig lopen te doen. Blijf dan lekker in je vrijmetselaarskantine hangen met je schortje aan (Mark, Ivo, Henk, Stef, Lodewijk), maar doe niet alsof je de burger dient.

Guy Veropzoudten | 07-02-15 | 20:07

Wat een pedant wijf die Angelien Eijsink. Het typische voorbeeld van het slag regenten waar de PvdA mee vol zit. Vooral dat laatste 'lekker puh' gebaartje op het eind was walgelijk. Linkse democratie in werking: je mag meepraten zolang je het met ons eens bent.
.
En straks na de verkiezingen mogen PvdA en VVD weer met een stalen gezicht zeggen dat 'de mensen' hun boodschap niet hebben begrepen. Tuurlijk, het ligt namelijk altijd aan anderen. Het hebben van een totaal onvermogen tot enige zelfreflectie is tegenwoordig een randvoorwaarde om bij dit soort partijen carrière te maken. Want dat zijn het carrière politici, met als enige doel om via de kamer ook de rest van hun leven uit de een of andere overheidsruif te blijven vreten. Je schaamt je gewoon om Nederlander te zijn.

Paininthebutt | 07-02-15 | 20:07

Wiens brood met eet, wiens woord men spreekt.
Op wiens loonlijst staan onze politici eigenlijk?

L.E. Raar | 07-02-15 | 20:09

de Voorzittert | 07-02-15 | 20:07
Al binden ze Supermathijsen aan een raket richting de maan dan nog zou hij denken dat de regering het beste met hem voor heeft.

Eurotokkie | 07-02-15 | 20:10

@Supermatthijs | 07-02-15 | 20:05

Daarom ben je dus zo dom en naief.

The_Challenger | 07-02-15 | 20:10

@The_Challenger | 07-02-15 | 20:03

Scherp. Zie mijn gesprek met matthijs. Het gaat hem kennelijk niet zozeer on de inhoud, maar te meer aan het plezier dat hij beleeft zolang er maar op hem gereageerd wordt. Zie ook zijn twitter bio mobile.twitter.com/desupermatthijs . Het lijkt er nog het meest op dat hij een vrij beperkt sociaal leven heeft. In ieder geval een marginaal bestaan onder gelijkgestemden.

vaas klaak | 07-02-15 | 20:12

Het is inmiddels wel duidelijk dat de PVV schijt heeft aan de grondwet. Respect voor Thorbecke hoef je bij dat onbehouwen gajes dan ook niet te verwachten. Gewoon negeren .

Bakito | 07-02-15 | 20:12

Ik begrijp niet wat Bontes aan wil kaarten.

Ja, die opmerking over de Antonov is uit de Nederlandse versie geschrapt, maar in de Engelse versie stond die opmerking niet en die versie is leidend. Die opmerking over die Antonov is feitelijk ook niet relevant, want in beide NOTAMS werd daar geen melding van gemaakt. Dat er een Antonov in dat gebied is neergeschoten voor de MH17-crash is een feit van algemene bekendheid, want dat was toen in het nieuws.

Feit is, dat MH17 vlak boven het verboden gebied vloog en daar dus gewoon mocht vliegen.

Je kan je afvragen hoe voorzichtig de Maleisische luchtvaartmaatschappij en de Oekraiense luchtvaartdiensten zijn geweest om MH17 zo dicht bij verboden gebied te laten vliegen. Je kan je afvragen hoe hard de grenzen van zo een verboden gebied zijn en of dat voldoende garanties op veilig vliegen biedt.

Maar hier is geen juridisch houdbaar punt te maken verder.

tipo | 07-02-15 | 20:12

Ben het met Bontes eens dat het allemaal een beetje weggemoffeld wordt. Voor de rest is zijn betoog niet sterk en speelt hij het spel verkeerd en daar zijn ze op uit.

Toetsiemonster | 07-02-15 | 20:12

@Nilfisk | 07-02-15 | 20:06
Precies. Het eerste comment was dan meteen raak ook al was het van Mattie.
Verder snap ik niet waarom de over heid zich er zo druk over maakt.
De conclusie is makkelijk en duidelijk: Mensen, de inhalige vliegtuigmaatschappij nam willens en wetens het risico over een oorlogsgebied te vliegen.
Ten gevolge dient u alle claims daar dan ook neer te leggen inclusief repatriëringskosten van die bundel lijken.
Met innige deelneming ,uw regering!

miko | 07-02-15 | 20:13

Ik ben een vreedzaam mens, ik heb een enorme afkeer van geweld en agressie, maar als het mij ooit zou gebeuren dat een hypocriete rat die lid is van de PvdA met zijn vingertje voor mijn neus zou staan te zwaaien...
Dan zou ik toch uithalen.

bakoenin | 07-02-15 | 20:14

Bakito | 07-02-15 | 20:12

Weet je wie je ook moet negeren .

Eurotokkie | 07-02-15 | 20:14

aangifte wegens moord tegen dit zooitje.

repu077 | 07-02-15 | 20:14

@Supermatthijs | 07-02-15 | 20:05

Anders kun je die fipo niet winnen van @ikwasinharen. Een vieze gore achterbakse mongool ben je.

The_Challenger | 07-02-15 | 20:14

Ik heb liever een domme Bontes dan zo'n gore, laffe, lijkendpissende rioolrat als 'Supermatthijs', uiteraard links want een demoniseerder. Wedden dat Supermathijs heeft staan masturberen op het lijk van Fortuyn?

blikjegrolsch | 07-02-15 | 20:15

Huilefrans Timmermans heeft zijn mooie baantje in Brussel veilig gesteld. Mark Prutser blijft met de brokken zitten. Een verdere carriere kan hij wel vergeten in Brussel zien ze hem al aankomen. Hij plakt aan het pluche en denkt er nog mee weg te komen. Bah wat een opportunist. Na 18 maart is het gedaan met de pret, dan is het duidelijk dat een grote meerderheid van de kiezers dit zooitje niet meer steunt. En dan gaan ze weer roepen dat ze blijven zitten in het landsbelang. Ha ha ha. Geloven ze het zelf nog??

denoorman | 07-02-15 | 20:15

Democratie in Nederland: bek dicht, linkerarm (= "sociaal") omhoog en dan heel hard "das haben wir nicht gewusst" roepen. De linkse Orwelliaanse dictatuur der Nederlanden!

Xirdalan | 07-02-15 | 20:15

Bontes is ook degene die als enige door blijft vragen over de zaak-Demmink. Omtzigt was daar ooit actief mee, maar heeft (gedwongen?) afgehaakt.
Als ik Louis was zou ik maar goed mijn remmen checken voor ik de weg op draai. Er zijn er die voor minder ineens eens 'hartaanval' kregen.

Guy Veropzoudten | 07-02-15 | 20:17

Blijft jammer dat Bontes het niet met Wilders kan vinden.

Hypno2050 | 07-02-15 | 20:18

@CoffeePatch | 07-02-15 | 20:07

Dat is het enige wat je met een beperkt verstand kan winnen. 2025: Facsisco van Jololo aan Supermatthijs? Wat heb je bereikt in je leven? 234 fipo's op Geenstijl.

The_Challenger | 07-02-15 | 20:18

Xirdalan | 07-02-15 | 20:15
We leven al jaren in een schijndemocratie .

Eurotokkie | 07-02-15 | 20:18

Tjeezus, matthijs wordt afgelost door ons ,huisaapje, en het bleef nog lang gezellig !!.

Archy Bunker | 07-02-15 | 20:19

de houding /positie van Koenders spreekt al boekdelen. En als ik opa Ivo zo zie beweegt die zich ook op een karakteristieke manier. de lichaamstaal is moeilijk te verbergen.
Dit hele debat is een rookscherm. denk nou niet dat er ook maar iets prijsgegeven wordt of dat er ook iemand in staat van beschuldiging wordt gesteld.

Ik denk dat men wat dieper moet zoeken. Wie zaten er bijv in dat toestel en zaten daar mensen tussen met een doel van financieel of politiek belang. Dit hele gedoe stinks to high heaven , iemand had iets te verbergen of wilde iets niet.
Ik propageer geen complotten echter het tegendeel kan ook niet bewezen worden.

hakbarry | 07-02-15 | 20:19

@Van Duyvenbode | 07-02-15 | 19:56
Oekraïne is de voedingsbodem voor een eventuele ww3..een voormalig en belangrijk wapenproducent van rusland die naar de E.U. dreigt over te stappen ( een machtige economische concurrent voor de V.S.ondanks de NATO verbondschap) Immers de V.S. duld geen concurrentie op het al reeds bestaande wereldtoneel dan wat voorheen bestond ( USA-RUSLAND )
Vandaar de intentie om het vuur aan te wakkeren om wapens te leveren aan Oekraïne. Rusland zal dit niet accepteren en ingrijpen. Europa zal hier het slachtoffer van worden en de USA staat op de zijlijn te wachten totdat het zijn kans ziet.
Ik ben geen USA of Rusland aanhanger, maar ik zie hier een zorgvuldig gekozen taktiek van verdeel en heers...
( immers, was het niet de Amerikanen via goldmansachs ervoor zorgden dat Griekenland op valse economische voorwendselen tot de EU traden en daarmee een "paard van troje" introduceerden?
Tegenwoordig gaan militaire strategie en economische strategie hand in hand.
Mijn vermoedden is dat wij ons binnen 5 jaar midden in WW3 bevinden..
Ik hoop het echt niet

kapitein_iglo | 07-02-15 | 20:19

@vaas klaak | 07-02-15 | 20:12

Moet wel erg marginaal zijn. Veel gelijk gestemden heeft ie niet meer in Nederland.

The_Challenger | 07-02-15 | 20:20

Oh ja, nog bedankt PvdA en D66 voor het aanwakkeren van het conflift in de Ukraine. Gaan Rutte en Pechtold nu weer die korp-nazi uniform drager-bal van een zak hooi Hans van Baalen en Guy Verhofstadt naar Kiev sturen om de boel op te hitsen. Ze moeten deze mensen voor het gerecht slepen wegens medeplichtig aan oorlog met tienduizend slachtoffers. Nog bedankt PvdA en bedankt D66. Weer een briljant staaltje internationale poltiek (NOT)

denoorman | 07-02-15 | 20:20

blikjegrolsch | 07-02-15 | 20:15
Ho ho ho. MH17 werd uit de lucht geknald door nationalisten c.q. Russische PVV-ers, niet door moslims en niet door sociaaldemocraten.

Als er iemand zich hier moet distantiëren zijn jullie het wel.

Bakito | 07-02-15 | 20:20

The_Challenger | 07-02-15 | 20:18
Zie Supermatthijs | 07-02-15 | 19:11

CoffeePatch | 07-02-15 | 20:20

"De goudeerlijke Rotterdammer is scherp en kritisch"
Oei wat slecht. Ik dacht dat alleen Noord Koreanen nog zo naïef naar hun vooropgezette conclusie redeneren. Van Rossum, je bent geen onderzoeksjournalist. Je bent een blogger. Not the same thing.
Wel goed dat je er toch nog een belletje aan gewaagd hebt deze keer.

Mike Oxlong | 07-02-15 | 20:20

Ik zou haar doen, die eijsink..... ook al is die hele MH17 een doofpot. Een schande.

Miss Appeltaart | 07-02-15 | 20:20

Ongetwijfeld een prima vent, die Louis Bontes. Maar hij heeft wel een beetje de uitstraling van een brievenbuspisser. Dat dan weer wel.
Als ik Bertje Koenders was dan kwam ik Louis niet graag tegen, 's avonds laat, alleen, in een donker achteraf steegje ergens in Den Haag.

VanBukkem | 07-02-15 | 20:21

@Supermatthijs
Je valt steeds dieper door de mand voor mij. Ongefundeerde jij-bak na jij-bak (Bontes was Derde WO begonnen, geen lichamen terug gehad via lijn Bontes), gaat zelfs in slachtofferrol zitten (als niemand nog een reactie op mijn bijdrage geeft dan stop ik) en wat je vooral niet (of nooit) doet is i n h o u d e l i j k reageren op artikelen. Volgens mij krijg je genoeg reacties en je lijkt het erom te doen, dus ik snap je geklaag niet.

waarisdelol | 07-02-15 | 20:22

Alles wat Bontes niet heeft, heeft de PvdA wel. En dat is nu juist de reden waarom het aantal zetels voor de PvdA de komende verkiezingen gehalveerd zal worden.

Bernard Couperus | 07-02-15 | 20:23

Mike Oxlong | 07-02-15 | 20:20
www.getalifeman.com/

Eurotokkie | 07-02-15 | 20:24

Een control-F op deze pagina op superma levert 38 hits op.

Laat die ellendige pisbak supermatthijs toch in zijn eigen pis gaarkoken mensen.

Ga er toch niet meer mee in discussie. Ben wijzer.

Willianus Wortelus | 07-02-15 | 20:24

@Archy Bunker | 07-02-15 | 20:19

Ploegendiensten van de Joris op de Joop. In fabrieken wordt geveegd als er niets te doen is. Als er daar niets te doen is, en die kans is groot, dan moeten ze hier trollen van Facsisco van Jololo. Ook moet Bakito weer zijn fipo binnenhalen om de kerstbonus te verdienen.

The_Challenger | 07-02-15 | 20:24

Fascistco van Jole zit weer hier te trollen onder het pseudoniem Supermathijs en Bokito?? Zielig, ze hebben toch die gesponsorde website de Joop. Die ouwe Joop de Uijl zou zich omdraaien in zijn graf als hij die ellende daar zou lezen...

denoorman | 07-02-15 | 20:25

Bakito | 07-02-15 | 20:20
Jullie?
En wat zijn 'Russische PVV'ers'?
Wat heeft iemand van ons hier daar überhaupt wat mee te maken?

Dat je PVV'ers haat zal best maar met het neerhale van MH17 heeft dat geen fuck te maken. Niet dat het wat uitmaakt, want linkse haat (witte sneeuw) en feiten gaan zelden samen maargoed.

De helft van de comments hier komt niet verder dan 'PVV'ers zijn Grondwetverraders want ze doen stom over de Thorbecke-zaal!' en 'Van Rossem is een domme kutblogger want hij schrijft helemaal niet op wat ik wil lezen!1!!1'

Snel! Richt een loop op de boodschapper!

blikjegrolsch | 07-02-15 | 20:25

@Willianus Wortelus | 07-02-15 | 20:24

Juist wel mee in discussie. Om aan te tonen hoe fout en hypocriet links is.

The_Challenger | 07-02-15 | 20:27

kapitein_iglo | 07-02-15 | 20:19

De kans op WO 3 groeit met de dag. Ook ik ben geen Poetin-aanhanger, maar het minste wat de media kunnen doen is in ieder geval wederhoor toepassen. Niets van dat alles. Het is allemaal van een tenenkrommende domheid en vooringenomenheid.
Eén ding is zeker: de huidige generatie politici en bankmaffiosi zullen geen moment aarzelen om ons allemaal over de kling te jagen. Alleen maar omdat ze voor de camera's een praatje houden wil nog niet zeggen dat ze ons niet allemaal naar de eeuwige jachtvelden zullen sturen. Wie zegt dat onze moordenaars niet juist de vlotte mannen in pak voor de camera's zijn?

Van Duyvenbode | 07-02-15 | 20:29

-weggejorist-

Bakito | 07-02-15 | 20:31

tipo | 07-02-15 | 20:12
ik herinner me dat andere luchtvaartmaatschappij een meer zuidelijke route hadden

janneman1977 | 07-02-15 | 20:33

ik stel voor een demonstratie te houden tegen niets, voor niets, gewoon omdat we ons verbonden voelen met elkaar...xxx kadij

kadij001 | 07-02-15 | 20:35

-weggejorist-

paul6118 | 07-02-15 | 20:36

Bakito | 07-02-15 | 20:31
Helemaal de weg kwijt, verblind door haat. Zielig figuur ben je.

waarisdelol | 07-02-15 | 20:37

GADVERDAMME moet e schamen dat ik mijn heleleven VVD heb gestemd nooit meer die smerige achterbakse bobo cultuur....

arretje | 07-02-15 | 20:37

we want no thing xxx

kadij001 | 07-02-15 | 20:37

@Bakito | 07-02-15 | 20:31

Dat waren toch echt Hans van Baalen en Guy Verhofstad. Je hebt een salafist nodig om er één te kunnen herkennen

The_Challenger | 07-02-15 | 20:38

Bontes' uitspraken hebben me wel aan het denken gezet. Als 'alle' oppositiepartijen tevens gedoogpartners zijn, is er dan nog wel sprake van democratie?

geareerdur | 07-02-15 | 20:38

Ik vind het erg lastig iemand met z'on tokkieaccent serieus te nemen.

johoost | 07-02-15 | 20:38

zijn er meer mensen die met mij niets willen hebben en alles willen geven?

kadij001 | 07-02-15 | 20:39

waarisdelol | 07-02-15 | 20:37
Tsja, ik benoem slechts de feiten en jij gaat lopen schelden. Typisch.

Bakito | 07-02-15 | 20:39

The_Challenger | 07-02-15 | 20:38
Haha, ja natuurlijk Van Baalen en Verhofstad zijn onderdeel van het zionistisch complot tegen Poetin. Hahaha!

*aluhoedje opzet *

Bakito | 07-02-15 | 20:41

Geenstijl 3.0 Top..

LeakyLeak | 07-02-15 | 20:41

@denoorman | 07-02-15 | 20:15
Dat baantje heeft ie wel echt zelf bij elkaar gejankt. Gejankt over leugens dat wel.

Bad Ass Justice | 07-02-15 | 20:43

ik geef niets om ons geld, ons huis, onze auto, ons werk...ik geef om mijn gezin, mijn familie, de mensen van wie ik hou xxx

kadij001 | 07-02-15 | 20:44

Bakito | 07-02-15 | 20:39
Jij schrijft dat een 80 jarige die op een partij stemt die voor betere ouderenzorg is, diegene hetzelfde is als massamoordenaars. Dat vind ik zielig ja. Dus als ik je een zielig figuur noem, benoem ik ook slechts een feit. Dat jij zo licht geraakt bent dat je dit al als schelden ziet, bevestigt dit slechts het feit nogmaals.

waarisdelol | 07-02-15 | 20:45

Politici in Den Haag behoren een high end topniveau te behalen. Alleen het resultaat telt en hier moeten ze op afgerekend worden.

De prioriteit heeft vooral in Brussel gelegen en de daaruit volgende "cunning" belastingplannetjes.

Regionale spanningen en risico's? Oeps !

Tee Of Cup | 07-02-15 | 20:47

Gezien dat zelfgenoegzame knikje van haar nadat ze Bontes het woord ontnam is ze blijkbaar heel trots op zichzelf. Het enige wat nog ontbrak is een schouderklopje van PvdA-ers en VVD-ers met complimenten zoals 'goed gedaan meid!'.

Boyo | 07-02-15 | 20:48

Jongens hou het rustig, "don,t feed the trolls" , het is de enige manier om er vanaf te komen, en een redelijke informatieve discussie te houden.

Archy Bunker | 07-02-15 | 20:48

Al het gedraai, geheimzinnigheid, leugens en afleiden van de kernzaak kan maar 1 ding betekenen : Kiev zit achter de ramp met MH17.

070 | 07-02-15 | 20:49

@all

Voor één ieder die wat minder supermatthijs en/of bakito wenst. Negeren. Niet reageren op de sneue stukken vlees die ze de arena in zwengelen. Dan is de lol er snel af voor ze. Weekje volhouden en ze haken af.

vaas klaak | 07-02-15 | 20:49

vaas klaak | 07-02-15 | 20:49
Ik hoor graag een tegengeluid, jammer genoeg komt dit meestal niet veel verder dan jij-bakken en ongefundeerde beschuldigingen. In dat opzicht zijn het helaas slechts trollen.

waarisdelol | 07-02-15 | 20:51

@janneman1977 20:33
Het moge duidelijk zijn, dat de luchtruimbeperking tot een veel grotere hoogte had moeten gelden en dat Oekraine dat ook had moeten doen, gegeven het feit dat de Antonov op 6,5 km hoogte uit de lucht werd geschoten en dat het met een soortgelijk geschut ook mogelijk kan zijn om op 11 kilometer een vliegtuig uit de lucht te schieten.

De luchtvaartdienst in Oekraine heeft dus een fatale fout gemaakt door de luchtruimbeperking te beperkt voor te schrijven aan luchtvaartmaatschappijen.

Dat andere luchtvaartmaatschappijen omvlogen, dat had dan weer bij Maleisia Airlines bekend moeten zijn en daar hadden zij hun conclusies uit moeten trekken.

Dat moge allemaal duidelijk zijn. Maar er is veel geld mee gemoeid en dus hebben MA en de Oekrainse luchtvaartdienst te grote risico's genomen. MA heeft zich aan de wet gehouden. De Oekrainse luchtvaartdienst heeft echter de verkeerde wet afgekondigd (een te kleine luchtvaarbeperking) en deze vervolgens verkeerd gehandhaafd (door MH17 zonder enige marge langs de grens van die te kleine luchtvaartbeperking te laten vliegen).

tipo | 07-02-15 | 20:53

Zie ik het nou goed?
Heeft Supermatthijs het weer te bont gemaakt?
*Wappert met het handje*
.
Het is wachten tot Bakito de volgende krijgt..
Kan eigenlijk niet wachten eerlijk gezegd.

Ommezwaai | 07-02-15 | 20:54

Wat je ook van hem mag vinden, hij is hier scherp en zegt nuttige dingen.
Timmerfrans wist destijds al dat dit er aan zat te komen en z'n oude maatje Juncker heeft even snel een baantje voor hem in Brussel verzonnen. Wat een vreselijk misbaksel. Met die twee weken 20u/dag werken na de aanslag heeft hij z'n schuldgevoel misschien een beetje willen wegpoetsen.

--sql error-- | 07-02-15 | 20:54

Dat Thorbecke zaaltje is naast zn naam ook een k** zaaltje. Bontes +1

Cidiood | 07-02-15 | 20:54

Bij de NPO werd bij Jinek gezegd dat voorafgaande aan het debat over MH17 de kamerleden een ontmoeting hadden gehad met de stichting nabestaanden MH17, welke stichting te kennen zou hebben gegeven rust te willen hebben op het politieke front. Daarop zouden veel kritische kamerleden hebben bedacht dat het beter ware dat er geen kritische vragen meer gesteld zouden worden.
Kennelijk wilde de PvdA en VVD over de rug van de nabestaanden graag een doofpotje in werking stellen en waren ze daarom zo boos op Bontes.
Bontes moet gewoon doorgaan dus. Hij heeft dat zootje bij de ballen.

Graaf van Egmont | 07-02-15 | 20:56

MH17 is het ultieme politieke vermaakspel. Lachen met de nabestaanden van een politieke set-up waarin NL bij voorbaat al verneukt werd door grotere belangen.

Rommelende Onderbuik | 07-02-15 | 20:56

070 | 07-02-15 | 20:49

Dat lijkt zelfs mij sterk. Maar mocht je gelijk hebben, en dit boven water komen, en ook dat de politiek in ons land dit wilde verhullen, stort dit kleine landje in de grootste crisis sinds WO 2.

Van Duyvenbode | 07-02-15 | 20:57

Bakito | 07-02-15 | 20:39
Ik heb geen feiten gezien?

Olc32 | 07-02-15 | 20:57

-weggejorist en opgerot-

Supermatthijs | 07-02-15 | 19:11
@The_Challenger | 07-02-15 | 20:03

Dat klopt. Ik lees lang niet alles en bekijk zelden filmpjes.

Supermatthijs | 07-02-15 | 20:05

Dat gaat snel, weg en terug, poe poe.

Uw Verzekeringsadvis | 07-02-15 | 20:57

@Bakito | 07-02-15 | 20:41

Ik kan anders niemand bedenken die populistisch stonden te beloven en te brallen op dat plein in Kiev waar de fascistische zwart-rode vlaggen stonden te zwaaien.

Waarom haal je gelijk complot en aluhoedje tevoorschijn als het om feiten gaat? Staan ze je niet aan? De krokodillentranen en de leugens die Timmerfrans tevoorschijn toverde bij de VN en Jeroen Pauw speech geloofde ik direct al niet. Zal wel komen door die rol aluminiumfolie in de keukenlade.

The_Challenger | 07-02-15 | 20:59

Zie ik daar nu het verloren fototoestel van de val van Sebrenica staan.

Groffert | 07-02-15 | 20:59

@070 | 07-02-15 | 20:49
Je zou bijna gaan vermoeden dat v. Baalen en Verhofstad niet alleen maar in Kiëv waren om de demonstranten op te hitsen.

deraderendraaien | 07-02-15 | 20:59

Ommezwaai | 07-02-15 | 20:54
Iedereen krijgt hier de schuld behalve je nationalistische vrinden die de raket afvuurden. Je zou jullie logica eens op 9/11 moeten toepassen.

Bakito | 07-02-15 | 20:59

@Archy Bunker | 07-02-15 | 20:48

Ik heb nog hondevoer wat 5 jaar over datum is. Wil er wel een keer van af.

The_Challenger | 07-02-15 | 21:01

@Russells Teapot | 07-02-15 | 19:53

En veel kudo's voor u bijdrage(n)die geen stijl interessant maken.
Iets wat niet voor trol supermatthijs gezegd kan worden.
Recht praten wat zo duidelijk krom is.
Tevens een tip voor mensen die geïnteresseerd zijn;
www.youtube.com/watch?v=07SCKcP6AAI

Stemmen is useless zolang er geen democratie is.

diddley2 | 07-02-15 | 21:01

vaas klaak | 07-02-15 | 19:42

Deze "man" is wel zo overduidelijk een troll en idd., de frequentie waarmee hij het doet, doet vermoeden dat hij nog zo'n ingehuurde is ook, een "shill" om de aandacht af te leiden van het werkelijke punt.
En dat is in dit geval weer zonneklaar door alleen sneu op Bontes te gaan ranten, zonder verder 0,0 inhoudelijke input.
Lekker laten blaten, die heeft zichzelf al lang geleden uitgeschakeld.

Next!

Gazzerop | 07-02-15 | 21:01

Het overleg MH17 kan wegens achterafzaaltje niet worden bekeken in debatgemist. Eenieder die zich geroepen voelt om in de toekomst dit overleg op te slaan kan de streams van alle achterafzaaltjes vinden op www.tweedekamer.nl/vergaderingen/lived...

- Klik op de video van het gewenste debat;
- Open 'windowsmedia.asx' in VLC;
- Open in VLC de afspeellijst;
- Rechtsklik op de stream. Dat is het afspeelitem, dat begin met 'mmsh:';
- Klik op 'Opslaan...';
- Kies een doelbestand;
- Klik op start!

Hoen | 07-02-15 | 21:02

Mocht blijken, mocht boven water komen dat Oekraïne MH 17 heeft neergehaald, heb je een politieke crisis van San Fransisco tot aan Berlijn die alles diep tot aan de grondvesten laat schudden.

Van Duyvenbode | 07-02-15 | 21:03

@Supermatthijs | 07-02-15 | 19:11
* Grinnikt *, extensie is uitgeschakeld. Roze jorissen niet zichtbaar. Opgerot toch al niet. Wat sneu nou. Maar wat <del>gelukkig</del> spijtig toch. Kan je <del>alleen nog op marokko.nl</del> nergens meer je linkse gal spuwen.

Vageling | 07-02-15 | 21:03

MH17 onderzoek loopt. Afwachten.

Sarik | 07-02-15 | 21:03

Mocht Ten Broeke dat vingertje ooit zo op mij richten kan ie zich verheugen op wakker worden in het ziekenhuis alwaar een team chirurgen urenlang bezig is geweest om het lichaamsdeel uit de endeldarm te verwijderen.
.
Wat een tokkie, met z'n kippenborstje. Doet me beetje denken aan Haagse Harrie die probeerde een agent te intimideren. Je zou 'm zo weg blazen.

ViagraFalls | 07-02-15 | 21:04

@Ommezwaai | 07-02-15 | 20:54

Bakito heeft al 14 keer eenzame opsluiting gehad. Hier zou eigen het Californische strafsysteem moeten komen. Drie keer opgerot? Levenslang. Mijn vriendin heeft die AFA-militant een keer aap genoemd. Dat is drie jaar geleden en ze mag nog niet terugkomen.

The_Challenger | 07-02-15 | 21:05

Goede bijdrage van Bontes. Zeer goed zelfs.

Lewis Lewinsky | 07-02-15 | 21:05

MH17 onderzoek loopt. Afwachten.

Sarik | 07-02-15 | 21:05

Van Duyvenbode | 07-02-15 | 21:03
true, maar voor zover bekend hadden (en hebben) ze daar de wapens niet voor, dus die kans is nihil.

--sql error-- | 07-02-15 | 21:06

@Bakito | 07-02-15 | 20:39

Alleen de feiten? Daarom is het zeker weggejorist?

The_Challenger | 07-02-15 | 21:07

@Van Duyvenbode | 07-02-15 | 20:29
ik kan niet anders dan instemmen met uw conclusie, hoezeer er soms door sommigen met zout in onze ogen gestrooid wordt. MH17 laat zien dat er andere belangen dienen dan rechtvaardigheid, want "de onderste steen boven" betekend niet een debat frustreren..kennis over feiten verdoezelen.
Wat men hier ziet is een textbook van: "WE KNEW, BUT WE DON'T KNOW"
Met als offer jou broer een zus, moeder of vader...het maakt hun niets uit.

kapitein_iglo | 07-02-15 | 21:08

Louis, je hebt de steun van alle intelligente Nederlanders!! Power to you en ga door met deze houding. Maar dat was je vast al van plan!

tejootje | 07-02-15 | 21:08

@miko | 07-02-15 | 20:06

Spijker op de kop is met argumenten en geen jijbakken twee minuten na een lap tekst en een filmpje van 6 minuten

The_Challenger | 07-02-15 | 21:10

Opstelten kijkt bijzonder chagrijnig sinds zijn laatste exhumatie.

Zoiets | 07-02-15 | 21:11

Dat vingertje.... dat vingertje zagen we dat ook niet tijdens de aanslagen op charly?

Dlareg | 07-02-15 | 21:11

het dreigende vingertje naar bontes is geen intimidatie maar de laatste stuiptrekkingen van een stervend kabinet.

sjobos | 07-02-15 | 21:12

The_Challenger | 07-02-15 | 21:07
Ik zal het je een ander keer wel uitleggen. Je bent nu te geëmotioneerd en niet voor rede vatbaar. Deal?

Bakito | 07-02-15 | 21:13

Ze vertellen ons altijd dat als we niks te verbergen hebben dat we dan ook niks te vrezen hebben. Kennelijk hebben ze zelf nogal het 1 en ander te vrezen.

Anyway, stuur er maar een GS of Powned reporter op af op die zogenaamde volksvertegenwoordigers.

Zzzzooooffff | 07-02-15 | 21:14

Het kabinet had eigenlijk al zo'n 5x moeten vallen op verschillende onderwerpen.

De oppositie is helaas te zwak door de lik partijen als een Pechtold66.

Het Algemeen Overleg MH17 geeft mooi weer hoe kapot de politiek is.

lady blabla | 07-02-15 | 21:15

Grote doofpot met bijna 300 doden. Ze houden het deksel erop, want asl DIE eraf gaat, gaat het zó hard stinken dat het voor niemand meer dragelijk zal zijn.
Ongehoord in de vaderlandsche parlementaire democratie.
SCHOFTEN !

one-ten | 07-02-15 | 21:15

Bakito | 07-02-15 | 20:59
Dat is het punt hè, dat jij denkt dat mensen hier bang zijn dat Oost-Oekraïense nationalisten dan wel Russen het gedaan hebben. Dat dit op één of andere manier zou terugslaan op gedachten van mensen hier. Snap je dan echt niet dat dit allemaal in jouw ..... geest plaats vindt?
-
Voor mij is het 99,999% zeker dat zij het gedaan hebben en dat is nog naar beneden afgerond. Het gaat hier om de doofpot die gecreëerd wordt, daar zijn mensen boos om. En dan denk ik nog het meest aan de nabestaanden die worden voorgelogen door hun eigen mensen. Die steeds weer geconfronteerd worden met slappe bestuurders en huichelaars die alles eraan doen om hun eigen hachje te redden ten koste van alles.
-
Het is een smerig politiek spelletje over de ruggen van honderden vermoorde burgers. De agressie richting Bontes is tekenend voor de paniek die toeslaat als iemand een deurtje probeert open te breken. Maar das mijn mening en geen feit, alleen jij hebt de feiten.

waarisdelol | 07-02-15 | 21:17

*** BREAKING NEWS ***
Duitsland heeft eerder vandaag de assistent van Victoria Nuland gearresteerd met meer dan een miljard aan nep-Dollars "op zak", die gedrukt zouden zijn door Vanguard Corporation.
Hij heeft inmiddels verklaard dat Nuland, McCain, Kerry, Brennan e.a. medeplichtig zijn aan grootschalige valsemunterij dat werd ingezet om privélegers te financieren in Syrië, Iraq, Ukraine, Libië en groeperingen zoals Greystone en IS.
Lees verder op: benjaminfulford.net/

Good Meuning | 07-02-15 | 21:17

@Good Meuning | 07-02-15 | 21:17
Een zionistisch complot zie ik

Zoiets | 07-02-15 | 21:18

die foto van die 2 gangmembers die een oud dametje lastigvallen is top.
eerlijk is eerlijk, Bontes is niet mijn 'vriend' maar voor dit optreden krijgt hij krediet.

(c)ZWITSUL | 07-02-15 | 21:18

waarisdelol | 07-02-15 | 21:17
Ga toch weg, als deze aanslag door moslims was gepleegd zou er hier geen haan kraaien naar Van Baalen, Timmermans of Rutte. Dat weet jij ook best.

Bakito | 07-02-15 | 21:19

Komoloisky did it. Vragen iemand?

trip666 | 07-02-15 | 21:20

Just follow the money.

trip666 | 07-02-15 | 21:20

@Uw Verzekeringsadvis | 07-02-15 | 20:57

Het oprotten gebeurde later pas. Wees gerust. Hij krijgt wel een D'66 straf.

The_Challenger | 07-02-15 | 21:20

Er wordt met krachtige straal gezeikt op graven van slachtofeers en over hoofden van nabestaanden. Ziehier onze volksverlakkende vertegenwoordigers.

Kaltsnautzige | 07-02-15 | 21:21

The Challenger|07-02-15|20:48| Zou het niet doen, moeten anders de ,cavia, politie weer bellen, om hem weer op poten te krijgen. Laat hem maar mooi in zijn kraakpand zitten, de vorst is nu toch voorbij.

Archy Bunker | 07-02-15 | 21:23

@Good Meuning | 07-02-15 | 21:17 - Love the nick, Crabtree, maar je link is nogal dubieus.

ViagraFalls | 07-02-15 | 21:23

Er wordt met krachtige straal gezeikt op graven van slachtofeers en over hoofden van nabestaanden. Ziehier onze volksverlakkende vertegenwoordigers.
Kaltsnautzige | 07-02-15 | 21:21

juist, en denk dan nog even terug aan die perfecte live show van de aankomst van de vermoorde Nederlanders, en die lange rijen lijkwagens.
Die traantjes van Frans.. en die in diepe rouw verkerende kabinetsleden... bah.

(c)ZWITSUL | 07-02-15 | 21:24

@Bakito | 07-02-15 | 21:13

Met jou maak ik geen deal. Onderhandel niet met landverraders. En uitleggen kan je het al helemaal niet.

The_Challenger | 07-02-15 | 21:25

@Good Meuning 21:17
Kom jij de volgende keer op het Staatsjournaal met een kijkcijferkanon? Om zaken te vermelden die de samenleving in twijfel trekken?

tipo | 07-02-15 | 21:26

@Bakito | 07-02-15 | 21:19

Sterker nog. Als dit kabinet RutteI was geweest en de oppositie deed zoals Bontes dan had jij gesmeekt om de val van het kabinet. Achterlijke AFA-militant dat je bent

The_Challenger | 07-02-15 | 21:27

Omdat het kan: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/07/...
Zie 54321 | 29-07-14 | 18:25 in doe lijn.

trip666 | 07-02-15 | 21:28

Veelkudo's voor Bontes.
En kudo's voor de laatste pheauteaucartoon. Ook al is de werkelijkheid een stuk bitterder dan de vrolijkheid van de cartoon.

Professor Superhirn | 07-02-15 | 21:30

Ik werd er ook een beetje misselijk van hoevaak
de coalitie beweerde "mee te leven of te voelen met de nabestaanden" dat ze dat 1 x zeggen is begrijpelijk
maar ga je dat vaker tijdens 1 discussie zeggen
dan heb je daar een doel mee en dat is waarschijnlijk
slijmen en benadrukken dat je minstens even begaan bent dan de oppositie.
ongetwijfeld in opdracht van spindoctors ook nog es.

Berthe | 07-02-15 | 21:30

@Archy Bunker | 07-02-15 | 21:23

Kraakpand. Kreeg altijd al het Dirk(K&B) beeld voor me bij zijn reaguursels. Alleen daarom hoop ik al op een winter zoals '63.

The_Challenger | 07-02-15 | 21:30

@Trip7777
Vraag 1: Schrijf je zijn naam niet als 'Kolomoisky'?

tipo | 07-02-15 | 21:31

@ViagraFalls | 07-02-15 | 21:23
Domme vraag misschien, maar waarom is de link dubieus?
Volg deze man al jaren en hij komt mij toch altijd erg oprecht en goed geinformeerd over. Hij zit er misschien wel eens naast, maar ook hij is afhankelijk van bronnen. Daarnaast geloof dat er geen enkele nieuwsbron in de wereld is die de absolute waarheid kent/brengt (naast GS natuurlijk). Het blijft een puzzel.

Good Meuning | 07-02-15 | 21:32

Bakito en Mattie zijn (en deels waren) hier alleen maar voor de peper. Ertegeningaan om het ertegeningaan. Meer is het niet dus wees wijs en ignore the bastard(s).

tejootje | 07-02-15 | 21:33

Meneer Bontessss, meneer Bontessss.....

Einde van de Domheid | 07-02-15 | 21:34

@070 | 07-02-15 | 20:49 Bijna goed alleen is het niet Kiev maar Dnepropetrovsk...

trip666 | 07-02-15 | 21:35

Bakito | 07-02-15 | 21:19
Dit zijn geen appels en peren, maar fietsen en koala's met elkaar vergelijken. Weet niet eens hoe ik hier op moet reageren.. Ik bedoel.. Wat zeg je nu helemaal? Wat is de stelling die je hier verdedigt? Hoe wil je in vredesnaam de reacties van mensen hier vergelijken tussen de aanslag in Oekraïne en alles wat er vooraf en naderhand gebeurd is met een fictieve aanslag door fictieve moslims op een fictieve plaats met fictieve motieven? Kom op zeg...

waarisdelol | 07-02-15 | 21:38

@Good Meuning | 07-02-15 | 21:17
Niet bijster betrouwbaar deze link met bijbehorende tekst. Als iets propaganda zou zijn is dit de versie 3.0

Graaf van Egmont | 07-02-15 | 21:38

@tipo | 07-02-15 | 21:26
Dat kunnen ze zelf veel beter... is alleen een kwestie van doen!

Good Meuning | 07-02-15 | 21:38

Topi yep deze en.m.wikipedia.org/wiki/Ihor_Kolomoysk... door hem gefinancierde brigades hadden beschikking over BUK waren op launch site op 17-7 en zijn motief is ijzersterk nl grootschaliegasbelangen die hij deel met Biden.

trip666 | 07-02-15 | 21:39

Onze man in Mockba | 07-02-15 | 20:01
ik ben na een paar minuten gestopt met kijken. Let eens op de montage: je ziet nooit de vraagsteller in beeld als de vragen gesteld worden. het is ook niet te zien of de reactie die je ziet wel synchroon is met de vraag. Zeer eenvoudige manipulatie dus, en niet de moeite van het kijken waard.

--sql error-- | 07-02-15 | 21:39

Mwah, het gaat er steeds meer op lijken dat die onderste steen in 'n diepe beerput ligt. De coalitiepartijen zitten met hun volle gewicht op 't deksel. Vanwaar die angst dat dit deksel wordt gelicht??
Vooral doorgaan, heer Bontes, we hebben recht op de waarheid, al stinkt die nog zo verschrikkelijk.
*Wacht met spanning op vervolg van dit feuilleton*

appelvink | 07-02-15 | 21:41

Mwah, het gaat er steeds meer op lijken dat die onderste steen in 'n diepe beerput ligt. De coalitiepartijen zitten met hun volle gewicht op 't deksel. Vanwaar die angst dat dit deksel wordt gelicht??
Vooral doorgaan, heer Bontes, we hebben recht op de waarheid, al stinkt die nog zo verschrikkelijk.
*Wacht met spanning op vervolg van dit feuilleton*

appelvink | 07-02-15 | 21:41

Good Meuning | 07-02-15 | 21:32
Het artikel suggereert aan- en verkoop van wapens en het betalen van huurlingen met miljarden valse dollars. Vind je het dan niet gek, dat er nog niemand aan de bel getrokken heeft dat er valse dollars in omloop zijn? Bijvoorbeeld de huurlingen die ermee betaald zijn en bij elke bank tegen de lamp lopen.

Graaf van Egmont | 07-02-15 | 21:41

Deze 6 minuten tonen aan dat in Nederland helemaal geen democratisch land is. Het is een dictatuur van een aantal opgeblazen kwallen die denken boven een ieder te staan.

Chiefmate | 07-02-15 | 21:43

@Graaf van Egmont | 07-02-15 | 21:38
Hè... laat me nou even in die waan. Meteen m'n hele avond verpest!
En ik dacht nog wel dat ik het snapte...

Good Meuning | 07-02-15 | 21:43

Waarom zou je valse dollars drukken als je met TARP onbeperkt echte mag persen?

trip666 | 07-02-15 | 21:45

@Graaf van Egmont | 07-02-15 | 21:41
Je moet léééézen! Het waren Dollars van zéér hoge kwaliteit!

Good Meuning | 07-02-15 | 21:46

Good Meuning | 07-02-15 | 21:46
Probeer je avond nog maar te redden. Vals is vals en zal door elke bank herkend worden. Verder blijf ik scherp op de volgende linkjes die je ons doet toekomen.

Graaf van Egmont | 07-02-15 | 21:51

Een voorzitter is nooit sterk als ze iemand zo de mond denkt te moeten snoeren. Het zelfgenoegzame lachje aan het eind maakt het nog iets zwakker. Wil blijkbaar de Anouchka van Miltenburg Award 2015 in de wacht slepen. Beide dames kunnen veel leren van hoe Gerdi Verbeet dat ongekleurd invulde. Een voorzitter moet nooit politiek worden en nooit impliciet haar mening geven. Ze staat boven de partijen en is objectief, tenminste ... dat zou zo moeten zijn.

Watching the Wheels | 07-02-15 | 21:53

Jongens bedankt voor deze onderzoeksjournalistiek. Want bij de NPO zijn ze vooral bezig met het behouden van hun eigen baan. Van Twan Huys en "wat lacht u vals" Twebeek hoeven we niets te verwachten. Alleen maar knik en bukgedrag. Dat de waarheid boven moge komen.

ad melkert | 07-02-15 | 21:57

@Graaf van Egmont | 07-02-15 | 21:51
slik...

Good Meuning | 07-02-15 | 21:59

de Voorzittert | 07-02-15 | 19:20
Dat valt mee. Zelfs bas heijne sprak er schande van in NRC vandaag. Kan je nagaan hoe schandalig het was....

Gen. Maximus | 07-02-15 | 22:04

Is toch vrij simpel te fixen dit? Gewoon met de hele oppositie in de eerste kamer dwarsliggen bij elk wetvoorstel, totdat het plenaire debat geweest is en alle vragen naar tevredenheid beantwoord zijn. Gewoon platleggen die zooi, worden we vast niet slechter van.

holy cow! | 07-02-15 | 22:05

@Good Meuning | 07-02-15 | 21:32
Je zegt het helemaal goed: Fulford komt goed geïnformeerd over.
Maar als je hem een paar keer leest of hoort kom je tot de conclusie dat hij grotendeels onverifiëerbare dingen verteld.
Ben voorzichtig met het geloven van deze meneer svp.

Guy Veropzoudten | 07-02-15 | 22:05

De arrogantie op de smoel van die voorzitster toen ze Bontes het spreekrecht ontnam was veel zeggend. Democratie een dictatuur van opgeblazen kwallen zoals Chiefmate | 07-02-15 |zegt

Therapietje | 07-02-15 | 22:09

Mijneer Bontes ik zou maar oppassen hoor, want de PvdA huurt zo weer Volkert van der G of een andere "stille" in, om de "onderste steen" nog DIEPER te begraven.

habramar | 07-02-15 | 22:11

Huilefrans en die gelikte media show van het kabinet Rutte met een stoet lijkwagens van hier tot Tokio, de onderste steen komt boven, enz enz. Dat vertrouwde ik al vanaf het begin niet. Sorry hoor.. Ik vind het erg voor de nabestaanden en nog veel erger voor de slachtoffers. Dit moet inderdaad tot op de bodem worden uitgezocht. Ik ben ervan overtuigd dat Van Baalen, Verhofstadt, Huilefrans en Mark Prutser de geschiedenis boeken ingaan. Het ontbreekt deze mensen aan elk verantwoordelijkheidsbesef voor de veiligheid van haar burgers. Vreselijk dat we het met zo'n politici moeten doen. Bah

denoorman | 07-02-15 | 22:13

En zeker een compliment voor Bontes. Hij laat niet met zich sollen. Het lijkt een van de weinigen in Den Haag die nog wat principes heeft en gewoon doet wat denkt te moeten doen als volksvertegenwoordiger. En dan probeert zo'n stelletje meelopers van de PvdA en de VVD hem de mond te snoeren. No Way Jose!

denoorman | 07-02-15 | 22:17

@Guy Veropzoudten | 07-02-15 | 22:05
Dan heb je misschien nog niet van David Wilcock gehoord: hij bevestigd bijna wekelijks vanuit zijn eigen bronnen wat Fulford zegt en vult dit meestal aan met zijn eigen insider-info.
Je kunt Wilcock vinden op: divinecosmos.com/
Of het uiteindelijk allemaal waar is zal moeten blijken.

Good Meuning | 07-02-15 | 22:20

* kuch *, na zoeken van tekst doorstrepen en tweede faal. Accepteer mijn verlies. * .. * is dikgedrukt. Als iemand zich geroepen voelt, zeg het maar. Weet de codes niet.

Inhoudelijk. Wat een nare achterbakse en zwakke intimidatie. Bontes stijgt en die muppets dalen. Zwakke denken altijd zo te intimideren. Gebrek aan besef denk ik.

En zo rollen we anno 2015. Rijp voor een bezem daar. Takelwagen erbij en met pluche en all op de chemo hoop. Kost wat extra (pluche moet vervangen worden) alleen je hebt ook wat.

Wat een muppetshow. Broekies die een 'ouwe rot' even de les willen wijzen. En ik maar opgevoed dat je altijd respect toont, hoe oneens men het ook vindt.

Typerend voor de huidige lands eh... uhm... nou ja vul zelf maar in. Krijg ik dat weer.

Vageling | 07-02-15 | 22:26

--sql error-- | 07-02-15 | 21:39

Jammer dat je zo snel opgeeft, aardige docu voor de rest namelijk.

Onze man in Mockba | 07-02-15 | 22:35

We zijn inmiddels afgezakt naar het niveau bananenrepubliek. Wachten is op Oekraïense taferelen waarbij kamerleden met elkaar op de vuist gaan omdat er smerig spel wordt gespeeld.
Overigens vraag ik me steeds meer af in hoeverre we aan de leiband van die Yanks lopen,.
Ik vrees dat we inmiddels kwijlende schoothondjes zijn en het gepeupel met politieke rookgordijnen en seniele ministers in achterafzaaltjes afgescheept worden.

Eppo | 07-02-15 | 22:38

@denoorman | 07-02-15 | 22:13
Ik huilde al om de balk van ellende. Jonge geest van mij had niet door dat de neerwaardse spiraal al gezet was.

En dam moet ik die kastnicht dulden als MP terwijl we inmiddels met veel moeite balanceren op het randje van de afgrond.

Ze dagen natuur uit. Moeder natuur komt met karma.

Een natie is groter dan enkele ego's. En laatste tijd hebben wij er genoeg gezien. De laatste druppel kan wel eens vervelend worden maar broodnodig.

Vageling | 07-02-15 | 22:40

Dat vingertje-in-de-lucht heeft toch meerdere betekenissen. In dit geval betekent het: er is maar één waarheid en dat is mijn waarheid.

De waard zijn gast | 07-02-15 | 22:41

@De waard zijn gast | 07-02-15 | 22:41
Die salafisten hebben het ook. Dat vingertje omhoog. U weet wel 1 dit, 1 zus, 1 zo.

Vageling | 07-02-15 | 22:48

Vroeger nog voor het internet er was konden dit soort dossiers nog in de doofpot gestopt worden. Helaas voor de politiek is er nu internet en zijn er weblogs als geenstijl die (blijven) roeren als het stinkt en net zo lang doorgaan tot de poep de ventilator raakt. Hulde daarvoor en vooral zo doorgaan. Blijven graven en WOBben totdat de schuldige en leugenaars gevonden zijn. De politiek lijkt zich dit niet te realiseren en denkt dat de bevolking nog in de jaren 50 leeft en ze deze met een kluitje het riet in kunnen sturen. Helaas.

griffin peterson | 07-02-15 | 22:53

Kunnen de kranten en andere nieuwssites DIT niet een keer posten? Dat smerige duo hypocriete vingerwijzers is de zoveelste reden om mensen wakker te schudden en te voorkomen dat deze twee foppartijen OOIT nog aan de macht komen. Bontes, held, ga vooral zo door… hopelijk prik je een keer goed door dat stelletje leugenaars heen en komen ze met hun billen bloot op straat te staan.

kanon0503 | 07-02-15 | 22:54

De foto met het vingertje spreekt voor zich. Totaal niet zuiver op de graat dit.

G,I. Jane | 07-02-15 | 23:00

Die voorzitter... wat eng. Dat is puur monddood maken.
Je zou toch denken dat de schellen zelfs de grootste blinden in rap tempo van de ogen vallen in dit land.

Lewis | 07-02-15 | 23:01

PvdA en VVD kleeft meer bloed aan de handen dan we allen doen geloven.

DanBilzerian | 07-02-15 | 23:03

Vaginamufvrouw Eijsink

duitse herder | 07-02-15 | 23:07

@Good Meuning | 07-02-15 | 21:32 - Excuus, zie nu je reactie pas.
.
Dubieus vanwege geen enkele bron in artikel. Dubieus wegens taalgebruik in artikel ("Now he realizes that he is nothing more than a puppet on a string in our theater, the bloody nigger. Originally stupid Nazis had to kill many more women and children in order to drive Putin into a corner so that he was forced to intervene in the war.") (sic)
.
Heb eens gegoogled op die gast, en kom bijzonder weinig tegen. Rest van zijn site klinkt ook als automatisch gegenereerde woordenbrij.
.
Tja.

ViagraFalls | 07-02-15 | 23:21

Respect voor Bontes, een echte vent en wat een lieve man.
Wat een vies spelletje is dit alles toch.

Jim Lovell | 07-02-15 | 23:22

Door internet/het www is de geest uit de fles en is het veel moeilijker geworden om het volk te belazeren en te bedonderen. Hoop dat de oogkleppen af zijn als we mogen en kunnen stemmen.

frisenfruitig | 07-02-15 | 23:23

Revolutie. Via de stembus, op het dak van een moskee, op maandagavond op een plein of in de panelen van een shockblog. Revolutie. Voor meer welzijn. Tegen menselijk leed. Voor eer en geweten omdat leugens en bedrog niet gelukkig maken. Daarom. Revolutie. Nu.

trip666 | 07-02-15 | 23:30

Nee Bontes dan, daar win je de oorlog mee. Heerlijk hoe die even te kakken werd gezet door mevrouw de voorzitstert.

readbetweenthelines | 07-02-15 | 23:33

We kunnen ons wel (terecht) kwaad maken op dat arrogante zooitje VVD en PVDA'ers...maar het beste middel om ze weg te krijgen is op 18 maart niet op hen te stemmen. Stem PVV, of SP, Dierenpoes is ook goed. Maar niet op de gevestigden dus!

binnenbuitenband | 07-02-15 | 23:34

Bontes hoort er gewoon bij, dit is gewoon een truukje om de aandacht van de echte achtergronden af te leiden. Tenslotte zijn het domme vragen die hij stelt (wat verwacht je anders) en die worden in leven gehouden, aktief. Dat is het probleem, het verzet wordt vaak vertegenwoordigd door domme mensen terwijl de tegenstanders slim zijn.

MoetDatNou? | 07-02-15 | 23:38

Op 18 maart zullen we weten hoe de mensen in nederland dit kabinet waarderen. Gaat Rutte nog snel die 1000 Euro overmaken voor die datum?? Ben erg benieuwd wat voor trucs dit kabinet nog gaat uithalen!? Ben bang dat er weer een heleboel naieve goedgelovige landgenoten in de mooie praatjes gaan trappen..

denoorman | 07-02-15 | 23:39

Getver die zelfvoldane blik van dat mens op het einde.

logisch | 07-02-15 | 23:40

De belangrijkheid van een debat afmeten aan de grote van de zaal is gewoon...niet slim. De verbetenheid van Bontes bij het MH17 debat snap ik ook niet. Laat hij zijn woede eens richten op de daders.

Sarik | 07-02-15 | 23:40

@Bakito | 07-02-15 | 20:20
Dus de mensen die de aanslag op MH-17 hebben gepleegd waren "Russische PVV-ers?"

Kijk, daarom vind ik jou nou wel leuk, en Supermatthijs niet.

Russells Teapot | 07-02-15 | 23:40

5 uur gedebatteerd. Met 3 Ministers. Terwijl, MH17 onderzoek nog loopt. Dank en respect. Onderzoek afwachten.

Sarik | 07-02-15 | 23:44

overigens complimenten voor de fotograaf van www.geenstijl.nl/archives/images/hufte.... eigenlijk is het hele politieke landschap samengevat:
SGP met de ogen dicht,
GL snapt het niet,
VVD probeert een grote vent te zijn maar lukt niet,
PvdA doet een verborgen elleboogstoot naar de VVD en toont hun arrogantie terwijl niemand ze nog serieus neemt..

--sql error-- | 07-02-15 | 23:50

Overigens, ter faveure van suppaMatthijs, er zijn er hier meer die, op de vraag van het arbeitsburo wat doet u, antwoorden, ik reaguur bij geenstijl. _GS_

MoetDatNou? | 07-02-15 | 23:53

Angelien Eijsink, linkse pijphoer.

Ik heb haar wel is aangesproken bij de tramhalte in Den Haag, ik probeerde een fatsoenlijk gesprek met haar aan te gaan over de staat van Defensie in Nederland, wat die hoer heeft het een en ander naar de klote geholpen. Dat was niet mogelijk met deze linkse arrogante pijphoer.

Links Nederland = subsidie slurpend tyfus volk.

Da Capone | 08-02-15 | 00:06

BBBBbrrrrr een eng mens is Angelien Eijsink , of is het Engelien , de arrogantie druipt er af ,vooral aan het einde van het filmpje .
Maar ja, ze rollebolt niet voor niets met haar D66 partner.

McNail | 08-02-15 | 00:07

Angelien Eijsink, linkse pijphoer.

Ik heb haar wel is aangesproken bij de tramhalte in Den Haag, ik probeerde een fatsoenlijk gesprek met haar aan te gaan over de staat van Defensie in Nederland, wat die hoer heeft het een en ander naar de klote geholpen. Dat was niet mogelijk met deze linkse arrogante pijphoer.

Links Nederland = subsidie slurpend tyfus volk.

Da Capone | 08-02-15 | 00:10

ik geloof helemaal niets van het verhaal van nabestaanden dat ze de zaak willen laten rusten. wanneer mijn vader, moeder, kind of andere dierbaren uit de lucht geschoten was, zou ik willen weten welke klootzak dat gedaan heeft. een rouwproces is een langdurige aangelegenheid en onzekerheid omtrent de oorzaak is juist een enorm beletsel bij de afsluiting ervan. na de emo-porno met colonne's rouwauto's zouden we nu ineens in de emotionele ontkenning moet gaan zitten door een nationale zand-over-sessie in de thorbeckezaal? het opportunistisch uitmelken van het leed door de nederlandse regering is werkelijk tot duizelingwekkende hoogten gestegen. tenzij, ze natuurlijk iets moeten verbergen waarvan brussel of washington niet wil dat het aan het daglicht komt. in een dergelijk geval moet je medelijden met haar hebben.

minimá-armezusvan.. | 08-02-15 | 00:12

-weggejorist en opgerot-
Supermatthijs | 07-02-15 | 19:11
---
Betekent dit soms een permaban voor SM?

appeltjesgroeneweide | 08-02-15 | 00:20

Vroeger was je bang om pedos en noordafrikanen tegen te komen in je schoonfamilie. Nu is het allerergste een PvdA politicus zonder schaamtegevoelens.

Joop69 | 08-02-15 | 00:29

Dat vingertje kennen we ook van een andere groepering.

CosmicPsycho | 08-02-15 | 00:34

Tja, precies om deze machtsspelletjes, gespeeld om wederom een enorme faal van de overheid te verdoezelen (falen is de norm bij de overheid, snap ik, maar daarom hoeven we dit niet over onze kant te laten gaan), gaat mijn stem op 18 maart wederom naar den PVV. Niet omdat dat iets oplost, of omdat Bontes daar lid van zou zijn want dat is hij niet meer, maar omdat het kan. En omdat het de enige manier is waarop je dat arrogante stelletje regenten nog hard kunt raken... Allemaal meedoen, dus.
.
Stemt allen op Den Tegenpartij, de Partij van de Vrij...

Brou Is Back | 08-02-15 | 00:36

@McNail | 08-02-15 | 00:07
.
Dat mens is toch een socialist? Dan klopt het wel. Socialisten horen, net als religieuzen, nu eenmaal niet graag andere meningen.

Brou Is Back | 08-02-15 | 00:38

GeenStijl maak hier aub eens een harde zaak van .
Het is wat Bontes zegt "over veldmuizen kunnen we een plenair dabat voeren maar over zaken als de MH17, Jihadisme ed moeten wij in dit achteraf zaaltje ".
.
Dit is een waarheid als een koe en zwaar verdacht.
De angst voor europa zit er bij onze regering kennelijk goed in.

Bar&Boos | 08-02-15 | 00:44

Wat een arrogant wijf is die voorzitster. Zou me niks verbazen als al van tevoren met de PvdA en VVD is afgesproken hoe ze dit varkentje in de Thorbeckezaal zouden gaan wassen. In ieder geval Bontes en Omtzicht monddood maken. Het is goed dat we dit allemaal met eigen ogen kunnen aanschouwen.

Graaf van Egmont | 08-02-15 | 00:48

Laf. Met de microfoonknop in de hand iemand voor gek zetten en hem vervolgens met een triomfantelijke tronie het weerwoord onthouden. Vroeger stemde ik PvdA, nu dit soort krengen er de dienst uitmaakt van mijn leven niet meer.

De Geus | 08-02-15 | 00:51

Ik zeg 18 maart , dan kan u uw grieven bekent maken .
Als ik het hier zo leest dan zit er een smadelijke verlies voor de partijen die dit beleid koesteren .
Ik zeg......al is de leugen nog zo snel...de waarheid achter haalt hen wel !!!
er is geen meester of hij vindt zijn meester

witchmaster | 08-02-15 | 00:56

Losermatthijs opgerot, mooi, opgeruimd staat netjes *plop*.
Dan Bontes: duidelijk & helder betoog. Ben benieuwd of dit onderwerp in Maleisië en Australië nog actueel is.

croque monsieur | 08-02-15 | 01:03

Ik vrees zelfs als de hele affaire openbaar is gemaakt, dat de werkelijkheid nog erger is dan "we wisten het niet" Het zal waarschijnlijk uitdraaien op een "we hebben er alles aan gedaan om dat ding uit de lucht te laten schieten"
Volgens mij zitten we al 3 jaar te kijken naar een toneelstuk in vier bedrijven. We zitten in het eerste bedrijf, maar het wordt nog spannender.

Graaf van Egmont | 08-02-15 | 01:05

Zo denken ze er al jaren over!
www.youtube.com/watch?v=NVkJt61iK08

Marvin_NL | 08-02-15 | 01:10

Ronduit stuitend, van welke partij je ook bent , zoals de arrogantie van de meerderheid belichaamd in de persoon van dat pedante wijf van een voorzitter, de éénling Bontes wegzet, wetende dat ze geruggesteund wordt. Walgelijk.
En dan vlak in de buurt bij überflapdrol Bertje K. die geheel voldaan achteroverhangt. De regenten anno 2015!
Brrrrrrr..

daytripper | 08-02-15 | 01:15

Stuitend , zoals dit toneelstuk onder leiding van VVD en PvdA voortduurt.
Je zal maar familie hebben verloren op die mooie zomerdag in juli en nadat de eerste vliegtuigmaaltijd waarschijnlijk genuttigd, dan wel onderweg was,en door een vanuit Rusland gedirigeerde Buk raket je leven in een minuut zien vervliegen.
Onderzoek ?? Laat me niet lachen!
Er is in feite weinig veranderd sinds in 1789 de boeren en arbeiders de Bastille bestormden. Alleen het decor is anders.

daytripper | 08-02-15 | 01:23

Jezus wat een trut, die voorzitter.

Krombach | 08-02-15 | 02:15

Igor Kolomoyskiy owns the airports, including the Dnepropetrovsk’s airport that monitored the Malaysian Flight on July 17, 2014. benjaminfulford.net/

am*dam | 08-02-15 | 05:02

Ach, een 'gekozen' parlementslid, het ambtenaren en 2e en 1e kamer zooitje.

neemjemoederindemali | 08-02-15 | 05:07

Als je ziet en hoort hoe deze Nederlandse politici omgaan met dit verschrikkelijke drama, waarbij ze consequent de belangen van de slachtoffers en hun nabestaanden schofferen, en als je dan daaruit hun mate van vakbekwaamheid vaststelt, dan is het toch logisch dat onze wereld langzaam aan weer in een oorlog wordt geduwd.

Goed dat Geen Stijl hier boven op zit. Onbegrijpelijk dat de zogenaamde fatsoenlijk pers naar de pijpen van dit kabinet danst. Maar ook de TROS nota bene. Ze nodigden afgelopen zaterdag Ten Broeke uit in Kamerbreed, maar zijn niet in staat met kritische vragen deze en andere zaken open en transparant te maken voor de luisteraars.

double punch | 08-02-15 | 08:42

Deze voorzitter is "so slick that she thinks she can slide uphill" - maar dit terzijde, wat een verschrikkelijk stel klassieke voorbeelden van "goede politici" bij elkaar (in een achteraf zaaltje). Is dit werkelijk het resultaat van verkiezingen?

viejohuevon | 08-02-15 | 08:58

Blijkbaar weten PvdA en VVD wie de daadwerkelijke daders zjin: het bevriende regime in Kiev.
En die willen ze uit de wind houden vanwege de enorme oliebelangen die de USA daar heeft.

sinar2 | 08-02-15 | 09:13

NRC Bas Heijne en GeenStijl het opnieuw met elkaar eens in verontwaardiging... wtf www.nrc.nl/heijne/2015/02/08/dure-plic...

IQmin100 | 08-02-15 | 09:18

MH17 toont pijnlijk aan wat een kabinet waard is. Don't hold your breath.

natte krant | 08-02-15 | 09:25

Overduidelijk een doofpotaffaire en iedereen doet mee, behalve Bontes. Wat een schaamteloos slechte en oneerlijke regering hebben we nu. Zag iedereen dat maar zo, dan kan de VVD samen met de PvdA door het putje.

De Mentalist | 08-02-15 | 09:52

Mooi thema voor carnaval.
Rutte en de onderste steen.
Bontes en Omzigt die de steen naar boven proberen te krijgen en Rutte en Opstelten die de steen weer naar onder proberen te duwen, onderwijl roepend: de onderste steen moet boven komen.

domheid regeert | 08-02-15 | 10:00

Had graag beeld gezien van dat fotomoment met pvda/vvd bij bontes. Ook dat lachje van de voorzitter had zeker weten in het filmpje moeten zitten ipv in de fade-out te belanden. Wat een draak. Goede prio's ook 'als voorzitter'. Als hij het een achterafzaaltje vind, moet ie dat zelf weten. Waarom zitten ze daar eigenlijk, kleinere tribune?

noerg | 08-02-15 | 10:48

-weggejorist-

Miss Appeltaart | 08-02-15 | 10:50

Angelien Eijsink. Laten we eens het doopceel lichten van dit zwaargewicht van de PvdA:

"Eijsink volgde tussen 1976 en 1979 een opleiding tot kleuteronderwijzeres en lerares basisonderwijs. Van 1985 tot 1987 liep ze stage op de Filipijnen. Van 1991 tot 1995 studeerde ze culturele antropologie en niet-westerse sociologie aan de Rijksuniversiteit Leiden.

Van 1976 tot 1991 werkte ze in het (basis)onderwijs. Daarna was ze een paar jaar reisleidster om vervolgens van 1995 tot 2003 in allerlei functies op het ministerie van Buitenlandse Zaken werkzaam te zijn."
Bron: Wikipedia.

Professor Superhirn | 08-02-15 | 11:01

@Professor Superhirn 11:01
Vandaar dat Juf Angelien de heer Bontes als een kleuter toespreekt en vervolgens een rondleiding door de Torbecke-zaal wilt geven. Met die vriendelijke knik.

Ik ga een kleurplaat maken.

tipo | 08-02-15 | 11:14

Nu nog een lesbische premier die niet kan horen.

Exii | 08-02-15 | 11:15

-weggejorist-

Kattootje | 08-02-15 | 11:26

Sinds de filmrolletjes van Srebrenica is mijn laatste stukje vertrouwen in politiek verdwenen

gasboer | 08-02-15 | 11:38

Je zou toch denken dat er systemen zouden moeten zijn die moeten voorkomen dat politici zaken kunnen verduisteren?
Hoe kan het dat kamerleden geen informatie krijgen als ze daar om vragen?
Is dist land dan toch een corrupte bende?

Willem van Rood | 08-02-15 | 12:01

Het beste kabinet ooit, een stel dictators uit het Stalin tijdperk, zal de onderste steen boven van Mark wel even onder het karpet vegen.
-
Didie, Mark en de rest hebben 289 doden in Oost-Oekraïne op hun geweten. Even aan denken bij het stemmen in April voor de Provinciale Staten.
Dank u.

Raider Twix | 08-02-15 | 12:03

Maar wie is nu Piet Ploeg, vertegenwoordiger van de nabestaanden ? Voormalig wethouder van ...
nl.linkedin.com/pub/piet-ploeg/25/559...

beniknouzoslim | 08-02-15 | 12:12

Proffessor Superhirn| 08-02-15|11:01| Met andere woorden, madam heeft alleen pretpakken gedaan. Het is de Sarah Palin van de nederlandse politiek, theedrinken is een van hun grootste hobby,s.

Archy Bunker | 08-02-15 | 12:23

Waarom worden mensen weggejorist en opgerot?
Vrijheid van meningsuiting toch? Propaganda?

forcone | 08-02-15 | 12:25

Supermatthijs
@ DeSupermatthijs
Heino fan, kok, al jaren op GeenStijl, linksig gutmensch en internet irritantje.#superteamharen
-
Jezus, wat ben jij een treurig figuur.
-
OT: Het is moeilijk in de goede bedoelingen van onze overheid te geloven. Er (b)lijkt maar al te vaak een dubbele agenda te zijn. Meestal gaat dit over geld ten koste van de gezondheid of levensstandaard. In het MH17-Rusland verhaal lijkt er wel erg veel niet te kloppen. Met al dit gedraai is het niet geheel ondenkbaar dat Rusland onschuldig is. Indien dat de realiteit zou zijn kun je wel bedenken dat onze overheid dit nooit zal willen toegeven.
Ik noem Nederland een schijndemocratie. Onderwerpen zoals dit topic lijken dat vooral te bevestigen.
Helaas lijkt het erop dat de burgers nog een hele berg ellende staat te wachten. Vraag blijft uiteraard; Wie wordt er beter van?

eigen-mening | 08-02-15 | 12:26

Trouwens .die kale, is ook weer goed op dreef bij binnenhof. Ongelooflijk wat een rat, het grote sprookjesboek helemaal uitgelezen.

Archy Bunker | 08-02-15 | 12:29

Vingerwapperende salafist in de Thorbecke zaal

Skyeisthelimit | 08-02-15 | 12:32

So-hóóów... Die triomfantelijke blik die het wicht daar op het einde nog even opzij werpt. Durft er hier daadwerkelijk iemand met droge ogen te beweren dat hij/zij zich door dit soort figuren vertegenwoordigd voelt? Je kan beter een stel kleuters in dat elitaire minizaaltje dumpen om de beslissingen te nemen.

Pierre Tombal | 08-02-15 | 12:38

Jawol, frauw sturmbaanfuhrer Angelien,
iech zweige.

Math8731 | 08-02-15 | 12:59

Ik vond het maar een klein zaaltje hoor, zo te zien, die Bontes had gelijk, zoiets zo absoluut in de plenaire zaal moeten zijn behandeld.

Rachar | 08-02-15 | 13:22

wat een enge lui allemaal zeg.....

xtree | 08-02-15 | 13:29

Dit kan niet hoor, en dan Bontes het zwijgen opleggen, nee, hier moeten kamervragen over komen, dit kan echt niet !

Rachar | 08-02-15 | 13:29

De pvda is het slechtste dat dit land ooit is overkomen. Wat een losers en wat een zelfvoldane prutsers. Dat ze allemaal het heen en weer krijgen.

NACademicus | 08-02-15 | 13:30

Ik ken die types wel zoals Angelien Eijsink (PvdA),proberen door bluf hun tegenstanders onderuit te schoffelen.Kunnen niets anders dan slap ouwehoeren (vergaderen noemt men dat in die kringen),durven nooit maar dan ook nooit van hun langzalzeleven een beslissing te nemen die er werkelijk toe doet.Durven nooit met de vuist op tafel te slaan.Zijn als de dood dat ze door de mand vallen,hebben vrindjes ipv vrienden,huren allerlei mannetjes in voor hun vuile klusjes thuis.
Hebben het over Nederland de kenniseconomie,prijzen elkaar de hemel in vanwege hun ongelooflijk goede dossierkennis.Hebben niet/nooit door dat dat heel wat anders is dan kennis van zaken.
Gadverdamme.

swassannuf | 08-02-15 | 14:02

De kogel moet maar eens door de kerk! MH17 en de inzittenden zijn geslachtofferd ter bate van het conflict tussen de regenten van de EU en Rusland. Waarschijnlijk dacht men op deze manier de bevolking achter hun plannen te krijgen om deze lebensraum/afzetmarkt-oorlog verder te kunnen opvoeren naar een gewapend conflict met Rusland. Winnen of verliezen is niet het doel op zich, want winnen van Rusland doet de EU niet. Het gaat alleen maar om het opnieuw opbouwen van de EU nadat er honderden miljoenen slachtoffers zijn gevallen en het daarbij herverdelen van het geld en de markt.

PieterC | 08-02-15 | 15:10

Ik word echt kotsmisselijk van die Angelien Eijsink, met haar zelfvoldane blik nadat ze Bontes afbekt en hem vervolgens niet de mogelijkheid geeft te reageren. Bah!

mrmartin666 | 08-02-15 | 15:35

Oei net zo'n zwakke voorzitter als Van Miltenburg. Fractiestandpunt verkondigen als voorzitter, altijd fout. Er zijn in de Kamer maar een paar capabele voorzitters, met Bosma (jaja PVV maar toch) voorop. De Rouwe van CDA ook best goed trouwens.

Pakmans | 09-02-15 | 13:22

REAGEER OOK