Pak D66 aan in strijd tegen betuttelingskanker
"Zo grijpen zwevende kiezers minder snel naar dit schadelijke product."
Het beleid van D66 moet op de schop in de strijd tegen betuttelingskanker. Dat blijkt uit een representatieve steekproef onder de leden van een lokale Slack-groep. De partij moet vooral saaier ogen, zodat kiezers niet worden misleid. "Kiezers vinden het nu stoer om op D66 te stemmen omdat de NPO gelikte docu's uitbrengt en mensen op tafel dansen, terwijl D66 eigenlijk alle vormen van plezier probeert te verbieden." Er zijn steeds meer aanwijzingen dat het demoniseren en zoveel mogelijk verbannen van e-sigaretten slechts opstapbeleid is richting een verbod op al uw genotsproducten zoals opdrinkbier, opeetvlees en alle goddelijkheden die uit een frituurpan komen. "Het lijkt een hele moderne partij en dat trekt kiezers aan, maar eigenlijk zijn ze oerconservatief en proberen ze uw persoonlijke vrijheden in te perken. Super zorgwekkend." De initiatiefnemers stellen dat de preventieplannen en geveinsde gezondheidszorgen misschien onschuldig lijken, maar dat ze uiteindelijk kunnen leiden tot chronische betuttelingskanker. "Dat moeten we echt niet willen." De aanpassingen beginnen met het veranderen van de partijkleur naar verbodsrood en de waarschuwing 'deze partij kan schadelijk zijn voor uw vrijheid' op iedere verkiezingsposter. Mocht dat onvoldoende helpen, dan wordt een verplichte afbeelding van Kees van der Staaij op al het D66-promotiemateriaal overwogen zodat de kiezers zien waar ze echt op stemmen. "We moeten nu ingrijpen."
Reaguursels
InloggenBeste oplossing voor de betutteling is zichzelf gewoon opheffen.
indien je in deze bewoordingen je punt wenst te maken, schiet je in eigen doel.
Ik ben ze allang spuugzat. Hopen dat er op 15 maart een signaal wordt afgegeven door het Nederlandse volk. Zo niet, dan zijn we binnen afzienbare tijd geen Nederlanders meer maar de gekke Henkies (en Ingrids) van Eurabië.
Narcistisch ijskoning United
Kan het recht op ‘niet oud worden’ in de grondwet? Met de huidige stand van zaken in de bejaardenzorg wil je de 80 niet aantikken. Een manier om de wachtlijst van 22000 ouderen voor een plek in een verpleeghuis in te korten is het stimuleren van een ongezond leven. Dus wat mij betreft wordt roken en drinken boven de 65 belasting vrij (levert ook weer een leuk zakcentje op voor de ondernemende oudere)
Ik de huidige staat waar deze samenleving naar toegaat wil ik ook geen 80 worden.
@Old_School_Dutchmen | 08-03-23 | 13:19: niet teveel mensen wakker maken maar vroeger ging je strijdend ten onder, Nu als een zak botten.
Groenlinks is allang bezig met een Trudeau-esque praktijken waarbij iedereen eerst euthanasie aangeboden krijgt, dan een gesprek met een ethicus om u een kudtschuldgevoel aan te praten, dan nog een keer euthanasie aangeboden krijgt, aleer er over gegaan wordt op plaatsing op een wachtlijst.
Kaag en Jetten zijn wel de blikvangers, maar er zit zoveel moois en liberaals in die partij. Kijk naar Kees Verhoeven, die in zijn gedragingen laat merken in aanmerking te willen komen voor de job van Sidney, of een Pechtold in ontwikkeling.
Hoe triest ben je als je als volwassen politicus rondgaat met een straatrappertjesnaam als KeesVee. Je bent Kees Verhoeven, politicus. Niet KeesVee, van de talentenjacht en de stagiairebank. Of Kees V. delinquent. Ontstijg je basisschool niveau eens kerel.
"Ik ben KeesVee
Ik neem je mee bijdehand
Naar de toekomst van dit land"
*mike drop*
lol
SydneyAss
AlexanderPee
RobJe
Markerr
KeesVee had toch verkering met een D66 stagaire tijdens zijn huwelijk? Staat me iets van bij.
@De_fluitlokker | 08-03-23 | 13:49:
Veel van die partij is moreel verrot, maar dat telt niet als het imago zo straalt. Het lijkt op een BN-er strijd die zich meester heeft gemaakt van de politieke arena, populair doen en zijn boven kundigheid en wapenfeiten. De BN-er uithangen, daar scoor je mee tegenwoordig.
Niet eens zo heel gek om die status te willen bereiken, je komt met wat meer weg als mensen je als idool zien.
Aanvulling: natuurlijk is het altijd een gedeelte populair-wedstrijd geweest, echter de geliktheid ervan heden ten dage is enorm. Plus vroeger was het een extra, nu de hoofdzaak. Er is niks anders meer behalve 'hoeveel mensen vinden mij leuk, hoe vergroot ik dat en hoe zet ik dat om in macht'.
Lol, vergelijk het eens met een aantal decennia terug, ik weet nog dat ene Balkenende op een skateboard ging staan. Twee dagen lang gieren van het lachen.
@De_fluitlokker | 08-03-23 | 13:49: Was hij getrouwd toendertijd? Ik kan mij alleen herinneren dat Kees ijsjes aan het likken was met veel te mooie meiden voor zo'n Dom niet aantrekkelijk Doetje als KeesV en dat zijn laatste vriendin een bloedmooie Russische was. Ga er maar vanuit dat Putin een paar jaar geleden volledig op de hoogte was van alle 'ins-and-outs' in de Nederlandse politiek.
Alleen hoeren dansen op tafels.
Vapen heeft mij en een aantal collega's geholpen om van het roken af te komen.
Kennelijk gunt D66 mensen liever longkanker.
Kanker is bijna nooit een goed woord om te gebruiken behalve als het om de ziekte kanker gaat.
Waarom demoniseren jullie hierbij Kees van der Staay? Jammer.
Een afbeelding van Kaag of Jetten spreekt ook boekdelen.
En wie heeft de grootste bek in de 2e kamer?
twitter.com/debestekeus/status/162877...
En als bonus.
twitter.com/agri_tractor/status/15715...
D66: "Koffie en thee zijn een luxe en niet nodig als u ook gewoon water kan drinken, op die plantages kunnen we dan bouwen voor vluchtelingen"
'De nieuwe landgenoten die onze toiletten schoonmaken en onze schoenen poetsen houden niet eens van koffie of thee.'
@funda | 08-03-23 | 12:26:
Ik heb echt het gevoel dat D66 onze levens verder wil versoberen.
Briljant plan! Ik stem voor. D66 lijkt teveel op een progressieve, liberale partij terwijl ze heel betuttelend en vrijheid hatend zijn. D66 is slecht voor de rechtstaat Keer op keer wordt D66 gediagnostiseerd met corruptie.
Rood past daar beter bij, de kleur van gevaar. Soviet-rood zou mijn advies zijn…
Noem eens wat gevallen van corruptie.
Ik ben bekend met de uitgemeten "schandalen" in de MSM maar corruptie. Wie en wat? Graag namen met rugnummers.
Voorbeeld van corruptie bij die geliefde partij? Appartement.
@Ndranghitiari | 08-03-23 | 12:13:
En happen maar! U vraagt wij leveren:
Shula Rijxman met haar Kaag docu en daarna ineens GR lid werd.
Sigrid Kaag: verzwijgen nevenfunctie.
Insinueren dat de formateur Remkes een dronkenlap is.
Je talentenontwikkelaar van Drimmelen jonge meiden laten bepotelen en dat dan vervolgens verzwijgen of bagataliseren als partijleider.
@Ndranghitiari | 08-03-23 | 12:13: we horen ook niets meer van de me too’s bij ddr66, toeval ?.
@ratelaar | 08-03-23 | 12:24: Vergeet Sidney Smeets niet.
@De_fluitlokker | 08-03-23 | 12:28:
Ook nog. D66 is als een geschenk dat blijft geven…
@ratelaar | 08-03-23 | 12:24:
Er is geen greintje bewijs voor corruptie inzake Pechtold en die docu is helemaal niet eens gemaakt door Shula Rijxman, niet eens door de NPO. Geen van alles is corruptie. Gewoon niets.
Ja, van Drimmelen is niet fris en een appartementje krijgen van een oude vriend lijkt niet best maar al met al is geen van dat alles corruptie.
Overigens is Remkes berucht om zijn drank en rookverslaving. Dat maakt hem geen slechte man, maar Churchill was ook geen heilige.
Hoe dan ook. Niets van wat je noemt is corruptie.
Maar als je dat wel corruptie vindt, wat is dan jouw mening over je eigen boeken opkopen en verkopen voor het drievoudige? Ik zeg oplichterij, jij zegt misschien corruptie, een ander zegt misschien wel beetje VOC mentaliteit.
@ratelaar | 08-03-23 | 12:24: Er was toch ook sprake van een Bangalijst? Het zijn toch wel een stelletje smeerpijpen daar.
@ratelaar | 08-03-23 | 12:47:
Ja, omdat hij homo is en valt op jongere mannen dat is corruptie. Okay dude.
@De_fluitlokker | 08-03-23 | 12:56:
Als jij met je vrouw elk weekend los gaat op de XTC in de bejaardenparenclub dan is dat wellicht opmerkelijk maar niet corrupt.
@Ndranghitiari | 08-03-23 | 12:57: Gaan ze bij D66 ieder weekend los op de XTC in de bejaardenparenclub?
@Ndranghitiari | 08-03-23 | 12:55:
Ah, een verschuiving naar een semantische discussie.
Corrupt: www.encyclo.nl/begrip/corrupt
Rijxman was NPO hoofd toen die docu werd gemaakt en uitgezonden op een voor de verkiezingen gunstig moment en later duikt Rijxman uit het niets op als GR lid in Amsterdam. Elkaar gunsten verlenen.
Wat van Drimmelen heeft gedaan is in jouw woorden:” niet fris”, oftewel bedorven, rottig, verdorven.
Sjoerd Sjoerdsma die smadelijke uitspraken doet over de formateur Remkes dat is bedriegelijk.
En hoe zit het met Sidney Smeets: www.ad.nl/politiek/d66-kamerlid-sidne...
Zelf vond ie kennelijk ook te ver te zijn gegaan, vandaar dat ie na twee weken opstapte.
@Ndranghitiari | 08-03-23 | 12:57:
Het ligt aan de context.
Bijvoorbeeld: als je als politicus roept dat bejaarden worden uitgebuit en mishandeld en dat je daar iets aan gaat doen terwijl je elk weekend in de bejaarden parenclub los op de XTC gast en misbruikt maakt van je status en macht om sexuele gunsten te krijgen. Dan is dat corruptie.
En dat is de corruptie van D66. Morele hoogmoed maar in de praktijk je zelf niet aan de standaard houden waarlangs je anderen wel legt.
@ratelaar Ja, ben het helemaal met je eens.
Nou Kaag, knoop dit eens in je oren (trouwens helemaal voor de lieden die menen op haar te moeten stemmen):
Gorbatsjov in 1989 :
Wij hebben geleefd in waar jullie naar toe gaan, en het beviel ons niet....
Dit geluid hoor je veel van mensen die ervaring hebben met leven in communistische landen. Elitaire groepjes mensen, een monopolie op de waarheid, wat kan er mis gaan als je mensen de mond wil snoeren?
Je kun kiezen voor die richting, de keuze om het te verlaten gaat met grof geweld.
@donkieshot | 08-03-23 | 12:16: Mooi.
Elitaire groepjes mensen, een monopolie op de waarheid en op de overheid.
Hoi EU.
Kees van der Staaij is één van de weinige lichtpunten die het duister, de bijna doodscultuur van D66 weet te belichten.
Ik vind dit echt zo interessant. Hoe, in hemelsnaam kom je er op dat D66 een doodscultuur heeft omdat ze willen dat jij geen uitgestelde zelfmoord pleegt? En Kees is een prima vent verder maar die leeft ergens nog voor islam was bedacht. Eerlijk is eerlijk. Religieuze mensen kunnen gewoon heel vakkundig zijn. Van der Staaij. Aboutaleb. Kaag. Maar toch.
@Ndranghitiari | 08-03-23 | 12:12: "En Kees is een prima vent verder maar die leeft ergens nog voor islam was bedacht." Ja dat klopt. De islam kwam 500 jaar later op dan het Christendom. En de bijna D66 doodscultuur is gebaseerd op de sektarische aspecten van hun politiek die ik waarneem.
Ik weet even niet welke partij meer evil is, d66 of vvd. Of je genaaid wordt uit onkunde of wegens idealen. d66 heeft dan wel een visie, maakt dat het faalbeleid erger? Of is het over lijken heen stappen van de vvd kwaadaardiger …
Als ik naar de kiezers kijk, heb ik toch meer hekel aan de vvd.
Als hun wegen zich maar scheiden, dat is principieel het belangrijkste.
*hoongelach van Rutte op de achtergrond*
Als ik met een mes op de keel moet kiezen: D66 of GL pas dan zou ik D66 stemmen. Cholera of typhus, ook zo'n moeilijke.
Blind of doof. Ook zo één. Weliswaar kan blind of doof zijn een verrijking zijn in een maatschappij waar D66 en GL het voor het zeggen hebben. Oh wacht....
Ik zou m’n strot door laten snijden.
Overigens is Mascotte vloei in no time van 30 naar 39 cent per pakje gegaan. En hun filtertips van 99 cent naar 1,45 per zakje. "Er zitten er hoop ik wel minder in ?", vroeg ik nog aan de verkoopster.
Soms zit het mee, soms zit het tegen.
@Ndranghitiari | 08-03-23 | 12:10: Het is wat het is. Als ik ergens een bloedhekel aan heb is het wel dat zinnetje.
Burp... Ik wil ook wat zeggen. Dram66 is een gevaar voor de democratie.
Ik heb zojuist een sjekkie gerold van vijf vloeitjes. Nu nog een halve liter koffie inschenken en mijn Zippo pakken. Dat zal ze leren!
*metertje extra afstand neemt voor de vlam erin gaat*
Ach ja, het demoniseren van spul waar je kanker van krijgt en vroegtijdig door sterft. Het moet niet erger worden. Wat denkt D66 wel niet!? Waar bemoeien ze zich mee.
Toch een vraagje.
"Het lijkt een hele moderne partij en dat trekt kiezers aan, maar eigenlijk zijn ze oerconservatief en proberen ze uw persoonlijke vrijheden in te perken. Super zorgwekkend."
Waar kan ik dit lezen? Want er is toch werkelijk niemand die gelooft of zelfs maar denkt dat D66 oerconservatief is. Althans dat hoop ik maar want wat je ook vindt van liberalisme het is veel maar niet conservatief of regressief.
Tenzij je natuurlijk van mening bent dat het jouw recht is om kanker te krijgen en niemand zich daar mee moet bemoeien. Maar dat maakt jou niet progressief.
Tja, van leven ga je weleens dood hè? En het interesseert jou helemaal niets of ik kanker krijg of niet. O, en je mag mijn pensioenpot opmaken! Dus ik snap dat gezeur over mijn gezondheid niet zo?
Misschien moeten we de arbowetgeving ook maar weer afschaffen. Kunnen we de arbeiders weer ouderwets laten zwoegen voor de elite. Lijkt me heel liberaal.
@BobDobalina | 08-03-23 | 11:55:
Tsja. Dat lijken sommige mensen echt te willen en ze hebben het niet eens door. Ik zou er bijna links van worden. Maar ik ken ze niet, en ik ben niet zo lief als ik lijk.
@BobDobalina | 08-03-23 | 11:55: Weet je wat óók liberaal is? Gewoon schijt hebben aan de elite.
Theo wedden dat jij in de gordijnen springt als het opdrinkbier aan de beurt is.
@BobDobalina | 08-03-23 | 11:55: Je leeft liever 50 jaar geleden? Of 100?
Negatieve artikelen is ook maar publiciteit voor de betrokkenen.
Nee, dat is allang achterhaald.
@funda | 08-03-23 | 11:45:
Nee, is niet waar. Biden heeft de verkiezingen gewonnen omdat men tegen Trump ging stemmen, met name door "negatieve" propaganda van laten we het beestje bij de naam noemen, extreemrechts, en nu op dit moment zeggen diezelfde mensen nogal woest dat er gewoon niet genoeg is om Biden te haten. Letterlijk.
Kijk dat krijg je straks ook met Kaag. Iets wat propagandisten van "rechtse" signatuur niet kunnen begrijpen is dat de meeste mensen niet extremistisch zijn dus dat anti-reclame en agitprop behoorlijk tegen je kan keren.
Ik heb voorbeelden te over van hoe jouw negatieve dogmatiek en retoriek tegen je kan keren maar het Trump vs. Biden verhaal zou alles moeten zeggen.
@Ndranghitiari | 08-03-23 | 11:49:
Het is een leuk verhaal, maar ononderbouwd en dus ongeloofwaardig.
Ook in Nederland is men nu uitstekend op de hoogte hoe de MSM en staatsomroep opereren, en ten gunste van wie.
@funda | 08-03-23 | 11:53:
Het is geheel onderbouwd. Mensen stemden overwegend niet voor Biden maar tegen Trump. Deze informatie is vrij beschikbaar. En ja, er zijn vele studies gedaan over hoe agitprop werkt op mensen. Het blijft min of meer een 20-60-20 verhouding hebben zelfs in landen zoals Rusland. Dit wil dus zeggen 20% is fanatiek aanhanger van de agitprop, 60% kijkt het maar aan totdat ze de kans hebben om anders te zeggen en als laatste 20% is fanatiek tegen de agitprop. Ook deze informatie is gemakkelijk op te zoeken.
Voor de duidelijkheid. Agitprop is niets meer dan dingen zeggen met als enige doelstelling om mensen boos te maken. Het is niet links of rechts het is een smerige politieke truc of voor sommigen een verdienmodel *kuch* Thierry Baudet *kuch*.
@Ndranghitiari | 08-03-23 | 12:07: Nee, het is volkomen ononderbouwd. Aannames: "Mensen stemden overwegend niet voor Biden maar tegen Trump".
Dat kun je bij iedere Amerikaanse verkiezing over idere kandidaat zeggen, en die steling is dus waardeloos.
Bovendien wil ik je even herinneren aan het feit dat het hier over de 66 en publiciteit gaat.
@funda | 08-03-23 | 12:14:
Nee, dat is geen aanname. Dat is onderzocht. Dat Biden verrassend goed is als opa des Vaderlands is een ander verhaal. Mensen stemden tegen Trump.
En ik wil je er even aan herinneren dat hoe venijnig jij ook wil geloven in de agitprop dat het tegen je kan keren. Gewoon omdat niet iedereen geilt op Negativiteit. Ook dit is onderzocht en gemakkelijk te vinden.
@Ndranghitiari | 08-03-23 | 13:03: Dat iets volgens jou 'is onderzocht' is geen vrijbrief voor de serie aannames die je hier plempt.
Amerikanen stemden ook tegen Ford, tegen Obama, tegen Bush en tegen Hillary.
Dat bewijst niets, en al helemaal niet in verband met de 66.
Dat jij realisme verwart met negativiteit is toch heus niemands probleem dan het jouwe. Ook daar is veel onderzoek naar gedaan.
D66 mocht zich wensen dat ze ook maar 1 persoon in de gelederen hebben die 1% van de integriteit heeft van Kees van de Staaij.
Die homofoob die de Nashvilleverklaring ondertekende?
@BobDobalina | 08-03-23 | 11:52: Ja, kun je nagaan hoe het met D66 gesteld is.
@BobDobalina | 08-03-23 | 11:52: Heeft meneer Van der Staaij ook een appartment op Scheveningen? Heeft hij ook een niet opgegeven bijbaan bij de WHO?
Inderdaad. En dat hebben ze niet.
D66 is een partij met mensen die handig kunnen lullen. Veel wollig taalgebruik en vergezichten. Anderen vertellen dat ze dingen anders moeten doen.
Alleen als er echt resultaten nodig zijn heb je er niks aan.
Je ziet het al decennia in de uitslagen; als de kiezers de zittende partijen zat zijn stemmen ze op D66 omdat het goed klinkt. Dan hebben ze ineens een grote overwinning. In de jaren daarna blijkt dat ze er niks van bakken, en kalft het draagvlak weer af, enz.
Referendum, meer invloed kiezer, nieuwe bestuurscultuur, enz. Alles ligt alweer op het stort van mislukte dromen.
De Partij van de Gebakken Lucht, waarbij je je thuisvoelt omdat je ook enorm deugt.
Vroeger hadden ze nog corryfeeën als Els Borst en Hans van Mierlo. Dat waren mensen waarvoor ik zeker wel respect had. Die zich ook respectvol gedroegen.
Maar nu heb je die vreselijke Kaag, en die drabbers van een Paternotte en Sjoerdsma. Echt. Zij roepen enorme walging en weerstand op.
@Papa Jones | 08-03-23 | 11:48:
Dat is je vooral aangeleerd. Het is maar dat je het weet. Zo'n Paternotte of Sjoerdsma zijn namelijk helemaal geen domme mannen en die weten echt wel waar ze het over hebben.
Je kan discussiëren over de presentatie, dat ben ik eens. Maar die mensen die de inhoud niet kunnen volgen omdat ze niet willen of kunnen zijn diezelfde mensen die heel onder de indruk zijn van een Thierry Baudet die in Vulgair Latijn de Kamer toespreekt.
Dus ja, misschien meer kijken naar de inhoud en minder op de man of vrouw spelen. Mij zal je eerder een biertje zien drinken met Wilders dan met Sjoerdsma. Maar ik denk niet dat ik en Wilders het eens worden tenzij we aan de jenever gaan dan wordt iedereen het eens op een gegeven moment.
@Ndranghitiari | 08-03-23 | 11:55:
"Maar die mensen die de inhoud niet kunnen volgen omdat ze niet willen of kunnen zijn diezelfde mensen die heel onder de indruk zijn"
De 66 in een notendop, 'wij zijn slim en hunnie zijn dom'.
@Papa Jones | 08-03-23 | 11:48:
Om over de kwalletjes Tjeerd de Groot en Rob Jetten, maar te zwijgen.
@Ndranghitiari | 08-03-23 | 11:55: Aangeleerd? Het is gewoon mijn ervaring met D66. Het hoogste woord over vrouwenrechten, maar wanneer er gedonder is binnen de eigen partij drukken ze hun snor. Te walgelijk voor woorden.
@Papa Jones | 08-03-23 | 12:03:
Ja. Aangeleerd. Waarom ben je niet zo fel op een Thierry Baudet die letterlijk heeft gezegd dat linkse meisjes eigenlijk willen overmeesterd worden door rechtse mannen?
Serieuze vraag. Want dat is verkrachting legitimeren en in mijn opinie een stuk erger dan een individu wat zich misdraagt. Je ziet het verschil echt niet?
Vrijheden inperken conservatief? Ik dacht dat dat iets was voor religieuzen? Zoals oa socialisten enz..
Van een liberale partij van nette voor rede vatbare mensen is deze partij in 5 jaar omgedraaid naar een dogmatische partij die een soort van PSP2.0 geworden is. Overal tegen behalve tegen meer regels en hogere belastingen.
Wat is er gebeurd?
De partij van Boris van der Ham, Boris Dittrich, Hans Wijers etc. Allemaal redelijke mensen met wie je kon praten en van gedachten kon wisselen.
Daarna kwamen Pechthold, Ollongren en Kaag. Nu is het weerzinwekkend gewoon.
Hoe is dit gekomen? Macht corrumpeert? Kan iemand er onderzoek naar doen en er een boek over schrijven?
PSP waren tenminste nog pacifistisch, dat kun je van dit stelletje niet eens meer zeggen.
en de magere mannetjes... veel erger kan politiek niet meer worden.
@funda | 08-03-23 | 11:41: Wijnand Duyvendak en de RARA kwamen uit de PSP voort. Dus pacifistisch? Nou nee.
Prachtig, hoe een normale partij, die dingen voor elkaar krijgt, gratis in de hoofden van de GeenStijlredactie woont...
Wat krijgen ze bijvoorbeeld dan voor elkaar?
Haha! Normaal. Das een goeie!
@Navelgeur | 08-03-23 | 11:39: Geen idee. Behalve dat ze een reclamespotje voor hun eigen afgod kunnen regelen, kan ik niets bedenken.
Mwah... kijk D66 zet het in de verkiezingscampagne dat ze achter uw deur gaan bemoeien wat u wel of niet zou moeten eten, die komen daar voor uit.
Maar denk niet dat andere partijen dat ook NIET gaan doen in de toekomst. Zelf ben ik voor eigen beschikking over een eigen lichaam, maar de kosten in de toekomst voor medische zorg i.v.m. overgewicht zullen niet meer door ons gedragen kunnen worden wanneer we er op korte termijn niet iets aan gaan doen.
Dan is vrees ik, hoe ik ook de pest heb aan D66, al wel het eerlijke verhaal waar hoe dan ook toekomstige coalities, in welke samenstelling dan ook, zeker mee aan de slag zullen gaan. Hoewel rechts - VVD - eigenlijk ook weer niet een spaak in het wiel van multinationals wil steken, zullen ze in een coalitie het toch zeer waarschijnlijk wel gaan moeten invoeren: willen bemoeien met wat u wel of niet eet. Hoe u wel of niet gezond leeft.
Kortom: hoe tegen ook sommigen kunnen zijn, bemoeienis met leefstijl gaat er vrees ik toch wel ooit van komen.
Voorlopig is het overigens zeer waarschijnlijk niet eens nodig, want er wordt nog jarenlange inflatie verwacht las ik vanmorgen en dan zal er toch bezuinigd gaan worden op kosten die door ons onder controle gehouden kunnen worden: winkelen en eten wordt dan vanzelf minder, want we moeten onze stijgende vaste lasten kunnen betalen.
Of je, ik zeg maar iets geks, stopt even met de import van honderden kansloze suckers per week die bakken met geld kosten, niks bijdragen en de gewone burger tot wanhoop drijven. Kan ook natuurlijk.
@elfenstein | 08-03-23 | 11:42: 29.000 euro p.p.j. Ongeveer dus zal wel meer zijn.
Het zegt wel iets over de effectiviteit van deze partij dat de haat zo groot is. Ze krijgen, in tegenstelling tot veel andere partijen, daadwerkelijk iets voor elkaar. Ik vind het aanpakken van de e-sigaret eigenlijk wel een goede zet. Waarom zou je mensen, veelal minderjarigen, met lekkere smaakjes mogen verleiden tot een grotere kans op kanker?
Verbied dan ook gelijk veevoer, rookvloeistof voor podiums en M&M's. Allemaal ramvol met polyglycol, zelfde spul als in die vapes. Oh, en als we toch bezig zijn verbied dan ook gelijk maar cocacola, de macdo en de snackbar om de hoek, hoe durven ze zulke lekkere spullen te maken zeg?
@elfenstein | 08-03-23 | 11:39: jij ademt meerdere keren per dag rookvloeistof voor podia in?
Ze krijgen inderaad iets voor elkaar. Gierende inflatie. Bedankt hoor, trouwens.
@BobDobalina | 08-03-23 | 11:42:
Ik rook als een schoorsteen en sta al 20+ jaar in clubs, kroegen en festivals ja. Ik werk heel vaak met rookmachines en heb liters van dat spul in m'n neus gehad. En met mij alle bezoekers van al die clubs en festivals. Nooit een probleem gehoord of gehad. Maar als je het in een mini-stokje stopt om te inhaleren is het ineens het grootste gif op aard zo lijkt het. Ik zeg: gelul, dit is puur vertrutting, dom gekwaak van calvinistische gezondheidsjehova's die graag willen dat iedereen leeft als een monnik en 100 moet worden zodat de pensioenleeftijd naar 80 kan en je nog langer mag bukken voor de slavendrijvers.
@dathoujetoch | 08-03-23 | 11:44: haha - ja dat is de schuld van D'66. Net als het slechte weer de schuld is van het KNMI. Onnozele.
@BobDobalina | 08-03-23 | 11:51: Het is klimaat-idioot Jetten die een jaar lang met zijn armen over elkaar zat bij de omhooggierende gasprijzen. Hij vond het wel prima!
En nog stééds is de belasting per kuub aardgas belachelijk hoog.
@elfenstein | 08-03-23 | 11:49: Die laatste zin is wel een beetje belachelijk. Het streven naar een betere volksgezondheid is ook al verdacht?
Vertel eens wat ze voor elkaar krijgen? Ik raadpleeg google, zelfs chat GPT, er valt niets te vinden. Ik kom iets tegen over onderwijs op de D66-site, iets wat ze onmogelijk kunnen claimen en pertinent niet waar is.
Hoort u nu bij die multi media influencers die ingehuurd worden om de publieke opinie op fora te beïnvloeden? Dit laatste is een serieuze vraag.
@donkieshot | 08-03-23 | 12:02: Dit zegt chatgpt over wetten die er door D66 zijn:
Wet op de orgaandonatie: D66 heeft zich sterk gemaakt voor de invoering van de Wet op de orgaandonatie. Deze wet, die op 1 juli 2020 is ingegaan, regelt dat iedereen in Nederland automatisch orgaandonor is, tenzij hij of zij bezwaar maakt. D66 heeft zich lang ingezet voor deze wet, omdat er in Nederland een groot tekort is aan orgaandonoren.
Wet Voltooid Leven: D66 heeft in 2016 het initiatief genomen voor de Wet Voltooid Leven. Deze wet regelt dat mensen die hun leven voltooid achten en ondraaglijk lijden, onder strikte voorwaarden hulp kunnen krijgen bij zelfdoding. De wet is nog niet ingevoerd, maar heeft wel een belangrijke discussie op gang gebracht over het recht op een waardig levenseinde.
Wet gelijke behandeling op grond van leeftijd bij arbeid: D66 heeft zich hard gemaakt voor de invoering van de Wet gelijke behandeling op grond van leeftijd bij arbeid. Deze wet regelt dat werkgevers geen onderscheid mogen maken op basis van leeftijd bij het aannemen, bevorderen of ontslaan van werknemers. Deze wet is in 2004 ingevoerd.
Wet open overheid: D66 heeft zich sterk gemaakt voor de invoering van de Wet open overheid. Deze wet regelt dat de overheid transparanter moet zijn en meer informatie openbaar moet maken. De wet is nog niet ingevoerd, maar heeft wel gezorgd voor meer aandacht voor openheid en transparantie bij de overheid.
@BobDobalina | 08-03-23 | 12:51: Dat bevestigd zo ongeveer je ongelijk. Hoeveel partijen hebben zich 'sterkgemaakt' voor het een of het ander. Een succes hierop kunnen ze niet claimen. Het heeft zich ook sterk gemaakt voor biomassa centrales, of niet geholpen bij het veiligstellen van mensen in Afganistan.
Ik maak mij sterk voor betaalbare energie voor ouderen zodat ze niet om 8 uur onder de wol kruipen omdat de rekening niet te betalen is. Jetten en d66 vinden het wel prima.
Als ex-d66 stemmer, d66 is verworden tot een arrogante en niet realistische partij. Het is in zichzelf gekeerd, mevrouw huppeldepup weet niet wie de stemmers zijn.
Wat u moet doen is het parij beginsel lezen opgesteld door de oprichters. Dat d66, waar het woord 'democraten' centraal staat, bestaat niet meer. Succes alvast met wakker worden.
Dus een e-sigaret moet uiterlijk op een echte sigaret lijken van D66.
Mooi.
Mogen dan ook de chocoladesigaretten weer terug?
Allemaal misogynie van die lokale Slack groep, als je het mij vraagt.
Weg met d66. Een partij met standpunten en (goede en slechte) ideeën, dat moeten we niet willen in ons mooie Nederland.
Ze willen toch alle kinderen aan de drugs? Dat iedereen met iedereen neukt? Plezier te over, schadelijk of niet.
Waarom krijgt D66 zoveel aandacht altijd. Zo vaak in de kranten, op nieuwssite, op de tv. Ik wordt er niet goed van. Staan qua peiling nu gelijk met PVV en BBB maar krijgen wel meer zendtijd.
Grappig, gisteren was Lientje bij De Snor op bezoek, vandaag gilt alles met teveel regenboogjes en oekievlagjes in de bio om het hardst dat ze toch zo vaak bij talkshows zit. Dat terwijl je dagelijks doodgesmeten wordt met D666 propaganda bij de NPO, wat zit er bij die lui in de koffie?
@elfenstein | 08-03-23 | 11:33: Helaas geen cyaankali blijkbaar.
@elfenstein | 08-03-23 | 11:33:
Haha, ja, dat viel mij ook op. Pot verwijt de ketel dat ie wel heel zwart ziet, want NPO was 1 groot platform voor D66. En dan komt Lientje 1x op tv... nounou, zeg, schandalig! Haha, ontzettend om moeten lachen.
Ook gelachen om de chemie tussen Lientje en Johan.
Alleen is het wel een feit dat ze niet zichzelf opdringt aan die talkshows maar er voor word uitgenodigd. Ergo, de talkshowhostessen bellen haar om langs te komen en dus niet omgekeerd.
@Sjakie | 08-03-23 | 11:52:
En wie bevolken dan de redacties van al die kakelshows op de NPO?
Zullen wel geen rabiaatrechtse PVV'ers zijn he?
@elfenstein | 08-03-23 | 11:58: Het streven naar diversiteit lukt nog niet echt bij de NPO
@Jan, Leiden | 08-03-23 | 11:39: Was leuk, Wilfred kreeg twee keer op zijn donder, Derksen werd echt kwaad, laat haar uitpraten, zei hij.
Ik vind D66 eigenlijk communistisch.
Zij ook.
Hoogstens een beetje stalinistisch in hun haat tegen agrariers en voorkeur voor meer laagbetaalden in hun markt.
Ik ook. En ik vind dat zij een bepaalde kwaadaardigheid uitstralen.
“Maak ze saai” ??
Want e sigaretten rook je omdat het spannend is.
Idioten. Vapes zijn mini-rookmachines, het spul dat erin zit is polyglycol, foodsafe, wordt bijgemengd in veevoer en te koop bij iedere groothandel in jerrycans van 20 liter. Ik heb in al mijn jaren als podiumdiertje nog nooit gehoord dat er iemand ziek werd of kenker kreeg van de dikke mist in zalen. Maar als alternatief voor het daadwerkelijk ongezonde roken moet dat natuurlijk zo snel mogelijk verboten worden, GIJ Zult Geen Genot Kennen.
Sigaretten roken was en is ook 'stoer'. Je begint met je eerste sigaret omdat je stoer wilt doen, je steekt je tweede sigaret op omdat je al verslaafd begint te raken. Met die e-sigaretten is het al niet anders. En als ze al minder verslavend zouden zijn, ze zijn het opstapje naar de 'echte', de stoere sigaret.
Alle sigaretten-reclames uit het verleden, een paar uitgezonderd, richtten zich op het stoere van het roken en van de roker, en ook in films werd dat stoere, coole, benadrukt.
www.youtube.com/watch?v=I_hq_Cm-kcs
Of saaier maken helpt is weer een ander verhaal natuurlijk. Denk het niet.
@Schoorsteenveger | 08-03-23 | 11:41:
De hetze begon vrijwel onmiddelijk na de introductie van de eerste e-sigs. Die waren bedoeld om rokers te helpen stoppen maar met als lulkoekreden dat ze heel misschien toch ook wel een heel klein beetje ongezond waren is al snel van alle mogelijke regelgeving ingevoerd, tankje niet te groot, geen smaakjes, viel ineens onder de tabakswet ondanks dat er nul tabak inzit....
Calvinisme is weer terug en het is nog net zo verstikkend en betuttelend als vroeger.
En nog altijd durven de partijen die dit land in deze serie crises stortten te beweren dat ze de problemen gaan aanpakken en dat andersdenkenden 'de vijand' zijn.
Zij verdienen lachsalvo's a la Lavrov die onlangs beweerde dat Rusland 'de oorlog was ingetrokken'.
Alleen uitlachen is niet genoeg, gelukkig zijn ze er zelf ook voor dat partijen verboden kunnen worden.
Verbodskanker. Mooi woordje. Houden we er in.
En de partij is vanaf nu Don’t66
Demoniseren, Dedain, Don't 66
Mooi zo, een kritisch verhaal op GS over D66. Het werd hoog tijd....
Als ze nou eens niet zo volledig losgezongen van de realiteit zouden zijn en zich druk maken over dingen die er écht toe doen ipv in weilanden gaan staan met nietszeggende spandoekjes die nota bene lijnrecht tegen hun eigen beleid van de afgelopen jaren ingaan, dan hoeven wij ze ook niet zovaak finaal af te branden hier. Is best vermoeiend, eigenlijk wil ik gewoon per uur betaald worden voor die gein.
Ik had nog nooit van ze gehoord, maar door GS heb ik me verdiept in het partijprogramma. Ik ga erop stemmen denk ik. Dank GS!
De NPO zul je niet negatief horen over D66.
Ik moet toch érgens objectief nieuws vandaan halen.
@BobDobalina | 08-03-23 | 11:32: De humorloze partij van de uitsluiting kan wel een beetje extra aandacht gebruike bij alle merkwaardige dingen die het doet. Bij D66 doet de liefde voor andersdenkenden erg denken aan die sacherijnige oom welke zijn nieuwe medicatie nog niet helemaal op orde heeft.
@donkieshot | 08-03-23 | 11:43: jij hebt een kleurrijkere familie dan ik.
(d)66 jaar oud en al jaren seniel.
Wat is er mis met stenmen op Kees van der Staaij?
Heel veel.
Gggggggristelijke partijen hebben het monopoli op saaiheid, Calvinisme. De heer heeft de aarde niet geschapen om te genieten maar om de godganse dag te zwoegen en te bidden naar die duffe schepper.
Die zienswijze proberen lui als van der Staay ook op te leggen aan mensen die niet geloven in een denkbeeldig opperwezen en dat is gevaarlijk.
Vraag 'm eens hoeveel homoseksuele vrienden hij heeft, of familieleden. Dan weet je al genoeg.
Stemt ook mee met kabinet
Moet die foto van Eucalipta nou bij dit topic?
D66 is een partij die relevante vraagstukken herkend, erkend en weet te benoemen, essentieel om stappen te maken. Anders dan een VVD die problemen creëert en in stand houdt, of rechts-populisme die knollen voor citroenen verkoopt met onrealistische voorstellen. Stem met uw verstand en niet met uw middelvinger. Van dat laatste is nooit iemand beter geworden.
... herkent..... erkent....
@dathoujetoch | 08-03-23 | 11:18: En de rest van zijn betoog slaat ook nergens op!
@Petrus Poortwachter | 08-03-23 | 11:20: U haalt me de woorden uit de mond. Achter iedere taalfout, schuilt een denkfout.
@Petrus Poortwachter | 08-03-23 | 11:20: De vodka is naar zijn hoofd gestegen.
Het is het jaar van de middelvinger.
Verkiezingsfolder overgeschreven?
@Petrus Poortwachter | 08-03-23 | 11:20:
upload.wikimedia.org/wikipedia/common...
Stem communistisch, stem D66.
Verkoop de Nederlandse citroenen an Brussel en krijg knollen ervoor terug.
"Hier horen huizen"
ondertitel:
"Voor asieleisers"
Dat vat D666 wel zo'n beetje samen, onrealistisch, hautain, ver van de bevolking vandaan idiote plannen verzinnen en die uitdragen als waren het Gods woorden.
Dus ja, die krijgen een dikke middelvinger. Bij deze.
Te diep in uw watertje, sorry wodka, gekeken?
Dus U bedoelt, D66 is de partij van beter weters De D66ers die ik prive ken voldoen allemaal aan dat profiel van irritante mensjes . Laatst nog een die openlijk zei, de beste oplossing tegen populisten is ze uitlachen en vernederen.. toen ben ik toch een partij kwaad geworden.. Hautain dus en vernederen staat wat gedrag betreft gelijk aan pesten en is heel kwalijk!
Re: D66 is een partij die relevante vraagstukken herkend, erkend en weet te benoemen, essentieel om stappen te maken.
Bent u bekend met LMFAO? Wat een bijzonder grappig stukje.
Dit komt rechtstreeks uit het doorgezonden A4'tje van de spindokters. Wat leuk dat u zich bezighoudt met de komende verkiezingen.
Dankjewel voor de humor, Red Shirt.
Ben zojuist bijgekomen van een bulderende lachbui om jouw plempsel.
Wie bepaalt of een voorstel onrealistisch is? Diegene die het niet met voorstel eens is?
@Patraque | 08-03-23 | 11:52: Hij heeft idd humor! Top, hou ik van, zeker in dit soort tijden.
Die radicale oplossing bedenkt voor zelf gecreëerde papieren problemen.
Hoorde net op de lokale radio een eindeloze reclame spot voor de PVV , een keurige stem met een vriendelijke boodschap en alleen helemaal aan het einde de naam PVV ... bijna een soort D66 light dus;))
Over strategie gesproken… vanochtend mocht Pechtold op de radio zich over een paar onderwerpen uitlaten. Verrassend genuanceerd: bij veel dingen ziet hij graag een overheid die zich niet overal mee bemoeit maar op de achtergrond blijft. Het redelijke verhaal van D66? Het is mooie reclame maar Pechtold is al lang niet politiek actief meer.
@Muxje | 08-03-23 | 11:27:
Heeft hij nog steeds een penthouse?
@Muxje | 08-03-23 | 11:27: Pechtold wacht in de zijpanelen tot hem een mooie baan wordt aangeboden. Vandaar dat hij wellicht nu even pas op de plaats maakt. Maar vergeten doen we niets bij d666'ers: Scheveningen, Meppel, grondtransacties Leiden etc.
@Muxje | 08-03-23 | 11:27: wat hebben we destijds Pechtold afgezeken, maar eigenlijk was hij de kwaadste niet. Stond sterk in zijn schoenen, had zijn woordje klaar, ging debatten aan en beschouwde redelijk scherp. Of je het leuk vond of niet, hij had nog enigszins wat charisma en over zich, een beetje hovaardig zelfs zonder het dedain. Eigenlijk mis ik hem wel een beetje, naar Kaag en Paternotte kan ik gewoon amper kijken zonder kramp te krijgen..
@small_town_dude | 08-03-23 | 11:37: Ja, lullen kon hij wel maar daar hield het dan ook mee op. En inderdaad die Kaag en Paternotte moeten
ze zo snel mogelijk uit de politiek schoppen.
Maar wel vriendelijke stem .. dus niet helemaal 66 light
@dathoujetoch | 08-03-23 | 11:33: heeft een prima baan .. cbr of zoiets
REAGEER OOK