Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#Frankrijk. Schiet-agent krijgt 4 keer zoveel donaties als familie Nahel. 'Demonstrant' dood door oproer-projectiel, onduidelijk wie schoot

Hoe is het nu met? 'Frankrijk'

Macron meldde gistermiddag dat de piek van het geweld en arrestaties voorbij waren, al moeten we de dagcijfers van gisteren nog onder ogen krijgen. Sinds vrijdag zijn er krap aan 4000 arrestaties verricht, waaronder meer dan 1.200 minderjarigen. Tijdens zijn bijeenkomst met 250 burgemeesters van 'getroffen' steden stelde Macron het idee voor tot boetes per supersnelrecht voor de ouders van minderjarige vandalen en plunderaars.

En ook het Franse VOLK voelt het in de portemonnee, want zij geven al hun geld aan de (familie van de) agent die Nahel doodschoot. De GoFundMe voor de agent staat op moment van schrijven op €1.636.240. De fundraiser voor de familie van Nahel Merzouk staat op zo'n €400K.

De NOS (!) beweerde overigens dat Nahel "geen strafblad" had. Maar dat is tot ieders verbazing dus gewoon niet waar. Nahel had op 17-jarige leeftijd al maar liefst 15 strafrechtelijke aantekeningen en 5 maal verzet bij verkeersaanhouding op zijn naam staan. In september zou hij terecht staan bij een jeugdrechtbank voor zo'n verzet, dat het weekend voor zijn dood plaatsvond.

Het meest vooraanstaande Engelstalige Franse nieuwsnetwerk France24 schrijft dat deze donatie-verhoudingen reden zijn voor "shame and anger among many French people." Nou, we durven dubbel en dwars aan dat het wel mee valt met die 'schaamte en woede'. Maar die sturende berichtgeving is sowieso reden om France24 als zodanig even onder de loep leggen. Want een redactioneel commentaar prominent op hun voorpagina bijvoorbeeld, leest gewoon als een eenzijdige hallucinatie die 'jongeren' elk agentschap ontzegt. De kop: "Fresh protests against police violence rooted in decades of harassment, inequality".

Als zulke volstrekte eenzijdigheid op het grootste Engelstalige Franse platform de norm is, dan zetten wij er hier even een tegenovergestelde eenzijdig tegenover, en dan mag u de waarheid er zelf ergens in het midden tussenuit vissen. De Frans-Algerijnse essayiste Fatiha Boudjahlat bijvoorbeeld, die in eenzelfde achterstandswijk als Nahel opgroeide wil niets weten van vermeende achterstelling, uitsluiting en intimidatie:

"Alles is er: een zwembad, een mediatheek, een sporthal, nieuwe of gerenoveerde scholen. Er wordt veel geld gestopt in het opknappen van flats en allerlei jeugdverenigingen. Frankrijk is een genereus land. (...) School, serieuze zaken, eerlijkheid: dat zijn bij ons Algerijnen geen belangrijke waarden. Het draait om halal, de ramadan en spullen bezitten. Deze jongeren willen laten zien dat dit hún grondgebied is. Zij willen de staat eraan herinneren dat ze collectief onaantastbaar zijn. Het is een aanval op Frankrijk."

Ook verwerpt ze het idee dat de oproep van Nahels oma iets te maken had met het afnemen van het geweld: "Alles wat makkelijk te plunderen en te vernielen viel, is nu ook wel leeg en kapot. Maar extreemlinks en allerlei sociale clubs geloven graag dat haar woorden hebben geholpen. Zo kunnen ze het idee in stand houden dat er na de dood van Nahel een politieke en sociale opstand is uitgebroken. Maar het gaat om klassiek straatgeweld, niets meer en niets minder."

Frans-Algerijnse essayiste Malika Sorel zet het eigenlijk nog harder aan:

"Ze verwerpen onze maatschappij, en hebben geen respect voor onze wetten en gebruiken, want die passen niet bij hun eigen principes en waarden. Een deel van de mensen die in eigen land weinig tot niets had, heeft een enorme haat tegen Frankrijk ontwikkeld doordat hun steeds opnieuw wordt verteld wat dit land allemaal wel niet fout doet."

In gerelateerd nieuws is er afgelopen zaterdag in Marseille trouwens een 27-jarige 'demonstrant' overleden. Volgens een Franse aanklager was "de waarschijnlijke doodsoorzaak een gewelddadige inslag op de borstkas door een 'flash-ball'-projectiel dat gebruikt wordt door de oproerpolitie." De aanklager specificeert echter nergens of het wapen is afgevuurd door de politie of door 'demonstranten' die het wapen hadden bemachtigd. Hier las u eerder al ons diepte-essay over het Brügger & Thomet GL06 40mm FLASH BALL wapenplatform dat de Franse oproerpolitie destijds massaal inzette tegen de Gele Hesjes.

Reaguursels

Inloggen

Joop.nl had het over een liquidatie door de Franse politie .... wat een smerige kakkerlakken dat addergebroed

vd Stelt | 05-07-23 | 21:59

Waar betaalde die 17-jarige zijn auto van?

W_F | 05-07-23 | 21:22 | 1

Hoe kan een 17-jarige zonder begeleider rondrijden?

oh nee he | 06-07-23 | 00:00

Ik ben momenteel in Parijs maar in het centrum valt niets te merken van de rellen van vorige week. Wel veel politie en militairen op straat.

Piggelmee | 05-07-23 | 19:04

Over de doodsoorzaak van Nahel M. zijn inmiddels nieuwe details bekend geworden, die de politieagent eerder vrij lijken te pleiten. Na bestuderen vd video komt de inspecteur vd politie (IPGN) tot voorlopige conclusie dat de agenten niet “Je vais te mettre une balle dans la tête" en "Shoote-le" riepen, maar "Coupe ! Les mains derrière la tête"; dus een sommatie i.p.v. een dreigement. Daarop heeft M. geantwoord “rot op”, waarop hij gas gaf.
Ik denk dat de Franse justitie hier toch geen Derk Chauvinnetje zal doen.

Zeno020 | 05-07-23 | 19:00 | 3

Heb je een bron?

WldPlssr | 05-07-23 | 19:11

Denk dat ie gelijk heeft. Je hoort aan het ritme van de zin dat er 'derriere la tête' wordt gezegd (6 syllabes ipv 3) en vervolgens is toch ook duidelijk coupe, coupe te horen. 'Shoote-le' is ook wel erg argot.

kapoerewiet | 05-07-23 | 19:41

De agent kan fijn met zijn miljoen in Thailand gaan rentenieren.

Leukerd | 05-07-23 | 18:55 | 1

Ik gun het hem, door het slijk gehaald, emotioneel afgebrand, en moreel gebroken.
Echt, ik gun het hem van harte en ook ik zal een bijdrage leveren.

boerk | 05-07-23 | 21:13

In zulke tijden moet je geen NSDAP'ers hebben die een bepaald volk de schuld geven van de slechte sfeer in het land.

SIogra | 05-07-23 | 17:09 | 2

Die zijn er al, dat noemen we tegenwoordig woke links

omeP | 05-07-23 | 18:28

Denk je werkelijk dat de politie het probleem is?

Piggelmee | 05-07-23 | 19:05

Het is de laatste tijd wel vaker dat in bepaalde kringen er enorme protesten en rellen uitbreken als een crimineel door politiegeweld om het leven komt.

Het feit dat politiegeweld slachtoffers eist is al tragisch genoeg maar het is een aanfluiting om net te doen of die criminelen martelaren zijn van een onrechtvaardig systeem omdat ze een etniciteit hebben. Dat gebeurd alleen in de hoofden van woke-ideologen.
Terecht werd er al opgemerkt dat als een leraar of willekeurige mensen die toevallig een haram-mening verkondigden of op een haram-concert stonden en worden vermoord er slechts bloemen en stille tochten volgen. Dan wordt er opgeroepen het hoofd koel te houden.
Maar er zijn dus kennelijk situaties waar je je meest primitieve instincten vrij mag laten. En dat is als het schuim der aarde een lot treft waarvan de meeste mensen denken: net goed.

Nou ja, dat via de islam in de islamitische instituten haat en verongelijktheid wordt gezaaid is bekend. De islam wil veroveren en Christus keert de wang toe en vergeeft tot op het kruis.

ratelaar | 05-07-23 | 17:08
-weggejorist-
ReaguurAnalyticus | 05-07-23 | 17:03

Beweerde de NOS overigens ook niet dat het ruim 200 burgemeesters waren op de bijeenkomst met Macron i.p.v. de 250 burgemeesters van 'getroffen' steden?

drs.Nee | 05-07-23 | 17:03 | 1

Het is dat er andere media bestaat anders had NPO gezegt het zijn baldadige jongeren.

speed48 | 05-07-23 | 18:46

Die Parallele ISLAMenleving, die
hebben wij hier ook (laten ontstaan).

Verderkijkert | 05-07-23 | 16:50

Erg kinderachtig om van die gofundme's een wedstrijd te maken. Erg wrang ook voor de familie van het slachtoffer. Laten we ons alsjeblieft niet verlagen tot het niveau van barbaren en nog enig medelijden hebben met rouwende families.

lekgoot | 05-07-23 | 16:47 | 6

Evengoed team agent.

Papa Jones | 05-07-23 | 18:08

Lijkt me verstandig dat de agent gesteund wordt, hij is al veroordeeld in de pers en over de eerlijke Mercedes rijdende (17) pizzabezorger zijn ook al de nodige leugens verspreid om het volk te vertellen dat hij onschuldig was en de agent een moordzuchtige gek. Net als destijds met Kyle Rittenhouse zal het een tijdje duren en zal je echt moeten zoeken om achter de waarheid te komen

WldPlssr | 05-07-23 | 18:43

Medelijden? Dat wordt wel erg moeilijk. Het is niet alsof de jongen gedurende zijn korte leven zijn landgenoten veel geluk heeft geboden.

Die agent heeft medailles voor moedig optreden en wordt de grond ingetrapt en door zijn eigen baas veroordeeld terwijl de toedracht amper duidelijk is.

Blijkbaar worden beide kanten onvoldoende gewogen, sja, dan ben ik ergens opgelucht dat agent wint.

Maar goed, na vele vakanties in FR heb ik respect voor Franse agenten, misschien is dat het probleem.

omgponies | 05-07-23 | 19:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik denk dat met mij velen denken: waren er maar meer agenten zoals deze en waren de wetten maar zo dat dit geen issue was.

Hoe moet je nu handhaven als je niet mag schieten in deze situatie? Dan kun je wel stoppen met handhaven en auto's aanhouden want dan stoppen ze alleen als ze zin hebben.

Zomaarwat | 05-07-23 | 16:33

Op het staatsjournaal in Nederland werd ook gesteld dat er geen strafblad was. Belangrijk natuurlijk voor het narratief dat de plunderingen voortkomen uit een gevoel van achterstelling. Immers de weerloze onschuldige werd slachtoffer. Tegelijk wordt het gevoel van schuld belegd bij de zogenaamd racistische politie en dus tegelijk bij de Franse maatschappij. Die zijn schuldig en moeten het oplossen. De pers doet daar vrolijk aan mee.

HoniSoit | 05-07-23 | 16:32 | 2

Had hij een strafblad dan?

J.Cash | 05-07-23 | 18:20

@J.Cash | 05-07-23 | 18:20: De NOS (!) beweerde overigens dat Nahel "geen strafblad" had. Maar dat is tot ieders verbazing dus gewoon niet waar. ---- staat in dit artikel waar u op reaguurdt op GS. Dus waar.

sjef-van-iekel | 05-07-23 | 18:33
-weggejorist-
Johan1235 | 05-07-23 | 16:29 | 1

Is de leeftijd waarop iemand volwassen (meerderjarig) wordt volgens de islamitische niet 15 (op z'n laatst)?

Het bevreemd me een beetje dat er maar steeds over "minderjarigen" gesproken wordt terwijl veel van de personen om wie het gaat in hun eigen cultuur blijkbaar al lang als meerderjarigen worden gezien.

Anomiemus | 05-07-23 | 16:26

Meer, meer, meer geld!

Producent | 05-07-23 | 16:24

Over deze overduidelijke klimaatverandering die zich overduidelijk in de afgelopen 40 jaar wél zonder enige twijfel voltrok, hoor ik Fransie T. dan weer in geen enkele taal reppen.

Het mooie, nu ja, bij wijze van spreken, van linksgelovigen is dat wat ze als waarheid in het gezicht staart, door hen fanatiek ontkent wordt terwijl dat wat met modellen, die ultraingewikkeld en zeer onbetrouwbaar tientallen jaren vooruit berekeningen maken en schattingen doen, dat die uitkomsten als in beton gegoten tot heel concrete maatregelen leiden. Die overigens geen meetbaar effect sorteren en überhaupt niets oplossen, maar dat boeit linksmensen óók niet. Stiekem geloven ze in een hemel. Alleen hebben ze het niet door. Per saldo belanden we in een hel.

Je zou het knettergek kunnen noemen. Ik noem het gevaarlijk gestoord.

Zomaarwat | 05-07-23 | 16:23

Wanneer krijgen we leiders die een werkbezoek in El Salvador waarderen?

Cadaver | 05-07-23 | 16:08

Kudoos voor de donaties aan de agent.
Een dikke vinger voor de donateurs van de naffer.

Nonik Neem | 05-07-23 | 16:06

Het kan zijn dat hij inderdaad geen strafblad heeft want niet veroordeeld. Fiche weet ik niet wat dat in Frankrijk inhoudt maar in sommige Spaanssprekende landen is “fichar por la policía” niet meer dan een aantekening van aanhouding, dus niet voor de rechter verschenen maar wel even meegenomen.

J.Cash | 05-07-23 | 15:50 | 13

Volgens Wiki: "Een strafblad is een registratie van misdrijven en bepaalde overtredingen.[" Jouw held had 15 aantekeningen in een juridisch register. Dus ja, strafblad.

WldPlssr | 05-07-23 | 19:02

@J.Cash | 05-07-23 |

Ben jij nou zo dom of ik zo slim.

De wasijst laat weinig aan de verbeelding over of niet ?

Met je strafblad, een semantische discussie.

Wattman | 05-07-23 | 20:08

@WldPlssr | 05-07-23 | 18:55:

Precies, puur beïnvloeden van de argeloze lezer/kijker.

Bewust verhullen van feiten die er wel degelijk toe doen.

Wattman | 05-07-23 | 20:18
▼ 10 antwoorden verborgen

Toch raar dat bij gele vestjes de handen en ogen stukgeschoten werden en er geen rotsmoesjes voor werden bedacht door de media. Nu het Islamitisch reltuig betreft, ligt het ineens wel aan de overheid.
Als je 20 jaar geleden de buitenwijken van grote steden daar zag, had je al het idee dat het een verloren zaak was.

Deflatiemonster | 05-07-23 | 15:37

Niet verwonderlijk. De gewone Fransoos is het gerel, geweld, vernielingen en de bedreigingen door de vnl. Noord-Afrikanen helemaal zat. Zij steunen financieel de agent die opkomt voor hen. Hij had uiteraard nooit dat crimineeltje mogen doodschieten, maar de hele maatschappij wordt nu gestraft door gajes dat alleen maar wil plunderen en vernielen.

Toos Bevergeil | 05-07-23 | 15:30 | 4

Niet de eerste keer, dat de dood van een compleet nutteloze crimineel leidt tot plunderingen en rellen. Soms krijgt de crimineel zelfs een standbeeld.
Het enige 'leuke' is, dat er alweer een nike- shop is leeggehaald: Dat merk, dat die knielende blm- activist sponsorde.

vladimirows | 05-07-23 | 16:14

Klopt, als er iets is waar 'gewone Fransozen' een enorme hekel aan hebben, is dat rellen of staken. Dat doet ze echt nooit, dat rellen, en zeker niet over pensioenen.
www.bbc.com/news/av/world-europe-5068...

Festen | 05-07-23 | 16:17

@Festen | 05-07-23 | 16:17: Ja, hoe durven ze, zomaar protesteren voor iets waar ze voor staan, gekker moet het niet worden!

zwellevertje | 05-07-23 | 16:40
▼ 1 antwoord verborgen

Ze geven hun geld niet aan de agent.
Misschien kan ze die agent niet eens schelen, ze kennen hem niet.
Maar ze geven het geld uit een ergernis of een frustratie over de situatie, terecht of onterecht.
Eens kijken of journalisten gaan doorpeuren om erachter te komen waar dat over gaat of blijven hangen in het gebruikelijke gebeurtenisje-verzamelen, lekker makkelijk.

AdvocatusDiaboli | 05-07-23 | 15:13 | 1

De journalist zegt geld geven aan agent is racisme en islamofobie.

EmilioEsteves | 05-07-23 | 17:08

Alternatieve kop: "Fresh protests against police violence rooted in decades of hate mongering by religious leaders".

Zeurders | 05-07-23 | 15:07

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de voorstanders van massa-immigratie het volledige verloop in de toekomst voor ogen hebben. Enerzijds het idee van hen die het faciliteren en waarmaken en anderzijds van hen die dat aanmoedigen. Volgens mij zijn dat twee hele verschillende motivaties namelijk. Wat is het plan?

nsfl | 05-07-23 | 15:05 | 3

Als je goede bedoelingen hebt, komt het vanzelf goed.
Denken ze.
De lange termijn... ja, die is zo vervelend. Daar wordt je maar chagrijnig van.
Kun je beter negeren, dan is het nu leuker.
Begrijpt u wel.

AdvocatusDiaboli | 05-07-23 | 15:33

In hun ogen is er helemaal geen probleem voor de toekomst. Het zijn allemaal incidenten zonder gemeenschappelijke achterliggende reden. Of het is de schuld van de politie, de staat, racisme, en ga zo maar door. Nooit is het de schuld van immigratie, dus dat kan gewoon doorgaan.

usb stok | 05-07-23 | 15:50

Dat vraag ik ook altijd aan de voorstanders van immigratie uit moslim landen: waarom denk je dat het beter gaat worden als het al die tijd alleen maar slechter is gegaan? De volgende rellen zullen weer erger zijn dan deze. En het zullen niet achtergestelde Aziaten zijn die gaan plunderen.

WldPlssr | 05-07-23 | 19:07

Steun aan de politie. Zeker na zo' n week.

adhd-je | 05-07-23 | 15:03

Kennelijk zorgen matrozen in de stad LORIENT voor de openbare orde:

“Other sign of the breakdown of institutional order in France. In Lorient ⬇️ 20-30 young men from the French marines decided on their time off to form a militia and "hunt rioters". The French police interviewed: "we let it happen because it relieved us."

theo-is-dood | 05-07-23 | 15:00 | 2

Nobele daad, alle handjes zijn welkom om dat tuig te stoppen.

Wattman | 05-07-23 | 15:06

Dat Frans lijkt bijzonder goed op Engels. Nochtans zijn de Fransen er niet om bekend een talenknobbel te hebben.

kokenrel | 05-07-23 | 21:34

Lees Andrew Anglin; de relschoppers hebben zelfs drie leeuwen losgelaten uit een dierentuin.

theo-is-dood | 05-07-23 | 14:52 | 2

Lees de reacties op GeenStijl, dat hebben ze het zelfs over 8 olifanten en een krokodil. Kijk maar:
Franse relschoppers laten 8 olifanten en een krokodil vrij uit dierentuin.

RandyBiel | 05-07-23 | 15:06

Alle bronnen die ik kan vinden zeggen dat het fake news is, beelden van leeuwen en zebra's zijn al paar jaar oud.

usb stok | 05-07-23 | 15:55

Probleem met NOS en de talkshow redacties: daar werken teveel linkse mensen, allemaal een beetje hetzelfde type mens. Mensen die al snel denken dat we in de hele wereld vredig en fluitend naast elkaar kunnen wonen, wat helaas niet is.

pane | 05-07-23 | 14:50

Binnenkort ook in ieder Nederlandse dorp of plaats, dankzij jawel, de spreidingswet van de VVD.

heldheino | 05-07-23 | 14:48

Als jou dag in, dag uit door linkse media, de culturele sector, maatschappelijk werkers, ngo's, rappers, advocaten en andere belangengroeperingen wordt wijsgemaakt dat je een slachtoffer bent, dat de witte man en zijn instituten bij jou in het krijt staan, moet je wel een rasoptimist zijn om hier op een gegeven moment niet in te gaan geloven en naar te gaan handelen. Ik merk het om me heen. Vrienden 'van kleur' die voorheen gewoon, tevreden in het leven stonden, beginnen nu opeens overal racisme te vermoeden. Zie ook het interview in Trouw met raciste Roline Redmond, de vrouw die een podium krijgt om te beweren dat onderdrukking in de genen van de witte Nederlander zit: "als ze in Afrika onaardig behandeld wordt, weet ze tenminste dat het niet vanwege haar huidskleur komt". Aha, maar hier gaat ze er dus gewoon voor het gemak vanuit.
Alle partijen die verdienen aan de leugenachtige handel in verongelijktheid, hebben bloed aan hun handen als deze 'rellen' uitmonden in multiculturele burgeroorlogen.

kapoerewiet | 05-07-23 | 14:46 | 4
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 05-07-23 | 15:09

@vladimirows | 05-07-23 | 15:06: Heb je de Wiki zelf gelezen? Die brief van die mafklapper laat weinig aan de verbeelding over. Was gewoon een ordinaire racist.

Korporaal Banaal | 05-07-23 | 16:12
▼ 1 antwoord verborgen

Veel van onze import van een hoofdzakelijk lager allooi willen alle voordelen van de wereld die hun welkom heette.

Dit is niet wederkerig. Ze vreten de boel kaal en wijzen ons af.

Niemand kan mij dwingen om dezelfde naïeve houding tegenover hen te hebben zoals de wegkijkende politici. Daarom zal ik dit soort nooit accepteren.

Het is lastige rijden met onwillige paarden …. Dus dat gaat een gezellige toekomst worden.

Ervaringsdeskundige | 05-07-23 | 14:45 | 1

Gelukkig zijn er heel veel ervaringsdeskundigen.

Usumani | 05-07-23 | 16:15

De NOS herhaalt alleen wat de advocaten van de familie zeggen volgens nieuwszender BFM. Ze beweren zelf helemaal niet dat hij geen strafblad had.

Capt. Iglo | 05-07-23 | 14:44 | 4

Ah, van horen zeggen terwijl op 100 andere bronnen al te lezen was wat voor een "schatje" dat jochie werkelijk was.

Wattman | 05-07-23 | 15:11

Dat is gewoon een smerig en compleet doorzichtig trucje wat de NOS doet. Ze weten donders goed dat hiermee de suggestie wordt gewekt dat die kansenparel een engeltje was en ze laten bewust de feiten die in vele andere media wel staan vermeld weg. Dan kan de linkslezer zich weer heerlijk berusten in de gedachte dat de arme onderdrukte islamitische onderklasse in opstand komt tegen de boze witte man en kan het eigen morele gelijk weer hoogtij vieren.

Korporaal Banaal | 05-07-23 | 16:00
▼ 1 antwoord verborgen

Macron gaat de voeten wassen van de Imam. Daarna laat hij zich geselen door een uitverkoren Maghrebbijnse familie en verbrandt hij een Franse vlag. Kortom, even laten zien zie de baas is.

TurpinDick | 05-07-23 | 14:43

Heeft de Franse minister van Justitie het volk al gevraagd in te grijpen en boos te worden?

Kouwe Kees | 05-07-23 | 14:43 | 2

Nee, die hebben geen Turk op die positie.

Veepert | 05-07-23 | 15:37

Je zou voor de aardigheid eens bewijs moeten mailen naar de NOS dat wat zij beweren feitelijk onjuist is. Zoals dit topic dus.
Dan moet je eens opletten wat er dan gebeurt, dan weet je genoeg...

Bogoris-le-Grincheux | 05-07-23 | 14:42 | 4

Dan krijg je na drie maanden -als alles alweer naar de achtergrond is verdwenen- het volgende antwoord; Sorry, U heeft ons wat gestuurd? Vervelend, wij hebben nooit iets van U ontvangen.

me163komet | 05-07-23 | 14:46

Dat werkt, vreemd genoeg, alleen bij omroep Ongehoord. Aangedragen door linkse deugmensjes.

Toos Bevergeil | 05-07-23 | 15:26

Dan moet je eerst zeker weten hoe het zit.

J.Cash | 05-07-23 | 15:51
▼ 1 antwoord verborgen

Als de NOS zo ontzettend liegt, dan moeten ze misschien maar eens een week van het scherm af. Straffen die NOS!

appeltjesgroeneweide | 05-07-23 | 14:36 | 1

Nee nee, dat geldt alleen voor ON, niet voor de heilige NOS

me163komet | 05-07-23 | 14:48

Zijn de minions nou ook al betrokken?

Blauwpetje | 05-07-23 | 17:54

Krijgt de NOS nu ook een boete van een paar ton? Of is de boete op vermeend fakenews alleen voor ON weggelegd?
(Weet antwoord al)

Piet Karbiet | 05-07-23 | 14:35

Ook raar, volgens jan en aliman hebben de lokale moskee's zoveel invloed op hun achterban, waarom hebben die dan hun invloed op die relbavianen niet aangewendt en zo alles in de kiem gesmoort?

Conan de Rabarber | 05-07-23 | 14:31 | 3

Wellicht omdat dit was aangewend voor het ontkiemen ?

NerdAlert | 05-07-23 | 14:36

van goedkeurend stilzwijgen tot opruien en ophitsen. Is er eenmaal een fatwa afgegeven is alles geoorloofd

HetOorAakel | 05-07-23 | 14:37

De relschoppers hebben niet tegen de sharia verstoten.

Blauwpetje | 05-07-23 | 17:56

Het monster dat er gecreëerd is na decennialang verwelkomen,
vergoeilijken, wegkijken en pamperen mag natuurlijk niet objectief verklaard worden, want dat zou betekenen dat ze zelf het boetekleed aan moeten trekken.Een echte oplossing zal dan ook wegblijven. De situatie zal gewoon blijven dooretteren en het monster zal alleen maar groter worden tot....

Kowalski11 | 05-07-23 | 14:28 | 2

Tot wat?

Waakvlam | 05-07-23 | 14:34

France24 ook erg anti-Israel, dus gewoon het normale linkse riedeltje. Wel problemen aankaarten maar nooit oplossingen want men spint er garen bij.

Slough | 05-07-23 | 14:27

Toch wel iets om over na te denken, die non-lethal weapons. Rubberen kogels. Flash-ball-projectielen. Waterwerpers. Allemaal zo dodelijk als maar zijn kan, mits het verkeerd aankomt. Misschien toch overgaan op de geluidswapens?

Met_baard | 05-07-23 | 14:27 | 2

Gewoon met Varkensvet gaan spuiten.

pdvd | 05-07-23 | 14:28

@pdvd | 05-07-23 | 14:28: Of met zuur, zoals ze zelf doen bij nietsvermoedende afvallige vrouwen.

Conan de Rabarber | 05-07-23 | 14:47

wie wind zaait zal storm oogsten , dit aloude gezegde is nog steeds van kracht en als je in dit land vindt dat je te kort wordt gedaan (Frankrijk) dan wordt het tijd dat je terugkeert

witchmaster | 05-07-23 | 14:27

Interessant relaas in dit filmpje:
Imam Tawhidi on France riots: "You [France] went to the Muslim countries and imported the garbage that the Muslim countries wanted to put in prison or isolate away from society. Why? For cheap labor." twitter.com/RealMacReport/status/1675...

Abject | 05-07-23 | 14:26 | 5

onzin, men komt gewoon en van bedoelde goedkope arbeid is nooit sprake geweest

AntiZanicz | 05-07-23 | 15:16

Hij haalt Macron en Rutte door elkaar.

Veepert | 05-07-23 | 15:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik schrik van het aantal van 250 getroffen steden.

RGV42 | 05-07-23 | 14:26 | 5

@RGV42 | 05-07-23 | 14:38: Bij ons hetzelfde maar wel duidelijk te zien dat er meer komen.
Met argusogen wordt het bekeken.

Sjeintje | 05-07-23 | 14:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Donatieschaamte, woord van het jaar.

Kaas de Vies | 05-07-23 | 14:25 | 1

Detonatie zou het woord van het jaar moeten worden, zonder schaamte.

Ren je rot | 05-07-23 | 14:32

Die Nahel was natuurlijk een onuitstaanbare irritante etterbak. Een klootzakje, al verpest op jonge leeftijd met nul ontzag of respect voor de Franse wet. Dat hij werd doodgeschoten is een tragedie, welke vast ook anders had kunnen worden opgelost dan met een gericht schot van zo dichtbij, maar helaas en niet helemaal vermijdbaar, toch ook gevolg van het iedere keer negeren van aanwijzingen van de politie die helaas dus soms door het lint gaat.

Wat er daarna gebeurt had weinig te maken met dit voorval zelf, het was plunderen om te plunderen, rellen om te rellen en er zit blijkbaar een enorm kruitvat vol haat onder de islamitisch georiënteerde jeugd. Die haat heeft weinig uit te staan met de Franse staat zelf of het optreden van de politie. Kansen genoeg in het onderwijs en op de arbeidsmarkt. Een groot deel van dezer immigranten-jongens heeft zich totaal afgekeerd van de Franse samenleving en lijkt erop uit die te vernietigen.

Waarbij ik dan onwillekeurig denk: Maar als zij die samenleving die ze zo haten vernietigen, wat voor land krijgen ze dan terug? Een soort Algerije, vermoed ik, waar alles dan zoveel beter geregeld is dan in Frankrijk? Dat is dan het gevolg, want van Frankrijk blijft weinig over als deze jongens de macht er zouden overnemen.

Beste_Landgenoten | 05-07-23 | 14:25 | 9

De politie ging door het lint? Dan hoef ik de rest van uw betoog ook niet meer te lezen.

Usumani | 05-07-23 | 16:26

@Beste_Landgenoten Betreffende de laatste alinea: Dat vergt het hebben van een langetermijnvisie. Een toekomstbeeld langer dan 2 weken en met meer diepgang dan een regenplas op de snelweg.

Dat hebben die halve garen niet.

djeemsbontjas | 05-07-23 | 18:33

@Beste _Landgenoten. De poort in Frankrijk is helemaal niet allang dicht en zeker niet voor Algerijnen, Marokkanen en zwarten uit de voormalige koloniën. Er is jaar in jaar uit nieuwe aanwas waardoor deze problemen generatie op generatie dooretteren.

Aleon | 05-07-23 | 20:21
▼ 6 antwoorden verborgen

Nederland (Frankrijk) is een genereus land. (...) School, serieuze zaken, eerlijkheid: dat zijn bij ons 'jongeren' (Algerijnen) geen belangrijke waarden. Het draait om halal, de ramadan en spullen bezitten. Deze jongeren willen laten zien dat dit hún grondgebied is. Zij willen de staat eraan herinneren dat ze collectief onaantastbaar zijn. Het is een aanval op Nederland (Frankrijk)." Goh die pet/dat hoofdoekje past ons allemaal , collectief onaantastbaar . In Nederland ooit een politieman van achter bewusteloos de ziektewet in geslagen bij een trouwstoet . Commentaar , hij had dat niet in zijn eentje moeten doen

HetOorAakel | 05-07-23 | 14:24
-weggejorist-
theo-is-dood | 05-07-23 | 14:24 | 1

Het meest domme wat al die Franse hotemetoten -Macron inclusief- doen, is de agent al veroordelen nog voordat er sprake is van enig onderzoek. 1. geeft het de mohammedaanse slachtoffermeute weer eens gelijk vooraf en 2. koren op de molen van "extreem rechts".

Lineair doorgetrokken: een reeds verloren natie. Lees de ontscheping uit 1973...... profetisch mbt de houding van de autoriteiten.

Maggiesfarm | 05-07-23 | 14:20 | 5

@Après toi | 05-07-23 | 14:22: Wat mij betreft mag daar een derde medaille bij.

Ikblijfnietstil | 05-07-23 | 14:52

Mwah, is toch meer een staaltje nederigheid tonen in de hoop te de-escaleren. Denk dat het nog geholpen kan hebben ook, voor even. Uiteindelijk is het koren op de molen voor alle juridisch activisten, relschoppers en alles er tussenin.

nsfl | 05-07-23 | 15:02

het zal wel oomslaan. Niet handig van Macron. Het wordt een sepootje en de man werkt gewoon verder. Wellicht elders, zoals het Elyssee.

AntiZanicz | 05-07-23 | 15:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb een ooggetuigenverslag gehoord van een vriend van het slachtoffer en die verklaarde dat de voet van het slachtoffer uitgleed en per ongeluk op het gaspedaal terecht kwam waardoor de auto weg reed. Waardoor de agent er ten onrechte van uit ging dat het slachtoffer op de vlucht sloeg en schoot.

Osdorpertje | 05-07-23 | 14:19 | 15

@Conan de Rabarber | 05-07-23 | 14:51: hier begint de popo met een staande houding en zien dan hoe het verder gaat. Motor uitschakelen zal wel de reden zijn geweest waardoor de popo's wat ongerust werden.

AntiZanicz | 05-07-23 | 15:12

@normanius | 05-07-23 | 14:42: Nee, had al 200 kilometer gereden, kwamen de snelweg af en onderaan de afrit gestopt om ander verkeer voor te laten gaan. Voet van de rem en schokkend de weg op. Leuk.

Met_baard | 05-07-23 | 15:43

@HetOorAakel | 05-07-23 | 14:27: dan stond het verkeerd afgesteld. Ik heb ook een automaat en het eerste stukje gaat toch niet erg zachtjes ook niet hard maar toch

Hetiswathetis | 05-07-23 | 16:19
▼ 12 antwoorden verborgen

Vreselijk allemaal, maar goed: zand erover.

Hans Kwalzan | 05-07-23 | 14:18 | 2

Moeder Merzouk zal het wel een mooie ruil vinden. Euro 400.000 netto tegen een zoon die niet deugde.

AntiZanicz | 05-07-23 | 15:11

Luister de podcast van Wierd Duk hier maar eens over.

DeKees | 05-07-23 | 14:18 | 2

Hmmm, normaliter vind ik hem wel goed maar hier haalde hij wel de ethniciteit erbij. Zijn collega in dezelfde podcast was veel redelijker

Slough | 05-07-23 | 15:00


Spartacus is de enige die al de buitenlandse sites in de gaten houdt, waarvoor hulde.

En de Fransen hebben gelijk: niet afschuiven op discriminatie en kansentekort etc.: "negrorables"sluiten zichzelf uit, door a) hun gedrag en b) hun geloof en c)hun manier van denken, dat half-crimineel gedrag ook een loopbaan is.

King of the Oneliner | 05-07-23 | 14:17 | 3

Erbij lopen als een crimineeltje en dan verbaasd zijn als je ook zo behandeld wordt.

quazi | 05-07-23 | 14:19

@quazi | 05-07-23 | 14:19: Om niet verbaasd te zijn in dergelijke situaties, is het bezit van minimale wijsheid een vereiste.

Sjeintje | 05-07-23 | 14:24

er is werk genoeg in het land, alleen vang je er geen Euro 1000 netto in de week mee.

AntiZanicz | 05-07-23 | 15:10

“We kunnen er toch over praten?”

Mr.Maloonigan | 05-07-23 | 14:17 | 1

2-11-2002. Theo van Gogh. Toch?

treintrien | 05-07-23 | 14:56
-weggejorist-
Met_baard | 05-07-23 | 14:17 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Heeft NOS hun fakenews al gerectificeerd ?

Vast niet, leugens laten ze gewoon staan ook al weten ze allang hoe het echt zit.

Een vluchtgevaarlijke crimineel met een lang strafrechtelijk verleden.

Wattman | 05-07-23 | 14:17 | 8

Waar zijn de boetes die ook aan ON zijn uitgedeeld? Of komt het nu even niet uit omdat het de NOS betreft?

At_Dawn_They_Sleep | 05-07-23 | 15:41

Dat is wat anders dan een strafblad.

J.Cash | 05-07-23 | 15:52
▼ 5 antwoorden verborgen

"Allemaal racisten, die donateurs voor de agent".
Was getekend, Proglinks en aanverwante zelfhaatgroepjes.

Graaisnaaiert | 05-07-23 | 14:16 | 3

Terwijl de agent nog niet eens voor de rechter heeft gestaan.

Rico Tampeloerus | 05-07-23 | 14:19

@Rico Tampeloerus | 05-07-23 | 14:19: het zal er ook niet van komen. Het wordt een sepot.

AntiZanicz | 05-07-23 | 15:08

Nahel reed met hoge snelheid over de busbaan, toen de politie hem maande te stoppen, reed hij door. Daarna volgde een achtervolging van ruim een kwartier, waarin Nahel door rode stoplichten reed en een voetganger op een zebra geen voorrang gaf. Ook een fietser kon deze race-auto nog maar net ontwijken. Uiteindelijk wisten ze hem te stoppen, maar hij probeerde weer weg te rijden.

Iets zegt me dat hij ook in veel andere landen -Spanje, de VS, Marokko- de Sjaak was geweest.

Après toi | 05-07-23 | 14:14 | 7

@BobDobalina | 05-07-23 | 14:28: zo kun je dus nagaan, jij wist het niet, ik wist het niet, maar Njetnl en NOS en France24 enz zijn hier wat mij betreft op grove, wellicht opzettelijke wijze nalatig.

kapoerewiet | 05-07-23 | 15:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Alsof feiten tellen bij die naffers

geheelvergeter | 05-07-23 | 14:14 | 1

Nou ja, feiten.. logisch en rationeel nadenken alsof zelfregulatieve vaardigheden ontbraken bij die jonge, als ook bij de tot domme rellenden gemaakten.

anja | 05-07-23 | 15:22

Maar ze zijn ook allemaal welkom in ons land!

eerstneukendanpraten | 05-07-23 | 14:13

Pools kenteken, 17 jaar, strafblad, Mercedes en pizzakoerier, stopteken negeren.. t zal allemaal wel met dat dader knuffelen.

Is dit nog nieuws? | 05-07-23 | 14:11 | 7

@pdvd | 05-07-23 | 14:35: Ach jij geniet waarschijnlijk langer van je Volkwagen Uppie dan hij van zijn Mercede a45

Ikblijfnietstil | 05-07-23 | 14:54

Hij was gehuurd. Met Poolse platen, misschien is het dan goedkoper.

Knitty | 05-07-23 | 14:56
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland