Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nikki Sterkenburg legt extreemlinks uit

Mag je dat nog zeggen?

Social

Nikki Sterkenburg, die ging ooit van vrijdenken naar verdienmodel en dat was jammer. Ze promoveerde op extreemrechts, maakte daar een boekje van en geeft daarin op de laatste pagina een prachtige one size fits all definitie van extremisme in bredere zin, maar dan specifiek toegespitst op radicaal- en extreemrechts. Wat geinig is, want als je radicaal- en extreemrechts in de eerste zin hierboven vervangt door klimaat-, gender- en extreemlinks, dan staat er precies hetzelfde en als promoveren zo makkelijk is, dan kunnen wij ook wel zo'n boekje uitbrengen. De Hele Dame van het 4 & 5 Mei Comité haakte met haar zelffeliciterende twietje in op de fophef over de mannelijke voorleesmoeder in Rotterdam, waartege enkele tientallen mensen met inderdaad een overwegend radicaal- en extreemrechts signatuur boe stonden te roepen naar een gebouw waar de voorleessessie - verrassing - al voorbij was. Minstens even grappig is dat een veelvoud van een paar honderd DSM-V-vendelierende transideologen het óók heel belangrijk vonden om boe terug te roepen naar die tragische tientallen. Je zou bijna zeggen dat beide uitersten hun radicale navels koesteren, maar dat ie op links toch wel ietsje dieper is. Omdat die de sociale wind mee hebben. Maar: dat mag je niet zeggen.

Deze queen genereert een heel ander soort drag

Social

Reaguursels

Inloggen

De drempel voor helden wordt door Asha weer flink naar beneden gehaald.

TheseDays00 | 17-04-23 | 17:52

Aan de ene kant staan travestieten die kinderen willen voorlezen, daar tegenover staan wappies die overal een pedofiele samenzwering zien en daar tussen lopen ongewassen figuren met blauw haar boos te roepen.
Ik zou zeggen, spuit die hele stoep maar schoon met de brandslang zonder onderscheid te maken.

Osdorpertje | 17-04-23 | 14:23 | 3

Er zit in elk geval wel een duidelijke volgorde in. Die travestieten vinden het kennelijk leuk of opportuun of nodig om kindjes voor te lezen. Ik heb één simpele vraag. Waarom? En dan kan ik het antwoord "waarom niet?" niet als afdoende accepteren. Er is een kennelijke aanleiding waarom die lui zich op willen werpen als verhalenvertellers. Wat is de aanleiding, wat is hun doel? Wat willen ze bereiken? Waarom waren er altijd al niet travestieten die verhaaltjes vertellen aan kleutertjes? En waarom zijn ze er nu wel en is het plots zo belangrijk?

Schoorsteenveger | 17-04-23 | 16:33

@Schoorsteenveger | 17-04-23 | 16:33:

Inderdaad, waarom? Als een kinderloze heteroman per se wil voorlezen vinden we dat ook een beetje raar.
Het gaat ook om het totaalplaatje van actievoeren; Newspeak opleggen; steeds gekkere rechten opeisen; en kritiek daarals een "fobie" of zelfs "extreemrechts" wegzetten.

Zo'n figuur die in de VPRO gids mag klagen dat hij als dertiger niet met meisjes van 15 mag douchen "want ik loop door mijn transitie 15 jaar achter"...
Kom op zeg, mag elke dertiger die wat achterloopt dan maar met pubers badderen? Dat zou toch ook niemand pikken van een hetero?

Dandruff | 17-04-23 | 18:26

@Dandruff | 17-04-23 | 18:26:

Dat is het, dit soort idiote dingen. Helaas is de hele letterbakkunde een ideologie geworden die echt alleen maar agressief is en elke vraag als fascisme wegzet.

Als iemand drag queen wil zijn dan is dat prima. Doe het thuis , op feestjes, dat bestaat al tientallen jaren, take a walk on the wild site.

Maar waarom dat opdringerig willen voorlezen aan kleine kinderen, of met ze dansen? Stel nu eens dat een hetero, macho man dat wil doen, een bodybuilder die alleen in z’n sportbroek de kindertjes gaat voorlezen. Mag dat dan? Mag deze man dan ook zichzelf zijn, en zich in volle glorie laten zien aan kinderen omdat er dus ook niets mis is met dit beeld dat iemand van zichzelf kan hebben?

Ik weet zeker dat dit niet mag en de ontsteltenis enorm zal zijn.

Nuuk | 17-04-23 | 19:07

Er zijn mensen die geloven in een hiernamaals. Een hemel. Een hel.

Ik ben meer Aards ingesteld want als de Grote Roerganger dat anders had gewild, had dat wel gebeurt.

Ik geloof dus wel in een hel op Aarde. Op het filmpje van de tweet van Asha ten Broeke van de Volkskrant komt die hel erg dichtbij.

Ben ik de enige die unheimisch wordt van het groepje lelijkheid aanbiddenden die ik meen te ontwaren?

Volmaaktheid wordt vaak aan recht in overdrachtelijke zin en rechts in politieke zin gekoppeld. Schoonheid is zo bijkans onvoldoende ruimdenkend, bijkans fascistisch.

Het aanbidden van onvolmaaktheid, van tegenstrijdigheid en lelijkheid, is dat iets dat ik als iets goed moet zien?

Het is voor mij alsof ik in het grijnzende smoelwerk van de duivel kijk.

Zomaarwat | 17-04-23 | 13:23 | 3

Nee, wel unheimlich soms.

Schout-bij-Nacht-J | 17-04-23 | 13:26

De hel, dat zijn andere mensen.

Nuuk | 17-04-23 | 19:09

Je kunt toch niet ongestraft iedereen maar voor nazi uitmaken of wel soms.. treurig niveau btw aan beide kanten.
Als dat dragqueens zijn dan ben ik er ook een, maar dan zonder die Zeeman verkleedset

Francine Fishpaw | 17-04-23 | 13:15

Blinde vlek bij universitaire onderzoekers is extreemlinks. De intolerantie bij antiracisten dierenactivisten is even groot als bij extreemrechts. Maar ja voor het goede doel is alles geoorloofd.

thanseeuwen | 17-04-23 | 12:27 | 4

Dat is geen blinde vlek, dat is de wereld waar ze in leven en wat verteld wordt dat goed is. Iedereen daar denkt zo en sus is het, voor hen, automatisch goed

brie-de-penis | 17-04-23 | 12:48
-weggejorist-
Ongerust | 17-04-23 | 13:04
▼ 1 antwoord verborgen

De kwalificatie ‘held’ is danig aan inflatie onderhevig.

JJMS | 17-04-23 | 12:21

De grens tussen idealisme en extremisme is flinterdun.
De genteractivisten hebben deze grens inmiddels ruimschoots overschreden.

Piggelmee | 17-04-23 | 12:18

Wat een kinderlijk en simplistisch geneuzel van iemand die allang niet meer in groep 6 zit. Het is als een Russische journalist op Twitter die bang is voor Poetin.

SIogra | 17-04-23 | 11:52

Er zijn gekkies op links en er zijn gekkies op rechts. Beide groepen hebben laten zien geweld, intimidatie en bedreiging niet te schuwen.

Dergelijk gedrag van links noemt met idealistisch gemotiveerd en wordt daarmee maatschappelijk acceptabel gemaakt. Gedragingen of zelfs maar lichte uitingen vanuit rechts gedachtengoed worden direct weggezet als racistisch en facistisch en daarmee 'fatsoenlijk rechts' marginaliserend.

Moeilijker is het niet mevrouw Sterkenburg.

_pacman_ | 17-04-23 | 11:32 | 1

Dit dus, en elke mogelijke zinnige discussie over 'moeilijke' onderwerpen wordt daarmee effectief van tafel geveegd.

2tribes | 17-04-23 | 18:21

Deze gasten willen als karikatuur van vrouw, vaak geseksualiseerd, rondparaderen voor de neus van kinderen, en ik heb nog geen overtuigend argument gehoord voor waarom ik dit oké moet vinden.
Het extreemrechts-label is mijn inziens een tactiek om apolitieke mensen te ontmoedigen die het hier ook niet mee eens zijn zich hierover uit te spreken. Je bent toch geen nazi toch? Laat die drag dan je kind een lap dance geven.

En je dan afvragen waarom zo veel kinderen en jongvolwassenen zo verward zijn over wat ze zijn. In het verlengde van dit onderwerp: Waar zijn al die transgenders van 40+ dan die al die jaren in de kast hebben gezeten?

Battery!!! | 17-04-23 | 11:11 | 26
-weggejorist-
Castor12 | 17-04-23 | 14:08

@Schout-bij-Nacht-J | 17-04-23 | 11:26:
Maar dat is dan weer geen gender appropriation dus? En lange tijd vonden kinderen zwarte piet ook grappig, is dit verkleedpartijtje daar voor in de plaats gekomen misschien en is dit hele circus slechts bedoeld om kindjes verantwoord te laten ;lachen?

2tribes | 17-04-23 | 18:28
▼ 23 antwoorden verborgen

Ga je met zo'n fake news pedobprd voor zo'n club staan, dan ben je gewoon een eenzame werkloze makkelijk beïnvloedbare sukkel die teveel op social media zit. Normale mensen hebben daar geen tijd voor, en mensen met een vriendin ook niet.

menage | 17-04-23 | 11:10

Heeft iemand het telefoonnummer van Asha? Ik vraag dit voor de bijna zestig-jarige, tandeloze, alcoholische, manisch depressieve en voornamelijk schreeuwend communicerende dorpsgek van Usquert. In een zeer zeldzaam helder ogenblik vertrouwde hij mij toe wel interesse te hebben in Asha.

eerstneukendanpraten | 17-04-23 | 11:10

Het zijn wel intense sneue figuren die daar met hun pedofilie-bordjes lopen. Dat lijkt me nieuwswaardiger dan de opvatting van een journalist. Overigens heeft de betreffende dame wel een punt. Mensen uit mijn omgeving die erg rechts zijn, hebben meestal weinig van de wereld gezien. Eten het liefst oud-Hollandse kost en gaan naar Andre Rieu. Schatten van mensen, maar wel een beetje beperkt. Hun ideaalbeeld van Nederland is zeker niet de mijne.

BobDobalina | 17-04-23 | 11:07 | 3

Het waren maar een paar zielige typjes nadat het hele voorlezen gedoe al voorbij was en daarna enkele honderden beroeps activisten die de spotlight op die paar mensen zetten . Iedereen vind zichzelf zo onmetelijk belangrijk dat een mini groepje treurwilgen juist zo groot wordt gemaakt en alle aandacht krijgt . Blijf weg en niemand ziet ze .

Castor12 | 17-04-23 | 11:13

Het is een bell curve; reis je niet dan heb je bovenstaande, reis je een beetje dan is alles lief en lijkt de wereld een groot paradijs. Reis je heel veel(voor werk) dan wordt je vanzelf weer rechts.... Als je veel gezien hebt dan weet je dat sommige culturen en maatschappijen echt een minder succesvolle versie zijn van wat wij gewend zijn hier in Noord Europa.

Nogal beperkt om rechts, of een bepaald type rechts als dom of ongeinformeerd te beschouwen. Is een typisch links kronkeltje; ben je er niet mee eens of vindt je het niet mooi? Ja dan snap je het gewoon niet of ben je te dom om het te bevatten....

Dude heb je eten | 17-04-23 | 13:13

@Dude heb je eten | 17-04-23 | 13:13:
Inderdaad zo'n uitgekauwd en makkelijk links mantra inmiddels, dat het echt geen stand houdt: juist de mensen -jong en oud- die veel van de wereld hebben gezien (en dan bedoel ik niet de blije backpackers of resort vakantiegangers) en/of veel met andere etniciteiten werken of anderszins te maken hebben, zijn hun onbevangenheid ten aanzien van de multiculturele samenleving kwijtgeraakt en behept met een flinke dosis scepsis. Hoe dat beperkt is, zie ik even niet.

2tribes | 17-04-23 | 18:40

Nikki Sterkenburg is gewoon een zijige muts. Zou zomaar uit de Bijbelbelt kunnen komen. Daar heeft ze de looks voor. Heb dan ook geen hoge verwachtingen van haar mening.

MeppieRocks | 17-04-23 | 11:04

Kvind dat iedereen individueel beoordeeld zou moeten worden, alleen links of rechts is maar een halve gare.

Neuth | 17-04-23 | 10:54

Woke negeren en het lost zizhzelf op, het implodeert vanzelf omdat het in de basis een lege huls is. Mensen hebben wel wat anders aan hun hoofd.

Wattman | 17-04-23 | 10:51 | 4

Woke negeren is de reden dat ze vandaag de dag zoveel ruimte hebben. Rechts heeft zich decennia geleden teruggetrokken van zo'n beetje elk instituut terwijl deze neomarxisten hun lange mars inzetten.

Battery!!! | 17-04-23 | 11:14

@Gladiator Fap | 17-04-23 | 11:02: Jawel, negeren. Als ze zich niet meer tegen iets of iemand kunnen afzetten, dan beginnen ze elkaar af te vallen. Ik denk dat Wattman gelijk heeft. Negeren is het beste als je ongewenst gedrag wil uitbannen. Vraag maar aan Martin Gauss.

Peerkeoud | 17-04-23 | 11:15

Het is een splintertje dat zonder aandacht niets voorstelt. Gewoon je eigen ding blijven doen en ook niet meedoen aan al die newspeak.

Wattman | 17-04-23 | 11:16
▼ 1 antwoord verborgen

In mijn lagere schooltijd was ik naast school vooral bezig met hutten bouwen, soldaatje spelen, belletje trekken enzovoort. Het zou nog vele jaren duren voordat ik leerde over het bestaan van homeaux, poep- en plassex, transgenders, necrofilie en noem de hele letterbak maar op. Ik gun alle kinderen net zo n onbezorgde jeugd als ik heb gehad.

Sieg Hein | 17-04-23 | 10:48 | 2

Maar wel doktertje spelen in de boomhut? Of had je nog geen assistente?

MargauxGrandCru | 17-04-23 | 10:51

Elke dag buiten bezig zijn. En als er iemand belde wist moeders, als je thuiskwam, niet meer wie er gebeld had. Wat een rust en heerlijkheid.

ffnietnu | 17-04-23 | 10:57

Kijk, we hebben nu een transgender in de 2e Kamer, Aukje van Ginniken uit het blote hoofd. En waarom is die in het nieuws gewkomen? Precies, omdat dat het eerste transgendere Kamerlid is., er is een glazen plafond doorbroken. Joepie en Grote Blij.
En dan denk ik, ok, maar waarom ben je Kamerlid geworden, wat kun je, wat is je specialiteit en wat ga je voor ons doen ( als X66 vertegenwoordiger hoop ik zo min mogelijk maar goed, da's persoonlijk )? Daar is het dus niet over gegaan, nee, wat telde was het gender.
Goh, en dan vragen ze in Den Haag zich af waarom mensen wel een beetje klaar zijn met de politiek en er 0 komma 0 vertrouwen in hebben. Een Partij voor de Dieren, een Partij voor een Hoofdoekje met fout verleden, een Partij voor Bijlmerpatienten, een Partij voor de Allochtonen die geen allochtonen willen zijn maar wel de agenda van Erdolf uitvoert, vreemd genoeg vooral door Marokkanen ), een Partij voor Kastnazi's en natuurlijk de GGZ afdeling Bijlmer.
Goh. Misschien had Remkes toch wel een punt dat er iets niet goed zit in de landelijke politiek.

Graaisnaaiert | 17-04-23 | 10:33 | 5

@Dandruff | 17-04-23 | 10:39: Ik ga mij steeds meer afvragen of Kaag idd een vrouw is. Vroeger beweerden ze, dat als er meer vrouwen aan het openbare leven mee zouden doen de wereld er een stuk beter uit zou komen te zien. Ik heb zo het gevoed dat dat niet helemaal waar is.

Kwakjeszalver | 17-04-23 | 10:56

Ook Rob Jetten zit niet in het kabinet om zijn kwaliteiten, dat moge duidelijk zijn. Zo kunnen we bijna de hele D66 clan ontleden. Vera is ook niet gekozen om haar voorzitterskwaliteiten. En ga zo maar door.

Peerkeoud | 17-04-23 | 11:18

@Dandruff | 17-04-23 | 10:39: Ze aanbidden de rechtsstaat.

Nádat ze die hebben gevoed met onzinnige en ontwrichtende anti-Nederland wetgeving en Verdragen.

Zomaarwat | 17-04-23 | 13:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Vind het eerlijk gezegd nog wel meevallen met dat extreemlinkse of -rechtse in NL. Als je bv naar het politieke landschap kijkt hier, wat is daar extreem aan? In elke populatie heb je een paar procent idioten die er aardigheid in hebben om idiote dingen te doen.
Zonder al die media-aandacht zou het niet eens opvallen.

Ichneumonidae | 17-04-23 | 10:22 | 13

@Dandruff | 17-04-23 | 12:36:

Ik kom hier al sinds 2019. Lang genoeg om jouw manier van discussiëren door te hebben. Helaas bikkel. Jouw trucjes werken niet bij mij.

Schout-bij-Nacht-J | 17-04-23 | 13:33

Waarom heb je nooit een inhoudelijk antwoord? Liefst een bestaande uit argumenten die via voorbeelden of cijfers dat onderschrijft wat je roept? Verder dan een mening lees ik niet, wel vaak een niet onderbouwde kift.

donkieshot | 17-04-23 | 14:04
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik ben trouwens in Australië wel eens naar een travestietenoptreden geweest. Ik wilde niet maar eega moest wel perse. Eerlijk is eerlijk. Het was hartstikke grappig en entertaining. Zat behalve wat moeilijk te innuendo weinig seks aan. Behalve dat ene momentje dat ik uit de zaal werd gepikt en er grapjes over mij gemaakt werden. Maar achteraf gezien was dat eigenlijk ook wel grappig.

Ik heb dan ook niet een kleinzielig ego.

Schout-bij-Nacht-J | 17-04-23 | 10:20 | 6

Ik had een paar jaar geleden op mijn werk een heameau, maar dan ook een echte waar je het van een afstand aan kon zien. Ontzettende aardig persoon die zijn andersgeaardheid niet onder stoelen of banken stak en er ronduit voor uitkwam. Er was werkelijk niemand die zich daaraan stoorde.
Hij ging elk weekend naar zo'n homobar, inclusief leren broek en pet tot diep in de nacht feesten en beesten en vroeg of ik ook een keer mee wilde. Voor hetero's was het er hartstikke veilig, zei hij.
Waar hij een afschuw van had, was van anderen die "voor hem opkwamen", die zijn homo-zijn voor hem wilden verdedigen. De gee-pareed vond hij weerzinwekkend. Je homo-zijn kon je prima in eigen kring onder gelijkgestemden uiten, en het opdringen aan anderen hoorde daar niet bij. En velen waren het met hem eens.
Nee, deze freakshow is echt van de laatste tijd.

Kwakjeszalver | 17-04-23 | 11:04

In de Filipijnen zijn ze ook vaak erg grappig. Tranen over de wangen van het lachen. Echt humor, maar ook veel zelfspot, omdat ze weten dat ze een buitenbeentje zijn. Dat laatste ontbreekt hier vaak, waar ze veelal erg zuur een slachtofferrol aannemen.

Peerkeoud | 17-04-23 | 11:23

Travestietenshows zijn over het algemeen erg vermakelijk en van hoog artistiek niveau.

2tribes | 17-04-23 | 18:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Extremisten willen hun eigen waarheid doordrukken ten koste van alle andere, en daarin verschilt extreemlinks niet van extreemrechts.
Maar ik zie toch wel verschillen tussen wat extreemrechts genoemd wordt en wat als.extreemlinks gezien wordt. Extreem rechts pleegt terug te vallen op het herkenbare, op de oude gebruiken, en daarmee ook op de oude waarheden die zich bewezen hebben, op Blut und Boden, patriottisme, nationalisme, Volksgeist, eigen cultuur en eigen afkomst. Bij extreemlinks zie je de drang om dat traditionele te verafschuwen, te verwerpen en, als het even kan, te vernietigen en met de grond gelijk te maken. Niets van wat herkenbaar is kan goed zijn, dient kritisch bejegend te worden, hetgeen er in de praktijk op neerkomt dat zowat alles afgewezen wordt en vervangen wordt door iets nieuws, iets revolutionairs, iets 'beters'.
Dus ja, extreemlinks is, zoals ik het zie, niet bepaald uit op "een gelijkvormige samenleving waarin iedereen dezelfde cultuur en/of etniciteit heeft".
Maar, en dat is minstens zo verontrustend, extreemlinks is wel degelijk uit op gelijkvormigheid, gelijkvormigheid in het denken: iedereen moet exact hetzelfde vinden, voor eenieder moet het verschil tussen goed en kwaad exact hetzelfde zijn, er is dan ook geen plaats voor vrijdenkers, andersdenkenden, andersvoelenden, geen plek voor kritiek op de doctrine, geen dialoog, geen uitwisseling van denkbeelden, geen systematische twijfel, geen scepsis. Extreemlinks verklaart de oorlog aan het gesprek, het argument, aan de ratio überhaupt. Het platslaan van elke vorm van gesprek heet heden ten dage met een mooi eufemisme "dekolonisatie". Alles dient gedekoloniseerd te worden, ontdaan van zijn eigen interne logica, zijn eigen samenhang, zijn eigen kleur, zijn eigen perspectief, zijn eigen waarheid. De dekolonist komt met zijn botte gereedschap, zijn slagersmessen, dolken, zagen en hakbijlen om alles wat binnen de gevestigde cultuur als waardevol wordt gezien kapot te snijden, te verhakselen of te klieven totdat alle waarheden die daarbinnen leefden en gekoesterd werden verjaagd of vernietigd zijn. De dekolonist voert geen gesprek, vraagt geen toestemming maar klopt zonder uitnodiging op de deur, en als niet fluks wordt opengedaan wordt die ingetrapt en verschaft de roedel dekolonistische strijders zich met geweld toegang.
Onder het mom van 'inclusie', onder het mom van 'diversiteit' wordt een frontale aanval geopend op de eigen cultuur, de eigen identiteit, de eigen afkomst en wordt de geschiedenis van die cultuur tot in alle detail veroordeeld, tot erfzonde verklaard en als een loden last op de schouders van elk individu gelegd dat zich niet onmiddellijk onderwerpt aan de nieuwe waarheid en niet vrijwillig door de knieën gaan.
Diversiteit? Nee, een rariteitenkabinet, een freakshow, een activistische carnavalsoptocht die er niet is om eventjes met de machtigen te spotten maar als wraakneming is bedoeld, als ontwrichting, als sloophamer. De roep om diversiteit is de roep om vernietiging van de bestaande cultuur. Geen diversiteit in denken wordt hier voorgestaan, geen diversiteit in standpunten, in perspectieven, integendeel, de opdracht van de overal neergepote 'diversity officers' is om activisten, om gelijkgestemden, om voetsoldaten bij alle organisaties en instellingen binnen te loodsen. Dat lukt alleen door ze te vermommen als 'anderen', als slachtoffers, als afgewezenen, als onderdrukten. Poeple of color, letterbakkers, gebochelden, lammen, blinden, travestieten, het maakt niet uit. als ze maar 'anders' zijn, en als ze maar bereid zijn zich als slachtoffer te manifesteren, want het slachtofferschap is de toegangskaart tot een beter leven, de Blijde Boodschap zoals die wordt gepredikt door de nieuwe priesters, de nieuwe missionarissen, de dekolonisten. Het is diversiteit in uiterlijkheden, het is de voortzetting van de carnavalsoptocht waarin iedereen verschillend lijkt vanwege de mombakkes, het verhullende pak, de rare dans,, het vreemde lied. Maar achter die maskers schuilt een leger van gelijkgezinden, gelijkdenkenden, gelijkvoelenden, een leger dat maar één doel voor ogen heeft: vernietiging.
De opkomst van extreem-rechts, in hoeverre is dat te zien als een reactie op deze beweging? De verrechtsing in onze samenleving, in hoeverre is dat te zien als een defensieve houding jegens deze vernietigingsdrang? Willen al diegenen die naar rechts bewogen, die PVV gingen stemmen of FvD eventjes zo ontzettend groot maakten, die nu BBB gaan, al diegenen die voor racisten en fascisten worden uitgemaakt, willen die écht maar één en dezelfde cultuur? Eén etniciteit? Dat is maar de vraag, en dat is een heel relevante vraag. Het overgrote deel wil enkel, zo zou je als stelling kunnen poneren, dat de eigen cultuur, de eigen afkomst niet stelselmatig ondergraven wordt, zwart gemaakt wordt, veroordeeld wordt, of rechtstreeks wordt afgenomen.
Wat is oorzaak en wat is gevolg? Waarom zijn wij 'gepolariseerd'? Is linksextremisme een reactie op rechtsextremisme, of is het juist omgekeerd? Of is het een veel complexere wisselwerking?
Wat vaststaat is dat zowel extreemlinks als extreemrechts op gelijkvormigheid aanstuurt. Niet op eenzelfde gelijkvormigheid, dat is duidelijk. Maar de ene is niet minder gevaarlijk dan de andere.

Schoorsteenveger | 17-04-23 | 10:16 | 11

@Asteroid-B612 | 17-04-23 | 12:03:

Gewoon overmaken naar GeenStijl. Het enige platform in Nederland waar je als buitenbeentje uit de bubbel nog gewoon je mening kan en mag geven.

Dus. Hoeveel ga je doneren aan de boys vandaag?

Schout-bij-Nacht-J | 17-04-23 | 12:34
-weggejorist-
Kwakjeszalver | 17-04-23 | 13:59
▼ 8 antwoorden verborgen

Nog even dan geven necrofielen ook aanschouwelijke les op basisscholen.
Het a tot z +- wordt door je strot geduwd.

natit | 17-04-23 | 10:14 | 1

Of van die SM-types, Master Dirk en Domina Petronella, die met een hoop touw, roedes en zwepen de klas binnenkomen lopen en dan vragen wie er vrijwilliger wil zijn voor een educatieve sessie bondage.

Schoorsteenveger | 17-04-23 | 10:26

Toch jammer dat de militaire dienstplicht is afgeschaft. Dan zitten de jongens (en meisjes>?) uit beide kampen even een jaartje bij elkaar met dezelfde doelen en dezelfde leidinggevenden. Discipline, met beide benen op de grond en leren omgaan met elkaar.

small_town_dad | 17-04-23 | 10:13 | 2

Militaire dienstplicht is niet afgeschaft maar uitgesteld. Bestaat nog steeds.

Zwezerik | 17-04-23 | 10:20

@Zwezerik | 17-04-23 | 10:20: Maar zou militaire dienstplicht met de huidige wetgeving überhaupt nog wel plaats kunnen vinden. Een laag opgeleide korporaal die onzinnige (en soms gevaarlijke) opdrachten geeft aan een groepje onwilligen zou zomaar eens not done zijn dezer dagen.

Peerkeoud | 17-04-23 | 11:32

Maar het spreekkoor "Incels naar huis!" is wel weer grappig.

Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 10:12 | 4

@TheBigKirth | 17-04-23 | 10:27:
Je hoeft niet lang te zoeken naar de oorzaak van dat "geen vriendin kunnen krijgen" als je die mannetjes zo ziet.

Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 10:41

Dus als ik het goed begrijp zijn we nu op het punt aanbeland waar mensen met een andere mening niet alleen "nazis' zijn, maar ook "incels". Owww-kay.

Asteroid-B612 | 17-04-23 | 10:51

@Asteroid-B612 | 17-04-23 | 10:51: En, zoals BL beweerd, zijn we ook op het punt waar je aan uiterlijke kenmerken kunt zien dat bepaalde mensen geen vrienden kunnen krijgen.

Lekker inclusief die BL.

Peerkeoud | 17-04-23 | 11:35
▼ 1 antwoord verborgen

Nog even en de witte mens moet in een heropvoedingskamp van Pol Pot

Tonyvanwychen | 17-04-23 | 10:08 | 1

Ik zal mijn bril vast verstoppen...

Lu_Tze | 17-04-23 | 10:45

Transgenders? Blaire White is de enige normale die ik ken en Dame Edna is de leukste die ik ken. Voor de rest is het een trend en is het hartverscheurend om te zien dat jongeren zich fysiek laten verbouwen en daarna spijt krijgen...
Voor de duidelijkheid, in het filmpje zijn twee mannen te zien....
youtu.be/mRh80xSI8QQ

Zwezerik | 17-04-23 | 10:08 | 4

Dame Edna een transgender? Dacht van niet. Gewoon een vent die zich als vrouw voordoet, een travestiet. En geen activistische.

Schoorsteenveger | 17-04-23 | 10:19

@Schoorsteenveger | 17-04-23 | 10:19:
Inderdaad zo hetero als de neten. getrouwd en 4 kinderen maar hij vond het wel grappig om drag queens na te doen als act en dat sloeg aan. Werd dus een groot succes ook onder homo's want men zag toen de humor er van in. Tegenwoordig zou zoiets "touchy, feely" zijn voor krijsende snowflakes en helaas luistert men naar dat marginale zure groepje zonder enige zelfkennis en humor.

Basil Fawlty | 17-04-23 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

Paar dagen eerder werd een Amerikaanse huisvrouw ontmaskerd als de alter ego van "Donbass Devushka", die zich voordeed als Russin en de vreselijkste Kremlin leugens de wereld in hielp, met uiteraard een fervente schare (rechtse) volgers.

Vooral in de VS is op extreem-rechts een grote sympathie voor Poetins oorlog, op die flank extra aangewakkerd door allerlei onzinnig anti-democraten complot geleuter. Marjorie Taylor Greene, dat knettergekke wijf dat zichzelf tot senator heeft weten kiezen ooit (je vraagt je af hoe dan?) steunt deze beweging . Ondertussen is Tucker Carlson vaker op de Russische dan de Amerikaanse TV en prijst Trump dictators als Xi, Kim en Vladimir de hoogte in.

Kijk je dan even op een Twitter van zo'n Donbass Devushka supporter dan weet je het meteen: "Obama runt een pdeofielenkring". Mijn indruk is dat op rechts verreweg de gestoordste mafklappers rondlopen. Ik vind ze gevaarlijker dan op links, wat behalve wat woke gesputter over gender, pronouns en andere flauwekul veel minder griezelig is dan het openlijk steunen van terreur-regimes, waarbij bizarre complot-theorieen vrijwel altijd de basis vormen.

Ja ik weet het: Op rechts zien ze dat weer totaal anders.

Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 10:07 | 10

@lekgoot | 17-04-23 | 11:03: beide domme die niet zien dat ze eigenlijk hetzelfde willen. Alleen wat andere symbooltjes enzo gebruiken.

ffnietnu | 17-04-23 | 11:15

Als je kijkt naar het resultaat van dat "wat woke gesputter over gender, pronouns en andere flauwekul" in het dagelijkse leven van doodnormale mensen, dan heeft dat een veel grotere impact dan een paar malloten die zeggen dat Poetin, Xi en Trump zo geweldig zijn. Ook zonder de "steun" van die paar "extreem rechtsen" gaat Poetin door met zijn waanzin in de Oekraïne, zal Xi zijn gang laten gaan en Trump worden herkozen.

Persoonlijk heb ik in het dagelijkse leven meer toegevoegde last van "woke gesputter over gender, pronouns en andere flauwekul", want aan de akelige zaken op wereldniveau valt weinig te doen. Maar mijn neefjes en nichtjes vertellen dat ze misschien wel mijn nichtjes en neefjes zijn, daar mag ik toch zeker wel niet aan meedoen.

Peerkeoud | 17-04-23 | 11:47
▼ 7 antwoorden verborgen

Ook hier manifesteert zich het failliet van het hoger onderwijs.

Alpha-opleidinkjes en nep-wetenschappelijke publicaties die worden gehonoreerd met een doctoraat.
Het schofferen van de wetenschappelijke integriteitsregels zoals een ruime en brede visie binnen het onderzoekskader leidt inmiddels tot een stilstand in het oplossen van maatschappelijke problemen.

Het wordt polarisatie genoemd, maar het is gewoon een symptoom van falend beleid door gebrek aan kennis en tunnelvisie.

Bolhoed | 17-04-23 | 10:05 | 1

Jazeker. Hup exacte vakken, weg met de -logen.

Peerkeoud | 17-04-23 | 11:48

Is die foto met FvD nou even door de color grader gegaan om te framen of zijn dat gewoon prinsenvlaggen?

sjef-van-iekel | 17-04-23 | 09:58 | 1

Ze zijn zich van de prins geen kwaad.

Usumani | 17-04-23 | 09:59

Toch geeft de MSM 198,4% meer aandacht aan de drags en hun freakshow dan aan de geschiedenis van onze vlaggen.

Piet Karbiet | 17-04-23 | 09:56 | 1

Het zijn mannen in een outfit
This is a man's world

RickTheDick | 17-04-23 | 10:04

Tsja, op het moment dat vuistneukende dragqueens in verenpak peuters staan te swaffelen moesten we misschien eens kijken of dat wel gewenst is.

FustViking | 17-04-23 | 09:56 | 1


Ik voel een rechtszaak aankomen. Tante Nzume!

Graaisnaaiert | 17-04-23 | 10:13

Er zijn ook aardig wat religies en sekten die aan deze definitie voldoen.

Feynman | 17-04-23 | 09:56

Nou, lach maar snel dan want die zijn redelijk weggecancelled inmiddels. Dus koop die dingen op DVD voordat ook de youtube ze verwijdert wegens aanstootgevend.

Graaisnaaiert | 17-04-23 | 10:12

*Lachtranen uit de ogen veegt*

Kwakjeszalver | 17-04-23 | 10:42

Het begon ooit met de lange mars bij Rudi Dutschke in 1967. Ze zijn nooit meer weggegaan.

Colin.Fart | 17-04-23 | 09:55

1985: "ik kan niet geloven met wat voor haar ik rondliep."
2000: "ik kan niet geloven dat ik een Goth was."
2023: "ik kan niet geloven dat ik mijn pik eraf heb gehakt."

Zwezerik | 17-04-23 | 09:54 | 9

@Graaisnaaiert | 17-04-23 | 10:11:

Ik heb er ook niet perse wat mee maar ik weet het allemaal te relativeren. Extreemrechtse sukkels kunnen dit dus niet. Met hun travestieten zijn pedofielen onzin.

Schout-bij-Nacht-J | 17-04-23 | 11:40

@Graaisnaaiert | 17-04-23 | 10:11: Dit dus: "Ik ben hetero, ga ik toch ook niet als een zeloot de hele dag mensen tot vervelens aan toe lastig lopen vallen met het feit dat ik op vrouwen val?"

Dat zou je eens moeten proberen. Binnen de kortste keren een proces aan je broek vanwege ongewenst gedrag. Maar zodra het alfabet iets "bevrijdends" doet is het allemaal zooooo geweeeeldig.

Peerkeoud | 17-04-23 | 11:55

@Peerkeoud | 17-04-23 | 11:55:

"Ik ben hetero, ga ik toch ook niet als een zeloot de hele dag mensen tot vervelens aan toe lastig lopen vallen met het feit dat ik op vrouwen val?"

Ik kan oprecht niet zeggen dat ik word lastiggevallen door travestieten, transseksuelen of homoseksuelen. Ik ken maar een paar homo's en 1 transgender en 0 travestieten persoonlijk.

Schout-bij-Nacht-J | 17-04-23 | 12:37
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik ben een vliegtuig ,is dit nu typisch Nederlands.
Vroeg me altijd al af waarom de psychiater het zo druk heeft.

rein9576 | 17-04-23 | 09:53

“…. streven naar een homogene samenleving ….. geen plek voor individuen die weigeren zich daaraan te onderwerpen….”

Wat een woordkeuze: onderwerpen? Dus als ik in een ander land ga wonen, hoef ik mij buiten mijn eigen voordeur helemaal niet aan te passen maar mij totaal te onderwerpen (?!) aan de in dat land heersende normen en waarden – ook als ik dat land heb uitgekozen omdat daar zoveel vrijheid is die in mijn eigen land niet had?

Wering | 17-04-23 | 09:53 | 1

Dat staat er inderdaad. Sterker nog ze wilt niet in een land leven waarin mensen integreren. Dus haar utopie is een zee van sociopathen.

zhirek | 17-04-23 | 10:00
-weggejorist-
Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 09:53 | 3

Toch, he, die demonstranten / activisten op de foto's, waarom zie ik daar eigenlijk vooral freaks? Dat had je vroeger helemaal niet, toen waren ze zelf onderdeel van de show, van een rondreizende kermis of circus, had je ook altijd 1 of 2 malloten die hun potsen mochten bakken en dan kregen ze applaus en een paar duiten in de pet. Zij blij, wij blij, en het was prima, tot volgend jaar maar weer. Waar is het toch misgegaan de afgelopen ( bijna 66 ) jaar... Hmmmm....

Graaisnaaiert | 17-04-23 | 09:52 | 6

@lekgoot | 17-04-23 | 10:02:
Zit wel wat in ja. Waarschijnlijk dat er daarom op het platteland minder van dat soort topiconderwerpen rondlopen want ja, we kennen je wel, je hoeft niet raar te doen, we weten hoe je bent. Als je voor 1500 euro op een hokje van 20 vierkante meter woont tussen de andere hokbewoners, ja, dan moet je wel raar doen wil je niet tot een nummer vervallen. Heel weird allemaal.

Graaisnaaiert | 17-04-23 | 10:18
▼ 3 antwoorden verborgen

"En dat is niet het Nederland waarin ik zou willen leven" Persoonlijk heb ik veel moeite met alle Nikki's en Asha's.

uisge baugh | 17-04-23 | 09:51

Niks mis met trannies en aanverwanten maar niemand maar dan ook niemand kan mij overtuigen dat een vent met een rooie baard en netkousen aan niet met zichzelf overhoop ligt en dat dat voorkomen "normaal" geacht moet worden. En noem me ouderwets maar bomen van kerels met een lengte van twee meter horen met hun lul niet thuis in vrouwen kleedkamers, dat soort extremisten worden al net zo irritant als moslims die zo nodig moeten bidden in een openbare school.

zwellevertje | 17-04-23 | 09:43 | 7

@Graaisnaaiert | 17-04-23 | 09:54: Wat dat voor een ding is met een baard maak ik wel uit en niet een of andere lamlul die zich graaisnaaiert noemt. Mafkees. Ga buiten spelen.

Zwezerik | 17-04-23 | 10:00

@lekgoot | 17-04-23 | 10:05: Ik wel, maar hij had het denk ik niet helemaal door. Misschien dat ik er een regenboogvlaggetje en een knipogende emoticon achter had moeten zetten maar ja, iets met Joris...

Graaisnaaiert | 17-04-23 | 10:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom zouden kinderen voorgelezen moeten worden door iemand in drag?
Drag lijkt me meer iets voor feestjes, partijen, openingen, optredens enz.
Of voor een enkeling die misschien altijd in full drag rond wil rondlopen.
Doe je ding als je daar blij van wordt.
Voor de kinderen heeft het geen pedagogische meerwaarde.

LonelyWanker | 17-04-23 | 09:43 | 4

Het verschil tussen drag queens en acts als Snip en Snap of de zusjes Veenendaal is dat drag queens constant vervelend sexueel geobsedeerd zijn, altijd maar die dubbelzinnige grappen. Daar word je moe van en mijn kinderen zijn geen sociaal experiment om maar eens een burgemeester te citeren die op zoek is naar een gemeentelijke hoerenkast. Opzouten dus.

Colin.Fart | 17-04-23 | 10:06

Gewoon, omdat dit in Amerika nu ook gebeurt. Snap dat dan toch.

lekgoot | 17-04-23 | 10:07

Er zijn ook drags die er precies zo over denken. Zag een tijd geleden een filmpje waarin een dragartiest zich verbaasd afvroeg, wat ze nou in godsnaam gedaan hadden dat ouders hun kinderen naar ze wilden meenemen.

Blauwpetje | 17-04-23 | 10:44
▼ 1 antwoord verborgen

Dat was een enorme backlash voor Budweiser.

ChalinaRosa | 17-04-23 | 09:57

Bier omdopen tot gender fluid was ook wel een ijzersterk idee. lol.

Blauwpetje | 17-04-23 | 10:40
▼ 1 antwoord verborgen

"radicaal- en extreemrechts. Wat geinig is, want als je radicaal- en extreemrechts in de eerste zin hierboven vervangt door klimaat-, gender- en extreemlinks,":
Wat is extreem links? Je hoort niets meer over de rechtse boeman, antifa. Gender is iets dat rechts heeft opgeblazen om dan maar iets te hebben om hun extreem rechtse ongenoegen te uiten. En klimaat is gewoon wetenschap die door rechts ontkend wordt.
Voor mij is links gewoon zinnig, ik heb het liefst ook altijd over gematigd links, want voor een beetje gelijkere maatschappij. Dat is tenslotte de echte betekenis van links. Hoe rechts nu ook links woke wil noemen. Want ik hoor links nooit over woke. Rechts is daar altijd over aan het roeptoeteren.
Oké, links heeft aanleiding gegeven voor the worst crimes of the century: Mao, Stalin, Pol Pot. En rechts heeft een veel beter business model: ook nu gaat het prima met de 1% en de 99% overleeft min of meer wel. Maar zoals iedereen links was, in de tijd dat ik opgroeide: een vrolijke tijd in Europa, met goede muziek, als iemand zich afvraagt hoe je nu links kunt zijn; nu is iedereen rechts: lees hier maar, op een paar, volgens mij verstandige, mensen na. En je ziet hoe, na Brexit en Trump, beide goed voor Poetin, ze nu eigenlijk achter Orban en Melloni staan. Waarbij Melloni, omdat ze het EU geld nodig heeft, of omdat ze een vrouw is, best redelijk is, maar waarbij Orban eigenlijk liever Poetin dan de EU zou steunen. En overal zie je rechts en autocratiën opkomen. Fox nieuws heeft ook de neiging wat meer Poetin's kant te kiezen. Want daar heb je tenminste nog de gewelddadige onderdrukking van alle vormen van afwijkend gedrag. Terwijl links liberaal is en mensen meer laat doen wat ze willen. Zolang dat gematigd is, is daar niets mee mis. En in deze overwegend rechtse tijden kan links niet anders dan gematigd zijn.
Daarom is links nu de juiste keuze. In deze tijden van een enorme zwaai naar rechts.
Overigens kan ik niet goed in discussie, want eigenlijk had ik dit niet moeten typen omdat ik me klaar moet maken om overhaast naar het vliegveld te gaan, omdat het er even op leek dat mijn moeder stierf. Maar nu lijkt ze weer rustig te slapen, volgens mijn broer die bij haar is. De verpleegster komt snel, en 's middags de dokter. Ze is gewoon thuis met mijn broer.
Maar ik ben een beetje sloom. En daarom staat dit er nu. En zie ik, misschien later, als ik moet wachten op het vliegveld? hier in Dublin, wel waarom mensen denken dat ik eigenlijk een beuk moet hebben (dixit Underthedevil ;)

cugel | 17-04-23 | 09:40 | 11

"klimaat is gewoon wetenschap die door rechts ontkend wordt."

Klimaat is geen wetenschap en u bedoelt waarschijnlijk dat klimaatverandering ontkent wordt en ook dat is niet waar.
Wat wel ontkent wordt is dat klimaatverandering tegengehouden kan worden door de mens. Mogelijk kunnen we het iets vertragen, maar onze invloed is waarschijnlijk zeer beperkt.

Ik word er een beetje moe van, hoe woorden iedere keer verdraaid worden.

ChupaChupa | 17-04-23 | 10:25

Links zou liberaal zijn volgens u. Links zou mensen meer laten doen wat ze willen, volgens u.

Volgens mij wil links zich alleen maar meer bemoeien met wat mensen eigenlijk zouden willen. Links wil altijd en alleen maar verbieden wat mensen zouden willen. Links is niet liberaal, nooit geweest en zal het ook nooit worden, want links wil uniformiteit in het linkse denken en doen.

Het is juist rechts dat mensen zo veel mogelijk in hun waarde wil laten.

Sterkte met uw moeder.

Peerkeoud | 17-04-23 | 12:08

@Conan de Rabarber | 17-04-23 | 10:01:
De leprechaun reist met de luas line naar het centrum en vandaar met bus 16 naar de airport. En ja, die scene herinner ik me nog goed. Een ronde kamer. Ik ben ook zo gehecht aan mijn vrouw omdat we, op een andere manier dan bij deze scene, zo goed bij elkaar passen. En Vance heeft inderdaad op allerlei plekken allerlei aspecten van het leven op aarde op kleurrijke wijze verwerkt in zijn boeken.
@ChalinaRosa | 17-04-23 | 10:01:
Dank je wel! Dat is heel aardig!
@Schout-bij-Nacht-J | 17-04-23 | 10:06:
True!
@Beste_Landgenoten | 17-04-23 | 10:14:
Jij ook bedankt! Ook voor de goede tegels. Ik heb er niet altijd tijd voor.
@Graaisnaaiert | 17-04-23 | 10:22:
Jij ook bedankt! We zitten politiek niet op dezelfde lijn, maar daarom is het des te waardevoller dat we toch door één deur kunnen, want uiteindelijk kan dat niet anders.
@ChupaChupa | 17-04-23 | 10:25:
Het is mooi dat rechts begint te vergeten dat ze ooit klimaatverandering door fossiele brandstoffen ontkenden: het kwam door de zon, het klimaat veranderde altijd al, de lucht is nu schoner etc etc etc. Alles om maar niet te hoeven veranderen. Maar zelfs Elon Musk maakt zijn elektrische auto's niet voor niets.
@Peerkeoud | 17-04-23 | 12:08:
Kijk naar Amerika: je hebt de liberalen en de conservatieven: de conservatieven willen niet dat dingen veranderen, de liberalen zijn voor vrijheid. De termen zeggen al alles. Van de conservatieven mag je vooral geen abortus hebben als je bijvoorbeeld door je vader verkracht bent (want er is nogal wat onderdrukte sexualiteit bij religieus rechts). Links wil dat mensen gelijk zijn, ongeacht geslacht, kleur, sexuele voorkeur etc. Dat is vrijheid. Nu ben ook ik voor enig decorum. En je zadelt kinderen niet op met dingen waar ze nog niet aan toe zijn. Maar als jij hetero bent gaat niemand je vertellen dat je trans oid zou moeten zijn. Links is vrijheid. Maar het is mooi als ook rechts die vrijheid wil omarmen.
En bedankt voor het medeleven.
Nu op het vliegveld en door de checks. In de lounge waar ik inmag omdat ik de laatste, duurste, plaats in het vliegtuig kocht.
Update: mijn broer zegt dat, ook volgens de dokter, mijn moeder stervende is. Maar het kan nog even duren dus hopelijk ben ik op tijd in Twente.

cugel | 17-04-23 | 16:46
▼ 8 antwoorden verborgen

TERF? Waar staat dat nu weer voor?

ikworstelengadouchen | 17-04-23 | 09:39 | 4

Doodgaan met een hazenlipje.

Piet-Kietelaar | 17-04-23 | 09:41

Was er maar een manier om dat op internet op te zoeken.

spanarchist | 17-04-23 | 09:41

De term TERF, Trans Exclusionary Radical Feminist, komt daar vandaan. Het zijn radicaalfeministen die zich verzetten tegen de inclusie van trans vrouwen in het vrouwendom. Zij hanteren een biologisch, essentialistisch perspectief op wat een vrouw is en voeren lobby tegen transrechten.
“Zo ben je wel lekker bezig”

Schilder58 | 17-04-23 | 09:45
▼ 1 antwoord verborgen

Hartverwarmend voor Ashsa, dat zoveel gehersenspoelde klimaat- en genderkekkies aanwezig waren. By the way: NAZI's waren politiek niet rechts, maar 'socialistisch'. Lees eerst een boek,voordat je extreem linkse Tik-Tokkies complimenteeert.

NotWoke | 17-04-23 | 09:39

Drie keer linksom is ook rechtsaf.

Kekmaar | 17-04-23 | 09:38 | 1

als je van de noord- of zuidpool vertrekt niet

Lu_Tze | 17-04-23 | 10:56

In een tijd waarin bepaalde politici ter linkerzijde vinden dat het wel aanvaardbaar is om te debatteren over de vraag of men bereid is om 3 tot 15 jaar de gevangenis in te gaan om het goede doel dat toevallig op dat moment in de mode is te verdedigen, wordt weer extra de aandacht gevestigd op het gevaar van rechtsradicalisme, alsof een handjevol kaalkopjes maatschappij-ontwrichtend bezig is.
De aanval is de beste verdediging, zullen we maar zeggen.

spanarchist | 17-04-23 | 09:35
-weggejorist-
The_Limey | 17-04-23 | 09:35 | 3

Extreem links zijn niets anders dan verwende rijkeluiskindertjes waar tegen nooit geen 'nee' is gezegd. Verwend tot op het bot. Walgelijke mensen. Moet je die gekke baard nou zien staan met zijn regenboogvlaggetje. Doe eens wat therapie sappie! Heb je trouwens Elon gezien die een BBC 'journalist' op z'n lazer geeft. Wat een genot om zo'n links stuk stront zich in alle bochten te zien wriemelen. Hulde voor Elon, was pracht stukje tv.

Zwezerik | 17-04-23 | 09:34

Mijn sympathie voor moslims neemt intussen met de dag toe.
Zie dat zelf als een positieve ontwikkeling.

Ichneumonidae | 17-04-23 | 09:33 | 3

Je maakt een grapje maar aartsconservatieve christenen voelen zich daadwerkelijk aangetrokken door islam en haar conservatieve waarden. Dat gaat nog wat worden.

Schout-bij-Nacht-J | 17-04-23 | 09:40

@Schout-bij-Nacht-J | 17-04-23 | 09:40: Ben zelf niet religieus, dit terzijde, maar hoeveel 'aartsconservatieve christenen' zijn er nu helemaal in NL?
Ben zelf overigens vrij conservatief.
"Alles wat nieuw en origineel is, is slecht en waardeloos."

Ichneumonidae | 17-04-23 | 09:44

@Schout-bij-Nacht-J | 17-04-23 | 09:40: Tuurlijk Schout, Christenen worden aan de lopende band vermoord door Moslims, denk je werkelijk dat dat vrienden van elkaar zijn?

keistad | 17-04-23 | 09:51

Ik snap best dat je soms met je baard in mooie rok de straat op wil, maar waarom met zoveel woede?

John McClane | 17-04-23 | 09:32 | 5

Van die sombere kleuren ook en zo'n stoere houding. Doe dan iets fleurigs aan, met leuke schoentjes en doe er een fris dansje bij, veel leuker.

Blauwpetje | 17-04-23 | 10:37

Lachtegel van de dag. Mooie John.

Peerkeoud | 17-04-23 | 12:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Het lijkt wel of je in The Matrix bent aangekomen met als Mr Anderson deze dame.

Tiscali-2 | 17-04-23 | 09:32

Er is bijna geen extreem rechts in NL. Echter als je liever niet wilt dat je kinderen worden gek gemaakt met gender onzin ben je al een nazi.

Bochel | 17-04-23 | 09:31 | 17

@Gladiator Fap | 17-04-23 | 10:08:

Kennelijk niet en het is in dit topic heel duidelijk dat team extreemrechts geenszins van plan is om mensen die anders zijn te accepteren.

Schout-bij-Nacht-J | 17-04-23 | 10:14

@Schout-bij-Nacht-J | 17-04-23 | 10:14: Extreem links verwijt iedereen die niet een gecultiveerd slachtofferschap ondersteunt ervan "extreem rechts" te zijn. Op die manier zie je inderdaad overal nazi's.

Gladiator Fap | 17-04-23 | 10:24
-weggejorist-
Kwakjeszalver | 17-04-23 | 10:52
▼ 14 antwoorden verborgen

Hartverwarmend om Asha te zien strijden voor de witte man op pumps

RickTheDick | 17-04-23 | 09:29 | 3

Ze is ook erg begaan met dakloze dieren, als ze haar armen omhoog houdt zie je dat er twee jonge Afghaanse windhonden puppies in haar oksels wonen.

Conan de Rabarber | 17-04-23 | 09:34

Ah, dat is lievv

Wiezewalakristalix | 17-04-23 | 09:44

Twee egels, bedoel je.

Ray Skak | 17-04-23 | 09:48

@ As Hatenbroeke,
Zijn alle mensen (m/v/x) die protesteren helden, of alleen maar de mensen die jouw denkbeelden vertegenwoordigen.
Want de door jou voor nazionaal socialisten uitgemaakten protesteerden ook ergens tegen.
Gelijke monniken, gelijke kappen. Of werkt het zo niet bij jou, As?

Nuchternederland | 17-04-23 | 09:28 | 8
-weggejorist-
Usumani | 17-04-23 | 10:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Een klein groepje sneuneuzen wil dat vrouwen het huishouden doen en de kinderen verzorgen, dat homo's binnen blijven en vooral geen boeken schrijven voor kinderen, en dat Köckcü ook gewoon schijt mag hebben aan homo's als dat nu eenmaal zijn mening is.

Met rechts heeft het verder weinig te maken.

Papa Jones | 17-04-23 | 09:26 | 6

@Conan de Rabarber | 17-04-23 | 09:30: Nou ja, niet iedereen zit er op te wachten inderdaad, op al die aandacht voor zeg maar de regenboog. Dat kan ik nog wel begrijpen. Maar dat is iets anders dan zulke mensen minderwaardig willen behandelen. En dat is wél waar dit groepje demonstranten voor staat.

Papa Jones | 17-04-23 | 10:39

@Papa Jones | 17-04-23 | 10:39: geen ongelimiteerde vrijheid in de omgang met andermans kinderen = minderwaardig behandelen... tja, is ook een maar een gedachte

ffnietnu | 17-04-23 | 10:43

@Papa Jones | 17-04-23 | 10:39: Minderwaardig behandelen is altijd fout maar er mag wel een verschil aangebracht worden tussen mensen die hier al hun hele werkzame leven bloed zweet en poep in de grond hebben zitten en sociale lasten hebben afgedragen. Weet niet of het nu nog zo is maar als je vroeger naar Australië of Canada wilde emigreren had je de eerste jaren geen enkel recht op sociale uitkering en na een paar jaar werd dat slecht mondjesmaat opgevoerd. Dat weerhield de profiteurs en trok alleen harde en noeste werkers aan. En wat krijgen wij hier? Huis Miele en cruiseschip vakntiegangers, er zijn er bij die gaan meerdere keren terug als deftig Heertje naar het land wat ze ontvlucht zijn om er te patsen met hun gratis kado-welstand in de EU

Conan de Rabarber | 17-04-23 | 12:29
▼ 3 antwoorden verborgen

genderideologie als pedofilie gaat wel een beetje extreem
Ja je hebt gekke pedo's die proberen zich aan de LGBT tafel aan te schuiven en als je TV kijkt lijkt het ze soms te lukken

In de werkelijkheid kotst ook the LGBT community dit sort mensen volledig uit.
Waarom het nieuws wilt dat je denkt dat ze onder LGBT vallen geen idee maar goede vraag.

niemand specifiek | 17-04-23 | 09:25 | 4

Er lopen heel veel Sydney Smeerberen en erger binnen de 'community' rond. Elke gekkigheid en abberatie wordt als een bijzondere te koesteren eigenschap bewonderd en dan denken dat de gemeenschap ze uitkotst. Juist niet. Dragqueens die zo nodig aan kinderenmoeten voorlezen. Meer krypto-pedo krijg je het niet.

Grachus | 17-04-23 | 09:37

@Grachus | 17-04-23 | 09:37:
"Waarom het nieuws wilt dat je denkt dat ze onder LGBT vallen geen idee maar goede vraag."
De push van dragqueen kindertime stories gekkigheid komt uit bestuur van bedrijven en politici

niemand specifiek | 17-04-23 | 10:10
▼ 1 antwoord verborgen

"... en als promoveren zo makkelijk is, ..."

In de Angel-Saksische landen, het VK voorop, kan je na een HBO-diploma met je "bachelors" gaan promoveren". De HBO's in het VK heten tegenwoordig ook allemaal "university" - het is de truuk van de politiek geweest om meer "universitair" afgestudeerden te krijgen, is inmiddels gelukt iedereen met een IQ van boven de 100 is daar nu een acadeem. Het niveau van de proefschriften zijn navenant. Maar het VK is wel de "leading" kennissamenleving...

Oh ja, je krijgt een diploma als je maar alles netjes gevolgd hebt, examens enz succesvol halen is geen vereiste.

Louter Leuter | 17-04-23 | 09:25 | 9

@Louter Leuter | 17-04-23 | 10:04:
Indeed.

Basil Fawlty | 17-04-23 | 10:18

Je kunt in Nederland ook promoveren met een HBO-diploma. Een neef van mijn vrouw heeft scheikunde gestudeerd aan een HTS. Daarna werd hij aangenomen als staflid op een universiteit en heeft hij daar een onderzoek gedaan, waarop hij inmiddels is gepromoveerd.
Maar scheikunde is niet een van de fopstudies waar onze universiteiten tegenwoordig in grossieren. Mijn neef kan echt wel wat.

MAD1950 | 17-04-23 | 11:10

@MAD1950 | 17-04-23 | 11:10:
Tegenwoordig... Vroeger niet. Ik ben daar niet blij mee. De belangrijkste dingen die je op een TU leert zijn een analytische academische denkwijze, en de verbanden tussen de verschillende vakgebieden.

Louter Leuter | 17-04-23 | 12:05
▼ 6 antwoorden verborgen

KOZP dat de Erasmusbrug bezet, zijn helden, verzetsstrijders en Rosa Parks. De Blokkeerfriezen die de snelweg bezetten, zijn fascisten, racisten en Jim Crows. En voor het geval je dat anders ziet, heeft minister Yeşilgöz een wet in de maak die jou verbiedt om dat te zeggen.

MAD1950 | 17-04-23 | 09:24 | 1

En ze weten waar je DNA woont. Tenminste als je blokkeerfries bent.

Conan de Rabarber | 17-04-23 | 09:26

Promoveren is inderdaad zo makkelijk in Nederland: veel te vaak een kwestie van de juiste subsidie gerelateerde politieke kruiwagens. Geldt voor het hele politieke spectrum overigens.

Hetkanverkeren | 17-04-23 | 09:23

Wie was er ook weer eens aanwezig? Dolly Bellefleur, iemand die er alles aan doet om BN'er te worden. Stuur hem/haar naar het songfestival

Cornelis12 | 17-04-23 | 09:22 | 1

Zingt ze wel vals genoeg?

MAD1950 | 17-04-23 | 09:27

Extreem en radicaal links, de genderpipo's en de klimaatidioten zijn vooral en boven alles aandachtsgeil. Ze geilen op aandacht en het waanidee dat ze de wijsheid in pacht hebben en dus de rest van de mensheid maar naar hun netkousen moet dansen. Sterf, stelletje klimaatclowns, sterf, stelletje nonbinaire fetisj lijers en sterf, schrale vegangrasgrazers en sterf allemaal, jullie BBBoerenhaters die zonder BBBoer niks meer te vreten zouden hebben..

Conan de Rabarber | 17-04-23 | 09:21
-weggejorist-
Zwezerik | 17-04-23 | 09:21 | 2

Veel interessanter dan protesteren: vanmiddag wordt de grootste genotsknots ter wereld gelanceerd: het pikplacebo van Elon Musk, de Starship.

Nivelleermarionet | 17-04-23 | 09:20 | 2

Ding ziet er niet uit...

Louter Leuter | 17-04-23 | 09:30

Nou ik ken ook nog wel wat radicale extremisten in de regering en op de ministeries. Totaal geradicaliseerd en niet vatbaar voor wetenschappelijke argumentatie. U herkent ze aan het angstaanjagende gerochel, onder een verstikkende deken van stikstof en doemdenken.

Piet Karbiet | 17-04-23 | 09:19

"Les extrèmes se touchent"

Glasgow Argus | 17-04-23 | 09:19 | 1

Goede tegel.

anja | 17-04-23 | 10:06

'Homogene samenleving'. Zijn daar niet ooit 'landen' voor bedacht ? Afgegrensde gebieden met een min of meer homogene bevolking qua etniciteit, cultuur, religie ? Zodat men elkaar niet onderling de hersens insloeg ?

Der Schnitzeljäger | 17-04-23 | 09:17 | 4

Ja, zo was het bedacht en ook min of meer georganiseerd.
Waar is ook alweer het Romeinse Rijk aan ten onder gegaan?

ChalinaRosa | 17-04-23 | 09:35
▼ 1 antwoord verborgen

De godganselijke dag bezig zijn met geslacht en gender. Heb je dan niks beters te doen vraag ik me wel eens af.

knutsel_ | 17-04-23 | 09:16

Stop het zwartbekken( zwarte piet)
Stop het wijfsmoelen

RickTheDick | 17-04-23 | 09:15 | 1

De ene stereotypering is de andere niet in hysterisch Deugland.

obi1 | 17-04-23 | 10:32

Eigenlijk te veel aandacht voor een tot activiste verworden academicus. Maar wel opvallend dat de ene radicale groepering wel vertegenwoordigers/medestanders heeft in de media, maar de andere groepering niet.

Van mij zouden ze beiden een toontje lager mogen zingen.

SamV | 17-04-23 | 09:15 | 1

Dat komt omdat het narratief nog steeds is links=goed, rechts=fout.

ChalinaRosa | 17-04-23 | 09:39

Zo zie je maar, verveling kent geen tijd.
Wat een stakkers, met hun links/rechts gewauwel.

Ichneumonidae | 17-04-23 | 09:15

Als iedereen zich nu eens met zijn eigen pathetische kudtlevens bezighield ipv zich voortdurend met de levensstijl van anderen te bemoeien? Ga jij lekker met je baard in netkousen rondlopen en gaat je buurman lekker de verzetsheld uithangen door zijn vlag ondersteboven te hangen. Mind your own fucking business. Is dat te veel gevraagd?

Bigi Bana Boy | 17-04-23 | 09:12 | 4

Voor dat soort figuren is dat inderdaad te veel gevraagd, omdat ze geen eigen "business" hebben. Luie, talentloze narcisten geven liever anderen de schuld van hun eigen tekortkomingen.

Gladiator Fap | 17-04-23 | 09:18

Dat zou een mooi begin zijn. Vrees echter dat beide partijen niet doorhebben dat ze extremistisch zijn.

Schout-bij-Nacht-J | 17-04-23 | 09:19
▼ 1 antwoord verborgen

Uiteindelijk is dat extreem links pas tevreden als iedereen tenminste één maal in z'n (of haar / x) leven een transitie van geslacht heeft ondergaan.

Aristotalloss | 17-04-23 | 09:12

Rechts en links hebben van plaats gewisseld. Laat dat maar eens inzinken, Nikki.

Gladiator Fap | 17-04-23 | 09:12 | 6

Klopt helemaal. Je ziet het ook in andere landen.

ChalinaRosa | 17-04-23 | 09:41

@forecastle | 17-04-23 | 09:29: Dat komt omdat zij nimmer zullen of kunnen toegeven dat ze fout zitten. Het moet doorgezet worden tot het einde.

ChalinaRosa | 17-04-23 | 09:43
▼ 3 antwoorden verborgen

De grote vraag is vooral wanneer die linkse hippies gaan werken en asha minder gaat eten.

brawler | 17-04-23 | 09:11 | 1

Die asla mot dan ook het gebakkenlucht laten staan maar of dat dan zoden aan de dijk zet, mwah.

abeltasman | 17-04-23 | 09:29

Wat een hysterica die Nikki Sterkenburg. Ik heb nog iemand horen zeggen dat Nederland een "ethnisch homogeen" land zou moeten zijn. Dat soort uitspraken bestaan alleen in de koortsachtige fantasieen van zelfbenoemde deugers, die ze vervolgens toeschrijven aan "extreem rechts".
Als er al mafketels zouden rondlopen met ideeen over "blank Nederland" (want DAAR doelt ze op) zijn dat er hooguit een handjevol. Unrealistic motherfuckers, want kijk om je heen, en je ziet overal mensen van allerlei kleuren, pluimage en komaf, dus die hele achterlijke ideologie is a total loser scenario anyways.

Asteroid-B612 | 17-04-23 | 09:11 | 6

@Asteroid-B612 | 17-04-23 | 09:24: Uiteindelijk zal het monster zichzelf dan ook opvreten, de vraag is alleen hoeveel (onherstelbare) schade daarvoor aangebracht moet worden.

Gladiator Fap | 17-04-23 | 09:26

Als ik naar WOA, Wacken Open Air, ga, dan is dat ook extreem homogeen. Allemaal blanken in een zwart T-shirt en zwarte jeans.

Louter Leuter | 17-04-23 | 09:28

Rechts staat voor geen staatsbemoeinis. En over het algemeen conservatieve waarden. Als je daar heel extreem in gaat worden eindig je dus in je paardenkar zoals de Amish.
Wat er bedoelt wordt met extreem rechts is gewoon ook extreem links. "Ja maar nazi's" Nazi's waren socialisten. Nationaal Socialistische Duite Arbeiders Partij. Hoe socialistisch wil je het hebben. Ja, maar ze gedroegen zich niet als socialisten! Nee. Maar welke socialist/communist deed dat wel?
Mao, Stalin, Hitler, Pol Pot. Socialisten/communisten. Allemaal. En allemaal verantwoordelijk voor de grootste bloedbaden in de geschiedenis.
De enige uitzondering die ik zou weten is Leopold II. Die zou je van extreem rechts zijn kunnen betichten.

TheEgg | 17-04-23 | 09:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat prentje van Asje het Broekje... is dat niet een paar jaar geleden gemaakt? Ik zie wel een paar overtredingen van die gasten...

Louter Leuter | 17-04-23 | 09:11

Wie deze kampen ook heeft opgezet, het is gelukt om dermate veel ruis in de maatschappij te veroorzaken, dat er geen aandacht meer is voor echt belangrijke zaken.

HankHill | 17-04-23 | 09:08 | 1

Wacht even. Volgens mij was er onlangs aandacht voor een uiterst belangrijke hemeltergende zaak. Namelijk het prijsverschil tussen scheerdingen voor vrouwen en mannen waarbij de mannen veel minder betalen voor hun en enkel voor hun bedoelde scheerdingen dan dat de vrouwen betalen voor de specifiek voor vrouwen bedoelde scheerdingen.

forecastle | 17-04-23 | 09:23

Bij de w.onderbroek werd het oranje blanje bleu weer uitgemaakt voor nazivlag. Daar hebben ze zeker nog nooit gehoord over Willem van Oranje.

toetssteen | 17-04-23 | 09:05 | 3

Een opportunistische draaikont, net als al die Duitse adellijke families. Alleen geïnteresseerd in de eigen directe belangen.

Bigi Bana Boy | 17-04-23 | 09:14

@Bigi Bana Boy | 17-04-23 | 09:14:
En, als je eerlijk bent, wie niet?

CLoVis | 17-04-23 | 09:23

@CLoVis | 17-04-23 | 09:23: Eens, maar ik heb niet de onbeschaamdheid om mijzelf tot icoon van het verzet op het schild te laten hijsen, na een uiterst bedenkelijke rol in een Wereldoorlog te hebben gespeeld.

Bigi Bana Boy | 17-04-23 | 09:39

Gast met vlag, is die nu pro of anti gay?

Einde van de Domheid | 17-04-23 | 09:02 | 1

Antifa(p)

gemeentereiniging | 17-04-23 | 09:08

Als zo’n drag voor mijn kind zou staan te twerken in een ongepast pakje, ik zou wel even helpen met de castratie dan.

BrulSpin | 17-04-23 | 09:01

Terwijl deze mafketels van hun zolderkamer kwamen en met verhoogde hartslag stonden te schreeuwen om een Facebook-post, liepen 17.000 helden de marathon. Verschil moet er zijn.

fuqatar | 17-04-23 | 09:01

Wat is een TERF?

gristen | 17-04-23 | 08:59 | 7

Dus als je jezelf gaat omkleden in een dameskleedkamer ondanks dat je in het bezit bent van een plasser en scrotum en je toch best wel een vrouw voelt en iemand anders die geboren is met een baarmoeder zegt dat dit wellicht niet zo'n goed idee is dan mag je ze uitschelden voor TERF en hun werkgever bellen. Veel van de transactivisten gaan er dan als een dolle bij applaudisseren.

Deflatiemonster | 17-04-23 | 09:19

@NLgaatnaardeklote | 17-04-23 | 09:05:
Dan zijn feministe van het eerste uur als Germaine Greer en ook schrijfster J.K. Rowling TERFS want die moeten niks van die radicaal links woke nonsens (pleonasme) hebben, en terecht.

Basil Fawlty | 17-04-23 | 09:38

FRET achterstevoren gespeld.

Jos Tiebent | 17-04-23 | 09:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Er moet een verbod komen
op verdienmodellen.

van stampij | 17-04-23 | 08:58 | 4

Volgens mij moeten die mensen als de donder aan het werk, oma heeft zorg nodig en kan het niet krijgen, een afspraak maken voor een beurt voor de auto duurt zo anderhalve maand en Mo die de pakketjes brengt werkt inmiddels 80 uur en wil graag een nieuwe collega erbij. De knoet erover.

pibasso | 17-04-23 | 09:15

@Wayfaring stranger | 17-04-23 | 09:32: Precies, aan het werk luie fli****, in het zweet des aanschijns.........

pibasso | 17-04-23 | 09:34
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl