Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Zwijger is een geldpakhuis voor GroenLinks

Groen is het nieuwe witwassen

Social

Goed mogelijk dat u nog nooit van Pakhuis de Dreiger had gehoord voordat er een ‘moreel beraad’ over geweld tegen dieselrijders werd geagendeerd. Daarna bleek Pakslaaghuis de Slavendrijver ook nog eens een dictatoriale directeur te hebben, aldus een stuk of dertig havermelkmedewerkers tegen Het Parool. Maar er is nóg meer. Witwashuis de Zwijger blijkt ook een grote “groene” geldfabriek voor politieke (en actieve) GroenLinks-prominenten, waar miljoenen taxpoet doorheen gaan. We hebben het voormalige verzetskrantje een etmaal gegeven om hun zetletters ook voor een verwijzing naar dit verhaal van 14020.nl  in de goede volgorde te zetten, maar heel gek: wanneer GroenLinks-prominenten als Kees Vendrik of Natasja van den Berg en hun familie, of GL-wethouder Touria Meliani, of GroenLinks-geweten Marian Minnesma van Urgenda hun vrome vingertjes aan zelfverrijking branden, blijft het ineens weer heel stil bij de Stoperabode. Terwijl je toch zou denken: als het een Nutellazaak was, stonden Halsema’s BOA’s de boel al dicht te spijkeren. Want laten we wel wezen: de laatste plek in Nederland waar letterlijk geld verdiend wordt aan zowel slavernijdrijverij van personeel als aan het slavernijverleden dat als onderwerp zo vaak op de agenda staat, is het wel in GroenLinkspakhuis De Zwijger. Als we geen herstelbetalingen krijgen, lijmen we ons vast aan een wereldwinkel!

Reaguursels

Inloggen

Pakgeld de Houjebek.
Gelijkheid en verheffing zijn prima doelen maar waarom zou een communist ondertussen arm moeten zijn. Aldus de professionele paupers van GL.

Je gebrek aan eigen middelen kan je prima aanvullen vanuit de Algemene Middelen middels een goed verhaal. Goede Doelen Subsidie, naar eer en geweten.
Daarbij, Horen Zien en Zwijgen terwijl het geld de juiste kant op stroomt is bijna zo oud als de wereld.

LD69 | 11-03-23 | 20:43

Stoppen met subsidies aan ondoorzichtige organisaties met een ondoorzichtig doel.
GL: eerst mensen bang maken met het klimaat en dan vangen van de angstige burger. Cynischer kan het niet.Links betekent tegenwoordig: niet ok.

Stuurwal | 11-03-23 | 16:49

Laat ze niet winnen. Stem ze weg.

thanseeuwen | 11-03-23 | 15:05

Is dit die circulaire economie waar ze het altijd over hebben? Belastingbetaler -> gemeente -> subsidiefonds -> activistische clubje -> aansturen op wijzigingen beleid -> personeel nodig -> geld nodig -> belastingbetaler? Nou dank voor niks, stelletje uitvreters!

KwaadBloed | 11-03-23 | 15:03

Ik denk dat helaas veel mensen de capaciteit missen tot zelfreflectie, zich verplaatsen in anderen.

Neuth | 11-03-23 | 13:00 | 2

Bepaalde sociale settings trekt voorbestemde mensen met dito driften en karaktertrekken, ongeacht het ideën sausje. Heb je de "juiste" samenstelling, loopt het na een tijdje de soep in. onvermijdelijk. Er zijn daarvoor nauwelijks bewakingssystemen in organisaties die uitwassen tegengaan. Vaak zullen de leiders van dergelijk gemaakte soep er zich charmant en teflonachtig eruit werken. Zij zijn vaak het probleem, maar hebben al genoeg mensen met hun charme en verstikkende "ons gezamenlijke verantwoording" informeel en formeel ingepakt. Doe je dan niet mee en je bekritiseert "de leider" , lig je eruit en wordt je door de groep afgebeeld als vuile wasophanger en krijg je straf. Doen andere dieren ook. Zal niet veranderen.

nobodiesunmighty | 11-03-23 | 14:12

@nobodiesunmighty | 11-03-23 | 14:12: Zolang wij ons cultureel aanpassen ipv biologisch gaat het erg lang duren. Tenzij wij cultuur gaan gebruiken om ons biologisch aan te passen, natuurlijk.

Neuth | 11-03-23 | 16:07

Het stukje heeft niet superveel substantie. Er is nepotisme. Tja. Dat gebeurt in politieke kringen. Je kunt moeilijk Mark Rutte dwingen om Marianne Thieme een baantje te bezorgen. Dat de stad Amsterdam een overduidelijk linkse tent zwaar subsidieert, is niet de schuld van die tent. Dat ligt aan de stad Amsterdam.

konjodebonjo | 11-03-23 | 13:00 | 1

Het gaat er om dat wanneer er een baantje beschikbaar komt waar Mark niets mee te maken heeft, Mark zich er ook niet mee gaat bemoeien wie dat baantje krijgt. Het is niet dat ieder vrijkomend baantje door Mark wordt vergeven.

Sans Comique | 11-03-23 | 19:38

Net als die lui van Groenlinks kan ik ook lekker vangen. Vandaag een brief van mijn gemeente in de bus. Ik krijg over 2022 aan energiesubsidie deze maand nog eens €500 extra. En over dit jaar ook. Vorig jaar en dit jaar is die subsidie dus €1800, samen €3600. Gratis en voor niks. En jullie weten nu wel dat ik hatseflats* stook, dus dat worden weer een heleboel halve liter blikjes Hollands gebrouwen bier van de Lidl voor deze jongen!

* Mag van de deugbrigade de echte naam niet meer gebruiken voor die rechthoekige stalen kast met twee deurtjes en een ronde pijp naar boven.

DitjaarkrijgikAOW | 11-03-23 | 12:37

Een klassieker: Links lullen én zakken vullen én alles verhullen

batvoca2 | 11-03-23 | 12:21

We kunnen toch ook niet verwachten dat GL hun eigen geld, verdiend met B&B, gaat inzetten?

funda | 11-03-23 | 11:57

Als je nooit in je leven voor een productiebedrijf gewerkt hebt kan ik me voorstellen dat je niet beter weet dat "een ruim inkomen via subsidies en uitkeringen" niets bijdraagt aan de economie of zelfs afbreekt; "Kijk eens wat we per jaar ""verdienen"", toch een bewijs dat we iets goed doen"

Sneerpoets | 11-03-23 | 11:53

Een pakhuis als kerk voor de grote groene boodschap, de pastoor heeft vrij spel, slaapt met de huishoudster en knabbelt af en toe aan een jong knaapje. De kerkeraad weet er van, maar zo lang het penninkske rolt zijn zij er bij.

bergsbeklimmer | 11-03-23 | 11:39

De grap si dat blokkeerfriezen hier uit het dorp de staalconstructie hebben geleverd en gemonteerd die Pakhuis de Zwijger overeind houdt
Lijkt me het best3 dat ie weer gedemonteerd wordt zodat het geheel symbolisch in elkaar zakt

Rene strijland260746 | 11-03-23 | 11:38

Deze gesubsidieerde figuren komen voor mensen op, maar kunnen niet met elkaar omgaan. Vliegen afvangen i.p.v. vleermuizen verjagen.

TanteJuut | 11-03-23 | 11:33 | 3

Deze figuren komen helemaal niet voor mensen op. Ze zèggen dat ze voor mensen opkomen, dat is heel wat anders. Ze komen alleen op voor zichzelf en voor de gestaalde stalinistische kaders.

radiatorknopje | 11-03-23 | 11:46

Maar dit komt niet in de krant of journaal, Alleen wij reaguurders lezen dit, weten dit al lang.
Men moet het in de media gooien, hoe, weet ik ook niet, maar doen.

gato | 11-03-23 | 11:30

Hmm, ik ruik appeltjesgroene D666 weiden.
OT: Ik kan de bron hiervan niet meer vinden, Mei Li Vos toch?

hotmint | 11-03-23 | 11:30 | 2

Mariko Peters

bergsbeklimmer | 11-03-23 | 11:35

@hotmint Maar wie weet ruikt Mei Li Vos naar appelbloesem.

bitterpete | 11-03-23 | 12:36

Randstedelijke corruptie. De ene keer de vvd de andere GL, PvdA, D66. Zo is het altijd geweest. Maar nu is het tegelijkertijd.

Tiscali-2 | 11-03-23 | 11:25

"Omdat er op grote schaal figuurlijk geprostitueerd word met netwerkcorruptie in het GL-clubhuis heb ik een mooie oplossing voor Halsema die voor de hand ligt. De boel strippen en maak er een Erotisch Centrum van. ...
Een naam hebben we ook al, ‘Pakhuis de Pezer’."

tectonicos | 11-03-23 | 11:15

Kmer - business

Ervaringsdeskundige | 11-03-23 | 11:11

Die directeur Fransen is dus multi-miljonair worden dankzij subsidie die hij van zijn GroenLinks-vriendjes gekregen heeft. Datzelfde GroenLinks dat ondernemers die miljonair zijn geworden door een eigen bedrijf op te zetten, hard te werken en risico te nemen bekritiseert omdat GL vindt dat het geld eerlijk verdeeld moet worden.
Het is de eeuwige linkse mentale spagaat.

spanarchist | 11-03-23 | 11:11

Het is gewoon een criminele organisatie met een groen sausje eroverheen.

