VIDEO. Franse jongen Louis (17) doodgetrapt door vijf exponenten van het nieuwe Frankrijk
De rauwe werkelijkheid van het nieuwe Frankrijk
Beeld. Het tragische einde van Louis, een zeventienjarige jongen die zaterdag zwaargewond werd aangetroffen op een bouwterrein in Narbonne, waarna hij enkele dagen later in een ziekenhuis overleed. Wat was er gebeurd? Gelukkig hebben we de beelden nog! Louis is op krankzinnige wijze doodgeslagen en doodgetrapt door vijf exponenten van het Nieuwe Frankrijk. Of hoe ze dat in Frankrijk noemen: """"""Jeunes""""""""". De vijf daders zijn snel gepakt, van die vijf zijn er drie minderjarig. Frankrijk is in rep en roer en Marine Le Pen is er als de kippen bij: "De lynchpartij breekt het hart en voedt een immense woede bij de Fransen tegenover deze alledaagse barbarij die niet langer kan worden geminimaliseerd, gerelativeerd of verborgen." Ahhhh Frankrijk, wat was het mooi toen de guillotine nog bestond.
Louis eerder ook al aangevallen
FvD-kandidaat Dominick Brouwer pleitte voor transparantie en veiligheid vrouwen en kinderen, is veroordeeld voor verkrachting 3 meisjes
Niet helemaal gelukt
Niet meer te vinden op het normale internet, wel via het web-archief: de kandidatenpagina van Dominick Brouwer, nummer 8 van FvD Enschede bij de gemeenteraadsverkiezingen afgelopen maart (63 voorkeursstemmen, niet verkozen). Meneer Brouwer is weer in het nieuws omdat hij zich gisteren moest melden bij de rechtbank omdat hij zich niet aan de voorwaarden van zijn veroordeling heeft gehouden, zo ontdekte RTV Oost. Op de pagina schrijft Brouwer onder meer: "Te vaak worden besluiten genomen zonder dat mensen zich echt gehoord voelen. Dat moet anders. Voor mij begint dat bij openheid en transparantie." Zelf was hij echter niet open en transparant over zijn veroordeling. Ook niet bij zijn eigen partij.
"Fractievoorzitter Andreas Bakir van FvD Enschede reageert totaal uit het lood geslagen: "Wat? Nee, uiteraard was dit niet bij ons bekend, anders was hij nooit op onze kandidatenlijst gekomen. En we hebben nog wel alle kandidaten vooraf uitgebreid gescreend. Hoe kunnen we dit over het hoofd hebben gezien?" Als Bakir hoort dat vonnissen van de kinderrechter weliswaar openbaar zijn, maar niet zomaar te vinden zijn, is hij enigszins gerustgesteld. "We hebben écht wel ons huiswerk gedaan." De aspirant-politicus heeft zich na de voor hem mislukte verkiezingen teruggetrokken en is voor zover bekend niet meer actief in de politiek. Voor hem is binnen FvD Enschede in ieder geval geen plek meer. "Mijn maag draait hiervan om", zegt een geschokte Bakir."
Je zou haast zeggen: hadden we in Nederland maar echt openbare en transparante rechtspraak, dan had Andreas Bakir kunnen weten dat deze uitspraak van de rechtbank Overijssel dus over Dominick Brouwer gaat. Een paar stukken uit de uitspraak zetten we na de breek (inderdaad voor de sterke maag), maar Dominick Brouwer is echt een totaal zieke gek die zelfs na een eerder veroordeling voor verkrachting doorging met het verkrachten en chanteren van minderjarige meisjes. Hij werd veroordeeld voor verkrachting en het maken van kinderporno en kreeg daarvoor slechts 12 maanden cel en een voorwaardelijke PIJ-maatregel voor de verkrachting van drie minderjarige meisjes, omdat hij op het moment dat hij de misdaden pleegde minderjarig was en verminderd toerekeningsvatbaar ("een vertraagde sociaal-emotioneel ontwikkeling", zeg dat hee).
De rechtbank schrijft over Brouwer: "Illustrerend is de datum van het eerste bewezen verklaarde feit: 1 februari 2022 was twee dagen voor de uitspraak in een zedenzaak waarvoor verdachte zich anderhalve week eerder moest verantwoorden. Ter terechtzitting deed verdachte die zaak af als ‘dat gezeik met mevrouw [naam 3] ’. Dit bagatelliserende en ontkennende gedrag spreidde verdachte ook ter terechtzitting van 29 januari 2024 tentoon, door de toestand van hem en het slachtoffer van het bewezen verklaarde feit 1 “een gevalletje drank en drugs” te noemen. Door zijn ontkennende en egocentrische houding gaat verdachte iedere verantwoordelijkheid voor zijn daden uit de weg."
Brouwer pleitte afgelopen verkiezingen nog voor "zorgen dat vrouwen ’s avonds veilig over straat kunnen zonder een onveilig gevoel te hebben" en "Kinderen horen buiten te spelen, te sporten en zich vrij te ontwikkelen in een veilige omgeving." Daar zijn wij het volledig mee eens. Laten we beginnen met het langdurig opsluiten van types als Dominick Brouwer, die het zelf kennelijk drukker heeft met zijn DJ-carrière.
'Gevangen overdag niet meer in de gevangenis en mogelijk nog eerder dan twee weken te vroeg vrij'
AVONDKLOK VOOR GEDETINEERDEN
FOTO: Staatssecretaris Van Bruggen (omcirkeld) heerlijk aan het werk op dossiers die ertoe doen
Het probleem met te weinig gevangenissen hebben, is dat je mensen die een gevangenisstraf hebben gekregen niet gevangen kunt zetten. Maar gelukkig heeft dit kabinet iets bedacht. Wat nou, als je mensen die een gevangenisstraf hebben gekregen van ons ontzettend strenge rechtssysteem gewoon NIET in de gevangenis zet?
Ha!
Daar had u nog niet aan gedacht natuurlijk. Maar staatssecretaris Van Bruggen van Justitie (die van deze crack over girlpower en heerlijk werken aan dossiers die ertoe doen) dus wel, volgens bronnen van de NOS. "Om iets te doen aan de overvolle gevangenissen worden meer gedetineerden overdag vrijgelaten. Ze mogen dan, onder toezicht van bijvoorbeeld een enkelband, buiten de gevangenismuren werken. In de avond moeten ze dan weer terugkeren om in de cel te slapen. Dat wil staatssecretaris Van Bruggen van Justitie, melden bronnen aan de NOS." En nu denkt u misschien: maar we laten gevangenen toch al twee weken eerder vrij? En daar heeft u helemaal gelijk in. "Het kabinet denkt eraan om dat te verlengen en mensen nog eerder vrij te laten." Kan Rob Jetten anders niet gewoon tien nieuwe cellencomplexen bouwen?
17-jarige 'man' uit Hendrik-Ido-Ambacht aangehouden voor 9 aanrandingen; licht getinte huidskleur, reed op fatbike
Foto: niet de fatbike in het verhaal
Ja altijd weer die zeventienjarige knapen uit Hendrik-Ido-Ambacht! Er is er weer eens aangehouden. Andere details: licht getinte huidskleur, witte schoenen, zwarte fatbike, negen aanrandingen. Het joch heeft meerdere vrouwen betast in Hendrik-Ido-Ambacht en Zwijndrecht. Ook heeft hij seksueel getinte opmerkingen gemaakt. Weet u trouwens wie ook...?
Liveblog oorlog Iran. Trump uit ergernis over NAVO-bondgenoten, wint onverwacht toch Senaat-stemming
Nummer 163, 162 las u hier
Ja en daar zat Rutte weer naast Trump, die de neiging heeft zijn hulpvragen te verpakken als verwijten, en nog steeds niet helemaal lijkt te kunnen verkroppen dat niet alle NAVO-landen zo enthousiast waren over zijn kleine excursie in het Midden-Oosten als hij. Afijn, de Iraanse parlementsvoorzitter en onderhandelmeneer Ghalibaf noemt het akkoord tussen zijn land en de VS een 'verklaring van Amerikaans verlies', maar Trump blijft maar herhalen dat hij ontzettend, historisch, jaloersmakend heeft gewonnen, en we hebben zowel Ghalibaf als Trump natuurlijk leren kennen als heerschappen met een gezonde afkeur van het stijlmiddel overdrijving.
Ondertussen won Trump in ieder geval wel bij een grotendeels symbolische stemming in het Senaat, over of hij toestemming aan Congress moet vragen voor het voortzetten van de oorlog. De Democraten hadden dit al een aantal keer geprobeerd, maar nu leek er voor het eerst ook voldoende Republikeinse steun te zijn. Gerommel thuis komt natuurlijk niet per se goed uit in tijden van onderhandelingen, maar op het laatste moment bedachten respectievelijk Bill Cassidy en Paul Rand zich. Laatstgenoemde lichtte toe: "Mijn stem is een manier om de president meer ruimte te geven om een duurzame vrede te uitonderhandelen." Eens zien of er vandaag schot in die zaak komt, kortom.
Update 11:10 - Israël zou zich hebben teruggetrokken uit een deel van zuidelijk Libanon
Schilderswijk weer dolblij na zege Marokko, waarschijnlijk ONZE volgende tegenstander
Schilderswijk is toch wel de gezelligste wijk van Marokko
Was gisteren weer een vrolijke bedoening (ja wacht maar tot ze verliezen) in de Haagse Schilderswijk na de wedstrijd van Nederland-B. Er staat wel een beetje popo in de buurt, maar dat zijn van die lulletjes met helmpjes op fietsjes. Die durven niks te doen, want dan worden ze uitgelachen & in hun gezicht getuft. Omdat Marokko met 4-2 heeft gewonnen van Haïti is dat land in de nacht van maandag op dinsdag waarschijnlijk de volgende tegenstander van Oranje - hoeven wij vannacht alleen nog maar effe een paar goaltjes te maken tegen het armzalige Tunesië. Burgemeesters zijn nu al doodsbang - dat wordt lachen!
Stadionverbod!
Thijs Römer geeft eerste interview sinds veroordeling, 'heeft zich nooit echt kunnen vereenzelvigen met het begrip pedo'
Bij Mischa Blok
Goed nieuws voor Thijs Römer, de veroordeelde kindermisbruiker die een theatervoorstelling maakte over het zijn van een veroordeelde kindermisbruiker, waarna demonstranten hem uitmaakten voor pedo: hij kan zich niet vereenzelvigen met het begrip 'pedo' en heeft dat ook nooit kunnen doen. Ontzettend inspirerend ook voor andere veroordeelde kindermisbruikers, die weleens worden uitgemaakt voor pedo: je kunt dat gewoon van je af laten glijden. Belangrijk, maar niet 'het allerbelangrijkste wat hij had kunnen doen', want dat is voor Thijs Römer natuurlijk 'het beeld van mensen (over hem) kantelen'. De slachtoffers van Thijs Römer vinden dit allemaal verschrikkelijk, maar daar staat tegenover dat Thijs Römer vindt dat we 'echt het gesprek met elkaar moeten aangaan, en elkaar niet uitsluiten'. Hoe dan ook bijzonder leuk voor de acteur Thijs Römer dat hij zijn vak weer kan beoefenen, en vervelend dat hij zo'n last heeft gehad van de kindermisbruiker Thijs Römer. 'Ik vond het aangenaam praten, samen. Dankjewel.' Nee Thijs - jij bedankt!
Zware aardbevingen Venezuela, extreme verwoesting, vrees voor tienduizenden doden
Dubbele aardbeving treft Venezuela +++ Totale verwoesting +++ Vrees voor 10.000 tot wel 100.000 slachtoffers
Het is vannacht helemaal misgegaan in Venezuela. Bij twee krachtige aardbevingen zijn delen van het land in puin gelegd. De eerste beving was er een van 7,2 op de Schaal van Richter op zee bij Puerto Cabello, de tweede beving tientallen seconden later was er eentje van 7,5. Twee aardbevingen in extreem korte tijd na elkaar zijn uiterst zeldzaam. Het geologische onderzoeksbureau USGS van de Verenigde Staten meldt 'high casualties and extensive damage' en sluit 100.000 doden niet uit - dat zou het een van de dodelijkste aardbevingen aller tijden maken. Krankzinnige beelden op het account van Cristian Crespo: gebouwen ingestort, mensen onder het puin, vermiste personen, brand en doffe ellende. We updaten, later meer.
Update 07:08 - De eerste officiële telling is nu 32 doden en 700 gewonden, maar dat aantal gaat helaas nog (veel) verder oplopen.
Update 07:22 - Online circuleren veel posters van vermiste personen
Update 07:27 - Keihard getroffen: La Guaira, een havenstad in het noorden, met 25.000 inwoners in de stad zelf en circa 270.000 inwoners in het stedelijk gebied. Te zien ook op de tweet boven dit topic: totale verwoesting. Veel gebouwen ingestort, zoals het beroemde Eduard Hotel. Kennelijk zijn daar een aantal beroemde honkballers omgekomen, zoals Eliézer Alfonzo en Gorkys Hernández. Rijden door La Guaira is als rijden door oorlogsgebied
Update 7:32 - Geen verrassing maar de noodtoestand is uitgeroepen. Ondertussen hebben veel wereldleiders al gereageerd.Zo schrijft Donald Trump: "The two major earthquakes that just hit the great people of Venezuela are both massive in scale and have left a devastating number of deaths. The U.S.A. stands ready, willing, and able to help! I have instructed all agencies of our government to get ready to move quickly. We will be there for our new and great friends. Early reports are not good!" Rob Jetten ligt nog te slapen, maar zijn tweetje zal straks wel komen
Update 07:37 - Een jonge Venezolaan loopt de trap af van een hoog gebouw na de aardbeving. Hoe dichter hij bij de begane grond komt, hoe groter de verwoesting
Update 08:08 - Reportage uit La Guaira hiero. Echt ellende. Een spookstad. En economisch ging het al niet zo best met het land
Update 08:35 - "The scale of destruction in Venezuela is staggering"
Update 08:38 - Tientallen beelden van mensen die onder het puin vandaag gehaald worden. Het is echt een drama
Update 08:46 - POV - een gebouw stort in
Update 09:31 - ISRAËL - heeft zelfs ook gedoe - is van plan een hulpteam van IsraAID naar Venezuela te sturen
Update 11:02 - Totale verwoesting. Oorlogsgebied
Update 12:38 - Nieuwe 'officiële' update: 164 dood, meer dan 11.000 mensen vermist
Update 12:40 - Afgrijselijk, die schreeuwen
Update 13:22 - Nederland stuurt hulp naar Venezuela, zo laat de afgrijselijke minister Sjoerd Sjoerdsma van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking weten. Er is € 2 miljoen vrijgemaakt om het Urban Search and Rescue-team met reddingswerkers, honden en materieel in te zetten.
Update 13:59 - Jetten trouwens ook wakker. Doet retweetjes van Sjoerdsma (zie 13:22) en Tom Berendsen
Artikel 23 schrappen in het Stamcafé
Joah het is warm u mag ook gewoon wat te zuipen pakken hoor
De vrijheid van onderwijs was ooit natuurlijk een goed idee omdat, nee, wacht, het is altijd al een kudtidee geweest. School is er logischerwijs niet om de levensbeschouwelijke of religieuze ideeën van ouders te megafoniseren, maar juist om enig tegenwicht te bieden, omdat die ouders het zomaar eens mis zouden kunnen hebben, en die kinderen dat nog niet kunnen weten. Onderwijs zou een tegengif moeten zijn voor indoctrinatie, dat begrijpt iedereen, althans, iedereen die fatsoenlijk onderwijs heeft genoten, en (mede) omdat wij hier die prachtige vrijheid van onderwijs hebben zijn dat er nou ook weer niet zo gek veel. Natuurlijk staat het ouders vrij om hun kroost buiten lesuren alsnog te vertroebelen met waanideeën, om hun eigen wereldbeeld via weekendscholen de hersens van het nageslacht in te beitelen, want gekte moet doorgegeven worden, o nee, stel je voor, straks is Vlinder, Patrick of Mohammed iets minder getikt dan het tweetal dat haar of hem verwekte. De vrijheid van onderwijs staat gezonde evolutie in de weg; weg ermee.
Afijn, lang verhaal kort, proost op het handjevol kinderen dat niet alleen uit Almere komt, maar straks ook nog eens de twijfelachtige eer heeft om de heropende Renaissanceschool te mogen bevolken. Arme stakkers.
MAG NIET van André Kuipers: het McDonald's logo op de maan projecteren
Je mag echt niks meer
Het moet maar eens afgelopen zijn met André Kuipers. Hij is in de ruimte geweest, hij is opgeleid tot arts, allemaal tot je dienst, maar de man is een volkomen debiel waar alleen maar onzin uitkomt, een soort Eric Scherder maar dan met minder haar. Nu dit weer. André Kuipers doet mee aan de 'ambassade voor de maan' om de belangen van de maan te vertegenwoordigen op aarde. Want! Nu iedereen opeens maar de maan wil kunnen er verschrikkelijke dingen gebeuren. Wat dan bijvoorbeeld André Kuipers? "Ik wil niet het logo van McDonald’s geprojecteerd zien op de maan." Hoezo niet kale gek? Wat is er mis met het logo van McDonald's en wat zou er zo verschrikkelijk aan zijn als dat op de maan wordt geprojecteerd? Misschien levert het wel 10 miljard maandollars op voor de maanmannetjes, of een leuk zakcentje voor de kindjes in Afrika. Als 'het logo van McDonald's komt op de maan' echt het ergste is wat er zou kunnen gebeuren met de maan, dan is er dus echt helemaal niks aan de hand. André Kuipers richt de ambassade voor de maan op samen met onder andere schrijfster Marjolein van Heemstra, die niet helemaal goed bij haar kokosnoot is. "‘Het gaat meer om het narratief van koloniseren, domineren, dat ik kwalijk vind’, zegt ze. ‘Het gaat erom dat als je je zorgen maakt over dat ons misschien iets wordt afgenomen door deze maanplannen, dat je dan wordt afgeschilderd als een belachelijk, radicaal-links persoon", aldus een belachelijk, radicaal-links persoon. Begrijp ons niet verkeerd, wij denken ook dat er van alles mis kan gaan met reizen naar de maan, het kan een plek worden waar ritueel seksueel misbruik ongestraft plaatsvindt, de maan kan een vindplaats worden voor vergif waar alleen hele lieve poezen aan doodgaan, de maan kan verworden tot een strafkamp waar de wet van de sterkste geldt en criminelen elkaar op de meest gruwelijke manier te lijf gaan, Herman den Blijker kan opeens op de maan opduiken, noem maar op, maar mensen die het logo van McDonald's op de maan als een soort schrikbeeld gebruiken moeten gewoon hun bek houden. Wat trouwens echt vet zou zijn, is een McDonald's restaurant op de maan. Maar daar hoor je André Kuipers niet over.
