Nu al evenveel aanslagen met explosieven als in heel 2022. Verdachten "opvallend vaak jongeren"
Eerste helft van 2023 al even explosief als geheel 2022
Narcoland
Land zit in de lift vraag alleen niet welke lift! In de eerste helft van 2023 vonden er al 246 aanslagen plaats met explosieven op vooral woningen en bedrijven in vooral Amsterdam en Rotterdam. En dat is dus Nu Al meer dan in geheel rampjaar 2022. En u verwacht het wel maar dit nobele ambacht lijkt nagenoeg volledig in handen van "jongeren" of zelfs "minderjarigen". De NOS: "Van de verdachten die in een paar maanden tijd werden opgepakt voor excessief geweld (explosies en beschietingen), blijkt twee derde jonger dan 23 jaar. Een op de tien is minderjarig. In Rotterdam blijkt zelfs ruim een kwart van de explosieverdachten minderjarig. De jongste opgepakte verdachten waren 14 en 15 jaar oud." Bijna alle explosies vinden plaats in crimineel verband, waarbij zowel dader als slachtoffer bij voornamelijk drugshandel betrokken is.
Woningnood!
Reaguursels
InloggenNog een paar jaartjes en de steden zijn niet meer veilig. Leuk man.
Oh wacht. Zijn al shitholes aan het worden in Nederland
Eindelijk een lijstje waarin Limburg niet als laatste eindigt. /Gulpener opentrekt.
Opvallende jongeren met lichtgetinte huid en krullen )zandnegers)
Faciliteren met zwaarder spul,lost het probleem zich vanzelf op.liefst met kort lontje..
Geen lontje. Plaats. Activeer. Boem.
Altijd weer die "jongeren"
"Verwarde" "jongeren".
@Deflatiemonster | 16-07-23 | 19:23:
"Belgisch-Finse" jongeren.
De "Provincie" blijft deze ellende grotendeels nog gespaard , wat het verschil tussen de Randstad en de rest van NL nog maar eens onderstreept. De grote steden zijn verloren. Period.
Die spreidingswet is er niet om alleen gelukzoekers te spreiden, maar om ook de kosten, de druk op instanties, en uiteraard criminaliteit evenredig met het hele land te delen.
Het is terrorisme bestraf het dan ook als terrorisme.
En dan bedoel ik geen flutstrafje van 60uur
Maar serieuse celstraffen
Zolang het niet plaats vind bij een minister of de Koning gaat dat NOOIT gebeuren.
Jouw veiligheid heeft 0 prioriteit.
Richtlijn en kader voor strafvordering jeugd en adolescenten, inclusief strafmaten Halt (2021R001)
www.om.nl/onderwerpen/beleidsregels/r...
— De gewetensontwikkeling bij jeugdigen is nog niet voltooid en zij zijn nog in sterke mate afhankelijk van de directe omgeving. Het uitgangspunt is dat de jongere leert van zijn fouten en een nieuwe kans moet krijgen. Het strafproces wordt dan gezien als aangrijpingspunt om een keerpunt bij de jongeren te bewerkstelligen.-//
Ja, 60 uur schoffelen en een boete die ze met 1x uithalen terug verdienen zijn dus geen leerpunten, hoogstens irritante drempels.
Als je minderjarigen niet vervolgt kun je wel raden aan wie de georganiseerde misdaad dit soort opdrachten geeft.
De West Europese rechtstaat is nog steeds zo verschrikkelijk naïef.
Yup, kost niks, ze zijn naief die jongeren, strafmaat is laag, EN ze weten NIKS !
Een beroepscrimineel die een Pro is kan weleens wat dingen vertellen bij verhoor.
Een 15 jarige knul weet niet meer te vertellen dan zijn merk scooter, wie hij gevingerd heeft en de songtekst van de meest recente drilrap hit.
Slimme zet op alle fronten.
Goedkoop, 0 risico voor opdrachtgever en groot aanbod.
Haha. "Jongeren". Stug volhouden jongens.
Bommen in Rotterdam ipv op.
het was weer een prachtige longread van de NOS waar ze op *alles* ingingen behalve de etniciteit.
Etniciteit van de gebruiker? Begin ook maar eens deze groep stevig aan te pakken.
Nou, ik zou dus niet meer met de diagnose ADHD er Den Haag binnen durven. Stel je wordt aangehouden door mijnheer de politie agent, preventief fouilleren: "ADHD? Ja mijnheer de politiemijnheer. "Nou doe de kofferbak maar es open van je bolide"....
Als je nu weet hoe de statistieken tot stand komen, heeft u dan enig vertrouwen in de data die de apocalyps inzake CO2 voorspellen?
Dan laat ik de mallotigheid van de wiskundige modellen verder buiten beschouwing.
De data is duidelijk alleen is de uitleg krom.
Dat betekent voor Amsterdam en Rotterdam gemiddeld elke 2 dagen een explosie. Dat gaat richting "failed state" achtige proporties.
Kan mij iemand uitleggen waarom dit indirect niet te maken heeft met een verkeerd migratiebeleid?
Plus -im.
Of met een verkeerd drugsbeleid?
Immigratie heeft er alleen voor gezorgd dat de autochtoon dit niet hoeft te doen. Denk je nou echt dat zonder migranten er geen cocaïne handel zou zijn in Nederland? Alleen een PVV-stemmer is zo naïef.
Waarom oefenen ze nooit met echte bom gordels?
Komt nog. Even wachten.
Omdat ze eerst nog hun lessen Nederlands moeten volgen. Bijvoorbeeld over correct spatiegebruik.
Onze "jongeren"zijn natuurlijk niet echt onze jongeren.
Op Mallorca werd een 18-jarig meisje door “Duitse jongeren” verkracht. Achter de klik de foto van de verdachten:
9gag.com/gag/avQ9Bbq
Via 9Gag: "German" tourists arrested over gang rape in Mallorca
@theo-is-dood | 16-07-23 | 18:16:
Altijd weer die blonde jongens met blauwe ogen strak geschoren gezicht.
@theo-is-dood | 16-07-23 | 18:16: Die Ariers.
Maar bedoelen ze nou jongeren?… of “”jongeren””
belgen en finnen..!
En wat hebben al die "jongeren" met elkaar gemeen ? Ze zijn zo KWETSBAAR.
Als je KWETSBAAR bent dan zwicht je voor "het snelle geld".
Het enige wat deze "jongeren" met elkaar gemeen hebben is dat ze allemaal getint zijn.
@de uitbater | 16-07-23 | 16:25:
En dan denk ik dat de tint van de huid niet bepalend is (hoe?), maar wel de cultuur van de zeer dogmatische godsdienst van deze ventjes.
@de uitbater | 16-07-23 | 16:25: Ja dat snap ik ook wel, maar in dit soort berichten wordt altijd gemeld dat het gaat om "kwetsbare" jongeren, whatever that may be.
@Asteroid-B612 | 16-07-23 | 18:11:
Dat zijn dezelfde personen die volgens Schimmelpenninck vreselijk lijden onder “ongelijkheid”.
Ook zo’n containerbegrip waar je alles onder kunt schuiven en dat borg staat voor miljoenen aan subsidies
Het is ook onze schuld. Wij hebben deze jongeren niet goed uitgelegd dat dit niet kan in onze samenleving.
Dat eeuwige gelul. Ik ben kwetsbaar. Tuurlijk dan plaats je een bom. Hopelijk is diegene ook achterlijk, dat die denkt even kijken of het werkt... Boem.
Schei toch uit. Iedereen schijnt tegenwoordig kwetsbaar te zijn. Onzin. Stelletje mietjes komt dichter in de buurt.
@Zalwelweer | 16-07-23 | 20:13: Nederland klampt nog steeds vast aan 70-er jaren hippie doctrines waar de dader bij definitie slachtoffer is. Ik herinner me het half-zachte gewauwel uit de vroeg tachtiger jaren, van geitewollensokken sociaal jongerenwerkers dat deze aggressievelingen "tussen twee kulturen verscheurd zijn" en daarom "worstelen met hun identiteit". Alsof dat een exkuus is om iemand in elkaar te schoppen. Even later kregen ze gratis kickboxlessen om "te leren om te gaan met hun aggressie, en zelfbeheersing te leren." Ook weer zo'n geweldig plan. Daarna kwam het allemaal door de "schaamtekultuur" die ze van huis was meegegeven. Dus "ze zijn al genoeg gestraft" (daders schamen zich doorgaans zo voor het doodrijden van een jonge vrouw dat hij - na eerst de schuld bij anderen proberen te leggen) ze niet zelfden grinnikend de rechtszaal verlaten. En nu is het dan "kwetsbaar". Komen uit arme families, huiselijk geweld, enz. hebben laag IQ, hersenen zijn nog niet volgroeid, kunnen zich de gevolgen van hun daden niet inschatten, enz. enz. Er is ALTIJD een ekskuus. VEERTIG jaar steeds zwaarder wordende criminaliteit, en het is nog nooit de schuld geweest van een dader. Nederland klampt zich vast aan die debiele theorieen omdat ieder realistisch alternatief taboe is.
@Asteroid-B612 | 16-07-23 | 21:45: Zo dan. Kop, spijker raak. Ben het helemaal met je eens en zou het niet beter verwoorden dan je deed.
@Zalwelweer | 16-07-23 | 21:49: Zoveel problemen deze jongeren hadden om zich aan te passen aan het land waar ze geboren zijn (NL), des te eenvoudiger het voor ze was om de Amerikaanse hiphop en met name de gangsta rap cultuur te omarmen en te emuleren. Zijn helemaal geen Amerikanen uit "ghettos" (al pretendeert men vaak van wel, lol) maar de gangsta uithangen kunnen ze als de beste.
@Asteroid-B612 | 16-07-23 | 22:04: Dat dus. Echter liep ik in de jaren 90 rond in de Bronx en Harlem, nooit geen gezeik gehad.
Maar tegenwoordig denkt het uitschot, dat ze wannabee Tony Montoya zijn. Halve debielen met messen en zijn ze 13. Niet verrast zijn als ik een Maglite in iemands nek leg.
"Nu al evenveel aanslagen met explosieven als in heel 2022. Verdachten "opvallend vaak jongeren"
Slechts één van de negatieve gevolgen/bijwerkingen van ca een halve eeuw massa-immigratie van lieden die zich heel lastig weten aan te passen aan de moderne, westerse, democratische, seculiere samenleving waarin ze zichzelf geparachuteerd hebben.
Twaalf jaar geleden - of iets langer geleden - spraken een aantal West-Europese regeringsleiders (Angela Merkel, David Cameron, Nicolas Sarkozy, onze Maxime Verhagen) uit dat de integratie mislukt was. Maar aan dat inzicht werden verder geen enkele consequenties verbonden. Frau Merkel zou een aantal jaren daarna zelfs de aanjaagster worden van de grootste invasie van nooddruftige landverhuizers ooit met haar uitspraak ''Wir schaffen das'' in 2015.
Het wordt echt de hoogste tijd om dat absurde asielcircus af te schaffen, totaal en finaal. Tenzij we onze schouders blijven ophalen bij berichten zoals hierboven, en we het niet erg vinden om dat soort berichten vaker lezen.
Als je zo’n aanslag bericht leest weet je niet meer of het een nieuw bericht is of dat van de vorige dag.
Opvallend dat Amsterdam net zoveel aanslagen heeft als Rotjeknor, maar dat je er veel minder over hoort. Brandende politiwagens op het August Allebéplein mochten ook niet meer in de pers.
Ik gok erop dat die “jongeren” vooral Paul, Jaap en Peter heten. Toch?
Nee: Truus, Nel en Chantal..
Nederlandse jongeren.
Opvallend vaak zonder voornaam. Want wat maakt het uit?
Problemen gaan we niet oplossen dus waarom zou je willen weten bij wie, waar en waarom er problemen zijn? Ik meld dit maar even namens de kartelpolitici en principieel deugend Nederland.
Heinz. Karl, Friedrich en Fritz, en ze geven ons de schuld.
Denk je dat de aard van de drugswereld wezenlijk zal veranderen als deze geleid wordt door mensen die Paul, Jaap of Peter heten?
@ZonderNaam | 16-07-23 | 16:37: Jos of Willem
@Mr_Natural | 16-07-23 | 16:20:
"German" tourists arrested over gang rape in Mallorca
9gag.com/gag/avQ9Bbq
Zullen wel "Belgische" jongeren zijn.
Nog even en je gaat beweren dat ze uit Finnenland komen.
Ja! Bij een vriendin tegenover haar huis, 2 aanslagen dit weekend. Ze blijft er vrij relaxed onder. Het went het ook.
Maar went Meppen ooit.
*Meppel
@broekzakbellert | 16-07-23 | 16:19:
Nee.
Meppel went nooit, never.
Ik moest echt weg, na de middelbare school.
En dit was in de tijd dat Meppel nog relatief leuk was voor jongeren,
go figure.
En volgens Nijpels moeten we niet moeilijk doen over immigratie want het gaat hier maar om een paar 1000 migranten en dat was de kabinetscrisis heulegaar niet waard want "we hebben veel grotere problemen".
Bron: BNR radio hedenochtend.
Je bedoelt Nijpels van die woonboerderij met energie-label G?
'Ed liet de boerderij eerder al voor meer dan 4 ton euro publiek geld verbouwen, maar een warmtepomp en isolatie kon er blijkbaar niet af. Zelfs dubbel glas, toch standaard bij ieder huis sinds de jaren ’70, de voorzitter van Milieucentraal was te druk met planeetje redden bij anderen, om daar in eigen huis op toe te zien...'
www.interessantetijden.nl/2018/05/28/...
Nijpels is zo iemand die nooit iets oplost.
Hij vergert de problemen door mensen met een grote bek of smiechtig belang van alles te gunnen en de betaler is buiten beeld.
De vleesgeworden netwerker.
@Zomaarwat | 16-07-23 | 16:23:
Ik kan mij nog herinneren dat hij sexy ed werd genoemd
Jarenlang zwak drugsbeleid. Zeker belangrijk om deze snotapen op te pakken maar zou beter zijn hun opdrachtgevers hard aan te pakken. Deze "jongeren" zijn namelijk heel erg vervangbaar.
Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat jongens als Taghi zo groot kunnen worden en toch in de luwte kunnen blijven. Volgens mij klopt er iets niet.
Hoezo zwak? We waren toch gidsland en erg tolerant m.b.t. drugs en drugsgebruik? De hele wereld was jaloers op onze benadering van drugs. Nou, dit is het resultaat.
@Amsterdamsko | 16-07-23 | 16:14: dat dus. Misschien dat iemand een nacht opsluiten om een grammetje wiet net te ver gaat, maar we hebben het Taghi en Bolle Jos wel erg makkelijk gemaakt.
Begin eens met de distributienetwerk van begin tot eind aan te pakken.
@Amsterdamsko | 16-07-23 | 16:14: Onjuist. Het is helemaal niet zo dat de wereld "jaloers" was. Was eerder een mengsel van verbazing en verbijstering.
@Asteroid-B612 | 16-07-23 | 16:23:
Dat is best mogelijk, maar ik loop al wat langer mee en hoorde tot een jaar of 5 geleden met name vanuit progressieve hoek dat de rest van de wereld jaloers was op ons onvolprezen drugsbeleid.
Maar goed, de Koning zei het al: ten kon drai. Zoek de betekenis maar op.
@Amsterdamsko | 16-07-23 | 16:36:
Vnml omdat keiharde repressie ook geen fuck heeft uitgehaald.
Behalve dan hogere prijzen en nóg meer versneden rotzooi op de straten.
Hoofd schuldige was Ed van Tijn.
Altijd glunderend voor de camera en maar roepen wij zijn zo tolerant.
Hij liet alles volledig uit de hand lopen.
De gemiddelde leeftijd is 19, net als de Amerikaanse jongens die naar Vietnam gestuurd werden, het zal wel iets met de leeftijd te maken hebben.
www.youtube.com/watch?v=lJN850qHklw
Zoals die Barneveldse kippenboer opmerkte: de dieren die snachts onze kippen doodbijten zijn opvallend vaak jonge dieren.
En de journalist schreef dat ijverig op.
Dus.. ze blazen voonamelijk elkaar op??.. goh.. vervelend.
Laten we 2024 het jaar van de grote deportatie maken...
Welke politieke partij heeft dat plan in hun partijprogramma?
Sorry, kan het niet laten...
https://youtu.be/UrOsDGBW8U8
20 miljard euro omzet in de branch, kwestie van vraag en aanbod. Wellicht moeten we ook eens concentreren op de vragende partij. En deze groep ook eens gaan aanpakken. Voor de legaliseerders onder ons, dat wordt hem ook niet........ crystal meth, cocaine en dan..... Met deze materie moeten we wat serieuzer aan de gang anders krijgen we ook toestanden als in de USA. Maar club Pinokkio doet voorlopig ook weer een jaar niks.
Precies, lijntje wegsnuiven, 5.000 boete, maar jah, geen politie op straat om te controleren.
@Blaffendehond | 16-07-23 | 16:12: begin met die zuidassnuivers. Oppakken, veroordelen, paar dagen vast, strafblad en je carrière krijgt een lelijke knauw. Werkt voor dat soort gasten beter dan een boete.
Welk repressief beleid had je in gedachten? Zoals in Indonesië?
10 jaar de bak in voor een grammetje? Probeer eerst maar te legaliseren.
Veel erger kan het niet worden.
Vooral in het westen wat steeds meer op het midden oosten gaat lijken.
Zes jaar geleden deed het npo-journaille nog ontkennend lacherig over 'Last night in Sweden...' eiste excuses. Inmiddels lijkt het erop dat Nederland het voorheen vredige Zweden, al langer geteisterd door bendegeweld, heeft ingehaald.
@drs.Nee | 16-07-23 | 16:05: Nee hoor. Het is echt een stukje erger in Zweden
@drs.Nee | 16-07-23 | 16:05: Wat zullen ze trots zijn in Den Haag.
@Zomaarwat | 16-07-23 | 16:33: en in Brussel
Gooi als Hollandse jongeman met je dronken kop een bierflesje gevuld met benzine op een grasveld in de nabijheid van een Moskee en je gaat vier jaar naar de terrorisme afdeling in Vught. Echt gebeurd zult u zich afvragen . Yep
Kan je details verstrekken?
Overigens vraag ik me af in hoeverre de kijk op minder- en meerderjarig tussen de verschillende culturen kan verklaren waarom er relatief veel "minderjarigen" onder de daders zijn.
In het Midden-Oosten beschouwt men 14-jarigen als volwassenen, terwijl dat in het Westen (minstens) 18 is. Bovendien wordt iemand hier pas als "volledig" volwassene gezien als hij of zij ouder dan 27 is.
Lijkt me strategisch gezien handig als een 15-jarige binnen je eigen cultuur meerderjarig ("een man") is maar onder de wet van de kaffirs eigenlijk niet gestraft kan worden "omdat hij maar een kind is".
@Anomiemus | 16-07-23 | 16:19:
www.ad.nl/enschede/lange-celstraffen-...
@Leon Tosti | 16-07-23 | 16:31:
Bedankt! Dat geeft toch wel de indruk van een dubbele maatstaf.
Activeer Bromsnor dan even...
Zijn dat niet de steden waar Henk en Ingrid graag willen verhuizen maar dat gaat niet meer zo makkelijk?
Ondertussen gister in Purmerend,
"Explosief bij festivalterrein Purmerend, omgeving tijdelijk afgezet"
www.nhnieuws.nl/nieuws/322016/explosi...
Tja, drugskartels. In Mexico weet men er alles van. En zo'n beetje alle coke die in Europa door de neus gaat komt via Rotterdam binnen, dus er zullen zeker grote financiële belangen spelen.
Kartel betekent oorspronkelijk: 'briefje ter uitdaging tot een duel'.
@Mr_Natural | 16-07-23 | 15:47:
Ha, dat wist ik niet, maar zeer toepasselijk inderdaad
Een three strike out wet zou een hoop oplossen, gewoon een hek om Flevoland, en iedereen die drie keer iets flikt daar ingooien voor de rest van hun leven.
Flevoland, dat moet wel afschrikken.
Weet van verschillende types uit mijn woonomgeving dat ze minimaal de helft van hun leven in de lik hebben gezeten. Gaan ondertussen vrolijk door met hun criminele gedrag en veroorzaken veel overlast. Horen levenslang van de straat gehaald te worden.
@Cornelis12 | 16-07-23 | 15:45:
Bel de TCI
Ergens ook, bij het CBS ofzo, een tabel te zien inzake de achtergrond van de terroristische jongeren ?
Cornelis12
Wilt u dat wij, medereaguurders, dat voor u gaan opzoeken of gaat u daar zélf achteraan?
Dat is pas te bepalen als er ooit daters gepakt worden.
Wat voegt dat toe? Daarna heel hard ‘je verwacht het niet’ kunnen roepen?
Na een paar generaties heten die bij het CBS gewoon ‘Nederlanders’, dus een goed beeld van die achtergrond krijg je niet meer. Is vaardig politiek correct weggegumd.
@Spiderman1 | 16-07-23 | 16:19: 1984 in de anticipatiestand.
Het is in Afghanistan en Iraq rustiger...
Nu zal een deel van de expertise geïmporteerd zijn uit die gebieden.
Onze eigen schuld, daar waar de sharia heerst is er vrede.
Is het niet beter dat we ons gewoon overgeven, om verdere bloedvergieten te voorkomen?
U lijkt me wel iemand voor de gristelijk/socialistische 'vredes'beweging.
De Zuidas vaart er wel bij, inzake de leveranciersverdediging.....
En de weekend consumptie!
Ik kreeg vorig jaar een paar Cobra 6 van mijn zoon cadeau. Ik heb er 2 in de vaart laten klappen, leken wel dieptebommen. Gemene dingen.
U hebt een visvergunning?
@nobodiesunmighty | 16-07-23 | 15:38: Zitten chinese krabben in de vaart hier. Denk dat die hoofdpijn hadden.
@De_fluitlokker | 16-07-23 | 15:43: Is de vaart ook al overgenomen door Chinezen?
Pas als Diederickje en Roderickje ook explosieven gaan plaatsen, kunnen we de integratie geslaagd gaan noemen....
Ik zag het liever andersom zoiets als Delano en Soufian na het behalen van het gymnasiumdiploma gaan studeren aan een technische universiteit….
@Sieg Hein | 16-07-23 | 15:38:
In theorie gaat dat slechts voorkomen dat de explosieven bij de zelfbouw afgaan.
Anderszijds vraag ik me af of dit zich laat vergelijken met een kind in een snoepwinkel loslaten.
@Sieg Hein | 16-07-23 | 15:38:
Nah, deze 'jongeren' zijn meer van de praktijk.
Het zijn jonge Nederlanders of minderjarige Nederlanders.
Nederlanders zijn altijd negatief in het nieuws, andere bevolkingsgroepen zijn altijd alleen positief in het nieuws.
Wat een kutvolk zijn wij toch.
Ik voel mij als jonge blanke vrouw in een kwaad daglicht gesteld. Mijn buren keken mij al schuin aan. Het zijn altijd die jongeren hoorde ik haar nog mompelen.
Nederland heeft 10 provinciën? Wat is die kaartje?
Willem: weet jij waar mijn moeder is?
Maxima: zij is in die tuinhuisje.
Komt meneer misschien uit Groningen?
@snapal | 16-07-23 | 15:36: Oh, Laurens Jan! Overigens is Jane Birkin niet meer. Wel leeft Yoko Ono nog steeds.
Klopt, Friesland en Groningen zijn gefuseerd, maar binnenkort gaan ze definitief naar Denemarken.
Groningen zorgt voor teveel kopzorgen, laat Kopenhagen maar beslissen.
Nee, maar we hebben wel 25 veiligheidsregio's.
@Hetkanverkeren | 16-07-23 | 15:43: Tijdens klassenavonden begin jaren 70 werd je t aime moi non plus tig keer gedraaid.
Was zwoel dansen met een klasgenote, had de hele avond een stijve pik.
@snapal | 16-07-23 | 15:51: Dit muurbloempje was stinkend jaloers op die gelegenheden. Ik bleek het niet te snappen. Ach, niet elke vorming is schade. Wel doet het iets met je benadering van romantiek.
Ja het gedoogbeleid tov soft- en harddrugs heeft wel succes gehad. XTC pilletjes vrij voor eigen gebruik, harddrugs vrij voor eigen gebruik, coffeeshops waar je kan blowen tot je een ons weegt, lijntje snuiven moet toch ook kunnen.. etc.. De (buitenlandse) criminele netwerken zijn maar wat blij mee. Nederland narcostaat en distributieland. En dan nog geloven velen nog om (uit een soort machteloosheid) die troep maar vrij te geven in de hoop deze criminaliteit uit te bannen. Dat gaat niet gebeuren natuurlijk.
Waarom niet. Gewoon de Nederlandse cocaïne fabriek weer openen.
www.anderetijden.nl/artikel/107/De-Ne...
Vroeger behelsde import vaak een kwaliteitsvoordeel......
Voordeel van in/bij Utrecht wonen is, dat “onze” jongeren vooral plofkraken in Duitsland plegen.
Heb ik in de Kanaalstraat ook meegemaakt hoor. Thuiswedstrijd denk ik.
Dat is straks afgelopen als de 15 minuten steden komen.
@Zoelense Hobbyboer | 16-07-23 | 15:35:
Da’s al een aantal jaren geleden denk ik.
Ze zijn idd hier begonnen, maar sinds wat maatregelen zijn ze al een paar jaar in DE aan de gang.
Wat betreft de cokehandel weet ik niet of de groep Taghi nog de touwtjes in handen heeft.
Wat dat betreft is het nog betrekkelijk rustig in Utrecht.
"Verdienen" ze gemiddeld een ton per keer mee, dus da's easy money voor de tussen aanhalingstekens jongeren.
Wat zijn Rotterdam en Den Haag eigenlijk enorme steden, als ik dat kaartje zo eens bekijk. En ik zie dat Amsterdam zich van Noord-Holland heeft afgescheiden, ook nieuw.
Amsterdammers hebben veel te maken met afscheiding. Vandaar de vele soa-klinieken.
Ik vond vanmorgen nog een staaf dynamiet, met een heel kort lontje.
Was het geen sexbom?
@Mr_Natural | 16-07-23 | 15:37:
Meer een kneedbom.
Paar keer flink knijpen.
@Ruimedenker | 16-07-23 | 15:42:
Was er ook een booby trap voorhanden?
@Mr_Natural | 16-07-23 | 15:44:
Oh, een trap.
Daar vind je 'm niet op.
(nah ja ,.. roltrap dan wel)
Mijn punt:
Was al bang dat booby-Franz
op ontploffen stond.
@Mr_Natural | 16-07-23 | 15:44:
Daar liep ik tegenaan.
Een sexplosie was het gevolg.
Ben er nog een beetje stijf van.
Amsterdam hoort toch bij Noord-Holland?
De hoofdstad van Limburg is Helmond en van Noord-Holland is dat Amsterdam.
Het antwoord is dus JA.
Haarlem doet ook gewoon niet mee.
Per 100.000 inwoners zal zuid holland wel mee vallen denk? Misschien is gelderland dan erger.
Zou graag weten hoeveel recidivisten tussen de verdachten zitten. Dat zegt misschien iets over het gemak waarmee ze vrij komen.
Fijn dat over een jaar of 20 deze ""jongeren"" allemaal hardwerkende Nederlanders zijn.
Of de economische crisis moet de kop weer opsteken, dan wordt het tijd voor de laatste autochtonen om te vertrekken.
Bommen tegen vergijzing.
Ik begrijp nog niet helemaal hoe het werkt, maar daar is vast heel goed over nagedacht.
In Nederland zijn het de “zij-die-niet-genoemd-mogen-worden”, aka “jongeren”.
In IJsland zijn het de ouderen. Een cultuurverschilletje.
www.youtube.com/watch?v=mZTb8WxEW78
Wat een prachtig nummer.
@Sjeintje | 16-07-23 | 15:45: Dit. Haka jongeren.
tja dat krijg je ervan met al dat kopjes thee drinken en een aai over hun bol.
Typisch dat de npo nu opeens de huidskleur van de jongeren weglaat...
Maak daar es een statistiekje van.
De schijnheiligheid ten top bij de Staatsomroep (en ook bij de Belgenkranten).
Als er een kansenparel er 'slachtoffer' van wordt doen ze de grootste moeite om de allochtone achtergrond van zo'n persoon te benadrukken. Als ze dader zijn wordt dat op alle mogelijke manieren verdoezeld, met vage signalementen, verpixelde videobeelden en zelfs de stemmen worden vervormd zodat het accent niet opvalt.
Er zijn ook mensen die er zo over denken:
Je moet de oorzaak aanpakken dat deze jongeren afglijden: armoede, ongelijke kansen, ouders die het ook niet meer weten, grote kloof tussen thuis en op straat, te weinig aandacht, te weinig hulp, te weinig liefde, ongezonde leefomgeving, ontheemd voelen (geen wortels, nergens bijhoren), druk vanuit soc. media, en ga zo maar door. Zwaardere straffen leiden niet tot minder criminaliteit. Is al zo vaak aangetoond inmiddels, dus dat blijven roepen heeft geen zin. Kijk liever naar de oorzaken. En kom niet met racistische praatjes aan, als Jan en Kees in dezelfde omstandigheden zouden leven, zouden ze het ook doen.
.. Tja... Dat kan ook een oorzaak zijn, toch?
Dat kan.
Maar we geven dat allemaal al, dus de enige optie is zwaarder straffen om de maatschappij te beschermen.
Of laten we uitzetten eens proberen.
Dat doen we al 40 jaar, nu tijd voor wat nieuws.
Zelfde in de vs, criminaliteit komt vooral van de chocolade gekleurde mens. Die gaan liever beetje dromen over hoe rijk ze kunnen zijn ,ipv naar school te gaan . En maar klagen dat ze minder kansen hebben.
@Kaas de Vies | 16-07-23 | 15:26: LOL.... ik moest aan uitzetten aan iets anders denken. Aan lampjes en zo. Maar goed de tijd van Bladerunner komt wel.
Komiek.
Vervelende Belgen ook altijd
U bedoelt waarschijnlijk de “””Belgen”””
Waarom is de 2 van Noord Holland veel lichter blauw dan de 2 van Zeeland? Word er bij de kleur wel rekening gehouden met het aantal inwoners?
*14 van Noord Holland
Gelukkig gaat Yeşilgöz alle problemen oplossen als ze eenmaal M-P is.
Dyanet en grijze wolven worden keihard aangepakt. Ook worden Marokkaanse onderdanen teruggestuurd naar Marokko
@HetOorAakel | 16-07-23 | 15:22: ALs dat een zekere belofte is ga Ik zeker op haar stemmen. Het zal echter wel weer een VVD belofte zijn; hard op asiel voor de verkiezingen en daarna stellen ze een Erik vd Burg, hoe meer asielzoekers hoe beter, aan.
@Sieg Hein | 16-07-23 | 15:34: handjes in de lucht, tja, we kunnen niks, eu en nato regeltjes, je weet toch
Als ze al wat zegt zal het nietszeggend zijn en vraagt de journalist niet door.
@Sieg Hein | 16-07-23 | 15:34:
Je bent wel onnozel he. Welke partij is voor open grenzen en concentratie handel in NL met zo min mogelijk toezicht?
Hoeveel CO2 stoot dat allemaal wel niet uit poeh!
Normaliter compenseer je dat met overleden mensen.
Maar nee hoor, is het nog een milieudelict ook!
Werkt goed he, dat vuurwerkverbod.....?
Het doet mij deugd dat volgens de statistieken Nederland zo veel veiliger is geworden sinds mijn jeugd. Dat was de tijd dat Willy Corsari nog spannende boeken schreef over een moord ergens gepleegd en dat de vlijmscherpe inspecteur Lund die wist op te lossen. De tijd dat na een bierblikje op het voetbalveld heel Nederland verontwaardigd was.
Willy Corsari! Mijn ouders hadden de gele omnibus van de Arbeiderspers in de kast staan. De tijd van de gifmoorden van dokter O., en de moorden op Blonde Dolly en Magere Josje. Een misdadige periode!
@J.P.Drapeau | 16-07-23 | 15:46: Ja het viel niet mee toen. Wij hadden de boekenkast uit voorzorg achter tralies.
li get of do get?
Door de naïviteit van dom-linksch (open grenzen) zitten we nu met dit probleem.
Die dekselse "jongeren" ook altijd. Belhamels zijn het!
Het maakt ook allemaal niets uit hoe de media die gasten benoemt. Ik denk dat iedereen toch wel weet wie het zijn. Op het werk weet elke collega met migratie achtergrond wat ik bedoel met ‘jongeren’. Zelfs de termen ‘finnen’ en ‘naffers’ is bij hun bekend en dat hebben ze niet van mij.
In het ‘nieuws’ op de npo hoor je ook constant over rechtszaken, over ‘uithalers’, ‘mocromafia’ enzovoort. Die mensen op mijn werk hebben een grafhekel aan dit volk want straalt ook op hun af. Daar balen ze van.
@Flightless bird | 16-07-23 | 15:57: Maar wat het oplevert bij die mocromaffia en aanverwanten is blijkbaar voldoende om het bij balen te laten, anders zou er al lang een intern opschonend systeem aanwezig zijn.
@Dezenaamhier | 16-07-23 | 16:21:
Wat dacht je van alle ‘andere’ migratie achtergronders?
Ach. De overheid heeft de grip op de drugshandel al lang verloren. Het vaasje is stuk. Bedankt Pinokkio en Eucalypta.
We hadden/hebben Desil nog als minister. En als lijsttrekker van de aangewezen partij voor crimefighters.
Ik bedoel, zonder haar was het natuurlijk al minstens drie keer zoveel als in 2022.
Ehhhhh, Yesil…
Nu met naam en toenaam.
Mijn vermoeden is dat het de 2e, 3e, 4e generatie hulpbehoevenden zijn die dit doen.
Zal de 20 / 80 % verhouding dan toch kloppen?
Twijfels alom.
Gaat goed he, met de integratie....
@Is dit nog nieuws? | 16-07-23 | 15:21: Het is om te janken, gaaf land volgens een demisionair ventje.
@Is dit nog nieuws? | 16-07-23 | 15:21: ja en met 1000 verse aanvoer per week gaat het steeds beter
Noord en Oost Nederland samen 12.
Zijn ze niet in de war met carbid schieten?
En dat willen ze verbieden.
Maar vertel eens Kapitein, voer jij op je goede schip ook een rolpaard om het geteisem op afstand te houden?
@Nuuk | 16-07-23 | 15:14:
Zwartbaard?
"Jongeren."
Sinds wanneer zijn het geen kansenparels meer dan?
#NietMijnJongeren.
Hou nou toch eens op met die gekkigheid. De boerderij verandert echt niet omdat er andere knechten komen werken. De boerderij blijft gewoon de boerderij.
Gaaf land.
Geef land.
Hoeveel in Kabul?
Exact, we zijn een failed state.
Ik maak geen grapje.
en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_terro...
Klik zelf op 2023.
En dan denk je, ja appels en peren. Nee! In Kabul verbouwen ze helemaal geen appels en peren en hier mag dat niet meer dus.... succes met je failed state.
@Kaas de Vies | 16-07-23 | 15:10: Geen appels en peren , maar kwam laatst tot mijn verbazing wel wortelen uit Afganistan tegen in de supermarkt.. ;( nl.wikipedia.org/wiki/Wortel_(groente...)
@Smoelendmid.
Klopt helemaal. Je komt er hier veuls teveul tegen die in Afghanistan zijn geworteld.
REAGEER OOK