EU en @BlackRock eisen dat uw accountant vanaf 2024 uw klimaatimpact en diversiteit noteert
Het net sluit
Social
Wisten we eigenlijk al, maar het blijft schuren en nu wordt het bovendien Europabreed uitgerold. Vanaf 2024 wordt door nieuwe Europese wetgeving de Corporate Sustainability Reporting Directive-richtlijn vanaf 2024 geleidelijk ingefaseerd (ja dat is een Nederlands woord). "Bedrijven moeten daardoor straks in hun jaarverslag veel meer informatie geven over hun bedrijfsvoering op het gebied van milieu, maatschappij en behoorlijk bestuur – wat ESG wordt genoemd, naar environment, social en governance. Denk aan hun CO2-uitstoot, waterverbruik en de verdeling van leidinggevende functies tussen mannen en vrouwen." ESG komt natuurlijk nagenoeg volledig uit de koker van BlackRocks CEO Larry Fink, waar ook de onderstaande Corporate Equality Index onderdeel van is.
Eerst zijn beursgenoteerde bedrijven met 500+ man personeel aan de beurt. Vervolgens 'grote bedrijven' met "20 miljoen euro balanstotaal, minstens 40 miljoen euro netto-omzet en/of minstens 250 fte personeel." Het is nog niet aangekondigd maar daarna zijn ook heus die eerder genoemde bedrijven met 100+ werknemers een keer aan de beurt en daarna gaan eenmanszaak Verjaardagsclown, stichting Tunesisch Breien en Wadloopverbond De Koene Pas voor de bijl.
Social
Reaguursels
InloggenMijn klimaat impact onder mijn account vermelden.
Osdorpertje
#liet zojuist 3 scheten kort achter elkaar met een divers bouquet van kaas, tomaten en Italiaanse kruiden.
Verplichte energielabel C voor kantoren, ook zoiets. Ons kantoorpand is van 1935, oorspronkelijk een garage, dikke steens muren waar in de jaren negentig een halfsteensmuur omheen gezet is met isolatie. Veel meer massa dus dan een moderne geïsoleerde spouw. Op de oude betonnen garage vloer is een laag tempex gezet en daar een nieuwe beton vloer op gestort, verder geïsoleerde aluminium kozijnen met isolatie glas. De energierekening is gunstig, als je die omrekent naar de meters dan voldoet het makkelijk aan label c. Maar het modelletje wat mijnheer de certificeerder op zijn laptop in moest vullen kent deze constructies niet en voor 800 euro ex btw krijg je een rapport met label F. Deze hele shit is politiek gestuurd om je van het gas af te krijgen terwijl het alleen om de werkelijke energie efficiëntie van het gebouw zou moeten gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat je als huis-, tuin-, en keukenhomo blij bent met de huidige ontwikkelingen in de maatschappij.
In ons bedrijf heeft diversity ook toegeslagen, vooral in het man/vrouw denken (dus eigenlijk al hopeloos achterhaald in de woke-wereld). Heb al een aantal promoties gezien van vrouwen met een cv en competenties, waarmee een man het niet was geworden (kijkend naar promoties uit het verleden). Nu is de promotie van elke vrouw omgeven met een geurtje.
Eén verkeerde promotie is nog geen probleem, maar als je het beleid maakt dan komt de kwaliteit van beslissingen toch wel in het geding over een aantal jaren.Gelukkig doet de Westerse concurrentie net zo dom.
Zoek maar eens op Eskom, het Zuid-Afrikaanse electriciteitsbedrijf dat al een paar jaar geen betrouwbare electriciteit kan leveren. Hoe dat is gekomen (hint: zwarte vriendjes zonder competentie op plekken zetten waar je iets moet kunnen) en hoe fnuikend dat is voor de economie van een land.
Mbt Eskom is het nog erger dan u denkt:
“ André De Ruyter, the CEO of South African energy giant Eskom, was poisoned with cyanide in December. He joked that you should "never have a personalized mug" after poison was slipped into his coffee. In the same interview, De Ruyter made a series of explosive claims about corruption in the industry.”
www.businessinsider.com/eskoms-ex-ceo...
André de Ruyter pakte de sabotage en diefstallen bij Eskom aan. Als dank probeerden medewerkers hem te vergiftigen.
@theo-is-dood | 11-06-23 | 22:05: Ik had het inderdaad gelezen over die vergiftiging. Bedankt voor de link.
Het zal mij benieuwen of de etnische registratie plicht verenigbaar is met de grondwet.
Dat gaat in de landen om ons heen nog een probleem worden. In Nederland niet. Wij hebben immers nog steeds, tegen alle EU regels in, géén grondwettelijk hof.
Corporate States. Ik kreeg er in 2020 een 30 dagen ban voor. Dank nog, Joris, maar het zij je vergeven.
Ik spreelde vroeger vaak indiaantje. Ik identificeer me vanaf nu dan maar als native american. Board room positie gegarandeerd.
Verandert uw naam in IndiJanVergoor
Dit gaat dus keihard terugslaan als eerste op de "witte managers" in bedrijven, de columnisten etc. Dus dat is wel mooi.
Maar eigenlijk is het ook diep triest. Want je krijgt i.d.d. Zuid Afrikaanse toestanden.
Tevens in de wereld competitie zijn er heel veel landen en gebieden die niets met woke hebben en dus veel competatiever zijn. Immers de juiste mensen op de juiste plek en niet omdat ze een kleur hebben of transgender zijn.
Dus bereid je maar voor op veel welvaartsverlies.
Heel veel andere landen hebben dat systeem ook wel van mensen op plekken zetten vanwege wat en wie ze vertegenwoordigen en niet vanwege competentie. Dat heet dan vriendjespolitiek. Een systeem waardoor je niet optimaal het talent in een samenleving benut. Wij gaan dit nu precies zo doen, alleen langs andere lijnen. Niet de familie, de stam, je vriendjes, maar volgens gender, kleurtje, politieke voorkeur.
@Nuuk | 11-06-23 | 20:49:
Precies. En waar in veel derde wereldlanden alleen de veel te grote overheid een corrupt clansysteem hanteert, eist onze overheid dat ook elk bedrijf afkomst/gender/etc boven competenties stelt. Zodat we hier qua functionerende samenleving straks nog slechter af zijn dan in een gemiddeld Afrikaans land.
Toch wel raar dat de Chinezen het zo goed doen, eigenlijk alles wel behalve het Westen.
Of is dat ook de bedoeling?
Van mij mag elk bedrijf een mooi ESG rapportje uitprinten hoor. Leuk voor de Timmerfransjes van deze wereld. Maar voor een beetje belegger boeit het natuurlijk geen ene reet. Die kijken gewoon of een bedrijf doet wat het moet doen: groeien, groeien, groeien.
Institutionele beleggers, zoals pensioenfondsen, kijken wel degelijk naar deze deugindex.
@Zomaarwat | 11-06-23 | 19:28: daarom loopt het ABP ook zo lekker.
@Paty | 11-06-23 | 22:12: Onder andere(n).
Helaas veel beleggers zijn institutionele beleggers, die beleggen met andermans pensioen of voor een ETF dat de ING/ABN AMRO/RABO/TRIODUS/ASN/SNS etc aanbield aan al haar klanten als de beste en meest veilige belegging om in te stappen.
De omvang van deze beleggingsportefeuille is zeer groot. De meeste mensen beleggen via hun pensioen of via een ETF van een bank, maar hebben veder geen enkel idee van rendement van de onderliggende aandelen waarin ze beleggen. Blackrock heeft daar een business model voor opgezet, ESG, dat vooral over green en sociaal gaat zonder veel rendement te bieden maar wel een hoge beloning voor de investment firm die dit 'managed': Blackrock.
De soep zal nooit zo heet gegeten worden. Er is inderdaad een tekort aan (goede) accountants, en de regelgeving (in Europa) is vooral politiek gedreven. Ik verwacht 3 scenario's, welke tegelijk kunnen plaatsvinden: accountants drukken de deadline naar achteren, bedrijven drukken de deadline naar achteren en politici hebben geen benul wat ze lezen. Een jaarverslag van een beursfonds is nu al grootendeels lucht, het stukje van feitelijke cijfers in een jaarrekening is soms een kwart van het totale boekje. Vooral bij grote jongens als Shell zal er echt wat gedaan moeten worden, voor de rest zal het puur een show voor de buhne zijn. En wie moet controleren of de accountant het wel goed doet? De AFM is nu al overwerkt (en duidelijk niet slim genoeg). Na een paar jaar doet FTM mogelijk 1 vondst, en dat is dan alweer mosterd na de maaltijd. Kortom, storm in glas water.
Stikstofcrisis?
@Joris Beltsin | 11-06-23 | 18:41: wat bedoel je? De stikstofcrisis zelf zou al impact hebben op de jaarrekening van een bouwbedrijf. ESG informatie is vooral informatie die buiten de originele kaders valt van een jaarrekening. Als je bedoelt dat stikstof ook amper te meten valt, dat ben ik met je eens
@Kartelmaster2000 | 11-06-23 | 18:55:
Dat iets wat zich als onschuldig aandient ineens een hele grote impact kan hebben als activisten het als stok gaan gebruiken om er via de rechter mee te gaan slaan. Dat is Shell al overkomen.
@Joris Beltsin | 11-06-23 | 19:06: ik heb de stikstofcrisis nooit onschuldig gezien, maar altijd als dwangmiddel. Dat een Nederlandse rechter af en toe oren laat hangen naar activisten over Shell, wat overigens pure onzin is, betekent niet dat hetzelfde hier zal gebeuren. Althans, dat hoop ik. Een keer zullen de wijzen opstaan..
Nee, dit is enórm sturend. Helaas.
@Kartelmaster2000 | 11-06-23 | 19:28:
Ik hoop het met u mee. Maar af en toe geldt niet de rechtspraak, er is namelijk wel jurisprudentie ontstaan en bij XR en andere activistische groeperingen worden de zaken tegen andere bedrijven al voorbereid.
In de rest van de wereld wordt LHBTI actief ontmoedigd -lees: laarzengestamp- maar Europa met Nederland voorop moet tegen de stroom oproeien. En de volgende vraag is natuurlijk wie dat gaat betalen. En welke regering van welk land daar nog BTW bovenop zet.
Toch maar verhuizen naar de UK dan?
Het is daar erger dan hier.
Mooi land... United Kingdom red zich wel zonder EU dwingelandij.
Als de druk wat opgevoerd qua diversiteit dan gaat alle aandacht daar na uit. En dan vergeet men op de echt belangrijke dingen te letten.
Totdat er geen stroom meer uit het stopcontact komt zoals in Zuid-Afrika.
Iedereen gaat er vast weer op vooruit.
Ik wordt gewoon two spirits, is mijn eenmanszaak direct dubbel zo divers.
Ach gossie, nog meer papierbende.
Moet je eens vragen aan een boer, wat hij allemaal niet moet invullen met een paar koeien.
Of een perceeltje aardappels.
Een huisarts is vele uren per week kwijt aan zijn administratie, dat wordt alleen nog maar meer in de toekomst
Oeverloze rompslomp, dat is de Europese wetgeving.
Er is een tekort aan vakmensen in letterlijk *ELKE* zinvolle sector; zorg, onderwijs, bouw, techniek, productie, transport, OV, horeca, retail, etc.
Het antwoord van de overheid;
- deze vakmensen steeds meer overbodig werk opleggen;
- meer fopfuncties creëren zodat de overheid blijft groeien.
Als het niet de bedoeling is NL zo snel mogelijk in een derde wereldland te veranderen, wat is de bedoeling dan wel?
Huisartsen zojn dan ook niet divers genoeg.
Daarom is de EU zo’n slecht idee en een EEG een stuk beter.
@Dandruff | 11-06-23 | 18:08: dat vraag ik me ook soms af. Wel meer ministers en staatssecretarissen in NL, maar daar lijkt op geen enkele manier het sneller en/of beter oplossen van sociaal-economische problemen uit voort te rollen. Waarom zijn ze er dan, vraag ik me af..
@anja | 11-06-23 | 19:20:
Integendeel, inderdaad. De groei van onze overheid gaat bijna gelijk op met de groei van het aantal door de overheid gecreëerde crises.
Kenmerk van de meeste derde wereldlanden; een veel te grote overheid. Dat is geen toeval, hoe groter een overheid des te minder transparantie: des te meer corruptie; des te minder persoonlijke verantwoordelijkheid; etc. Door heel veel mensen bij elk besluit te betrekken is er nooit iemand echt verantwoordelijk als iets fout gaat. Iedereen kan altijd naar een ander wijzen dus er wordt niemand bestraft.
De Rutte-doctrine in een notendop.
Goedkoop is duurkoop...
De deug-koorts is alomtegenwoordig.
Maar kan ook nadelig uitpakken zie Budweiser.
twitter.com/lewinskylou2/status/16658...
Waarom heet het BlackRock? Alle CEO's zijn blank.
Whiterock is niet woke.
Ze lopen allemaal in een zwarte rok en plassen zittend.
@Ruimedenker | 11-06-23 | 17:42: Op een gender toilet met 3 schelpen?
@Ruimedenker | 11-06-23 | 17:42:
Nou snap ik het!
Het zijn Jezuïeten!
@Kapitein Sjaak Mus | 11-06-23 | 17:59:
Jezuïeten boezemen je nog steeds angst in?
@Louter Leuter | 11-06-23 | 18:04:
You never expect the Spaish Inquisition!
Wel heel goed, dat ze rekening houden met Environment, Social and Governance!
@goedverstaander | 11-06-23 | 17:41:
Een nachtje vroeg naar bed?
@cugel | 11-06-23 | 17:52:
Welnee, de achterhaalde mythe dat minder vrijheid en meer armoede tot een betere wereld leiden is gewoon een beetje vermoeiend.
Toch best hip dat Engels, in het Nederlands klinkt het een beetje zielig. Meer controle en overheid kun je enkel hip verkopen, het is feitelijk een bijzonder grote achteruitgang.
Je kunt je vrijheden maar 1x inleveren. Maar ja, wat maakt het uit als je niet hebt geleerd van de uitwassen in het communisme.
Haha. U doet zich wel heel naïef voor. Misschien toch eens een keer op verfoeide rechtse sites zoals Wallstreet Journal kijken en u verbazen over de greenwashing praktijken van the big corporates. Het zijn immers marketing machines hè.
@Joris Beltsin | 11-06-23 | 18:01: Het is beide stompzinnig, maar hier is weinig naïefs aan. Het verschil tussen een bedrijf en de overheid is u bekend? Het is nogal bepalend in deze.
@donkieshot | 11-06-23 | 18:10:
Huh? Had het niet over uw reaguursel....
@Joris Beltsin | 11-06-23 | 18:01:
Heb je gelijk in: veel is greenwashing, dus hopelijk gaat er nu wel iets aan gebeuren. Je ziet de klimaatverandering voor je ogen (of liever, je zag nog maar weinig in grote delen van de USA, door de gigantische branden in Canada) en nog wordt hier een heel topic volgetypt met rechtse onzin. Wanneer dringt het eindelijk door wat de wetenschap al 50 jaar zegt?
@donkieshot | 11-06-23 | 17:58:
In de tijd van het communisme maakten nog maar weinig mensen zich druk om het klimaat. En regeringsdwang is helemaal niet nodig, als iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt. Er zijn genoeg bio boeren.
@Dandruff | 11-06-23 | 17:56:
Wie zegt dat minder vrijheid en meer armoede tot een betere wereld leiden? Er zijn nog genoeg mensen die niet vrij en wel arm zijn. Misschien kan rechts daar wat aan doen?
In feite proberen ze het natuurlijk met het kapitalisme. Maar op het moment lijkt iedereen armer te worden, behalve een heel kleine toplaag.
@Joris Beltsin | 11-06-23 | 18:13: Oh, sorry..
@cugel | 11-06-23 | 18:25: De crux in dit topic is juist meer dwang van de overheid en minder vrijheid, die richting gaan we op, of je wilt of niet. Je scenario gaat uit van iets waar hier niet over gediscussieerd wordt. Communisme, of iets wat daar op lijkt, is inherent negatief voor eenieder z'n vrijheden, voor zowel burgers als bedrijven.
@cugel | 11-06-23 | 18:25:
Uit feit dat u een bosbrand in Canada zonder voorbehoud vastknoopt aan de zichtbare effecten van klimaatverandering suggereert toch wel dat u geen begin van idee heeft van wat wetenschap is.
@donkieshot | 11-06-23 | 18:36:
Dat is niet zo voor iemand die is vastgeroest in het dogma: overheid en links zijn goed en bedrijven en rechts is fout. Discussieren met hen is verleidelijk maar eigenlijk zinloos: ze komen niet uit hun patroon en beklimmen uiteindelijk zonder argumenten hun moral high horse.
@donkieshot | 11-06-23 | 18:36:
Ik snap dat mensen denken dat het niet zonder dwang kan, maar waarom zou dat zo zijn? Als rekening houden met de omgeving, goed bestuur etc nuttig zijn, dan zou iedereen dat toch moeten willen. En ja, als je wilt vervuilen en de zaak verzieken, wat is er dan mee mis als er ingegrepen wordt? En communisme bestaat nergens meer, niet in China en ik betwijfel of Venezuela en Cuba nog erg communistisch zijn. Dus als we ons daar eens minder druk om zouden maken?
@Joris Beltsin | 11-06-23 | 18:36:
scientists say that climate change is making weather conditions like heat and drought that lead to wildfires more likely.
www.bbc.com/news/science-environment-...
Experts link the high temperatures to record-breaking spring heat seen in other parts of the northern hemisphere, including Spain, Portugal, Morocco, Algeria and Siberia.
Last year scientists concluded that high temperatures exacerbated by climate change made drought in the northern hemisphere more likely.
Wie heeft er geen idee wat wetenschap is?
@cugel | 11-06-23 | 18:25: Hou deze site in de gaten. Het is de officiële site over bosbranden met alle gegevens, ook over verbrande oppervlakte. Betere en tegengestelde informatie dan de sites met alarmistisch klimastgeneuzel die u zo graag bezoekt en leest. Lees eens sites met feiten in plaats van sites met meningen.
effis.jrc.ec.europa.eu/apps/effis.sta...
@cugel | 11-06-23 | 19:00:
Bedankt. Ik hoef niet eens te argumenteren, ik kan met uw eigen link al uw onwetenschappelijke vooringenomenheid weerleggen:
"Each wildfire cannot automatically be linked directly to climate change. The science is complicated and human factors like how we manage land and forests also contribute."
Graag gedaan.
@cugel | 11-06-23 | 18:25:
Dit door jou bejubelde plan leidt tot minder vrijheid en tot meer armoede. En dat iedereen nu steeds armer wordt op een kleine toplaag na heeft alles te maken met links beleid;
- steeds grotere overheid;
- steeds hogere belastingen;
- steeds meer regelgeving.
Niks kapitalisme, de overheid creëert armoede en bevoorrecht een kleine toplaag van volstrekt overbodige fopjobhoppers.
Ook dit ESG is daarop gebaseerd. In iets andere volgorde;
- bedrijven moeten wettelijk meer privacyregels gaan schenden;
- de overheid controleert of de privacy van werknemers wel voldoende geschonden wordt;
- de overheidscontrole op het voldoende schenden van ieders privacy leidt tot een grotere overheid en dus hogere belastingen.
En voor wie nu denkt; "in de USSR leidde minder vrijheid en meer armoede ook tot een beter milieu"... dat is dus niet waar. Het tegenovergestelde was het geval. En dat is ook logisch, ook dit plan gaat in het beste geval niks opleveren.
Stel ik heb een bedrijf en ik moet iemand aannemen die per dag bij gaat houden welke werknemers per auto of op de fiets komen. En dan? Kan ik iemand die 70 km van zijn werk woont verplichten om op de fiets te komen? Moet ik automobilisten ontslaan? Wat doe ik met "zomerfietsers" die in de winter stiekem de auto pakken?
Mij gaat dat registreren van irrelevante privégegevens dus veel geld kosten. En dat zal worden doorberekend in het eindproduct.
Maar wat is de winst voor het klimaat?
0,0 niks.
En stel ik neem iemand aan die huidskleurtjes en gendertjes gaat turven. Dat is ook weer een kostenpost die niks oplevert, maar wel allerlei problemen creëert. Want moet ik nou blanke vakmannen ontslaan om zwarte transgenders aan te kunnen nemen? Desnoods laagopgeleid of zelfs analfabeet?
Dat betekent dat mijn bedrijf net als de overheid steeds slechtere producten voor steeds hogere prijzen aflevert. Daar heeft de consument niks aan, maar zwarte transgender vakmensen evenmin. Die hebben immers allemaal het stempel "positief gediscrimineerd".
En zo zijn er nog wel een paar honderd problemen. Nogmaals, de USSR was geen succes, op geen enkel gebied.
@cugel | 11-06-23 | 19:00: Als als als.
Wellicht heb je het niet meegekregen, uw overheid is een inefficiënt apparaat, hoeveel voorbeelden wilt u hebben?
Uw overheid mag een richting opgaan, gestuurd via een democratisch proces, uw overheid moet zich niet belangrijker wanen dan de burger, dat is nu aan de hand. Het moet zich helemaal niet bemoeien met de individuele vrijheden van de burger.
Sterker nog, we zouden beter af zijn met een kleinere overheid met een gematigd takenpakket.
China is nog steeds een behoorlijk streng communistisch land, daar bestaat geen discussie over.
@goedverstaander | 11-06-23 | 19:08:
Ik heb het bekeken en ik zie dat 2023 best hoog boven het gemiddelde uitkomt: vindt je dat zelf niet verontrustend. En de BBC een site noemen met klimaatgeneuzel, alarmistisch nog wel, lijkt me ook van weinig inzicht getuigen van wat betrouwbare publicaties zijn en wat niet.
@Joris Beltsin | 11-06-23 | 19:12:
Klopt, die paar regels had ik ook gezien en dat geeft aan dat de BBC het dus zeker niet eenzijdig bekijkt. Maar wat ik citeer staat er ook in en dat werpt wel een ander licht op de zaak.
@Dandruff | 11-06-23 | 19:33 :
Ik bejubel helemaal geen plannen, maar rekening houden met de impact van je business op de natuur en zorgen dat er goed bestuurd wordt, wat is daarmee mis?
En wanneer zijn er linkse partijen aan de macht geweest in Nederland?:Rutte van de VVD zwaait al 13 jaar de scepter. Dat jij alleen maar extreem rechts als rechts ziet is jouw probleem.
"de overheid controleert of de privacy van werknemers wel voldoende geschonden wordt;": wat is dat nu voor volstrekte onzin???
@donkieshot | 11-06-23 | 19:39:
Als de overheid zo erg is, waarom heeft dan ieder land een overheid? Landen waar dat wegvalt eindigen altijd in chaos. En als het ergens anders beter is, wat doen al die GS'ers hier dan nog? Gewoon omdat je hier eigenlijk best lekker woont en omdat het lekker is te zeiken?
En China is een kapitalistische dictatuur ook al noemen ze de partij nog communistisch.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Socialisme_me....
Oké, ze worstelen ermee. Maar in feite is het marxisme een woord: ze doen gewoon wat blijkt te werken: en dat is kapitalisme. Zoals we hier in het Westen ook doen.
@Dandruff | 11-06-23 | 19:33: precies dat. En dat gaat gebeuren helaas. Ik denk dat het hopelijk als dit het MKB bereikt en de kleine ondernemer, dat het men dan gaat opstaan. Die grotere bedrijven kunnen het misschien wel een tijdje dragen, de kleine ondernemer niet.
@cugel | 11-06-23 | 20:22: U weet blijkbaar niet hoe de Britse staatsomroep in het leven staat. Verder chapeau voor uw voorspelling van de bosbranden over 2023. Het is maar goed dat u een glazen bol heeft.
@cugel | 11-06-23 | 20:22: Lees eens goed. Het argument is een kleinere overheid, niet de afwezigheid van een overheid.
China is een dictatuur, het is nog steeds communistisch met beperkte vrijheden via een relatief jong sociaal puntensysteem. Het heeft enkele kenmerken van schijnkapitalisme. Als voorbeeld van de schijn: de confiscatie van tegoeden van burgers door de overheid bij div. banken bij een liquiditeitsprobleem. Je hoort er niet veel over maar het is de praktijk.
@cugel | 11-06-23 | 20:22:
Leuke slogans, maar je gaat niet in op de gepresenteerde feiten.
1. Dat een werkgever reisgegevens, geslacht, seksualiteit, huidskleur, etc per werknemer en/of klant moet gaan registreren is wel degelijk een inbreuk op de privacy.
Plus; al die privégegevens doorsturen naar de overheid ook.
2. En nogmaals, registreren en dan? Vakmensen met een auto ontslaan? Ook als ze slecht ter been zijn? Blanke heteromannen ontslaan? Joden, brildragenden of vleeseters ontslaan? Waarom niet gelijk opsluiten?
Alleen registreren heeft immers geen zin als daar niet vroeg of laat consequenties aan hangen. Zonder racistisch beleid heeft rassenregistratie ook geen zin.
En nogmaals, zelfs als het alleen de bedoeling is om alles duurder te maken, de werkloosheid te vergroten en alle bedrijven net zo slecht te laten functioneren als de overheid... dan nog is het milieu daar niet bij gebaat.
Je creëert hooguit verborgen werkloosheid. Talloze overbodige fopfuncties en bullshitbaantjes in elk groot bedrijf. En dat nota bene in landen met enorme tekorten aan vakmensen, in bijna elke *NUTTIGE* sector. Denk aan zorg, onderwijs, bouw, techniek, transport, etc.
De definities van economisch links en rechts had ik volgens mij al vaak zat uitgelegd.
Links = grotere overheid, hogere belastingen en meer regelgeving.
Precies het beleid van de VVD afgelopen 13 jaar dus.
En zelfs voor wie de definities niet snapt is het niet zo moeilijk te zien dat bijna elke VVD-maatregel uit de GroenLinks verkiezingsfolder afkomstig is.
Ezelsbruggetje. Het is niet voor niets dat jij hier regelmatig VVD-beleid bejubelt, terwijl je jezelf ook voortdurend als links profileert.
@Dandruff | 11-06-23 | 21:06:
"Eerst zijn beursgenoteerde bedrijven met 500+ man personeel aan de beurt. Vervolgens 'grote bedrijven' met "20 miljoen euro balanstotaal, minstens 40 miljoen euro netto-omzet en/of minstens 250 fte personeel." Het is nog niet aangekondigd maar daarna zijn ook heus die eerder genoemde bedrijven met 100+ werknemers een keer aan de beurt":
Dus voorlopig allemaal nog speculatie.
Zoals @Kartelmaster2000 | 11-06-23 | 18:27 schrijft:
"De soep zal nooit zo heet gegeten worden. Er is inderdaad een tekort aan (goede) accountants, en de regelgeving (in Europa) is vooral politiek gedreven. Ik verwacht 3 scenario's, welke tegelijk kunnen plaatsvinden: accountants drukken de deadline naar achteren, bedrijven drukken de deadline naar achteren en politici hebben geen benul wat ze lezen. Een jaarverslag van een beursfonds is nu al grootendeels lucht, het stukje van feitelijke cijfers in een jaarrekening is soms een kwart van het totale boekje. Vooral bij grote jongens als Shell zal er echt wat gedaan moeten worden, voor de rest zal het puur een show voor de buhne zijn. En wie moet controleren of de accountant het wel goed doet? De AFM is nu al overwerkt (en duidelijk niet slim genoeg). Na een paar jaar doet FTM mogelijk 1 vondst, en dat is dan alweer mosterd na de maaltijd. Kortom, storm in glas water."
En zelfs al zou het allemaal zo gruwelijk zijn als jij nu al jaren loopt te verkondigen: waarom ben je dan nog hier? Iedereen vindt Nederland een prima land en wil hier graag wonen, behalve de zeikneuzen die altijd op GS aan het klagen zijn over Nederland zonder ooit te vertrekken naar tsja, waar is het dan wel naar jullie zin?
"zelfs als het alleen de bedoeling is om alles duurder te maken, de werkloosheid te vergroten en alle bedrijven slecht te laten functioneren": waarschijnlijk bedoel je het anders, maar uiteraard wil niemand de werkloosheid vergroten of alles duurder maken. Maar je schrijft voortdurend dat soort zinnen. En joden ontslaan: het is niet Duitsland anno 1933.
"Links = grotere overheid, hogere belastingen en meer regelgeving."
Ja, dat is jouw definitie, voor mij is het minder vernietiging van de natuur en minder armoede. Dingen waar jij je hopelijk ook in kunt vinden.
@donkieshot | 11-06-23 | 20:52:
The CCP maintains that despite the co-existence of private capitalists and entrepreneurs with public and collective enterprise, China is not a capitalist country because the party retains control over the direction of the country, maintaining its course of socialist development.
en.m.wikipedia.org/wiki/Socialist_mar....
Ze moeten dus hun best doen om te beargumenteren dat ze nog steeds communistisch zijn terwijl ze in de praktijk grotendeels het kapitalisme hebben overgenomen omdat dat beter werkt.
@goedverstaander | 11-06-23 | 20:41:
Ik voorspel niets: ik kijk gewoon naar de lijntjes in de grafieken die je me gaf en voor de eerste 5 maanden van dit jaar komt de rode lijn van 2023 een heel eind uit boven de blauwe lijn van voorgaande jaren.
En de BBC is één van de meest gerespecteerde nieuwssites in de wereld. Maar ik weet dat extreem rechts alle "main stream media" graag verdacht maken.
Ik had trouwens een zinnetje van 12 woorden geschreven: moet je zien hoe iedereen daarover valt: alleen de reacties kunnen al bijna een topic vullen.
@cugel | 11-06-23 | 22:00:
Je weerlegt niet het feit dat de privacy van werknemers grof geschonden wordt. Zelfs als dat alleen bij hele grote bedrijven zou spelen dan is dat nog steeds... schending van de privacy van al die werknemers. Bovendien stelt ESG wel degelijk dat straks ook alle kleinere bedrijven die privacy moeten gaan schenden. Niks speculatie dus, hooguit is dat einddoel op korte termijn onhaalbaar. Maar het lange termijn streven is duidelijk.
Je ziet geen overeenkomst tussen verplichte rassenregistratie en Neurenberger rassenwetten, begrijp ik. Maar nogmaals; waarom zou je huidskleur, seksualiteit, jodendom, etc gaan turven als je daar vervolgens niks mee doet? Alleen om de inflatie te verhogen?
Lijkt me sterk, maar stel dat de bedoelingen niet kwaadaardig zijn. Dan wordt er ondertussen wel ontzettend veel geld en ontzettend veel mankracht verspilt aan helemaal niks. Aan privacy-schendingen die niks opleveren.
Want nogmaals; jij kunt geen één voordeel van ESG noemen.
In geen één van al je reacties kom je met een concreet iets.
Je hebt dus geen idee wat je verdedigt of waarom.
Dit is symboolwetgeving die hopelijk inderdaad alleen maar bedoeld is om bedrijven inefficiënter en duurder te maken.
Maar waarom zou je dat willen?
Een nog vreemder argument is dat jij @Kartelmaster2000 gelijk geeft dat de overheid dit wanbeleid door gebrek aan vakmensen helemaal niet aan kan. Dat zal best, maar dan geldt juist nog veel meer; waarom zou je dat wanbeleid dan wel willen?
Wat is er mis met streven naar *zinvol* beleid, naar *haalbaar* beleid?
In plaats van alle overbelaste werkvloeren nog verder te overspoelen met zinloze en onhaalbare schijnoplossingen?
Veel van de crises die Rutte cs afgelopen jaren hebben gecreëerd hadden te maken met politici en ambtenaren die wetten oplegden die het onmogelijke vroegen van anderen. Als jij het belangrijk vindt dat de overheid in alles faalt moet je daar vooral mee door gaan, maar waarom zou je?
Een overheid *hoeft* niet alles dat zij aanraakt in stront te veranderen.
En nogmaals, dat jij de wereldwijd gangbare definities van woorden afwijst is een ding. Maar je spreekt jezelf nogal tegen als je enerzijds voortdurend "rechts" de schuld geeft van links beleid, en anderzijds een zogenaamd "rechtse" Rutte verdedigt. Als ik jou vraag om 3 rechtse beleidspunten van 13 jaar Rutte te noemen lukt je dat niet.
En verder is NL nog zeker 20, 30 jaar een democratisch land, dus waarom zou ik opzouten? Als links mag zeiken over referenda, vakkennis, joden en islamkritiek; dan mag rechts zeiken over baantjesmachines, corruptie, censuur en islamisering. Tegen de tijd dat NL een links-islamitische dictatuur krijgt zien we wel weer verder. Misschien komt het niet eens zover, als wat meer mensen op tijd wakker schrikken.
@Dandruff | 11-06-23 | 23:48:
Nu heeft de bescherming van de natuur al te maken met Neurenberger rassenwetten? En weer het jodendom? En de inflatie wordt verhoogd, als we proberen de natuur te beschermen?
Het idee is alleen dat we de natuur beschermen. Wat good governance inhoudt weet ik niet, maar het lijkt me niet dat het iets te maken heeft met joden of rassenwetten. Als jij de natuur kunt beschermen zonder administratie: prima, ga je gang. Het valt mij alleen op dat rechts altijd smoesjes heeft om niets te hoeven doen. Eerst was het klimaat altijd al aan het veranderen, toen had het met de zon te maken. Hoe dan ook, het kwam niet door de mens. Toen op een gegeven moment niet meer te ontkennen viel dat de mens op grote schaal invloed had op de natuur, konden we er niets aan doen. Maar nu ook Elon Musk, de grote held van rechts, elektrische auto's bouwt, moeten zelfs de meest extreem rechtse mensen toegeven dat er mogelijk iets mis is met fossiele brandstoffen: waarom zouden er anders zoveel Tesla's gebouwd moeten worden?
"stel dat de bedoelingen niet kwaadaardig zijn": klinkt weer als de rechtse angst voor een kwaadaardige elite.
"jij kunt geen één voordeel van ESG noemen.": bescherming van de natuur. Zoiets als dat je geen PFAS in de Oosterschelde meer mag lozen? Is dat concreet genoeg?
"om bedrijven inefficiënter en duurder te maken.
Maar waarom zou je dat willen?": inderdaad, hoe kom je erop dat iemand dat zou willen?
"Als jij het belangrijk vindt dat de overheid in alles faalt": waarom zou wie dan ook dat willen? Ja, misschien behalve rechts, om dan te kunnen zeggen: zie je wel.
En nogmaals, er is geen links beleid: wanneer is de laatste keer dat er uitsluitend linkse partijen als de SP, PvdD, PvdA aan de macht waren? Het zijn de hele tijd centrum à conservatieve partijen als D'66, CDA en bijvoorbeeld christelijke partijen met de VVD. Hoewel ik moet zeggen dat de CU af en toe best wat progressief is.
En een links islamitische dictatuur? Google eens op overeenkomsten tussen de islam en extreem rechts. Kom je best verrassende dingen tegen:
"Extreemrechts en moslimextremisten zijn loten van dezelfde stam: angst. De wederzijdse vrees voor dominantie van de andere groep voedt het terugplooien op de eigen identiteit, of die nu een wit verleden verheerlijkt dan wel een fundamentalistische interpretatie van de religie aanhangt."
www.de-lage-landen.com/article/een-vr...
Ook bijna alle moslim dictaturen op de wereld zie ik eerder als conservatief, rechts dus, dan progressief, links. Kijk naar Erdogan bijvoorbeeld.
Overigens is dit weer hetzelfde bekvechten waarmee we zouden stoppen omdat niemand er iets mee opschiet en GU hier ook niet blij van wordt. Vervelio's weet je wel.
Blackrock = corporate fascism en dat wordt verenigd met ons ambtelijk fascisme.....
Goh wat zag dat aankomen? Iedereen.
Maar we zijn machteloos.
Ik zou als pensioenfonds met vermogen in alles investeren wat niet woke is, grondstoffen, wapens, nucleaire zooi, techbedrijven (Activision aandelen zijn best leuk), fossiel, Asml, AMD en AI van MSFT en Nvidea. Mooi pakket voor extra.
Er is ook het Vice-fund maar geloof niet dat het lekker loopt.;
@Joris Beltsin | 11-06-23 | 17:35: Ik heb daar ook niet zoveel mee. Mijn tegel boven is best het overwegen waard. Maar goed, ik als voormalig pensioen afdrachtige heb er niets over te zeggen. Deel pensioen is in eigen beheer.
Activision gaat juist woke, zie CoD
@Monkey Cabbage | 11-06-23 | 18:38: Dat weet ik. Mijn aandelen van ruim 20 jaar oud gaan enorm rendement leveren bij de fusie met MS. En er is een grote bezem door heen gegaan, en ze zijn nog niet klaar. De hele top kan opstappen als die fusie lukt.
Hé BlackRock, EU en andere kaagachtigen..... GFY :)
En dat terwijl we al een tekort aan accountants hebben. Je kunt je als belegger natuurlijk wel laten leiden door dit soort gegevens; of dit een positief effect heeft op de winstgevendheid van je effectenportefeuille, is echter nog maar zeer de vraag.
Ja maar de wappies!
Die krijgen veel te vaak gelijk. Verbieden die gasten!
Niet helemaal OT... ivm woke gendergedoe etc.
Nicola Sturgeon, SNP, gearresteerd...
www.scotsman.com/news/politics/nicola...
Camper in beslag genomen, daar gaat haar vakantie.
BlackRock - De Zwarte Rotsen - Schotland - Kuifje, toeval?
Nu Rutte nog.
@Mr_Natural | 11-06-23 | 17:34:
Maar wie is Ranko?
@Kapitein Sjaak Mus | 11-06-23 | 18:03:
Die aap moet nog uit de mouw komen.
Leuk hoor dat hele ESG gedoe, maar als je consumenten al je Woke gedoe niet vreten gaat het je heel veel geld kosten.
Vraag maar aan Disney of Anheuser-Busch.
Ja, en?
Mickey Mouse money joh.
@Hadena | 11-06-23 | 18:10:
Verder niks, anders dan dat de vrije markt de vrije markt is. Sinds het communisme probeert daar al men moraal en ethiek in te injecteren, en de resultaten zijn altijd desastreus.
Maar blijf vooral je doodlopende paden bewandelen hoor
@ZonderNaam | 11-06-23 | 18:23:
*probeert men
In Zuid-Afrika hebben ze BEE affirmative action en dat betekent dat je als bedrijf de helft van de aandelen moet afstaan aan de 'black shareholder' en jaarlijks een personeelsoverzicht moet produceren tegen de kleurenstaal wit, curry zwart, behoorlijk zwart en pikzwart. Vervolgens zijn er nog intersecties, zoals vrouw en medewerkers met maar één been enzo. Als je niet voldoet aan de quota dan kan je bedrijf geen diensten meer aanbieden aan de overheid met als gevolg dat de big corporates dit allemaal (pro forma) implementeren en dezelfde verplichting aan hun leveranciers opleggen. De ironie is dat je in de personeelswerving geen etnische kwalificaties mag eisen maar je moet wel de juiste mix in huis hebben. Daarnaast is het ondoenlijk om mensen uit bepaalde doelgroepen in huis te halen met zekere capaciteiten zodat veel bedrijven de functies maar dubbel vervullen: eentje die het kan en eentje met de juiste kleur of aantal benen. Dat is nog het gunstigste scenario, want er zijn ook bedrijven die dat eerste nalaten (Eskom, het nationale energiebedrijf) en dan is er op een gegeven moment geen stroom meer. Laten we dat ook hier naar toe halen!
Europa zakt gegarandeerd naar het niveau van RSA.. Men wil het. Alleen diegenen die het kunnen betalen wonen in de gated communities.
En als het te laat is gaan ze vragen. Kaag? Rutte? Hoe dan?
Jep Black Economic Empowerment heeft daar veel bedrijven kapot gemaakt, zelf een aantal voorbeelden mogen aanschouwen. Met als gevolg faillissement door mismanagement en honderden voornamelijk zwarte medewerkers zonder baan. Niet echt wat je wilt bereiken.
Boycot de bedrijven die zich trachten te bemoeien of zich profileren met politieke statements of ideologieën waar u niet achter staat. Adidas met badpak voor mannen? Ik koop er niets meer. En wie wil er met transgender-bier gezien worden?
Transgender zijn is prima, maar val mij en mijn kinderen er niet mee lastig! Laat uw geld rollen op plekken waar men uw normen en waarden hanteert. Wie betaalt, bepaalt.
Goed idee! Helaas interesseert het de meeste mensen niet genoeg.
Het probleem is dat u op een gegeven moment uw eigen bier moet brouwen terwijl uw vrouw de mannen-zwembroek moet breien van het schaap uit uw eigen tuin. Als de Unilevers, Proctor & Gambles van deze wereld deze koers kiezen, is er geen houden meer aan.
@Joris Beltsin | 11-06-23 | 17:33: Ik zou er geen enkel bezwaar tegen hebben als mijn buurvrouw geen bikini meer kon kopen.
@Joris Beltsin | 11-06-23 | 17:33: Hoop dat ze dan speedo's kan maken. Bij voorkeur geel.
@Zalwelweer | 11-06-23 | 17:42: Geyl man. :)
Dat wordt oorlog.
Nexit nu. Beter voor later.
Voor 30 jarig plan is fit de beste oplossing voor bv nl. Kans hierop is met VVD66 0,0
Emigreren naar Denemarken of Noorwegen in overweging nu.
Te laat maar wel de juiste gedachte. Ik ben zelf op zoek naar een warme plekje maar als de nood aan de man komt is Deens vrij snel geleerd.
Iedere werknemer verplicht via MyHeritage een DNA-test laten afnemen en de uitkomsten zullen optimaal diverse uitkomsten krijgen. Alleen Arnon Grunberg zal 100% Joods testen.
Als ik die test doe, wordt ik uit Nederland verbannen.
Kleurenturven. Als we dit in de jaren 90 hadden geopperd hadden we de Janmaatbehandeling gekregen ( en terecht ). En nu is het staand beleid geworden. Idioot gewoon. En dan zeggen ze dat "wij oudjes" niet meer van deze tijd zijn en bang voor de toekomst. Nou, een toekomst waar kleur en afkomst een rol in spelen zijn wij inderdaad als de dood voor. Wij zijn opgegroeid met de herinneringen van opa & oma en pa & ma, die hebben aan den lijve ondervonden wat dat voor gevolgen kan hebben.
Het wordt hoe langer hoe aantrekkelijker om een partner van buiten de EU te zoeken. Immers, als het hier onleefbaar/onbetaalbaar wordt heb je altijd nog een vangnet elders.
Monitoren, vergunnen, verbieden, belasten, beprijzen, controleren, beboeten, rantsoeneren.
Ik zeg, gadverdamme. Wat een walgelijke kutmaatschappij wordt er over ons uitgerold. DDR-voorman Honecker had hier zijn vingers bij afgelikt en Kim Jong Un had op zeker op de rem getrapt want dit gaat zelfs hem te ver.
Ik werkte 14 jaar geleden al voor een bedrijf die deze waarden hanteerde. Was heel divers bedrijf en dat was ook de grote kracht van het team en het bedrijf als een geheel. Ik begrijp werkelijk niet waar mensen zo bang voor zijn.
Eckart Wintzen kwam destijds al met het idee om een milieujaarverslag te maken en zijn BSO was destijds een fantastisch IT-bedrijf. Het grote probleem is hier dwang, bureaucratie, greenwashing en bullshit jobs.
Enig joh. Je hebt immers niks te verbergen, dus gooi alles aar open en laat ze het vermarkten.
Dombo.
Omdat dwang en controle door een niet te controleren entiteit met een eindeloze macht niet wenselijk is. Het is een hellend vlak, zie China.
Welk bedrijf was het?
Wat Joris Beltsin al zegt; het probleem is bureaucratie en dwang, dit gaat richting een radicaal socialistische samenleving.
Dat jij 14 jaar geleden voor een bedrijf werkte met deze “waarden” is anekdotisch en dus niet relevant. Ik ben wel benieuwd wat dat voor bedrijf is, want natuurlijk kan een diverse groep qua leeftijd, sekse stimulerend zijn, maar dat gaat niet overal op.
Ik denk dat het aan de sector ligt waar je in werkt. Ik doe groot en lomp werk met staalplaten en hardox. Daar wordt veel gevloekt en gescholden, niet omdat het werkt maar omdat het oplucht. Als ik dan niet meer mag schelden en vloeken omdat er iemand in het bedrijf is die daar niet tegen kan, kan die persoon wieberen. Het werk wat ik doe wordt niet door mietjes gedaan, en als je daar niet tegen kan is dat niet mijn probleem. Als je een lul bent wordt dat gezegd, als je niet doorwerkt wordt je lui genoemd en krijg je een lasjurk. je wordt zo behandeld als je je gedraagt. met bijbehorende scheldwoorden
Voor de dwang om in een bepaald ideologie mee te moeten en alle lelijke nadelige effecten die dit brengt.
Van thuis opgesloten worden en prikdwang tegen corona, je kinderen uit huis geplaatst zien omdat een handtekening is vergeten op een belastingformulier, tot aan je lot overgelaten worden als je huis op instorten staat, terwijl alle gasbaten over de balk zijn gesmeten.
Maar deugen zal je! Terwijl het de overheid niet eens lukt om op een fatsoenlijke manier met deze dossiers om te gaan. Dat beloofd wat voor de nieuwe idealen, het nieuwe ding. Alle belangstelling in de eerder genoemde zaken lijkt verloren.
Dat wekt niet veel vertrouwen.
@Nuuk | 11-06-23 | 17:09: zal wel ontvangende kant van uwv zijn geweest. Schijnt een heel divers bedrijf te zijn
Bang voor schaapjes zoals u. Rot op met je afgedwongen, solidariteit. Diversity, Inclusivity, Equity = DIE! Begin je het door te krijgen?
Ndranghitiari, anecdotisch bewijs is geen bewijs. Graag de feiten: Welke bedrijf werkte je voor? Tevens, geef mij de definitie’s van ‘divers’, dan weten we allemaal waar wij het over hebben. Je reageert hier met een stelling, dus aanvullende info ter bevordering v.d. discussie is gewenst. Ik wacht je reactie af...
Werkte en alle andere werkwoorden ook in de verleden tijd.
Of je bent er weg - waarom, het ging toch zo goed?
Of de boel is geklapt - waarom, het ging toch zo goed?
Vrij naar boer Koekoek: "ik ben tegen, omdat ik er niet voor ben". Als het van een overheid komt, dan zijn de usual suspects per definitie tegen.
Dat klopt wel. Bij de Sociale Werkvoorziening zijn ze hun tijd ver vooruit. Maar dat wordt dan ook gerund met belastinggeld. Het is niet de echte wereld hoor, Theo.
@Red shirt | 11-06-23 | 17:34:
Zo zijn er ook bepaalde usual suspects die altijd voor zijn, als het tot minder vrijheid en meer armoede leidt. Die figuren lijken me veel schadelijker. Het is namelijk een misverstand dat dictatuur en armoede tot een betere wereld leiden; zie al jullie mislukte heilstaten.
@Red shirt | 11-06-23 | 17:34: Je geeft nog steeds geen antwoord waarom dit zo'n goed idee is. Het is blijkbaar moeilijk om ook maar met 1 argument te komen, tjsa, dan maar grapjes maken.
@Red shirt | 11-06-23 | 17:34:
Maar als de usual suspects per definitie tegen zijn dan zijn de usual suspects ook per definitie voor.
Maar waarom het een goede stap vooruit is wordt dan verder niet uitgelegd.
Veranderen om het veranderen? Omdat iedereen roept dat het een stap vooruit is? Omdat ditmaal met deze idealen de utopie wél bijna gerealiseerd is?
‘Het moet dus het kan!’ - van Heutsz
Begrijpt U dat werkelijk niet? Of is het zo dat "to engage in a defiant and valiant attitude" betekent dat U het niet hoeft te begrijpen?
@Red shirt | 11-06-23 | 17:34:
Dat is exact hetzelfde als wat je in je straat tegel riep. Nu heb je een hoop reacties en soms denk ik dat het je daar om te doen is; er zijn nu eenmaal mensen die het ego laten strelen door ‘likes’ of in dit geval tegels.
Je geeft geen enkel antwoord op de vele vragen en komt met geen enkel argument voor je sneue kwalificatie tav ‘usual suspects’.
Het is allemaal zo oppervlakkig geleuter wat je steeds weer tegelt, de diepgang van een rubberbootje. Wel weer handig bij je spijkers op laag water zoeken.
@ratelaar | 11-06-23 | 17:49: Soms is het vanwege de attitudeverandering goed om stappen te zetten. Het proces in gang zetten is dan belangrijker. In de natuurkunde geldt de wet dat een object dat in rust is, ook in rust wil blijven. Voor veel mensen geldt dat ook: ze hebben een initiatief van buiten nodig om in beweging te komen. Of dat op de juiste manier gemotiveerd wordt kan bediscussieerd worden, maar de motivatie om mensen te laten bewegen blijft in de meeste gevallen nodig.
@Red shirt | 11-06-23 | 18:35: Gedragsverandering door inzet op minder vrijheid, wat een doordacht antwoord.
@Red shirt | 11-06-23 | 18:35: Yomanda, ben jij het?
Dat een natuurkundige vergelijking tussen dode materie en de rechten van een levende mens tot de ondergang van die laatste geleid heeft, denkt men achteraf. Ik zou het nog niet eens VMBO-niveau kunnen noemen.
@Red shirt | 11-06-23 | 18:35:
Wat is rust? We zitten op een draaiende aardbol, die om de zon draait, die met 200 km/s met de melkweg mee draait, waarbij de Melkweg zelf met 600 km/s door de ruimte op weg naar Andromeda raast.
@Red shirt | 11-06-23 | 18:35:
Soms wel, meestal niet. De vraag is of we de goede kant op worden bewogen. Bij mij leeft de indruk dat we een kant op worden gedreven waarvan een kleine groep denkt dat die het beste is. Een fuik in.
De idee dat een paar oppervlakkige termen die te pas en te onpas worden gebruikt en toevallig logisch klinken en waar iedereen het wel mee eens kan zijn: ‘ het gebied van milieu, maatschappij en behoorlijk bestuur ’.
Ook voor iedereen dezelfde betekenis hebben. Bovendien vrees ik dat ondanks alle mooie woorden en initiatieven er niets wezenlijks veranderd. Het is slechts een nieuw laagje verf om op de oude voet verder te gaan. Meer industrialisatie, meer exploitatie, minder individuatie.
Kortom, bij black-rock willen men geld verdienen, zoveel mogelijk en zo snel mogelijk. De kans dat hun uitleg van: ‘ het gebied van milieu, maatschappij en behoorlijk bestuur.’ Overeen komen met de visie die u en ik er op hebben lijkt me verwaarloosbaar klein.
@goedverstaander | 11-06-23 | 18:47: onzetaal.nl/taalloket/metafoor#:~:tex....
@Red shirt | 11-06-23 | 17:34: En daarom ben jij toch geen inwoner meer van Rusland? Dus wat lul je nou?
Hahahahaha, en waar denken ze die accountants te kunnen vinden om dit te controleren? Er is nu al niet aan personeel te komen om jaarrekeningen te controleren en heel veel accountants zijn gestopt met hun controle activiteiten omdat het afbreukrisico veel te groot is. En dat risico wordt alleen maar groter als er nog meer van dit soort vage geleuter bij komt. Moeten we toch accountants uit het politiek correcte Afrika gaan inzetten, daar is nog capaciteit beschikbaar :-)
Ze eisen gewoon dat jij die controlerende account vindt. Waar, dat is niet hun probleen
Heb eenmanszaak en geen jaarverslag. Wat nu ?
Kan ik bij u leren Tunesisch Breien?
Brei ik er een eindje aan.
Wie weet in de toekomst wel. Misschien moet u zich laten ombouwen omwille de diversiteit?
Houden zo. In een papieren maatschappij is het de kunst om zo min mogelijk op papier te hebben staan. Minder gezeik, minder problemen.
@Jan, Leiden | 11-06-23 | 17:00:
Dat hoeft niet, je kan toch gewoon zelf bepalen wat je bent, ongeacht eventuele operaties en behandelingen?
Dat gaat nog eens heel groot worden.
Onze, psychopatische en dus disfunctionerende Roverheid doet er nog jaren over om u te vinden ;) Afhankelijk van uw leeftijd en persoonlijke omstandigheden en wensen; negeren en emigreren.
@hadtjememaar50626416 | 11-06-23 | 17:31: Dat emigreren gaat niet zomaar. Ligt aan persoonlijke omstandigheden en veel mensen, die om mij heen bijvoorbeeld, zijn ook regelrecht bang voor zo'n stap. Want dit keer is het een enkele reis.
@Nuuk | 11-06-23 | 17:17:
Was ook om te dollen, niet serieus bedoeld!
@Zalwelweer | 11-06-23 | 17:45: Geachte heer, wij begrijpen elkaar. Mijn keuze was eenvoudiger dan uw keus. "Lucky Bastard' ;) but not
Dat lijkt me een goede stap vooruit. Maar omdat het van de EU komt zullen de usual suspects wel weer mopperen. Maar u ziet, ondertussen rijdt de trein gewoon verder. Kan er straks weer een Carolien-van-dienst, bij het beschouwen van de achterkant van de laatste wagon, een rechts-conservatieve, populistische partij oprichten.
Het omgekeerde lijkt me eerder waar: u vindt het een goed idee omdat de usual suspects erover mopperen.
Waarom is het een goede stap vooruit?
Een beetje de grote Deuger uithangen via bedrijfscommunicatie. Dat voegt doorgaans helemaal niets toe, lost nog minder op en geeft heel veel gratis geld aan consultancy-bureau's en rating agencies. De enige uitkomst zal zijn dat de Deugers weer met een moraalpaal van hier tot Tokyo kunnen rondlopen. Of komt er volgens jou nog iets anders uit dan goedkoop Deugen?
Noem eens 5 voordelen, zonder al te veel te wensdenken.
Nu nog een heldere uiteenzetting vanuit Rusland of Frankrijk waarom dit zo intelligent is.
U heeft iets tegen persoonlijke vrijheid? U heeft behoefte aan een Grote Leider? U vertrouwt op Vadertje Staat? Wat is er mis met u?
Precies nul argumenten. Lullen op betrekkingsniveau. Sop, kool, et cetera. Next.
@goedverstaander | 11-06-23 | 17:32: Hij geeft geen antwoord, hij heeft geen antwoord.
Het is geen stap vooruit. Het slaat nergens op. Ik kan ook wel een jaarlijks lulverhaal plempen zodat de mafketels weer tevreden zijn. Schei toch uit.
Natuurlijk lijkt dat je een goede stap vooruit. Spijt komt altijd achteraf, als het geld op is.
"u bent een uitermatig minderwaardig mens" ;) Waarom schept u er behagen in om voor andere mensen zaken vast te leggen en of te beslissen? Waarom zou ik mij moeten conformen aan uw benepen, red sjid, "denksels"?
Dude ;) ; www.youtube.com/watch?v=-VQJiOSetsk
Kan mij nog herinneren ten tijde dat de EU opgericht werd, dat Michail Gorbatsjov voormalig president Sovjet Unie, zich oprecht afvroeg of ze daar in Brussel bezig waren met de oprichting Sovjet Unie 2.0!
Antwoord : ja dus. En een Gorbatsjov zag natuurlijk de signalen.
Met dien verstande dat je in de voormalige Sovjet Unie minder gecontroleerd werd.
Op de scholen hebben ze inmiddels ook de sovjet-pedagogiek ontdekt: kinderen kneden in de richting van een bepaalde ideologie. Hersenspoeling en propaganda.
@wijsvinger | 11-06-23 | 17:03: En dan is het aan de ouders om hun kinderen goed op te voeden.
Wandel ook wel eens door nuburu.
Eenderde is volslagen quatsch, eenderde is speculatie.
De meest verontrustende eenderde zijn toch de speculaties die op termijn gewoon een waarheid zijn.
Dat geeft geen hoopvolle kijk op deze wereld.
Bedoelt u niburu ?
@pegaje | 11-06-23 | 16:51:
Beestje bij de naam noemen levert nogal eens een autojoris op. Zoals een bepaalde puntnl site.
@reservebelgië | 11-06-23 | 16:57: die bepaalde puntnl site doet dan ook elke keer exact wat je verwacht ... ze hebben t zelf nog niet door .
Blackrock behoort niet tot de kwaadaardige elite
Labradorvereniging " Blondi" daarentegen...
Leg uit?
Zitten ook geen lizards onder een black rock. Dat is complot theorie-achtig.
Klopt. Het is een filantropische instelling. Een soort NGO.
Man, man, man.
NuchterNederland@ Mijn labrador snapt hem niet helemaal.
En vervolgens kun je bij BlackRock je zuurverdiende centjes gaan 'investeren' in groene credits, of een ander hyperkapitalistisch greenwashing verdienmodel?
Volgens mij slaat u de spijker op z’n kop. Uiteraard stevig gestimuleerd door de EU en ingefluisterd door BlackRock.
Denk je dat de free world het communisme verslagen heeft 60 jaar geleden, komt het alsnog via de achterdeur zn ideologie opleggen....
Ik hoor het Chriet nog zeggen in zijn Wondere Wereld, het leven met een persoonlijke kompjoeter gaat het leven makkelijker maken en mensen zullen meer vrije tijd hebben.
blanke mannen er uit dus. Waar moeten die naar toe, zzp'er worden in een sector waar de vrouwen niet willen werken. En we kunnen dus verwachten dat er heel veel meer mannen in de zorg moeten gaan werken.
Nou, in de bouw is werk zat.
Fotografeer alle medewerkers
Jaa, het wordt enger en enger.. Emigreer nu het nog kan!
Het begint bij de grote bedrijven, en het eindigt achter de voordeur van de gewone burger.
De EU, de Europese versie van 1984.
Een bedrijf dat het hoogste scoort op alle deuglijsten is windmolenbouwer VESTAS. Uit Denemarken: www.vestas.com/en/about/this-is-vesta...
Maar kijk eens op Yahoo Finance wat een investering in Vestas u had opgeleverd. Vergeleken met Tyson Foods of JBS (vlees) of Shell of Total (olie).
Wel fijn dat PGGM en ABP uw pensioen in groene sprookjes investeren……
Er zijn inmiddels gedegen en brede onderzoeken beschikbaar (te warm om te zoeken nu) die onomwonden concluderen dat ESG-beleggingen u procentpunten aan return kosten.
Klopt, zie mijn reaguursel van 16:32..
( Eerst zijn beursgenoteerde bedrijven met 500+ man personeel aan de beurt. )
Paar ontslaan en klaar.
Of splitsen.
@Mr_Natural | 11-06-23 | 16:40:
Andere bedrijfsnaam en klaar.
Klimaatimpact.
Is een zonnepaneeltje op het dak goed voor je bedrijf of niet?
"De enorme brand in Ter Aar verwoestte een flink aantal bedrijven, maar ook ondernemers die gespaard bleven, merken de gevolgen. Scherven van zonnepanelen op de daken van verwoestte panden zijn kilometers verderop neergedaald. De stukken liggen overal en zijn flink scherp. Dat is vooral voor boeren een probleem. ,,Als een koe zo'n scherf eet, is er een flinke kans dat ‘ie dood gaat.”
(Bron: Weilanden bezaaid met scherven na grote brand Ter Aar: ‘Dieren gaan hier dood aan’
www.gelderlander.nl/binnenland/weilan...
Die brandweerman heeft er veel verstand van, ha ha.
Ja maar de wereld vergaat etc. Etc.
Oplossing vvx66: andere helft boeren ook ausradieren. En opgelost.
@pegaje | 11-06-23 | 16:45:
Welke brandweerman?
Er komt er niet één voor in het artikel:
archive.today/FfDCq
@CLoVis | 11-06-23 | 17:04:
Ondanks de gevaren, zijn perceeleigenaren en in veel gevallen boeren, zelf verantwoordelijk om de scherven op te ruimen. ,,Ik kan me voorstellen dat dat stress oplevert bij boeren”, vertelt brandweerwoordvoer Aron van der Maarl. ,,Maar in wezen kan het weinig kwaad voor koeien. Dieren weten dat ze de stukjes niet moeten eten.”
,,Zo werkt dat niet”, meent Wim Kelder. ,,Als we het gras straks maaien voor wintervoer en er zitten dan scherven in, dan kan een koe dat er echt niet uithalen.”
brandweerwoordvoerder dan pfff
@pegaje | 11-06-23 | 17:34: je kunt je afvragen wie nu de koe is. De brandweerman of het beest
@Roos | 11-06-23 | 18:02:
De CLoVis . ha
Blackrock ziet gewoon een manier om meer geld te verdienen. Het is vooral de grote vraag van institutionele beleggers naar dit soort producten, ingegeven door angst voor maatschappelijke ophef, DNB die hier vrolijk aan meedoet en belachelijke Europese regelgeving. Beleggers staan dus in de rij om maar mogen te beleggen in de “groene transitie”. En als je in de rij moet staan om ergens in te mogen beleggen, is het meestal geen goede belegging.
Precies. Blackrock beheert geld voor honderden partijen. Zoals bijvoorbeeld Nederlandse pensioenfondsen die „democratisch“ hebben besloten om alle olieaandelen eruit te gooien.
@theo-is-dood | 11-06-23 | 16:39:
Het ABP moest later toegegeven Shell heimelijk weer teruggekocht te hebben omdat ze het aandeel nodig hadden voor andere portfoliocriteria.
En daarom dus minder globalisering, EU en den Haag. Hoe groter de afstand van de macht naar het volk en visa versa hoe totalitairder de reflex wordt.
Een botte bijl, een one-size fits none, de deugreflex in wetten.
Altijd met goede intenties, maar de uitkomst is een drama. Omdat een stelletje anonieme maar overdreven invloedrijke mensen uit de kakofonië en myriade problemen één gedeelde noemer willen destilleren.
Daardoor verlies je de menselijke maat, met het op een meta-niveau bezig te houden met de menselijke maat. Ziet niemand dan dat deze ontwikkeling alleen maar slechter kan worden?
Waar is de eigenheid gebleven? Waar zijn de locale specialiteiten gebleven? Waar is de kleine schaal? We zijn allemaal vee in een intensieve mens-houderij. Dat hoeft niet zo te zijn. Wordt wakker.
"Altijd met goede intenties", schrijft u. Ook dat waag ik nog te betwijfelen, die goede intenties. Een apparaat dat alles en iedereen wil controleren heeft volgens mij geen goede intenties, maar is alleen uit op absolute macht.
Kijk Succession op HBO max voor een indruk.
Het is begonnen met de EU.
Misschien kunnen we het ook stoppen met de EU.
EU terug in het hok, het EU parlement opdoeken, die kunnen toch niets.
3/4 deel van de EU ambtenaren eruit.
@KeesBruin | 11-06-23 | 16:38: Hoe meer regels, hoe corrupter een overheid, geldt uiteraard ook en zeker voor de EU.
@ChalinaRosa | 11-06-23 | 17:03: U schrijft 4/4 deel verkeerd. Allemaal eruit dus.
Fijn en als ik mijn bedrijf op mijn manier wil leiden wat heeft dat dan voor consequenties?
Dan zou ik mij als eigenaar vanaf morgen identificeren als lesbische transseksuele zwarte vrouw met een handicap.
Dan doe je ongeveer alle vakjes aantikken en krijg je een miljoenmiljard bonus punten.
Geen enkele.
De overheid geeft de bank opdracht je rekening te beëindigen.
Einde bedrijf.
@Borrom | 11-06-23 | 16:38: lol! Even notulen schrijven van de aandeelhouders vergadering als dga en enige aandeelhouder en ik heb meteen een topscore!!
Een stagiare een voor de vorm rapport laten schrijven en echte rapport intern houd.
Het is dus Putin tegen BlackRock?
Als dat zo is, dan vrees ik dat het team putin wordt in deze.
Ik vind dat mijn pensioenfonds moet beleggen in wapens. Die heeft Europa immers nodig. Maar op een of andere manier wordt er beter geluisterd naar de wokistische minderheid. Vreemd.
En liefst ook nog fossiele brandstoffen , vwb de woke minderheid, u werkt hoogstwaarschijnlijk 5 dagen per week en de gemiddelde wokey een dag of drie.
Ik wil dat ook. Het is hard nodig, iedereen van links tot rechts roept het, en het rendeert ook lekker! Blijf druk zetten hoor, vooral op social media. Bel ze ook. Ik had een uur lang gesprek met ASR. Er zullen nog meer telefoontjes volgen.
Over vreemd gesproken: u mag niet beleggen in bedrijven waar uw overheid met uw belastinggeld wel de grote klant mag uithangen.
@Joris Beltsin | 11-06-23 | 16:32:
Kopen: www.knds.com/about-us/
@theo-is-dood | 11-06-23 | 16:53:
Dit is een private onderneming (en uiteraard met staat als een van de grote aandeelhouders) maar de Rabobank verbiedt simpelweg het beleggen in publieke S&P 500 bedrijven zoals Raytheon, Norhtrop Grumman en Lockheed Martin.
@Joris Beltsin | 11-06-23 | 17:00: Wat heeft u dus geleerd over de Rabobank?
Aandelen Sig Sauer vergroot..
@goedverstaander | 11-06-23 | 17:25:
Nou niets wat ik niet al wist: het zijn farizeeërs en in toenemende mate engnekken. Dat heb ik ook toegelicht aan de private banker die de overboeking van mijn portfolio naar elders zei te betreuren maar niet tegen de corporate policy in kon gaan. Overigens leek ie toch een klein stijfje te hebben over het feit dat hij bij de goeierikken hoorde en ik niet.
De huidige aandelenbelegger moet nu al die irrelevante ESG-scores overslaan en wegclicken om bij de echte informatie aan te komen. Zelfs Interactive Brokers uit de US of A presteert het om ESG-scores pontificaal in beeld te brengen Alsof u als belegger ook maar enigszins geïnteresseerd bent in dat greenwashingsgeneuzel. En dat is nog een zegen, want de dominees van de Rabobank verbieden het u nu al keihard om uw geld te beleggen in bedrijven die niet aan hun hoge morele eisen (* proest) voldoen. De vermenging van corporate belangen met politieke ideologieën is een enge ontwikkeling.
Er is altijd wel een broker of fonds te vinden zonder morele standaarden, het begint er ernstig op te lijken dat je geen eigen mening meer mag hebben.
Accountant tegen klant….
“Topjaar!, omzet omhoog, goed op de kosten gelet, die machine was een wijze investering. Onder de streep het beste jaar ooit.
Maar ja, we staan toch in de rode cijfers…..
CO2 hè…. Jammer joh.”
En wat zie ik nu?
Te weinig kleur en/of gevagineerde werkneemsters?
Boete!!
Dit gaat dus helemaal nergens over.
Niks boete. Hoogstens worden de aandelen van uw bedrijf niet meer door een Groen&deugend pensioenfonds gekocht. Of door Vanguard, Blackrock, Van Eck niet meer in hun beleggingsfondsen opgenomen.
@theo-is-dood | 11-06-23 | 16:42:
Lang niet alle bedrijven, sterker nog, de meeste bedrijven zijn niet beursgenoteerd oid.
Boete of sancties liggen in het verschiet.
Kwestie van tijd.
Het heeft immers al een dwingend karakter.
@Ruimedenker | 11-06-23 | 16:51: onzin! Niks dwingend karakter
Niemand houdt u tegen om www.knds.com/about-us/
Te kopen
@theo-is-dood | 11-06-23 | 16:55:
Waar slaat deze link na weer op?
Daar gaat het mij helemaal niet om.
ESG zal in de toekomst leidend zijn en zelfs op een bepaalde manier dwingend.
Net als het Covid-vaccin. Niemand werd gedwongen te laten prikken, maar deed je het niet, liep je tegen allerlei ongemakken aan.
Bedrijven die zich in de toekomst niet aan ESG houden gaan dat merken en dus voelen.
Hoe zwaarder de linkse repressie, hoe harder die als een boemerang terugkeert..
Woke is een masker voor marxisme, nu via een revolutie van binnenuit. En bij een revolutie horen slachtoffers. Rivieren van bloed door de straten, dat is begonnen met het cancelen van andersdenkenden.
Ben heel benieuwd wanneer die boemerang er komt en hoe deze eruit gaan zien.
Dat verdraaide communistische BlackRock ook...
/sarcasme
@* Il Principe * | 11-06-23 | 16:21:
Maar is zeker geen kapitalisme en vrije markt-denken wat hier bedreven wordt. Een interessante artikel op de Wallstreet Journal over de bedenkelijke ideeën waarin het grootkapitaal en de politiek elkaar vinden: www.wsj.com/articles/bidenomics-and-i...
@* Il Principe * | 11-06-23 | 16:21:
Zowel de idealen (totale waanzin) als de gebruikte methoden (dwang) zijn links.
Dus wat komt op jou "rechts" over?
Dat ze zich net zo schaamteloos verrijken als de top van elke socialistische partij ter wereld?
Laten we dat hopen.
Die linkse klimaat toestanden krijgen steeds meer N.Koreaanse trekjes.
@Dandruff @ Joris Beltsin
Doorgeschoten kapitalisme. BlackRock is zo groot geworden dat het de markt naar haar hand kan zetten. Dit neigt naar een monopoly. Lijkt me toch echt een uitwas van rechts.
@* Il Principe * | 11-06-23 | 16:36:
Kapitalisme heeft de neiging zichzelf te vernietigen als het niet bijgestuurd wordt, edoch de huidige ideologen (Sullivan cum suis) die Bidenomics definiëren doen daar nog een schepje bovenop.
@* Il Principe * | 11-06-23 | 16:36:
Kapitalisme = keuzevrijheid.
Iedereen mag zelf kiezen wat hij wel of niet koopt, en in welke toko hij dat dan koopt.
Op het moment dat die keuze door overheden wordt opgelegd heeft dat niks meer met kapitalisme te maken.
En nogmaals, zowel de doelstellingen als de methoden zijn thpisch links. Net als zelfverrijking door machthebbers die ons *verplichten* hun spullen te kopen.
@Dandruff | 11-06-23 | 16:58:
De keuze wordt nu opgelegd door grote bedrijven die door kapitalisme zo groot zijn geworden. Zie ook microsoft en Google. Je hebt er een beetje een handje van om alles "links" te noemen waar je het inhoudelijk niet mee eens bent. Beetje raar.
@* Il Principe * | 11-06-23 | 17:05:
Dat iemand rijk wordt in de handel betekent niet hij geen christen, moslim of socialist kan zijn. Religie staat buiten je beroep, sterker nog; veel mensen worden na een succesvolle carriere ineens heel religieus.
Dus terug naar de werkelijkheid. Kapitalisme staat voor vrijheid, socialisme staat voor dwang door de overheid. En wat zien we nu gebeuren?
Juist ja.
Dan kun jij wel roepen dat alles waar jij en Groenlinks achter staan "rechts" is, maar dat klopt gewoon niet. GL is geen rechtse partij. En overheidsdwang is geen kapitalisme maar socialisme. Kapitalisme is keuzevrijheid, en blind gehoorzamen is geen keuzevrijheid.
Je kunt niet alle klassieke definities afwijzen en zelf bepalen wat een woord betekent. Het is makkelijker als alle mensen gewoon dezelfde definities voor elk woord hanteren.
@Dandruff | 11-06-23 | 17:38:
Je kunt geen kapitalisme hebben zonder sterke overheid met overheidsdwang, anders ontstaan monopoliën. Hoe rijm je dat met elkaar?
Het is steeds leuker aan het worden voor bedrijven om zich in de EUSSR te vestigen. Waar moeten alle apothekers straks gaan werken ? Hoop dat de oorlog in midden Europa snel voorbij is en Polen enz uit de EU stappen waardoor de Vichy poedels weer in hun mandje moeten wegens kansloos.
Straks wordt de energie schaarser en dus duurder, dus verdwijnt er nog meer productiecapaciteit naar lage lonenlanden, waar de kolencentrales nog eens goed opgestookt worden. Maar wij redden het klimaat.
@Hommel | 11-06-23 | 16:23: Nou nee, wij redden het klimaat niet.
@ChalinaRosa | 11-06-23 | 17:12: Ik poogde sarcastisch te zijn.
BlackRock doet dat alleen om heel veel geld te verdienen. Ze zullen wel wat patenten hebben op wat mileu/co2 tech, wat iedereen straks verplicht moet gebruiken
Neuh: patents.google.com/?q=(blackrock)&....
Patenten zijn maar 20 jaar geldig, het is veel handiger de wetgevers te vervangen door jou welgezinde sokpoppen.
@ZOMG | 11-06-23 | 16:18: BlackRock zelf niet, maar bedrijven waar ze als investeerder in zitten zullen best patenten hebben.
Rutte ga nou gewoon weg. Je bakt nergens iets van. Je bent ook niet eens een winkerbewaarder zoals je je zelf ooit zag. Je bent een grote kneus. En neem die rottige VVD- tokkies met je mee als je hier weggaat.
Waarom komt GeenStijl daar zo laat achter?
GS is vaak razendsnel met nieuws maar mist nogal eens de big picture. Was met de coronagekte ook zo. Nu pas vallen hen de schellen van de ogen.
Ik ben benieuwd of andere capital investors, zoals KKR, ook mee gaan doen aan deze gekte.
www.reuters.com/business/sustainable-...
Eerst hadden de Duitsers, ondanks zichzelf, tenslotte toch nog WO2 gewonnen door de EU te installeren, nu winnen de commies.
Dus aan de ene kant zijn persoonsgegevens heilig, aan de andere kant moeten er allerlei (soms intieme) details over personeelsleden bijgehouden gaan worden. Dat moet toch een keer gaan botsen?
Go green, go woke, go 1984.
Zo langzamerhand wordt de complottheorie van “1984” praktijk.
"verdeling van leidinggevende functies tussen mannen en vrouwen"?
Hiervoor heb ik een passende oplossing:
"Onze werknemers gaan over hun eigen gender, dat stimuleren en faciliteren wij. Daarom registreren wij niet op sekse."
Graag gedaan!
Dat is wel briljant!
Gewoon mannen zich “vrouw laten definiëren” en klaar is Kees.
En Kees zo weten we van het zeer vooruitstrevende Flodder is zowel voor man als vrouw een keurige naam.
@Nuuk | 11-06-23 | 16:49: Kees als uit de cursus creatief boekhouden kun je leren ;-)
Weer heel veel extra bullshit jobs voor ambtenaren, accountantsorganisaties, ratingbureaus en andere pennenlikkers. De enorme bureaucratische last zal bovendien veel zwaarder drukken op de kleinere bedrijven zodat de vrije markt-werking weer eens wordt tegengewerkt.
ButtLight is ook zo'n goed voorbeeld hoe je snel 20 miljard kunt verliezen
Maar Bud Light dan?
Ha!! Een soort ISO 9001 certificaat 2.0
Je hep ‘r geen kudt aan, maar het staat wel leuk op je homepage.
Een ander bepaalt voor veel geld hoe jij je tent moet runnen.
Geheel vrijwillig verplicht voor heel veel duur geld.
Wanneer durft men weer eens massaal in verzet te komen?
Ik doe er niet aan mee, heb mij net verschanst in mijn woning. Er ligt voor 3 jaar kaas in de kelder dus zing het wel uit tot de contrarevolutie.
9001 is wit hè.
En tegelijkertijd is de burger aan de beurt via de CBDC?
Tegelijkertijd zou wanneer er een best place is, ook een wort place moeten zijn. Eigenlijk zou je ook een drammer-vrije werkgever moeten kunnen vinden via ervaringslijsten opgesteld door het bundelen van persoonlijke rapporten van werknemers.
Ach, U had toch niets te verbergen? Nou dan!
Zeg maar gerust vaarwel tegen de democratie hier, als er niet onmiddellijk voor een ommekeer gestemd gaat worden en we daarbij de EU vaarwel gaan zeggen.
Het "klimaat"wordt alleen maar gebruikt om een totalitair systeem in te stellen en je kan je centjes erbij inleveren. You shall own norhing and pay everything!
Engeland heeft de EU vaarwel gezet maar daar is het niet minder geworden, roadpricing en de war on farmers gaat gewoon door.
Wat is het probleem?
Helemaal goed dat bedrijven een beetje denken om de impact op hun omgeving en daarop afgerekend worden.
"ESG komt natuurlijk nagenoeg volledig uit de koker van BlackRocks CEO Larry Fink". Dit wordt verder niet onderbouwd. Er zijn overeenkomsten, dat zeker, maar waar is de duidelijke en feitelijke onderbouwing dat de EU als een schoothondje Blackrock volgt? Indien geen onderbouwing overlegd wordt, is dit puur complotdenken.
Het probleem is dat een van de grootste vermogensbeheerders met dit soort diversiteit en duurzaamheid quatch gaat bepalen hoe ondernemingen moeten functioneren. Zo komt de absolute macht bij 1 commerciële organisatie te liggen want reken maar dat Black Rock overal en dus ook bij overheden wereldwijd een financiële vinger in de pap heeft.
@normanius | 11-06-23 | 16:13: Blijft het verzoek: overleg feitelijke onderbouwing van de stelling. Iets roepen dat misschien aan de gang is, is niet genoeg. Het kan ook zijn dat de EU onafhankelijk eenzelfde pad volgt dat Blackrock volgt. Of dat de EU dit pad al eerder heeft ingezet en Blackrock volgt.
Kom maar op met het bewijs of het aannemelijk maken.
@guldenmiddenweg | 11-06-23 | 16:19: Bijvoorbeeld: mijn pensioenverzekeraar weigert, om te willen DEUGEN, om te beleggen in de broodnodige defensie- en wapenindustrie. Ik heb de backoffice van ASR een uur lang aan de lijn gehad, en ze moesten mij gelijk geven en toegeven dat het puur om de deug-factor ging. There you are.
@guldenmiddenweg | 11-06-23 | 16:19:
De toko (USA multinational) waar ik voor werk is qua aandelen sinds vorig jaar voor 14% in handen van Black Rock. Heel toevallig dat sinds die deal het diversiteitsgedram met een factor 100 is toegenomen, board- en seniorposities op het hoofdkantoor op miraculeuze wijze vrij komen en vervolgens dwangmatig gevuld met of vrouwen of POC (en als het even kan een combi van die twee). We worden doodgegooid met ethical en diversity meuk, zowel trainingen en desktop indoctrinatie ....
Let wel, ik heb niets tegen diversiteit of mensen die vinden dat ze in het verkeerde pakje zitten en kan zelfs professioneel lol hebben met hoofddoekjes. En ja ik ben ook van mening dat ondernemingen meer verantwoordelijkheid moeten nemen ten aanzien van hun omgeving en dergelijke maar hell no dit is niets meer dan chantage en heeft niets meer met investeren in een gezonde organisatie te maken...
Niet genoeg vrouwen in de top.... Jammer geen investering.
Teveel zakelijke kilometers in brandstof auto's .. jammer joh geen investering.... Niet genoeg trans volk... je snap het inmiddels wel.
@SaintNick | 11-06-23 | 16:36: Dat zegt toch nog niets over een directe link tussen het ESG en Blackrock?
@normanius | 11-06-23 | 16:38: Ik snap het wel, maar het zegt niets over de link tussen ESG en Blackrock.
Een gelijke verdeling van mannen en vrouwen in leidinggevende functies.
Nee.
Dat voegt niks toe, werkt remmend en toont aan dat 't helemaal niet te doen is om een betere wereld maar km bepaalde groepen hun zin te geven.
Die kleine bedrijven zijn al sneller de sjaak, want als toeleverancier van die grote bedrijven moeten ze gelijk mee in de duurzaamheidsslag. Want ketenverantwoordelijkheid en zo. De stapels extra verslaggevingsregels zijn enorm straks.
Zwartrijden met je eigen auto om op het werk te geraken gaat nog eens heel groot worden.
Moderne slavernij in wording.
Success er mee volgende generaties, de huidige was wegens "meh" helaas niet in staat om tegenwicht te bieden.
Als corona ons iets geleerd heeft is het dat we overstag gaan wanneer we iets niet meer mogen wanneer we ding Xniet (willen) doen. Massaal aan de vaccinatie om maar op vakantie te kunnen, maar (toch afgelaste) festivals te kunnen of zelfs bij de zwemlessen van je kind te kunnen zijn of een bakkie te doen in een cafe.
Blackrock eist dat elk land ter wereld een corrupt, dictatoriaal en gewelddadig derde wereldland wordt, en dat is logisch.
Hamvraag is; waarom zijn zoveel politici uit zogenaamde "middenpartijen" het daarmee eens?
De angst voor racist of niet inclusief uitgemaakt te worden. Bovendien is dat midden ook vergiftigd met dit soort denkbeelden en feitelijk geradicaliseerd. “Het midden” roept iets op van alle kanten en redelijkheid, en dat is ooit zo geweest, maar nu niet meer. Partijen als d66 en vvd zijn net zo knetter geworden als gl die altijd al van de ratten besnuffeld waren. Het is een Kaagisering van de samenleving een beweging met een kwaadaardige agenda die anti burgers is.
Het is wachten op een land dat de grens aan deze opleving van dogmatische religie gaat stellen. Italie heeft dat al wat gedaan, de hoop is verder op oost Europa die veel verder van woke toestanden staan.
@Nuuk | 11-06-23 | 16:08:
Helemaal mee eens. Het extremisme van het zogenaamde "midden" blijkt ook uit de Newspeak die ze ons opleggen, en het bejubelen van allerlei fopwetenschappen die zelfs zichzelf tegenspreken.
Aan de ene kant is "mannelijke giftigheid" een vroot maatschappelijk probleem; aan de andere kant is er geen enkel verschil tussen man en vrouw; want vrouwen kunnen alles dat mannen kunnen; maar moeten daarbij wel door wetgeving geholpen worden; want "meer vrouwen aan de top" is altijd winst; ook al is dat niet meetbaar; en ook al is dat in strijd met 100% hetzelfde zijn; gelukkig mag iedere man-met-piemel zich nu gewoon vrouw noemen; dan is die vrouw-met- piemel ineens niet mannelijk giftig meer; en volstrekt onschadelijk in de damesdouches; vrouwen die dat niet snappen zijn giftige terfs; etc.
Elk van deze dogma's is van zichzelf al totaal onzinnig, maar bovendien in strijd met alle aanverwante dogma's.
Dit is echt clusterwaanzin.
Dat door de "middenpartijen" opgelegd wordt.
Geindoctrineerden, luie mensen, ongeinteresserden, noem maar op.
@Nuuk | 11-06-23 | 16:08: Ik heb het al eerder gezegd, ik heb mijn hoop op oost-Europa gezet, omdat zij ervaring hebben met communisme en het ruiken als het die kant op gaat.
Toch leuk voor m'n Tesla aandelen dat elk fonds maar een beetje lukraak de centen in Tesla gooit om 'Groen' te zijn op papier.
Voor echt rendement had u BYD moeten kopen.
@Joris Beltsin | 11-06-23 | 16:04: Nu wel misschien, maar de VS en China voeren een economische oorlog. Op het moment dat de VS besluiten sancties in te stellen tegen bijvoorbeeld Huawei (lees: BYD) zijn die aandelen niet eens papier om op te branden in uw kachel.
@guldenmiddenweg | 11-06-23 | 16:16:
Charlie Munger en Warren Buffett zeggen daar niet zo bang voor te zijn maar - eerlijk is eerlijk - inmiddels zijn ze zelf (na +600% of zoiets) wel helemaal uitgestapt.
Dus er wordt wel wereldwijd centraal aan de touwtjes getrokken...
Koekkoek! Jazeker. Het ultieme bewijs voor een wereldwijde economische samenzwering van Joop van den Ende, Prins Bernhard Jr, Goldman Sachs en Maltezer Ridders staat op GeenStijl !
Dat wil je graag horen hè?
REAGEER OOK