Cor Netto | 11-03-23 | 11:02

Interessant artikel, dank

Lijkvocht | 11-03-23 | 11:56

Ach, of ze reageren helemaal niet en Halalsema doet het snibbig af als "rechtse kwaadsprekerij, volgend onderwerp graag", of ze lullen zich er wel uit. Maar hier gaan hoe dan ook géén koppen rollen.

me163komet | 11-03-23 | 10:58

Als je als ideële organisatie niet zelf je broek kunt ophouden, zowel links als rechts, heb je m.i. onvoldoende bestaansrecht. Ga maar petjes en t shirts verkopen ofzo.de kroeg hier op de hoek krijgt ook geen subsidie. Afschaffen al die subsidies dus. Ook voor NPO. Enige uitzondering wellicht voor de voedselbank, die doen echt iets voor de mensen die t nodig hebben.

Crankhead | 11-03-23 | 10:44 | 2

Juist.
Je hebt bijvoorbeeld ook ‘cultuur onder vuur’ die over het algemene rechtse katholieke lui die opkomen voor boeren, zwarte piet, cultuur, maar ook anti abortus(daarin doen ze niet heel leuk tegen mensen) etc etc.. ik ben niet altijd eens met ze..

Punt wat ik wil maken die club draait geheel op giften, donaties en lidmaatschappen.. ze starten petities en zitten NIET aan de onderhandelingstafel bij t vormen van een kabinet.
Zo hoort het.

timmey | 11-03-23 | 10:58

Goed plan! Verkoop Che Guevara afbeelding op t-shirts, mokken, posters, muispads, vlaggen, smartphone hoesjes en noem maar op. Met de opbrengsten daarvan kan je het kapitalisme bestrijden!

Xbitt | 11-03-23 | 15:14

Ach ach, ik ken Egbert en Hester van lang geleden, ik vrees dat Egbert echt denkt dat ie niets fout doet. En dat is in dit soort situaties natuurlijk het probleem. Als je dit leest geloof je het niet maar alle betrokkenen draaien er al jaren in mee en denken dat het normaal is. Egbert denkt echt dat hij heel veel goeds doet voor Amsterdam. Wellicht is dat ook zo maar dit klopt gewoon niet.

ik reaguurdusikbesta | 11-03-23 | 10:33 | 1

Dat is het probleem denk ik, net als bij Studio sport: als mensen té lang op een (bevoorrechte) plek blijven zitten en jarenlang hun goddelijke gang kunnen gaan, ontstaat tunnelvisie en een gevoel van onfeilbaarheid.

Zenzeo | 11-03-23 | 10:43

Mij benieuwen of dit consequenties heeft. Ik heb wel een vermoeden.

Klaas_de_Waal | 11-03-23 | 10:33

Alle subsidies stoppen en opnieuw beginnen met eens goed kijken waar het geld naar toestroomt.

clockandhammergame | 11-03-23 | 10:30 | 2

En waar moet dat groenlinkse volk dan van eten?

Klaas_de_Waal | 11-03-23 | 10:40

Alsof GL ers dit wat uitmaakt.

sjef-van-iekel | 11-03-23 | 10:29

En als je er wat van zegt wordt het Platform de Dreiger.
Echt, mensen die nu nog Groen Links stemmen zouden eigenlijk verplicht een enkelbandje moeten dragen. Gewoon, dat we weten waar ze zijn zodat we tijdig dekking kunnen zoeken.

Graaisnaaiert | 11-03-23 | 10:25

Goh. Zou GL dit jaar niet alleen met de verkiezingen, maar ook met de integriteitsindex, groter worden dan het CDA?

Heurtebise | 11-03-23 | 10:23

Die Egbert Fransen zat dus tot voor kort als directeur ook in de Raad van Toezicht? Hoe corrupt wil je hebben OM?

Piet Karbiet | 11-03-23 | 10:23 | 1

Het pakken van volksjongens als Richard de Mos, daar liggen de speerpunten voor het OM, aan de grote politieke staatsoplichting branden ze niet de vingers.

hagelkruis | 11-03-23 | 10:34

links kraaien rechts graaien

van Dam | 11-03-23 | 10:21 | 1

Gratis geld stinkt niet he.

Graaisnaaiert | 11-03-23 | 10:26

Gaat het Parool niet doen, zo vlak voor de verkiezingen.

kinky winky | 11-03-23 | 10:14

Miljoenen krijgen en dan toch in aanmerking komen voor "kunst instellingen die door corona het financieel erg zwaar hebben" ?

W_F | 11-03-23 | 10:13

De GL gabbers in Eindhoven en omstreken graaien ook allemaal actief met hun BVtjes in het het gesubsidieerde projecten- en evenementencircuit. Vooral lullen over high tech en liefst kunst, het verbinden van ingenieurs met kunstenaars... Ooit eentje uitgelegd waarom een bepaalde maatregel veel beter was dan die ze aan het pushen waren. Nee bang for the buck, telde niet. "Het moest goed voelen". Wat verbazend is dat dat circuit jaar in jaar uit blijft draaien.

Voorbeeldje www.sciencehackdayeindhoven.nl/

Uit de tekst "MAD emergent art center is a non-profit organization that works to democratize technology, initiate interdisciplinary innovation and foster social creativity with artists and scientists as catalysts."

Louter Leuter | 11-03-23 | 10:10

twitter.com/lyd20211/status/163382386...
Vrouw sloopt in 2 video's woke transgender gedachtengoed Kaag en Bij1 in Pakhuis de Zwijger.

"Mijn bijdrage bij de Open Mic op Internationale Vrouwendag bij Femcity @ Pakhuis de Zwijger.

“Een vrouw is een mens van het vrouwelijke geslacht.”

En ja de organisatie nam direct afstand"

Nam afstand.Je verwacht het niet.

chausson61 | 11-03-23 | 10:10 | 4

Ze spreekt met spijker-kop. Het is te idioot voor worden dat mannen die zich vrouwen voelen in vrouwen wedstrijden mogen meedoen of zich in vrouwenkleedkamers mogen omkleedden Zadel dus niet de meisjes en vrouwen met deze onzin op, maar maak een speciale groep met speciale kleedkamers/WC als je zo graag woke wilt zijn.

jan huppeldepup | 11-03-23 | 10:53

Topbetoog.
Woke dringt door tot diep in het privéleven. Je Moet en Zal met gekrakeel, mediaterreur en persoonlijke druk hun waanzin toelaten. Een vrouw kan geen nee meer zeggen tegen een vent in de tent. De jou opgelegde kleurtypering bepaald wat jij voelen en zeggen mag en hoe je zwijgen en plaatsmaken moet. Je kunt niet meer religievrij zijn. Je moet american minded en arabgeïnspireerde cultuur toelaten. Domweg toelaten. Een nee is geen optie. Woke heeft een werkwijze vergelijkbaar met neoliberalisme en de scientology church. Hard brullen, hard rammen en iedereen met een agressief smoelwerk persoonlijk bij z'n lazer pakken en indringend luid toespreken. Het zijn net cipiers in een foute bajes.

zeurmachine | 11-03-23 | 11:04
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben de klimaatactivisten zich deze keer aan de sneeuw vastgeplakt?

W_F | 11-03-23 | 10:08

"http://We" geeft melding dat de site niet bereikbaar is.

Misschien eieren voor haar geld gekozen?
Lol.

jufrouw theelepeltje | 11-03-23 | 10:00 | 1

Onlangs hoorde ik op KlaRa (=Vlaamse NPO Klassiek) een gesprek over het leven van Dostoyevsky. Die werd een beetje wappie op het einde van z'n leven en een criticus had toen eens over hem gezegd: "Jij predikt water, maar drinkt zelf wijn!"

Voor een D'66'er geldt hetzelfde!

Hevvlan Demuru | 11-03-23 | 09:59 | 1

Dostoyevsky was de oervader aller wappies, wie had dat gedacht!

elfenstein | 11-03-23 | 10:03

De hypocrisie van de sekte is gelijk zoals geschreven in De hymne van Genesis 19:94 Just do as I say, don’t do as I do.

De Treinende Rechter | 11-03-23 | 09:59

Waar groenlinks is, daar is subsidie.
Zoals waar een Pool heen rijdt, daar is werk.

shimanski | 11-03-23 | 09:58 | 3

Ik reed gister nog in de traditionele poolse weekendexodus op de A1, die reden toch echt richting waar d'r wat te neuqen valt denk ik.

elfenstein | 11-03-23 | 10:04

@Sieg Hein | 11-03-23 | 10:10:
Het falen van de EU blootgelegd met één autoritje naar het oosten. Lache toch die open grenzen, goedkoop werkvolk hierheen, poen daarheen, cheapo zwarte poolse handel weer terug hierheen, repeat ad infinitum...

elfenstein | 11-03-23 | 10:21

De kachel moet natuurlijk wel branden (uiteraard wel met hout uit Poolse oerbossen).

FogerRederer | 11-03-23 | 09:54

Wat vindt Richard de Mos hiervan?

Usumani | 11-03-23 | 09:54 | 2

exact, +/-1 ton ad partijkas (geen eigen zak) en het OM loopt helemaal leeg.... kan je na gaan wat hier gaat gebeuren dan...

oblix | 11-03-23 | 10:16

Als we alle subsidies aan vage clubjes zouden gebruiken voor subsidie op zonnepanelen dan zou je geld toe krijgen bij zonnepanelen.

W_F | 11-03-23 | 09:52 | 1

Nee dat gaat al naar de windmolens ruim twee miljoen subsidie per paal van de provincie en bij het groenlinks tuig wat die dingen neerzet blijft wel wat aan de strijkstok plakken.

voldemort | 11-03-23 | 11:13

Daar komt aardig wat geld binnen bij dat echtpaar.
Goed voor jezelf zorgen hè!

laurentius | 11-03-23 | 09:51

Zo erg hè, ze heffen zoveel belasting en waar gaat het naar toe? Naar Groenlinkspahuis De Zwijger €450.000 per jaar. Waarom? Ging er ooit belastinggeld naar de kerken van het CDA?

Zelfde met onderwijsverbetering 157 miljoen extra bovenop de 105 miljoen. Ja, om zwakke leerlingen meer te ondersteunen. Welke leerlingen? Dan wordt ons weer een rad voor de ogen gedraaid, ook al laat het NOS-journaal een klas met blanke leerlingen zien zijn het in werkelijkheid leerlingen van allochtoonse afkomst. Natuurlijk moet je die ook helpen, maar is Nederland niet al vol dan?

DitjaarkrijgikAOW | 11-03-23 | 09:50 | 6

@Sieg Hein | 11-03-23 | 09:57: Zo werkt dyslexie, je "leest" de woorden die in het verhaal het meest logies zijn. (en ongeveer dezelfde woordlengte hebben en met dezelfde letter beginnen en eindigen)

W_F | 11-03-23 | 12:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Woon zo ongeveer op loopafstand van dat Pakhuis, Ga toch eens, met pas geverfd blauw haar, daar naar binnen.
Wie weet is er nog een vacature voor assistent-diversiteitsofficier (het grotere geld komt dan later wel).

Ichneumonidae | 11-03-23 | 09:47 | 5

@anja | 11-03-23 | 10:01: Vind die bar op de een of andere manier nogal luizig, hoe heet het.
Het terras ligt vlak bij een vrij druk kruispunt met uitzicht op niks. De fijnstof daar is wel van goede kwaliteit.
Heb de indruk dat men die bar er maar een beetje bij doet.

Ichneumonidae | 11-03-23 | 10:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Slim toch, je geeft als politieke partij miljoenen gemeenschapsgeld aan een bedrijf waar je vervolgens met korting zaaltjes kunt huren omdat ze subsidie ontvangen.

Osdorpertje | 11-03-23 | 09:46

Als het nieuws is "Links draait op subsidie" dan had Ferdinand Domela Nieuwenhuis je dat al kunnen vertellen..

waarisdelol | 11-03-23 | 09:45

Ik zei het van de week al, maar eigenlijk meen ik het wel.
GroenLinks/Urgenda/XR kun je best aanmerken als criminele organisatie.
Het heeft een maffiastructuur.
Weliswaar worden er geen mensen vermoord(nog niet) maar zelfverrijking, ontwrichting, intimidatie, strafbaar gedrag, verkwisting van gemeenschapsgeld etc. zijn aan de orde van de dag.
Universiteiten hebben niets meer met wetenschap te maken, ze voeren één op één de agenda uit van links- academische activisten uit.
Het is tuig.
Klaver is Don Vito, z’n parijgenoten incasseren geld door afpersing en de kinderen van XR zijn de loopjongens in het veld.

Ruimedenker | 11-03-23 | 09:42 | 11

@knutsel_ | 11-03-23 | 10:34:

Een moord is een moord, ook Louis en Marco hadden een moeder, neven, etc. Plus wat ook voor de maffia geldt; het gemak waarmee ze elkaar afmaken is een goede graadmeter hoe ze met "ongelovigen" omgaan als ze de kans krijgen.

En dan de wetteloosheid, en die omerta. In kraakcafé Vrankrijk werd een jaar of 15 geleden ene "Yoghurt" gehandicapt geslagen met een ijzeren staaf. De politie werd de toegang geweigerd (!!!) en geen één van de tientallen aanwezigen heeft een serieuze verklaring afgelegd.
Door dit incident belandde ik destijds op kraakfora waar dit werd besproken. En het schokte me hoe normaal dit werd gevonden. Er waren ook diverse anonieme ex-kraker/sters die vertelden over mishandelingen en verkrachtingen binnen die scene. Maar aangifte doen was niet aan de orde.

Dandruff | 11-03-23 | 11:09

Geen mensen vermoord? Als onderdeel van een massieve leugenmachine die het in de EU tot een “pakket beleidsinitiatieven met als einddoel “klimaatneutraliteit” in 2050” heeft weten te schoppen …. te weten The Green Deal, ben je nu al medeverantwoordelijk voor de miljoenen doden die zullen vallen als gevolg van voedselprijsstijgingen tot wel 20%.
Misschien (nog) niet hier in West Europa maar dan toch wel in de shithole countries. U weet wel, die landen waarvoor de rechtgesnaarde Groenlinkser altijd een warm plekje heeft in zijn inclusieve hartje.

fokkewoelf | 11-03-23 | 11:16

@Dandruff | 11-03-23 | 11:09: Natuurlijk heb je gelijk, het was meer een cynische opmerking dat als ze elkaar onderling opruimen, etc...

knutsel_ | 11-03-23 | 12:29
▼ 8 antwoorden verborgen

Och jongens dit is toch niks nieuws. kijk hoe clubs als Het Nederlands Filmfestival of Het Mondriaan Fonds zichzelf verrijken en politiek bedrijven met gemeenschapsgeld.

Koekebakker | 11-03-23 | 09:42 | 4

Kom maar op met de verhalen! Wij horen dat graag van je.

Xbitt | 11-03-23 | 09:47

Wie zei ook alweer 'geen geld meer naar linkse hobby's'?

NLgaatnaardeklote | 11-03-23 | 09:48

Géén nieuws.
Ja, wel nog bij Het Parool en NHnieuws.

SIogra | 11-03-23 | 09:50
▼ 1 antwoord verborgen

Oef, dat is lachen! Op nu. niks staat een foto van de boerenprotesten...... Een foto van een aanhanger met een kinder tractor erop!
Zou me niet verbazen als er een gewone auto voorzit.

toetssteen | 11-03-23 | 09:41 | 1

Tja, nu nl... gelukkig hebben we de NOS nog voor echt onafhankelijk nieuws.

W_F | 11-03-23 | 09:57

Dit kan toch geen verrassing zijn? 90% vd media en zogenaamd betrokken influencers is salon-socialistisch. Een dieper onderzoek naar (financiële en inhoudelijke) belangenverstrengeling van de Postcodeloterij en wetsbepalende activistische clubs, zoals o.a. Urgenda, is hard nodig. GS: filter en publiceer alle wederzijdse invloed s.v.p. ; denk dat het grootste gedeelte van Nederland zal schrikken

NotWoke | 11-03-23 | 09:40

Vraag me geregeld af wat er nou 'groen' en 'links' is aan GL. Ze zijn het beide gewoon niet, behalve voor degene die zichzelf graag voor de gek houdt.

Dr. Blechtrummel | 11-03-23 | 09:39 | 1

Het verkooppraatje is groen en links verder is het gewoon een verdienmodel. Zonder al te veel inspanning lekker taxpoet binnenharken. Mogelijk gemaakt door halfjes die in jouw marketing verhaal geloven en daarom op je stemmen.

Sieg Hein | 11-03-23 | 09:44

Heel veel stemmers in Amsterdam hangen aan de gratis-geldtiet, Van uitkerings- en toeslagengerechtigden tot gesubsidieerde grootverdieners. Rechtse mensen die op de Grachten wonen hebben het zelf betaald.

Sans Comique | 11-03-23 | 09:37

Deugen als verdienmodel (via sluwe constructies, nog wel) terwijl je zelf gewoon weer een schreeuwende tiran bent, heur. Nicely played. Dit veelvuldig terugkerende fenomeen is echt iets om op te letten.
En dan ook nog je vrouw als 'vertrouwenspersoon' instellen. Janke, ben jij het?

SIogra | 11-03-23 | 09:36 | 1

Kijk eens met wie de NOS ombudsman samenhokt.

dathoujetoch | 11-03-23 | 10:00

Miljoenen euro's belastinggeld door het putje om het Klimaat te vieren en fasjies te roepen. Poeh hé.

Duwbak_Linda | 11-03-23 | 09:35

Is het niet enigszins debiel om te gaan ouwehoeren in een tent die De Zwijger heet?
Mensen zouden wat meer hun mond moeten houden, ik ben daar wel voorstander van.

Ichneumonidae | 11-03-23 | 09:35 | 2

Ik ook, en zeker als het om groenlinks gaat

intrigant | 11-03-23 | 09:50

Ja het is jammer dat het niet de Zelfmoordenaar heet.

knutsel_ | 11-03-23 | 10:32

ik zag gisteren het campagnefilmpje van groenlinks met de acteur Hans Dagelet in de hoofdrol. Maar zou een acteur het ook durven een rol te spelen in een campagnefilmpje van VVD of bijvoorbeeld BBB? Waarschijnlijk niet wegens angst om gecanceld te worden. Blijft toch apart dat je zonder gevolgen op kan treden in een links campagnefilmpje maar niet in een rechts filmpje.

yeps | 11-03-23 | 09:35 | 2

Misschien heeft optreden in een verkiezingsfilmpje wel wat te maken met je politieke voorkeur.

dickwvf | 11-03-23 | 09:44

In Het Parool staat nu wel een helder betoog van een hoogleraar over het selectief shoppen van linkse klimaatactivisten in de uitspraak van het Europees Hof over het recht op demonstreren op een snelweg. En dat in Buitenhof het College voor de Rechten van de Mens dit ook onweersproken kon doen. Die journalisten doen hun werk niet goed, aldus de professor. Eenzijdige berichtgeving. Hopelijk leest de Ombudsman van de NPO dit ook.

Piet Karbiet | 11-03-23 | 09:34

Het is gewoon tuig.
Eem leven lang op andermans zak teren, zonder daar ook maar echt arbeid voor te verrichten.
Je leven lang aan het subsidie-infuus schreeuwen dat andermans geld beter verdeeld moet worden.
Dit tuig snapt niet, dat elke Euro die zij onttrekken aan de samenleving, besteed had kunnen worden aan bijvoorbeeld een arm gezin.
Ze snappen het juist wel, maar daar hebben ze schijt aan.
Zij zijn immer pleitbezorger van de “goede zaak”.
Of het nu gaat over migratie, klimaat, uitkeringen, het herverdelen van kapitaal, Schiphol slopen, maakt niet uit, het mag wat kosten.
Miljoenen gemeenschapsgeld wegpissen om in een “pakhuis” te overleggen hoe zij de wereld beter gaan maken.
Het bespreken van armoedebestrijding gaat het best met een voor jezelf dikgevulde portemonnee.
Ik ga hardcore SP-ers steeds meer waarderen. Niet dat ik ooit SP ga stemmen, maar de huidige SP, ook links te noemen, staat zo ver weg van GroenLinksvdArbeid66 links.
Tuig is het, hypocriete dieven.

Ruimedenker | 11-03-23 | 09:33 | 2

Dit is een bekend veelvoorkomend verschijnsel in de natuur. We noemen het parasieten

Sieg Hein | 11-03-23 | 09:52

Ik zie in de SP nog een beetje van de "oude" PvdA terug, de partij van de arbeiders die toen hard nodig was. De SP heeft op dat gebied mijn sympathie.

Here's Freddy | 11-03-23 | 09:53

Nou Geert, Joost en Caroline doe er je voordeel mee als jullie nog in een of ander praatprogramma mogen opdraven.

NLgaatnaardeklote | 11-03-23 | 09:31

Hoe zit het eigenlijk met de banden tussen de VPRO en Pakhuis de Zwijger? De VPRO attendeert luisteraars en kijkers regelmatig op bijeenkomsten ("meetups") in Pakhuis de Zwijger. Wat is dat voor afspraak? Dit zaakje stinkt.

Kill_Blinton | 11-03-23 | 09:31

Na 50 jaar Partij van de Arbeid die de baantjescaroussel zo hard liet draaien dat de leden kotsend over de Amsterdamse burgers ook hun kleinkinderen aan gratis geld hadden geholpen is het nu tijd voor de tweede generatie Groen Linkse zakkenvullers.

Rosanne Hetzebrenger | 11-03-23 | 09:29 | 1

Mooi beeld, thanks

Kladderadatsch | 11-03-23 | 09:55

Ik word hier echt beroerd van.

Al die linkse roeptoeters, stinkend rijk.

Van belastinggeld.

Wanneer begint die burgeroorlog?

Zomaarwat | 11-03-23 | 09:21 | 2

Tip: ga vandaag naar de A12 in Den Haag.

Super Vaagstra | 11-03-23 | 09:40

@Super Vaagstra | 11-03-23 | 09:40: En niet remmen. En toen werd ik wakker uit deze (ge)wel(d)dadige droom.

Zomaarwat | 11-03-23 | 10:19

Had ik van die Kees Vendrik niet verwacht dat die zich voor zijn dagelijkse levenskriebel zo zou inspannen voor zijn vrouwtje door het gratis-geld subsidiewoud. Altijd gedacht dat het een mager rekenkamermannetje was met principes, tja, niets is wat het lijkt in dit verkwanselde land.

hagelkruis | 11-03-23 | 09:20 | 1

Hij werd door Femke ingepakt. Het was een enorme clique in die tijd.

anja | 11-03-23 | 10:04

Maakt niet uit veel studenten meisjes krijgen nog steeds een nat slipje van Jesse Feras Klaver

Ervaringsdeskundige | 11-03-23 | 09:18 | 2

Inderdaad. Studeren allemaal aan de UvA en stemmen op die manier Amsterdam arm.

SolidRock | 11-03-23 | 09:21

@SolidRock | 11-03-23 | 09:21:
Wonen van hun 20ste tot hun 26ste in Amsterdam. Net lang genoeg om het te vernachelen.

SterF... | 11-03-23 | 09:30

Ligt het nu aan mij, of kom ik GL verkwisters alleen maar tegen in ideologische clubjes of bedrijven die alleen maar subsidigeld met bakken over de balk gooien. Maw ik heb nog nooit een Groen LInkser aan het hoofd zien staan van Philips, Heineken, Shell etc...

johnyl | 11-03-23 | 09:17 | 7

Als je echt een bedrijf moet leiden ben je voor veel zaken verantwoordelijk. Dan moet je ook beslissingen kunnen nemen waar niet altijd iedereen mee eens is. Ideologische clubjes die alleen kunnen bestaan uit subsidies, sponsoring en giften heb je die verantwoordelijkheid niet. Een veel makkelijker positie je bent alleen maar bezig met het trappen tegen zaken (vaak bedrijven) die in jouw ogen het niet goed doen.

Xbitt | 11-03-23 | 09:29

@Grachus | 11-03-23 | 09:28:
Nee, dan zouden ze handlangeren in de bouw, rijden op de vrachtwagen of tomaten plukken in de tuinbouw.
Dan hadden we geen import nodig.

Andersdenkend | 11-03-23 | 10:07

@Grachus | 11-03-23 | 09:28:
On GL zitten PSPers, die zie je ook nooit meer, was iets uit de jaren '70.

DitjaarkrijgikAOW | 11-03-23 | 14:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Link in artikel is stuk.

Harrie Nak | 11-03-23 | 09:16 | 2

Op "Social" klikken.

Duwbak_Linda | 11-03-23 | 09:17

Gewoon de website zelf in de url balk en kassa, om het maar passend te duiden.

Zomaarwat | 11-03-23 | 09:20

Heeft dat ding ook een Duyvendak?

SIogra | 11-03-23 | 09:15

Wat begrijp je niet aan het woord “Pak”-huis?

Ruimedenker | 11-03-23 | 09:14

Een diepe buiging voor zoveel taalcapriolen, Van Rossem. Jammer dat het naastgelegen Vrieshuis Amerika ooit is afgebrand. Dat had nog meer leut opgeleverd.

Piet Karbiet | 11-03-23 | 09:12

Het mooie is dat het zelfdestructieve PvdA nu ook familie is en meteen mee kan in de val naar 0 zetels.

de Voorzittert | 11-03-23 | 09:10 | 2

Die mensen lezen geen GS, dat is toch maar fascistisch. Er komt geen vrije val van pvdgl. Gewoon een keurige plus volgende week terwijl wij ons hier vertwijfeld afvragen wie die mensen zijn die daarop stemmen.

Duwbak_Linda | 11-03-23 | 09:15

Groenlinksers kunnen bij de PvdA in de leer wat dat betreft. Die hebben het subsidieslurpen uitgevonden.

JJMS | 11-03-23 | 09:24

Je verwacht het

RickTheDick | 11-03-23 | 09:08

De verwijzing valt niet te lezen, site is niet bereikbaar.
Kan je iets online zetten, van Rossem?

TonAlias | 11-03-23 | 09:05 | 2

Met rechts klikken op 14020 punt nl en openen in nieuw tabblad.

knutsel_ | 11-03-23 | 09:09

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl