Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vliegt u eigenlijk nog een beetje lekker?

Dingen die niemand ooit vraagt

Vliegen. Het is nogal veelbesproken de laatste tijd. Soms omdat het helemaal stilligt vanwege een virus, dan weer omdat er een kudde verdwaalde paarsharigen met een bakfiets op Runway 06-24 het vliegverkeer staan te hinderen (beter bekend als de Kaagbaan). Wat je minder hoort, is hoe u eigenlijk vliegt. Zou u een abortus over hebben om meer airmiles te mogen maken? Hoeveel kinderen zouden maximaal aan boord mogen om het klimaat niet te veel te belasten? Vindt u dat aanvliegen op Funchal Airport op Madeira ook altijd zo spannend, of bent u daar nog nooit geweest en moet u bovenstaande video aanklikken om te begrijpen wat we bedoelen? Ook niet onbelangrijk: hoe ver mag de luchthaven van uw voordeur zijn, stap je wel of niet graag over en hoe kom je in sandersnaam in Singapore? Nou, je zou een student aan de TU Delft enorm helpen als u daar even wat vragen over wil beantwoorden. Want er wordt altijd wel verteld wat je allemaal niet meer mag. Maar niemand vraagt ooit hoe u het wél zou willen. En nu kan het!

Reaguursels

Inloggen

beetje off topic maar toch nog even over die Brexit, heb bedrijfsmatig nogal wat contacten die al jaren substantiële hoeveelheden bouwmaterialen produceren en exporteren naar GB. Verschillende hebben onlangs besloten om dat uit te breidden. Ze konden altijd al meer kwijt daar maar wilden de Nederlandse markt niet verwaarlozen. Nu de bouw hier serieus begint te haperen en zelfs het begin van succesvol beleid om het tij te keren niet in zicht is gaan ze vol gas geven op Engeland. Ondanks alle negatieve verhalen in de media loopt het transport en de douane afhandeling als een zonnetje. Beladen trailers die ’s-Middags in de Europoort afgekoppeld worden staan de volgende ochtend langs de Theems op de kade, ingeklaard en wel.De bouw loopt daar als een tierelier en men is prima in staat om onze rekeningen te betalen.

HD50 | 09-05-23 | 08:54 | 1

Dat England gaat het een paar jaar moeilijk hebben maar daarna zijn zij de lachende derde denk ik.

SoepKip | 09-05-23 | 08:59

Ook Johan Vollenbroek, van Mobilisation for the Environment (MOB), en Matt Poelmans, voorzitter van de Bewonersdelegatie Omgevingsraad Schiphol, zien het schrappen van vluchten met veel overstappers als een belangrijk onderdeel van de oplossing. Poelmans: "We hebben laten uitzoeken dat ongeveer 100.000 van de 500.000 jaarlijkse vluchten samenhangen met de hubfunctie van Schiphol. Die voegen niks toe, alleen overlast."

Het aantal banen in de grondafhandeling op Schiphol bedraagt rond de 13.000.
Merendeels koffersjouwers die het minimumloon verdienen. Zomaar een voorbeeld van het marginale belang van Schiphol voor Nederland- vooral als je dat afzet tegen de overlast en vervuiling.

theo-is-dood | 09-05-23 | 08:33 | 2

En al die bedrijven eromheen en toeleveranciers? Zijn die ook meegenomen in het onderzoek? Denk het niet. Cherry picking van Vollenbroek en Poelmans dus.

Basil Fawlty | 09-05-23 | 08:50

En als al die overstappers er niet meer zijn zitten de andere vluchten niet meer vol en worden die ook gecanceld en heb je geen luchthaven meer.
Ongeveer net zo kort door de bocht, maar niet minder waar. Of denk je dat er speciale vliegtuigen voor alleen overstappers vliegen?

zws-vl | 09-05-23 | 09:00

Heerlijk om dat te zien, al was die landing niet echt onder moeilijke omstandigheden. Dat had ik ook nog wel gekund. Als het waait, mist, enz. dan wordt het eng.
Ooit klein-A gehad, maar na paar jaar laten verlopen.
Er kwam toen zo'n linkse knakker met een advocaat bij de vliegschool scheldend "ik heb niks te maken met jullie problemen".
Was in Hilversum.
Was ook duur, en ik mocht de grens niet over met dat toestelletje.
Was alleen nog een beetje te betalen als je iemand kon meenemen die de helft wilde meebetalen.
Goed, ik ben nu officieel een klimaat vernietiger.....

helaas-nederlander01 | 09-05-23 | 08:23

Vaak genoeg gevlogen om er een grondige pesthekel aan te hebben. Zo inefficient allemaal. Maar toen zat ik laatst in de Thalys en de Eurostar en ik kreeg me toch een houten kont! En best krap ook. En duur!

Prikkelsnor | 09-05-23 | 08:02

Ik stap er zo in

Stijl_Loos | 09-05-23 | 07:50

Tussenstops zijn pertinent kut. Soms ontkomt je er niet aan (geen directe vlucht) maar ik vermijd het als de pest. Wij rijden liever 5 uur naar CDG or ORY dan een vlucht van een uur en 3 uur overstaptijd.

Enquête dan ook zo ingevuld. Alle keuzes op direct. Ik laat me niet in omslachtige tijdrovende 'goedkopere' indirecte reizen lullen.

€300 besparen om dat uit te geven aan extra parkeergeld, vreten, drinken en wellicht een extra vrije dag(deel)

Vleesverkopert | 09-05-23 | 07:40

Vliegen mag ik natuurlijk niet, want eeuwige deugstraf wegens klimaat, dus ik probeer het vaak op eigen kracht. Eerst was dat heel moeilijk en kwam ik zoals iedereen niet verder dan een halve meter maar ik zette door en met wilskracht werd het iedere dag een stukje meer. Nu zweef ik uren boven het plebs en voor het effect en ook om mijzelf een houding te geven vaak op een bezem.

Beste_Landgenoten | 09-05-23 | 07:22 | 1

Goed bezig!

Duwbak_Linda | 09-05-23 | 07:36

In 2006 heb ik ontdekt dat je beter naar Duitsland kunt rijden als je een intercontinentale vlucht hebt. Liever naar Frankfurt met de auto in een sleep, park and fly hotel overnachten en dan ontspannen met de shuttle naar het vliegveld. Scheelt parkeergeld op/bij Schiphol, druk verkeer en de security is stukken vriendelijker. Sinds ik in Oostenrijk woon vlieg ik vanuit München, voor Wien geldt hetzelfde als Amsterdam, en MUC is bij mij net zo ver weg. Het vliegveld ligt bij Erding, dik 30 km van München weg, nauwelijks verkeer. Parkeren natuurlijk bij een van de goedkopere parkeerplaatsen met shuttle service. Mooiste vluchten waren Barcelona en met Aeropostal langs de kust van Venezuela naar Maiquetia (Caracas). De opwinding over Christiano Ronaldo airport (Madeira) ontgaat me volkomen. Soms een beetje "bumpy ride", maar de piloten weten wat ze doen.

bergsbeklimmer | 09-05-23 | 07:01 | 1

Erdinger Moos... Ligt tussen Freising en Erding in. Woonde, werkte, bierde daar toen het gebouwd werd. De grondwaterstand werd voor het vliegveld verlaagd en daarmee verdwenen ook de mistbanken op de snelweg A9 (en de ongelukken in november).

"Piloten weten wat ze doen". Grapjas.

Louter Leuter | 09-05-23 | 07:48

Vliegen als burgerlul betreft parkeren, douane, security, boarden en dan het gevecht om je stoel welke veel te krap bemeten is voor Hollandse lengte’s. De mats is als je ‘n joviale mede passagier hebt en de bediening maakt met een oprechte glimlach ook veel goed.

Laatste vlucht: Air Lingus, langste vlucht: Delta USA, helse vlucht: de terugweg in uiterst slecht weer (jankende mensen, spooky lightning, vallen v.h. toestel, motoren welke sterk in toeren stegen e.d.), mooiste vlucht: Turkish Airlines ‘s rustige zomerdag over de Bosporus vanuit de cockpit. Freaky start: Olympic at Chios, vliegtuig was afgeladen en kwam op het nippertje los vd baan. Rustigste vlucht: KLM city hopper business class, Italië, opmerkelijke vlucht: over Groenland, Canada met fighter jet naast het toestel. Apartste vlucht: Ivoorkust, geheime vlucht: zeg ik niet. Enz, enz.

Je moet een beetje avontuurlijk zijn, maar de ervaringen zijn overwegend positief qua maatschappijen en personeel.

Unsinkable-Sam | 09-05-23 | 04:12 | 1

Ik zat ook in die geheime medische vlucht als medisch adviseur.

Is het nog goed gekomen met je Ebola-Chlamydia?

Kaas de Vies | 09-05-23 | 08:20

Even ingevuld. Wat is het doel van het onderzoek? Laten zien dat de Nederlander er geen probleem mee heeft om niet meer direct te vliegen???
Met de huidige prijs en dienstverlening op Schiphol zal dit op niet lang meer duren

Zit dit in te vullen terwijl ik wacht op mijn vlucht in Istanbul. We gaan deze race gewoon verliezen. Zeer moderne luchthavens, geen rijen, 24 uur per dag open.

Laten wij ons maar druk maken over het milieu en vliegbewegingen dan doen we vanzelf niet meer mee.

O

chiwing | 09-05-23 | 03:46 | 3

De economie en de vooruitgang hangt af van Schiphol. Denk dat de deugmensen dat niet willen snappen.

Graftak | 09-05-23 | 03:58

@Graftak | 09-05-23 | 03:58: Sterker graftak, het voortbestaan der mensheid hangt af van Schiphol.
Misschien kunnen we zelfs de botsing van de Melkweg en de Andromeda ermee voorkomen. Daar wordt nog naar gekeken door accountants.

wageslave | 09-05-23 | 08:13

Sinds er geen asbak meer zit in mijn armsteun of tafeltje;
Vlieg ik niet meer en ga ik niet meer met de trein.

MagnificentRon | 09-05-23 | 01:46 | 2

Vind dat rokers gediscrimineerd en via accijns bestolen worden. Na rokers jennen volgt drank, let maar eens op...

Unsinkable-Sam | 09-05-23 | 04:24

Ik heb een keer gevlogen en dat was toen ik een bar-slechte prestatie neer zette bij mijn toenmalige werkgever.

Het Licht | 09-05-23 | 01:28

Ik heb nog nooit gevlogen.
Wel vaak genoeg meegelift. Of noem je dat ook vliegen tegenwoordig ?

LD69 | 09-05-23 | 00:46

Wat een kudt enquête... Ook belangrijk is welke luchtvaartmaatschappij... Toestellen... Welke vliegvelden... Onzin weer... Geen techniek maar marketing.

Louter Leuter | 09-05-23 | 00:35

Dutch Pilot Girl. Daar kan ik uren naar kijken.

Pretzel Logic | 08-05-23 | 23:59 | 1

Het blonde zusje van Lucy Liu en zeker zo knap.

LD69 | 09-05-23 | 00:45

Ik houd van vliegtuigen. Ze, vooral oude toestellen, zijn mijn lust en leven, en ik vlieg so mijn hele leven. Vandaar dat ik ook luchtvaart- en ruimtevaarttechniek gestudeerd heb (of indien u wilt vliegtuigbouwkunde, vliegtuigvouwen, of rocket science). Vandaag de dag houd ik mij vooral bezig met starten en landen op vliegvelden bij stormachtige en krachtigere winden. Blijft leuk. Procestechnologie en bierbrouwen is ook leuk. Of natuurkunde...

Louter Leuter | 08-05-23 | 23:57 | 4

Testpiloot bij Nasa en SpaceX is ook knalgaaf.

Ray Skak | 09-05-23 | 00:11

Your limitation is max rudder, not what the paper says.

donkieshot | 09-05-23 | 08:26
▼ 1 antwoord verborgen

Madeira… vorig jaar nog met directe vlucht gedaan. Buurman toevallig ook, maar indirect; dat werd een stressverhaal ivm missende aansluiting.

HebjeHemweer | 08-05-23 | 23:52 | 1

Ooit bijna een aansluiting gemist. Zat een studievriendje ook boven in een 747. Na de tussenlanding op O'Hare waren we aan het pilsen en we misten bijna onze aansluitingen (hij naar Seattle, Boeing, en ik naar Minneapolis/St Paul).

Louter Leuter | 09-05-23 | 00:21

Ik stel bek dicht op prijs.

entredeuxverres | 08-05-23 | 23:23 | 1

En boca cerrada no entra mosca.

Spaans gezegde.

J.Cash | 09-05-23 | 00:00

Met vliegen heb ik maar twee regels:

1. Niet vanaf Schiphol
2. Lange benen plek i.v.m. mijn 2 meter lengte

At_Dawn_They_Sleep | 08-05-23 | 23:23

ik heb er niks mee te maken, hou me erbuiten.

entredeuxverres | 08-05-23 | 23:22

Ik mis nog wat belangrijke vragen zoals: grote kans op jankende kinderen aan boord, is er premium eco, stoelafstand, welke luchtvaartmaatschappij, fatsoenlijke catering aan boord, wat is de kans dat we gaan klappen tijdens de landing...

Stonecity | 08-05-23 | 23:16 | 3

Ja en dat voor tickets die niets mogen kosten

bakenstuurboord | 09-05-23 | 00:04

Ik vind, voor een man van uw statuur, uw bucket list vrij bescheiden.

LD69 | 09-05-23 | 00:55

@LD69 | 09-05-23 | 00:55: ik vermoed dat Stonecity verwacht dat we voor hém gaan klappen na de vlucht.

wageslave | 09-05-23 | 08:17

Nou, zo spannend is de landing Majorca niet, Mykonos daar zie je de waslijnen van de huizen hangen als je landt, en Santorini kent ook een lekkere tarzanbocht om voldoende af te remmen, anders beland je in zee.

Analia von Solmsch | 08-05-23 | 23:13

Ik mis de belangrijkste vraag: Met welke maatschappij gaat de vlucht.

nog zoveel te doen | 08-05-23 | 22:53 | 1

Liefst Cathay Pacific...

Louter Leuter | 08-05-23 | 23:58

Alles wat voor mij reizen betekent, weg gaan waar, wanneer en waarheen je maar wilt, is exact niet wat vliegen is. Doe mij maar de auto.

Stentheman | 08-05-23 | 22:50 | 1

Confuciaans;) “roads were made for journeys not destinations”

Smoelensmid | 08-05-23 | 22:53

Ik hou er niet van maar soms moet je. Probeer tegenwoordig te lezen of te pitten, wat dat betreft zijn nachtvluchten ideaal. Vlieg trouwens alleen intercontinentaal.

Graaisnaaiert | 08-05-23 | 22:40 | 3

Gordon vliegt ook vaak interkontenitaal.

Stil_Haben | 08-05-23 | 23:09

Analair of rectalwings

Ray Skak | 09-05-23 | 00:13

Vanwege mijn werk en plezier vlieg ik bijna wekelijks. Nu toevallig op tussenstop in Panama op weg naar NL voor een vakantie. Ik vind het allemaal prima te doen, moet ik wel bij zeggen dat ik voor de vluchten langer dan 2 uur altijd business kies

Gele Beer | 08-05-23 | 22:35 | 4

Ik ken iemand die wekelijks vliegt, Golf van Mexico, zit GB in de offshore?

Unsinkable-Sam | 09-05-23 | 02:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb twee keer een vliegtuig gepakt in mijn leven. De eerste keer was naar New York met Air Liberia of zo. Ik zat naast een klein kind en had luizen toen ik in New York aankwam. De tweede keer was naar Rome. Met mijn moeder. Say no more. Al mijn herinneringen aan vliegen zijn dus waardeloos. De vragen van TU Delft sla ik dan ook liever over.

Albert61 | 08-05-23 | 22:26 | 1

Hoezo easy peasy was dat...

Louter Leuter | 09-05-23 | 00:00

Vliegen is zo’n beetje het enige transportmiddel dat qua comfort nauwelijks verbeterd is sinds 1970. Wel qua verzorging, dat is duidelijk verslechterd. En sinds 9/11 is de tijd tussen voordeur en zitplaats vaak nog langer dan de vlucht zelf. Dus vliegen? Als het echt niet anders kan.

Lopendbuffet | 08-05-23 | 22:25 | 6

Nou... Heb je even tijd?

Louter Leuter | 09-05-23 | 00:02

@Smoelensmid | 08-05-23 | 22:37:
-
Die Afrikaanse bestemmingen met Alitalia waren sowieso een feest; overstappen in Rome ( met lunch op kosten van de Italiaanse belastingbetaler) en dan met een bijna lege verlengde DC-8 ( behalve rond kerstmis…) naar Addis, of Tripoli, of Mogadishu. De prachtige Italiaanse wijnen en kazen kwamen je oren uit - en ze hadden ook nog eens de mooiste inrichting, de mooiste jongetjes en meisjes van alle maatschappijen en perfecte Ferragamo -uniformen. Dass war’n noch Zeiten!

bisbisbis | 09-05-23 | 03:22

@bisbisbis | 09-05-23 | 03:22:
Aan de verlengde DC-8 van de Klem heb ik ook leuke herinneringen. En aan de luchtzakken boven de Sahara op weg naar Nigeria... Na de pitstop in Madrid wilde dan niemand de aceitunas meer...

Louter Leuter | 09-05-23 | 07:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Aboard of abortus, wat zou bevallen?

Normpje | 08-05-23 | 22:21

Zes dagen en 23 uur met de auto.
Baba Rakas : "I ain't gettin' in no airplane you fool"

hallevvezool | 08-05-23 | 22:10 | 1

B. A. Baracus? Is that you?

Louter Leuter | 09-05-23 | 00:04

Ik heb helemaal geen vliegschaamte,is er iets mis met mij?

homieguerneville | 08-05-23 | 22:08

Tegenwoordig vraag ik altijd eerst toestemming aan Sander Schabbelpenninck als ik een vliegreis wil boeken.

small_town_dad | 08-05-23 | 22:07 | 5

domme lul!

mykdelta | 08-05-23 | 23:38

Je vergeet een “n” Small towner.

J.Cash | 09-05-23 | 00:02

Ik vraag toestemming om helemaal op te staan.

donkieshot | 09-05-23 | 08:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit Hotel is wel een Vliegreis waard !
Ik zou er graag een keer overnachten..
The Carlyle in New York, the iconic Upper East Side luxury hotel
www.youtube.com/watch?v=hGS1kZnDH74

Torquemada | 08-05-23 | 22:04 | 4

- dubbel -

Louter Leuter | 09-05-23 | 08:33
▼ 1 antwoord verborgen

Helaas met een abortus gedaan.

Rattus | 08-05-23 | 22:02

Ik vlieg niet, ben er gewoon doodsbang voor. Punt. Daarentegen maakt mijn gezin dat ruimschoots goed, lief vliegt tenminste 3 á 4 keer per jaar t.b.v. bedrijf, soms keertje extra t.b.v. werk, en soms nog 1 á 2 keer om met de kinders over ver wat natuurschoon te bewonderen.....

GKJP | 08-05-23 | 22:01 | 5

@Louter Leuter | 09-05-23 | 00:08:
Oprechte lol, hoe verzin je het !

LD69 | 09-05-23 | 01:01

@LD69 | 09-05-23 | 01:01:
Heeft te maken met hoe weinig piloten weten wat vliegen is. Het zijn systeembeheerders die knopjes kunnen indrukken (hopelijk de juiste). Ongelukken zoals van Air France midden boven de Atlantische Oceaan, of de Koreaan die op San Francisco tegen de oever aanvloog (gaan we met autos ook heen!). Werd mij duidelijk en keer dat ik van AMS naar HKG vloog; je zag de piloten bij het boarden. Dan gaat de deur dicht, zij verdwijnen in de cockpit, die deur ook dicht. Dan zie je 11 uur niet meer. Ze rijden naar de kop van de Kaagbaan, baan 24, geven gas, pootjes intrekken en ze hoeven niets meer te doen - hele vlucht is voorgeprogrammeerd en wordt met automatische piloot gevlogen. Liefst landen ze ook nog automatisch. Daarna rijden ze weer een stukje. Een buschauffeur heeft meer afwisseling in de stad.

Louter Leuter | 09-05-23 | 07:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgende week.
Business Class DUS-> AMS->CURACAO
3 juni weer terug.

Doei!

Onkel Bratwurstbude | 08-05-23 | 22:00 | 2

Veel plezier, ben er twee keer op een tandartsencongres geweest maar vond het eigenlijk maar een trieste bestemming.;(

Smoelensmid | 08-05-23 | 22:20

Nog meer tegen elkaar opbieden? Wie?

dathoujetoch | 08-05-23 | 22:39

Meestal Zaventem of Schiphol. Die kleinere airstrips in Benelux neem ik liever niet meer, altijd vertragingen. Op grote luchthavens is veel meer te doen, als je dan toch eens moet wachten.

small_town_dad | 08-05-23 | 21:58 | 2

Ik vond de kleintjes altijd wel prettig, Zestienhoven, London City... Vaak dicht bij waar je moet wezen, parkeren voor de deur, en van auto parkeren tot in het vliegtuig stappen, dat redde je in 30 minuten wel. Die tijden zijn helaas voorbij...

Muxje | 08-05-23 | 22:37

@Muxje | 08-05-23 | 22:37:
LCY is weinig parkeren voor de deur. Ik neem normaliter de DLR.

Eindhoven was vroeger schitterend. Tegenwoordig wordt je daar als vee behandeld. Het is dat er een verbinding is met MAD.

Louter Leuter | 09-05-23 | 00:10

Ik houd niet van vliegen. Om in zo'n stoel te passen moet ik mijn armen voor me houden en mijn knieeen hoog optrekken. Opgefokt veel mensen om me heen wachten voor de plee, om uit te stappen, de lucht is brak etc. Je moet wel als je graag wat wil zien zonder hele lange reistijden maar om gewoon een beetje te zuipen en te vreten doe ik niet meer, van het uitgespaarde ticket kan je hier ook prima eten en je volgieten.

Shoarmamasutra | 08-05-23 | 21:58

Vreemde keuze opties. Afstand tot vertrekpunt, maakt nogal uit of er goede verbinding is met ov. Keuze voor welke vlucht hang heel erg af van de tijden van aankomst en vertrek, niet per se duur van de reis.

Hadena | 08-05-23 | 21:55 | 1

een luchthaven 240 km verderop, reken dan maar 3 uur extra om er te komen. Plus de kosten van de auto, trein of taxi.

small_town_dad | 08-05-23 | 22:00

Ik heb het gedaan. Ik schijn een 9.5 gehaald te hebben.

Plukkieplukkie | 08-05-23 | 21:55

Er net 20.000 km retour opzitten. De terugreis was in de nachtelijke uren. Dan wordt er geslapen, vliegt (ha!) de tijd om. Ben wel een liefhebber. Ondanks het bedroevend slechte eten wat je een heel enkele keer krijgt voorgezet door wat ooit onze nationale trots was.

Lubbberrtt | 08-05-23 | 21:54 | 2

Oef 20.000
De verveling slaat bij mij altijd na drie of vier uur toe.
Tenerife is daarom prima, caraibisch wordt irritatie en onrust.

J.Cash | 08-05-23 | 22:08

@J.Cash | 08-05-23 | 22:08: Toegegeven, de heenvlucht was een taaie want overdag. Dan is slapen lastiger.

Lubbberrtt | 08-05-23 | 22:39

Als ik niet over de buren hun huis zou vliegen misschien.
Echter religieus voorgeschreven asbakken ontbreken.
Ook de biometrische systemen van de sjaitaan gronderen de ware gelovigen.

EHAM --> NoordOostPolder

hallevvezool | 08-05-23 | 21:54

Mijn labrador en ik vliegen niet.

thanseeuwen | 08-05-23 | 21:53 | 1

Mijn Labrador heeft een CPL.

bisbisbis | 09-05-23 | 03:29

Lekker bijdehand! En ik sta met beide poten op de grond?! Tsssk…

Flightless bird | 08-05-23 | 21:53 | 1

Vrijpostige vraag. Een wat voor vogel?
Ome farmer Ben van de UrbanRescueRanch in good ole Murica vertelt ons alles over Rhea en Kevins. Maar Texas is te warm voor Pinkwins, dat danweer wel.

hallevvezool | 08-05-23 | 22:19

Ja prima. Net een kleine week “thuis”, rij 5. Volgende week komen de vrouwen weer, zelfde rij.
In juli weer wat dichterbij en minder warm.

J.Cash | 08-05-23 | 21:52

Ik heb liever een echte gezagvoerder, niet zo,n wipneussnuitje, ok mag af en toe aan een knoppie draaien, maar als het er echt op aankomt.. terrain terrain.. going down.. pak de wagen wel.
Zitten er geen zeikerds naast me, kan wat meenemen, en niet van die overdreven security checks.. man dat is gewoon een flesje water, wat een service mijn handjes worden afgeveegd.. heb ik zo,n cokekop dan ?
Lekker met de ouwe trouwe stationwagen, met thuismatras.. veel airmile plezier nog.

broervandenhollander | 08-05-23 | 21:51

Mijn hond had allang dood moeten zijn. Geef haar de paddenstoel.
N is 1 blaffende. Ik ben weer streng.

entredeuxverres | 08-05-23 | 21:49 | 1

Wattuh?

Hadena | 08-05-23 | 21:57

Hmm kan het niet invullen, ik vertrek vanuit Duitsland.
Moet er niet aan denken hier te boeken.

Regentenstijl | 08-05-23 | 21:48

Eén dakgoot te gaan. Eerst eten. Tot zover OT.

Is Zoé van vanmiddag nu de eerste klimaatactiviste die moord heeft gepleegd?

GKJP | 08-05-23 | 21:45

Ik vlieg niet als er een Thalys heen rijdt ( ik ben bij normale dienstuitvoering sneller met de Thalys in Brussel of Parijs dan met KL/AF).
En als je leuke/spannende landingen wilt hebben:
Rarotonga (Cook Islands) met een B747-200, het kan heb ik proefondervindelijk ervaren.
London City als tijdens touchdown er een onverwachte zijwind opsteekt. (En dan het commentaar van de (Britse) captain: "Sorry for that!")
En tot slot: in een oude 2-motorige Embrear 110 pruttelpot met vliegende storm van Wellington naar Nelson vliegen: ik had geen zin om zeeziek te worden op de veerboot, maar niemand die verteld had dat het op 10.000 voet boven de Cook Straat even hard tekeer ging als op zeeniveau.

Brulboei_61SB | 08-05-23 | 21:42 | 3

London city blijft bijzonder als piloot, en daar hoort bij dat je af en toe je excuses aan moet bieden... In veel gevallen is vliegen dan weer wel minder milieubelastend dan de Thalys, maar snap dat de tijd hier de doorslag geeft.

edjizreek | 08-05-23 | 21:51

@Flightless bird | 08-05-23 | 22:01: Ik heb het zelf nog niet mogen ervaren helaas! Heerlijke beelden!

edjizreek | 08-05-23 | 22:58

Een lekkerwijf als piloot wat wil je nog meer, ze is gelukkig wel de co piloot.

homieguerneville | 08-05-23 | 21:37 | 1

Nee, geen ruimtelijk inzicht.

wilmeister00 | 08-05-23 | 21:58

Ik vlieg niet meer.
Momenteel moet ik me voorbereiden om met de fiets naar het werk te gaan.

TonAlias | 08-05-23 | 21:36

Mijn postcode 1012 wordt wel als goed geklokt. Prima vragenlijst.

deja_view | 08-05-23 | 21:35 | 1

1011 heeft meer allure. Ervaring.

dathoujetoch | 08-05-23 | 22:41

Jammer is wel dat ik een saai wijf ben.

entredeuxverres | 08-05-23 | 21:33 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat vliegen is leuk, de landing nagenoeg perfect, maar ik hoopte op meer tieten.
Ik zag wat turbulentie in dat hemdje en dacht oké, er gebeurt iets.
Maar goed.
Zonder de enquête in te zien, zal ik Milan helpen.
-Ja, ik wil gewoon vliegen.
-Ben bereid iets meer te betalen voor een ticket.
-Lelystad moet asap open.
-Luchtvaart moet inzetten op duurzamere brandstof.
Goede reis verder.

Ruimedenker | 08-05-23 | 21:31 | 2

Duurzame brandstof? Wat is er duurzaam aan Sustainable Aviation Fuel SAF? Je moet het eerst maken met veel energie (dezelfde compressie en warmte die de aarde in kerosine gestoken heeft).

Louter Leuter | 09-05-23 | 00:15

Kijk dat is fuel for thoughts.. mooie grondslag van een redenering!

Smoelensmid | 09-05-23 | 00:22

Vorige week een serie vluchten gehad, twee keer moeten overstappen. Vliegen is kudt, maar een noodzakelijk kwaad om ergens te komen, maar ja, wel liever direct.

SterF... | 08-05-23 | 21:31 | 13

@Smoelensmid | 08-05-23 | 22:25:
Ze zeggen daar dat het ligt aan de opwarming en zuurder worden van de zee. Dat harde koraal heeft nauwe tolerantiegrenzen.

SterF... | 09-05-23 | 07:37
▼ 10 antwoorden verborgen

Lekker ding

Flapster | 08-05-23 | 21:31

Nou zeg, heb moeders en kinderen vorige week op het vliegtuig gezet waarbij ze 1x moesten overstappen en gelijk gezeur en enquêtes, laat ons met rust.

28 | 08-05-23 | 21:30

Veel gevlogen voor werk in het verleden: zowel in de ophok-klasse als ietsje beter. Mis het geen moment, vooral de ellende voordat je eindelijk op de startbaan staat.

Vliegen naar je all-inclusive in Spanje of Turkije heeft wel wat treurigs op de een of andere manier.

_pacman_ | 08-05-23 | 21:26 | 2

Eens, ik vlieg alleen als je er in 3 dagen niet met de auto kunt komen.

pibasso | 08-05-23 | 21:31

Met de auto naar het werk zou te lang duren maar het is een noodzakelijk kwaad. Het leuke is er al jaren vanaf. Vooral al die veiligheids toestanden op de luchthaven . Je wordt niet als betalende klant behandeld maar als vee en vaak nog met een behoorlijke tegenzin ook. zelfs intercontinentaal vliegen wordt gewoon erg magertjes en die stoelen zijn in economy altijd al waardeloos geweest. Na 3 uur een houten reedt en na 8 uur weet je niet meer hoe je moet zitten.

clockandhammergame | 08-05-23 | 21:50

Vliegen. Heerlijk. Ff in de lounge. Glaasje champagne bij het boarden. Eten op servies. Daarna stoel plat, matrasje er op en paar uurtjes slapen. Lekker ontbijtje en dan landen. Niks mis mee. 3 x per jaar toch wel minimaal.

BoerKoekoek | 08-05-23 | 21:20 | 14

Noodzakelijk kwaad, vliegen.

Graaisnaaiert | 08-05-23 | 22:38
▼ 11 antwoorden verborgen

Arme Milan, daar gaat z’n onderzoek.

Sinterbikske | 08-05-23 | 21:20 | 3

Er is weinig ruimte om aan te kloten. Ik heb het maar ingevuld, je moet een student toch wel een beetje helpen, zeker van de TU.

Nuuk | 08-05-23 | 21:28

@Nuuk | 08-05-23 | 21:28: Uit de inleiding leek het alsof Milan zelf geregeld vloog. Ik wilde zo graag zeggen dat ik al meer dan 20 jaar niet gevlogen heb. Helaas dat invulvakje kwam niet. Helemaal voor niets serieus ingevuld.

Grachus | 08-05-23 | 21:54

@Grachus | 08-05-23 | 21:54: ik vond de keuzeopties maar vreemd. Zoveel meer factoren bepalen de voorkeur. Ov bereikbaarheid (en ov prijs). Tijd van vertrek/aankomst. Bagageopties. Etc.

Hadena | 08-05-23 | 22:04

This is Sparta!

eerstneukendanpraten | 08-05-23 | 21:19 | 1

Het gaat niet over brommers maar over vliegtuigen.

BoerKoekoek | 08-05-23 | 21:21

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl