Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gevonden: het aller aller aller domste argument vóór hoofddoekjes bij de politie

Gewoon in Haarlem

Ja sorry dit is een beetje oud maar er zijn dagen dat wij het Haarlems Dagblad niet spellen, en al zeker de commentaren niet. Maar dit is wel magisch hoor. We moeten in Nederland agenten met een hoofddoek hebben omdat, komt ie dan, komt ie dan hè, *tromgeroffel*, even wachten... spanning opbouwen... er een Marokkaanse vrouw met een hoofddoekje meedeed op het WK. "Hoe mooi zou het namelijk zijn als ook buiten het speelveld de hijab geaccepteerd zou worden? Om te beginnen bij onze politie en handhaving. Justitieminister Dilan Yeşilgöz sprak onlangs nog haar veto uit over de hijab omdat een hoofddoek afbreuk zou doen aan de neutraliteit van het uniform. Yeşilgöz kijkt niet vooruit, maar houdt vast aan clichés." Maar natuurlijk. Die domme Yesilgöz die weet niks van hoofddoekjes, ze draagt er zelf niet eens een! En maar vasthouden aan clichés als de neutraliteit van een uniform! Zo worden we nooit een inclusieve samenleving waarin vrouwen dwingen hun haren verborgen te houden volkomen normaal en geaccepteerd is!

Inspirerende bonusquote

"Pas negen jaar geleden werd het hoofddoekverbod door de Fifa opgeheven. Een enorme stap voor de Fifa, want de voetbalwereld heeft moeite met inclusiviteit. Zo werd het WK voor mannen in Qatar nog overschaduwd door schandalen. De voetbalstadions waren gebouwd over de ruggen van migrantenwerkers;" 

Nee dit staat er echt. Het bukken van corrupte kleptocraten zoals Gianni Infantino voor de smerig rijke oliedictatortjes uit Qatar ten koste van duizenden levens wordt hier even onder het kopje 'de voetbalwereld heeft moeite met inclusiviteit' geschaard. Het zou lachwekkend dom zijn als het niet zo'n mooi inkijkje gaf in de totale hersenloosheid van dat hele inclusiviteitsdiscours. Dat gaat dus een beetje zo. 

Alles wat slecht is = niet inclusief.
Alles wat goed is = wel inclusief.  DUS...

Alles wat inclusief is = goed. 

Maar da's logisch. Over de onhoudbare interne tegenspraak die dat hele inclusiviteitsmantra met zich meebrengt praten we gewoon niet. 

Reaguursels

Inloggen

Vreemd dat ons deugvolk de betekenis van
U-NI-FORM
weigert te snappen. Continue drammen, zeiken, zeuren, janken over letters en woorden (politieman/ -vrouw mag niet, moet politieMENS worden) maar bij uniform worden alle omwegen uit de kast getrokken om maar toe te geven aan een religie die spuugt op Westerse waarden en vrijheden.

klimgek | 10-08-23 | 22:10

Neutrale overheid maakt pluriforme samenleving mogelijk.

zokanhetookja | 10-08-23 | 21:20

Een HoofdDoek is een non-verbale KuisheidsGordel, een AntiVerkrachtingsDoek.
Die AntiVerkrachtingsDoeken moet je niet willen in Nederland.

Ella | 10-08-23 | 19:46 | 1

Wanneer worden MoslimJongens opgevoed terwijl zij leren om zélf verantwoordelijk te zijn voor de eigen seksuele opwinding?

Ella | 10-08-23 | 19:55

Dit gedram wordt al dertig jaar vanuit de Golfstaten gefinancierd. Miljarden aan oliedollars wordt uitgegeven aan propaganda voor de meest orthodoxe vorm van het Geloof van de Vrede.

“ Bangladesh approved the construction on its territory of 560 mosques. The project is financed by the Saudi government to the tune of over a billion dollars. […]

This sectarian doctrine fuels Sunni extremism by supporting the construction of hundreds of mosques, schools or Islamist cultural centers throughout the world – from Brussels to Yvelines, from Kosovo to China, the United Kingdom, Afghanistan or Africa. [….]

According to British historian Charles Allen, one of the rare academics to study the economic aspect of Saudi religious diplomacy, the Gulf monarchy has reportedly spent more than 70 billion dollars (about 65 billion euros) since 1979 to finance such projects abroad.“

international.la-croix.com/amp/world/...

theo-is-dood | 10-08-23 | 19:41 | 1

Het laten opdrogen van de inkomstenstroom door olie-dollars, is dan ook een van de weinige redenen om volledig over te schakelen op hernieuwbare energie.

klimgek | 10-08-23 | 21:58

laten we niet vergeten dat in iran verzetsheldinnen (en helden) sterven omdat ze het recht eisen om geen hoofddoek te dragen

de broeder | 10-08-23 | 19:34

Snap het probleem niet want hier bij mij in Rotterdam west loopt 60% met zo n ding op.
Behalve die andere 40% want die komen uit Suriname Antillen enzo.. die dragen messen en pistolen.
En wat dragen die paar blanken hier dan zouden jullie zeggen, nou die dragen de kosten van dit ongelooflijk klote land.

Rotterdams Geschut | 10-08-23 | 19:05

Een beveiliger mag niet eens een stropdas dragen, maar moet zo'n lookalike met klipje om hebben want anders pakt het wel heel makkelijk vast mocht hij in een vechtpartij terecht komen, een agente zou dan wel een hoofddoek mogen dragen omdat iedereen daar uit respect voort het geloof vanaf blijft? Plus daarbij het woord uniform zegt het al, iedereen hetzelfde of niet.

brie-de-penis | 10-08-23 | 18:13

Met dank aan decennialang ongelimiteerde immigratie uit moslimlanden.. Bedankt VVD en D'66. Ik word tegenwoordig al iedere dag getrakteerd op dames met hoofddoeken. Ik heb daar niet om gevraagd en beschouw het als een enorme middelvinger naar onze Westerse samenleving. Daarnaast menen de nakomelingen van de geimporteerde medelanders mijn dochters te moeten nasissen en uit te maken voor slet maar hé ies koeltoer dus moeten we begrip voor hebben. Nog los van het feit dat de Islam iedere keer weer probeert de grenzen te verleggen, denk aan gescheiden zwemmen voor mannen en vrouwen, de poging om een halalstrand te krijgen, negeren van de regels mbt slachten etc. etc.heb ik niets met deze mensen en zij niet met mij. Ik mag hier wel dik voor betalen middels idiote belastingtarieven, zo gaat bijv. 65 procent van de bijstand naar niet-westerse allochtonen, kunnen mijn kinderen fluiten naar een woning en worden ze gedwongen ver weg te verhuizen, komen moslims onevenredig vaak voor in de criminaliteitsstatistieken en wordt de verzorgingsstaat langzamerhand onbetaalbaar doordat immigranten vooral geld kosten en nauwelijks iets bijdragen.
En het ziet er niet naar uit dat op korte termijn we eindelijk weer eens orde op zaken gaan brengen en grenzen gaan trekken ten aanzien van allerlei ongewenste religieuze invloeden.
Zie de toekomst somber in......

JP1973 | 10-08-23 | 18:06 | 1

Heb heel weinig op met hoofddoeken, en ik verafschuw dat barbaarse geloof waar dat voor staat. Maar ik heb liever een lekker wijf met een hoofddoek in mijn armen dan z'on pot. Ik hoop ook van harte dat het Nederlands elftal klop krijgt van Spanje. Laat Japan maar kampioen worden of Colombia, daar spelen weinig tot geen potten. Houd het volgende toernooi maar in Griekenland. Lesbos lijkt me wel geschikt. De FIFA moet dit niet accepteren anders spelen ze straks in een burqa.

Overigens hoort de politie verschoond te blijven van welke geloofsuiting dan ook, heb zelf een Mageem David (Davidsster, maar die draag ik op me, maar niemand kan dat zien) maar zeker tegen de islam. Dat betekend onderwerping. Wellicht kunnen die blanke bakfietsendeugers eens opzoeken wat dat betekend. Onderwerping...

Tiktak Theo | 10-08-23 | 17:24

En ze kan niet voetballen ook...

Willy | 10-08-23 | 17:23

Tegen hoofddoeken heb ik weinig bezwaren, ook niet in het openbare leven of publieke functies. Alles beter dan de nikab, chador etc. Wat ik niet begrijp echter is dat sommige hoofddoekdraagsters dan wel een strakke broek, een paar lekker geyle lange laarzen en een strakke blouse om de omvangrijke boezem dragen, en hun gezicht volledig plamuren. Hoe is dat bescheiden in de ogen van de Almachtige?

Hopenschauer | 10-08-23 | 16:30 | 2

Sommige hoofddoekjes zijn zelfs enorme flirts. Maar ja als de vader en broer maar niet zien dat ze zonder dat doekje de straat op gaat.

Fijn_dat_je_er_bent | 10-08-23 | 16:44

Als rechtgeaarde Hetero, heb ik altijd het gevoel dat als ik zo'n hoofddoekje tegenkom, ik geklassificeerd wordt als een op sex beluste geile man. Als zodanig wens ik toch absoluut niet door de islamitische man van deze hoofddoek draagster te worden beschouwd!

De Laureaat | 10-08-23 | 15:30 | 1

U hebt niets te willen in deze.

Wiebenick | 10-08-23 | 15:58

Aaaaaaaah.kap s met dat hoofddoek gezeik (niet bedoeld voor gs) en (eerlijk gezegd) moslim gedram in het algemeen.
Of houdt het pas op als we allemaal geconverteerd zijn en dezelfde naam hebben (mo)

James_t_kruk | 10-08-23 | 15:02 | 2

Als je geen moslim gedram wilt horen moet je niet op geenstijl.nl komen. Geef nou gewoon toe dat je geenstijl.nl bezoekt puur om te reageren op topics over islam.

Cobarde | 10-08-23 | 15:21

@Cobarde | 10-08-23 | 15:21: daarom zei ik ook niet bedoeld voor gs. Ik bedoelde moslim gedram in de maatschappij. En ja, ik vind t goed dat gs met die topics komt. Meer meer

James_t_kruk | 10-08-23 | 15:38

Ik geef het nog een paar jaar gezeik, dan bezwijken de lulletjes rozenwater en wordt het toegestaan.
Bijzonder, want ik heb net niet zo met aanhangers van deze haatreligie. Of ze nou zwart, blank, geel, groen, man, vrouw of whatever zijn.

TheBigKirth | 10-08-23 | 15:00

Zo'n hoofddoek is wel reuze makkelijk, zie vaak mobieltjes tussen zitten tijdens het auto rijden.
Maar als je bij de politie wil en ook nog een hoofddoek wil dragen ga je toch lekker naar een islamitisch land met je hele familie om daar politie agentje spelen.

zoalsikhetzeg | 10-08-23 | 14:50 | 1

Dat is waarschijnlijk een win-win. Dan wordt het daar, maar ook hier veiliger!

naglfar | 10-08-23 | 20:10

Alles mooi leuk en aardig, maar wat heeft een voetballer van Marokko te maken met het uniform van de Nederlandse politie, behalve dan de mannelijke tak zich met regelmaat de Nederlandse poltitie gebruikt als taxi tussen straat en staathotel.

Danofs | 10-08-23 | 14:46

En dachten de hoofddoekjes voorstanders nu echt dat het gezeik daarmee ophoudt. Zie de onverdraagzame moslim querulanten al aan de balie staan omdat zijn echtgenote een avond- of nachtdienst moet gaan draaien met het allerergste, een ongelovige blanke man.

wimaa | 10-08-23 | 14:37 | 1

Islamitische vrouwen die weigeren om door een mannelijke arts te worden geholpen. De domme wichten zoals die Rebecca die dit soort intolerant gedrag maar negeren en roepen: "Het zijn gebeurtenissen als deze die laten zien dat sport verenigt."

Weg met die barbaarse cultuur in Nederland.

Wattman | 10-08-23 | 14:41

Ik vind ook dat hoofddoekjes bij de politie mogelijk moet zijn. Bijvoorbeeld dragen de agentes in Iran ook hoofddoekjes, dat moet daar anders vallen hun zonnebrillen op de grond als hun hoofd gedemonteerd wordt. Dus ze doen het vrijwillig.

jan huppeldepup | 10-08-23 | 14:29

Had me ook al verbaasd over deze column die ook in het Leidsch Dagblad verscheen.
En dan ook nog de kop er boven.
Wat een dom wicht!

Bena | 10-08-23 | 14:18 | 1

Tsja, het Haarlems Sufferdje en de Leidse variant (of andersom) zijn de lokale versie van de Omvolkskrant. Alleen nog ongenuanceerder.

Here's Freddy | 10-08-23 | 17:11

In elk vakgebied heb je mensen die enorm excelleren, de middenmoot, en absolute klaplopers. In de IT, maar ook in de journalistiek.

frickY | 10-08-23 | 14:07

Mompelt iets met "achterlijke cultuur".

benjeallanggek | 10-08-23 | 13:54

Maar echt, er is geen groepsdruk op het dragen van een hoofddoekje. Is echt allemaal vrijwillig. Echt.

Deflatiemonster | 10-08-23 | 13:41

Houdt nu eens een goede enquête onder een grote en representatieve groep Nederlanders, met de vraag wie voor hoofddoekjes bij de politie is. Ik denk dat hooguit 15 procent voorstander is. Dat betekent dus nauwelijks draagvlak.

Après toi | 10-08-23 | 13:34 | 3

Bij het sporten op school moesten altijd oorbellen en kettingen af en het haar in een staart. Anders kon de tegenstander erin blijven haken.
Simpele en logische reden.
In dat kader bij teamsport en hulpverlening ook geen hijab.

Roos | 10-08-23 | 13:40

@Roos | 10-08-23 | 13:40: Bij het voetballen ook, vooropgesteld dat je een behoorlijke scheidsrechter hebt.

Bigi Bana Boy | 10-08-23 | 13:49

Over de hoofddoekjes bij de politie is enkele maanden geleden een stemming geweest in de 2e kamer. De uitslag bleek 76 zetels tegen en 74 zegels voor. Let wel 74 zetels voor! Moeten wij nederlanders ons dit door 74 idioten door de strot laten duwen!

De Laureaat | 10-08-23 | 15:41

Voor wat Ronaldo aanduidt met: "Onhoudbare interne tegenspraak" is ook op de inspirerende en alom bejubelde ds Gremdaat toch ook wel iets af te dingen. Gremdaat gaat voorbij aan waar Wilders al jarenlang aandacht voor vraagt. Toen kwam het kennelijk wat minder goed uit om zich hierachter te scharen. Nu geaardheid expliciet en onweerlegbaar in verband is gebracht met religieuze onverdraagzaamheid claimt de immer bevlogen dominee de olifant in de kamer te benoemen. De omgekeerde openbaring als het... Betty Asfalt Reflex.

Bluebarry55 | 10-08-23 | 13:28

Ik snap niets van het hoofddoekjes gezeik bij de politie.

Overal hoor en lees ik dat vrouwen hier vrijwillig een hoofddoek dragen en dat er nooit sprake is van dwang. Dan is er toch geen probleem? Als je vrijwillig een hoofddoek draagt, dan kun je hem ook vrijwillig afdoen.

Als je dienst begint doe je hem af en zet je je politiepet op, zit je dienst erop, dan kan de politiepet af en je hoofddoek weer op.

Psycho Daddy | 10-08-23 | 13:28 | 1

Kijk een verstandige beredenering. Waar komt de dwang vandaan, van binnen of toch een beetje van buiten.

Wattman | 10-08-23 | 14:06

Eerder hierover getegeld, hoe het in hemelsnaam kan dat een hijab als progressief wordt gezien en zwarte kousen + hoedje als conservatief.

Waar blijft de eerste Zwarte Kousen voetbalster die in zwart tenue eist te voetballen?

Gaat het Haarlems Dagblad dan ook applaudisseren?

Roos | 10-08-23 | 13:23 | 1

Ze zijn marginaal dus niet veel meer in de melk te brokkelen. Wellicht valt er nog iets te regelen in het kader van inclusiviteit cq diversiteit.

Wiebenick | 10-08-23 | 13:33

OK, Vooruit, voor een keer dan. Maar dan wel bij het team "Roze in Blauw"!

gijnsteel666 | 10-08-23 | 13:16

In Iran zijn ze tegen de hoofddoek, hoe mooi zou het zijn als we die vrouwen steunen en alle hoofddoeken verbieden?

Drogredeneren heb ik een 10 voor.

ratelaar | 10-08-23 | 13:12

Als we het vrouwenvoetbal afschaffen, is dit probleem ook weer opgelost.

Kwakjeszalver | 10-08-23 | 13:10

Het is de ingepakte dame van de photographie VERBODEN in de kruising te schieten.....

Maggiesfarm | 10-08-23 | 13:01

Dan mag de politie ook voetbaltenue's dragen. Dat mag op het wk ook van de fifa.

Selassie | 10-08-23 | 12:59

Haramlem

Dan maar zo! | 10-08-23 | 12:55

Flikker op met de islam opdringen.
Net zo goed als zij willen dat woke niet opgedrongen mag worden, vind ik dat de islam zich niet mag opdringen.
Lekker achter de deur.

Ruimedenker | 10-08-23 | 12:53 | 2

In dit onderhavige geval zijn het niet de islamieten zelf, maar de linkse extremiste Rebecca die aan het opdringen is.

Grachus | 10-08-23 | 13:16

Wat mij betreft aan de achterkant van de aardbol

James_t_kruk | 10-08-23 | 17:12

Als alle vrouwen bij de politie een hoofddoek gaan dragen, dan is dat toch uniform?

Orderic | 10-08-23 | 12:50 | 3

Gaat snel uw bakkes eens met groene zeep spoelen, hort.

Conan de Rabarber | 10-08-23 | 12:54

@Conan de Rabarber | 10-08-23 | 12:54: Maar het is wel zo.

klaas24 | 10-08-23 | 13:15

Ja, en als zij zich allemaal kleden als Red Sonja ook. Dan heb ik dat liever.

Kwakjeszalver | 10-08-23 | 15:09

Maar dan wel onder voorwaarde van een heel kort rokje om de extra benodigde stof voor het uniform te compenseren. Gelijk is gelijk.

GingerTed | 10-08-23 | 12:47 | 1

Als ze hun haren maar bedekken.

bier(d)op | 10-08-23 | 14:34

Ooit gaat die hoofddoek bij de politie komen. In veel Rotterdamse wijken zijn er al meer vrouwen met hoofddoek dan zonder.

speed48 | 10-08-23 | 12:46 | 3

Op de pagina 'wijkagenten Rotterdam' van www.politie.nl heb ik niet een hoofddoek dragende politiebeambte gezien.

Bluebarry55 | 10-08-23 | 13:02

@Bluebarry55 | 10-08-23 | 13:02: Ik zeg ook ooit nu is er nog geen politie met hoofddoek, maar wel heel veel vrouwen met een hoofddoek in Rotterdam

speed48 | 10-08-23 | 13:53

@speed48 | 10-08-23 | 13:53: haha kostelijke redenering. In Rotterdam loopt zeker 98 procent van de mannen zonder pet op straat dus het zal vast niet lang meer duren voordat ook de politie zonder pet gaat rondlopen.

Eagle0511 | 10-08-23 | 19:51

Dat arme hoofddoekvoetbalwijfje mag zelfs geen blote enkel laten zien omdat anders de Mekkamannetjes een dik doelpaaltje krijgen.

Conan de Rabarber | 10-08-23 | 12:42

Ik ben dat oeverloze gedram over die hoofddoeken eigenlijk wel zat. Ik zou willen dat het islam-gedoe was gebleven waar het thuishoort: in de woestijn, als religie voor de lokale Sand People.

matatwork | 10-08-23 | 12:40

Categorie deze:
Mijn regenpak past in het opbergzakje
Ik pas in de regenpas
Ik pas dus ook in het opbergzakje vd regenjas

Nichtsneues | 10-08-23 | 12:39

Een geloof en geloofsuiting loopt bij voetbal niet perse in de weg.

Bij een neutrale organisatie die normen en waarden moet reguleren voor een hele samenleving is dat heel wat anders.

Mensen vinden een hoofddoek bij voetbal niet leuk om te zien, omdat ze hoofddoeken kennen vanuit het gewone leven en waar dat mee te maken kan hebben.

Dus een hoofddoek accepteren voor de politie via het voetbal is echt enorme onzin.

AdvocatusDiaboli | 10-08-23 | 12:39

Even los van de inclusie discussie, het uitstralen van neutraliteit of welke andere sappige reden er ook wordt bedacht om zo’n theedoek op te zetten tijdens een dienst; veiligheid gaat toch voorop? Als zo’n kap tijdens een arrestatie over je hoofd heen wordt getrokken, ben je zo ontwapend. Zo veilig lijkt het dus ook weer niet.

rotteeend | 10-08-23 | 12:37

Hoe mooi zou het namelijk zijn als ook de politie gewoon neutraal zijn werk kon doen. Zonder aanzien van cultus / religie en dus en zonder uiterlijk vertoon daarvan.
.
(En vooral niet *die* religie, waarvan strikte navolging zich niet verhoudt met de democratisch vastgestelde NL wet).

hotmint | 10-08-23 | 12:37 | 1

Ja MAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRR datzelfde zou kunnen worden gezegd over lang haar, daar kan de drager ook aan vastgehouden worden.
Ik kan me niet voorstellen dat de politiek zooooo idioot is om enkel kortpittige/kale kapsels als standaard te eisen.

klimgek | 10-08-23 | 22:04

Een politieagent moet neutraliteit van een seculiere wetgeving tonen.

Binnen die wetgeving is ruimte voor het uitoefenen van een geloof.
Niet andersom.

Die neutraliteit kan er per definitie niet zijn als geloofsuiting belangrijker wordt dan een seculiere wetgeving uitvoeren.

Wat ze bij voetbal doen moeten ze zelf weten.

AdvocatusDiaboli | 10-08-23 | 12:30 | 5

@Wiebenick | 10-08-23 | 12:40: Dat je dit moreel niet juist acht, dat zal best. Maar zolang dit ondergeschikt blijft aan Nederlands recht en het onderwerpt het openbare leven hieraan niet, lijkt mij dit geen enkel probleem.

Bluebarry55 | 10-08-23 | 12:51

@Bluebarry55 | 10-08-23 | 12:51: De school is een openbaar instituut waar kinderen niet aan religieuze indoctrinatie bloot zouden moeten staan. Het blijft dan niet achter de voordeur.

Wiebenick | 10-08-23 | 13:12
▼ 2 antwoorden verborgen

"Yeşilgöz kijkt niet vooruit, maar houdt vast aan clichés." wat je verder ook van die vrouw moge vinden, ze denkt op dit punt tenminste nog na. Politie Haarlem wordt duidelijk niet bestierd door intellectuele hoogvliegers. Wat niet erg is, maar dan moet je het nadenken over de gevolgen van de manier waarop je je personeel over straat laat gaan overlaten aan mensen die er wél over na hebben gedacht.

Paty | 10-08-23 | 12:29

Ik vier vakantie in een land met alleen maar lichaamsvormverhullende hoofddoeken. Ik moet zeggen dat veel meer gefocust ben. Geen afleiding. Het werkt echt.

Echter, dan moet wel iedere vrouw een hoofddoek dragen. Daarom pleit ik voor een hoofddoekplicht in Nederland. Niet zo'n strak ding, maar van die wijde waardoor je geeneens meer de omtrek van een lichaam kunt waarnemen. Het zal er o.a. veiliger van worden in het verkeer.

kleybeuker | 10-08-23 | 12:28 | 1

Ik zou zeggen: blijf vooral in dat vakantieland. Blijkbaar voel je je daar beter dan in Nederland. Wij zullen je niet missen. Toedels!

Eagle0511 | 10-08-23 | 20:00

Overigens waarom fikken ze die dingen niet gelijk met de korannen mee....?

Maggiesfarm | 10-08-23 | 12:27

Wat als er bij een altercatie met de boeven een hoofddoek beschadigd raakt…of erger…doek valt op de grond?

RickTheDick | 10-08-23 | 12:25 | 1

Dat moet je inderdaad niet hebben tijdens een altercatie. Levensgevaarlijk!

Après toi | 10-08-23 | 13:30

Geen geld voor maandverband, maar wel voor een -meestens niet modieuze- hoofddoek.....

Maggiesfarm | 10-08-23 | 12:24

Komt niet zomaar uit de lucht vallen. Hamit Karakus is een oud PVDA wethouder te Rotterdam. Nu de nieuwe politiechef in Noord-Holland. Als wethouder heeft deze wolf in schaapskleren het opsluiten/isoleren van vrouwen in zgn moskee-internaten gefaciliteerd (En daar dubbel kinderbijslag voor laten regelen.) Dat de PVDA hem daar uitgeknikkerd heeft zegt genoeg. Wat bezielt Henk van Essen om deze bedrieger tot het politiekorps toe te laten....

Bluebarry55 | 10-08-23 | 12:23 | 1

Henk van Essen is er voor en van de politiek. Met een talent voor veel woorden, maar geen functionele politieman. Was die halve zachte Erik Akerboom ook trouwens.

cor123 | 10-08-23 | 12:40

Die moslimas zijn toch aan de lopende band zwanger? En daarna worden ze 180 kilo, en verplaatsen ze zich in een rijdende stoel door winkelcentra zonder ergens voor aan de kant te gaan. Hebben die wel tijd om agentje te spelen? Dat is toch werken?

tis_wat | 10-08-23 | 12:19 | 3

Waarom eigenlijk moslima? Een vrouwelijke christen noemen we toch ook niet een Christina? Volgens mij is het woord Moslima bedacht om het wat zachter te laten klinken...

Cpt.Spaulding | 10-08-23 | 12:23

Moet bij deze topics altijd denken aan de orthodox-christelijke Egyptische tram sjoof - Den Haag denk -die een een enorme gouden halsketting met christelijk kruis droeg. En dat dat toen verboten werd door de RET. Mag niet, kan niet! Want uitlokking naar de mohammedaanse tramrijdende medemens.
En zo wordt de salami plakje met plakje steeds dunner. Zelf gaat k het niet meer meemaken, maar mijn neven en nichtje wel. Die gaan het meemaken. Een islamitische Armageddon. Wie herinnert zich de woorden nog van Piet Hein Donner, nota bene minister (CDA), godbetert, van Justitie, die, gezeten op die zwarte herenfiets, die zei: "Sharia? Als de meerderheid van de bevolking dat wil, dan is dat democratie."
Ja. En ze hebben het geduld ervoor hoor. Verschrikkelijk.
En ja, k ben van dat touwetje uit de deur! Er was niks mis met dat touwtje uit de jaren 80. *licht snikken doet*

chicago river | 10-08-23 | 12:16 | 3

Donner kent het verschil niet tussen democratie en tirannie van de meerderheid.

Nichtsneues | 10-08-23 | 12:41

Was een conducteur van het GVB, Omtzigt had toen al z'n ogen op de bal:
twitter.com/pieteromtzigt/status/8651...

Overigens zal het met het islamitisch armageddon wel loslopen, als straks de olie-dollars opraken, zakt het hele islamitisch kaartenhuis in elkaar. Zelfs de uitvinders van het Wahabisme, Saudi-Arabië, zijn al aan het voorsorteren op modernere tijden, en geven vrouwen langzaam meer rechten.

Festen | 10-08-23 | 12:45

Liep hier gisteren een naakte vrouw door de straat. Moeten we dat bij de politie ook niet doen?

Malle moer | 10-08-23 | 12:15

Rebecca Slee. Tsja. Als je diversiteit eist in je personeelsbestand, kan je diversiteiteisers verwachten. Een Fatima Elikje doen ze daar.
media.licdn.com/dms/image/D4E03AQFV1u...

cor123 | 10-08-23 | 12:14

"Yeşilgöz kijkt niet vooruit..."
Daar is die weer. Vooruit naar wat? Het suggereert dat het verbod een beknopte blik is, alsof er meer mogelijk is met het toestaan. Dat suggereert weer dat het dragen geen cultureel of religieus verschijnsel is maar een persoonlijke uiting. Dat de hoofddoek in het straatbeeld een blijk van 'ontketenen' is van achterhaalde denkwijzen.
Het verbod is mijns inziens een juiste inschatting die nog veel verder kijkt en waaruit valt op te maken dat men aan de top ook niet zo zeker is van de vrome intenties; uiteindelijk maakt het de weg vrij voor de meest strenge gelovigen om hun kroost hun wil op te leggen onder het mom van de door activisten opgedrongen interpretatie van vrijheid. Eenmaal in gang zal dat de van aard dominante islam vrij spel geven.
Het lijkt werkelijk vooruitstrevend maar is een zeer riskante ontwikkeling voor wat er zich buiten het straatbeeld afspeelt. Een wit voetje halen middels een keurige mening omdat het alternatief zo chagrijnig aandoet kan zooo verkeerd uitpakken.

nsfl | 10-08-23 | 12:12

Gelukkig heeft de natuur zo haar eigen manier om af te rekenen met teveel van wat dan ook.

Zemko | 10-08-23 | 12:12 | 2

Van de mensheid durf ik het te betwijfelen, maar Moeder Aarde red zichzelf wel.
Toen de Sabeltandtijger uitstierf, draaide alles ook gewoon door. Net als die f****ing ijsbeer altijd. Man, de zeeleeuwen flappen klappen in hun flappenklauwen, want dan zijn zij plots de koningen van de zee. Naast de orca en de bruinvis uiteraard. K zeg: jammer joh, ijsbeertje. Je hebt je beste tijd gehad.

chicago river | 10-08-23 | 12:22

Ja maar het kan even duren en geeft een hele hoop rommel.
Helaas ook voor degenen die wat aan dat teveel willen doen.
en.wikipedia.org/wiki/Voluntary_Human...
"May we live long and die out"

AdvocatusDiaboli | 10-08-23 | 12:34

De sportwereld is en totaal andere dan de politiewereld. Discussie gesloten.

Amsterdamsko | 10-08-23 | 12:08

Het wachten is op een team in Burka, waaronder zich ook mannen kunnen verschuilen......(de helden)

Maggiesfarm | 10-08-23 | 12:03 | 1

Maar voor de wedstrijd mag de fifa afgevaardigde even onder de burka kijken of er wat hangt te bungelen in het kruis.

Kattie | 10-08-23 | 12:51

Ik ga al helemaal mee met dit toekomstbeeld: Ik adviseer namelijk al mijn vriendinnen, waarvan 1 donkere dame, een hoofddoek aan te doen als ze gaan stappen in Rotterdam. Vooral buiten op straat, ben je een stuk veiliger en voel je je een stuk veiliger.

Ik adviseer alle dames in Nederland dit voorbeeld over te nemen. Er gaat een wereld voor je open. Salaam Aleikoem.

Omnisofos | 10-08-23 | 12:03 | 1

Je kunt ook de eikels oppakken, voor wie je je onveilig voelt, niet?

ches | 10-08-23 | 14:35

Uit artikel:
"Hoe mooi zou het namelijk zijn als ook buiten het speelveld de hijab geaccepteerd zou worden?"
Ik stel voor dat ze dan een half uurtje met Sybil gaat praten, dan komt dat domme gen-z of millennial wicht nml van een koude kermis thuis. Kan ze meteen uithuilen in een prikkelarme ruimte.

Basil Fawlty | 10-08-23 | 12:02 | 1

Ze zal amechtig en hijgerige knikken en doen alsof ze Sybil gelijk geeft. Eenmaal thuis schiet ze weer in de Deugkramp en zal ze weer 'hoofddoekjes zijn zo modern en progressief kraaien'. 'Been there, done that'. Verachtelijk dom volk dat op Deugen leegt.

Grachus | 10-08-23 | 14:23

Bij de eerste generatie islamitische gastarbeiders was vrijwel geen hoofddoek te zien. Pas vanaf het millennium zijn de extremen (hijab) zichtbaar geworden in de gebieden met een hoog percentage islamitische medeburgers. Dit religieuze signaal van doorzettend conservatisme mag nooit door de politie die bij uitstek een neutrale instelling heeft worden geaccepteerd. Ik ken genoeg conservatief christenen waarbij de dames prive in een rok lopen maar in hun baan als agente (of als verpleegkundige) gewoon een broek aandoen. Jij past je aan aan de regels, de regels passen zich niet aan jouw prive religie aan. En je hebt ook nog de keuze uit de politiecap, dus hoofdbedekking is nog mogelijk ook, maar het moet perse een moslim uitstraling hebben bij een neutraal instituut.

Klaagbaan | 10-08-23 | 11:59 | 1

Dat zie je bij alle sektes, de aanhangers zijn wandelende reclameborden voor het product.

Wiebenick | 10-08-23 | 12:07

Ik wacht op de eerste Oranje Leeuwin (kots) met een vastgeniet vergiet op het hoofd.

Egerius | 10-08-23 | 11:59

Misschien kunnen ze het gemeente- en provinciehuis ook naar schalkwijk verplaatsen.

Forex | 10-08-23 | 11:59

"Pas negen jaar geleden werd het hoofddoekverbod door de Fifa opgeheven". Dus nu mogen vrouwen in Saudi Arabië wel voetballen? Of een wedstrijd bekijken?

Klaas_de_Waal | 10-08-23 | 11:58 | 2

Ja, op het trapveldje naast de katholieke kerk die ze daar nu bouwen.

Nichtsneues | 10-08-23 | 12:42

Het zal vast een financiele reden gehad hebben.

klaas24 | 10-08-23 | 13:19

van diezelfde Rebecca Slee:

"In Teheran heeft de rechtbank deze week een van deze vrijheidsstrijders de doodstraf opgelegd. Hij of zij, dat is niet bekend gemaakt, is een van de 14.000 helden. Iemand die de moed had in verzet te komen tegen de terreur van het regime. Iemand die opkwam voor de rechten van vrouwen."

www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf2022111...

Het blijft schizofreen, opkomen voor vrouwen die hun hoofddoek af willen doen en opkomen voor vrouwen die hun hoofddoek op willen doen (uit eigen beweging zeggen ze).

Want het is één en dezelfde islam die graag alle vrouwen gesluierd ziet.

Wattman | 10-08-23 | 11:56 | 4

Het gaat om het 'mag niet'. de 'onderdrukking van de vrouw'. Daar mogen ze niet zonder, hier mogen ze niet met.

Wát dan niet mag (of juist wel moet) is eigenlijk niet eens van belang.

naglfar | 10-08-23 | 12:18

@naglfar | 10-08-23 | 12:18:

En jij denkt werkelijk dat al de Nederlandse hoofddoek dragende vrouwen 100% vrijwillig zo'n kopvod dragen zonder sociale of familiedruk ?

Wattman | 10-08-23 | 12:36

@Wattman | 10-08-23 | 12:36: Nee, natuurlijk niet.
Daar 'mag niet zonder' in de publieke ruimte, Daar ageren ze tegen; Onderdrukking van de vrouw.
Hier 'mag niet met' in publieke functie. ook 'onderdrukking van de vrouw'. Tenminste, zo wordt het gebracht.
Dat dat ingegeven wordt door 'de man en/of religie' doet niet ter zake bij deze types.

Maar dat er weinig vrijwilligs aan is, dat weet jij en dat weet ik, maar blijkbaar weten zij dat niet. Dus tot zover de verklaring voor het schizofrene.

naglfar | 10-08-23 | 15:54
▼ 1 antwoord verborgen

Dus als ik het goed begrijp gaat dit over een Marokkaanse voetbalster die een hoofddoek draagt. Dus als ik het goed begrijp is het zelfs een unicum als een Marokkaanse voetbalster die voor Marokko voetbalt een hoofddoek draagt. Prima. Zo houden.

grietmetgroenefiets | 10-08-23 | 11:55

"Yeşilgöz kijkt niet vooruit"..... Wat valt er dan te zien als je vooruit kijkt? Een toekomst waarin alle vrouwen in NL een hoofddoek dragen? De sharia? Waarom willen die engerds nou toch steeds hun achterlijke geloof aan ons opdringen? We hebben al moeite genoeg om ze te tolereren.

Klaas_de_Waal | 10-08-23 | 11:55 | 1

Dat wij er moeite mee hebben is onze eigen beperking volgens links.
Ondanks dat het een beperking is mag dat ons wel kwalijk worden genomen.
Snapt u het nog?

Veepert | 10-08-23 | 12:49

Blijf dan toch elke keer weer denken aan hoeveel doden er in Iran gevallen zijn als gevolg van protesten en executies obv dit onderwerp

hotbrasil | 10-08-23 | 11:53

Ik ben voor een compromis: alle lelijke wijven verplicht een boerka, en alle mooie mokkels verbieden hoofddoek te dragen.

SaintNick | 10-08-23 | 11:51 | 1

Brow papersessie is beter als ze lelijk zijn

Nichtsneues | 10-08-23 | 12:43

Kunnen we bierflesjes gooien door supporters ook niet zien als een positieve ontwikkeling, dat steniging best is in te passen in de westerse cultuur.

achterdedom | 10-08-23 | 11:49

Ten eerste heeft voetbal helemaal niks met openbaar leven te maken, dus wat ze daar doen moeten ze zelf weten.

Zet echter een hoofddoek tegen een keppel in de autoriteit en daar gaat het mis. Alsof een stel moslims ineens geen aanstoot gaan nemen tegen een keppeltje in een discussie met een agent. Flikker toch op

menage | 10-08-23 | 11:43 | 1

Er bestaan helemaal geen Joodse agenten die in plaats van een pet een keppeltje willen dragen.

J.P.Drapeau | 10-08-23 | 11:51

Belangrijk is daarbij je te beseffen dat de bevolkingsgroei volledig op het conto van allochtonen en immigratie is terug te voeren, het aandeel autochtonen daarentegen daalt al vele jaren op rij.
Nu al is meer dan 50% van de Randstad allochtoon en dit breid zich uit als een olievlek op het water door de rest van Nederland en het is de hoogste tijd dat de mensen in de provincie dat eens tot zich door laten dringen.
En met die veranderende bevolkingssamenstelling begint die hoofddoekenbrigade aan een ongekende opmars.
Overdreven denkt u?
Ga eens naar een willekeurige markt of winkelcentrum in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag of Utrecht en verbaas u!
Binnenkort ook bij u in de provincie.

charles de gaulle | 10-08-23 | 11:43 | 9

@horsteknots | 10-08-23 | 11:57: Ik mis de onderbouwing, dat is wat magertjes als je zomaar een woord als naïef gebruikt/misbruikt.

charles de gaulle | 10-08-23 | 13:48
▼ 6 antwoorden verborgen

Helemaal prima, dan wel 30kg overgewicht erbij en je krijgt bij een achtervolging te voet net zulke filmpjes als die Afrikaanse hardloopster *kuch* vorige week in Peking. Lachen gegarandeerd!

CornholioNL | 10-08-23 | 11:41

De linkse ideologie is ondertussen zo gefixeerd op het afbreken van Westerse waarden, dat het ze geen drol lijkt te interesseren wat er dan voor in de plaats komt. Schimmelpenning riep op X al dat, kinderen niet "het bezit" van hun ouders zouden mogen zijn. Dat is volledig in lijn met de ideeën van BLM, die ook willen streven naar zwarte wijken, met gegarandeerde huisvesting, voedsel en gezondheidszorg, maar waar de opvoeding van de kinderen een collectieve verantwoordelijkheid is. Communisme of sharia, allemaal prima, maar een seculiere Westerse democratie, dat is op links echt niet meer van deze tijd lijkt het.

Blauwpetje | 10-08-23 | 11:37 | 7

@Blauwpetje | 10-08-23 | 12:17:
Lijkt me nogal een open deur en geen "woke" ideologie. Als kinderen eigendom zijn van iemand, ben je getuige van slavenhandel.

* Il Principe * | 10-08-23 | 13:04

@* Il Principe * | 10-08-23 | 13:04: Hou toch eens op , dwarsligger.

Hetiswathetis | 10-08-23 | 15:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Het in mijn ogen grootste nadeel van de technologische vooruitgang (internet en de 'socials') is dat iedere koekwous een podium heeft voor uitbraken van zijn of haar mening. Daarbij heeft men ogenschijnlijk vaak het standpunt dat de eigen mening direct de waarheid is. Als klap op de vuurpijl worden anders denkenden weggezet als racist of *foob.

Ondertussen doe ik er zelf min of meer aan mee door zo nu en dan een reaguursel op deze onvolprezen site achter te laten. Mijn excuses hiervoor.

Von Bliksum | 10-08-23 | 11:36 | 1

Ja, deze slang bijt zichzelf in de staart.

Wiebenick | 10-08-23 | 11:55

Vrouwenvoetbal moet worden verboden want ik keek laatst toevallig naar de Iraanse Studio Sport en zag daar alleen mannen voetballen. Vrouwen waren ook niet aanwezig als fans in het stadion.
Moet hier ook.

Doodstraf voor overspel (seks, niet in voetbal) moet hier ook want doen ze in Saudi Arabië ook.

We moeten Oekraine binnenvallen, doen ze in Rusland ook.

Wapenbezit voor iedere burger onmiddellijk invoeren, mag ook in de VS.

Nuuk | 10-08-23 | 11:36

Toch verschrikkelijk dat dit door een vrouw wordt geschreven. Begrijpen die deugers nu echt niet wat ze te wachten staat? Flikker op met je kut hoofddoek!

Okami | 10-08-23 | 11:35 | 2

Liever deugend de afgrond in dan een leefbare toekomst voor je kinderen.

CornholioNL | 10-08-23 | 11:37

Is niet door een vrouw geschreven. Het is het redactioneel commentaar. Die Rebecca Slee die erbij staat heeft alleen de foto gemaakt.

grietmetgroenefiets | 10-08-23 | 11:50

Er zijn veel meer mensen die naar de Libanese moslima Mia Khalifa kijken, dan naar dat domme vrouwenvoetbal.
Dan is het toch logischer, dat haar outfit bij de politie wordt ingevoerd, in plaats van zo'n suffe hoofddoek?

Frau_Ferkel | 10-08-23 | 11:34 | 1

Daar wil ik inderdaad wel eens door aangehouden worden.

Petrus Poortwachter | 10-08-23 | 11:39

Wel grappig! Ik wilde eigenlijk een heel andere tegel bakken maar werd eigenlijk getriggerd door de provocerende pop-up van het Haarlems Dagblad nadat ik het artikel even vluchtig had doorgenomen. Mij werd daarin gevraagd of ik in de toekomst nog gebruik van hun diensten zou willen maken. Er kwamen twee keuzes ; ja, prima! of 'Misschien later'. Ik mis een derde keuze ; Nee, nooit! En daarmee gelijk mijn antwoord op bovenstaande topic.

Cunucu | 10-08-23 | 11:34

Is er ook een hoofdoekjes vrije safespace ergens?

Kaal-dik-en-lelijk | 10-08-23 | 11:33 | 1

Moskou, heb ik me laten vertellen.

* Il Principe * | 10-08-23 | 11:43

Kan ik als nudist dan ook naakt agent zijn?

MargauxGrandCru | 10-08-23 | 11:31 | 3

Mij prima hoor, Maar is dat al niet bij wet verboten, het naakt over straat lopen?

Ram_Ram | 10-08-23 | 11:34

Ja, mits u een gebodypaint uniform laat aanbrengen.

Kaal-dik-en-lelijk | 10-08-23 | 11:34

Met uw puddingbuks als dienstwapen.

NPOlitiekgekleurd | 10-08-23 | 11:40
-weggejorist-
Ram_Ram | 10-08-23 | 11:31 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Je had vroeger, in de jaren 70 of 80, zo'n wervingscampagne voor de politie; "Die pet past ons allemaal". Hedentendage zou dat "Die pet, baseballcap, hoofddoek, tulband, keppel, vergiet, pruik (denk aan uw kale medemens), mijter, hennatatooage of stahlhelm past ons allemaal" moeten zijn.

Kaal-dik-en-lelijk | 10-08-23 | 11:31 | 2

Kunnen ze gewoon niet beter allemaal een bivakmuts gaan dragen. Lekker unaniem zoals het beoogd te zijn. En spreken via voice actor.

Ram_Ram | 10-08-23 | 11:36

@Ram_Ram | 10-08-23 | 11:36: Heel bijzonder weer dat mijn inbreng op voorgaande tegels zijn gejorist. Zet ik wat feiten en ervaring op een rijtje en hoppa weg. De gevoeligheidsfactor hier op de GS ligt ook wel erg hoog tegenwoordig.

Ram_Ram | 10-08-23 | 17:44

Ik weet niet of het al het geval is maar laten we nou eerst een wettelijk vast stellen of een hoofddoek een religieus voorwerp is of een cultureel iets. Als het wettelijk als religieus wordt aangemerkt dan kan je het prima verbieden onder de scheiding van kerk en staat. Is het iets cultureels dan kan je stellen dat ze zich aan onze cultuur aan dienen te passen en kan je het alsnog heel simpel verbieden. Ik kan namelijk ook niet op m’n Friese klompen naar m’n werk. Laten we vooral niet zwichten.

Reso | 10-08-23 | 11:28 | 5

@Koning Willy | 10-08-23 | 11:30:
Zou anders een geweldige rechtszaak zijn,als die wordt aangespannen.

roberto9715 | 10-08-23 | 11:34

Zoek de verschillen:
De FIFA: Religieuze symbolen zijn verboden, maar een hoofddoek is een uiting die cultureel bepaald is.
Nederlandse rijksoverheid: Is het om godsdienstige of levensbeschouwelijke redenen niet toegestaan om het hoofd onbedekt te laten? Dan mag de aanvrager op de foto voor paspoort/id-kaart het hoofd bedekken.

drs.Nee | 10-08-23 | 11:38

Ja maar is het nu wettelijk vastgesteld? Het staat nog open voor interpretatie dus. De fifa zegt dus dat het een cultuurdingetje is terwijl we het hier in Nederland als iets religieus zien. Maar het zou fijn zijn dat het dus gewoon wettelijk vastgelegd wordt. Dan is het maar duidelijk.

Reso | 10-08-23 | 12:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Het politie uniform in regenboogkleuren! Dan wil ik het nog overwegen.

Dubbelepunthoofd | 10-08-23 | 11:28 | 2

Hè toe nou. Breng ze nou niet op ideeën.

Harrie-Couvert | 10-08-23 | 11:42

En een regenboogpolitieauto met regenboogzwaailampen das pas lekker deugen en inclusief .

Longhorn | 10-08-23 | 11:55

Religie is het kwaad. Een krabbenmand waaruit geen ontsnappen mogelijk is, en waarin mensen anderen regeltjes opleggen vanuit een niet te controleren autoriteit.

Koning Willy | 10-08-23 | 11:27 | 1

@Koning Willy | 10-08-23 | 11:27
Is wél zo !

demaup | 10-08-23 | 11:44

Mag ik dan ook mijn witte puntkap op?

Jos Tiebent | 10-08-23 | 11:26 | 1

Nee, alleen roze plopkappen zijn toegestaan.

Harrie-Couvert | 10-08-23 | 11:43

Londen, Amsterdam, Parijs... Lost. Ik ben 51 ik denk dat ik het nog nét uitzit maar voor onze kinderen vrees ik helaas het ergste.

Deurdonderer | 10-08-23 | 11:24 | 3

Vroeger was alles beter is van alle tijden. Toen je opa 51 was zal hij waarschijnlijk hetzelfde hebben gedacht

jeweettochniet | 10-08-23 | 11:27

De oplossing voor men die het budget heeft: Caribische eilanden. Of ze nou Nederlands (ABC), Frans (GMB) of Brits zijn. Dat moet de bestemming worden.

Ik ben gezegend met een Caribische schone, haar familie woont daar nog en wij gaan er over een decennium ook wel terecht komen. Woke doen ze niet aan. De man werkt hard, vrouw zorgt voor het huis en eten. Belangrijke beslissingen neem je samen en religie houd je lekker voor jezelf.

Men heeft liever niet dat de kleinkids LHBGTIEIKHFE+ zijn en kan dat nog uitspreken. Ook al accepteren ze het wel. Men doet gewoon aan fatshaming als je te vaak McD doet en niet sport. Tenzij je op een dancehall feest komt want dan is dikke reet: +1

Er wordt goed gegeten, vegan bestaat niet. De dag is niet compleet zonder een beetje rum en ook niet onbelangrijk: Het is continue tering goed weer.

Wel heb je geld nodig want alles wordt geïmporteerd. Een goed inkomen of een spaarpotje dus. Booslims vind je er niet, een paar Hindoes maar die doen niemand kwaad met hun nachtwinkels.

Vleesverkopert | 10-08-23 | 11:32

@jeweettochniet | 10-08-23 | 11:27: ik concludeer bij deze dat we al eeuwen afglijden.

Maar in het kader van het multiculturele succes was inderdaad vroeger alles beter.

naglfar | 10-08-23 | 11:40

"Jonge meisjes zullen naar haar kijken en denken: zo kan ik later ook zijn.”
Sure. Moet smakelijk lachen. Zie de meisjes in IRAN.

Der Schnitzeljäger | 10-08-23 | 11:24

Hou nou toch eens op met dat gedram! Ga gvd lekker naar Zandbakkiestan met je Middeleeuwse praktijken!

Zalluf | 10-08-23 | 11:24 | 4

@Petrus Poortwachter | 10-08-23 | 11:25: Ja, helaas helaas inderdaad.

Zalluf | 10-08-23 | 11:28

@Petrus Poortwachter | 10-08-23 | 11:25: Je hoeft nou eenmaal niet veel te kunnen in gemeentes en politieke partijen.

LangeTijdGeleden | 10-08-23 | 11:28
▼ 1 antwoord verborgen

De Politiemacht moet vervangen worden.
Dat is het doel van de Islamitische machthebbers.
Wanneer de Politie vervangen is, dan de rechters.
Maar goed, met de D66 rechters aan het huidige stuur, is vervanging ook niet echt noodzakelijk.
Daarna de politici zelf vervangen.

En zodra heel trias politica een meerderheid van Islamitische belangen kan dienen, dan gaat het feest écht beginnen. Die paar 'incidenten' tussen burgers en politie? Die paar met-twee-maten-gemeten opsluitingen in de rechtzaak tussen een ongelovige en een gelovige? Peanuts.

Let maar op. Het is een meerjaren-generatie plan dat al in meerdere (europese) landen in werking is gezet. En zodra het land explodeert/implodeert? Dan zullen de parasieten zich verhuizen naar en storten op de andere landen waar men zo 'inclusief' en naïef is, dat daar het feest opnieuw begint.

LangeTijdGeleden | 10-08-23 | 11:24 | 2

Joh....

Kaas de Vies | 10-08-23 | 11:37

Vraag me altijd af wat de endgame van die jongens is. Overal de boel zo verneuken tot het eenzelfde shithole country is als waar ze vandaan komen. Geen uitkeringen, gratis zorg, onderwijs meer, er wordt niets meer voor je geregeld. Zullen ze tegen die tijd niet denken: "Kut, met die autochtonen hadden we het zo slecht nog niet, waarom hadden we daar ook alweer een hekel aan?"

R.F.Pickering | 10-08-23 | 11:40

Denk dat ze beter die hardloopster laatst als voorbeeld had kunnen nemen.

Der Schnitzeljäger | 10-08-23 | 11:23 | 1

Jij bedoelt die enige dikke Somaliër die er bestaat?

R.F.Pickering | 10-08-23 | 11:42

Duizenden jaren geleden werden door de vrouwen in woestijn gebieden al hoofddoekjes gedragen tegen het zand en stof, maar toen kwam er een sprookjes verteller die zei dat het religieus was om je haren te bedekken en het werd verplicht. Moslima's wanneer worden jullie eindelijk een keer wakker.

kapt.Jerkoff | 10-08-23 | 11:22
-weggejorist-
Arnold Layne | 10-08-23 | 11:22 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Zij zou pas opzien gebaard hebben als zij die zogenaamde geheel vrijwillige hoofddoek had afgedaan. Dat geheel vrijwillig dragen is natuurlijk totale onzin als het een gebod van Allah is.

Mokum Kosher | 10-08-23 | 11:22

"Hoe mooi zou het namelijk zijn als ook buiten het speelveld de hijab geaccepteerd zou worden? Om te beginnen bij onze politie en handhaving.''

Ze blijven het maar proberen en pushen, die achterlijke Gutmenschen. Het is heel goed dat Dilan een finale streep heeft gezet door dat onzalige plan om een bepaalde levensovertuiging weer toe te staan om zichtbare symbolen van die levensovertuiging aan het politie-uniform toe te voegen.

Wanneer zien we nu eens de eerste moslima die metterdaad 'bewijst' dat het dragen van een hoofddoek haar eigen, vrije keus is, namelijk door hem niet te dragen 'in functie', dus niet bij het politie-uniform, niet als volksvertegenwoordiger in de Tweede Kamer, niet in een 'publieke functie' in dienst van de (gemeentelijke) overheid, en, nadat haar 'dienst' - bij politie of anderszins - erop zit, zich omkleedt in haar 'burgerkloffie', en dan haar hoofddoek weer opdoet?

Zou dat nou niet een mooi teken zijn van 'aanpassing' aan de moderne, westerse, seculiere samenleving, waar we scheiding van kerk en staat kennen, waar religie iets persoonlijks en privé is, voor achter de voordeur en in het clubhuis, en waar we niet overal te pas en te onpas onze levensovertuiging aan allerlei andersdenkenden opdringen?

Zo'n moslima moet ik nog tegenkomen in Nederland.

Dr_Johnson | 10-08-23 | 11:20 | 3

Klopt, ze weigeren te werken bij werkgevers waarbij zij de hoofddoek af moeten doen, ipv te laten zien dat het een vrijwillige keuze betreft.
Vervolgens willen ze dit uiteraard breed uitmeten in de media en nog 'schadevergoeding' voor ontvangen, maar godzijdank gaat dat nog niet door.

LangeTijdGeleden | 10-08-23 | 11:26

Spijker kop, tot zo ver de echte vrije keus die ze zogenaamd maken. En trouwens die dikke laag make-up die regelmatig bij het dragen gepaard gaat, mag dat dan weer wel van de strenge leer ?

Wattman | 10-08-23 | 14:13

Zelfs de Volkskrant plaatste de afgelopen weken artikelen en ingezonden brieven die sterk tegen hoofddoeken bij de politie waren. En toch blijven ze maar proberen en drammen. Het is zo duidelijk dat die mensen niet gewend zijn dat ze een keer niet hun zin krijgen. En wat ik vrees is dat ze uiteindelijk toch wel hun zin krijgen gegeven de ruggegraatloosheid van de meerderheid van de mensen. Ach, als ze dat nou zo graag willen...

Barend Braakbal | 10-08-23 | 11:18 | 1

Ze zijn het gewend om het zo aan te pakken.
En zij houden dat gezeik en gezeur langer vol dan weldenkende mensen.
Ook hier gaan ze op termijn hun zin in krijgen.
Het enige wat wel helpt tegen dit gedram is hetgeen wat Wilders zegt. Maar dat is dan ook een fascist,

Petrus Poortwachter | 10-08-23 | 11:21

Ik zat bij Mission Impossible, waanzinnige actiescène in de woestijn met een enorme zandstorm. Acteurs hadden allen doeken om hun hoofd geknoopt tegen het woest rondstuivende zand. Op de rij voor me zaten 4 hoofddoekmeisjes. "Kijk, daar is die doek nou voor," zou je willen zeggen. 'Zie je nou?"

Madame Poitiers | 10-08-23 | 11:18 | 2

Shemagh is wezenlijk wat anders dan zo'n hijab. Ik ben trouwens wel voor een hijab (maar zeker niet bij de popo). Veel van die wezens zijn nl. het bekijken allesbehalve waard. Niet dat dit binnen de ummah een probleem is, naar verluidt zat geloofsgenoten die niet in de verleiding mieten worden gebracht (dus dan maar inpakken in zo'n dekzeil).

Grijskijkert | 10-08-23 | 11:31

Beetje zoals die idioten die durfden te zeggen dat allah Corona voorspeld had en de niqab handig was.

danzegikhettochniet | 10-08-23 | 22:17

In Iran slaan ze je deaud als een vrouw een hoofddoek niet volgens de regels draagt laat staan niet draagt. Wat een vrijheid en inclusiviteit…

eerstneukendanpraten | 10-08-23 | 11:16 | 5

@drs.Nee | 10-08-23 | 11:21:

In sommige landen hoeft een kopvod pas als de dame vruchtbaar is en misschien waren ze dat nog niet. Ik zie hier in mijn rurale en boreale woonplaats al meisjes in groep drie die al een kopvod dragen. Die zijn er vroeg bij, denk ik dan…

eerstneukendanpraten | 10-08-23 | 11:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederlandse kranten zijn anno 2023 een reservaat voor mensen die doof én blind zijn.

J.P.Drapeau | 10-08-23 | 11:15 | 1

Snowflake paradise.

Basil Fawlty | 10-08-23 | 11:54

Dragen ze ook een hoofddoek bij een monokini?

Louter Leuter | 10-08-23 | 11:14 | 1

'Als (welke) God (dan ook) wilde dat iedereen een hoofddoek zou dragen, had Ie iedereen met katoen op het fontanelletje uit moederskut laten rollen.'
Rabia el-Basra - Islamitisch Heilige en beroemd Soefimystica (ca 717 - 801)

Organische evolutie | 10-08-23 | 11:14

Mensen die dingen zeggen als "Hoe mooi zou het zijn als..." allemaal nekschot. Je mag best zeggen "Ik vind ... mooi", maar verder kan iedereen zelf bepalen wat hij/zij mooi vindt.

Diotima | 10-08-23 | 11:14

Het zou pas vernieuwend zijn als Rebecca Slee zelf een hoofddoekje op/om zou doen. Eens kijken hoe lang ze zelf vasthoud aan een "cliché".

Gaz21 | 10-08-23 | 11:14

Wij zeiden van de week nog:'triest hé zo'n meisje. Als enige op het hele toernooi met zo'n belachelijke badmuts"

Petrus Poortwachter | 10-08-23 | 11:13

Weer een kleuter die het woord uniform niet begrijpt of wil begrijpen.

zhirek | 10-08-23 | 11:13

En maar accepteren en aanpassen. Ik begrijp de pragmatische overwegingen hierin, maar er is ook de paradox dat het accepteren van het niet inclusieve bij inclusiviteit hoort en dat je hierin twee kanten op kan. Dus ofwel de uitsluitingsmechanismen van religie accepteren omwille van de diversiteit, of ze niet accepteren voor de vrijheid.

Diotima | 10-08-23 | 11:12 | 1

Deugdenken is niet gestoeld op pragmatisme. Integendeel, het is een groezelige gedachtengang die pragmatisme juist voorkomt.

Grachus | 10-08-23 | 11:26

Schaamhaardoekje

Ollie B. Bommel | 10-08-23 | 11:12

Ze blijven het maar niet snappen scheiding Kerk en Staat.

Het is wachten totdat het fout gaat.
Waar gaan we naartoe verhuizen, Ecuador?

Kaas de Vies | 10-08-23 | 11:11 | 2

Nee.
Daar is alles even naar.

Kapitein Sjaak Mus | 10-08-23 | 11:13

Hongarije

Klaas_de_Waal | 10-08-23 | 12:05

Allah bestaat niet en nou opgetieft met die onzin.

knutsel_ | 10-08-23 | 11:09 | 8

Hear hear. Nou inmiddels wel klaar met die poppenjast

WatZalIkErvanZeggen | 10-08-23 | 11:20

Duidelijk en waar.

SterF... | 10-08-23 | 11:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Dit is nou letterlijk een doekje voor het bloeden.

Teluitjewinst | 10-08-23 | 11:09

Toch worden er zinnige dingen gezegd: "Yeşilgöz kijkt niet vooruit" klopt, zij is voorstander van CSS ( proton.me/blog/why-client-side-scanni... ). "Yesilgöz die weet niks" dat klopt ook al, zie het overige waar zij voorstander van is.

Bogoris-le-Grincheux | 10-08-23 | 11:09
-weggejorist-
Graeme Reaper3779 | 10-08-23 | 11:09

Een hoofddoek is een ideologische statement.
Een agent met een FvD-petje op moet dan ook kunnen.

Moriarty | 10-08-23 | 11:09 | 4

@Longhorn | 10-08-23 | 11:18: In principe wel, als we dan toch persoonlijke aanpassingen aan het uniform gaan tolereren, dan mag iedereen het aanpassen naar hoe hij/zij/x het wil.

BadPatNL | 10-08-23 | 11:22
▼ 1 antwoord verborgen

Politiek en geloof moeten gewoon uit de sport geweerd worden.

Patje | 10-08-23 | 11:08 | 1

Eens, politiek is vaak net een geloof en geloven doe je maar achter de voordeur. Dus geloof weren uit de sport, uit het onderwijs en bij de politie. Ik wil niet bekeurd worden door iemand die met zijn kleding zichtbaar maakt dat hij/zij/x de wetten van zijn/haar/x geloof boven de wet stelt.

Nicola-D-Dex | 10-08-23 | 12:21

@Louter Leuter | 10-08-23 | 11:11:
Oei! Inderdaad, die oud Keizerlijke Chinese. Dat doet pijn aan je oren. En natuurlijk zal de moeilijk kijkende, kapsel, bril, met naast zich bloedeloze kort grijs pittig kapsel vrouw, grachtengordeldier het fantastisch vinden want duizenden jaren oude cultuujr! Nee! het is alsof je met nagels langs een oud schoolbord gaat. Niet om aan te zien en niet om aan te horen. :-)

Basil Fawlty | 10-08-23 | 12:15

@Basil Fawlty | 10-08-23 | 12:15:
LOL! Eerste keer dat ik er een zag was flink wat jaren geleden in Singapore - met ondertitels ernaast. Wil nog een keer naar het Xiqu Centre op Austin Road in Tsim Sha Tsui. Gewoon omdat het kan.

Louter Leuter | 10-08-23 | 12:54

@Louter Leuter | 10-08-23 | 12:54:
Hahaha! Zorg wel dat je niet volledig nuchter naar zo'n uitvoering gaat.

Basil Fawlty | 10-08-23 | 13:34
▼ 1 antwoord verborgen

Billen afveeg hulpmiddel is een hoofddoekje om je middel.

Plukkieplukkie | 10-08-23 | 11:08

De politie moet toch gezag uitstralen? Nou, ik stop wel voor een pet maar niet voor een kopvod.

quigg | 10-08-23 | 11:07 | 1

Ja ik zou zo iemand ook gewoon compleet negeren en voorbij lopen

danzegikhettochniet | 10-08-23 | 21:04

Kom op Dilan Dinges Yesisgoed houd voet bij stuk!

Louter Leuter | 10-08-23 | 11:07

Iedere vrouw draagt straks minimaal een hoofddoek. Uit vrije wil om de samenleving inclusief te houden. Team omdenken.

Acidbrain | 10-08-23 | 11:07

De hoofddoek wordt gezien als handicap die we moeten accepteren. Ze kunnen er zelf ook niks aan doen, zielig, dus we moeten ze helpen!!

Zuurteregelaar | 10-08-23 | 11:06

Dat moet wel een Broederschap Troll zijn. Zoveel naïviteit en domheid kan niet gemeend zijn.

geheelvergeter | 10-08-23 | 11:03

Ze zouden de Fifa moeten opheffen

laurentius | 10-08-23 | 11:03

En daarna het vergiet ook toestaan als hoofdeksel

Noppies | 10-08-23 | 11:03 | 4

Maar dat is dan weer lastig met koppen.

Gaz21 | 10-08-23 | 11:16

@Kapitein Sjaak Mus | 10-08-23 | 11:07: U vergeet het gebed nog af te sluiten met Peper en Zout?

BadPatNL | 10-08-23 | 11:24
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe mooi zou het zijn als iedereen hoofddoek zou dragen?
Niet
Krijg de tyfus

RickTheDick | 10-08-23 | 11:02 | 3

Iedereen een vergiet.

RAmen!

Kapitein Sjaak Mus | 10-08-23 | 11:04

@Kapitein Sjaak Mus | 10-08-23 | 11:04:
Iedereen een vergiet, of niet?

Louter Leuter | 10-08-23 | 11:08

@Kapitein Sjaak Mus | 10-08-23 | 11:04: ik ben voor!

Nicola-D-Dex | 10-08-23 | 12:14

Nouhaila Benzina... Met zo'n achternaam sprint het wel lekker waarschijnlijk.

Ommezwaai | 10-08-23 | 11:02

Vroeg of laat komt het kwaad.

Hadena | 10-08-23 | 11:01 | 2

De wal keert het schip.
Inclusiviteit levert tot nu toe alleen maar interne ruzies op over wie het meest inclusief en woke is en dat laat meteen zien dat het helemaal geen hoger doel dient, alleen maar ter meerdere eer en glorie van de wokies zelf. Om te kotsen.
Dit breekt zichzelf weer af als de toren van Babel.

Bakkeleures | 10-08-23 | 11:33

Dat rijmt!

Meester_010 | 10-08-23 | 18:34

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland