Weekend. Een @Trouw-tweeluik uit de hel
Plezier gewenst!
Moderne vrouw hekelt traditie:
"Toch heb ik ongelooflijk veel moeite met tradwives. (...) Er hangt een sterke zweem van extreemrechts om deze beweging. (...) De esthetiek rondom de beweging is er een van nostalgie. (...) De tijd die, laten we het maar hardop uitspreken, doet denken aan de KKK of de opkomst van het nazisme? (...) Het is belangrijk alert te blijven op wie er via de achterdeur naar binnen glipt, terwijl we bij de voordeur aan het waken zijn."
Witte Joris:
"Maar wat als je juist een te hoge pet van jezelf op hebt? Dat is zelfbedrog, en het lastige is: mensen doen ook weer aan zelfbedrog over dit zelfbedrog. Ze ontkennen dat ze in ontkenning verkeren. Emiritus professor antropologie Gloria Wekker heeft hiervoor de term Onschuld ontwikkeld."
Voor wie nog even bij moet lezen, Tradwives:
Social
Social
Reaguursels
InloggenVraag me af hoe lang Trouw zou blijven bestaan als de subsidie stopte.
Ik heb het even voor haar herschreven: "Toch heb ik ongelooflijk veel moeite met salafisten. (...) Er hangt een sterke zweem van extremisme om deze beweging. (...) De esthetiek rondom de beweging is er een van nostalgie. (...) De tijd die, laten we het maar hardop uitspreken, doet denken aan de middeleeuwen of de opkomst van het jihadisme? (...) Het is belangrijk alert te blijven op wie er via de achterdeur naar binnen glipt, terwijl we bij de voordeur aan het waken zijn."
Dat die Joris Luyendijk zich niet al lang heeft verhangen.
Bestaat die geinlijn van Max Tailleur eigenlijk nog ?
Emine is gewoon jaloers dat ze geen decolleté mag van haar Profeet.
Laat ik als jorisvrezend reaguurder maar niet zeggen waar ik moeite mee heb.
Zeg me dat dit de Speld is please
Joris geniet van de geldboom die dit met zich meebrengt. Hypocriet.
Twee keer projectie bij van Luyendijk,een van hemzelf en een van Wekker.
Ook die trend van nu, dat stoere moderne vrouwen nog geen ei moeten kunnen bakken, en vooral geen zorgzame eigenschappen moeten hebben, vind ik strontvervelend.
Ik vind het leuk om te koken voor familie en vrienden. Maar dan moet ik plotseling tegen een man waar ik van hou zeggen, "nee schat, voor jou ga ik niets lekkers koken. Ik ben een moderne bevrijde vrouw, en die doen dat soort dingen niet voor hun geliefde". Hoe idioot is dat!
Heb altijd een beetje medelijden met mensen die niet kunnen koken, of het nu vrouwen of mannen zijn.
Niet laten opnaaien door vrouwen die hun vrouwbeeld bevestigd zien in mannenhaat.
Al dat gepredik komt uiteindelijk op weer hetzelfde neer, iedereen moet aan een verwachtingspatroon voldoen.
Ik ben ook heel blij met mijn tradmeisje.
Als ze weer eens wat lekkers heeft gemaakt in de keuken, dan zit zie ik haar helemaal blij als ik daar van zit te schransen.
Als de kinderen thuis komen is er altijd een moeder aanwezig.
Moet er niet aan denken dat ik met een bemoeizuchtige lifestyle coach of wereldverbeter manager moet samenleven.
Dat mengsel van zelfingenomenheid en schijnheiligheid wekt mijn weerzin.
Waarom moet iemand nederig zijn wanneer hij een blanke huidskleur heeft?!
Niet eens iets in de trant van, "een beetje bescheidenheid is een mooie eigenschap wanneer men zeer succesvol door het leven gaat". Nee er wordt gekozen voor de term nederig. Daar krijg ik een vieze smaak van in mijn mond.
Dan de tradwifes. Deze keuze van een traditionele rolverdeling speelt zich af binnen een relatie of huwelijk en in de huiselijke sfeer. De keuze is vrijwillig en in overleg. Waarom moet iedereen daar een mening over ventileren en zich er tegen aan bemoeien? Over de hele wereld komen vrouwen in de verdrukking omdat ze GEDWONGEN in een traditionele rol worden gedrukt, waarbij de echtgenoot vaak ook nog voor hen is uitgezocht. Het gedwongen huwelijk. Zeer populair binnen bepaalde geloven. Maakt uitspraken van mevrouw Ugur met hoofddoek over tradwifes wel even extra wrang!
Ze is natuurlijk de tradwife pur sang. De column is niks meer dan iets willen zeggen over westerse blanke mensen, want geen woord over de eigen cultuur en Iran. Nee, 'rechts' en 'tradwives". Lachwekkend, toch. Even afleiden van de echte problemen. En dat krijgt dan een podium, met zo'n mavo opstel.
@letopuwzaak | 17-09-23 | 18:23: Ja precies dat dus Louz. Had verdorie een hele tegel naar je geschreven en foets weg. Nou ja wat ik wilde zeggen kwam heel erg overeen met de tegel van Zwitzalletje 18:02. Dat enorme gemis aan meegevoel met hun "zusters in het geloof" die het vaak zo vreselijk slecht getroffen hebben in het leven. En dan hier in het vrije westen maar zeuren en klagen over "de witte mannen". Zo ergerlijk!
@lezeres | 17-09-23 | 18:43:
Ontzettend ergerlijk en vermoeiend. Ik vind dat we ze daar ook op moeten blijven wijzen. Ik vermoed dat zij weinig schrijft over echt relevante onderwerpen. Ik zag je tegel en dacht; lezeres is lekker op dreef:)
@letopuwzaak | 17-09-23 | 19:15: eens met jullie allebei.
Wat een vreselijk naar mens is dit. Doe verdorie die hoofddoek eens af. En ga vechten voor de vrouwen in bijvoorbeeld Iran die hem niet willen ipv slap en discriminerend te lullen over tradwives
Ik vraag me af wat je krijgt als je het gehele citaat vertaalt naar het Engels en deze aanhalingstekens googlet. Klinkt serieus cope-paste.
Overigens hoorde ik voor het eerst van die Emine Ugur in een discussie over de "armoedeval". Dus het linkse ideaal dat uitkeringstrekkers netto meer te besteden hebben dan mensen die 's ochtends vroeg opstaan om naar hun werk te gaan.
Ugur verdedigde dat verschijnsel van werkende armen met het argument "mensen met een baan maken kans op promotie"...
Kortom ze is echt bijna net zo dom als ze er uitziet.
Logisch dus dat zij appeltaart bakkende "trad wives" in de VS gevaarlijker vindt dan yezidi-kinderen prostituerende "trad kopvodden" in Nederland.
Wat een domheid inderdaad.
Zelfde categorie als mensen met een uitkering die zeggen: "werken is niet voor mij". Alsof werkend Nederland met gigantisch veel plezier opstaat op de maandagochtend om achteraan aan te sluiten in de spits. Maar goed, die doen dat blijkbaar voor die kans op promotie.
En mevrouw Ugur zelf met haar hoofddoek? Hoe dit dan te duiden? Is dat een progressief-liberale uitingsvorm?
Tradwives. De witte heteroman. Al dan niet succesvol.
Het zijn aanvallen op mensen met een blanke huidskleur. "Ben je blank, dan ben je slecht". Dat is de boodschap. Altijd weer gevolgd door iets dat blanke mensen zouden moeten doen, of juist niet, omdát ze blank zijn.
Dat is anti-blank racisme.
Al deze columns tezamen zijn onderdeel van anti blank racisme. De onderwerpen zijn om iets negatiefs over het westen of blanken te zeggen, en niet om iets belangrijks te willen bespreken. Iran wordt zijdelings besproken, en dit uitvergroot. Het valt eigenlijk onder opruien, toch?
Iedereen trots elkaar en applaus voor jezelf is anno 2023 het beste
Tradwives is geen sinistere niche liefhebberij voor neo-nazi’s maar gewoon de levensstijl wAr heel veel mannen en vrouwen zich comfortabel bij voelen.
Daar hoeft notabene een onderwerpen hoofddoek niet zo bekrompen over over te doen, ondanks dat het geprofileerd wordt alsof dit fenomeen iets is voor racistische blanken.
Dit terwijl de vrouwen in Iran zo moedig zijn om zonder hoofdoek op straat te lopen.
Ik heb ongelooflijk veel moeite met vrouwen die een rode handdoek om hun hoofd knopen als ze op de foto gaan.
Is uw sterrenbeeld Stier?
Laat die mevrouw nu maar blij zijn dat ze vrouw is. Als je als man succes hebt en een beetje veel geld komt er een troela die beweert dat je haar met vier jaar op de wc van de kleuterschool in haar billen geknepen hebt. Meestal komen daarna nog andere troela's die ook zoiets beweren en ze willen allemaal geld van je wegens kindertrauma.
Och ja, het is wit dus is het nazi. Maar wanneer een westers meisje zich bekeert tot de islam of zich voegt in een meervrouwenhuwelijk van een Masaai-krijger (hallo Stephanie Fuchs) en zich zo onderwerpt aan de patriarchale structuren van een exotische cultuur, dan is bewondering haar deel. Het exotisme van links is omgekeerd evenredig aan haar zelfhaat. Alles moet kapot.
Gaat deze mevrouw nu echt lopen zeiken over traditionele blanke vrouwen, en de link met KKK of nazisme maken. Die mevrouw moet eens in haar eigen achterban gaan lopen graven. Als ze dan nog met goed fatsoen dit geouwehoer kan volhouden, kan je hardop gaan lachen. Dit soort mevrouwen snappen er helemaal geen hout van.
* Meel van het schort afklopt * Oh mijn god. Ik wist niet dat ik, als hoogopgeleide, vrouwelijke kostwinnaar die dagelijks met veel plezier kookt en bakt voor haar man (en een ieder die op bezoek komt) eigenlijk een nazi blijk te zijn. Wat nu? Andere hobby zoeken? Maar ik kan dit zo goed! En als ik het allemaal zelf opeet, zie ik eruit als Asha...
Ik kan Gloria Wekker met de hand op mijn hart verzekeren dat ik nooit zal ontkennen dat zij totaal irrelevant is in mijn leven.
Wekker is net zo iets als het hondsdolheidvirus: niet in mijn privéleven. Maar toch val ik niet in slaap zodat die waanzin ineens in mijn leven op kan duiken.
Dat deze vrouw een doctoraat heeft en kinderen heeft mogen hersenspoelen / vergiftigen met haar racistische retoriek is een staatsmisdrijf.
Gloria Wekker is wat er mis is met dit land. Onbegrijpelijk dat dit land zo naar beneden kan gaan. Die haat van alle kanten naar ons.
In deze nieuwe tijden zijn sommige mannen met pik en ballen “vrouw”, kunnen klimaatactivisten hun strafzaak uitstellen want wintersport, en heeft een hoofddoekje moeite met tradwives.
Het zijn rare tijden. Het gaat beter met deze wereld dan ooit, kindersterfte lager dan ooit, vrouwenparticipatie hoger dan ooit, natuur schoner dan ooit, natuurgeweld minder dan ooit en toch geloven wankele zielen dat het einde der tijden nabij is. Ik hoor deze mensen, begrijpen zal ik ze nooit. Toch verbleekt het bij dames uit het meest vrouwonvriendelijke, patriarchale smaldeel van de bevolking die trots in de lens kijken en durven beweren dat traditionele vrouwen ze de bibbers geven. Het is niet uit leggen of recht te lullen maar het staat wel in de krant.
Wit en traditioneel.. een (h)eerlijke combinatie.
Blank en een klein beetje zongebruind, over heerlijke combinaties gesproken.
Het gaat erom dat een wit persoon geen trots mag hebben in zijn of haar culturele wortels. Dat is immers onlosmakelijk in de hoofden van twee generaties via onderwijs en multimediale opvoeding gelijkgeschakeld aan Nazisme en Nationaal Socialisme. Je weet immers wie er ook trots op zijn cultuur was... Echter, wanneer het om migranten gaat uit een verfoeilijke cultuur 'gevlucht' en zich hier een potje trots gaan lopen zitten zijn gelden er opeens hele andere regels. Dan is het in het kader van 'deze mensen de ruimte geven om zich thuis te voelen zodat ze zich daarna als vanzelf gaan integreren'. Maar daar zijn die mensen veel te conservatief voor.
Wel is het jammer weer dat ze voor deze op eerste gezicht vriendelijk en onschuldige beweging zulke belachelijke poster-girls hebben gevonden.
Dit dus. Links-westerse zelfhaat omgekeerd evenredig aan het linkse exotisme.
Waarom zouden we trots zijn, de meeste uitvindingen en goede boeken komen uit Afrika toch.
Hoe heeft Wekker dat precies onderzocht? Ik ben benieuwd. Maar ik vrees het antwoord te kennen: nauwelijks. Dit is pseudowetenschap.
En er hangt een zweem van islamofascisme rond hoofddoekpropaganda.
Laten wij eerlijk zijn, de traditionele vrouw is hartstikke dood.
Vrouwen die nu thuis zitten om huisvrouw te spelen zijn gewoon lui.
Wasmachine, koelkast, andere keukengerei en consumptie-economie hebben letterlijk alles veranderd:
- Vroeger was het huishouden een fulltime job, ga jij maar eens je kleding wassen/schrobben zonder wasmachine, wat een nachtmerrie klus.
- Daarnaast moesten ze ook luiers en maandverband met de hand wassen, daarbij had je ook 6 of meer kinderen waar je voor moest zorgen.
- Koken is momenteel veel simpeler en ook véél sneller (plus minder monden om te voeden tegenwoordig).
- Koelkast, je kan eten beter bewaren en hoeft minder vaak de deur uit. Boodschappen zijn nu ook veel makkelijker en sneller te verkrijgen.
Iemand nog meer voorbeelden?
Tja, de rol van de (traditionele) man is ook minder zwaar geworden. Alleen trek je nu geen huishouden meer op één inkomen.
Werk is nu ook makkelijker. Je zit op kantoor, copy paste, spreadsheetje, leest de gegevens in en doet wat je doet. Koffieautomaat maakt de koffie voor je. Beetje vergaderen enzo en dan is het lunch.
@EmilioEsteves | 17-09-23 | 15:26: en dan toch nog een burn out krijgen
@EmilioEsteves | 17-09-23 | 15:26: als iedereen op een kantoor zou zitten gebeurt er helemaal niks meer .
@EmilioEsteves | 17-09-23 | 15:26: Heb in mijn hele werkzame leven, nu toch al zo'n 15 jaar, nog geen jaar op kantoor gezeten. Zouden veel meer mensen moeten doen.
Kunnen ze de resultaten van al die spreadsheets eens aan het werk zien.
Veel moslims geloven helaas dat Allah overal ovee beschikt maar zien dan niet de ironie dat juist in Turkije en Marokko aardbevingen zijn, in Libië en Pakistan overstromingen, in Indonesië kerstdagtsunami's en in Somalië en Soedan monsterdroogtes. Verder is het in Egypte, Syrie, Palestina, Libanon, Irak en Afghanistan ook niet allemaal jolijt wat de klok slaat.
In deze contreien staat er wel eens water in Valkenburg, dat is het wel een end.
Sta je daar met je goede gedrag en hoofddoek hoofdschuddend te kijken naar ons hedonisme.
Onder de deugers is er weer een groep die een diep narcistische drang heeft om nog meer te deugen dan de rest. En de deuger die veilig pretendeert dat hij helemaal onder aan de ladder hoort te staan, brengt dit soort masochisme tot een pervers niveau van zelfhaat.
Haast nog tenenkrommender dan het takiyyagekonkel van @overlistener is dat er blijkbaar publiek voor is, waarschijnlijk van die vers-geseculariseerde protestanten die ook weglopen met Karen Armstrong
Look who is talking !
Het wordt tijd dat Gloria Wekker eens afgaat. Die was behoorlijk opgewonden de laatste tijd.
Het valt ook niet mee, leven in een cognitieve dissonantie.
Geen wonder dat een aantal zich in een bubble of cocon terugtrekken.
Het is een vlucht, het is wegkijken, het is negeren tegen beter weten in.
Emine heeft hier duidelijk geen roots maar wil dat ons land (en haar bewoners) zich aanpast aan haar in plaats van dat ze integreert door zich aan te passen.
Weg met die zooi.
Jammer dat Wilders begint te verslappen .... tenminste, zo doet de media ons geloven.
Hoe bedoel je? Ze is hier geboren.
@* Il Principe * | 17-09-23 | 15:12: hier geboren zijn is iets anders dan hier roots hebben. Met haar islamitische hoofddoek.
@* Il Principe * | 17-09-23 | 15:12:
Nee.
haar moeder mag dan hier bevallen zijn, mevrouw Ugur leeft met heel haar hart & hoofddoek in een andere wereld, *niet* in het westerse Europa, laat staan in NL.
Nou mevrouw we zijn er o.a. erg druk mee wie er door de voordeur naar binnen mag, maar ze komen helaas via de baarmoeder toch naar binnen!
Trouwens waar ik vandaan kom, wist je dat de voordeur dicht was, Het was een kwestie van beleefdheid om via de achterdeur naar binnen te komen en 'volluk?' te roepen. Die voordeur werd gebruikt als je in je kist je laatste ritje maakte.
Het zou je sieren als je je eens in de geschiedenis en gebruiken van je gastland zou verdiepen net als ik dat doe als ip op een vreemde plek kom.
Dit land is met heel veel noeste arbeid uit een diep dal gekomen, de gasten die nu de lakens willen uitdelen hebben hier nooit actief aan bijgedragen. Geboren met gouden lepeltjes in het mondje of komend uit landen waar het een zootje was, is en blijft! Inderdaad tijd voor een 'reset' maar ik heb wel een andere in gedachten!
@Cunucu; De spijker op z'n knar.
Trouw pakt het slim aan, laat een Islamitisch traditionele vrouw (tradwife) uitspraken doen tegen autochtone traditionele vrouwen (tradwife’s). Laatstgenoemde blije doelgroep frame’t ze met de Americaanse KKK en de Duitse nazi’s jaren '30-45. Feitelijk zegt Trouw (de eindredactie) dat W-Europese traditionele vrouwen ‘fout’ zijn. Welnu, wie eist die bewijst: waar blijkt dit fout zijn uit? Wie aanbidt wie nu eigenlijk?
In mijn optiek houd Trouw zich bezig met Takiyya en nepnieuws.
Het krantje moet dus opgeheven worden.
De Tradwives zitten meer in de jaren 50 en 60. KKK was niet zo populair (meer de Zuidelijke staten) en de Nazi´s die waren daarvoor. Moesels daarentegen gaan wat verder terug in de tijd en propageren het een en ander aangaande anders gelovigen. Dat tradwife gedoe is meer een fetish.
En ja hoor, het portie gewit is er weer. De succesvolle witte heteroman ditmaal. Wanneer lezen wij eens een stukje over, bijvoorbeeld, een succesvolle gele biseksuele man? Doen gele mensen niet mee?
Is zijzelf geen tradwife? Hoofddoek, alleen met een moslim trouwen / omgaan, proberen de Hadj te doen en een onderdanige rol richting har man?
Precies. Toppunt van Traditionele vrouwen is zij.
Hoho, een hoofddoek is geen vatendoek of stofdoek.
Een trad wife blijft thuis op het nest.
Emine doet dat niet.
Het probleem voor haar is alleen de mate waarin ze zich indirect uitspreekt tegen een patriarchale cultuur.
Dat is natuurlijk weer iets wat ik niet wist over dat geloof.
In een spiegel kijken màg niet.
Zouden ze een spiegelbeeld hebben??
@bqbq | 17-09-23 | 14:44:
Knoflook eten ze wel maar toon
een kruis en het gaat sissen.
Ach de MSM... ze zitten een beetje te jennen... komt weinig zinnigs uit. En dat is al een tijd zo.
Hoe krom kan een mening zijn? Er staat nog net niet dat het allemaal komt door klimaatverandering. Maakt niet uit. Het is het schoolkrantje Trouw maar en een krant lezen is een keuze.
Ik snap nu eindelijk dat huiselijk geweld tegen vrouwen in de moslimwereld wat beter , die slachtoffers blijken allemaal kkk nazi’s te zijn.
Na elk nieuw 'inzicht' van Jopie Luyendijk bel ik de Action even om de voorraad aluminium folie na te gaan. Scheelt toch benzine meestal.
Té hilarisch inderdaad, een traditionele islamitische vrouw, die ongelooflijk veel moeite heeft met tradwives.
‘Er hangt een zweem van extreem-rechts om heen.’
Er valt iets te zeggen voor tradwives dat die zich baseren op de traditioneel religieuze man - vrouw rolverdeling, dat dit conservatisme en dus rechts is. Maar ja is dat niet precies de gedachte achter die hoofddoek?
Wat zal er achter zitten? Domheid? Schaduwprojectie? Politieke agenda om de westerse waarden te ondermijnen zodat in de leemte de islam naar voor geschoven kan worden? Iets anders?
In mijn ogen is elke hoofddoek een tradwife. Om een column te vullen heb je verder weinig talent nodig en wat je op-typt mag 100% uit de duim gezogen zijn, het geeft wel een leuk inkijkje in de gedachtenwereld van de columnist in kwestie.
Reken maar dat hier een politieke agenda achter zit. Een andere vraag is wat er achter zit dat Trouw hier een platform voor biedt.
Emine Ugur is al sinds jaar en dag een virulent anti-blanken/anti-Westerse racist. Dat is wat er achter zit. Typisch zo een waarvan je zegt ga dan terug; dáár ben je veel gelukkiger.
Probeer in een Islamitisch land eens niet een 'tradwife' te zijn en kijk naar wat er dan met je gebeurt. In Iran hebben de vrouwen daar wel de nodige ervaringen mee., en ook met de 'zweem' die daar over de samenleving hangt, de 'zweem' die De Verhevene middels zijn schriftgeleerden over de gelovigen doet neerdalen, die hen tot onderworpenen maakt.
Waar je zweem zei, bedoelde je zweep? Stop de tijd!
Conservatieve rolverdeling tussen man en vrouw moeten we inderdaad niet willen. Alsof een extreem conservatieve religie door de achterdeur naar binnen glipt terwijl we de voordeur bewaken tegen het faksisme.
Bijzonder, terwijl in Iran duizenden vrouwen de straat op gaan besluiten wederom een column te wijden aan 'rechts' en een fenomeen dat veel mensen niet eens kennen.
Het is op het provocerende af.
@MickeyGouda | 17-09-23 | 14:42:
Ze voelt zich sterk.
Wat was ook al weer de nieuwe titel voor 'jongeren' die Halsema vorig jaar gebruikte. Waren dat niet opeens 'conservatieve jongeren'? Waar vallen dan de familieleden van die 'conservatieve jongeren' onder? Dat lijkt me dan toch geen zweem van extreem-links.
www.ad.nl/binnenland/homofobe-jongere...
Zullen we ze dan maar heel hip Trad-youngsters gaan noemen?
Zolang er, traditioneel of niet, flink gepaald wordt maakt het allemaal niet zoveel uit. De wereld draait om sex, geld en macht. Zonder 1 van de 3 geheid gezeik.
Een traditonele kijk op des mensendierens leven. Als wij dan zo fantastisch zijn, waarom willen sprinkhanen geen mens worden? Waarom zijn er geen islamitische bevers? Ooit een dromedaris Gauleiter gesproken?
Dom geleuter daar in de Trouw.
Tradmoslima.
Islamitische tradwife met hoofddoek doet mij denken aan onthoofdingen
Emine, binnen jouw club zijn de meeste vrouwen tradwives. Lekker thuis zitten met de andere islamitische buurvrouwen, komen voor de mannen en de visite die dagelijks langskomt. Lekker opruimen in jullie minimaal ingerichte huis met slechts teksten uit de Koran aan de muur. De mannen lekker de hort op. Lekker naar het theehuis of naar hun neukertje. Nu heb je wel gelijk dat het meestal rechtse grijze Wolven zijn die het bij jouw club zo hebben ingericht. Zij hebben het goed voor elkaar en boffen maar met zulke gewillige vrouwtjes.
Komen is koken.
@Mokum Kosher | 17-09-23 | 14:09: Altijd maar weer een voorwaarde, waarom kan ik niet gewoon komen?
Als je zo'n teringhekel hebt aan de Nederlandse cultuur, dit is hier duidelijk een sneer naar, wat doe je dan hier?
Ze lukt over vrije keuze maar doet alles volgens het boekje van de bekende activistische klagers..
En laten die nu het minst tolerante van allemaal zijn.
Als vrouw met een hoofddoek ben je toch a priori tradwife? Dus Emine heeft moeite met zichzelf?
Klopt.
Waar blijft het topic buitenhof. Daar werd emde pvv vraag gesteld en om 2 uur op radio 1 was dat het eerste nieuws.
Vraag ik me ook af, was best een interessante uitzending. Maar het is zondag, niet iedereen zit zo bovenop de politiek natuurlijk.
Trouw had daar gisteren wel iets over, dus zo erg uit de hel zijn ze niet aldoor.
Dit schreven ze over het pvv-programma:
'PVV-programma op asiel is anders van toon
Traditioneel wil de PVV uit de EU stappen, de AOW weer op 65-jarige leeftijd, het eigen risico in de zorg afschaffen, en een forse verbetering van de ouderenzorg. De PVV wil ook de koopkracht verbeteren, door BTW op boodschappen en benzine af te schaffen en het minimumloon te verhogen. Dit moet allemaal worden gefinancierd door te stoppen met ontwikkelingshulp, met afdrachten aan de EU en met de miljardenuitgaven voor het klimaat en stikstof.'
www.trouw.nl/politiek/wilders-wil-dit...
@grietmetgroenefiets | 17-09-23 | 14:23: Dank, ik heb dat gelezen. Maar er kwam van alles aan bod in dat gesprek. Hoewel PO bij een aantal vragen ook antwoordde dat hij er later nog iets over zou publiceren.
'vrouwen en mensen in het algemeen'. Gestopt met lezen.
Eigenlijk het enige en juiste besluit! De beste manier om uit een probleem te blijven is simpelweg, je het probleem je niet te laten aanleunen.
Ze hbben een Amerikaans begrip opgepikt en doen dan interessant mee. In dit verband viel mij het bericht op dat de CITO normen verlaagd worden met als reden dat het niveau zo sterk daalt.
Hahaha, dat is wel moeilijk kiezen, ja, tussen die twee.
Ik lach mij dood om die mevrouw Williams. Er zal best een kern van waarheid in haar overtuiging zitten, maar ik ben er bijna zeker van dat het en gimmick is en dat ze het veel dikker aanzet dan dat het is. En ik geniet er van. Hoe ze de hele feministische, woke en inclusiviteit wereld tegen zich in het harnas jaagt. Hoe ze als een volleerde torero haar rode lap hanteert. Heerlijk.
Mensen willen minder stress en minder gedoe.
Dus dan lijkt dit een vlucht.
goede islam-analyse van tradwive Emine.
Dit is beyond gaslighting: al jarenlang heel opzichtig alle uitwassen van de cultus de Mekkaknikkers negeren dan wel onder het vloerkleed vegen maar bij een lifestyle-achtige grilligheid als dit AH en de KKK in stelling brengen, want dat zijn de krachten waarvoor de tradwife de keukendeur voor open zou zetten. Terwijl door Nederlands achterdeur inmiddels 100.000-en tradwives & -husbands naar binnen zijn gelopen om zich hier te vestigen met hun (stem)gedrag religieus conservatisme en (vrouwen)onderdrukking te bevorderen. De Joden hebben de chutzpah bedacht, maar Emine heeft hem tot ondenkbaar geachte mate van perfectie geëvolueerd.
Het is inderdaad wel ironie ten top dat een hoofddoek-dragende mevrouw andere mevrouwen de maat neemt op het gebied van traditionele rolverdeling. Ik vraag me af of ze 't zich realiseert?
Ik neem aan dat de journalist haar hiermee heeft geconfronteerd?
statistisch vallen de meeste burn outs onder ' hoger opgeleide' vrouwen tussen 25-35 jaar die na een woke bubbel lagere-middelbare school en studie in de kantoorpraktijk achter komen dat ze niet het prinsesje en ster aan firmament zijn maar middelmatig presteren. Vroeger bij man op kantoor en vrouw thuis huishouden en kinderen opvoeden zaten sommige vrouwen op het sherry em tennisclub dieet zonder burn out, hartaanvallen vielen statistisch meer onder werkende mannen maar dat kan liggen aan de gehaktballen, ossewit, alcohol en roken
Volgende week in de TROUw een vrouw in burka die zich beklaagt over de teloorgang van topless zonnen en een jihadist die uitlegt dat er in het paradijs uiteindelijk wel vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst is maar de weg ernaartoe is nu eenmaal niet eenvoudig
Wat als iedereen nou gewoon lekker doet wat ie zelf wil?
En dat anderen dan denken "moet jij weten"?
Dat geeft toch wel een beetje rotzooi vrees ik. Want wat als iemand een ander wil verminken of uit de tijd wil halen? Of dat niet zelf wil doen, maar het wel propageert?
Fijn, graag meer traditionele weifffen; schoon huis, lekker eten, prima zoals het óók te zien is in vele moslimgezinnen.
Beter tradwive dan trutwijf.
v=f
Wives die geen tradwives meer willen zijn. Al een jaar in opstand, misschien kan deze kleedjesgelovige daar aandacht aan geven.
www.cnbc.com/2023/09/15/iran-one-year...
Als er een trad-wife is moet er ook een trad-husband zijn.
Wat vindt Emine Ugur daarvan dan.
Die vraagt aan de Imam en haar man wat ze moet vinden.
Vrouwtje werkt hier en ik kokkerel, zet af en toe de robotstofzuiger aan en breng de kids naar school. De ideale partner voor een feminist?
Dat was modern in de jaren zeventig, de traditie van de huisman. Heb je ook een witte puntmuts?
haha, eenmaal n tradwife, nooit meer n ander !
Gek genoeg, diegene die hierover klagen zijn veel grotere zeikers dan de genoemde dames in kwestie. Daar heb je geen last van.
Ze is tegen tradwives maar ze draagt een hoofddoek, wat maakt het haar dan? Een slechte moslim die niet naar de Koran leeft, of een verschrikkelijke hypocriete muts die bedreiging ziet voor haar huwelijks potentie?
pot verwijt de ketel?
Heb niet zomaar geen moeite, maar ongelooflijk veel moeite met (…)
Ik ben open, tolerant, vooruitstrevend en supermodern.
Bleib ins Burka!
Update @13. 10 van deze traditionele moslima:
'Ik zie dat de reactionair rechtse kant van Twitter de column heeft opgepikt en alles uit zijn verband haalt.
Wegens zieke moeder weinig tijd, dus in het kort:
Er zit een hele alinea in waarin ik uiteenzet dat elke keuze die in vrijheid en tegen sociale verwachtingen in gemaakt wordt, er een is om te bewonderen en te vieren. Of het nou de keuze is om een zogeheten traditioneler leven te leiden, of juist andersom.
In het geval van de Tradwife-trend hangt er echter een zweem van rechts-extremisme omheen. Ik geloof niet dat het toeval of onbewust is dat juist de estethiek en het decor van de jaren 30-50 worden opgeroepen en gebruikt. Ik geloof dat de altright beweging hier echt iets aan het pushen is. Dat is alles wat er staat en het staat een ieder vrij om dat anders te zien. Relax :)'
twitter.com/overlistener/status/17033...
Ze blijft dus met twee maten meten. Is prima als ze dat voor zichzelf zo vindt. Maar zet het niet in de krant.
"Dat is alles wat er staat en het staat een ieder vrij om dat anders te zien."
Ja, ik zie dat anders. Want ik lees ook tussen de regels door en heb ook een beeld van wie deze woorden schrijft. Er hangt over veel verschijnselen een "zweem". Wij hebben al tientallen jaren te maken met een 'religie' die is binnen komen rollen waarover constant een 'zeem' hangt, een anti-westerse zweem, een anti-democratische zweem, een zweem van onverdraagzaamheid, een zweem van bloedvergieten, een zweem van het grote gelijk, een zweem van religieus fascisme, een zweem van haat, een zweem van dédain.
Maar telkens als je maar de minst milde kritiek hebt, als je hier of daar raakt aan die zweem, dan gaan alle defensiemechanismen in werking en wordt in alle toonaarden ontkend dat achter die zweem iets leeft wat door de criticasters wordt verondersteld, en dan worden die criticasters uitgemaakt voor xenofoben, Islamofoben, net zo gemakkelijk. Die zweem die als een verstikkende deken over de Islam hangt zien wij dagelijks, wordt gesymboliseerd door met name de hoofddoek die je draagt, dat ding dat schreeuwt "je kunt er niks tegen doen dat wij veld winnen, wij zijn immuun, accepteer het maar". En de zweem wordt langzaam dikker en verstikkender.
Je hebt geen recht van spreken.
Tegen "tradwives" zijn maar zelf een hoofddoek dragen. Ben je dan ook tegen jezelf?
Ben wel benieuwd hoe ze dan de vrouwen in Iran benoemd...
"De splinter in andermans oog zien, maar niet de balk in het eigen".
Kent u dat spreekwoord?
's Moeders droeg alleen een hoofddoek in 3 situaties:
-Krulspelden nog in en naar de kruidenier
-Ritje in open auto
-Grote voorjaarsschoonmaak
Uit de tijd dat geluk nog heel gewoon was.
@Novacasa54 | 17-09-23 | 14:00:
En op de fiets.
@Mr_Natural | 17-09-23 | 14:03: En op de Solex!
Married... with Children
Was dat ook niet een tradwife-situatie.
Manlief de hele dag aan het werk,
en de vrouw de hele dag op bank en kijken naar talkshows of het weinige geld van de man stelen om te gaan winkelen.
Zij kon tv kijken omdat de leden van de crew de set schoon hielden.
Peg was geen tradwife, was een lui varken en deed niet braaf wat manlief wilde. Zeker niet braaf in de keuken een cake bakken of zo.
Liever een tradwife als vrouw dan een XR-rebel zal ik maar zeggen..
Is er niemand bij de redactie van Trouw die zich schaamt voor dit soort artikelen? Of die dit tegenhoudt?
Het haalt het niveau van de krant wel onderuit.
Als er nog van enig niveau sprake zou zijn dan.
De laatste keer dat Trouw trots heeft mogen zijn is de periode van de tweede wereldoorlog.
Ze lijden daar allemaal aan een sterk staaltje cognitieve dissonantie. Absoluut waardeloze redactie.
Jammer dat psychisch gestoorden zo vaak een platform in de media krijgen. Normale meningen zijn saai en leiden tot lagere kijkcijfers.
Sowieso ligt de focus op alles wat ophef creëert. Mensen willen zich opwinden geloof ik. Die content verkoopt schijnbaar beter.
Die Luyendijk heeft kennelijk zoiets als een absoluut geldig gezichtspunt, dit in tegenstelling tot gewone stervelingen die allemaal een beperkte visie hebben.
"Maar wat als je juist een te hoge pet van jezelf op hebt? Dat is zelfbedrog, en het lastige is: mensen doen ook weer aan zelfbedrog over dit zelfbedrog."
Hoe kun je meten, vaststellen, weten dat een ander een te hoge pet van zichzelf op heeft? Hoe doe je dat? En, als dat al reuze moeilijk of zelfs onmogelijk, hoie, in 's hemels naam, kun je dan vaststellen dat er bovendien sprake is van zelfbedrog? Hoe meet je dat dan? Om vervolgens ook nog eens ondubbelzinnig vast te kunnen stellen dat dat zelfbedrog eigenlijk niet helemáál zelfbedrog is, want dat daar overheen een tweede laag van zelfbedrog moest worden uitgesmeerd?
Het Freudiaanse denken is wetenschappelijk wellicht helemaal uitgedoofd, maar tiert welig in de hoofden van de deugdzamen. De Frankfurter Schule was er al reuze dol op, op die psychoanalyse, want die leer bracht die club het ultieme instrument om vooral hun vijanden te kunnen bestoken en te kunnen beschulkdigen van ik weet niet wat. "Je bent er je misschien zelf niet van bewust, maar eigenlijk wil je iets heel anders dan je zelf denkt, onbewust ben je....", en dan komt de beschuldiging waartegen de aangeklaagde geen verweer heeft, geen verweer kán hebben, want wat hem verweten wordt is iets waar hij geen weet van heeft.
Het 'sprengende Punkt' is steeds dat degene die de beschuldiging uitspreekt ook steeds claimt die verborgen waarheid wél te kunnen waarnemen. Freud claimde dat, de Frankfurters claimden dat, Woke clalimt dat, Luyendijk claimt dat. De succesvolle witte heteroman weet zelf niet waarom hij succesvol is, dat stopt hij weg, maar Luyendijk en consorten weten dat wél, vanuit hun absolute standpunt van waaruit zij dwars door die succesvolle witte heteroman héén kunnen kijken.
Het is o. zo gemakkelijk om te draaien, dit soort claims. "Maar wat als Luyendijk zijn deugdzaamheid al te hoog inschat? Dat is zelfbedrog, en het lastige is: Luyendijk doen ook weer aan zelfbedrog over dit zelfbedrog. Hij ziet niet in dat hij en de zijnen gedreven worden door ressentiment, haat, wraakgevoelens die zij aanzien voor naastenliefde en streven naar gerechtigheid."
Het is een vorm van egocentrisme, waarbij het eigen referentiekader als norm wordt genomen.
Het merkwaardige is dat deze types zich ook nog empathisch wanen met hun focus op " de Ander" (hallo Jacques Lacan).
@Roos | 17-09-23 | 13:43:
Het is de overtuiging in het hoofd van de ander binnen te kunnen kruipen en daar méér te zien dan wat die ander zélf ziet. Is de overtuiging van Gloria Wekker (cultureel archief), is de overtuiging van Robin DiAngelo (white fragility), is de overtuiging van Woke in den brede. Zij zijn er allen van overtuigd méér te weten en beter te weten als het gaat om wat er in de ziel van de "witte" rondspookt. Gaat terug op het Freudiaanse idee dat elk mens behept is met een bewuste en een onbewuste, en dat dit onbewuste als een dieper liggende persoonlijkheid zijn eigen regels maakt en probeert het bewuste om de tuin te leiden. De psychoanalyticus, de therapeut, zou van buitenaf vanwege zijn extra instrumentarium wél toegang tot dat onbewuste hebben, kunnen aflezen wat dat onbewuste wil en aldus de patiënt die in een wereld van zelfbedrog leeft kunnen confronteren met zijn "eigenlijke", onbewuste, verborgen motieven.
Luyendijk waant zich, in navolging van de ideologen van Woke, in de positie van de therapeut. Want dat is wat de Wokies zich aanmatigen, dat zij enkel omdat zij 'slachtoffer' zijn de daders doorzien, en dat die daders, omdat zij nooit slachtoffer zijn geweest, hun eigenlijke dieper liggende motieven niet kunnen waarnemen, en daarmee in een valse, onware wereld leven. De (neo)Marxisten spreken in dit verband van een "vals bewustzijn".
@Schoorsteenveger | 17-09-23 | 14:36: Freudiaans is ook het zinnetje waarin het nederige witte jongetje Luyendijk bijna klaar lijkt te komen op de verlossing door die stoere Kick Out Zwarte Piet activisten. Dit zijn opeens geen 'mannen', maar 'kerels': "Ik had de kerels van Kick-Out Zwarte Piet nodig om uit mijn Wekkeriaanse onschuld te komen."
@kapoerewiet | 17-09-23 | 16:42:
Okee, maar nou laat je de Freudiaanse theorie volop los op Luyendijk, doe je wat hij met de "witte" man doet. Da's ook een leuk tijdverdrijf. Ik zou zeggen: latente homo-erotische gevoelens die hij niet op een andere wijze kan tonen. Hij wil als "witte" man genomen worden door Zwarte kerels, droomt er onbewust van een zwarte roede in zijn achterste te krijgen, om gestraft te worden.
Een vrouw met een hoofddoek, is dat een islamitische tradwife?
Uiteraard.
Volgens mij is Ugur een buitenlands woord voor clickbait. Op X had ik haar al geblocked maar krijg ik hier weer met d’r provocateies.
Tradwives en nazisme. Dat is niet kort door de bocht, dwars over het gras. Ik moet per se iets zeggen over nazisme, dus dan dit maar. Raakt kant nog wal, of nog beter slaat als een tang op een varken.
jammer va het varken
De typische plaatjes van tradwives komen toch echt uit de VS, niet uit Duitsland. Het is ook een Engels woord, niet een Duits.
Wat is het verschil tussen cultuur en traditie?
Dat er een hoop bullshit nieuws is.
Die naam ‘Trouw’. Dàt is het summum van het zogenaamde nieuwe kwaad. Trouw staat immers voor de ‘oude’ waarden. Bovendien werken daar blanke, sorry, witte journalisten vaak ook nog boomers. En dan, in die hoedanigheid, anderen de maat nemen. Dus bij anderen het kwaad aanwijzen. Waarom hebben ze nog die naam ‘Trouw’ nog niet gecanceld? Waarom hebben die journo’s zichzelf nog niet gecanceld? Walgelijk clubje.
Honds-Trouw aan de Führer.
Het gebruik van het generaliserende woord "boomers" vindt u dus niet "de maat" nemen of "het kwaad aanwijzen" ?
@pd
Ze gebruiken zelf die woorden. Dus daarom deed ik dat ook.
Ze presenteert zich als modern, hahaha
Ik heb liever een land vol met hoofdoeken, dan een land vol tradwives.
Daar zijn bepaalde landen voor ,ik zou zeggen ,ga er heen. Veel plezier ...
Gek genoeg zijn dat geen leuke landen.
Qua vrijheid en zo.
Erg traditioneel.
Tradwives kunnen wel koken.
Het is je ontgaan denk ik, maar hoofddoeken = trad vrouw,… dus?
Dan ga je toch in Amsterdam West wonen, of in Slotervaart.
@bowlfabriek | 17-09-23 | 13:36: Ben ik al geweest. Daar heb ik de inspiratie opgedaan.
@MeppieRocks | 17-09-23 | 13:51: Nee, laat ze maar hier komen. Ik hou niet van de stad.
Gauw naar Turkije, alleen maar moderne vrouwen, vrij van tradwives.
Iemand nog koffie of beginnen we aan een wijntje?
Ik vind tradwives ook mensen met een diepe identiteitscrisis, maar wat een nonsense om een causaal verband te leggen tussen nostalgie en willekeurige misstanden uit het verleden.
Tja, wanneer je in het openbaar een verband legt tussen bijvoorbeeld een hoofddoekje en Moslimterrorisme dan is dat strafbaar, andersom is het dus geen probleem?
Een vrouw die zich kleed als "Marilyn Monroe" en een taart staat te bakken is een vieze witte Nazi, met banden met de KKK, dat soort vrouwen moeten we nog beter uit gaan leggen dat een hoofddoekje dragen en dan luisteren naar je man toch meer Halal is?!
Even serieus. Wie is deze vrouw en waarom is haar mening dusdanig belangrijk dat het in een krant komt te staan? Of is het gewoon iemand die denkt belangrijk te zijn?
En niemand gelooft toch die onzin van "Ik ben een voorstander van vrijheid, maar...". Meestal blijkt dan dat zulke mensen alles prima vinden, zolang het maar in hun eigen (Islamitische) straatje past.
Ik denk dat Ugur d'r moeder niet blij is met dit interview, dat is nl. ook een tradwive. Zo'n nederig turks huisvrouwtje dat alleen maar doet wat pa zegt. Ugur weet het altijd wel leuk te vertellen met haar linkse praatjes.
Ik ontken dat ik in ontkenning verkeer, ik ben een ontkenningsontkenner.
lol, de ene tradwife hekelt de andere tradwife.
Joris Luijendijk is echt de vleesgeworden windvaan....
Kwam ik tegen onder die tweet van Trouw. Ik zeg: grenzen wagenwijd open!
pbs.twimg.com/media/F6ON14fXUAAalBY?f...
Trek je dat vod eraf komen er 2 ballonnen tevoorschijn. Maar die verblijfsvergunning is wel binnen.
@CornholioNL | 17-09-23 | 13:18: Dat wordt eerst uitvoerig en professioneel gecontroleerd.
Knap he, dat ai tegenwoordig. Goede nep.
Moslima's zijn ook 'tradwives' <- jeukwoord.
Dus smoel houwe.
Juist deze moslima is een tradwife met haar traditionele hoofddoek welke bedacht is door mannen, om de vrouw er onder te houden. In een traditioneel rollenpatroon dus.
Dit soort aanvallen zijn niets anders dan haat naar de Native Dutchmen, de inheemse bevolking (komt links altijd voor op als het elders in de wereld is). De cultuur en oude sociale structuren moeten kapot gemaakt zodat er ruimte komt voor een maatschappij die volledig draait op ambtelijke organisatiemodellen. Iedere burger (dat woord wilde 66 ook afschaffen) wordt een nummer, een formulier A32c3.
Behalve dat die er nogal eens niet voor kiezen.
“Trapwijf”. Of nee, dat slaat meer op haar neefjes. Of die neefjes slaan op haar als dat hoofdfoekje scheef zit. Maar vrije keuze vindt ze prima. Verwarrend allemaal.
wat zal haar opnie over de grijze wolven zijn?
Hahaha, met een hoofddoek op moeite hebben met tradwife. Of was dat niet de grap?
Edit, de krommiteiten was iedereen natuurlijk al opgevallen.
Hoofddoek is een keuzevrijheid of een verplichting vanuit de moslim community? Een discussie/onderwerp die mevrouw vast niet aan wilt gaan.
Zal wel een leerling van Timmermans zijn, omdraaien van de realiteit tot een kunst verheffen.
Die vraag mag Emine Ugur inderdaad even beantwoorden. De hoofddoek is dan geen ‘verderfelijke traditie’?
"mensen die alles mee hebben" aldus witte Joris. Velen hebben daar zelf keihard voor gewerkt domme lul, mogen die daar dan ook trots op zijn? Dank.
Dat probleem zullen schapen ook wel met Mohammedanen hebben.
Tradwife suggereert iets van vroeger.
Vroegah was alles betah.
Huisvrouwen van Nederland in de jaren 50 hadden eelt-knieën, schrale handen van de schoonmaakmiddelen, eindeloos verstelde schorten en jurken (de zogenaamde C&A-tjes), er waren geen wasmachines laat staan afwasmachines.
Geen van die zogenaamde tradwifes anno 2023 wil daar naar terug.
Gewoon het gezeik van een baan niet hebben en een man die voor het geld en alles zorgt, dat is lekker makkelijk.
Lekker dom blijven en geen ambities hebben, ook fijn.
Als een man (of vrouw) in een garage werkt is de overall na 10 minuten niet schoon meer en een week al helemaal niet.
Of ga eens in een professionele keuken kijken.
Waarom is bij dit blonde mokkel alles wel netjes schoon en zit haar haar nog in de Marylin Mornoe-stand.
Nepperig lifestylegedoe voor op youtube.
Er zijn al veel te veel mensen trots. Vaak een hele egocentrische en ongepaste emotie.
Het blijft een naar gezicht, zo'n ingepakt hoofd, maar toch he...
Mijn zoon moest zich melden bij leerplichtambtenaar. Oók zo'n ingepakte dame.
Maar hij kréég toch op zijn flikker! Haha. Dat waren we niet gewend in blank woke GGZ-land.
En maar blijven lachen.
Thuis niets te zeggen leidt tot overcompensatie op het werk..
Maar heeft ie nou op z’n welverdiende flikker gekregen van een ambtenaar of van een moslim?
@Ride_On | 17-09-23 | 13:07: Beiden dus
@nick666 | 17-09-23 | 13:05: Ja, dat vond ik leuk.
Is weer wat anders dan types die de Bijenkorf leegroven.
Heb ook weinig met die ontsierende doekjes maar ze zijn vaak wel goed in hun werk.
Frau Hajduk, ex-moslima, weigert elk contact met een gehoofddoekte. Cassière supermarkt, apothekersassistente, n’importe qui. Discriminatie? Zij weet wat er in die hoofdjes omgaat.
Je standpunt is duidelijk. Maar: je mag het best wat eleganter formuleren
Zo, dat lucht op he.
Daar vallen doden bij vrouwen die mishandeld worden omdat ze geen hoofddoek willen dragen. Kom je in Nederland, dragen vrouwen het vrijwillig...
Traditionele conservatieve moslima die wetten en regels uit een 1500 jaar oud boek boven alles stelt, heeft een hekel aan traditionele thuismoeders… hoe hypocriet wil je het hebben?
En maar roepen dat ‘ze’ er ‘zelf voor kiezen’. Maar dan wel commentaar hebben op de keus van een ander.
Is ze lid van d666? Moet haast wel.
Je verzint het toch niet? Zoveel domheid onder die hoofddoek.
Misschien ga ik ook een krantje beginnen. Beetje domme meningen publiceren. Lalala geld.
Een vrouw met hoofdoek op is óók een tradwife, mevrouw Uğur, en ook aanhanger van een extreem rechtse stroming.
Exact. Splinter en balk.
"Ik ben er een groot voorstander van dat vrouwen, en mensen in het algemeen, de vrijheid hebben om hun eigen pad te kiezen, Toch heb ik ongelooflijk veel moeite met tradwives."
Och jee. Geef eens een goede, scherpe definitie van tradwife, Emine, en probeer daarbij wat afstand te nemen, ook en vooral van je eigen cultuur, je eigen religie, je eigen achtergrond. Dan zul je tot de voor jou wellicht schokkende ontdekking komen dat je zelf het stereotype van de tradwife bent, tot in detail.
De slang, Emine, bijt zichzelf in de staart, je komt met een uitspraak die thuishoort in de categorie waarin ook de bekende uitspraak thuishoort "Ik ben een groot voorstander van de vrijheid van meningsuiting, maar als het om het beledigen van de Profeet gaat...".
Kijk eens in de spiegel, Emine, en probeer je voor te stellen, probeer een beetje te begrijpen waarom velen ongelooflijk veel moeite hebben met jouw outfit, met hoe jij eruit ziet, hoe jij jouw 'life style' zo overdreven zichtbaar wil maken, hoe jij te koop loopt met je ideologie, hoe jiouw voorkomen schreeuwt "ik ben een tradwife, en waag het eens er iets van te zeggen", hoe jij uitdaagt met traditionele waarden.
Je schiet jezelf in de Islamitische voet, Emine. Als iets een tradwife is, dan is het wel een moslima met een hoofddoek. De rest vul ik dan nog maar even niet in, de normen en de waarden die achter die traditionele kledij schuilgaan.
Hear, hear!
Juistem.
De normen en waarden stammen uit de middeleeuwen ? Is dat wat je bedoelt?
Oké. En ik maar denken dat een tradwife een vrouw was die via een eigen ingang de moskee moet inlopen. Zo zie je maar, een mens is nooit uitgeleerd.
Voortslenterend inzicht heet dat volgens mij. ;-)
Wat is eigenlijk het verschil tussen een moslima met een hoofddoek en een `tradwife`? Volgens mij lijkt het nogal sterk op elkaar. Allebei conservatief als de neten, en het mannetje is de baas.
Tradwife is lekkerder.
Ik heb ook een ontzettende helkel aan tradwives, vooral van die domme, achterlijke figuren die zich compleet laten leiden door een religie die middeleeuwse ideeen aanhangt. Wat een uitspraken van iemand die kennelijk symphatiseert met een religie waar vrouwen worden vervolgd voor het niet dragen van een hoofddoek en homo's van flatgebouwen worden gegooid.
Hoe landg laten we dit soort islamdfascisten hier in Nederland nog dit soort uitspraken doen?
De traditionele moslima, inclusief uniform, heeft moeite met tradities?
Het moet niet gekker worden.
Begrijpen deze mensen niet dat ze zichzelf compleet belachelijk maken?
Onwetendheid is verheven tot kunst. En vanuit kunst is het minder pijnlijk allerlei constructen te verzinnen. Sterker nog: het is kunst. In essentie is aan de onwetendheid niks veranderd. Gaat ook niet lukken.
@nobodiesunmighty | 17-09-23 | 13:04: Ideologische cultuurverarming dmv agressie. De geschiedenisboeken staan er vol mee.
Die tradwijven zijn nog net een stapje debieler dan die luiergezichten, bij laatst genoemde groep kun je het nog een beetje wijdden aan opvoeding, indoctrinatie en cultuur, die tradwijven hebben geen enkel excuus om het slaafje uit te hangen.
Hou Aziaten erbuiten aub? ;-) #luiergezichten
Die licht gepigmenteerde, voornamelijk Y gechromosoomde exemplaren van de CIS persuasie betalen vooralsnog de rekeningen van alles en iedereen. Daar zou wellicht eens wat meer waardering voor kunnen komen.
Iedereen die zich inlaat met de pseudowetenschap van Wekker is een flapdrol.
In islamitisch uniform mekkeren over "tradwives" en "extreemrechts". What a time to be alive!
"Het is belangrijk alert te blijven op wie er via de achterdeur naar binnen glipt, terwijl we bij de voordeur aan het waken zijn."
Waren we maar zo alert toen de Islam via de achterdeur naar binnen glipte.
Wil je gewoon thuis tutten met de kinderen en hond,
niet werken,
met je vriendinnen munthee drinken terwijl de vaatwasser en de wasmachine voor je draait,
manlief het huis, het eten, de vakantie, de hond, de auto, je kleding en alles bij elkaar laten werken en eerder dood laten gaan ook nog,
dan ben je opeens een tradwife in plaats van gewoon parttime lui, want we leven niet meer in de jaren 50.
Alsof het een lifestyle is.
Of ik even mijn bankrekening wil invullen, als ik wil lezen wat deze hoofddoekmevrouw nog méér uitkraamt.
Nou nee.
Volgens mij heb je een aardig verknipte geest als je een zorgzame vrouwen met nazi's vergelijkt.
De één draagt blijkbaar een witte puntmuts, de ander een hoofddoek.
Zijn allebei religieus conservatief.
Houden van het huishouden en koken.
Zijn feitelijk allebei rechts (conservatief).
Ik heb het idee dat Emine Uğur graag agressief progressief wil zijn, om haar eigen manier van leven te verbloemen.
Binnen haar religie is haar en intolerantie voelbaar.
In haar geval kun je dan maar beter naar die ander wijzen.
Ik zie nauwelijks verschil tussen een tradwife en een moslima.
Het verschil is dat een tradwife dit uit vrije keuze doet en een moslima meestal uit groepsdruk. Een groot aantal moslima's mogen van hun man niet werken, terwijl de tradwife het zelf niet wil.
Hoe mevrouw dit koppelt aan KKK is bijzonder. Ben benieuwd hoe ze dit aanpakt als de trend overslaat naar Nederland. Wij hebben geen enkele geschiedenis met KKK.
"Het is belangrijk alert te blijven op wie er via de achterdeur naar binnen glipt, terwijl we bij de voordeur aan het waken zijn."
De makke is dat we de voordeur helemaal niet aan het bewaken zijn, dus waarom zouden we ons druk maken over de achterdeur?
"HANAU/ROME - De voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen gaat naar verluidt dit weekend samen met de Italiaanse premier Giorgia Meloni naar het door migranten overspoelde Italiaanse eilandje Lampedusa.''
"Maandag, dinsdag en woensdag landden bijna tweehonderd bootjes met illegale migranten op het eiland met in totaal zo’n 8500 mensen aan boord. Ze waren aan boord gegaan in Tunesië.''
Dat stamhoofd van Tunesië, die we een paar honderd miljoen geven of gaan geven om die klaplopers tegen te houden, houdt helemaal niks tegen. De EU moet zelf vlak van die stad Sfax gaan liggen met wat marineschepen, en al die kutbootjes onderscheppen en terugslepen naar Tunesië.
En voor de rest:
"Toch heb ik ongelooflijk veel moeite met tradwives.''
Nou, dat mag Ugur vinden, hoor, het is een vrij land. Zolang ik dan ook maar ongelooflijk veel moeite mag hebben met moslims en hoofddoeken.
Nemen ze gelijk een groot schip mee om al die mensen weer naar hun huis in West Afrika te brengen? Als je dat namelijk consequent doet is het vrij snel afgelopen.
Tunesie heefft nog geen geld ontvangen.
Hoofddoek moet natuurlijk niks zeggen over onze tradwives! Jemig heeee. Ze is zélf eentje.
Onze tradwives? Een paar honderd mensen op internet?
Niet “onze”, maar Emine Uğur heeft een pak boter onder haar hoofddoek.
Ze heeft meer raakvlakken met “onze” tradwives dan ze wil.
Tradwife nazi noemen terwijl de moslims in WOII hand in hand met de nazi’s gingen.
Witte mens mag niets zeggen over domme opmerking van moslima die niet begrijpt dat ze met haar uniform aan zelf een tradwife is.. Deugkneuzerij op z'n best.
Een witte roman, is dat alleen maar papier, zonder letters?
Ah zo… traditioneel Europees is slecht. Traditioneel islamitisch is goed. Duidelijk.
Zo kreeg ik in de jaren ‘90 wel maatschappijleer van een GroenLinks muts die gedurende het hele jaar 2 onderwerpen behandelde: een deel van 1 lesuur ging over de satanistische invloeden in (gabber)muziek (haha). De rest ging het hele jaar over alle positieve kanten van asielzoekers/Islam en daaraan gekoppeld de verderfelijke invloed van Nederlandse waarden en normen. Je kon toen al alle deugers eruit pikken die daar lekker op gingen.
Allemaal afgunst. Als je als blanke cisman je jaren uit de naaf werkt om iets te bereiken: mooi huis, carrière, gelukkig gezin, dan is dat iets om absoluut trots op te zijn. Als blanke cisman krijg je namelijk geen cadeautjes, behalve je opvoeding waarin je leert dat hard werken loont.
Naaf is uiteraard naad.
Ik ben nog van het ouderwetse, maar toch ook erg moderne, vrijheid blijheid.
Wil je de huisvrouw uithangen? Gewoon doen. Wil je een hoofddoek op? Gewoon doen. Wil je het combineren? Doe maar.
Wat je niet moet doen? Een ander voorschrijven wat wel of niet moet. Respecteer ieders vrijheid, zolang die niet ten koste gaat van een ander.
Er is bijna niets zo totaal achterlijk als de tradwive. Bijna. Islamitische vrouwen met hoofddoek zijn nog net iets totaal achterlijker.
Je moet voor de grap in dat artikel of citaat over tradwives de volgende aanpassingen maken:
- tradwives = hoofddoekdragers
- kkk = jihad
- nazisme = IS
Eens kijken of je het ergens gepubliceerd krijgt.
Zeker wel. Bij de media die geen staatssteun ontvangt.
Wanneer iemand negatief is over een (politieke) club mensen, reageer ik ook zo: vul nu eens i.p.v. (...) een specifiek bevolkingsgroep is en wat ben je dan? Juist, een racist.
Ah, de nazi’s banjeren weer eens door de straten. Begint bijna te wennen.
Mijn oma was een huismoeder, tradwife blijkbaar. Haar man stierf uiteindelijk in Mauthausen, als officier van het Engelse leger. Naar ik nu begrijp waren zij dus vieze Nazi's. Ik moet hier effe van bijkomen hoor.
Dat je dat nu pas in ziet.
Als ik inlog op mijn bankrekening stel ik mij nederig op richting de knoepert in ontwikkeling in mijn broekje.
Ben ik nu woke?
Het clubblad van zweefteven, islam-knuffelaars & duujjjzaamheidsvrouwtjes wordt steeds erger....
En dat zegt ze dan met een hoofddoek op?
Het is zó bizar en inconsequent allemaal. Als je het uiteen gaat rafelen dan kom je altijd op hetzelfde uit: een intense haat jegens de autochtone Europese bevolking en de wens haar te vernietigen. Dat is het de enige logische verklaring hoe deze ratjetoe van meningen, acties en beleid samenhangt.
Traditionele moslimgezinnen die 6 kinderen hebben prachtig en authentiek vinden en faciliteren en gelijktijdig een Nederlandse vrouw die gestudeerd heeft en moeder wil worden gaan shamen… als je het doorziet valt alles op zijn plek
Moest hem opzoeken!
A tradwife (a neologism for traditional wife or traditional housewife),[1][2][3] in recent Western culture, typically denotes a woman who believes in and practices traditional sex roles and marriages. Many tradwives believe that they do not sacrifice women's rights by choosing to take a homemaking role within their marriage. Some may choose to leave careers to focus instead on meeting their family's needs in the home.[2]
According to Google Trends, online searches of the term "tradwife" began to rise in popularity around mid-2018 and experienced high levels during the early 2020s.[4] The traditional housewife aesthetic has since spread throughout the Internet in part through social media featuring women extolling the virtues of behaving as the ideal woman.[5]
..
The tradwife aesthetic has been criticized due to associations in the United States and Britain with the alt-right and white nationalism, and critics often stipulate that tradwives embody what has been described as "toxic femininity" and internalized sexism.[14][15][16][17] Critics claim this is a tactic used by male alt-right adherents to recruit more women to far-right causes.[5]
Despite the link to extreme right-wing ideologies, not all tradwives endorse extreme ideas and ideology is not an integral part of the subculture.[6] Prominent British tradwife influencer Alena Pettitt posted on social media in 2020 that she was "dumbfounded" by the media's "smear campaign" against tradwives, arguing they were all being unfairly linked to extremism.[6]
Charles Sturt University academic Dr. Kristy Campion, who specialises in extremism, has researched tradwives and says that people should avoid "denouncing all tradwives as far-right extremists, holding them accountable for views they may not hold and demonising what is, for many women, an extremely personal choice".[6]
Seyward Darby discussed the tradwife aesthetic in her 2020 book, Sisters in Hate: American Women and White Extremism, and shared interviews with women who call themselves traditional.[18] She found that some women in the movement espoused tenets of the American political far right, including white supremacy, antisemitism, populism, and other ultraconservative beliefs.[18] Other researchers have identified a wide range of political views among tradwives which, while primarily conservative, range from the moderate to the extreme.[8]
Bron: Wikipedia. Kijk Toto (Wolf), hier is Wikipedia nou heel handig voor.
Knippen - plakken.
Man man man......
Tradwives koppelen aan White Supremacy is net zo logisch als islam koppelen aan terreur.
Niet doen dus.
"Het is belangrijk alert te blijven op wie er via de achterdeur naar binnen glipt, terwijl we bij de voordeur aan het waken zijn. " We zijn al veel te laat.
Een gehoofddoekte madam die aangeeft grote moeite te hebben met "tradwives", Mwhoehahahahahahahaha! Whahahahahahahahahahaha1! Fhieeeew... Hahahahahahahahahahah!
Right? Het is echt _exact_ hetzelfde, inclusief associatie met extremisme en veronderstelde onderdrukking. En de media dan vol op het orgel over trad wifes en niets dan lof voor hoofddoekjes. Clown world.
Tradwifes, zijn dat moslimvrouwen die van hun man de deur niet uit mogen tenzij ze volkomen verpakt zijn van kruin tot enkels?
En dan in begeleiding van neef Achmed. Tradwives mogen wel los rondlopen buiten.
Heel veel moslima's zijn "trad-wives" als in dat ze niet werken om thuis te blijven bij de kinderen.
Je zou verwachten dat een tendens bij de blanke vrouw om deze keuze ook te maken, zou worden omarmd.
Maar nee. Als de blanke vrouw dit doet , wordt ze in een extreemrechts .. ja zelfs nazistische hoek gedrukt... KKK!
Deze mensen zijn bereid nog veel verder te gaan, vrees ik.
Hitler kon heel goed opschieten met moslims : David Motadel "Für Prophet und Führer: Die islamische Welt und das Dritte Reich"
@Usumani | 17-09-23 | 12:46: zoals vrouwen regelen op de markt en als slaaf inzetten en laten verkrachten door hun man?
@bergsbeklimmer | 17-09-23 | 12:52:
Twee voorbeelden. De Handschar moslim divisie gedurende WO2 in Joegoslavië en de ontmoeting van AH met de moeftie van Jeruzalem. ‘Wij hebben het zelfde doel.’
@Hajduk | 17-09-23 | 13:49: IIRC was het diezelfde mufti die weigerde Joden op te nemen waardoor er uiteindelijk een andere 'oplossing' werd gezocht? Die mufti logeerde in een kast van een huis waar plannen voor gaskamers werden gevonden verstopt in een muur. Weet niet meer hoe de historicus heette, hij was Nederlands, had een zeer informatieve site, maar is ondertussen gecanceld denk ik want kan hem niet meer vinden.
Een hoofddoek dragen is echt een vrije keuze, heeft niets met groepsdenken te maken. Daarom komt de hoofddoek ook zo vaak voor buiten islamitische kringen. Ook daarbuiten maken mensen de vrije keuze om hun hoofd continu te bedekken.
Logisch toch?
Doelt u op de Indiase salwar? Indien zo, die wordt nou gedragen om de sieraden die als huwelijksschat zijn gegeven te bedekken zodat straatrovers ze niet simpel af kunnen rukken.
@toetssteen | 17-09-23 | 12:52: u heeft weinig met ironie?
Het Christenkrantje Trouw is de laatste paar jaar overgegaan op de woke wappie tour.
De arme christenen uit de provincies weten niet wat ze meemaken.
En dan hebben (of hadden) ze ook nog de columnist Babah Tarawally. Zijn Nederlands is zo belabberd dat iemand anders zijn columns schreef.
De enige reden die Trouw de moeite waard maakt zijn de columns van Sylvain Ephimenco.
Ik denk dat zij eerder Nederlands Dagblad lezen.
Gewoon opzeggen die handel. Zelfde geldt voor KRO-NCRV, komen figuren voorbij met meer make up dan gezicht die zich non-binair zeggen te voelen. Geen enkele christen die zichzelf serieus neemt blijft nog lid of abonnee bij die troep.
Joris Luyendijk is toch die flapdrol die zelfs door zo opzienbarend te deugen, de les gelezen werd door Sylvana Simons? Nu een poging om zichzelf te overroepen en relevant te blijven, is niet serieus te nemen. Ergste is dat er dan ook nog debielen zijn die dit lezen en denken: ‘nou die Joris heeft wel een punt hoor’.
Nee dat heeft ie niet. Joris Driepinter is een deugclown van de ergste soort en derhalve niet serieus te nemen. Vandaar dat hij ook in 1 zin genoemd wordt met Gloria Wekker.
Zal hij zelf ook doen aan het zelfbedrog waar hij het over heeft? Ik denk het niet. Maar goed, een volledig overbodige persoon die je gewoon kan negeren. Zijn opmerkingen zijn enkel bestemt voor de gelijken met hem. Het is net zo als de donderpreken in de Zwarte Kousen Kerk, die opvallend veel gelijkenis hebben met de preken van Joris.
Oh en @Trouw:
een blank iemand tegen zijn/haar zin wit noemen is discriminatie!
KKK krant.
In zekere zin wordt van een goed moslima verwacht een tradwife te zijn.
Mooi hè…
En nog even over de al dan niet verplichte hoofddoek…
Doe ‘m maar eens af, dan zul je zien wat je man ervan vindt.
Ze staat in de pikorde onder haar zoons als ze die heeft.
Daar hoor je haar niet over.
Dat ontgaat haar, of beter, zij negeert het. En mocht zij zo vrijgevochten zijn (niet) dan zijn haar ouders er nog. Nazi's en Klan leden volgens haar. Of te wel. Zij kletst uit haar nek. Statse fratsen.
Nou, die vent van haar heeft de ketting wat teveel laten vieren zo te horen. Tijd voor een gesprekje met de imam.
Kan iemand haar uitleggen dat het nazisme extreem links is?
Niet alleen heette de beweging ‘socialistisch’, Hitler was vegetariër, kunstenaar, gek op dieren en legde iedereen zijn waarheid op. Hoe links wil je het krijgen?
En alle grootindustriëlen stonden achter hem. Dat is weer niet echt links.
@Snake | 17-09-23 | 12:46: nou,,als ik een gemiddelde CEO over duurzaamheid hoor praten denk ik wel dat grootindustriëlen links zijn.
@Snake | 17-09-23 | 12:46: Omdat er wat te verdienen viel, producten maken met goedkope dwangarbeid.
Tradwife?
Wat is dat nu weer voor nieuw woordje? Vast iets onzinnigs.
Ah, dus niet. Inmiddels opgezocht: traditionele vrouw. Huismoeder zou misschien een goede Nederlandse term zijn. Dat klinkt inderdaad nazistisch als de pest.
@John McClane | 17-09-23 | 12:44: dank
Dus ik ben de enige die niet weet wat een tradwife is?
Nee hoor, ik vraag me ook af: Tradwives, wat bennen dat? Maar ik ben een dom boertje uit Drenthe, daar zal het wel aan liggen.
Vrouwen die de kinderen geen sleutel meegeven, maar zelf thuis zijn.
Nederigheid kan ook samengaan met trots. Bescheidenheid. Daar is een groot tekort aan in deze tijden.
Mooi, doet mij denken aan dit citaat:
leer van Mij dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en u zult rust vinden voor uw ziel.
Leuk. Definieer deze drie begrippen met kaders.
Succes.
Extreemlinks is weer eens van mening dat iedereen een eigen mening mag hebben, behalve als die afwijkt van extreem links.
Een zorgzame vrouw wordt tegenwoordig een tradwife genoemd.
Dan is mijn moeder een geweldig tradwife!
Joris Luyendijk en Gloria Wekker. Kan het gekker?
Dan gaat bij mij een alarm af.
Akwasi. Afriye. Syllie Simons.
@Snake | 17-09-23 | 12:45: Uw alarm staat in ieder geval goed afgesteld.
Gloria Wekker is racist. Iemand die verzwolgen is door zelfmedelijden en een blinde haat heeft naar alles en iedereen met minder pigment dan zijzelf.
In de tijd dat we nog echte wetenschappers hadden zou ze mompelend zelf gebreide onderzetters hebben verkocht op de markt.
Is er eigenlijk nog iemand die deze krant met plezier leest? Ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat blanke (en niet witte!) heteromannen hun abonnement hier op voortzetten, als ze dat hebben. Of het moeten van die linkse zelfhaatmasochisten á la Joris Luyendijk zijn natuurlijk.
Een jaar of vijf geleden heb ik Trouw opgezegd en ik kan me niet herinneren dat ik hem ooit zelfs maar een dag gemist heb.
Elke dag wordt een feest
Als je Trouw niet meer leest!
Echt een powervrouw met haar opgedrongen hoofddoek want anders slaat haar broer haar in elkaar. Wat een grap.
En dan Joris. Het land waarin hij leeft is opgebouwd door de blanke heteroman en daar mag hij best trots op zijn. Maar Joris Luldebehanger heeft een businessmodel ontdekt met dit soort bullshit, dus daar mag hij dan weer best trots op zijn.
Er zijn best wel veel hoog opgeleide vrouwen van islamitische achtergrond met modere progressieve mannen die liever toch een hoofddoek dragen. Kan overigens ook heel mooi zijn.
@zeeman73 | 17-09-23 | 12:43:
Hier in Dubai genoeg gezien. Vrouwen met hoofddoek die hele gezicht verbouwd hebben.
Doet denken aan de KKK of het nazisme? Dat heb ik nou bij de islam.
Nostalgie doet deze mensen denken aan KKK of nazisme. Dan is er iets niet goed met je.
Ze vergelijkt tradwives dus met nazi’s. Juist.
Liggen de aangifteformulieren al klaar?
@Beste_Landgenoten | 17-09-23 | 12:40:
BDM’ers kleedden zich zeker conservatief.
@Beste_Landgenoten | 17-09-23 | 12:40:
Precies, alles wat niet des D66 is, is nazistisch.
@Beste_Landgenoten | 17-09-23 | 12:40: Kun je dat nader verklaren, of zit je gewoon weer reacties los te peuteren?
@Beste_Landgenoten | 17-09-23 | 12:40: Dus de traditionele moslim vrouwen zijn nazi's, prima BL, als jij dat vindt.
Nazies zijn socialisten, en hebben net als mevrouw waarschijnlijk, veel moeite met het Joodse geloof.
Mede door mij mag je dit zeggen maar zet me niet in een hoek..
Vergeten... dat werkt op mijn wekker..
'De tijd die, laten we het maar hardop uitspreken, doet denken aan de KKK of de opkomst van het nazisme?'
Juist.
Raar mens.
In het Midden-Oosten heb je ook nog genoeg van die zogenaamde tradwives. Daar vindt ze vast niks van. Lekker op een paar meter achter je man aanlopen.
Je zou denken dat zo'n wikkel om je hoofd alle onzin buiten- of binnen laat.
Als het doekje te strak zit, knelt het de bloedtoevoer naar de hersenen af.
Dat ze tradwives verafschuwt, is vreemd aangezien ze zelf een tradwife is met haar vrouw-onderdrukkende hoofddoekje om. Tradwives hebben tenminste nog een eigen wil en trots, zij dénkt dat ze een eigen wil heeft en is daar zelfs trots op. Ik zou het doekje maar een knoopje losser doen.
Mevrouw ziet er wel heel modern uit, helemaal gekleed in kleur.
REAGEER OOK