Okee u MOET kiezen. Rutte V of Timmerfrans I
Of toch maar gewoon seppuku?
Wat als Frans Timmermans bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen de lijst van PvdA-GroenLinks aanvoert? VVD-leider Mark Rutte proeft de gedachte even op de tong. "Dan ga ik nog een keer op voor het lijsttrekkerschap!" Een prominente VVD’er vertelt het verhaal met smaak over de scène die zich enkele maanden geleden zou hebben voltrokken. "Het is wel Mark Rutte ten voete uit", zegt een ingewijde. "Het is wel de comebackkid", stelt een ander liberaal Kamerlid. "Ik ben ervan overtuigd dat Mark voor zijn vijfde kabinet gaat", merkt een volgend VVD-Kamerlid op. "Wie moet het anders doen?", zegt een vierde VVD-Kamerlid.
Pleur ons maar van een brug maar DIT zijn dus opties voor Nederland, met het CDA verdwenen en het duo snotmuil van D66 finaal door het plafond gezakt. 1. De vijfde term van chef Leugen & Bedrog, iedereen is 'm spuugzat, het begint dictatoriale trekjes te krijgen en hij zit er alleen nog omdat de rest te debiel is om te functioneren. We krijgen 'm maar niet weg, als kauwgom onder je schoen. 2. Klimaatpaus Timmerfrans, de man die nog net iets hautainer is dan een gekonfijte kers op een onbetaalbare taart. Frans Timmermans is de hoofdletter F in het woord onhebbelijkheid en er zít niet eens een F in onhebbelijkheid. Een kabinet-Timmerfrans I is een kabinet repressie, regressie, verbod, gebod, regeltjes, vingertjes, gezeik en gedoe en daar hebben we zó totaal geen zin in.
Maar ja, u MOET kiezen.
MOEILIJKE POLL
Met het mes op de keel
Poll is Verlopen.
MOEILIJKE POLL
Met het mes op de keel
Reaguursels
InloggenWij moeten kiezen tussen Rutte en Timmermans, de Amerikanen tussen Trump en Biden.
Uiteindelijk zijn het allemaal door het ijs gezakte psychopaten. Dit is tekenend voor de staat van de Westerse Beschaving. Het Tijdperk van de Rede is voorbij, de vraag is slechts; wie doet de Verlichting uit.
Een Prigozhin.
Dan toch maar Mark.
Het is allemaal even erg, ik kies dus NIET GeenStijl!!
Is er overigens serieus een kans dat er een gezamenlijke lijst onder leiding van deze ubernarcist komt? Dat wordt matten met die narcist die nu bij de groene khmer al jaren loopt te gillen dat hij premier wil worden.
Mijn keuze: ik vertrek over 14 dagen uit Nederland.
Gefeliciteerd!
Graag verkiezingen in 0031 voordat de opvolger van Timmerfrans aks Eurocommissaris moet worden voorgedragen. Anders drukt de vvd straks Mark My Words No Active Memory Rutte erdoor terwijl er helemaal geen vvd in het kabinet zit, na mei 2024.
Volgende poging om er een wedstrijdje VVD vs Linkse Wolk van te maken
Kunnen ze saampjes strijden wie er vice premier mag worden. Van de Plas mag uiteindelijk kiezen.
Twee termijnen van elk vier jaar en dan verplicht plaatsmaken voor een opvolger, dat zou goed zijn voor de premier, ministers en stassen. Maar ja, dat heerlijk zachte pluche…
Sepukku
Onmenselijke keuze en dus niet gestemd.
Timmerfrans is helemaal geen politicus, maar een acteur.
Paulus de boskabouter en kabouter Plop.
Stap nog liever in een roestige spijker.
Doe maar Frans. Ik heb geen twijfel bij z'n intenties, ook al zijn die deels door vraatzucht ingegeven.
En de grootste narcist van Europa
Zolang de kudde blijft stemmen op VVD66 wordt het alleen maar erger. Martin Bosma, dus niet one trick pony Geert.
Martin als president, ik zou het geweldig vinden
Met die groene agenda van kabouter toch maar Rutte. Rutte valt met een nieuw coalitieakkoord heel misschien nog om te praten, tuinkabouter is zo fanatiek dat ik vrees dat ie niet beweegt. Ook niet gezien diens postuur.
Dan toch maar Rutte, maar dan mogen ze dat mes ook gelijk doorzetten.
Timmerfrans is een klimagekkie, Rutte is een liar pur sang. Doe dan toch maar die eerste.
Ik snap de poll niet, Timmerfrans is een uitgerangeerde uitvreter in de EU, hoe kan hij ooit een kandidaat in NL zijn?
Lastig deze. Het maakt namelijk niet uit of je door de hond of de kat gebeten wordt. Doe maar niets.
Bbb ja21 SGP en vooruit vvd (in de hoop dat ze hun roots weer vinden.
Dit is helemaal geen discussie. Ben nog niet vergeten, dat we ooit MOESTEN kiezen tussen Pinokkio en GPterrorist. En toen gingen ze vrolijk samen regeren. Dat hangt ons nu weer boven het hoofd.
U mòèt kiezen: van de Plas, of Wilders.
Wilders (Bosma), ik stem alleen strategisch van der Plas on Rutte vd troon te stoten. In de hoop dat hij valt en BBB met PVV samenwerkt of dat zodra iedereen een beetje is uitgekeken op Lientje PVV toch weer een echte kans krijgt.
Dan hebben we hier hetzelfde probleem als in de VS. Ze zijn beide niet geschikt en toch moet je er 1 kiezen. Lekker is dat.
Kun je nagaan hoe verzwakt het politieke selectie systeem is. Dit in de trant van: ‘miljardenbedrijf zoekt ideologische prutsers’. Selectie bij gunning.
Als het echt zo dramatisch word, houd ik de optie open om te remigreren (met tegenzin) en mezelf maar verkiesbaar te stellen...(hoe doe je dat?)
U heeft de keuze tussen een VVD-leugenaar en een EU-vetnek. U moet kiezen. Welke minkukel krijgt uw voorkeursstem? Denk goed na voor u kiest, en besef dat u alles zelf moet betalen. Oh ja, per 1 juli wordt alles weer duurder. Even snel tanken kan nog net.
Wilders/Omtzigt/Van der Plas I, II, III, IV en V graag!
En ja21
BBB,SGP,VVD zal waarschijnlijker zijn.
Omtzigt heeft geen partij en is niet echt een leider maar meer een dossier wurm.
Wilders zit tegen die tijd aan zijn pensioen.
Wilders stopt er dan mee samen met zijn stichtingen
Rutte V.
Liever iemand die als doel heeft zichzelf beter te maken dan iemand die als doel heeft anderen kapot te maken.
En dan kies je Pinokkio?
@vladimirows | 26-06-23 | 13:19: liever pinokkio dan kabouter plop
Frans verdient een enkeltje Oekraine om als pontonbrug over de Dnjpro te fungeren. Rutte is een machiavellist, Frans een gesponsorde activist. En een activist hoef ik niet in Vak K te zien en al helemaal niet als MinPres. Je moet er toch niet aan denken dat Ouwehond, Klaver of Simons ooit MP worden?
Kabinetten in Nederland horen al jaren EUR1 t/m 10 te heten. Europa betaald, wij krijgen schertsvertoningen voor de bühne.
Please zeg! De EU betaald!
De EU en Europa zijn twee verschillende zaken. Aan Europa doe je niets, daar woon je. Je kan moeilijk je land lossteken en afduwen richting de oceaan. De EU daarintegen...
Turd Sandwich!
No Giant Douche!!
No vote for Turd Sandwich
No.. go for Giant Douche
Twee maal seppuku alstublieft.
Geeft vlekken en een ander mag het weer opruimen. Verdienmodelletje?
Rutte en Timmermans zijn wel de enige twee serieuze opties die we hebben in Nederland. De enige twee die in het buitenland serieus worden genomen. Daar waar het allemaal gebeurd. Maar dan kies ik voor Timmermans. Rutte durft geen impopulaire noodzakelijke maatregelen te nemen. Met Timmermans hebben we nog enige kans op een leefbaar en concurrerend land, ook voor onze toekomstige generaties. We maken er zo’n ontzettende teringbende van, iedereen weet het, maar niemand durft keihard te zeggen dat het anno 2023 beter, schoner, slimmer en duurzamer kan en moet.
Timmermans zit overal alleen maar voor zichzelf.
Nu al aan de whisky?
Je hebt gelijk. Tenminste als "serieus nemen" een synoniem is voor "trekpop".
Timmerfrans, serieuze optie? Nu lach ik toch even m'n ballen uit de broek. Omdat ie in het buitenland serieus wordt genomen, nou en? Volgens mij moet een MP eerst maar eens hier serieus worden genomen, in het buitenland worden alleen de pro EU/WEF types serieus genomen, en die willen we nu net niet.
Mooie bijdrage aan het spinnen.
De kiezers moeten de Nederlandse premier serieus nemen en daar zit het grote probleem met Rutte en Timmermans.
@lagelander | 26-06-23 | 12:51: Bosma als president, En als die de stekker trekt uit een boel stokpaardjes van WEF en de EU dan nemen ze hem vanzelf serieus.
seppuku ceremonie , bestemd voor de samurai of ronin (krijger zonder shogun om met eer naar het hiernamaals te gaan zonder verlies van schande en schaamte. knielend in een wit judopak de buik ontbloot. Rustig pakt de samurai zijn tanto mes. Met een duw het lemmet in zijn zachte onderbuik van links naar rechts. Niet meteen maar wel daarna onthoofd zijn samurai maat hem om verder onnodig leiden te voorkomen . Van feodaal Japan naar de lage landen in wording. 1672 gebroeders de Witt werden in Den Haag door een woedende menigte gelyncht en in stukken gehakt, het doodseskader wat vlakbij was hoefde niet de moordaanslag uit te voeren. Willem III van Oranje verre voorvader van Koning Pils was niet direct betrokken maar had wel betrokkenheid in eerst de hetze via pamfletten (twitter van toen) en later zeer waarschijnlijk de opdracht tot de moordaanslag. Het huis van Oranje eiste en kreeg toen definitief haar koninklijke plek in de Nederlandse geschiedenis
Verkeerde topic?
@Sjakkie van de Hoek | 26-06-23 | 12:42: nee hoor , aan seppuku zit een heel ritueel achter . Daarnaast is er polderpolitiek wat er anders aan toe gaat
@Sjakkie van de Hoek | 26-06-23 | 12:42: Ik zie de relevantie wel
Doe maar iets Italiaans. Klein, blond en vriendelijk. Wat ze zegt en doet maakt me niet zo veel uit.
Hopelijk is het een scherp mes.
Gelukkig ben ik al geemigreerd, stemmen zal ik op de PVV.
Wilt u:
A: Een fatale injectie of;
B: Op de elektrische stoel
Ik mis de keus om te emigreren
Ik stem niet mee bij deze poll, het is alsof je mag kiezen tussen verbranden of verzuipen, wat mij betreft wordt van der Plas 1 of Wilders 1.
Het comebackkid op de never come back line met timmerfrans als roerganger.
Rutte ben ik zat. Doe maar Frans. Beiden maken Nederland kapot, bij Frans zal de doodsteek sneller en effectiever zijn, en bij Rotte lijden we langer doodspijn met als eindresultaat hetzelfde.
En dat illustreert dus mooi het grote probleem in de politiek: er zijn geen betere oppositiekandidaten, dus mensen gaan dan toch weer op Rutte stemmen.
Waarom staat de optie seppuku er niet bij?
Omdat iedereen daarvoor zou kiezen?
Opdat wij niet vergeten:
Timmermans was minister van BZ ten tijde van MH17. Het was zijn verantwoordelijkheid om het luchtruim boven de Oekraïne te sluiten en als één van de weinige Europese ministers deed hij dat niet. Zonder deze nalatigheid had een ramp kunnen worden volkomen.
Hij is er nooit op aangesproken, sterker zelfs, deze opportunistische gluiper heeft er zijn voordeel mee gedaan door de grote Frans Timmermans emo-show te starten, inclusief krokodillentranen en verzonnen getuigenissen.
Er is niets dat oprecht is aan deze man. In alles speelt hij een theater dat niet als einddoel heeft om milieu, klimaat of de EU beter te maken, maar om Timmermans meer glorie te brengen. De burger is daarbij een vervelende sta in de weg.
Ik heb het niet op socialisten want dat zijn afgunstige, vrijheid hatende zuurpruimen. Maar mocht je ongelukkige jeugd je naar de linkse hoek hebben gedreven, kies dan toch in geen geval op Timmermans.
Tja, Timmermans: Je bent jezelf niet wanneer je honger hebt...
Doen zeg ik! Dan krijgen we kabinet Caroline I, solitair met minimaal 80 zetels.
De guillotine of de kogel, blijft een moeilijke keuze.
Met Rutte V weten we zeker dat er (voor de meeste mensen) echt totaal niets van belang gaat wijzigen. Met een Timmerfrans 1 kunnen we er zeker van zijn dat de toekomst van Nederland in alle opzichten op het altaar der klimaathysterie geslacht gaat worden als een schaap op Ramadan (onverdoofd en in blinde paniek terwijl de vent met het mes was onzin prevelt over zijn god)
Met Timmerfrans worden we de eerste groene kalifaat provincie van de EU.
@klaas24 | 26-06-23 | 11:34:
En laat Groen nou toch ook toevallig de kleur van de islam te zijn, komt dat even goed uit !
(In verband met de omvolking bedoel ik)
Weet niet wat zoiets kost, maar misschien het Wagner huurlingenleger van Yevgeny Prigozhin?
Wat een afgrijselijke keuze! Ik kreeg een klein beetje braaksel in de mond toen ik me gedwongen zag op Rutte V te klikken.
Rutte is meer voorspelbaar, Timmermans is meer gestoord.
Doe dan maar gelijk WOIII
Enige hoopvolle opties voor Nederland:
Omtzigt I
Van der Plas I
(of desnoods Wilders I)
Bij Rutte V of Timmermans I is Nederland definitief verloren.
Dit is als of ik moet kiezen tussen vierendelen of de galg.
tbh Ik Kies dan voor Timmermans puur omdat ik er van uit ga dat hij een stuk minder gehaaid is dan Rutte en er binnen 2 jaar uit getieft wordt.
Welke zou het pijnlooste zijn, dan toch maar de galg.
Ik denk dat Rutte meer kwaad kan, omdat Timmerfrans vanwege zijn eetgewoonten minder energie heeft en ook minder tijd van leven
Hobson's Choice..
Het kabinet Rutte-Timmermans, het ideale tandem voor de nieuwe bestuurscultuur
Kiezen tussen 2 kwaden?
Nee!
Bij mij om de hoek zit een dagopvang voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, ik weet zeker dat als je daar iemand willekeurig aanwijst dat die beter presteert dan rutte,
voor de vvd-er die telkens roept: ‘maar er is geen alternatief’
Creëer een hype, crises of loop hole en iedereen, op wat enkelingen na blijft hangen op het lager belangrijke probleem: ‘geen alternatief’.
Vanzelfsprekend is er een alternatief, voor elk probleem zijn wel 5 of 6 oplossingen te bedenken. Voorts vind ik het welbewust creëeren van obstakels en crises een vorm van sabotage. Dat is schaduwpolitiek.
ik stem gewoon niet, uit protest. Ook niet met het virtuele mes op de keel.
En er zit ook geen hoofdletter F in Veelvraat.
Ik kies kabinet Reptiel I
Eerst door de tafel en daarna door het plafond gezakt om preciezer te zijn.
Timmerfrans en NL-se verkiezingen ? Laat me niet lachen. Die man voelt zich daarvoor veel te groot. Hij heeft bereikt wat Kaag zo vurig voor zichzelf wenst.
Holle bolle Frans is een carrière politicus. Die gaat zich echt niet verlagen naar zo’n achterhoede baantje als lijsttrekker van PvdA/GL. Hij geilt op de baan van Von der Leyen. Betaalt ook een stuk beter.
Von der Leyen is een Duitse vrouw. Geen kans Frans. Twee planeetpunten achter.
Frans heeft zijn beste tijd gehad bij de EU, als zijn Greendeal de vuilnisbak ingaat kan hij 't verder schudden.
Verwachting van de npo over deze poll.
- Rutte 2
- Timmermans 1
- Ongeldig 10221
- Blanco 13253
Daarmee zou rutte een 2/3 meerderheid behaald hebben. Gefeliciteerd mark.
Timmerfrans heeft voor zichzelf gestemd en Rutte 2 keer op zichzelf.
'Wie anders dan Rutte?'
Tsja, dat heeft Rutte wel 'goed' gedaan; zichzelf onvervangbaar gemaakt binnen zijn eigen partij door iedereen die niet doet wat hij zegt eruit te werken. Dan krijg je inderdaad een partij van pennenlikkers en tassendragers, en niemand die hem naar de kroon zal steken.
Vergeet de corruptici en messenslijpers niet, kijken naar Putin kan zo verhelderend werken.
Uh, ik kies de PVV, JA21 of anders, de BBB. Aan deze gasten, heeft niemand wat. Daar ga niet op kiezen.
Ik stem blanco dit is stemmen op de Duivel of Lucifer.
Ik kies voor Beëlzebub dan maar
Mephisto en anders grappenmaker Loki
Hou mij erbuiten wil je?
//OFFTOPIC Oh wat leuk. Ik zie dat er mensen zijn die zich afvragen waarom ik een ui heb en een kroontje.
Ik heb daar een antwoord op. Ik heb een ui omdat ik ongenuanceerd ben en soms vrij grof dus daar kreeg ik een ban voor.
Ik heb een kroontje zodat ik enkel de reacties kan lezen van mensen die enigszins (of ik eens of niet eens ben) goed uit hun woorden kunnen komen. Aanrader hoor. Scheelt een hoop doffe ellende. //OFFTOPIC
Dus uitdelen en mensen uitschelden en ze daarna blocken, mooi man.
Je at toch reaguurders voor je ontbijt las ik hieronder ergens? Je stemming en intentie’s fluctueren nogal. Dit is slechts ‘n constatering. Ik zou ‘n retraite in een stilte klooster aanbevelen.
@Clint Hardwood | 26-06-23 | 10:53: Modus Operandi Deugendam
9 x ik in een reaguursel van 82 woorden. Netjes.
Uw woordkeuze, zinsopbouw en taalgebruik laat soms te wensen over. Ik zou u willen adviseren hier nog wat in te oefenen. Maar kop op.. Rome en Parijs zijn ook niet in 1 dag gebouwd.
Timmerfrans ziet er uit alsof hij het niet gaat redden tot de verkiezingen.
"We krijgen 'm maar niet weg, als kauwgom onder je schoen." En dat is nu precies waartoe WE wel in staat zijn. De 'kauwgom' dan wel even in het goede hokje plakken.
meer als hondenstront onder je schoen
Even in de viezer zetten. Kauwgom haal je er dan zo vanaf.
Leuk om te zien dat iedereen zich fixeert op de personen die het partijbeleid uitvoeren. Zo gaat het in de stemhokjes ook altijd. Niet naar het partijprogramma kijken maar naar de al dan niet sympathieke uitstraling van de lijsttrekker. Partijen maken hier natuurlijk dankbaar gebruik van. De fixatie op Rutte en Timmermans is dus puur persoonlijk, zonder hen houdt u hetzelfde partijbeleid.
Denk dat we heden ten dage, we als in de meerderheid een beetje in een spagaat zitten. Veel mensen willen meer links, maar als je het stemhokje in gaat en je kan een Wilders of een Baudet krijgen dan kies je, hoewel niet echt perse in jouw belang toch Rutte. Da's vrij logisch zou Johan zeggen.
Wat voor toegevoegde waarde heeft een partijprogramma als het merendeel ervan toch niet wordt uitgevoerd? Mijn stemgedrag is niet gebaseerd op me blindstaren op de soundbites en demagogie die partijen een paar maanden voor de verkiezingen neerpennen, maar op hoe partijen in de Kamer stemmen als puntje bij paaltje komt.
Komt op zelfde neer
Mark doet nu ook niks van partij agenda
Stopt asiel niet laat zich klemzetten door links
Kartel vorming en jullie stemmen er op?
Gaat toch fout dan maar pvda zodat het sneller instort......
Rutte heeft een punt dat er niemand anders is die zijn plek kan nemen. Dus waarom zou hij niet blijven plakken?
Citaat van Louis XIV, de Zonnekoning?
Omdat hij, zodra het extra jaar van Jens Stoltenberg klaar is, voorzitter van de NAVO gaat worden.
Iedereen is klaar met deze psychopaat. Er zijn genoeg capabele vervangers. Hij zit er alleen nog omdat de coalitiepartijen bang zijn voor verkiezingen. En een internationaal baantje zit er niet meer in. Daarvoor heeft hij voldoende zijn ongeschiktheid aangetoond. Men ziet welke puinhoop hij al aanricht in een relatief rustig en braaf landje.
@Schmalz | 26-06-23 | 10:47: Daarvoor mogen ze mij ook bellen. Slechter dan die Pinokkio kan ik het niet doen, sprak ik, in alle bescheidenheid.
uiteindelijk beslist Claus Schwab met z'n club...
Laat Bar Abbas maar vrij, als ik toch moet kiezen
ik moet niets. Dan maar dood!
Dat moet je toch.
@funda | 26-06-23 | 10:36: Moet niet, maar gaat vanzelf als je stopt met ademen.
Kan me iemand uitleggen wat het verschil is tussen Rutte en Timmermans?
We zitten met een VVD-kabinet dat een GroenLinkse agenda uitvoert. De inkomstenbelasting is onder Rutte effectief gestegen, miljoenen mensen hangen via vijf verschillende Toeslagen aan de tiet van de overheid en de grote bedrijven verlaten Nederland.
Ik denk dat mensen die denken dat Rutte een GroenLinks agenda uitvoeren per definitie af zijn. Je kan jezelf niet meer belachelijk maken Theo.
Goede vraag Theo, de verschillen zijn inderdaad miniem. En vergeet niet dat klimaatpaus Timmermans zijn baantje te danken heeft aan Rutte.
Was alleen de inkomstenbelasting maar gestegen. Het totale heffingenpakket op alle bestuurlijke nivo's is Kafkiaans geworden. Zelf voor je eigen gegevens moet je overheden betalen. Wat zeg ik - zelfs voor je eigen onschuld.
@funda | 26-06-23 | 10:30:
Ja. Je zou maar moeten betalen voor de diensten waar je gebruik van wil of moet maken. Wegenbelasting. Kom op. Sociale zekerheid. Rot op. Zorgkosten. Ik ben niet ziek. Ja... Heel kut inderdaad.
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 10:28:
Een VVD-er die effectief voor de middenklasse de inkomstenbelasting verhoogt is géén VVD-er.
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 10:49:
Ja, een paspoort, uittreksel geboorteregister of VOG zijn 'diensten naar de burger toe'. Trusti, beste oerdomme burgerT.
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 10:49:
Dit is een vrij domme opmerking.
Voorbeeldje. Ik heb nog een bedrijfsauto op een Nederlandse BV. Rijdt 99% in Vlaanderen.
Sociale zekerheid wordt niet betaald van inkomstenbelasting.
Timmermans graag, waarom? Dan is Rutte in ieder geval weg.
Ja en dan zit je met een nog groter probleem. Timmerfrans geeft dan al ons geld uit aan het klimaat en etentjes voor hemzelf. Iedereen moet kromliggen voor het klimaat, behalve de klimaat paus zelf uiteraard die zal z’n buikje goed vullen.
@honde | 26-06-23 | 10:31: Timmerfrans doet dat omdat hij nu in een grote skylounge boven de ivoren toren woont.
Zet hem zonder lunch in dat verschrikkelijke (vervangende) tweedekamer-gebouw, waarbuiten de bekende 'journalisten' wachten en dat gedrag slaat snel om.
@honde | 26-06-23 | 10:31:
Man snapt niet dat als je betaalt hebt het niet meer jouw geld is. En man snapt ook niet dat er al decennia is opgemerkt dat het goed mis is met het klimaat, daarnaast ook nog eens milieuvervuiling en dat hele diersoorten en natura uitsterven.
Nu is dat laatste niet perse een gigantisch probleem maar als onze oogsten gaan mislukken, wat ze nu al doen, vanwege te droog, te nat.
Dus gewoon naar Hongarije verhuizen. Dat is de enige oplossing.
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 10:53:
Man snapt niet dat al het geld wat door de overheid in het klimaat wordt gepompt nagenoeg geen effect hebben op het klimaat.
Man snapt niet dat het reduceren van CO2 slechts een klein onderdeel is van de oplossing.
Man snapt niet dat ontbossing en verwoestijning die komen door andere oorzaken dan CO2 uitstoot een veel groter impact heeft op het klimaat.
Man snapt niet dat klimaat gebruikt wordt als stok om mee te slaan om linkse stemmen te winnen en dus niet opzoek zijn naar een echte oplossing want dan zijn ze hun stemmen kwijt en gaan mensen zich wel ineens druk maken om massa immigratie.
Dus gewoon terug naar de woestijn verhuizen en je hele geïmporteerde familie mee terug nemen. Bomen planten en de woestijn weer groen maken. Win win voor iedereen. Wij geen Timmerfrans en ook geen massaimmigratie, jij en je familie mooi weer en een groen(t)e tuin.
Beertema net gehoord in reactie op vertrek Wiersma in vergadering 2e kamer.. Zeer goed! Heeft ook nu de vergadering verlaten, wenst niet aan deze rituele dans mee te doen. (debat direct)
Nee, ik verdom het ! Hari-kiri is beter dan 1 van deze Nederland-vernietigers (weer) aan het Oranje roer mee te maken. Dan is het ook voor NL ‘slaap zacht‘. Je was zo een mooi landje.
Niet zo dramatisch doen, je kan gewoon naar Hongarije verhuizen. Met dank aan de EU, dat wel. Veel succes.
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 10:27: Wie doet er nu dramatisch?
Uw erfgenamen zult u ongetwijfeld een groot plezier doen met het vrijkomen van de woning. Goed alternatief voor de huidige woningnood.
We zitten hier best. Als jij nu eens tezamen met je marginale, ideologisch, activistische clubje je boeltje oppakt en definitief emigreert naar een heilstaat naar keuze dan wordt het hier weer ‘n stukje gezellig. Holland, ik heb je lief! Voorts dank ik niemand, behalve alle voorouders welke dit land met blote handen hebben vorm gegeven.
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 10:27: Hongarije? Nee, bedankt. Buiten de EU. Dus UK, USA, Canada.
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 10:27: Dank, redelijk alternatief voor Hari-kiri. En minder pijnlijk heb ik vernomen.
@Unsinkable-Sam | 26-06-23 | 10:38: Hallo Sam, slecht geslapen of in je natuurlijke staat gewoon een etterbuil. En ja, van “activisme” kun je een breed begrip maken. Maar goed mijn voorouders deden idem als de jouwe, dus begrijp dat deel van je betoog wel.
@johnyl | 26-06-23 | 10:30: Zie je wel, een voordeel mét een voordeel bestaat ook.
Ik zie deze keer af van mijn stemrecht.
Nee ga weg.
Steek dan maar.
Toch verbijsterend hoeveel GS'ers nu op rutte stemmen, ik hoor hem in de Kamer al vertellen dat hij zelfs met drie kwart meerderheid bij GS gekozen is.
Misschien is er een redactielid dat stiekem deze eerzame poll fukt.
Ik heb voor Franske gestemd, uit piëteit, Franske is nog nooit ergens voor gekozen, zelfs met pleintjesvoetbal vroeger werd hij nooit gekozen.
Hij was altijd doelpaal
Hongarije en Rusland zijn prachtig dit jaar. Ik kan het aan iedereen aanraden.
Prigozhin dan maar uitnodigen met zijn huurleger om een coup van binnenuit te plegen?
Je kan natuurlijk ook een crowdfunding opzetten het blijft een huurleger natuurlijk.
Oef, een verlichte vorm van corporatisme of biefstuk socialisme, moeilijk heur.
Samen hebben ze waarschijnlijk het moderne Europese record m.b.t. schade aanrichten voor land en nageslacht.
Op het wapenschild van rutte staat het motto: “Wie doet me wat?” -Noli me tangere
Op uw wapenschild staat vermoedelijk "Tantum scribere ineptias".
@jan huppeldepup | 26-06-23 | 10:24: Pereant qui ante nos nostra dixerunt
Caroline op EEN.
Een wat? Een tractor?
@John McClane | 26-06-23 | 10:21: Hoe lang is een chinees?
BBB staat voor ongebreidelde immigratie. Van goedkoop werkvolk voor de paprikatelers in het Westland en uitbeners in de slachthuizen.
Ik heb zo mijn twijfels .... voor je het weet, zit je op Rutte xxxvII
Ik neem timmerfrans. Zo te zien krijgt hij door zijn lichamelijke volheid een hart probleem of andere gebreken. Dan moeten we wwer kiezen. Bij rutte zie ik een rutte 5 en rutte 6 komen, dus ellende zonder einde.
Op Timmerman stemmen is stemmen op een milieu duivel.
Ik moest lachen. Oprecht een leuke poll!
Timmermans kan niet, er zit geen lift in het torentje, laat staan een goederenlift.
Geen idee, maar ik voorspel dat het volgende kabinet een minderheidskabinet is met 6 partijen.
Waarom niet alle gekozen partijen in de regering, geen colatities, elke partij voor zich.
Tenzij mensen leren van hun fouten. Maar als ik het zo lees is er weinig hoop. We moeten wachten tot ze naar het hiernamaals zijn vertrokken vrees ik.
Timmermans. Levende bewijs dat verandering van spijs doet eten. En socialer is altijd +1.
Rutte mag niet weg, ik krijg nog 1000 euro van hem.
Rutte doet me denken aan een Keizer die niet doorheeft dat het volk hem spuugzat is.
Met dat verschil dat Rutte dat wel weet maar een heel apparaat achter zich heeft geschapen dat zijn gebrek aan visie en zijn leugenachtigheid juist als sterktes presenteert.
@funda | 26-06-23 | 10:12:
Eerder met het verschil dat als de meerderheid van het volk moet kiezen tussen Rutte en die debielen waar het merendeel van de reaguurders op stemmen dat de meerderheid nog steeds liever Rutte heeft.
Ja. Jij bent het. Jij die Wilders stemmer, die Baudet fanaat. Jij houdt Rutte aan de macht want de meerderheid van Nederland wil dat soort idioten niet.
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 10:15: Had je het nou echt tegen Funda..? Of was je je eigen fanatisme aan het projecteren op anderen? Het leek meer op het laatste, in verband met jouw warrige argumentatie.
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 10:15: Een meerderheid die Rutte wil, waarom moet hij dan coalities bouwen? Het is eerder een kleine groep laven die hopen op wat overgebleven kruimels die Rutte steunt. De meerderheid zou intussen liever op zijn graf pissen.
@anja | 26-06-23 | 10:18:
Het is geen geheim dat half de "reaguurders" PVV stemt, een gedeelte FVD en een deel twijfelt over België.
@Sqbar | 26-06-23 | 10:22:
Toch maar weer eens in de schoolboekjes duiken over hoe democratie ook alweer werkt. Of niet werkt.
Feit blijft dat mensen, de meeste mensen, walgen van Wilders en zeer zeker Baudet.
Jij geeft jouw stem weg aan politici die "het volk", nu ja, de meerderheid van het volk totaal niet wil hebben.
Misschien een programma lezen van politieke partijen, eens kijken wat goed bij jouw wensen aansluit. Dan pas stemmen in plaats van je onderbuik legen na een slechte avond met slecht bier en vieze kroketten?
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 10:24: Het maakt niet zoveel uit wat je stemt, zolang Rutte 1 stem meer heeft dan de 2e partij (en hij weet de russische verdeel en heers tactiek uit te buiten als geen ander) zit je als overgrote meerderheid opgescheept met Rutte. Waarom je er andere politici bij haalt is me een raadsel, dar ging het helemaal niet over.
@Sqbar | 26-06-23 | 10:32: Eigenlijk ben ik er wel uit, liever 4 jaar Timmermans ondergaan dan nog een periode Rutte.
@Sqbar | 26-06-23 | 10:32:
Het maakt zeker uit als jij gaat stemmen voor een partij die ook daadwerkelijk voor je aan de slag gaat. Ga maar eens goed in de programma's duiken en vergeet alles behalve wat goed voor jou is.
Rutte V, maar dan wel samen met BBB, lijst Omtzigt en JA21 ofzo. Ik denk dat het tijd wordt voor een 'ruk naar rechts'.
Maar is Omtzigt nu zo rechts?
Alles met Rutte als filiaalmanager gaat het putje in.
@Après toi | 26-06-23 | 10:06: Nee, BBB ook niet maar de PvdA, D66 en GL vind ik te links. Als je die al vervangt dan ga je automatisch naar rechts, en de VVD beweegt gewoon mee hebben ze al tientallen jaren bewezen.
En de PVV ? Nou ?
@Après toi | 26-06-23 | 10:06: Denk het niet. Gewoon midden om het maar zo te zeggen. In ieder geval niet hysterisch zoals d66 en pvda.
Omtzigt gaat zich aansluiten bij Volt.... watch my words..
@Blonde Nel | 26-06-23 | 10:47: Pas op ! Zo een gotspe, daar kan voor gevierendeeld worden.
Sophie 1 of Sylvana 1?
Sylvana, want die draagt haar eigen tassen.
Gewoon de oudste kiezen, daar ben je natural gesproken het eerst van af.
Logisch denken is zo pre-Ruttiaans.
Marcel van Dam of Frits Bolkestein, dat zou de Amerikaanse versie zijn.
Ik weiger, ja weiger te stemmen.
-
Ik ook.
Stem dan op z'n minst blanco.
Bij niet stemmen word je effectief op de grote hoop geveegd.
Ik mag niet stemmen. Althans niet op de Tweede Kamer. En na gevoeld honderdmiljoen jaren Rutte vind ik dat ook niet meer zo erg want hij heeft weinig heel gelaten, bovendien zijn de bestaande partijen nogal opportunistisch en onvoorspelbaar geworden.
@anja | 26-06-23 | 10:20:
-- weggejorist --
Mark heeft het even moeilijk gehad recent. Tot zijn grote teleurstelling is het Navo-voorzitterschap van Jens met een jaar verlengd. Was dit niet het geval geweest dan hadden we inmiddels al een demissionair kabinet gehad en was Pinokkio onderweg naar het NAVO hoofdkwartier voor zijn volgende klusje. Nu krijgen we dus pas over een maand of 6 een kabinetscrisis. Precies goed getimed zodat Pinokkio alsnog, weliswaar 1 jaar later, Jens kan opvolgen.
Jawel beste mensen, u las het hier voor het eerst op GS.
Volgens mij heeft hij niks met de NAVO.
@Après toi | 26-06-23 | 10:06:
De man noemt zichzelf Boer Koekoek. Wat had je van hem verwacht? Kennis van zaken?
Rutte heeft eerder oog op voorzitterschap van de EU. Iets wat Rutte prima zou kunnen trouwens. NAVO, nope. Maar ach, Boer Koekoek. Wie kent hem niet.
Après toi, eens! Het betreft dan ook een blinde slag in het duister. Dhr. Rutte heeft slechts een ambitie en dat is Nederland als soeverein land degraderen tot EU provincie.
Daarvoor krijgen wij veel moois terug w.o. een enorme staatsschuld, huizentekort, criminaliteit, tribale vete’s en een aantal crises. Ik zeg: doen!
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 10:13: Het voorzitterschap van de EU? Dat gaat om het half jaar naar een ander EU land. Ik geloof dat jij bedoelde 'voorzitter van de EC'. Iets wat Rutte net zo zou verkloten als alles andere tot nu toe, neem ik aan (resultaten uit het verleden bieden echter geen garantie voor de toekomst). Maar voorzitter EU, nope, dat bestaat dus niet als vaste baan. Maar ach, Ndrangdingens, wie kent 'm niet.
@anja | 26-06-23 | 10:24:
Je hebt helemaal gelijk Anja. Inderdaad het plekje van Ursula. Voor minder vertrekt hij niet.
Als het Timmermans I wordt, dan verwacht ik wel een nieuwe documentaire over zijn leven. De docu moet tenminste 10 uur duren en vooral Timmermans etend in beeld brengen: "Wie zijn al die hamburgers toch?"
Kaag 1 of Jetten 1? Geen sexisme in de panelen graag.
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 10:01: Het noemen van sterke intelligente vrouwen en Kaag in 1 zin is een diepe belediging voor intelligente sterke vrouwen.
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 10:01: Ik kies voor Jetten 1, durf jij dan aan?
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 10:01: Funda zei nog zo: géén seksisme in de panelen !!
@funda | 26-06-23 | 10:04:
Ik vind het een sympathieke kerel. Al die homofobe "grapjes" over hem ergeren me.
Maar hij is geen leider. Of hij kan besturen als ambtenaar? Ik heb mijn twijfels. Denk dat hij nog niet bitter en hard genoeg is. Straks misschien wel. Het leven is een harde les. Vroeger was ik een dwalende ziel, nu vreet ik mensen op voor ontbijt (niet letterlijk).
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 10:11: Jetten is ons nationaal powerhouse naar de broodnodige energietransitie waar de wereld zo naar snakt, en uw karakterschets van deze kundig Minister kwetst mij diep, tot in mijn ziel.
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 10:11: Haha, 'bitter en hard'.. ik moest lachen, maar er zit wat in..
@anja | 26-06-23 | 10:25:
Ik wil graag mijn ui kwijt lieve Anja, dus ik probeer wat meer timide te zijn in mijn bewoordingen.
Ik zeg, laat Timmerfrans het land maar naar de klote helpen in een hogere versnelling dan Rutte het doet.
We kunnen dus kiezen tussen taxpoet verbrander en commu dhr. Timmermans (PvdA) en pathologisch leugenaar en crisis op crisis veroorzaker dhr. Rutte (GLVVD66), beiden fervent EU adepten.
Maffe mensen kiezen maffe leiders zal ik maar zeggen. Waar gaat het mis?
Jezus GS, kunnen jullie de maandagochtend niet iets gezelliger beginnen?
Als BBB groter is dan de VVD, net als bij de statenverkiezingen... dan komt er een kabinet Caroline I.
Moehahahahaha !!
Kijk eens naar de laatste peilingen.
Je bedoelt CDA 2.0. Caroline of BBB is niets meer dan het CDA in een ander jasje. Om eerlijk te zijn betwijfel ik heel erg of Caroline niet veel teveel hooi op haar vork heeft genomen. Ik bedoel ze is heel intelligent en sluw. Maar besturen is andere koek dan roepen van de zijlijn. Ik hoop dat ze veel CDA'ers en VVD'ers kan snaaien. Want anders krijgen we dom "rechts" teleurstelling nummer zoveel...
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 10:09: Ik heb er ook niet op gestemd hoor, op BBB. Maar zou wel mooi zijn als ze een einde weten te maken aan dat stikstofgeneuzel. We gaan het zien.
Anarchie is soms zo gek nog niet.
Blijkt bij sommige gedachte-experimenten.
Vive La republique. Eerst ff korte metten maken met de oranjes. En daarna de adel en regenten laten kennismaken met de wil van het volk.
100% Rutte V.
Dan zonder D666 als samenwerkende partij, BBB JA21 er bij….zou zomaar kunnen.
Als het maar geen Timmerfrans wordt, dan kunnen we beter stoppen
Caroline, Geert en Mark
Geert kan niets wil niets en gaat nooit wat doen.
Caroline is te druk met zich af te vragen wat ze in hemelsnaam moet gaan doen.
Mark is een koele kikker die alles weglacht alsof hij van teflon is gemaakt.
Je mag de man haten tot op het bot maar je moet toegeven dat hij totaal geen concurrentie heeft.
Simpel gezegd. Love him or hate him. Er is niemand die de fakkel kan overnemen.
Comeback kid? Rutte is ook gewoon een ouwe lul geworden.
Voor kabintet Timmerfrans I moeten de toegangsdeuren van de 2e kamer verbreed en het meubilair verzwaard worden. Tegelijkertijd mag dat niet van Frans vanwege stikstof.
Dat er sprake is van Timmerfrans als PvdA lijsttrekker betekent dat men in Brussel een manier zoekt om hem weg te krijgen.
Voor Timmerfrans moet al het meubilair verzwaard worden en voor Rutte moet het vastgeschroefd. #kiestumaar
Omtzigt/Dassen
Optie 3 : helemaal kamikaze op 1 van de 2.
Heb er nog eentje:
1. Kabinet Baudet 1
2. Kabinet Niemöller 1
Direct capituleren aan Kiev en vragen of zij de rommel voor ons op willen ruimen.
Weet er nog wel ‘n paar: Tante Sjaan en Hepie en Hepie. De overeenkomst is dat deze lieden geen politieke macht bezitten. Dus B_L, je bent nog niet helemaal scherp zo op de Ma. ochtend.
Maar ik begrijp de poging tot het scheppen van verwarring. De andere tegel is zo niet relevant dat het zonde v.d. moeite is.
Die agenda waar de lage inkomens, middeninkomens, groot deel van Kelin Middenbedrijf en de behoudend denkend en voelende Nederlanders niets aan hebben, wordt toch doorgedrukt. Dus er is een clubje, een netwerkje in de overheid, NGO. EU, corporate, politiek en wat wetenschappers die met elkaar het beter in kunnen schatten dan dat stomme stemvolk, dat zo dommig gedreven wordt en stemt met bestaanszekerheid in het achterhoofd.
Exact
Moeilijk
Je moet kiezen Boeddha of Jezus, Beatles of Stones, gas of olie
Bouta of Brunswijk.
Kliko of vuilniszak
Frites of patat
Pizza of pasta.
Wijn of bier.
(Ik snap totaal niet waar het over gaat maar vind dit wel leuk zo)
Hoe staat het met de gezondheid van beide kandidaten?
Doe mij maar Markie. Totaal engnek Timmerfrans, dan zijn de rapen gaar in Nederland. Ik kies dan liever voor nog 4 jaar stilstand en hopelijk iemand opstaat in die 4 jaar die echt leiderschap vertoont.
Hoewel ik het eens ben met de stelling; wie moet het anders doen? Het zou mooi zijn als Omtzicht zich aansluit bij BBB, een sterk front zou vormen. Maar helaas? Pietertje kan knap lullen maar echt leiderschap nemen is hij te bang voor. Zonde.
Dat moet hij ook niet doen, ieder zijn talenten. Laat Caroline leiden, en Omtzigt zich vastbijten zoals hij dat nu doet. Zou doodzonde zijn als hij dat niet meer zou doen ten koste van leidertje spelen.
Dat heeft niet met bang te maken. Hij heeft genoeg zelfkennis om te weten dat hij geen echte leiderschapskwaliteiten heeft. Hij heeft wel veel andere kwaliteiten, en komt beter tot zijn recht als kamerlid dan als minister waarschijnlijk. Hadden meer politici zoveel zelfkennis.
Ik denk dat Omtzigt dondersgoed weet dat ie geen leider is, mogelijk is ie zelfs veel te integer om die slangen kuil in den haag in goede banen te leiden.
Integere mensen moeten we niet willen.
Die moeten we uitsluiten omdat leugenaars het beter doen.
Wat is er precies zo fantastisch aan het hebben bereikt van de functie van premier of viceiets bij de EU?
U bent gewoon enorm statusgevoelig als het om positie, mooie strik, macht of geld gaat. Dat zijn ook mensen die naar Musk kijken omdat hij veel virtueel vermogen heeft. Niet omdat de man heel vaak intelligente doordachte dingen zegt. Dat is namelijk statusonafhankelijk wegens te klein publiek. Of het moet uitkomen, zoals zijn Tesla’s een tijdje deden.
Nee, dan een speldje van de burgemeester krijgen: jottem!
Rutte is een uitstekende prater en debater, ik geloof hem iedere keer weer. Niks op af te dingen en inderdaad eerlijk gekozen. Timmerfrans.. ik heb eerlijk gezegd geen enkele inzage in hoe hij daar terecht is gekomen. In ieder geval niet door volk gekozen.
Godsamme, was je in eerste instantie niet tevreden over dit gedrocht dat je het nog "scherper" moest maken?
Benoemd worden klinkt toch altijd een beetje meer als een old-boys populariteits wedstrijd dan als een daadwerkelijke verkiezing?
Nou nou, de meeste mensen die ik ken hebben echt wel wat bereikt en zijn ook waardevol voor de samenleving. Waar de schoen wringt is dat Rutte niet eerlijk is en zich niet aan beloften en afspraken houdt. Als een reaguurder dat op zijn werk zou doen dan ligt die er ook uit of krijgt hij ook kritiek. Frans is iemand die een lekker leventje lijkt te leiden, om de hete brij heen draait, en anderen zijn eigen mening opdringt. Ook dat soort figuren zijn in het dagelijks leven niet populair. De publiekelijke grapjes en de commentaren horen daarbij, of zoals ze hier zeggen: Als je op de bok zit moet je vliegen vreten.
Dus jij erkent iemand waarop je helemaal niet gestemd hebt?
Apart.
En dan vraagt deze verheven pauper zich van de week af waarom hij nog een Zwitsal heeft als betalende lid LOL!
@mezelf betalend* fucking autocorrect
Jij wordt ook steeds vervelender, he maffiosi?
@Papa Jones | 26-06-23 | 10:01:
Ik zeg dat hoewel grof en totaal onbeschoft de conclusie van mij is en blijft dat men hier maar wat loopt te schelden op Rutte en of Timmermans en vooral omdat ze weinig succesvol zijn in hun eigen leven. Rutte is herkozen, keer op keer. Als je dan nog niet je strategie hebt aangepast ben JIJ het probleem. Je verliest met een reden. Je bent gewoon niet goed genoeg.
"Ik erken mijn meerderen en spuug op mijn minderen" Dit zegt wel genoeg over deze m/v/x geloof ik.
@Clint Hardwood | 26-06-23 | 10:08:
Dat zinnetje haalt wel alle redelijkheid onderuit inderdaad.
Zou hij het echt menen? Of kent hij niet anders doordat hijzelf ontvanger van mondvocht is in het echte leven? Vragen vragen..
@Kouwe Kees | 26-06-23 | 10:12: Ik ken dit soort types, heb een "collega" gehad die ook zo in het leven staat, werd na 1 jaar ontslagen omdat echt niemand met hem wilde samenwerken. Hield het 1 jaar vol omdat zijn mond zat vastgeplakt aan de kont van de baas.
Geheime optie 3. Dit is een Noord-Koreaanse keuze.
Bijna hetzelfde als wat ik op een bordje in Gent zag staan, kon je als protestant kiezen, toegeven en onthoofd worden of dwars blijven en levend begraven worden.
Je kon je fout erkennen en je bekeren en indien je bij je geloof bleef dan volgde er collectieve executie’s. Meestal op de dag dat het markt was.
Onthoofden was meer een Franse aangelegenheid, later in de tijd zelfs. Dus je haalt wat zaken door elkaar.
Overigens, het meest recente dreigement uit de eindzin van uw epistel was gericht tegen een Frans tiener meisje onlangs.
Heb niet de indruk dat je goed geïnformeerd bent.
@Unsinkable-Sam | 26-06-23 | 10:26: Verwarde mannen, je ziet ze overal tegenwoordig.
Dat is behoorlijk schrikken op de maandagochtend
Het moet natuurlijk van der Pas worden
Ik MOET niks, daarom kies ik niet tussen die twee verschrikkelijke leugenaars.
Door die twee verschrikkelijke leugenaars MOET de Nederlandse bevolking al rampzalige dingen doen.
Als de keuze was, wie van de twee wil je uit Nederland verwijderen.
Rutte, wat die vieze dikke flapdrol zit in Brussel.
Kan het erger dan Rutte V? Volgens mij niet... Timmerfrans begeleidt zichzelf in no-time naar een kabinetscrisis, dus knarsetandend heeft dat mijn voorkeur... We kennen de PvdA vooral van rollend en vechtend over straat, intern voldoende mensen met messen om in de rug van Frenske te steken...
Krijg nog steeds koude rillingen van de laatste keer dat de PvdA in het kabinet zat. Met die trui aan het roer. de belastingen gingen permanent omhoog en betaal nog steeds 56% belasting door die club. PvdA en GroenLinks is echt het einde van dit land. Laten we dit echt niet doen. daarnaast is de minderheid links. de meerderheid middenrechts. Het land wordt dan echt de afgrond ingedonderd.
@Briver | 26-06-23 | 09:57: "de belastingen gingen permanent omhoog en betaal nog steeds 56% belasting door die club"
Gelukkig heeft Rutte dat rechtgezet, en daarna de lasten nog extra verlicht?
Een comeback kid???
Waar komt ie back van dan? Hij is al een tijdje aan de macht.
Ik klik dit soort keuzes volledig naar willekeur aan, om te voorkomen dat er een profiel van mij ontstaat dat overeenkomt met de werkelijkheid.
Liever Wilders I of Vd Plas I maar als het Timmerfrans I wordt is ie door de EU in ieder geval gewiebert als klimaat paus en dat is altijd een goede ontwikkeling.
Ik sla over.. ivm geen keuze..
Fijne dag verder..
Hebben ze wel zo'n brede stoel die het extra gewicht aankan?
Vroeger hadden ze stoelen uit de Vonhoff-klasse. Maar ik denk dat die eerst nog extra verstevigd moeten worden.
Je kunt veel van Rutte vinden maar hij is wel een doorzetter, niet weg te krijgen.
Onkruid ook niet.
Neuh, niemand interesseert het genoeg om hem te verwijderen.
Dan toch maar Timmerfrans. Met Rutte weet je wat je hebt en wat je vooral níét hebt. En dat die kost wat kost blijft plakken. Met Timmerfrans hebben we een nieuwe uitdaging; op zn minst hebben we vers vlees.
Heeeeeel veel vers vlees. En hij kost slechts 1000 miljard.
@John McClane | 26-06-23 | 09:41:
Denk dat onze Robin Hood doelt op de verhoging van uitkeringen die Timmermans zeker zal gaan doorvoeren. Socialist is gonna socialist.
Timmerpens is van de partij van de adel.
Met die Oud-Hollandsche traditie om de premier op te eten als-ie het verkloot, kunnen we met Timmerschranz 't land idd een week voeden.
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 09:42: Spreek voor jezelf.
Als Frans een dag niet eet, zou hij dan ook imploderen?
En zou de implosie rommel geven, of zou hij gewoon in zijn eigen singulariteit verdwijnen?
@funda | 26-06-23 | 09:40:
Boze tongen beweren dat Frans al een tijdje een singulariteit is en dat dit de reden is dat alle buffetten in Brussel en omgeving in het niets verdwijnen.
imgflip.com/i/7qljb4
Als dit echt zo de verkiezingen in gaat, kan je er echt donder op zeggen dat het Van der Plas I wordt. Misschien zelfs met een meerderheid. Alhoewel ik toch Sylvana niet wil uitvlakken hoor. Poeh wat heeft die dame zich geprofileerd. Zet dat eens af tegen dat cijfermannetje, hoe heet ie. Omtzigt. Nee, Sylvana, die heeft haar land gediend hoor. Petje af.
Een soort Trump omdat je Hillary niet wilde. Ja, dan toch maar Rutte.
Ook al druk je het mes in mijn keel, ik weiger daar op te stemmen!
Ik dacht dat de tijd van oude blanke mannen sowieso voorbij was.
Immerfuck 1..
Ik wil een koningschap onder Elon de Eerste.
Ik heb er lang over moeten nadenken, maar uiteindelijk toch Mark Rutte ingevuld. Dat voelde gewoon beter.
Dit dilemma is ook een gevoelskwestie bij uitstek.
Iets zegt mij dat jij daar helemaal niet lang over nagedacht hebt. Gewoon binnen 1 nanoseconde blind het hokje van Mark aangeklikt.
De dikke of de dunne. Doe in geval van beloofde overstromingen Frans maar.
Doe mij dan Keizer Frans de Eerste maar. Ook al heeft hij desastreuze ideeën over vrijwel alles, hij is er in ieder geval eerlijk over.
Rutte kan standwerker worden, die verkoopt nog kammen en borstels aan kale mensen (m/v/x) die daar dan ook nog dolblij mee zijn.
Volledig hoofdhuidmassagesysteem. Maar wacht, er is meer!
@funda | 26-06-23 | 09:35:
De emergendizer!
www.youtube.com/watch?v=1T7_FpNv37g
Rutte heeft te weinig ideeën (geen). Timmerfrans heeft er teveel. De politieke kleur interesseert me niet eens meer zo, belangrijker is dat politici bij hun besluiten een redelijke afweging maken tussen de belangen van groepen en individuen, en billijkheid en recht niet uit het oog verliezen. Wat dat betreft zijn Frans en Mark blinde despoten, net als de meeste anderen in het kabinet.
@Muxje | 26-06-23 | 09:37:
tijdens corona vond ik dit kabinet nog vrij redelijk, in vergelijking met bijv. Duitsland of Oostenrijk. Maar wasrschijnlijk hebben we dat niet aan Rutte maar aan de christenunie te danken.
@Kouwe Kees | 26-06-23 | 09:37: Legendarisch!
@Kouwe Kees | 26-06-23 | 09:37: Ohhh... die is echt grappig. Eerst snapte ik niet zo goed waar dit over ging, en toen werd het steeds grotesker en duidelijker. Heerlijk, dit!
@anja | 26-06-23 | 10:37: We hadden zo iemand ook in Duitsland.. ik weet niet of ik mijn link-competentie hiervoor mag inzetten, maar ik zie wel of dit schip in de grote Joris-zee strandt: www.youtube.com/watch?v=6k1OEpCGkyw
@Sinterbikske | 26-06-23 | 10:04:
anja | 26-06-23 | 10:37:
Even genieten van een klassieker.
Dat je met z'n allen bij iemand thuis nog zat zat en zelf over de tellsell filmpjes heen zat te dubben met je dronken hoofd..
"Ja toe maar Gary, het is je schoonmoeder niet eh eh eh eh.."
Er is geen verschil tussen de twee.
Wel in volume
Op Joop.nl loopt momenteel een andere poll: Trump of Prigozijn. Er zijn nog geen stemmen uitgebracht.
Emigreren naar Oeganda!
ja, allebei!
Het voorbeeld land voor de EU?
En dan schuift Frans ons dynamische duo zeker naar voren..
Klaver & Kuiken district Nederland, Frans weer terug naar Bruxelles. Rutte mee, samen lachen. Enige jammere is die autorit, Frans moet in het midden anders helt de auto over..
Computer says: NO
media.tenor.com/Q5p-BZMwOI0AAAAC/litt...
Hitler of Stalin? Nero of Caligula? Atilla de Hun of Djengis Kahn? Mao of Pol Pot?
De hond of de kat.
Friet of patat?
Mac of PC?
@happen_maar | 26-06-23 | 09:50:
Ho ho! Het is friet! Petat is voor Adidas slipper dragende, witte sokken Sjon de Mol SBS6 kijkende Tokkies!
Geintje!
Maar het is wel friet.
EMACS of Vi?
Er is nog een keus: niet stemmen. Hoe lang blijft het mes dan op je keel?
Voor het vuurpeloton heb ik graag nog iets te lachen. Alaaf Prins Doctor Timmerfrans!
Timmermans naar de Haag zou teruggang betekenen in zijn inkomen dus dat gaat niet gebeuren en ook te weinig Michelin sterren restaurants daar. Buiten dat was hij sowieso al geen fan van den Haag want hij heeft daar een half jaar zitten te mokken als een klein kind toen hij niet het woordvoerderschap kreeg dat hij wilde bij de PVDA. Nee, als hij slim is blijft hij in Brussel belastingvrij geld en dik pensioen binnenharken en zal wel weer "Spitzenkandidat" zijn voor die champagnesocialisten bij de volgende EU verkiezingen en dan mag zijn puppet master Samsom ook blijven.
Is wel zo.
Vraag me af welk sinister plan Samson en Timmerfrans nu weer bekokstoven om het geld maar binnen te blijven harken en vergeet de MACHT niet.
@Après toi | 26-06-23 | 09:32:
En die talentloze baasjes zorgen goed voor zichzelf. Talentloos zeg ik? Nou ze hebben wel talent om goed voor zichzelf te zorgen op kosten van belastingcenten, kijk oa naar die dame die opeens is overgestapt van D66 naar Volt, die voelde waarschijnlijk al aankomen dat ze bij de volgende EU verkiezingen niet meer gekozen zal worden bij D66 dus nu al verkassen om in het pluche te blijven onder het motto: "Ik heb een schat aan EU kennis dus plaats mij hoog op de lijst!" Tuurlijk! Proest. Je hebt een schat aan kennis om jezelf te verrijken.
@Basil Fawlty | 26-06-23 | 09:41: Politieke partijen hebben grote moeite om geschikte kandidaten te vinden. Vaak komen ze dan uit bij lui die op de middelbare school al in de Medezeggenschapsraad zaten, en later actief werden in de studentenpolitiek op Universiteit of HBO. Die kunnen goed ouwehoeren, maar zijn niet per definitie ter zake kundig. Types als Sofie Hermans en Laurens Dassen. Dat vind ik geen aanwinsten voor de politiek.
Later gaan ze dan de lobbywereld in, want ook daar wordt eindeloos gekletst en vergaderd.
@Après toi | 26-06-23 | 09:59:
Klopt. Ik had ook van die types op de middelbare school (aan de linkse kant dol op buttons, Kernenergie nee bedankt! types ('well that came back to haunt you' als je nu terugkijkt nitwits). Altijd bezig met overbodig vergaderende leerlingen raden etc. en al lid van -vulmaarinpolitiekepartij- jeugd. In Limburg toen dus vooral PSP/PPR jongeren afdelingen en PVDJA aan de linker kant maar ook groot aan de andere kant CDJA en JOVD natuurlijk.
Ik denk dat ik dan maar sudoku ga plegen, dit trek ik niet
Denk dat je harakiri bedoelt, of ga je al puzzelend je einde tegemoet? Enfin, nu heb je mij nieuwsgierig gemaakt: houdt ons op de hoogte!!
@Unsinkable-Sam | 26-06-23 | 10:51: ik ga mijzelf wegcijferen voordat de overheid 't doet.
Is Nederland ondertussen niet een beetje te klein voor Frans? Alsof je van de UEFA naar FC Emmen verkast als voorzitter.
Zimmerschwanz is amper geschikt als burgemeester van Heerlen. Hij moet het hebben van de kennis en ideeën van de mensen om hem heen. Franz is een parasitair wezen. Maar laten we vooral voorkomen dat Rutte Jens Stoltenberg gaat opvolgen. Aangemoedigd door de verkeerde/boosaardige krachten uit de EU en USA is hij in staat om Europa in brand te zetten (terwijl hij triomfantelijk om zich heen kijkt).
Voorspelling voor deze poll: historisch lage opkomst. Welke zichzelf respecterende reaguurder krijgt bij zijn volle verstand een van deze twee knoppen ingedrukt zonder braakneigingen en hartkloppingen?
Matige keuze inderdaad. Vindt de gemiddelde reaguurder van der Plas overigens wel een geschikte premierskandidaat? Of welk reëel alternatief hebben we?
We vragen het hem even ... ogenblikje.
Hou op met net doen alsof er geen alternatieven buiten Rutte zijn na jarenlange incompetentie
Als het Timmerfrans wordt moeten ze de tweede kamer weer verbouwen. Een enorme stoel en verbrede deurposten overal. En extra sloten op de bedrijfskantine. De patatbalie loopt dan wel binnen.
Lopende banden door het hele gebouw.
Ik denk dat ze dan die stoel uit de Troonzaal in vak K neerzetten.
@funda | 26-06-23 | 09:30: Toiletpotten extra verstevigd.
@Zapata10 | 26-06-23 | 09:34: Gewoon a la Mel Brooks een volksjongen met een gouden emmer die hem de gehele dag volgt. 'Pissboy'.
Rutte is een ordinaire crimineel, timmerfrans is een stalinist die zelfs het laatste beetje vrijheid van U afpakt en uw geld uitdeelt aan allerlei milieuonzin. Dan toch maar liever die crimineel.
Jaja en Sylvana Simons negeren we maar gewoon?
Heb je over je woordkeuze nagedacht?
Slava Slavina!
@Zack Hooi | 26-06-23 | 09:29: lol!
@Zack Hooi | 26-06-23 | 09:29: toen het er eenmaal stond, zag ik het. Mijn modus operandi: eerst doen, dan denken. Sorry Syl!
Dat wordt ook een UFC gevecht? Een ninja tegen een sumo-worstelaar, interessant
Heel gek, de poll werkt niet bij mij.. nog nooit gehad.
Doe dan nog maar een rondje van Markie Markie.
Als D66 maar aan mag schuiven. Lijkt me het belangrijkst.
Een krachtige, verbindende powervrouw mag sowieso niet ontbreken in dit droomkabinet.
Snij mijn keel maar door.
Het voelt een beetje als kiezen tussen poep en kak. Hopelijk gaat een derde er wel mee heen.
Ik vond dit zo'n onsmakelijke poll dat ik nu even een teiltje pak.
Echt @Mosterd. Dit is bijna ontslagwaardig.
Ik ga niet kiezen, dan maar liever dood
Volgens mij bestaat de kieslijst uit meer dan alleen maar Rutte of Timmermans. Bovendien zul je een andere VVD (Rutte) zien als hij verlost is van D'66 en met andere rechtse partijen een kabinet vormt.
Moeten ze niet bij voorbaat andere partijen uitsluiten om te deugen door de D66 propaganda machine te geloven.
In JoeNaaitMeSteeds mogen ze kiezen tussen een bejaarde megalomane narcistische gek of een bejaarde seniele hakkelaar. Valt het hier nog mee.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit de enige twee opties zijn. Ik zou graag weer eens de laatste peiling van Maurice de Hond willen zien (een tijd geleden plaatste GS die regelmatig op zondag, maar nu al een hele tijd niet meer), want er is natuurlijk sinds de PS verkiezingen van afgelopen maart wel een 'new kid on the block' bij gekomen in de vorm van de BBB.
En je weet natuurlijk niet hoe de BBB het gaat doen bij de TK verkiezingen over twee jaar. Dat is nog redelijk ver weg, en in die tijd kan er weer van alles veranderen. Rutte IV kan in principe ook nog voortijdig klappen, maar ik acht die mogelijkheid toch wel erg klein, omdat 3 van de 4 coalitiepartijen heel flink gaan inleveren.
Dus.....
Een van de laatste peilingen liet zien dat VVD al weer hoger stond dan BBB.
@Après toi | 26-06-23 | 09:33: Wij onderschatten uw invloed, obsessie en vasthoudendheid niet.
@uisge baugh | 26-06-23 | 09:49: Terwijl ik hier een ban had, hé. Na-ijleffect.
Een keuze tussen 2 psychopaten. Een keuze tussen Xi of Putin lijkt me realistischer.
Maakt niks uit. Willen allebei EXACT hetzelfde.
Ik kies dan toch liever voor M'Baku
Als die pil van Drion nou eens eerder komt?
Het is een beetje kiezen of delen natuurlijk. Of je gaat actief kundige mensen importeren die willen en kunnen werken. Of je zegt tegen alles wat 50 plus is en niet genoeg geld heeft om zelfstandig te leven hier is je pil van Drion.
Keuzes, keuzes...
Met het mes op de keel?
Vaarwel wrede wereld, het was gezellig u allen gekend te hebben.
Timmerfrans in Brussel is al een ramp, maar daar kan hij nog tegengehouden worden dmv veto's van de lidstaten.
Als hij in NL zit, wie houdt hem dan nog tegen?
Het is dat er geen optie was 'ik emigreer', dus dan maar rutte gekozen.
Ok, je moet kiezen. Syfilis of gonorroe? Dan hou ik mijn stempotlood ook achter mijn rits.
Dan kies ik toch voor Timmerfrans. Die stikt binnenkort in zijn eigendunk.
kabinet caroline
Dat was niet de vraag
timmerfrans is al heel erg aanwezig in nederland via die EU 'deal' ( alsof het een deal is en geen slikken of stikken contract ).
Dus lood om oud ijzer ( al zullen beide metalen wel niet mogen ).
Hoezo wordt er gesuggereerd dat dit onze enige opties zijn? Is dit een verkapte verleiding tot een zogenaamd "tactische" stem? En wie zeg überhaupt dat die bolle dit gaat doen?
"Wat als" = "Stel". Het is hypothetisch.
M.a.w, het is niet de werkelijkheid.
Adem in, adem uit.
Met een appeltje en op de fiets, of een 5-gangen diner en per limousine. Je zou denken dat de eerste meer bij PvdA past en de tweede bij de VVD. Schijn bedriegt.
Lol! Scherp.
@Mosterd gaat te ver; dit is aanzetten tot kiezen om te sterven.
Beetje hysterisch is het niet? Als je moest kiezen tussen Wilders of Baudet dan is dat wel zelfmoord plegen. Wilders is als mens leuker als je zijn politiek vergeet. Baudet is gewoon een cyanide pil kauwen.
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 09:20:
zonder meer team Wilders, uit Baudet komt alleen maar "Boreale" nonsense. Ik twijfel zelfs of die vent wel helemaal goed in zijn bovenkamer is.
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 09:20:
Hysterisch? Mwah, valt wel mee. Maar dat mes op de keel maakte het niet eenvoudig.
Ik moest denken aan die hele grote Surinaamse meneer, die me laatst bij de keel greep en siste: 'noem twee Nederlandse bands, anders neem ik je keihard van achteren', waarop ik antwoordde: 'Blöf, Doe Maar'.
@PPuk | 26-06-23 | 09:31: a
Vindt je het erg dat ik heel erg hard moest lachen om deze humor.
@Ndranghitiari | 26-06-23 | 09:20: Over hysterisch gesproken.
-
Waarom is het een moeilijke poll?
Met Rutte krijg je meer vrijmarkt en kapitalisme.
Met Timmermans krijg je meer sociale zekerheid met ook de lasten daarvan.
Beiden zijn zeer kundig.
Laat je niet gek maken door mensen die anders claimen. Dat zijn de losers. Zelfs al ben je het totaal niet eens met zowel Timmermans als Rutte, ze onderschatten is seppuku plegen.
Maar ja, dat roepen velen al jaren en niemand luistert. Rutte wint keer op keer. Waarom? Voor mij een weet nu moeten jullie erachter komen.
Ik ben er uit, jij bent carebetier, moet vaak om je lachen.
Tuurlijk joh. Onder welke steen heb jij gelegen afgelopen jaren?
Rutte: gaat lekker hè, de laatste 12 jaar. Heeft ie al een selfmade crisis opgelost eigenlijk?
Timmermans: Miljarden naar klimaat. Maar dan heb je wel een Groene Heilstaat.
Kapitalisme lol. Natuurlijk.
Eerder cronyism.
En over eurofiel timmermans maar te zwijgen. Zekerheid, jazeker. Zekerheid dat al je geld verdwijnt in de pens van Franske.
TimmerFranzzzz, gewoon omdat ik die grafkop van Rutte niet meer kan aanzien. Franzzz krijgt binnen nu en 2 jaar een hartaanval met zijn obesitas dus daar zijn wij zo van verlost.
Gefeliciteerd.
U heeft een meat en greed met de toekmstige MP gewonnen.
U trakteert.
@Kapitein Sjaak Mus | 26-06-23 | 09:18: LOL. Meat en greed.
Nice
@Kapitein Sjaak Mus | 26-06-23 | 09:18:
Sterke Sjaak
@Kapitein Sjaak Mus | 26-06-23 | 09:18: Hij is goed!
Alles beter dan nog een keer Mark. Frenske is denk ik makkelijker te bestrijden.
Als iemand de PvdA naar 2 zetels kan krijgen dan is het Frans. En hij heeft die minimaal nodig, eentje voor zichzelf en een voor zijn ego.
Vanmorgen vernomen dat de Zweedse regering de stop uit hun groene energie plannen getrokken hebben. Gaan voor 100% kernenergie (is tegenwoordig ook groen?) Dus hopelijk als er 1 schaap over de dam is...? Dan kan Frenske ook inpakken samen met Klaus et al.
Nee, ik moet niets. Hier valt niet te kiezen.
Met Frans krijgen we een klimaatdictatuur waar benzinerijders in kampen worden opgesloten en alleen partijleden nog mogen vliegen.
* iets met Scylla en Charybdis mompelen doet *
Wie durft nog te beweren dat alle rechts "extremisten" laagopgeleiden zijn?
Mark is al jaren op dieet. Dus een gemakkelijke keuze.
Ben je nu aan het fatshamen? Frenske is gewoon body positive. Zou niet misstaan hebben als danser op het podium van Rick Ashley.
@Sinterbikske | 26-06-23 | 09:17: of een bolke schaatsster met vaginale afscheiding. (Vrij naar een weerzinwekkende commercial die altijd op etenstijd wordt uitgezonden)
Met het mes op de keel? Optie C er is altijd een andere mogelijkheid. youtu.be/lLCEUpIg8rE
Dan kies ik voor een burgeroorlog
"Een kabinet-Timmerfrans I is een kabinet repressie, regressie, verbod, gebod, regeltjes, vingertjes, gezeik en gedoe."
Ik zie het verschil niet met de afgelopen 30/35 jaar?
Niet dat dat betekent dat het moet gebeuren zodat Rutte 5 er niet komt, overigens, maar ik kan me geen maatregel van de politiek herinneren die niet gepaard ging met verbod of belasting.
Het verschil is met of zonder glijmiddel.
De MH17 zuurstofmasker leugenaar of die lachende leugenaar. Nee.
Nooit gedacht dat ik ooit nog eens op Rutte zou stemmen :)
Ik begrijp je bro
Valt dit onder "uitzichtloos en ondraaglijk lijden" van de euthanasiewet?
Ik weiger om te kiezen.
Stel Timmerfrans zou zich moeten verantwoorden voor de Toeslagen, Groningen en dergelijke. Zou dat anders lopen dan?
Hij kan het tenminsten in 14 talen ontkennen.
Dat zou waggelen.
Sorry.
Het lukt fysiek gewoon niet om één van de twee opties aan te klikken.
Sorry.
Nog één keer proberen dan…..
Nhgrrrrrrrrrr.
Nee, lukt echt niet.
Er is ook geen stemplicht in Nederland, maar ik ben er nog niet achter of dat een zegen is of een vloek.
Florida voting machine helpt...
youtu.be/yq79wG3DqvI
In Brussel kan Frans zijn gang gaan. Maar in Nederland zal hij veel meer weerstand en weerwoord krijgen.
Rutte V uiteraard..
En na verkiezingen is Timmerfrans opeens weer weg zeker.
Die heeft er dan geen zin meer an.
En gaat ergens op zn gemak volledig doorbetaald niks zitten doen en paus spelen.
Dat heeft die smurf al eens eerder gedaan toen hij zn zin niet kreeg
We kiezen niet voor een kabinet, als proberen politici ons dat al jaren wijs te maken. We kiezen voor een partij. En als we nu eens allemaal stoppen met op het partijkartel te stemmen, maakt noch Langneus noch Bolle Frans een kans.
Ware woorden. Zo is het!
Ik weiger.
Ik slaap nog, toch?
Begint hier op de VS te lijken; de keus is tussen kut of klote.
Tussen een idealist of iemand van de laat-maar-waaien-partij.
Of zoals ze in Amerika zeggen (en iets beschaafder): six of one, half dozen of the other.
Stem in dat geval gewoon op een of andere marginale partij zodat je jezelf in de toekomst nog in de spiegel kan kijken. Dat doe ik sinds de moord op Fortuyn, je hebt geen invloed maar ook geen bloed aan je handen...
Maar welke marginale partij moet dat dan worden?
Ik ga echt niet op VOLT stemmen... de partij waar zelfs ontevreden D66'ers naar overstappen, the horror!!
Nee, heb al eens eerder de SGP overwogen hoewel ik niet (meer) kerkelijk ben, maar het is wel de partij die pal staat voor de Hollandse normen en waarden en in hun kerken zelfs dit lied durven zingen : www.youtube.com/watch?v=y0ByuI9CWkE
Ik ben dan ook een felle voorstander om dit lied als ons volkslied te kiezen (i.p.v. dat suffe Wilhelmus).... stel je voor zeg als je dat lied bijna elke week hoort als Max weer eens heeft gewonnen.
@Keyboardspeler | 26-06-23 | 10:06: JA21?
@Keyboardspeler | 26-06-23 | 10:06:
Van dat liedje word ik wat melancholisch - das war einmal
@Keyboardspeler | 26-06-23 | 10:06: fvd?
Allebei niet. Maar ik heb een nog grotere hekel aan de PvdA dan aan de VVD.
Daarom maar op Rutte gestemd.
Ik moet niks.
Brrr, wat is dit voor keuze? Dan inderdaad liever bukkake.
Bukkake???
Dan kies ik toch liever voor Rutte....
Bukkake van Rutte en Timmermans en consorten?
@Agent 421 | 26-06-23 | 09:18: Sepuku, bukkake - potatoe, potatoe... :)
Rutte of Timmerfrans? Welke ik dan kies? Burgeroorlog klinkt dan als een verfrissende en aanlokkelijke optie.
Timmerfrans I. Rutte is al zo diep geworteld in het Nederlandse dat hij eenvoudiger de boel om zeep helpt. Ik hoop erop dat Timmerfrans de weg nog moet vinden tussen het voetvolk en in 4 jaar tijd minder af kan breken.
Opstand
Of stel jezelf en je kapitaal zeker door te stoppen met dit circus te blijven betalen. Er zijn genoeg buitenlanden die mensen met een goed stel hersens en dito bankrekening graag zien komen.
Onder de tegelaars zitten geleerden - Naar voren !
Nee.
Optie C: revolte.
Coup.
Revolutie.
Gewoon... nee.
Ik weet nog een leger te huur.
@Zack Hooi | 26-06-23 | 09:04:
Iets met een naam van een Duitse 19e eeuw componist?
Komt Guy V. dan met een Oekraïner staan gillen op de Dam?
@Basil Fawlty | 26-06-23 | 09:08: Precies. Als we allemaal nou een tientje lappen! Zou het zo makkelijk gaan?
@Basil Fawlty | 26-06-23 | 09:08: Wij hebben de zwarte rots, betrouwbaarder.
@Zack Hooi | 26-06-23 | 09:04: Ja, goed idee... we bieden Jevgeni Prigozjin een paar miljard aan, we legeren ze in HELmond, plaatsen daar borden richting Binnenhof... de rest laat ik aan jullie verbeelding over.
@Zack Hooi | 26-06-23 | 09:19: Denk eerder aan 100 euro de man, doe dat x 12 miljoen (kinderen en oude van dagen doen niet mee), dan kom je op ruim 1 miljard euro met als eis aan Jevgeni dat hij dat hele zooitje in het Binnenhof gevangen zet (met een paar uitzonderingen) en dan mag de Wagnergroep een tribunaal opzetten en de landverraders gaan berechten.
Oh ja.... zet een paar man bij de havens en luchthavens om vluchten te voorkomen, zodat er geen ''Wilhelmina'tjes'' zijn.
Hoe maak ik mijn stem ongeldig?
Door beide hokjes rood in te kleuren.
Ja, daar dacht ik ook al aan, toen ik in Godsnaam maar voor Rutte koos (the horror).. met het mes op de keel is nog te flauw.... ik zou zeggen : het executiepeloton van 8 soldaten hebben jou en je gezin (en kleinkinderen) onder schot en de Adjudant wil bijna VUUR roepen, op wie ga je dan stemmen.
Beter was een poll geweest met v.d. Staay als 3e optie, of de fractie vrz van DENK...... dat zou pas een leuke poll worden.
REAGEER OOK