Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oversterfte WK Qatar inmiddels boven de 6500

Niet aan Oranjekoorts

Waar je ook weinig meer van hoort, is van de 6500 arbeiders uit India, Pakistan, Nepal, Bangladesh en Sri Lanka die de afgelopen tien jaar naar Qatar zijn gereisd om mee te helpen aan het bouwen van de infrastructuur om het WK Voetbal van 2022 in een daartoe volstrekt ongeschikte zandbak mogelijk te maken. Dat komt omdat ze alle 6500 zijn overleden. Kunnen die Keesjansmaoïde slijmballen die zichzelf sportjournalisten noemen binnenkort op basis van hun """bronnen""" smiespelen (echt, als u dacht dat politieke journalisten erg waren, moet u dit eens luisteren) dat het nog niet is aangetoond dat ze allemaal direct betrokken waren bij de bouw van de WK-stadions, maar daar worden die 6500 doden niet opeens levend van ofzo. Het Nederlands Elftal voetbalt volgend jaar naast de graven van 6500 doden. En de KNVB-bobo's staan erop te dansen

Echt een leuk land, dat Qatar

Social

Reaguursels

Inloggen

Alleen Tony's Chocolonely wordt slavenvrij gemaakt.

Acidstain | 24-02-21 | 09:30

Iemand al iets van Edgar Davids vernomen?

poepaanmijngaatsie | 24-02-21 | 08:38

K#t rasiste, die wijvu!
Trek een lange broek en een shirt met lange mouwen aan, en maak jezelf nat. Zeiknat. En speel de volleybal wulps

Bad_Pritt | 24-02-21 | 00:30

Zwarte Piet is pas erg

Johan1235 | 23-02-21 | 23:46 | 2

Toont wel mooi de hypocrisie van het sentiment in onze tijd aan dit.

Panos88 | 24-02-21 | 01:16

Breivik is pas erg, die deugde niet.

Acidstain | 24-02-21 | 09:33

Wat een gezeik over dat wk in Qatar. Dat is er onrechtmatig gekomen, want de sjeiks hebben iedereen en zijn moeder omgekocht. (Platini, Blatter, Warner, een paar Airbus A380 gekocht voor stemmen etc). Dat een paar woke figuren nu wakker worden is echt mosterd na de maaltijd. De voetballers (laag opgeleid) hebben met hun Derksen boycott al mega boter op hun hoofd. Er is maar 1 oplossing: de kans is nu eindelijk weer aanwezig voor Nederland om dat prijsje eens binnen te slepen. Dus als dat gebeurt is trek je daarna bij het in ontvangst nemen van de bokaal je lul uit je broek en swaffelt de emir en vertel je hem alles over #BLM of weet ik wat. Dan heb je recht van spreken. Tot die tijd: iedereen zijn bek blijven houden en voetballen en zorgen dat Nederland niet eeuwig 2e blijft.

WaltKowalski | 23-02-21 | 22:40
-weggejorist-
Kluifje | 23-02-21 | 21:30

De spiegel van de kappert.

Iedereen in Nederland heeft zich eerder vorig jaar de tyfus geërgerd aan het aanmatigende en schijnheilige blm-gajes en moest machteloos toezien hoe Nederland hatend tuig vanuit 020-Zuid Oost heel Nederland moreel de gesubsidieerde maat dacht te kunnen nemen op kosten van de belastingbetaler.
En toen sprong er ook nog een verzameling veredelde balletjetikkers op de hooiwagen, die op basis van een kleurtje Het Laatste Normale Nederlandse TV-Programma dachten te kunnen cancelen.
Johan Cruyff zei ooit dat Italianen niet van je kunnen winnen, maar je kan wel van ze verliezen. Italianen zeggen ook dat wraak koud opgediend wordt.

Ik moet dan ook bekennen dat het een buitengewoon goed gevoel geeft dat zowel de blm-extremisten uit 020-Zuid Oost als de opportunisten van Het Nederlands Elftal en het meeheulende subsidiërende bestuursgeteisem met betrekking tot Qatar door de mand vallen als geld- en machtsbeluste platte pannekoeken, die alle aanspraak en appél op enig moreel gezag hoe dan ook hebben verloren.

Het is stil aan de activistische overkant, zoals het heurt als je geschoren wordt.

De eerste de beste die het toch nog probeert om je woke-onzin aan te praten kan je recht in zijn bek uitlachen en vragen hoe dat zit met de 6500 omgekomen slaven in Qatar.

De Briemusketier | 23-02-21 | 21:04

In die Arabische landen hebben ze geen idee waar iedereen zich druk over maakt. Slavernij bestaat in die regio vanaf 900 na chr. en een paar jaar geleden zijn in Den Haag slaven uit de Saudi A ambassade ontsnapt. Even verontwaardiging, verder niets. Koeltoer he.

P. Breidel | 23-02-21 | 21:03 | 1

Slavernij gaat over de hele wereld duizenden jaren terug.

DutchLion33 | 23-02-21 | 21:24

Kijk, ik kan zo een copy paste doen en mijn eerdere reaguursel plempen.
Ik zie dat ik aan de conservatieve kant zat qua schatting mbt het aantal doden.

Amnestie heeft volkomen gelijk.
Het is een schande.
Laat al die internationals zich maar eens uitspreken hoe het voelt als ze straks op het gras lopen waarvoor minstens 1000 mensen gestorven zijn.
Zouden ze er aan denken straks, bij de aftrap?
Dat er 1000`den families getreurd hebben zodat de heren voetballers de Qatari`s van internationale allure kunnen voorzien door te verschijnen in een land dat door en door verrot en corrupt is?
Zouden ze moreel iets voelen knagen binnen in ze?
De eerste voetballer die weigert om naar Qatar te gaan en zich uitspreekt krijgt mijn eeuwige goedkeuring en roem en van vele anderen.
Maar iets zegt mij dat er geen 1 voetballer is die zijn principes zal laten spreken.
En daar zullen ze allemaal zelf mee moeten leren leven.
Ik hoop dat ze na het toernooi door alle 1000`den gestorven slaven opgezocht worden in hun dromen, elke nacht opnieuw.
En dat geldt natuurlijk ook voor alle KNVB bobo`s.
Fuck dat toernooi en ga gewoon niet. Maak een statement.
Maya de Blij | 07-12-20 | 15:45 |

Maya de Blij | 23-02-21 | 20:41

gelukkig bestaat er naast voetbal ook andere slavernij
het volk moet worden vermaekt
het geld moet rollen
Ceasar en consorten hebben het uitgevonden
Brood en spelenj

Beffel0Bill | 23-02-21 | 20:19 | 1

oeps
-j

Beffel0Bill | 23-02-21 | 20:20

GroenLinks zal wel juichen bij het bikiniverbod neem ik aan, nu die ingepakte van de moslimbroederschap ze in de tang heeft.

BorisBonkestoter | 23-02-21 | 20:14 | 1

Het bikiniverbod is inmiddels van de baan. Kennelijk zijn ze daar toch gevoelig voor verontwaardigde reacties. Nu nog mbt de werkomstandigheden daar....

Jafco | 24-02-21 | 09:28

En dan gaan ze hier officiële excuses aanbieden aan mensen die nooit slaaf zijn geweest. Maar over de slaven van Qatar wordt met geen woord gerept. Want economische belangen en moslimland. Hoe hypocriet wil je het hebben.

Southpark | 23-02-21 | 20:08 | 1

Precies dat.

NPOlitiekgekleurd | 24-02-21 | 07:29
-weggejorist-
Kluifje | 23-02-21 | 20:04

Nederlandse voetballers en volleybalsters die daar vrolijk naar toe gaan: tuig van de richel. Die kunnen nog een voorbeeld nemen aan die twee Duitse dames. Dat die sportbobo's corrupt als de pest zijn, wisten we al.

Argyronauta | 23-02-21 | 20:00 | 3

Want geld. Zie de ruggengraat van een Nederlander.

Torwart | 23-02-21 | 20:23

Van rubber

Kluifje | 23-02-21 | 21:25

Die Duitse wijvon gaan niet omdat ze niet in bikini mogen. Vind ik ook een geldige reden overigens

Johan1235 | 23-02-21 | 23:58

Ja, maar Indiërs, Pakistanen en Philipinos. Die zijn bruin en niet zwart en hebben geen kroeshaar. Dus niet zielig.

Zorc | 23-02-21 | 19:57

Als er maar een signaal gegeven kan worden. Hoe klein ook. 'Gewoon lekker voetballen ' is moreel onverteerbaar.

poepaanmijngaatsie | 23-02-21 | 19:40

Wauw; dit leent zich voor pittige vragen als: 'hoe voelt het op 6500 lijken te voetballen'? Of: 'volleyballen'? Is het gewicht van 6500 lijken niet een beetje zwaar op die bal'? Enz..

Zoltan | 23-02-21 | 19:32

What new? Whoever has the gold makes the rules

P. Breidel | 23-02-21 | 19:28

6500 slavendoden. Exclusief cijfers van twee landen.


Dat zijn ongeveer net zoveel doden als bij de val van Srebenica of de genocide op de Yezidi's.

Hoe kan je daar nou naar toe gaan?

gaffelbaard | 23-02-21 | 19:18 | 1

En minder dan de helft van Cuomo’s verzorgingshuis schandaal.

Graftak | 23-02-21 | 19:20

Who cares.

Asteroid-B612 | 23-02-21 | 18:55 | 2

Wie geeft er wat om?! Hopelijk zeer velen en vooral de voetbalbobo’s! Nihilisme lost niks op. Boycotten die hap! Vooral door de BLM voetballers zelf. Of zijn de Nepalezen en Bengali niet zwart genoeg? Herstelbetalingen aan de families, open grenzen voor echte journalisten die vrijuit reportages kunnen maken.

Dr. Worstenbroodje | 23-02-21 | 19:49

@Dr. Worstenbroodje | 23-02-21 | 19:49: Suxes ermee. Het kan me geen reet schelen. Noch het voetbal, noch de dooie Nepalezen. Die herstelbetalingen en vrije pers kan je wel op je buik schrijven.

Asteroid-B612 | 24-02-21 | 03:40

Kunnen we ergens al een petitie tekenen tegen deelname?

B.Chamel | 23-02-21 | 18:55 | 4

@H.J.W. | 23-02-21 | 20:10: Had ik vorig jaar augustus al ondertekend, zie dat er nog maar 5500 mede-ondertekenaars zijn. Het leeft niet echt helaas.

van_Heutsz | 24-02-21 | 05:20

@van_Heutsz | 24-02-21 | 05:20: Ik had al gezocht of er een petitie was, eindelijk staat hij hier op de site, ik heb getekend met naam en toenaam. De hele wereld moet dit evenement boycotten! Maar mede door corona is dit op de achtergrond geraakt. Maar het is zó 2022! Dus haast geboden

Hebikhetnietgezegd | 24-02-21 | 07:05
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Tronald_dump | 23-02-21 | 18:40 | 1

Iedere voetballer, manager, coach en masseur die meedoen aan dit circus hebben indirect bloed aan hun handen. En over 15 jaar gaat ze dat zwaar verweten en nagedragen worden. Alleen kijken ze zo ver niet vooruit en qua ethiek moet ook alles wijken voor hun carrière. Beetje zoals bij de gemiddelde politicus van dit moment. Ja er worden mensen vermalen, maar het is voor het grotere goed en dan is het niet erg. Kolder.

Martin007 | 23-02-21 | 18:38 | 2

Precies!

Ik hoop dan ook dat met het meedien ze strafbaar kunnen worden gesteld in NL of de EU.

Dit kan je toch niet laten gebeuren?

Alle voetballers die daar gaan spelen zijn er dus blijkbaar mee akkoord gegaan.

Warhead | 23-02-21 | 18:41

Meedoen=medeplichtig.

Francieux | 23-02-21 | 18:34 | 1

Nee hoor.

Asteroid-B612 | 24-02-21 | 03:43

We kunnen er wel wat van vinden, maar kijken doen we toch wel. Wij zijn dus even slecht als de fifa en de voetballers die mee doen.

mok | 23-02-21 | 18:26 | 3

We -1 dan toch zeker. Heb altijd met veel plezier naar het nederlands elftal gekeken, maar sinds dat BLM gejank kan ik er niet meer fatsoenlijk naar kijken.Niet meer gedaan en zal ook niet meer gebeuren...

Kowalski11 | 23-02-21 | 18:41

We? Ik zal echt nooit vrijwillig mijn kostbare en schaarse tijd op aarde gaan besteden aan het kijken naar voetbal. Ik zeg Gadver, gadverdamme...

DanskeRob | 23-02-21 | 18:49

Het zou een Schande zijn, als Nederland daar gaat voetballen; waarschijnlijker is natuurlijk dat ze over helemaal niet komen. Probleem elegant opgelost zonder 'prestigeverlies' van de knielende heren miljonairs.

Tinie | 23-02-21 | 18:26

Eisen Depay cum suis nu ook dat die rijke olie Arabs en Fifa bobo's voor hem gaan knielen? Of houdt ie zijn waffeltje en gaat hij in een kort broekje achter een lederen knikker aanhobbelen, ja en amen knikkend naar lieden die hem een leeuw als huisdier kunnen verloven?

Ontzettende Lebron James dus.

Graaf_van_Hogendorp | 23-02-21 | 18:19

Het is heel simpel. Geld > principes. En dan het kulargument, jaa door te gaan maken we het juist bespreekbaar. Door de fout te herkennen en door alle landen te laten boycotten hadden duizenden doden voorkomen kunnen worden. Ze moeten zich schamen. Werkelijk letterlijk bloedgeld

TheManiac | 23-02-21 | 18:16 | 1

hé zeg dan kost principieel zijn geld.. dat tijger huisdier van dingens moet ook eten. Wij zijn tegen slavernij van vroeger waarbij de zwarte mens het slachtoffer is. Aan slavernij van nu kunnen we helaas niets doen zonder dat het onze voetbal carrières raakt

wie zal het zeggen | 23-02-21 | 19:08

Vrouwen met meer ballen dan de zgn. alfamannetjes: altijd beschamend.
Of misschien liggen de prioriteiten van de akwasi's van het Nederlands elftal wel anders.

SIogra | 23-02-21 | 18:12 | 1

Deze vrouwtjes krijgen een stuk minder doekoe om met een balletje te spelen dan de zgn. alfa mannetjes.

Graaf_van_Hogendorp | 23-02-21 | 18:16

Dus als een bikini was toegestaan dan hadden deze dames wel gegaan? De schending van mensenrechten en verkapte slavernij is blijkbaar niet doorslaggevend genoeg.

Burgerzaken | 23-02-21 | 18:09 | 1

Nee, onderwerping aan Sha'ria wetten is belangrijker.

gaffelbaard | 23-02-21 | 19:30

6.500?
Je zou Hoofd Arbodienst zijn daar..

de Voorzittert | 23-02-21 | 18:09 | 3

Je bedoeld onthoofd arbodienst?

Warhead | 23-02-21 | 18:42

@Warhead | 23-02-21 | 18:42: Lol. Ook een handige manier om van de kostenpost NPO af te komen (@ Joris
satire natuurlijk)

DanskeRob | 23-02-21 | 18:54

Wat zou het fantastisch zijn als de SJWers, de wokerati en aanverwante twittermeute's ervoor gaan zorgen dat het hele WK in Qatar wordt gecanceld.
Maar dat zal wel niet.

Montgomery Burns | 23-02-21 | 18:03

Die duitse beachvolleyball dames die tonen tenminste ballen. En naar die oranje,hypocriete ,BLM-huilstruikjes kijk ik niet meer.Die hebben voor mij volledig afgedaan....

Kowalski11 | 23-02-21 | 17:56

Ook interessant wat Albert Heijn en de andere boycotters van Voetbal Inside in 2022 gaan doen. Als ze consequent zijn besteden ze geen aandacht aan het toernooi in Qatar. Ondanks de extra omzet die daarmee te halen valt. Gaat om miljoenen.
We gaan het zien.

NPOlitiekgekleurd | 23-02-21 | 17:55 | 3

En we weten het antwoord al.

zijvanhiernaast | 23-02-21 | 18:15

Beste npo Etc: Daar oppert u een interessant gezichtspunt! Hoe stellen de boycotters van VI zich in deze kwestie op? Wat telt zwaarder? 6500 donkere doden of een grap (of poging daartoe) van een lichtgekleurde oudere man?

Dr. Worstenbroodje | 23-02-21 | 20:24

Cancel culture is hier opeens niet van toepassing

Johan1235 | 23-02-21 | 23:55

Altijd goed om weer even te vingerwapperen in het kikkerlandje.
Ben benieuwd hoeveel onnodige doden er in Nederland zijn gevallen vanwege het falende Coronabeleid.

LaPachanga | 23-02-21 | 17:51 | 2

Mompelt hier iets van pot en ketel.. je doet hetzelfde prutser

richardsp1 | 23-02-21 | 17:55

Sneu mannentje ben je...

niv01 | 23-02-21 | 17:56

Het Nederlands Elftal gaat alvast trainen op een tranentrekkende minuut stilte. Zal ze leren, daar in Qatar!

Cor Netto | 23-02-21 | 17:50

Waar blijven onze principiële Mandela’s van Oranje met hun protesten?

Ridde Rogter | 23-02-21 | 17:48 | 1

We moeten nu niet gaan doen alsof hier iemand het lot van een paar duzend Bengalezen iets kan schelen. Dat zou ook weer hypocriet zijn.

van Oeffelen | 23-02-21 | 17:51

Do they matter? Of misschien niet zwart genoeg?

Vrijhetzelaar | 23-02-21 | 17:48 | 1

Niet zwart in een westers land waar mensen zich schuldig voelen als basis cultuur.

richardsp1 | 23-02-21 | 17:56

Bij1, de racistenpartij, zwijgt in alle talen. Logisch en voorspelbaar wel.

K. Westergaard | 23-02-21 | 17:38

Vanaf dag 1 al een klucht. Omkoping, De irritante de Boertjes. Ik had al gegeten en gedronken voordat ze aan de bouw begonnen.
Maar goed dat Femke Falsema tegen racisme en slavernij in Quatar heeft staan demonstreren... oh, wacht

Dirk III | 23-02-21 | 17:36

Zo lang de zwarte voetballers van oranje dit allemaal prima vinden.. joh, wat stelt racisme dan nog voor

Johan1235 | 23-02-21 | 17:35

Niet zo kritisch mensen. Het gaat er om dat voetbal mensen verbind. Daar gaat het om. Het grote geheel. En dan samen op het veld met allemaal een shirt aan met de tekst: Iedereen is gelijk. (of zoiets) en dan elkaar allemaal de hand vast houden.

DrachiR | 23-02-21 | 17:26 | 1

en dat thuis dan heel mooi vinden en alle spullen kopen van de bedrijven die dit schitterende evenement ondersteunen

Jazeetie | 23-02-21 | 17:34

Soms heel soms, verlang ik terug naar de tijd dat ik nog een Neanderthaler was. Toen het leven nog simpel was.
youtu.be/3e-IMCcWdcM

RickRD | 23-02-21 | 17:24 | 1

JA ik ook, toen had je nog mammoets enzo. "Quest For Fire" is dan ook een favo film hier ten huize. Sharpen your sticks !

Asteroid-B612 | 23-02-21 | 19:11

Hoeveel van die 6500 lagen er eerst op de IC?

skoftig | 23-02-21 | 17:15 | 1

Duitsers en principes. Iets wat we in Nederland nou nooit zien met voetbal ofzo....

bakermat | 23-02-21 | 17:15

Leuk hoe straks die hypocriete wokies een potje op hun flikkert krijgen in het centrum van de slavernij. Als ze daarna nooit meer hun mondje open trekken vind ik het prima

doemijjezusjemaar | 23-02-21 | 17:12

Maar de vraag is: Wat gaan wij hier aan doen? Zou het mogelijk zijn om Oranje zo erg onder druk te zetten dat ze het WK boycotten? Gaat de Volkskrant adverteerders bellen? Heeft Arnon Grünberg zich al geïdentificeerd met de slachtoffers? Heeft Claudia de Breij al een petitie getekend?

Sinterbikske | 23-02-21 | 17:12 | 3

Toen mevrouw hier al eens eerder op gewezen werd plaatste ze de volgend tweet (juni 2020): "Als iedereen die zich nu zo betrokken voelt bij de arbeiders in Quatar (sic) lid wordt van @amnestynlkomen we er wel!". Laat dit even op je inwerken.. Dit is niet meer hypocriet, dit is surrealistisch deugen met betonplaat voor je kop die dikker is dan een stadionmuur..

Jazeetie | 23-02-21 | 17:43

Of wat zegt Freek de Jonge hiervan? Die was een criticus van het WK-voetbal 1978 in Argentinië.

Thoth | 23-02-21 | 17:55

Ik zie Frank al zitten in zo'n grote tent met tapijten, waterpijpen, enuchs en buikdanseressen, campingliefhebber dat hij is.

Mr_Natural | 23-02-21 | 17:09 | 1

Ronald en Wesley hebben daar anders gouden tijden meegemaakt.

van Oeffelen | 23-02-21 | 17:32

6500? Op dik 60 te spelen wedstrijden? Dan zit je ruwweg op 1 dode per minuut gespeelde wedstrijd. Minuut stilte in acht nemen?

Quattro Stagioni | 23-02-21 | 17:04 | 2

Eerste half uur van de wedstrijd knielen...

P-unit | 23-02-21 | 17:06

Er staan wel tweeëntwintig voetballerts op het veld he. Dus eigenlijk per tweeëntwintig speelminuten.

Rest In Privacy | 23-02-21 | 17:08

waar je weer niets van hoort zijn die gesubsidieerde anti slavernij slavendealers. ik noem geen namen, vul zelf maar in.
ook voor die wat naar voetbal kijken en zeker in qatar, jullie zijn geen haar beter dan een slavenhaler. boycotten die handel.

isotope 465 | 23-02-21 | 17:04 | 3

Akwasie en Sylvana er naar toe sturen en uit laten zoeken. Kunnen ze hun hartje ophalen en wij zijn ervan af. Win-win!

Slough | 23-02-21 | 17:24

@Slough | 23-02-21 | 17:24: En Peter R de Vries om het zaakje te controleren, zijn we daar ook vanaf.....

Slough | 23-02-21 | 17:24

Nou Neerlands Hoop, kom er maar in!

deoudererijperevrouw | 23-02-21 | 17:03 | 4

@isotope 465 | 23-02-21 | 17:05:

Maar Freek leeft nog wel, net als Marcel van Dam. En deugen dat ze nog steeds doen!

eerstneukendanpraten | 23-02-21 | 17:08

@eerstneukendanpraten | 23-02-21 | 17:08: leeft die Marcel van Dam nog? Joh?!
Stuur daar PowNed eens op af. Met een reportage over de tweedeling in de samenleving en zo

theo-is-dood | 23-02-21 | 17:48
▼ 1 antwoord verborgen

Als je weet dat dit WK is gekocht, en dat is bewezen, zou je de corrupte honden bij de FIFA (hoi Sepp!) misschien zelfs kunnen aanklagen voor indirecte dood door schuld.
Maar dat is ijdele hoop vrees ik, want daar zullen vast wel een batterij gladjakkers van juristen raad mee weten om dat te voorkomen.

Verder wacht ik op een statement van de mannen met karakter van oranje (Hoi Virgil, Georginio en Memphis!) want ze waren afgelopen jaar tenslotte ook helemaal in de war van een Derksen-grapje over Zwarte Piet en de terroristische racist Akwasi.

Wachten tot ik een ons weeg, that is...

Realism Is All | 23-02-21 | 17:02 | 4

Ik zou mijn adem niet inhouden.

De Briemusketier | 23-02-21 | 17:04

Derksen is een van de weinigen die ik hier over gehoord heb, maar Dieuwertje Blok denkt dat hij stinkt.

uisge baugh | 23-02-21 | 17:07

Sepp c.s hebben ervoor gezorgd dat de spelen aan Qatar werden toegewezen, en zijn zo bezien als opdrachtgever te beschouwen. De Saudi's zijn eigenlijk aannemer.
En zo is het toch nog weer de schuld van De Blanke Man.

jemagookniksmeer | 23-02-21 | 17:07
▼ 1 antwoord verborgen

Let wel... "onze Shell" is big in Qatar! Shell gaat deugen met het gas van Qatar. Het idee is vrij simpel: van de CH4, strip je met behulp van water de 4 H's (dus 3x H2), en de C bind je met O tot... jawel! CO! Die CO kan weer met H20 reageren tot CO2 en H2. Vervolgens stoppen we de CO2 weer in de put. Het mag allemaal energie kosten (verbanden van CH4) maar Shell is wel GROEN!

Qatar... daar wil je niet zijn, daar wil je niet wezen (laat staan wonen en werken).

Louter Leuter | 23-02-21 | 17:00

Omdat er zoveel doden vallen in die stadions, mogen er dan ook meer spelers geselecteerd worden?

Mr_Natural | 23-02-21 | 17:00

De werkers zijn geheel uit eigener beweging naar Qatar gegaan om voor het enorme bedrag van USD 300,- per maand in de bouw te gaan werken. Dat ze ze zelf zo onvoorzichtig te werk zijn gegaan, daar kunnen die arme bouwondernemers toch niets aan doen? Het is allemaal een Zionistisch complot en volstrekt islamofoob!

eerstneukendanpraten | 23-02-21 | 16:59

Allemaal leuk en aardig GS, maar laten we wel ff focussen op de echte problemen. Straatnamen, zoals de "JP Coen straat", die zijn pas kwetsend en racistisch.

Diederik_Ezel | 23-02-21 | 16:59 | 1

Ik wilde net een wilde rant schrijven, maar door jouw bericht ben ik weer met beide benen op aarde. J.P. Coen, idd, Fout!!!

Sinterbikske | 23-02-21 | 17:03

Voor de bouw van de stadions en accomodaties in Qatar zijn arbeidsmigranten ingezet.
Al die bruine mensen die hier lopen te klagen dat zij nog steeds de pijn voelen van de slavernij zouden gecorrigeerd dienen te worden met de opmerking dat hun voorouders arbeidsmigranten waren.

leo de pejo | 23-02-21 | 16:59 | 2

Hoe wreed dat er een NOS bericht over 6500 doden voor nodig is om duidelijk te maken dat die hele slavernij-hetze hier in Nederland een zelfzuchtige, aangeprate farce is van een stel lijkenpikkers.

Madame Poitiers | 23-02-21 | 17:02

@Madame Poitiers | 23-02-21 | 17:02: Black Lies Matter!!!

getzappad | 23-02-21 | 17:04

Ik denk dat Qatar Nederland zou boycotten als de knvb het WK in Qatar zou gaan boycotten. Aangezien er te veel handelsbelangen zijn gaat het NL11tal gewoon spelen in Qatar.

Yor_Kok | 23-02-21 | 16:58 | 3

Stellen de regeringen van India, Pakistan, Nepal, Bangladesh en Sri Lanka wel eens kritische vragen over hoe hun landgenoten in Qatar door Qatar behandeld worden?

Yor_Kok | 23-02-21 | 17:03

Je hoort vaak dat bijna 0,04% van alle antislavernij-activisten ook daadwerkelijk tegen slavernij is.
Officieel zeggen alle antislavernij-activisten natuurlijk altijd dat zij schijt hebben aan alle slachtoffers van echte slavernij. Officieel gaat het alle antislavernij-activisten namelijk uitsluitend om de extreem vette subsidies, die linkse overheden uitdelen aan alle mensen die klagen over huidskleur.

Maar klopt dat wel, dat het puur om subsidies gaat?
In theorie zouden huidskleur-fetisjisten als blm, kozp, antifa, ereschulden, etc dan natuurlijk ook miljoenen euro's subsidie aan kunnen vragen om elke 25 jaar een volle minuut tegen echte slavernij te demonstreren. Hoeven ze niet eens echt te doen; antislavernij-activisme draait immers om subsidies graaien. Dat zeggen de linkse verstrekkers van die subsidies ook allemaal.

Probleem is echter dat niet alle antislavernij-activisten schijt hebben aan echte slavernij. Zowel islam als socialisme verheerlijken slavernij; en beide religies zijn oververtegenwoordigd in het subsidiecircuit.
En treden bovendien keihard op tegen ketters, afvalligen en dissidenten.

Vandaar dus dat Qatar geen enkele antislavernij-activist boeit. Zelfs als er morgen ergens ter wereld een antislavernij-activist op zou staan die de dood van 6.500 slaven in Qatar net zo kwalijk vindt als een kinderfeest, dan zal die ene antislavernij-activist daarover zwijgen.
Uit angst voor zijn mede-subsidieslurpers.

Dandruff | 23-02-21 | 16:58 | 4

Socialisme verheerlijkt slavernij?
Zucht.
Zou je het ooit nog leren?

Beste_Landgenoten | 23-02-21 | 17:39

Google eens “ Holomodor”

theo-is-dood | 23-02-21 | 17:56
▼ 1 antwoord verborgen

Schandelijk... en hier doet de hele wereld dan aan mee. En over een jaar staan alle hoogwaardigheidsbekleders weer driftig en trots te klappen bij de opening.
En de Tweede Kamer riep de regering in 2014 al op om een vuist te maken... Maar de regering doet niets, Nederland doet niets, de participerende andere overheden doen niets, de FIFA wordt amper aangespoord en Qatar heeft dus geen enkele aanleiding om zélf iets te veranderen; ze voelen geen enkele druk en lachen zich rot... Een keiharde boycot is het enige dat zou werken, maar 6.500 dode bruine mensjes wegen niet op tegen de politieke en commerciële belangen, blijkbaar...

Maar in Nederland moeten we wél onze excuses aanbieden voor een slavenverleden uit de verre historie... *zucht*

Jimmydepimmy | 23-02-21 | 16:56 | 1

Gelukkig hebben we Maxima die de Argentijnse moedertjes Poch in de schoentjes wilde schuiven.

grindbak | 23-02-21 | 16:57

"Nee, zwarte piet is nog steeds racisme, geen whataboutism doen."
Aldus overbetaalde voetballers met een spindokter.

GateKeeperNL | 23-02-21 | 16:52

Uhh slavernij.

Beste_Landgenoten | 23-02-21 | 16:52

Maar Sylvana heeft jullie toch allemaal al verteld dat jullie voorouders slaven drijvers waren? Waarom niet wat meer aandacht daaraan geven, ipv van die onbelangrijke arbeiders in Qatar.

Trouwens, van Dijk en Depay hebben er al zin in..

FasiscovanJole | 23-02-21 | 16:50

Seedorf beklaagt zich: 'Zwarte trainers krijgen geen kans in het voetbal'
Oud-international Clarence Seedorf krijgt weinig tot geen aanbiedingen om trainer te worden bij een voetbalclub. En dat komt door zijn donkere huidskleur, zegt hij in de Italiaanse krant Gazzetta dello Sport. "Er zijn geen gelijke kansen voor coaches. De cijfers spreken voor zich: nergens zie je zwarte mensen in de hoogste posities in het voetbal", aldus de 44-jarige Seedorf.
nos.nl/artikel/2369797-seedorf-beklaa...
Kots, groooote kots.

RickRD | 23-02-21 | 16:49 | 6

Hij is samen met Kluivert coach van Oeganda geweest, 3 wereldcups pakte hij.

Mr_Natural | 23-02-21 | 16:54

As je een beetje voetballen kan, kun je het hier maken, ongeacht je donkere huidpigment of niet, trainer (slavendrijver) ook, maar daarvoor moet je dus wel wat in je mars hebben.

CleaudeSacke | 23-02-21 | 17:13

Zoveel kansen gehad en overal mislukt.

van Oeffelen | 23-02-21 | 17:34
▼ 3 antwoorden verborgen

6500 is nog niks, wacht maar totdat die stadions niet op tijd af zijn.

skoftig | 23-02-21 | 16:49 | 1

Gaan ze dan ook nog decimeren?

Sinterbikske | 23-02-21 | 17:05

in 2014 werd massaal opgeroepen om de spelen in Sotji te boycotten wegens homovijandig beleid in Rusland. In Qatar kan je als homo zelfs gevangenisstraf krijgen maar nu is het doodstil. Het is allemaal zo hypocriet.

yeps | 23-02-21 | 16:49 | 4

Volledig...

Jimmydepimmy | 23-02-21 | 16:56

Juist..!

aardv@rk | 23-02-21 | 16:57

We hebben het hier maar over Aziatische slachtoffers, lekker belangrijk.
/S

BrutusBosch | 23-02-21 | 16:59
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer je echt helemaal niks kan als journalist dan wordt je niet ontslagen maar weggepromoveerd naar de """sportjournalistiek""" (hoi Herman van der Zandt!).

Sportjournalistiek is sowieso het absolute toppunt van hypocrisie. De hele NPO staat de ganse dag keihard een globalistische agenda te roeptoeteren en te blèren hoe fout nationalisme is, maar zodra het over sport gaat is het kennelijk ineens de omgekeerde wereld en is het belangrijk dat er om de vijf dagen een ander soort wereldkampioenschap schaatsen met hoempapa in Thialf is waar wederom 2 Nederlanders en een Zweed of Canadees met Nederlandse naam op het podium staan en dan trots staan te janken of springen terwijl het Wilhelmus klinkt. Die algehele collectieve cognitieve dissonantie vat precies de dominante Nederlandse cultuur. Dit is de waan van de dag, week, maand, voetbalseizoen, regeringsperiode. Panem et circenses.

OverdaanDerOnderheid | 23-02-21 | 16:48

Uitbuiting, onderdrukking, genocide, slavernij, moord en doodslag het maakt allemaal niet uit, is helemaal niet erg, behalve natuurlijk als het door blanken gedaan wordt. Dan is de wereld te klein.

Jafco | 23-02-21 | 16:47

Van Brood & Spelen naar Dood & Stelen.

Mr_Natural | 23-02-21 | 16:47

Een paar maanden geleden waren er over de hele wereld demonstraties. Toen één crimineel met een overdosis te hard werd aangepakt door de Amerikaanse politie bij zijn aanhouding.
Waar is nu de verontwaardiging? En welke bedrijven kan ik boycotten?

theo-is-dood | 23-02-21 | 16:47 | 3

Olie en zand veel meer hebben ze niet.

MargauxGrandCru | 23-02-21 | 16:55

Ik wacht nog steeds op het bewijs dat daar een racistisch motief achter zat, bij de agenten waarvan bij mijn weten de helft een migratie-achtergrond had...

De OBLM terroristen (ONLY Black Lives Matter want ik hoor ze nooit als er weet blanken worden uitgemoord in bepaalde delen van Afrika, en iemand trouwens iets van hen gehoord na de onthoofding van Samuel Patty...?) hebben daar wat minder boodschap aan, aan feiten en bewijzen.

Realism Is All | 23-02-21 | 17:10
-weggejorist-
Dissel | 23-02-21 | 17:20

Geld maakt principes vloeibaar. Dat wisten we al en de blmhuiler zit dus net zo in elkaar als de blanke mens.

BobDobalina | 23-02-21 | 16:45

Boycotten op EU-niveau. Dit doet tekort aan al onze waarden.

ZoltarTheMagnificent | 23-02-21 | 16:45 | 1

Ja, organiseer een extra EK ofzo. Laat ze de schurende zandschurft krijgen die religieuze theedoeken daar.

SterF... | 23-02-21 | 16:49

Qatar was ook in het journaal toch omdat ze bij get volleybal de dames verplichten niet ontbloot het veld op te gaan.

Wat doen de oranje 'leeuwinnen"

39 van de 40 vonden dat prima. Want iets met cultuur

Duitsland dames zeiden dan doen we niet mee.

Elke dag begin ik meer mensen uit Nederland te haten. Veel vrouwen zonder enig zelfrespect maar vooral veel knielen en bukken.

Respect voor de Duitse dames dat ze zich uitspreken tegen deze waanzin.

Graag zie ik deze uitspraken van deze 39 ook als het gaat om onze cultuur in dit land. Of geld: cultuur dan niet en is aanpassen van de inboorlingen het divies

Tot slot?

Stoppen met dit WK Nederland

Toon eens ballen

Kluifje | 23-02-21 | 16:44 | 1

ik ben het helemaal met je eens
mja brood en spelen moet doorgaan, helaas
die Romeinen waren nog niet zo dom

Beffel0Bill | 23-02-21 | 17:08

Als het huidige Nederlands Elftal net zo goed kon voetballen als slap en politiek correct ouwehoeren waren Ze allang wereldkampioen.

En enige maatschappelijke betrokkenheid verwachten van een clubje over de Bentley getilde, overbetaalde, matig presterende, overmatig getatoeëerde wereldvreemde lulkoekverkopende miljonairs zonder incasseringsvermogen, ik zou mijn adem niet inhouden in afwachting daar van.

De Briemusketier | 23-02-21 | 16:44 | 5

@De Briemusketier | 23-02-21 | 16:59:
gnagnagna
fantastisch reaguursel

Beffel0Bill | 23-02-21 | 17:11

Waar zitten de tattoos van De Jong en de Ligt eigenlijk?

van Oeffelen | 23-02-21 | 17:54

@De Briemusketier | 23-02-21 | 16:59: Dat gevoel heb ik sinds jaar en dag als ik een groepsfoto zie van het Nederlands elftal. Het lijkt wel een uitje van de bajes te Veenhuizen.

theo-is-dood | 23-02-21 | 18:01
▼ 2 antwoorden verborgen

6500 doden bij het bouwen van 10 stadions? Na de eerste 100 doden zag men nog steeds geen patroon en werd er niets aan de oorzaken gedaan? En de arbeiders die het dodental maar zagen stijgen en stijgen bleven net zo vrolijk naar hun werk gaan? Ik zou die 6500 wel eens uitgeplitst willen zien naar precieze oorzaak. Ze zullen toch niet alle 6500 van grote hoogte omlaaggekukeld zijn?

J.P.Drapeau | 23-02-21 | 16:44 | 4

En 2014, toen de teller op iets van 1.000 stond, toen werd nog gewaarschuwd over mogelijk wel 4.000 doden tot aan oplevering. De werkelijkheid blijkt zelfs nog ellendiger. En blijkbaar is er dus vooral in 6 jaar tijd niets, maar dan ook niets, verbeterd.
Je zou je toch je ogen uit je kop (moeten) schamen om daar straks bij aanwezig te zijn, als land, elftal, speler, gast of bezoeker.

Jimmydepimmy | 23-02-21 | 17:00

Het hoeft natuurlijk niet in alle gevallen dezelfde oorzaak te hebben. Er kunnen er ook een aantal naar beneden geflikkerd zijn omdat ze homo hadden. Is een dodelijke ziekte daar.

jemagookniksmeer | 23-02-21 | 17:01
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens Yasser Haakneus en Batty Boy Jetten is het allerergste dat dit zo slecht afstraalt op de islam!

eerstneukendanpraten | 23-02-21 | 16:42

Qatar heeft het geluk samen met Iran een enorme gasbel te hebben. Slochteren is daarmee vergeleken een aardig belletje, maar niet meer dat. De Islamofascisten bulken de komende 100 jaar van het geld. Ze krijgen het niet op. Ze komen er mee weg als enkele duizenden ongelovige honden dood gaan in de bouw. Net zoals ze er mee weg komen als ze hoerig uitziende ongelovige vrouwen uitsluiten. En tenslotte weten ze dat amorele bobo's en mannelijke hoeren zoals De Boer voor geld alles doen. Eigenlijk ben ik jaloers op die rijkaards in de woestijn die schijt hebben aan iedereen. Zelfs aan het huis Saoud. En dan heb je lef.

Graaier | 23-02-21 | 16:40 | 3

En tenslotte weten ze dat amorele bobo's en mannelijke hoeren zoals De Boer voor geld alles doen.

En last but not least de heren profvoetballers zelf.

De Briemusketier | 23-02-21 | 16:46

De enige goede reden om de energietransitie toch door de drukken. Als we het niet meer nodig hebben dan hebben ze niets.

SterF... | 23-02-21 | 16:51

Quatar sponsort terrorisme in het gehele Midden-Oosten tot aan Libya toe. Achter de schermen is stevige druk uitgeoefend op Quatar om daarmee te stoppen.

theo-is-dood | 23-02-21 | 16:54

Op een bevolking van ongeveer 2,8 miljoen. Dat is veul hoger dan de coronasterfte in Nederland.

goedverstaander | 23-02-21 | 16:40

Waarschijnlijk niet eens bejaard en geen ongezond voedingspatroon... en niet Black genoeg om te Matteren.

Root_Of_All_Evil | 23-02-21 | 16:39

Dat zouden 6.500 George Floyd's moeten zijn als sporters hun moralisme echt meenden.

JohnLocke | 23-02-21 | 16:36 | 3

Dan kijken ze ineens niet op een mensenleven, hypocriet volk die voetballers.

Roze_bril_drager | 23-02-21 | 16:38

En geloof maar dat deze bouwvakkers minder op hun kerfstok hadden dan veelpleger Floyd.

goedverstaander | 23-02-21 | 16:38

Als je ziet hoeveel protesten de dood van het Amerikaanse kruimeldiefje George Floyd al heeft veroorzaakt, dan moeten we ons toch alvast gaan voorbereiden op een ware orgie van demonstraties en rellen die de 65.000 doden in de schurkenstaat Qatar gaan veroorzaken. Dat onrecht kan links Nederland toch niet zomaar laten passeren?! Mensen, barricadeer je winkel maar alvast, want er komt een storm aan!

MAD1950 | 23-02-21 | 16:36 | 2

Het was geen kruimeldief maar een regelrechte crimineel die tijdens een overval in een huis een zwangere vrouw heeft getrapt. Maar voor Femke, Jesse en Rob Jetten is hij een held!

eerstneukendanpraten | 23-02-21 | 16:43

Trump is al weg, dus die demonstraties komen niet.

Pieter Breydel | 23-02-21 | 17:01

Bikini verbod? Een strandsport, wie doet dat in godsnaam daar ?

Schepvogel | 23-02-21 | 16:35 | 1

Corrupte sportbobo's.

obominotie | 23-02-21 | 16:45

Dat stadionbouwen is gevaarlijker dan Corona, een voetbal lockdown lijkt me op z'n plaats.

Steifnek | 23-02-21 | 16:35

Als er 6500 otters, panda's of honden door de bouw waren doodgegaan, had de wereld op zijn kop gestaan. En zou het uitgesloten zijn dat het WK daar nog zou plaatsvinden.

Pretzel Logic | 23-02-21 | 16:34 | 1

En als er 6500 paren kinderhandjes leuke delftsblauwe schoenen in elkaar klussen in een loods in Bangladesh, dan cancelled iedereen en z'n minister dat merk en kopen ze andere schoenen.

Muxje | 23-02-21 | 16:42

Voetbal is oorlog.

Rest In Privacy | 23-02-21 | 16:33 | 5

@Gulliver | 23-02-21 | 16:52:
Kan niet, een jaar deelbaar door 4 is een olympisch jaar en de Wk is altijd 2 jaar daarvoor (en daarna)

skoftig | 23-02-21 | 17:14

Andere sjeik weigerde enkele weken geleden vrouwelijke scheidsrechters de hand te drukken tijdens het toernooi aldaar.

Tinie | 23-02-21 | 18:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Aan de woke kant is het erg stil, geen boegeroep, geen massale protesten op de DAM of Museumplein en geen standbeeldjes omtoppellen.

Want dit is niet westers, dit is oosters, kritiek op dat soort culturen en landen is ten boze als westerling. Dus 6500 doden is 'collateral damage' hoe sommige mensen dit weten te goed te praten.
Terwijl dit onderwerpen zijn die we JUIST moeten boycotten, juist moeten voor protesteren en juist hard voor maken.

Marginale 'problemen' zo als Odekoek, Straat naampjes en andere dingen is natuurlijk veel belangrijker. Maar ja, racisme, slavernij en uitbating is alleen belangrijk wanneer blanken mensen in betrokken zijn.

Ins0mnia | 23-02-21 | 16:32 | 1

Blanke mensen + Israeli's, die zijn ook de klos.
En dat bedoelde wijlen verstandige Baudet met 'oikofobie' en (nog steeds verstandige) Pascal Bruckner met 'tirannie van het berouw': de zelfhaat van het linkse westen is pathologisch. Zo'n rare kink in de hersenbekabeling waardoor mensen als Beste Landgenoten zich keer op keer geroepen worden in de bres te springen voor het islamofascisme.

kapoerewiet | 23-02-21 | 16:48

Corruptie vereist een offer.

ZoltarTheMagnificent | 23-02-21 | 16:31

Het geldt ook voor het miljardenbal wat de sjampijens liek heet, geen reet aan zo ook het WK waar mensenlevens geofferd worden om wereldvreemde miljonairs te zien voetballen

thanseeuwen | 23-02-21 | 16:30

Als zo ongeveer de enige leek op islamgebied alhier: als je als importmoslim sterft voor een heilig doel als het WK balletjetrappenvoorweinig 2022, krijg je dan ook gratis 72 maagden in het mohammedaanse Walhalla?

Hetkanverkeren | 23-02-21 | 16:30

Je kunt al NL elftal een statement maken door voor de aftrap van de eerste wedstrijd een naakte en gemuilkorfde Clarence Seedorf geketend het veld op te trekken, met allemaal een T-shirt. aan met "dit nooit meer".

skoftig | 23-02-21 | 16:29 | 3

Zou Seedorf daarvoor te porren zijn?

Muxje | 23-02-21 | 16:46


@Muxje | 23-02-21 | 16:46:
Ik denk het wel, hij kan nogal moeilijk aan werk komen.

skoftig | 23-02-21 | 16:51

En nu hoor je die bruine BLM betrokken voetballers niet meer.
Oehoe KNVB, Eredivisie, Nederlands elftal waar zijn jullie?!?
Denzel Dumfries, Memphis Depay, Georginio Wijnaldum, Virgil van Dijk wakker worden!
Jullie mogen weer met het knietje in het gras zitten met het vuistje gebald in de lucht.

leo de pejo | 23-02-21 | 16:29 | 3

Dat doen ze alleen als het tegen blanken gaat.

2voor12 | 23-02-21 | 16:35

En nadat ze schandelijk verloren hebben van een stelletje amateurs. Ik verheug me nu al op de beelden.

obominotie | 23-02-21 | 16:40

Denzel, Memphis, Georginio, Virgil, serieus?
Heten ze echt zo of verzin je dat?
(kijk al 10 jaar geen NL voetbal meer)

Nuchternederland | 23-02-21 | 17:29

In heel Azië heb je van die bouwputten waar De Man Van Bangladesh aan het werk is. En die wonen dan in van die keten, lekker dicht op elkaar. Ze sterven bij bosjes aan de beet van de tse tse vlieg, krijgen knokkelkoorts of corona. Dat is in heel het Oosten een gebruikelijk tafereel. Het is dat of in het thuisland geen nagel om aan de kont te krabben hebben. Overbevolking. Dat is het ware probleem.

van Oeffelen | 23-02-21 | 16:29 | 3

een rijk en goed georganiseerde stadstaat als Singapore wordt ook overeind gehouden door goedkope Bengaalse en Indiase bouwvakkers, en Thaise en Filippijnse huishoudsters. Die echt aanzienlijk minder rechten hebben dan ieder ander die daar werkt.

Kees Maf | 23-02-21 | 16:35

@Kees Maf | 23-02-21 | 16:35:
zeker, maar het ergste is wel dat Arabische Herrenvolk dat je in de Golfstaten ziet. De hele dag sigaretjes roken in hun witte disdash terwijl de Pakistanen het vuile werk doen. Terwijl westerse ingenieurs de olie- en gaswinning regelen. Terwijl hun luchtmacht steunt op Engelse piloten.
Eens komt de dag dat we veel en veel minder olie en gas nodig hebben.....

theo-is-dood | 23-02-21 | 17:02

Oh. Dan is het dus goed?

Lohengrin | 23-02-21 | 17:14

En dat terwijl er zoveel veiligheidsmaatregelen getroffen zijn, er staan op de bouwplaatsen zelfs allemaal borden met 'Niet doodgaan!'

Mr_Natural | 23-02-21 | 16:26

U gelooft mij niet maar zelfs als Nederland in de finale komt ga ik niet kijken. Wat een troep is het op de wereld.

Normpje | 23-02-21 | 16:25 | 6

@Gulliver | 23-02-21 | 16:34: Om in de finale te raken heb je een team nodig. Zelfs een überfitte Van Dijk gaat het verschil niet maken.

goedverstaander | 23-02-21 | 16:42

@goedverstaander | 23-02-21 | 16:42:

Sinds Koeman is Oranje weer een hecht team. De verdediging is de beste ter wereld. Een middenveld met De Jong, Gravenberch en Wijnaldum is top. Een aanval met Depay, Malen en Lang ook niet verkeerd. Het zwakke punt zal de keeper zijn.

Rest In Privacy | 23-02-21 | 16:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Als alleen NL het WK zou boycotten, zet dat geen zoden aan de dijk, dan roepen ze een vervanger op. We zullen dus grote landen mee moeten zien te krijgen. Frankrijk, als regerend wereldkampioen, bijvoorbeeld. En Engeland.
Alternatief: wél gaan, en op het moment van de eerste aftrap de shirts uitdoen en een tekst op het ondershirt tonen die de 6500 doden herdenkt. Dat staat (ook) Qatar in zijn hemd, en kunnen ze geen vervanging meer regelen.

Maar dat er iets moet gebeuren is duidelijk. Ik houd van dit soort grote toernooien, maar in Qatar gaan spelen kan echt niet.

Kees Maf | 23-02-21 | 16:24 | 4

Alsof de Arabieren dat toestaan. Wie waagt iets over moderne slavernij te zeggen, kan een juridisch bommentapijt verwachten.

Madame Poitiers | 23-02-21 | 16:29

@Rotterdammert1965 | 23-02-21 | 16:28: ik denk dat wél gaan, om vervolgens een statement te maken maar niet te spelen meer impact heeft. Als we als enige niet gaan, frustreer je het toernooi niet. Daarom moet je andere landen mee zien te krijgen in een boycot.

Kees Maf | 23-02-21 | 16:30

Zou mooi zijn als helemaal niemand zou gaan, blijven ze met al die lege stadions zitten. Las zelfs ergens dat men airco in de stadions heeft geïnstalleerd.

RickRD | 23-02-21 | 16:30
▼ 1 antwoord verborgen

Nou mensen, niet zo katten op de knvb. Deze mensen zijn nog helemaal kapot van de uitspraak van Johan dus kom niet met zo onbenullige dingen zoals 6500 doden slaven in Qartar aan. Ze hebben het al zo moeilijk.

jan huppeldepup | 23-02-21 | 16:24 | 2

Quatar sponsort terrorisme:
“The Qatari funding of the terrorist organization had already been tackled by American photographer Matthew Schrier, who was captured by the Al-Nusra Front in 2012, and was held captive for 211 days until he managed to escape. After his "release", he engaged in a legal battle against the jihadist group, filing a lawsuit earlier this year against the Qatar Islamic Bank for having "collected donations for its kidnappers". In the 60-page document, Schrier detailed how the financial institution "allowed individuals and a charity to transfer funds to terrorist groups fighting in Syria," including the Al-Nusra Front. ”

Quatar is daarmee niet alleen verantwoordelijk voor de genoemd 6.500 doden. Maar nog voor tienduizend meer. Onder meer Hamas ( u weet wel, van de suïcide bombers in Israëlische bussen) krijgt geld uit Quatar.
Zie: en.m.wikipedia.org/wiki/Qatar_and_sta...

theo-is-dood | 23-02-21 | 16:40

@theo-is-dood | 23-02-21 | 16:40: Qatar, Turkije en Saoedi-Arabië zijn inderdaad de grootste staatssponsoren van de internationale jihad.

obominotie | 23-02-21 | 16:42

Henk ten Cate wist te vertellen dat de mensen goed betaald worden. In ieder geval meer dan in eigen land en dat ze volledig op vrijwillige basis waren gekomen. Daarbij negeerde hij volledig hoe de mensen vervolgens behandeld worden en dat ze bij bosjes dood neervallen. En dat allemaal tijdens de discussies over BLM.

Tapioca pudding | 23-02-21 | 16:23 | 4

Dat linkje van de Guardian suggereert anders, de compensatie van overleden mensen is bedroevend laag. Ga er verder maar van uit dat de verdiensten voor 95% uitgegeven worden aan minimaal levensonderhoud.

hisxxx | 23-02-21 | 16:31

Door de honger gedreven om daar tewerken , ja je zou het vrijwillig kunnen noemen.
Of zouden die bouwvakkers daar zijn omdat ze het leuk vinden.

Banenenrepubliek | 23-02-21 | 17:25
▼ 1 antwoord verborgen

Qatar zet zichzelf op de kaart, wel de rouwkaart, maar toch.

Mr_Natural | 23-02-21 | 16:23

Ik kan mij een aantal Nederlands Elftalspelers herinneren die een populair voetbalpraatprogramma kapodt wildenmaken gaan vanwege een grapje van een oud collega met de verkeerde kleur. Laten we hopen dat het niet uit de hand gaat lopen gezien de commotie die een prima grap over een intolerante onverdraagzame Ghanees eerder veroorzaakte.

De Briemusketier | 23-02-21 | 16:22

Niet te verkopen dit, afgelasten die hap.

Panos88 | 23-02-21 | 16:21 | 1

Welke sponsors kunnen we in dit geval boycotten?

theo-is-dood | 23-02-21 | 16:42

Mooi man die moslimlanden. Echte vrijheid is daar te vinden. En nu wachten op een statement van Virgil en consorten

Eddy67 | 23-02-21 | 16:21

Aantal doden per doelpunt....

Is dit nog nieuws? | 23-02-21 | 16:19

Een paar Duitse beachvolleyballersters hebben meer ballen dan alle nederlands elftal voetbalmannen bij elkaar. De volleybalsters boycotten het wk dames beach volleybal in qatar omdat ze niet in bikini mogen spelen!

wie zal het zeggen | 23-02-21 | 16:18 | 5

Dan trekken ze toch hun bikini's uit? Gewoon om te stangen. Ik zit eerste rang.

goedverstaander | 23-02-21 | 16:24

@oldandwise | 23-02-21 | 16:23: knuffelislam krijgt kritiek - linksman krijgt kramp - komt met whataboutism. Wat moet het toch vermoeiend zijn om zo schaapachtig de linkse kerk te moeten volgen.

kapoerewiet | 23-02-21 | 16:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Leuk, allemaal stadions waar volgend jaar door corona geen hond zit.

Mr_Natural | 23-02-21 | 16:16 | 2

Honden zijn sowieso verboten.

goedverstaander | 23-02-21 | 16:17

@goedverstaander | 23-02-21 | 16:17:
Dat zeggen ze, die honden zijn hem heel verstandig gepeerd. Toch bijna geen boom te vinden om tegen te pissen daar.

Mr_Natural | 23-02-21 | 16:20

Net zoals corona kan onze regering ook preventief zeggen: "hoeveel doden dit gaat kosten weten we niet, maar we gaan er preventief naar handelen. We gaan niet naar Qatar"

Het Licht | 23-02-21 | 16:16

Zo'n Virgil van Dijk weet Johan Derksen prima de maat te nemen en op te roepen tot een boycot. Met zijn BLM. Maar als het op slaven drijven aankomt in Qatar geeft deze nazaat van slaven om het geld zoals bekend niet thuis. Hy-po-criet.

goedverstaander | 23-02-21 | 16:15 | 4

@Mr_Natural | 23-02-21 | 16:18:
Een zaal met profvoetballers die toegesproken wordt door Ricky Gervais, ik heb een droom.

De Briemusketier | 23-02-21 | 16:25

@De Briemusketier | 23-02-21 | 16:25:
Wie weet, Ricky is fervent Reading fan, hij heeft wel wat met voetbal. Ik hoop het. Ik zal hem eens een berichtje sturen. Echt.

Mr_Natural | 23-02-21 | 16:29

ik denk dat hij er net zoveel woorden aan vuil maakt als dat er beroemdheden in de VS naar Canada zouden verhuizen als Trump president werd. 0,0 om precies te zijn.

Rotterdammert1965 | 23-02-21 | 16:30
▼ 1 antwoord verborgen

Benieuwd of alle coronawappies nu ook zeggen: bouw door die stadions want het WK moet doorgaan. Anders hebben de voetballiefhebbers ook allemaal leed enzo.
Want was is 6500 doden nou op het leed van miljoenen.... weet je wat het tot nu toe allemaal gekost heeft.

Behangdelul | 23-02-21 | 16:15 | 4
-weggejorist-
Derallleur | 23-02-21 | 16:17

Ook een mooie vergelijking: laten we al het autoverkeer stilleggen want gisteren is er iemand aangereden en we moeten het risico op ongelukken naar 0 terug brengen.
Gewoon het andere uiterste van uw appels en peren.

2voor12 | 23-02-21 | 16:24
▼ 1 antwoord verborgen


"Linda Zoon
@linda_zoon
·
16 u
Als antwoord op
@NOSsport
Ik vind t ook gewoon geen gezicht. Je hebt ook beachshorts of iets. Even afgezien van dit bericht vind ik t zeer vrouw onvriendelijke kleding. Je kunt net zo goed in je nakement gaan trainen!" *****Nee mevrouw je moet in een broek met een t-shirt anders krijg je stokslagen. Wel iets lezen voordat je uit je mond kakt.*****

ikdenkwat | 23-02-21 | 16:14

Benieuwd wat al die slavernij clubjes met hun grote bek nu gaan doen.
En onze BLM voetballers die schermen met hun slavenafkomst.

Der Schnitzeljäger | 23-02-21 | 16:14 | 1

Het stadion afbouwen?

skoftig | 23-02-21 | 16:17

Laat ze toch, het is hun WK, ze hebben er heel wat smeergeld voor betaald.

Mr_Natural | 23-02-21 | 16:14

Boycotten gaat niet gebeuren want iets met olie, smeergeld, bukken naar het Midden-Oosten enzo...

WillemWordtWakker | 23-02-21 | 16:14

Oranje heeft bloed aan de voetbalschoen.

dhrat | 23-02-21 | 16:14

Prijsstijging van slaven is nu te verklaren.

van stampij | 23-02-21 | 16:12 | 3

van stampij | 23-02-21 | 16:12 |
Hangt er van af wat je zoekt. Mocht je nog een invalide nodig zijn die bijvoorbeeld wel kan schoenen poetsen, misschien dat ze die in Qatar nog in de aanbieding hebben aangezien over het aantal ongevallen geen melding is.

Is dit nog nieuws? | 23-02-21 | 16:15

Als Virgil van Dijk en zijn makkers wat eerder afreizen kunnen ze op de slavenmarkt in Doha misschien nog een graantje meepikken voor weinig.

goedverstaander | 23-02-21 | 16:19

@goedverstaander | 23-02-21 | 16:19:
Het trieste is dat mensen met dezelfde roots als Van Dijk over het algemeen de handelswaar daar waren en nog steeds zijn.

Graaisnaaiert | 23-02-21 | 16:29

adremlimburg.nl/wp-content/uploads/20...
Margraten.
8301 Mensen begraven.
Geeft een indruk hoeveel 6500 doden zijn.
Moet je nagaan als je op Margraten een WK voetbal zou organiseren.
Dat geeft de bizarre situatie toch wel aan?

Is dit nog nieuws? | 23-02-21 | 16:11 | 1

He, je kunt ze ook stapelen he, hebben ze bij mijn vader ook gedaan. Die ligt in het midden.

RickRD | 23-02-21 | 16:21

Slavernij is alleen ernstig als:
- het zich 200 jaar geleden afspeelde
- blanke westerlingen de slechteriken zijn
- het geen islamofobie in de hand werkt

K. Westergaard | 23-02-21 | 16:10 | 2

Dit dus.

knutsel_ | 23-02-21 | 16:29

U heeft helemaal gelijk. Maar Qatar zal zeurders nooit gaan belonen met herstelbetalingen (in den volksmond ook wel 'gratis geld' genoemd), dus daar valt weinig te halen.

memanta82 | 23-02-21 | 16:43

Bloed aan de paal. Heel veel bloed...

apek00l | 23-02-21 | 16:09 | 5

Kapitein Roodbaard?

skoftig | 23-02-21 | 16:16

Is inmiddels een tijd geleden dat ik nog bloed aan de paal had. Ik wordt oud.

Tapioca pudding | 23-02-21 | 16:28

@Tapioca pudding | 23-02-21 | 16:28: -t

Tapioca pudding | 23-02-21 | 16:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Straks bezocht door dezelfde voetballers die de slavernij willen herdenken.

Madame Poitiers | 23-02-21 | 16:09

Beste topic titel van 2021 tot dusver. Ik neem aan dat Memphis straks het eindtotaal op ziin voorhoofd laat tatoeëren.

Ad Hominem | 23-02-21 | 16:09

Ronald de Boer in bikini: ergens snap ik die arabieren wel.

Hetkanverkeren | 23-02-21 | 16:09

Ik hou wel van een toernooitje, maar dit is echt niet recht te praten. Gewoon niet gaan. Zet maar een voorbeeld. Wie weet volgen wat van de landen om ons heen, en kunnen we een mooi toernooi in Duitsland doen, of Nederland of een combi oid.

John McClane | 23-02-21 | 16:08

Triest voor die mensen, maar de show must go on in Qatar. En iedereen zal z'n mond houden.

DeCynischeAmbtenaar | 23-02-21 | 16:08

Zit maar 1 ding op: boycotten met zijn allen dat wk.

herstelkous | 23-02-21 | 16:08 | 2

Kan het niet doorgaan en dat je achter achter klein kinderen daar over 300 jaar "sorry" voor zeggen?

Is dit nog nieuws? | 23-02-21 | 16:12

Ja maar dan zijn ze voor niks gestorven!

gemeentereiniging | 23-02-21 | 16:41

Om die overledenen te begraven heb je bijna twee voetbalvelden (Champions League-formaat) nodig. Amper voor te stellen.

goedverstaander | 23-02-21 | 16:08 | 1

Als ze staand begraven zijn zou het net passen.

gemeentereiniging | 23-02-21 | 16:39

Bij die arme arabieren valt niets te claimen, dus geen business.

BrutusBosch | 23-02-21 | 16:08

Voetbal. Leuk.
Olielandjes. Leuk.
Slavernij? Fout, heel fout, dat is iets van de voorvaderen waarvoor wij boete moeten doen.

Is dit nog nieuws? | 23-02-21 | 16:07 | 5

@BrutusBosch | 23-02-21 | 16:10: Ik ga het voorleggen aan het comité Akwasie-Sylvana-Airfryer, maar ik vrees toch echt dat we mede schuldig zijn.

Is dit nog nieuws? | 23-02-21 | 16:13

@BrutusBosch | 23-02-21 | 16:10: jaja was je handen maar weer in onschuld, met je white privilege. Je eet toch wel eens pizza? Nou dan.

John McClane | 23-02-21 | 16:21

Maar als je iedereen met ook maar in de verste verste een link met het slavernijverleden een dikke stapel bankbiljetten geeft dan is alles ok toch? Oh nee ook nog allemaal collectief sorry zeggen.

dasechtgeenstijl | 23-02-21 | 17:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Qatar heeft een slavernijheden.
Maar daar hoor je politiek correct Nederland nooit over.

Chiant | 23-02-21 | 16:06 | 1

Voor herstelbetalingen heb je natuurlijk wel eerst een schuldgevoel nodig.

skoftig | 23-02-21 | 16:14

Heeft Hamilton al geknield voor ze?

RickRD | 23-02-21 | 16:05 | 1

Dooie lijken hebben geen geld, en zonder geld hoef je bij Hamilton niet aan te kloppen.

obominotie | 23-02-21 | 16:07

Ja maar die 6500 doden zijn geen moslims dus geen Vluchtelingenwerk, Amnesty of kruidenvrouwtje dat zich er echt druk om maakt.

2voor12 | 23-02-21 | 16:05 | 3

Ehh pakistanen niet?

John McClane | 23-02-21 | 16:09

@John McClane | 23-02-21 | 16:09:
Dat is een kleine minderheid van de slachtoffers.

2voor12 | 23-02-21 | 16:13

Ik heb ooit omstreeks 23:58 op de luchthaven van Jakarta een Indonesiër die op het punt stond te vertrekken naar Qatar overgehaald om dat niet te doen. Dat was toch echt een moslim hoor, en ik identificeer me toevallig ook nog eens als kruidenvrouwtje. Nou u weer.

OverdaanDerOnderheid | 23-02-21 | 16:33

SJW/BLM-klagers die gewoon in slavenstaat Qatar gaan voetballen.
Ik sla even over.

Graaisnaaiert | 23-02-21 | 16:05

Volgens Qatar zijn deze slaven aan een natuurlijke doodsoorzaak overleden. Ga ervan uit dat de sportbonden deze twijfel handig overnemen.

de visser | 23-02-21 | 16:05

We hadden er op kunnen wachten, 19% meer besmettingen, zoals van rutte bestelt bij het rivm. Nou zo een toeval ook!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/466166819/rivm-afgelopen-week-19-procent-meer-besmettingen

jan huppeldepup | 23-02-21 | 16:05 | 1

Verkeerde topic? Maar goed, 10,1 % van de tests kwam positief terug, tegen 9,3 een week geleden. Ietsje meer, niks schokkends of statistisch afwijkend. Dat is wat telt, niet het absolute aantal besmettingen.

de visser | 23-02-21 | 16:09

Hebben de Oranje internationals zich al uitgesproken?

druif | 23-02-21 | 16:05 | 2

Ja. Die geven de schuld aan mensen als Johan Derksen.

DrachiR | 23-02-21 | 16:13

Argentinië was in 1978 een vrijstaat vergeleken met Qatar nu....

zws-vl | 23-02-21 | 16:03 | 1

Het straatbeeld in Teheran was toen ook nog leuker dan nu in sommige delen van dit land.

OverdaanDerOnderheid | 23-02-21 | 16:27

Er zitten ongetwijfeld bouwvakkers met onderliggend lijden bij.

goedverstaander | 23-02-21 | 16:02 | 5

Gewoon 'wegschrijven'' als coronadoden. Dat houd het een beetje op peil....

nope | 23-02-21 | 16:05

Heerlijk dit sarcasme. Maakt de rauwe werkelijkheid iets beter verteerbaar.

Dandruff | 23-02-21 | 16:05
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com