Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TIEN MINUTEN parkeren VIJFTIG EURO

Ja hallo

Leuker kunnen we het niet maken, wel duurder. In het centrum van Den Haag en op in Scheveningen betaalt u VIJFTIG EURO om tien minuten (of wat langer) te parkeren. Dit, omdat er anders te veel mensen parkeren. Ja kom nou. Mensen eten ook te veel friet. Moet een frietje daarom VIJFTIG EURO gaan kosten? Betalen we straks VIJFTIG EURO voor een pakje sigaretten? (Ja) VIJFTIG EURO voor een pilsje? VIJFTIG EURO voor een grammetje coke? VIJFTIG EURO voor 10 minuutjes met condoom inclusief schoonmaken? VIJFTIG EURO hee. Voor tien minuten parkeren. 

Reaguursels

Inloggen

Ik pleur hem in New Babylon, haal eerst even een goede gyros in t centrum en pak dan tram 1 wel

Shoarmamasutra | 03-05-23 | 23:04

Goed plan. Kan ik er tenminste rustig mijn bolide kwijt, zonder dat een of andere proleet zijn deur tegen mijn portier knalt.

sioux_ | 03-05-23 | 20:42

50 euro in de woonwijken behalve voor bewoners. Anderen/badgasten kunnen naar parkeergarages waar prijzen schappelijker zijn.
Prima plan lijkt me.

zeeman73 | 03-05-23 | 17:25

Aan het eind van de boulevard bij Hotel Atlantic is een hagelnieuwe parkeer garage,op tijd reserveren,soms enkele extra goedkope plekjes(10€).
En hup naar Simonis.

De Profundus | 03-05-23 | 16:27 | 2

Dat is Kijkduin....

Idiot Savant | 03-05-23 | 16:32

@Idiot Savant | 03-05-23 | 16:32: Maar parking Zwolsestraat komt op hetzelfde neer en aan het eind van de boulevard even voorbij Aloha Beach wordt een mega parkeergarage gebouwd. Zal wel ietsje duurder worden dan 10e per dag, maar je staat binnen een minuut op het strand.

Mr Dixit | 03-05-23 | 22:48

Waarom zou je in godsnaam naar Sciffa willen? Onze familie komt er vandaan, sinds jaar en dag woont iedereen elders. Een florerende Keizerstraat, je kunt het je niet meer voorstellen, het verval trad in met de komst van Zwolsman. Agressie, overlast, intimidatie, onbetaalbare horeca, patsen met auto's, opgepompte lijven met een overdaad aan inkt, je moet het maar willen...

Idiot Savant | 03-05-23 | 16:26

En terecht. Je moet helemaal niet naar Scheveningen met de auto. Bovendien wonen daar ook gewoon mensen die willen kunnen parkeren waar ze wonen. Beter dan in mijn woonplaats, waar ik op de parkeerplaats achter mijn huis niet mag staan met m'n vergunning. Voorrang voor winkelend publiek.

Tapu | 03-05-23 | 16:20

Misschien moeten ze eens wat werk maken van de vindbaarheid van die vele parkeergarages. Ik parkeerde altijd bij de vuurtoren, maar is ook geen doen meer. Geen idee waar parkeergarages zijn, zou het zo doen als het 5-10 min lopen is.

Allemaal | 03-05-23 | 15:55 | 2

In dat gebied werd bij auto's met Duits kenteken vroegah veelal de radio-cassetterecorder gratis gedemonteerd.

Idiot Savant | 03-05-23 | 16:30

Pearle. Daar moet je zijn. En idd hooguit 5 tot 10m lopen.

Otto Normal | 03-05-23 | 19:26

50 euro voor een dagkaart is wel belachelijk veel maar 15 euro is dan ook imo. Ik kom alleen in het centrum van een stad als ik daartoe gedwongen wordt (meestal door de overheid die een of ander document dat ze zelf hebben uitgegeven willen zien). Winkelen kun je prima in de supermarkt van een dorp of bij de Makro. Kleding haal je in een modemall langs de snelweg, meubels bij ikea (waar ook de decathlon, mediamarkt en een paar bouwmarkten naast zitten) en de rest gaat via internet.
Ik zou me wel tien keer achter mijn oren krabben voor ik een winkel oid in het centrum van een stad zou openen.

Sr Semtex | 03-05-23 | 14:41 | 1

Voor iemand met uw nick moet het openen van een winkel toch geen probleem zijn.

voorbips | 03-05-23 | 18:58

Wij nemen een opblaasbaar gebedshuis mee. Daaromheen is automatisch vrij parkeren.

GeheidEenGeit | 03-05-23 | 14:19 | 2

Opblaasbaar of opblaasbaar?

funda | 03-05-23 | 14:20

In de jaren '70 waren er voor studenten helemaal geen meiden in Delft. Dus dan gingen we in de zomer naar Scheveningen ons vergapen aan de toeristische deernes die ook iets spannends wilden meemaken dan alleen maar platliggen op het strand. Je kon daar toen altijd gratis parkeren aan die weg langs de duinen loopt. Geen enkel probleem, maar je moest wel een eindje lopen. Waarom het nu niet meer kan is mij een raadsel. Zeker hebben ze die plekken nu tot natuurgebied verklaard. In de jaren '10 parkeerden we nog gratis langs de Scheveningse weg. Dan moest je ook een eindje lopen.

Maar ik heb de oplossing! In Delft-Zuid aan het eind van de Buitenhofdreef is de halte van tramlijn 1 naar Scheveningen. Je kan daar royaal gratis parkeren en lijn 1 stopt voor de deur van het Kurhaus. Een retourtje met de tram is veel goedkoper dan die €50. En een mooie sightseeing o.a. langs het Binnenhof. Niet verder doorvertellen hoor, anders gaan ze daar ook tarief heffen voor parkeren!

Ik reaguur al 5 jaar | 03-05-23 | 14:13 | 5
-weggejorist-
Revolución | 03-05-23 | 16:22
-weggejorist-
Revolución | 03-05-23 | 16:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Vond het eerst ook wat veel, maar na het lezen van dit domme zeikartikel en alle zieke reacties krijg ik iets van, maak er maar 100 euro van.
Het is trouwens een proef. De zoveelste die wel weer niet het gewenste resultaat op zal leveren, want de mensen blijven met hun eigen parkeerblik komen, ook al kost dat bakken met geld.

zuiderduin | 03-05-23 | 14:10

Fophef om niks van al meer dan een week geleden.
Het gaat op Scheveningen echt maar om 3 straatjes ofzo. Voor de bewoners daar is dit alleen maar goed mocht het inderdaad werken en mensen afschrikken om daar nog te parkeren.

Quantum Suicide | 03-05-23 | 14:10

OPHEF! SCHANDE!

Maar wel onzin.

Je betaalt niet EUR 50 voor 10 minuten parkeren. Je betaalt EUR 50 voor een dagkaart (ook best wel duur, maar dan moet je maar naar Meijendel naar het strand gaan of zo). Dan mag je dus de hele dag je auto daar in de zon zetten. Op bepaalde plaatsen in Den Haag en Scheveningen kan je straks niet meer kort parkeren, maar moet je altijd een dagkaart kopen.

Waarom mensen graag hun auto de hele dag op de boulevard in de zon zetten voor EUR 50 en niet in de schaduw in een parkeergarage voor 12,50 is mij altijd onduidelijk geweest, maar ik kan dan ook wel 100m lopen.

ParadiseLost | 03-05-23 | 14:09 | 2

Die dagkaarten zijn irritant, zeker op plaatsen waar je kunt parkeren met een parkeer app en er dan een bordje staat "Ook dagkaart toegestaan", wat impliceert dat het of of is. En als je dan even niet goed oplet in je parkeer app, sta je zo geparkeerd voor dat bedrag, met ook geen keuze om het tussentijds te stoppen. Die app staat aan tot middernacht.

Misschien dat het de mensen met hun Koenigsegg of Maybach het niet zoveel uitmaakt. Dat die zich meer zorgen maken dat de drempels hun kratje bier doorelkaar schudden. Die hun hand voor 50 euro niet omdraaien.

Met_baard | 03-05-23 | 14:26

Als je zelf je strandstoelen, parasolletje en koek en zopie mee moet zeulen is er wel een grens aan hoever je wilt lopen. Want anders ben je het prijsverschil alsnog kwijt aan de huur/aanschaf van die toestanden.

phantom2 | 03-05-23 | 15:03

Het is duidelijk dat het strand en het centrum van den haag alleen bedoeld is voor d66 stemmers

richardsp1 | 03-05-23 | 14:08

Ik zou het doen eerste 10 minuten kost maar 50 cent en dan steeds de volgende 10 minuten verdubbelen. Dus 20min: 1euro, 30min: 2euro, 40min: 4euro, 50min:8 euro, 60min: 16 euro etc.

Simon_GS | 03-05-23 | 14:06 | 1

Dat is precies tegenovergesteld van wat Den Haag wil bereiken. Zo stimuleer je juist kortparkeerders.

ParadiseLost | 03-05-23 | 14:11

Pure diefstal van de Roverheid.
#stemzeweg
#kickoutkabinet

Motorkater | 03-05-23 | 13:37

Straks mag neuken ook niet meer

antonconstandse | 03-05-23 | 13:36 | 1

50 euro voor 10 minuten inparkeren zo zegt een kennis

Shoarmamasutra | 03-05-23 | 23:06

Auto rijden is een keuze. Helemaal in een grote stad is een auto alleen nodig voor zakelijke doeleinden. Hoe duurder hoe beter.

Bubske | 03-05-23 | 13:08 | 2

Totale nonsens dat dit een keuze is. Nog nooit buiten de stad geweest zeker. In buiten gebied Zouden we subsidie moeten krijgen voor onze autos. OV is zeker geen alternatief voor buiten de randstad. En aangezien mensen buiten de randstad ook actiever en ondernemender zijn, bijvoorbeeld het hebben van een echte tuin en zelf een verbouwing kunnen uitvoeren, is een auto zeer zinnig.
En kom nou niet met deelauto's aanzetten, want het maakt geen zier uit of 1 auto 10000 km rijd of 10 autos 1000km per auto rijden.
Het kost alleen maar tijd en dat hebben we buiten de randstad harder nodig dan de luxe verwenpaardjes in de comfortabele, door buitengebied autos betaalde, randstad infra.
En wat maakt een auto nou alleen voor zakelijke doeleinden. Echt heel bizar dat er mensen zijn die dit kunnen vinden. Leer een ander eens iets gunnen zou ik zeggen, in plaats jouw wil op te liggen dringen.
En vwb dat dure parkeren is zeer crimineel en overbodig. En zijn puur de inkomsten. En met dergelijke bedragen wordt maar weer eens aangetoond dat de elite wel mag/kan parkeren.

Ram_Ram | 03-05-23 | 13:55

@Ram_Ram | 03-05-23 | 13:55:
"En kom nou niet met deelauto's aanzetten, want het maakt geen zier uit of 1 auto 10000 km rijd of 10 autos 1000km per auto rijden."
Zeker maakt dat wel iets uit. Optie 2 neemt 10x zoveel plek in. Dat is nou juist waar in Scheveningen/Den Haag zo'n te koert aan is: Parkeerplek

Eagle0511 | 03-05-23 | 14:42

Wat een onzin zeg.

Het is een proef om bezoekers meer de parkeergarages in te krijgen.

Maar waarom denkt de gemeente dat die mensen daar zijn? Voor 10 minuutjes een frietje halen ofzo?

Nee, die mensen proberen de hele dag huidkanker te krijgen op het strand. Die betalen sowieso al die 50 euro voor een dag. Die voelen dat echt niet voor. In de portemonnee dan.

Daarnaast, zou het niet 100x slimmer zijn om gewoon voldoende parkeer(garage)plekken te creëren daar waar de mensen willen zijn? Hoef je ook niet de straten vol te douwen.... Ik zal wel onderbetaald worden voor goede ideeën denk ik.

Warhead | 03-05-23 | 12:58 | 4

Eh... het gedeelte van de binnenstad (bij de Doubletstraat e.o.) is dit juist wel bedoeld om de mensen (mannen!) die even de ballen komen snuiten in een deerne, in pakweg 10 minuten, te weerhouden met de auto te komen. Ook in mijn dorp Den Haag wil men de hoeren weg (uit het centrum) pesten.

PerineumPiraat | 03-05-23 | 14:14

@Ram_Ram | 03-05-23 | 14:01: Die 1,4 was vroeger. Hier in Amersfoort zitten ze voor een nieuwe woonwijk nu te denken over een norm van 0,2. Maar ja, dat krijg je met een D66-verkeerswethouder die alleen een fietsdiploma heeft.

Tim_Toady | 03-05-23 | 14:35

Werkt wel degelijk hoor. Zolang mensen ook 20 km omrijden naar een supermarkt omdat daar parkeren gratis is, zullen mensen oin scheveningen bereid zijn om 37,50 goedkoper uit te zijn als je in de garage parkeert. Dat scheelt (zelfs tegen huidige prijzen) toch een paar biertjes op het strand.

Eagle0511 | 03-05-23 | 14:44
▼ 1 antwoord verborgen

Toch 110 gulden

deNettobetaler | 03-05-23 | 12:31 | 3

2003 wil z'n nutteloze rekenen terug!

Whmm | 03-05-23 | 12:36

Met inflatiecorrectie 208 gulden.

De_fluitlokker | 03-05-23 | 12:41

Ik vind het een goede regel, ook bij basisscholen invoeren aub, pakken de ouders weer eens de fiets voor 200 meter.

redthehaghue | 03-05-23 | 12:26 | 1

Ja handig man. 10 minuten door de regen fietsen met je kinderen, 10 minuten terug, auto pakken en 2 minuten later vlak langs school naar werk rijden. Dan weten de meeste mensen wel een mabier om 18 minuten en regen te besparen.

Allemaal | 03-05-23 | 15:48

Zag het bij WNL vanochtend. D'r was ook een item over een nachtelijke inbraak bij een kaasboer. Voor duizenden euros schade. Veel jonge kaas gestolen. Daar hadden de gasten nog nooit van gehoord. Het was de 2e keer. Dit gebeurt vaker, sinds de boycot van Rusland. Die buit gaat rechtstreeks naar Moskou. Hollandse kaas is daar heel populair.

Piet Karbiet | 03-05-23 | 12:25

Ik ben in de laatste 25-30 jaar bij mijn weten slechts 1 keer voor het laatst in Zandvoort geweest en 1 keer voor het laatst naar Scheveningen. Een totale ramp. Hutjemutje met elkaar heen, want ik ga echt niet met de auto dus OV, hutjemutje met elkaar op het strand, hutjemutje met elkaar in de strandtent voor een ijsje of een biertje.

Ik kan me niet voorstellen dat mensen zich aan dit soort leed willen blootstellen. Het doet me denken aan al die horror verhalen met Orcs met een kortpittig kapsel.

Nee, ik geniet wel van het zonnetje in rustig gebied. Zoals nu in Denenmarken. Jutland. Een zee van vrede en ja het is al biertijd want vakantie! En nee ik heb geen idee wat de wisselkoers DKK en EUR is. Dat wil ik graag zo houden.

KingOfTheLoonyBin | 03-05-23 | 12:25 | 7

Zandvoort en Scheveningen zijn uitstekend te doen, gewoon even doorlopen naar het naaktstrand.
Scheveningen heb je het Zwarte pad, begint aan het einde van tram 1.

Analia von Solmsch | 03-05-23 | 14:06

"En nee ik heb geen idee wat de wisselkoers DKK en EUR is."
Dat is maar goed ook. Als je eenmaal weet wat het biertje in DK je in pleuro's kost, is je vakantie gelijk verpest.

Eagle0511 | 03-05-23 | 14:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Of zoals Hagenoten zeggen: “kankâhduur”.

Ruimedenker | 03-05-23 | 12:20 | 1

Welwel, u is ingevoerd in in onze mooie taal?

PerineumPiraat | 03-05-23 | 14:18

Bespaartip: als met z'n tweeën bent om de beurt rondjes rijden op de boulevard.

Mr_Natural | 03-05-23 | 12:19 | 2

Als een je Tesla hebt met autopilot laat je die de hele dag langzaam door Scheveningen rijden zonder bestuurder. Dat is toch al technisch mogelijk?

De_fluitlokker | 03-05-23 | 12:22


Ik zet mijn auto (Mazda3 Executive of course) gewoon ergens in Oegstgeest en dan loop ik dat laatste stukje wel.

King of the Oneliner | 03-05-23 | 12:17 | 2

Als je dan gaat bluffen met je auto, zou ik geen hok van ruim 15 jaar oud noemen... En al zeker niet als die nog geen 3k waard zijn.

redthehaghue | 03-05-23 | 12:30

En dan in A'dam. Er zijn veel minder parkeerplaatsen. Overal is het eenrichtings verkeer. Als je ergens moet zijn, moet je 1 km omrijden. Overal zijn blokkades, want dan moet er iets aan het wegdek worden gedaan. Je staat maar meer koolstof uit spuwen met de auto. Klimaatneutraal? Vergeet het maar in A'dam.

Thoth | 03-05-23 | 12:15 | 1

Ze gaan 15.000 parkeerplaatsen weghalen en Tiny forests (eufemisme voor niet onderhouden plantsoentjes waar studenten kunnen kotsen, pissen of neuken) terugplaatsen.

_pacman_ | 03-05-23 | 12:16

Mooie is is dat er ZAT lui zijn die 50 euro voor de hele dag parkeren echt helemaal geen enkel probleem zullen vinden. Het enige at dit oplevert is dat de bourgeoisie wat sneller plek vindt.

Whmm | 03-05-23 | 12:13 | 1

Dat dan weer wel. Hebben die bewoners daar ook eens een dikke kar voor de duer.

Eagle0511 | 03-05-23 | 14:49

Huh? Kosten een frietje, een pakje sigaretten en een pilsje nog geen vijftig euro? Bedankt voor de tip! Daar gaan wij van D66 gauw wat aan doen!

MAD1950 | 03-05-23 | 12:12

Nederland.

naamengetal | 03-05-23 | 12:11

Wat een gelul van Kelder: op een aantal van die producten zit al een vulgaire toeslag, dat noemen we accijnzen bovenop de andere roofbelasting die BTW heet.

_pacman_ | 03-05-23 | 12:14

@_pacman_ | 03-05-23 | 12:14:
Inmiddels worden er 12.000 operatieve maagverkleiningen per jaar uitgevoerd. Uiteraard op kosten van de zorgverzekering. Kosten inclusief natraject €10.000,- per obese vetklep.

theo-is-dood | 03-05-23 | 12:56

'Op Scheveningen zitten' betekende vroeger dat je niet hoefde te betalen bij het kaarten als je het vorige spel verloren had.

Mr_Natural | 03-05-23 | 12:09 | 2

Nee, de uitdrukking komt van de ligging van het dorp, op een duin.

nietoftochwel | 03-05-23 | 12:27

Vijftig euro, daar kun je hier bij de lokale waterplas 13 dagkaarten voor halen, het is mooier, minder ‘jeugd’, goedkopere F&B en bovenal niet in de Randstad.

_pacman_ | 03-05-23 | 12:08

In die wijken is het parkeertarief onlangs toch verhoogd naar €6,50 per uur? Nu dat niet helpt, maken ze er €50 per dag van. En als dat ook niet helpt? Gaan we dan naar €1.000?

Mahatma | 03-05-23 | 12:07 | 3

Als je geen vergunning van 100-en euro’s hebt kost een maandje voor de deur parkeren dus 1.500 euro.

_pacman_ | 03-05-23 | 12:10

Motorkater gaat fijn met de motor.
Gratis parkeren op het trottoir van de Boulevard..
Lekker op het terras die 50 Euries verbrassen.

Motorkater | 03-05-23 | 13:45

Kun je ook een kroontje voor krijgen

vanvandaag | 03-05-23 | 12:06

Binnenkort ook badhanddoekenbelasting.

Mr_Natural | 03-05-23 | 12:05

Gewoon 50 Eurie voor een dag of € 4 voor 15 minuten .
Twee opties , meer niet en de winkelier ook tevreden .

Castor12 | 03-05-23 | 12:04

En waarom zou je in de eerste plaats naar de betonnen pauperhel die Scheveningen heet willen?
Bleib Zuhause

theo-is-dood | 03-05-23 | 12:03

Niemand de frustratie berekening? Ik zal hem doen. Dagje naar het strand met het gezin:
- benzinekosten €40,-
- parkeerkaart €50,-
- allemaal een ijsje €12,-
- allemaal frietje met een snack €28,-
€130,- !
En dan heb je zelf nog broodjes voor 's middags en drinken meegenomen!
Maak er €200,- van als je een uurtje in een strandtent zit!
Wat zeg ik: €250,-

SterF... | 03-05-23 | 12:03 | 17

@theo-is-dood | 03-05-23 | 12:04: Dat!
Parkeren in de garage onder het duin. Dagkaart = 10 euro.
Bij mooi weer wel vroeg komen. Om 10 uur geen plek meer te vinden natuurlijk.
Niet gek, je loopt vanuit de garage zo het strand op.

Eagle0511 | 03-05-23 | 14:58
▼ 14 antwoorden verborgen

De Pier, daar wil je niet dood gevonden worden.

Mr_Natural | 03-05-23 | 12:03 | 2

De dood van Pierlala.
(Vele eeuwen heeft Pierlala een grote rol gespeeld, zowel in de literatuur als in het volksspel. Pierlala is een Vlaamse volksheld, een boerenkinkel die, evenals een nar, ongestraft de overheid en de clerus kon bespotten.
Volgens een Vlaamse klucht uit de zeventiende eeuw was Pierlala zodanig aan de drank verslaafd, dat hij voor dood in het graf werd gelegd. Maar hij was slechts schijndood, kroop uit de kist. Vanaf dat moment leidde hij een braaf leven, de moraal van het verhaal.)

King of the Oneliner | 03-05-23 | 12:13

Ik wil nergens dood gevonden worden...

Tim_Toady | 03-05-23 | 12:46

Als ik nou gewoon mijn auto ergens willekeurig neerpleur en een boete op de koop toe neem, is dat niet goedkoper ?

Lebowski72 | 03-05-23 | 12:02 | 4

Dan krijg je een wielklem, in 2021 koste deze een €385,00 en zal zal vast een stuk hoger in 2023 zijn?

Je betaald:

- Kosten plaatsen wielklem.
- Boete ontwijken parkeerbelasting.
- Naheffing parkeerbelasting.
- Kosten verwijderen wielklem.
- Administratiekosten.

BadPatNL | 03-05-23 | 12:40
▼ 1 antwoord verborgen

De oplossing is je auto in Amsterdam parkeren en met de trein naar Den-Haag Scheveningen gaan, maar of dat goedkoper is?

jan huppeldepup | 03-05-23 | 12:00

Hum, is gewoon lang parkeren.
Dat kan al een eeuwigheid in Venlo in het Rosarium. (Kost een kleine 20 euro, maar toch)
Daarnaast als je dus op een zonnige dag je auto bij het strand parkeert in Scheveningen dan kost dat 50 euro. Ik gok dat een hele dag in een parkeer garage duurder is.

fifi23 | 03-05-23 | 11:58 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ah, maar met het doel dat ze naar de goedkopere parkeergarages gaan zodat bewoners zelf wel hun auto kwijt kunnen. Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar dat moeten ze dan wel heel duidelijk met borden aangeven. Nuance, hé!

Jan, Leiden | 03-05-23 | 11:58

Wel goedkoper dan wanneer je met het OV naar Scheveningen gaat.

JanVergoor | 03-05-23 | 11:57 | 2

Nee. Je mag zelf uitzoeken wat een NS dagkaart kost.

Mbovenka | 03-05-23 | 13:58

@Mbovenka | 03-05-23 | 13:58:
Duurder.
Zelfs als je in je eentje met de auto komt is parkeren voor 50 euro goedkoper dan met het OV.

JanVergoor | 03-05-23 | 15:27

Welja joh, maak er anders meteen een maandloon van: zal die kudtburger leren met dat onwenselijke gedrag!

VP732 | 03-05-23 | 11:55 | 2

Die kutburger moet lekker lopen naar het strand.

BobDobalina | 03-05-23 | 11:56

@BobDobalina | 03-05-23 | 11:56:

Ik woon in Maastricht, is een end lopen naar Scheveningen mocht ik daar om een onverklaarbare reden behoefte aan hebben.

JJMS | 03-05-23 | 12:01

Je kunt ook een 'blauwe zone' instellen en dan controleren en bekeuren. Maar ja, dan moet je handhaven in plaats van dat je gewoon ordinair kunt cachen terwijl je achterover leunt...

DomuLuL | 03-05-23 | 11:55

Maar met je patserbak rondrijden op Scheveningen is gratis.

Mahatma | 03-05-23 | 11:54 | 1

Nog, tot ze entree belasting voor de boulevard gaan heffen wegens groot onderhoud van de weg daar.

jan huppeldepup | 03-05-23 | 12:02

50 extreemrechtse euro’s

RickTheDick | 03-05-23 | 11:54

Je betaald nu 6.50 per uur dus die 50 euro heb je er zo uit met een dagje Scheveningen. Of je pakt voor 12.50 een dag in een garage. Waarom je überhaupt (zolang) in Scheveningen wilt zijn is mij een vraag.

Super Grover | 03-05-23 | 11:50 | 4

Ik zou toch liever op het strand zitten dan de hele dag in de garage. Maar ja, ieder zijn ding.

dasechtgeenstijl | 03-05-23 | 11:58

Mossels zoeken natuurlijk.

Flightless bird | 03-05-23 | 12:01

Ik betaal niet met een D;)

Smoelensmid | 03-05-23 | 12:22
▼ 1 antwoord verborgen

En straks raar kijken dat niemand meer komt en het parkeergeld nog hoger moet om het gebrek aan inkomsten te compenseren?

Dezenaamhier | 03-05-23 | 11:49

Daarom strand bij Den Helder. Heerlijk rustig, gratis parkeren, vrouwen kunnen nog topless liggen, weinig tot geen “jongeren” en het naaktstrand is een paar 100 meter verderop bij Julianadorp.

rookpaal | 03-05-23 | 11:47 | 10

Maasvlakte, eigen eten en drinken mee. Perfect

Kartelmaster2000 | 03-05-23 | 11:57
▼ 7 antwoorden verborgen

Niet dat ik daar ooit kwam maar nu tenminste nog een reden erbij om er vooral niet te komen.

Free-J.T | 03-05-23 | 11:47

Sinds 1998 niet meer geweest, zo te zien gaat daar geen verandering in komen.

puszuiger | 03-05-23 | 11:46

Snap niet dat mensen daar massaal heen gaan, naar die vervallen pauperzooi.

ikdenkwat | 03-05-23 | 11:44 | 2

Tatoeages en nep-tieten tellen?

theo-is-dood | 03-05-23 | 12:05

Wassenaarse slag 7.50 heel de dag in de kuil

Hetiswathetis | 03-05-23 | 12:26

Geld dit ook voor elektrisch parkeren? En hoe ziet elektrisch parkeren eruit?

Het Licht | 03-05-23 | 11:44 | 2

Moet je aan iemand vragen die zijn haren overeind heeft staan.

ikdenkwat | 03-05-23 | 11:45

Kom je toch niet, jankerts.

dathoujetoch | 03-05-23 | 11:42

Ja, hoeveel kost het om een fiets te parkeren?

StolzerErgebenheit | 03-05-23 | 11:42 | 2

Je fiets

jan huppeldepup | 03-05-23 | 12:04

@jan huppeldepup | 03-05-23 | 12:04:
lol

demaup | 03-05-23 | 12:47

Goede maatregel. Mag van mij ook 100 euro per dag worden, tevens voor de bewoners. Alleen de locatie zou ik anders willen. Mijn voorkeur gaat uit naar de Schilderswijk. Dit komt de leefbaarheid zeker ten goede. Laden en lossen tussen 0.600 en 0.800. Verder de gehele wijk autoluw. Om geen vertekend beeld te krijgen moet deze maatregel ook in andere steden worden toegepast .Kanaleneiland in Utrecht, Schalkwijk in Haarlem, Grachtengordel Amsterdam en Poelenburg Zaandam.

Arnold Layne | 03-05-23 | 11:42 | 11

Mee eens, Allah zal u dankbaar zijn…

eerstneukendanpraten | 03-05-23 | 11:55

Dat zal weinig uithalen, ze hebben daar bijna allemaal een invalidenkaart, gekregen van neef Achmed die op de gemeente werkt.

jan huppeldepup | 03-05-23 | 12:06

@Zitvlak | 03-05-23 | 11:52: Het zou kunnen in de zin van dat een decennium terug meen ik (plm) opeens Amsterdam en Zaanstad samen de vrijstaande huizen gingen toedelen aan woningzoekenden. Dan weet je het wel. Dat heeft de Zaanstadse gemeente haar bewoners dan mooi geflikt. In Saendelft is ook een contingent tuig uit Amsterdam gestationeerd destijds. Nog steeds problematisch naar het schijnt.

Zomaarwat | 03-05-23 | 12:10
▼ 8 antwoorden verborgen

Nou en. Ik wil daar nog niet dood gevonden worden.

de IJsman | 03-05-23 | 11:42 | 4

Ik op een begraafplaats. Lijkt me zo kut om levend in die kist te loggen.

BobDobalina | 03-05-23 | 11:57

Tja, dat zei die ene knakker die achterna werd gezeten met een mes ook, maar ze hebben hem toch gevonden.

jan huppeldepup | 03-05-23 | 12:08
▼ 1 antwoord verborgen

Fraai stukje over zaken uit verband rukken.

Op Scheveningen is al jarenlang een gigantisch parkeerprobleem. Op zomerse dagen sta je al in de file om überhaupt in Scheveningen te komen. Bewoners kunnen nergens parkeren. Wegrijden = direkt parkeerplek kwijt en bij terugkomst eindeloos rondjes rijden op zoek naar een parkeerplek. Onhoudbare situatie. Eigen bewoners eerst. Daar gaat het hier om. Bezoekers worden zo aangemoedigd om met OV te komen of parkeergarages te gebruiken. Heel terecht.

Triage | 03-05-23 | 11:41 | 7

@Michaela85 | 03-05-23 | 12:07: Nou dat klopt niet helemaal, ik heb vrienden die wonen naast Lelystad Airport. Never nooit een vliegtuig gezien daar.

jan huppeldepup | 03-05-23 | 12:11

@Michaela85 | 03-05-23 | 12:07: Wat een onzin. Mensen wónen daar en die laat je 20 dagen per jaar creperen?

Zelfde met vliegtuigen. Schiphol groeit en goeit, nieuwe banen aangelegd en dan mensen vertellen dat ze kunnen barsten.

Asociaal is zacht uitgedrukt.

Zomaarwat | 03-05-23 | 12:16

@Zomaarwat | 03-05-23 | 12:16: Tuurlijk, heel asociaal. Net als die mensen, die naar het strand gaan en klagen over zand tussen hun tenen. Dat zijn zeker ook slachtoffers, die ruimhartig door de overheid gecompenseerd moeten worden?

Michaela85 | 03-05-23 | 13:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Iek parkier op stoep moskee ramadan isj graties

Flightless bird | 03-05-23 | 11:40

Hoe ver is het lopen van het AZC naar het strand?

Zomaarwat | 03-05-23 | 11:40

Geheel toevallig gaat het bij de straten in het centrum van den Haag die onder deze proef vallen om de straten die rond de hoerenbuurt liggen......

OmdatHetKan | 03-05-23 | 11:40 | 3

Daar is vast een combikaart van te brouwen.

Zomaarwat | 03-05-23 | 11:41

Dat wordt masturberen in plaats van duur parkeren

van Dam | 03-05-23 | 11:53

van Dam | 03-05-23 | 11:53 | Zit je daar in je auto en komen de dames op jóúw raam tikken om te informeren wat de bedoeling is. "Sorry schat, budget is op".

Zomaarwat | 03-05-23 | 12:04

Buitenlandse kentekens worden toch niet gepakt

Kartelmaster2000 | 03-05-23 | 11:40 | 1

Valse ook niet.

Zomaarwat | 03-05-23 | 11:41

Voor 50 euro op tokkiesafari. Ik ben er nu al zin in: vlinderdasje voor, tropenhelmpje op en determinatieboekje mee.
*verrekijker in tas mikt*

SterF... | 03-05-23 | 11:40 | 1

Een Indische rijsttafel voor 3 personen is goedkoper.
Dit voor de vorm.
Net als in Amsterrammadan, ook de mensen wegpesten met torenhoge kosten.
Hoelang zal het duren voordat het landelijk wordt ingevoerd?

Zitvlak | 03-05-23 | 11:40

Van Dale.

AFPERSING, v. (w. g.) het afpersen : afpersing van vocht, van eene belofte;

—, (-en), het onwettig afdwingen van iemands geld of goed, de knevelarij van hem die misbruik van zijne overmacht maakt om iem. meer dan billijk is te laten betalen: afpersing wordt met eene gevangenisstraf van ten hoogste negen jaar gestraft, vgl. afdreiging;
— ook hetgeen afgeperst is. b.v. belastingen, diensten enz.

Louter Leuter | 03-05-23 | 11:40 | 4

Hoe oud is jouw woordenboek in godsnaam?

Muxje | 03-05-23 | 12:02

@Louter Leuter | 03-05-23 | 13:15:
Een woord als billijk had vroeger een heel andere betekenis dan nu.

LD69 | 03-05-23 | 16:56
▼ 1 antwoord verborgen

Waar gaan de boetes eigenlijk heen van iedereen die er met pools kenteken onbetaald parkeert?

* Il Principe * | 03-05-23 | 11:39 | 2

Naar Polen, doen daar niks mee.
Jammer voor het CJIB, of de gemeente.

Zitvlak | 03-05-23 | 11:41

Komen bij Wopke terecht, die emailt de ambassade hoogstpersoonlijk. Uiteraard zonder succes

Kartelmaster2000 | 03-05-23 | 11:41

Ik had die ellende vorig jaar in Amstelveen. Even mijn zoon afzetten en 10 minuten later ophalen. Bleek daar in de straat, een kantoorgebied, doodleuk direct 15 euro te kosten, zoiets. Ben vervolgens weggereden naar een parkeergarage drie straten verderop, waanzin. Er liep daar ook een legertje parkeerwachten. In een slechte bui hadden die direct een boete uitgeschreven toen ik weer wegreed.

Papa Jones | 03-05-23 | 11:39

Ga daar komend weekend eens heen met m'n Porsche. Was al op zoek naar een nieuw statussymbool

jeweettochniet | 03-05-23 | 11:39

Met de auto naar Scheveningen. Dan verdien je ook niet beter.

KingOfTheLoonyBin | 03-05-23 | 11:39 | 2

Vroeger woonde ik bij het begin van Lijn 1. Het einde was bij het Kurhaus in Scheveningen. Wellicht kwam ik aan het gemiddelde van eens per jaar.

Louter Leuter | 03-05-23 | 11:42

Niet iedereen wordt gebracht door de Dienst Vervoer en Ondersteuning.

Zomaarwat | 03-05-23 | 11:51

Nuance: een hele dag parkeren kost ook €50. Evengoed een smak geld.

matatwork | 03-05-23 | 11:38

De helft komt op een scooter met 3 man.Maak dat onbetaalbaar voor de veiligheid van vooral vrouwen.

van stampij | 03-05-23 | 11:38

Amazon krijgt het nog druk.

bergsbeklimmer | 03-05-23 | 11:38

Kom we maken een boulevard, is leuk voor de mensen! O kut nu komen er mensen, laten we dat gaan ontmoedigen.

John McClane | 03-05-23 | 11:38

Kill the poor! Lopen moeten ze, die dikke klodders.

EnzoIshet3 | 03-05-23 | 11:38 | 2

Nou, ik ben toevallig rijk, maar 50 euro voor een dag parkeren gaat mij ook te ver.

John McClane | 03-05-23 | 11:40

@John McClane | 03-05-23 | 11:40: Nou, voor een dag is nog enigszins redelijk, maar voor een halve dag of nog minder, dat begint absurd te worden.

Zomaarwat | 03-05-23 | 11:42

Het is dagparkeren voor Euro 50. Dat het voor kort parkeren ook geldt is een consequentie.
Vreemde redenatie is om bewoners die geld kosten voorrang te geven op toeristen die geld opleveren.

AntiZanicz | 03-05-23 | 11:38 | 1

Jazeker.
Bewoners zijn maar lastig hè.
Kutburgers.

J-van-de-Bontekoe | 03-05-23 | 12:55

Wanneer het idee is om de lokale bewoners meer parkeerruimte te gunnen, dan kunnen ze uiteraard beter zorgen voor meer en betaalbare parkeervergunningen.

In het artikel komt iets van de aap al uit de mouw. De lokalo' s hebben meestal zelf geen auto, lees ik.

Het gaat de gemeente alleen maar om het harken van meer geld en wat is er lekkerder dan dat weg te halen van de mensen die even snel iets bij een winkel willen ophalen en te lui zijn om een Q Park te zoeken.

Glasgow Argus | 03-05-23 | 11:36 | 5

@Zomaarwat | 03-05-23 | 11:44: in een wijk als Scheveningen kun je gewoon niet verwachten gratis op straat te kunnen parkeren. De gemeenschap moet dat ook helemaal niet willen faciliteren. Ze willen wellicht het strand ook alleen voor buurtbewoners toegankelijk maken?

AntiZanicz | 03-05-23 | 11:51

@AntiZanicz | 03-05-23 | 11:51: Hoezo niet? Familie van me is stokoud en rijdt auto en woont al hun hele leven in Scheveningen. Die willen gewoon voor de deur parkeren en dat vind ik een heel redelijke vraag. Moeten de oorspronkelijke bewoners maar weg omdat de wereld verandert en ze makkelijk te plukken/weg te bonjouren zijn?

Lijkt wel de discussie over Schiphol. 'Je weet dat er vliegtuigen vliegen" en "Schiphol was er eerder dan de bewoner". Lulkoek want mensen wonen al generaties in bepaalde gebieden en bovendien is Schiphol waanzinnig gegroeid én zijn er nieuwe banen aangelegd waar groepen meer last van hebben. Respect voor bewoners is echt een must.

Zomaarwat | 03-05-23 | 11:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Fijn, kan ik er eindelijk fatsoenlijk parkeren.

* Il Principe * | 03-05-23 | 11:36

Nederland krijgt zo heel snel een klassensysteem met als bijzonderheid een criminele bovenklasse.

Rennieflox | 03-05-23 | 11:35 | 1

de criminelen zijn vooral de jongelui in dure auto's die daar 's avonds rondrijden om hun gepimpte en bij elkaar gestolen auto's aan domme meisjes en collega criminelen te tonen.

AntiZanicz | 03-05-23 | 11:39

En Richard de Mos is zeker nog op vakantie..

Conan de Rabarber | 03-05-23 | 11:34

"Toch was de parkeerdruk er hoog. 'We hebben veel lege parkeergarages, maar die zijn voor bewoners geen optie. Bewoners krijgen alleen een straatvergunning. Dus dit plan is om de boel eerlijker te verdelen.'"

Bewoners een pas geven voor een parkeergarage was natuurlijk geen optie, want zo heeft onze lieve heer het nu eenmaal niet bedoeld.

Duwbak_Linda | 03-05-23 | 11:34 | 9

@Flightless bird | 03-05-23 | 11:50: Nu ja, als je alleen woont heb je wel een probleem maar enige samenwerking met een gezinslid moet dit behapbaar maken. Ervaring mee, maar wellicht ben ik buitengewoon goed georganiseerd. Zou me verbazen eerlijk gezegd ;). En als het een huis is, kun je even snel de spullen in de hal zetten. Kan best allemaal níét kunnen, maar meestal wel schat ik in.

Zomaarwat | 03-05-23 | 11:59

@Zomaarwat | 03-05-23 | 11:59:
Sommige hebben een kut familie of komen ‘s nachts pas uit het werk.
En nu? Trouwens,, vindt je dit nu zelf niet een beetje lastig worden allemaal? Wat een woongenot daar in Scheveningen, krijg je miezerig mannetje ook nog als buurman er gratis bij. Nee bedankt, ik wens de mensen veel plezier verder daar.

Flightless bird | 03-05-23 | 12:18

@Flightless bird | 03-05-23 | 12:18: Ik ben vóór parkeren voor bewoners, voor de duidelijkheid. Alleen als dat iets verderop zou zijn is dat voor menigeen nog wel te managen. Dat bedoelde ik.

Zomaarwat | 03-05-23 | 18:13
▼ 6 antwoorden verborgen

U, het plebs, moet en zal de auto uit.

Ing. eslapen | 03-05-23 | 11:34 | 3

En lekker met de tram. Extra gratis een mes tussen de ribben als bonus.

Mahatma | 03-05-23 | 11:56

Yep, die kant gaat het wel op.

De_fluitlokker | 03-05-23 | 12:19

U moet de auto helemaal niet uit. U moet betalen!
Als iedereen de auto thuis zou laten dan mag u 50 EUR p.p. afrekenen om op de boulevard op te mogen wandelen. Plus uiteraard 25 EUR p.p. om de zeelucht te mogen inademen.

James Lastig | 03-05-23 | 12:22

Scheveningen....., je wilt er nog niet dood gevonden worden. Parkeren mag wat mij betreft daar ook 150 euro kosten voor 10 minuten.

Dutch_Viscount | 03-05-23 | 11:34

Geinig. Nooit gedacht dat dit ergens buiten Amsterdam als eerste zou gebeuren.

plaatjesdraaiert | 03-05-23 | 11:34

En elk jaar komen er weer 77.000 auto’s bij.

Schriever | 03-05-23 | 11:33 | 2

En het jaar erop weer 77.000 en het jaar daarna weer 77.000…

eerstneukendanpraten | 03-05-23 | 11:47

Elke asielzoeker 1 auto dus. Hm. Is nog eens wat anders dan een Miele. Hoeveel huizen komen er ieder jaar eigenlijk bij?

Graaisnaaiert | 03-05-23 | 12:01

50 Euro op je muil, gauw! ** boef!

Gaat het niet dan? | 03-05-23 | 11:33

Of de hele dag, kost ook 50 euro.

SterF... | 03-05-23 | 11:33 | 2

Dat gaan ze tegen door een maximum parkeertijd te hanteren. In de Haagse binnenstad is het maximum al twee uur volgens mij.

Mahatma | 03-05-23 | 11:57

in de parking 35 per 24 uur

Hetiswathetis | 03-05-23 | 12:20

*voor vijftig euro coke halen doet

Flightless bird | 03-05-23 | 11:33 | 1

Grammetje? Al 30 jaar niet duurder geworden!

SterF... | 03-05-23 | 11:36

Ronduit schunnig.

Conan de Rabarber | 03-05-23 | 11:32

Voor 50 euro rij ik op en neer naar Havermelk Centraal. Niet dat ik dat overweeg trouwens, maar gewoon, voor de beeldvorming.

Graaisnaaiert | 03-05-23 | 11:31 | 3

Voor de beeldvorming: Waar woont u dan? Want anders zegt het mij niets.

Flightless bird | 03-05-23 | 11:34

@Flightless bird | 03-05-23 | 11:34:
Ik rij 1 op 10/11, rekent u maar uit.

Graaisnaaiert | 03-05-23 | 12:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl