Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geen vakantie voor sloopbedrijf Wilders & Paternotte BV

FITTIE

Social

Fittie op de vrijdagavond. Eerder op de dag heeft VVD buitenlandwoordvoerder Ruben Brekelmans in EW gezegd dat de VVD samenwerking met de PVV na de verkiezingen niet uitsluit; dealen met Geert Wilders kan volgens de liberaal nodig zijn om de asielstroom in te dammen (dat is overigens een breuk met wat de tassendraagster twee weken geleden zei). D66-fractievoorzitter Jan Paternotte is furieus wat leidt tot bovenstaande fittie tussen de twee fractievoorzitters.  Paternotte beschuldigt Wilders van Poetinliefde, de PVV'er neemt dat niet en geeft een kijkje in de keuken: de D66'er met de exotische achternaam zou Wilders hebben gesmeekt om een motie van wantrouwen tegen Mark Rutte zodat hij dat zelf niet hoefde te regelen. Paternotte reageert in de beste D66-traditie met de suggestie dat Wilders wel gedronken zal hebben. Wordt vervolgd want de PVV-leider zal nu wel wat bewijs moeten laten zien.

Het is trouwens niet de eerste keer dat Paternotte Wilders beschuldigt van sympathieën voor Vladimir Poetin. Het ging ook al los tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen vorig jaar. Iets wat we de komende tijd vermoedelijk vaker gaan zien. Met het vertrek van Sigrid Kaag kan D66 wel een blosje op de wangen gebruiken, Geert Wilders is daar qua profilering perfect voor wist Alexander Pechtold al.

Reaguursels

Inloggen

Mooi spel van die twee. Ze hebben er beiden zichtbaar plezier in.

mozaard | 22-07-23 | 19:53

Jan Patternotte legt mensen wel vaker woorden in de mond die ze nooit gezegd hebben. Ask o.a. Caroline maar.

Yor_Kok | 22-07-23 | 19:00

Een luchtmonster van boven het graf van Van Mierlo geeft nog steeds een uitslag van meer dan 4.000ug/l

Tjemig | 22-07-23 | 18:06

De Pat is een rat.

inCol | 22-07-23 | 18:04

Dit is inderdaad het soort vuile streek wat je van DDR'666 mag verwachten.
Je wilt je coalitie genoot tackelen en daarom vroeg je aan je grootste tegenstander om de hete kastanjes uit het vuur te halen.
Als je geen namen had genoemd dan had ik nog steeds geweten dat DDR'666 er achter had gezeten. Alleen zou ik Thierry voor de Poetin lover hebben aangezien.

Osdorpertje | 22-07-23 | 16:45

Op de 1 of andere manier geloof ik Wilders eerder dan iemand van de magere mannetjes club.

Hetisnietaanteraden | 22-07-23 | 15:50

Dan sta je op 15 zetels verlies en roep je: Gelukkig kunnen Kiezers zich uitspreken.
Zijn wens gaat in vervulling. Met als waarschijnlijk gevolg een tranenpolonaise over "wie toch die mensen zijn" die hebben gestemd.

vladimirows | 22-07-23 | 15:46

Broer/neef schrijft stukkie over eigen broer/neef. Beetje onhandig?

Montresor | 22-07-23 | 15:34 | 1

Waarom onhandig, vrienden kies je en familie heb je. (Als het goed is zijn ze neven van elkaar.)

BadPatNL | 22-07-23 | 19:02

Wilders is onterecht door de rechter veroordeeld door de rechter, meneer Paternotte. En uit de EU en stoppen met de euro zou een zegen zijn. Dat Wilders Poetin steunt, ik zou niet weten waar en wanneer dhr. Wilders deze steun zou hebben uitgesproken. Zwakke argumenten en onwaarheden, zoals te verwachten van een D66-er..

stikstofhelp | 22-07-23 | 14:32 | 7

@Dandruff | 22-07-23 | 18:09: Het is volkomen helder dat je een Wildersfanboy bent. Suggestieve ad hominems zitten we ook niet op te wachten. Je weet niks van mij en mijn kennis.
Zwaktebod Dandruff!

Sapperloot | 22-07-23 | 18:24
-weggejorist-
Dandruff | 22-07-23 | 18:53

@Sapperloot | 22-07-23 | 18:24:

Als ik het niet snap moet jij het mij maar uitleggen.

Waarom mag "minder Marokkanen" (Rutte) wel, en "minder Marokkanen" (Wilders) niet?
Is het de taak van de minister om aanklachten tegen de oppositie te sturen, of de taak van de burgemeester?
Wat is er überhaupt racistisch aan die "minder Polen"-achtige uitspraak?

En hoe denken we over 10 jaar over de Wilders-processen?
Tegen Hans Janmaat zijn destijds 300 processen aangespannen. Die leidden tot diverse veroordelingen, tot boetes en (voorwaardelijke) gevangenisstraffen. Zo'n 10 jaar na de laatste veroordeling erkende iedereen dat daar geen enkele grond voor was.

Dandruff | 22-07-23 | 20:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Geert heeft overigens wel wat uit te leggen. Kort na de val van het kabinet vertelde hij in het NOS-journaal (!!) dat hij bereid was om met Rutte samen te werken. Ja, in het belang van het land was hij bereid om over oud zeer heen te stappen etc. Hij klonk zeer vergevingsgezind en coörperatief. Maar vervolgens liep hij weer voorop in de stoet om een motie van wantrouwen tegen Rutte te steunen. Geert vaart dus ook geen recht(s)e koers. Overigens is Paternotte een rat. Ik geloof helemaal geen bal van de verwachtingsvol geproclameerde 'nieuwe politiek', maar als het het er van komt, zou daar geen plaats in moeten zijn voor achterbakse figuren als Paternotte. Hij oogt jong, maar hij is gewoon een oude rat!

Amsterdamsko | 22-07-23 | 14:06 | 3

Ook Geert is zijn politieke houdbaarheidsdatum voorbij.

elco485 | 22-07-23 | 14:44

Lees PVV standpunten. Zit weinig rechts in. Alleen Tav asiel is PVV rechts.

Rotterdammert1965 | 22-07-23 | 15:12

@elco485 | 22-07-23 | 14:44:
Dat betwijfel ik.
Bovendien, het is zijn schuld niet dat zijn partij járenlang opzij is geduwd.

pan.met.de.jet | 22-07-23 | 15:30

"Wilders steunt Poetin..." typisch op niks gestoelde kwaadaardige demoniserende frame maar wat verwaht je van een D66er,

"wil uit de EU, uit de euro, af van klimaatactie" wat geldt voor iedereen met gezond verstand,
"en is veroordeeld door de rechter." Een D66er,
"Ook liet hij een kabinet vallen in een economische crisis." Wilders wilde niet medeverantwoordlijk zijn voor de geplande kaalslag van de gezondheidszorg, war D66 mede-architect van was.

"En dan bedelt de VVD nu wéér om een gedoogkabinet? Gelukkig kunnen kiezers zich uitspreken." Nou, niet als het aan D66 ligt.

Er valt werkelijk helemaal niets goeds te ontdekken aan deze man.

Sans Comique | 22-07-23 | 13:50 | 2

Rutte is veroordeeld door rechter wegens discriminatie toen hij staatssecretaris was. Dus in politieke functie..

Nichtsneues | 22-07-23 | 14:18

Het hele gezeik met lerarentekort, zorgtekort, e.d is ontstaan door de bezuinigingen die de pvv niet kon steunen. We kunnen nu zien waar het toe heeft geleid. Wij moesten op last van de EU ons begrotingstekort dichten. Vervolgens konden we in de coronacrisis met dat gespaarde geld dokken voor de Italianen die dat niet hadden gedaan. Wij hadden immers wel genoeg geld in de schatkist.

elco485 | 22-07-23 | 14:48

Laat je niet gek maken. Gewoon weer zo'n doorzichtige VVD-truuk. Nu even voor de Bühne ferm doen, en de PVV misbruiken als partner in crime. Na de verkiezingen nemen ze gewoon weer kilometers afstand van het gedachtegoed van de PVV.

Phantomas | 22-07-23 | 13:32

Het zou ook een deal met wederzijds voordeel kunnen zijn. Hun kiezers twijfelen niet tussen PVV en D66 en extra polarisatie aandacht is aandacht, worden ze beiden beter van, is wellicht de redenatie?

Stil_Haben | 22-07-23 | 13:15

Bij D66 zijn ze nogal van beschuldigen van drankmisbruik.

apek00l | 22-07-23 | 12:57 | 1

Zoals de waard is vertrouwt ie z'n gasten.

Hetisnietaanteraden | 22-07-23 | 17:22

Dat Jantje Paternotje net zo vals is als zijn meesteres madame Al Quaq wist ik ook zonder Geerts tweet al. Zo supervoorspelbaar, die ‘66-strategie: je tegenstander beschuldigingen van drankmisbruik.

Ook álle leden van de PVV hopen (hoopt) dat beide partijen slechts gedijen bij deze uitgekauwde ruziesfeer, dat was al in de Penthouse-tijd zo.

Hopelijk zijn de kiezers zo verstandig dit kleutergedrag niet langer te belonen en stemt men massaal op partijen die serieus werk maken van hun taak.

erkomenanderetijden | 22-07-23 | 12:41 | 3

Hij is erger dan Kaag. Kaag is arrogant en heeft een plaat voor de kop. Bij JP is het pure slechtheid.

Graaisnaaiert | 22-07-23 | 12:45

@Graaisnaaiert | 22-07-23 | 12:45: Kaag is een autist. JP is dat zeker niet, dus die handelt veel uitgekiender, anders schiet ie op alle fronten tekort.

Xaphan | 22-07-23 | 12:53

@Xaphan | 22-07-23 | 12:53: Maak eens kennis met iemand die autisme gediagnostiseerd is. Het anders verwerken van informatie betekent zeker niet in alle gevallen anti-sociaal gedrag. Uw vergelijking is dus een grove belediging voor mensen met ass.

Bluebarry55 | 22-07-23 | 14:19

Bas, jij kent je neef. Vindt je het heel erg als ik in deze de lezing van Wilders geloof?

Graaisnaaiert | 22-07-23 | 12:39 | 1

Die mening ben ik ook toegedaan, Graai. Hoop dat Geertje snel met bewijs komt.

Osiris | 22-07-23 | 14:04

J*z*us Greet en de hele PVV, hou nou eens op met dat afzeiken en om je heen slaan, hou je er niet mee bezig, doe er niet aan mee en kom gewoon alleen met nuchtere oplossingen.
Nederland verkeert in zwaar weer, we hebben oplossingen nodig.

AdvocatusDiaboli | 22-07-23 | 12:30 | 3

Dat moet u tegen Paternotte zeggen !, bent u blind?

Zwizalletju | 22-07-23 | 12:35

‘Jezus’ willen zeggen maar er een soort van moeite mee hebben dus je gebruik ‘*’ zodat we het niet helemaal door hebben? U stemt D66?

KwaadBloed | 22-07-23 | 13:18

@KwaadBloed | 22-07-23 | 13:18: Niet vloeken in het openbaar is een teken van beschaving. En U weet: als alle beschavingen (culturen) gelijk zijn, is kannibalisme een kwestie van smaak.

Dr. Worstenbroodje | 22-07-23 | 19:25
-weggejorist-
Lunatik666 | 22-07-23 | 12:22 | 2

Kaags telefoontje naar Rutte, nog geen twintig minuten voor de TK vergadering waarin Rutte zijn aftreden aankondigde, zegt eigenlijk alles.
D66 is door-en-door verrot.

L.E. Raar | 22-07-23 | 11:56 | 3

Ja, uiteraard, maar hoe maak je dat díé mensen duidelijk ?

Peter-Rissing | 22-07-23 | 12:01

Eigenlijk zou echt iedereen dat onderhand moeten zien.

ChalinaRosa | 22-07-23 | 13:16
-weggejorist-
Maggiesfarm | 22-07-23 | 11:55 | 1

Jan Paternotte is van Demagogie66. Dus per definitie is "Unze Géért" aldus geloofwaardiger als hij het heeft over een telefoongesprek etc. etc. Een argument in de categorie "Waarom? - aldaarom".

Komt nog bij, de voorman van de PVV is exact van de punten die Paternotte hem probeert na te dragen, behalve dat van "vriend van Putin" en drankmisbruik. De mening van Wilders over de EU-lidmaatschap van Nederland, het kabinet Rutte IV, de klimaathysterie van mensen die menen dat ze ertoe doen, enz. enz., kan op toenemende aantallen Nederlanders hun goedkeuring rekenen.

In zijn tweet doet Wilders het lijken alsof hij een loopjongen is van Paternotte c.q. Demagogie66. Wat uiterst onwaarschijnlijk is. Laat Paternotte (ik bedoel Jan -) maar bewijzen dat het gesprek niet heeft plaats gevonden, als hij het gelijk aan zijn kant weet.

Heurtebise | 22-07-23 | 11:28 | 13

@BobDobalina | 22-07-23 | 12:24:
"Wilders is niet zo goed in het samenvatten van gebeurtenissen. Dat heb ik al vaker geconstateerd."
Datzelfde geldt voor JP. Alleen komt er bij JP nog een hoop kwaadaardigheid en bewust verdraaien van de waarheid bij.
( "liegen" gebruik ik opzettelijk niet, dat woord heeft een hele nare bijsmaak sinds een bepaalde periode zo'n 75-90 jaar terug ).

Graaisnaaiert | 22-07-23 | 12:49

Kaag vond het erg voor Wilders, maar maakte een kanttekening:
Sigrid Kaag wil daar wel een kanttekening bij maken. „Wilders radicaliseert en demoniseert op Twitter..." (Khalid en Sophie, 19-2) oftewel; zelf schuld. Wilders daarentegen sprak zich uit tegen de bedreigingen richting Kaag. Ken uw feiten.

Roeieber | 22-07-23 | 18:17

@Roeieber | 22-07-23 | 18:17: dat zegt ze dus niet en daar zit de fout. Beperk je tot de feiten en fantaseer er niks bij.

Overigens noemde Wilders kaag meerdere malen heks en verrader, dus ik begrijp wel dat ze iets wilde zeggen over het demoniseren van Wilders.

BobDobalina | 22-07-23 | 20:35
▼ 10 antwoorden verborgen

D66 is een partij die afkoerst op een dip. Iedereen weet dit, ze gaan zetels verliezen de komende tijd. Dit is puur tactiek om de partij terug op de kaart te zetten, PVV is de partij om 'ruzie' mee te zoeken om jezelf weer wat medestanders te geven, ook al jaren niks nieuws onder de zon. Dus niks over programma en je eigen (!) falen van de afgelopen jaren, het gedogen van zoveel shit en het pure pushen van je eigen agenda terwijl je weet dat er een flink deel van de burgers juist dat spuugzat aan het worden is.
Ruzie zoeken, beetje voort laten modderen en er zijn er altijd wel een stel die dan denken, ik kies partij van Paternotte. Helaas voor Paternotte lopen er alsnog meer mensen weg bij zijn partij dan dat hij met deze actie terugwint.
En wat voor lui win je hiermee dan ook.. de hitsers en de anti Wilders, niet de mensen die in samenspraak wat stappen vooruit willen zetten.

Kouwe Kees | 22-07-23 | 11:23

Paternotte heeft een grote mond over Wilder's veroordeling terwijl hij al die jaren met Rutte in bed lag, een man die als staatssecretaris racistisch beleid uitvoerde.

Echt, D66 bewijst zichzelf weer als de valse nichtenpartij.

Battery!!! | 22-07-23 | 11:22

Wilders haalde Paternotte's telefoontje met Rutte's smsjes door elkaar. Kan gebeuren.

nsfl | 22-07-23 | 11:19

Wilders heeft zo ontzettend gelijk dat de sancties op Russische energie een enorm schot in eigen voet is.

ChalinaRosa | 22-07-23 | 11:18 | 2

PVV is een designer-partij. Alles wat maar het meeste stemmen van links monddood maakt. Een verfijnde cocktail van anti-islam, anti-woke etc. maar onder de streep...?
"Gemeenten krijgen niet de ruimte om mede te laten bepalen aan wie bestaande woningen tot 355.000 euro worden verkocht. Dat plan van minister Hugo de Jonge (Wonen) sneuvelt nu ook de PVV zich tegen het voorstel keert."
Kan je voor of tegen zijn, het punt is het buigen voor opperhoofd Rutte in deze. En nog zó veel voorbeelden.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

nsfl | 22-07-23 | 11:25

@nsfl | 22-07-23 | 11:25: Als oppositie ben je in feite altijd een designerpartij. Die luxe heb je dan. Maar ondertussen is de PVV, maar ook SP doorontwikkeld in behoorlijk volwaardige partijen, die overal wel zinnige lieden hebben rondlopen. Mensen met genoeg kennis en een netwerk. Maar ook in de oppositie kan je nooit altijd uit je politieke hart stemmen. Dan verlies je misschien de slag, maar nog lang niet de oorlog. En ja, ik heb ook vaak ernstige bedenkingen bij bepaalde stemmingen van de voor mij relevante politieke partijen. Gelukkig heb ik het partijprogram liggen, dus vanuit die grondwet/bijbel kan je ze altijd nog op de vingers tikken. Maar soms moet je je verlies nemen.

Xaphan | 22-07-23 | 12:00

Ben niet echt een Wilders fan, maar dit is een simpel verhaal.
'66 heeft een lange traditie van liegen, bedriegen en feiten verdraaien.
Totaal onbetrouwbaar volk.
Paternotte staat zich hier wederom belachelijk te maken.

Boeloeboe | 22-07-23 | 11:16 | 4

100% feitenvrij

BobDobalina | 22-07-23 | 11:50

@BobDobalina | 22-07-23 | 11:50:
Op de telefoon getypt? Spatiebalk gemist? Het was geheid: feit en vrij zeker. Daar heeft u gelijk in ja.

Louter Leuter | 22-07-23 | 12:14

Misschien zat hij wel op een kruk, wie zal het zeggen.

Lukiluuk | 22-07-23 | 12:44
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is dat toch bij D66 om altijd maar weer ‘alcoholgebruik’ te framen? Het is zo slap en ongeloofwaardig frame, wie trapt daar nou in. En dan die ‘veroordeling’, slaat ook nergens op. Ik vind het klasse dat Wilders 3x minder heeft geroepen, veel mensen vinden dat namelijk ook. Dat een een of andere slappe D66 rechter dan meneer vervolgens ‘symbolisch veroordeeld’ is voor mij niet relevant. De man spreekt uit zn hart en dat is mooi. Daar kunnen die magere mannetjes nog wat van leren. Paternotte en Sjoerdsma: kots kots!

KwaadBloed | 22-07-23 | 11:11 | 3

De 66-twittergeneratie denkt nog dat een slap frame alles is dat je nodig hebt.
Het is eigenlijk wel koddig om te zien.

funda | 22-07-23 | 11:16

Wilders heeft niet 3x minder geroepen. Hij stelde alleen een vraag.

(ps ben geen PVV stemmer)

Louter Leuter | 22-07-23 | 11:26

Omdat D66ers alleen de waarheid spreken als ze dronken zijn.
Zolang ze nuchter zijn huichelen ze.
Dus als je de waarheid spreekt moet je, in hun ogen, wel dronken zijn.

entredeuxverres | 22-07-23 | 11:46

Hans Hillen, CDA, gaf toe dat Wilders pootje is gelicht in de gedoog constructie. Toen had ik Mark Rutte al door, de man is volgens mij razend pienter en slecht. Met pootje lichten kon Mark Geert voor altijd buitensluiten

MKBer | 22-07-23 | 11:11 | 1

Rutte is heel slim, maar of ie slecht is, weet ik niet. Hij krijgt het voor elkaar om principes vloeibaar te houden, waardoor je de ene dag een musje bent, om de volgende dag als slechtvalk op te duiken. Dat is best een kwaliteit, zeg ik met een neutrale bril. Zo glad als een aal zeggen ze ook nog wel.

Xaphan | 22-07-23 | 12:21

Jan Paternotte vertrouwen? Yeah, right.
Voor mij hoeft Wilders geen bewijs te tonen, ik geloof hem zo wel, gezien de persoon die hij aanspreekt.

Goofy Goofball | 22-07-23 | 11:07

Toch, als je eens kijkt naar het ideaal van D66: een autoritaire staat waarin oppositie verboden is, alle media in dienst staan van de almachtige overheid en alles vanuit één centraal punt (Brussel) geregeld wordt, dan voldoet Rusland toch perfect aan dat ideaalbeeld? Ik begrijp niet waarom "Poetinfan" een scheldwoord is voor D66'ers.

MAD1950 | 22-07-23 | 11:06 | 1

Oude Russische taktiek: je tegenstander beschuldigen van dat wat je zelf doet.

funda | 22-07-23 | 11:12

Als Wilders een dranksessie houdt, denk ik niet dat ie zou gaan twitteren. Het is geen achterlijke dwaas, zoals hij altijd wordt weggezet. Dat D'66 mannetje ziet de bui al hangen, maar hoopt met schoppen, liegen en bedriegen zijn plekje in de TK te kunnen behouden. En dat laatste lijkt me een realistischer scenario, dan dat Wilders ladderzat aan het twitteren slaat.

Xaphan | 22-07-23 | 11:06 | 2

Drinkt Wilders uberhaupt? Van de 66 weten we het wel.

funda | 22-07-23 | 11:13

@funda | 22-07-23 | 11:13: Geen idee, maar als hij gaat wandelen, stuurt hij vaak een foto met een glas bier rond met op de achtergrond een mooie omgeving. Maar dat is niet hetzelfde als dat je straalbezopen als politicus totale kolder gaat twitteren. Lijkt mij.

Xaphan | 22-07-23 | 12:26

Als Paternotte toch je vader zou zijn dan zou ik alleen nog maar Trouw en NRC lezen. RTLNIEUWS kijken en NPO1 radio luisteren om nog de illusie te hebben dat hij elke dag met plezier naar zijn werk gaat.

Tiscali-2 | 22-07-23 | 10:55

Waar een Wilders is, is een weg?
Over opportunisme gesproken.

geineonnuther | 22-07-23 | 10:50 | 1

Opportunisme in de politiek, iedere dag 24/7. We zijn verbaasd.

funda | 22-07-23 | 10:53

Jan doet hier een Sjoerdje. Is duidelijk strategie van D66.

Mahatma | 22-07-23 | 10:47 | 2

Strategie is wel een heel groot woord voor deze georkestreerde domheid van de 66.

funda | 22-07-23 | 10:51

Zowel Jan als Sjoerd als Jetten zouden zich nog aan het lijstje politiek verlaters mogen toevoegen. Dat zou een verademing voor het land zijn. En als goed voorbeeld dan volgen doet... dan mag Timmermans ook gelijk wel zijn definitieve afscheid uit het politieke leven aankondigen.

oh no | 22-07-23 | 10:56

Jammer dat dhr. Wilders reageert met een jijbak.

pan.met.de.jet | 22-07-23 | 10:43 | 7

@funda | 22-07-23 | 11:13:
Jijbak is de vertaling van ad hominem.
De beide heren spelen op de man en jijbakken dus allebei.

pan.met.de.jet | 22-07-23 | 15:53

@pan.met.de.jet | 22-07-23 | 15:53:

Ad hominem betekent "op de man".
Tu quoque betekent "jij ook", en noemen we ook wel een jij-bak.
Het zijn echt hele verschillende dingen, wel allebei drogredenen.

Als Sjoerdsma Paternotte een dronkelap noemt dan is dat wel op de man; maar het is geen jij-bak.

Het zou wel een jij-bak zijn als Paternotte eerst Sjoerdsma een dronkelap noemt, en Sjoerdsma roept dronkelap terug.
In die situatie maken beiden zich schuldig aan een ad hominem, maar alleen bij Sjoerdsma is dat dan ook een jij-bak.

En een jij-bak hoeft ook geen ad hominem te zijn. Ook inhoudelijke kritiek kan teruggekaatst worden. Als Paternotte dronken van de weg wordt gehaald en de dienstdoende agent is ook dronken dan lijkt "ja maar jij ook" een terechte kritiek. Dat is geen ad hominem (de kritiek klopt) maar wel een jij-bak. En dus een drogreden omdat Paternotte niet minder dronken wordt van een dronken agent.

Dandruff | 22-07-23 | 18:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Dus Paterotte somt een reeks positieve punten van Wilders op, en vraagt zich vervolgens af waarom de VVD samenwerking niet uitsluit?

Volgens mij heeft Paternotte zélf gezopen.

Papa Jones | 22-07-23 | 10:41 | 10

@BobDobalina | 22-07-23 | 11:51: Geen hoofdletter, geen punt aan het eind. Zonder dollen, alles goed Bob? Dat ben ik niet van je gewend. *Kop koffie toeschuiven doet*

keistad | 22-07-23 | 13:03
▼ 7 antwoorden verborgen

Gewoon op het uiterlijk af gaan. Heel duidelijk. Wie zou je als voetbaltrainer voor je zoontje willen hebben?

Randys_Mind | 22-07-23 | 10:40 | 1

Jules de Corte?

pan.met.de.jet | 22-07-23 | 10:44

De PVV heeft 10 jaar geleden het gedoogkabinet wel/niet latten ploffen en sindsdien heeft Rutte ze alleen maar dwars gezeten. Moet die partij daar eeuwig voor boeten? Iedereen krijgt in dit land een 2e, 3e of 4e kans. Genoeg voorbeelden van rattenstreken waarna partijen gewoon weer samen in een kabinet gingen zitten. Geef de PVV een kans, genoeg talent in de partij.

Piet Karbiet | 22-07-23 | 10:40 | 4

Vroeg of laat zal dat moeten, omdat er geen andere uitweg meer is.

Het brein erachter | 22-07-23 | 10:52

Ik denk dat het verschil met toen Wilders wegliep en die miljoen keren daarvoor en daarna dat anderen, waaronder Rutte zelf, wegliep is dat Rutte zich persoonlijk gekrenkt voelde door Wilders. Zodra het Rutte persoonlijk wordt is ie geobsedeerd. Hoe snel kon de avondklok hersteld worden toen Wappie Engel erin slaagde die van tafel te vegen?

Battery!!! | 22-07-23 | 11:32

Er gaan verhalen dat het CDA toen het kabinet heeft laten vallen doordat die toen een truuk op Wilders uithaalden.

Twee Jeetjes | 22-07-23 | 12:10
▼ 1 antwoord verborgen

Paternotte is een lul, de Vlad beschuldiging is erg smerig, en Wilders heeft mijn stem.

keistad | 22-07-23 | 10:37 | 1

Dat wilde ik net typen!

Veepert | 22-07-23 | 13:37

Snotaap die Patersnotte.Als hij iets uitvreet meteen wijzen naar een andere.

Kilroywashier | 22-07-23 | 10:36 | 16

@BobDobalina | 22-07-23 | 10:42: “De tweet van Paternotte is hard, maar dient nog een doel.”

Het doel is demoniseren en buitensluiten, daar is Jan Paternotte wel van, een misselijk mannetje is het…

BadPatNL | 22-07-23 | 11:36

@BadPatNL | 22-07-23 | 11:36: hahaha - aldus een reaguurder die vrolijk meedeed met de heksenjacht op Kaag.

BobDobalina | 22-07-23 | 11:52
▼ 13 antwoorden verborgen

Dat D66 in de peilingen minder dan 10 zetels haalt kan ik zo van genieten. Wat een daling vanaf 24 zetels, dan moet er iets aan de hand zijn. Welke partij keldert zoveel in één keer?

Twee Jeetjes | 22-07-23 | 10:35 | 6

Het is ook niet zozeer een partij meer, maar een verzameling gefrustreerde mensen die zichzelf graag boven anderen stellen. Zie ieder 66-topic in de nabije geschiedenis.

funda | 22-07-23 | 11:09

@reade romke | 22-07-23 | 10:39: Je kan de aandacht nu ook op de laatste ouderwetse grote partij richten. Dat is de VVD. Twee hoofdstromingen liggen al naar adem te happen en als je die derde stroming ook op de knieën kan krijgen, is het zwaarste grondwerk al verzet. Dan ligt het speelveld weer netjes voor alles en iedereen open en dan heeft zelfs een verlicht despoot eerlijke kansen.

Xaphan | 22-07-23 | 11:21

Ik denk dat bij CDA en PvdA de daling kwam doordat de achterban uitstierf. Dat waren mensen die hun leven lang op dezelfde partij stemden. Na 1970 kwam er een nieuwe generatie die zelf bepaalde wat goed voor hun is. Die gingen niet meer stemmen hoe pa en moe het voorschreven, droegen lange haren, samenwonen voor het huwelijk, niet meer elke zondag naar de kerk, baas in eigen buik enz. Daaruit ontstonden de PPR, RPF en PSP nu opgegaan in GroenLinks. Die jaren '70 generatie (Woodstock, Flower Power, geef het een naam), en hun kinderen maken nu de dienst uit. Daarom zoveel versplintering in de partijen. De VVD heeft een andersoortige achterban die niet zit uit te sterven. Die gaan dus groot blijven. Wordt een opeens heel groot, of juist heel klein in één verkiezingsperiode, dan is er volgens mij wat aan de hand. Dat is het geval met D66, je ziet duidelijk de invloed van de Kaag-documentaire en al die Kaag-spotjes erachteraan op tv. Menig vrouw heb je zo om. Maar ze lopen nu weer met z'n allen tegelijk weg . . . Uiteindelijk was dat dus populisme.

Twee Jeetjes | 22-07-23 | 13:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Grote goden, je zal maar 2 van die eikels in je parlement hebben zitten.
Dan gaat het echt niet goed met je land.

Schadenfreude | 22-07-23 | 10:34 | 5

@Zwizalletju | 22-07-23 | 10:48: vergeet Sjoerd Sjoerdsma, Rob Jetten (beide D66) en straks Frans Timmermans niet... er zijn genoeg eikels te vinden in de politiek en ze clusteren behoorlijk samen in het centrum van de politiek.

oh no | 22-07-23 | 11:01

@uisge baugh | 22-07-23 | 10:38: u draagt aan 1 oog een ooglapje?

Schadenfreude | 22-07-23 | 11:06

@Schadenfreude | 22-07-23 | 11:06:
Dan draag ik het ooglapje wel op hete andere oog, maar zie nog steeds dezelfde smeerlap waar het hier over gaat.

funda | 22-07-23 | 11:10
▼ 2 antwoorden verborgen

"Ruben Brekelmans in EW gezegd dat de VVD samenwerking met de PVV na de verkiezingen niet uitsluit''

Is ook niet zo gek. Nu Rutte het veld heeft geruimd - ik dacht dat Wilders en Rutte elkaar uitsloten - ontstaan er weer nieuwe mogelijkheden. En ja, dat achterlijke, totaal uit de klauw gegierde asielcircus pak je nu eenmaal beter aan 'over rechts' dan over links.

Dr_Johnson | 22-07-23 | 10:32 | 2

Op links zijn er ook partijen met gezond verstand wat betreft het moeten indammen van de migratiestroom als het gaat om het leefbaar houden van Nederland. Dus wellicht dat we een rechts-linkse coalitie eens de ruimte moeten geven: BBB, Ja21, VVD (kan nu zonder Rutte), PVV en SP. Hierbij zou het wel prettig zijn als VVD een periode een stapje terug doet en dat we een coalitieakkoord op hoofdlijnen krijgen en niet op details.

De centrum partijen zoals (vooral) D66, Volt, CDA, de combinatie PvdA/GL, maar ook CU en SGP zijn de oorzaak dat dat dossier al jaren op slot zit ten kostte van Nederland en de Nederlanders.

oh no | 22-07-23 | 11:06

Ik geloof best dat Paternotte Wilders heeft gebeld om te vragen of hij een motie van wantrouwen ging indienen. Ik vermoed alleen niet dat Paternotte Wilders heeft gesmeekt. En dan is Wilders de valserik hier.

Maar goed voorlopig blijft het moeilijk hier iets over te kunnen zeggen zolang we de feiten niet kennen.

BobDobalina | 22-07-23 | 10:30 | 10

Ik vermoed alleen niet dat Paternotte Wilders heeft gesmeekt. En dan is Wilders de valserik hier.

Nee Bob, dat is de omgekeerde wereld.

Hoe kun je dit frame verzinnen dat het ok is, in deze van Paternotte, te vragen om een motie van wantrouwen tegen je eigen coalitiegenoot? Als je dit als normaal politiek gedrag ziet, holy shit.
Dit is bijna cabaret!

donkieshot | 22-07-23 | 11:12
▼ 7 antwoorden verborgen

Prachtig shot hierboven, zie je die enorme lappen aan dat hoofd?

uisge baugh | 22-07-23 | 10:29

Uhhh, Christen Unie heeft het kabinet laten vallen.

Nonik Neem | 22-07-23 | 10:27 | 1

Ze zijn de hobbel geweest waar Mark Rutte grettig gebruik van heeft gemaakt om te "laten zien" dat de VVD daadkracht wil tonen... iets wat ze prima kunnen uitmelken tijdens de verkiezingen om alle faaldossiers enigszins naar de achtergrond te laten verdwijnen.

oh no | 22-07-23 | 11:10

Wilders liet geen kabinet vallen, dat was Maxime Verhagen’s CDA. Weet JP dondersgoed. Over die ‘veroordeling’ is al genoeg afschuw uitgesproken en is bepaald geen schandvlek op Wilders’ blazoen.

Tenslotte zogenaamd grappig het alcohol-verwijt herhalen is een zwaktebod om niet op de boodschap van Wilders te hoeven ingaan.

_pacman_ | 22-07-23 | 10:26

Ik durf nog wel verder te gokken. Paternotte belde Wilders in opdracht van en op z'n minst in samenspraak met Kaag, zodat zij (weliswaar demissionair, maar toch) Rutte als mp kon vervangen.
D66: nooit te vertrouwen.

VP732 | 22-07-23 | 10:24 | 5

En ze hebben allemaal een heel mooi karakter.

Low battery | 22-07-23 | 10:31

Als Paternotte heeft gebeld dan was dit in samenspraak met Kaag en Sjoerdsma. Paternotte heeft niet de positie binnen de partij om dit alleen te doen.

donkieshot | 22-07-23 | 10:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat frame over Wilders die een kabinet liet vallen moeten we nu al meer dan 10 jaar aanhoren. Schijnbaar om hem te diskwalificeren als geschikte leider ofzo. Ik snap niet wat er mis mee is om niet alles te slikken tijdens onderhandelingen (daar was Rutte inderdaad hèèl goed in). En ik dacht dat we dr nu wel een keer klaar mee waren nu vvd en d66 ook allebei het kabinet hebben laten vallen.

Wim_Kut | 22-07-23 | 10:22 | 3

Klopt idd. Wilders heeft dat kabinet toen bewust en terecht laten vallen omdat hij zich niet door Rutte liet piepelen. Die kende hij nog te goed van de VVD. Nu zijn die achterbakse D66 ers alleen nog instaat mensen met nepnieuws over drankgebruik aan te vallen. Dat is het eerste wat bij hen op komt. Kun je na gaan wat overheerst bij D666. juist alcoholisme

Therapietje | 22-07-23 | 10:28

@Therapietje | 22-07-23 | 10:28: Nee dus. CDA wilde last minute overeengekomen afspraken intrekken en Wilders zei ‘afspraak = afspraak’.

Het was die gluiperd Verhagen in samenwerking met Rutte die Wilders de schuld in de schoenen hebben geschoven omdat ze samen verder wilden.

_pacman_ | 22-07-23 | 10:31

Omdat ze nooit op de inhoud hem kunnen aanvallen vanwege die map met onafhankelijke cijfers over de verschrikkelijke ramp die zij over ons heen slepen.

Tiscali-2 | 22-07-23 | 10:51

Iets zeg me als de shit uitbreekt Paternotte de eerste is die voor zijn moeder roept.

Kilroywashier | 22-07-23 | 10:21

Paternotte lijkt nooit ergens mee te zitten.
Hij vindt het allemaal wel onderhoudend.
Al staat heel Nederland in de hens.
Enge vent.

AdvocatusDiaboli | 22-07-23 | 10:18

Beide partijen staan op serieus verlies in de peilingen. Van Wilders weten we al lang dat hij op de persoon speelt. Met de komst van Kaag doet de eerder fatsoenlijke D66 dat nu ook. Scheintegenstellingen zullen niet werken. D66 heeft de kiezers teleurgesteld, en de PVV doet dat al vele jaren. Ze hebben zichzelf gedecimeerd. Inhoud komt toch echt eerst, beeldvorming veel later.

RWrw | 22-07-23 | 10:17 | 6

@AdvocatusDiaboli | 22-07-23 | 10:20: Wij en hunnie met argumenten is niets mis mee. Uitvoerbaarheid is niet het probleem. Het is het anti Wilders kartel wat het niet wil uitvoeren. Met corona kon opeens van alles. Waar een wil is is een weg.

dijkbewaker | 22-07-23 | 10:34

@dijkbewaker | 22-07-23 | 10:34:
Met argumenten wordt het een ander verhaal.
Maar wij en hunnie zou helemaal niet nodig moeten zijn.
Mensen gaan dan meelopen, ongeacht het argument.
En dan gebeurt het omgekeerde.
Dan gaan mensen vanwege een indentiteitsding standpunten aannemen.
En daar is toch wel iets mis mee. Kijk maar naar Sylvana.

AdvocatusDiaboli | 22-07-23 | 10:45

@AdvocatusDiaboli | 22-07-23 | 10:45: En toch is wij en hullie een belangrijke basis. Zonder die tegenstelling, zijn we net als lemmingen of Gnoe's die elk jaar massaal door krokodillen tijdens de oversteek van een rivier, opgevreten worden.

Xaphan | 22-07-23 | 11:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Politici die politiek bedrijven op twitter.
Dan ben je wel af ja.

AdvocatusDiaboli | 22-07-23 | 10:17 | 3

Dan hou je geen partij meer over.

donkieshot | 22-07-23 | 10:23

@donkieshot | 22-07-23 | 10:23:
Dat is wel zo.
Nou ja, 'politiek' bedrijven dan.
Beetje Ad hominem naar elkaar wijzen. Persoonlijke aanval op de ander om de geloofwaardigheid in twijfel te trekken en daarmee ook zijn verhaal.
Beetje uitschelden.

AdvocatusDiaboli | 22-07-23 | 10:42

Gelukkig kunnen we tweets alleen nog maar lezen als we een account zouden hebben, lekker rustig dus als de media ook zou stoppen om tweets als bron te gebruiken...

oh no | 22-07-23 | 11:13

En dan te bedenken dat we straks weer geregeerd worden door zulke figuren als Timmerfrans onze Gauleiter word.

ikworstelengadouchen | 22-07-23 | 10:15

De vraag, waarom moet er altijd tegen het boegbeeld van de partij worden getrapt.
De kaagdoctrine is voorbij.
Dat kunnen de gemaakte kopstukjes van ddr666 niet hebben.
Zoeken opnieuw een partij ( die het beter doet dan de eigen partij ) om tegenaan te pissen.
Zuurpruimenpartij, maak eerst het verlies goed, dan zien we weer verder.

Zitvlak | 22-07-23 | 10:08

Achterbaks, een ander woord is er niet voor de heer Paternotte.

count von ziegenpuss | 22-07-23 | 10:05 | 5

Het is symptomatisch voor de 66, het begint nu wat meer op te vallen. Goede zaak.

funda | 22-07-23 | 10:58

@BobDobalina | 22-07-23 | 10:37: Niet reageren op dat drankverhaal is het slimste dat je kunt doen. Anderen doen dat namelijk heel graag voor jou. Paternotte is de enige target in een schiettent. Tactisch heel sterk van Wilders. Hier kunt ook u van leren.

goedverstaander | 22-07-23 | 11:02

@goedverstaander | 22-07-23 | 11:02: dank voor de les. Ik ga hem toepassen. Ik hoop dat het iets beter met je gaat nadat je me gisteren in tranen belde om te vertellen dat je het niet meer zag zitten. ;-)

BobDobalina | 22-07-23 | 11:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Hieruit blijkt weer hoe ziek ze zijn bij D66.
De grootste elitaire leugenaars en kak van Nederland, ook kan die Timmerfrans zich bij deze smeerlappen aansluiten.

loekdeleeuw | 22-07-23 | 10:05 | 1

Alleen in hun eigen hoofd zijn ze lid van een elite. Steeds minder hoofden gelukkig.

funda | 22-07-23 | 10:59

Bewijs is voor mij niet nodig in dit geval. Paternotte belt Wilders met dit verzoek. Dit had de nodige meerderheid motiestemmers moeten worden om dictoriaal 66 de kans te geven de zo graag gewilde premier Kaag ( demissionair)te kunnen leveren.
Niet helemaal zeker van hun zaak moest Kaag wel bellen naar Rutte om hem achter de schermen te melden dat zij niet zeker wist of dictatoriaal 66 hem zou steunen.
Het riool ruikt als parfum vergeleken bij de rattenplaag in de politiek.

Mispel | 22-07-23 | 10:02

Benieuwd morgen of Jan dan Bas voor het karretje heeft gespannen on hier een stukje over te schrijven.

Kartelmaster2000 | 22-07-23 | 09:57 | 2

It's all in the family

Ds_Dre | 22-07-23 | 10:01

Vraagje: zou Omtzigt met 46 zetels (volgens de peilingen) een fractie kunnen vormen zonder dat hij een politieke partij opricht? Gewoon 45 competente kamerleden zoeken die met hun gezonde verstand volksvertegenwoordiger kunnen zijn "zonder last ".... zoals in de grondwet staat.

Blonde Nel | 22-07-23 | 09:54 | 9

www.kiesraad.nl/verkiezingen/tweede-k...

Als Omtzigt als eenmanspartij de verkiezingen ingaat kan hij maar één zetel winnen en de rest van de stemmen worden verdeeld over de overige partijen. Zie art. P9.

Bull-Sunnyboy | 22-07-23 | 10:40

@Berbapappa.
Dat is minachting van die bandleden, die kunnen tenminste nog wat.

Bull-Sunnyboy | 22-07-23 | 10:43

Zo werkt het, bij mijn weten, niet in ons politieke bestel. Dus ik vermoed: nee.

Sowieso zou Omtzigt zich gewoon bij een bestaande partij moeten aansluiten en dan bedwingen dat hij op diverse dossiers een ander standpunt mag innemen dan het standpunt van de fractie.

Dat scheelt hem de stress van een partij oprichten en heel veel mensen screenen die toch niet aan zijn niveau kunnen tippen als ze eenmaal in de kamer zitten.

Persoonlijk denk ik, dat als hij wil, hij prima bij een BBB of een Ja21 zijn stek kan vinden.

oh no | 22-07-23 | 11:17
▼ 6 antwoorden verborgen

Paternotte reageert met een loze beschuldiging die ook niets met het onderwerp te maken heeft. Maar hij ontkent Wilders’ beschuldiging niet. Dat is veelzeggend.

Spie | 22-07-23 | 09:52 | 5

Afleidingsmodder dus...

oh no | 22-07-23 | 11:20

@BobDobalina | 22-07-23 | 10:34: Nee, hij reageert niet, waarom zou je ook. Zie je het verschil?

Ik snap werkelijk niet waarom je Paternotte zo hartstochtelijk verdedigd in deze.
Er is een groot verschil tussen iemand van drankgebruik beschuldigen, de tekst lijkt mij coherent geschreven en een telefoontje met als inhoudt een rattenstreek richting een coalitie genoot, welke heel gemakkelijk is te controleren.

Note: ik stem op geen van beide.

donkieshot | 22-07-23 | 11:59
▼ 2 antwoorden verborgen

1. U zoekt een tweedehands fiets.
2. Alleen Jan Paternotte en Sjoerd Sjoerdsma hebben een tweewieler in de aanbieding.
3. U besluit voortaan te gaan lopen.

goedverstaander | 22-07-23 | 09:51 | 2

Als je de metafoor even door trekt; D66 is als van Moof; Ooit met een leuk en goed idee op Nederlandse bodem begonnen, maar de laatste tijd totaal de verkeerde weg ingeslagen en inmiddels op de fles. En hiermee doe ik van Moof zwaar tekort, want D66 is al jaren moreel failliet en van Moof maakte in ieder geval nog mooie producten , terwijl de kreukelige kleefpakjes van D66 eigenlijk voornamelijk grossierden in het verplaatsen van gebakken stinkende lucht!

Cunucu | 22-07-23 | 10:06

Paternotte is een wezel. Die met alle middelen, zonder moraal, de partijdoctrine dient. Wilders is zijn partij. Loopt al vele jaren zwaar risico om voor zijn mening te staan.

Lafayette | 22-07-23 | 09:50 | 2

Ik vind een vriendschapspeldje in ontvangst nemen van Putin, 3 jaar nadat de Russen de MH17 uit de lucht knalden ook niet getuigen van moraal.

BobDobalina | 22-07-23 | 10:27

Dan gaat een leuke verkiezingsstrijd worden, het moddergooien begint nu al.

De_fluitlokker | 22-07-23 | 09:48

Ik ga een Twitteraccount aanmaken, want ik wil eigenlijk niets missen.
En misschien kan ik nog wat nuttige kwalificaties toevoegen aan de woordenwolk voor Jan Patersnotter.
Ja! Ik ga het doen.
Elon! Here i come.
Nu nog een Twitter naam verzinnen.

Ruimedenker | 22-07-23 | 09:48 | 5

@Ruimedenker | 22-07-23 | 09:50:
Dat doe ik ook al jaren; gewoon een paar mensen en clubjes volgen die mij interessant lijken en dan krijg je soms best wel leuke berichten te zien.

Nuuk | 22-07-23 | 09:51

Suggestie: reagluurder.

zwenkwieltje | 22-07-23 | 12:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo vals zijn die magere mannetjes nou eenmaal, is een karaktereigenschap om bij D66 omhoog te komen.

Zoelense Hobbyboer | 22-07-23 | 09:47
-weggejorist-
De_fluitlokker | 22-07-23 | 09:46 | 3
-weggejorist-
JJMS | 22-07-23 | 09:44

Dit snap ik niet helemaal... waarom moet Wilders met bewijs komen? En hoe zit het dan met bewijs van Peternotte? Die roept iets over drank... Dat vind ik zelf niet zo'n sterke reactie. Integendeel.

Roos | 22-07-23 | 09:44 | 8

@Nuuk | 22-07-23 | 09:55: eens, maar als je eenmaal het D66 partij vertaalslfilter in je hun hebt opgenomen dan hoor/lees je dus "hij steunt Poetin"... partij indoctrinatie gaat heel snel en heel ver. Heb het bij een vriend gezien toen hij lid werd van D66... binnen 6 maanden zat hij vooral partijstandpunten/-argumenten op te leppelen terwijl hij daarvoor een veel meer genuanceerd persoonlijk mening had.

oh no | 22-07-23 | 11:25

@oh no | 22-07-23 | 11:25: *vertaalfilter in je hoofd

oh no | 22-07-23 | 11:25
▼ 5 antwoorden verborgen

Grappig. Dat filmpje uit 2022 waar Wilders de ongelijkheid tussen de twee groepen Nederlanders aankaart, ben benieuwd hoe D66 Schimmelpenninck hierover denkt want het is precies waar zijn documentaire “de kloof” over ging en hij klaarblijkelijk op één lijn zit met Wilders.

Geertje W | 22-07-23 | 09:43

als ik dit zie, gaat mijn voorkeur steeds meer naar Caroline. Gisteren bij Oranjezomer had ze ook geen zin in om modder te gooien naar Timmermans.

yeps | 22-07-23 | 09:41 | 4

Als ze geen modder naar Timmerfrans gooit hoop ik niet dat dat komt omdat ze wat ziet in die klimaatwaus.

Veepert | 22-07-23 | 10:05

@Veepert | 22-07-23 | 10:05: hoe minder aandacht je hem geeft voor zijn moddergooierij des te minder podium krijgt hij. Dat is alleen maar prima om de campagne op de inhoud te kunnen voeren.

oh no | 22-07-23 | 11:27
▼ 1 antwoord verborgen

Met Wilders kun je het oneens zijn, Paternotte is een bewezen onder de gordel propagandist.
Doet hij weer een Remkers?

donkieshot | 22-07-23 | 09:38 | 2

U bedoelt een Sjoerdsmaad?

Usumani | 22-07-23 | 09:40

Politiek bedrijven onder de gordel is een ‘66 breed fenomeen. De dolk in de rug van Rutte is hiervan een voorbeeld.

Sieg Hein | 22-07-23 | 09:45

Zonder twijfel dat er in de tweet van Greet een kern van waarheid zit. Hoef je alleen maar voor naar de geschiedenis van de huilebalk van D66 te kijken.
.
Kan die engnek geen burgemeester in oost Groningen worden? Daar zijn ze gewend aan excessief toegebracht leed vanuit Den Haag en wij zijn van 'm af.

pietvanvliet | 22-07-23 | 09:37 | 4

De burgervader van gemeente westerwolde Jaap Velema is nota bene al een D66'er. Terwijl deze partij in Ter Apel en omstreken niet eens een afdeling heeft en niet op de kieslijsten voor de gemeenteraadsverkiezingen staan.
Hou die doorgeslagen engnekken van D66 lekker in de grachtengordel en studentensteden waar men geen benul van de werkelijke problemen en maatschappij heeft en tomeloos naïef achter decadent geblaat aan loopt!

gronitas | 22-07-23 | 10:10

@gronitas | 22-07-23 | 10:10: ook in de Randstad worden we in gemeente waar D66 slechts een heel marginale hoeveelheid stemmen heeft gekregen opgezadeld met D66 burgemeesters... liever gewoon een gekozen burgemeester zodat we dit soort politiek gemotiveerde benoemingen kunnen tegenhouden.

oh no | 22-07-23 | 11:29

Onaardig van u.

zwenkwieltje | 22-07-23 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

D66 is aan zijn laatste spartelingen bezig, een vermoeid paard wat in het water gevallen is en wanhopig probeert niet kopje onder te gaan... Aflopende zaak.
Genieten dit.

CornholioNL | 22-07-23 | 09:36 | 2

Laten we het hopen. Ik vrees alleen dat D66, Volt, PvdA/GL zich enorm op de jongeren gaan richten met de angstverhalen over 'directe ondergang door het klimaat' en 'zonder de EU gaan we eraan'.

Laten we hopen dat jongeren eens echt gaan nadenken, ook over wat doorgeslagen excessen qua geld over de balk smijten betekent voor henzelf en de toekomstige generaties qua welvaart.

oh no | 22-07-23 | 11:33

@oh no | 22-07-23 | 11:33: Realistisch scenario inderdaad, met u eens...

CornholioNL | 22-07-23 | 14:27

Mooi!

Cunucu | 22-07-23 | 10:11

Leuk. Dank!

zwenkwieltje | 22-07-23 | 11:48

D666 heeft met Kaag totaal misgekleund (gaat met Frenske pvdagl exact idem). Driekwart van het land hoopt smachtend op een fatsoenlijk bestuur via Omtzigt-mentaliteiten. Ben bang dat het echter één grote bende wordt, Rutte zal dan een jaartje extra demissionair moeten blijven. Remkes houdt van een citroentje met suiker, Wilders drinkt niet.

hagelkruis | 22-07-23 | 09:34

Over je familie moet je het hebben.

Normpje | 22-07-23 | 09:31

Lnks is leugens dus Wilders heeft gelijk.

van stampij | 22-07-23 | 09:29

Wordt vervolgd want de PVV-leider zal nu wel wat bewijs moeten laten zien.
Wordt vervolgd want de PVV-leider zal nu wel wat bewijs willen zien.

Is dit nog nieuws? | 22-07-23 | 09:28 | 1

Miepmiep!!
Wordt vervolgd.

Ruimedenker | 22-07-23 | 09:31

Likes voor Paternotte voor zijn Tweet: 204.
Likes voor Geert voor zijn Tweet: 6000.

Mr_Natural | 22-07-23 | 09:28 | 2

204 bots die Paternotte liken?

Usumani | 22-07-23 | 09:43

als ik wil kotsen drink ik veel of ik lees een tweet van die Paternotte. Walgelijk mannetje is dat.

langzullenweleven | 22-07-23 | 09:28 | 1

Bewijs van een telefoongesprek. Wordt ingewikkeld.

de Voorzittert | 22-07-23 | 09:27 | 6

@BobDobalina | 22-07-23 | 10:39:
Het kan dus net zo goed dat Wilders gelijk heeft aangezien u wel vaker vreemde theorieën heeft.

zwenkwieltje | 22-07-23 | 11:32

@BobDobalina | 22-07-23 | 10:39: In uw reacties etaleert u duidelijk dat u anti Wilders bent. Dat is op zich niet erg, maar u probeert continue Wilders in een verkeerd daglicht te plaatsen. U heeft het over een “vermeend telefoontje”. Hopelijk bent u niet zo naïef dat u denkt dat Wilders zou liegen over dit telefoongesprek terwijl iedereen weet dat telefoonoproepen worden geregistreerd? Verder beweert u dat Wilders “wel vaker zaken verdraait en loze beschuldigingen uit” en dat dat u niet zal verbazen. De vuilspuiterij, backstabbing en anti democratische voorstellen komt meestal voor rekening van D66.
Ook ik ben geen Wilders fan en zal nooit op hem stemmen, maar ik probeer wel objectief te zijn en niet achterbaks te reageren.

Jacquess | 22-07-23 | 12:14

@BobDobalina | 22-07-23 | 10:39: Prima, u gelooft dat ze praten over iets anders op dat specifieke moment. Alles kan, het is enkel niet waarschijnlijk. Ook niet gezien de nasleep van Kaag richting Rutte op hetzelfde moment. Dit sluit naadloos op elkaar aan.

donkieshot | 22-07-23 | 12:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Als de VVD nu ronduit zou zeggen een samenwerking met PVV en BBB te wensen krijgen ze mijn stem.
Anders is VVD uitgesloten.

Ruimedenker | 22-07-23 | 09:27 | 5

@Usumani | 22-07-23 | 09:44:
Tot nu toe zeker.
Althans te links voor mij.
Maar als ze nou eens kleur bekennen, Rutte is weg en D66 is weg, en ronduit samenwerking op rechts uit te spreken…dan.
En dan reken ik PVV maar als rechts.

Ruimedenker | 22-07-23 | 09:54

@Usumani | 22-07-23 | 09:44: Yesildinges zit aan de rechterkant van de linkse rommel, hopelijk krijgt zij de VVD weer een beetje terug op het recht(s)e pad.

Sieg Hein | 22-07-23 | 09:56

@Sieg Hein | 22-07-23 | 09:56: Zij is mede verantwoordelijk voor het wanbeleid van de afgelopen jaren. De VVD heeft een nieuw gezicht nodig en een nieuwe koers.

Usumani | 22-07-23 | 10:15
▼ 2 antwoorden verborgen

#TeamGeert.
Een kind kan op afstand ruiken dat Jan Paternotte een gluiperige gluiperd is.
Als Jan P de kamer binnenkomt zal een hond gaan blaffen.
Puur instinctief.
Dat is Jan, maar ook Sjoerd en Tjeerd.
Maar goed, ik zal wel dronken zijn.

Ruimedenker | 22-07-23 | 09:22 | 4

@Bernhard de II | 22-07-23 | 09:25: En ik ben starnakel dan. Hupf.

Normpje | 22-07-23 | 09:29

Heel D66 gluiperige mensen Kaag, Pechtold, Jetten, Paternotte, de Graaf

speed48 | 22-07-23 | 09:31

Laten we ons nog 4 maanden goed ergeren aan deze engerds, daar na zien we ze (hopelijk) nooit meer terug

Sieg Hein | 22-07-23 | 09:59
▼ 1 antwoord verborgen

Jan is vroeger gepest, dat zie je terug in zijn hele gedrag net een klein kind. Alleen op de man spelen de echte discussie ontwijken, zwart maken, demoniseren. Doet me denken aan de jaren 30, hij kan er zo bij als ik denk aan zijn corona argumenten en verwijzingen. Hele enge vent.

swagmachine | 22-07-23 | 09:22 | 2

Dit is swag.

Cor Netto | 22-07-23 | 09:28

Precies de Timmerfrands methode. Zou die ook gepest zijn?

W_F | 22-07-23 | 10:15

Zo hoog als ik de schrijver van dit stuk heb zitten, zo kots ik op zijn D66 neefje. Van iedere D66er overigens. Ik vind dat Wilders zich van zijn beste kant laat zien sinds het vertrek van Rutte. Hij stak meteen een hand uit door te stellen dat de tijd van uitsluiten achter ons ligt, samenwerking is nodig om dit kapotgemaakte land weer op poten te krijgen. Als de grote jongens en meisjes dat nou gaan regelen kan mager mannetje Paternotte aan de zijlijn zijn frustraties blijven twitteren. #teamWilders

EastIsUp | 22-07-23 | 09:22 | 3

Sander Berkelmans van de vvd heeft de deur naar de PVV al op een kier gezet.

goedverstaander | 22-07-23 | 09:24

Eensch. En zijn vriendelijke woorden aan Rutte -daar ben ik van overtuigd- zijn 100% gemeend. Wilders maakt duidelijk een onderscheid tussen het beleid van Rutte en de persoon Rutte. En zo hoort het ook. Paternotte maakt dat onderscheid níet met zijn opmerkingen en demoniseert de persoon (drank, poetinliefde) ipv zijn beleid. Dan deug je gewoon niet, als volksvertegenwoordiger.

Gladiator Fap | 22-07-23 | 09:26

@Gladiator Fap | 22-07-23 | 09:26:
Paternokkio kan beter zijn plempsels nalezen voordat hij ze post. Hij typte poezenliefde verkeerd en presteerde het ook nog om er een emoticon uit te poepen. Wellicht zelf een glaasje teveel op?

zwenkwieltje | 22-07-23 | 11:27

Gezien het track record van Paternotte kan de argeloze toeschouwer niet anders dan concluderen dat hij hier de grote jokkebrok is. Liegbeesten geven geen antwoord maar beginnen dan ergens anders over.

goedverstaander | 22-07-23 | 09:21

Dankjewel meneer Jan P, deze smadelijke bijdrage maakt PVV stemmen alleen maar logischer.

Veepert | 22-07-23 | 09:21 | 1

Inderdaad. Ga zo verder, ga zo door.

zwenkwieltje | 22-07-23 | 11:22

'Wilders steunt Poetin' is populisme van de goedkoopste, gemeenste en gevaarlijkste soort. Wat is het toch met D66 dat ze zulke onzettend laag bij de grondse en tegelijk arrogante types als Paternotte (Pechtold, Kaag, Sjoerdsma, Brinkhorst) voortbrengen.

drs. Levi Samsonov | 22-07-23 | 09:19 | 2

Komt vrijwel zeker door de D66 sollicitatie commissie,vermoed ik.
Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat we vooral optrekken/omgaan met mensen,waar we ons het meest in herkennen.

roberto9715 | 22-07-23 | 09:29

Is tipisch D66 denk maar aan Thom de Graaf over Pim Fortuyn

speed48 | 22-07-23 | 09:38

Bij iedere leugen van Jan Paternotte groeien zijn oren

Guy_Tare | 22-07-23 | 09:19 | 4

Lol

EastIsUp | 22-07-23 | 09:22

Pinokkioor.

Mr_Natural | 22-07-23 | 09:32
▼ 1 antwoord verborgen

Allemaal bliksemafleiding dit. Frans Timmermans, dat wordt zo'n geweldige clusterfuck. Ze moeten van goede huize komen om zijn afgang een draai te geven à la Sigrid Kaag.

Zuurteregelaar | 22-07-23 | 09:18

Vandaag in de Televaag: "Jongere politici; Het elkaar te kakken zetten zijn we beu." Duivels666 uitgezonderd dan dusz....

Harrie-Couvert | 22-07-23 | 09:17

‘66-scum. Ik hou me in. Voor Joris de Almachtige. Maar anders…,
Hr. Wilders is rein en vriendelijk, recht door zee en allemansvriend. Heeft het beste voor met Nederland en zijn bewoners, maar wordt daarvoor bedreigd.
En dan gaat zo’n mager mannetje, populist in optima forma deze aimabele man het leven nóg moeilijker maken…!
Moge hij >$}sterV::/8@24g”((

Normpje | 22-07-23 | 09:12 | 4

Nuanceer die laatste regel nou, die verwensing is niet constructief.

Verbandmeester | 22-07-23 | 09:28

@Verbandmeester | 22-07-23 | 09:28: Kan niet meer, maar de boosheid is voor mij niet te kanaliseren. Het onrecht dat dhr. Wilders wordt aangedaan, de achterbaksheid en het onnadenkende van die vlerk, het is wild makend.
Maar u heeft gelijk, verwensingen zijn niet goed.

Normpje | 22-07-23 | 09:40

@Normpje | 22-07-23 | 09:40: Het is zo jammer als de onderliggende boodschap dan verloren gaat, want u heeft gewoon gelijk.

Verbandmeester | 22-07-23 | 10:23
▼ 1 antwoord verborgen

Las net in de telebelg dat de jonge garde van politici elkaar niet meer gaan afzeiken, de oude garde is er nog volop mee bezig!

Rdock | 22-07-23 | 09:10 | 2

De Maan is van groene kaas, wist u dat?

Kapitein Sjaak Mus | 22-07-23 | 09:20

@Kapitein Sjaak Mus | 22-07-23 | 09:20:
Zwitserse groene kaas toch?

LoesjeP | 22-07-23 | 09:44

"Wordt vervolgd want de PVV-leider zal nu wel wat bewijs moeten laten zien."
Dat bewijs zal lastig zijn (tenzij Wilders telefoongesprekken opneemt).

Ichneumonidae | 22-07-23 | 09:09 | 4

Misschien gebeurt dat opnemen wel bij de best beveiligde politicus van Nederland.

Wattman | 22-07-23 | 09:13

@Tiscali-2 | 22-07-23 | 09:11: Paternotte gaat helemaal niks bewijzen. Zijn job is lobbying, namens Van Drimmelen. Maakt niet uit of je daarmee individuen of zelfs een heel land kapot maakt, geld moet rollen.

Gladiator Fap | 22-07-23 | 09:18
▼ 1 antwoord verborgen

Wel puur inhoudelijk: volgens mij staat in die laatste tweet van de neef van het accent precies verkeerd om.

Hetkanverkeren | 22-07-23 | 09:08 | 8

Bij de taalwijziging van 1995 is het accent grave door de ayatollahs van de Taalunie weggejorist en opgerot.
Dat was dezelfde idiote taalwijziging waarbij ons de tussen-n werd opgedrongen.
Gátvèrdamme!

Kapitein Sjaak Mus | 22-07-23 | 09:28

@Kapitein Sjaak Mus | 22-07-23 | 09:28: Ayatollahs? Pannekoeken ja.

Ichneumonidae | 22-07-23 | 09:31
▼ 5 antwoorden verborgen

Nog wat stuiptrekkingen van een stervende partij. Ergens in 2026 opheffen, denk ik, dan hebben ze het een mooi rond getal volgehouden.

PolarWolf | 22-07-23 | 09:07 | 3

dat is een fijne positieve gedachte, de PVV kan niet snel genoeg zijn enige lid royeren.... alleen wie moet dat doen?

Satria | 22-07-23 | 09:10

@Satria | 22-07-23 | 09:10: Voor een bepaald gedeelte van het electoraat blijft rekenen toch een te lastig gedeelte om een mooi rond getal te definiëren. Met al die in de schoot geworpen fopbaantjes hoeft dat natuurlijk ook niet.

Grachus | 22-07-23 | 09:15

Wilders vertrouw ik maar matig, maar Paternotte vertrouw ik nog minder dan een Parijse straataanbieder van balletje-balletje.

Lijkvocht | 22-07-23 | 09:07

Ik had het al eens eerder gezien, dit fragment. Het is een van de meest duidelijke voorbeelden van het scheefgegroeide linkse 'redeneren' op beeld.

kapoerewiet | 22-07-23 | 10:06

Ze krijgt het zelf niet eens rondgebreid, haar scheve theorie. Om te beginnen is de Nederlandse samenleving helemaal niet zo 'divers' als in haar racistische bubbel, maar nog steeds hoofdzakelijk wit. Ten tweede verwijst ze vaag naar 'wetenschappelijk onderzoek dat o.h.a aantoont dat organisaties beter worden van diversiteit' - ik zou willen pleiten voor concretiseren van de bron als je een argument kracht denkt bij te zetten bij debatten door te verwijzen naar denkbeeldig onderzoek. Ten derde stelt ze kwaliteit gelijk aan diversiteit: als er geen diversiteit is, is er ook geen kwaliteit. Ook dit is nogal een premisse die niet hard te maken is. Het is een dogma. En zoals altijd verslikt links zich in haar eigen dogma's als ze het moeten beargumenteren.

kapoerewiet | 22-07-23 | 10:15

Kan het misschien zijn omdat de meeste best-betaalde ambtenaren PvdA-ers, GL-ers en D66-ers zijn? DIE mannen met witte billen die wel allochtone medewerkers aannemen, zolang ze maar nét laag genoeg op de ladder staan?

Sneerpoets | 22-07-23 | 10:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Wilders steunt Poetin...
Lijkt mij duidelijk smaad en kan je aangifte van doen.

General Dripple | 22-07-23 | 09:06 | 4

@Gladiator Fap | 22-07-23 | 09:10: het verbod op twitteren voor politici komt wat mij betreft steeds dichterbij.

kapoerewiet | 22-07-23 | 10:18

@kapoerewiet | 22-07-23 | 10:18:
Het verbod op het gebruik van die gele emoticon plakplaatjes door politici wat mij betreft ook.

zwenkwieltje | 22-07-23 | 11:12

@Gladiator Fap | 22-07-23 | 09:10:
Framen is Paternotte's 2e natuur. Viel al ontzettend op tegen de BBB; iets neerzetten wat niet klopt, de uitleg van Caroline niet kunnen debunken en vervolgens gewoon in zijn eigen narratief blijven stikken.
Een walgelijk naar mannetje die JP. Staat bij mij een stuk lager op de ladder dan Kaag.

Graaisnaaiert | 22-07-23 | 12:44
▼ 1 antwoord verborgen

Nu ze Jetten naar voren hebben geschoven, is Paternotte toegetreden tot de magere mannetjes club.

SamV | 22-07-23 | 09:05 | 1

Hij zal daar misschien nog wel wat zuurder en venijniger door zijn geworden.
Vies clubje dat D66.

J-van-de-Bontekoe | 22-07-23 | 09:24

Zat even op het twitteraccount van Wilders te kijken, hij vindt Timmermans een Sigrid Kaag met een baard, maar dan nog veel erger. Hahahahahahaha

De_fluitlokker | 22-07-23 | 09:05 | 2

Weert Gilders heeft een grote taalvaardigheid maar mist voor de rest toch vele vaardigheden.

AntiZanicz | 22-07-23 | 11:14

Hehe, ik kan eindelijk weer reaguren na een volledig terechte ban die ik natuurlijk zonder slag of stoot heb geaccepteerd.

Helaas niets zinnigs kunnen bijdragen toen het kabinet omviel. Met alle langgedienden die daarmee de politiek verlaten is Greet ondertussen een van de dinos in de Nederlandse politiek terwijl hij zich juist blijft positioneren als een anti-politicus. Hele interessante tegenstrijdigheid: anti-establishment maar wel langstzittende.

Pinkel_Paulino | 22-07-23 | 09:03 | 2
-weggejorist-
Von Knarrenstein | 22-07-23 | 09:04

Minder vreemd dan het lijkt. Een goed werkende Democratie is altijd een beetje anti-establishment. De oorspronkelijke taak van het parlement was dan ook om het kabinet, de wetten en de begroting te controleren. Dat alleen SP, PVV en Omtzigt daar nu nog toe geroepen voelen is best een blamage. BBB en JA21 is nog even afwachten.

Ook in het bedrijfsleven moet een OndernemingsRaad kritisch zijn op het beleid van de directie. Zolang de kritiek gefundeerd is, is dat niet anti- maar pro- bedrijfsbelang (of bij Wilders; pro-landsbelang).
Los daarvan, door de decennialange linkse haatcampagnes zal Wilders zijn hele leven moeten onderduiken. Dat is alleen te betalen als je in de politiek zit.

Dandruff | 22-07-23 | 09:13

Op dat drinken en Poetin na klopt het toch wat Paternotte zegt? Overigens stem ik daarom ook op de pvv. Maar wat zijn Paternotte en die hele 66 club, de ‘D’ zijn ze al lang kwijt, toch slechte verliezers. Zo vals en gemeen ook. 66 staat voor mij en velen anderen symbool voor alle rottigheid en smerigheid in de wereld. Dat blijkt maar weer.

Tiscali-2 | 22-07-23 | 09:03 | 1

Vals mannetje die Jan. Wilders was voor 2022 niet anti Poetin. Er is wel een en ander veranderd sindsdien.

geerdt | 22-07-23 | 09:03

D66-er Paternotte doet een Sjoerdje. Wel wijzen, maar ook niks bewijzen.

Fervent | 22-07-23 | 09:01

Wat vindt Franz?

Verderkijkert | 22-07-23 | 09:00

Maar als Wilders geen bewijs laat zien, mogen we hem dan een leugenaar noemen?

PaardenliefhebberVet | 22-07-23 | 09:00 | 1

Paternotte heeft het niet eens letterlijk ontkend. Of zou Paternotte teveel gedronken hebben?

Harry_Witkamp | 22-07-23 | 10:00

Maar Patersnotneus hoeft geen bewijs te leveren voor de Poetin aantijging?

HA BIER!1! | 22-07-23 | 08:59

Wilders moet helemaal niets laten zien. Paternotte beschuldigt Wilders openlijk van Poetin-liefde. De bewijslast ligt dus bij Paternotte.

Gladiator Fap | 22-07-23 | 08:59 | 7

iedereen kan het zien, je hoeft het niet te bewijzen.

AntiZanicz | 22-07-23 | 11:13

inhoudelijk top circus weer.

nobodiesunmighty | 22-07-23 | 12:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Wilders spreekt hier de waarheid.

Stijlicoon | 22-07-23 | 08:57 | 7

Als ik aan dhr. Paternotte denk, denk ik aan het Engelse woord "insidious". Soort van raadsheer van de koning die vooral bezig is zijn eigen positie te bestendigen. Voortdurend op de voorgrond redt hij het niet. Hij is gewend om in schaduwen zaken te regelen.

nobodiesunmighty | 22-07-23 | 11:22

De vergelijking met Putin wordt snel getrokken zodra een politicus voor z'n eigen achterban opkomt. Niks aan de hand dus, dat is het zelfde als iemand een nazi noemen enzo, een zwaktebod als je argumenten op zijn.

Bakkeleures | 22-07-23 | 12:30
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland