Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aanslag op MH17 is een nationale schandvlek

metjebloemenjezuinigebek.jpg Zojuist aangekondigd door de MinPres in een vakkundig in elkaar gestoken en goed geënsceneerde persco (stemmige sfeer, strak gescript, afgestemd met nieuwsredacties, op tijd voor de ochtendkranten van morgen): er komt een Nationale Herdenking, op 10 november in de RAI, voor de aanslag op (of, in de woorden van de regering, 'vliegramp met') vlucht MH17. Vergeef ons een kritische houding, maar het riekt naar alweer een mantel om de machteloosheid van Den Haag mee af te dekken. Onderste stenen zouden boven komen over de toedracht, Rutte zou niet rusten totdat alle lichamen zijn teruggevonden en de daders zouden tot aan de poorten van Moskou worden opgejaagd om ze voor het hekje van de rechter te krijgen. Ruim een maand later is in een bespottelijke 20 uur Nederlandse zoektijd on the ground slechts op 6% van het rampgebied onderzoek gedaan, door een team met een mandaat van twijfel (wel wapens, geen wapens, wel doorduwen, wachten op afspraken - niemand die het precies wist), in samenwerking met een onbetrouwbaar regime in Kiev, dat profiteerde van de beschuldigende vinger naar Rusland en de MH17-missie handig als dekmantel gebruikte voor een militaire operatie in het oosten van Oekraïne. In de publieke opinie is Poetin de boosdoener, maar welke vinger er aan de trekker zat, op wiens gezag en met welke orders: dat weet niemand. Maar weest gerust, burgers: dat zoekt de Onderzoeksraad voor de Veiligheid allemaal haarfijn uit - vanuit Den Haag natuurlijk, ter plekke zijn ze nooit geweest. Een haastig toegezegd rapport dat al af had moeten zijn, is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Maar de onderzoeksraad is onafhankelijk, valt onder niemands ministeriële verantwoordelijkheid en kan dus door niemand tot haast worden gemaand - laat staan dat er iemand zijn politieke hals over kan breken. Flightrecorders, satellietbeelden: niets is openbaar, dus we moeten het doen met wat Mark en Frans zeggen. En dat is weinig, of eigenlijk al helemaal niks meer. De tragische afloop goed begeleiden, jaaa, dat kon Nederland dan weer wél, met veel bombarie. ruttesmagnumopus.jpg Maar de onderzoeksmissie die Frans & Mark stuurden, bracht ondertussen maar een (1) kist terug naar huis. In een heel groot vliegtuig, dat wel. 800 Oekraïners hadden een zoekactie gehouden op de rampplek, maar daarover had de Nederlandse missieleider Aalbersberg pas op 5 augustus, de dag voordat zijn team alweer onverrichter zake terug naar Nederland vloog, een gesprek met de onderzoeksleider. Aan het Binnenhof hoor je nauwelijks kritische oppositie hierover, en in de media verneem je niets dan leed, medelijden en respectvolle rouw, maar nauwelijks een woord van kritisch onderzoek. RTL is letterlijk de enige die nog wel eens wat voor het voetlicht brengt. Zoals dat er maar 6% van het rampgebied is onderzocht - een feit dat dan door het collectief meesnikkende Nederlandse publiek met de bekende holle kreten 'ongepast!' en 'respectloos!' werd begroet. Op 10 november, tijdens het Nationaal Afleidingstheater voor MH17, herdenkt Nederland niet de slachtoffers van een aanslag die zeer waarschijnlijk een onvergeeflijk misverstand was, op 10 november herdenkt Nederland haar eigen stille dood. Nationaal uitgezonden voor een vakkundig in slaap gesust miljoenenpubliek. Over respectloos gesproken.

Reaguursels

Inloggen

precies!!! Jetstream

gespuisuitleiden | 29-08-14 | 14:57

FCK YOU NL REGERING MET BLOED AAN JOUW HANDEN !! JULLIE HEBBEN NEDERLANDS VOLK IETS UIT TE LEGGEN !!

Jetstream | 27-08-14 | 22:18

En hier een reportage van het Duitse TV programma Tagesthemen over de kaalkopjes van de Rechtse Sector tegen wie Van Baalen op Euromaidan "Keep on fighting" riep:

www.tagesschau.de/ausland/ukraine-rech...

JoranVanderdood | 27-08-14 | 20:21

Ga hier maar eens naar kijken, duur twee uur lang maar en is natuurlijk zeer gekleurd (wie is er echt neutraal in een oorlog qua berichtgeving?) maar dan heb je een aardig overzicht wat er gaande is. Het is geen Sjors en Sjimmie tegen de Rebellenclub. Je leert er meer van dan naar die vale kop van een David Jan Godfroid op het NOS Journaal te staren.

Waarschuwing als je een zwakke maag hebt niet kijken. Er wordt niet gecensureerd wbt het in beeld brengen van lijken.

www.youtube.com/watch?v=NE18iPQ1Euk&am...

JoranVanderdood | 27-08-14 | 19:51

We worden door de Nederlandse pers sowieso heel zlecht voorgelicht over de oorlog in Oost-Oekraïne.

Bijvoorbeeld, de rebellen hebben de afgelopen dagen een contra-aanval gedaan en staan nu aan de poorten van de stad Mariupol aan de Zee van Azov.

Daar heeft GEEN ENKEL Nederlands medium verslag van gedaan!

Als je Mariupol zoekt in Google Nieuws dan krijg je alleen resultaten voor buitenlandse media, geen Nederlandse.

www.google.nl/search?hl=nl&gl=nl&...

Nee in plaats daarvan krijg je alleen berichten als het Oekraïense leger heeft een politiebureau veroverd en de Oekraïense vlag daarop gehesen.

Dat ze nog de zelfde dag teruggedreven (en dikwijls ook omsimgeld) worden en dat die vlag verwijderd wordt lees je niet. Daardoor ontstaat de indruk dat de Oekraïners aan de winnende hand zijn.

Dat zijn ze niet, integendeel de rebellen zijn nu aan de winnende hand. Er vallen zeer veel slachtoffers aan Oekraïnse zijde en ze verliezen steeds meer terrein en materieel (tanks, artillerie en raketinstallaties). Er staan veel filmpjes op YouTube die dat onderbouwen.

En ook zie je nooit beelden van het grote aantal burgerslachtoffers die tijdens de oorlog vielen. Terwijl je die wel ziet vanuit Gaza. Maar die Oost-Oekraïnse burgerslachtoffers zouden wel eens sympthie kunnen opwekken en dat kan ment niet gebruiken in het standaard anti-Poetin verhaaltje.

JoranVanderdood | 27-08-14 | 19:26

uiteraard deel ik de mening en uitdrukkingen van jullie, over hoe het kabinet rutte met de hele rats en zijn moer zich presenteert en gedraagt .Maar bedenk wel dat als je spreekt van een walgelijk kabinet etc . dat het wel de spiegel is van al die walgelijke medemensen die voor zulks gekozen hebben.en die wij als goede buur begroeten. en bij de volgende verkiezingen WEER het zelfde stemmen. Het is en blijft gepeupel waar wij mee samen moeten leven.En op vakantie in buitenland het van de daken schreeuwen HOE GOET HET ALLEMAAL IS IN HOLLAND (sufferds)

pablo1942 | 27-08-14 | 18:03

Ja mensen over 2 maanden zijn we alles vergeten, wordt Rusland weer bondgenoot zitten we lekker wk2018 te kijken met ons pilsje in de hand, zo werkt de vrije wereld. Rutte hoeft geen zware woorden meer te gebruiken timing is voorbij. Goed gedaan Rutte zak patat!

Fuhoha | 27-08-14 | 16:24

@54321 Graham Philips volg ik dagelijks. Zo ook twitter search #Lugansk. #Slaviansk is ook interessante aanschouwing van de praktijk van de-russificatie. Nobody gives a damn.

De vraag was retorisch :-)

trip666 | 27-08-14 | 13:59

@Hoe zou (het) intussen de bevolking v Loegansk vergaan?
trip666 | 27-08-14 | 12:16

Als je wilt weten hoe het de bevolking van Loegansk vergaat, kun je het beste de Britse verslaggever Graham Phillips volgen. @GrahamWP_UK

twitter.com/GrahamWP_UK

Die bericht al vanaf de ramp onafgebroken vanuit het gebied - als *enige* verslaggever. Met z'n poten in de modder/plassen bloed, berichtend vanuit het ziekenhuis tussen de aan flarden geschoten inwoners, op repo met rebellen, verslag doend van hoe godsgruwelijk blij de ICRC (International Committee of the Red Cross) wel niet was met de Russische humanitaire hulp. Mensen met plastic flessen op de fiets op zoek naar water. Dat soort dingen.
Terwijl ons aller @obk maakte dat ie weg kwam en veilig vanuit Moskou ging twitteren over pingpongtafels en hondenzwembaden.

54321 | 27-08-14 | 13:51

@Waarom is die verdomde zwarte doos nog niet onderzocht terwijl dat in andere gevallen veel sneller is gegaan.
Makro777 | 27-08-14 | 09:02

Die zwarte doos is al lang onderzocht en uitgelezen, en wel op 23 juli. We mogen alleen niet horen wat erop staat.

54321 | 27-08-14 | 13:44

Typisch Nederlands; "Errug he" zeggen en dan over een facebookbericht van tante Annie over haar sudderlapjes verder kletsen.

Frenkbach | 27-08-14 | 13:27

@Wurgje de huisboa | 27-08-14 | 06:55
Sterk stuk.
Na doornemen van de links kun je niet anders concluderen dan dat er iets vreselijk mis is gegaan en hoogstwaarschijnlijk door toedoen van Kiev.

Eppo | 27-08-14 | 12:45

Ook 'n nationale schandvlek:
* bonusgraaiers aan de top van allerlei instellingen
mensen die naar de voedselbank moeten door:
* huurverhogingen
* zorg onbetaalbaar (verhogingen zorgkosten)

meneer Q | 27-08-14 | 12:16

Hoe zou (het) intussen de bevolking v Loegansk vergaan?

trip666 | 27-08-14 | 12:16

Totaal demasque van twee latente nichten die werkelijk NIETS voor elkaar hebben gekregen en dat nu met een soort musical proberen recht te lullen. Shame on you!

NACademicus | 27-08-14 | 11:38

No Mames | 27-08-14 | 08:59

Dan moet je accepteren dat we met het NL leger Rusland binnenvallen. Andere opties behalve diplomatieke zijn er namelijk niet. Ik snap de frustratie maar ik zie geen alternatieven. We zijn als land te klein om daadwerkelijk een vuist te maken.

Chow | 27-08-14 | 11:22

54321 | 26-08-14 | 23:38
GS zou dit stuk als topic kunnen richten aan Timmerfrans Rutte, De NOS, Nieuwsuur, interessant voor die horende doof en ziende blinden!

lanexx | 27-08-14 | 11:14

Nu nog de mainstream media zover krijgen dat ze dit wereldkundig maken!

ISIS, Al-Qaida, Arabische lente, Israël en ga zomaar door; USA/het westen trekt alles uit de kast op 1 grote wereldorde te vestigen conform de regels van hun. Alles en iedereen die hier anders over denkt moet weg!

Op naar nwo.... slaap zacht beste medelanders.

rowe | 27-08-14 | 11:03

De nabestaanden zullen nog volop aan het rouwen zijn, maar op een dag zullen ze antwoorden willen op vragen die hier ook terecht gesteld zijn en die Kwark Kutje en kornuiten naar mijn mening al lang hadden moeten stellen/eisen en zich niet schuilhouden achter een onderzoek.

Russ Meyer | 27-08-14 | 10:40

ONVOORSTELBAAR hoe slecht 95% van de reaguurders hier is ingelezen in het héle verhaal.

Feit; het vliegtuig heeft een U-turn gemaakt volgens de vluchtgegevens van de coördinaten.

Feit; de (meeste) vliegtuigresten liggen 10-15 km westelijk van de laatst bekende coördinaten.

Feit; Een vliegtuigdeur ligt 10 km oostelijk van de rest van het toestel.

Bovenstaande feiten bewijzen dat het vliegtuig na eerste geweldscontact is gedraaid en nog een aantal kilometers terug is gevlogen naar het westen.

Bewijzen; www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/r...

Zoom in / zoom uit.

Een piloot volgt normaal gesproken de aanwijzingen van de verkeersleiding op. Dus gedirigeerd door KCT.

Verder; Waarom moet de zaak de doofpot in ?
Op 08 augustus convenant tot geheimhouding getekend. Waarom als men "zo zeker" weet wie het gedaan heeft, waar men in het begin als de kippen bij was zonder enig bewijs.

Men weet verdomde goed ondertussen hoe de vork in de steel zit.
Trek maar uw eigen conclusies.
De waarheid zullen we nooit te horen krijgen,en dat is van een kant maar goed ook. Want velen zullen die niet willen weten.
Uit de foto's van de wrakstukken, de geheimhoudingsplicht, het volkomen stil zijn van de MSM en regering omtrent oorzaak en de wél bekende gegevens en eerdere / verdere gedragingen hier in den lande en elders is het voor mij volkomen duidelijk wie en wat hier achter zit.

A3an | 27-08-14 | 10:38

Surface-to-air raketaanval wordt afgewezen als oorzaak,
x
nu kogelgaten van één specifiek kaliber shrapnel-munitie
X
bij de cockpit van het vliegtuigwrak,
x
de Ukraïense luchtmacht lijken aan te wijzen als MH17-moordenaars..!
x
Plotseling dieper perspectief op bewijslast MH17

x
Duitse experts wijzen naar… Ukraïense gevechtsvliegtuigen…!!
www.wewanttoknow.nl

Alexander Pechkop | 27-08-14 | 10:34

De volgende verkiezingen wint Wilders, omdat er geen goede alternatieven meer zijn.
Dan wordt iedereen echt wakker en ontstaan er nieuwe clubs die echte de moeite waard zijn, dus groen rechtse partijen.
Dus nog een jaartje of 5-6 geduld en dan zal NL wellicht overschakelen op politiek 2.0.

Betweeter | 27-08-14 | 10:26

Gelukkig gaan de media kapot, allemaal, dat is het goede nieuws! Wellicht leuk itempje voor de redactie, als woensdagochtend-scoop?
.
www.futureexploration.net/Newspaper_Ex...
.
Meeste media 'insignificant' tegen 2020. Wellicht dat GS dan voor een prikje de Telegraaf kan overnemen?

Wurgje de huisboa | 27-08-14 | 10:24

Inmiddels wordt de Europese bevolking er op voorbereid dat ze niet gaan vernemen wie mh17 heeft neergeschoten. Der Spiegel geeft als gillerreden op dat de tapes niet openbaar gemaakt worden vanwege *** copyright ***!!!
.
deepresource.wordpress.com/2014/08/22/...
.
Ter herinnering, toen een paar maanden terug die andere Maleise Boeing verongelukte, werden de cockpitgesprekken binnen 72 uur vrijgegeven... door de Maleiers dus. Maar de leugenachtige westerse media dekken de westerse politici volledig af. Vrije pers bestaat in het westen alleen nog op het internet.

Wurgje de huisboa | 27-08-14 | 10:18

Van Rossem, mag de afdeling webcare niet op dit artikel reageren? Normaal duiken Koreaanse Slet, Cees Boogaart, BasBr etc bovenop MH17 artikelen en domineren het gescheld. Okay, BasBr deed hier nog wel een poging voor hij weggejorist werd.

Pimp my Voortuin | 27-08-14 | 10:17

Dag van nationale rouw, Stille tocht en nu weer een nationale herdenking. Ik krijg toch een beetje het akelige gevoel dat deze hele situatie door een aantal lieden wordt uitgemolken.

metdedag | 27-08-14 | 09:56

Vorige week hebben de Russen met nauwelijks verholen plezier er bij Kiev op aangedrongen dat ze nu toch eindelijk eens die tapes moeten vrijgeven, wel wetende dat Kiev dat nooit zal doen:
.
rt.com/news/181300-mh17-flight-record-...
.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat niet Rusland dat ooit zal doen, maar die denken: wat in het vat zit, verzuurt niet. Die wachten op het meest gunstige moment om dat te doen.

Wurgje de huisboa | 27-08-14 | 09:51

Ik ben nu helemaal klaar met Nederland, ik stap over naar kamp Poetin.

lompe smurf | 27-08-14 | 09:51

Deze cartoon vat de houding vd Amerikanen goed samen:
.
deepresource.files.wordpress.com/2014...
.
De enige die belang hebben bij deze handelsoorlog zijn de Amerikanen.

Wurgje de huisboa | 27-08-14 | 09:44

@Botte hork
De KLM is medeschuldig omdat onder verantwoordelijkheid van de KLM gevlogen is over een oorlogsgebied waarin het aan de orde van de dag was dat vliegtuigen werden neergehaald. De KLM moet die schuld erkennen en betalen.
De luchtvaartindustrie in ons land is echter een staat binnen de staat, dus ze zullen ermee wegkomen.

julesdeboules | 27-08-14 | 09:43

Ik hoor dat de herdenking in de Raai zal plaatsvinden.
Het zal ook altijd bij raaien blijven vrees ik.

Premier Trutte | 27-08-14 | 09:28

uitmelken.. gewoon blijven uitmelken deze EU moordpartij.
Ik had eigenlijk toch wel is Hans van Baalen in de schijnwerpers willen zien.. die man met dat vuitje, maar hij lijkt van de aardbodem verdwenen.

(c)ZWITSUL | 27-08-14 | 09:19

Het slechtste kabinet sinds de tweede wereldoorlog. Het zoveelste bewijs!

denoorman | 27-08-14 | 09:13

Een stille tocht, een mooie televisie-show met veel drama en bombarie en een jankende Ijdelfrans kunnen niet verbloemen dat dit kabinet totaal faalt. Diplomatiek gezien een grote faal. Nazi oorlogshitser van Baalen gooide olie op het vuur. Ijdelfrans heeft de relatie met Rusland totaal om zeep geholpen, waardoor een diplomatieke oplossing nauwelijks meer mogelijk is. De Europese Unie blijkt ook waardeloos in dit soort situaties. Loze woorden van Rutte.

denoorman | 27-08-14 | 09:11

Haarfijne analyse
de mensen die er toe doen weten allang dat de regering in oekraine aan de knoppen zat... maar dat mag niet naar buiten komen want ukraine is liev en poetin is niet liev, dat komt ons beter uit.
Rusland/Putin heeft een paar héél relevante vragen gesteld, maar daar zal nooit antwoord op komen:
1.-Waarom kreeg de Malaysia vlucht opdracht een noordelijke route te vliegen en lager te vliegen terwijl alle andere vliegtuigen om het oorlogsgebied en op grotere hoogte werden gedirigeerd.
2.-Waarom had de oekrainse regering daar BUK raketten terwijl de opstandelingen geen vliegtuigen hebben.
3.-Waarom ontbrak er één raket van een lanceerinstallatie die na het neerschieten in allerijl werd weggehaald.
4.-Waarom zijn de gegevens van de zwarte doos nog niet bekend.

Laat ik daarzelf aan toevoegen: waarom had de oekrainse regering een filmpje van de rampplek alswel als een gesprek tussen de opstandelingen over het neerhalen... die beiden AL EEN DAG VANTEVOREN waren gemaakt.

De aansluiting van ukraine met de EU zal kostte wat kost doorgedrukt worden, zelfs al kost ons dat betrekkingen dan wel oorlog met Rusland

kees1960 | 27-08-14 | 09:11

200 Nederlanders geofferd voor de goede zaak: één wereldregering geleid vanuit Washington. Dat het vliegtuig uit de lucht viel door een salvo van het boordkanon van een Ukraiense straaljager en niet door een BUK-raket vanaf de grond, zijn feiten die voor deze ongekend goede zaak onder het tapijt geschoven mogen worden. Met de 200 slachtoffers kunnen we ook onder luid Hollands applaus de vaderlandse democratie ten grave dragen!

florisdaboris | 27-08-14 | 09:06

No Mames | 27-08-14 | 08:41
Mooi stukje, duidelijke boodschap. Maar hier doe je het zelfde wat wij onze Finse vrienden verwijten: alles wegleggen bij een ander. De overheid dit, de overheid dat. De cliché slogan: de maatschappij dat ben jij is toch ook van toepassing? Dat onze regering dingen niet perfect doet ben ik met je eens, maar helaas is alles niet weg te werken met populistische praat, de wereld zit wat ingewikkelder in elkaar dan dat. Deze hele MH17 affaire is daar wel het beste bewijs van.

Pieleke | 27-08-14 | 09:03

Waarom is die verdomde zwarte doos nog niet onderzocht terwijl dat in andere gevallen veel sneller is gegaan. En waarom wordt de informatie die beschikbaar is zo angstvallig geheim gehouden? Angelien Eijsink heeft namens de PvdA (ze doen blijkbaar eens per millennium nog wat goed) als enige relevante kamervragen gesteld, die uiteraard nog niet beantwoord zijn en worden doodgezwegen in de media. Ze weten goed wat er gebeurd is folks.

Makro777 | 27-08-14 | 09:02

Chow | 27-08-14 | 08:44

Salarissen van 10+ ruggen betaal je overigens niet aan werknemer om ze te laten doen wat ze kunnen.
Salarissen van 10+ ruggen betaal je aan werknemers die boven zichzelf uit stijgen.

No Mames | 27-08-14 | 08:59

@Wim Venijn | 27-08-14 | 08:49
Als ik uit de schuldsanering ben?
(grapje)

wakkere_nederlander | 27-08-14 | 08:55

Het is tevens het definitieve begin van een (koude) oorlog met Rusland.

Faragefan | 27-08-14 | 08:53

Mooi stuk van Rossem, het is precies zoals jij het schrijft; een falende Nederlandse regering, een doofpot waar iets in moet worden gestopt en een enorme PR show dat zijn de ingrediënten. Ik heb het helemaal gehad met deze regering ik heb nog nooit zo'n faal kabinet mee gemaakt. Vreemd dat er nog steeds mensen in deze harlekijnen geloven!

Toetsiemonster | 27-08-14 | 08:53

@minimá-armezusvan..
Ghaha, boos niet, eerder teleurgesteld.
Misschien had je wel gelijk

Jim Lovell | 27-08-14 | 08:51

En timmermans krokodillentranen huilen. Ocherme toch...

nukkie | 27-08-14 | 08:50

@wakkere_nederlander | 27-08-14 | 08:44
Wanneer beginnen we?

Wim Venijn | 27-08-14 | 08:49

Chow | 27-08-14 | 08:44

Waar zie je mij schrijven dat ik je om een oplossing vraag of GS?

Je triggerde me met je opmerking "Nederland doet wat het in gegeven situatie kan". Die lijn hoor ik net even te vaak op allerlei vlakken.
Doen wat het kan, is niet genoeg, en behoorlijk discutabel op al die vlakken.

No Mames | 27-08-14 | 08:49

Ruim een week praten met Pyromanosjenko om toegang te krijgen tot een gebied waar hij helemaal zeggenschap over heeft. Feitelijk een vrijbrief afgevend dat hij de boel daar in de hens mag steken om de separatisten te verjagen zodat wij daarna in de zwartgeblakerde puinhopen de vliegtuigresten van de granaten kunnen gaan scheiden. Wat Rutte en Jankmans hadden moeten doen is het gebied veilig stellen en dus een status quo forceren. We hadden op 19 juli al groot materiaal ter plaatse kunnen hebben via een luchtbrug met Rostov en daar was niet meer voor nodig geweest dan een telefoontje van 30 seconden met ome Vlad.</p>

<p><br>
En dan na anderhalve week eindelijk toch nog een team ter plekken met weinig meer dan een paar big shoppers mee, terwijl Pyromanosjenko doet waar hij impliciet toestemming voor heeft gekregen van Jankmans: de boel onder vuur nemen waardoor het onderzoeksteam zijn werk niet kan doen. En om het drama compleet te maken stijgt deze 'slagvaardige' regering ook nog eens in de wekelijkse peilingen van De Hond, ten teken dat het slaafse gepeupel daadwerkelijk gelooft dat ze goed werk aan het verrichten zijn.

Pierre Tombal | 27-08-14 | 08:47

@Guy Veropzoudten | 26-08-14 | 22:58
Handgebaren: De mensen, die voor de lens van foto- en filmcamera’s handgebaren gebruiken, tonen daarmee hun loyaliteit aan de werkelijke machthebbers en laten daarmee eigenlijk zien dat zij het in elk geval niet zijn die de dienst uitmaken.
Eigenlijk zijn die personen niet meer dan domme marionetten die er alles voor doen om de echte machthebbers te pleasen met de bedoeling om hogerop te komen.
Sommigen zijn er ook van overtuigd dat ze door het gebruik van deze handgebaren hogere satanische krachten krijgen, wat zou moeten leiden tot meer controle over de onwetende massa.
Vrij vertaald uit “Codex Magica” van Texe Marrs
In dit boek wordt ondermeer diep ingegaan over het gebruik van handgebaren door onze fijne leiders...

Good Meuning | 27-08-14 | 08:45

@enkelereisretour | 27-08-14 | 08:02
Ik zou het geweldig vinden als er voor de doelgroep van GeenStijl een politiek alternatief zou zijn.
Maar die politieke partij mag geenszins de naam en de slogan van GeenStijl dragen want met zo'n naam zou deze partij als de zoveelste hofnar in de kamer worden gezien.

Maar de tijd is rijp voor een nieuwe politieke wind in Nederland. Een allesomvattende partij voor alle goedwillende, hardwerkende en weldenkende Nederlanders.

wakkere_nederlander | 27-08-14 | 08:44

No Mames | 27-08-14 | 08:41

Waar zie je mij schrijven dat ik een oplossing heb? Ik heb alleen maar kritiek op de stukjesschrijver die alleen maar kan roepen wat hij fout vind maar geen alternatieven aandraagt. Dat maakt zo'n stukje op GS net zo belangrijk als de mening van de buurman drie straten verderop. GS is verworden tot een schreeuwerig opinieblaadje en niet meer het journalistieke medium wat het ooit was.

Chow | 27-08-14 | 08:44

Chow | 27-08-14 | 08:16

In de zorg doet de overheid niet wat het kan, bestuurslagen, bonussen en prijzen van medicijnen etc. niets wordt aangepakt, enkel premies die stijgen.

Qua lastenverlichting doet de overheid niet wat het kan. Ontwikkelingshulp, uitkeringen, kinderbijstand en wat al niet weg gesluisd wordt over de grens wordt nauwelijks aangepakt.

Stijgende criminaliteit, geweldsdelicten, en cultuur gerelateerde delicten. Het wordt bijkans niet aangepakt, de capaciteiten problemen in deze worden niet opgelost.

Werkloosheid, pret studies, maakeconomie. Het wordt allemaal niet aangepakt en adequaat opgelost.
MKB, zelfstandigen ondernemers die de bijl neer kunnen leggen. Het wordt niet aangepakt.

Het hele integratie gebeuren laat ik even buiten beschouwing, voor het gemak en de bonussen en de pensioenen en de, en de.

Ik kan wel even doorgaan, echter ik wordt daar wat depressief van.

Het enige wat aangepakt wordt in de illusie om het zinken van dit schip te voorkomen is het verhogen van lasten. En daar hebben we geen tig partijen en dito salarissen voor nodig. Dat kan een handvol mensen ook wel regelen.

Die herdenking moet er komen, natuurlijk. Niets mis mee.

De overheid zou echter zich ook iets flexibeler op kunnen stellen en erkennen dat eigenlijk alles naar Kiev wijst.

De overheid doet wat het kan, … de overheid doet al jaren niet meer wat het kan. Of misschien doen ze wel wat ze kunnen maar in dat geval hebben we een probleem.

In dat laatste geval is het een beetje… mijn moeder op een olietanker zetten… en dan roepen ze doet wat ze kan, we weten echter hoe dat gaat aflopen. Althans ik weet dat.

Jij bent die knul op de tribune bij de sport wedstrijd, waar we laatste werden door een bagger spel, die roept we waren wel een geweldig team met een geweldige magnifieke inzet, en we waren er voor elkaar. We liggen eruit, dat wel... maar meedoen was belangrijker dan winnen. etc.

No Mames | 27-08-14 | 08:41

je hoort heel weinig over die uitzoekers bij de luchtvaartmaatschappij die het niet nodig vonden een bocht eromheen wilden maken ,zoals engelse ,amerikaanse en meer landen wel deden en moesten.

pedro300 | 27-08-14 | 08:40

Wat er met onze pensioenen gebeurd is een nationale schandvlek, door de regelgeving te implementeren die Brussel graag wil en de acties van de ECB is er een situatie gecreëerd waarbij de pensioenfondsen alleen maar groeien en de pensioenuitkeringen worden verminderd, de bedoeling is dat ons pensioenkapitaal straks volledig wordt ingezet om EU projecten te financieren.
met andere woorden ons Kabinet werk samen met de EU-bureaucraten om onze pensioenpot leeg te roven.

EARP | 27-08-14 | 08:38

Rutte & Timmerfrans hadden van meet af aan niet zo'n grote bek moeten hebben.
Niemand wist exact wie het vliegtuig had neergehaald, de Oekraïne of de rebellen.
Niemand wist exact van wie het grondgebied was, de Oekraïne of de rebellen.
En dan meteen die stoere praat en dat beschuldigende vingertje terwijl het in principe toch een vlieg*ongeluk* is. Wie ook die raket heeft afgeschoten, het is nooit de bedoeling geweest om 300 burgers de dood in te jagen.

Onze volksvertegenwoordigers hadden nooit zo hoog van de toren moeten blazen want de doelen die zij stelden waren onhaalbaar.
Nu staan ze gewoon voor aap. Het zoveelste internationale pleefiguur is weer geslagen.

wakkere_nederlander | 27-08-14 | 08:37

@ VerenigingVanDieven | 27-08-14 | 00:42
Ik vind het allemaal prima verder, maar in het Nederlands heet die man gewoon Poetin.
On topic heb ik (eufemistisch gezegd) niet het idee dat de Nederlandse regering alles op alles zet de onderste steen boven te krijgen. En dus ook niet om de daders berecht te krijgen. Daar krijg ik een heel vieze smaak van in de mond.

Lewis | 27-08-14 | 08:35

Regenten en bestuurders van NL worden veel te goed betaald en hebben veel te goede old boys'vangnetten.

ecologiste | 27-08-14 | 08:18

Nederland doet wat het in gegeven situatie kan. Als de stukjesschrijver een beter idee heeft dan alleen brullen vanaf de zijlijn dan zie ik dat graag terug in een volgend topic. Ik verwacht dat echter niet. Dit stukje is schreeuwen voor de achterban om daardoor de adverteerders gelukkig te maken. Erg "Telegraaf" zeg maar. Ik mis het GS van vroeger.

Chow | 27-08-14 | 08:16

Als je ruim een maand geleden de suggestie opwierp dat het niet de Russen hoefde te zijn,maar waarschijnlijk de Oekraïners in opdracht van westerse belangen (het zei de USA het zei de EU)met als trekpoppen v.Baalen en Verhofstad met voorafgaand sympathiserende Fransje op het plein, werd je voor complot gekkie aangezien.
Inmiddels wordt wel langzaam duidelijk waarom de duidelijkheid zo onduidelijk gehouden wordt.
Ondertussen lijkt de vrede tussen Moskou en Kiëv dichterbij te komen. www.telegraaf.nl/buitenland/23009896/_...
Was hiervoor het aangekondigde onderzoek van de Russen voldoende zonder dat ze het bewijs van hun onschuld hoefde te overleggen? Of heeft Putin Porosjenko kunnen overtuigen dat Oekraïne zich heeft laten misbruiken voor een paar miljard steun,die hen voorgoed vastklikt aan bodemloze put van afdragen aan Brussel dat z'n economische ondergang tegemoet gaat.

deraderendraaien | 27-08-14 | 08:16

Wanneer stelt GeenStijl zich verkiesbaar???

enkelereisretour | 27-08-14 | 08:02

Wurgje de huisboa | 27-08-14 | 06:55
Heel goed mogelijk.

Het beste zou ook zijn om Oekraïne voor een deel bij Rusland te laten, echter jammer voor de yanks.
Vervolgens eens als echt grote verstandige jongens met Poetin om de tafel gaan zitten, en kijken of Poetin niet wat leukere banden met de EU en de Euro wil.
Als je dan toch groot wilt worden en bruggen wilt bouwen.

No Mames | 27-08-14 | 07:56

@miko | 27-08-14 | 02:20
Zijn er nog mannen met witte pakken op de plek des onheils gesignaleerd?/
Anders kunnen we stellen dat het wederom een zionistisch complot is.
_____

Nog zo'n zionistisch complot:
Weer kolossaal pedonetwerk ontdekt van moslims in GB.
joostniemoller.nl/2014/08/weer-kolossa...

donjon | 27-08-14 | 07:42

Het gaat om het resultaat. Alle acties van Rutte en Woorden van Mooie Frans ten spijt zijn we nauwelijks een streep verder. De pers doet haar best om de machteloosheid te dekken. Ja maar te gevaarlijk enz. Hoe kan het dat er wel diverse journalisten uit diverse landen interviews afnemen van de crashsite? Hier in de panelen zijn ongelooflijk veel suggesties gedaan om anders te reageren. O.a. Ga naar Putin, mariniers enz. Alles werd afgeserveerd. Want kon niet dit en dat. Porcodio. Wat is het gevolg van de acties die nu zijn uitgevoerd? Niks. Om met viridius te spreken, niet eens een stille tocht.

ristretto | 27-08-14 | 07:41

Wurgje de huisboa | 27-08-14 | 06:55
Goed verhaal, klinkt ook aannemelijk

HaagseSkieldah | 27-08-14 | 07:23

ITEACHYOU | 26-08-14 |

We hebben geen plek voor zoveel krijgsgevangenen

John Dough | 27-08-14 | 07:22

Opmerkelijk, weinig tot geen trollen te zien. En opeens zie je dat bijna iedereen het zelfde punten aanhangt.
-Wij zijn voorgelogen.
-Rusland heeft meer gedaan voor de slachtoffer dan de EU
-Mark probeert niet eens om een steen op te tillen, laat staan de laatste.

deEik | 27-08-14 | 07:01

De onderste steen zou boven komen, in plaats daarvan gaan we maar weer een stille tocht doen. Inmiddels is het rampgebied weer volledig in handen van de rebellen dus het onderzoeksteam zou zo weer af kunnen reizen, maar ze doen het niet omdat iedereen inmiddels weet wat er echt gebeurd is, maar niemand wil dat aan de grote klok hangen, omdat het politiek niet opportuun is: mh17 is neergeschoten door Kiev, hier alle bewijzen op een rijtje:
.
deepresource.wordpress.com/2014/08/11/...
.
Zelfs van Rossum heeft het niet langer meer over 'dronken Karpatenkoppen' (de Karpaten liggen overigens in het uiterste westen vd Oekraine, maar dit ter zijde). Inmiddels dringt Rusland gniffelend aan op het vrijgeven van de cockpit-gesprekken, omdat ze heel goed weten wat er op die tapes staat (ze hebben nmlk zelf een copietje getrokken toen de twee zwarte dozen de eerste vier dagen in het bezit waren vd rebellen) en dat het Westen dat nooit zal doen. Het westen snapt inmiddels ook dat Rusland op elk moment de gesprekken kan vrijgeven, dus om nu een gedokterde versie uit te geven is te riskant, dus daarom blijft het westen stil. De Amerikaanse druk op de Nederlanders was te groot. Rusland heeft geen haast, en gaat de mogelijkheid na om hiermee het westen te chanteren en concessies af te dwingen in het conflict over de Oekraine. Inmiddels zijn de Duitsers helemaal om en staan nu achter Poetin. Vicekanselier Gabriel en mogelijke opvolger van Merkel heeft zaterdag gezegd dat de Krim Russisch is en dat de Oekraine een federale staat moet worden (a la Canada, Belgie, Zwitserland). Merkel deed er zondag nog een schepje boven op en zei dat het niet erg is als de Oekraine zich weer aansluit bij de 'Euraziatische Unie' van Putin. Duitsland wil zo snel mogelijk de oude relatie met Rusland herstellen, vanwege de economie en essentielle brandstofaanvoer. Inmiddels begint het tij in de oorlog in Donbass langzaam te keren in het voordeel vd rebellen.

Wurgje de huisboa | 27-08-14 | 06:55

@Wim Venijn | 26-08-14 | 22:36
Rutte heeft niets gedaan en niets voor elkaar gekregen. Niets.
__________
.
Toch vakkundig hoe een blaaskaak met gespeelde ernst de grandeur poogt uit te stralen en niets kan opblazen tot niets,... waar de goegemeente ook nog eens van onder de indruk is.

donjon | 27-08-14 | 06:38

@gentle giant | 26-08-14 | 22:57

Die 'vergeten' ze altijd, want men maakt de mensen natuurlijk niet wijzer dan ze al zijn.

Multimediaknaller | 27-08-14 | 06:33

Rutte dacht heel even dat hij George W Bush was, "we smoke them out of there holes, and bring them in, dead or alive". Klonk goed maar werkt niet bij Polder cowboys.

professorbaardaap | 27-08-14 | 05:37

Honderd procent zeker is dat Obama's neocons (incl. die in Brussel) de hoofdschuldigen zijn [sancties!, containment!]. Als zij met hun imperialistische poten van Oekraine waren afgebleen (subversie, bloedige staatsgreep, vuile oorlog tegen de eigen burgers die het antidemocratische fascisten-regime niet erkennen), was MH17 gewoon aangekomen op de bestemming. Ook zeker is dat Rusland er niks mee van doen heeft, anders was het drukinkt voor de Telegraaf nu wel op geweest. www.youtube.com/watch?v=gWlAARb0fN4

Verder, wat Nederland betreft, is nog weer eens duidelijk geworden dat de Nederlandse media een bende goebelliaanse lichtekooien zijn die voor geen enkele smerige leugen terugschrikken. Een ware "vijfde colonne". Alleen in enkele zeldzame "alternatieve" media is nog "common sense" en degelijke journalistiek te vinden.
En wat de poliepici betreft: "It is [a politician's] business to get and hold his job at all costs. If he can hold it by lying, he will hold it by lying; if lying peters out, he will try to hold it by embracing new truths. His ear is ever close to the ground." Kortom: de debilisering heeft hard toegeslagen in Nederland.
.
@honderddagen | 26-08-14 | 22:39 "That's it! Ik zoek wel elders mijn tendentieus nieuws"
.
Tendentieus jip & janneke nieuws? Maak het uzelf gemakkelijk, ga staatsteevee kijken, u betaalt ervoor. Veel zap-plezier ermee en zet meteen even de vuilniszakken buiten.

ben kokhals | 27-08-14 | 05:21

Laten we met iets kleins beginnen, het is geen ramp, het is een oorlogsmisdaad.

Flipus | 27-08-14 | 04:52

@FunkyBrie
Je 'anglo' volstond ;-)
Die 'Power centers' zijn helaas al vergeven; Educatie, Pers en plaatselijk bestuur.
Ik ben wel eens bang dat er een flinke ramp(aanslag?) voor nodig is om de Hollander wakker te schudden.Ik hoor die shit echter al zo lang (Molukkers, surinamers, turken, marokkanen, somaliers, syriers en wat nog komen gaat), dat ik geen zin meer heb om te wachten op een 'daadkrachtige' regering (die heb je ook maar voor 4 jaar en daarna wordt 'ie weer vervangen door hun politieke tegenstanders).
Elke dag weer lees je reacties die je doen denken: Laat die gasten lekker in hun sop gaarkoken, we rekenen wel met ze af op de dag der afrekening.

RechtsDragend | 27-08-14 | 04:20

Jan Dribbel | 27-08-14 | 04:00

Mijn verwijzing naar EU betekent meestal gemakshalve gewoon "Brussel/het bestuur EU". Maar als je zelf zegt dat lidstaten al corrupt zijn. En EU dus nieteens binnen EU corruptie weet "uittebannen". Dan is dat toch hypocriet om andere landen de les te gaan lezen over corruptie ?

FunkyBrie | 27-08-14 | 04:20

Ik bedoelde natuurlijk het "Anglo-Amerikaanse plan".

FunkyBrie | 27-08-14 | 04:07

RechtsDragend | 27-08-14 | 03:33

De Nederlander laat zich al bangmaken door een brief met de dreiging van het inschakelen van een deurwaarder. Maar voor revolutie (ed) heb je niet de hele bevolking nodig hoor. Het begint altijd met een handjevol mensen op de juiste posities. De "power centers" binnen de samenleving zeg maar. Helaas worden deze power centers al bekleed door wezels als Timmerfrans en Gutte die in pas lopen met het Anglosaksische plan voor wereld dominantie. Waar een groot corrupt bestuurde EU deel van uitmaakt. Wrijving met Rusland is dan ook evident een EU aangelegenheid in opdracht van de eliten. Onze eigen 9/11 hebben wij al. Nederland is nu speler in het grote geopolitieke spel om wereld dominantie. Choose your sides!. ofzo. De eerste bloedoffers zijn ook al gemaakt voor de paganistische elite gekken. die in gewaden dansen rond een levensgroot beeld van een uil. Maar als leraar op een school of beheerder van een buurthuis kun je ook veel. Toch?. Alle posities waarin je invloed kunt uitoefenen zijn belangrijk. Dan pak je het roer vh schip dat nu gekaapt is door deze sociopatische piraten. Die alleen maar oorlog willen. En armoe. Beetje bij beetje weer terug. en de rest vh volk volgt het goede voorbeeld. Hoop ik dan hoor. Want dit is Nederland. Waar Iedereen naar Iemand kijkt. En alleen Niemand doet wat.

FunkyBrie | 27-08-14 | 04:02

FunkyBrie | 27-08-14 | 03:39
Dat is wat de EU wil.
Dat de 28 landen, 28 verschillende defenities hebben over corruptie is een andere zaak.
Volgens de EU richtlijnen mochten Bulgarije en Roemenië nooit toetreden.
Maar daar hebben de EU regeringsleiders de EU richtlijnen niet toegepast.
Het zijn de regeringsleiders die er een zooitje van hebben gemaakt.
En bovendien vindt corruptie overal plaats.
Ook in Nederlandse Gemeenten, in islamitische instellingen (Islam=corruptie), zelfs bij de plaatselijke gereformeerde zangclub.

Jan Dribbel | 27-08-14 | 04:00

Aanvulling op m'n vorige post:
De "zionistische" New York Times:
www.camera.org/nytimes/

(Het lijkt wel of zionisme een vies woord is....)

RechtsDragend | 27-08-14 | 03:59

@JoranVanderdood
Een website die de New York Times zionistisch noemt, komt bij mij niet erg geloofwaardig over.

RechtsDragend | 27-08-14 | 03:44

@scheleschoft | 27-08-14 | 02:57
Het was de verkeerstoren in Kiev die hen actief omgeleid heeft richting oorlogsgebied. Zie 21stcenturywire.com/2014/07/25/mh17-ve...

VerenigingVanDieven | 27-08-14 | 03:44

Jan Dribbel | 27-08-14 | 03:11

"De EU wil corruptie uitbannen"

Hmmm.. juist ja (ahem)

FunkyBrie | 27-08-14 | 03:39

@INH.30CL
Ik help het je hopen, maar ik vrees het ergste.
De passiviteit van het "volk" doet me altijd weer denken aan iets dat ik las over Duitsers in Nederland in de 2e wereldoorlog.
Ze, de Duitsers, vonden het erg prettig om hier gelegerd te zijn omdat het hier zo lekker rustig was.
In andere Europese landen werden er aanslagen op hen gepleegd, maar hier in Nederland niet. Nee, de burgers draaiden hun hoofd opzij zodra ze een Duitser op straat tegenkwamen.
Daarnaast is Nederland nog zo verschrikkelijk rijk, dat ik vrees dat een uit nood geboren gewapende opstand toekomstmuziek zal blijven.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben juist voor een bijltjesdag en dan niet alleen voor de politici, maar ook voor hun NSB achterban.
Ik zie het alleen niet snel gebeuren.
(Sorry voor de late reactie, maar 't is hier pas 22:33 ;-)

RechtsDragend | 27-08-14 | 03:33

Vraagje.

We kunnen er natuurlijk over zeuren tot we eens ons wegen.

Maar we kunnen natuurlijk ook gewoon een actie houden genaamd "Rutte moet aftreden".

Doen?

Krantlezer | 27-08-14 | 03:20

@Lijkt me logisch... | 27-08-14 | 01:58
Dat is logisch.

miko | 27-08-14 | 03:17

WirMachenMusik | 27-08-14 | 02:41
Het nadeel van zo'n lange lap tekst is dat bijna niemand het leest.
Natuurlijk wordt er een propaganda oorlog gevoerd.
Het probleem van de Oekraine is dat het land verdeeld is tussen een oostsers gedeelte en een westers gedeelte.
Wat de beide delen van de Oekraine gemeenschappelijk hebben is de enorme corruptie.
Het slachtoffer is zoals altijd, de gewone bevolking.
Die kunnen geen kant uit.
Het enige verschil is dat de EU corruptie wil uitbannen en dat Putin zin macht uitbreidt door middel van corruptie.

Jan Dribbel | 27-08-14 | 03:11

Wij zijn een klein kutlandje dat *niks* in te brengen heeft tegen een machtige en sterk land als Rusland. Wat moeten en kunnen we doen dan? Wij zijn de Palestijnen en zij zijn Israël.
Onderste steen krijgen we nooit boven, dat Rutte dat kort na de ramp geroepen heeft kunnen we hem nu niet kwalijk nemen, wat had 'ie dan moeten zeggen.
Dit mijn beste van Rossem is hoe de wereld werkt, deal with it.

th3freeze | 27-08-14 | 03:11

scheleschoft | 27-08-14 | 02:57
"Even een vraagje voor onze complotjunks. Was het zoveel moeite voor de betreffende vliegmaatschappij om gelet op de risico's de mensen een alternatief te bieden voor wat eurotjes/kerosine meer om niet over het risicogebied te vliegen.."
---
Waarschijnlijk niet, maar ik wil me liever niet aan complotdenken overgeven.

WirMachenMusik | 27-08-14 | 03:09

@RechtsDragend | 27-08-14 | 02:53
Je mist mijn punt. los van Geert of welke ander politicus dan ook, komt de kentering van het volk. De Nederlander heeft sinds de gouden eeuw niets meer laten zien qua verdediging of aanval... op lauweren rusten en meezeulen of zo. Maar die rijke spoeling wordt dunner en dunner mede veroorzaakt door beleid vanuit de Ivoren weelde in de grachtengordel en uitgevoerd door Den Haag. Zij zullen in de nabije toekomst veel moeite moeten doen dit recht te gaan breien tegenover de man met de pet. Anders komt er een tijd dat die pet afgaat en plaats maakt voor een helm.

INH.30CL | 27-08-14 | 03:08

Actueel en interessant is, dat de belangrijkste personele vernieuwing in de tweede regeerpoging (binnen 4 maanden) van Hollande/Valls de benoeming is van Rothschildiaan Emmanuel Macron, als minister van Financiën.
En dit nadat al enkele dagen rondzoemt dat de Lehmaniaan Luis de Guindos de opvolger van Dijsselbloem als voorzitter van de Eurogroep wordt.

WirMachenMusik | 27-08-14 | 02:58

Even een vraagje voor onze complotjunks. Was het zoveel moeite voor de betreffende vliegmaatschappij om gelet op de risico's de mensen een alternatief te bieden voor wat eurotjes/kerosine meer om niet over het risicogebied te vliegen of is die drukopdekop malloot met het verstand van een doperwt die denkt een oorlog's vliegtuig neer te halen schuld?

scheleschoft | 27-08-14 | 02:57

@INH.30CL
Jan met de Pet kiest steeds weer die politieke losers die alleen maar met zichzelf bezig zijn.
Ik ben bang dat zonder voorman, of bindmiddel, hoe je het ook noemen wilt, er niks van de grond komt.
Dan wordt er veel geklaagd, maar niks gedaan.
Indertijd toen Pim Fortuyn werd begraven, was er in Rotterdam een immense mensenmassa in het geweer gekomen om iets te tonen/demonstreren.
Maar als er geen goede aanleiding is, dan blijft de Nederlander op z'n kont zitten en gebeurt er niks.
Ik ben bang dat als straks Geert Wilders te grazen wordt genomen, de Nederlander weer wat zal laten zien, maar dan is het veel te laat en bovendien zie ik nog geen alternatief voor hem rondlopen.

RechtsDragend | 27-08-14 | 02:53

Ik vind dat ze achteraf daar in moedert Rusland beter af zijn met hun leider dan die slappe zak koffiedik die ons land zou moeten vertegenwoordigen.

Vuisteraar | 27-08-14 | 02:48

@Jan Dribbel
Ik denk dat Putin(ex-KGB) niet los kan komen van z'n Sovjet-Unie tijd.
Hij wil weer terug naar die, nu vergane, vroegere glorie.

RechtsDragend | 27-08-14 | 02:45

@RechtsDragend | 27-08-14 | 02:37
Geen enkele. Het komt neer op Jan met de pet straks, ja die normale, simpele burger. Wanneer deze burgers het eindelijk eens doorhebben en gezamenlijk een front kunnen vormen dan pas zal er een kentering plaatsvinden.... Geschiedenis of zo.

INH.30CL | 27-08-14 | 02:45

Frank1387 | 26-08-14 | 22:47
Helemaal mee eens het beste artikel over de Oekraïne-crisis en de FH17 dat ik tot nog toe in het Nederlands heb gelezen. Behalve dan de bewering dat Der Spiegel, FAZ en Die Zeit (Handelsblatt lees ik niet) in belangrijke mate van wat in New York en Londen als richtlijn verstrekt wordt. Alle drie die kranten, en Der Spiegel vooral, hebben veel abonnees verloren door hun eenzijdige berichtgeving en zagen zich zelf genoodzaakt om de lezercommentaarrubrieken voortijdig te sluiten als het over de Oekraïne-crisis ging. Trouwens zelden zo'n scherpe tegenstelling gezien tussen redactioneel gedeelte en lezerscommentaren.
Neemt niet weg dat het een voortreffelijk artikel is en inderdaad dat dan ook nog in de Joop. Hier nog eens de link:http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/28319_oekraine_corrupte_journalistiek_en_atlantisch_geloof/essant/
Denkt over een account bij Joop ;-)

WirMachenMusik | 27-08-14 | 02:41

RechtsDragend | 27-08-14 | 02:28
Putin wil in de geschiedenis boeken.
Waarom weet ik niet, de geschiedenis oordeelt altijd negatief over dictators, misschien wel daarom.
Na een nucleaire oorlog zijn er geen geschiedenisboeken meer. Dus ook geen Putin.

Jan Dribbel | 27-08-14 | 02:40

@Lijkt me logisch
Lekker inhoudelijk allemaal.
Welke van de andere politici is er anders in staat om dat verrotte beleid van de laatste decennia te doorbreken?

RechtsDragend | 27-08-14 | 02:37

@Lijkt me logisch... | 27-08-14 | 02:29
Kijk, die was al leuk! Zie je hoe simpel het leven kan zijn soms?

INH.30CL | 27-08-14 | 02:33

@INH.30CL | 27-08-14 | 02:25
Even op Facebook kijken... momentje...

Lijkt me logisch... | 27-08-14 | 02:29

@RechtsDragend | 27-08-14 | 02:24
Haha @ "internetlolbroek"

Als ik m'n nickname kon wijzigen had ik het direkt gedaan :-D

Lijkt me logisch... | 27-08-14 | 02:29

@Claude_Vieaul
Het zou ook heel anders kunnen zijn, we weten het niet, he?
Ik denk niet dat Putin bang is voor een gewapend treffen met Europa, daar heeft 'ie teveel ballen voor.

surf eens naar:
www.gatestoneinstitute.org/4647/ukrain...

RechtsDragend | 27-08-14 | 02:28

@Lijkt me logisch... | 27-08-14 | 02:16
Gast? Facebooken? Ja jij bent*echt* zuur. Heb je nog een mop voor het slapen gaan?

INH.30CL | 27-08-14 | 02:25

Gna 2 accounts, zou nie weten hoe. Maar bedankt omdat het kan

scheleschoft | 27-08-14 | 02:25

@Lijkt me logisch
Joh, ga slapen, internetlolbroek.
Lijkt me duidelijk wie ik bedoel, niet?

RechtsDragend | 27-08-14 | 02:24

Yep Guppy, los van de rechtvaardigheid van het neerschieten, maar vooral de menswaardigheid hoe er wordt gehandeld met de overledenen

scheleschoft | 27-08-14 | 02:23

@scheleschoft | 27-08-14 | 02:19
Als je onder twee accounts reaguurt, zorg dan dat je met het juiste account reaguurt als iemand je aanspreekt. Beetje doorzichtig zo.

Lijkt me logisch... | 27-08-14 | 02:22

Deal Miko en anders toch

scheleschoft | 27-08-14 | 02:21

Heb het vooral te doen met de nabestaanden. Je geliefden zomaar uit de lucht geschoten, en niemand die er iets aan doet om maar een beetje rechtvaardigheid terug te krijgen. Ondertussen doen wie er ook verantwoordelijk was alsof er nooit iets gebeurd is daar en vechten vrolijk verder. Heb ook het idee dat Rutte en co. dit meer als een tragisch vliegongeluk beschouwen dan een terroristische aanslag.... Maar ja, aan de andere kant, dit kikkerlandje kan ook niet veel doen op militair gebied. Man man man... hier wordt je toch niet goed van.

guppy | 27-08-14 | 02:21

Zijn er nog mannen met witte pakken op de plek des onheils gesignaleerd?/
Anders kunnen we stellen dat het wederom een zionistisch complot is.

miko | 27-08-14 | 02:20

Och verwijzen naar een ander medium tsss en dat vind je logisch?

scheleschoft | 27-08-14 | 02:19

Ja het zuur regeert hier graag, lees ik nou Geert, tjee

scheleschoft | 27-08-14 | 02:17

@INH.30CL | 27-08-14 | 02:13
Ga lekker Facebooken, gast.

Lijkt me logisch... | 27-08-14 | 02:16

@scheleschoft | 27-08-14 | 02:13
Wat is er zo vreselijk dan?

INH.30CL | 27-08-14 | 02:16

@Lijkt me logisch... | 27-08-14 | 02:12
Nee joh, heb 'm ergens vandaan geplukt.... maar jij bent zo'n *zure* blijkbaar!

INH.30CL | 27-08-14 | 02:13

INH.30CL je bent gediskwalificeerd, of is het echt oh gut oh gut wat vreselijk

scheleschoft | 27-08-14 | 02:13

@INH.30CL | 27-08-14 | 02:09
Ik dacht dat je wat meer humor wilde. heb je lang nagedacht over deze 'grap'?
Hoop het niet voor je....

Lijkt me logisch... | 27-08-14 | 02:12

Mag wel weer eens wat meer humor komen hier..... Ook oud-Hollands overigens! Voor zanger Roel van Velzen is de Ice Bucket Challenge dit weekend niet goed afgelopen. De zanger wilde een emmer water over zich heen laten gooien om zo aandacht te vragen voor Stichting ALS. Enkele goede vrienden van de zanger hadden een emmer voor de helft gevuld met ijswater en over hem heen gegooid. Ondanks deze aanpassing is de hoeveelheid water Roel fataal geworden.

Kort na het legen van de emmer is Roel ook nog onderkoeld geraakt. Zijn vrienden hoorden al snel geen geluid meer van onder de emmer vandaan komen maar dachten in eerste instantie dat Roel even aan het bijkomen was. Toen ze de emmer na een tijdje optilde, lag Van Velzen trillend en zwaar ademend op de grond. Vrienden die hem vonden, alarmeerden direct de Intertoys. Kort daarna werd Roel opgehaald met een Playmobil ambulance. Maar tevergeefs.

De zanger overleed op weg naar het ziekenhuis. Roel van Velzen is één meter vijftig geworden.

INH.30CL | 27-08-14 | 02:09

En soms val ik in herhaling

scheleschoft | 27-08-14 | 02:08

En aan al die sensatie complotjunks die ook hier weer onder hun steentjes te voorschijn komen, zou ik willen zeggen hou is effe op.

scheleschoft | 27-08-14 | 02:08

En aan al die sensatie complotjunks die ook hier weer onder hun steentjes te voorschijn komen, zou ik willen zeggen hou is effe op.

scheleschoft | 27-08-14 | 02:07

Meneer Gutte kan niks en doet niks. Maar hij is dan ook maar een trekpop voor bankwezen, de corporarties. En buitenlandse belangen. Niets meer en niets minder. Natuurlijk wordt deze meneer wel onderhouden met gemeenschapsgeld. Deze PR man doet gewoon zijn werk mnesen. Verwacht aub niet teveel.

Voorts vind ik de 'sudden' kritische en objectievere houding van Geenstijl opmerkelijk. Stond GeenStijl tot voor kort niet vol met tendentieuze anti russische sentimenten aangesterkt met woorden als daadkracht en een roep tot meer actie/interventie?

De media in NL begint nu langzaamaan te draaien. Van schaamte! HA!

Ben zelf overigens niet anti of pro Rusland, ik wil gewoon niet de zoveelste oen zijn die zich laat suckeren tot weer een conflict a la Irak en zogenaamde WMD's - deed ik destijds ook niet. Moest ik wel bekopen met de titel 'conspiracy idioot'. Ik bedoel maar.

FunkyBrie.

FunkyBrie | 27-08-14 | 02:06

@Claude_Vieaul | 27-08-14 | 02:03
De praktijk bewijst het tegendeel. Dus OF heel domme 'intelligence' of gewoon een alu-hoedjes sprookje.

Lijkt me logisch... | 27-08-14 | 02:05

Mijn onderbuik en in 'the intelligence wereld' fluistert men al een tijdje dat het neerhalen van die MH17 wel eens een false-flag operatie zou kunnen zijn van de VS i.s.m. Europa (NL?) om e.e.a. te versnellen en via de Oekraine een oorlog te starten tegen Rusland. Putin trapt er niet in, maar o wee als de Krim terug wordt gehaald.. dat accepteert zijn ego niet en dat weet het Westen. Waarom? Met een front aan de EU kant kan de VS met Israel ongestoord het Midden Oosten innemen/kaputmachen

Claude_Vieaul | 27-08-14 | 02:03

@RechtsDragend | 27-08-14 | 01:55
Je doelt vast op André Rouvoet

Lijkt me logisch... | 27-08-14 | 01:58

Of je je liefje nu verliest aan een vuile ziekte, zoals mij is overkomen of aan zo'n nutteloos conflict als dit maakt niet uit. Dood is het resultaat. Geen denkbare actie zal dat gemis kunnen compenseren. Alle acties na het fatale moment doen er eigenlijk niet meer toe. Vergelding is een slechte raadgever.

scheleschoft | 27-08-14 | 01:57

Het slapende miljoenenpubliek krijgt waar het recht op heeft. Doe eens een keertje wat i.p.v. constant die ellendelingen weer te kiezen.
We weten wie er wel leven in de brouwerij weet te brengen, omdat ie schijt heeft aan alle protocol, kies 'm dan ook eens massaal. Laat hem het maar eens opknappen en durf dat risico eens te nemen.
Ik geloof dat een heleboel dingen beter kunnen in Nederland, en hij ook......

RechtsDragend | 27-08-14 | 01:55

@En ik kom er eerlijk gezegd nooit voor de volle 100% uit, veelal door gebrek aan echt goede bronnen.
Graaf van Egmont | 27-08-14 | 01:20

Yep. Het meeste valt vaak af te leiden uit wat er ontbreekt of wat er niet gezegd wordt. Een goed neus helpt je vaak al de juiste kant op...

Ik heb zo het idee dat over 10, 20 jaar de aap wel uit de mouw zal komen, net als met Srebrenica. En dan nog... waar is dat fotorolletje?

54321 | 27-08-14 | 01:43

Ach, wij zijn maar Nederlanders. Wij hebben ons moment gehad in de Gouden Eeuw. Nu moeten we onze bek houden en lijdzaam toezien en de rest van de wereld eens wat gunnen.

Toon nou eens echt ballen.

En dan heb ik het in eerste instantie tegen ons zwakke excuus voor een regering, maar ook tegen de rest van Nederland en mezelf. Genoeg is genoeg.

Nederland is van de Nederlanders. Nederlandse staatsburgers die worden vermoord moeten worden gewraakt. Nederlandse cultuur moet worden gewaarborgd. De Nederlandse normen en waarden moeten in ere hersteld worden. De Nederlandse verworvenheden moeten met hand en tand verdedigd worden tegen afbraak van buitenaf.

Ben ik dan een nationalist? Vast. Maar ik vind het lekker toch.

Lijkt me logisch... | 27-08-14 | 01:43

Klier van Bartholin | 27-08-14 | 01:22
Zo iemand laten ze voorlopig niet vrij.
lh6.googleusercontent.com/-Kj2-sIVblK0...
Ik weet het, het heeft te lang geregend.
En het is komkommertijd.

Jan Dribbel | 27-08-14 | 01:39

Het was 40jr geleden,belangrijker om de aardappelen,en de witte kolen op tijd van het land te krijgen.Nu hebben ze techniek in handen,waarvan ze de consequenties niet aan kunnen.Mij glazen bol is toch groter.nighty night.

Archy Bunker | 27-08-14 | 01:39

Haatgenerator | 27-08-14 | 01:20
Dat was dan nog voor die VN resolutie. Maar Oekraïne vertrouw ik ook niet. Gelijk dat gebied binnenvallen. Zullen we het ooit te weten komen wat er is gebeurd? Betwijfel het.

Wim Venijn | 27-08-14 | 01:25

BasBr | 27-08-14 | 01:20
Wanneer mag u de inrichting verlaten?

Klier van Bartholin | 27-08-14 | 01:22

@ rarehistoricalphotos.com/wp-content/up...
VerenigingVanDieven | 27-08-14 | 01:04

Stoer! En de minachting in die blik, ongelooflijk...
Je ziet meteen waarom ze veroordeelden meestal een blinddoek omdoen.

54321 | 27-08-14 | 01:22

Allemaal makkelijke duiding van een stukjes tikker. Dit was het hoogst haalbare en zelfs de boycots werken averechts. We hebben als nietig landje niks te vertellen en zullen ons, hoe stuitend ook, erbij neer moeten leggen...

God bless Atheism! | 27-08-14 | 01:21

Kijk nog even mee,voordat de witte film begint,want jullie ruimteschip kan hoger dan de mijne.

Archy Bunker | 27-08-14 | 01:21

54321 | 27-08-14 | 01:13
Ik ben een groot deel van mijn carrière onderzoeker geweest. Ik zie dus de angels en voetklemmen in elk stuk en lees dan vooral wat er niet staat en wat er wel had moeten staan. En ik kom er eerlijk gezegd nooit voor de volle 100% uit, veelal door gebrek aan echt goede bronnen.

Graaf van Egmont | 27-08-14 | 01:20

Wim Venijn | 27-08-14 | 01:00
overigens als het in het keer omlaag was gehaald dan had niemand de tijd gehad om een camera te pakken.

ganzo | 27-08-14 | 01:20

@Wim Venijn | 27-08-14 | 00:04
Ik ka n me nog herinneren dat de seperatisten inderdaad het gebied in handen hadden en met veel machtsvertoon de onderzoekers tegenhielden. Al dan niet bezopen.
Het enige verschil tussen Oekraïne en de seperatisten was vooral dat Oekraïne net deed alsof ze meewerkten.

Haatgenerator | 27-08-14 | 01:20

-weggejorist-

BasBr | 27-08-14 | 01:20

@rooiebosduivel | 27-08-14 | 00:23
Bleh, zelfs België heeft een betere gezondheidszorg

Methylfenidaat | 27-08-14 | 01:18

Methylfenidaat | 27-08-14 | 01:11
ik had het linkje geplaatst van de video die is verwijderd.

ganzo | 27-08-14 | 01:17

@ganzo | 27-08-14 | 01:11
Dus neergeschoten door een straaljager, en nog een BUK erachteraan? Waarom dat dan? Om echt zeker te weten dat ie neer zou storten?

Wim Venijn | 27-08-14 | 01:15

Guy Veropzoudten | 26-08-14 | 22:58
Allemaal mediatraining. Een politicus die een toespraak houdt, moet iets met zijn handen doen. Hij dient die handen bij elkaar te houden en niet meer los te laten om te voorkomen dat ie bij leugentjes en onwaarheden achter het oor gaat krabben, langs de neusvleugels strijkt met zijn vingers of zijn/haar haar wil goed doen. Voortaan opletten: politici die dit niet onder controle hebben, verraden zich als ze leugens vertellen.

Graaf van Egmont | 27-08-14 | 01:13

Die onderste steen komt nooit boven omdat niemand daar belang bij heeft. Alfamannetje Putin niet omdat hij dan moet toegeven dat hij een stel dronken boerenpummels aan zwaar wapentuig heeft geholpen en wij ook niet. Handel is uiteindelijk handel en dus moeten we Putin helpen om zijn gezicht te redden. Daarom moet het onderzoek naar de toedracht van de crash van MH17 langzaam vastlopen. Ter wille van de vrede en de handel hebben we daar allemaal belang bij. Jammer maar helaas voor de nabestaanden van de slachtoffers, maar er zijn grotere belangen.

De ketelmuziek over de sancties komt dan ook snel ten einde, temeer daar er samengewerkt moet worden met de Russen om IS(IS) uit Syrië te verdrijven.

bdn01 | 27-08-14 | 01:13

@Graaf van Egmont | 27-08-14 | 00:59

Misschien heb je helemaal gelijk. Mensen in Nederland gaan ervan uit dat wat er in de kwaliteitspers staat, te vertrouwen is. Ik heb dat zelf al héél lang niet meer, en vind het daarom moeilijk te geloven dat de gemiddelde lezer de discrepanties en gaten in het verhaal niet opmerkt.

Als er iets interessants gebeurt in de wereld, zoek ik zelf m'n informatie daarover bij elkaar. En die komt zelden tot nooit uit de Nederlandse kranten. Maar het is inderdaad best veel werk, en je moet goed je bronnen weten te onderscheiden en materiaal op betrouwbaarheid weten te schatten. Eigenlijk alleen doenbaar als je toch al onderzoeker bent. De gemiddelde Nederlander is afhankelijk van de "ons soort mensen" kranten om te lezen wat er aan de hand is en wat ze daarover moeten denken. Die kranten laten het hopeloos afweten.

54321 | 27-08-14 | 01:13

@Jan Dribbel | 27-08-14 | 01:07
Haha. Humor hebben ze wel. Radicaal-seculiere gemeenschap.
Dan ben ik radicaal-democratisch in de ogen van een dictator. Welja, draai het om. Maak het niet geloven problematisch. Volgens mij snappen ze hun eigen rotzooi van geloven niet.

Wim Venijn | 27-08-14 | 01:12

Wim Venijn | 27-08-14 | 01:00
dat is ook gebeurd. de crash heeft 4 minuten geduurd. en werd uiteindelijk met een een buk omlaaggehaald.

ganzo | 27-08-14 | 01:11

Dat we nog 82 m3nsen ,kwijt, zijn,zou wel eens kunnen betekenen dat de lichamen bewijstukken,danwel verwondigen bevatten,die men liever niet vrijgeeft.

Archy Bunker | 27-08-14 | 01:11

@ganzo | 27-08-14 | 00:54
Vaag, die video is nu al verwijdert

Methylfenidaat | 27-08-14 | 01:11

Zou prachtig wezen als vrijwel niemand van de nabestaanden komt opdagen op dit hypocriet feestje.

Methylfenidaat | 27-08-14 | 01:09

Aan alle complot denkers.
Hier is nog een complot. Terwijl ons land zo zijn best doet om de marokkanen te behagen, wil thuisland Marokko af van bepaalde gebruiken, die door de goedmensen in dit land worden toegejuigd.
www.telegraaf.nl/buitenland/23008597/_...
Marokko doet er alles aan om de godsdienst-gekkies in de Schilderswijk en andere bezette gebieden hier te houden.

Jan Dribbel | 27-08-14 | 01:07

@54321 | 27-08-14 | 00:53
Het probleem van je bewust zijn van iets, is dat het automatisch een bepaalde vorm van verantwoordelijkheid geeft (tenminste als je enig gevoel in je donder hebt). De meeste mensen vermijden dat, wegens 'al teveel aan hun hoofd'.

Oh en sterf nooit op je knieen, maar met je hoofd opgeheven:
rarehistoricalphotos.com/wp-content/up...

VerenigingVanDieven | 27-08-14 | 01:04

Vond het wel verdacht,dat ze bezig waren met slijptollen en zagen,om inslaggaten te verwijderen.

Archy Bunker | 27-08-14 | 01:03

@ganzo | 27-08-14 | 00:54
Ik geloof eerder dat een straaljager het vliegtuig heeft neergehaald. Die interview met die OVSE man, zei dat hij een heleboel kogelgaten zag. En kogelgaten die te groot waren voor een normaal geweer. Maar hij zei ook dat hij geen deskundige was. Ik hoop dat ze dat nu onderzoeken. Maar waarschijnlijk niet.
Separatisten hadden geen vliegtuigen. Dus waarom zou Oekraine dat BUK systeem inzetten?
Tenzij om de schuld op de russen te kunnen schuiven.
Teveel vragen. Maar niet dat ons kabinet aan waarheidsvinding doet.

Wim Venijn | 27-08-14 | 01:00

54321 | 27-08-14 | 00:53
"de mense" zoals jij dat aangeeft hebben wel degelijk belangstelling voor de ware toedracht. Maar het enige wat de mense hebben zijn websites die bol staan van de propaganda en desinformatie. Het is de journalistiek die het laat afweten en door gedegen onderzoek de propaganda en desinformatie moet elimineren en het juiste verhaal boven water moet krijgen. Maar uit de hoek van de journalistiek verwacht ik helemaal niks op dat gebied. Dus ze kunnen "de mense" allemaal maar wat wijs maken.

Graaf van Egmont | 27-08-14 | 00:59

ganzo|00:54| Je bedoeld eigenlijk te zeggen,dat de Russen terwijl ze met de invasieplannen van Oekraïne bezig waren,het BUK systeem geleverd hebben??

Archy Bunker | 27-08-14 | 00:59

Wim Venijn | 27-08-14 | 00:43
oekraïne heeft begin juli het buk systeem in gebruik genomen. op youtube stond zelfs een filmpje maar inmiddels is het filmpje en de hele account verwijderd. www.youtube.com/watch?v=U2eGNPJlkMo&a... oekraïne heeft dat vliegtuig neergehaald.

ganzo | 27-08-14 | 00:54

@VerenigingVanDieven | 27-08-14 | 00:31

Wat ik zo raar vind, is dat de meeste Nederlanders ('demense', zeg maar) waarschijnlijk donders goed weten dat er iets stinkt, maar moedwillig hun neus dichtknijpen, want de politiek en media zegen dat we onze neus dicht moeten knijpen. Lalala ik ruik niets!

Als het nou echt zo is - en het lijkt er toch wel verdomd veel op - dat onze regering 200 Nederlanders heeft opgeofferd (of, op z'n minst, dat ze niet hun loeiende best hebben gedaan de lichamen terug te krijgen en die "onderste steen boven" te krijgen) voor de geopolitieke belangen van de VS en EU, dan zou ik dat toch wel heel graag willen weten.

Want voor je 't weet ben jij next.

54321 | 27-08-14 | 00:53

Russen zijn in deze onberekenbaar,dat was al in de jaren 50 toen de Rosenbergs de geheimen van de A-bom verkochten aan de Russen.Tot en met de Cubacrisis, (het heimelijk raketten installeren op Cuba in de achtertuin van Amerika),tot en met het onderdak verlenen aan een landverrader.Na decennia lang allerlei techniek geleverd te hebben,tot en met, samenwerkingsprogramma,s in de ruimtevaart,krijgt het westen de dolk in de rug.Nu blijkt de samenwerking vanaf de 17eeuw (tsaar Peter de Grote)en de ,vriendschapsbanden, een wassen neus.Russen blijken onbetrouwbare partners,ze nationaliseren en chanteren als het uitkomt.Het wachten is tot na het Poetin tijdperk,voordat er weer sprake is van enig herstel,maar dan nog.

Archy Bunker | 27-08-14 | 00:52

Ik wacht gewoon het rapport van de Raad voor de Veiligheid af. Dan zal bekend worden over welke toegang tot welke feiten ze gekregen hebben en wat de conclusie zal zijn. Maar als er van tevoren al afgesproken wordt door de betrokken landen dat conclusies in het rapport unaniem dienen te worden goedgekeurd of anders vindt geen publicatie plaats, doet het ergste vermoeden. En dat mag Mark "onderste steen boven" Rutte dan fijn meedelen op 10 november, de dag van Nationale Herdenking.

Graaf van Egmont | 27-08-14 | 00:49

@Jan Dribbel | 27-08-14 | 00:15
Journalisten werden tegengehouden, ja. OVSE heeft altijd toegang gehad. Er was zelfs bericht dat ze werden tegengehouden, maar dat werd gelijk ontkend door hoofd van de OVSE missie. En er was ook een VN resolutie om onderzoekers toegang te verlenen en niet te vechten. Separatisten hielden zich eraan. Tot Oekraine die schond, en dat stuk land in ging. En toen lag het gelijk tussen de twee vechtende partijen.

Wim Venijn | 27-08-14 | 00:46

@ganzo | 27-08-14 | 00:20
Radarbeelden zijn na te gaan. Gewoon digitaal met data. Geen google plaatje. Zijn die beelden al in bezit van Nederland, en onderzocht? Ik betwijfel of ze zelfs er naar gevraagd hebben.

Wim Venijn | 27-08-14 | 00:43

@Lewis | 27-08-14 | 00:35
Als we toch bezig zijn met zout op slakken leggen, het is &#1055;&#1091;&#769;&#1090;&#1080;&#1085;. Met andere woorden, beiden mag. Verder nog iets zinnigs te zeggen (en ja ik heb je tegel erboven gezien)?

VerenigingVanDieven | 27-08-14 | 00:42

Mark Rutte. Een nog slappere lul dan Balkenende. Knap.

mindless | 27-08-14 | 00:40

@Outsider-Inside | 27-08-14 | 00:35

Heel goed bezig, van onze laffe leiders kun je niks meer verwachten. Jij hebt al meer duiten in het zakje gedaan dan alle ministers die Nederland rijk heeft. Helaas verdienen we deze leiders omdat we een te laf en volgzaam volkje zijn geworden. Maar zonder helden als jou Outsider-Insider zijn we compleet verloren.

Koning Radboud | 27-08-14 | 00:40

INH.30CL | 27-08-14 | 00:24
Je mag eigenlijk niets zeggen over van Rossem, want het OM onderzoekt hem vanwege, ja vanwege wat.
Maar nu zit van Rossem fout. Nederland heeft gedaan wat het kon, alleen de toonzetting van het kabinet was naief.
De onderste steen boven halen in crisis gebied, dat is een onnozele uitspraak.
Maar wat kon hij anders zeggen? We doen maar wat, we rommelen wat aan en we zien het verder wel?

Jan Dribbel | 27-08-14 | 00:38

De onderste steen moest bovenkomen ? Langzaam maar zeker haal je voor heel de Haagse politiek je schouders op en loopt door.

Dolphi | 27-08-14 | 00:37

Iedereen die het internet een beetje in de gaten hield voor 17 juli wist dat in dat gebied in Oost-Oekraïne al een aantal vliegtuigen neergeschoten waren, o.a eentje op 14 juli en zelfs nog eentje op 16 juli (1 dag voor de fatale MH17 vlucht).

Nogal merkwaardig dat de luchtvaartmaatschappijen nu zeggen dat ze niet op tijd door de inlichtingendiensten waren gewaarschuwd dat het daar gevaarlijk was. Alsof ze daardoor zelf niet meer verantwoordelijk zijn voor de gekozen route. Het eerste wat ik dacht toen ik van de ramp bij Donetsk hoorde was: Wat had die Malaysian jet daar in hemelsnaam te zoeken? Of Kiev ze er nu wel of niet langs gestuurd heeft (dat is nogal onduidelijk) ze hadden daar gewoon helemaal niet moeten zijn.

Maatschappijen als BA hadden blijkbaar wel iemand in dienst die tijd had om te internetten want die hadden al een paar maanden daarvoor de routes verlegd. Feit blijft natuurlijk dat MH-17 daar überhaupt nooit had moeten vliegen wat er verder ook precies voorgevallen is (ik denk neergeschoten door de separatisten omdat die ook in de veronderstelling verkeerden dat daar geen civiele vliegtuigen meer vlogen maar alleen nog maar Oekraïense militaire vliegtuigen). Het blijft natuurlijk vreselijk en onvergeeflijk, ze hadden zelfs op hun iPhone met een appje gewoon kunnen zien dat het de MH17 was.

Deze luchtvaartsite publiceerde al ruim voor 17 juli over de neergeschoten toestellen in de omgeving van Donetsk.
(zie ook het kaartje met de locaties van de toestellen die voor MH17 neergeschoten werden):

theaviationist.com/2014/07/17/mh17-mat...

Als ik advocaat van de nabestaanden was zou ik deze informatie zeker opvoeren in een procedure. Malaysian had kunnen en moeten weten dat het daar gevaarlijk was, het stond gewoon voor iedereen te lezen op internet. Je mag toch van een beetje normale airline verwachten dat ze op z'n minst hun "vakliteratuur" op internet enigszins bijhouden.

Ook de Telegraaf had op maandag 14 juli (3 dagen voor MH17) nog een bericht over de neergehaalde Antonov, waarbij de Telegraaf ook toen al wist te melden dat het om een raket ging:

www.telegraaf.nl/buitenland/oekrainecr...

Outsider-Inside | 27-08-14 | 00:35

@ velen hier: de man heet Poetin, niet Putin.

Lewis | 27-08-14 | 00:35

Overwegend goed stuk, maar ik ben het helemaal eens met honderddagen: erg raar dat Rusland en de separatisten zo buiten schot blijven.

Lewis | 27-08-14 | 00:33

@54321 | 27-08-14 | 00:08
Ok retry, vorige tegel was te vaag:
Wij mogen de waarheid niet weten, want die totaal overbodige leiders van ons zitten er achter - samen met hun vriendjes in andere landen. 'Europe's 9-11' noemen ze het ondertussen al. Putin heeft herhaaldelijk gewaarschuwd geen atoomwapens en raketschilden te plaatsen in het voormalig Warsaw pact. Waarom zouden wij Europeanen ruzie willen met Rusland? Putin zou zelfs onze vriend kunnen zijn. Alsof er niet genoeg ellende in de wereld is. We moeten deze mafkezen stoppen, anders wordt het ons einde. Al was het alleen maar wegens afleiding van de werkelijke problemen.

VerenigingVanDieven | 27-08-14 | 00:31

tjsa. het woord is al eens eerder gevallen en toen werd die jim lovell heel erg boos. maar ik kan het gewoon niet laten: emo porno.

minimá-armezusvan.. | 27-08-14 | 00:31

Rutte had direct naar Rusland moeten vliegen en met Putin moeten praten. Daarnaast had hij voor de ronkende camera's het Russische volk moeten toespreken dat wij graag een onderzoek wilden en lichamen willen bergen. Zoals wij dat ook voor hun met de Koersk hebben gedaan! Je had de publieke opinie en waarschijnlijk Putin ook aan je zijde gehad. Ik ben nog steeds niet overtuigd dat Rusland hier achter zit. En zeker niet met de aanpak van Rutte op deze ramp. Afstandelijk, alsof het hem is ingefluisterd.

Smarties | 27-08-14 | 00:28

Als Nederlander geneer ik me dat je gelijk hebt van Rossem.

INH.30CL | 27-08-14 | 00:24

Herdenking van hoe Nederland ervoor staat en zijn best doet om de onderste steen boven te halen toch. Man ben blij dat ik uit dit zielig land vertrokken ben. Dit land is kapot aan het gaan. Ik schaam mijn ogen werkelijk uit min hoofd.
GeargeSears | 26-08-14 | 22:36

dan ook niet meer terug komen als je dadelijk oud bent en goede gezondheidszorg nodig hebt hè

rooiebosduivel | 27-08-14 | 00:23

Wim Venijn | 27-08-14 | 00:08
dat is een google plaatje van 2010. zie jij ergens het vliegtuig op dat plaatje?

ganzo | 27-08-14 | 00:20

Dat Putin een klootzak is kunnen we met zijn allen wel onderschrijven. Maar het zijn van klootzak houdt nog niet in dat je hem van alles in de schoenen kunt schuiven zonder ook maar een streep van bewijs. En als je dan bewijs hebt, toon het den volke, maar kom niet met geopolitieke aanwijzingen en verdachtmakingen. Ja, hij heeft de Krim vakkundig geannexeerd zonder al teveel bloedvergieten. Maar ook alleen maar om zijn marinebases daar veilig te stellen. Als het aan Kiev, de VS en de EU had gelegen lagen die bases nu vol met westerse schepen.

Graaf van Egmont | 27-08-14 | 00:18

@54321 | 27-08-14 | 00:08
Ook en vooral een nadenkend mens moet uitgedaagd worden: een oplossingsvragend enigma, een verfrissende paradox.
De pers is niet op onze hand, en de burger slikt het voor zoete koek. Nederlanders willen meest geen zorgen. En zeker geen dilemma's.
Iedereen die ooit op een veemarkt geweest is, weet hoe makkelijk het is kuddedieren naar het slachthuis te leiden.

VerenigingVanDieven | 27-08-14 | 00:16

@Slagermans | 27-08-14 | 00:05
Maar dat verklaart toch niet dat de KLM 100% zeker medeschuldig is?
Zoals je zelf al zegt, een onderzoek is op zijn plaats. Pas daarna zou je (hoogst onwaarschijnlijk) die stelling hard kunnen maken.

Botte Hork | 27-08-14 | 00:16

Van Rossem, het wordt tijd voor de dictatuur, het wordt tijd voor Van Rossem. Pak het vliegtuig naar Moskou en knal die roze plofkap onder de neus van Poetin.

Febofiel | 27-08-14 | 00:15

Wim Venijn | 27-08-14 | 00:04
Lees eens een fatsoenlijke courant, een courant met achtergrond verhalen.
Trouw, de Volkskrant of NRC.
Die hebben uitgebreid geschreven dat de seperatisten, uit P.R. overweging selectief een paar journalisten en een paar OVSE medewerkers toelieten.
De rest, ook de onderzoekers werden tegen gehouden. Ik luister ook naar een Kalashnikov.

Jan Dribbel | 27-08-14 | 00:15

ja waarom vraagt de pers niet kritisch door? Hier in de comment lees ik alle vragen die gesteld moeten worden.. Zwarte Piet onzin wordt breed uitgemeten en de pers slikt het karige verhaal van de regering als zoete koek?????

LeBlanc | 27-08-14 | 00:10

@Wim Venijn | 27-08-14 | 00:04
Onze bananenregering heeft die antwoorden allang, maar moffelt ze liever diep weg in de doofpot. #feit

Botte Hork | 27-08-14 | 00:09

@Wim Venijn | 27-08-14 | 00:04
Oja. De russen hebben radarbeelden van een vliegtuig. Een straaljager die in de buurt vloog. De amerikanen hebben een lullig powerpoint plaatje van de baan van een raket. En dat laatste wordt voor waar aangenomen. Raar toch?

Wim Venijn | 27-08-14 | 00:08

@VerenigingVanDieven | 26-08-14 | 23:46

Maar waar zijn die nadenkende mensen dan? Het lijkt zo makkelijk: áls we dan toch bewijs hebben, waarom mogen we het dan niet zien? Waarom wordt het niet breed uitgemeten in de pers, dat bewijs? Waar is dat bewijs nou helemaal gebleven?
Toch logische vragen.

Maar de gemiddelde Nederlander lijkt zich het volstrekt niet af te vragen. Want Putin = klootzak of zoiets. Vinden we met z'n allen, toch? En als je zegt dat er misschien nog wel veel grotere klootzakken zijn in deze kwestie word je weggezet als een landverrader.
Willen die Nederlanders soms niet weten wie er nou daadwerkelijk hun 200 medelanders hebben afgeknald? Vinden we het wel mooi zo, met Putin als boeman? Verder geen moeilijke vragen en bek houden?

54321 | 27-08-14 | 00:08

Rutte en de hele politieke kliek zouden de ´´onderste stenen´´ goed kunnen gebruiken voor hun eigen politieke graf. Wat een zootje naïevelingen leven op het binnenhof in de kliniek voor narcistische opportunisten.

Knoekibebo | 27-08-14 | 00:05

@ Botte Hork | 26-08-14 | 23:10

@julesdeboules | 26-08-14 | 23:05 heeft beslist een punt. KLM draagt als verkoper van de tickets verantwoordelijkheid voor het op een veilige manier uitvoeren van de vlucht.

Er werd willens en wetens over een oorlogsgebied gevlogen waar dagelijks vliegtuigen werden neergeschoten. De aanname dat het veilig was is onjuist gebleken. Dan rest de vraag of het om een bewust genomen risico ging of dat de procedures rammelden.

Een onderzoek is zeker op zijn plaats.

Slagermans | 27-08-14 | 00:05

@Haatgenerator | 26-08-14 | 22:43
Separatisten hadden het gebied in handen. Op dat moment relatief veilig. Journalisten zijn er geweest, OVSE. Eigenlijk iedereen heeft er wel rond kunnen struinen. Maar de Nederlandse onderzoekers bleven op hun plek. Tot Oekraine het gebied veroverden. Daardoor lag het tussen twee vechtende partijen.
Pas toen gingen ze daadwerkelijk aan de slag, en hadden ze nog maar één week. Net 4 dagen voor het einde van de periode die Rutte stelde, hadden ze het gebied voor onveilig verklaard. En we kappen er maar mee.
Alles, tot aan de lichamen terug, flightrecorders en het gebied veilig maken, had de Maleisische premier geregeld.
Waarom zo lang afgewacht, tot de Nederlandse onderzoekers daar aan de slag gingen. Terwijl OVSE en journalisten er rond liepen. Was het zo onveilig toen? Waarom geen grootschalig onderzoek van de brokstukken. Waarom vragen ze nu niet om die op te sturen? Wat staat er op de flightrecorders. Wat voor bewijzen hebben ze? Of is wat ze zeggen 'het waren de russen', nu algemeen geaccepteerd? Teveel vragen nog die er zijn. Teveel vragen nog onbeantwoord. En het lijkt wel of het kabinet niet geïnteresseerd is in de antwoorden.

Wim Venijn | 27-08-14 | 00:04

Go Oekraine!!! Europa laat jullie stikken in jullie gevecht voor vrijheid, democtatie en soevereiniteit. Zelfs debiele verdachtmakingen aan jullie adres wat betreft MH17 is hier geen probleem. Mensen leren zo slecht van de geschiedenis. Stop die megalomane facsist die Putin heet!!!!

ChopKid | 27-08-14 | 00:04

Aanvullend: Knap dat Mr. Pieter van Vollenhoven niet op de man speelt in zijn kritiek. Probeer er maar naar te Googlen het is bijna niet meer te vinden, de diensten hebben goed werk gedaan. Wat een apenland.
.
Gouden toiletpotten Joustra UWV: vorige.nrc.nl/binnenland/article159730...
.
Kritiek benoeming Mr. Van Vollenhoven:
nos.nl/video/216377-van-vollenhoven-he...
.
Maxime Verhagen, inmiddels opvolger van Elco Brinkman als voorzitter van Bouwend Nederland (Elco B., die bij het ABP 44 miljard euro aan pensioenen verloor via Amerikaanse hypotheekrommel 925.nl/archief/2009/02/05/abp-paus-par... ) wilde destijds Wilders laten bespioneren door zijn beveiligers. Tegen dat soort invloeden moet Joustra zich opnieuw weren in zijn 'onafhankelijke' rol, best moeilijk. www.nrc.nl/nieuws/2011/12/03/verhagen-...

Watching the Wheels | 27-08-14 | 00:02

Rutte had gewoon z'n mond moeten houden met z'n spierballentaal. Beetje de keiharde knokker uithangen 'dat hij niet zou rusten'. Hij is machteloos en kan gewoon niks voor elkaar krijgen.
-
Timmerfrans idem dito. Heeft z'n momentje gehad met zijn prachtig in elkaar gestoken speech, 'zo prachtig uitgeproken want dat kan hij zo goed.'
-
Maar daar hebben de lichamen die daar nog liggen helemaal niks aan helaas.

LeBlanc | 27-08-14 | 00:02

Zo waar!

Mega Mindie 2 | 27-08-14 | 00:00

Waarom vloog dat vliegtuig daar, dat snap ik nog steeds niet, als 25 % van de maatschappijen al omvloog dan waren er dus signalen, waarom zijn die genegeerd, gepokerd met 300 levens? Voor een paar rottige dollars? Schandalig

ITEACHYOU | 26-08-14 | 23:59

Kunnen we niet beter zeggen:"Dit kabinet is een nationale schandvlek"?

RightOfMind | 26-08-14 | 23:56

Ja, we moeten een vuist maken en Rusland aanvallen.......

ITEACHYOU | 26-08-14 | 23:54

Ik zou zeggen, maak er een verplicht lesuur van op de basisschool.

Goldberg | 26-08-14 | 23:47

@54321 | 26-08-14 | 23:44
Nee die vergeet ik niet, er zijn nog wel meer vragen. Deze drie zijn genoeg om een nadenkend mens op onderzoek te sturen.

VerenigingVanDieven | 26-08-14 | 23:46

@VerenigingVanDieven | 26-08-14 | 22:39

Je vergeet nog een paar vragen:
4) wat staat er op de radarbeelden van de Amerikanen?
5) waarom krijgen we die niet te zien?

54321 | 26-08-14 | 23:44

Pro Memori: "Van Vollenhoven heeft kritiek op benoemingsprocedure opvolger" d.d. 3/2/2011.
.
Mr. Pieter was niet gek en toen al fundamenteel tegen een politieke VVD-benoeming (iemand uit de inlichtingen- en Rabobank tuinbouwsubsidieclub). Loek Hermans of Jos van Rey hadden ze ook kunnen nemen voor 'onafhankelijk onderzoek'. Al het werk van Meester Pieter door het putje, voor niks. Betrouwbare fijn man was dat in die rol, veel respect voor. Moet Joustra nog maar invullen, vertrouw het voor geen meter om eerlijk te zijn. Allemaal belangen, niks onafhankelijk. Die lui bellen zich suf naar elkaar. Doen criminelen ook als ze onderwerp van onderzoek zijn. O wacht ... de overheid, da's waar. Wat zijn we afgegleden. Veel respect voor Mr. Pieter van Vollenhoven, daar hoefde je niet aan te twijfelen.
.
nos.nl/video/216377-van-vollenhoven-he...

Watching the Wheels | 26-08-14 | 23:42

Zeg gewoon dat je als "leider" gefaald hebt. Dat van Guy Verhofstadt en Hans van Baalen nooit in Kiev hun grote bek hadden mogen opentrekken over beloftes die ze nooit konden waarmaken. 'dat Europa hen niet in de steek zal laten.'

Europa is slechts een blaffende hond. Rusland is een bijtende! En nu voor heel wereld is gebleken dat de EU niks is, niks bereikt en absoluut niet de eenheid is die ze pretendeert te zijn. Geen daadkracht en geen dreiging.

Ze hebben hebben niet alleen de slachtoffers en nabestaanden in de steek gelaten. Ze hebben de wereld aangetoond dat de EU niks anders is dan blaaskaken die hun eigen inwoners misbruikt. Niks meer... en niks minder.

KeurMeester | 26-08-14 | 23:41

Sterk stuk. Bovendien vinden Eurlings en nog een heleboel andere verantwoordelijken het best dat NIEMAND nog de vraag stelt waarom er überhaupt over Oekraïens oorlogsgebied mocht worden gevlogen. Nee, in plaats daarvan konden we lezen dat, terwijl er nog volop gerouwd, gerepatrieerd en geïdentificeerd werd, Camiel een nieuwe scharrel had opgedoken. Dat, mijn besten, heeft veel weg van een regelrechte schande.

milky bar | 26-08-14 | 23:40

Paul Craig Roberts, Robert Parry, Karel van Wolferen, CIA veteranen (ook hier, must listen: prn.fm/cant-happening-080614/ ), Ron Paul, zeggen allemaal in MSM dat Kiev het heeft gedaan, met medeweten van de US.
Dat zijn nou niet bepaald linkse, anti-Amerikaanse doetjes.

Der Spiegel schrijft nog nog nét niet op dat Kiev het heeft gedaan: www.spiegel.de/panorama/flug-mh17-was-...

New Straits Times, grootste krant van Maleisië, schrijft dat Kiev het heeft gedaan (en dit is Maleisië jongens, deze krant print niets wat niet de goedkeuring heeft van de regering) www.nst.com.my/node/20925
Maleisië eist de "missende" ATC tapes op: www.nst.com.my/node/21260

Zelfs Associated Press lacht het US State Department vierkant uit met hun flauwekul verhaaltjes over "bewijs" op de "social media".

Alleen de NL pers en politiek wauwelen kritiekloos de US State Dept propaganda na. Stellen wij vragen bij het officiële kaas-met-gaten-verhaaltje, zoals zo ongeveer de voltallige buitenlandse pers? Nee hoor. Hebben wij de ATC opgeëist? Nee hoor. Eisen wij een voorlopig rapport? Nee hoor.

Mijn buitenlandse vrienden vinden het onbegrijpelijk. "Als dit een Engels vliegtuig was en de regering had niet *alle* doden teruggehaald, dan hadden ze moeten aftreden. Het land was te klein geweest. Ze hadden gewoon het leger gestuurd en een wapenstilstand van Kiev afgedwongen. De pers zou daar wel voor hebben gezorgd".
"Bij Lockerbie hebben ze *alle* brokstukken verzameld en het vliegtuig helemaal opnieuw in elkaar gezet om te zien wat er was gebeurd. Hoezo hebben de Nederlanders geen brokstukken verzameld?"
"Waarom protesteren de Nederlanders niet? Waarom zijn ze niet woedend?"

En ga zo maar door. Het is gênant. Wat moet ik ze antwoorden?
De Nederlandse politiek doet z'n werk niet omdat ze weten wie de echte schuldigen zijn / aan het lijntje worden gehouden door de EU en VS / ingekakt zijn en niet de juiste vragen stellen?

De Nederlandse media doen hun werk niet omdat het luie kritiekloze honden zijn die aan de leiband van de politiek liggen / bang zijn zelf na te denken / het niet aandurven iets op te schrijven dat al te zeer afwijkt van de heersende opinie?

Nederlanders zijn niet woedend omdat er in Nederland een verstikkende consensus heerst waardoor we het altijd allemaal eens zijn over het officiële verhaaltje /een rotsvast naief geloof hebben in de goede bedoelingen van de overheid / echt helemaal niets willen horen wat afwijkt van ons comfortabele, risicoloze groepsdenken en dat dus direct wegzetten als "complotdenken"?

54321 | 26-08-14 | 23:38

viridis | 26-08-14 | 23:13
LOL +1

7,62x39 | 26-08-14 | 23:32

Van Rossem is goed op dreef!

Hogere toneelschool, terwijl we bouwvakkers nodig hebben om de onderste steen boven te krijgen.

bisbisbis | 26-08-14 | 23:02
Over pluche gesproken ... is die aap nou eindelijk een keer terug? Ze hebben 12 m3 spullen gerepatrieerd en de rest laten liggen? Slechts 6x de achterbak van een Volvo met >200 man in een maand tijd? Rest laten liggen, omdat onze Oekraïense schaliegasvrienden op onze mensen bleven schieten?

Watching the Wheels | 26-08-14 | 23:30

Onze bergingsoperaties zijn van hetzelfde niveau als onze gewonnen oorlogen.

Conan de Rabarber | 26-08-14 | 23:29

Drukvandaag | 26-08-14 | 23:14
inderdaad.
En het zal wel crue zijn volgens sommige moord&brand schreeuwerts, maar deze zaak is me geen oorlog met rusland waard.
We maken militair ook geen schijn van kans; het enige wat we kunnen doen is een economische oorlog, en die is een paar jaar(!) geleden al goed op gang gekomen. Het wachten is nu op russen zelf die opstand komen, maar dat kan lang duren.

--sql error-- | 26-08-14 | 23:28

De onderste stenen zijn de flightrecorders die niet naar rusland mochten,wie heeft er toezicht en verantwoording op het onderzoek in engeland?

poetsnoet | 26-08-14 | 23:27

Wat zijn we toch een goed land!

*verder braakt*

eerstneukendanpraten | 26-08-14 | 23:24

Haatgenerator | 26-08-14 | 22:34

Het is kut zoals het ging maar het kon onmogelijk beter.

Pcies!! Maar laat timmerfrans dát nou eens zeggen.

meganerd69 | 26-08-14 | 23:17

Toen het vliegtuig net was neergestort wisten we al dat het zo zou lopen. Hoop dat de nabestaanden er niet teveel last van hebben. Heeft weinig met Rutte te maken, dit is het niveau waar we in NL op zitten.

Drukvandaag | 26-08-14 | 23:14

Van Rossum, je weet mijn gevoelens zo goed onder woorde te brengen. Ben je verkiesbaar?

HebpermabanvanPvdA | 26-08-14 | 23:13

Ongelooflijk. Ik was echt enthousiast. Had er alle geloof in voordat ik de perco van Rutte zag. Vol verbazing heb ik hem tot het eind toe aangehoord. Kost me verdorie 3 minuut en 40 seconden. En wat hoor ik? Niks, maar dan ook niks over een stille tocht. Hij weet toch hoe belangrijk het is om samen een stille tocht te lopen. Gewoon een nationale herdenking 10 nov. Pfff. Onderzoek, mariniers erheen, hoeveel mensen zijn er teruggekomen, wie heeft het gedaan. Lekker belangrijk. 1 stille tocht en alles is weer goed en we kunnen weer verder. Als er binnenkort ISIS aanslagen komen in Nederland met onthoofdingen en alles erop en eraan en er wordt dan weer geen stille tocht georganiseerd (die met z'n allen in witte kleding vind ik het leukst) dan zullen ze nog wat beleven

viridis | 26-08-14 | 23:13

@animar | 26-08-14 | 23:06
En accijnzen. Die ook.

Botte Hork | 26-08-14 | 23:11

UNIAN report said that,
“As part of the four-party agreement signed on August 8 between Ukraine, the Netherlands, Belgium and Australia information on the investigation into the disaster Malaysian ‘Boeing-777’ will not be disclosed.”

eikelstorm | 26-08-14 | 23:11

@julesdeboules | 26-08-14 | 23:05
KLM 100% medeschuldig?!? Ik lees hier een hoop poep tegels, maar deze vind ik wel interessant. Verklaar u zelf.

Botte Hork | 26-08-14 | 23:10

Hij die zonder zonde is, werpe de eerste onderste steen.
Helaas weet Rutte niet waar die onderste steen is.

Baronwater | 26-08-14 | 23:09

Wat ik goed vond aan Rutte was dat hij zich niet vanaf het eerste moment tegen Rusland richtte. Hij zit toch meer op de lijn van Frau Merkel. Verstandig, want de regering in Kiev is voor geen meter te vertrouwen.

Van Duyvenbode | 26-08-14 | 23:08

gentle giant | 26-08-14 | 22:32

Brood en spelen inderdaad, dat is het enige wat de politiek ons geeft alle andere problemen worden onder de tafel geschoven. Niet gezien. Je zou bijna zeggen dat iedereen in onze regering allemaal ziende blind zijn.

animar | 26-08-14 | 23:06

Waarom blijft de KLM, die samen met Malaysian airways deze combinatievlucht over oorlogsgebied uitvoerde, nog steeds buiten schot? Wie het vliegtuig uit de lucht heeft geschoten zal nooit worden bewezen.Wat wel 100% zeker is, is dat de KLM medeschuldig is.

julesdeboules | 26-08-14 | 23:05

Nou ja,.. geef Marky een kans,.. hij is duidelijk aangeslagen.

horsteknots | 26-08-14 | 23:05

Persco is niet veel soeps. Maar het is wel heel erg makkelijk kritiek leveren op het onderzoek en de keuzes die hierin zijn gemaakt. Het is prima zo. We hoeven geen meer doden. Genoeg onrust in die omgeving.

flame_me | 26-08-14 | 23:05

Mark Rutte is het initiatief de eerste 48 uur na de MH-17 ramp al kwijtgeraakt en heeft het daarna nooit meer echt kunnen herpakken.

Maar goed, pas je wel een beetje op Van Rossem met je kritische verhalen... We hebben het hier wel over de toekomstige EU-president. Weet je nog die foto in Zweden met Merkel en Cameron in dat bootje een paar maanden geleden... Daar is duidelijk iets bekokstoofd.

Dijsselbloem is inmiddels al vakkundig in de strobalen geparkeerd door Merkel en wordt vervangen door een Spanjaard en de Fransen en Italianen hebben ook al de belangrijkste economische posities binnengehaald dus na het Nederlandse "Dijsselbloem offer" is de weg nu helemaal vrij voor Mark Rutte om zijn EU droombaan binnen te gaan hengelen.

De ideale compromiskandidaat, ligt goed bij Merkel en ook bij de EU-kritische Cameron. En na de socialist Baroso is het wel weer eens tijd voor een liberaal. En bovendien mag Mark nu wel eens door Zuid-Europa bedankt worden voor de EUR 200 miljard garantstelling (1/3 van ons nationaal inkomen) die hij een paar dagen na de verkiezingen in 2012 als demissionair MP aan Brussel overhandigde waardoor hier de belastingen nog verder omhoog moesten en we nu in een triple dip dreigen te belanden.

Rutte begrijpt ook echt wel dat het Nederlandse volk hem in rap tempo beu begint te worden. Kortom, de hoogste tijd om te vertrekken naar Brussel.

Outsider-Inside | 26-08-14 | 23:05

number668 | 26-08-14 | 23:00
goed, ga dan zelf ff zoeken. In dat oorlogsgebied. Ik weet zeker dat we geld bij elkaar kunnen krijgen voor een vliegticket, dus dat moet geen probleem zijn.

--sql error-- | 26-08-14 | 23:02

Prima! Een einde aan de achterlijkheid die religie is. Long live King Willy!

Wijze Uil | 26-08-14 | 23:02

De één zijn dood is de ander zijn pluche.

bisbisbis | 26-08-14 | 23:02

@--sql error-- | 26-08-14 | 22:59
Welke kazerne?

Botte Hork | 26-08-14 | 23:02

Timmerfranz liep te janken over de vermeende gestolen ring. Weet je wat echt om te janken is..?
Dat er nu waarschijnlijk nog kinderen, vaders, moeders, opa's of oma's weg liggen te rotten (sorry) duizenden kilometers van huis!

number668 | 26-08-14 | 23:00

Wat een flauwekulstukje weer. Lekker onderzoek plegen in een "hete" conflictzone, wat verwacht je dan? Mariniers sturen? Ferme taal? Kom nou toch. Maar ja, alles om de regering en de EU te kunnen bashen is welkom, toch?

Muxje | 26-08-14 | 22:59

Patatter | 26-08-14 | 22:45
wat wil je dan? oorlog met rusland? prima, je kan je morgen gelijk melden bij de kazerne.

--sql error-- | 26-08-14 | 22:59

Angela Merkel heeft op officiële foto's haar handen altijd exact hetzelfde gevouwen, in een ruit, net als Beatrix vaak deed.
Rutte heeft zijn handjes ook altijd in precies dezelfde pose (zie foto's in dit topic, het zogenaamd nonchalante friemelgebaar). Balkie deed dat ook.
Welke reaguurder is thuis in handgebaren en de bijbehorende scoutingsvereniging? Ik wil daar wel eens meer over weten.

Guy Veropzoudten | 26-08-14 | 22:58

Is dit nou nog het enige waar onze MP zich mee onledig houdt??Is hij z'n kamertje al aan het opruimen om te vertrekken naar Brussel?

langsdekant | 26-08-14 | 22:58

Voor een gebied waar alle ogen van de wereld op gericht zijn, is het toch raar dat ze gewoon een passagiersvliegtuig neer kunnen schieten en dat er nog steeds niks duidelijk is?

En ik ben er ook nog niet over uit of we de grondtroepen hadden moeten sturen om dat gebied schoon te vegen. Wat als er een handje vol Nederlandse soldaten zou worden doodgeschoten?
Het lijkt mij dat de situatie dan helemaal onhoudbaar is.
Moeilijk moeilijk moeilijk

HaagseSkieldah | 26-08-14 | 22:58

Dat die idioten een passagiersvliegtuig uit de lucht hebben geschoten ipv een vrachtvliegtuig uit Oekraine is natuurlijk een pijnlijk misverstand. Dat ze uitgerekend een Maleisisch vliegtuig met voornamelijk nederlanders aan boord naar beneden hebben geschoten is wel het grootste geluk voor die gasten. De slapjanussen uit West Europa. Het enige land dat zich meer bekommert om hoe CNN en de rest van de wereld ons ophemelt bij de rouwstoet dan dat je je druk maakt over de slachtoffers die daar liggen weg te rotten in een akker.

one hobo | 26-08-14 | 22:58

Dostranamus | 26-08-14 | 22:53
pleur op met je niburu, rare gekkie.
(ps. weet je wat bronvermelding is? )

--sql error-- | 26-08-14 | 22:57

Bijzonder raak en scherp geschreven. Er is teveel geheimzinnigheid rondom MH17. Het is een schande .

070 | 26-08-14 | 22:57

@Alt | 26-08-14 | 22:55, je vergeet Tenerife en de Bijlmer.

gentle giant | 26-08-14 | 22:57

10 november? De dag tussen de Duitse eenwording, en het eind van de eerste wereldoorlog?
Ze willen zeker geen internationale aandacht.

frank87 | 26-08-14 | 22:57

Zo en dan is het er wel klaar mee toch?

Dit deden we ook niet met Libie Faro Zanderij.

Ben nu wel herdenkingsmoe

Alt | 26-08-14 | 22:55

-weggejorist-

Dostranamus | 26-08-14 | 22:53

Had ze moeder vroeger geen geld voor een flesje Clearasil Tonic ?

Submariner | 26-08-14 | 22:52

@honderddagen | 26-08-14 | 22:39
Ok doei!

Botte Hork | 26-08-14 | 22:52

Zoals mijn vader wijs zei, de waarheid eindigt waar een oorlog begint.

dutchdj | 26-08-14 | 22:52

De dag dat Rutte vertrekt zou ook een Nationale herdenkingsdag moeten worden.
Of nee, een Nationale feestdag.

Botte Hork | 26-08-14 | 22:50

Zo veel praatjes en er wordt absoluut nul komma nul gedaan, waar blijven de cockpit voicerecordings? Oekraine geeft niks vrij. Ik geloof er heilig in dat Rusland er niks mee te maken heeft.

Of ik geloof dat de rebellen onschuldig zijn weet ik zo niet, maar ik heb ook vragen bij de kogelgaten die in de romp zaten.

Kan iemand meer info geven? Gracias alvast.

Abu Koop Dan | 26-08-14 | 22:49

@ Feynman | 26-08-14 | 22:38
Lichamen en lichaamsdelen. In die ene laatste kist kan wel de helft daarvan hebben gezeten.

TheseDays00 | 26-08-14 | 22:48

@honderddagen | 26-08-14 | 22:39
Dat is bekend omdat jij het denkt? Zelfs hier in het reaguurderspanel zijn de meningen verdeeld. We hebben gewoon geen idee, laat staan bewijs.

Haatgenerator | 26-08-14 | 22:47

Interhttp://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/28319_oekraine_corrupte_journalistiek_en_atlantisch_geloof/essant leesvoer.... zowaar uit De Joop..

Frank1387 | 26-08-14 | 22:47

Ze schieten onze mensen neer. Daarna zegt de EU dat we sancties instellen. Die dan voornamelijk voor ons gelden, onze tuiniers gaan eraan. En Brazilië en andere landen leveren luid lachend wel hun goederen. Slap gelul, Rutte!

Patatter | 26-08-14 | 22:45

Ik herdenk op 10 Nov. de slachtoffers, maar ook het feit dat de waarheid gestorven is onder de grote druk van de spelers op het toneel. Zij zijn allen schuldig.

Bluebook | 26-08-14 | 22:44

@Wim Venijn | 26-08-14 | 22:36
Helemaal niemand had hier iets voor elkaar kunnen krijgen. Ze moesten samenwerken met 100% ONbetrouwbare partijen, elk met een eigen agenda, en alleen maar geïnteresseerd in hu eigen machtsspelletjes. Dat was kansloos van het begin aan.

Haatgenerator | 26-08-14 | 22:43

"Onderste stenen zouden boven komen over de toedracht, Rutte zou niet rusten totdat alle lichamen zijn teruggevonden en de daders zouden tot aan de poorten van Moskou worden opgejaagd om ze voor het hekje van de rechter te krijgen"

Mark, je bent de grootste dweil die Nederland OOIT gehad heeft als minister president.

Botte Hork | 26-08-14 | 22:42

NUTS
.
De Russen hebben laten weten dat ze niet begrepen waarom Nederland niet met groot materieel aan is komen zetten. Zogezegd om bijvoorbeeld stoffelijke resten te kunnen bergen die onder zware wrakstukken kunnen liggen.
Ook verbaasde men zich in de NOUTA CCCP over het feit dat grote delen van het vliegtuigwrak niet meegenomen zijn voor onderzoek.
.
De Russen hebben hier natuurlijk groot gelijk in. Dit alles is natuurlijk een groot misverstand. Njet verwart met net of zoiets.
Nu die babylonische spraakverwarring door de Russen is opgelost kunnen we alsnog groot materieel sturen om de wrakstukken te bergen en verder te gaan met het zoeken naar stoffelijke resten.
.
Onze grondtroepen gaan dan natuurlijk mee om het Russische konvooi te beschermen.
.
Het lijkt erop dat door de voorbereidingen voor de grote Rutte show deze berichtgeving geheel langs hen heen gegaan moet zijn.
De grote vraag, hoe brengen de berichtgeving omtrent dit misverstand bij Rutte en Zimmerfrans alsnog onder de aandacht?

General McAuliffe | 26-08-14 | 22:41

Yeah!! Krijgen we een stille tocht. Pleaseeee.Ja? Ja? Zeg me dat we weer een stille tocht krijgen!

viridis | 26-08-14 | 22:41

@Feynman | 26-08-14 | 22:38 Bits and pieces ...

gentle giant | 26-08-14 | 22:39

en dat allemaal zonder spiekbriefje.

--sql error-- | 26-08-14 | 22:39

De uitkomst van het onderzoek en alle gegevens zullen pas openbaar worden op het moment dat er sprake is van een overwinning in de oekraine. Aangezien nog niet duidelijk is wie uiteindelijk op het politieke podium zal staan als Sieger is het niet verstandig om nu al een schuldige aan te wijzen.

swapper | 26-08-14 | 22:39

Ik heb slechts 3 vragen:
1] wat staat er op de recorders van de zwarte dozen?
2] wat staat er op de in beslag genomen vluchtleiding gesprekken?
3] waarom horen we dat niet?

VerenigingVanDieven | 26-08-14 | 22:39

En weer doet geenstijl alsof nog niet bekend is dat Rusland er achter zat. Wijzend naar de min-pres is blijkbaar makkelijker dan wijzen naar Poetin, die uiteindelijk hier toch echt de slechterik is.
That's it! Ik zoek wel elders mijn tendentieus nieuws. Johny Quid, Erbru Turkmevrouw, veel plezier met het afbouwen van een platform dat ooit leuk was.

honderddagen | 26-08-14 | 22:39

Wat ik me nog steeds afvraag...

Er waren 298 mensen aan boord van het toestel. De separatisten beweren er 282 geborgen te hebben en in de gekoelde wagons gelegd te hebben. Vervolgens blijkt uit een Nederlands persbericht dat er slechts 200 zijn aangekomen in Charkov.

Hoe is dit verschil van 82 ontstaan? Waarom zwijgt iedereen daarover?

Feynman | 26-08-14 | 22:38

ze kunnen ook moeilijk gaan onthullen dat nu toch steeds meer bewijzen aantonen dat het oekraiense leger erachter zat. dan staat iedereen die meteen riep dat het putin was voor paal (inclusief het nederlandse kabinet). www.wanttoknow.nl/politiek/oorlog/mh17...

LiamP | 26-08-14 | 22:38

Van Rossem: schouderklop!

Zupschufter | 26-08-14 | 22:38

het is een rare wrede wereld, als dit zo kan gebeuren zonder dat -iedereen- samenwerkt om erachter te komen wat er nou gebeurt is.

TheJesseJ | 26-08-14 | 22:38

GeargeSears | 26-08-14 | 22:36
Want Nederland zou volgens jou iets anders moeten doen.
Laat maar eens horen dan.

gutgutgut | 26-08-14 | 22:37

Rutte heeft niets gedaan en niets voor elkaar gekregen. Niets.

Wim Venijn | 26-08-14 | 22:36

Herdenking van hoe Nederland ervoor staat en zijn best doet om de onderste steen boven te halen toch. Man ben blij dat ik uit dit zielig land vertrokken ben. Dit land is kapot aan het gaan. Ik schaam mijn ogen werkelijk uit min hoofd.

GeargeSears | 26-08-14 | 22:36

Jammer dat van Rossem niet premier is, want dan was de onderste steen wel boven gekomen. Want dan had hij gewoon.... uh, wat eigenlijk van Rossem? Een grote bek tegen Rusland? Laat me niet lachen.
Het is kut zoals het ging maar het kon onmogelijk beter.

Haatgenerator | 26-08-14 | 22:34

Voortreffelijk geschreven. Bent u verkiesbaar?

IJzeren Hein | 26-08-14 | 22:33

Wat er staat is helemaal waar.
Zou Rutte ondertussen geen wallen onder zijn ogen hebben van al dat niet-rusten?

du Roi Soleil | 26-08-14 | 22:33

Deze ramp wordt werkelijk tot het laatste uitgemolken aan hypocrisie.

Moi2 | 26-08-14 | 22:33

Brood en spelen.

gentle giant | 26-08-14 | 22:32

Zo waar.

gentle giant | 26-08-14 | 22:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken