Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Veiligheidsraad waarschuwt Taliban nog 1x

Islam, leuk he

Heee kijk een vrouw in Afghanistan! O NEE EEN VROUW IN NEDERLAND. Maar waar vrouwen het óók niet leuk hebben, is in Afghanistan. Dat ligt niet per se aan Afghanistan, maar dat ligt aan de islam. U weet wel wat 'taliban' betekent en u bent vast bekend met de madrassa's en de koran en de sharia (en de aanslagen). Welnu: "De VN-Veiligheidsraad heeft donderdag een resolutie aangenomen waarin de Taliban worden opgeroepen alle maatregelen tegen vrouwen 'snel terug te draaien'." Kijk, ten eerste gaan ze dat natuurlijk niet doen en ten tweede werkt het zo niet. Je kan niet aan de ene kant van de wereld (namelijk in Europa) de islam alle ruimte geven, de vervelende kantjes bagatelliseren en critici wegzetten als islamofoob, en aan de andere kant van de wereld (godbetert in Afghanistan) ineens wat eisen gaan stellen. Enfin, we geven het woord aan GroenLinks.

Reaguursels

Inloggen

Baudet zegt iets raars over Oekraïne en het land staat op haar achterste benen.
Een groen khmerretje blaat een gruwelijk regime in Afghanistan goed en het is goed.

Nuuk | 28-04-23 | 19:27

Zeg Saskia, heb jij ook in Afghanistan in een burka rondgelopen en hem daarna eens uitgedaan zodat jouw haren weer konden wapperen in de wind?

Rdock | 28-04-23 | 18:01

Als ik het goed begrijp komt de VN alleen in het geweer tegen de Taliban als ze vrouwen verbieden voor de VN te werken. Voor de rest mogen ze discrimineren, achterstelen en onderdrukken wat ze wiilen, want islam

batvoca2 | 28-04-23 | 15:58 | 2

Correct.

Dandruff | 28-04-23 | 16:31

Ze weten het in Afghanistan nog niet, maar zo ziet emancipatie er volgens Nederlandse deugmutsjes er nu eenmaal uit.

vladimirows | 28-04-23 | 15:26

Toch mooi dat GL zegt dat het allemaal wel meevalt. Kunnen we gelijk alle Afghanen weer terugsturen.

jochum1980 | 28-04-23 | 14:13

(Groen) Links doet weer waar het het allerbest in is: bagatelliseren, onderschatten, los zijn van de realiteit en wegkijken. Alles komt goed. Kumbaya!

Proud Infidel | 28-04-23 | 13:42

Ik begrijp dus dat volgens GroenLinks Afghanistan een veilig land is en alle migraten terug van GroenLinks terug moeten?

redanx | 28-04-23 | 13:34

Saskia heeft in de basis wel gelijk. Een door het Westen uitgerust en getraind leger van 200.000 gaf zich zodra de steun van Westerse luchtmacht en grondtroepen werd ingetrokken vrijwel direct en zonder vechten over. Dat betekent dat die soldaten puur voor salaris dienden - ze waren niet bereid de vrije samenleving en democratie te verdedigen. Dat betekent ook dat 'wij' vooral bezetter waren.

drs. Levi Samsonov | 28-04-23 | 13:19 | 3

Onzin. Sowieso waren wij nooit een bezetter.
En wat de Afghanen zelf betreft. In het verleden waren er meerdere regionale strijdgroepen die jarenlang tegen de taliban hebben gevochten. De taliban werden destijds namelijk nog niet gesteund door China.

Probleem was nu dat die regionale strijdgroepen deels waren ontbonden en vervangen door een "nationaal leger". Dat nationale leger was echter nogal corrupt, en miste samenhang.
De taliban profiteerden daarnaast van hun reputatie; de wreedste, de gekste. En in staat het Westen weg te jagen.

Maar vooral die extreme wreedheid, dat is al sinds de oudheid een zeer succesvolle oorlogstactiek. Ook Hitler en Stalin wisten dat; oorlogsmisdaden zorgen voor vluchtelingenstromen die vijandige troepen hinderen; zorgen voor vluchtende en deserterende soldaten. De taliban sneden de oren af van kinderen met een "foute" oom. Met die kennis wil je niet in hun handen vallen, en geïdentificeerd worden. Wetend dat ze ook je familie te grazen kunnen nemen.

Dat zegt allemaal niks over de populariteit van de taliban.

Dandruff | 28-04-23 | 13:49

@Dandruff | 28-04-23 | 13:49: Die binnenlandse strijdkrachten waren vaak de privelegers van krijgsheren, die qua wreedheid voor de Taliban weinig onderdoen en ook weinig liefde hadden voor democratie, vrijheid van meningsuiting etc. De Amerikanen installeerden (klinkt toch wel als een bezetter?) een Afghaans-Amerikaanse hamburgerkoning.

Grappigste blijft nog wel dat de Amerikanen in de jaren '80 wapens, medicijnen en geld gaven aan Osama en de voorlopers van de huidige taliban om Sovjets om te brengen. Sovjets, die eigenlijk ook een in vergelijk tamelijk verlicht waren in termen van vrouwenrechten, burgerinspraak etc.

Moet altijd grinneken als Rambo weer draait. Hij gaat of 'back to 'Nam' om wat wraak te nemen, of samen met religieuze idioten op Russen jagen in Afghanistan.

drs. Levi Samsonov | 28-04-23 | 14:50

@drs. Levi Samsonov | 28-04-23 | 14:50:

Dat krijgsheren overal ter wereld vrijwel altijd hufters zijn klopt, maar dat geeft Saskia van der Elst nog geen gelijk.
En de VS organiseerden vrije verkiezingen, dat zie ik echte bezetters niet doen.

Kap met die weg-met-ons onzin. De Westerse wereld is de meest democratische, vrije, vreedzame, tolerante en welvarende samenleving in de geschiedenis van de mens. Zo zonde dat de KGB ons tijdens de koude oorlog heeft wijsgemaakt dat het Vrije Westen onze vijand is.
Trap er niet in.

Dandruff | 28-04-23 | 16:31

Woot. "... van wat ik op televisie zag."

Hahaha bij de NPO zeker.

knutsel_ | 28-04-23 | 13:46

@drs. Levi Samsonov | 28-04-23 | 13:26:
Vergeet die Playmobil-miljoenen niet. Was Yolande Sap geloof ik, met goedkeuring van Rutte, die dacht dat ze het corrupte politie-apparaat in heel Afghanistan met wat cursusjes om kon katten naar waar Groen~Links van droomde, een club van lieve, lieve mensen.
Was geen succes.
www.geenstijl.nl/2731571/groenlinkspo...

Schoorsteenveger | 28-04-23 | 14:30

Ze had het op televisie gezien……

batvoca2 | 28-04-23 | 16:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Een van de voordelen van Vrijheid van Meningsuiting is dat het daardoor veel makkelijker wordt je echte vijanden te herkennen.

Bekijk dit soort juichtweetjes ter meerdere eer en glorie van pre-middeleeuwse massamoordenaars nou eens goed.
En vergelijk die dan eens met de botte scheldpartijen en kwaadaardige lastercampagnes tegen geweld afwijzende democraten.
Zet die linkse islamofilie eens naast de linkse haat tegen Fortuyn, Verdonk, PVV, BBB, joden en christenen. Tot en met intimidatie en (dodelijk) geweld aan toe; waar niemand op links zich tegen uitspreekt.

Vergelijk dit jubeltweetje ook eens met het eeuwige "ja maar Urk" als moslims ergens een homo stenigen. Dat soort totaal waanzinnige onzinvergelijkingen, die de dagelijkse reeksen moslimmoordpartijen moeten "nuanceren".
Direct na het ritueel slachten van Theo van Gogh werden hij en Hirsi Ali door links zelfs "atheïsten-fundamentalisten" genoemd. Alsof ze samen Mohammed B vermoord hadden. Vanuit GL, D66 en SP zijn de christelijke partijen ook vaak "poldertaliban" genoemd; alsof SGP-aanhangers gebedshuizen vol andersgelovigen opblazen.

Staat Saskia van der Elst volledig achter islamisering?
Of moet deze tweet vooral domheid, lafheid of beiden uitstralen?
Hoe dan ook, dit soort politici wordt onze ondergang. Tenzij we op tijd wakker worden en heel snel en massaal héél anders gaan stemmen.

Dandruff | 28-04-23 | 12:32 | 1

"Vanuit GL, D66 en SP zijn de christelijke partijen ook vaak "poldertaliban" genoemd"

Is wel zo, dat is weer die dubbele maat die we de laatste tijd heel veel zien.

keistad | 28-04-23 | 12:37

"Het valt best mee."

Hangt ervan af waarmee je het vergelijkt. En volgens GL kent iedere cultuur zijn eigen "erg". Voor ons blankies is het wel erg, als je vrouw nooit buiten mag komen, niet naar school, slavin van haar man moet zijn en anders te maken krijgt met allerlei leuke dingen zoals verstoting (als ze geluk heeft), verkrachting, of gewoon, moord en dat waarschijnlijk ook nog door vader of om of neef.

Voor islam-vrouwtjes valt dat allemaal heel erg mee, want ze zijn het daar gewend, is de cultuur en ze worden niet massaal ondersteboven op het plein gehangen in het openbaar (hoewel?) dus voor die vrouwkes daar is het even slikken en weer doorgaan. Moeten wij niet te moeilijk over doen! En dat betuttelende, dat helpt de Taliban natuurlijk ook niet om wat menselijker te worden, he?

Ook opvallend: "Geniet de steun van de lokale bevolking". Ja, van wie de baas is, en ik meende dat GL het niet zo had op een monopolie voor de man in deze. Aan de vrouwen daar is vast niks gevraagd. Nee gek, want die kan je niet te zien krijgen, ze zitten opgesloten in huis.

Beste_Landgenoten | 28-04-23 | 12:18 | 4

En zo is het.

Here's Freddy | 28-04-23 | 12:56

Een door ons betaald en getraind leger van 200.000 man gaf zich quasi direct over, toen de Amerikaanse bommenwerpers en troepen zich terug trokken. Tsja, dan valt het met de steun voor de toen zittende regering in Kaboel niet zo mee, vrees ik. Doet me toch denken aan Vietnam, waar de Amerikanen 15 jaar lang de boel afbraken en toen ze zich terugtrokken het toch verdomd snel gedaan was met het Zuid-Vietnamees regime.

drs. Levi Samsonov | 28-04-23 | 13:23

Aha, cultuur is gewoon gewenning. Dat is een heldere en uiterst werkbare definitie, die globaal vast op een meerderheid kan rekenen. Dank u voor uw bijdrage.

Doolaard | 28-04-23 | 13:33
▼ 1 antwoord verborgen

"(...) zagen in dat verzet niet zinvol zou zijn."
Resistance is futile.

SIogra | 28-04-23 | 12:15 | 1

De Amerikanen zaten er 20 jaar. Miljarden en nog eens miljarden aan gespendeerd. Een keer houdt het op. Het grote en door ons betaalde en uitgeruste Afghaanse leger wilde niet vechten - prima, dan zoeken ze het verder maar uit.

drs. Levi Samsonov | 28-04-23 | 13:27

Naam veranderen en vrolijk door op twitter. Check @OnzeSpiegelaar.

DeClown | 28-04-23 | 12:15

Als ik Saskia zo lees is het dus in Nederland aan de Hollanders?

Harry.Langezwaal | 28-04-23 | 12:11 | 1

En aan de lokale bevolking, met name in de provincie.

Schoorsteenveger | 28-04-23 | 12:53

Stenigingen vallen bij bepaalde personen wel mee ja.

SIogra | 28-04-23 | 12:09 | 1

Gewoon jong mee beginnen, valt het later allemaal mee.

Beste_Landgenoten | 28-04-23 | 12:19

Wie wel eens per ongeluk een reactie van mij heeft gelezen weet dat ik niet echt tegen radicaal-links en radicaal-rechts ben. Waar ik niet tegen kan is schijnheiligheid, domheid, leugenachtigheid, pogingen te deugen, zich beter voelen dan anderen, en daarom heb ikzo'n bloedhekel aan VVD, D66, CDA en GroenLinks. Wat deze volstrekt onnozele en abjecte tweet van Saskia van der Elst laat zien: deze vouw is een schande voor ELKE politieke partij (nou OK, behalve voor FVD) en hoort in de politiek niet thuis. Opdonderen Van der Elst!

lamoureux | 28-04-23 | 11:59

islam, altijd positief in het nieuws.

Verderkijkert | 28-04-23 | 11:55 | 1

En GL. Ook altijd positief in het nieuws ter ondersteuning van de dictatuur.

Leffe Blonde | 28-04-23 | 13:02

Moslims die de islam van binnenuit proberen te moderniseren, komen doorgaans al snel in aanraking met de conservatieve krachten die deze achterlijke godsdienst domineren. Ayaan heeft er een aardig boek over geschreven.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ketters:_pleidooi_voor_een_hervorming_van_de_islam

Zeurders | 28-04-23 | 11:51 | 1

Geldt voor iedere ont-denkwijze waarvoor het woord geloven voor in de plaats komt. Religie is aldaar het hoogtepunt van, dan wel het dieptepunt van denken.

nobodiesunmighty | 28-04-23 | 12:19

"Geniet steun van de lokale bevolking". Zo ken ik er meer...
Waar is de tijd dat links nog onomwonden tegen patriarchaat en religie was?

Diotima | 28-04-23 | 11:49 | 2

Alleen wit patriarchaat is een probleem, met meer pigment mag je de holenmens in jezelf helemaal los laten gaan.

Zeurders | 28-04-23 | 11:53

De helft van de lokale bevolking, de vrouwelijke helft dan weer minder.

Beste_Landgenoten | 28-04-23 | 12:20

Eigenlijk zou Afghanistan een Taliban moeten krijgen.

Santtulainen | 28-04-23 | 11:45 | 4

Of Schiphol een Talibaan voor de asielzoekers haha, fantastiche grap weer.

Beste_Landgenoten | 28-04-23 | 12:23
▼ 1 antwoord verborgen

Echt lang valt daar van die onderdrukking ook niet te genieten :

Levensverwachting:
totale bevolking: 52,1 jaar (2018 est.)
mannen: 50,6 jaar
vrouwen: 53,6 jaar

Maggiesfarm | 28-04-23 | 11:42 | 1

Even wetenschappelijk geloven: statistisch significant: " het is zinvol een boerka te dragen, u leeft daar langer door.
(nivootje 'wetenschap'van nu' welke ik te vaak de revu zie passeren...'want is statistisch significant').

nobodiesunmighty | 28-04-23 | 12:38

U moet maar denken dat het mohammedanisme een zo verheven religie is, dat ze niets met de mensheid te maken heeft.
Wezensvreemd, zoals kardinaal Simonis toentertijd -terecht- stelde.....

Maggiesfarm | 28-04-23 | 11:41 | 1

Zo ver boven het koppie van Saskia van der Elst verheven dat ze er vol ontzag voor is.

SIogra | 28-04-23 | 12:11

Saskia van der Elst is het kroonprinsesje van Circus "allemaal hysterie" Sargentini. Ook zo'n tofuknagende Vollidiot die ervan geniet de westerse samenleving van binnen uit op te blazen want "Aksieeejjjj".

Graaisnaaiert | 28-04-23 | 11:23 | 1

Hahaha... "tofuknagende Vollidiot".

meneer Q | 28-04-23 | 11:33

vul achter het eerste tuinhekje in die tweet "Republikeinen" en achter het tweede "amerikanen"
Benieuwd of ze zich dan ook zo inhoudt.

Dr.Utker | 28-04-23 | 11:18

Holy shit, das wel een botte tweet ja. Elke zin is een aanfluiting en dan afsluiten met 'Het is aan de Afghanen..'
Ok, Saskia. Als je zelf echt niet door hebt hoe groot deze middelvinger is die je geeft aan de Afghanen, dan heeft het eigenlijk ook geen nut het uit te leggen hoe ongelooflijk bruut je bent.
Je bent een onmens, dat volstaat.

Kouwe Kees | 28-04-23 | 11:14 | 5

@Kouwe Kees | 28-04-23 | 13:29:
Aanvullend, het is die typische manier van communiceren, met zo'n laatste zin geef je eigenlijk het volgende aan:
"Zoek het lekker zelf uit, Afghanistan."
Maar het wordt omschreven als "We hebben de vrouwenrechten hoog in het vaandel staan en constateren dat het prima is daarmee in Afghanistan, succes en gefeliciteerd Afghanistan."
Daar kun je toch echt niks anders van maken dan: wat ben jij een ongelooflijke trut.

Kouwe Kees | 28-04-23 | 13:36

@Kouwe Kees | 28-04-23 | 13:29: Maar zelfs dat geluid heb ik wel meer gehoord, van Belgische en Amerikaanse journalisten die ik ken en die er heen gingen. Maar zo'n geweldsbeeld is idd altijd relatief, vanuit hier en zelfs ter plekke. Ik was ooit in Noord-Korea en niemand werd geslagen, iedereen leek vrolijk en het bier smaakte prima.

drs. Levi Samsonov | 28-04-23 | 13:44

@drs. Levi Samsonov | 28-04-23 | 13:44:
Yep, in een welhaast voorgaand leven ook in die contreien gewoond, meegereisd met werk van pa. Midden Oosten, het leed zit achter de voordeur, op straat op elke hoek een soldaat: daar gebeurt niet veel nee.
Het venijn zit hem gewoon in het feit dat Saskia meent te mogen zeggen dat de vrouwenrechten goed zijn vertegenwoordigd in dat land: is echt te zot voor woorden om dat over die huidige situatie te zeggen.

Kouwe Kees | 28-04-23 | 13:51
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
bergsbeklimmer | 28-04-23 | 11:08

Wat hier in veel wijken gebeurt geniet ook steun van de lokale bevolking.
Terreurverdachten genieten in Brussel ook steun van de lokale bevolking.
De anti holocaust houding geniet in steeds meer scholen ook steun van de klaslokale bevolking.

Dat je van dat geweld niet veel ziet is
1) omdat vrouwen thuis binnen meppen krijgen,
2) ze krijgen dusdanig klappen dat blauwe plekken, schrammen, enz. in het openbaar niet zichtbaar zijn.

Zo valt het altijd mee in die landen. De islam straalt zooooo'n rust uit.

zeurmachine | 28-04-23 | 11:04 | 4

In Afghanistan is er wel iets meer aan de hand. De Taliban is eerder te vergelijken met de Mexicaanse kartels.

ZonderNaam | 28-04-23 | 11:07

@zeurmachine,

Ter aanvulling, 3) ook als de verwondingen duidelijk zichtbaar zijn is een boerka voldoende om alles te verbergen.

Dandruff | 28-04-23 | 11:50

@Dandruff | 28-04-23 | 11:50: Zelfs trangenderisme kan er met succes worden ingevoerd, dank zij een boerka.
Een boerka zorgt voor totale inclusiviteit van een divers gezelschap. Je hoeft de diversiteit niet te zien, want: is verborgen. Boerka=inclusief.

nobodiesunmighty | 28-04-23 | 12:41
▼ 1 antwoord verborgen

De Taliban gaven de nekschoten voor overspelige vrouwen ook altijd zeer discreet in het stadion, en ze mochten hun burka aanhouden, dus dan zie je inderdaad niet veel geweld. Steek je kop maar weer snel in het zand, Sas!

Zeurders | 28-04-23 | 11:01

Opgehangen worden omdat je naar Westerse muziek luistert. Het valt wel mee. Geëxecuteerd worden omdat je in een spijkerbroek loopt. Het valt wel mee. Gestenigd worden omdat je bent verkracht en de dader meer getuigen verzamelen kon dan jij. Het valt wel mee. En iedereen die dat tegen je zegt is meteen extreemrechts of islamofoob. Het valt wel mee.

VBO_B_Niveau | 28-04-23 | 11:00 | 2

Saskia doet haar hastag #software eer aan.

Zeurders | 28-04-23 | 11:02

@Zeurders | 28-04-23 | 11:02: Ik wil haar wel hacken. Kijken of ze dan weer een beetje normaal gaat praten.

VBO_B_Niveau | 28-04-23 | 11:08

Negatief reisadvies. Waarom? als het allemaal zo meevalt daar?
"De Nederlandse overheid raadt alle reizen naar en in Afghanistan sterk af. Het is te gevaarlijk om daarheen te reizen. Wat uw situatie ook is: ga niet naar Afghanistan. De Nederlandse ambassade in Afghanistan is gesloten."

small_town_dad | 28-04-23 | 11:00 | 1

Zo'n reisadvies moeten we voor Nederland eigenlijk ook zien te krijgen. "Wat uw situatie ook is, ga niet naar Nederland". Ideaal!

R.F.Pickering | 28-04-23 | 11:17

Tja, GL prominent Paul Rosenmöller vond Paul Pot een lichtend voorbeeld. Die partij is altijd hypocriet en verrot geweest

Guy_Tare | 28-04-23 | 10:59 | 4

Groene Khmer, nog steeds een treffende naam.

Zeurders | 28-04-23 | 11:03

Als het om het opblazen van dingen en doodmaken van mensen gaat staat Groen Links per definitie vooraan met supportvlaggetjes te zwaaien " want spann0nd".
Deze mensen hebben zo'n enorme teringhekel aan beschaving, dat wil je niet weten.

Graaisnaaiert | 28-04-23 | 11:25

Deed Paul Pot Rosenmüller destijds geen duo-voorzitterschap van GroenLinks, met Khomeiny-aanhanger Mohammed Rabbae?
De wanna-be-boekverbrander die op een GL-bijeenkomst zo ongeveer zei; "Nederlanders moeten er maar aan wennen dat moslims homofilie nooit zullen accepteren"?

Dandruff | 28-04-23 | 12:44
▼ 1 antwoord verborgen

Nieuwe verkiezingsslogan voor GroenLinks:
Weg met het witte patriarchaat, hoera voor het kalifaat!

ZonderNaam | 28-04-23 | 10:53

Zal Saskia ook uit een harem zijn ontsnapt?
Als je zoveel op hebt met calimero-gedienden moet je daar wat van vinden.
Deze dame zit in haar ivoren toren en tikt wat op haar pc.
Het leed wat daar gaande is overtreft de smerigste zaken.
Vrouwen zijn daar niets, de mannen met jurken zijn de baas.
Alles wat het westen getracht heeft, de omgeving wat leefbaarder te maken, is tot de grond toe afgebrand.
Het Sargentini syndroom gaat nog eens heel groot worden bij deze misplaatste ,,dame,,.

Zitvlak | 28-04-23 | 10:46

Toch zie ik weinig advertenties voor vliegvakanties naar Afghanistan in de Volkskrant.

Après toi | 28-04-23 | 10:44 | 1

Lekker all-inclusive naar Kandahar.

R.F.Pickering | 28-04-23 | 11:18

Ziet niet veel geweld.
Vent softwaren.
Ziet bugs in maatschappij over het hoofd.
Brengt vlekkeloze software aan de man.

#EU heeft het hele gebied onder controle.

hallevvezool | 28-04-23 | 10:41

Wat een angstaanjagende foto van dat zwarte spook, zeg. Het is niet heel goed te zien, maar ik vermoed dat ze ook een nikaab heeft. Dat je jezelf helemaal in het zwart hult, tsja, ik vind het luguber, maar misschien past het wel goed bij dat inktzwarte, achterlijke kutgeloof van die lieden, dus dat is uiteindelijk een vrije keus. Maar ik ben nog steeds vóór een algeheel 'boerkaverbod'. Nu geldt het alleen voor het OV en allerlei openbare gebouwen - ziekenhuizen, gemeentehuizen, etc - maar het moet ook in de openbare ruimte - op straat dus - verboden worden. Een boerka/nikaab is m.i. geen 'kledingstuk', maar een identiteitsverhullend 'masker' dat in een moderne, vrije, seculiere, 'open' samenleving als de Nederlandse totaal niet thuishoort.

En verder: als GL doosje Vd Elst eea in Afghanistan reuze mee vindt vallen qua geweld, en de Taliban de steun van de bevolking geniet, dan zou ze ook kunnen pleiten voor het terugsturen naar 'eige' land van al die Afghanen die hier zitten, waaronder vele duizenden voormalige 'eitjesbakkers'. Maar dat zal ze wel weer niet doen.

Dr_Johnson | 28-04-23 | 10:37 | 2

De islamitische extremistische taliban zijn vrouwenonderdrukkers. Taliban stamt af van het Arabische talib (theologiestudent); ach, naïeve Van der Elst weet niet veel.

drs.Nee | 28-04-23 | 10:56

Wat zij draagt is geen kleding meer. Het is het vertenten van een vrouw. Ze kan net zo goed in een Dixie huisje gaan rondrijden.

zeurmachine | 28-04-23 | 11:23

Beste Saskia van der Elst,

Aan jongens en meisjes uit de stroom Afghaanse migranten die deze kant op zijn gekomen, heb ik les mogen geven.
Geloof me Saskia, wat zij onder de Taliban hebben meegemaakt viel niet mee. Verraden worden door buren omdat de dames des huizes geen hoofddoek droegen, was de lichtste categorie. Evenals de stok- of zweepslagen die hierop volgden. Die hadden de meisjes liever dan te worden verkracht. Hoewel het gekke was dat de meisjes liever zélf werden verkracht, dan dat ze moesten aanschouwen hoe hun zus of moeder werd verkracht.

Voor de jongens viel het ook best mee. Eentje kon zelfs zonder te hoeven huilen vertellen hoe het was om gemarteld te worden. Als je goed keek zag je zijn ogen wel waterig worden bij het punt dat hij naakt in een bad met ijswater moest zitten en zo lang onder water werd gehouden, dat hij dacht te stikken. En dat uren achter elkaar.

Het viel best mee hoor, Saskia.
De jongens en meisjes hebben hier nu wat je noemt goede banen. Wel missen ze allen het Afghaanse landschap met de majestueuze bergen. Ik zal het ze doorgeven dat de Taliban best lievvv is tegenwoordig.
Nou doeiii!

Roos | 28-04-23 | 10:36 | 5

Je bent lekker op dreef, Roos.

VBO_B_Niveau | 28-04-23 | 11:02

Saskia heeft vast nog nooit een echte Afghaan gesproken, behalve die leuke ober in het Afghaanse restaurant.

Zeurders | 28-04-23 | 11:04

Schuurpapier voor de ziel.
Hou je taai Roos!
De voor koersbepalende functies geschikte kloot..tyfushoe..kandidaat
is zielloos.
Aldus geschift.
Het werkvolk van Konijn.

hallevvezool | 28-04-23 | 12:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Zijn Ghani en Bieden soms leden van de Borg? Resistance is Futile?

TanteJuut | 28-04-23 | 10:35 | 1

Reptielen toch? Nu ben ik in verwarring.

Zeurders | 28-04-23 | 10:54

Ze heeft gelijk. Niet ons land, niet onze mentaliteit en niet onze zorg. Moslims die ergens in de wereld onderdrukt worden door andere moslims, ik kan en hoef me er gelukkig niet druk om te maken.

Zoelense Hobbyboer | 28-04-23 | 10:32 | 1

Wonen er inmiddels een miljoen van in Nederland, en ze fokken een stuk harder dan de gemiddelde hobbyboer.

Zeurders | 28-04-23 | 12:08

Jammer dat rara ramadan alweer is afgelopen. Dat was toch zo'n alleraardigste kwis.

knutsel_ | 28-04-23 | 10:32

Hou je er buiten Sas!

Ambiorix | 28-04-23 | 10:29

Saskia werd vanochtend wakker en vond haar tijdlijn vol in de tijdlijn van de rest van Nederland op Twitter, en verwijderde daarna heel snel haar account. Die principes waar we voor staan de ene dag, zijn als sneeuw voor de zon verdwenen de volgende dag.

Met_baard | 28-04-23 | 10:29 | 2

Ook die Hashtag #Afghanen... Wat denk je te bereiken lieve schat...

BBRDWR | 28-04-23 | 10:30

@BBRDWR | 28-04-23 | 10:30: Nou ja, je weet het niet hè? Het kan best dat nu rond diverse kampvuren driftig gediscussieerd wordt over de inzichten Saskia Hollandia. Zou kunnen toch?
Toch?

Verbandmeester | 28-04-23 | 10:41

Ik zie niet veel geweld? Hahaha. Ik zie ook geen vrij pers. Ik zie uberhaupt niets. Zou ze ook zo tweeten over huiselijk geweld. Niets te zien mensen, het is een hele aardige man.

BobDobalina | 28-04-23 | 10:27 | 1

En huiselijk is feitelijk een ander woord voor een gezellige sfeer.

Verbandmeester | 28-04-23 | 10:42

Als het dan al mee valt elders in de wereld, dan kan de asieldeur in Nederland best op slot Groen Links!

Nonik Neem | 28-04-23 | 10:27 | 2

Mat!

Ambiorix | 28-04-23 | 10:30

Is wel zo.

Psycho Daddy | 28-04-23 | 10:42

Het valt wel mee die taliban. Als je als meisje maar volledig gesluierd gaat, en niet naar school gaat, en geen eigen mening hebt. Als je gewoon de man accepteerd die ze voor je uitzoeken, als je de baby's gewoon laat besnijden, als je homofiele neigingen afzweert, en als je 10 keer per dag met je kont omhoog naar Mekka ligt. Maar buiten dat allemaal valt het best wel mee.

small_town_dad | 28-04-23 | 10:26 | 2

Was die "10 keer per dag met je kont omhoog" maar voor Mekka....

skoftig | 28-04-23 | 10:27

GroenLinks is de facto een lijstverbinding aangegaan met de Moslimbroederschap. Daar hebben achtergestelde moslimvrouwen dus niets van te verwachten.

J.P.Drapeau | 28-04-23 | 10:25

Kunnen we Saskia van der Elst niet op schoolreisje sturen naar Afghanistan?

vierbier | 28-04-23 | 10:25 | 1

Vertel haar wel even dat burka verplicht is, anders is de steniging zo'n nare verrassing.

Zeurders | 28-04-23 | 11:06

Ik denk overigens dat er geen moslim in Nederland meer is die nog op GenderneutraalLinks stemt dus een direct belang om moslims te paaien is er lang niet meer bij GL.

ZonderNaam | 28-04-23 | 10:22 | 1

Ze hebben ook wel een zeer ingewikkelde agenda te verkopen. GL is compleet woke, inclusief het hele alfabetgeneuzel waar moslims helemaal niks mee kunnen. En anderzijds vinden ze het hele islamgedoe en immigratievraagstuk heel belangrijk, want ze zijn zo empathisch. Daar kunnen de alfabetmensen dan weer weinig mee. Maar dat hebben ze pas door als hun blauwe haren worden afgesneden door wat radicale dwazen... Wie stemmen er toch op dit soort mensen?

BBRDWR | 28-04-23 | 10:26

"Het valt mijns inziens wel mee."
Je weet het, of op z'n minst vermoed je het. Maar telkens als het gebeurt sta je er toch weer versteld van, zakt je broek spontaan af en moet je tot de conclusie komen dat het nog een beetje minder is dan je al dacht: de wijsheid en het inzicht van de GroenLinkse politicus in het algemeen, hier in het bijzonder vertolkt door 'informatiearchitect' Saskia van der Elst.
"Het valt mijns inziens wel mee."
Saskia van der Elst heeft stront in de ogen en in de oren, en geeft er hier blijk van ultiem naïef te zijn. Ze ziet, een blik werpend vanuit het veilige Nederland, "niet veel geweld" in Afghanistan, dus is het er ook niet. Ze lijdt aan het Syndroom van Sargentini, een geestesziekte die ertoe leidt dat wensdromen de plek innemen van feitelijke waarnemingen en daarmee verward worden. De wens wordt dan de vader van de gedachte, en de patiënt denkt werkelijk te zien wat als wens in het hoofd rondwaart. In een gevorderd stadium leidt de ziekte ook tot de behoefte om eenieder die anders waarneemt de les te lezen en terecht te wijzen, hetgeen door de omgeving abusievelijk als arrogantie kan worden geïnterpreteerd maar in werkelijkheid gedreven wordt door de vaste overtuiging juist scherper waar te nemen dan de ander en het als een opdracht te zien die ander te corrigeren.
"De Taliban geniet steun van de lokale bevolking."
Inderdaad, maar die steun komt van diegenen onder die lokale bevolking die er baat bij hebben dat de Taliban de scepter zwaait, de mannen dus die het wel prima vinden dat ze weer maximaal de baas kunnen spelen over hun vrouwen, bijvoorbeeld door hun dochters thuis te houden, onderwijs te ontzeggen en daarmee zo dom mogelijk te houden.
Ga eens kijken. Saskia, hoe die samenleving in elkaar steekt en kom erachter waarin het voor jou kennelijk onzichtbare geweld tegen vrouwen zich uit. Praat eens met een paar lieve meisjes die kort geleden nog de hoop hadden hun opleiding voort te kunnen zetten en af te kunnen ronden maar nu onmogelijk nog een boek kunnen lezen, gewoon omdat ze het niet meer mogen, lezen. Snap je dat, Saskia? Ze-mogen-niet-meer-lezen.
"Het valt mijns inziens wel mee."
Nee, het valt niet mee. En het valt me, ondanks dat ik al bevooroordeeld was, van je tegen dat je liever blind wilt zijn dan kritisch op je eigen door ideologie gedreven blindheid. Het is een collectieve blindheid, jullie steken elkaar aan.
Het Syndroom van Sargentini, het is een nare aandoening, en het lijkt er sterk op dat het nauwelijks te genezen is.

Schoorsteenveger | 28-04-23 | 10:20 | 3

Precies, voor mannen in Afghanistan valt het best mee. Die van een dak gevallen zijn klagen niet.

W_F | 28-04-23 | 10:28

Mooie tegel.

J-van-de-Bontekoe | 28-04-23 | 10:34

Dat heb je weer mooi verwoordt Schoorsteenveger.

Kowalski11 | 28-04-23 | 10:54

Maar kunnen we dat hier ook doen dan? Dus alle vrouwen weer achter het aanrecht, geen stemrecht , gewoon broedmachines en bakmachines van maken. Zonder geweld. Dan is het zo erg allemaal nog niet... Verzet heeft geen zin joh.

BBRDWR | 28-04-23 | 10:18 | 1

Als de Sargentini's van deze wereld aan de buitenkant maar geen geweld zien, dan is alles geoorloofd.

Schoorsteenveger | 28-04-23 | 10:21

Ik zie ook niet veel geweld als ik de hele dag Netflix kijk...

henriette | 28-04-23 | 10:18

Als je het niet wil zien, valt het -nog- mee.

Producent | 28-04-23 | 10:17

Daarom gaat koning Willie, politici en politie iftarren met islam; je kunt ze maar beter "ter vriend houden",
Saskia heeft dat begrepen.

meneer Q | 28-04-23 | 10:17 | 5

@knutsel_ | 28-04-23 | 10:27: De koran heeft nog niet eens een Nieuw Testament, dus het schiet niet op met die updates.

W_F | 28-04-23 | 10:30

Klopt. En gl zal alles doen om de moslims stemmers aan hun kant te houden. En de fractieleider is een halve moslim. Kortom . Ze maken zich drukker om slavernij en zwarte piet etc. Dan islam terreur Zo gaat dat

James_t_kruk | 28-04-23 | 11:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Zullen we ze lekker allemaal hierheen halen? Hoeveel miljoen zou ons dat kunnen kosten op jaarbasis, buiten de staatsgeheime kosten?

Met_baard | 28-04-23 | 10:16 | 1

De asiel kosten zijn wel flink hoger dat aan standaard uitkering maar we kunnen dat makkelijk betalen: We heffen uitkeringen voor autochtone Nederlanders gewone op en laten hen daarnaast een extra belasting betalen die net zo hoog is als hun oude uitkering.

W_F | 28-04-23 | 10:22

Joh, GL is al jaren heel duidelijk in hun boodschap: de democratische kapitalistische consumptie maatschappij moet en zal stuk en daarvoor in de plaats moet een communistisch regiem komen. En dat doen we allemaal onder de noemer van groen en gelijk zodat we alle domme yoga vrouwtjes en uni meisjes (en jongetjes die de weg kwijt zijn, of gewoon een weg in het broekje zoeken van eerder genoemde vrouwtjes/meisjes) meekrijgen... echt.. zum kotsen..

richardsp1 | 28-04-23 | 10:15 | 1

Die willen geen gelijk krijgen hoor. Die willen moreel superieur zijn aan de vinkjesmensen door te roepen hoe betrokken ze wel niet zijn. Ondertussen hebben ze zelf 0,0 bijdrage aan een betere wereld.

BBRDWR | 28-04-23 | 10:19

Laat die mensen lekker in hun achterlijkheid leven en bestrijd die achterlijkheid hier in eigen land zoveel mogelijk. Hoe moeilijk kan het zijn?

knutsel_ | 28-04-23 | 10:14 | 7

@Gebakschep | 28-04-23 | 10:19: Ik benoem het zoals ik wil. Kwaadaardige onderdrukkende totalitaire achterlijkheid. De hele islam.

knutsel_ | 28-04-23 | 10:20

@Gebakschep | 28-04-23 | 10:19: Eigenlijk heb je gelijk. Het is niet de weg voorwaarts. Dat kun je ze nog meegeven. Maar uiteindelijk is het wel aan die mensen daar. De poging om onze goeddraaiende politieke en maatschappelijke systemen daar te introduceren hebben gefaald. Met allerlei goede redenenen, waarbij je ook nog een bepaalde acceptatie (geen respect) voor de plaatselijke normen, waarden, en structuur kunt opbrengen. Lekker laten doen. Globalisatie is nergens nuttig voor...

BBRDWR | 28-04-23 | 10:21

Achterlijkheid in Nederland bestrijden blijkt al een hele opgave, deugambtenaren bevoordelen graag de achterlijken.

Zeurders | 28-04-23 | 12:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Het valt wel mee. Oké Saskia. Neem nog een pilletje of een paddo. Snuif gerust nog een lijntje coke.

[x] Ongeschikt.

VBO_B_Niveau | 28-04-23 | 10:10 | 1

Saskia heeft liever de taliban dan boze witte mannen.

Acidstain | 28-04-23 | 10:16

Dat groene hè..
Is dat nou niet gewoon de kleur van de schimmel die de hersenen aantast ??

Zelfs arme Maxima heeft het zo moeilijk, dat ze er zelfs van moest huilen

Alleen de Talibanvrouwtjes niet
Joh, Mevrouw van der Elst (die zelf wat moeite heeft met Amerikaanse Presidenten), vraag collega Kaag of je een paar miljard die kant op kunt sturen, als een gebaar van wederzijds begrip voor de NORMEN EN WAARDEN van de Mohammedanen..

AldNuut | 28-04-23 | 10:10

Ook hier weer die linkse morele spagaat: Enerzijds decennia vechten voor de emancipatie en gelijkstelling van vrouwen; anderzijds vrouwen dwingen om de (Islamitische) ongelijkheid van vrouwen weer te accepteren, te normaliseren en soms zelfs op zichzelf toe te passen. En enerzijds vechten voor vrouwenrechten maar anderzijds het begrip “vrouw” uithollen door iedere genderdysforische vent ook vrouw te noemen met dezelfde rechten.
Hoe praten dit soort mensen dit in hun eigen beleving recht?

Zeddegeizot | 28-04-23 | 10:09 | 12

@Gebakschep | 28-04-23 | 10:25: Bijna ale het plastic in de oceaan komt uit 3 grote rivieren in Azië. Daar is het er veel makkelijker uit te vissen dan midden op de oceaan. Het stroomt niet vanuit het dichtbevolkte zuid Europa via Gibraltar de oceaan in. (door verdamping en dichtheidsverschillen stroomt het aan het wateroppervlak bij Gibraltar bijna altijd de Middellandse in, niet uit.)

W_F | 28-04-23 | 10:39

@BBRDWR | 28-04-23 | 10:17: Ja dat dus. Vechten voor het klimaat én kerncentrales te sluiten zodat we méér kolen gebruiken; Haat voor succesvolle bedrijven en mensen terwijl welvaart de belangrijkste voorwaarde is voor een beter klimaat, een schoner milieu en subsidies voor linkse warhoofden; Vliegvelden bezetten maar zelf 2.5 keer per jaar naar de VS vliegen want “belangrijke reden”. Het duizelt mij.

Zeddegeizot | 28-04-23 | 10:51

@W_F | 28-04-23 | 10:39: Ook aan het afvangen van plastic in rivieren wordt gewerkt door Ocean Cleanup. Het gaat om het ondernemingsschap om verandering te bewerkstelligen. Van idee naar succesvolle realisatie is een enorm lastig proces. Vele ideeen stranden al ruim voor een grootschalige implementatie. Mensen die van idee iets groots kunnen maken zijn zeldzaam.

Gebakschep | 28-04-23 | 11:19
▼ 9 antwoorden verborgen

@ Sasika van der Elst: Als het allemaal okidokie is in Afghanistan, dan kunnen die duizenden Afghaanse vluchtelingen dus terug naar prachtig Afghanistan? Of zie je dat dan toch weer niet zitten?

Mokum Kosher | 28-04-23 | 10:09 | 2

Nee die moeten hier de cultuur verrijken, er zijn namelijk nog steeds te weinig burka‘s in Nederlandse straatbeeld.

Sieg Hein | 28-04-23 | 10:12

@Sieg Hein | 28-04-23 | 10:12: En in de Tweede Kamer zelf. De volgende MP mag er ook wel een aan.

Met_baard | 28-04-23 | 10:17

Iedereen in die regio een X in zijn paspoort en het probleem is opgelost.

OmdatHetKan | 28-04-23 | 10:09

Tegenwoordig is mijn mening: niet mee bemoeien! Wie ben ik om de Taliban de les te lezen? Ik kan het toch nooit goed doen want ik heb geen verstand van de Islam en dat klopt ook nog.

Amsterdamsko | 28-04-23 | 10:08

Het account @Saskia_Software bestaat niet meer op Twitter. Ik denk dat ze niet mocht twitteren van de Taliban.

Psycho Daddy | 28-04-23 | 10:07

Laat ze in afganistan lekker doen wat ze willen zolang we in Nederland maar niet toestaan hoe een bizar geloof tot vrouwenonderdrukking leidt. Ban hoofddoek tot eerwraak. Dit staat haaks op onze normen en waarde. Maaronze slappe politici knijpen graag een oogje dicht als het om de islam gaat. Gelukkig wordt de gewone burger wakker en verliest de politiek correcte elite langzaam de macht.

davesl1210 | 28-04-23 | 10:05

Stel nou dat de Taliban dit niet doet, komt er dan weer een inval?

Is dit nog nieuws? | 28-04-23 | 10:05

Mij bekruipt het vermoeden dat gut mensche en GroenLinks mensen een genetisch defect hebben of een of andere chromosoom missen of teveel hebben. Het zogenaamde deug chromosoom. Kan hier eens onderzoek naar worden gedaan.
Hierdoor kan ik zaken wat makkelijker plaatsen…

Southpark | 28-04-23 | 10:03 | 3

Ideologieën zoals die op links zijn gewoon het logische gevolg wat er gebeurt als je God doormaakt terwijl je in wezen nog wel steeds een gelovig mens bent. Nietzsche waarschuwde hier al voor.

ZonderNaam | 28-04-23 | 10:06

Ze hebben ook last van:
Naïef
Wegkijken
Deugen
Struisvogelen
Goedpraten
Downplayen
Daar helpen geen pillen tegen.

Yellow Shark | 28-04-23 | 10:08

Als die vrouwen zo onderdrukt worden dan identificeren zich voortaan gewoon als man?

ZonderNaam | 28-04-23 | 10:02

Kom kom. 's Lands wijs, 's Lands eer.
Prima. Als de bevolking het niet eens is stemmen ze maar op andere leiders. Of ze komen in opstand.
Hadden ze de Amerikaanse vrijheidsbrengers maar moeten steunen.

Is dit nog nieuws? | 28-04-23 | 10:02

Ik ben niet zo van de Godwins maar deze is voor GroenLinks vrouwtje van der Elst: weet je wie er ook de steun genoot van de lokale bevolking?

Sieg Hein | 28-04-23 | 10:01 | 2

Hier idem,maar in dit geval de enige juiste reactie!

roberto9715 | 28-04-23 | 10:08

Ik ben wel van de Godwins: volgens mij was dat Hitler. Overmorgen vieren we zijn sterfdag trouwens.

skoftig | 28-04-23 | 10:26

Toch geeft die tweet van Saskia van der Elst wel aan dat The Islam is right about women.

skoftig | 28-04-23 | 10:01 | 1

Loopt zij ook solidair in boerka rond?
Zouden we eigenlijk allemaal moeten doen. Wereldwijd in boerka rondlopen. Gewoon solidair.
Ik zou me kunnen voorstellen dat een aantal (micro) maatschappijen wat onrustig kunnen gaan worden.

nobodiesunmighty | 28-04-23 | 10:06

Vraag me af waarom het in die gebieden altijd zo hommeles is. Lijkt wel of rond de evenaar mensen opvliegender zijn.

Nacho_Vidal | 28-04-23 | 10:00 | 4

Sinds wanneer ligt Afghanistan in de buurt van de evenaar?

RandyBiel | 28-04-23 | 13:44
▼ 1 antwoord verborgen

GroenLinks weet wat goed is voor de Afghaanse vrouwtjes. Linkse principes (sic) in de praktijk!

JJMS | 28-04-23 | 09:59

Als het allemaal best wel meevalt, kunnen die asielzoekers uit Afghanistan ook weer meteen terug toch ?

LucaBrasi | 28-04-23 | 09:58 | 1

Die zitten nog in Pakistan te wachten om opgehaald te worden.

Is dit nog nieuws? | 28-04-23 | 10:03

Reactie Taliban: "Wat dan? Wat moet je dan? Kom dan vriend"

Patje | 28-04-23 | 09:55

"De VN-Veiligheidsraad heeft donderdag een resolutie aangenomen waarin de Taliban worden opgeroepen alle maatregelen tegen vrouwen 'snel terug te draaien'."
Taliban: "Goeie resolutie. Doen we niets mee."

Ichneumonidae | 28-04-23 | 09:55 | 8
-weggejorist-
keistad | 28-04-23 | 11:31
▼ 5 antwoorden verborgen

Onder de Taliban is de heroïne veel goedkoper… lekker laten gaan die jongens. Moet ook een beetje aan mijn eigen portemonnee denken. Het leven en mijn hobby’s zijn al duur zat.

overVecht | 28-04-23 | 09:54

De Taliban geniet van steun lokale bevolking
Ikzelf geniet van het genot van de Taliban
Is gewoon belangrijk voor me

RickTheDick | 28-04-23 | 09:53 | 2

Ik zou ook de neiging hebben ze te steunen als het alternatief was dat mijn kop er af gaat.

Zeurders | 28-04-23 | 09:54

@Zeurders | 28-04-23 | 09:54:
Voor mij is het vooral belangrijk om te laten zien dat ik geniet van het genot van de Taliban
Het laat mijn meerderwaardigheidsgevoel zien

RickTheDick | 28-04-23 | 10:03

Wie zijn toch die mensen die het GL/‘66-gedachtengoed niet begrijpen en omarmen?

Guusje Nadorst | 28-04-23 | 09:53 | 1

Wat mij zo verbaast is dat er überhaupt nog van die mensen zijn

Sieg Hein | 28-04-23 | 09:58

Tsja, de niet islamofoben huilen :
Senior Iranian Ayatollah Abbas-Ali Soleimani assassinated (Jerusalem Post)

Maggiesfarm | 28-04-23 | 09:52 | 1

huh... waar in Rotterdam? Steekpartij?

nobodiesunmighty | 28-04-23 | 10:08

Een weekje op excursie sturen naar Afghanistan.
Daarna stemt ze PVV, BBB en FvD tegelijk.

Here's Freddy | 28-04-23 | 09:51

Sinds Kaag van het wereldtoneel is verdwenen, loopt alles in het honderd. Oorlogen bij de vleet en Israel viert zomaar ongestraft haar 75ste verjaardag.....

Maggiesfarm | 28-04-23 | 09:49

350000 door US getrainde militairen en zo gauw de Taliban dreigt met een gewapende strijd rijdt de president van het land met een auto vol kostbaar spul de grens over en laten de militairen de geweren zakken. Nou, die verdienen onze steun!

Slough | 28-04-23 | 09:48

OMG… wat bezielt zo’n Groen-Linkser in hemelsnaam. Wie stak er eerder de kop in het zand: Groen-Links of de struisvogels?

DankeSchon | 28-04-23 | 09:47

Huh ik snap het niet, ze hadden toch aan Sigrid Kaag beloofd een inclusieve samenleving op te bouwen?

OmdatHetKan | 28-04-23 | 09:46 | 1

Jazeker;
de Taliban hebben hun lachen in kunnen houden
tot de 200 miljoen binnen was.

CLoVis | 28-04-23 | 09:56

2000 miljard zit er in. Laten zitten en vooral de mensen daar laten.

AntiZanicz | 28-04-23 | 09:46 | 1

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik ben het voor de afwisseling volledig eens met uw bijdrage!

At_Dawn_They_Sleep | 28-04-23 | 10:39

'De #Taliban geniet de steun van de lokale bevolking'...
De opmerking op zich zou al aanleiding genoeg mogen zijn om Saskia naar Iran te deporteren om deze steun persoonlijk te kunnen ervaren.

PPuk | 28-04-23 | 09:41 | 3

Ik ben voor! Laat ze het maar aan den lijve ondervinden. Weet duidelijk niet waar ze het over heeft. Vrouwen zonder onderwijs, geen werk en thuis huissloof waarbij jochies haar nog de baas zijn.

Jan, Leiden | 28-04-23 | 09:46

GroenLinksers begrijpen niet goed wat steun is. Ja, van de steun trekken, dat wel. Groen Links is hypocrisie. Ogen sluiten voor de werkelijkheid, schreeuwen, blaten, mauwen. En dat zijn vaak hun leipe vrouwen.

Normpje | 28-04-23 | 09:51

@Normpje | 28-04-23 | 09:51: Maar witte, hoogopgeleide en boze cis-mannen zijn veel erger! / Saskia van der Elst modus off

At_Dawn_They_Sleep | 28-04-23 | 10:36

* bijna een Godwin maakt en iets mompelt van "... en anders tegen de muur" *

Kapitein Sjaak Mus | 28-04-23 | 09:40

Ik woon naast de Zaandamse wijk Poelenburg en je moest eens wéten wat er allemaal 'steun verdient van de lokale bevolking'.

Papa Jones | 28-04-23 | 09:39 | 5

@pibasso | 28-04-23 | 09:57: Ik denk daar serieus over na. Ik woon al half op de Veluwe, op een park, bevalt me prima daar! Fijne mensen, geen gestress.

Papa Jones | 28-04-23 | 10:18

@Papa Jones | 28-04-23 | 10:18: snap ik! Doe mij een berichtje als het zover is. Eerste keer drinken en flink aangeschoten worden op mijn kosten vader!

pibasso | 28-04-23 | 10:21
▼ 2 antwoorden verborgen

ze mogen hun haren niet laten wapperen , niet naar school, niet werken. Goh wat een vrijheid.

pete1023 | 28-04-23 | 09:38 | 1

We gaan ze bevrijden!

Domenonredelijk | 28-04-23 | 09:54

'De Taliban geniet steun van de lokale bevolking'. Nee, dat doen ze niet echt. Wie de baas is en zorgt voor eten en relatieve rust geniet steun van de bevolking. Een nogal Middeleeuwse instelling dus. Heeft niks met steun voor de Taliban zelf te maken.

Hommel | 28-04-23 | 09:38 | 7

@Hommel | 28-04-23 | 10:16: Sowieso als vrouwen dit soort dingen twitteren over de Taliban dan moet je je mond houden verder, terug naar het aanrecht en er ook maar meteen gaan wonen.

pibasso | 28-04-23 | 10:18

@Sjors W. | 28-04-23 | 09:44: Dat is kennelijk alleen relevant als het uitkomt. Ik vraag me af waar de stiekeme bewondering voor de Taliban vandaan komt. Ik vermoed anti Amerikaans/Westers sentiment. Of de immer verbazingwekkende linkse islamofilie.

Hommel | 28-04-23 | 12:02
▼ 4 antwoorden verborgen

De vrouwen en andere onderdrukten in Iran kunnen rustig gaan slagen. Saskia van der Elst zag namelijk dat het goed was. Wereldvreemder kom je ze zelden tegen - hoewel, bij GL-ers weet je het natuurlijk nooit.

Von Bliksum | 28-04-23 | 09:37 | 4

We moeten ze gaan bevrijden!

Domenonredelijk | 28-04-23 | 09:53

@AntiZanicz | 28-04-23 | 09:44: dat is al heel wat anders dan concluderen vanuit haar positie 'dat het allemaal wel meevalt'.

VP732 | 28-04-23 | 10:05

Ze is geen familie, dat weet ik bijna zeker!

Met_baard | 28-04-23 | 10:14
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl