Dit wil je ook lezen
WOO-weigering. Documenten opvragen bij de Rijksoverheid via de rechter: zo frustrerend is dat
Het WOO't een beetje vermoeiend zo...
@Van Rossem |
05-06-23 | 21:21 |
428 reacties
VWS blijft bijdragen aan nepnieuws op de NPO
VWS weigert openbaarheid over bestrijding over coronapandemie
@Ronaldo |
02-06-23 | 14:00 |
127 reacties
Hugo de Jonge bedreigt Marianne Zwagerman
Ja toch nog even hoor
@Van Rossem |
27-05-23 | 17:30 |
374 reacties
Minister Hugo de Jonge van 'meer bouwen' concludeert: we gaan minder bouwen
Wie had dat gedacht...
@Struikrover |
22-05-23 | 19:29 |
173 reacties
Hugo de Jonge laat zich inspireren door: Rosa Parks, Martin Luther King en Obama
Ja bij het uitzoeken van zijn schoenen zeker
@Ronaldo |
19-05-23 | 13:50 |
157 reacties
Twee jaar later nog steeds voor ruim 5 miljard euro aan coronabonnetjes zoek
Uw geld verdampt bij VWS
@Struikrover |
17-05-23 | 19:01 |
113 reacties
Ministerie VWS over vaccinatieschadeclaim: "Staat niet aansprakelijk want vaccinatie was vrijwillig"
Koortsdroom!
@Spartacus |
09-05-23 | 15:25 |
302 reacties
Goh. Contactonderzoek GGD en corona-app werkten nauwelijks
Wie had dat gedacht...
@Struikrover |
04-05-23 | 14:14 |
217 reacties
Hugo krabbelt terug: niet iedereen verplicht een warmtepomp
Eerste storingen in de energietransitie
@Struikrover |
01-05-23 | 19:00 |
214 reacties
Bassiehof – Hugo de Jonge en het geheim van paleis Soestdijk
Kees Koudstaal wil weten wat het kost
@Bas Paternotte |
30-04-23 | 11:11 |
160 reacties
Reaguursels
InloggenHaha! Lijkt wel een deja vu, bepaalde reaguurders zitten duidelijk nog steeds vast in het stramien dat de vaccins het gouden ei zijn. Spoiler: dat zijn ze niet. Behalve dan voor de verkopende partij. Bijzonder wat voor taboe er schijnbaar nog steeds ligt op enige kritiek hierover. Die vaccins hebben zeker voor een bepaalde groep even geholpen. Voor een grote groep ook aantoonbaar niet.
Vanaf het begin van de pandemie was al duidelijk dat met name jonge, gezonde mensen, zonder onderliggend lijden, niet veel te vrezen hadden van dit virus. Je zult maar in deze groep vallen en nu hinder ondervinden in de vorm van schade (zie 3e link van Spartacus voor voorbeelden). Dat is gewoon verschrikkelijk en moet zeker bespreekbaar worden gemaakt. De wappies van nu zijn diegene die hier hun oogkleppen voor op houden.
Het gebrek aan kennis heeft de drammerigheid en demonisering niet gestopt.
What’s new folks?
Een kijkje achter de autocue van de Amerikaanse MSM.
youtube.com/shorts/tOj3s0pC8qA?featur...
De tegels doornemende betreft dit een controversieel onderwerp waarover het laatste woord nog niet gesproken is. Ben benieuwd welke kant het op evolueert. Hoe is het eigenlijk met de geestelijk vader van de ‘wappie’ term bedenker, die ging nadien naar ZA naar ik meen. Voorts blij dat er nu wat rust is gekomen, mijn respect voor iedereen die het hoofd koel heeft gehouden.
Het leuke is dat zowel gevaccineerden als weigeraars, waarvan velen besmet zijn geworden, er samen voor gezorgd hebben dat er een groepsimmuniteit is ontstaan en we nu in vrijheid leuke dingen kunnen doen...
Die gevaccineerden die alsnog Covid kregen bedoel je dan?
@Lood om oud ijzer | 15-05-23 | 23:18:
Bedoel je dat je nog altijd 'groepsimmuniteit' niet begrijpt?
@Lood om oud ijzer | 15-05-23 | 23:18: Ja precies, en die er minder ziek van werden. Dat konden ze wel waarderen in de ziekenhuizen.
Met dank, innige dank aan Omikron.
Instabiel virus met hoge mutatiegraad geeft copieerfouten, waardoor langzame uitdoving. Was al reeds bekent.
@ 1e kamer: kunnen deze maatregel nog toegevoegd worden:
- Tijdens een pandemie verbieden dat supermarkten hun indeling over de kop gooien. Twee extra rondjes door de supermarkt maken om al je spullen te vinden was nergens voor nodig.
- Bezoekers van huisartsen tijdig informeren over vertragingen zodat er niet 20 man (m/v) in een veel te kleine wachtkamer zitten te wachten. (waarvan een flink deel een corona besmetting kan gebruiken als kiespijn.)
- R waarde verminderen met een factor 30 door 1x per maand boodschappen te doen in plaats van elke dag. Achteraf had dat waarschijnlijk meer invloed gehad op de R-waarde dan alle vaccins bij elkaar.
Sowieso zijn mensen die elke dag boodschappen doen mensen die tijd teveel hebben.
98% van de renners in de Giro is gevaccineerd. De winnaar van de tijdrit en drager van de roze trui test positief op een niet verplichte test en wordt door z’n team uit koers gehaald. De organisatie van de Giro voert weer een mondkapjesplicht in. Hoezo is vaccineren niet schadelijk? Iedereen is daar knettergek. Ben benieuwd wat Evenepoel er zelf van vindt, dat lees ik gek genoeg nergens terug.
Ben hier trouwens pislink over, door dit soort gezwabber en gebrek aan realiteitszin heeft die COVID ellende zolang geduurd. En in Iatalie willen ze weer dunnetjes over gaan doen. Als je godver kanker hebt kun je gewoon in koers blijven, fakking mietjes.
@Super Vaagstra | 15-05-23 | 21:08: Als argument daarvoor zullen ze aanvoeren dat kanker niet besmettelijk is... (toch?)
"Gezondheid gaat voor", aldus iedereen rondom de koers..... Best wel een dijenkletser als je het mij vraagt.
@Super Vaagstra | 15-05-23 | 21:08: Bedenk ook even dat Italie wél code zwart heeft meegemaakt, toen er nog helemaal geen data was over deze ziekte.
Survivors bias
Ja precies, laten we die covid doden ook even naar hun mening vragen.
In de tussentijd wordt de wijziging Wet Publieke Gezondheid as we speak nog snel even in de Eerste Kamer behandeld, voordat de nieuwe leden aantreden.
'Dit wetsvoorstel is de eerste wijziging van de Wet publieke gezondheid voor een versterkte pandemische paraatheid. Hiermee komt er een wettelijk kader voor collectieve maatregelen voor de bestrijding van een epidemie van infectieziekten behorend tot groep A1, of een directe dreiging daarvan. Zoals bijvoorbeeld COVID-19. De verspreiding van dergelijke infectieziekten levert een gevaar op voor de volksgezondheid. Het is dan noodzakelijk om snel te kunnen handelen en maatregelen te kunnen nemen om de verspreiding te voorkomen.'
www.eerstekamer.nl/plenaire_vergaderi...
Waarom zou je spijt hebben van je vaccinatie, dat is echt onzin. Je hebt er blijkbaar geen last van en nu heb je 'spijt' omdat je de wetenschap vertrouwde, boehoe. Mensen moeten niet altijd alles beter willen weten, er zullen altijd fouten worden gemaakt in zo'n periode.
Ik vond die prik geen probleem, nog steeds niet. Dan kan je toch best tegen avondklokken en extreme maatregelen zijn? Dat hoeft elkaar helemaal niet te bijten.
Zo is dat.
Zeker waar, maar vooral het uitsluiten van mensen die geen weerzinwekkend slecht werkend prikje hadden gehaald, was een dingetje.
Puur naturel immuun systeem hier. Jeugd en militaire inentingen o.b.v. vector gehad. Voorts maken ze mij de pis niet lauw met angstporn en dreigementen. Wel een eye opener hoe snel mensen tegen elkaar op te zetten zijn. Het zondebok mechanisme...
Dit dus!
De meest vriendelijke personen werden ineens zo, wat is het juiste woord, fascistisch.
Ongelooflijk, het Stanford Prison Project in het groot.
Dat laatste was inderdaad het meest enge, dat had ik nooit verwacht.
wappie
Ik dacht dat deze discussie al was begraven. Mooi man die focus op de zeldzame bijwerkingen. Maak eens een item over long covid, je weet wel die complicaties waarvan de wappies zeker wisten dat het hen niet zou overkomen. En de rest moest maar gewoon binnen blijven. Reddit had een prachtig subtopic ‘herman cain award’. Dat begon meestal met foto’s van de meest achterlijke beweringen over covid en vaccins van bijna altijd trumptards en eindigde met een foto van dezelfde trumptard aan de beademing en een go-fund-me pagina.
Oh ja, ik heb die subreddit zo vaak bekeken. En het mooie was dat die personen het meest vocaal waren
Gelukkig hadden de maatregelen alleen maar voordelen, dat sterkt uw argument.
Ik ga het toch maar eens zeggen: de belangrijkste kritiek op MRNA vaccins was en is, het zwaar verhoogde risico op auto-immuun reacties. Virale infecties, zoals Covid, kunnen ook auto-immuun reacties veroorzaken. Wat de grootste boosdoener is, zullen we waarschijnlijk nooit weten. Maar de long covid patiënten die ik persoonlijk ken, waren toevallig wel gevaccineerd....
@Lood om oud ijzer | 15-05-23 | 23:25: De dooien die ik ken waren niét gevaccineerd.
Ik ben een wappie. Niet geprikt, minstens 2x COVID gehad (en toegegeven, kwam bij me harder aan dan een gemiddelde griep de eerste keer), maar nog steeds geen long covid.
Het is niet zo dat iedereen die ongevaccineerd is het zogenaamde long covid krijgt. En ben ook niet ervan overtuigd dat vaccinatie je beschermd tegen long covid.
Daarnaast, er is al gebleken uit wetenschappelijk onderzoek dat het spike proteine de “blood brain barreir” kan doorkruizen (hoewel initieel gezegd werd dat dit geen risico was bij vaccinatie). Spike proteïne in je hersenen kan gevaarlijk zijn.
Hoe groot is de kans dat spike in je hersensen komt bij “gewone” luchtweg infectie vs vaccinatie en daardoor mogelijk in je bloedbaan?
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35052867/
Gasboringen waren zeker ook vrijwillig? Je had gewoon kunnen verhuizen naar Brabant.
Las net een bericht dat zo’n 700.000 mensen nu niet meer wekelijks sporten terwijl ze dat voor Corona wel deden. Toch een prestatie van het ministerie van VWS (volksgezondheid!, welzijn! en sport!) en de door dit ministerie ondersteunde coronamaatregelen.
Sporten kost geld.
Ik sport juist meer sinds de pandemie!
Na geweerd te zijn uit sportscholen en m'n conditie ziender ogen achteruit zien gaan, besloten het heft in eigen handen te nemen. Abbo opgezegd, schoenen gekocht en gaan hardlopen, ook door de avondklok heen.
DIe habit zit er nog steeds in, en zal er ook wel in blijven.
@Papa Jones | 15-05-23 | 21:26: Die eenmalige aanschaf van hardloopschoenen ga je ook niet failliet aan. Dat kan al vanaf een paar tientjes.
@ReyNemaattori | 16-05-23 | 00:07: Ja maar kom op... hardlopen doe je niet bij een club.
Grappig dat de spuiters zich profileren als de boven ons gestelden. Ik spuit dus ik ben.
Spuit elf?
Het knappe is dat iedereen dit nu met de Jonge associeert, en niet met Rutte.
Kuipers, Van Dissel, Gommers en Koopmans lieten zich ook niet onbetuigd.
Dat is dus de kracht van Rutte: hij voorziet zich altijd van een ambitieuze en relatieve nieuwe adjudant die dan als bliksemafleider fungeert.
De grootste angsthazen waren toiletpapier hamsteraars.
Heb gelukkig nog een grote partij kunnen ruilen tegen slaolie.
Komen er ook nog herstelbetalingen voor alle wappies?
Ze kunnen altijd bij de gemeente aankloppen voor hulp.
haha. haha. haha. haha. hahaha.
lachen. ondertussen werd ik, als ik deze totale gekte op een nette manier aankaartte, hier de panelen uitgejaagd, meerdere malen.
"met de kennis van nu". Ga toch weg. Met de kennis van nu waren er heel wat passages in de geschiedenis geweest die "met de kennis van nu toch misschien niet zo nodig waren geweest".
Helaas heb ik mijn medemens, zoals de cabaretier probeert duidelijk te maken, leren kennen :(.
Maar nu toch blij dat je niet meer op de achterbank va de bus hoeft te zitten, vooruit kijken.
een goede vergelijking idd.
jah joh zand erover. jullie zullen vast geleerd hebben van je fouten. oh wacht.
@Ir. Wilhelmus | 15-05-23 | 19:58:
Komt u toevallig uit Salt Lake City?
Zo is dat! Weggezet als gevaarlijke idioten. M’n baas woest, vrienden kwijt, en als een melaatse behandeld in de horeca en hier in de burelen. Maar het ergste van al: mijn vertrouwen in de medemens en onze overheid ben ik door die krankzinnige angstterreur goeddeels kwijtgeraakt.
@Wayfaring stranger | 15-05-23 | 20:29:
Ik denk dat als je letterlijk je vrienden kwijt geraakt bent, je waarschijnlijk iets extremer was dan je zelf denkt. Sterkte, hopelijk heb je ze nu terug!
@swaggerton | 15-05-23 | 20:43: Extreem? Ik zei alleen eerlijk dat ik niet gevaccineerd was. Dat zij dat wel waren, vond ik prima. Maar sommigen accepteerden mijn keuze absoluut niet. Teksten als ‘dan mag je van mij buiten het ziekenhuis worden gehouden als je Covid krijgt en zwaar ziek wordt’. Dat is inmiddels deels bijgedraaid en bijgelegd, gelukkig. Thanks.
@swaggerton | 15-05-23 | 20:43: ja tuurlijk joh, de ongevaccineerden waren de extremisten hahaha
En eerlijk….
Ook ik vond de QR code maar niks.
Het voelde best wel als een volgsysteem, waarbij je je dan niet helemaal meer vrij voelde.
Ondertussen staat dat ding nog steeds op m’n iPhone, gebruik m uiteraard nooit meer.
Maar toch.
"gebruik m uiteraard nooit meer."
Maar "ze" controleren dat nog wel hoor!
Het ding is nogsteeds als een malle aan het "indexeren" en broadcasten. Maar euh, ik heb toch niets te verbergen toch? Tot ze je van de straat plukken omdat je op GeenStijl comment.
Deze is erg! Geef ons een prik | De Kwis www.youtube.com/watch?v=F-rXucfRpoA *teiltje
Sarcasme modus aan.
Maar de hele corona-pandemie heeft ook heel veel positieve dingen gebracht. Hunkering naar saamhorigheid. Persoonlijke hygiene. Alcoholisme. Het salonfähig maken van rabiate fascisten die zich op geen enkele manier meer schamen om hun ideologie te uiten. Het besef dat het misschien niet zo netjes is is om je medemens onder te niezen met je virussen en bacteriën en een mondkapje best handig is. Het uit pure verveling dick-pics sturen met handtekening terwijl je dat nooit eerder deed op verzoek.
Mooi was die tijd. Nu is het wachten op de paarden en hun ruiters. Wie kijkt er niet uit naar het witte paard, het vuurrode paard, het zwarte paard en uiteindelijk het vaalgele paard. Mijn favoriet als misantroop.
"Toen het vierde zegel werd verbroken, hoorde ik het vierde wezen zeggen: “Kom!” Toen zag ik een vaalgeel paard. De ruiter heette Dood, en Dodenrijk vergezelde hem. Zij kregen toestemming om op een vierde deel van de aarde dood en verderf te zaaien, door middel van het zwaard, hongersnood, dodelijke ziekten en wilde dieren." — Openbaring 6:7-8
The dark horse, Ik mag er graag op wedden.
Ook op deze website werden kritische geluiden gejorist.
Nepnieuws en nepfeiten werden gejorist.
Daarin is niks veranderd godzijdank.
@Papa Jones | 15-05-23 | 21:08: Posts over schade, bijwerkingen en de zeer geringe mortaliteit van Covid zijn geen nepnieuws.
@Ben_Hur | 15-05-23 | 22:03: Dat ligt helemaal aan wat er precies in een post staat.
@Ben_Hur | 15-05-23 | 22:03: "765,903,278 confirmed cases of COVID-19, including 6,927,378 deaths".
Bron: WHO.
Bijna 7 miljoen doden gering? Inderdaad verwaarloosbaar.
@Papa Jones | 15-05-23 | 21:08: ik ben letterlijk gejorist voor het vertalen en plempen van BBC headlines.... die nu nog steeds waar zijn....
@ChupaChupa | 15-05-23 | 22:34: Da's 1%, ongeveer 2x zo dodelijk als de griep. Hoewel spijtig, valt dat eigenlijk wel mee in the grand scheme of things.
@Wayfaring stranger | 16-05-23 | 00:06: Welnee joh. Vaccins werken wel degelijk. Weggejorist worden was altijd terecht.
@Lood om oud ijzer | 15-05-23 | 23:31: Ik heb gezien wat er destijds allemaal gejorist werd en dat was gewoon zwaar terecht.
Kun je nog precies zo'n plempsel van jou reproduceren, dat destijds gejorist werd? Dan kan ik even mijn licht erover laten schijnen... als het niet gejorist wordt althans.
De potjes nakaarten voor Nostradamus levert altijd veel moois op. met de wijsheid van nu, omdat het gelukkige toeval Omikron met haar 6x zo grote besmettingskans als Alfa elke andere variant gelukkig heeft verdrongen en nu is Covid een verkoudheid is geworden. Hoewel ik ook nog veel mensen ken met echt ellendige long Covid.
Wie snel vergeet, en dus vergeet dat het begin van die pandemie echt dreigend was en er vele doden vielen, met nog geen vaccin in de aanbieding, hoe zeer de ziekenhuizen vol lagen, hoeveel mensen een behandeling moesten uitstellen (me too) wegens dat virus, die kan vandaag net doen alsof alles overdreven paniek is geweest, en dat die gemene vaccinaties heel erg gevaarlijk waren (niet), en dus, met de wijsheid van een voorbije pandemie achteraf, hun gelijk gaan halen.
Wat een sneue sukkels! Echt wat een zielige lui. Geen woorden voor de afkeer, het dedain en de walging die ik voel voor die types. Het totale onbenul, het crapuul, het moedwillige domme dat je de laatste tijd als een pandemie om zich heen ziet grijpen. Het lijkt wel hoe beter de AI, hoe beroerder het staat met de geestelijk vermogen van de mensheid. Man man man.
Tijdens die pandemie waren ze al geestelijk gestoord met hun Ivermectine, hun Hydroxychloroquine, hun prikdoden en hun overheidsterreur middels QR codes en was het "1984! 1884!" niet van de lucht. Met hun achterdocht, hun paranoia, hun debiele inzichten over de ziekte. Hun onzinnige protesten. En al die stupide fouten van zichzelf zijn ze glad vergeten, inclusief het feit dat de overheid alle maatregelen heeft afgeschaald. Wat totaal logisch was en wat iedereen met een beetje normaal verstand direct begreep, dat die maatregelen tijdelijk zouden zijn.
Eens (met de boodschap). Als er geen vaccinatie was gekomen, en de zorg nog meer was vastgelopen zou iedereen zich afvragen waarom er met vereende krachten niet snel een vaccinatie kon komen.
Dan was daar ook een bedoeling in gezien.
Het is toch ook wel een bepaald type mens dat zo tekeer gaat tegen de Covid-maatregelen en tegen vaccinaties, is mijn ervaring. Niet het meest ontwikkelde soort, en dan zeg ik het nog vriendelijk. Mensen die linkjes plaatsen van Maurice de Hond.
@Après toi | 15-05-23 | 19:47: Ah, u gaat vrolijk door met aanvallen van de persoon ipv een kritisch geluid pareren met feiten of tenminste een plausibele theorie. Dat was toen ook al zo'n slecht principe.
Dit is weer lekker zwart wit gesteld, net als toen. Het gaat erom dat de maatregelen en dus ook het vaccin proportioneel zouden moeten zijn. Ook met de kennis van toen was bekend wat de risicogroepen waren en welke niet. Er was ook toen al bekend dat het vaccin vrijwel niets deed tegen de overdracht van het virus. En dus is het buitenproportioneel om gezonde mensen en zelfs kinderen te vaccineren met een experimenteel vaccin en ze anders buiten te sluiten van de maatschappij. Dat was pas echt ziek. Evenals de grote bereidheid van vrijwel iedereen om hieraan mee te werken. Er was geen kritische vraag mogelijk zonder meteen in het wappie hok gezet te worden. Zelfs gerenommeerde wetenschappers wiens taak het is om kritische vragen te blijven stellen werden gecanceld. Het was een perfecte propaganda machine. De uitspraak “we wisten het niet” is in de geschiedenis al eerder gedebunked..
@bosjehout27 | 15-05-23 | 20:14:
Wat een lulkoek op een rijtje. Wie zijn er afgevoerd naar de gaskamers dan? Get a life man. Het waren tijdelijke maatregelen zo lang het duurde en nu zijn ze weg, toch? Ze zouden voor eeuwig blijven, als instrument om ons te knevelen, te knechten en slaafs aan de leiband te houden, zo was het verhaal toch? Niks is daarvan bewaarheid geworden (logisch!) maar nee, het was allemaal een "wir haben es nicht gewusst" situatie. Die overdreven pathetiek ook, ga nou vlug heen. Trek je gele hesje aan en demonstreer! Zo lang het nog kan want straks kloppen ze aan de deuren, van je huis dat al is bijna ingenomen door Hugo om het aan een asielzoeker te geven. Altijd fijn ook als mensen je verhaal direct bevestigen. Willens en wetens ook nog.
@Beste_Landgenoten | 15-05-23 | 20:20: Nu slaat u zelf door. Het zwartwitte is, en blijft kennelijk: wie kritiek heeft op, of zelfs bedenkingen uit over, het coronabeleid wordt onmiddellijk weggezet als een idioot, over één kam geschoren met de meest extreme en minst weldenkende dwarsliggers. Bosje's laatste vergelijking was wat ongelukkig maar dat is niet de essentie.
De felheid en het dedain inuw betoog behoeven wat mij betreft geen verdere toelichting. U doet verder wat gemakkelijke aannames over mij en veroordeelt me daar vervolgens op. Een goede en eerlijke discussie onwaardig. Jammer
@Beste_Landgenoten | 15-05-23 | 20:20: de maatregelen zijn geschorst niet afgeschaft, eigenlijk wereldwijd
Tevens heeft de halve westerse wereld wetten bedacht in ingevoerd om dit soort draconisch mismanagement nog makkelijker uit de kast te kunnen trekken. Gezien de halve coup die de who ondergaat en het gerommel met definities van termen . Belooft de toekomst weinig goeds.
Een beetje het zelfde als dat domme asociale gezwets over Oekraïne; "niet mijn oorlog", zoek het maar lekker uit met je oorlog etc, ook vaak het zelfde volk trouwens.
Ik heb dezer dagen het gevoel dat je een beetje uit je gewone doen bent, BL. Gaat het wel helemaal goed met je?
@Beste_Landgenoten | 15-05-23 | 20:20: precies BL daarom is het vertrouwen in de overheid enorm toegenomen sinds Corona. Op drie of vier wappies na stemt iedereen op d66!
@Beste_Landgenoten | 15-05-23 | 20:20: Cancelen kan ook zonder gaskamer hè? Is alleen een mooie stropop, wat telkens weer als zwakte bod in je argumenten naar boven komt drijven.
Er zijn HEEL veel fouten gemaakt in die pandemie, daar kun je niet omheen. Elke oproep om dat uit te zoeken, dat recht te zetten of te voorkomen afdoen met gechargeerde argumenten of domme stroppen om maar te voorkomen dat je geliefde politici en hun beleid ook maar een smetje op het blazoen krijgen, getuigt, wederom, van een sektarisch wereldbeeld...
Niet heel anders dan dat van wappies overigens, enkel aan het andere zijde van het spectrum, maar even detached van de realiteit.
Zeker zijn er fouten gemaakt, vele zelfs. Maar er moest wat gebeuren nietwaar? Er vielen doden en bij bosjes. Ziekenhuizen raakten overvol, en dan roei je met de riemen die je hebt. Je hebt niet alle kennis maar we hebben op twee manieren enorm gezwijnd. De eerste was het zeer snel gemaakte mRNA vaccin, het tweede was het stomme geluk dat een minder ziekmakende variant zeer veel besmettelijker was de alle voorgaande. Was dit beide anders geweest, bijvoorbeeld met een ziekmakender variant met omikrons besmettelijkheid dan waren we totaal fucked. Nu nakaarten is prima, maar neem dan even mee dat het er toen grimmig uitzag.
@Beste_Landgenoten | 16-05-23 | 00:47:
Dat viel ook wel mee. Vooral ouderen en mensen met een slechte gezondheid liepen risico. En het feit dat veel overledenen met co-morbiditeiten werden weggeschreven als covid-dode maakte dat het er heel grimmig uitzag. Dat in combinatie met de welbekende post-moderne hysterie waar elk fenomeen het einde der tijden inluidt.
"Your'e not gonna get Covid if you have the vaccinations' - Joe Biden POTUS
edition.cnn.com/2021/07/22/politics/f...
Bekpampers, contactberoep, fieldlab, testen voor toegang, in je bubbel, Checkapp, handen kapot wassen, teststraat,
Bleib zu Hause.
Ik ben oprecht benieuwd naar de bevindingen van de “Tijdelijke commissie Corona”.
Benieuwd naar de waarheid, de manier van handelen, de keuzes, benieuwd of deze commissie héél kritisch gaat zijn.
Benieuwd of betrokken personen ook écht aan de tand gevoeld gaan worden.
Even over mij persoonlijk…….
Ik was niet bang voor Corona, heb wel netjes m’n prikjes (3) gehad, mede omdat ik nog wilde reizen en gewoon ergens naar binnen.
Was het nooit eens met het weigeren van ongevaccineerden, heb altijd geloofd in vrije keuze.
Avondklok, 1,5 meter, beperkt gezelschap, na 20.00 geen alcohol en nog tal van onzinnige maatregelen vond ik bezopen.
Heb wel netjes, wat is er netjes aan ? Ik vind dat altijd een vreemde redenatie. Dus omdat ik er geen heb genomen is dat niet netjes of begrijp ik het verkeerd?
lees eerst dit maar eens, dan weet je wat je kunt verwachten van uw overheid.
www.maurice.nl/2023/05/13/het-verborg...
haha na 20.00 geen alcohol
Mooie reden om dat later dubbel en dwars in te halen.
Er wordt al veel onderzoek gedaan naar het nut en effect van maatregelen. De twee meest zinnige maatregelen waren/zijn lockdowns (maar die brengen wel grote maatschappelijke schade met zich mee) en afstand houden. En uiteindelijk natuurlijk vaccineren.
@entredeuxverres | 15-05-23 | 19:39: Okay Maurice. En hoe zit het nu met die Deventer Moordzaak, die je hebt opgelost? En met die Ipad-scholen? De millenniumbug?
@Après toi | 15-05-23 | 19:40: u weet precies het effect van de maatregelen. Knap hoor. Ook alle effecten van vaccinaties? Dus onderzoek is niet meer nodig?
@swagmachine | 15-05-23 | 19:39:
“Netjes” in de zin van keurig gehoorzamen en doen wat de overheid van mij verwachtte.
Dan nog deed ik het meer uit eigen belang.
Dus mijn netjes heeft verder niets met jouw keuze te maken.
Goffer, Swaggie…. niet van die moeilijke vragen stellen.
Leven en laten leven.
Ieder in z’n waarde laten, da’s altijd mijn uitgangspunt.
@entredeuxverres | 15-05-23 | 19:53: Beter, De Hond is een charlatan.
Daar zijn diverse leden van de Eerste Kamer ook benieuwd naar, hoorde ik ze net zeggen, tijdens de behandeling van de wijziging Wet Publieke Gezondheid.
www.eerstekamer.nl/plenaire_vergaderi...
Heb nixxx aan te merken op de vaccinaties geen last van gehad ook. Ben dan ook niet zo wantrouwig aangelegd. Ook blij dat mijn ouders mij vroeger tegen DKTP hebben laten inenten,
En was dat wel zo nodig?
Is alles wat hier de grens overkomt ingeënt tegen DKTP?
Zo niet, waarom niet?
Dktp prik is er sinds 1962.
Da's toch anders dan halsoverkop een vaccin op de markt flikkeren.
Dktp en het rijksvaccinatieprogramma is wel iets anders.
Ik ben voor de corona vaccinatie maar ik heb wel klachten gehad die ik opvallend vind. Na decennia lang een menstruatie op de klok, bij ziekte, bij koorts, bij verdriet en na zwangerschap was die cyclus ineens totaal ontregeld.
Ik moest een borstonderzoek omdat alle klieren tot in mijn oksel weken opgezet waren. Grapjes daargelaten vind ik het niet prettig dat het onbegrepen is waarom dit gebeurt.
Ook mag het niet te makkelijk op toeval worden geschoven wanneer dit vaak gemeld wordt en zichtbaar is.
Nodig, denk t wel. Infectieziekten heersten. Het was niet t leukste wat je onder de leden kon hebben.
en wat dacht je van inenten tegen Polio? Interview de slachtoffers van niet inenten maar eens in Staphorst etc
@dickwvf | 15-05-23 | 19:52:
Een vandaag heeft een mooi item gemaakt van zwaar gehandicapten die gezond geboren waren, gezonde kinderen, maar on ingeënt een complicatie van mazelen kregen. Hadden onze ouders ons maar gevaccineerd was de tendens.
@rigelstraat | 15-05-23 | 19:43:
Euh, je moet toch ergens beginnen. Dat hadden ze in 1962 ook kunnen denken, maar toen waren ze gewoon blij dat ze een mooi middel hadden om ziektes te voorkomen.
Hier vier keer gevaccineerd en twee keer corona gehad, denk dat het zonder die vaccinaties wel eens anders voor mij af had kunnen lopen. Trouwens, volgens die wappie logica had ik met een zwakke gezondheid en vier vaccinaties al lang dood moeten zijn gegaan aan de bijwerking van dat vreselijke vaccin.
Appel en peren, dickwvf, want één van beide entstoffen is namelijk gebaseerd op gentherapie.
Zolang je het anderen niet opdringt prima.
Ik heb ervoor gekozen 2x een prik te kalen maar wist donders goed dat de fabrikant geen verantwoordelijkheid accepteerde, dat de goedkeur alleen experimenteel was (en zou vervallen als er een niet experimenteel alternatief zou komen), dat de verkorte testen nog korter waren dan de toch al niet zo lange tests van nieuwe medicijnen, dat de inactieve virusdeeltjes redelijk ongevaarlijk zijn maar de stoffen die toegevoegd zijn om je afweersysteem te "activeren" zeker niet, en dat het activeren van je afweersysteem altijd ongezond is. Wel veel geleerd over hoe eerlijk onze overheid is.
Hoe staat het nu met de Nederlandse onderzoeken naar corona in opslagen weefsel samples uit de maanden voor de officiële uitbraak, het effect van vitamine D, en de besmettingsrisico's in vliegtuigen bij 0.5, 1.5 en 5m afstand? Of pakken we bij de volgende pandemie weer dezelfde maatregelen zonder ooit onderzoek te doen naar de effectiviteit?
Helaas zijn al die onderzoeken nog steeds niet vrijgegeven,
Nogmaals, lees maar hoe de overheid denkt over transparante informatie verstrekking over hun aanpak. Laatste keer, verder zoekt iedereen het maar uit.
www.maurice.nl/2023/05/13/het-verborg...
@entredeuxverres | 15-05-23 | 19:43: dat is de nieuwe openheid.
Hulde voor deze instelling.
@entredeuxverres | 15-05-23 | 19:43: dank voor de link
Dat hele COVID ding was een prachtige oefening voor de mensheid om te laten zien dat ze kort een beetje gemeenschappelijk kunnen lijden, om een probleem op te lossen.
Een prachtige oefening die enorm mislukt is, en die er voor gaat zorgen dat bij een volgende pandemie niemand zich laat vaccineren en iedereen gewoon lekker naar de kroeg gaat. En dan gaan een hoop meer mensen dood en geven we D66 en het CDA de schuld.
The boy who cried wolf.
@Mr_Natural | 15-05-23 | 19:35:
Zo zien veel mensen het wel ja, en dat betekent waarschijnlijk dat we bij een volgende pandemie we ons lesje wel leren.
Inderdaad hoor, het was een grote grap dat hele Covid. De beide nog relatief jonge (70ers) ouders van een collega, hoppakee, de pijp uit binnen twee weken van elkaar. Dor hout jongens, dor hout. En waarom zou nou de hele wereld zich op dezelfde manier druk maken over een verkoudheidje? Afgesproken werk! Om ons eronder te houden. Wel jammer dat we nu niet fabrieksversie 4.7 hebben van Corona, om ons er middels nieuwe rondes klein te houden en dat van die maatregelen, jammer dat ze zijn opgeheven. Blijkbaar toch moeilijk hoor, die staatscontrole wat zeg ik! Wereldheerschappij te bewerkstelligen.
Ik houd het op een mislukt complot maar wel degelijk een complot. Want gister hadden we zomaar 666 tegels in het nachtcafe. Alsof dat niks zegt.
Even turven hoeveel mensen er ellende van Covid zelf hebben gehad en voor het effect tellen we de doden even niet mee. Dan nog wint Covis glansrijk aan "bijwerkingen" van de vaccins, maar blijf je vooral blindstaren (ook niet een fijne ziekte hoor) op de vaccins.
Ik had Covid, getest en een dagje niet lekker. Ik ken niemand in de buurt die echt ziek geworden is of naar het ziekenhuis moest, u wel?
@jan huppeldepup | 15-05-23 | 19:36: ik heb nog nooit een olifant in het wild gezien, niemand uit mijn omgeving heeft een olifant in het wild gezien. Olifanten bestaan niet.
@jan huppeldepup | 15-05-23 | 19:36: Ik ken er een paar. IC, terwijl ogenschijnlijk gezond. En ook nog jong.
Blindstaren op leiders, ook fout.
@Capt. Iglo | 15-05-23 | 19:42: Olifanten bestaan hoor, ik heb ze Tsavo gezien. Waren een beetje rood.
@Après toi | 15-05-23 | 19:42: Gezien de officiële cijfers is het zeer onwaarschijnlijk wat je zegt. Niet onmogelijk, maar zeer onwaarschijnlijk.
Het was een leerzame tijd. Voorheen begreep ik nooit hoe iets als ww2 kon gebeuren. Nu een stuk beter. Benieuwd naar de komende jaren.
Schuld van de Joden, alles. En Soros schijnt ook overleden te zijn, net als Lukasjenko. Alsof dat toeval is!
@Beste_Landgenoten | 15-05-23 | 19:33: Gaat het wel helemaal goed?
Nagel. Kop. Pats.
@Beste_Landgenoten | 15-05-23 | 19:33: en waar blijft de door u voorspelde volksopstand dan?
Inderdaad, de steeds hardere taal van de overheid zag je ook terug komen in de samenleving. De mening dat ongevaccineerden de bron van ellende waren en het gerechtvaardigd was hen uit te sluiten, kon overal vrij geventileerd worden en vond gretig aftrek.
Toen kwam de Omicron variant en werd de druk steeds minder en nu maakt het allemaal niet meer uit.
Ik ook.
@dathoujetoch | 15-05-23 | 19:47:
Komt eraan jong. Even geduld en je weet het he? Niet op GeenStijl in de klas. Mobieltje keurig in de zakjes aan de muur.
Als je miljoenen mensen vaccineert, krijgen bij een marge van 0,1% alsnog duizenden mensen te maken met bijwerkingen e.d. dus dat je een filmpje kan maken van die gevallen zegt om precies te zijn helemaal niks over het vaccin.
Zeker waar! We miste alleen de bijsluiter v.d. receptuur en de te verwachte bijwerkingen in de oproepbrief. Bij medicijnen is dit verplicht naar ik meen.
Dat geldt ook voor Corona zelf. Als miljoenen besmet raken en 0,1% in het ziekenhuis belandt en dan een filmpje maakt van die gevallen zegt dat om precies te zijn ook niets over het virus.
Als de dag van toen. De straten vol lijken. Gierende ambulances de hele dag. Enorm veel extra IC bedden. Een hospitaalschip dat door de regering met open armen werd verwelkomd. Een hele generatie jongeren opgeofferd voor een reeds opgegeven generatie. Farmaceuten met goede intenties.
Gut oh gut, die kinderen van jou zijn nog steeds getraumatiseerd omdat ze een half jaar niet naar het café konden?
@Après toi | 15-05-23 | 19:32: Hij heeft beloofd hun tiende verjaardag groot te gaan vieren.
Weet je wat het een beetje is? De kortzichtigheid van sommige mensen, die zonder maar een woord gehoord te hebben, de ander met één welgemikte veeg onder een categorie wappie, aluhoedje, of wat dan ook te hebben geveegd.
Het was absoluut een eyeopener om te zien hoe ogenschijnlijk kalme en "normale" mensen op een mum van tijd een mening hadden waarbij ze de ander dood wensten, of op zijn minst een zeer moeilijke corona...
Ik begrijp vandaag beter hoe, op een zeer korte tijd, een maatschappij tegen elkaar opgezet kan worden door media. Blinde hysterie.
Het "je moet een vinkje hebben om te"... was er voor mij te veel aan. Als ik ergens niet meer binnen mocht, dan wilde ik er eigenlijk ook niet meer binnen. Mooi was te zien hoe bijvoorbeeld ongevaccineerd horecapersoneel, of horecauitbaters, andere ongevaccineerde klanten de toegang konden ontzeggen.
Van een hele hoop zaken, die ik ogenschijnlijk dacht te moeten doen, zag ik naar verloop van tijd in dat het allemaal niet zo nodig was...
Ik had zo iets al een 20+ jaar geleden gedaan. De TV afgezworen, lang voor cable cutters, of netflixers, of wat dan ook. Ik wilde Band Of Brothers zien, had er maanden naar uitgekeken, het werd uitgezonden en na 8 minuten onderbroken door reclame. Moet je bij een AC/DC concert eens doen, elke 10 minuten met een bus Dreft (Dubro voor jullie) het podium oprennen en de band de mond snoeren.
Ook toen was er "onbegrip". Wat doe jij dan? Waar hou jij je dan mee bezig vroeg men.
Chronisch masturberen terwijl ik naar een witte muur staar antwoordde ik dan.
Ik ben meer een "binnen"mens geworden. Ik schrijf muziek, ik fotografeer, ik lees, maak veel timmerwerk, ik rij minder met de auto, ik luister geen tot nauwelijks nieuws meer, enz...
Cinema, horeca, etc... Nope.
Dat gecombineerd met de graaiflatie, heeft gemaakt dat ik toch wel wat ben doorgegroeid, als ik dat van mezelf vinden mag...
Mijn pa is vol wrok, die heeft vlak na zijn vaccinatie autoimmuunziekte gekregen, maar gelukkig deed hij het voor een ander. Dat scheelt. En zo zijn er meer dan enkelen in mijn omgeving die ik "hoor".
Nu ja, wappie die ik ben, dacht ik voor mezelf gekozen te hebben, op mezelf te vertrouwen, en zeker aan dwang niet te gehoren. "Ben je bang voor spuiten?" "Jij lift mee op het effect van mijn vaccinatie?" "Ben je gevaccineerd?"
Ik heb die vraag steeds beantwoord met: Ja!!! 2 keer. In elke teelbal 1x.
Heb een collega aan de strijd tegen de hetze zien ten onder gaan. Beetje sneu, maar dat zal hem leren, met dat alu hoedje.
Ik wou dat ik zware corona gehad had, dat zou me leren, helaas deed het me niets. Buiten dat gemalen koffie nu zout ruikt. Dat zal me leren!!! De hufter die ik ben!
@Roepschelp | 15-05-23 | 19:32:
Welke auto immuunziekte heeft hij gekregen? Je hoort het zowel na vaccinatie als corona besmetting.
@letopuwzaak | 15-05-23 | 20:47: itp. hij heeft geen corona gehad... voor vaccinatie nog bloed laten trekken, was okay...
Sarcasme modus aan.
We zijn nu alweer een tijdje verder en de pandemie is min of meer onder de knie. En ja, ik geef het toe. De natuur gaf ons weer eens toekomst reddende pandemie die vooral oudere mensen en mensen met onderliggend lijden zou treffen. Niet de hardwerkende vader of moeder, niet de kinderen met de toekomst in handen. Nee, dor hout. De mensen die we kunnen missen.
Ik neem alles terug. Alles wat ik gezegd heb. De anti-vaxxers hadden gewoon gelijk. Miljarden euro's hebben we uitgegeven om ziek, zwak en misselijk te redden. We moesten humaan en vooral egoïstisch zijn.
Niet dat de natuur het op gaat geven. Met extra speciale dank aan de bio-industrie boeren wereldwijd is deze wraakzuchtige dame genaamd Gaia al bezig met de volgende zoönose te bouwen. En terecht ergens. De vier ruiters van de Apocalyps komen. Oorlog, honger, ziekte en uiteindelijk de dood.
Wat een gelul. Hoeveel meer "dor hout" zou er ook aan gegaan zijn als er niet was gevaccineerd? Achteraf kan iedereen mooi lullen. Gaia... De film avatar is fictie.
Wel eens gehoord van long-covid?
@sparka | 15-05-23 | 19:29:
Hey de sarcasme modus staat aan he! ;-)
@guldenmiddenweg | 15-05-23 | 19:33:
Wel eens van gehoord ja. Long covid. Dat past in hetzelfde straatje als een burnout. Gelukkig hoef ik daar niet voor te vrezen want ik ben zelfstandig ondernemer.
youtu.be/7QSIdlCSfKk?t=7
@keestelpro | 15-05-23 | 19:40:
Mwoah.. ik kreeg een meetbaar en aantoonbaar longprobleem dat ik daarvoor niet had. Een milde vorm van een complicatie waardoor anderen in het ziekenhuis kwamen. Ik ben op een paar weken na blijven werken, maar ik kan me voorstellen dat als je het erger hebt je niet kan werken. En uiteraard zijn er altijd mensen die meeliften op dit soort dingen.
Zo blij dat ik zelf heb nagedacht en onderzoek gedaan en niet in die vaccinatie scam ben getrapt. Ook binnen de GS redactie (en veel reaguurders) was het moeilijk om sympathie te krijgen. (ik hoop dat jullie blij zijn met je 3 dubbele dosis voor een "pandemie" waarvan de herstel ratio tegen de 100% aan lag.) Voor nog meer bevestiging luister naar podcast 1979 Joe Rogan met Dr. Aseem Malhotra.
De herstel ratio van vaccinatie ligt nog dichter tegen de 100%.
Heb je ook podcasts geluisterd van echte experts, of waren die te ingewikkeld?
@Wilhelm Tell | 15-05-23 | 19:24: tuurlijk. Waarom zou je een hele bevolking een vaccin geven waarvan je weet dat het herstel tegen de 100% is. Dat wel eens afgevraagd. Of stond je voor in de rij om een vaccin te krijgen. Lees de 10 punter van de Neurenberg code er nog eens op na. Geef me een recente podcast van een expert die nog steeds de vaccins verdedigd. Zal ik er naar luisteren.
@brincq | 15-05-23 | 19:28: Zeg, slinger zelf je zoekmachien s aan. Das wel zo'n dooddoener, geef me dan "bewijs". Je bent toch zo goed in het vinden van tegenbewijs...
@sparka | 15-05-23 | 19:30: treurig
Een VVS-video geript van tiktok, een twitter status die terug linkt naar een GS artikel, een filmpje met zieke mensjes, en een filmpje met de Joker...
Maandagavondborrel?
Oke. Omdat je zo aandrinkt.
What has been seen cannot been unseen.
And who is vaccinated cannot be unvaccinated.
Now who is the real wappie?
Still you.
Uiteindelijk hebben we allemaal dezelfde chem-trails ingeademd.
Met muziek erbij klinkt het nog beter.
Serieus?
De enige "dwang" die ik heb moeten ondervinden, was van wappies die mij gestoord vonden omdat ik voor vaccineren was.
De flauwekul argumenten zal ik u besparen.
Wees blij dat ze u alleen gestoord vonden. Als je zag wat sommige ezels met ongevaccineerden wilden doen, schrik je je dood. Dat doe je dan niet, omdat je ze ook weer niet hun zin wilt geven.
Inderdaad gestoord, die dwingende wappies.
Het is simpel.
Als 1000 automonteurs met elkaar in discussie gaan over hoe mijn auto gerepareerd moet worden, wie ben ik dan om daar een mening over te hebben?
Als 1000 wetenschappers met elkaar in discussie gaan over de werking van vaccins, wie ben ik dan om daar een mening over te hebben?
Ik wacht dan liever tot alle experts tot een eenduidige conclusie komen.
Er was van een wetenschappelijke discussie geen sprake, aangezien wetenschappers met twijfel weggejorist werden.
Maar wetenschappers hebben eerlijk gezegd: we weten nog niet precies hoe het vaccin en werkt en hoe effectief het is. Dat is voor iemand met een gezond verstand reden om te denken: oké dan wacht ik voordat er meer zekerheid is.
Maar het waren politici die hebben besloten: we gaan iedereen vaccineren en wie niet mee wil doen of KAN ontnemen we maatschappelijke privileges.
Daar vond ik wat van. Daar vind ik wat van. En daar zal ik altijd wat van blijven vinden.
De werking van het vaccin is al lang bewezen.
Het is waar dat in sommige gevallen mensen toch covid kregen, nadat ze gevaccineerd waren, maar dat doet niets af aan de stelling.
@snapal | 15-05-23 | 19:21:
De bijwerkingen zijn ook allang bewezen.
@Mr_Natural | 15-05-23 | 19:23: Die zijn er nauwelijks.
@Mr_Natural | 15-05-23 | 19:23: bijwerking van COVID?
@Mr_Natural | 15-05-23 | 19:23: Dat klopt.
Wat is je punt?
@keestelpro | 15-05-23 | 19:21:
Er was een optie om een gewoon vector vaccin te nemen toch, als je het mRNA niet vertrouwde?
(Waar overigens al sinds de jaren '90 onderzoek naar gedaan is)
@Après toi | 15-05-23 | 19:27:
Welnee.
www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vrage...
www.lareb.nl/coronameldingen
@snapal | 15-05-23 | 19:21:
Bewezen? 2 jaar na de Spaanse Griep was dat virus ook verdwenen als sneeuw voor de zon. Als wij 2 jaar lang hadden gewacht was het gewoon voorbij gegaan. Er is maar één woord voor deze vaccins: kwakzalverij.
De angst van doodsbange godvrezende mensen voor de pandemie is misbruikt door farmaceuten om op megalomane schaal complete bevolkingen te vaccineren geholpen door de macht van de politiek en het blinde vertrouwen dat brave burgers in de wetenschap en de overheid hebben. Een van de grootste schandalen uit de geschiedenis van de mensheid. Het heeft mijn kijk op de medemens voorgoed beschadigd.
Men zegt wel eens: zalig zijn de onwetenden. Nu begrijp ik wat ze daarmee bedoelen.
@snapal | 15-05-23 | 19:29:
Dat ik het risico niet neem.
@keestelpro | 15-05-23 | 19:33:
Niet boos worden.
@Après toi | 15-05-23 | 19:27: Er kunnen bijwerkingen zijn met het vaccin, geen mens is hetzelfde.
In ieder geval zo zeldzaam, dat er amper berichten er over waren in de media.
Een vaccin dat altijd voor 100% werkzaam is, bestaat volgens mij niet.
@snapal | 15-05-23 | 19:36:
'De media'.
@keestelpro | 15-05-23 | 19:33: Het ene virus is het andere niet. Of zijn Ebola en Sars ook na 2 jaar verdwenen?
@Mr_Natural | 15-05-23 | 19:34: Verwaarloosbaar!
De voordelen zijn daarmee vergeleken gigantisch.
@keestelpro | 15-05-23 | 19:33: Kwakzalverij zou ik het toch niet willen noemen. De oudjes en de Asha's hebben er waarschijnlijk baat bij gehad dat ze gevaccineerd waren. Afgezien van grootste schandaal, dat is toch de invasie van 3e wereldpaupers, is de rest na kwakzalverij natuurlijk volledig waar. Panische mensen die zich krampachtig vastklampten aan het geloof in Hoop en Redding.
@keestelpro | 15-05-23 | 19:33:
www.medicijnen.nl/de-overeenkomsten-i...
@keestelpro | 15-05-23 | 19:33: Verdiep je eens in de betekenis van kwakzalverij, daarna praten we verder.
@keestelpro | 15-05-23 | 19:33: De reden van isolatie was, dat de ziekenhuizen de stortvloed aan (dood)zieke patienten niet aan kon, niet perse de covid zelf.
@SterF... | 15-05-23 | 19:40:
Dank voor de link. Zéér interessant!
@Mr_Natural | 15-05-23 | 19:37: Als mocht blijken dat het vaccin ondeugzaam was, zou dat echt wel bekend worden door de media.
Achterdocht is een slechte raadgever.
@Après toi | 15-05-23 | 19:37:
Ebola is (gelukkig) geen verkoudheidsvirus maar één van de engste en dodelijkste virussen op Aarde.
@keestelpro | 15-05-23 | 19:58: Wat ik bedoel: je kunt niet zeggen dat virussen per definitie na twee jaar afzwakken. Spaanse Griep klopte, maar hoe dat nu precies kwam? Een gezonde oudtante van 17 kreeg de griep en overleed binnen een paar dagen. Haar broers en zussen werden nauwelijks ziek. Dus er zit een grote mate van onvoorspelbaarheid in dergelijke virussen.
@Après toi | 15-05-23 | 20:05:
Spaanse Griep was heel heftig. 10 procent van de mensen die het kregen gingen dood. Als er ooit wéér zo'n virus opduikt wat met 100 procent zekerheid gaat gebeuren en ze gaan weer dergelijke maatregelen treffen dan breekt de hel op Aarde uit.
Technisch gesproken zat Anne Frank niet in een ''attick'' maar in een achterhuis. En verder moet Hugo de Jonge zijn gore smoel houden want op tv zei ie dat hij mijn postcode had.
Anne Frank zat vrijwillig in dat achterhuis. Ze had ook andere opties.
@Geen01 | 15-05-23 | 19:20: Ghe
Ik weet nog goed hoe Rutte en Hugo elke week tijdens de Persco stoer stonden te doen. Gelukkig hebben we een overheid die je kunt vertrouwen, openheid van zaken geeft en garant staat voor de aansprakelijkheid. Oh nee wacht....
Het was ze allemaal te doen om volledige controle over de NL'se samenleving toch? En iets met Bill Gates? Dat dacht ik de hele tijd te hebben gehoord en gelezen...
Ooit bedacht dat Rutte en De Jonge zich misschien liever met andere zaken hadden beziggehouden dan een pandemie bestrijden?
Hier in Den Haag is die avondklok nooit meer afgeschaft. En ik moet nog steeds mijn QR-code laten zien als ik naar een café en restaurant ga. Toch?
@guldenmiddenweg | 15-05-23 | 19:15: Ze vonden het heerlijk voor hun ego en kickten op alle aandacht en macht die ze hadden.
@Après toi | 15-05-23 | 19:19: precies dat. "Let maar op, die QR-code gaat nooit meer weg"
Corona heeft mijn kijk op de Nederlandse samenleving voorgoed veranderd. Het gemak waarmee zovelen alles voor zoete koek slikten, de beeldmanipulatie vanuit de overheid (eerstehands ooggetuigenverslagen over lege ziekenhuisafdelingen die volgens de berichtgeving vol zouden liggen), de ongefundeerde hetze tegen ongevaccineerden (zorgvuldig aangewakkerd door Hugo de Jonge), jongeren en ouderen die van eenzaamheid niet wisten waar ze het moesten zoeken, een avondklok... Het was op enig moment de waanzin voorbij.
De IC bedden lagen wel degelijk vol Mickey, niet ieder bed is een IC bed.
@jander | 15-05-23 | 19:17:
Eerstehands informatie uit de tweede/derde golf.
Eens ja. Totale kolder en dan een minister die nu woningen gaat bouwen, maar geen woningen gaat bouwen, lol.
Ja, helemaal eens.
En daarbij, maak mensen maar bang genoeg en er zullen erbij zijn die zichzelf verliezen en dat uitleven op medemensen.
Ah nu valt alles op zijn plek. Ongevaccineerd!
@Beste_Landgenoten | 15-05-23 | 19:34:
Het is niet alsof ik daar een geheim van heb gemaakt. Tegelijkertijd heb ik mij nooit uitgesproken tegen vaccinaties (van ouderen, zieken en zwakkeren) en hebben mijn gezin en ik ons keurig aan de regels gehouden.
@Beste_Landgenoten | 15-05-23 | 19:34: She's a Witch. Burn her!
@Beste_Landgenoten | 15-05-23 | 19:34: en ?maakt dat iets uit?of zit je nu ineens 1,5 meter van je scherm af?
@MickeyGouda | 15-05-23 | 19:11
Goede observatie.
@Basil Fawlty | 15-05-23 | 19:52: Flauwekul. Wappiepraat.
Inderdaad MG.
En stervenden die geen afscheid van hun dierbaren mochten nemen, te onbeschoft voor woorden want wat is de essentie van beschaving, op tijd en in eenzaamheid doodgaan ? Steriel sterven ?
En ook die de ongefundeerde hetze tegen ongevaccineerden is bij mij compleet in het verkeerde keelgat geschoten, samen met de avondklok. Dat van die lege afdelingen kon ik niet verifiëren maar ik geloof je op je woord.
@Après toi | 15-05-23 | 19:56:
Nee, de echte wappies waren zij die twee jaar lang tegen ongevaccineerden liepen te krijsen.
Immers, als je gevaccineerd was was je veilig, dus dat gekrijs was niet nodig. Het had echter een heel andere, ronduit kwaadaardige reden.
@MickeyGouda | 15-05-23 | 19:37:
Ieder zijn keuze, gevaccineerd, ongevaccineerd, allemaal best. Hoewel de meeste ellende in ziekenhuizen door ongevaccineerden werd veroorzaakt destijds is het allemaal net goed gegaan, gelukkig. Maar wat ik op al dit nakaarten tegen heb, is dat je met de wijsheid van nu elke maatregel kan wegwuiven als onnodig, terwijl het dat toen niet was en ja, ook zijn er fouten gemaakt. Maar met de kennis van toen, die beperkt was.
@Beste_Landgenoten | 15-05-23 | 20:30:
"Hoewel de meeste ellende in ziekenhuizen door ongevaccineerden werd veroorzaakt [...]"
Het waren overwegend heel oude mensen, mensen met flinke obesitas, diabetes en andere kwalen waardoor ze niet meer tegen een stootje konden. En toevallig óók ongevaccineerd.
En natuurlijk hielpen de vaccins, enigszins. Althans een béétje want je moest om de haverklap op herhaling.
Mensen lezen over de gemiddelde levensverwachting in NL en denken daar sluitende verwachtingen aan te kunnen ontlenen. Maar na je veertigste is je lichaam gewoon bevattelijk voor de dood, en de een wat meer dan de ander.
Covid was dat betreft een stofkam (en vrij mild).
@LD69 | 15-05-23 | 20:44:
Prachtige metafoor!
Een enkele keer (tegen beter weten in) met een fullblown wappie een fatsoenlijk gesprek proberen te hebben. Gewoon netjes om bronnen vragen en dan de meest shady sites voorgeschoteld krijgen waarin van hak op de tak wordt gesprongen, cijfers en conclusies uit het luchtledige worden getrokken en dan gepresenteerd als feiten. Met zulk soort mensen valt gewoon niet te praten en zo te zien zijn er daar tich van in de reaguursels.
Wist niet dat ze specialisme in virologie meegaven op de peuterspeelzaal of de avondcursus breien.
Heb je nu speciaal hiervoor een accountje aangemaakt?
@bowlfabriek | 15-05-23 | 19:13:
Je herkent ze direct hahaha.
Ik had zo'n vriend, volledig de weg kwijt. Kwam ook niet verder dan "Ja maar ik heb me ingelezen". En maar bang zijn en bullshit verkopen
Laten we het eens omdraaien, ik als ongevaccineerde weg te zetten als wappie als ik er een andere mening op na hield dan de gevaccineerden. Dat is iets wat nog steeds steekt, het doodmaken van de discussie door veelal de gevaccineerden.
@swagmachine | 15-05-23 | 19:29: Steekt mij ook.
@swagmachine | 15-05-23 | 19:29: zolang het niet prikt...
Een wappie is iemand die volledig doorslaat. Maar de andere (jou) kant is ook verre van foutenvtij. In tegendeel, veel van de gemaakte keuzes blijken achteraf gewoon kop of munt beslissingen te zijn geweest die gebracht zijn als wetenschappelijke onderbouwde en noodzakelijke keuzes. De overheid heeft daarmee een enorm risico genomen en veel goedwill verspeeld. Wordt de vogelgriep straks een pandemie dan komt de rekening daarvoor. Een groot deel van de bevolking gelooft de mooie praatjes geen tweede keer meer.
De enige juiste positie dieceen burger in kan nenen is in het midden. Niet bij de wappies en ook niet bij de goedgelovigen die de sprookjes van de overheid kritiekloos accepteren.
Het belangrijkste mankement van het vaccin komt hierboven niet eens aan de orde: met een goed vaccin overwin je de pandemie. Dat gebeurd doordat gevaccineerden niet meer ziek kunnen worden en als gevolg daarvan ook geen anderen kunnen besmetten. Het corona fopvaccin deed beide niet en zorgde er alleen voor de ernstigste effecten gedempt werden.
Achteraf is het makkelijk om je gelijk te halen. Lag ook wel aan je omstandigheden tijdens corona. Partner maanden lang in het blauw gewerkt. Zij heeft er wel voor gekozen om te vaccineren. En ernstige auto immuun ziekte opgelopen. Daarom ook prikjes gehad. Na de basis vond ik het wel genoeg. daarna beide corona 2x gehad en niet zieker er van als van een licht verkoudheid. Als je alles van te voren weet is het leven makkelijk.
De afdelingen lagen vol covid patienten, waardoor reguliere zorg afgebeld werd. Je zal maar op een kijkoperatie wachten omdat je kanker hebt, of je moet een dotterbehandeling. Steeds meer mensen kregen hiermee te maken met alle zorgen van dien. Kraamzorg en spoedzorg kwamen in de knel. De vaccinatie heeft dit flink teruggebracht.
Bij elke vaccinatie zijn risico's op deze zeldzame ontstekingen. De vaccinatie is wereldwijd gegeven. Het moet heel goed onderzocht worden, want zeker niet alles is begrepen. Bijvoorbeeld waarom het bij de eierstokken is aangetroffen, ik ben heel erg voor onderzoek en altijd geweest.
Feit is ook dat je veel vaker deze aandoeningen en ontstekings ziekten na een echte corona infectie krijgt. Zo ook een relatie met diabetes. Onderzoek blijft erg belangrijk. Naar de vaccinatie en naar corona.
Met als kanttekening dat er veel meer mensen negatieve gevolgen van een Covid-besmetting ondervinden, dan van een Covid-vaccinatie.
@Après toi | 15-05-23 | 19:17: tot nu toe dan hè, er komt de laatste tijd best wel wat lelijks tevoorschijn
@Après toi | 15-05-23 | 19:17:
Ja, dat staat buiten kijf en het heeft de zorg gered. Het moet wel onderzocht worden.
@Après toi | 15-05-23 | 19:17: cijfers graag, geen partijstandpunten.
Ik heb spijt van m’n vaccinaties tegen apenpokken(mpox).
Ik loop al maanden met een rooie kont en vreet twee trossen Chiquitalaars per dag.
Ik heb alle gordijnen uit ons huis verwijderd.
Lol. Je bent weer goed bezig.
Bespring je elke vrouw in de buurt?
Bokito?ben jij t?..
Wanneer Chimp kan ik medelijden met je hebben. Als Bonobo echter zou ik lekker gaan genieten...
@LD69 | 15-05-23 | 20:24:
Elke emotie wegwippen.
Had ik de puf nog maar ;-)
@Ruimedenker | 15-05-23 | 20:39:
Lol. Je kan het in ieder geval wel grappig samenvatten.
Ik heb het idee dat je hier niet (nog niet) te veel mee moet rommelen.
twitter.com/microscopicture/status/15...
Prachtig.
Ik zie een mitochondrium, een stuk van het endoplasmatisch reticulum, microtubuli en wat ribosomen.
Dat is ook mijn idee.
Het doet mij echt verdriet de reacties onder dit topic te lezen. Elkaar uitlachen en aftroeven. We zijn er als maatschappij (gevaccineerd en ongevaccineerd) kennelijk niet in geslaagd om inhoudelijk een discussie over dit onderwerp te voeren zonder elkaar te ridiculiseren en belachelijk te maken. Beide kampen zijn wat mij betreft schuldig. Inclusief mijzelf. Ik had ook meer mijn mond moeten opentrekken. Laten we allen hier lering uit trekken en voor onszelf nu de grens te bepalen mocht er er een volgende dystopische maatregel worden afgekondigd.
Amen
Onzin, als je een andere mening had/hebt was/ben je een wappie en elke discussie werd/wordt afgekapt.
Dat geldt ondertussen voor heel veel discussies.
Neem stikstof, boeren, klimaat etc.
Er wordt niet mee geluisterd naar elkaar.
Je bent vóór of tegen.
Een land in twee gespleten.
Fanatisme….. ik houd er niet van.
@Ruimedenker | 15-05-23 | 19:09: Zelfs serieuze wetenschappers en artsen werden de mond gesnoerd. Bijna de hele wereld vond het prima en maakten hen uit voor wappies. Nu achteraf net gaan doen of niet fout bent geweest en het niet hebt geweten, komt mij ergens heel herkenbaar van over. Als je tot de groep behoorde die werd uitgesloten moest je je mond houden en in angst leven voor wat nog zou komen.
Dit. Volledige openheid en eerlijkheid, objectieve wetenschap.
Ik vind dat ook, en ik ben voor de vaccinatie maar heb altijd gezegd dat we al een heel eind komen door iedereen te vaccineren die wil.
De toon dat je het voor een ánder doet -en dus aso bent als je het niet doet- is onterecht en is nog lang blijven na hangen. Het deed niets voor transmissie. Het enige dat je wellicht voor de ander deed, was dat je niet in het ziekenhuis kwam en de zorg niet hindert, maar dat werd er niet mee bedoeld.
Het heeft een hoop mensen tegen elkaar opgezet. En vice versa, mensen die voor geen enkele rede vatbaar waren om het wel te doen terwijl de ziekenhuizen vol lagen en de zorg stagneerde. Wat ook gezondheid kost.
Bovendien zijn er nu tienduizenden jonge mensen, die helemaal niet zo ziek waren maar wel long covid klachten kregen. We moeten met elkaar blijven onderzoeken. Covid zelf (niet enkel de vaccinatie) is onvoorspelbaar en kan aandoeningen veroorzaken.
@Mr_Natural | 15-05-23 | 19:08:
Zo is het, zelfs hier moest je op eieren lopen, Ivermectine was een verboden woord.
Als je alleen maar twijfelde aan de hoeveelheid testen van de vaccins was je al fout.
Nee het was geen fijne tijd. Maar de prik is er niet ingekomen bij ons.
@Mr_Natural | 15-05-23 | 19:08: Dat!!
Voor een inhoudelijke discussie heb je data nodig. Andere landen hielden bijvoorbeeld de bijwerkingen en beschermingsfactor per vaccin bij. In Nederland kregen we hooguit wat cijfers waar alle soorten vaccins op een hoop gegooid waren. We wetten ook nog steeds niet waar besmettingen plaatsvonden. De volgende pandemie hebben we dus nog steeds geen idee of we de supermarkten open moeten houden en de bouwmarkten sluiten, of juist andersom. Hoeveel corona onderzoeken heeft het miljoenen kostende RIVM in 2023 gepubliceerd?
@Mr_Natural | 15-05-23 | 19:08: Kijk, maar hoe eenvoudig een Maurice de Hond de mond werd gesnoerd (op)/in de (sociale) media. Je kunt Maurice van alles betichten, maar niet dat het een wappie/complottist/opruier etc. is. Wellicht was het bull-shit wat hij allemaal zei, maar de kracht van de vrije samenleving is nu juist dat mensen dan dat met goede argumenten kunnen ontkrachten. Maurice werd echter 'rücktsichtloos' maatschappelijk 'kaltgestellt', terwijl naderhand bleek dat hij in veel zaken gewoon gelijk had.
@Grachus | 15-05-23 | 19:56: Maurice is een charlatan, zie de Deventer Moordzaak. Dus logisch dat niemand hem meer serieus neemt.
@Après toi | 15-05-23 | 19:57:
Ha, de eeuwige stok om Maurice te slaan wordt weer van stal gehaald. Of nee, bij Après toi ligt-ie altijd klaar.
Die zaak was weliswaar een enorme miskleun maar dat betekent niet dat je die man altijd en overal kan wegzetten als charlatan.
@LD69 | 15-05-23 | 20:30: Exact, wellicht vertelt hij bullshit, maar hij doet dat in ieder geval vanuit een integere intentie, niet om er zelf beter van te worden. En als het bullshit is zijn er genoeg mensen die het kunnen ontkrachten. Alleen in een onvrije samenleving, of lieden die die karaktertrek hebben, kunnen daarmee niet overweg. En zoals gezegd, Maurice werd later veelal bevestigd in zijn standpunten in deze.
@Grachus | 15-05-23 | 20:46:
Juist.
Gevaccineerd of niet, de langetermijneffecten waren onbekend. Voor sommigen reden om niet te vaccineren, voor sommigen geen reden om het niet te doen.
Eigen lichaam, eigen keus.
Geen reden om neer te kijken op wappies of te verkneukelen over gevaccineerden met naar vaccin te herleiden gezondheidsissues.
Tot zover inderdaad.
Totdat de complottheorieën de kop opstaken en er allerlei gekke dingen de wereld in werden geslingerd.
Van Gates tot WEF, van illuminatie tot de Joden.
Sommigen waren knettergek en een deel daarvan nog steeds.
@Ruimedenker | 15-05-23 | 19:13: Propaganda is a bitch.
Het is nog lang niet over hoor, wie af en toe ziet hoe de wappies te keer gaan op de sjosjale media, al dan niet ondersteund door/met linkjes van wetenschappelijk onderbouwde kwaliteit sites als "frontnieuws" en meer van dat fraais begrijpt dat dit DE kans is voor een bepaalde groep idioten om eindelijk eens flink los te gaan met hun complot theorieën en de meest lijpe gedachtenkronkels, soms best wel vermakelijk trouwens:
twitter.com/vanranstmarc/status/16551...
Dat zilverwater verkocht ze in haar eigen webshop. Je hoopt dat dit satire is, maar deze is echt goed ver heen.
Ook nog wel even leuk om te melden is dat er sinds deze crisis geen ziekenhuisbed is bijgekomen. Lachen toch?
Nee, dat is om te huilen. Gezondheidszorg zou eens een cent meer kosten dan wat Excel aangeeft als gemiddelde bezetting, de horror.
Het COA heeft voorrang gekregen op bedden. Was net zo duur, maar goed, hebben we toch nog iets van onze crisisbezweerders gekregen!
Nee maar we hebben wel catering er voor in de plaats gekregen, dat is ook wat waard.
Wel tekenend voor de angstporno in die dagen, maar al te gretig aangewakkerd door een lagere schoolleraar en wat mensen die graag met hun kop op t.v. wilden. Die laatsten zul je je nog wel herinneren.
Hieronder een aantal citaten uit een mooi overzichtsartikel van Maarten Keulemans, wetenschapsredacteur bij De Volkskrant.
Toen corona voor het eerst om zich heen greep, deed het virus dat in ons land met een dodelijkheid van 1,2 procent: van elke honderd Nederlanders die besmet raakten, overleden er 1,2. Dat kerngetal van het virus, zijn zogeheten IFR (infection fatality rate), hebben wetenschappers van het RIVM nu eindelijk eens goed berekend, door zorgvuldig aan de hand van een steekproef van enkele duizenden vrijwilligers te schatten hoeveel mensen besmet raakten.
Opvallend, want in kringen van mensen die achteraf het nut van coronamaatregelen in twijfel trekken, beweert men doorgaans dat de IFR veel lager lag. Heus niet meer dan 0,2 procent, zei Kamerlid Wybren van Haga pas nog tijdens een coronadebat. Die fabel kan nu dus bij het grofvuil: omdat Nederland relatief veel ouderen telt, was het virus hier veel dodelijker. Dodelijker zelfs nog dan de ongeveer 1 procent waarvan veel experts tot dusver losjes uitgingen.
De sterfte loopt bijna exponentieel op met de leeftijd. Van de besmette zestigers overleed in de beginfase naar schatting 0,7 procent, van de besmette zeventigers 3,4 procent en van de tachtigers liefst 13 procent, becijfert het RIVM. Onder de 50 lag de sterfte veel lager: 0,013 procent, ofwel een op de tienduizend geïnfecteerden. Niettemin belandde van de veertigers nog altijd haast 1 procent in het ziekenhuis en 0,2 procent op de ic.
Dat zijn de percentages mét maatregelen, reageert gezondheidseconoom Xander Koolman (VU Amsterdam) op de cijfers. Zónder hard ingrijpen was het overlijdenspercentage hoger geweest, omdat kwetsbaren zich niet eindeloos kunnen isoleren, en de zorg de drukte niet meer had aangekund. ‘Wat deze cijfers aangeven, is dat we veel ellende hebben voorkomen’, zegt Koolman. ‘Dat zou uiteindelijk, als we over een aantal jaar terugkijken, wel eens de belangrijkste les kunnen blijken. We hebben het niet slecht gedaan. Af en toe past ons land ook een compliment.’
Ja, ik herinner me jouw comments nog over een 'milde griep'. Daarna ben je maar meegegaan met de meute, alsof het over een vliegende ebola ging.
Totale onzin. De risicogroepen waren al voor midden 2021 bekend. Bejaarden en obese mensen. En mensen met reeds aanwezige aandoeningen.
En ja hoor, dan moet je het hele land dichtgooien met allerlei idiote maatregelen zoals een avondklok, niet-werkende mondkapjes en een totaal bespottelijke 1,5 meter in de buitenlucht. Tuurlijk.
Was allemaal al bekend, toen al.
Slaap rustig verder.
Zo zie je het effect van vaccinaties tot in de aard en waarheidsgehalte van sommige reacties hier. Hier past een parlementaire enquete.
Ja we weten dat deze antropoloog jouw enige bron van informatie is.
Want hij heeft zich ingelezen over statistiek, zei je toch?
Nu graag dit even verklaren.
Dont shoot the messenger, kijk even naar de tijdlijn van het ondermijnen van onderzoek. Schandalig.
www.maurice.nl/2023/05/13/het-verborg...
@Ichneumonidae | 15-05-23 | 19:08: Ik denk dat jij het grotere plaatje niet ziet: namelijk de enorme druk op de zorg. Ziekenhuizen puilden uit.
Bovendien weet jij van tevoren niet hoe ziek je wordt van Covid. Zelfs van alle veertigers belandde nog 1 procent in het ziekenhuis.
@entredeuxverres | 15-05-23 | 19:11: Maurice, hahahaha. Zijn er nog mensen die deze charlatan serieus nemen?
Die ouwe botten zouden ook door een goede griepgolf , van het spelbord gekukeld worden
@Après toi | 15-05-23 | 19:14: wie had de zorg ook al weer afgeschaald. Ach, hoe heet die VVd premier ook al weer.
@Après toi | 15-05-23 | 19:14: Ja, waarom puilden die ziekenhuizen uit? Dat kun je je ook afvragen. Hoe ziek je wordt van Covid weet je idd niet van te voren, weet je ook niet met griep. Gaat dus nergens over.
Als je kijkt naar de morbiditeit, dan viel die uiteindelijk nogal mee. Bejaarden opsluiten in ongeventileerde ruimtes, dat was een strak plan.
Daarnaast, erg veel op het conto van Covid geschreven, terwijl er in feite sprake was van co -morbiditeit. Was makkelijker of zo.
Hoeveel veertigers waren het trouwens, met je 1%?
@Ichneumonidae | 15-05-23 | 19:20: 1,2 procent is best hoog voor een moderne samenleving. Zonder maatregelen hadden we in Nederland 200 duizend doden gehad. En een veelvoud aan mensen met Long Covid.
@Après toi | 15-05-23 | 19:14:
De ongezonde 1%.
De coronacrisis was en is een gezondheidscrisis. En dit weten we al lang. Ongezond en overgewicht = een groter risico op niet alleen Corona, maar ook de griep en andere virussen.
En uiteraard op de standaard zaken zoals hoge bloeddruk, hart en vaatziekten, diabetes, kanker depressie en angststoornissen etc.
@Ichneumonidae | 15-05-23 | 19:20:
Je hebt geen idee hoeveel mensen er op de reguliere afdelingen lagen. Soms alle afdelingen omgebouwd tot covid afdeling. Daar was echt niets tegen opgewassen. Het was niet alleen de ic die alles ontregelde, ook alle patienten die zuurstof tot 2 liter kregen en waarvan de orgaanfuncties gecontroleerd moesten worden. Uitgestelde zorg had met deze afdelingen te maken. Die lagen vol, dus geen operaties ed
@Moriarty | 15-05-23 | 19:26: Ik ken gezonde mensen die toch op de IC terecht zijn gekomen. Met Covid.
@Ichneumonidae | 15-05-23 | 19:08: Klopt hij liep precies mee met het narratief dat toen door de regering werd verkondigd. Toen het narratief draaide, draaide apres kuifje met de wind mee.
@Après toi | 15-05-23 | 19:25: Ach, totale slag in de lucht met je 200.000 duizend doden. Waar baseer je dat op?
@Ichneumonidae | 15-05-23 | 19:32: Op dat sterftecijfer van 1,2 procent. Laat dat los op een bevolking van 17 miljoen.
@Après toi | 15-05-23 | 19:30:
Allemaal obese dus, met hoge bloeddruk en suiker.
Pas maar op, waar je mee omgaat…
@J.Cash | 15-05-23 | 19:36: Nee hoor, dat hoop je misschien, maar dat is niet zo.
@dathoujetoch | 15-05-23 | 19:18: Kan er even niet opkomen....
@Ichneumonidae | 15-05-23 | 19:32: Lijkt me totaal uit de lucht gegrepen en niet te staven.
@letopuwzaak | 15-05-23 | 19:26: Heb je dat wel vaker horen zeggen, maar over hoeveel ziekenhuizen heb je het? Toch niet alleen het zkh waar je zelf werkt/werkte?
Verschillen kunnen nogal groot zijn.
@Ichneumonidae | 15-05-23 | 20:08:
Ik ben wel eerlijk genoeg om als ik iets zeg, erbij te vermelden als dat niet het algemene beeld is. Ik hou zelf ook niet van onzuivere discussie. En ik ben ook niet heel rechtlijnig in deze discussie.
Ik zag het in de ziekenhuizen in mijn regio, en ik had weet van andere ziekenhuizen -dit kon je ook googelen- omdat een familielid in leiding was over het coronabeleid in een ziekenhuis en uitvoerig overleg voerde met mensen uit andere ziekenhuizen. (Landelijk). Dus wat ik schets geldt niet alleen voor hoe het hier in de regio was. In de eerste golf hadden ziekenhuizen het zwaar en moest reguliere zorg afgebeld worden. Naar een ander ziekenhuis kon dus ook niet, die hadden hetzelfde probleem.
Humor is altijd goed. Dat is één van de dingen die ik in de coronatijd het meest heb gemist. Alles was zo beladen en serieus.
Lekker grappen maken over 'wappies'. Lekker grappen maken over De Jonge.
Heerlijk toch?!
twitter.com/Mcpaintdoctore1/status/16...
Het was allemaal een test.
Waar door enkelen fiks aan is verdiend.
Sommigen waren zelfs net zo verslaafd aan die spuiten als heroïne junks.
Het voelt heerlijk om ongevaccineerd te zijn en met mijn boerenverstand genavigeerd te hebben tijdens deze pandemie.
Groepsdruk ben ik niet vatbaar voor geweest en zo zie je maar dat het woord wappie totaal nergens op slaat. We gaan nog veel meer van dit zien komende tijd en jaren.
Same here, al was het onaangenaam om de activiteiten met de kinderen zo te moeten afbouwen. Op een. Gegeven moment had mijn oudste het er wel lastig mee.
Dus dan maar in kindertaal proberen uit te leggen waarom zijn ouders het in zijn ogen moeilijke pad kozen.
Ik vond het kut ze bij de bieb of sport afzetten om buiten op ze te wachten. Nog steeds kan ik le verbazen over met welk gemak het gros die kul regelgeving heeft geslikt
>We gaan nog veel meer van dit zien komende tijd en jaren
Verrek, blijkt het woord wappie tóch ergens op te slaan!
Onwetendheid is soms een zegen.
@deathchant | 15-05-23 | 19:01: ja te triest voor woorden hoe de kinderen werden behandeld en maar buiten moesten omkleden. Het verlengstuk van de overheid, dee msm is uiteraard stil. De hoge oversterftes, familie van mij die altijd gezond was die ineens hartproblemen hebben en nog onder de 40 zijn. Het is allemaal niet toevallig.
@Après toi | 15-05-23 | 19:04: Nee zelf nadenken is beter dan slaafs uw overheid te volgen. Zie hier de resultaten. Daar kunnen u, BL en Bob nog wat van leren.
@swagmachine | 15-05-23 | 19:06: Je bedoelt dat jij je informatie van Facebook haalt, of van Twitter.
@Après toi | 15-05-23 | 19:07: ik zit op Geenstijl niet op de andere die u noemt.
Indien ik het filmpje bekijk zijn dit toch wel normale nieuws outlets of mis ik wat?
@Après toi | 15-05-23 | 19:04: Daar moet jij wel erg gezegend zijn.
@A.I. van Dee | 15-05-23 | 19:30: Lol.
Never argue with idiots.
They drag you down to their level.
Then beat you with experience
Of: John Cleese on stupidity.
www.youtube.com/watch?v=wvVPdyYeaQU
Vanuit mijn beroep hoop ik eigenlijk op een leuke combinatie:
Ebola, via de lucht overdraagbaar, met de virulentie van mazelen.
Toe maar. Wat een perverse gedachte. Verder alles goed?
@entredeuxverres | 15-05-23 | 19:00: "Verder alles goed?"
Ja hoor, voor Ebola is er ook een vaccin. En met de mRNA techniek is dat snel en wereldwijd op te schalen.
@Frau_Ferkel | 15-05-23 | 19:11: Ik snap niet dat je dat hoopt.
Bent u een nazi of een wappie? Doe de Corona-check. Nu ook als een app.
Hahahaha, snif.
Toch raar dat die ziekte ineens verdween.. Zou dat door dat vaccin komen?
Nee door een mutatie, Omicron.
Meeste griepvirussen verdwijnen vanzelf na een jaar of 2. Corona mogelijk iets langer vanwege de lockdowns.
Voor wie ook in alle fopmaatregelen geloofde is dat wel de enige logische verklaring ja.
@entredeuxverres | 15-05-23 | 18:51: Allebei, dat is het leuke eraan. Niemand heeft het gelijk geheel aan zijn/haar(/x) zijde.
Corona verdwenen? Sinds wanneer?
Makkelijk praten, nu we het normale leven weer hebben kunnen hervatten. De vele doden die gevallen zijn in het begin, gewoon omdat we de ernst van de situatie zwaar onderschatten, zijn gauw vergeten.
In het begin was de paniek zeer terecht, daarna werd de paniek uitgemolken.
@Mr_Natural | 15-05-23 | 18:51:
Klopt, de dodelijkheid bleek veel lager dan men eerst aannam.
Het legde vooral onze "efficiënte" zorg bloot.
@Wattman | 15-05-23 | 18:56:
Ik zie Rutte nog lachend staan met z'n elleboogje.
@Wattman | 15-05-23 | 18:56: Toen corona voor het eerst om zich heen greep, deed het virus dat in ons land met een dodelijkheid van 1,2 procent: van elke honderd Nederlanders die besmet raakten, overleden er 1,2. Dat kerngetal van het virus, zijn zogeheten IFR (infection fatality rate), hebben wetenschappers van het RIVM nu eindelijk eens goed berekend, door zorgvuldig aan de hand van een steekproef van enkele duizenden vrijwilligers te schatten hoeveel mensen besmet raakten.
@Après toi | 15-05-23 | 19:05: hadden ze van tevoren moeten doen, althans inschatten, althans berekenen.
@dathoujetoch | 15-05-23 | 19:15:
Vooruitzien bedoel je? Lol!
Ik heb één keer in mijn leven Put opties gekocht. Corona was reeds in Italië ge-arriveerd en Femke Halsema zei dat je best met elkaar in een druk café kon knuffelen, vluchten uit Shanghai konden blijven doorgaan en carnaval werd toch in kleine kring gevierd. 'De idioten hebben geen idee wat er op hen afkomt' was mijn gedachte. Nog geen twee weken later was de realiteit bij hen ingedaald. Hun idiotie sloeg nu echter volledig naar de andere kant door, want Corona was wellicht een nare aangelegenheid, maar niet van dien omvang, gezien de aard en het aantal slachtoffers, dat het maatschappijen zou ondergraven. Dit werd als zodanig wel naar voren gebracht met de meest waanzinnige en ridicule maatregelen. "Samen" zouden we Corona verslaan. Wij zouden "samen" het virus uitroeien. Hierbij gesteund door welwillige wetenschappers die het totalitaire plaatje van de regering wilden onderschrijven. Een integere wetenschapper had gezegd dat we het virus moeten overwinnen in evolutionair-technische zin, in plaats van de virus uitroei-retoriek van de regering. Uiteindelijk kwamen hierdoor de Hugo de Jonge's en soortgelijke wappies met de meest enge fascistische ideeën op de proppen. En dat probeert men helaas gauw te vergeten.
@Grachus | 15-05-23 | 20:24:
Dit dus, is precies wat er is gebeurd.
Dit topic zal wel een hoop jorissen opleveren..
Ik word altijd weggejorrist bij dit soort topics, dat zal me nu hopelijk niet gebeuren.
@De_fluitlokker | 15-05-23 | 18:50: ja . . . dit was al genoeg ! ! *Joris wakker maken doet*
Niet gevaccineerden werden toch uitgesloten openbare gelegenheden etc. te betreden c.q. er te komen werken.
Gevaccineerden dienden hun vaccinatie aan te tonen d.m.v. een QR-code bij veel instanties om niet uitgesloten te worden. Hoe vrijwillig is vrijwillig dan nog?
Nog steeds vrijwillig; netzoals je vrijwillig een klein auto'tje kan kopen ipv een dikke wagen met V8 die kapot belast wordt; niemand die je met een pistool tegen het hoofd dwingt een keuze te maken.
Maar dan moet je wel de keuze durven maken om ergens voor te staan en helaas is de massa met een beetje tegenwind als een blad aan de boom gedraaid. Deze cabaretier maakt dat leuk, maar ook pijnlijk duidelijk.
Niet
Man- bijt- hond 100% vaccinvrij! De rest lach ik al sinds het begin van deze hysterie uit!
*boks*
*High five
Iedereen die z'n prik heeft gehaald; prima. Iedereen die anderen onder (sociale) druk heeft gezet om zo'n prik te nemen is het type NSB'er
Er roerden zich heel wat lieden met nationaalsocialistische trekjes.
Op mijn werk waren best wat NSBers.
En iedereen die anderen onder (sociale) druk heeft gezet om er geen te nemen?
@guldenmiddenweg | 15-05-23 | 19:10: Ik heb altijd begrepen dat dat Wappies waren. Wappies zijn laag opgeleid, werkloos en geloven in complotten. De optie die jij noemt is dus nagenoeg niet bestaande, doordat Wappies geen leidinggevende posities o.i.d. bekleden.
kwestie van geen vaccin nemen kun je er ook geen spijt van hebben . . . .. Grinnik ! !
Ik heb ook spijt van de prikken.
Mensen die spijt hebben van hun vaccin(s), waren slecht in statistiek.
En geschiedenis.
@Inspreker | 15-05-23 | 18:48: Goed genoeg om het nut van de maatregelen te begrijpen.
@Après toi | 15-05-23 | 19:06: ja, de bankrekening van Sywert, een Edith en wat medische pillendraaiers.
Survivors bias.
Ik ben behoorlijk goed in statistiek maar de toen door onze instanties gepubliceerde cijfers blijken nu uit de duim gezogen te zijn. Statistisch gezien ben ik nu wel wat voorzichtiger met data van officiële instanties.
Wat bedoelen jullie met 'sinds wanneer mogen we hierom lachen?'. Helemaal niet om te lachen. Een volstrekt normale reactie
Hahaha, dit topic is een mijnenveld. Sinterbikske don’t play that. Ik weet wie er aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan, never forget.
Ik heb de prikken vrijwillig niet genomen.
HaHaha!!
Sheeple en niet-sheeple..
Gewoon lekker zelf weten.
Ben ik ook voor. Live and let live. Wel blij dat ik die rommel niet heb genomen. Verder moet iedereen het zelf maar weten.
@Botte Hork | 15-05-23 | 18:46: en geluk gehad niets opgelopen te hebben door de inspanningen van anderen. ik zet u op de zwarte lijst voor organen ontvangst of bloedtransfusie ontvangen. Niets voor u die technieken.
Ik heb ook erg spijt. Niks om te lachen, wilde niet recalcitrant zijn, saamhorigheidsgevoel, verstandig zijn voor mijn lieve vrouw, maar achteraf, wat een klets.
Zo denken er heel veel meer.
Je had kunnen overlijden, je had op de IC terecht kunnen komen, je had Long Covid kunnen oplopen. Tel je zegeningen....
Probeer er van te leren
@Après toi | 15-05-23 | 18:44: LOL
@Après toi | 15-05-23 | 18:44: had inderdaad. Met het larievaccin heb je tenminste zekerheid! Je moet er wel een beetje in geloven om het te begrijpen.
@Veepert | 15-05-23 | 19:05: Ik denk niet dat jij het snapt.
@Après toi | 15-05-23 | 19:06: klopt, en ik snap het op vandaag de dag nog steeds niet, dat heilige vaccin ondersteund door wanbeleid.
u had er ook makkelijk dood aan kunnen gaan danwel long covid kunnen overhouden. Eens zien hoe leuk dat was geweest. Nu mooi 200.000 doden vermeden. Best wel belangrijk.
Zo vrijwillig was het niet. Dwang en drang in overvloed.
Waarom heb ik geen spuit gehaald dan?
Nee het was wel degelijk vrijwillig; maar zoals deze cabaretier beaamt was er maar weinig nodig voor mensen om zich vrijwillig te laten vaccineren.
Om dezelfde redenen als ik?
@NietHenkLooij | 15-05-23 | 18:39: Zoals buiten in de Efteling wachten op je eigen kinderen tot zij een frietje gegeten hadden?
Ik vind veel grappig maar de vax vrijwillig noemen na alles wat er gebeurd is, is daar niet bij.
@NiCeY | 15-05-23 | 18:39: wellicht omdat. Jij geen last hebt ervaren van dwang en drang?ik ook niet,en heb geen enkele spuit gehad.wel corona(niet noemenswaardig last van l.ekker een week verplicht vrij) dus ik kon ff een poosje vooruit ,en overal in en uit.. zonder gedoe.
@Geen01: daar slaat u de spijker op z’n kop maar ik vrees dat er voorlopig geen rekening en verantwoording afgelegd gaat worden door bestuurders, politic en ambtenaren.
@Geen01 | 15-05-23 | 18:54: Ja zo kunnen we nog heel veel schrijnende voorbeelden noemen die niet ok zijn en ik begrijp dat echt wel.
Maar het blijft een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken; de weg van de minste weerstand of ergens voor staan en de consequenties daarvan aanvaarden. We hoeven niet per se naar de kroeg of terras, op vakantie of naar de efteling, hoe graag we het ook doen.
@NietHenkLooij | 15-05-23 | 19:05: Dus je doet vrijwillig wat ik zeg dat je moet doen of je mag je huis niet meer uit?
@Geen01 | 15-05-23 | 19:09: Ik begrijp dat je het misschien zo ervaren heb, maar het was natuurlijk niet zo dat er op een dag een mannetje voor de deur stond met een spuit die je deuren dicht kwam spijkeren als je hem niet nam.
Je heb helemaal gelijk als je zeg dat er druk uitgeoefend is om mensen het vaccin te laten nemen, maar je heb altijd de keus om die druk te weerstaan hoe pijnlijk dat ook is. En ja ik heb al die dingen ook niet mogen/kunnen doen. Ik keek er helemaal niet onwelwillend tegenaan, maar men sprak al heel snel van het buitensluiten en toen wist ik 1 ding zeker; daar ga ik koste wat het kost niet aan meedoen.
gezien het aantal wegblijvers was je wel een zacht ei als je je gedwongen voelde. hahahaha
REAGEER OOK