Gestolen telefoon duikt op in AZC, politie PISWOEST op... slachtoffer diefstal
Je beste vriend!
FOTO (ANP) - Niet (of wel) de agent uit het verhaal
De rechtsstaat, kent u die uitdrukking? Die gaat zo:
Ties zijn telefoon wordt gejat.
Het GPS-signaal van Ties zijn telefoon duikt op in pand 51 van het AZC in Gilze, waar criminele en overlastgevende asielzoekers zitten.
Ties zet op Facebook dat zijn telefoon in het AZC is opgedoken.
De politie neemt contact op met Ties...
A) Om hem te melden dat ze zsm het AZC binnenvallen om zijn telefoon terug te halen
B) Om hem dringend te """adviseren""" zijn Facebookbericht weg te halen
En het COA neemt daarna ook contact op met Ties...
A) Om excuses aan te bieden voor de overlast
B) Om boos te worden dat hij naar de krant stapt
Joe
Reaguursels
InloggenVoor wie het hele artikel wil lezen
archive.ph
Zou het in theorie mogelijk kunnen zijn dat het ongedierte dat hier overlast veroorzaakt, onschuldigen mishandelt en spullen van anderen jat het ook in land van herkomst om de haverklap over de schreef gaat en ervaring met politie en justitie heeft opgedaan?
De lange lat er hard overheen zou ik zeggen en net zo hard meppen tot ze nog het lekker gaan vinden ook.
Asielzoekers geef ik met ernstig voorbehoud het voordeel van de twijfel maar het kaf moet een heel pak grondiger van het koren worden gescheiden en met landingsvaartuigen terug op de Afrikaanse kust worden geknuppeld.
Mijn mooie Nederland ( en dat geldt voor een groot deel van Europa) wordt op deze manier overlopen door de 5e colonne en gaat ons nog lelijk opbreken.
Sterker nog...... ik zie het nog gebeuren dat de blanken weer vaker emigreren naar Afrikaanse landen om daar met slimme denkwijze iets moois uit de grond te stampen.
Ja ,en dan zeker over pak m beet 100 jaar als de boel is opgebouwd,komen die inmiddels afro europeanen wiens voorouders voor de graties miele enzo kwamen ,maar inmiddels een dikke bende hebben achter gelaten terug naar afrika om land op te eisen want wij kwmamen hier vandaan !!!enz enz ..
@bowlfabriek | 18-04-23 | 17:56: als het land weer is opgebouwd willen ze het ineens weer terug.
'Alieshhhh Gratieshhhhhh'
anders wel .....
'Heb iek recht op'
Ja maar het gaat toch om het welzijn van de daders?
Niet te geloven.
Omvolking is real. Nog meer bewijs nodig ?
Wees dus voorbereid op een samenleving, cultuur en ontwikkelingsniveau die evenredig meer gaan lijken op de landen waar nieuwe inwoners vandaan komen.
Wat een krom taalgebruik!
U bedoelt: We krijgen een samenleving, cultuur en ontwikkelingsniveau(???) gelijk aan ALLE landen (?) waar onze migranten vandaan komen! Wees gerust de arbeidsmigranten en Oekrainers tellen niet mee. We overleggen nog of ONSCH HOLLAND-vooruithelpende-migranten meetellen. En wat de definitie daarvan is.
MAAR----ALARM MENSCHEN achter elke boom kan een vijand schuilen! ----
Taalcursus afgerond?
W E L K O M
@Charles Swietert | 18-04-23 | 16:10: But this is NOT what we were promised !
Kost wel heel erg veel lees-geduld over een lul-ijzertje en een vergissing? Wel of niet gestolen? Laat maar...
Ook een vergissing, welke is erger?
Een 14-jarige jongen uit Zaandam is niet langer verdachte in een bedreigingszaak rond de middelbare school Pascal Zuid in Zaandam. De vmbo-school kreeg begin deze maand online bedreigingen binnen. In een e-mail aan medewerkers van de school schreef iemand dat hij leerlingen en docenten iets wilde aandoen. Ook waren er foto's van een vuurwapen bijgevoegd.
Een dag later werd bekend dat de politie de jongen van 14 had aangehouden. Hij zat een dag vast, maar uit het strafrechtelijk onderzoek is nu gebleken dat hij niets te maken had met de dreiging.
Het Openbaar Ministerie meldt dat gebleken is dat het telefoonnummer van de jongen wel een rol speelde bij de bedreigingen, maar dat hij slachtoffer was van spoofing. Het nummer werd oneigenlijk gebruikt door iemand anders.
De bedreigingen werden uiteindelijk per mail gedaan. Vanwege het lopende onderzoek en de leeftijd van de jongen, wil het OM niet zeggen wat het verband is tussen het 'gespoofte' telefoonnummer en de dreigmail.
Twee andere verdachten, jongens van 14 en 15 jaar uit Zaandam, zijn inmiddels voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die heeft besloten dat zij vast blijven zitten. Het versturen van een dreigmail is strafbaar, ook als het dreigement niet wordt uitgevoerd. Het onderzoek ernaar gaat verder.
Na de bedreiging besloten het Pascal Zuid, een andere middelbare school in het gebouw en een nabij gelegen basisschool om dicht te blijven.
(Bron: NOS.nl)
@dickwvf | 18-04-23 | 16:01:
Dus ? U had het inderdaad kunnen laten bij "laat maar..."
Het woord opruiing viel me al op als verdenking tegen de steeds groter wordende "rechts extremistische dreiging". Ik vroeg me af hoe dat er uit zou kunnen zien... Nou, zo dus.Met als gevolg een intimiderend politieapparaat welke alleen maar olie op het vuur is, wat de politie met beide handen aan zal pakken als motivatie extra 'zichtbaar' te zijn... voor burgers... tegen burgers... En ik verdedig extreem rechts hier niet mee, ik zie gewoon dat dit alleen maar tot meer extreem rechts leidt. Al is het maar in de statistieken (een niet te verwaarlozen detail).
"Extreem rechts" is in Nederland inderdaad volledig verwaarloosbaar. Die anderhalve man en een paardenkop gewoon lekker links laten liggen.
Het is framing.
Alles wat de overheid en de innig verbonden linkse media niet bevalt, wordt als extreem rechts weggezet. Terechte klachten over migranten en de opvang waar ze zitten is racisme, fascisme, extreem rechts.
Deze actie van de politie en AZC had ik nog niet verwacht, maar we zijn dus door de realiteit ingehaald.
Moest vanmorgen in Maarheeze zijn, zodoende kwam ik langs het treinstation. Op een verder leeg perron telde ik langsrijdend met de auto 5 beveiligers op dat perron, geen idee of er elders nog meer liepen en dat allemaal omdat er in Budel een azc is gevestigd. Nederland is knettergek.
Elders kun je lezen", dat de AIVD constateert dat allerlei samenzwering en complottheorieën over de kwaadaardige "elites" opduiken. Lees je over dit AZC akkefietje, dan krijg je meteen een goed idee hoe zoiets ontstaat. Wij worden als land volgestouwd met asielgasten crimineel of niet en wanneer iemand klaagt, dat zijn mobiel gestolen door zo'n gast, maken de "machthebbers je het liefst monddood. Dus slikken en stikken
@nunquamrecedo | 18-04-23 | 15:11: mooi uiteen gezet. En de keiharde realiteit. Probleem met dit soort figuren is dat ze leven in een papieren werkelijkheid en dus als sir bericht van Facebook verdwijnt zijn er ook geen problemen meer. Althans die zij er wel, maar niemand word erin gekend. En zo werkt bestuur vana het een scherm heden ten dagen. Gaat lekker zo niet dan?
We moeten geen asielzoekers meer toelaten, Reden = Nederland is een onveilig land. Dat kun je een asielzoeker toch niet aandoen !
Is dit bericht op Geen Stijl dan ook opruiing ?
www.geenstijl.nl/5165733/verkrachtend...
www.geenstijl.nl/5165715/beest-verkra...
Aah.. het topic dat mij een ban opleverde.
Is die *** al terug in land van herkomst?
@Sjeintje | 18-04-23 | 14:52:
Hohoho! De verdachte in casu was volgens zijn Liberiaanse rijbewijs minderjarig. Uitzetten is inhumaan!
In Duitsland wordt je WEL als minderjarige het land uitgezet: “ Der Fall Mehmet war ein Rechtsstreit um den jugendlichen Serienstraftäter Muhlis Ari (* 1984 in München; ” Wikipedia
Dat is als je erover nadenkt erg vreemd. Want Duitsland is net als Nederland gebonden aan dezelfde verdragsrechtelijke bepalingen. Uit het EVRM. Het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden is een Europees verdrag waarin mensen- en burgerrechten voor alle inwoners van de verdragsluitende staten zijn geregeld.
Lees: de.m.wikipedia.org/wiki/Fall_Mehmet
@theo-is-dood | 18-04-23 | 15:13: Tijd dat we dat ook gaan doen dan.
Dat soort mensen met zulke gedragingen horen niet in onze maatschappij.
@theo-is-dood | 18-04-23 | 15:13: Liberia is een goed land ! Het is zelfs speciaal gemaakt voor negers die niet meer tussen de witjes willen wonen en je kan er met dollars betalen !
Dit gehad met motor / laptop diefstal door antilianen, heb hun logins, digid en 40k email (chats, loverboy praktijken) en politie schrok zich de pest want ik haalde een heel netwerk criminelen boven.
Konden ze toch wel mooi onder het tapijt vegen en onthoud dat de pvv als enige vind dat criminele antilianen niet zomaar mogen worden toegelaten in nl (alle linkse fukkers weer op hun racisme stokpaardje galloperend door de kamer)
Dus eigenlijk zegt de Politie;
-laat je beroven
-hou je mond
-zet niets op sociale media
-doe svp ook geen aangifte want ik heb het druk?
Alsof dat schorriemorrie nog niet genoeg krijgt, jat, rooft en lastigvalt.
Come on guys.......
Je zou ze toch...... maar dat is strafbaar en reken erop dat je voor het hekje komt.
Wat lijkt me dat toch heerlijk. Agent worden en met je poten op je bureau geld ontvangen. Ik snap wel dat ze zo'n AZC niet bezoeken, het papierwerk kost meer tijd dan het bezoekje aan die gelukszoekers.
Wanneer wordt opleiding agent nou eens vervangen voor de ME opleiding? En dan net als de Guardia Civil gewoon een paar keer met je stok slaan. Gelijk die telefoons kapotstuk slaan van de omstanders die staan te filmen. Sneller optreden, harder optreden, knuppelen, rubberen kogels, tasers gebruiken en alles zonder dat je je hoeft verantwoorden. Misschien ben ik wel geen haar beter, maar fuck yeah, wat zal dat opluchten!
Lekker afreageren op dat volk
De omvolking dient wel zo geruisloos mogelijk te verlopen, dus “onze” overheid is niet zo gediend van moeilijk gedoe over diefstallen en verkrachtingen enzo.
Nederland is geen rechtsstaat.
In een rechtsstaat worden criminelen opgespoord, berecht en passend gestraft en burgers beschermd tegen criminelen.
Officiële klacht indienen en hopen dat er mjnstens één of twee koppen rollen. Politie heeft mijn respect al lang niet meer. Je zoekt ze niet op, maar je kan door zoiets dus wel met ze in aanraking komen. Tuig van de richel.
Een klacht tegen de politie bedoel je? Koppen rollen? Vanwege het -volgens jou- niet uitvoeren van hun werk? Zodra jij aangifte hebt gedaan en het bureau uitloopt staan ze je na te kijken met een opgestoken middelvinger en buiten gehoorsafstand barsten ze in schaterlachen uit. Een aanklacht... van een ontevreden burger... dat is toch je reinste komedie.
Over tot de orde van de dag. En oh ja, mocht je meneer binnenkort tegenkomen en hij rijdt ook maar een kilometer te hard, laat hem dan even zien dat wij wel degelijk werken middels een PV.
Je kan niet alle asielzoekers over 1 kam scheren! 1 asielzoeker had die telefoon gestolen, dus alle andere asielzoekers waren onschuldig! Gewoon D66 of de VVD blijven stemmen, dan komt het wel goed.....
Waar zijn de mariniers gebleven als je ze nodig hebt?
.
Niet in Vlissingen iig.
Er komen deze zomer weer veel van deze 'asielzoekers' naar Nederland. Daaronder uiteraard ook degenen die telefoons jatten en vervolgens door de politie beschermd worden. Zucht.
En het ergste is nog wel dat je tegenwoordig bijna helemaal onthand bent als je telefoon onrechtmatig is medegenomen naar een AZC.
Je kan niet meer inloggen bij de overheid, niet meer inloggen bij je bank, bij je pensioenfonds, .....
Maar de plissie vindt dat allemaal niet zo erg net zo min als het COA en de hele kartel politici. Het is veel erger dat je meldt waar de plissie jouw elektronische identiteit bevestiger kan gaan halen.
In zulke gevallen is Nederland toch een verschrikkelijk kudt land geworden. Ook in een aantal andere gevallen, maar zeker in dit geval.
“Een van de wapens die azc-personeel de
afgelopen maanden aantrof in gebouw 51: een knuppel omwikkeld met prikkeldraad. De foto is verspreid via een interne e-mail. Naast de knuppel een balpen om de grootte weer te geven.” © BN DeStem
Kut, zonder d.
@Graftak | 18-04-23 | 13:35: tijd dat ze deze firma eens hacken. Ben super benieuwd wat daar op de servers allemaal zou staan.
Daar moeten bij de politie toch echt mensen zitten die het gewoon met Ties eens zijn, en toch dwangmatig Ties willen aanpakken en niet de daders. Ziekelijke lafheid. Net als al die vast wel hardwerkende dienders die dit gewoon keer op keer accepteren. Het respect voor politie verdien je zo niet.
De Wouten zijn ook multicultureel geworden.
Tja, zolang baanzekerheid en carrière maken belangrijker is dan rechtvaardigheid, zullen agenten die het met Ties eens zijn niet opspreken.
De overheid is er dus niet voor de burger. Tijd voor overheid 2.0?
@Haaibaai: Ehhh... had u echt nog het idee dat dat wel het geval was?
Dat hadden ze idd steeds beter voor elkaar.
Maar het tij is aan het keren.
Al jaren niet voor de Nederlandse Jan-met-de-Pet.
Wel voor zieligerds........
Dus zo komen die coa klanten aan de nieuwste mobieltjes, ik dacht altijd dat die bij de all-inclusive reis er bij inbegrepen zaten
Wat maakt het uit? In beide gevallen is het voor uw rekening
Ja, net zoals die nieuwe sportschoenen, jeans, shirts, jacks en jellabah"s.
Vooral D66/GL/PvdA blijven stemmen... oorzaak --> gevolg
Ook de VVD doet lekker mee. Voor de bühne tegen maar tekenen altijd braaf bij het kruisje.
Niet helemaal on- topic maar wel een vraag die bij mij opborreld. Over dat racisme. Is dat nu een bepaalde geestestoestand? Ik bedoel er zijn ook mensen die zich op eens andes voelen. I.p.v. man, vrouw, bij voorbeeld. Kan zich dat nu ook bij racisme voor doen? Dan weer wel dan weer niet een racist. Wisselracist of zo iets ? Kan dat ?
Nee, want dan had ik dat geweten. Ik heb alle fases van racisme inmiddels doorlopen en de conclusie is en blijft... Ik ben een racist en nog een witte ook. Hoe fout kun je zijn? Nou, niet meer dan ik dus ben.
@Kopieerapparaat | 18-04-23 | 13:09: Je zou nog man kunnen zijn, of je als zodanig ident... ach laat ook maar *grimlacht*
@Kopieerapparaat | 18-04-23 | 13:09: Wel. Want ik ben behalve wit bovendien oud(er) en ook nog eens boos. En heel boos als ik zulke berichten lees. Dus ik ben racistischer.
@Here's Freddy | 18-04-23 | 13:37: Ja, maar dat racistische, is dat nou in aanleg pathologisch of bijvoorbeeld ontstaan in je vroege jeugd door ervaringen of scholing ?
Wat in de 1984 is dit?
Nee joh, zo ver is het allemaal nog niet: 1984 is het nieuwe 2030 je hebt nog een 6 jaar, 8 maanden en een paar dagen.
Beschouw het gewoon als een vorm van belasting.
Jizziah heet dat toch in koran?
@Conan de Rabarber | 18-04-23 | 13:53: Djizjah.
Jeetje, doe je mee aan de iftar, wtf dat ook moge zijn, is het nog niet goed!
de Mossad kan mobiele telefoons op afstand laten ontploffen , echt waar hoor
Mocht ik dat kunnen zou ik dat zeker overwegen in geval van diefstal van mijn telefoon.
Area 51.
Geen toeval.
Kunnen we niet met een paar reaguurders samen die telefoon ff gaan ophalen? Dan ontlasten we de politie ook een beetje..
Politie hoeft niet ontlast te worden,het is constant onwil bij die lui....
Oei!! Eigen rechtertje spelen. Als er één moment is dat politie en justitie keihard en overtuigend ingrijpen dan is het als burgers eigen rechter gaan spelen omdat politie en justitie het af laten weten. Dat ze falen is een ding, maar vervelende concurrentie vanuit de burgers wordt per direct met voorrang "kalt gestelt".
@me163komet | 18-04-23 | 12:58: dat dus!
@me163komet | 18-04-23 | 12:58: Tenzij u 'van het kamp' komt. Daar zijn de politiemensen ook bang voor, dus die laten ze over het algemeen met rust.
@me163komet | 18-04-23 | 12:58: Is wel gewoon zo.
Ummm enne, is de popo naast deze ongewenste intimidatie
ook nog het werk gaan doen om de telefoon op te gaan halen
uit de jatten van de criminele jatter?
.
@Korpschef:
Of moet er nog een juridisische aanklacht voor plichtsverzuim overheen?
En zeg niet dat je geen capaciteit hebt, want het is in elk AZC
sowieso meerdere keren per week raak met geweldsincidenten.
Je gaat er dus sowieso al heen.
Art 12 Strafvordering
Soms ontbranden telefoons vanzelf. Moet toch mogelijk zijn om dit op afstand door een bepaalde code te laten gebeuren? Volgens mij is er een markt voor.
Als er een (betaal)app is om dit te bewerkstelligen... hoeveel zou ik ervoor over hebben vraag ik mij af..
Dat is net zo iets als het filmpje wat ik laatst zag waar ze een -op slot gezette- fiets hadden geboobytrapt; reed de dief er op weg dan viel het voorwiel er uit en je zag de dader hard op zijn muil gaan. In de meeste -beschaafde- landen lachen ze daar hard om en zeggen ze 'dan moet je maar met je poten van andermans spullen af blijven'.
In Nederland zouden politie en justitie alles op alles zetten om degene die de fiets heeft geboobytrapt op te sporen, aan te klagen voor poging tot doodslag en veroordeelt te krijgen, en er zou een buslading vol gratis advocaten klaarstaan om er via een civiele procedure voor de dief een vette som smartengeld uit te slepen bij het slachtoffer van de diefstal.
Nederland is het land waar je jezelf niet tegen een crimineel mag verzetten, en waar politie en justitie niet thuis geven als je recht probeert te halen.
@me163komet | 18-04-23 | 12:36: linkje? Please....???
@Sjeintje | 18-04-23 | 12:42:
Ik zal kijken of ik hem nog kan vinden, was geloof ik op facebook
Zo aanpassen dat je na een bepaalde code sturen, het stof en de rook is opgetrokken, je met gefronste wenkbrauwen afvraagt waar Area 51 gebleven is.
Pand 51. Ver verwijderd van de receptie , links af schiet je ongezien het bos in , rechtdoor de weilanden.Geen toezicht te bekennen.
De perfekte plek en omstandigheden voor een roversnest.
Je kan het hen gewoon niet kwalijk nemen.
Dat kan misschien niet, maar dat doe ik wel.
Voor overlastgevende asielzoekers is er maar 1 oplossing, chaingang. 14 uur per dag. Is het binnen 6 maanden afgelopen met de overlast, NL een stuk schoner en de immigratiestroom opgedroogd.
Paar uur langer chaingang lijkt me beter. Verder mee eens.
Ja maar ... ja maar... ze hebben mensenrechten, en aan het werk zetten is onmenselijk en slavernij. Discriminatie, racisme, hoe durf je....... straks durven mensen niet meer naar nederland te komen....
[zet amnesty international modus weer uit]
@me163komet | 18-04-23 | 12:40: bij rechten horen ook plichten. Niet houden aan plichten is straffen. {normaal denken modus uitzetten doet]
De durven gewoon dat AZC niet in ....
Als Turkse moslim zou ik nooit stelen omdat ik Allah vrees. Ik denk dat velen van jullie ook zouden stelen als je van 40 euro in de week moet rondkomen. We kunnen ook voor zorgen dat mensen wat meer zelfvoorzienend kunnen worden door voor ze mogelijk te maken dat ze kunnen werken. Dat is de onderliggende probleem gecreëerd door gekken als de PVV en dat is overgenomen door PVV light namelijk de regering. Net zo veel onzin, maar een stuk beschaafter.
Als je dit humaner oplost, kan je daarna wel de puin omruimen. Het is natuurlijk gekkigheid dat Politie i.p.v. de burger te helpen alleen bezig is met flitsen en incasso's. Ook weer van die gekke Fortuyn met meer blauw. Zodat je nog meer geflits kan worden. Ik word met dit soort onkunde meer fan van een zakenkabinet. Dan kunnen topbestuurders die wel het belang weten van goed bestuur en diversiteit en scholing en gezondheid van mensen etc. Met de juiste prioriteiten komen. Clowns in de politiek hebben we al genoeg. Alleen jammer dat mensen na 20 jaar nog steeds dezelfde grijs gedraaide plaat tot zich willen nemen. Je zou verwachten dat ze een keer uitgekeken zijn...
Gelukkig heeft de PVV het weer gedaan. Als het bij ons stinkt krijgt de hond onder de tafel de schuld. Handig zo'n hond.
de aanname 'ik denk'. Vriend, je komt hier omdat je {reden}. Dan ben je dus GAST en gedraag je je ook zo. Je hebt onderdak, voeding en veiligheid. En voor de rest ga je nadenken wat je ZELF kan doen om een bijdrage te leveren.
Sinds wanneer is een telefoon een eerste levensbehoefte? En je bent een overlastgevende en/of criminele gelukszoeker. Dan moet je je bek houden, je nederig en dankbaar gedragen en blij zijn dat je sowieso te vreten krijgt en onderdak hebt. Maak 'm nou: 'als je van 40 euro in de week moet rondkomen'. Nou, dát lukt mij wel en ik heb ook nog huur en alle bij het wonen horende lasten. Eén persoonlijke tip: gebruik een spellingschecker in het vervolg. Dan kom je intelligenter over.
Ik heb een beter idee, het begint met "grenzen dicht".
@Justin_Case | 18-04-23 | 12:26: Ik zit in de top 1% van de wereld qua inkomsten. Dus draag al genoeg bij. Verder ben ik geen gast maar burger met gelijke rechten en plichten. Dus vriend gedraag je een beetje. Misschien heb je juist onderdak, voeding en veiligheid dankzij mij. Ga eerst zelf wat bijdragen aan BV NL en ga daarna de les lezen aan anderen.
@Graeme Reaper3779 | 18-04-23 | 12:30: misschien zijn het wel net mensen?
@Der Schnitzeljäger | 18-04-23 | 12:25: Ze kiezen zelf voor die rol. Ik heb ze niet gevraagd om idioot gedrag te vertonen. Ik benoem het alleen.
Jij niet, maar wij ook? Vreemde stelling bovenin je betoog.
De PVV blokkeert volgens jou werk voor nieuwkomers. Bijzonder.
Je krijgt er 800-1200 broeders per week bij die vroeg of laat gefaciliteerd zullen worden in alles, uit een beperkte pot nationaal geld. Een uiting van Ties wordt er zelfs voor geblokkeerd door het - zoals jij noemt - "PVV light beleid". Nog is het je niet genoeg.
De eerste zin is al een aanwijzing dat aan je beoordelingsvermogen ernstig getwijfeld kan worden. Een beetje almachtige had dit kunnen voorzien, en de iPhone in eerste instantie al aan de moslim kunnen toekennen.
Je blijft gewoon met je tengels van andermans spullen af. Heb je geen Allah voor nodig en hoef je ook geen Moslim voor te zijn.
Je heb helemaal gelijk, we dopen de AZC om naar werkkampen. Kunnen ze keer wat gaan doen voor hun brood water en bed.
Niet werken dan verrek je maar.
@Kaan78 | 18-04-23 | 12:32:
Hij bedoelde dan ook niet jou maar de asieleisers.
Maar waarom kunnen die honderden andere asielzoekers dan wel rondkomen met 40 euro zakgeld in de week zonder te stelen?
Meestal zijn de stelers uitgeproduceerde Algerijnen en Marokkanen.
Hou er wel rekening mee dat de grondlegger ervan uit Moslimgebied kwam, en dat de technologie en technieken uit de moslimhoek kwamen. Je mag moslims dankbaar zijn voor je Iphone. Moslims mogen het westen dankbaar zijn voor de plunderingen en moorden wat de ontwikkeling van de mensheid heeft vertraagd.
@Kaan78 | 18-04-23 | 12:32: hahaha, fantast. En wederom de aannames. Conclusie; geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren. Veel plezier in je fantasiewereld.
"Ik denk dat velen van jullie ook zouden stelen als je van 40 euro in de week moet rondkomen. We kunnen ook voor zorgen dat mensen wat meer zelfvoorzienend kunnen worden door voor ze mogelijk te maken dat ze kunnen werken."
Beste Kaan, ze zijn hier ILLEGAAL, ze mogen hier dus niet zijn en worden geacht het land hoe dan ook te verlaten. Tevens kunnen ze geen aanspraak maken op de status van vluchteling, want ze komen weliswaar uit relatief arme landen, maar wel veilige landen, en dus is hen de permanente toegang geweigerd.
Als we jouw tweede zin zouden volgen, dan zitten we met een ongelimiteerde instroom van dit soort lieden die niet voor niks in het deel van de criminele en overlast gevende 'asielzoekers' geplaatst zijn; echte vluchtelingen hebben namelijk niet veel meer geld en weten zich over het algemeen wel te gedragen.
Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
Dat u een fictieve persoon nodig heeft om uberhaupt het fatsoen te hebben om van andersman spullen af te blijven bevestigd toch wel dat de grootste gekken niet bij de PVV zitten.
@Kaan78 | 18-04-23 | 12:32: Je identificeert je direct al als een Turk en nog geen eens als Nederlander van Turkse afkomst of op zijn minst als Nederlander en Turk, dus wat lul je nu en wat probeer je nu de Nederlanders wijs te maken?
De oplossing voor dit probleem is stukken simpeler dan jij schetst, en kan zeker humaner opgelost worden:
Wij sturen de criminelen weer terug naar huis en laten de nieuwkomers uit veilige landen niet meer niet toe.
Dit zijn geen vluchtelingen, en gelukzoekers horen hier niet.
Wanneer jij als Turk in Nederland wat meer mee in de melk te bokkelen wilt hebben zal je je toch wat meer hybride op moeten stellen.
@me163komet | 18-04-23 | 12:50: In theorie heb je een probleem opgelost. In het praktijk is er geen oplossing. Ik ben voor het daadwerkelijk oplossen.
@BadPatNL | 18-04-23 | 12:53: Nee, daar heb je de Marokkanen al. Die zijn een stuk beter geïntegreerd. Ik wil niet ontworteld worden uit een betere superieure cultuur. Het is alsof je een t-shirt van 300 euro uit moet trekken en 1 van 5 euro moet aantrekken. Kijk en leer van de Turkse geschiedenis. Doen topbestuurders en leiders in de wereld al.
Moeten rondkomen van 40 euro? Er is eten en drinken, onderdak, vrijetijdsbesteding (en vrije tijd hebben ze veel ) gratis zorg en ga zo mar door. Waar hebben ze die 40 euro voor nodig als alles er is?
@Kaan78 | 18-04-23 | 12:54:
Nou beste Kaan, laat me je een simpele oplossing aandragen; Administratieve detentie.
Mensen die hier niet mogen zijn, niet meewerken aan het onderzoek waar zij vandaan komen, niet meewerken aan hun terugkeer, uit landen die ook niet meewerken aan terugkeer van hun landgenoten worden in administratieve detentie genomen, wat inhoud dat iemand -omdat hij/zij geen legale bronnen van inkomsten kan hebben in Nederland- onbeperkt onder de meest sobere omstandigheden wordt opgesloten in vreemdelingenbewaring, tot het moment komt dat hij/zij/land van herkomst meewerkt aan de effectieve terugkeer.
Is dat nou zo moeilijk?
@Kaan78 | 18-04-23 | 12:51: yep, dat zien we zo ongeveer iedere week in opsporing verzocht.
@Kaan78 | 18-04-23 | 12:57: Het lijkt me meer dat je een trol bent, of anders dat je in de manische episode zit van je depressie zit. Beide aannames zijn voor mij prima, ik negeer je verder want in poep moet je niet willen trappen, anders kan het wel eens flink blijven stinken.
Toedels!
Het kan nog makkelijker, opvangen in de regio. Waarom gaan de moslimbroeders niet naar hun broeders in het Midden-Oosten? Het antwoord weet je denk ik zelf al beste Kaan78. Oh ja, uiteraard geef jij als vrome moslim ruimhartig aan armoedebestrijding.
Hier alvast een link om je Zakat te bepalen:
islamic-relief.org/zakat-calculator/
@Kaan78 | 18-04-23 | 13:09: we zijn die mensen niks schuldig. Zodra het weer veilig is in eigen land taaien ze maar weer lekker op.
@PaulusdeBosrouter | 18-04-23 | 13:33: Ik geef in ieder geval meer dan dat mijn geloof mij opdraagt. Daarnaast zit het westen in al die landen de boel naar de kloten te helpen. Misschien helpt het als het westen stopt met koloniseren en plunderen, dan de mensen daar dan het land kunnen opbouwen en niet meer hier naar toe hoeven te komen vanuit uitzichtloosheid.
@Conan de Rabarber | 18-04-23 | 14:00: Schoonheid en reinheid heeft zo zijn negatieve kanten dat het af en toe jeukt als haar weer groeit op de kale ballen. Beter af en toe even krabben dan 10 cm balhaar onder laten hangen.
@Bochel | 18-04-23 | 14:09: Dan vind ik dat Nederlanders zelf ook niet meer naar het buitenland moeten gaan. Dus eerst naar buiten afsluiten. Dan naar binnen ook afsluiten.
@Kaan78 | 18-04-23 | 14:22: Van die Darkroom testikels dus.
@Kaan78,
Kennis vanuit de moslim wereld?
Op de lijst van Nobelprijs winnaars,staat slechts 1,en niet voor wetenschappelijke bijdrage.
Die 1% waar je over fantaseert,daar geloof ik niets van.
@Kaan78 | 18-04-23 | 14:28: Sowieso van m'n lang zal ze leven never en nooit naar een moslimland op vakantie. Al kreeg ik een miljoen, gewoon omdat je als westerling voor de gek wordt gehouden / getolereerd en ze alleen je geld willen.
@De Profundus | 18-04-23 | 14:47: Haha, precies. En het lef om zich superieur te noemen. Superieur waarin / waarover? Het nog in sprookjes geloven?
@Kaan78 | 18-04-23 | 12:33: Nou, nette mensen in elk geval niet. Integendeel zelfs.
@Kaan78 | 18-04-23 | 14:20: Waar koloniseren en plunderen? Noord-Afrika? Midden-Oosten? Ze zijn bij mijn weten al tientallen, zo niet honderden jaren vrij van Westerse mogendheden. Feit is dat de Noord-Afrikaanse landen het gewoon niet lukt om een stabiel en veilig land op te bouwen. Zelfde als in het Midden-Oosten. Het lukt ze gewoon niet, en dat is prima hoor maar zadel niet Europa op met je export-onderdanen.
@PaulusdeBosrouter | 18-04-23 | 14:59: Frankrijk plundert jaarlijks 500 miljard uit Afrika. Ze hebben 0 goudmijnen maar zijn wel de 5de land van de wereld met goudreserve. En andere landen volgen. Afrikaanse landen waren zelfvoorzienend en hadden Amerika al voor Columbus ontdekt. Europa heeft vernietigend huis gehouden en iedere poging om een beter bestaan voor die mensen op te bouwen wordt beloond met moord en afpersing. En dat is niet genoeg dus dat ze vermoord en afgeperst worden. Ze moeten ook nog beschuldigd worden met dat ze zelf niets kunnen.
@Kaan78 | 18-04-23 | 16:03:
U gelooft overduidelijk in voorgebakken geo_sprookjes (+boek). .... Afrikaanse waren zelfvoorzienend...., totdat de Chinezen nagenoeg het hele continent kochten en druk bezig zijn het leeg te plunderen, maar daar durft u het niet over te hebben. Lafaard !
Ga lekker in China wonen tussen al de andere 1% van de wereld en ga daar eens een ongefundeerde (geloof) grote bek opentrekken.
Gooi er maar weer een Sire reclame tegen aan... net als dat gewauwel over polarisatie. Toch niet te geloven, man los het op, stop de instroom nu, regel goede opvang voor diegene die mee willen doen en verhuis de rest weer terug in regio van herkomst
Een kort rokje is dan ook opruiing
Ja, dan vraagt hij/zij/X er om.
De politie heeft groot gelijk. Opruiing moeten we niet hebben. Mobieltje lekker bij asielzoeker in AZC laten. Politie heeft wel wat beters te doen
Hoezo?
Ze moeten toch gemiddeld elke dag 5x uitrukken naar AZC Gilze.
Efficiënt denken, Thans!
Jazeker! Elk jaar moeten er 30.000 legale vuurwapenbezitters thuis worden gecontroleerd. Onaangekondigd en in de avonduren.
Mijn gestolen telefoon kwam ook in de lucht in Marokko. Allah zag dat het goed was.
Paar weken terug werden twee jongens bij ons uit het dorp, in Utrecht, beroofd van iPhones en oordopjes.
Ter plekke, onder bedreiging “Find My”… uitschakelen.
Dus niet meer te traceren.
Vader zet het gebeuren op Facebook.
“Twee jongens beroofd van telefoons etc. 5 vermoedelijk Marokkaanse jongens van 16/20 jaar”….
Eerste reactie van Samira……
“Vuile kankerracist”
Tweede reactie van Yasmine
“Waarom denk jij Marokkanen? Je staat met één been in je graf, kankerhomo”…
Vader was duidelijk de boel aan het opruien……kuch.
Racist, want met herverdelen is niets mis.
Homo, want je bent van de verkeerde stam dus vast geen echte man.
Je staat, enz., want jij stokoude boomer jij wacht maar tot zij groot zijn.
De gezelligheid, de saamhorigheid.
Hoe meer we dit tolereren en wegkijken, hoe erger het wordt. De NL bevolking bestaat in hun ogen uit Marokkanen en k*homo’s. Zou een mooie zijn voor dat polarisatie spotje van de overheid.
“Geef phone! “
“J-ja meneer alsjeblieft”
“Doe uit zoek-mijn app”
“N-natuurlijk m-meneer”
“Nu oprot k*homo!”
Geef polarisatie geen kans.
@zeurmachine | 18-04-23 | 12:18: moslims met iPhones is wel culturele toeëigening anders
@geenjagergeenneeger | 18-04-23 | 12:22: Wist je dat lang geleden in het Midden Oosten islamgeleerden besloten hebben dat Westerse technologie door de moslim gebruikt mag worden?
@zeurmachine | 18-04-23 | 12:25: volgens mij moet culturele toe-eigening gedoogd worden door de oorspronkelijke eigenaar. Zo schijnt dat althans te werken met alles wat van oorsprong van onze gekleurde vrinden is. Dan lijkt me dat in dit geval dus geen besluit dat door islamgeleerden moet worden genomen.
@zeurmachine | 18-04-23 | 12:25: Nou, ik vind een jongens- of meisjeskut nou niet bepaald een westerse technologie, laat staat de achterkant van een geit of schaap of ezel.
Ties: “Ik hoop vooral dat dit bij de politie tot kritische zelfreflectie leidt.”
Ik zou Ties voor zijn eerstvolgende tentamen bestuurskunde een tien geven.
Ik waardeer zijn naïeve blik.
Extra punten voor onderzoekscommissie en rapportage.
Ties is volkomen naïef als hij denkt dat dit bij de politie tot kritische zelfreflectie leidt. De politie volledig afgericht op het uitvoeren van de grote Deugwensen.
Tip voor de redactie van een deugtafelprogramma, nodig Ties eens uit om zijn verhaal te laten doen.
Mensen moeten gewoon stoppen met dit soort zaken te zien als diefstal. Het is een door de eu opgelegde random bijdrage aan de integratie van zwakkere groepen binnen de samenleving. Het dient een hoger doel, dus niet zeuren. Met het geld dat jou telefoon oplevert kan een familielid weer een plekje op een boot van een mensensmokkelaar kopen. En kan er weer een nieuwe apotheker of chirurg instromen om het personeelstekort in nederland te verkleinen.
Hoe zit het trouwens met het personeel van AZC's, tekenen die tegenwoordig een geheimhoudingsplicht? Ik lees berichten dat in sommige AZC's het personeel onder escorte/bewaking van- en naar het AZC worden vervoerd. Nog vele topics met openbaringen zullen gaan volgen.
Bij ons in het dorp wordt er niet zo moeilijk gedaan met foto's/film in de openbare dorpsgroep/social te zetten.
Paar dagen geleden nog, jongeren die omstreeks 1.30 in de nacht eigendommen hebben vernield.
Helaas op film voor de daders.
De eigenaar heeft de kinderen en ouders de tijd gegeven tot woensdag en anders gaan de beelden(die iedereen dus kan zien momenteel) naar de politie plus aangifte.
In het dorp heerst gelukkig nog de mentaliteit dat een voorval opgelost kan worden zonder tussenkomst van de politie.
Hier nog erger. Een neef van mij heeft een Cubaanse vrouw en die waren op bezoek. De vrouw ging even in haar eentje een wandelingetje maken in de buurt. Mensen begonnen elkaar al te bellen en te appen want ze dachten dat er een asielzoeker rondliep in het dorp. Gelukkig kon ze er wel om lachen.
@small_town_dad | 18-04-23 | 12:07:
oei, dat moet wel een rechts-extremistische appgroep zijn geweest. Ik ga snel aangifte doen bij de onzichtbare elite die dit land bestuurt.
@small_town_dad | 18-04-23 | 12:07: Kan je zien hoe erg het leeft onder de burgers door het wanbeleid van deze regering.
Als de regering nu duidelijk was geweest naar de asielzoekers dat bepaalde 'acties' niet geaccepteerd worden als je je in Nederland begeeft, dan verwacht ik niet dat de buren hetzelfde reageren.
In het huidige klimaat krijgen mensen ook steeds meer een hekel aan de politie, in plaats van respect.
Je weet dat de politie er niet voor jou is.
En daarnaast, welk volk wordt nu nog agent? Als je weet wat in de praktijk je werk is?
Ik kan me zo indenken dat het een speciaal slag volk is.
Is het jullie ook opgevallen dat de politie steeds minder haar sirene en zwaailichten gebruikt?
Afgelopen zondag nog, weg tussen Arnhem en Nijmegen, twee motoragenten staan aan het begin van Nijmegen met zijn tweeën te wachten op de busbaan.
50 km zone.
Opeens besluit de ene te vertrekken, en raast met zeker 150 over de busbaan waar je 50 mag. Nr 2 volgde een halve minuut later.
Geen zwaailichten, geen sirene. Alleen wel 100km /h verschil met de baan ernaast.
Dat is zeer onverantwoord. maar ze doen het, want wie houdt ze staande?
Ook zo iets: lekker 250+ op de snelweg rijden 's nachts met je politieauto, om een Porsche aan te houden die 30km /h te hard rijdt. Echt heel noodzakelijk.
Nou nuchter ben je kennelijk niet maar wel afgunstig en niet op de hoogte van alle uitzonderingen in de Wegenverkeerswet en de brancherichtlijnen voor de politie?
@Gallendebejaarde | 18-04-23 | 12:15: Dat ze het *mogen* betekent nog niet dat ze het ook moeten *doen* he? Zonder signalen is dat gewoon gevaarlijk, ook als je van de pliesie bent.
Ik vraag me af hoever de politie en / of COA kunnen gaan, voordat ze zich zelf schuldig maken aan opruiing/ haat zaaien/ ondermijnen van de rechtsstaat.
Het zou me overigens niets verbazen dat een groot gedeelte van de politie zelf geen vertrouwen meer heeft in de regering.
Stond niet in het AIVD rapport. Is dus toch de schuld van Ties. Onze bestuursorganen vertegenwoordigen de staat en falen nooit. Het zijn de burgers die het probleem zijn. En China.
@nobodiesunmighty | 18-04-23 | 12:06:
En Oekraine, die moeten zich gewoon onderwerpen aan Rusland. Logisch toch? :|
@TriangelJosti | 18-04-23 | 14:27: Dat vinden de bestuursorganen van Rusland. Dus dan is het goed. Probleem oplossen doen we op GS. Niets anders.
De wet niet handhaven, is er al eens naar het opruiende karakter van dat gegeven gekeken?
#ikVraagDitVoorEenVolk
Staaltje wegkijken waar je chronische nekkramp van krijgt.
Het AZC zit op Kamp Prinsenbosch, waar ik ooit de officiersopleiding bij de KLu moest ondergaan.
Daar heeft mijn lichting nog een mooie prijs ontvangen, van Bar ' t Kompas op het kamp, voor de lichting met de hoogste omzet. Dat doen die asieleisers ons zeker niet na.
Beetje kinderachtig van Ties. Die asielmigrant gaat ons nog tonnen kosten de komende jaren en hij zit een beetje zielig te doen over een smartphoontje.
Ties, beste man, je studeert nog en dus even een goede raad.
Ga Geen Enkel gesprek aan op je HBO of universiteit. Ook niet met medestudenten en faculteitsmedewerkers wanneer je je buiten de campus bevindt. Want je begrijpt natuurlijk wel dat o.a. de diversiteitsofficier daar met het vingertje iedere letter van deze kwestie aan het beoordelen is, hè? Je kunt opnieuw een herinterpretatie verwachten van op zich het presenteren van droge feiten: telefoon weg, signaal daar-en-daar, intimidatie en verwijten naar het slachtoffer van de overheid (politie) en nationaal machtsblok COA.
Je hebt met succes je zegje gedaan, je standpunt geuit - nl: het slachtoffer wordt maatschappelijk veroordeeld - en meer kun je als burger niet doen. Zeg dat je het afgesloten hebt. Dat je te verbijsterd bent om er verder over te praten. Ga op geen enkele uitnodiging tot gesprek of dialoog in. Laat je niet uitlokken tot er gezegd kan worden dat je later wel degelijk antimigratie uitspraken deed met een hoog islamofobisch gehalte. Ze verdraaien je woorden waar je bij staat. Laat politie en al verder links liggen. Houd het tweedimensionaal. Zeg gewoon: je hebt een andere telefoon, dus klaar. Nederland weet het al.
Succes met je studie.
@zeurmachine; dat is een hele verstandige raad. Voor dat je het weet bezet de lokale Mahomet-Studentenvereniging (VzmH) de kamers van de rector magnificus. Om deze „witte racist” van de opleiding te laten verwijderen.
Typisch Nederlands dit. Zucht.
Als je op de socials schrijft dat er gratis donuts en gevulde koeken liggen op dat AZC dan komen ze misschien wel in actie.
Nodig ze uit voor de iftar. Zijn ze bekend mee.
Pand 51 durven ze alleen te betreden met de inzet van een politiehond en gebruik van wapenstok. Soort van NoGo area.
Politie: "Ssst Ties, sst, het is goed zo.."
*kussen wat harder op hoofd drukken doet, man kijkt naar binnen*
"Niks te zien hier, doorlopen aub."
Legers van experts hebben 7 jaar hun best gedaan de domme koe te helpen ingeboergere
¨Maar dè Nederlandse identiteit, nee, die heb ik niet gevonden¨
The Spanish people looked down on the indigenous population, considering them inferior to themselves. For this reason, they kept very little historical information about them.
(Tiwazdag de 18e)
De politie is een machtsmiddel van de heersende elite. Niet een instrument van het volk. Waarom snappen mensen dat niet?
De opdracht om "de openbare order te bewaken" is er vooral om te zorgen dat het gepeupel eronder gehouden wordt. Dat is altijd al zo geweest.
De politie, daar heb je dus geen ene moer aan. Jaren geleden voor 50 euri opgelicht via Marktplaats. Dan geef je de politie een naam en een bankrekeningnummer. Maar de politie zegt dan dat ze niet genoeg aanknopingspunten hebben.
En als je dan zelf uit frustratie maar een galg aanlevert is het nog niet goed..
Een idee: een website over AZC en woonplaats oprichten met statistieken criminaliteit en geweld. Zet de verantwoordelijken maar onder druk.
Ik las in AZC Budel tientallen veroordelingen. Tientallen. En dat is maar het topje van de ijsberg, vrees ik.
@Piet Karbiet | 18-04-23 | 11:58: misschien foto's van verantwoordelijken ook op de website zetten. Locatiemanager, ambtenaren, burgemeester etc. Allemaal met een zwart balkje voor hun ogen. Want ingrijpen doen ze toch niet, volksverlakkerij.
@Ties
De volgende keer als de politie om je hulp vraagt gewoon melden dat alle informatie op je telefoon staat.
Failed society. Daar leven we in.
De maatschappij, dat ben jij! Toch? Ofzo..
Leuke slogan als we echt invloed hadden. Als ik mijn invloed wil laten gelden op dit soort thema’s dan werkt stemmen niet.
Is GeenStijl al aangeklaagd voor opruiing? Dat is dit artikel net zo goed als Ties.
En Ties is nu de lul want het staat op GS. Wordt GS dan ook gedagvaard voor opruiing? Wat een kutland.
Tss, blijkbaar duurde lezen en typen net te lang om jou opmerking niet over te doen.
Gregorius maakte er al eens een cartoon over: therealshowstopper.files.wordpress.co...
En als die asielzoekers hier binnenkomen zonder geld, wie betaalt dan hun beltegoed?
- Eigen vermogen
- Gedoneerde telefoon met beltegoed
- Schulden aangaan tegen hoge woekerrente
- Gestolen simkaart
- Openbare WiFi
- Of met geld dat ze van de lieve vrouwtjes krijgen
Ze krijgen zakgeld, waardoor hun besteedbaar inkomen hoger is dan van onze eigen bijstanddstrekkers. We hebben nu eenmaal mensen in Nederland (GL/D66) die een onbekende exoot belangrijker vinden dan hun eigen medeburgers.
1) De Politie handelt niet naar jouw beste belang.
2) De Politie heeft geen plicht naar jouw beste belang te handelen.
3) De Politie heeft geen kennis/ervaring/expertise wat betreft de juridische vaststelling of iets opruiend is.
4) VERWIJDER NOOIT WAT OP ADVIES VAN DE POLITIE, ze kunnen jouw actie in dat geval mogelijk als schuldbekentenis zien.
5) Sta voor je woorden en verdedig ze.
Makkelijk praten, voor je het weet heb je een aantekening en moet je jarenlang procederen om die weg te krijgen.
Helaas kan zelfs een BOA zonder tussenkomst van de rechter jou een strafblad aansmeren. Een agent kan het ook.
Probeer het dan maar weer eens van je strafblad verwijderd te krijgen.
@Hadena | 18-04-23 | 11:46:
Precies! Je kunt bijvoorbeeld grote problemen krijgen als je een visum voor de VS aanvraagt.
Da's toch wel een probleem van deze tijd, dat heel veel van wat je zegt of doet "opruiend zou kunnen zijn, maar dan enkel vanwege de een of andere specifieke context die in feite niets maar dan ook niets te maken heeft met de handeling of de bewoording.
Als je telefoon wordt gestolen en het GPS-signaal komt ergens vandaan, is het dan in zijn algemeenheid mogelijk opruiend wanneer je op je Facebook-pagina meldt waar dat signaal vandaan komt? Of is dat enkel wanneer dat signaal vanuit een bepaalde, politiek gevoelige plek komt?
In dit geval heeft Ties enkel gemeld waar dat signaal vandaan kwam, en daar niet van alles aan toegevoegd. Had hij gezegd "zie je wel, dacht ik wel, het zijn altijd die asielzoekers, die stelen als de raven, die deugen niet, geen van allen, weg met alle asielzoekers" of meer van dat soort verdachtmakingen, dan had de politie toch wel een beetje een punt, maar nu niet. Het zou best kunnen zijn dat de dief een COA-medewerker was, of de melkboer die net op dat moment aan het AZC aan het leveren was, of een loodgieter de een toilet aan het ontstoppen was, ik noem maar wat. Zou ook nog kunnen zijn dat het een eerlijke, oprechte asielzoeker betreft die de telefoon uit de handen van de werkelijke dief, een boze witte oude cisgender BBB-stemmer die het ding aan hem wilde verkopen, heeft gegrist en bezig was om erachter te komen wie de rechtmatige eigenaar was zodat-ie het terug zou kunnen brengen.
Ties heeft enkel een feit gemeld, een vaststaand feit, een keihard feit. En we zijn inmiddels zo ver dat enkel het melden van een feit al als opruiend kan worden aangemerkt, dat feiten, ook al zijn ze feiten, keiharde feiten, verdoezeld moeten worden, niet genoemd mogen worden, uit het zicht moeten blijven, onder het tapijt moeten verdwijnen, of zelfs verdraaid moeten worden, ontkend, vernietigd.
Op eieren lopen, heet dat. Een heel stelsel van taboes scheppen die moeten voorkomen dat de waarheid al te zeer aan het licht komt. We kunnen inmiddels de feiten niet meer aan, de werkelijkheid van alledag grijpt ons naar de keel, en we doen liever onze ogen en oren dicht.
Die telefoon was gestolen en het GPS-signaal kwam uit het AZC. Feiten, enkel feiten. Je kunt honderd scenario's bedenken wat het verhaal achter die feiten is, je kunt vanuit je vooroordelen één van die scenario's kiezen, je kunt bang zijn dat anderen vanuit hun vooroordelen een bepaald scenario kiezen, je kunt wensen dat het ene of het andere scenario niet tot de mogelijkheden behoort of niet door velen als voor de hand liggend gekozen wordt, maar dat verandert niets, helemaal niets aan die feiten. Daar kun je niet omheen, die melden zich en daar heb je mee te 'dealen'. Daar heeft de politie mee te 'dealen', daar heeft het COA mee te 'dealen', daar heeft de bestolene mee te 'dealen', daar hebben wij met z'n allen mee te 'dealen'.
Als we de feiten niet meer willen aanvaarden, als we die niet meer aankunnen, zijn we verloren. Dan zijn we de greep op de werkelijkheid die ons omringt volledig kwijt.
Maar zover zijn we dus helaas al een hele tijd.
Volgens mij zijn we dat al.
Bij die van mij kwam het GPS signaal van de receptie van een vd Valk hotel. Bleek niet gestolen maar verloren daar en iemand had die netjes naar de balie gebracht. Misschien heeft die asielzoeker deze telefoon ook gewoon gevonden en vergeten in te leveren bij de concierge van het AZC. Eigenlijk verdient hij wel een beloning.
feiten zijn ook maar meningen.
@Glasgow Argus | 18-04-23 | 11:52:
Jaja, als we een en ander wetenschapstheoretisch gaan beschouwen, dan kunnen we zo diep gaan dat we moeten besluiten dat we het "Ding an sich" nooit kunnen waarnemen omdat elke waarneming als zodanig al een interpretatie is. Maar toch blijf ik terzake maar ongenuanceerd beweren dat als het GPS-signaal gepeild wordt die peiling met een wel gedefinieerde nauwkeurigheid gedaan is en je, als ik het goed heb, tot op een paar meter nauwkeurig kunt bepalen waar de smartphone zich bevindt. Dat noem ik voor het gemak dan maar een feit, een feit dat losstaat van alle oordelen of vooroordelen die je over de betreffende plek hebt.
Natuurlijk kan de politie naar binnen.. Maar ze willen niet naar binnen. Dat is de keiharde waarheid.
Is dit een bijdrage van @ FustViking
Ik denk het niet, Nzume heeft geen rolletje, net zo min als haar slaafje Aisha.
@Nuchternederland | 18-04-23 | 11:56:
Het rechtbank verslag zal spoedig volgen neem ik aan.
Snelrecht lijkt mij hier wel het aangewezen middel.
Wat verwacht je anders met 1200 criminele en overlastgevende asielzoekers?
1200?
Verwacht voornamelijk een groot hangslot op het toegangshek
Elke week hè, meer meer meer.
Er zijn ook 20.000 asielzoekers die geen overlast geven, dus waar hebben we het over? /sarc
Na zo'n actie zou ik verdomme posters laten drukken en een vliegtuig met spandoek inhuren.
Dat heet een sleep.
vliegexperience.nl/luchtreclame/
Tja Ties, eigenlijk moet je naar je buren kijken. Die hebben dit mogelijk gemaakt met hun stemgedrag.
Maar die arme asielzoekers, na jaren van oorlog en honger en ontberingen, na een slopende reis door woestijn in de hitte en met rubberbootjes over zee in de kou. Zonder eten. Na een maand op Lampedusa, zonder kleren en zonder geld en zonder familie uiteindelijk in NL beland. Bed, Bad, Brood is het enige dat je krijgt. Dan is zo'n telefoon wel heel verleidelijk...
Hoe moet je anders je pizza bestellen?
En achterover liggen in de 1e klas, bij NS! Zonder te betalen
@Kowalski11 | 18-04-23 | 11:40: 'He Coa, geef eten.'
Ties organiseert knokploeg om zijn gestolen telefoon terug te halen. Mag dat?
Zolang als je het niet op de sosjals zet...
Het is effectiever dan wachten tot oom agent in actie komt.
@Bochel | 18-04-23 | 11:40:
Precies, als ze al in actie komen.
@bqbq | 18-04-23 | 11:41: Natuurlijk komen ze in actie, dat staat hierboven. Ze hebben contact gelegd met Ties.
@knutsel_ | 18-04-23 | 11:37:
Precies dat, opruiende teksten over busjes vullen om het op te halen kan ook niet!
Laat de honden slapen. Wat niet weet, deert niet.
Eigenrichting schijnt verboden te zijn. Dus nee. Maar dat wetende zou het koddebeiersgilde wat voortvarender kunnen zijn in het terughalen van de telefoon van Ties.
Ik hoop dat je een VPN gebruikt hebt voor dit bericht haha. Knok knok.
Kut asielzoekers die alles jatten. Ik wil minder ‘asielzoekers’
De vraag is, hebben ze Ties' telefoon al? Of wachten ze nog op goedkeuring om inval te mogen doen? Aan het bedenken zijn hoe discreet mogelijk te doen om stigmatisering te vermijden? Ze de dader niet kunnen vinden omdat er een marge van 5 meter zit? Ze druk zijn om op social media berichten te vetspreiden om vooral niet naar AZC te komen.
Nee, natuurlijk niet, want geen prioriteit. Gaaf land zijn we toch.
De waarheid mag niet worden verteld! Dat bij azc’s de inwonenden geterroriseerd worden, dat tuig door de tuinen struint, auto’s openbreken, inbraken, lastigvallen vrouwen, er komt geen einde aan!
En dan als vervolgens zo’n gek in je buurt wordt geplaatst, je haalt ze er zo uit, verwaarloosde tuin, ramen potdicht en tig fietsen in die onkruid woestenij, de dankbaarheid spat er vanaf.
We zitten overvol, we hebben gewoon geen plek om nog meer mensen binnen te halen met ons wegennetwerk, huizenaanbod, en andere infrastructuur.
En daarnaast zitten we ook niet te wachten op nog meer ongeschoold en inspiratieloos volk, hebben we er al genoeg van.
Voor een verblijf in onze verzorgingsstaat, mogen er best dikke eisen worden gesteld, zodat je ook een positieve bijdrage levert ipv alleen onze potjes komt leegtrekken ten koste van onze eigen minder bedeelden.
Mijn tante woonde vlakbij Ter Apel ze was haar leven lang een vrouw die vooral het goede in een mens zag, tot haar laatste jaren. Politie die bij acute gevallen geen sirene en zwaailicht meer gebruikte, want stigmatiserend. Winkeldiefstallen die werden weggewuifd (doe maar geen aangifte, want dat brengt de procedure voor een verblijfsvergunning in gevaar) en dat gewoon de kleren van je waslijn werden gepikt was de harde realiteit van ons deugende landje.
Ja laten we het vooral gezellig houden met elkaar.
Politie mag ook helemaal het gebouw niet in voor een telefoon.
Mag alleen op straat staande houden als iemand er dus mee rond loopt.
Bovendien, daarbinnen, hoe vinden ze die telefoon?
Er zijn daar honderden telefoons.
Moet je daar 6 man naar binnen sturen net zo lang tot ze die telefoon gevonden hebben?
Daarvoor ontbreekt de mankracht. Want die 6 man is plusminus het dagteam voor de hele regio. Moet je alle andere meldingen laten gaan voor een telefoon?
Vandaar ze ook met tien man staan te controleren langs de weg. Ze kunnen zeker wel zo’n gebouw in, ze weten alleen dat dit tuig dan weer losgaat, want hebben nul respect voor onze politie of wat dan ook.
Wie zegt dat het maar om één telefoon gaat. Ik zou die stal eens goed uitmesten als ik de politie was.
Uitstekende uiteenzetting, die helaas ook het échte probleem blootlegt.
@dutch bikkel | 18-04-23 | 11:32:
Ah ja, die eeuwige haat en nijd over verkeerscontroles. Wat óók gewoon onderdeel van hun takenpakket is.
Oh, en waarvoor ze een stuk minder mensen zouden hoeven inzetten als mensen zich aan de simpele verkeersregels houden, maar wij Nederlanders vinden dat regels vooral voor anderen gelden.
Dat mag de politie zeker. Ik heb vorig jaar nog meegemaakt dat de politie met 2 man en een bevel tot binnentreding voor de deur stond omdat er blijkbaar één "ping" van een gestolen telefoon op mijn adres was. Omdat ze eenmaal binnen de situatie dusdanig inschatten dat het op een vergissing berustte is er geen vervolg aan gegeven. Ik verbaasde mij er toen ook over dat de politie dus voor een gestolen telefoon binnen mogen komen kijken. Overigens mogen ze wel rondkijken maar geen volledige huiszoeking doen zoals een kast of lade open trekken. En nee, ik had hem echt niet !
Ze mogen heus wel naar binnen hoor. En de telefoon vind je door findmyiphone of android, even geluidje laten afspelen en je oren gebruiken.
Dit is kul. Er is mankracht genoeg, Zie:
www.telegraaf.nl/nieuws/189504395/pol...
200 agenten/ME om uiteindelijk 3 man op te pakken.. Het zijn bewuste keuzes
Cool story bro. Buk much?
Inmiddels een jaar of 20 geleden alweer, tot twee keer toe in korte tijd een fiets van me gestolen bij het station in Alkmaar.
Aangifte bij de politie, vervolgens zegt meneer de één-vingerige typmiep: Ja, het station, we weten het. ze komen met 2 man met een wit busje en laden alle fietsen in die ze interessant vinden en gaan weer weg.
Ik, dus u weet wanneer en hoe de fietsen gestolen worden. Wat doet u daar dan tegen? Niks, daar hebben we geen capaciteit voor...
Wel capaciteit om koffie drinkend en donut etend toe te kijken hoe onze spullen worden gestolen, maar er niks tegen doen. Wat is het nut dan? Het is al decennia hetzelfde gedoe. Hier in Denemarken hebben mensen heel wat meer respect voor de politie. Ik moet ook zeggen, dat ze hier niet met een sticker op de auto rondrijden die zegt 'volg ons op facebook'. Hier lopen ze met kogelbestendige vesten en wapens op de heup. Zien er doorgaans niet uit als je vriend, maar als een échte handhaver. Wellicht een ideetje voor Yesildinges.
@DanskeRob | 18-04-23 | 11:47: De uitrusting van de politie is hier ook niet mis. Je laat het wel uit je hoofd om iets te zeggen.
'Een politiewoordvoerder bevestigde dit vrijdag.' Vanwege het AIVD-rapport over extremisme gisteren is de reden dat dit bericht pas vandaag naar buiten komt?
Zouden ze wel de oplader mogen brengen? Of mag dat ook niet?
Ties, breng nog wel even de oplader naar het AZC en snel een beetje.
Lol, zelfde idee :D
Hahahahaha
En je moet nog je abonnementskosten betalen.
Dat is bedreiging, en zal Ties ongetwijfeld gevangenisstraf opleveren.
'Wees welkom, welkom op mijn telefoon.' Doe niet zo rassies Ties.
Jullie moeten criminele asielzoekers niet zo plagen. Ze hebben het al zo moeilijk.
Dat is wel zo natuurlijk, maar zouden ze hier reaguren?
In de tijd dat de politie hier nu aan besteedt hadden ze ook even naar het AZC kunnen rijden. Ik heb het een keer gehad met een gestolen Bulls. Die had ik teruggevonden bij een station, maar was vastgelegd aan een kettingslot. Ik heb 'm met een boutentang losgeknipt omdat ik van politie geen adequaat handelen verwachtte.
Groot gelijk, er zouden meer mensen zelf het geweldsmonopolie (of hoe het ook maar mag heten als je fysieke acties uithaalt die voorbehouden zijn aan de politie) in handen moeten nemen.
Of is dit nu opruiende taal, en wordt mij nu dringend geadviseerd dit te jorissen?
Grappig, ooit de politie gebeld omdat ik in mijn straat destijds een paar heren een zwaar hangslot van een fiets zag losknippen. Politie vertelde me dat zij dat ook weleens doen als ze hun sleutels waren vergeten. Natuurlijk de week erna een bericht in de lokale nieuwsbode...
U had uw tijd beter kunnen besteden aan het letten op een juiste spelling, in plaats van het losknippen van een willekeurige fiets.
O een betonschaar!
Fijn dat er bezit is dat soms zijn weg terug vind naar de rechtmatige eigenaar.
Boutentang? Hier noemen we dat een betonschaar. Carpaccio verkoopt goed in die hoek? Gna gna, geintje.
Als ik ga zeggen wat ik van de Nederlandse politie vindt, dan is dat op zich al opruiend. Binnenkort wettelijk mede mogelijk gemaakt door Dilan Yesidinges-Dingus.
Was altijd al kut met paardenstaart en koeienkont.
En volgens Rutte zijn er weer vele duizenden onderweg naar Nederland en daarna nog vele duizenden want gezin hereniging weet je toch. Dit land is verloren maar dat weten we allemaal al lang.
En dan te bedenken dat er slechts 100k mensen in Nederland zijn die geloven in een 'kwaadaardige elite'. Dit is overduidelijk politiek gestuurd.
Ik geloof niet in een kwaadaardige elite zoals deze voor het gemak uitgelegd werd, met babyoffers en dergelijke. En elite is het al helemaal niet.
Ik geloof wel in een veel grotere groep idioten die niet snappen wat hun acties/beleid teweeg brengt, en die schijt hebben aan Nederland om maar hun te vet betaalde ambtenarenbaantje te behouden.
Tuurlijk is het politiek gestuurd, maar heeft niks met elite-lizards te maken. Is 'gewoon' een onverwerkt trauma uit WO2, toen cruiseschepen met joden nergens mochten aanmeren. Dus nu zijn we doorgeschoten naar het andere extreem, waarbij calvinistische zelfkastijding is vermengd met het ideaal van de 'nobele vreemdeling'.
@Nuchternederland | 18-04-23 | 11:30: zonder te geloven in reptielen oid vind ik de huidige politieke koers behoorlijk Kwaadaardig en zorgwekkend.
@Nuchternederland | 18-04-23 | 11:30: Er is een groep hogeropgeleiden die bijvoorbeeld brieven en andere stukken van de overheid kunnen lezen en begrijpen. En die weten wat ze moeten doen en de juiste mensen binnen de overheid kennen om beleid te beïnvloeden. Dit is de reden waarom u in betere buurten bijvoorbeeld geen AZC's tegenkomt. Lager opgeleiden begrijpen deze brieven en andere stukken van de overheid veelal niet en voelen zich daardoor achtergesteld. Bent u een intensieve veehouder en heeft u de steun van industrielen dan kunt u een marketingmevrouw gekozen krijgen. Bent u zorgmedewerker, leraar of bijvoorbeeld politieagent dan krijgt u deze steun niet. Dat is naar mijn mening waarom veel mensen denken dat in NL de macht bij de elite is.
@Red shirt | 18-04-23 | 11:42: De macht zit ook bij de elite. Het ridiculiseren veranderd daar niks aan.
@Red shirt | 18-04-23 | 11:42: Grappig, zoals jij het beschrijft is het bijna de exacte definitie.
@Red shirt | 18-04-23 | 11:42: En dat terwijl die zorgmedewerkers, leraren en politieagenten over vakbonden beschikken.
@Red shirt | 18-04-23 | 11:42: Wat u beschrijft is dus toch een vorm van opzet. Ambtenarentaal en de geitenpaadjes kennen, plus weten dat lobbyen effect heeft is nooit mogelijk voor het gewone volk.
Alleen het "ons soort mensen" dus. En Van de Plas is dan een heel vreemd voorbeeld.
@First Contact | 18-04-23 | 11:45: Ik ridiculiseer niets. Ik zie enkel hoe het zich ontwikkelt en jarenlang neoliberaal VVD-beleid heeft dit versterkt. De gedachte dat mensen zelfredzaam zijn is onjuist: de meeste mensen zijn dat niet.
@Red shirt | 18-04-23 | 11:55: Oh excuus, ik doelde ook niet op jou maar op de eerdere reactie over reptielen...
@Red shirt | 18-04-23 | 11:55: Tijd, dat ze zelfredzaam worden dan. Dat vraagt wat anders dan de huidige pampermaatschappij.
@Nuchternederland | 18-04-23 | 11:30:
Elite is het wel. Ze zitten tenslotte aan de top en hebben geen enkele band met de gewone maatschappij. Behalve dan wat ze via de NPO vernemen.
Verder mee eens.
Dat figuur op de pica lijkt me een onderaannemer met een pliesiejas
Geen idee, hij heeft een jas aan van het trendy merk "P", dat zie ik wel.
Belangrijke politietaak: Opiniebeheer. Grote voordeel is dat het aanzienlijk makkelijker is een autochtoon te intimideren dan een criminele asielzoeker. Die hebben namelijk door dat er hier geen echte handhaving is.
Er is wel handhaving zolang de dikke vette boetes inbaar zijn.
Bestuur
Het bestuur bestaat uit drie personen: [n1], [n2] en [n3}. Zij zijn samen verantwoordelijk voor een goede uitvoering van de taken die staan beschreven in de Wet COA.
(op de pagina nl/organisatie wordt echter een tweekoppig bestuur vermeld)
Daden gepleegd in vereniging en woonachtigheden beschreven volgens de Wet BRP.
Popo met kapsel gelijkend aan historische bad actor kan beeldvorming zijn,
maar het staat er wel op vriend.
Al 's niet best in Noordbelgië.
De politie aan de dader helpen is als een panda aan het paren te krijgen. Als je denkt dat je het voor elkaar heb lopen ze alweer van elkaar weg.
Een land is kapot als politie/justitie de misdaad beschermt en de burger ondermijnt. Als je dit leest dan wordt je echt bang dat Nederland kapot is (maar zeker aan het kapotgaan is).
Als je geen zorgverzwkering hebt wordt een aangifte van eenvoudige mishandeling niet in behandeling genomen. Burger wordt dan niet onzacht door de vuist van de dader in het rectum genomen en de onverzekerde wordt aan de taghout gerraporteerd.
De dokter wordt ziek van alle oneigenlijk aangebrachtte zaken ten gevolg van schakelfalen in ketens overheid die middels handhaaf- en toezichtfalen problematiek vergergert voorafgaand aan weer een incidentje.
Het politieburo is inmiddels al jaren gesloten.
Er zit een vreemdelingenopvangclub in het pand, laatst dat ik er langs liep.
piep
Hier is toch hopelijk niemand meer verbaasd over?
De dief van die telefoon denk ik toch nog wel?
@funda | 18-04-23 | 11:19: Lijkt me niet, want het is duidelijk dat die er niet eens op aangesproken is, laat staan gearresteerd of opgesloten en daarna uitgezet.
@Nuchternederland | 18-04-23 | 11:32: Juist daar zal hij toch verbaasd over zijn mag ik aannemen. Het land van herkomst was vast niet zo'n straffeloos hellhole.
D66 antwoord: wij verbieden Nederlanders met een mobiele telefoon over straat te gaan en wanneer je er een thuis hebt, deze ten allen tijde in een kluis (bij naam en afmetingen, en waar deze geïnstalleerd dient te zijn) te bewaren. Een mobiele telefoon is teveel een gemeengoed geworden, daar moet paal en perk aan gesteld worden, voor het plebs.
Alle mobiele telefoons bewaren in de rukbunker van kereltje in Scheveningen...
Als je met je mobiele telefoon over straat gaat of deze onbeheerd in je eigen huis achterlaat, tja dan vraag je er ook wel een beetje om toch? Anno 2023?
'Alsof die telefoonbezitters zelf allemaal zulke lieverdjes zijn.'
Er schijnt zelfs al een register te zijn van mobile telefoons, waarbij ze allemaal een nummer hebben gekregen...
@Nuchternederland | 18-04-23 | 11:33: Oh handig. Een soort van telefoonboek?
@Met_baard | 18-04-23 | 12:02: zo'n gids is een gouden tip ja.
Politie gaat liever bokito op Ties, dan naar het AZC te gaan. En dan noemen ze het de-escalerend werken en een vinkje [ V ] in het verslag.
En maar zeiken dat de mensies een complot ruiken...
Kost niet veel tekst en één, twee keer knip/plak en je hebt dit topic.
En toch, het spreekt boekdelen.
Gek he, dat mensen in complot theorieën gaan geloven.
Er is alleen vooral incompententie. Maar goed, ik doe ook maar wat voor mijn klanten, die 6jes cultuur hakt er in hoor..
Hoor ik nou ook bij die 100.000 mensen, die aan een kwadwillende elite denken?
Maak daar maar 100.001 van.
@knutsel_ | 18-04-23 | 11:15: 100.002
Alsof mensen die de overheid niet vertrouwen dat in een onderzoek van diezelfde overheid gaan toegeven. 70% vertrouwt dit kabinet niet meer. Als dit nog een democratie was werden de stembiljetten al gedrukt.
@Navelgeur | 18-04-23 | 11:18: 100.003
Anyway Ties, ik zou dit volledig opblazen. Officiele klacht indienen en AZC sommeren de telefoon te retourneren.
Heeft er iemand mijn telefoon gevonden o wacht.
Als je fiets wordt gestolen doet de politie hier niks. Heeft volgens de gemeenteraad geen prioriteit. Als je een banaan steelt bij de Albert Heijn staan er direct 2 politiebusjes voor de winkel. Wat klopt hier niet?
Jou verhaal.
@StolzerErgebenheit | 18-04-23 | 11:14: klopt wel hoor
als hier een fiets wordt gejat, komt er een bericht in het lokale sufferdje. Heerlijk, platteland.
@StolzerErgebenheit | 18-04-23 | 11:14: Klopt. Het is namelijk: jouW verhaal.
@StolzerErgebenheit | 18-04-23 | 11:14:
JouW verhaal.
Piet's verhaal klopt. Die fiets zijn we zelf maar gaan terughalen. Met een busje. Dat had natuurlijk een busje met rode en blauwe strepen moeten zijn maar die waren te druk met een flitscontrole.
@elfenstein | 18-04-23 | 11:18: Sjekkie time!
@elfenstein | 18-04-23 | 11:18: Ik hoop dat jullie die fiets dan onbeschadigd terug hebben gekregen.
@StolzerErgebenheit | 18-04-23 | 11:34:
Die fiets is wel heel gebleven ja....
Overlastgevende en criminele parasieten direct uitzetten. Nu worden ze gewoon gepamperd en ze lachen zich rot. Die knakker zal vast naar z'n thuisland bellen: heei jongens, ze zijn hier knettergek. Kan stelen wat ik wil en de politie helpt me. Allemaal hier naartoe.
een keer aan de hand gehad dat de dief allemaal 0900 goknummers belde voor eur 3500 voordat men door had dat de telefoon weg was. Moest allemaal in de doofpot.
De waarheid is opruiend ? Al die asieldoofpotten bij de politie die zijn opruiend, instructies van hogerhand om nooit te bevestigen als criminele daden gepleegd worden door asielzoekers.
Geenstijl is dan ook al jaren heel opruiend. Heel bijzondere twist dit
@pibasso | 18-04-23 | 11:25:
De twist is dat het verdoezelen van criminaliteit onder asielzoekers structureel beleid is bij politie, MSM, politiek, COA en eigenlijk bijna alle lagen. Maar we worden niet bestuurd door een kwaadaardige elite, ben je mal ?
precies dat!
Op een gegeven moment is de maat vol... Vanochtend zag ik bij het ontbijtjournaal wat nieuwsberichten onderin voorbij komen. Agenten die Zwarte man doodschoten vrijgesproken. Witte man die zwarte tiener bij voordeur neerschoot aangeklaagd. Oftewel de Blanke medemens moet en zal slecht in het nieuws komen en de getintiër zal altijd als slachtoffer worden weggezet. Ik ben dit zat!
Wat is een ‘witte’ man? Bedoel je niet ‘blanke’ man..?
Klopt en de mogelijkheid tot reageren was al gestopt. Ik heb nog nooit witte mensen gezien, trouwens ook geen zwarte mensen. Wel blanke mensen, mensen met een (donker)bruine huid, sommige Ghanazen hebben een bijna donkerblauw achtige huid.
Dit soort riooljournalistiek is stigmatiserend en schadelijk. Zeker omdat hier nog alleen het vermoeden is dat er misschien sprake is van racism, terwijl het een bange oude man was die in paniek raakte toen er een jonge vent die hij niet kende voor de deur stond. Dan blijft het fout dat je iemand neerschiet maar als het een blanke hooligan was geweest was het resultaat hetzelfde geweest.
@Navelgeur | 18-04-23 | 11:20: wit zo 1990.
@Navelgeur | 18-04-23 | 11:20: Jullie zijn huidskleurig, en nu klaar d'r mee.
@Klaagbaan | 18-04-23 | 11:26: ik heb wel eens witte en ook nagenoeg zwarte mensen gezien. allebei in afrika btw.
@Navelgeur | 18-04-23 | 11:20: U= Ik wel... alleen RTL Nieuws....
Ambtenaren zijn incapabel en lui. Het probleem ontkennen bespaard het aanpakken en op hun bek gaan..
Vanavond op TV minstens 3 deugmensen die zullen stellen dat de telefoon nu in betere handen is en dat kruimeldiefstal heel normaal is. Overigens zijn er ook landen waar men ook bij kruimeldiefstal hardhandig zal optreden op het marktplein. In mijn jongere jaren de nodige brute filmpjes gezien hoe er aan toe gaat op de markten elders. In Nederland krijg je de telefoon zonder problemen én een kopje koffie van het COA!
In de middeleeuwen hakte ze je hand er af. Die methode is in vele landen blijven hangen tot de dag van vandaag.
*gaat koffie zetten
Eerst expres je mobiel laten jatten door een asielzoeker, daarna de fascist uithangen op internet. Zie je wel dat rechts-extremisme het Grote Gevaar vormt? Ik bedoel maar. Zo ver is het al gekomen.
Hahaha
Verrek, je hebt helemaal gelijk. Sorry Landgenoot, vanaf nu zal ik braaf op Kaag stemmen.
@Graaisnaaiert | 18-04-23 | 11:15: bluf
Heb je het boekje Omdenken net uit Beste-landgenoten? Haha
@dasechtgeenstijl | 18-04-23 | 11:20: Nadenken en d666? Haha
Gelukkig hebben ze de dader, Ties.
@Dr.Utker | 18-04-23 | 11:18:
Ok, je hebt me, was inderdaad vette bluf.
Wanneer worden de Nederlanders gedeporteerd?.
als al het geld op is.....
De Groot Wassink-doctrine: als we het wegstoppen en mensen verbieden erover te spreken, bestaat het niet.
Ik krijg opeens beelden van Volkscommissarissen met getrokken pistool voor het geest. Brrr...
Die is druk met het verbranden van huisvuil uit Rome. Is prima te doen, gewoon nog wat extra boeren uitkopen.
Stel voor dat er negative verhalen over AZC's de wereld in komen, dat zou de maatschappelijke ondersteuning voor asielopvang in gevaar brengen. Zo komen vele incidenten rondom AZC's niet in het nieuws.
Klopt!
"Want Wilders.."..
Herinneren we ons Harbers die af moest treden omdat hij zware geweldsdelicten en moord van asielzoekers onder het kopje overig wegmoffelde ? We worden op alle niveaus voorgelogen als het om asielzoekers gaat.
Het is toch ook wel een beetje van de zotte dat de politie dan volhardt. Dat ze niet zich eens achter de oren krabben, eea misschien wat vriendelijker formuleren, of zelfs bij zichzelf denken: we leven toch in een rechtsstaat met vrijheid van meningsuiting?
Nee. Double down. Wij hadden gelijk, hebben gelijk, en burger moet bek houden.
Politie heeft maar uit te voeren wat de huidige generatie 'bestuurders' wil.
Ik denk dat menig agent zich de haren uit het hoofd trekt.
@funda | 18-04-23 | 11:16:
Ik denk ook dat het probleem vooral bij COA zit. De agent zelf zal, denk ik, het eens zijn met Ties maar COA staat hoger in de 'bestuurders' voedselketen dus moet hij maar gehoorzamen. Kun je je ook nog afvragen of je dan wil gehoorzamen aan de dwang van COA wat dan weer een andere discussie oplevert.
@Basil Fawlty | 18-04-23 | 11:34: Het antwoord is: dan kweek je maar een paar ballen.
@Basil Fawlty | 18-04-23 | 11:34: Coa is geen bestuurslaag. Ze voeren enkel uit. Die procederen nota bene zelf tegen de overheid. Je moet je afvragen hoe het kan dat ze zoveel autoriteit hebben.
@Basil Fawlty | 18-04-23 | 11:34:
Zoals het er nu naar uitziet zijn er teveel mensen op allerlei nivo's die te bang zijn hun baantje kwijt te raken. We wachten het verdere verloop van deze onhoudbare situatie maar weer af tot de volgende stembus.
Iedereen een beetje c4 in de telefoon. Wedden dat telefoons niet meer gejat worden.
Of is dat te grof?
De wereld op zn kop, asielzoekers mogen alles zonder dat er straf op staat.
Dat is wat ik uit de reactie haal van de politie en coa.
Halsbandje met C4? O nee, andere film.
@funda | 18-04-23 | 11:20:
The Running Man
youtu.be/4IEb1IsWgUU
Toevoeging: blijf op het terrein van het AZC?
Stel je nu loktelefoons met c4 en GPS voor? Tsk. Ga je schamen!
@Harry_Witkamp | 18-04-23 | 11:45:
*zet de muts met ezelsoren op en schuifelt naar de hoek
Fluistert zachtjes; maar het is toch een oplossing met direct effect alsmede lange termijn effect?
@Sjeintje | 18-04-23 | 11:36: Ja, nee, voor al die 'komplotdenkende' Nederlanders die volgens de Overheid nu opeens het allergrootste gevaar vormen.
Eigenlijk alle Nederlanders, voor de zekerheid en de veiligheid.
@Sjeintje | 18-04-23 | 11:54: stop er wel genoeg in, anders kost het de maatschappij een levenslange invaliditeitsuitkering.
@Spie | 18-04-23 | 12:03: Dat niet alleen, met een rechtszaak waarbij 'het slachtoffer' nog leeft belanden ik/jij/welke blanke burger dan ook, in de cel.
Denk mij een GS artikel te herinneren waarbij een soortgelijk voorval gebeurde.
Aanvaller ging vrijuit en het daadwerkelijke slachtoffer kreeg een strafblad of de cel in. Iets dergelijks in ieder geval.
@funda | 18-04-23 | 12:00:
Ding Ding!
15minutes city + Digital ID = probleem opgelost.
Toch?
Ik ben bang dat de Popo hiermee alleen Wilders maar in de kaart speelt.
Want laten we even wel wezen: dit is natuurlijk gewoon zijn schuld.
Je kan je hier wel over opwinden, maar verkiezing na verkiezing blijkt toch steeds weer dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking dit eigenlijk wel prima vindt.
je verwacht het wel. Toch mooi dat het onderzoek over de dreiging voor Nederland gelijk heeft. Foei Ties, jij bent extreem dus jij bent af.
Als iemand mijn telefoon zou jatten zou ik hem zo vaak bellen dat hij hem van gekheid terug zou geven.
Waarmee dan?
De simkaart is er al lang uit.
@knutsel_ | 18-04-23 | 11:09: met zijn oude Nokia uit 1995 waar de batterij na 20 jaar nog steeds vol is.
Waarmee belt u dan?
Kom op zeg, heeft iedereen maar 1 telefoon in huis? Ik heb er hier zo 4 liggen, oude telefoons van voor ik mijn huidige kocht, en een vervanger ten tijde van dat mijn huidige toestel was vastgelopen en terug moest naar de fabrikant. Goedkope Lebara simkaart erin met wat tegoed en bellen maar.
Jammer alleen dat die ander ook een nieuwe simkaart erin zet en ik daar het nummer niet van weet, of Apple moet dat ook doorgeven.
Want alleen iPhones blijven hun positie doorgeven aan de originele eigenaar, ook al verandert het toestel van simkaart en dus van nummer. Android toestellen stoppen daarmee op het moment dat de simkaart wordt gewisseld.
@Met_baard | 18-04-23 | 11:21: Ook een Iphone kan je wel terug zetten naar de fabrieksinstellingen.
@knutsel_ | 18-04-23 | 11:28: iets minder makkelijk, dat hij zijn positie doorgeeft aan de originele eigenaar kan zelfs een fabrieksinstellingen reset overleven zover ik weet. Daarom wil iedereen - inclusief die gasten - ook een iPhone.
de telefoon zal weg geschoond worden en een andere SIM krijgen.
@Met_baard | 18-04-23 | 12:01: Op legale wijze is het onmogelijk inderdaad. Dan moet de vorige eigenaar zijn Apple ID actief ontkoppelen. Een vriend van me kreeg hierom een week na diefstal urgent klinkende phishingberichten om hem zijn Apple ID wachtwoord te ontfutselen.
@Met_baard | 18-04-23 | 11:21: Er is wel een manier om Android telefoons op te sporen, ook na reset en andere sim. Moet je wel van te voren serienummer en Mac adres in je Google account hebben staan.
Mijn excuses aan mijn vrienden in het blauw maar dan ben je echt een kutwout.
Morgen in het nieuws : Grote onrust in AZC Gilze, bezitter van gestolen GSM eisj gratiesj beltjegoet....
De politie die je dringend adviseert om niet te tweeten waar je gejatte telefoon ligt...
Krijg je wel gratis sambal bij zo'n Chinees advies?
Acht cola, acht bier, zeggen ze bij de F-Side.
Niet kies van Ties, zomaar opruiende & haatzaaiende berichten op de soosjals te plaatsen. Goed dat de politie hier heeft ingegrepen, we willen namelijk niet naar een klimaat toe dat groepen mensen tegen elkaar worden opgezet. En die Ties zal ook wel PVV stemmen.
Was getekend, het Kaag/Klaver/Kuiken-fatsoensfront.
Fatsoensfront???
Meer duikfront.
@ChalinaRosa | 18-04-23 | 11:09:
Naar buiten toe, Chalina, naar buiten toe. Goede sier maken, trappen op "wie zijn toch die mensen" en natuurlijk een goed verdienmodel want dat is dus precies wat hun achterban wil horen.
@Graaisnaaiert | 18-04-23 | 11:13:
Een afront dus.
@CLoVis | 18-04-23 | 11:17:
Hij's mooi :).
Ik ben ook liever boos op de Nederlander
Omdat ik behoor tot de elite van de goedaardige elite
Is de uitkomst van wetenschappelijk onderzoek
Ties had gewoon thuis moeten blijven met zijn telefoon. Was er niets gebeurd.
Ja ik las dit in de krant deze ochtend. Ik ergerde me er aan. Maar was eerlijk gezegd niet verbaasd. Wellicht dat Ties contact gehad heeft met het "ministerie van waarheid", en dat hij geadviseerd is alleen woorden die in het "newspeak" woordenboek staan te gebruiken. Want anders.
Als je een gratis woning en Miele krijgt, heb je toch ook recht op een gratis telefoon? of mis ik iets?
Ties mist vooral z'n telefoon.
@elfenstein | 18-04-23 | 11:07: Ties moet gewoon gaan werken en een nieuwe kopen.
Meteen uit huis zetten, die enabler. En inleveren die organen.
*stelt busje beschikbaar*
Deugen is als een spelletje Twister geworden. Men moet steeds een andere absurde houding aannemen om de eerder ingenomen standpunten te verdedigen.
Ik zit aan mijn taks als het om lenigheid gaat.
@Sjeintje | 18-04-23 | 11:16: Daarom ook altijd een bus met spuitslagroom bij de hand houden bij twister
Misdaad loont en de politie grijpt nauwelijks nog in. Gaaf landje toch?
De politie grijpt wel in. Om de beeldvorming te bewaken. Een politiedienst die druk bezig is met het bewaken van wat mensen zeggen zodat het officiële narratief niet tegengesproken wordt. Waar kennen we dat ook al weer van...
@TheEgg | 18-04-23 | 11:31: precies daar zijn ze wel druk mee
Dat is fraai.
Hoe serieus kunnen we het strafbare feit “opruiing” nog nemen?
Overigens wel mooi om te zien dat Nederlanders nog solidair met elkaar zijn om het busje te vullen.
Soms is de werkelijkheid krankzinniger dan de grootste fantasie...
Nou, ik kan je zeggen dat mijn fantasie wel eens op hol slaat als ik er aan denk. Kan niet wachten tot er een keer zo'n figuur iets bij mij of bij mijn gezin flikt.
ps. Mn baas is op de hoogte als ik een keer de bak in moet ivm het beschermen van mn gezin. Sterker nog, hij betaald de borg indien van toepassing.
Nederland is helemaal naar de kloten. Vind je het gek dat mensen geen geloof meer hebben in de machthebbers met hun liegen en bedriegen.
Dat wordt tegenwoordig toch complotdenken genoemd, toch?
@ChalinaRosa | 18-04-23 | 11:08: Volgens de AIVD zijn het er nog maar 100.000 in dit gave landje
En toen werd ik wakker uit een boze, nare droom
Keep on dreaming
Dag Willem
Bel me even
Kan niet, m'n telefoon ligt in het AZ... ehhh stadion.
REAGEER OOK