Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het gehele bestuur Meldpunt Mores geleid door vrouw van Tom Egbers Janke Dekker TREEDT AF

Het bestuur van Mores laat over zich heen Walsen 

Je mag dus niet eens meer drie jaar lang alleen maar zoenen. Eerst Hoofdredacties en nu gehele Raden van Bestuur; geen kader binnen het Triumviraat van het Nederlandse medialandschap (NOS, DPG Media, Mediahuis) is nog veilig. "De reden van het vertrek is de ophef die is ontstaan rond de al eerder afgetreden voorzitter Janke Dekker, die opstapte na de klachten over haar man Tom Egbers bij NOS Sport. In een persverklaring laat het vertrekkende bestuur weten:

"Nu het bestuur zelf onderwerp van gesprek is geworden en daardoor ook het imago van het meldpunt wordt aangetast - neemt het bestuur zijn verantwoordelijkheid door ruimte te maken voor een nieuw bestuur dat Mores de komende jaren verder vorm kan geven."

Maar wie is die jonge dame in kwestie nou?

De "O" van "Onvolledige transparantie bij de Volkskrant"

Reaguursels

Inloggen

Oeps daar gaat haar verdienmodel.. Is ze al gesignaleerd bij de voedselbank.

Southpark | 22-03-23 | 17:51

Naam is besmeurd, gewoon ontbinden en opnieuw beginnen.

Keutels | 22-03-23 | 16:52

Drie jaar lang vreemdgaan en alleen maar mogen zoenen. Dan ben je pas echt genaaid. Hoewel pijpen volgens Clinton ook niet onder seks valt.

Pinocchio | 22-03-23 | 14:38

Wel lekker baantje voor de troela van Egbers. En er zaten dus nog meer ruifvreters.

Zomaarwat | 22-03-23 | 14:30 | 1

Troela? Pas maar op of ze gaan ook u Mores leren!!

Doolaard | 22-03-23 | 14:35

Hoeveel kost die club Mores per jaar? Of is het vrijwilligerswerk?

dr Rechts | 22-03-23 | 14:21

Ik wist niet dat het bestond, net zoals ik geen weet heb van de talloze commissies en werkgroepen, overlegorganen en stichtingen die door de maatschappij heen zijn verweven en waar alles wordt voorgekookt zodat er bij besluitvorming een in beton gegoten voorstel ligt waar zogenaamd erg goed over is nagedacht (lees: de richting is inmiddels in beton gegoten met allerlei complexe bijkomstigheden die al zijn uitgewerkt).

Dit meldpunt dito. Per saldo bepaalde die wat de mores is bij de Nederlandse media. Hekel aan, dat geregulier. En werkt dus ook niet. Zal worden gebruikt voor machtsbehoud van de kliek waar ze bij horen.

Ik zou zeggen, deel eens een klap uit, een knietje of neem een andere baan en anders doe je aangifte. Enige wraak voor klotegedrag is ook geoorloofd, maar hou het vooral proportioneel.

Een meldpunt levert evenmin bewijs, wrijft in de vlek, is zeer beinvloedbaar wegens belangenverstrengeling (altijd, ze hebben altijd vrienden en vriendinnen, als het al geen politicus/-ca of man/vrouw van is).

Kortom: vertrouwenspersonen zijn prima, maar niet als het een organisatie wordt. Gewoon, een persoon, een goeie. Met absolute zwijgplicht.

Zomaarwat | 22-03-23 | 12:15 | 3

Kan ook gewoon een onafhankelijke afdeling binnen een bedrijf zijn. Je kunt je verhaal kwijt, zij geven tips. Eventuele vervolgakties enkel in samenspraak met de aangever. Alleen maar prima toch.

Wel een beetje sneu wanneer zo'n afdeling/organisatie geeneens bekend dan wel bereikbaar is, zoals bij de NOS. Brieven kwamen geeneens aan, adres op de site was al jaren verouderd.

Papa Jones | 22-03-23 | 12:30

@Papa Jones | 22-03-23 | 12:30: 'Onafhankelijke afdeling binnen een bedrijf'.

Wat dacht je zelf toen je dit schreef?

Zomaarwat | 22-03-23 | 14:28

@Zomaarwat | 22-03-23 | 14:28: Ik ken mijn bedrijf en weet hoe serieus ze grensoverschrijdend gedrag nemen, dus maak je geen zorgen.

Papa Jones | 22-03-23 | 18:00

Als grensoverschrijder moet je je maar aanpassen aan de nieuwe mores. Lok je prooi met een sojalatte, verstrengel per ongeluk die knotjes en flirt met neurodiverse slutty talk.

TanteJuut | 22-03-23 | 12:07

Gaat Volkskrantje nu ook 'het eerdere aanzetten tot haat, met een politieke moord tot gevolg' reconstrueren? Er lopen nog genoeg (media) ongestraften in- en rond Den Haag los.

NotWoke | 22-03-23 | 12:06

Ja Mores, al dat viezz doen en onkuisheid is niet meer van deze woke-tijd

meneer Q | 22-03-23 | 11:54 | 1

Kunnen we geen nieuwe beweging starten? Nøke

Proud Infidel | 22-03-23 | 12:16

Wat heeft Tom Egbers eigenlijk een onsympathieke kop, om het beleefd uit te drukken.

Hommel | 22-03-23 | 11:53 | 2

Mart zocht een sukkel en deze Tom zocht nog grotere sukkels.

Als ik naar Studio Sport kijk heb ik altijd het gevoel naar onvolwassenen te kijken.

Zomaarwat | 22-03-23 | 12:18

Gelukkig kan hij wel vertellen wie er de wielerwedstrijd van Appelscha in 1993 heeft gewonnen.

Weerduivel | 22-03-23 | 13:00

Smullen geblazen, al die juice. Hoe vervelend ook voor de slachtoffers, wat dit vooral doet is afleiden van het echte mediaprobleem: de innige verwevenheid met de politiek. Die gaat veel verder dan af en toe een onafhankelijke documentaire over een ex-diplomate van wereldfaam.

Hetkanverkeren | 22-03-23 | 11:41 | 4

@Papa Jones | 22-03-23 | 11:54: En ik maar denken dat iedereen van alles wijs kan maken. Verdorie!

Hetkanverkeren | 22-03-23 | 11:59

@Papa Jones | 22-03-23 | 11:54: Een taalfoutje mag, maar dit overschrijdt wel een grens ;-)

Wiebenick | 22-03-23 | 16:06
▼ 1 antwoord verborgen

Grensoverschrijdend gedrag.

Daar rapporteert Geen Stijl elke week de instroom van.

Nonik Neem | 22-03-23 | 11:37

Had er nog nooit van gehoord. Stichting Morekop kende ik dan weer wel

small_town_dude | 22-03-23 | 11:31

Schoon schip, mooi.

Begin maar gewoon opnieuw.

Papa Jones | 22-03-23 | 11:27

Volgens de site van mores:

"Voorbeelden van seksuele intimidatie zijn: het maken van dubbelzinnige opmerkingen, het vertellen van stoere verhalen over seksprestaties en schuine grappen, onnodige aanrakingen of wegversperring, ongewilde benadering met een seksuele connotatie via social media, het tonen van aanstootgevende afbeeldingen op de werkplek, aanranding en verkrachting, iemand een bed voor de nacht aanbieden en zich vervolgens seksueel opdringen, het bij de repetitie geven van seksueel vernederende opdrachten onder het mom van ‘leren vrij te zijn."

Daar zitten een paar zeer onschuldige dingen tussen zoals dubbelzinnige opmerkingen en schuine grappen. Die zou je niet in één adem moeten noemen met geweld en verkrachting.

keestelpro | 22-03-23 | 11:27 | 8

Ook 'stoere' verhalen over seksprestaties zijn niet per sé seksuele intimidatie.

Als jij gewoon een verhaal verteld naar waarheid(bijv. waarin je een hele nacht met 4 prostituees op een coke & seks binge bent gegaan), is daar niks intimiderends aan? Wellicht is werk niet de juiste plek voor dat soort verhalen, meer dit gaat over seksuele intimidatie, niet over seksuele gepastheid

En als jij je geïntimideerd voelt door een collega die blijkbaar tijd en geld heeft om de hele nacht te batsen, dan zegt dat meer over je eigenwaarde, zelfbeeld en/of onzekerheden.

ReyNemaattori | 22-03-23 | 11:42

@Roos | 22-03-23 | 11:36:
Idem, bij ons op de werkvloer geen censuur overigens! Er wordt volop gelachen en gaat zelden te ver.
Maar over dubbelzinnige opmerkingen; toen ik jonger was deed ik veel vakantiewerk en daar maakten volwassen mannen ongepaste opmerkingen als ik (of andere dames) langs liepen waarna ze bulderend lachten. Over onze vormen en maten zeg maar. Dus ik begrijp wel dat het in een omschrijving van grensoverschrijdend gedrag staat.
In de praktijk zijn veel werkvloeren leuk en normaal en voel je met elkaar aan of je dubbelzinnige grapjes kan maken. En gebeurt dat gelukkig ook.

letopuwzaak | 22-03-23 | 11:45

@ReyNemaattori | 22-03-23 | 11:42: Zulke gesprekken over seksprestaties kun je wél in vertrouwen voeren, als je weet dat het wederzijds gewaardeerd wordt. Maar niet huppakee in de groep. Bij ons is het dan echt over en uit.

Papa Jones | 22-03-23 | 11:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Soms is het ook gewoon erg moeilijk om het verschil te zien tussen een ordinaire omhoogneukster of een gewiekste relatiesloopster.

Conan de Rabarber | 22-03-23 | 11:26 | 12

@Papa Jones | 22-03-23 | 18:56: Lazer toch op man, je lijkt wel een politieagentje.

Conan de Rabarber | 22-03-23 | 18:59

@Conan de Rabarber | 22-03-23 | 18:59: Altijd kudo's voor de politie.

Papa Jones | 22-03-23 | 20:09

@Papa Jones | 22-03-23 | 20:09: Kijk, we zijn het een keer ergens over eens, de prinsenvlag kan uit.

Conan de Rabarber | 22-03-23 | 22:00
▼ 9 antwoorden verborgen

Wat een truttig burgerlijk land is dit toch (geworden). Hypocriet ook want welke man heeft nou nog nooit buiten zijn relatie om gescoord?

J.Cash | 22-03-23 | 11:26 | 6

Ik

rifraf | 22-03-23 | 11:35

Wat is een relatie?

Hetkanverkeren | 22-03-23 | 11:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Zelfde kop als Shula Rijxman dan weet je het wel

Zuster01 | 22-03-23 | 11:26 | 1

Wat gemeen! Je ziet meteen dat Tom dezelfde plastisch chirurg heeft als Ilse de Lange.

Conan de Rabarber | 22-03-23 | 11:31

Als hij had geweten dat er toch wel gezeik van ging komen, was hij vast wel verder gegaan dan zoenen.

Zeurders | 22-03-23 | 11:25

Ik zie het Mariette Hamer al denken: waarom ik nou weer?

Hetkanverkeren | 22-03-23 | 11:23

De limerick Janke.

Er was eens een vrouw genaamd Janke,
Die wilde haar Tommy bedanken,
Maar o wat een grap,
Zijn plasser bleef slap,
Daar was een stagiair voor te danken.

Kaal-dik-en-lelijk | 22-03-23 | 11:22 | 1

Ghehehe

Piet-Kietelaar | 22-03-23 | 11:33

De nieuwe naam van Mores wordt Sores.

Acidstain | 22-03-23 | 11:20

Ik ga solliciteren, ik ben wel eens toe aan een goedbetaald luizenbaantje. Eh pardon het lijkt me een heel interessante functie waarin ik mijn visie blabla.

John McClane | 22-03-23 | 11:20

MORES: Meldpunt Ongewenste Omgangsvormen Rederlandse Eulturele en Ereatieve Sector?

Muxje | 22-03-23 | 11:19

Zo lang ze van alles grensoverschrijdend noemen is het niet boeiend.

pejoar | 22-03-23 | 11:19

Jij denkt de serieus dat wij niet weten wat mores zijn?

John McClane | 22-03-23 | 11:21

@John McClane | 22-03-23 | 11:21: Ik hoorde van D'66'ers dat jij niet verder was gekomen dan vbo niveau als reaguurder.
Dus voegde ik er een geschiedenisles aan toe.

steekmug | 22-03-23 | 11:27

Heb wel eens 3 jaar alleen maar sex gehad met een vrouw. Totdat die vroeg, wanneer gaan we nu eindelijk eens zoenen, nou, toen was het meteen over.

skoftig | 22-03-23 | 11:17 | 1

Kijk, en dáár gaat het nu om.
Het respecteren van andermans grenzen.

Papa Jones | 22-03-23 | 14:19

Tandeloze nepcommissie van dino's treedt af na vage beschuldigingen uit evenees de pre-historie. Kunnen we dan nu Tom Egbers weer gewoon Studio Sport en aardige docu's over GB laten presenteren?

_pacman_ | 22-03-23 | 11:17

Hoog tijd voor een Meldpunt tegen misbruik bij meldpunten.

funda | 22-03-23 | 11:16

De jonge dame is nu 17 jaar ouder hè.

de Voorzittert | 22-03-23 | 11:16

Het wordt tijd dat Janky wat drollen in de echtelijke sponde deponeert.

gestoptmetroken | 22-03-23 | 11:16

O wat dom. Een meldpunt dat ver na de escapades van haar man is opgericht en dan gaan aftreden over oud vuil? Waar is ons moraal kompas gebleven. We kunnen dingen niet meer in een tijdsgeest zien, ook is alle realiteitszin verdwenen fout is fout en deugen is deugen. Ja wat haar man deed was niet keurig, maar de ophef erover is zowaar nog beschamender.

StijllozeBurger | 22-03-23 | 11:15 | 1

Ja, deze trial by media is onfris al zullen er wel zaken zijn die echt onfris zijn. We worden bestookt met dit soort zaken: NPO sport, 66, pvda, Voice, Overmars.

Er zitten zaken van machtsmisbruik bij en dat is echt kwalijk, helemaal als het richting verkrachting en aanranding gaat. Er zullen ook zaken tussen zitten van sneu gedrag maar inderdaad niet om je verder druk om te maken.

Wanneer ik weer ergens “aftreden” lees, dan hoop ik eigenlijk op wat anders.

Nuuk | 22-03-23 | 11:21

Ach... was hetzelfde geweest als Martijn onderzoek zou doen naar Dusney Smeets. Moet kunnen, want onafhankelijk.

Louter Leuter | 22-03-23 | 11:15

Een gescheurde condoom, dat is pas onveilig. Dan moet je afstropen en optreden.

Piet Karbiet | 22-03-23 | 11:14

Beiden lijken wel of de Joker uit Bassie en Adriaan.

Ray Skak | 22-03-23 | 11:14

Zit Tom nou de hele dag op z'n volkstuintje?

Après toi | 22-03-23 | 11:13 | 2

Ja en spelen met zijn spruitjes en wortel.

deja_view | 22-03-23 | 11:16

Ja, de opkomende plantjes moeten grootgezoend worden.

pan.met.de.jet | 22-03-23 | 11:16

"Mijn man had helemaal geen ongewenste relaties. Wij hadden een open huwelijk en daarin is dat toegestaan."

Osdorpertje | 22-03-23 | 11:11

O tempora o mores!

Nuchternederland | 22-03-23 | 11:10 | 1

Er is in die tijd veel bereikt...

Abject | 22-03-23 | 12:01

Om die reden zitten er vooral mannen van de mannenliefde in de entertainment. Dan komen zulke dingen niet uit

jeweettochniet | 22-03-23 | 11:09 | 1

Daar denkt Job anders over.

JJMS | 22-03-23 | 11:10

Als je een NOS redactie of Plopsaland of Voice spelshow al 'onveilig' vindt dan moet je voor de grap eens in een asielzoekerscentrum gaan kijken.

small_town_dude | 22-03-23 | 11:07 | 1

Maar dat is koeltoer, dat ligt anders.

Nuchternederland | 22-03-23 | 11:11

Krijg je nog meer speculatie van, die gaan toenemen... Want is het voorbarig of uit voorzorg dit aftreden of is er toch echt meer aan de hand? We zullen het allemaal gewoon moeten afwachten omwille de objectiviteit.
Maar de maatschappij lijkt wel eerst daders aan te willen wijzen of te willen framen voordat er iets bewezen is. En dan is het kwaad al geschied voor de persoon. Want in het ene geval worden het wel lopende zaken en in ander geval seponeert het OM zaken.
Zo komt er bijvoorbeeld een zaak tegen Ali B, maar de rechter moet nog wel oordelen.. Maar een Danny de Munk zijn carrière bijvoorbeeld is onnodig beschadigd en hij is nog niet klaar, hij spant een tegenzaak van laster en smaad aan om zijn naam te kunnen zuiveren. Maar toch is Danny al die tijd gecancelled geweest. Onterecht, soort trial van media.
Media die zich serieues neemt zou daarom veel behoedzamer moeten zijn en zich niet moeten verlagen tot het niveau van juice kanalen.

Jan, Leiden | 22-03-23 | 11:06 | 1

Even de dossiers controleren. Zoveel zijn het er helemaal niet. Niet melders hebben natuurlijk geen dossier en dat valt Mores ookniet aan te rekenen.

AntiZanicz | 22-03-23 | 11:34

En de subsidie wordt zeker ook gestopt voor die club?

laurentius | 22-03-23 | 11:06

Er moet een meldpunt komen voor ongewenste meldpunten.

keestelpro | 22-03-23 | 11:06 | 3

En daarna een meldpunt voor meldpunten van meldpunten voor ongewenste meldpunten?

pan.met.de.jet | 22-03-23 | 11:10

Daarom is het van het grootste belang dat de 'controletechnische functiescheiding' goed in acht wordt genomen in dit soort zaken.
Nu zit je met een onontwarbare knoop van belangenverstrengelingen.
Tom weg, Janke weg en de rommel op straat.

Haberdoebas | 22-03-23 | 11:05 | 4

Alsof bestuursleden de dossiers zelf behandelen. Er is toch een intake en behandelgroep. Die zouden eerst gaan vragen of er wel aangenomen mag worden? Dat gelooft niemand. Alleen haters denken dat anderen zo hun werk doen.

AntiZanicz | 22-03-23 | 11:33

@deja_view | 22-03-23 | 11:18: pfff.... dan komt er natuurlijk weer een afschaf-bureau, zitten weer anderen van hetzelfde allooi in? Kost weer miljoenen.

nobodiesunmighty | 22-03-23 | 15:39
▼ 1 antwoord verborgen

Opvallend dat de ouders voor de naam Janke hebben gekozen. Zo vonden het waarschijnlijk prettig klinken en namen de (onvermijdelijke) slechte grappen maar op de koop toe

jeweettochniet | 22-03-23 | 11:03 | 2

Nederlanders zouden eerder Janneke zeggen, maar misschien Duitse ouders, of mensen met een spraakgebrek/dialect?

Zeurders | 22-03-23 | 11:29

Het is gewoon een verkleinwoord van Jan, net als Jantje. En zoveel mannen namen die me -je een meisjesnaam worden. Keesje, Leentje, Dirkje enzovoort

AntiZanicz | 22-03-23 | 11:31

Dit soort stichtinkjes (en honderden RvC's en RvT's) worden geleid door ons kent ons kliekjes van part-timers die het zien als hobby om hun cv en LinkedIn pagina's op te leuken. Bij de eerste tekenen van tegenspoed rennen ze standaard naar het gat van de deur. Pas als dit soort mensen verantwoordelijk wordt gehouden voor hun falen zal er misschien wat kwaliteit en verantwoordelijkheid komen.

waarisdelol | 22-03-23 | 11:02

Hoe kom je in het volgende bestuur?
Ik heb geen relaties in de sector en zit graag met mijn dikke reet in het pluche.
Dat lijken toch al 2 aanbevelingen.

Nonik Neem | 22-03-23 | 11:01

Het gaat ze bij Mores dus om het imago. Tijd voor nieuw elan?

UnderTheDevil | 22-03-23 | 11:00

Aftreden, dat zouden meer mensen moeten doen.

Mr_Natural | 22-03-23 | 10:59

De hele NPO is een ongewenste omgangsvorm, ik voel mij ernstig bedreigd en onveilig als blanke man van middelbare leeftijd die vlees eet, autorijdt en rechts stemt.

elfenstein | 22-03-23 | 10:58

Verstandig, ongeacht of het terecht/eerlijk is.
Zo'n specifieke toko kan alleen functioneren als die ethisch volledig steriel is, en boven iedere twijfel verheven.

obi1 | 22-03-23 | 10:58

Dat zal ze mores leren!

Piet Pielemuis | 22-03-23 | 10:57

gek dat t alleen steeds gaat om die ene 3-jaar durende relatie, terwijl Egbers op TV sprak van buitenechtelijke escapeS, meervoud

selectief verontwaar | 22-03-23 | 10:56 | 5

@selectief verontwaar | 22-03-23 | 11:03:
Als je een slechte relatie hebt is zelfs een baan als sportpresentator of een middagje golfen een escapade.

keestelpro | 22-03-23 | 11:08

@selectief verontwaar | 22-03-23 | 11:03: Ja

small_town_dude | 22-03-23 | 11:09

Tja, ontsnappen aan wat, aan jezelf en eigen onvermogen? Lukt niemand.

nobodiesunmighty | 22-03-23 | 11:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Kan Jankerd morgen de courant weer vol blaten.

redthehaghue | 22-03-23 | 10:55

Eerst wachten hoe het valt en dan heel lafjes na een week toch maar aftreden. Nog in onderhandeling gegaan over zogenaamde ontslagvergoeding of extra uitkeringen of uitzicht op een leutig ander baantje in de NOS carrousel?

dathoujetoch | 22-03-23 | 10:53 | 3

Er is geen rechtgeldige reden voor ontslag dus een vergoeding is vanzelfsprekend. Het is maar een aanname dat klagers niet gehoord zouden zijn zouden ze wel geklaagd hebben.

Waarom Egbert naast de pot moet piesen is wel vreemd, voor 90% van de mannen is Janke een upgrade.

AntiZanicz | 22-03-23 | 11:29

In de politiek zou men zeggen zijn verantwoordelijkheid te nemen maar aan te blijven en zijn stinkende best doen om het vertrouwen te herwinnen.

Met_baard | 22-03-23 | 12:30

Janke

zokanhetookja | 22-03-23 | 10:53

Had ze maar de achternaam van haar man Tom moeten aannemen.
Een gebrek aan toewijding. Dan krijg je dit soort strapatsen.

keestelpro | 22-03-23 | 10:52

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl