Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Penthouse Pechtold wil Koninklijk Huis slopen

Mening gratis gekregen van een Canadese diplomaat

Hee daar heb je Alexander Pechtold die vindt dat we af moeten van het Koninklijk Huis. Dat vonden wij ook tot 0 seconden voordat we de mening van Alexander Pechtold over het Koninklijk Huis hoorden en nu zijn we onze wc-pot oranje aan het verven, hebben we 200 WE LOVE AMALIA shirts bij Linda de Mol besteld en zijn we alvast aan het kamperen op de route van Prinsjesdag zodat we een beter plekje krijgen dan Johan Vlemmix. Blijf van onze Koning af Pechtold! Ga de gemeenteraad van Meppel lastigvallen ofzo. 

Alexander (Koninklijk Huis) & Alexander (Penthuis)

Reaguursels

Inloggen

Laat D66 maar eens eerst pleiten voor een door het volk gekozen burgemeester in plaats van nu al te voorstander te zijn van een gekozen staatshoofd. Het is een gotspe.

Colin.Fart | 11-05-23 | 22:50 | 1

Laat d66 eerst maar het door hun afgeschaft democratische referendum maar terugbrengen! Liefst bindend.

Warhead | 12-05-23 | 00:42

Ofschoon alles inmiddels is achterhaald en de mens kan voortleven via reageerbuis, voedsel in tube’s en AI, vind ik dat dhr. Pechthold (ex. D66) beter z’n spullen kan pakken en nu eens definitief gaat opbokken.

Het Koninghuis lijkt mij een belangrijk ijkpunt voor de EU provincie Nederland en haar inwoners. Met de tijd zal princes Amalia het eeuwenoude instituut voortzetten en moderniseren indien ze dit wenst. Voor eventuele veranderingen hebben wij geen D66 dictaten nodig. Wel een referendum.

Vraag: heeft dhr. Pechtold een stoornis en zo ja welke?

Unsinkable-Sam | 11-05-23 | 22:08 | 1

Ja. Het antwoord op uw vraag. Zonder flinke stoornis kan je geen deel zijn van D66. Kijk naar Robot Jette. Met ze kodak batterijen van de Dirk. Stoort helft van de tijd en valt dan in backup state met de update van 15 jaar geleden. Lang verhaal voor antwoord is ja.

Zalwelweer | 11-05-23 | 22:37

Queen Kaag de 1ste. Lijkt op een transformer want tovert zo je geld weg.

Zalwelweer | 11-05-23 | 21:11

Een president wil nog weleens baantjes verzinnen voor de hele familie- en vriendenclub, inclusief allerlei schimmige deals.
Waarschijnlijk is een koning goedkoper, en het instituut opent deuren in allerlei landen.
Gezien de 'performance' van D66 de laatste jaren hoeven we daar in elk geval geen enkele zorgvuldigheid, oplossing of verbetering van te verwachten.

Harry.Langezwaal | 11-05-23 | 18:20 | 2

Al vaker gezegd, maar waarom telkens over een president beginnen? We hebben al een regering en een parlement en een eerste kamer. Je hoeft alleen maar het koningshuis af te schaffen.

knutsel_ | 11-05-23 | 18:37

Die continuiteit maakt een koning zo geschikt. Iemand in t midden maakt het juist goed.

Schilder58 | 11-05-23 | 20:51

Net als Wilders heb ik Pechold altijd een miezerige mannetje gevonden, maar Sigrid Kaag, Jan Paternotte, Rob Jetten, Vera Bergkamp die zijn nog erger hoe krijgt D66 het voor elkaar om steeds engere mensen te vinden.

speed48 | 11-05-23 | 18:19

kortsluiting. Ik ben het Abortus Penthouse eens.

knutsel_ | 11-05-23 | 17:58

Mijn moeder zei altijd al "Je wordt nooit door een degelijke wagen overreden."

Zomaarwat | 11-05-23 | 17:33

Nederland wordt al enige maanden bestookt op social media met deze propaganda.
‘Republiek’ het vroegere genootschap heeft een bak geld gekregen.
Reken maar dat anti-monarchistische PvdD er ook in zit.
Nb Laurens-Jan Brinkhorst uit D66-huize was en is vertrouweling van HKH Beatrix.
Via Laurentien familie.

D66 is een back stabber partij in ‘hart en nieren’ (sic) die Nederland stap voor stap ontmantelt.
Ze sturen aan in opgaan in Europa.
Zie het betoog van Martin Bosman over Van Drimmelen en zijn lobby-baantjesmachine.

Het is echt de nagel aan de doodskist van dit land.
Onze monarchie is een zegel van Nederland als het gaat om geschiedenis, eigenheid en lange duur. Ondanks een klein weeffoutje hier en daar.

Wie Republikein is draagt bij aan deze ontmanteling van eigenheid en identiteit.

De loyaliteit van D66 ligt al lang niet meer bij ons land. Die ligt bij ‘Europese belangen tenminste van ons’.

Een beter plan zou zijn datbernieder die nationaal of provinciaal bestuurder is tenminste 2 jaar niets mag doen in een Europese functie qua belangenbehartiging.

Zie daar betoog gisteren van Omtzigt: datbis in Nederland heel slecht, het slechtst geregeld.

Braco.me | 11-05-23 | 17:31

Ik ben tegen de monarchie, maar ik ben nog véél meer tegen Pechtold!

KeesBruin | 11-05-23 | 17:30 | 1

Dat.

Dubbelepunthoofd | 11-05-23 | 17:41

Als Pechtold het zegt hóéft het niet onredelijk of onwaar te zijn.

Maar de kans daarop neemt wel toe.

Zomaarwat | 11-05-23 | 17:28

Je zal maar moeten kiezen tussen deze meneer en de koning.
Dan zou je in principe alleen nog rondjes kunnen rennen met je armen boven je hoofd terwijl je hard hele nieuwe geluiden produceert.

NiCeY | 11-05-23 | 17:09

Het koningshuis is inderdaad bijna half zo overbodig als D66.
En hoewel het koningshuis een paar miljoen keer goedkoper is dan D66 vindt ik de Oranjes plus gelieerde ruifvreters nog steeds veel te duur.

Dandruff | 11-05-23 | 16:53

Interessant, zeg - symboolpolitiek over symboolfiguren.

bisbisbis | 11-05-23 | 16:44

Career Suicide
To perform an action or partake in an activity that will totally discredit you and nullify any chance of personal advancement.

BASinnic | 11-05-23 | 16:40

Pechtold krijgt het niet eens voor elkaar om bij 1 wijf te blijven, zelf een piek de terre te kopen of het CBR op de rails te krijgen. Dus fit plan is ook gedoemd te mislukken. Next.

MK27 | 11-05-23 | 16:35

Ja want al die presidenten en hun familie kosten niets

Ruler | 11-05-23 | 16:53

@Ruler | 11-05-23 | 16:53:

Nooit niets, maar wel altijd een stuk minder.
Plus dat we die mogen kiezen. Hij/zij zal zich dus vanaf de kandidaatstelling moeten bewijzen.

Dandruff | 11-05-23 | 16:56

@Dandruff | 11-05-23 | 16:56: Jeweettoch hoe dát gaat in Nederlandje?!

Principieel heb je gelijk dat het hebben van een monarch rationeel niet te verdedigen valt als staatshoofd. Ik zou dat niet kunnen in ieder geval.

Zomaarwat | 11-05-23 | 17:30

Wat een totale looser die Pechtold. Toen ik las dat hij D66 groot maakte verloor ik mijn vertrouwen in de democratie.

Koekebakker | 11-05-23 | 16:24

Moet ik dat geloven van de man die de aanzet heeft gedaan tot de totale radicalisering van deze club die we nu echt wel een plekje kunnen geven in het dolhuis van politiek ontspoorden.

Beetje schermen met “alles anders in ons bestuur” terwijl juist 66 niets anders doet dan democratie uithollen, met gemeentes samenvoegen, het afschaffen van referenda, nog steeds geen gekozen burgemeester, sterker nog, met maakt gretig gebruik van het niet transparante benoemen, in naam van de koning nog wel.

Nuuk | 11-05-23 | 16:13

Als ik Willem Alexander was, dan pleurde ik dat lekkere Argentijnse wijf van me in die Gouden Koets en ging er plankgas vandoor. Zoek het maar uit met je kudtland wat overal maar tegen is.

SoepKip | 11-05-23 | 16:11 | 2

Vind Pechtold een grte eikel, maar in dit punt van hem kan ik me volledig vinden. Viva la Republique

Waakvlam | 11-05-23 | 16:10 | 2

Maakt hem dat dan niet een Republikein ipv Democraat?

Harrie-Couvert | 11-05-23 | 16:43

@Harrie-Couvert | 11-05-23 | 16:43:
-
Republikein zijn betekent niet, dat je niet naar de stem van het volk luistert. Er zijn aardig wat democratische republieken op deze wereld.
Er bestaan overigens ook monarchieën waar ze niet naar de stem van het volk luisteren.

bisbisbis | 11-05-23 | 16:47

Koninklijke foto met Arrogender en Wajerjong Alexander

Harrie-Couvert | 11-05-23 | 16:09

Gaat hij dan ook zijn lintje inleveren? Of heeft hij die niet eens...
Moet wel stoppen met het opspelden van koninklijke onderscheidingen als burgemeester.

small_town_dad | 11-05-23 | 16:06

Heeft Arrogander zichzelf indertijd als veilingmeester een klap met zijn (veiling)hamer toebedeeld? Nog altijd een hol vat, maar de wartaal stroomt nu wel zijn mond uit.

L.E. Raar | 11-05-23 | 16:00

Prima, terug naar de Republiek. Laat de oude glorie herleven. Maar als we het koningshuis nu eens privatiseren? Dan hebben we het beste van twee werelden. Ze hoeven niet weg, liefhebbers te over, en dan kunnen ze een mooi Nederlands exportproduct zijn en beursgenoteerd worden.

Teluitjewinst | 11-05-23 | 15:58

D66 was ook voor een gekozen burgemeester en voor een referendum. Dus we weten nu zeker dat D66 binnenkort de grootste fan van het Koningshuis is.

John McClane | 11-05-23 | 15:57

Ik haak bij het eerste woord al af.. Het wordt dan al verwarrend. Wie bedoelt hij met democraten ? Zichzelf toch niet ? Hij is een D66-er, die hebben niets met democraten en democratie.

Croisantneuf | 11-05-23 | 15:57

Arrogante tarrel.

Dubbelepunthoofd | 11-05-23 | 15:55

d'66 ergens vóór ? Ik tegen. Helder. (Én v.v.)

Zwizalletju | 11-05-23 | 15:54 | 1

Die regel werkt eigenlijk altijd!

Het brein erachter | 11-05-23 | 16:34

Ik heb er geen moeite mee om familieleden van D66'ers uit te sluiten van overheidsfuncties of functies bij instellingen die subsidie genieten of andere overheidsondersteuning. Zo slaat de netwerkcorruptie minstens een generatie over.

menschdurfteleven | 11-05-23 | 15:45

Pasteldassen infight.
Wie van de drie, maar dan met twee,
waarvan er twee alleged zijn. met die gele sterren.

Hurrah! Triumviraat van ge-emancipeerde goede feeën.
Extragratis Stijlloos parlement-achtig conclaaf ree-present.
Jammer van de plusjes bij reaguursels: het was een soort stemmen.

Traliepaleis uitbreiden met hofkabouter, kruiwagentje goed vastschroeven.

hallevvezool | 11-05-23 | 15:42 | 2

U doet uw nickname eer aan.

kapt.Jerkoff | 11-05-23 | 15:54

@kapt.Jerkoff | 11-05-23 | 15:54: Brullen als een populier in de marge.
Kuilschelder in rukbunker. Denk in kansenbuurt redelijk maatschappelijk gegrond te zijn geraakt of gebleven.
Privaat die in vest die gaat iets, ontmoet allerlei typen mensen.
Geen kont pen zaad ziet, getekend voor het leven.

hallevvezool | 11-05-23 | 17:30

Wie sloopt deze arrogante antidemocraat?

kapt.Jerkoff | 11-05-23 | 15:38

Een president gaat natuurlijk wel lekker goed allemaal. Dat is goed te zien in Frankrijk. Week aan week heftige rellen waar de ME regelmatig op de vlucht slaat.

De 8 mei herdenking is gedaan op een lege Champs-Élysées uit angst voor rellen. De beste man is Lyon ontvlucht na een inval in het stadhuis waar hij de burgemeester zou ontmoeten. Je ziet hem daar met een convooi van 14! auto's wegrijden.

Sfeerbeelden bij @NiemandsKnegt.

SailingDuck | 11-05-23 | 15:37 | 2

De 9 mei parade van Putin is er niets bij:
https://twitter PUNT com/NiemandsKnegt/status/1655588296343339009

SailingDuck | 11-05-23 | 15:39

Hadden ze kunnen verwachten toen ze voor een president kozen ooit

Baksteenbakker | 11-05-23 | 15:41

Ik beschouw het koningshuis als een mooie achterwacht, voor wanneer ons parlement niet meer zo heel erg ‘ons’ is, zeg maar: onwelgevallige dictatoriale trekjes vertoond. Het vertrouwen van je volk moet je zuinig op zijn - geldt voor kabinet én koning.

mozaard | 11-05-23 | 15:30 | 1

Denk je aan de Nederlandse of aan de Argentijnse kant van het koningshuis?

funda | 11-05-23 | 15:34

Kaag terug naar de Nizjeeer? Oud opperhoofd gezocht, corruptie geen bezwaar.

funda | 11-05-23 | 15:29

Laten we afspreken het koningshuis af te schaffen zodra Pechtold het CBR weer goed op de rails heeft . Hij zou dat varkentje vier jaar geleden wel even gaan wassen en het is inmiddels alleen maar een grotere puinhoop geworden ........ zoals verwacht want ook deze D66er bestaat uit gebakken lucht en een hoop gelul .

Castor12 | 11-05-23 | 15:28

Die gaat nu over een grens heen, daar moet iets aan de hand zijn.
Hij is door de elite beloond met mooi baantje, zijn motie is nu niet logsich. Had hij toch ook over kunnen laten aan een ongevaarlijke 666-jongeling?

hagelkruis | 11-05-23 | 15:23 | 2

Afleidingsmanoeuvre voor de leden.

ChalinaRosa | 11-05-23 | 15:25

Die zijn er niet meer. Ongevaarlijke jongelingen gelieven zich te melden bij Sidne.. eh.... Sme

dathoujetoch | 11-05-23 | 15:37

Pechtold die het over principes heeft, het moet niet gekker worden.

Mr_Natural | 11-05-23 | 15:20

Hebben Willems dochters hun rijbewijs eigenlijk al?

funda | 11-05-23 | 15:20 | 1

Gratis portvrij afgeleverd zonder examen? Net als Max die een uitrit uitscheurde van Huis ten Bosch en een ongeluk veroorzaakte. Is dat slachtoffer niet afgekocht?

dathoujetoch | 11-05-23 | 15:24

Daar gaat onze vrije dag.

Stonecity | 11-05-23 | 15:20 | 1

De nationale Pechtold dag komt er voor in de plaats.

Kattie | 12-05-23 | 00:01

Gekozen burgemeesters, referenda en de studentenpartij D66 zijn allen bij het vuilnis gezet. Over de persoon Pechtold is al genoeg gezegd. Een vrouw dwingen tot abortus en het appartement incident zou in het buitenland flinke gevolgen hebben. Maar goed, wij leven in Nederland

Kartelmaster2000 | 11-05-23 | 15:18 | 1

Zet Peggold bij het vuilnis. Actie, nu.

dathoujetoch | 11-05-23 | 15:25

Verdomd! Weer aandacht voor Pechtold. Niet Kaag, niet Schimmelpennink. Het werd tijd. Bomt niet wat hij ook doet, hij zal en moet aan de schandpaal. "Journalistiek" stalken zullen we maar zeggen.

Poso | 11-05-23 | 15:18

Het interesseert me geen hol wat d66 denkt over de monarchie.
De monarchie is een achterhaald instituut, een vieze vlek op een mooi land.

Schadenfreude | 11-05-23 | 15:16 | 2

Net als D66.

Mr_Natural | 11-05-23 | 15:17

Dat vind ik nou eigenlijk van de gehele overheid.

Stonecity | 11-05-23 | 15:21

Krijgt een koning ook wachtgeld?

Mr_Natural | 11-05-23 | 15:12 | 1

Alleen maar, slechts eenmaal per jaar is het een middag aanpoten tussen het volk.

funda | 11-05-23 | 15:21

Kijk, in principe ben ik natuurlijk voor afschaffing van de monarchie in de huidige vorm. Puur ceremonieel kan nog wel maar alleen vanwege het feit dat ik weinig vertrouwen in mijn Landgenoten heb als het gaat om presidentsverkiezingen.
Maar, los van het bovenstaande, ik ga natuurlijk geen voorstel van Democratuur66 ondersteunen want daar zit geen 1, zitten geen 2, maar minimaal 5 dubbele bodems tussen. Plus je vindt ze op cruciale plaatsen binnen het bestuursapparaat en ik vind dat kat op het spek-binderij; geen enkele partij moet zo de kans moet krijgen op nepotisme, netwerken, gunnen etc. etc.
Kortom, ik vertrouw ze voor geen cent. veel te radicaal, veel te veel onder invloed van geestverruimende middelen, veel te veel sympathie voor extreme activisten. Is gewoon ongezond voor andere meningen als zij het hier voor het zeggen krijgen want voor je het weet staan "wie zijn toch die mensen" in rijen van 3 te wachten op hun beurt om onder de - al dan niet spreekwoordelijke - valbijl plaats te namen.

Graaisnaaiert | 11-05-23 | 15:12

D66 en principes. Roflol.
En dan uiteraard over het Koningshuis. Een onderwerp als referenda zal wel iets te gevoelig liggen.

spanarchist | 11-05-23 | 15:12

Of die landverrader Heraut Dijkgraaf van D66.

wiers | 11-05-23 | 15:12

Interessant dat mensen met een dusdanig uitmuntend moreel besef dat ze vrouwen onder druk zetten om een abortus te ondergaan, zo goed weten hoe de wereld gerund moet worden.

Tarak | 11-05-23 | 15:09 | 1

Dit dus. Het blijft een enge en pedante gast.

2tribes | 11-05-23 | 15:10

Het voordeel van een koningshuis is dat de leden er van al van jongs af aan worden opgeleid om in het buitenland hun diplomatieke rol te vervullen. Dat is bij een ander staatshoofd of politici niet zo.
Vergelijk bijvoorbeeld maar hoe indertijd Koningin Beatrix Engels sprak met hoe Balkenende Engels sprak. Je moet er toch niet aan denken dat zo iemand ons in het buitenland vertegenwoordigt?

Vtimmermans | 11-05-23 | 15:08 | 4

Nou reuze belangrijk, met al die tolken. Bea sprak geen algemeen beschaafd Engels trouwens hoor, met die overdreven z en v klanken. Maar wentel u in adoratie voor de douariere von Amsberg.

dathoujetoch | 11-05-23 | 15:12

Ik zou nog even kijken hoe Willempie dat doet voordat je het koninklijk huis teveel ophemelt.

Joker1977 | 11-05-23 | 15:20

Het instituut is ook veel groter en relevanter dan een periode/persoon.
Monarchie is top geregeld in Nederland. Maar een doorn in het oog van Europa, want obstakel in de machtsovername.

Braco.me | 11-05-23 | 17:34
▼ 1 antwoord verborgen

Wel lache dit, als Beatrix toch ooit een knecht heeft gehad die voor haar kroop, was het wel, de D666'er Laurens Jan Brinkhorst!
Als die toch eens op de biechtstoel ging zitten.....

Torquemada | 11-05-23 | 15:06 | 2

Gerucht gaat dat ze in de studententijd met elkaar gerommeld hebben.

Tarak | 11-05-23 | 15:21

Het is alleen jammer voor Alexander Penthouse dat de BVD allerlei interessante feitjes over hem weet die straks heel "toevallig " naar buiten lekken

van Dam | 11-05-23 | 15:05 | 1

Wat een wartaal! En dan ook nog vragen "wie zijn die domme mensen"? Dat is dus duidelijk!

Poso | 11-05-23 | 16:39

Zoals het nate dunne mannetje van D66 de Groot de grootste marketeer voor BBB was, zo is kereltje Pechtold de schuinsmarcheerder de grootste marketeer voor het koningshuis. Wie zijn die domme mensen (weten we gelijk waar de D in D66 nu voor staat, de democratie hebben ze allang verkwanseld)?

Klaagbaan | 11-05-23 | 15:04

Wat een kloojoo.

Theo 7933 | 11-05-23 | 15:03

Waarom? Rancune? Omdat hij weg geparkeerd is bij de Kampeerraad, pardon, het CBR? Geen kans meer maakt op een mooie baan bij een hoger College van Staat misschien? Als dat zo het geval is, is dat natuurlijk goed nieuws.

Heurtebise | 11-05-23 | 15:01 | 1

#lintje

funda | 11-05-23 | 15:03

Op zich mee eens maar als het voorstel van D66 komt dan laat maar.

Der Schnitzeljäger | 11-05-23 | 15:01 | 5

Stond vroeger in 't D66 verkiezingsprogramma, totdat Petra Brinkhorst dochter van (Laurens Jan Brinkhorst prominent D66'er) ging trouwen met prins Constantijn.

2_amazing | 11-05-23 | 15:14

@Duwbak_Linda | 11-05-23 | 15:07: Kaag wil waarschijnlijk de nieuwe koningin worden. Alles onder haar totalitaire bewind. 80 procent van uw inkomen moet dan besteedt worden aan "het klimaat" en De Groot krijgt een vrijbrief om boeren te deporteren. Verder worden alle overige partijen verboden.

Kopieerapparaat | 11-05-23 | 15:18

@Kopieerapparaat | 11-05-23 | 15:18:
Onder het bewind van koningin Kaag I krijgen we alleen nog maar rauwe (want opwarming) suikerbieten te eten, en die moeten worden geïmporteerd uit Kazachstan en Ethiopië. Verder moeten we allemaal stomme dingen leuk gaan vinden en moet iedereen een app installeren. Niet leuk.

Duwbak_Linda | 11-05-23 | 15:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Zie hier: de man die zelf heeft gezegd dat hij eigenlijk niet zoveel deed anders dan de boodschappenjongen van Van Drimmelen zijn.

Die inactiviteit trekt hij zo door bij het CBR: wollige plattitudes opdreunen en achterover leunen, als het misgaat offer je een fall-mens in je organisatie.

_pacman_ | 11-05-23 | 15:00

Nederland is historisch gezien een Republiek.

Het koningshuis is hier ingevoerd na een machtsgreep van de Engelsen na de uitdrijving van de Fransen.

Persoonlijk ben ik voorstander van de invoering van een Committee tot Ongedaanmaking van de Historische Vergissing van 1813 en wuiven wij vanaf het strand van Scheveningen WimLex en familie met hun Wajer 50 vaarwel.

Tevens ben ik van mening dat de Historische Vergissing van 1966 ongedaan gemaakt moet worden, door oprichting van de partij die zich toenmaals Democraten '66 noemde met terugwerkende kracht om te keren.

Het Zwitserse model, waarbij een van de ministers gedurende 1 jaar op roulerende basis het Staatshoofd speelt kan makkelijk worden overgenomen.

Glasgow Argus | 11-05-23 | 14:58 | 6

@Klaagbaan | 11-05-23 | 15:06: Duitsland doet het ook zo slecht, of China, met allebei een president. Dat is ook economie,

dathoujetoch | 11-05-23 | 15:14

Hm ja, Nederland was historisch gezien een land met alleen Kaukasische inwoners. De aberraties van zeg de laatste 50 jaar ook maar ongedaan maken dan?

2tribes | 11-05-23 | 15:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Blowverbod binnenstad, de broeders zijn goed op stoom.
Waar je kan zijn wie je bent en waar je religie gebrandmerkt wordt als overlast.
Toeristenbelasting, extra meer-betalen voor nu gratis nog meer mag-niet.

Plakkaatje plakkaatje in de schuur
Waarom benne demense hun brioches zeau duur?

hallevvezool | 11-05-23 | 14:57

Wie spreekt Pechtold aan door het filmpje met "Democraten" te beginnen?

At_Dawn_They_Sleep | 11-05-23 | 14:56 | 1

De DDR en Noord Korea, mogelijk Congo

Kartelmaster2000 | 11-05-23 | 15:19

Tot vanmiddag was ik een vuige republikein, maar na Pechthold ..... oranje boven, oranje bitter, oranje tompouce, leve onze koning!

Karel Kruizenruiker | 11-05-23 | 14:56

Jarenlang trouw gezworen aan die Meneer Von Amsberg en zijn mama, en na gedane inkomsten en en ik u bent en nu ineens anti. Hypocriet, dat lijkt me wel. Of is het slinks zieltjes winnen?

dathoujetoch | 11-05-23 | 14:53

Pechtold moet zich maar met één ding bezighouden: een efficiënte organisatie van het CBR maken. En zelfs dat kan hij niet

J.Dokstijl | 11-05-23 | 14:52 | 1

Mooi hè? Kan geen organisatie leiden, maar dacht wel een land te kunnen besturen. Waarom zit D66 vol narcistische nietskunners?

Trekhaas | 11-05-23 | 15:02

Monarchie
1e kamer
NPO
En verder nog een aantal subsidieslurpende instituten,
Weg ermee.
Maar da’s vast niet wat populistje Pechtold bedoelt.
Ik was het bijna met ‘m eens.

Ruimedenker | 11-05-23 | 14:52 | 2

1ste kamer is nuttig toch? Beetje de 2de checken.

Risingson | 11-05-23 | 14:59

Hier aan boord zijn we republikein, dus...
eeh, wat zegt u?

Wíe zegt dat?
Pechtold?

... Oranje boven!
Hijs de vlag met de wimpel!

Kapitein Sjaak Mus | 11-05-23 | 14:49

Bevalt me prima dat koningshuis.

Schilder58 | 11-05-23 | 14:49

Ik moet bij hem altijd aan een Koala denken

P. Breidel | 11-05-23 | 14:48 | 4

Stinkdier ??

Der Schnitzeljäger | 11-05-23 | 15:02

@Der Schnitzeljäger | 11-05-23 | 15:02: Pepé Le Pew?

SNAFU | 11-05-23 | 15:06

Specht.. hold.

Spartaan1888 | 11-05-23 | 15:19
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien kan er een bindend referendum over worden gehouden Pechtold

laurentius | 11-05-23 | 14:48 | 1

Ik voel meer voor een bindend referendum over Pechtold

Trekhaas | 11-05-23 | 15:02

Inmiddels een beetje een Melkertgevoel bij deze man: kssst, rot op en blijf weg!

VP732 | 11-05-23 | 14:48 | 1

Glijdt van baantje naar baantje

P. Breidel | 11-05-23 | 14:51

Zolang ik het hoofd van mijn gemeente en het hoofd van mijn provincie niet mag kiezen hoef ik geen gekozen staatshoofd.
En dan zwijg ik nog even over een referendum, in welke vorm dan ook.

JanVergoor | 11-05-23 | 14:47

Dat inhakken op het Koningshuis klinkt zo afgezaagd.
Oudhakker.

Normpje | 11-05-23 | 14:46

Dhr. Pechtold nam eerder een besluit over ongeboren leven en de mogelijke verlenging van uw rijbewijs. En wil nu meepraten over de legitimiteit van het koningshuis.. Hij gaf echter niet thuis toen hem vragen gesteld werden m.b.t. het niet aangeven schenking appartement te Zandvoort (gift, meldingsplicht...)
Mmm…

stikstofhelp | 11-05-23 | 14:44 | 1

Scheveningen is niet Zandvoort.

bergsbeklimmer | 11-05-23 | 14:45

D66 ziet kansen, nu er zich een meerderheid aftekent die voor afschaffing van het koningshuis is. Je moet toch ergens je stemmen vandaan halen,

Mallenmoe | 11-05-23 | 14:43 | 2

dit dus. En velen slikken het en kijken niet naar de rest van de standpunten. En al helemaal niet naar de kwaliteit van de politici.

BRickY | 11-05-23 | 15:14

Misschien moeten ze zich in gaan zetten voor een bindend referendum. Lijkt me een democratisch progressief plan. Wie weet trek je er kiezers mee.

bitterpete | 11-05-23 | 15:55

Pechtold is dan wel weer voor het Prinsdom Europa, met Prins Carnaval Frenske du’n eerste op de troon…

enjroe | 11-05-23 | 14:42

Sjoerd Sjoerdsma zou een goede President zijn, of anders Kaag of Halsema.

Après toi | 11-05-23 | 14:42 | 5

Alleen als Halbe erbij is.

funda | 11-05-23 | 14:59

De horror! Hiermee vergeleken komt zelfs Pol Pot met terugwerkende kracht positief over.

At_Dawn_They_Sleep | 11-05-23 | 15:03

Dat denk ik ook. Vooral op Cuba of in Myanmar.

Graaisnaaiert | 11-05-23 | 15:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat een politicus weg kan komen met een niet gemelde van een buitenlandse diplomaat gekregen neukhut, zegt ontzettend veel over Nederland.

drs. Levi Samsonov | 11-05-23 | 14:42 | 1

Inderdaad! Had dit bijvoorbeeld Geert Wilders geweest dan hadden de media het er nu nog over gehad.

At_Dawn_They_Sleep | 11-05-23 | 15:01

Onderwerpen die er toe doen!

Duwbak_Linda | 11-05-23 | 14:41

Goh de directeur van het CBR heeft ook een mening.

Muxje | 11-05-23 | 14:41 | 1

Soms moet je links soms rechts anders kom je nergens,

meneer der meneren | 11-05-23 | 14:54

Toch jammer dat zo'n goed voorstel van zo'n kut partij moet komen.

zwellevertje | 11-05-23 | 14:40

Maar Droopy kan toch echt méér

J.Dokstijl | 11-05-23 | 14:58

Maar Tex Avery was toch echt een geniale man.

funda | 11-05-23 | 15:01

Dat hele D66 en consorten is toch om te kotsen.

Tuinkassenkoning | 11-05-23 | 14:38 | 1

Ja.

ChalinaRosa | 11-05-23 | 14:43

Pechtold voor democratie...
Zijn partij heeft de directe democratie naar de kloteritis geholpen.
En dan nog zeiken over het koningshuis.
Hoe krijg je het verzonnen?

Ichneumonidae | 11-05-23 | 14:35 | 1

Pechtold kan ook voorstellen dat er bindend referendum komt waarin de Nederlandse bevolking haar mening kan geven over dit onderwerp. Dat is directe democratie. Oh, wacht even, D66 en referendum dat gaat niet samen.

Xbitt | 11-05-23 | 14:47

Die kerel is compleet van het padje

DeJaVu5225 | 11-05-23 | 14:34 | 1

Zelfs het tijdig afstempelen van rijbewijzen voor oudjes lukt hem niet.

Opajoop | 11-05-23 | 14:38

Kijk aan de andere kant van de plas : de Meghanisering/Karshashianisering van de monarchie. Dat is ons/hun voorland, of vindt iemand dat Wimpie Lex echt wat heeft toe te voegen tijdens die wekelijkse onderonsjes met de premier. Say what? Gebeurt dat nog steeds? Jazeker, en die gesprekken zijn vertrouwelijk. Zullen we heel waardevol zijn voor onze handelsbelangen.

vleeschtomaat | 11-05-23 | 14:34 | 4

@dinges_123 | 11-05-23 | 14:59:
Juliana was lief, Bea een kreng en nu hebben we een exoot met een hoge upkeep en een supra-nationale agenda en natuurlijk haar simpleton.

Graaisnaaiert | 11-05-23 | 15:03

@dinges_123 | 11-05-23 | 15:08: heeft madam ook ergens vrede gesticht? Welke ambassadeur in zafrika was ook al weer niet welkom? Bezoek aan Oostenrijk? Vriendinnen van die bolle afkeuren?

dathoujetoch | 11-05-23 | 15:18
▼ 1 antwoord verborgen

Lijkt me een geniale move van het koningshuis dit

de drijfsijs | 11-05-23 | 14:34 | 1

Zou het zijn, als ze er idd achter zitten, is prinses Laurentien geen dochter van ‘66 voorman Brinkhorst?

Sieg Hein | 11-05-23 | 14:39

Minderwaardigheidscomplex, gok ik

Trekhaas | 11-05-23 | 15:04

Verschillende D66 lieden Brinkhorst en Ollongren zijn vrinden van het Koningshuis. Het is natuurlijk heel progressief van D66 om te pleiten voor het afschaffen van het Koningshuis, maar gezien de regenteske en elitaire voorkeuren van D66 bewindslieden zal het geen walk-over worden.

thanseeuwen | 11-05-23 | 14:32 | 2

Ze bevinden zich in een ideale positie om...
Linkse partijen hebben wel iets met symbolische "lange messen".

Graaisnaaiert | 11-05-23 | 15:01

Achterkamer een-tweetje met Willem. 'Die ratings moeten omhoog, majesteit.'

funda | 11-05-23 | 15:02

Mee eens.

Maarrr, D66: referendum, gekozøn burgemeester… ?

Verderkijkert | 11-05-23 | 14:30

Ik moet vaststellen dat er een punt is waarop ik het volledig met ‘66 eens ben. Moet ik nu een doctor raadplegen?

Sieg Hein | 11-05-23 | 14:30 | 3

Diep de ontkenningsfase in zien te duiken...

Lorejas | 11-05-23 | 14:31

Nee, betekent gewoon dat je niet geradicaliseerd bent.

In tegenstelling tot D66, die ondertussen al ruim tien jaar lang (tenzij dit recentelijk veranderd is) principieel tegen elke motie ingebracht door de PVV stemmen.

Leyrann | 11-05-23 | 14:45

Zou Koning Willem een tyfushekel aan D66 hebben?

De_fluitlokker | 11-05-23 | 14:30 | 3

Hij is van de PvdA, Paleizen voor de Amsbergjes.

gemeentereiniging | 11-05-23 | 14:35

De enige reden om geen hekel aan D66 te hebben is omdat ze je aan leuke baantjes kunnen helpen.

Willempje heeft al het leukste baantje dat er is, dus ik neem aan dat het antwoord ja is, hij heeft een tyfushekel aan D66.

Leyrann | 11-05-23 | 14:44

Zijn moeder kan het anders aardig vinden met de dames van de 66

dinges_123 | 11-05-23 | 14:56

Net als Ronaldo: Pechtold ergens tegen? Dan ben ik voor.

Lorejas | 11-05-23 | 14:30

Goed getimed hoor! Pak je kans!
Het woord ‘ Democraten’ zegt me niets meer in Nederland.

laurentius | 11-05-23 | 14:29

Straks gaat Pechtold nog beweren dat politici er goed aan doen verdragen wel te lezen voor ze die ondertekenen. Het moet niet gekker worden.

Deflatiemonster | 11-05-23 | 14:29

Waar kan ik tekenen om van dat 'dure zakie' af te mogen komen? Zo is vandaag de Chinese vicepresident Han Zheng in Den Haag voor een officieel bezoek. Van onze centen. Hij is door koning Willem-Alexander ontvangen op Paleis Huis ten Bosch. Maar hij mag niets anders zeggen dan dat het weer goed is maar ook zo weer slecht kan worden en omgekeerd. Elke politieke uitspraak is taboe, tja.

dickwvf | 11-05-23 | 14:29 | 1

Weg met de koning en Peggold onder de guilotine.

U-boot | 11-05-23 | 14:29 | 3

Maar Volkert een klontje.

bitterpete | 11-05-23 | 14:45

@bitterpete | 11-05-23 | 14:45: Hahaha, je paard Volkert noemen is eigenlijk een middelvinger opsteken naar de Fortuin fans.

De_fluitlokker | 11-05-23 | 14:52

Het blijft een eng mannetje.
Laten we D66 maar afschaffen.

Ruimedenker | 11-05-23 | 14:27 | 3

Als we toch bezig zijn. Ik vertrouw er echter op dat 66 zich zelf afschaft. Elke verkiezing halveren tot dat ze onder de kiesdrempel zijn gezakt, zeg maar 66, 33, 16.5, 8, 4, 2, 1, 0

Sieg Hein | 11-05-23 | 14:36

Mwah.

Zoals Hein bovenstaand zegt, laat ze dat zelf maar doen.

Het is een walgelijk clubje, maar democratie is democratie. Laten we niet tot hun niveau zinken.

Leyrann | 11-05-23 | 14:42

@Sieg Hein | 11-05-23 | 14:36: alle peilingen wijzen erop. maar die komen straks gewoon weer met 19 tot 24 zetels uit de verkiezingen rollen hoor.

al moeten we expats in Azie via de post laten stemmen, alle 14 miljoen.

dinges_123 | 11-05-23 | 14:53

Nog een paar jaar doorvreten en zuipen en Pechtold kan aan zijn 4e kin beginnen. Het leven is goed zo te zien als omkoopneukhuteigenaar.

_pacman_ | 11-05-23 | 14:27

Maar alleen als het democratisch aan te stellen staatshoofd van D66-huize is, natuurlijk.

Nogood Boyo | 11-05-23 | 14:25 | 4

@BobDobalina | 11-05-23 | 14:26:
Ja, die zorgt er inderdaad wel voor dat wij "Anne Frank" nooit zullen vergeten.
Bob, Bob, Bobje toch...

Graaisnaaiert | 11-05-23 | 14:59

En elke 4 jaar een nieuwe en een mooie levenslange financiële regeling voor de oude, natuurlijk.

dugo | 11-05-23 | 15:16

@Graaisnaaiert | 11-05-23 | 14:59: ging meer om zijn vorige actie als ex-kamerlid. Aftreden omdat zijn gekozen burgemeestervoorstel er noet doorheen kwam. Om vervolgens een aangestelde burgemeester te worden. Qua hypocrisie is dit dus een ideale kandidaat.

BobDobalina | 11-05-23 | 16:02
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl