Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ontploffingen op Krimbrug, doden, brug dicht

Hoe gaat het nu met...

Social

DE KRIMBRUG? Nou, medium. Bijna een jaar na die iconische beuker is het weer raak op de belangrijkste verbinding tussen het vasteland van Rusland en de Krim. Om 3 uur vannacht zijn er 'ontploffingen gehoord', er rijdt geen verkeer meer en de Russische staatspersbureaus melden 'twee doden'. De Krimbrug is niet alleen een strategisch belangrijke verbinding voor de Russen, ook is het een prestigeproject voor Vladimir Poetin, om te onderstrepen dat de Krim (volgens hem) bij Rusland hoort. Onlangs heeft Oekraïne ook al geprobeerd de Krimbrug (weer) op te blazen. Dit keer gebeurde het waarschijnlijk met behulp van varende drones. Het is gewoon geen goed huwelijk, Oekraïners en personen die een deel van hun land annexeren, er een hekje omheen zetten en een vaste verbinding maken met hun eigen vasteland!

Social

Reaguursels

Inloggen

zijn ze weer met plofkippen aan de gang geweest voor mij mag heel die brug in de water donderen.

out-of-de-box | 17-07-23 | 19:42

Ja, daar konden we op wachten. Ze hebben dat ding lang genoeg open laten staan, alles wat Oeki was op de Krim heeft ruimschoots de tijd gehad om de biezen te pakken, aanvoerweg is nu, ehm, weg. Dikke prima.

Graaisnaaiert | 17-07-23 | 14:16

In ander nieuws Rusland gijzelt graan uit Oekraïne.

Nou Turkije, nu ben jij aan zet.

Psoglav | 17-07-23 | 14:02 | 1

Ze hadden er al iets over gezegd inderdaad dus kijken of Erdo zijn woord houdt. Zonder al teveel te tawarren dus want dat begint behoorlijk irritant te worden. Kan me zo voorstellen dat ze daar bij de Navo ook wel helemaal klaar mee zijn, met dat kwartjesgeneuzel voor het thuisfront van die gast.

Graaisnaaiert | 17-07-23 | 14:24

Aparte of liever gezegd vreemde strategische zet van Kiev. Het kan eigenlijk maar twee dingen betekenen. Of ze weten waar ze de Russische linies kunnen breken. Of ze doen maar wat. Ik had ook de Krimbrug opgeblazen maar pas nadat ik had doorgebroken richting Melitopol.

Psoglav | 17-07-23 | 14:01 | 3

Momenteel zijn ze bezig met de doe maar wat strategie. Rond Kremina en Kupiansk doen ze een defensieve strategie. Bahmut hebben ze all bijna omsingeld en rond Kherson zijn ze wedstrijdjes met dragbootjes aan het organiseren.

d e r e a l i s t | 17-07-23 | 14:11

Ze creeeren hierdoor een langere aanvoerroute voor de regio Kherson en zuidelijk Zaporizhja plus die aanvoerroutes die er zijn worden natuurlijk een stuk drukker en die liggen allemaal ook binnen bereik van raketten met een bereik van "slechts" 70 kilometer. Dus dit is perfect om nog veel meer schade te doen. Kun je je Storm Shadows en straks Atacms sparen voor 300+ kilometer doelen. Het is weer een nieuwe strategische zet die de Rus nog veel meer problemen en dilemma's gaat opleveren.
Het gaat prima, ik ben tevreden.

Graaisnaaiert | 17-07-23 | 14:21

@d e r e a l i s t | 17-07-23 | 14:11:
Je snapt er echt helemaal niks van he? Geeft niet. Tip, luister de podcast "de veldheren" eens met De Kruiff en Van Uhm. Vanaf het begin. En als je het dan nog niet wil zien, sja.

Graaisnaaiert | 17-07-23 | 14:26

Herkenbaar en hardleers: "When Russian gunships attacked an Ottoman naval force at port in the Black Sea with incendiary ordinance, setting it ablaze and killing upwards of 2,000 naval personnel, the western countries took to action launching the Crimean War which would last until 1856. Russia was roundly defeated suffering more than 450,000 casualties, its Black Sea Fleet destroyed along with its major Crimean naval port, Sevastopol. The Treaty of Paris that followed demilitarized the Black Sea leaving the Russian Empire’s southern coast entirely vulnerable. Historian Shepard B. Clough identified Tsar Nicholas’ overreach in his quest for control of the Black Sea and beyond and his misjudgment of Western European reaction as two of the underlying causes for the war and Russia’s ultimate humiliation."
kostelisevich.com/2022/12/31/crimea/

Sqbar | 17-07-23 | 13:22

Voorlopig een brug tever.

Piggelmee | 17-07-23 | 12:15

Rij je gewoon op een brug, biem. Rip.

sjef-van-iekel | 17-07-23 | 11:49 | 1

Oorlog, is hel. En verder - Een koekje van eigen deeg.

Sinds februari 2022 doet Ruzland niet anders - Burgerdoelen bestoken met artillerie en raketten. De Oekraïense wil om te vechten voor het vaderland en om te overleven, wordt echter niet gebroken.

Niet raar opkijken indien de Oekraïners terugslaan, daarentegen niet op een stad of dorp, maar op een (Dunbevolkte) logistieke en militaire bevoorradingsroute. Dit geldt eigenlijk ook voor cluster munitie: Door de Ruzzen reeds langere tijd in gebruik in Oekraïne. Maar nu is het publiekelijk "huilie huilie" omdat de Oeki's deze vorm van munitie ook gaan ontvangen.

Nederlandop1 | 17-07-23 | 12:20

Handige timing. Vandaag eindigt de lopende graandeal.

Glas-Plas-Was | 17-07-23 | 11:07 | 21

@BobDobalina | 17-07-23 | 11:50:
Dat heeft Erdogan al aangeboden en de Polen zijn ook niet meer tegen doorvoer van graan door hun land. Dus ja. Komt wel goed, Bob.

Graaisnaaiert | 17-07-23 | 14:27

@Graaisnaaiert | 17-07-23 | 14:27: Letterlijk uit het artikel: Transport over weg of spoor naar havens van Roemenië, Polen of Litouwen kost weken. Dat kan bovendien alleen in kleine volumes.
Via de Zwarte Zee is daarom de enige optie, zegt Kees Huizinga, die een agrarisch bedrijf in Oekraïne heeft. Alle andere opties zijn volgens hem "een druppel op de gloeiende plaat".
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2430243-verv...
Vorig jaar heeft dat in meerdere kranten en op meerdere sites gestaan: over land is nauwelijks een optie.

guldenmiddenweg | 17-07-23 | 14:32

@guldenmiddenweg | 17-07-23 | 14:32:
Iets is altijd nog beter dan niets. In het ergste geval schuif je het door, dus druk je Pools graan door naar Afrika en vreten ze Oekrains graan in Polen. Beetje creatief denken. We moeten ons niet emotioneel laten chanteren door Poetin omdat ze in Afrika weer eens honger hebben...

Graaisnaaiert | 17-07-23 | 15:20
▼ 18 antwoorden verborgen

Moriarty | 17-07-23 | 10:42 |
Nee, niet per se. Ik had het meer over het algemeen.
Volgens mij kun je hier best zeggen dat je een voorstander bent voor onderhandelingen, zolang je er maar niet allerlei onzin bij haalt en drogredenen verzint.
Ik vind onderhandeling op dit moment niet realistisch.

SterF... | 17-07-23 | 11:04 | 1

Maar dat is het dus. Dat kun je hier niet meer.

Moriarty | 17-07-23 | 11:18

Nou Sterf, vind je dit oke?

Moriarty | 17-07-23 | 10:58 | 5

@pollens | 17-07-23 | 11:33: Geen enkele bron is volledig neutraal natuurlijk, en bij CNN zijn ze voor Oekraïne, net zoals ze bij RT voor Rusland zijn. Toch zijn CNN en bij uitbreiding de westerse media beter te vertrouwen want journalisten hoeven niet voor hun leven te vrezen als ze iets melden dat de autoriteiten niet aanstaat.

Maar goed, het is een worsteling, dat begrijp ik wel. Je wil best het een en ander toestaan maar het moet ook niet een groot konijnenhol worden.

Tashtego | 17-07-23 | 11:42

@Tashtego | 17-07-23 | 11:42: CNN is wel eindeloos hypocriet en ziet alles door een 'America First!'-lens. Ze hadden laatst een item over een Russische kannoneerboot in Havana. Grote bedreiging voor de VS, zo'n oorlogsschip dichtbij Florida. Een schande en een gevaar, waarop de Amerikaanse politiek moest reageren. Op een zelfde wijze deed CNN ook verslag van Chinese invloed in de Stille Oceaan. Een Chinese basis op de Marshall Eilanden, oei!

drs. Levi Samsonov | 17-07-23 | 12:09

@pollens | 17-07-23 | 11:33: Dat doe ik ook en de grootste propaganda kan je er zelf wel uitfilteren of uitzoeken. RT valt best mee mbt propaganda, nu wel beetje slachtoffer spelen met 2 vermoorde burgers en over een terrorist attack spreken maar ach dat hoort erbij. Ik kan mij ook mateloos irriteren op de BBC en CNN of fabeltjeskrant de telegraaf.

d e r e a l i s t | 17-07-23 | 13:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Die russen flikkeren er een paar planken overheen en gaan met die banaan.

kneuterzak | 17-07-23 | 10:54 | 1

En anders drink je jezelf eerst moed in met een liter zelfgestookte wodka.

Acidstain | 17-07-23 | 11:05

Een mooi cadeautje op de verdaag van de mh-17...

Hadena | 17-07-23 | 10:53 | 3
-weggejorist-
drs. Levi Samsonov | 17-07-23 | 11:41

@drs. Levi Samsonov | 17-07-23 | 11:41: Hoe is het weer in Mozkou vandaag ?

Nederlandop1 | 17-07-23 | 12:09

@drs. Levi Samsonov | 17-07-23 | 11:41: Sinds de Russische invasie praten wij over honderdduizenden slachtoffers waaronder duizenden burgedoden aan de Oekrainse zijde en ja daar zitten ook veel kinderen tussen. Dan heb ik het niet over miloenen mensen die zijn ontheemd.

En u gaat hier zielig lopen doen over 2 burger slachtoffers aan de Russische zijde?

Flexzz | 17-07-23 | 12:34

Weet iemand of dit het zelfde deel is wat vorig jaar werd beschadigd?
Zou dan een kunnen komen door een gammele reparatie.

homieguerneville | 17-07-23 | 10:41 | 1

Er waren twee explosies. Ergo...

Aristotalloss | 17-07-23 | 10:47

In de Telebelg vanmorgen: schaakgrootmeester Jan Timman met een nieuwtje over voormalig wereldkampioen schaken, de Rus Anatoli Karpov. "... Karpov is namelijk vorig jaar in moeilijkheden gekomen. Dat weet bijna niemand, maar hij is mishandeld op straat omdat hij zich tegen de oorlog in Oekraïne had uitgesproken. Dat is heel gevaarlijk in Rusland. Ze hebben hem zelfs in coma moeten houden om te herstellen. Hij kon op een gegeven moment niet meer praten. Poetin heeft hem een waarschuwing willen geven. En hem niet direct uit een raam willen gooien, wat de laatste tijd natuurlijk wel gebruikelijk is. ..."
Karpov was vroeger altijd zo'n typisch Sovjet-mannetje, vooral in z'n strijd met Kasparov. Maar dat hij zich nu uitspreekt tegen de oorlog in Oekraïne is dan wel weer positief.
Beterschap dan maar ouwe communist!
www.telegraaf.nl/sport/1018275761/sch...

Aristotalloss | 17-07-23 | 10:32 | 2

Volgens zijn dochter is Karpov gewoon gevallen. Dit zegt ook de Russische schaakfederatie. Karpov was een zeer groot voorstander van de annexatie van de Krim. Volgens hem werden de Russischsprekenden daar beschermd tegen wat hij 'een apenland' noemde. Vanwege zijn luidruchtige steun aan Poetin plaatste de VS Karpov op de sanctielijst.

drs. Levi Samsonov | 17-07-23 | 11:44

@drs. Levi Samsonov | 17-07-23 | 11:44: Zou die dochter ook niet gewoon een 'onverklaarbare' angst voor ramen hebben; dat ze dit zo verklaart?

Aristotalloss | 17-07-23 | 12:34

Het Britse ministerie van Defensie heeft gezegd dat Rusland lijdt aan een steeds groter wordend tekort aan radars, met name de moderne ZOOPARK-1M.

"Slechts een handvol van de oorspronkelijk ingezette ZOOPARK-vloot zal waarschijnlijk operationeel blijven in Oekraïne", zei het ministerie in een tweet.

“Open-sourcebeelden lieten zien dat begin juli 2023 nog een ZOOPARK werd vernietigd in de buurt van het 58 CAA-gebied”, voegde het ministerie eraan toe.

Cornelis12 | 17-07-23 | 10:25 | 4

Ze zeggen ook dat Rusland al sinds juni 2022 door hun voorraad artillerie aan het raken zijn.

d e r e a l i s t | 17-07-23 | 11:25

Geen raketten, geen tanks, geen geld, geen winteruitrusting en nu ook geen radar meer. Een wonder dat Oekraine nog niet aan de poorten van Moskou staat.

drs. Levi Samsonov | 17-07-23 | 11:46

@drs. Levi Samsonov | 17-07-23 | 11:46: Niemand heeft gezegd dat Rusland geen raketten, geen geld uitrusting en radar heeft. Er is/wordt gezegd dat er schaarste begint te ontstaan. Dat is niet zo heel gek als je ziet met welke intensiviteit deze oorlog wordt gevochten.

Anderzijds wordt er ook gezegd dat Rusland veel van de productie op heeft kunnen pakken de laatste tijd omdat zij dit proces nu wat efficienter in hebben gericht.

Ook al is het beeldspraak van je, maar ik zou eerder huiverig zijn voor wat er binnen je eigen volk broeit en wie er straks wel aan de poorten van Moskou staat. En dat is niet Oekraine.

Flexzz | 17-07-23 | 13:58
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
eerlijke joop | 17-07-23 | 10:16 | 12
▼ 12 antwoorden verborgen

De Krim hoorde tussen 1991 en 2014 bij het land Oekraine. Daarvoor en daarna niet.

De Krim kwam tegen haar zin in 1991 bij het land Oekraine. De Krim - door een Sovjet-apparatsjik zonder enige aanleiding ingedeeld bij de bestuurlijke eenheid Oekraine - probeerde direct na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie als onafhankelijke staat bij het GOS aan te sluiten.

Mikhail Gorbatsjov weigerde de Krim toegang tot het GOS, omdat de Krim een pasmunt was in een grotere deal met Oekraine over nucleaire wapens.

Gorbatsjov regelde wel dat de Krim een autonoom deel van Oekraine zou zijn, met eigen parlement en semi-autonome krijgsmacht. In de Oekraiense grondwet werd bepaald dat de relaties tussen Kiev en de Krim gelijkwaardig zijn.

Bijna iedereen spreekt er Russisch en zelfs volgens Westerse peilingen was een grote meerderheid blij met de illegale annexatie. De lijst onderzoeken is eindeloos, maar zie bijvoorbeeld: www.foreignaffairs.com/articles/ukrai...

Oekraine geeft niks om de Krim. Vladimir Zelensky maakte als komiek op TV grappen over hoe de mensen op Krim lekker geen vers water meer hebben, sinds Kiev de toevoer afsloot. Lachen om landgenoten die hun boerderijen kapot zien gaan, niks meer te drinken hebben?
www.youtube.com/watch?v=xUrgU0hvX7U

Ter illustratie van het heersende sentiment op de Krim. Op 1 dag liepen 9.300 soldaten van het Krimleger - 99,9 procent - over naar Rusland, net als quasi alle ambtenaren (7.000).

De Oekraiense PR begint altijd over de Tartaren. De Krimtartaren zijn overwegend pro-Oekraiens, maar ook verdeeld, met 1 belangengroep die Kiev steunt en 1 die sinds 2006 al Moskou volgt.

Om de Tartaarse kwestie wat in perspectief te zetten: niet vergeten dat de Tartaren een kleine minderheid vormen, binnen Rusland een autonome republiek hebben (Tatarstan met hoofdstad Kazan) en zelf ooit de Krim met geweld hebben bezet. Linksom of rechtsom vormen Tartaren al zo'n 100 jaar een kleine minderheid.

Samengevat. Kiev wil de Krim niet 'bevrijden', want hoe illegaal de annexatie ook was, men wil niet bevrijd worden. Net zo min als het door ons zonder referendum of deal met Belgrado onafhankelijk gebombardeerde Kosovo 'bevrijd' wil worden. Kiev wil wraak.

Anti-Russische haat in 1...2...3...

drs. Levi Samsonov | 17-07-23 | 09:49 | 49

@Angélica de Sancé | 17-07-23 | 11:03: alleen word er in dit geval niet weggegeven maar gaat de Marokkaanse koning zelf een invasie macht naar zuid Holland sturen om zijn minderheid aan onderdanen te beschermen en zH aan Marokko toe te voegen. En u juicht dit toe

moppersmurf | 17-07-23 | 13:24

@drs. Levi Samsonov | 17-07-23 | 12:01:

Hoe bitter moet het voor je zijn dat een Russischtalige jood president van Oekraïne is.

Psoglav | 17-07-23 | 14:20

@Angélica de Sancé.
Oorspronkelijk waren het Tataren, tegenwoordig is Tartaren ook correct.

Aleon | 17-07-23 | 17:45
▼ 46 antwoorden verborgen

Hoe gaat het eigenlijk met het tegenoffensief?

henkiedeboer | 17-07-23 | 09:47 | 4

Gelukkig was in de 2e wereldoorlog ook alles binnen een week klaar nadat ze geland waren... ow wacht!

tis_wat | 17-07-23 | 10:18

Ik vind vooral spannend wat er in het zuiden rond de Dnjepr bij Cherson gebeurt.
Daar zijn de Oekraïeners de rivier overgestoken en hebben een bruggenhoofd gevestigd. De Russen doen alles om ze daar weer weg te krijgen, maar vechten zich steeds dood.
Het gebied daar, voor de poort naar De Krim is slecht verdedigd en wat er was aan verdediging is gedeeltelijk weggespoeld door het leeglopen van het stuwmeer.
Er liggen daar dus kansen voor Oekraïne, maar de vraag is hoe krijg je voldoende materieel over de Dnjepr voordat het regenseizoen weer begint: amfibievoertuigen, boten, pontons, noodbruggen, helikopters?
Spannond!!!

Aristotalloss | 17-07-23 | 10:55
▼ 1 antwoord verborgen

Er zijn 25 LADA's aan puin door de instorting, totale schade 595,- Euro.

TurpinDick | 17-07-23 | 09:21 | 3

Zwart, bij een beunski, ben je voor 3 flessen wodka wel klaar.

TuuT | 17-07-23 | 09:33

Komma staat verkeerd...59,50 zul je bedoelen...

Blonde Nel | 17-07-23 | 09:42

Je kent het grapje over de Lada?
Klant: "Hebt u een paar nieuwe ruitenwissers voor mijn Lada?"
Garagehouder: "Dat is een goeie ruil!"

MAD1950 | 17-07-23 | 16:27

Kan ook gewoon lage kwaliteit bruggenbouw zijn geweest. Russen zijn geen Nederlanders..

Kartelmaster2000 | 17-07-23 | 09:13 | 11

Nee, ik maak geen Haringvlietbruggrapje.

drs. Levi Samsonov | 17-07-23 | 12:03

@inlogknopje | 17-07-23 | 10:24: Puur voor de mensen daar is de brug een zegening, of de Krim nu Russisch of Oekraiens is. Logistiek sowieso maar ook ontzettend veel Krim-bewoners hebben familie in Rusland die ze nu veel sneller kunnen bereiken.

drs. Levi Samsonov | 17-07-23 | 12:04

@drs. Levi Samsonov | 17-07-23 | 12:04: Nu niet meer.

MAD1950 | 17-07-23 | 16:28
▼ 8 antwoorden verborgen

De treinen lijken nog te rijden, dat gedeelte lijkt niet geraakt. Zo'n beetje het bekangrijkste gedeelte van die brug voor de logistiek. Het werk is nog niet klaar.

Zuma | 17-07-23 | 09:06 | 2

Kwestie van bladeren op de rails leggen. Als in Nederland dat gebeurt dan ligt het treinverkeer plat.

Xbitt | 17-07-23 | 09:12
-weggejorist en opgerot-
unstablebunny | 17-07-23 | 09:06 | 22

Voor de Krim ben ik dat eens, in de Donbas zou ik eerder 60/40 of 50/50 denken. Feit is dat de coupregering na 2014 een president had verwijderd waar 80% van de Donbas en quasi niemand in West-Oekraine op had gestemd. Toen die coupregering, inclusief 2 ministers van extreemrechtse huize, dreigde met anti-Russische maatregelen (taal, media), was er oprecht veel woede in de Donbas.

Toen had het Westen Kiev moeten aanspreken en manen tot gesprekken met de separatisten, maar in plaats daarvan pastte men vrijwel direct zwaar geweld toe. Om het sentiment te onderstrepen: duizenden burgers in Kramatorsk vormden een soort haag om de inkomende Oekraiense pantserwagens te stoppen.

drs. Levi Samsonov | 17-07-23 | 09:57

Je draait een riedeltje russische propaganda af. Vergeet niet dat in de sovjet tijd heel veel russen naar de Krim en Donbas verplaatst zijn. Want dat is hoe russen annexeren. Het zou wat zijn als Turkije of Marokko Nederlandse steden besluit in te lijven omdat veel mensen op die landen georiënteerd zijn.

roevka | 17-07-23 | 10:06

Gek dat we hier in Nederland niets geven om onze landsgrenzen en soevereiniteit, maar het voor Oekraïne kennelijk heel belangrijk vinden

Johan1235 | 17-07-23 | 11:43
▼ 19 antwoorden verborgen

Clustermunitie droppen over de file voor de krim brug doet wonderen tegen annexatie toerisme.

steekmug | 17-07-23 | 09:06 | 10

@lekgoot | 17-07-23 | 11:28: Rusland gooit al anderhalf jaar clustermunitie. Snap je wat een metafoor is? Het gaat om de vraag of het proportioneel is. Dat snappen m’n kinderen zelfs als ik één van hen straf vanwege een idiote escalatie.

Soyboy | 17-07-23 | 14:05

@Soyboy | 17-07-23 | 14:05:
De vraag is of je clustermunitie met clustermunitie moet vergelden. Zie de hevige discussie over dit onderwerp in de media en politiek. Zijn er nu werkelijk geen middelen die Oekraïne kan inzetten die minder gruwelijk zijn. Als Poetin clustermunitie gebruikt zou het Westen toch high-techwapens moeten mogen leveren die wat gerichter opereren en minder burgerslachtoffers eisen.

lekgoot | 17-07-23 | 17:58
▼ 7 antwoorden verborgen

Verder in eigen land, de ontwikkeling van Narcostaat der Nederlanden knalt door. Maar laten we daar niet naar kijken, nee de Oekraïne is een stuk belangrijker.

Linke Soep | 17-07-23 | 09:01 | 4

Verder dat wat (beperkte) schade toebrengen aan die brug lukt de Oekies niet, wellicht dat ze eens op trainingskamp moeten bij de Nederlandse (mocro-)maffia, die zijn een stuk effectiever in opblazen.

TuuT | 17-07-23 | 09:26

@TuuT | 17-07-23 | 09:26: Ja stuur er een paar 'jongeren' met gejatte Audi's volgeladen met gasflessen heen.

Zeurders | 17-07-23 | 10:20

@Zeurders | 17-07-23 | 10:20:
Precies! Mijn idee, zet met een drone halverwege die brug een Geldmaat neer, wedden dat die hele brug een dag later in het water ligt.

TuuT | 17-07-23 | 10:42
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
EEnzame SchizofrEEN | 17-07-23 | 08:46 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ontploffing?
Dat zijn vast "jongeren"

Osdorpertje | 17-07-23 | 08:42 | 3

Dat is dan wel ver rijden op je scootertje!

KeesBruin | 17-07-23 | 09:10

Staat geen pinautomaat.

Soyboy | 17-07-23 | 10:44

@Kees Bruin. Audi's RS'jes toch?

Aleon | 17-07-23 | 17:35

Oekraïners die een deel van hun land annexeren? Dat is semantisch al onjuist dus over feiten hoeven we het dan niet meer te hebben.

Charles Swietert | 17-07-23 | 08:40 | 2

Het huwelijk tussen Oekraïners en ....

nsfl | 17-07-23 | 08:49

Dat staat er niet.

HoniSoit | 17-07-23 | 08:50
-weggejorist-
geheelvergeter | 17-07-23 | 08:39 | 2

Op dat Nexta filmpje zie je dat ook het andere bruggedeelte is verzakt. De treinebrug doet het nog wel gewoon.

Hadena | 17-07-23 | 08:38 | 1

Deze keer is één van de peilers bezweken zag ik. Dat gaat een stuk langer duren om te repareren.

Sqbar | 17-07-23 | 08:47

Wanneer gaan we gewoon eens praten met de Russen en deze onzin stoppen?!

de Voorzittert | 17-07-23 | 08:34 | 28

@Zoelense Hobbyboer

Nee hoor, Rusland heeft in de geschiedenis vaak genoeg conflicten verloren. Denk in de recente geschiedenis alleen al aan Afghanistan waar ze na 10 jaar met de staart tussen de benen vertrokken met slechts 17.000 doden aan hun zijde.

Aleon | 17-07-23 | 17:34

Als Poetin al zijn troepen uit Oekraine inclusief Krim en Luhansk terugtrekt, zijn troepen de mijnenvelden laat opruimen, de ontvoerde burgers teruggeeft, de schade betaalt, meewerkt aan herstel van de door de Russen veroorzaakte schade en een gedemilitariseerde zonde van 250 kilometer langs de grens met Oekraine en de Navo accepteert.
Dan kunnen we aan tafel.

Graaisnaaiert | 17-07-23 | 17:35

@Graaisnaaiert | 17-07-23 | 17:35:
( Luhansk moet zijn Donbass, de hele Donbass dus ). En dan is er ook nog iets met MH17 wat boven de markt hangt.

Graaisnaaiert | 17-07-23 | 17:36
▼ 25 antwoorden verborgen

Heeft die centaurendame het overleefd?

Kaas de Vies | 17-07-23 | 08:33 | 4

Vast niet, niemand durft haar handje vast te houden.

Hadena | 17-07-23 | 09:16

@Yor_Kok | 17-07-23 | 09:19:
De dickpics van de heer de Vies hebben geneeskrachtige eigenschappen en zijn alom gewild in alternatieven kringen. Dus, zo vreemd is de suggestie niet.

aflaatverkoper | 17-07-23 | 09:31
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland