
Mark Rutte heeft 298 MH17-doden
op zijn geweten. Mark Rutte was zo cynisch om documenten waaruit dat blijkt, stilletjes te openbaren terwijl heel Nederland met een pen in de lucht de vrije democratie stond te vieren. Mark Rutte heeft 298 MH17-doden
op zijn geweten. Mark Rutte was zo cynisch om documenten waaruit dat blijkt, stilletjes te openbaren terwijl heel Nederland met een pen in de lucht de vrije democratie stond te vieren. Mark Rutte heeft 298 MH17-doden
op zijn geweten. Mark Rutte was zo cynisch om documenten waaruit dat blijkt, stilletjes te openbaren terwijl heel Nederland met een pen in de lucht de vrije democratie stond te vieren. Mark Rutte heeft 298 MH17-doden
op zijn geweten. Mark Rutte was zo cynisch om documenten waaruit dat blijkt, stilletjes te openbaren terwijl heel Nederland met een pen in de lucht de vrije democratie stond te vieren. Mark Rutte heeft 298 MH17-doden
op zijn geweten. Mark Rutte was zo cynisch om documenten waaruit dat blijkt, stilletjes te openbaren terwijl heel Nederland met een pen in de lucht de vrije democratie stond te vieren. Mark Rutte heeft 298 MH17-doden
op zijn geweten. Mark Rutte was zo cynisch om documenten waaruit dat blijkt, stilletjes te openbaren terwijl heel Nederland met een pen in de lucht de vrije democratie stond te vieren.
PERSCO: Van de Onderste Steen hemzelf: de aanstaande ex-minister-president Mark Rutte.
Afgelopen: Te veel wollig gelul om hier te herhalen. Bottom line: ze wisten het wel. Maar ze deden niks. Gewoon, omdat het ze te weinig kon schelen, totdat het te laat was. En nu is het ontkennen, spinnen en ontkennen.
Islamterreur: Over de huidige veiligheid van Nederland is het
kabinet ook nog niet helemaal goed afgestemd met het
kabinet. *Facepalm*
NIEUWE VRAGEN: 23 stuks maar liefst.
Reaguursels
InloggenNiet Trutte alleen, ook Plasterk en niet te vergeten ons aller Alzheimertje Opstelten, te dom om te dansen, zelfs te stom om een beetje normaal schuld te bekennen.
Gottegot, wat een puinzooi aan regeerders, in dit land.
Politici zijn nooit verantwoordelijk want ze zijn onschendbaar. Politici maken ook geen fouten maar beleven "leermomenten" waarmee we in de toekomst "met zun allu" beter moeten omgaan. De belangrijkste oorzaak is dat NL geen leiders meer heeft maar ongedilpomeerde boekhouders die bovendien vooral niets zeggen wat anderen zouden kunnen opvatten als kritisch of beledigend. We moeten de Russen niet verbaal aanvallen of kritisch zijn op koslims. We moeten juist nu de dialoog aangaan en goed naar HUN luisteren. Dan pas kunnen we van HUN leren en ons zelf aanpassen.
De vervolging van Wilders nav een uit de context getrokken fragment is niets meer dan propaganda naar de moslims populatie in NL. "Kijk..... wij zijn wel lief voor jullie en vervolgen die boze meneer Wilders!".
Een aanslag in NL is slechts een kwestie van tijd en ik weet niet hoeveel ruimte er in het geweten van Rutte is, maar ook die slachtoffers kan hij bijschrijven op zn conto!
Het zijn maar burgers mensen. Pluchebekleders vliegen wel om.
De clown stond weer met zijn handen te zwaaien
Kijken of hij het publiek weer af kon leiden
Achter een rookgordijn haalde de volgende truc te voorschijn
Lachend hoe hij zijn schapen weer kon belazeren
Ze zijn te dom om te begrijpen hoe simpel ze keer op keer belazerd worden
Vernietiging Van de Democratie is mijn grote doel
Zijn assistenten , jeroen , fred en ivo doen de voorbereidingen voor de volgende act
Manipulatie is hun sterkste punt , maar zelfs de grootste truc word eens begrepen
Hoe kan je ze er zolang mogelijk mee bezig houden
En de clown lacht weer verder
Al die terroristen ellende komt nu natuurlijk wel heel goed uit, iedereen zit in een 911-trip.
* mompelt iets over tapijt en wat daar onder terecht komt
kut verhaal kut conclusie en Rutte kan weer verder... dag fijn weekend.
Het kabinet-Houdini o.l.v spreekstalmeester Rutte staat nu weer voor 2 nieuwe brandende hoepels:de schande met de MH17 en de blamage t.a.v de Groningse aardgas-aardbevingen.
Maar goed: ze gaan mekaar vasthouden want het pluche komt in gevaar.
Per saldo levert het inmiddels een oligarchische kliek ipv een gekozen regering op.
Waar zijn de peilingen van de staats-televee als je ze nodig hebt ?
-weggejorist-
Misschien moeten we massaal aangifte doen tegen het kabinetje incl Markje en Timmerhuiliehuilie,wegens moord waarover nagedenkt is
-weggejorist-
Omzigt zal zich in bepaalde kringen niet populair maken. Jammer dat hij van het CDA is. Dat is een minkudo. Verder een prima kamerlid. Zo zouden er meer moeten zijn.
Vraag 24. Als andere luchtvaartmaatschappijen het luchtruim daar meden zoals bv British Airways en anderen, waarom vinden de nederlandse autoriteiten het dan wel veilig genoeg? Met alle gevolgen vandien?
Hoog tijd voor een parlementaire enquête Rutte
Goh, een politicus en/of kabinet die zijn/hun eigen paadje schoonvegen, wat een überraschung.
De onderste steen is nu boven. De hele zieke constructie die het kabinet heet stort dus nu in elkaar. Aftreden en oprotten, stelletje onbenullen!
Hypocrisie.
"vr 09 jan 2015, 17:00
KLM mijdt Frans luchtruim
KLM-vluchten van en naar Parijs zullen het luchtruim boven Dammartin-en-Goële voorlopig vermijden".
(Televaag)
www.telegraaf.nl/buitenland/23539390/_...
Ja allemaal leuk maar als er weer gstemd moet worden, stemmen alle sukkels weer op pvda.. cda... d66 en vvd. Eerst moet dat stoppen, eruit met deze kut regering en koningshuis
eerste verantwoordelijkheid: De man die op de 'vuur' knop heeft gedrukt.
Daarna: Luchtvaart authoriteiten Oekraine.
Daarna: de luchtvaartmaatschappij (Malasia Airlines)
Daarna: de piloot. Die mag beslissen van vluchtplan af te wijken
Daarna: Regering carrier (Maleisie)
Daarna: Eurocontrol
etc. etc.
Ergens heel ver achteraan die rij zal Rutte ook wel ergens te plaatsen zijn. Maar niet op 1.
GekkeDave | 09-01-15 | 17:02
Haha, mongooltjes als jij mogen alles zeggen Dave. Knuffelen?
False flag dus. Steeds al gedacht, maar dat mocht hier blijkbaar niet worden gezegd. Werd meteen afgedaan als een aluhoedje-verhaal.Zelfs nu concreet duidelijk is hoe het zat, blijven er mensen onze overheid in bescherming nemen. Slaap lekker verder dan maar.
Zou Rutte en ander Europese bewindslieden ook met hun regeringsvliegtuig over zo'n dergelijk oorlogsgebied vliegen. Ik weet het antwoord al, om veiligheidsredenen zouden regeringsvliegtuigen dat gebied hebben gemeden. Dat weet Rutte en alle andere veiligheidsdeskundigen heel goed.
In Nederland zijn altijd alle echte rampen en zogenaamde 'rampen' de schuld van de overheid.
Als ik nu naar buiten loop en een vuurpijl afsteek, en die vuurpijl belandt ergens op een bejaardenhuis en dat bejaardenhuis brandt af en er zijn 70 doden en er komt een onderzoek, dan zal naar aanleiding van dat onderzoek het hele land de schuld bij de overheid leggen. Met 100% zekerheid.
Je zal maar voor je veiligheid afhankelijk zijn van Rutte en Co. Achteraf grote woorden, een mooie media begrafenis show en een huilende frans timmermans. De betrokkenen moeten zich de ogen uit de kop schamen en alsnog hun verantwoordelijkheid nemen. Ronduit belachelijk deze regering.
@Bakito | 09-01-15 | 15:02
Bakito.. mooie (S)linkse trol. Je mag t niet zeggen maar een terminaal virusje zou je goed doen.
en uiteindelijk ook voor het belastingstelsel mooie uitvreter
En nou wist het kabinet dat het gevaarlijk was! Vliegt iedere luchtvaart maatschappij dan ineens om omdat Rutte CS het wist ?? Ga toch weg ...
PisFinger | 09-01-15 | 15:43
Grote kans dat de rebellen het materieel ontbrak om onderscheid te maken tussen burger en militaire toestellen, en aangezien men al vaker vanuit de lucht is beschoten is de reactie schieten of sterven zeer begrijpelijk.
Zo'n mobiele BUK-lanceertractor kan geen IFF voeren zonder de overige radar&communicatie-voertuigen, welke waarschijlijk in Oekraïnse handen zijn gebleven. Het is een oorlogszone, daar heeft de burgerluchtvaart niks te zoeken, als er geschoten wordt is er altijd kans op afgedwaalde kogels, qua luchtverdediging is dat niet anders.
@fredflange
Ha ha, je bent een Rutte..
@Jimmydepimmy | 09-01-15 | 16:34
Inderdaad. De overheid heeft te lang geopereerd onder de illusie dat het het heft in handen heeft. Zoals u zegt, als zoiets als in Parijs recht onder de neus van een verhoogde aanwezigheid van politie en leger kan gebeuren, hoe denkt men dit in Nederland -nee- WAAR dan ook te kunnen stoppen?
De overheid is bang, niet alleen in Nederland maar waar ook ter wereld. Dit soort gebeurtenissen en openbaringen, die in zulke korte tijd naar buiten komen slaan een gigantisch gat in het imago van een overheid die in controle is. Het is daarom ook niet gek dat de status-quo media wordt ingezet om op 23.15 dit soort nieuws naar buiten te brengen. Om toch maar vooral af te vragen of niet WIJ onze toon een beetje zouden moeten in binden. Ieder van die status-quo figuren begint nu toch echt het vuur onder hun reet te voelen. Het vuur van een maatschappij in desorde en een Islam dat het aanwakkert.
@denoorman, ga fietsen.
@fredflange
Is de KLM niet verantwoordelijk voor de veiligheid van haar passagiers? Ongeacht welk toestel! Is Rutte niet verantwoordelijk voor de veiligheid van de nederlandse burgers???
@fredflange
Wist je maar wat verantwoordelijkheid voor de veiligheid van de nederlandse burgers betekende in plaats van het slimste jongetje van de klas te willen spelen. Je bent een Rutte. Leuk nieuwe verwensing overigens: "Je bent een Rutte"
Bedrijven spenderen geen geld uit aan inlichtingsdiensten.... Het is logisch dat een overheid die informatie eerst voor handen heeft en die doorspeelt naar de juiste partijen IN BELANG van de burger. Dat andere landen dit wel gedaan hebben onderstrepen dit basisbegrip. Dat Nederland dit niet gedaan heeft. Kan simpelweg zijn omdat de verkeerde persoon de telefoon opgenomen heeft..... en die informatie niet of niet goed doorspeelde. Tja,zo simpel kan het zijn. Maar dat Rutte en het Timmermans dan aan de haal mee gaan en niets anders dan leugens uitspuwt en de schuld op anderen legt. Dat is meer dan verwerpelijk. Maar ja, verdrag van Lissabon, naheffing van brussel waarvan het hele kabinet allang wist. Het verbaast me niets meer, wat me wel verbaast is dat we er niets aan doen. Als een gepest jongetje die het nog niet moeilijk genoeg heeft om op te staat en terug te vechten. Time will tell.
@edelweiss
Onze politici werken zo hard dat heel vaak wekenlang reces nodig hebben!? En dat terwijl in andere landen de parlementen al lang weer aan het werk zijn en normale burgers ook gewoon werken. De enige die echt zijn werk doet en zijn dossiers kent is Pieter Omzigt. De rest zijn lamzakken.
@denoorman, ik kan er ook niks aan doen dat jij niet begrijpt wat een codeshare is.
@fredflange
Blijven opletten: het was een gecombineerde vlucht van Malaysia Airlines en KLM, die met een toestel van Malaysia werd uitgevoerd. Dus ja, het was wel een "nederlands" toestel en ja nederland had wel een verantwoordelijkheid. Of ben je net als Rutte en loop je ook weg voor de verantwoordelijkheid om de veiligheid van je burgers te beschermen??
tweetybird | 09-01-15 | 16:24
ik reageer slechts op wat Van Rossem hier neerpent. Hij is volslagen vooringenomen waar het dit kabinet betreft en dat is geen goede eigenschap voor een serieuze journalist.
Ik vind de titel te.. Zeker nu met alle onrust in de wereld (Europa)
@Simpele Boerenlul | 09-01-15 | 15:02 "
Vandaar uw Nick, wat treffend.
@denoorman, de vliegtuigen van Malaysia Airlines zijn niet van "ons".
De Tweede Kamer , onze vertegenwoordigers (ZUCHT) hadden allang moeten samen komen voor een debat.
Rutte? Is dat niet de man die vind dat moslim terrorisme niets met de Islam te maken heeft?? En dat terwijl het terrorisme 100% door dat rare geloof geinspireerd is. Is het wel een geloof eigenlijk? Het lijkt me op een radicale politieke terreur beweging die hun volgelingen sprookjes vertelt en dom houdt.. en voor de rest van de wereld veel ellende veroorzaakt krijg ik de indruk.
Bebaarde Aap | 09-01-15 | 16:11
Het is nog erger: als een stad in opperste staat van paraatheid is, zoals Parijs vandaag, na de gebeurtenissen van eerder deze week, blijkbaar niet in staat is om een volgende aanslag/gijzeling te voorkomen, hoe denkt men in Nederland dan ook maar IETS te voorkomen? Het gaat een keer mis, zoveel is duidelijk, en het enige wat we eigenlijk echt kunnen doen is het probleem bij de wortel aan te pakken.
Rutte heeft inderdaad de ramp met de MH17 op zijn geweten. Er waren daawerkelijk een aantal landen die de dreiging wel serieus namen en hun vliegtuigen niet over die landen lieten vliegen. Maar het is duidelijk dat rutte geen enkel verantwoordelijksheids besef heeft. door bedrog aan de macht gekomen en blijft zitten het landsbelang??? Als hij echt zijn verantwoordelijkheid zou nemen zou hij opstappen nu nog maar 20% van de kiezers op dit kabinet zou stemmen en de meerderheid van het volk wil dat dit slechtste kabinet sinds de 2e wereldoorlog opstapt!!
Zo knap hoe al die politici het MOSLIM weten te omzeilen
stuyterkuycken | 09-01-15 | 16:19
Nou nog 1 ding dan . U kijkt enkel naar de dingen die u wilt zien. Kijk nig maar een beantwoordingen van vragen na.Dan zul je weten dat hij het weggewoven heeft en genegeert.. Doe nou niet of u een achterlijk bartje bent.
stuyterkuycken | 09-01-15 | 16:19
Ik zeg maar 1 ding. Wegkijker.
Wat leven we toch in een geweldig land (als je politicus bent)!
PisFinger | 09-01-15 | 16:16
Yep ook u heeft het begrepen Dit kabinet heeft russisch roulette gespeeld. Dat dat nu nog niet duidelijk is. En het was werkelijk russisch roulette.En het kabinet heeft het spelketje verloren.Met gevolg 289 doden. Duidelijker kan je het niet krijgen.
Wist die 2e kamer het ook al ? dan zijn ze mede verantwoordelijk en dus opzouten, allemaal.
Verraders... nee Hoog Verraders, en wat doen we daar mee in tijden van crisis ? nou ?
denoorman | 09-01-15 | 16:16
De onzichtbare maatregel kan ik u wel vertellen hoor. U levert nog meer privacy in. Opastelten zal zich persoonlijk in uw telecommunicatie data verdiepen.
Ik ben juist erg benieuwd naar de zichtbare. Zal wel extra bewaking zijn voor de politici zelf.
Bart, Bart, Bart...
Je haalt een RTL link aan naar OPENBARE berichten, wat dus bij jou, mij en de KLM bekend was. Je doet alsof Rutte die berichten negeerde of achterhield.
Ik begrijp dat je er alles aan doet om Rutte in een kwaad daglicht te plaatsen, dat is jouw heilige missie. Vind ik prima.
Maar verlies niet je journalistieke integriteit uit het oog, want je gaat hier kletsnat.
volgens rutte zijn er zichtbare en onzichtbare maatregelen genomen waar hij niks over kan vertellen. Over de zichtbare maatregelen kan hij natuurlijk wat zeggen. Wat zijn dan de zichtbare maatregelen?? Geen enkele journalist die dat vraagt aan het kabinet?? Wat een druiloren die journalisten!!
@ Marky101 | 09-01-15 | 16:09
Stel, je wil met je auto over de snelweg rijden en op het nieuws hoor je bij een bepaald stuk een grote groep chaoten stenen op de snelweg aan het gooien zijn en dat er reeds meerdere dodelijk ongelukken zijn geweest. Maar, ze gooien enkel alleen op de vluchtstrook en eerste rijbaan. Ga jij daar nu wel gewoon over de tweede rijbaan rijden of neem je een andere route?
En geloof mij maar dat de onderste steen nog lang niet boven is want dat de regering nog veel meer wist. Maar doen of ze gek zijn.
@Conservativist | 09-01-15 | 15:03
Die haalt het eind van de week niet!
@Marky101 | 09-01-15 | 16:09
Welke landen en maatschappijen vlogen die week ook boven dat gebied? En MH zelf vloog gewoonlijk ook over de zee van Azov.
Als de overheid niet kan voorkomen dat 298 mensen uit de lucht worden geschoten terwijl zij daar alle informatie en aanwijzingen al maanden lang voor hadden, hoe denkt deze overheid ons te beschermen tegen 2 gekken met automatische geweren die waar en wanneer dan ook kunnen gaan toeslaan?
Dit is de enige vraag waar ik antwoord op wil.
Mevrouwtje1990 | 09-01-15 | 16:07
Ik zeg maar 1 ding . Mevrouwtje slaap maar door net als de rest van de wegkijkers. Ik zou gelijk weer tweeten dit is vast een door zionisten gecreeerd complot om Rutte onderuit te halen.Dat is wel duidelijk toch!!!!
Nu staat gs er natuurlijk om bekend graag ge willen shockeren maar nieuws brengen wat echt niet waar is is toch meer iets voor de roddelbladen. Ik neem aan dat GS dat niet wil zij.
Wat onze regering wist is dat boven 10 km vliegen niet gevaarlijk zou zijn. Het vliegtuig dat eerder was neergeschoten was een militair transport vliegtuig dat beduidend lager vloog. Niemand was op de hoogte dat de rebellen een boek raket tot hun beschikking hadden. Er waren veel meer landen en vliegtuigmaatschappijen die over het gebied vlogen. Er was geen reden aan te nemen dat het niet zou kunnen.
Verdachtmakingen naar onze regering toe zijn daarom ook ver beneden de maat.
Jimmydepimmy | 09-01-15 | 15:43
Yep u begrijpt het. Nu ook de geschiedenis herhaalt zich. Totdat er wel doden vallen en ze weer aan accute chronische dementie gaan leiden en er gezegd wordt hebben wij gezegd dat het veilig was en u gewoon verder moest gaan met leven. Oeps.
Benieuwd of Rutte überhaupt nog de Statenverkiezingen van 18 maart gaat halen of dat voor die tijd al de pleuris uit gaat breken in Nederland en we Mark binnenkort huilend af zien druipen van het Binnenhof. Gisteren was het moment voor Rutte om het heft in handen te nemen maar die kans heeft hij helaas jammerlijk verprutst.
Rutte kan nu maar beter iemand als voormalig Chef Staf Dick Berlijn of ridder Gijs Tuinman benoemen als Minister van Defensie, dan kan Hennis de nieuwe executive assistant van de Minister worden, heeft ze ook nog iets aan haar Schoevers opleiding.
Jimmydepimmy | 09-01-15 | 15:53
Meestal kan ik het 'tendentieus en ongefundeerd' ook heel erg waarderen, maar in dit geval slaat Geenstijl in mijn ogen de plank mis. Als je gaat roepen dat iemand 298 doden op zijn geweten heeft, een zeer ernstige beschuldiging, dan moet je toch met wat beters komen. Dat men feiten van algemene bekendheid niet nog eens extra met vliegmaatschappijen, die zelf ook een verantwoordelijkheid hebben in het bepalen van de routes, heeft gedeeld, rechtvaardigt zo'n zware beschuldiging niet.
En het is niet zo dat met regelmaat vliegtuigen uit de lucht worden geschoten, terwijl er weet ik hoeveel conflictgebieden zijn.
Glazen bol: Mark Rutte wordt ook minister in EU: net als Frans Timmermans.
Samen snotteren over de onderste steen met 298 doden op het geweten van:
Mark Rutte, Diederik Samsom, Ronald Plasterk en Hennis
KLM / Schiphol:
Camiel Eurlings.
Nou, arresteren maar denk ik dan, de daders van 298 doden zijn bekend. Willens en weten vliegen over oorlogsgebied, 298 doden.
De Libertariër | 09-01-15 | 16:02
Ben het vaak niet helemaal met u eens maar hier heeft u een plus 1000.En kan niet anders zeggen heel goed gezien.
Mevrouwtje1990 | 09-01-15 | 15:59
Ach dat is haags. En de nieuwsberichten van de gekleurde media. Zoals NPO die onder de pvvda opereren. Nee hoor het is duidelijk. Hier is weer gefaalt. Doe je luikjes maar eens open. Ik zeg wel als je dat doet zul je schikken. Je komt dan namelijk tot de conclusie dat dit een faal kabinet is carin.
Rutte zal niet rusten voordat de daders gevonden zijn. Om de volgende dag al weer op een Haagsch terrasje te chillen... Een man, een man, een woord, een woord, maar wat hem betreft blijft het daar ook bij.
Altijd al geroepen dat Rutte een geer gevaarlijke pschopaat is.... Riep het al vanaf dag 1 dat deze man op het publieke toneel verscheen.. En het kwam me vaak op reacties in de trend van 'overdrijf niet zo'...
.
Wel, als het nu nog niet duidelijk is dan weet ik het ook niet meer.
.
Oh... Voor ik het vergeet. Ook Halbe Zijlstra is een zeer gevaarlijke sociopaat.... Weet u dit vast. :-)
sorry maar diegene die op die knop heeft gedrukt heeft de dood van 298 mensen op zijn geweten
Ik zit hier fout sacre blue.
Zo lang men het maar op zuivere incompetentie kan schuiven zijn de meeste mensen weer gerustgesteld. Dat kennen ze immers maar al te goed.
Kwade opzet, geprovoceerde catastrofes, geënsceneerde aanslagen - het is allemaal veel moeilijker om zelfs maar als hypothese te overwegen.
Die tank is zeker nodig voor als ze zometeen toch weer stiekem ontsnappen in hun Peugeot? Non de dju, is toch lachwekkend dit. Die 88000 blauwpetjes zijn dus niet genoeg om twee nageboortes met lood te elimineren.
Het is wel zo dat Rutte en het kabinet niet als enige bloed aan hun handen hebben. KLM zelf wist ook gewoon dat er in de voorgaande weken al vliegtuigen werden neergehaald op de route waar hun commerciële vluchten overheen vlogen. Maar ja, omvliegen kost geld dus negeerde ze de actualiteiten wetende dat er een verhoogt risico was. En nu kunnen ze heel makkelijk volledig de schuld leggen bij de politiek.
tinusdetweede | 09-01-15 | 15:45
Ja je bent verantwoordelijk op het moment dat jij als land wel bij de gesprekken bent en het te horen krijgt en een malysie er niet bij zit en daardoor van niks weet. Je behoort de vliegtuig maatschappijen dan via klm en luchtvaart authoriteiten op de hoogte te brengen dat het wel eens niet veilig kan zijn.En dat is bewust achterwege gelaten.Dus ja ze zijn schuldig. En ook het volk hoort te weten dat vliegen met ern vliegtuig over dat land gevaar kan opleveren. Je kan dan kiezen voor een andere maatschappij. Deze mensen wisten doordat het kabinet het in een la gepleurd heeft van niks.. Dus ga nu niet dit kabinet lopen verdedigen. Ze hebben gewoon wederom gefaalt.Als er in een land oorlog begint wordt er toch ook een reisadvies afgegeven dus waarvoor is dat nu niet gedaan dan.Hoe je het went of keert dit kabinet is een faalkabinet. Keer op keer weer.Dus houd eens op om het nog proberen goed te praten. En trek je ogen eens een keer open. Het zal je goed doen.
Tja, dat heb ik dus ook altijd beweerd. Het luchtruim boven Oekraïne is onnodig lang open gehouden DOOR DE OEKRAÏENSE AUTORITEITEN (!) zodat ze met hun eigen vliegtuigen lekker de pro-Russische separatisten konden bombarderen.
De burgerluchtvaart diende als menselijk schild onder het motto 'dan durven die separatisten toch nooit te schieten op onze luchtmacht,' en de Oekraïense regering heeft net zoveel bloed aan hun handen als diegene die de trekker van de BUK-raket overgehaald heeft.
tweetybird | 09-01-15 | 15:51
Goed dat je meteen begint met achterlijke en pleur op. Dan heb je vast een hoog intellect.
Lees de nieuwsberichten nog maar eens, zo heeft Oekraïne het nooit gebracht.
Begrijpelijk dat veel mensen Rutte weg willen hebben, maar dan alsjeblieft wel vanwege een fatsoenlijke reden (zoals open grenzen en het gevaar van Islamisering) ipv vanwege zo'n vergezochte en belachelijke beschuldiging als Geenstijl hier op het web gooit.
Om met Abou te spreken: Rutte Rot Op!
Mark R. slaapt daar echt geen minuut minder om, yep zoals een echte VVD'er beaamt.
Het is trowuens wel het meest vergeetachtige kabinet ever niet? Naheffingen aan Brussel vergeten, naheffingen aan de burger vergeten, wie waar en hoe hoog mocht vliegen vergeten, Ivo die basically álles vergeet, wat zijn ze nog meer vergeten??
Wat heeft de Maleise regering eigenlijk geadviseerd? Of houden die zich niet met zulke zaken bezig?
Mevrouwtje1990 | 09-01-15 | 15:47
De Russen/separatisten hadden de wapens en reeds getoond vliegtuigen naar beneden te schieten. Dat is voor mij meer dan genoeg om er niet overheen te vliegen. Dan maakt mij het ook vrij weinig uit, wat een overheid adviseert, of of het een paar meter hoger wel veilig is.
Kijk, van zo'n bericht krijgt Ivo Opastelten wel weer zin om "maatregelen" te nemen:
www.bnr.nl/nieuws/526074-1501/mi5-priv...
WelteRutte
Mevrouwtje1990 | 09-01-15 | 15:47
Geen Stijl is 'tendentieus en ongefundeerd'. Dat snap je toch wel, zwitsalletje?
Op het moment dat er vliegtuigen boven een bepaald gebied uit de lucht worden geschoten, en je bent je hiervan als overheid bewust, dan neem je geen ENKEL risico meer en dan onderneem je concrete en heldere actie!! En dat is dus niet gebeurd. En hoewel Rutte echt niet persoonlijk verantwoordelijk is voor het neerhalen van MH17, en hoewel de daders uiteraard ergens in Rusland of Oekraïne rondwandelen, is het op z'n minst verwijtbaar dat er op een dergelijke amateuristische wijze met informatie is omgegaan.
Of slad, kan ook
@Lewis Lewinsky | 09-01-15 | 15:44
Laten we er maar 'glap' van maken dan.
Hij is het beide.
Och ik voel me toch zo "veilig" door ons zogenaamde kabinet. Ze zorgen vooral goed voor zichzelf.
Mevrouwtje1990 | 09-01-15 | 15:47
Onzin oekraine heeft weldegelijk gewaarschuwd dat die mogelijkheid er was. Wegkijker.Weer zo'n achterlijke die pinokkio rutte nog gelooft. Pleur op joh.Steeds weer komen er zaken naarbuiten die het weer anders maken als gezegd was.Ik hoor het hem nog zeggen de onderste steen komt boven. Nou als het aan hem ligt wordt die steen richting china begraven. Zo diep mogelijk.
Natuurlijk lag de verantwoordelijkheid elders en was het de schuld van degene die de trekker(s) overhaalde(n)...
Maar het is een beetje alsof je tegen een juf van een schoolklasje die gaat zwemmen zegt dat er vorige week een krokodil in het zwembad zat die een kindje heeft opgegeten, en dan zegt die juf; prima joh, moet de badmeester weten.
Het is misschien niet direct je verantwoordelijkheid, maar je spoort ook nog echt als je niets met de informatie doet.
Even serieus: HOE, echt, HOE kan ZO'N figuur met ZICHZELF leven? HOE!?
Er worden heel veel veiligheidsmaatregelen genomen, maar na overleg tussen Opstelten en Rutte is besloten dat dat alleen onzichtbare zijn.
Jimmydepimmy | 09-01-15 | 15:38
Er was bekend dat vrachtvliegtuigen op een bepaalde hoogte uit de lucht waren geschoten.
Dit betekent niet dat ook bekend was dat ook vliegtuigen van nog grotere hoogte neergeschoten konden worden. Dat vermoedde ook Oekraïne zelf ook niet.
Het betreft hier een zeer uitzonderlijke situatie die op dat moment vermoedelijk terecht niet voorzien werd.
De schuld op het kabinet afschuiven leidt in mijn ogen alleen maar af van het onderzoek naar werkelijke schuldigen.
Is iedereen vergeten dat het Maleisisch vliegtuig betrof?
De situatie was vast anders geweest als dit KLM of Tranvertragia was overkomen.
-Niet dat ik een fan ben van Mark-
Mooi ! De beerput gaat langzaam open en de oogkleppen gaan langzaam af...
-weggejorist en opgerot-
JanoshD | 09-01-15 | 15:14
Uhhh omdat de nederlandse regering de verplichting heeft om luchtvaartmaatschappijen daar op te antenderen. Zoals bijvoorbeeld een klm.. Ga nu net doen of u dom bent.Want dat zet geen zoden aan de dijk.
de afhandeling van de mh17 door rutte was een profielwerkstuk waarmee hij nu toegang heeft gekregen voor een post in brussel.
Mevrouwtje1990 | 09-01-15 | 15:42
Leuk dat je nu ook reaguurder bent Carin, maar het is niet liieeeevv om over je geboortejaar te liegen.
MH = Malaysia Airlines
@Jackanders | 09-01-15 | 15:43
Nee. Rutte is slap. Doet niets. Durft niet eens het woord *islam* te gebruiken.
De dader, een luchtmachtofficier van het Oekraiens leger, kreeg twee dagen later een hoge medaille.
@Lewis Lewinsky | 09-01-15 | 15:39
Ik denk dat gladjanus beter past.
Dus eigenlijk is de mededeling van Rutte van vandaag: Met betrekking tot Moslim-terrorisme is er geen reden om aan te nemen dat er iets aan de hand is en ook met betrekking tot MH17 was er geen reden om aan te nemen dat er iets aan de hand was.
Nou, Mark, kijk nog even goed om je heen. "Met de kennis van nu" kunnen we toch wel andere zaken concluderen, of niet dan?
@ Abject | 09-01-15 | 15:12
Schuldig zijn nog altijd die mensen die op dat vliegtuig hebben geschoten. Dan de luchtvaartmaatschappij (MH en deels KLM) die dat mogelijk maakte om daar te vliegen en tot slot de overheid is nalatig geweest door niet tijdig te waarschuwen (maar dan welke overheid? NL of Maleisië?) en tot slot de piloot die daar dan daadwerkelijk gaat vliegen en niet (vanwege weer of overvliegende raketten) een ommetje om vliegt en voor een nog kleiner deel de passagiers zelf die niet van te voren navragen over welk gebied het vliegtuig vliegt.
.
Dus ja, het is niet netjes van Rutte (en een beetje achterbaks dit nieuws naar buiten te brengen als de halve wereld in rep en roer staat), maar schuldig in die zin dat hij 298 doden op z'n geweten heeft, nee, in mijn ogen niet.
De bloed ruikende oppositiepartijen en Geenstijl verwijten het kabinet (beter gezegd enkele ambtenaren) dus eigenlijk dat ze informatie, die toch allang bij alle vliegmaatschappijen bekend was aangezien daar vast wel een paar veiligheidsmannetjes het nieuws volgen (mag ik hopen), niet heeft gedeeld met deze vliegmaatschappijen. En verder verwacht men dat het kabinet over helderziendheid beschikt.
nieuwe-haring | 09-01-15 | 15:02
Nee hoor juist die ambtenaar heeft netjes zijn werk op kundige wijze gedaan en de heer rutte en kornuiten hebben dat op zorgvuldige wijze in een la geschroven. Zeg maar op een manier waarbij dat al vaker gebeurt is en bij vragen ze het ineens niet meer weten door accute chronische dementie.De fossiel opsteltenteevendementie. Een VVD virus dat niet te genezen valt.
Wilders tweet *Slapjanus* boven een foto van Rutte.
twitter.com/geertwilderspvv/status/55...
@ Toverkol | 09-01-15 | 15:38
Het was een KLM Malaysia Airlines vlucht dus als KLM nog nederlands is mag aangenomen worden dat die zijn ingelicht.
Meneer Rozenwater | 09-01-15 | 15:00
Van welk ministerie is Samsom minister? (Grappig)
Mevrouwtje1990 | 09-01-15 | 15:35
Als er zaken nagenoeg bekend waren, dan had er ingegrepen moeten worden. En de overheid is de instantie die dat ingrijpen moet initiëren. Daar zijn ze voor!
Juist na de aanslag op het vrije woord verwacht je tijdens het wekelijkse menstruatiepraatje van Rutte een legioen journalisten die paal en perk stellen en vol gaan voor goede en stevige vragen. Helaas het mag niet zo zijn, wederom is het een makke slappe hap aan vraagjes om maar niet te beledigend te zijn. Tijd dat een aantal reaguurders van geenstijl een perskaart krijgen.
Het is een eersteklasleugenaar, maar hier heeft imho Malysia Airlines de hoofdverantwoording. Zij hadden ook kunnen weten dat het boven de Oekraine niet pluis was. Tenslotte vlogen ze daar zeer geregeld overheen. Beetje naief om dan te wachten totdat de overheid zoiets officieel zegt. Zelfs de groetenboer bij mij op de hoek had je dat kunnen vertellen. Blijkbaar kunnen wij echt niet zonder Zwarte Piet.
We hebben gewoon 150 Omzigts nodig in de 2e kamer.
t
Mark Rutte is een Gut Gut Gutmensch, daarvoor hoef je tegenwoordig geen lid meer te zijn van de meer traditioneel verdachte partijen, zoals Groenlinks, PvdA of D66.
Aangezien politici met een plan en een oplossing in Nederland worden vermoord, blijft er dan niets anders over dan Geert Wilders. Geert wordt immers door de Gut Gut Gutmenschen nog niet als genoeg dreiging gezien voor the full treatment.
Meneer Omzigt zit vast bij het CDA, ook een heel twijfelachtige club wanneer het op moed aankomt.
@Bakito | 09-01-15 | 15:07
Zoets als: "het is een incident...", "het is een incident...", "het is een incident...", "het is een incident...", "het is een incident...", "het is een incident..."
Of bedoel je dat niet??
@ Bakito | 09-01-15 | 15:02
Inderdaad bakito maar als er geluisterd en adequaat gehandeld was had die russische gek niet eens de kans gehad die kist uit de lucht te knallen en hadden al die mensen nog geleefd. Veiligheidswaarschuwingen worden niet voor niks gegeven. Voor winst wordt ziel en zaligheid verkocht in Nederland, solidariteit, schouder aan schouder staan en kritiek op regeringen alleen als 'de handel' er maar niet onder lijdt.
Onzin Geenstijl!!! Belachelijke framing dit.
De Russen/separatisten/Oekraïners hebben 298 doden op hun geweten.
Er wordt wel erg gemakkelijk over het feit, dat de informatie over het neerhalen van vliegtuigen voorafgaand aan de ramp voor iedereen algemeen bekend was, heen gestapt. Dit is een cruciaal feit! Rutte c.s. hebben dus helemaal niets verzwegen, want deze informatie was gewoon openbaar. Vliegtuigmaatschappijen hadden met deze beschikbare informatie ook zelf een afweging moeten maken.
Verder was het luchtruim veilig verklaard vanaf een bepaalde hoogte en niemand kon voorzien dat zoiets extreems en uitzonderlijks te gebeuren stond. Dat het kabinet dit niet heeft voorzien kun je ze niet verwijten.
Ik vind dit een hele goedkope beschuldiging en ik hoop dat het kabinet niet over zoiets stoms moet vallen.
@Methylfenidaat | 09-01-15 | 15:34
bewijsstuk 1
donquijotte.files.wordpress.com/2014/...
@Bakito | 09-01-15 | 15:21
Dat laatste heb ik nogal. En des te meer mensen ik naar het plafond zie vliegen hoe relaxter ik word en bij mezelf denk: 'gelukkig heb ik daar geen last van'.
@Bakito | 09-01-15 | 15:31
Zo is dat. Ik zal me er dan ook nooit laten verjagen door wie of wat dan ook.
-weggejorist-
Mark is de op 1 na onderste steen. Als je die verwijderd kan je de onderste zien.
Rutte treed niet af. Zeker nu niet. Als VVD&PVDA is niet kunnen gebruiken met die toestand in Parijs, zijn het nieuwe verkiezingen.
Rutte wordt straks gewoon weer MP.... Geert wordt de grootste,maar wordt links en rechts gelaten.... dat is een slecht scenario.... maar het kan nog slechter als Kereltje MP wordt.... dan is Nederland echt afgebroken binnen een jaar...
Liegende ministers, gebroken verkiezingsbeloftes, gebroken coalitieafspraken, negeren van het parlement, minachting van de democratie, baantjes kopen in Brussel met belastinggeld, en nu dus 298 doden door nalatigheid.
Genoeg stof om 20 kabinetten te laten vallen, maar laat het maar aan deze schoften over om gewoon keihard door te gaan, tegen de wil in van iedereen behalve henzelf, zogenaamd vanuit het "landsbelang."
Denkt iets in de richting van economische belangen gaan ten alle tijden voor op veiligheid. Is overigens op globaal niveau een veel voorkomende gedachte.
Jackanders | 09-01-15 | 15:29
Home is where the brandhaard is
@CBSraming | 09-01-15 | 15:01
Waarom moest u dat nu verklappen?
"de aanstaande ex-minister-president Mark Rutte."
Als ik de slappe vragen van de journalisten hoor dan komt Rutte en het kabinet hier gewoon mee weg.
Omtzigt / Wilders... doe iets! Spoeddebat gevolgd door een motie van wantrouwen. En wel nu!
Er worden politicie voor minder voor de rechter gesleept.
Wat brandt hij weer lekker hè?
De wereld.
Krijg het er gewoon warm van.
Rutte jij bent niet meer mijn minister president je liegt en verdraait alles.
Mijn goed bedoelde advies is duvel op en geef Nederland weer het vertrouwen terug waar we naar snakken!
Iets met Rutte, graf, graven, verkiezingen in 2015. Nu zie ik geen beter alternatief echter laat deze liegende langneus HEUL SNEL verdwijnen!!!!!
Ik heb me al die tijd al afgevraagd wat Rutte probeerde te verbergen met al die publieke nep Emoshows die hij rond MH17 heeft laten organiseren.
Nu weet ik het.
"Goed weekend!" Voor jou misschien wel Rutte, ik denk dat de pers nog wel even bezig is met wat je zojuist allemaal uitgeschijt hebt.
Rutte lacht met die schijnheilige rotkop van hem alles weg, als hij maar de MP kan blijven.
Rutte liegt inmiddels eigenlijk alleen nog maar. En dan te bedenken dat ik op hem heb gestemd. Oprecht nog nooit ergens zoveel spijt van gehad.
Heb net een paar minuten zitten kijken, die gast spoort echt niet:
- Waarom is het verslag van de bijeenkomst in de Oekraine waar de Kamer om vroeg niet opgestuurd? "Dat weet ik niet." Huh?
- Heeft u met de kennis van nu geen inschattingsfout gemaakt? "Nee" (met de kennis van nu he?)
- Vond u dat na het afschieten van de Antonov op 7,5 kilometer hoogte er geen gevaar was voor vliegen op 10 km hoogte? "Nee" (BS, want raketten die vliegtuigen op 7,5 km uit se lucht kunnen schieten, kunnen dat ook op 10 km hoogte).
.
Die gast zit zo ontzettend te liegen, ik word er gewoon onpasselijk van. Heb het niet verder kunnen kijken, verschrikkelijk.
Hoe kan het dat bijvoorbeeld Frankrijk, Groot-Britannie en de VS op basis van deze informatie haar luchtvaartmaatschappijen al hadden verboden om boven Oekraïne te vliegen?
Wat een slappe drol is die Rutte ook zeg neem je verantwoordelijkheid, maak jácht op de mensen die dat geschutskanon bedienden in plaats van te jammeren. Doe. Wat.
_
En als je dit onderzoek al had, dan had je ook véél eerder openbaar kunnen maken wat de status van de veiligheid van het luchtruim was. En niet pas na x-aantal maanden. Dat dat nu pas gebeurt is puur omdat Rutte en Co schofterig langzaam, draaikonterig en abnormaal minachtend richting de burger doet.
Ik vind het zeer slecht onderbouwd waarom Rutte iets had moeten doen. De overheid had niet meer informatie dan de vliegmaatschappijen of de passagiers.
De afspraken waren en zijn dat de vliegtuigmaatschappijen de afweging maken, niet de overheid en niet de passagiers.
Komt hier op neer als luchtreiziger ben je vogelvrij, overgeleverd aan winstgenereren door de airliners en aandeelhouders, regering van Nederland roept zoek het maar uit je kunt zelf ook kranten lezen.
@Lewis Lewinsky | 09-01-15 | 15:17
Rutte spreekt ook in de ik vorm, als hij het over 'wij' heeft is dat de politiek en Unilever of de vrijmetselaars en niet over 1 andere inwoner of plaats in dit land.
Het eerbiedigen van de soevereiniteit van het Oekraïense luchtruim is in ieder geval veel belangrijker dan de veiligheid van internationaal luchtverkeer.
Dat is dus ook weer duidelijk. Dank u Rutte, alleen geloof ik het niet meer zo als u het allemaal zo verschrikkelijk noemt wat er is gebeurd. Het zou in uw ogen pas echt verschrikkelijk zijn als Oekraïne niet met al haar opstandige deelgebieden lid wordt van de EU/Navo.
Het was in Nederland uitgebreid in het nieuws dat er een vliegtuig was neergeschoten in Oekraïne. Dus natuurlijk wist het kabinet dat de mogelijkheid bestond. Net zoals alle luchtvaartmaatschappijen overigens.
/aluhoedjesmode on
komt wel goed uit deze chaos in parijs kunnen we lekker de aandacht afleiden van onze eigen problemen.
/aluhoedjesmode off
tis gewoon een shoft oei wat zeg ik nu weer
Wat een drukte hier. U dacht toch niet dat uw belastinggeld werd uitgegeven aan veiligheid? Als dat zou gebeuren, is het toch niet mogelijk om lekker door te graaien...
Wat een drukte hier. U dacht toch niet dat uw belastinggeld werd uitgegeven aan veiligheid? Als dat zou gebeuren, is het toch niet mogelijk om lekker door te graaien...
Jeetje zeg, ik wist niet dat Rutte die raket afgevuurd heeft............
Non-nieuws dit, de MinPres wist het, defensie wist het, de luchtvaart maatschappij wist het, eigenlijk wist iedereen het. Maar dat is nog altijd geen reden om met een raket een burgervliegtuig uit de lucht te schieten, nooit !!
Dizzydent | 09-01-15 | 15:07
De CDA liet een cartoonist in Nederland met veel machtsvertoon oppakken. Toch nog maar een keer nadenken.
Hoe lang blijft die grijnzende slapjanus nog wegkomen met zijn gladde praatjes? *KOTS
Maar er zijn nog steeds VVD-stemmers onder de reageerders hier die deze leugenaar willen vrijpleiten....
overVecht | 09-01-15 | 15:13
Absoluut. De roze khmer bestaat grotendeels uit emotionele mensen die zich laten leiden door hoop, vrees en andere irrationele zaken, terwijl er een verkrampte poging wordt gedaan om de realiteit te verklaren/beheersen met de meest uiteenlopende en willekeurige feitjes en cijfertjes en allerlei andere factoren die buiten de persoonlijke invloedssfeer liggen.
Een echte realist echter laat de dingen waarop hij/zij geen directe invloed heeft onmiddellijk los. Zie ook : Stoa
Gewoon geen antwoord geven,en die leugenaar gewoon de woorden ramp en crash laten bezigen zonder hem erop te wijzen dat het een aanslag op een burgervliegtuig moet zijn.
De journalistiek heeft niks geleerd gisteren.
Rutte molenaar!
Volgens mij is de maatschappij en de piloot verantwoordelijk voor de route.
Die slappe zak hooi in de cockpit durfde niet op te staan tegen zijn baasjes die wat dollars uit wilde sparen.
het valt me wel op hoe mild GS is tegenover de KLM. Zeker voor een site die eigen verantwoordelijkheid hoog in het vaandel heeft.
De piloot dus postuum veroordelen en aan zijn ballen ophangen.
Wat een zenuwpees.... het zweet breekt hem zowat uit!
"Met de feiten die bekend zijn", "Dat vind ik niet", "Het was via de media al lang bekend".
Verkiezingen!!
Vogelbeest | 09-01-15 | 15:13
En niet de VVD erbij zetten?
Hahahahahaha...
Ik trek het nieuws vandaag niet meer.
Wat een kudtdag.
tijd voor revolutie de macht terug naar het volk , even op zoek naar een nog werkende guillotine .
Rutte: *Landgenoten! We staan schouder aan schouder msamen et Frankrijk tegen *kuch*, tegen iets. Wees alert! Let op, euh, let op, iets*.
En de islam, die noemt hij niet.
@Lewis | 09-01-15 | 15:07
Mijn oren flapperden ook.
Heb zojuist een stopwatch in een tijdscapsule gedaan om te kijken wanneer Rutte klaar is met uitzoeken waarom dat rapport niet doorgestuurd is.
Ramp hier schietpartij daar, maar de grootste ramp die Nederland getroffen heeft, staat nu met zijn schijnheilige kop het land te te spreken. Rutte is het vleesgeworden ebola. Ik wordt schijtziek van die man en zijn partij.
De manier waarop er op op dit moment door dit kabinet (en zeker ook door Rutte, Opstelten, Hennis-Plasschaert) met twee van de belangrijkste onderwerpen in Nederland (namelijk: MH17 en onze algemene veiligheid) wordt omgegaan, is echt schrikbarend. Hoe kan met zeggen dat er een 'reële kans is op een aanslag, maar geen concrete aanwijzingen'?? Meer aanwijzingen ga je volgens mij niet krijgen. Types als die twee in Parijs hebben we hier veel te veel van. Moeten we wachten tot er daadwerkelijk iets gebeurt, voordat we het kenmerken als 'concrete aanwijzingen'? Al deze figuren zijn potentiële kruitvaten die elk moment kunnen afgaan. Overheid: neem actie!!!
Voor iedereen die denkt dat Pieter Omtzigt de grote redder van het a.s. kabinet en dus Nederland is: Ook hij wordt na toetreding tot de nieuwe coalitie gemuilkorfd.
Post dan geen column, prul
Tsjezus, wat kan die vent kletsen!
Dat was het eerste wat ik dacht toen ik dit nieuws hoorde! Het wordt op een moment openbaar gemaakt wanneer heel Nederland en de hele wereld in opwinding is van 1 of andere gebeurtenis in Parijs!
Mooi, nu kabinet naar huis sturen en verkiezingen. Dan komt eindelijk de onderste grafsteen van de wegkijk policor multikul samenleving boven.
Ik vind het gewoon knap, dat Rutte totaal geen antwoord geeft op de vragen. Daarnaast zijn die vragen ook totaal niet kritisch van die journalisten.
Ongelooflijk.
Uhh, om het perspectief niet uit het oog te verliezen, het gaat hier toch om een toestel van Malaysian Airlines, wat heeft onze regering hiermee te maken?
Begrijp sowieso niet waarom men vindt dat wij ons hiermee bezighouden. Het is géén
Nederlandse maatschappij nota bene. Worden wij net zoals de USA, de politie van de rest van de wereld? De regering van Maleisië is hiervoor verantwoordelijk net zo als zij besluiten om HUN toestel over de Oekraïne te laten vliegen en dit gaat onze regering géén snars aan. Wie betaald overigens de gemaakte kosten, de NL burger?
Hoor hoe hij met loze woorden en herhalingen de tijd probeert op te vullen zonder iets te zeggen....
Allen, schouder aan schouder...
Dus dat zijn alleen de blanke autochtonen.
politiek.thepostonline.nl/2015/01/08/b...
@D66
@PvdA
@CDA
@SP
@dierenpoes
@SGP
@GL
Gaan jullie iets tegen de islamisering doen of wordt Wilders de volgende MinPrez?
@tegekvoorwoorden | 09-01-15 | 15:04
Ja ik begrijp het ook wel. Maar in 2003 was dat leuk.
@Bakito | 09-01-15 | 15:07
Zou Van Rossem stiekem diep gelovig zijn?
Rutte: wees alert. Waarop, dat zegt hij niet.
*it's the islam, stupid*
Tot zover het campagnepraatje van Rutte.
Altijd al gezegd, de hoofdverantwoordelijkheid ligt bij de partijen die toestonden dat burgervliegtuigen over dat oorlogsgebied gingen.
Aanklagen, veroordelen, opsluiten en deur dichtmetselen a.u.b.
Het was een vooropgezet complot om van Snotterfranz af te komen.
Rutte kwam erachter dat de Liegende Limburgert meer likes kreeg van Faceboekweijven met makkelijke kapsels, en toen is in zijn demonische brein dit duivels plan ontsproten.
Godverdoemme Mark, dat had toch ook anders gekund?
Een paar pilletjes in zijn thee, wat oosteuropese hoeren, een paar leernichten, twee kilo winterwortelen en schorseneren en een goed fototoestel was ook goed geweest.
Lutsert.
Handige timing. De perco gaat volledig over Parijs. MH17 is een side-topic geworden. Walgelijk.
Het nut van zo'n blabla-persco ontgaat me even
Ik moet opeens heel nodig poepen, wat een shit zeg...
@Conservativist | 09-01-15 | 15:03
Die gaat het voorjaar niet halen.
ONZIN! Het nieuws over het neerhalen van de Antonov was all over the media 3 dagen voor het neerhalen van MH-17. Wij adviseerden vrienden hun vlucht naar N.-Zeeland begin juli te annuleren en te kijken naar de vele alternatieven met maatschappijen die een klein stukje omvlogen. Feiten graag, en niet dit malicieuze gebrul.
@Dizzydent | 09-01-15 | 15:07 Precies wat ik bedoel, de sheeple zijn het verdrag van Lissabon en het "kunduz"-akkoord alweer vergeten. Dus denken ze dat er iets veranderd als ze CDA/D66 stemmen in plaats van VVD/PvdA. Aan mensen als u gaat dit land ten onder. Maar aangezien de meerderheid het zo wil zal ik verder niet klagen.
Dit komt Rutte heel goed uit,even het publiek op een anders spoor zetten.
Een van de stenen en nog lang niet de onderste zegt ons dat Kiev op een ramp met een passagierstoestel aanstuurde en dat Den Haag zwijgend instemde.
@Conservativist | 09-01-15 | 15:03
Triest wijf en tevens aandachtshoer.
Doe geen moeite. Dit gaat net zo als met de Bijlmerramp (wapens voor Israël) en de Vuurwerkramp (foute oefenmijnen).
Glas plas was.
Gelukkig heeft dit 'ook' niks met de Islam te maken. Dat kunnen we nu zeker stellen.
Laksheid, lafheid en incompetentie in combinatie met de Nederlandse ´het valt wel mee'-cultuur en is een dodelijke cocktail geworden.
De Oekraïnse overheid publiceerde vanuit Kiev op 14.07.2014 om 16:23 dat er van 6500 meter hoogte een vliegtuig uit de lucht geschoten was EN verbond daar de conclusie aan dat er zwaardere wapens gebruikt werden dan schouder gedragen wapens. www.president.gov.ua/news/30746.html en www.bbc.com/news/world-europe-28299334...
DRIE VOLLE DAGEN VOOR DE RAMP. Gewoon op de BBC.
Dat meldde ik al in www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/07/... op 21 juli 2014, vier dagen na de ramp.
Waarom de neuk heeft het kabinet hier een half jaar voor nodig?
Gaat die nou echt over terrorisme oreren zonder zijn eigen inbreng te noemen in het uit de lucht schieten van onschuldige vakantiegangers?
Rutte jou club ambtenaren onder jouw leiding en verantwoording zijn nalatig geweest zodat jij en je club terroristen de ruimte gaf om onschuldige af te schieten lul!
Ohja dat zou ik in alle Frankrijk ellende haast vergeten. Wij hebben ook nog een probleempje in de vorm van een bebrilde socialist en pseudo-liberaal die zich verstopt in de welbekende kast waar hij niet uit wil komen. Het pluche in je kast plakt zo lekker he Mark?
Wat een bullshit. Waren jullie eindelijk een beetje lekker bezig met Parijs, krijgen we dit soort Joost Niemoller berichten.
Verdiep je in de materie... Waren de ministers op de hoogte? Weten we niet, de overheid wel. Dat wil zeggen, ambassadeur heeft het aan de "bekende" kanalen doorgegeven. En vervolgens, wie zou de minister moeten waarschuwen? Alleen KLM? En hoe betrouwbaar kon de informatie zijn? Er is\was een hoop propaganda.
Ik vind het veel interessanter waarom EuroControl over dit gebied liet vliegen. Waarom de Oekraïne zijn luchtruim niet sloot.
overVecht | 09-01-15 | 15:01
Dat heet reciteren: als je iets maar vaak genoeg herhaalt, wordt het vanzelf waarheid. Typisch religieus verschijnsel.
Goeie vragen van die NOS-man.
Ik ben benieuwd naar de peilingen van Maurice a.s. zondag. Tamelijk desastreus weekje voor links in het algemeen en de kabinetspartijen in het bijzonder. Dit slapende volkje kennende zal CDA wel flink profiteren.
Politieke verantwoordelijkheid dragen is iets anders dan moreel verantwoordelijk zijn of zaken werkelijk op je geweten hebben. Politieke verantwoordelijkheid dragen is iets anders dan moreel verantwoordelijk zijn of zaken werkelijk op je geweten hebben. Politieke verantwoordelijkheid dragen is iets anders dan moreel verantwoordelijk zijn of zaken werkelijk op je geweten hebben. Politieke verantwoordelijkheid dragen is iets anders dan moreel verantwoordelijk zijn of zaken werkelijk op je geweten hebben.
Dit kabinet haalt het einde van de maand niet. Verkiezingen en afrekenen met deze corrupte, sjoemelende bende. Mijn stem gaat naar Pieter Omtzigt.
"Poorthouders van de democratie", noemde Rutte journalisten gisteren nog, waarom saboteer je hun werk dan door doelbewust uitgerekend NU dit te openbaren? Het is schandalig! En nu even kappen met de nette vragen journalisten, aanpakken die handel!
Wat een onzin. De luchtvaartmaatschappij bepaalt of het over een conflictgebied vliegt of niet. Daar heeft de Nederlandse regering niets over te zeggen. Gewoon om geld te besparen heeft men voor deze risicovolle route gekozen. Het neerhalen van het vrachtvliegtuig was gewoon in het nieuws, daar hoefde je geen rapport van Oekraïne voor in te zien.
Zie hem ervoor aan dat ie ook dit lachend wegwuift.Er zijn tenslotte ergere dingen momenteel,hee Mark?
-weggejorist-
Waarheid als een koe. Maar dit is Nederland. E wordt een onderzoekcommissie gestart die over 8 jaar met een eindrapport komen waarin iedereen en niemand een beetje schuldig is. Tegen die tijd zijn Rutte cum suis reeds vertrokken naar een andere baan. Tijdrekken maar. Resultaat zal zijn dat iedereen het dan al vergeten is en niemand verantwoordelijk wordt gehouden. Zo gaat dat in Nederland. 298 doden en niemand heeft er schuld.
Waarom komen altijd dergelijke feiten naar buiten als de wereld in; 'rep en roer' is over andere heftige gebeurtenissen?
Die gast draait alles om, de bovenste steen etc.
Als Samsom pas in oktober terug treed blijft hij dan zo lang in zijn eentje zitten? Je mag toch hopen dat Rutte het niet redt tot die tijd.
Rutte: bla bla bla.. boel bij elkaar houden... bla bla bla wij wijken niet.. bla bla
"Met zijn allen staan wij pal voor de democratie en onze vrijheden" Word wakker Mark.
@overVecht: Dat heet de kracht van herhaling.
En Van Rossem moest natuurlijk zijn weektarget qua aantal woorden nog even dichttimmeren, zo vlak voor de vrijmibo...
Rutte in zijn speech "Er wordt alles aan gedaan om een aanslag te voorkomen"
En dan lees je dit: www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/0...
-weggejorist-
Er zijn regeringen voor minder afgetreden.
Het duurde langer dan ik wil toegeven voor ik doorhad dat dezelfde zin meerdere keren herhaalt wordt.
-weggejorist-
Sorry maar de titel van dit artikel vind ik niet kunnen
Tijd dat je optieft met je beste kabinet sinds WWII Rutte!
Heeft Rutte die informatie achter gehouden? Of een of andere maffende ambtenaar?
Hij die geheel vrij van zonde is werpe de onderste steen.
Ik heb het gevoel dat ik meerdere malen dezelfde zin heb gelezen.
*in glas kijkt*
Opdat de "onderste steen" de betonnen sloffen aan Rutte II mag zijn
Spoiler alert: Hij treedt niet af.
Effe geen tijd Van Rossem.... zeg maar tegen Rutte, dat we zo bij hem komen maar er zijn nu eenmaal prioriteiten
Die zak hooi heeft niet de ballen om af te treden.
REAGEER OOK