Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nou, Slimste Mens in Het StamCafé... Wat is "dit"?

G

A: Bitterballen Pizza Hawaii
B: Kratje Amstel voor 16,95
C: De T-shirts van Peter Kwint
D: Extra OZB voor GroenLinksers met een AirBnB
E: Het WEF-tasje van Mark Rutte
F: De nieuwe Mart Hoogkamer
G: Vuistneuken met de rechterhand
H: Alleenstaande bejaarden in GroteMensen-huizen
I: Anders namelijk....

Die Antwoord

Social

Reaguursels

Inloggen

Iets rechter doen die rechterarm. Nog even oefenen, de taal en het gezicht zijn al precies wat het was.

TheseDays00 | 10-02-23 | 09:53

Het klinkt in eerste instantie heel moreel verheven, maar het is een vrijbrief om haat de vrije loop te laten als het eerst maar eenzijdig als ‘anti-democratisch’ bestempeld wordt. Haat schuilt in ons allen, niet in één hoek.

Flibbage | 10-02-23 | 09:51

Jonkvrouwe van Ellemeet, wow wel 355 inwoners! Dat is toch echt wel een heel belangrijke titel.. nl.wikipedia.org/wiki/Ellemeet

Sinterbikske | 10-02-23 | 09:50

Voert ze nu een pleidooi tegen haar eigen partij?

*in verwarring koffie zet*

Computer_says_no | 10-02-23 | 09:32 | 1

Ja ik dacht ook al...., grote delen van het decor groen, vuistje in de lucht, dat wordt de oprichting van een nieuwe partij; Groen Rechts ;-)

D-Fens_1963 | 10-02-23 | 09:43

Geert en zijn PVV heeft in ieder geval aangetoond dat met negeren of verbieden het sentiment van de stemmers niet wegneemt. Op een gegeven moment sluit je zoveel zetels uit dat je zelf buitenspel staat, maar goed dat merkt Groenlinks vanzelf, laat ze eerst maar de PvdA opeten.

B.agger | 10-02-23 | 09:32

Hieronder een prachtige uiteenzetting waarom zovelen problemen hebben met het hedendaagse GL-socialisme:

—. If one accepts Orwell’s premise that for the common man socialism means improved living and working conditions, why is socialism unpopular? The fault lies with socialists. For one thing, socialism attracts a fair number of cranks. “One sometimes gets the impression that the mere words ‘Socialism’ and ‘Communism’ draw towards them with magnetic force every fruit-juice drinker, nudist, sandal-wearer, sex-maniac, Quaker, ‘Nature Cure’ quack, pacifist, and feminist in England.” Some of those categories should be dropped and new ones should be added, such as gender studies students. However, the sentiment is correct. An ideology that appeals to a large number of oddballs has little hope of being adopted by the average man.—-

theo-is-dood | 10-02-23 | 09:30

Leverde GL niet de moordenaar van Pim Fortuyn? Oh ja, inderdaad. Dat was GL

appeltjesgroeneweide | 10-02-23 | 09:23 | 1

Gelukkig waarschuwde de Groenlinks-wethouder Bogers de axiegroep van Volkert zodat op tijd bestanden gewist konden worden. Bogers is veroordeeld tot 500 euri boete. Gelukkig kreeg hij later een lintje van de gemeente Wageningen. Wat Ollongren als minister van BiZa weer prima vond aangezien ze dat gemeentelijk beleid vond en geen rijksbeleid.

Nichtsneues | 10-02-23 | 09:33

Kan deze mevrouw of andere GL-er uitleggen (met voorbeelden) wat volgens GL wordt verstaan onder:
-radicaal-rechts
-reactionaire bewegingen
-fascistische bewegingen

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 10-02-23 | 09:11 | 1

Radicaal rechts is niet zo racistisch als extreem rechts. Een term die gebruikt wordt als je geen bewijs hebt voor racisme, maar eigenlijk toch wel extreem rechts wil zeggen.
Reactionaire bewegingen waren tegen de Franse Revolutie. Monarchisten, dus. Tegenwoordig mensen die allerlei onzin willen afschaffen en terug naar de tijd van voor woke willen.
Fascistische bewegingen: i2-prod.irishmirror.ie/incoming/artic...

ParadiseLost | 10-02-23 | 09:49

Een andere afzeiken en je eigen falen niet benoemen. Succes verzekerd bij de nitwits en domme vrouwtjes.

RGV42 | 10-02-23 | 09:10 | 1

Het is een kabouterpartij met volwassen die met hun stem op kind niveau functioneren

appeltjesgroeneweide | 10-02-23 | 09:25

A. is het in ieder geval niet. Na de eierbal en de frikandel is de pizza Hawaii het lekkerste wat er bestaat. Hoezo, niet gezond? Ananas is toch fruit of niet dan? En we moeten meer fruit en groente eten, ik bedoel maar. Om dezelfde reden zijn ook paprikachips zeer gezond en bouwstenen voor een vitaal lichaam.
H. kan het ook niet zijn. Als bejaarde betaal ik netto 350 euro voor 95m2, de rest komt uit de huursubsidie. Je denkt toch niet dat ik hier vertrek, hooguit tussen zes plankjes.

quigg | 10-02-23 | 09:09 | 1

De pizza Hawaï is de schijf van vijf, maar dan in zes stukken.

Sinterbikske | 10-02-23 | 09:45

Wel grappig dat Bosma zich aangesproken voelt, ik heb geen 'pvv' gehoord...

PaardenliefhebberVet | 10-02-23 | 09:02

GroenLinks mag mn voortplantingsorgaan met de mond vacuümverpakken.

Baksteenbakker | 10-02-23 | 08:57 | 1

Netjes gezegd, maar ik begrijp wát u bedoelt..

Wijze uit het Oosten | 10-02-23 | 09:17

Altijd maar weer teruggrijpen op de terminologie van voor de Tweede Wereldoorlog. Een zwaktebod want zo ontsla je jezelf van de plicht om argumenten te gebruiken in politieke discussies. De ander is immers slecht met de historie als ‘bewijs’.

Drs. Paco P. | 10-02-23 | 08:56 | 1

Ik noem het altijd "de laarzen logica".
M.a.w. het is maar net door welke laars je vertrapt bent geweest in het verleden, de linker of de rechtse.

D-Fens_1963 | 10-02-23 | 09:33

Muso-fucking-linea.

LD69 | 10-02-23 | 09:26

"Boks" ouwe.
Met handjes zwaaien is zo pre-corona ;-)

D-Fens_1963 | 10-02-23 | 09:41

"Jkvr. drs. Corinne Elisabeth de Jonge van Ellemeet", 't rolt ook zo lekker van de tong. En dan dat vuistje, 't is maar goed dat de Groot en Bakker dit niet hoeven mee te maken.

Vesta | 10-02-23 | 08:46 | 1

Gauche caviar.

de IJsman | 10-02-23 | 08:58

Groenslinks is staatsgevaarlijk en moet verboden worden. Een hele enge club van Mao en Pol Pot adepten, Rara terroristen en moslimextremisten. Anti democratisch tot op het bot.

Jafco | 10-02-23 | 08:35 | 4

RaRa had toch ook een paar linkjes met RAF ??
Lastig vinden en ik moet me aankleden en de beestenboel gaan bedienen

AldNuut | 10-02-23 | 09:01

Precies. Dit is crimineel links. Maar netwerk dat is uitgezaaid in politiek, universiteiten en rechterlijke macht. Lastige operatie om ze uit de instituten weg te snijden. Zitten nog wel even vast aan deze overlast gevers.

adhd-je | 10-02-23 | 09:09

@de chemokar | 10-02-23 | 09:00: Geen antidemocratische partijen in ons parlement? VVD, D66, CDA en ChristenUnie en SGP stemden voor het afschaffen van het referendum. De opvatting van democratie van deze partijen is "1 x in de vier jaar stemmen op sprookjes en loze beloften en verder je bek houden"

Is uitsluiten van partijen ondemocratisch? D66 had toch VVD uitgesloten bij de vorige verkiezingen? (vòòr de verkiezingen, niet erna) Niemand die de SP nog gaat steunen als ze met de VVD in de coalitie gaan. PVV sluit D66 ook wel uit. Nee, dat levert alleen maar duidelijkheid op (behalve dus bij "hier scheiden onze wegen" van D66).

ParadiseLost | 10-02-23 | 09:38
▼ 1 antwoord verborgen

Er lekt melk uit haar tepel...

Urbanus_2.0 | 10-02-23 | 08:34 | 1

2x

LD69 | 10-02-23 | 09:27

Hoor net dat het warme truien dag is.
En dat de thermostaat 'dus' nog een graadje lager 'mag'.
Vertelt een nieuwslezeres die zelf in een blouse staat, onder de hete lampen, in een studio waar het zo rond de 24 graden zal zijn. En ze maakt daar nog een grapje over.
Dom wicht snapt echt niet wat het probleem is, denk ik.

EEnzame SchizofrEEN | 10-02-23 | 08:34
-weggejorist-
bekijk_ut | 10-02-23 | 08:34

Het schuim komt nog net niet uit haar mond.

Keutels | 10-02-23 | 08:33

Groenlinks is niet anders dan de VVD of welke partij ook. Het zijn geen bestuurders, mar belangenverenigingen die zich richten op het vortdurend opzij schuiven van de burger om van de eigen ideologie keiharde werklijkheid te maken.

Heeft er ooit een burger in 1970 zelf gevraagd om multicult?

zeurmachine | 10-02-23 | 08:32 | 1

Nooit in de laatste zestig jaar is het Nederlandse volk gevraagd of ze het eens waren met de immigratiepolitiek. De grootschalige immigratie die vooral de belangen van de werkgevers dient. Want daardoor blijven de lonen voor de arbeidersklasse lekker laag.

theo-is-dood | 10-02-23 | 09:23

Het fascisme (Italiaans: fascismo) is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel. (wikipedia)

De PVV is weliswaar nationalistisch, maar niet autoritair nationalistisch. De PVV is niet anti-democratisch. Zij hebben b.v. voor het referendum gestemd. OK, ze zijn anti-communistisch. Als een van de grootste partijen in het parlement zijn ze niet echt antiparlementair )of je moet het stemmen voor het referendum mee tellen). Tsja, anti-intellectueel zijn ze wel een beetje; bijvoorbeeld Bosma heeft het regelmatig over dat gestudeerden de maatschappij kapot maken.

Dan bijvoorbeeld D66. Autoritair Europees. Europa is de ideale natie. D66 heeft het referendum afgeschaft, en is dus antidemocratisch te noemen, Kaag's aanval op linkse partijen maakt de partij anti-socialistisch. We hebben in Nederland niet echt een communistische partij. De partij is eigenlijk ideologie-loos. Ze noemen zich liberaal, maar stemmen in de praktijk gewoon mee met het corporatisme van de VVD. Antiliberaal? Niet in woord, maar wel indaden. Wie Kaag ooit heeft zien optreden in de tweede kamer zal geen vragen meer zetten bij het antiparlementaire karakter van D66. Sinds Pechtold zit D66 intellectueel een beetje in een dal. Toegegeven, Dijkgraaf is best wel slim. Maar jaren lang instemmen met bezuinigingen op onderwijs, managers i.p.v. docenten. instellen van het """sociale""" leenstelsel, kritiekloze overname van woke-cultuur en zo maakt deze partij wel een beetje anti-intellectueel.

OK. Het was geen D66 congres, maar van Groen Links. Ik laat het echter aan de reaguurders over om GL eens langs de wikipedia maatstaf te leggen.

ParadiseLost | 10-02-23 | 08:31 | 1

Van 1 levenslange D66-stemmer kreeg ik al te horen dat ze nooit meer op die partij zal stemmen. Vanwege de richting, maar deels ook vanwege de poppetjes en dan met name Kaag.

Muxje | 10-02-23 | 08:42

Zo op de foto lijkt ze op zo’n opblaas sekspop. Verder niet teveel aandacht aan schenken. GL en PvdA hebben straks samen rond de 10 zetels. Links weer kleiner. Alleen maar prima.

Ze maken alleen zoveel herrie per zetel. Net als Sylvana. Ook volstrekt irrelevant in het debat, maar immer voorop met haar snater.

Devils_son | 10-02-23 | 08:27

€777.000.000,- verdiend door de Nederlandse Staat bij ABN-AMRO.
Als dat geen geluk opbrengt...

steekmug | 10-02-23 | 08:26 | 2

Jaaaaa.... kijk, het zijn dit soort momenten...

anja | 10-02-23 | 08:44

Als je dan luchtkastelen financiert met tientallen miljarden aan aflaten is dit lang niet genoeg.

Nichtsneues | 10-02-23 | 09:01

Wat Kauthar op social media op haar account krijgt?
En Geert dan?
Hij leeft al 17 jaar in gevangenschap dankzij het geknuffel met gelukzoekers door GroenLinkstypes.
Dankzij de hetze van GroenLinks word het voor hem alleen erger.

jufrouw theelepeltje | 10-02-23 | 08:25 | 5

Telkens weer dat slachtofferige gedoe van moslims. Zum Kotzen.

anja | 10-02-23 | 08:45

@Festen | 10-02-23 | 08:43: Het willen weren van criminele en illegale migranten wordt deporteren van minderheden genoemd. Waar worden die Marokkanen dan naartoe "gedeporteerd"? Vernietigingskampen of gewoon hun hun land Marokko?

zeurmachine | 10-02-23 | 08:51
-weggejorist-
NLgaatnaardeklote | 10-02-23 | 09:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Me kind naar sgool gebrengt met auto, 500 meter.

Nu sherry.

Hips.

GKJP | 10-02-23 | 08:21 | 5

@AldNuut | 10-02-23 | 08:25: Ik probeerde het laatst voor het eerst, sherry dus, bedoel ik. Wilde een paddestoelen-saus maken, met sherry. Ik de sherry openen, proeven. Hm. Niet echt lekker. Na een half glas sherry toch maar overgestapt op wijn. Na één fles wijn schoot me opeens weer te binnen dat ik een paddestoelensaus wilde maken. Dat lukte ook nog (net), maar de sherry was ik uiteindelijk vergeten erin te doen... met m'n dronken hoofd. Ach ja, het wondere, fris-vocht-vrolijke leven zoals het gaat.

anja | 10-02-23 | 08:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgens types als die Kooistra is iemand al een fascist als ie voorzichtig vragen opwerpt mbt het klimaatevangelie. Het gaat wel erg snel zo. Ze willen wetgeving om partijen te kunnen uitsluiten die anti-democratisch zijn. Maar wat worden de spelregels en criteria dan? En wie stellen die vast? Zelfs al zou dergelijke wetgeving er doorkomen, verdwijnen de sentimenten en ideeën dan of sterk je mensen in hun idee dat zij niet mee mogen doen? Ik vind het allemaal heel precair en een richting die een integere en bedachtzame partij niet zou in moeten slaan. En daar zit het probleem dan ook.

JJMS | 10-02-23 | 08:16
-weggejorist-
Normpje | 10-02-23 | 08:15 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Laatste dag alweer van deze week, succes dames en heren, jongens en meisjes, mannen en vrouwen.

*hopelijk leest er een Wokie mee*

keistad | 10-02-23 | 08:14 | 1

Ik voel me vandaag een bed. En zwaar gediscrimeerd door jou. Je snapt toch wel dat je een tot bed gemaakte niet zo onheus mag bejegenen? Alsof ik ervoor kies mij als bed te voelen!

anja | 10-02-23 | 08:50

Het OM kan vanaf heden 22 maanden celstraf en een verbod op uitoefenen van politieke functies voor de komenden 4 jaar kunnen eisen tegen Corinne Ellemeet

adhd-je | 10-02-23 | 08:12

Ik zeg dat volgens mij onderaan in het topic al wel ergens
Solialisme, was toen met name, een best wel gewone grote groep mensen, die voor gelijke behandeling, rechten en tegen uitbuiting streed.

Vergeet niet het tijdsbeeld van pak em beet 100 jaar geleden.
Boeren arbeiders die in een huurwoninkje van 'DE' boer woonden en in de winter met gezin en al gewoon wel huur maar geen inkomen hadden
Dat was hier in de Friese veengebieden precies net zo triest, 7 - 8 personen in een huisje met 2 bedsteden en een vlierinkje (als men er s'winters al mocht blijven) Meel Aardappelen en Turf voor de kachel werden bij de Boer of Grietman gekocht, keuze was er niet. Kreeg je longontsteking (vocht, turfdamp, kou) dan was er 20% kans op overleven.. Men kon simpelweg geen dokter betalen, of men woonde zo ver van de bewoonde wereld dat men onbereikbaar was enz.

Een enorme groep, ingegeven door het Lenin (marxisme) communisme begon zich te verenigen als arbeiderpartij SDAP, al gauw als communistisch links weggezet door KVP en VVD..

Demonstraties waren niet zonder risico, de Marechaussee te paard ramde met getrokken sabel in charge zo door de rijen demonstranten.

Toch heeft men gaande weg, scholing, ww, ziektewet, ziekenkosten vergoeding (volksverzekering) ontslagbescherming, huurbescherming gekregen.

Ik ben achterkleinzoon van een fanatiek voorvechter die met (gevaar voor eigen leven) middels zijn strontscheepje de vlugschriften van Nieuwenhuis richting Westen Brabant en Limburg smokkelde

Met de paplepel meegekregen dat je niet of nooit voor je arbeidersbestaan diende te schamen, maar trots moest wezen op wat Pake heeft kunnen betekenen voor zoveel mensen, die eindelijk een rechtvaardig leven leidden.

Dat was links socialisme, tot het afsnoepen begon en kok middels zijn draai naar de ondernemers, de genen van de basis achter zich liet, vanaf dat moment ging het hard en werd steeds verder overschaduwt door partijen die de geuzenkreet Links voor eigen eer naar zich toetrokken zonder zich nog langer om die enorme groep arbeiders, als je je clubje maar links noemde was het immers goed

En dan zie je zo'n teef met een vuistje wapperen en de meneer voor haar dingen roepen..
Is dat pluche dan werkelijk zo'n onvergetelijke drug, dat je ten kostte van alles zo durft te schreeuwn en te liegen (Duitse eigenschap trouwens)

Links was helemaal niet slecht, het is slecht geworden

*Leesvoer
www.bol.com/nl/nl/p/helden-van-de-arm...

AldNuut | 10-02-23 | 08:10 | 12

@LD69 | 10-02-23 | 09:10:
Dank voor deze mooie reactie.
U zegt dat het aan uw ouders voorbijgegaan is, dat geldt helaas voor velen.
Hun (sociale) zekerheden zijn desalniettemin bevochten door de generaties voor die van uw ouders. De vrije dagen, het vakantiegeld enz. allemaal van die vanzelfsprekendheden, die echter heus niet zomaar welwillend aan de werkman toebedeeld werden.

Vooral uw laatste stukje, toont inderdaad de volkomen teloorgang

Triest eigenlijk

AldNuut | 10-02-23 | 09:25

@AldNuut | 10-02-23 | 08:56: Haha, ik zie uit mijn ooghoeken een aantal ex-partners van mij die jou daar helemaal gelijk in zouden geven *maakt afwerende handbewegingen naar vage gestalten in de verte, en sluit de deur* .. thee is ook wel lekker *kijkt blij-verrast* en voor w.b. croissantjes, dat heb je goed en juist gedaan. Ik mis mijn krantje bij de koffie, dus hoop dat Schizo plus zijn betere helft snel weer beter zijn. Eigenlijk roept dit om kippenbouillon. Het leven roept eigenlijk altijd om kippenbouillon.. waar is Wilderst eigenlijk, kan hij niet even een mooi liefst simpel edoch smakelijk recept voor zelfgetrokken kippenbouillon plempen? Zin in kippensoep nu...

anja | 10-02-23 | 09:33

@EEnzame SchizofrEEN | 10-02-23 | 08:55: Diclofanac krijg je maag bloedingen van. om de 4 uur, paracetamol en Ibuprofen.

gato | 10-02-23 | 09:51
▼ 9 antwoorden verborgen

Amalia over haar eten: "ik mis de gewone snackbar"

Patje | 10-02-23 | 07:59 | 1

Ik zou nu een grap kunnen maken, maar dat soort grappen levert me altijd een Joris op.

knutsel_ | 10-02-23 | 08:31

Ja maar... Burt is overleden!
Wie kent niet youtu.be/U2FKN0f1tNA
?
Bacharach is verantwoordelijk voor héél veel oorwurmpjes!
Rip, gozer.

EEnzame SchizofrEEN | 10-02-23 | 07:55 | 5

Dit wist ik dus niet. Goed dat je dit memoreert EESEEN.

LD69 | 10-02-23 | 08:43

Zo, dat mag wel eens genoemd worden i.d.d. mooie gast i.d.d. RIP ze!

nobodiesunmighty | 10-02-23 | 08:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Oubollige grapjes en iedereen schateren alsof hun leven er vanaf hangt , mensen van zestig die hun grapje nog een keer harder herhalen als ze vinden dat niet genoeg mensen hem gehoord hebben etc.
Tja, iedereen heeft wel wat op zijn werk..

Patje | 10-02-23 | 07:54

Groen linksers zijn mensen die hun gedachtengoed de absolute waarheid vinden en zij alleen zij mogen verder. Een ieder die "andere", volgens hun verwerpelijke en zelfs gevaarlijke andere gedachten hebben moeten worden "kaltgestelt". Verander in deze tekst het woord "Groen linkser" even voor Nazi en je hoeft verder niets aan te vullen.......

Blonde Nel | 10-02-23 | 07:50 | 1

Daarom noemen we het ook de groene Khmer, zodat je precies weet wat je toekomst is als je niet meedoet.

Monkey Cabbage | 10-02-23 | 08:50
-weggejorist-
Patje | 10-02-23 | 07:49 | 2

Ze kan zo in The Planet of the Apes.
PVV heeft werkelijk niets met facisme te maken, dat waren nationaal socialisten en zitten nu overwegend in de hoek van communisten en linkse milities in bv Zuid Amerika.

Ray Skak | 10-02-23 | 07:47 | 1

Laat duidelijk zijn dat ik dit geraaskal van die linkse bakfietsmoeders verafschuw. Echter: PVV is een nationalistische partij met een socialistische inslag. Maakt ze dat Nazi’s? In de verste verte niet maar het kletst ze lekker op je ‘meet-up’.

_pacman_ | 10-02-23 | 07:50

Goedemorgen nachtploeg!

Nu op NPO1 een jankverhaal over illegale Senegalezen in Spanje. Niet de illegalen, maar de overheid is het probleem.

*Koffie zetten doet…*

Wijze uit het Oosten | 10-02-23 | 07:44 | 4

@gato | 10-02-23 | 07:55: onzin. Spanje is een socialistisch land en de “sin papeles” krijgen huisvesting, eten en medische voorzieningen net als andere EU landen. Dat het overgrote deel op het platteland groente gaat plukken of oud ijzer ophalen in de grote stad is een ander verhaal…

Geertje W | 10-02-23 | 08:26

Ah lekker koffie! Dank je wel Wijze, en de melk heb ik nu eindelijk ook zelf in huis. Iemand nog melk nodig voor in de koffie..? Fijne ochtend gewenst, jullie Schlingel, en alvast ook een superb begin van het weekend!

anja | 10-02-23 | 08:58

@Geertje W | 10-02-23 | 08:26: Woon je in Spanje.

gato | 10-02-23 | 09:54
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi, raak briefje weer. Vooral de cadeautip op het eind. Is precies waar ik meteen aan dacht toen ik het filmpje zag van Groenlinks: er mist een spiegel. Alles wat ze zeggen is juist waar ze tegen ageren. Zijn die mensen doof voor wat er uit hun eigen mond komt?

VP732 | 10-02-23 | 07:57

@VP732 | 10-02-23 | 07:57: Dat is het gevolg van je uitsluitend in jouw eigen bubbel te begeven. Wat dat betreft is er weinig verschil tussen een FvDer en een Groen-Linkser. Allebei even eng.

DankeSchon | 10-02-23 | 08:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb er schoon genoeg van om er schoon genoeg van te hebben.

_pacman_ | 10-02-23 | 07:43

Groen Links is zelf een extreem anti-democratische partij door hun steun aan de overdracht van steeds meer bevoegdheden aan de eu. Daardoor kan onze volksvertegenwoordiging op steeds minder dossiers democratische controle uitoefenen. Het Europees parlement heeft niet de mogelijkheden die onze volksvertegenwoordiging heeft en bovendien hebben wij daarin gelet op het te verwaarlozen aantal zetels dat aan Nederland is toebedeeld niets te vertellen. Groen Linksers die zich beroepen op democratische waarden zijn dan ook niet serieus te nemen.

Astimar Teutis | 10-02-23 | 07:39 | 1

Het vervelende is dat dit Europese ‘parlement’ te veel overeenkomsten heeft met de Doema of Noord-Koreaans volkscongres dus dan moet je blij zijn dat ze niet veel kunnen. Kijk maar wie daar zit en wat er gebeurt. Anderzijds is de invloed van antidemocratische krachten op de Europese commissie zo groter ivm ontbreken van tegenmacht.

Nichtsneues | 10-02-23 | 09:25

Buongiorno Basil.
Mooie muziekjes !

LD69 | 10-02-23 | 07:40

@LD69 | 10-02-23 | 07:40:
Oeps, dit schreef ik dus wel voor ik daadwerkelijk beluisterde. Wereldberoemde muziekjes derhalve. Mooi is niet van toepassing..

LD69 | 10-02-23 | 08:41

‘Wie zijn die mensen?’

Kutwielrennert | 10-02-23 | 07:34 | 1

Dat denk ik iedere keer dat ik buiten kom. En het houdt niet op.

anja | 10-02-23 | 08:58

De democratie is echt stuk in West Europa. Stop er maar mee.
Als alternatief wil ik graag de monarchie voorstellen.
youtu.be/fZv1nJT25Rw

deathchant | 10-02-23 | 07:29

Overheidswebsites spreken de mensen met 'j́ij' aan.
Terwijl lekkende loketten u het hemd van het lijf vragen.
Heeft u geen nummer, sjah sorry, bent u geen mens.
Du pain, Du vin, Du Dedain.

Voor eeuwig, portret van een deugende man op een plein.
En foeballe heh, jaa foeballe, hebben de de jongens een out ofzo.

Weg out of de loodwaterdrinkende volksbuurt waar de tot overbodig gemaakte overlevenden van de grote overheidsuitlevering van de piepeltjes, dagelijks de dwangcookieschermen dichtklikken, via de aan aandacht ontschoten kopervlas volksbuurt stroomaansluitingen, van de overbelasting betalende straatmensjes.
Die geen ei kunnen bakken omdahat de schoorsteen,
reeds 20 jaar niet geveegd is.

Donkerzwarte letters op diepzwart papier
Het resterende stamplid leeft in de plaggenhaat,
van alles geschrevens en bedoelds
dat distoop ies.
de persoonlijke gevens
LaHagen al eerder op straat.

HeHet zal eens niet ziehiedend en tierend een witheheet te zijn..
Wel gaan stemmen heur, kudtvee.

hallevvezool | 10-02-23 | 07:29 | 4

@Ichneumonidae | 10-02-23 | 07:33: <--niet gelezen.
- loodwater
Goed idee
- ben geen foeballert
Dan klots je als snel tegen de wallekanten van je eigen modderslootje aan. Als drooggelopen badeend, in een mikadoplaies.

hallevvezool | 10-02-23 | 08:12

@hallevvezool | 10-02-23 | 08:12: Heb je comment met plezier gelezen hoor, hoewel ik niet al te vaak experimenteel proza lees.

Ichneumonidae | 10-02-23 | 08:20
▼ 1 antwoord verborgen

Met een dank u voor gisteren, wie nachtwaakt laat geen duister zich kisteren.

Viola gedichie, geeft geen pas, loopt geen meter
Het is wat het is een week laag daar liggie.
Don´t give up mah damn daydjeb, spendeer prektis ent woordt beter.

hallevvezool | 10-02-23 | 08:02

Toen niet, nu niet, nooit meer !

thanseeuwen | 10-02-23 | 07:26 | 1

Wijzen naar, uitsluiten van, brandmerken, polariseren.
De kameraden van het dodelijkste gedachtengoed ooit, voelen zich weer machtig worden.
Dan krijg je dit soort Fidel-achtige toespraken.
Vuistje van Ché in de lucht.
Laat je niets wijsmaken.
Groen is de bijwagen van deze communisten.
Benieuwd wanneer terroristenliefje Tanja Nijmeijer erelid mag worden bij GL.

Ruimedenker | 10-02-23 | 07:22

Ik vermoed zomaar dat Hitler vast ook wel toespraken heeft gedaan over het uitsluiten van een bevolkingsgroep. Datzelfde gebeurt bij Groen-Links dus ook. En maar roepen hoe “democratisch” en “anti-facistisch” ze wel niet zijn.

DankeSchon | 10-02-23 | 07:21

Extreem links is en blijft het gevaarlijkste. Hilter was net zo'n linkse rakker als het goed uitgezocht wordt. Allemaal hebben ze een bord voor hun kop en luisteren willen ze al helemaal niet.

bobby33 | 10-02-23 | 07:17

Wat zijn het toch goede mensen he, die groen linksers.

coitus reservatus | 10-02-23 | 07:13

Fijne warme truiendag vandaag. Ik zit gvd al maanden met truien aan en de verwarming op 14. Wat een gotspe.

De Let | 10-02-23 | 07:08 | 2

Ik doe met je mee met een wollen vest aan. Maar tegelijkertijd de verwarming niet onder de 15. Ter voorkoming van schimmel.
Niet om tutten maar in dit vochtige moerasland loert die platte paddestoel op elke kans die zich voordoet dus ik druk je op het hart: zet de verwarming een graadje hoger. Schimmel kost altijd meer.

LD69 | 10-02-23 | 07:39

“We steunen een wet die zegt dat er geen ruimte is voor anti-democratische partijen”. En vervolgens aanzetten tot “uitsluiten” en “cordon sanitaire” van democratisch gekozen partijen.

Spreek je jezelf dan niet enorm tegen en plaats je jezelf dan niet in de hoek van een anti-democratische partij?

DankeSchon | 10-02-23 | 07:07

Mooi man!

horsteknots | 10-02-23 | 07:08

Oohja ik mocht geen goedemorgen meer zeggen en geen bakje aanbieden..
Mooi heb ik de hele pot voor mijzelf..

Ik werd wakker met een diep triest visioen als dit plannetje van Extreem links allemaal door zou hobbelen
youtu.be/d5FqkZtH9tw

Maar serieuze vraag.. is men nou in dat geleuter met PvdA stiekum bezig aan het voorsorteren op een volgend plekje in coalitie met Rutte V als vervangend Nee66 /CDA
Is dat wat ik zie of hopelijk fout ??

AldNuut | 10-02-23 | 07:02 | 7

@Zoelense Hobbyboer | 10-02-23 | 07:17: Moest gisteren nog aan je denken. Op bezoek bij een vriendin met uitzicht op het Zoelense bos.

De Let | 10-02-23 | 08:07

@Zoelense Hobbyboer | 10-02-23 | 07:17:
Bakje voor Hobby danmaar.. Astu..

AldNuut | 10-02-23 | 08:08
▼ 4 antwoorden verborgen

First thet ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.

BASinnic | 10-02-23 | 06:47

Dat vuistje schudden. Kijk eens naar de Duitse Bundestag. Daar is dit gemeengoed. (Vooral bij de groenen) Nederlanders zijn (of waren) wat behoudender. In een tijd waar je overal voor moet 'strijden' in activisme is dit bij uitstek een goede pose voor neofacsisme.

horsteknots | 10-02-23 | 06:24 | 13

@Basil Fawlty | 10-02-23 | 08:39:
È ?
I aske you 12, you offer 10, your lady is cheaper ?

(You recognize my prob, but knówing my problema is differente, friendo.

LD69 | 10-02-23 | 09:15

@Basil Fawlty | 10-02-23 | 08:39:
Let's settle it all at 11% then. and then afterwards I send very nice flowers to your lady. With your name on the little card off corse ;)
Which ar her favorits then, can you tell ! haha.

LD69 | 10-02-23 | 09:21
▼ 10 antwoorden verborgen

Ben benieuwd wanneer GL zichzelf gaat ontmantelen in naam van het bestrijden van ‘anti-democratische partijen’. Als je iets roept over uitsluiten van andere partijen om ander opvattingen, cordon sanitair. Die met Kauthar bovendien islamitische facisme de kamer binnenloodsen.
GL is onder de banier van ‘het goede doen’ ‘inclusiviteit, diversiteit en egaliteit’ precies wat het claimt niet te zijn: een rancuneuze, reactionaire, facistische haat club.
Wedden dat geen GL lid een spiegel heeft.

ratelaar | 10-02-23 | 06:13

Zes uur alweer. Zal ik nachtje overslaan of nog een dutje doen.
Biertje opentrekt.

reservebelgië | 10-02-23 | 06:07 | 3

Mijn recept: gewoon doorgaan zoals vroeger, en dan rond twee uur in de middag een kleine siësta doen, omdat vroeger al weer even was ;)

LD69 | 10-02-23 | 06:31

@LD69 | 10-02-23 | 06:31:
Tuurlijk, maar je zegt het zelf. Zoals vroeger.
Maar in siësta-tijd loop ik het risico dat ik te horen krijg dat ik komende nacht ook nog eens mag doorgaan. En we worden ouder (niet verstandiger, wees niet ontrust) dus mss toch straks eerst maar een dutje doen.
Fricandellen op en in inmiddels leeg flesje kijken doet...
Zal ik er nog eentje?

reservebelgië | 10-02-23 | 06:58

Yolo, totdat het bier op is. Toch ?

Aan de andere kant, bottom earth en dus om eerlijk te zeggen: dutje doen is verstandiger zeker gezien onze toenemende wijsheid/leeftijd en dito gebrek aan ausdauer in dit soort aardse zaken.
Zeker als de kans bestaat dat je het risico loopt dat je/jij te horen krijg dat je de komende nacht ook nog eens mag doorgaan.

Maar wie ben ik om jou te adviseren ;-)

LD69 | 10-02-23 | 08:08

"Wat is Thierry Baudet toch een ontzettende kakker"
En tevens toch de meest integere persoon die ik ken.
Jammer dat hij politicus is.

keestelpro | 10-02-23 | 05:40

Laatste dan. "Democracy dies"

www.youtube.com/watch?v=5tu9JGK_yHo&a...

"Every girl is bi, whether it is polar or sexual".

Ik hoop dat iemand de moeite nam om deze humor te bekijken.

DeKussendeWielrenner | 10-02-23 | 05:39 | 4

Deze grap is al weer van een tijdje geleden en niet heel erg bi-vriendelijk.

LD69 | 10-02-23 | 06:33
▼ 1 antwoord verborgen

Titt'n! <3

keestelpro | 10-02-23 | 04:58
-weggejorist-
BouwinaJongbloed | 10-02-23 | 04:41 | 3

@keestelpro | 10-02-23 | 04:54:
Oormerken toch ? Dat je een vouw in de pagina maakt waar je gebleven was in de hoop dat de bibliothecaresse je daarna niet cancelled.. (toen dat nog niet zo heette).

LD69 | 10-02-23 | 06:36

@TheOne48 | 10-02-23 | 05:07: Ik heb die knop voor mezelf nodig. Dus dat ik iets kan opslaan, in mijn hoofd, door ergens een knop te drukken. Een interne memory card zou ook prima zijn. Dingen onthouden, da's de echte uitdaging in het leven!

anja | 10-02-23 | 06:41
▼ 5 antwoorden verborgen

@keestelpro | 10-02-23 | 04:15:
In ieder geval een infiltrant die ons hier bestookt met zijn mening over van alles en nog wat. Who cares.

TheOne48 | 10-02-23 | 04:34

@DeKussendeWielrenner | 10-02-23 | 04:37:
Ik ga dat niet kijken want ik heb de hele staat van de al UI gezien.
Was best vermoeiend.
Maar Biden's speech was verassend helder en eloquent.
Echt heel goed dus. Bijna trans-humanistisch als je begrijpt wat ik bedoel.

keestelpro | 10-02-23 | 04:41
▼ 1 antwoord verborgen

Nee dat is het niet. Want Amerika. Ontzettend kudt land en inderdaad eeuwig schuldig aan ALLES. Jammer dat er geen grotere hoofdletters zijn maar echt alles.

keestelpro | 10-02-23 | 04:13

En dan zeggen ze dat alleen linkse mensen humor en zelfspot hebben. Nou nee. Ik moest lachen. Deze meid is gewoon grappig.
www.cnn.com/videos/politics/2023/02/0...

"If you're gonna lie, lie big".

DeKussendeWielrenner | 10-02-23 | 03:28 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ech wel.

TheOne48 | 10-02-23 | 03:27

Amalia: 'ik ga nog steeds door een hele moeilijke tijd'.

Pro koningshuis of tegen: hier wordt een jonge vrouw van haar jeugd beroofd. De angst van haar ouders kan ik mij alleen maar voorstellen. Ongelofelijk dat het zover is gekomen in Nederland.

MickeyGouda | 10-02-23 | 03:18 | 1

Ga er ook in. Het bed viezerikken. Na 358438 verkeersdrempels en twee miloen rotondes voelt mijn rug als een overwerkt spijkerbed. Waar de kromme spijkers zoder verdoving uitgetrokken zijn en de wonden zijn afgeblust met salpeterzuur.
Dus dat wordt lekker slapen.
*nog een Ricard achteroverslaat*. Je moet wat toch?
Tot morgen. Trusten en slaap lief.

K1100 | 10-02-23 | 02:52 | 4

Trusten! Twee miljoen rotondes dat klinkt als Frankrijk. Wij noemen ze thuis 'Vous n'avez' (pas la priorité).

Oh, ik lees in je tegel hier beneden dat Spanje er ook niet zuinig mee is.

MickeyGouda | 10-02-23 | 03:05

Held. Ik kan dat niet eens. (zie tijdstip reaguursel)

keestelpro | 10-02-23 | 05:25
▼ 1 antwoord verborgen

Die GroenLinks toespraak doet toch een beetje Wilderiaans aan. Willen jullie meer of minder partijen met fascistische neigingen in de Kamer of waar dan ook? Het is al vaker gezegd maar als je helaas moet concluderen dat 20% van de stemgerechtigden gelooft in complottheorieën, vinden dat Poetin een geweldige kerel is en stug blijft stemmen op partijen die grotendeels anti-liberaal, anti-democratisch en vaak anti-westers zijn dan is dat geen zware overpeinzing. Dat zou het niet moeten zijn althans. De vraag is wat je er aan gaat doen. De enige reden waarom sommige mensen zich in hun scrotum getrapt voelen is omdat de waarheid pijn doet. Benoemen. Wat is er mis met benoemen? We benoemen toch ook al jaren het gevaar van jihadisten in onze samenleving. We benoemen toch ook de middeleeuwse waarden en normen van bepaalde christensektes. We benoemen toch ook de problematiek rondom asielzoekers. We benoemen toch ook, noem maar ook welke problematiek. Waarom zouden we niet mogen benoemen dat wij in Nederland alweer een probleem hebben met extreemrechts. Het is niets nieuws. Het is niet dat toen WO2 over was dat alle fascisten, antisemieten en racisten plots niet meer bestonden. Neem FVD dat is gewoon een fascistenpartij. Er is geen twijfel, geen ja maar. Neem PVV dat zijn geen fascisten maar ze schuren er wel mee. BVNL is een dependance van de FVD met als doel stemmen weg te pikken bij de VVD en JA21 door iets redelijker te lijken. En JA21 speelt al rechts van het veld de VVD ook maar in mindere mate. Mogen we niet benoemen dat de nazi's zichzelf niet zagen als genocidale moordenaars maar als redders van het Germaanse ras. Mogen we geen paralellen trekken met de jaren 20 en 30 vorige eeuw? En waarom mag dat niet? Is het niet gewoon zo dat er mensen zijn die de "islamproblematiek" willen oplossen door moslims te deporteren? Is het niet zo dat er mensen zijn die asielzoekers wil onderbrengen met nieuwerwetse concentratiekampen? Net zoals destijds zullen de meeste mensen gewoon bang, boos en misleid zijn. Maar het "wir haben es nicht gewußt" excuus gaat niet meer op, toen ook al niet. Maar nu helemaal niet. Je wist het. Overigens. Toen al waren de felste opponenten van Hitler en de nazi's de marxisten, communisten en sociaaldemocraten. Als je niet leert van de fouten toen door niet te benoemen dan ben je of voorstander van nieuwe rassenwetten. Of je ben niet intelligent genoeg om het te begrijpen. Of je bent te laf om te zien dat fascisten en racisten nooit zijn verdwenen en nu stapje voor stapje macht consolideren en vaak onder valse voorwendselen. Dus benoem het. En vraag jezelf af of jij echt zo bang, boos en ellendig wil zijn dat je onze westerse democratie wil opofferen. Puntje bij paaltje komt het daar wel op neer. GroenLinks wil het benoemen. Extreemrechts wil GroenLinks en links sowieso uitroeien. Hitler liet immers ook alle linkse mensen het allereerst ombrengen en vastzetten. Zo erg had hij een hekel aan links. Nog voor de joden, homo's en zigeuners moesten baan moesten als eerste de linksen eraan geloven.

DeKussendeWielrenner | 10-02-23 | 02:49 | 12
-weggejorist-
-PR- | 10-02-23 | 03:19

@-PR- | 10-02-23 | 03:19:

Nee, dat maak jij er van. Ik stel enkel dat men moet benoemen. Zowel de SP en PVV hebben punten van agenda die benoemd moeten worden. Maar ik noem beiden niet fascisten. Overigens, als je de politiek echt een omwenteling wil bezorgen dan zou ik inderdaad SP stemmen. Ik zal er erg ongecharmeerd van zijn maar de SP heeft wel iets wat de PVV niet heeft en dat is organisatie en doorzettingsvermogen. Zij kunnen inderdaad wat. Als de PVV de grootste wordt dan zet alles en iedereen met gemak weg. Als de SP groter wordt dan GroenLinks-PvdA dan is dat heel erg schrikken voor het "kartel".

DeKussendeWielrenner | 10-02-23 | 03:33
-weggejorist-
keestelpro | 10-02-23 | 05:09
▼ 9 antwoorden verborgen

Heerlijk nummer.

-PR- | 10-02-23 | 03:22

Jelui,
Ik ben d'r weg van. 't Was een lange dag, met een memorabele opbouw. Vervelende k#tklusjes om te beginnen, gezellige koffie en een aansluitende wandeling met 'den hond'. Daarna opmaken voor een avondje Ricky Gervais en afsluiten met een bezoek aan het nachtcafé met een GlenDronach 18YO.
Life could be worse.
De hond ziet de wereld aan voor een pannenkoek, ik ook over een half uurtje. Morgen weer een dag. Rustig aan naar het weekend.
Wens u allen een prettige voortzetting; groeten aan de ochtendploeg.
youtu.be/LWLAAzOBoBI
BB King.

PPuk | 10-02-23 | 02:41 | 2

Goeienacht Pietje!

keestelpro | 10-02-23 | 02:43

Trusten Pietje

K1100 | 10-02-23 | 02:44
-weggejorist-
Theodorik1 | 10-02-23 | 02:37

Groenlinks is dus een antidemocratische partij en nooit, nooit nooit gaan we dat normaal vinden.

jan huppeldepup | 10-02-23 | 02:36 | 1

Het vreemde is dat er genoeg mensen in Nederland zijn die denken dat ze democratisch bezig zijn met uitsluiten van andere meningen / partijen.
En achteraf zeggen: ich habe es nicht gewusst. En dan denken vrij te zijn van alle blaam.

-PR- | 10-02-23 | 02:47

Mijn muzikale bijdrage voor vannacht. Vind vooral de montage van de camerabeelden tijdens de Zwarte Cross heel goed gedaan. Dit niveau van montage zie je op de Nederlandse TV tegenwoordig niet meer zoveel.

DeWolff - At Zwarte Cross 2010 - The thrills that come along with the landing of a flying saucer
www.youtube.com/watch?v=W7mF7QjCQ5c

-PR- | 10-02-23 | 02:21

@DeKussendeWielrenner | 10-02-23 | 02:50:
Gna. Netflix vroeg of ik verder wilde kijken en ik heb met pijn in mijn hart op 'nee' gedrukt. Tenslotte moet ik morgen nog wel enigszins toonbaar zijn.

MickeyGouda | 10-02-23 | 03:01

@MickeyGouda | 10-02-23 | 03:01:
Herkenbaar. Ik kan over een paar uurtjes weer verder kijken moet nog een paar dingetjes doen.

DeKussendeWielrenner | 10-02-23 | 03:06
▼ 3 antwoorden verborgen

@Theodorik1 | 10-02-23 | 02:30: Die tent, iedereen dacht daar komt een knal, de hele tent weg,
Mooi niet, een heel klein knalletje, meesterlijk.

gato | 10-02-23 | 10:01
▼ 1 antwoord verborgen

@TheOne48,
Update.
Gisteren geen zin. Geprobeerd wat orde in de chaos die een campertje is aan te brengen. Vanochtend de laatste restjes, drie espresso's, walstroom eraf en gaan met de Sprinter. Bestemming ongeveer 20 km onder Benidorm. Zwaar bewolkt, af en toe regen en veel wind. Hoe is het bij jullie:-)
Morgen nog zo'n klote dag en daarna wordt het weer wat beter. We staan hier een week en dan weer verder naar boven.

K1100 | 10-02-23 | 02:02 | 2

Thx K.
Mooi weer is wel een beetje een vereiste met een camper.
Maar komt goed begrijp ik.
Hier is het echt schitterend weer.

TheOne48 | 10-02-23 | 02:12

@TheOne48 | 10-02-23 | 02:12:
Mooi dat het bij juliie ook een keertje lekker is. Ik zou bijna terug willen. Bijna.
En van de ruim vijf maanden dat we nu weg zijn hebben we maar een paar dagen binnen gezeten. Valt dus wel mee. Deze camping heeft een ruimte waar je kunt zitten en eten en drinken. Dus morgen zijn we onder de pannen. Meestal zijn die dicht in het laagseizoen.

K1100 | 10-02-23 | 02:23

Ik ga het even kort houden, zo late dienst.
Eerst nog even naar de kapper en daarna nog 1 dag dienst draaien en daarna een ettelijke dagen vrij, ik kijk ernaar uit.
Voor Mickey en iedereen hier.
Dionne Warwick I Say A Little Prayer 1967.
www.youtube.com/watch?v=kafVkPxjLYg
Alvast welterusten allemaal.

Bad - Casey | 10-02-23 | 02:00 | 3

Trusten Casey, één dag is te doen met een leuk vooruitzicht.

K1100 | 10-02-23 | 02:04

Welterusten, BC. Dankjewel voor het mooie linkje. We zijn weer een muziekicoon armer, helaas. Gelukkig hebben we de opnames nog. ;-)

MickeyGouda | 10-02-23 | 02:05

Truste Casey! (Werd tijd die kapper:))

TheOne48 | 10-02-23 | 02:09
-weggejorist-
Salomon1951 | 10-02-23 | 01:56 | 1

Zo te horen een concert in Salvador,Bahia.
Ivete Sangalo-Medley
youtu.be/1sTWZ2ViKAs

Theodorik1 | 10-02-23 | 01:48

Pfff, heb zojuist dat filmpje van Groen Links bekeken..... maar das eng.
Hebben deze zogenaamde antifascisten het niet helemaal door dat zij eigenlijk dezelfde retoriek van de Fascisten hanteren?!
Nederlandse vlaggetje mocht in de 2e kamer niet te zwaar aanwezig zijn, maar die grote groene letters, dat mag dan weer wel ?!
Veelal hoogopgeleide mensen ( behalve Klaver ) zitten bij deze club, waarom en hoezo dan, verwende nesten?!
En dat gebalde vuistje, waar doet mij dat toch aan denken ?!
Oh ja, ik weet het weer.
nl.wikipedia.org/wiki/Black_Power
Groen links, ik vind jullie engerds.

Bad - Casey | 10-02-23 | 01:33 | 1

Bad - Casey | 10-02-23 | 01:33,
Sorry,
Het antwoord is I, " Green/White en Woke Power ".
Zij kan ook een Banshee zijn.

Bad - Casey | 10-02-23 | 01:42

Ik heb het niet zo op mensen die tijdens een redevoering met vuistjes staan te zwaaien.

Argyronauta | 10-02-23 | 01:33 | 2

De timing was niet zomaar een handgebaar. Het was daadwerkelijk het ceremonieel tonen van het marxistische symbool. Zeer verwerpelijk, agressief en aanstootgevend.

keestelpro | 10-02-23 | 01:43

De tweede please.

K1100 | 10-02-23 | 01:29

Die eerste voor mij.

RickyLaRue | 10-02-23 | 01:35

"karo wil goed dood"
Heftig. Ik heb gehuild.

RickyLaRue | 10-02-23 | 01:17

Het energie-plafond dat in januari is ingegaan:
Nu dacht ik dat dat voor mijn electriciteits-rekening zou ingaan
en ik 40 cent per kwh zou gaan betalen.
Maar nee, ik moet nu een hoge rekening betalen en later wordt het verschil terugbetaald
En over het verschil vangen Eneco en andere energie-leveranciers tot het moment van terugbetalen een leuke rente.

Jan Dribbel | 10-02-23 | 01:09 | 12

@Jan Dribbel | 10-02-23 | 01:39: Als ik jou was zo ik even contact opnemen en kijken wat voor jou de mogelijkheden zijn qua het aanpassen van je voorschot of betalingsregeling. Als je het maandelijkse bedrag niet kan missen is dat heel vervelend, maar geen schande. Bel ze en kijk wat je kan regelen.

-PR- | 10-02-23 | 01:42

@-PR- | 10-02-23 | 01:31:
Ik betaalde 150. Kreeg altijd terug. Werd onvrijwillig verhoogd naar 238 of zo en van de week het voorstel om te verhogen naar 330. Ik ben twee frisse maanden per jaar in NL. Acht maanden per jaar weg. Mijn voorschot schroef ik terug naar 150. Wat ik er overheen ga, wat ik niet verwacht, betaal ik lachend. Ik gun ze niet de rente over mijn teveel betaalde centen.

K1100 | 10-02-23 | 01:50
▼ 9 antwoorden verborgen

Goedemorgen allen,
Sinterbikske | 09-02-23 | 23:02,
Was mij al in deze voor.
Vroeger en ook nu vind ik dit soort muziek typerend en heel mooi voor de jaren 60.
Had ooit een vriendin ( eind jaren 90 ) en ik had het toen met haar daarover, zij had dan ook een vriendin en die kreeg dit mee.
Wat doet haar attente vriendin, zette een hele cassette bandje vol met dit soort mooie muziek van hem, voor mij ( cassette bandje heb ik nog ergens liggen ).
Speciaal voor de " muziekdieren " onder ons ( dat zijn er velen ;)).
Kastelein een rondje en de mooiste nummers van Burt en Dionne.
Dionne Warwick and Burt Bacarach Medley.
www.youtube.com/watch?v=9MStO6Jb9t8
RIP Burt ( 92 ).
Proost!

Bad - Casey | 10-02-23 | 01:09

Die van Groenlinks kunnen wel heel hard roepen over de rechterkant van het spectrum. Maar zolang er geen bom gevonden wordt in de kantoren van de rechterkant van het spectrum hebben ze geen enkele voet om op te staan. Stelletje terroristen dat het zijn!

-PR- | 10-02-23 | 01:06

'Gevoelige content'
Nou, inderdaad. Zullen we dingen gewoon weer bespreekbaar maken ipv bezorgde burgers die eigenlijk gewoon links zijn in hoeken douwen? Als het aan Corinne ligt worden bepaalde prangende zaken namelijk compleet onbespreekbaar. Dat zijn ze in feite al.
Gisteren is er bijvoorbeeld een persoon (bejaarde vrouw, dit keer) die vlak bij m'n werk is neergestoken overleden. En je mag 3 keer raden door wie.

SIogra | 10-02-23 | 01:04 | 5

Het is ongelooflijk dat die dingen actief weggepraat of weggemoffeld worden.
Niemand had dat ook geloofd, 20-30 jaar geleden.

funda | 10-02-23 | 01:56

@funda | 10-02-23 | 01:56: 20-30 jaar geleden gebeurde dat ook al. Je zou verwachten dat we na zoveel tijd eindelijk inzicht zouden hebben. Maar op dat vlak blijft er bij veel mensen gewoon een blinde vlek bestaan.

-PR- | 10-02-23 | 02:07

@-PR- | 10-02-23 | 02:07: Ja en nee, toen waren er bijvoorbeeld niet ieder weekend diverse 'steekincidenten' en 'schietincidenten' zoals nu. Er waren niet veel woningen maar wat we nu meemaaken is van een geheel andere ordegrootte.
We zitten als kikkers in een pan terwijl de temperatuur stijgt.

funda | 10-02-23 | 02:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb jullie verjaardagen gemist geloof ik, maar volgens mij weten jullie heus wel dat ik wens dat jullie nog veel mooie verjaardagen mee mogen maken, omdat jullie een stel mooie mensen zijn, dus ik hoef dat eigenlijk van mezelf helemaal niet te zeggen..

*uitgebreid klinken doet*

VBO_B_Niveau | 10-02-23 | 00:54 | 14
▼ 11 antwoorden verborgen

Als ik de vuistjes van dapper GL zo zie denk ik eigenlijk maar een ding : bring it on!

funda | 10-02-23 | 00:52 | 4

@VBO_B_Niveau | 10-02-23 | 01:15: Daar zijn ze ook in gezakt, al hebben ze het zelf nog niet door. Het Evangelie van de Goedmens. Overal loert de duivel. Pfff.

funda | 10-02-23 | 01:44
▼ 1 antwoord verborgen

Overigens, wat vinden we ervan dat John Cleese weer een seizoen van Fawlty Towers wil opnemen? Ik ben bang dat het nooit op zal kunnen tegen de eerste twee seizoeinen.

Tashtego | 10-02-23 | 00:52 | 9

Ik kijk er naar uit. Hoop echt dat hij gezien zijn leeftijd een broertje dood heeft aan de woke en cancel cultuur en dat eens even flink te grazen neemt in zijn 'hotel'

-PR- | 10-02-23 | 01:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Tovik Dibi over de groenlinks meid. Het blijft een klassieker, dit stuk. Jammer, heel jammer dat Geenstijl er nooit in geslaagd is om hem als vaste columnist binnen te halen. Misschien nog eens proberen?
degladiool.nl/groenlinksmeid/

Arnold Layne | 10-02-23 | 00:50 | 5

@Theodorik1 | 10-02-23 | 00:57:

Nee, hoj is tegenwoordig volgens mij overbetaald ambtenaar bij de Gemeente Amsterdam; hij bekleedt een mallotenfunctie die speciaal voor hem gecreeërd is.

de IJsman | 10-02-23 | 01:04

@Theodorik1 | 10-02-23 | 00:57: Die is afgelopen. Via de baantjescarrousel is-ie in een overbetaalde bullshitbaan terechtgekomen. Iets met klimaat, diversiteit, gender, homo's en verbergen van netwerkcorruptie, bij de gemeente Amsterdam

menschdurfteleven | 10-02-23 | 01:04

@de IJsman | 10-02-23 | 01:04: Hij weet wel hoe 'ie een bruin voetje moet halen om zich ergens naar binnen te werken.
Trouwens,hij lijkt mij meer bottom, het vrouwtje.

Theodorik1 | 10-02-23 | 01:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Ellemeet van Groenlinks: 'We zorgen ervoor dat FvD niet aanwezig kan zijn bij vertrouwelijke gesprekken over Oekraïne'.

Ja, en laten we er meteen maar ook voor zorgen dat Denk niet aanwezig kan zijn bij vertrouwelijke gesprekken over Turijke.

Tashtego | 10-02-23 | 00:46 | 3

Ik bedoelde natuurlijk Turkije.

Tashtego | 10-02-23 | 00:48

GroenLinks ooit ontstaan uit onder andere de psp, staat te popelen om wapens te sturen.

laurentius | 10-02-23 | 00:49

Ik heb wel een liedje over die enge communisten van GL. Maar ja, ik ben maar een zwitsal die niet kan linken. Misschien zijn er anderen die dat wel kunnen....

At_Dawn_They_Sleep | 10-02-23 | 00:42 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Twee woorden: dit is eng.

voorbips | 10-02-23 | 00:40 | 1

Dat zijn 3 woorden, kan je wel tellen?

HankHill | 10-02-23 | 06:57

Ik gooi nog maar een kroket in mijn mini crematorium van Philips.

laurentius | 10-02-23 | 00:39

www.youtube.com/watch?v=Uj-2za2-ZMs

Vertekende beelden zie je door sjablonen niet,
dus los je schoten in het duister tot je de patronen ziet..

*zichzelf vermaakt met de bierviltjes*

VBO_B_Niveau | 10-02-23 | 00:38

‘Problemen benoemen’ daar heeft die eerste sprekert het over.
Nou meneer, het niet benoemen van problemen is jullie grootste probleem.
Van de echte problemen dan, waar jullie voor wegkijken, lafjes voor weglopen, en niet over durven spreken.

laurentius | 10-02-23 | 00:28

Enge partij, dat GroenLinks. Partijen en politici systematisch negeren en/of uitsluiten of een cordon sanitaire opleggen noem ik manipulatief, extremistisch en antidemocratisch gedachtengoed.
Weg met die kliek.

Gravin v Kippenbouth | 10-02-23 | 00:26 | 3

Een partij die nog nooit heeft geregeerd. Altijd te klein of te schijterig geweest. Dus gewoon uitlachen.

de IJsman | 10-02-23 | 00:51

@de IJsman | 10-02-23 | 00:51: Neuh, te simpel, zeker op het moment dat gevestigde partijen hun aanhang kwijtraken.

funda | 10-02-23 | 00:54

@funda | 10-02-23 | 00:54:
Inderdaad een partij die indirect veel macht heeft oa via het nu machtige groene lobbycircuit in den Haag.

Basil Fawlty | 10-02-23 | 02:19

Ik plaats hem nogmaals, volgens mij een van de beste songs van The Cure.
Met name omdat iedereen wel een invulling kan geven op de “last day of summer”.
Een afgelopen zomerliefde.
Een back pack reis.
Een werkcontract.
Een sterfgeval.

Hier een min of meer emotioneel life:

youtu.be/CpolBOH00VQ

Of de perfecte.

youtu.be/iNiUG33rSyY

J.Cash | 10-02-23 | 00:23

Chat GPT, het opzienbarende A.I. algoritme is de laatste tijd 'generfed' oftewel afgezwakt omdat het voor te veel opschudding zorgde.
En dat terwijl de aanvankelijk versie pas in de kinderschoenen stond.
Jordan Peterson is er ook mee aan de slag geweest en was verbluft over de genialiteit van het A.I. systeem.
www.youtube.com/watch?v=mUkTz_1uzSs

keestelpro | 10-02-23 | 00:22 | 14

@funda | 10-02-23 | 02:05:
Technologische vooruitgang is doorgaans geweldig.
Zolang het maar in dienst van de mens staat en niet andersom.
Mijn grote droom als kind was om drummer te worden.
Drums is nog steeds een intense passie voor mij, zowel om het te bespelen als er naar luisteren.
In het begin van de jaren 80 was ik drummer van een top 40 band maar aan het eind van de jaren 80 ben ik gestopt als drummer omdat bijna alle nummers in de hitparade toen gemaakt waren met een drumcomputer.
Toen ging ik me dus toeleggen op drumcomputers, sequencers en synthesizers waardoor ik uiteindelijk producer geworden ben.
Het grappige dat nu de trend weer naar het menselijke gaat en dat artiesten er prat op gaan als er echte drums en andere instrumenten in hun muziekproductie zit.

Het zijn fascinerende tijden waar we ooggetuige van zijn en hoe sceptisch ik ook ben en blijf: ik tel zéker alle zegeningen en dat zijn er heel veel! Veel meer dan je ziet in de media die vooral gefocust zijn op het fatalistische. De wereld zonder politiek, wetenschap en media is nog steeds goddelijk en magisch mooi.

keestelpro | 10-02-23 | 02:15

@keestelpro | 10-02-23 | 02:15: Grappigste dat ik wat dat betreft meemaakte was dat ik een onmogelijk te spelen stukje 'gitaarmuziek' uit muzieksoftware trok dat me zo beviel dat ik het met grote moeite handmatig leerde spelen.
En de wereld is inderdaad mooi, daar gaat wat software helemaal niets aan veranderen.

funda | 10-02-23 | 02:21

@funda | 10-02-23 | 02:21:
Mooi dat jij dat ook hebt. En frappant dat juist gitaarsoftware, die aanvankelijk echt waardeloos was, mij ertoe heeft gemotiveerd om gitaar te leren spelen JUIST om niet te perfect te klinken. Ha dat is me dus gelukt en hetzelfde geldt voor elke muzikale discipline: je moet er niet TE goed in worden want dan klinkt het niet meer menselijk.

We gaan het zien hoe technologie ons toekomstbeeld zal veranderen.
Ik hou in ogenschouw dat ik een gelukkig leven moet kunnen blijven leiden zonder enige vorm van digitale technologie.
Dus een cyber attack of een complete fallout van het lichtnet moet nooit het einde van de wereld kunnen betekenen. Ik ga een dagje vissen, golfen, drummen of jammen met vrienden rond een kampvuur.

Echter lijkt VVD66 een wereld te willen creëren waar bovenstaande calamiteiten tot een regelrechte wereldramp zullen leiden.
Tja wat is wijsheid.... zij hebben er voor gestudeerd en zijn hoogopgeleid. en weten wat goed voor ons is!

keestelpro | 10-02-23 | 02:32
▼ 11 antwoorden verborgen

Nu de toon tussen de VS en China verhardt, wordt Europa door de militaire afhankelijkheid van de VS gedwongen partij voor hen te kiezen. Ik zeg niet dat dit de onjuiste keuze is, maar dit maakt duidelijk dat Europa dus op geopolitiek niveau niet zelfstandig haar koers kan bepalen. In plaats van geld en wapentuig naar de Oekraïne te sturen, zou Europa prioriteit moeten geven aan het opbouwen van de eigen defensie. Dit belang weegt m.i. ook zwaarder dan hulp aan Turkije, omdat klootzakje Erdogan ons bij een dergelijke ramp net zo hard in de stront zou laten zakken.

de IJsman | 10-02-23 | 00:20 | 4

@Joris Beltsin | 10-02-23 | 00:26:

Op economisch gebied is de EU een wereldmacht, in militair opzicht een dwerg. Alleen Frankrijk heeft een trots leger. En dat is 75 jaar prima geweest.

de IJsman | 10-02-23 | 00:28

@de IJsman | 10-02-23 | 00:28:
75 jaar jaar liggen slapen terwijl de rest van de wereld ingrijpend veranderde. Die economische macht raken we in een snel tempo kwijt omdat niet alleen onze vijanden maar ook onze vrienden aan de eigen belangen denken. En gelijk hebben ze, wij zijn per slot van rekening zelf sukkelaars geworden.

Joris Beltsin | 10-02-23 | 00:33

@Joris Beltsin | 10-02-23 | 00:33:

Ik ben het deels met je eens, maar tegelijkertijd is de kritiek gemakkelijk. Defensie is kostbaar en van het bespaarde geld hebben wij allen geprofiteerd. Tegelijkertijd zijn we door de ondergrens gezakt. Dit kan echter binnen 10-15 jaar zijn opgelost, dus zoveel is er niet aan de hand.

de IJsman | 10-02-23 | 00:48
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
zaaddodende pasta | 10-02-23 | 00:20

www.youtube.com/watch?v=q2gE_B9fp9A

Als ik mijn fantasie wil prikkelen dan lik ik wel een cactus,
dus ik wens mezelf sterkte met het slikken van mijn zwaktes..

*zich niet begrepen voelt*

VBO_B_Niveau | 10-02-23 | 00:13 | 1

Met al die *emoties* van je, bel 113, misschien kunnen ze je helpen

-PR- | 10-02-23 | 01:39

GroenLinks ziet de bui al hangen, met verkiezingsoverwinningen voor JA21 en PVV vanwege de asiel-ellende en de onwil van het kabinet er wat aan te doen.

Dus dreigen ze nu al met uitsluiten.
Trieste lui.

Papa Jones | 10-02-23 | 00:12 | 4

JoostAnnabel21 is de volgende natte ruft die de domrechtse populistische onderbroek volschijt. Go Greet or go home.

de IJsman | 10-02-23 | 00:22

Inderdaad; godvergeten trieste lui.

PPuk | 10-02-23 | 00:33

@de IJsman | 10-02-23 | 00:22: Precies, Geert. Er is geen betere! En ook niet één die het méér verdient.

Normpje | 10-02-23 | 07:47
▼ 1 antwoord verborgen

Wollt Ihr Den Totalen Bakfiets?

P-unit | 10-02-23 | 00:05 | 3

Wass wollt ihr? Butter oder Kanonen, (vrij, naar Goebbels): 'Butter oder Lastenräder'?

PPuk | 10-02-23 | 00:40

Ik was de boel aan het afsluiten stond er nog een schermpje open..
Nouja als we dan toch aan het wrochten met gedrochten zijn, hier een mooie afknapper..

twitter.com/attjekuiken/status/162366...

Een kuiken op Twitter...
de reacties zijn wel tamelijk hilarisch

'oant moarn hjerre'

AldNuut | 10-02-23 | 00:04 | 1

En als je Attje Kuiken uitnodigt voor een werkbezoek dat binnen haar domein valt, geeft ze niet thuis, om vervolgens in een bijeenkomst van een vaste Tweede Kamercommissie een minister op een kolderieke manier de kast uit te vegen; totaal onvoorbereid, totaal onkundig. En dat terwijl ze was uitgenodigd om goed voorbereid te kunnen zijn.
Ik praat over jaaaren geleden, maar iedere keer als ik dat smoelwerk zie besef ik me opnieuw hoe 'onecht' zij is en hoe ze daarmee een beroepsgroep, waarvoor ze zei op te komen, in de stront heeft laten zakken. Bah. Takkewijf.

PPuk | 10-02-23 | 00:13

Ja, blijft mooi. Behoorlijk "afwijkende" plaat in z'n tijd.

Phantomas | 10-02-23 | 00:33

Als Oek na de zomer ook de vliegtuigen binnen heeft, naast al het rollend materieel en andere oorlogstroep, en niet te vergeten alle poen...

Dan lach ik m'n kont uit m'n broek als ze plots zeggen: bedankt, we zijn toch met Rusland!

wilderst | 10-02-23 | 00:02 | 6

@keestelpro | 10-02-23 | 00:42:
And here we are... Inderdaad. En dan zeggen we dat de slavernij is afgeschaft? Waar het stemvee deel mag nemen aan verkiezingen en op partijcongressen al wordt besloten dat 20% van de uitgebrachte stemmen uitgesloten mag worden. Want 'hun woke geloof', 'hun woke religie' die hen verheven maakt boven het klootjesvolk. 'Aluha akbar' is nagenoeg synoniem aan 'het is ons gegeven de aarde te moeten redden'.

PPuk | 10-02-23 | 00:53

@keestelpro | 10-02-23 | 00:47:

De NAVO zou niet duurzaam kunnen bestaan zonder innige samenwerking tussen aeuropese landen. En handel is toch ook wel lekker, toch?

de IJsman | 10-02-23 | 00:56

En ik zal grijnzen als Zelenski volgend jaar vriendelijk naar ons wuift vanaf het Rode Plein, na het afnemen van de militaire parade van de strijdkrachten.

funda | 10-02-23 | 00:58
▼ 3 antwoorden verborgen

'navond, allen,
Net terug van een avondje Ricky Gervais ('Armageddon'). Het zou één avond worden, maar omdat alle kaarten in no-time waren uitverkocht is er morgen (AFAS Amsterdam, voormalige Heineken Hall) nog een optreden. Zie het als een tip; doe er mee wat u wilt.

PPuk | 10-02-23 | 00:01 | 2

Ricky Gervais is echt een held!
Op oudjaarsavond hebben we met heel het gezin 'Supernature' gekeken dat perfect als oudejaarsshow fungeerde. Zo'n heldere en komische kijk op de krankzinnige actualiteit. Zo heerlijk brutaal anti woke! Zeer onderhoudend en bijna therapeutisch. XD

keestelpro | 10-02-23 | 02:40

Ik heb nog gekeken... De kaarten die er nog zijn kosten €180 op...
Helaas. Maar morgen wil ik alles van je horen!

Roos | 10-02-23 | 07:39

En nog niemand hier die heeft geroepen: Daar moet een piemel in! Het blijft wel GS hè.

K1100 | 09-02-23 | 23:58 | 2

Nou, vooruit: 'Daar moet een piemol in (maar niet de mijne)!'

PPuk | 10-02-23 | 00:44

@PPuk | 10-02-23 | 00:44:
Gelukkig, ik ook niet maar er zijn reaguurders die doen alles met een hartslag;-)

K1100 | 10-02-23 | 01:08

Nou, eentje dan nog, van mijn favoriete Belarussen:
www.youtube.com/watch?v=rsi6gg5kWv4
( Dymna Lotva - Requim )
Heerlijke dromerige muziek, kan hier uren naar liggen luisteren.

Graaisnaaiert | 09-02-23 | 23:48

Dit, lieve kijkbuiskinderen, is nou een facist. Of is het faciste? :)

Toede_Le_Dokie | 09-02-23 | 23:43 | 2

Toede_Le_Dokie | 09-02-23 | 23:43 |

Wie bedoel je ?

pegaje | 09-02-23 | 23:48

Uit de categorie wtf is dit nou weer: Heilung_Krigsgaldr youtu.be/QRg_8NNPTD8

Niet_Van_Hier | 09-02-23 | 23:43 | 2

WTF is dat nou weer
Achtergrondkoor van de GL meeting ??
precies 01:12 vol kunnen houden..

En nu moet ik acuut piesen, jouw schuld ;))

AldNuut | 09-02-23 | 23:49

Die staan nogal eens op Celtfest, Castlefest etc.

Graaisnaaiert | 09-02-23 | 23:50

Hoe is jouw Duits? Lees ik god dat Rheinmetall Panthers wil gaan leveren en misschien zelfs een fabriek wil gaan bouwen in Oekraïne? www.handelsblatt.com/unternehmen/indu...

Schout-bij-Nacht-J | 09-02-23 | 23:42 | 6

@NLgaatnaardeklote | 09-02-23 | 23:51: Polen beschikt over meer dan 200 PT-91's, een zelfontwikkelde sterk verbeterde versie van de T-72. Deze zouden moeiteloos direkt geleverd kunnen en vereisen slechts een korte bijscholing voor Oekraïense tankbemanningen, dus het theater jegens Duitsland voor het verkrijgen van de toestemming 12 afgedankte Leo 2a4 te mogen leveren is slechts virtue signalling

AllesMoetNiksMag | 10-02-23 | 00:17

Tip: plak de link in Chrome, tik op de 3 puntjes rechtsboven aan het scherm, kies voor "vertalen' in de drop down lijst. Google vertaalt dan de website voor je.

gaffelbaard | 10-02-23 | 00:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Vind het niet eens satire maar eerder willen shockeren

Een cartoon van het Franse satirische blad Charlie Hebdo heeft tot veel woede geleid in Turkije. Op de tekening is de ravage van de zware aardbevingen afgebeeld met daarbij de tekst: ‘Het is niet eens nodig tanks te sturen!’ Charlie Hebdo verwerpt de kritiek.
www.ad.nl/buitenland/hoeven-geen-tank...

Cornelis12 | 09-02-23 | 23:38 | 3

Er zit wel een kern van waarheid in die cartoon.

lekgoot | 09-02-23 | 23:43

Ik snap het vanuit het perspectief dat we hier in NL ook hebben: overal moet geld heen, en zelf moeten we tot 68 (62) werken.

Maar dit gaat zelfs mij te ver

wilderst | 09-02-23 | 23:49

Ik ben van mening dat mensen in acute nood hulp en bijstand verdienen, maar als de hoogste nood is weggetrokken is het tijd voor opportunistisch powerplay: Erdogan moet even zijn grote waffel houden en braaf een aantal Europese eisen met betrekking tot vluchtelingenopvang, Griekenland en de NAVO. Wij hebben ons al veel te lang laten chanteren en onze hoffelijkheid ziet hij als een teken van zwakte. Als dit 1.000 mensenlevens kost, is dat toch echt zijn schuld.

de IJsman | 10-02-23 | 00:36

www.youtube.com/watch?v=TbJ-nKoLPZg

De slimste mens in het café is echt geen wetenschap waard,
alsof je polsen doorsnijdt met een beterschapskaart..

*gebrek aan inspiratie detecteren doet*

VBO_B_Niveau | 09-02-23 | 23:36

Corinne zal dit ook wel weer extreem rechts vinden maar goed. Dit zijn Indonesiers die een conceptplaatje hebben gemaakt over Herman Willem Daendels ( had die slaven? Geen idee, maar hij was wit, elitair en dus fout - oh, wacht, dat is Engemeet zelf ook - en schuldig maar daar hebben deze jongens dus schijt aan ).
www.youtube.com/watch?v=r9km8KDr7XI&a...
( Mantahungal - Stilte voor de Storm )

Graaisnaaiert | 09-02-23 | 23:36

Goedenavond allen en een rondje van mij.

Deze zou er in staan verleden week in de mix volgens Kees ,maar ha ha niet dus, de doerak.

Dus weer een kans ,top nummer hoor.

www.youtube.com/watch?v=JQVJZ5w6DiM&a...

pegaje | 09-02-23 | 23:35 | 3

Gewoon hele lp's neerpleuren, dan hoef je ook niet in spanning te zitten of je er wel of niet bijzit ;)

Graaisnaaiert | 09-02-23 | 23:38

@Graaisnaaiert | 09-02-23 | 23:38:

Ha ha ik vind die mix zo leuk man ,samen met mijn ega luisteren en niet weten of je er in staat. Soort zondags afsluitertje voor ons samen zeg maar. Moet je ook eens doen en dan samen raden welke band het is, Ik win meestal en dat is lekker ;-)

pegaje | 09-02-23 | 23:45

Gaat lekker daar in Zuid-Afrika, met de negers aan de macht.

Over 10 jaar is alles weer oerwoud...

wilderst | 09-02-23 | 23:34 | 3

Black Empowerment terwijl er geen power meer uit het stopcontact komt. Prima idee.

Joris Beltsin | 09-02-23 | 23:41

Ze zijn bezig het ronde wiel uit te vinden. Beetje positief blijven hè,

J.Cash | 10-02-23 | 00:04

Wat op zich wel weer een verbetering is.

funda | 10-02-23 | 01:02

Ollongren geeft bij Op1 schoorvoetend toe dat NL voorlopig geen tanks kan leveren. In de Wallstreet Journal vandaag het beschamende verhaal dat op dit moment alleen Duitsland en Polen op korte termijn wat Leopards naar Oekraïne kunnen sturen. De rest moet de ouwe troep nog rijklaar maken of heeft er geen zin an. De Amerikanen trekken zich kennelijk terug uit de oorlog want die beweren pas over 2 jaar de eerste Abrams in Oekraïne te kunnen hebben.

Joris Beltsin | 09-02-23 | 23:32 | 4

Aalmoezen aan een bedelaar geven om je eigen geweten te ontlasten.

AllesMoetNiksMag | 09-02-23 | 23:52

Nederland least die tanks van Duitsland dus die zijn nog eigenaar en zij willen dat dus niet. Had Nederland zich van tevoren kunnen bedenken dat ze geen eigenaar zijn en dus ook niks weg kunnen geven wat niet hun eigendom is ipv weer het beste jongetje van de klas te willen zijn.

Basil Fawlty | 10-02-23 | 02:02

Dat zei Zapata ook al, dus van hun plannen blijven plannen.

gato | 10-02-23 | 08:44
▼ 1 antwoord verborgen

De amateur socioloog in mij is nog wakker, met de nadruk op amateur. Maar goed, heb me wel eens afgevraagd waarom sommige buitenlanders vd Midden-Oostische persuasie verkiezen in een dure slee te rijden (500,600,700 euri ofzo leasen per maand) boven woongenot (meestal huurwoningen).

Dan moet dat een atavisme zijn. In die orde van dat het je verplaatsen als Bedoeïen een dure kameel of paard 1000-en kost en een slaaptentje een paar tientjes.

Als imam dit begrepen heeft, dan hoor ik het wel!

Hevvlan Demuru | 09-02-23 | 23:31 | 4

@Joris Beltsin | 09-02-23 | 23:36: 300 voor een VW Polo

Hevvlan Demuru | 09-02-23 | 23:39

Status. En ze kopen een dergelijke auto met de hele familie. En een hypotheeklening aangaan is haram, waarmee de meest eenvoudige legale manier van vermogensopbouw niet mogelijk is en armoede dus generaties lang doorettert.

de IJsman | 10-02-23 | 00:39

@de IJsman | 10-02-23 | 00:39: idd ja status, een Mercedes, Audi o.i.d. voor een krot geparkeerd. I snap that niet so, oh well....

Hevvlan Demuru | 10-02-23 | 02:56
▼ 1 antwoord verborgen

Neem zo een pijnstiller, die helpt mij naar het einde van de nacht.
Oant Moarn

Duwbak_Linda | 09-02-23 | 23:26 | 1

Ellemeet treedt in de voetsporen van haar grote voorbeeld, Rosemuller. Wist ook de eenzame wolf tot z'n daden aan te zetten. En nadien gillen als een klein kind dat het allemaal maar beeldspraak was. En die Klaas de V. mocht nadien nog eens benadrukken dat het om een eenzame wolf ging. Wolven worden beschermd in dit land. Het is geen wonder dat GroenLinks en de PvdA zo goed bij elkaar passen. Wolvenfokkers.

Phantomas | 09-02-23 | 23:22

De Nachthap.

Vervolg van 22.58.

Vis-stamp:

Slapkokers 1 kg 20 min koken met ruim zout, afgieten, uitdampen op klein pitje en af en toe omgooien. Even droog voorstampen en dan de hete room erbij en furieus stampen tot fluffy aardappelpuree.

In dit vis-geval gebruiken we geen nootmuskaat, anders wel.

Dan de goed afgegoten soepgroenten erdoor draaien. Als je zalm hebt is het leuk om dan nog ff te stampen, dan kleurt de stamp wat oranje door de wortel.

twitter.com/beschaafdrechts/status/16...

wilderst | 09-02-23 | 23:22 | 11

@de IJsman | 10-02-23 | 00:59: Smaakt echter goddelijk

wilderst | 10-02-23 | 01:51

@wilderst | 10-02-23 | 01:53: Fijn dat jij wel weet wanneer in Spanje gegeten wordt, zit ik dus al twaalf jaar op verkeerde tijd te eten.

gato | 10-02-23 | 08:47
▼ 8 antwoorden verborgen

Dat is toch die Corinne Engemeet van GroenLinks? Brrrr.

Graaisnaaiert | 09-02-23 | 23:21

Het gaat er om spannen maar het lijkt er op alsof de coalitie en de tandem PvdA/GL geen meerderheid gaat halen in de senaat. Dan kunnen ze altijd nog aanvullen met Volt maar er is hoop. Vraag me alleen af wat JA21 gaat doen want Eerdmans is een politieke gelukszoeker.

Zapata10 | 09-02-23 | 23:20 | 2

Bij gebrek aan beter ga ik voor JA21. Ze hebben een goed programma maar Eerdmans neem ik niet serieus. Dan zie ik liever Nanninga.

yeps | 09-02-23 | 23:42

@yeps, ik zit ongeveer op die zelfde lijn..

Nederlanddraaitdoor | 10-02-23 | 00:17

@bitterpete | 09-02-23 | 23:56:
Precies dat. Dat is een [vul uw ideologie hier in] groet!
Alleen weggelegd voor linkse partijen zoals... nou ja geen zin in godwins nu.
(Hij lijkt trouwens ook echt heel erg op Lenin, niet alleen qua karakter)

keestelpro | 10-02-23 | 03:49

Dacht dat het juist uit Turkije kwam maar gaat er dus ook heen,

In een vrachtwagen met hulpgoederen die vanuit Den Haag onderweg was naar Turkije heeft de politie verdovende middelen gevonden. De truck maakte onderdeel uit van een hulpkonvooi dat vanochtend was vertrokken.
nos.nl/artikel/2463136-politie-vindt-...

Cornelis12 | 09-02-23 | 23:16 | 1

Typisch NOS
Staat weer niks bij zodat het heel erg 'zou kunnen zijn'
Mahjah een doos(je) Oxycodon/Oxycontin valt ook onder de opiumwet en dus verboden..
Vreselijke troep trouwens.. je reedt gaat op slot en geloof mij maar dat dat zeer doet

Toch niet ondenkbaar als dat mede is ingepakt maar niet op een lijst staat

AldNuut | 09-02-23 | 23:38

Wie is er vanavond bij de voorstelling van Ricky Gervais geweest of gaat er morgen naartoe?

Roos | 09-02-23 | 23:15 | 4

Helaas heb ik geen kaarten, was te laat met opletten

Whisky | 09-02-23 | 23:24
▼ 1 antwoord verborgen

Hè gezellig,

Noord-Korea toonde woensdag tijdens een nachtelijke militaire parade bijna een dozijn geavanceerde intercontinentale ballistische raketten, in de grootste demonstratie tot nu toe van wat de door de staat gerunde media beschreven als Pyongyang's "nucleaire aanvalscapaciteit".

De raketten werden door het Kim Il Sung-plein in Pyongyang geparadeerd terwijl leider Kim Jong Un, vergezeld van zijn vrouw, en een jong meisje, vermoedelijk zijn dochter, toekeken.
edition.cnn.com/2023/02/08/asia/north...

Cornelis12 | 09-02-23 | 23:11 | 1

"Geavanceerd". Voor ballistische raketten is dat zo iets als: "ze doen het, knallen niet uit elkaar, en komen ongeveer op de goede plek terecht".

Muxje | 09-02-23 | 23:33

Blast from the past: GeenStijl Café Mega Mix 23.
twitter.com/keestelpro/status/1623737...
Ik blijf het shocking vinden die uitspraken van Marx Rutte waaruit je week op week alleen maar kon opmaken dat het nog héél lang ging duren en wellicht eindeloos voordat we uit de corona ellende zouden komen.

keestelpro | 09-02-23 | 23:11

Opdat we het niet vergeten!

GroenLinks is een fusie van de Stalinisten van de CPN, de communisten van de PSP, de Politieke Partij Radikalen (PPR), en een paar splinter gristenen van de EVP.

Dat DNA zit er nog steeds in.

Louter Leuter | 09-02-23 | 23:11 | 6

@Zapata10 | 09-02-23 | 23:24: Waarom er uberhaupt politici in het bestuur van het ABP (mogen) zitten is mij ook een raadsel. Dan krijg je dingen als Shell dumpen vlak voordat de koers door het dak gaat.

Een pensioenfonds heeft maar 1 doel: het geld van de deelnemers doelmatig beheren en een goed rendement halen. Maatschappelijke of politieke doelen horen daar niet bij.

Muxje | 09-02-23 | 23:35

@Zapata10 | 09-02-23 | 23:24: En hij was al schatrijk, hoe komen zijn ouders aan het geld, hadden ze geen bedrijf.

gato | 10-02-23 | 01:02

@gato | 10-02-23 | 01:02:
Pa was directeur en grootaandeelhouder bij V&D en was ook gelieerd aan Vehmeijer familie dus idd niet echt arm.

Basil Fawlty | 10-02-23 | 01:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Fasjistiesj, gaat dat over Rosenmöllers paradijs?
Dead Kennedys - Holiday in Cambodia
youtu.be/-KTsXHXMkJA

radiatorknopje | 09-02-23 | 23:11

Vader Abraham bij Op1..... voor de liefhebbers.

Cheffff | 09-02-23 | 23:09 | 1

Had hij niet zeven zonen die door een waterkraan konden ?

Cornelis12 | 09-02-23 | 23:21

Ik heb mij laatst een keer verdiept in Hitler.
Wat een rare gozer

Bochel | 09-02-23 | 23:08 | 1

Ja eigenlijk was dat niet goed. Maar ja, daar mag het tegenwoordig niet meer over hebben.

Duwbak_Linda | 09-02-23 | 23:09

Geheel in stijl en on de topic
De man bleek maar weer een groot visionair..
IJzersterke tekst, amper 50 jaar geleden geschreven

youtu.be/_TB_9qTzSz4
Cornelis Vreeswijk - Kleurenblind

In Blauwland wonen blauwen
In Grauwland wonen grauwen
In Bruinland wonen bruinen en
Hun broeken zijn van leer
Zie ik die bruine schaamte
Dan huivert mijn geraamte
En hoort u spijkerzolen dreunen
Kijk dan maar uit meneer
Want zij marcheren weer...

AldNuut | 09-02-23 | 23:05 | 1

De mooiste welbespraakte Nederlandse stem, en dat voor een Zweed.

keestelpro | 09-02-23 | 23:22

Morgen moet ik om 8 uur bij een fitnessclub zijn. Mijn vrouw weet waar het is, en waar je kunt parkeren. Volgens haar zijn er twee parkeerplaatsen. Maar er is er maar ééntje waar je als bezoeker kunt parkeren.

Dus ik vraag: waar is die parkeerplaats?
Mijn vrouw zegt: aan déze kant.

Nou, daar snap ik niks van. Het gebouw staat aan de andere kant van de stad. Als ik vanaf hier het gebouw zou zien, en je parkeert aan 'deze' kant, dan parkeer je in de rivier waarlangs de achterkant van het gebouw grenst. Dat kan dus niet. Daar is geen parkeerplaats.

Dus ik zeg: welke kant is dat?
Zegt zij, geagiteerd, met draaiende ogen: déze kant !!

Goed, ik hou me in, ik begin niet gelijk terug te schreeuwen, en probeer het gebouwencomplex (ik ben er wel eens langsgefietst) te visualiseren. Het ligt met de voorkant langs een doorgaande weg, ik stel mij zo voor dat ik recht voor het gebouw sta. Er vóór het gebouw kun je met geen mogelijkheid parkeren.

Ik durf na deze stilte de vraag te stellen: Is dat línks of rechts?
Nu ontploft mijn vrouw, ze hapt naar adem. 'Déze kant !!', gilt ze.

Nu moet je weten: mijn vrouw heeft het richtingsgevoel van een skippybal.

'Je moet die kant hebben waar je áán komt rijden!'

Ohhh... nou goed. Je kunt op twee manieren er naar toe rijden. Of via de ene brug, dan nader je het gebouw vanuit het noorden. Of via de andere brug, dan kom je uit het zuiden. Je moet hoe dan ook flink omrijden. Maar neem je de route die mijn vrouw neemt, dan is 'deze kant' de eerste kant die je tegenkomt wanneer je het gebouw ziet. En dat is in dit geval de noordkant.

Papa Jones | 09-02-23 | 23:05 | 15

Één van de mooiste draadjes ever!

Normpje | 10-02-23 | 07:30
▼ 12 antwoorden verborgen

Er gaan dus heel wat grachtenpandjes vrijkomen voor Femke's partijgenoten,

Amsterdam staat voor een historische ingreep: per half mei geldt in de oude binnenstad een blowverbod. Ook voor winkels, de horeca en sekswerkers zijn maatregelen aangekondigd. Het doel: de Wallen leefbaarder maken.
www.parool.nl/amsterdam/historische-i...

Cornelis12 | 09-02-23 | 23:04 | 2

Ah dat gaat op de grote hoop symbool politiek

Whisky | 09-02-23 | 23:10

Ze doen maar.

sjef-van-iekel | 09-02-23 | 23:14

Ach ja mevrouw Ellemeet.
Toen het in februari 2020 voor iedereen duidelijk was dat Corona best wel eens een dingetje kon worden, diende zij de motie in dat die foute Nederlanders vooral geen Chinezen moesten discrimineren. Zelfingenomen over deze enorme daadkracht ging ze over tot de orde van dag.

Joris Beltsin | 09-02-23 | 23:04

Jaja, jonkvrouwe Ellemeet. De vrouw die onproductieve bejaarden wil euthanaseren.

MAD1950 | 09-02-23 | 23:04 | 1

En als vertrouwenspersoon Zihni Özdil voor de bus gooide, never forget!

Sinterbikske | 09-02-23 | 23:17

Gefeliciteerd.

reservebelgië | 09-02-23 | 23:10

Goed bezig baardmans!

keestelpro | 09-02-23 | 23:15

Tof Met_baard. Veel geluk & lange nachten toegewenst !

LD69 | 10-02-23 | 03:03
▼ 1 antwoord verborgen

Eikeltjespyama's?

Zeurders | 09-02-23 | 23:03

Uit the meaning of life.
youtu.be/oa0bCzwSNA0
Burt Bacharach heeft geen S in zijn naam.

Osdorpertje | 09-02-23 | 23:29

In de partij van de video overheersen angst, onkunde en hypocrisie.
In de partij van de tweet overheersen onkunde, angst en nostalgie.
Het lijkt me het beste als geen van beide partijen ooit landsbestuurlijke verantwoordelijkheid krijgt als regeringspartij.

Petskast | 09-02-23 | 23:00

Hoog tijd dat links in Nederland van het zelfde palet van activisme bediend wordt; naming, shaming en cancellen. Links heeft meer kapot gemaakt in ond land en samenleving dan men lief is, hoog tijd om ze met gelijke munt terug te betalen. Daarnaast mag er best een wat meer assertieve campagne gevoerd worden om links te decimeren middels de stembusgang. De linkse kiezer mag ook best eens met de neus op de feiten gedrukt worden dat ze pro Stalin, Volkert van der Graaf, Pol Pot, Castro, Chavez en andere griezels stemmen... name, shame, confront, blame!

Nederlanddraaitdoor | 09-02-23 | 22:59 | 3

Die taart is van ons allemaal.

Duwbak_Linda | 09-02-23 | 23:00

Triest dat deze domkoppen niet door hebben dat ze het juist zelf zijn.

Zwizalletju | 09-02-23 | 22:58 | 1

Die denken echt dat antifa en BLM tegen respectievelijk fascisme en racisme zijn.

keestelpro | 09-02-23 | 23:21

De Nachthap.

Stamp voor bij vis. Lekker, makkelijk en gezond!

Morgen maak ik voor ma en mij gebakken zalm met 'vis-stamp'. Dat is een aardappelpuree -zoals al mijn stampen zijn- met in dit geval ... soepgroenten! Past geweldig bij alle soorten vis, van een vis-stick tot verse kabeljauw.

Ik kies voor zalm, die is net binnen. Die gekweekte vuilnisbak wordt ook steeds duurder! 333 gram voor 10,53. Gelukkig had ik 30% persoonlijke korting, maar dan nog, ach laat maar.

De stamp maak je zo:

*peuk-pauze*

wilderst | 09-02-23 | 22:58

Waarom je druk maken over een partij die binnenkort niet meer bestaat?

AllesMoetNiksMag | 09-02-23 | 22:58

ik ken dit soort volk wel. Niet mee te praten. Worden heel persoonlijk als je ze klem zet en spelen de bal op de man, niet de inhoud. De nieuwe fascisten in een wolfs jasje. Ik heb ze al te vaak aangehoord. De werkelijke nietsnutten van onze samenleving en passen prima in een dromerige woke hoekje, helaas. Maar goed. Ze op de inhoud bestrijden en als ze persoonlijk worden, dan maar op hun manier verder. Niets is zo heerlijk ze over de zeik te krijgen dan. Ik, als PVVer ben al jaren als vrijwilliger werkzaam in Afrika en kom ook daar die idioten tegen die niets meer te vertellen hebben als ze me daar aan het werk zien.

Mr_Pikibelly | 09-02-23 | 22:57

Iemand heeft een realdoll pop aangekleed en achter de microfoon gezet, maar die open mond blijf je houden.
Zal wel kunst zijn.

Osdorpertje | 09-02-23 | 22:54

Vreemde citaten uit HD premium artikel over Wilders die de Beverwijkse Bazaar met een bezoek gaat vereren,

Algemeen directeur George Zapantoulis: ’Wilders mag alleen baklava komen proeven’

Ter voorbereiding op de komst van de streng beveiligde PVV-leider brachten zijn veiligheidsmensen evengoed alvast een bezoek aan De Bazaar. ,,Wij hebben toen gezegd: ’Jullie kunnen beveiligen wat je wilt, maar je komt hier niet binnen’.

Sommigen zouden zijn komst als provocatie kunnen zien. Er zijn tegenstellingen tussen wat deze man gelooft en wat veel van onze bezoekers geloven. We willen hier geen confrontatie.
www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf2023020...

Cornelis12 | 09-02-23 | 22:54 | 4

Verstandige man, die George Zapantoulis.

Red shirt | 09-02-23 | 23:01

@Red shirt | 09-02-23 | 23:01: Vond hem als panfluiter stuk beter.

Cornelis12 | 09-02-23 | 23:07

@Cornelis12 | 09-02-23 | 23:07: Is hij dat, een keer per jaar zit hij te panfluiten aan de andere kant van de berg, al twaalf jaar. Zelfs de hond denkt, daar heb je die gek weer met zijn fluit.

gato | 10-02-23 | 08:57
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Joffri | 09-02-23 | 22:53

Toen niet, nu niet, nooit meer fascisme!
GroenLinks gaat zich dus zelfkannibaliseren.

Wombats | 09-02-23 | 22:52

Ook professoren kunnen mafklappers zijn.

Spring Bruissteen | 09-02-23 | 23:20

Nooit-Nooit-Nooit gaan we dit normaal vinden; camera draait de zaal in.
Tel de zwarten, de hoofdoekjes, de aziaten....

Jan Lange3373 | 09-02-23 | 22:47 | 1

Huh?

- Oh op de GL conferentie. Ik snap hom. Ben traag vandaag.

Duwbak_Linda | 09-02-23 | 22:49

Hmmm ff Wikipedia gecheckt, dat relativeert de legitimiteit van haar uitspraken nogal..
In haar jeugd woonde Ellemeet drie jaar op Bonaire. Het grootste deel van haar jeugd woonde ze in Wassenaar. Hier bezocht zij het Rijnlands Lyceum. Ze vervolgde haar middelbareschoolopleiding aan het United World College in Italië waar zij in 1995 een International Baccalaureate behaalde. Zij studeerde nieuwe en nieuwste geschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam en American Studies aan Smith College, waar zij in 2001 afstudeerde.

Whisky | 09-02-23 | 22:44 | 3

Rijk-links. Dus.

Verderkijkert | 09-02-23 | 22:45

Ze hep geen idee.

Duwbak_Linda | 09-02-23 | 22:48

Bonaire, dat is toch ook de favoriete vakantiestek van Attje Kuiken, was het niet?

Sinterbikske | 09-02-23 | 23:39

En wat is het nieuws nu dan? Dit is toch de standaard "links is goed en heeft altijd gelijk versus iederen die het waagt ons tegen te spreken oftewel de Nazi's" . Tijd om links en rechts af te schaffen, zonodig eenzijdig want je staat altijd als kritische partij op mileu- of asielvraagstukken aan de rechter kant = fout = laarzen door de straat marcheren

Sliptong | 09-02-23 | 22:42

Vreemd dat die marxistische vuist nog steeds bon ton is.
ih1.redbubble.net/image.640511020.325...
De communisten hebben wereldwijd veel meer doden op hun geweten dan welke ideologie dan ook.

keestelpro | 09-02-23 | 22:42 | 4

Stel je voor dat een PVV-er een gebaar zou maken, een groet, de wereld zou te klein zijn.

bitterpete | 09-02-23 | 23:14

@bitterpete | 09-02-23 | 23:14:
Nou ja precies. Het zijn juist 'rechtse politici' (onzin term want rechtse politiek bestaat feitelijk niet, alleen linkse) die het niet hoeven wagen hun stem te verheffen of een vuist te ballen simpelweg omdat dat het handelsmerk was van de linkse nationaalsocialist A. Hitler.

keestelpro | 09-02-23 | 23:19

De nazi's hebben iets van 22 miljoen burgers vermoord. (En ze hebben natuurlijk oorlogen veroorzaakt met veel slachtoffers.)
In de landen waar de marxistische / socialistische / communistische revolutie heeft plaatsgehad zijn zo'n 150 miljoen burgers over de kling gejaagd.
En de onderdrukking was natuurlijk minstens zo groot. Zo was de Sovjet Unie feitelijk een heel groot concentratiekamp want geen hond wil natuurlijk in een marxistisch / socialistisch / communistisch land wonen dus moest er een groot hek danwel grote muur omheen.
scottmanning.com/content/communist-bo...

Aristotalloss | 10-02-23 | 00:36
▼ 1 antwoord verborgen

En dat zeggen de fans van Pol Pot, Mao, Stalin, Castro en Honnecker

Eugen Sandow | 09-02-23 | 22:41 | 3

Die linkse extremisten hebben sinds de oprichting van het marxisme niet echt een grote sprong voorwaarts gemaakt als het om een betere wereld gaat.
Mozes kriebel!
Pol Pot verwijt de ketel.

keestelpro | 09-02-23 | 22:45

Vreselijk die groenrode mensen. Ik haat ze. Ik haat ze.

Duwbak_Linda | 09-02-23 | 22:47

Voor wie was nou eigenlijk die bomkoffer bedoeld die in het partijkantoor van Dwars, de jongerenafdeling van GroenLinks, in 2007 is gevonden? Wie wilden zij op ‘ludieke’ manier de mond snoeren? Daar is volgens mij nooit antwoord op gekomen. Waarom eigenlijk niet? En waarom zijn er partijen die met een partij die terrorisme blijkbaar niet schuwt in zee willen gaan? Nee, een brievenbusplasser, die is pas echt gevaarlijk..

Sinterbikske | 09-02-23 | 22:40 | 1

Dwars ja dat waren linke figuren ik ken er toevallig een paar.. je moet er niet mee sollen haha

Whisky | 09-02-23 | 23:14

Korte samenvatting van het filmpje: Wij bepalen welke partijen mee mogen doen in onze democratize.
Als de PVV zo fascistisch is, laten ze dan met voorbeelden komen.

Wikipedia: Het fascisme is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel.

bitterpete | 09-02-23 | 22:40

Beeld stilgezet op 02:19. Mensen van kleur (heet dat zo tegenwoordig?) en mensen met hoofddoek geteld. 0.

Lopende-Hollander | 09-02-23 | 22:39 | 1

Dus het is een partij waar je op zou kunnen stemmen?

Komjehiervaker | 09-02-23 | 22:41

Persoonlijk? Antwoord E. Niet normaal maken wat niet meer normaal is.

Joffri | 09-02-23 | 22:37

Zozo, wat zouden de GL stemmers hier nu precies van vinden?
Wij geloven echt niet dat al die potentiële stemmers beseffen dat ze op een partij stemmen die van het uitsluiten en onderdrukken is.

EEnzame SchizofrEEN | 09-02-23 | 22:34

Als je het er echt niet mee eens bent: kom met een beter alternatief.... Dit is op z'n best een zwaktebod.

TheseDays00 | 09-02-23 | 22:30

extreem links en keurigrechts. Stel je hebt beperkte AIVD capaciteit om af te luisteren , te volgen en te verstoren . Brandbommen , bommeldingen , liquidatie van politicus , poep en pies taarten, bedreigingen komen uit de hoek van....

HetOorAakel | 09-02-23 | 22:30

Met Google Lens krijg ik alleen maar roze truitjes-met-prijs te zien....

rijfkoek | 09-02-23 | 22:27

Haha, de vraagstelling met "dit" in combinatie met die still zonder verdere context liet in mij vluchtig het antwoord "bouwdoos" opborrelen. Want weten zeker dat Corinne in een vorig bestaan geen Cor heette?

Goed Volk Kijkt Weg | 09-02-23 | 22:27

Ik zou haar voor straf niet doen.

knutsel_ | 09-02-23 | 22:26 | 1

Als ik dronken was zou de grap zijn LBOTP'tje. Nee, zelfs als ik dronken ben een te platte grap.

TheseDays00 | 09-02-23 | 22:32

Jesse Klaver in zijn eikeltjespyama is een groter gevaar voor ons welbevinden dan de PVV.
*klapdeuren van saloon piepen laat*

Normpje | 09-02-23 | 22:26

Met je mond
En je vuist
Lijkt wel de porno

RickTheDick | 09-02-23 | 22:23

Hebben ze voor Volkert weer een wapen aangeschaft

upgent | 09-02-23 | 22:23

Benny mardones met into the night is een guilty pleasure.
Maar waarom is ie eigenlijk niet meteen gearresteerd na het opnemen van de clip?

Bochel | 09-02-23 | 22:23

NRC over Berlijn ivm verkiezingen op zondag:
"Tijdens Oudjaarsnacht werden in Berlijn in verschillende wijken hulpdiensten aangevallen, vooral door minderjarige jongens en twintigers. Kai Wegner trapte toen zijn verkiezingscampagne af met de eis dat de voornamen van de verdachten openbaar worden gemaakt, om te zien of ze een Duitse of een buitenlandse voornaam hadden. CDU-voorzitter Friedrich Merz noemde de verdachten „kleine pasja’s”.
Op de school in Tempelhof spreekt het leeuwendeel van de kinderen geen Duits thuis. De school met ongeveer vijfhonderd leerlingen heeft vier ‘welkomsklassen’ voor kinderen die nieuw zijn in Duitsland. Nu zegt Wegner dat het niet zijn bedoeling was om Duitse jongeren met een migratie-achtergrond uit te sluiten. „Dat is onzin. Berlijn is een internationale en diverse stad, en dat is geweldig. Maar tijdens Oudjaarsnacht hebben we meegemaakt hoe jonge mannen, vaak met een migratie-achtergrond, volledig zijn ontspoord. Die jonge mannen hebben het gevoel dat ze er niet bij horen, ze hebben geen respect voor onze instituties, onze politie en brandweer. We moeten die mensen perspectief bieden, maar daarvoor moeten we weten wat hun achtergrond is, zodat we aan preventie kunnen doen.”
www.nrc.nl/nieuws/2023/02/09/inwoners...

cugel | 09-02-23 | 22:22 | 10

@Sinterbikske | 09-02-23 | 22:56:
Inderdaad. Ik ben zelf dochter van een niet westerse immigrant. Hard werken, taal leren, vooroordelen zien te verminderen en oh, belangrijk... geen vrouwen verkrachten en buurten onleefbaar maken.
Een beetje aanpassen.

letopuwzaak | 09-02-23 | 23:01

@cugel | 09-02-23 | 23:28: Heuj! Je hoeft niet weg te gaan hoor. Had alleen het idee dat je je aan de vorige discussie wilde onttrekken.

Sinterbikske | 09-02-23 | 23:33
▼ 7 antwoorden verborgen

‘Papier hier’.

Sinterbikske | 09-02-23 | 22:22 | 3

Fascist.

Duwbak_Linda | 09-02-23 | 22:23

Bolle!

keestelpro | 09-02-23 | 22:36

Dankjewel.

zwenkwieltje | 10-02-23 | 00:29

I; Ehm, dat leraren geen Holocaust lessen durven te geven? Dat islamitische jongeren ontzettend intolerant zijn tegenover joden en homo's? Dat asielzoekers ontzettend veel overlast geven? Dat je in sommige buurten als Marokkaans uitziende vrouw niet met een zwarte of blanke man hand in hand kan lopen?
Zoiets relevants? Het zal iets zijn waar veel mensen zorgen over hebben, want ze kijkt nogal boos.

letopuwzaak | 09-02-23 | 22:20

Alfie Stevie Wonder

thanseeuwen | 09-02-23 | 22:19

Dat is een mevrouw die de PVV fascistisch noemt en ouderen zorg wil onthouden want oude mensen zijn alleen maar duur en lastig.

Zapata10 | 09-02-23 | 22:16 | 2

Ah, een D666'er

dathoujetoch | 09-02-23 | 22:26

Laibach heeft ook Life is life van Opus in het Duits vertaald.
Krijg je toch iets totaal anders met Leben heisst Leben.
youtu.be/WVB-pye8OXc

Osdorpertje | 09-02-23 | 23:02

En let ook op de eeuwige meervoudsvorm. Onzekere mensen spreken nooit namens zichzelf. Altijd namens 'wij', 'het volk', 'die Partei' of 'ons'. Leegte.

Duwbak_Linda | 09-02-23 | 22:14 | 3

Euh... Dank u?
Maar alle gekheid, laatst gesprek gehad met iemand van personeelszaken, die bij een sollicitatie van ons (...) zat.
Diens eerste opvallende zaak , en ook de reden dat de baan niet doorging?
Ik sprak te veel in de wij-vorm als het om behaalde resultaten ging.
Onzeker, bescheiden... Ik weet nu wanneer 'wij' geschikt is; hier op GS!

EEnzame SchizofrEEN | 09-02-23 | 22:31

@EEnzame SchizofrEEN | 09-02-23 | 22:31:
Ik chargeer een beetje. Soms is het passend in de wij-vorm te spreken. Hier zie ik alleen maar iemand ophitsende taal gebruiken. Het is goedkoop, een trucje. Wij zijn tegen onrecht. Wij staan op tegen nazi's. Wij zijn goed. Ja duh, ga nu de vaatwasser maar leegruimen.

Maar doe het maar eens goed hè!!!!

V.w.b. je sollicitatie: misschien waren ze juist op zoek naar wat JIJ kwam toevoegen? Continu in wij-vorm antwoorden komt dan over als de ambtenaar die nergens voor verantwoordelijk is en wil zijn.

Maar doe het maar eens goed hè!!!

Duwbak_Linda | 09-02-23 | 22:41

Is dit wellness links?

FogerRederer | 09-02-23 | 22:13 | 1

He watte?
Ik ga graag naar de wellness.

Papa Jones | 09-02-23 | 22:19

Groen Links zoekte gewoon een vijandbeeld om zelf te kunnen shinen, niets bijzonders in de politiek, gebeurt op alle niveaus en momenteel is het hier toevallig verkiezingstijd.

Laat dat gansje dus gewoon links liggen.

Zoelense Hobbyboer | 09-02-23 | 22:12 | 1

zocht

Mauguio | 09-02-23 | 22:53

De Witte Helmen zijn er niks bij.

Cunts-en-kitsch | 09-02-23 | 22:11

Ach gossie. Sybren Kooistra.

RickyLaRue | 09-02-23 | 22:10

Kees, dat is een prima plaatje. Na zo'n duitsche volzin dacht ik alleen maar aan Duitsche faustfick porno. Dus ik klikken. Hij zal toch niet....

GregorVanPallandt | 10-02-23 | 05:30

Hysterisch links vrouwke. Next

Duwbak_Linda | 09-02-23 | 22:10

Waar wordt er aangemoedigd tot geweld? Volgens mij worden er vooral wat feiten benoemd.

Komjehiervaker | 09-02-23 | 22:09 | 12

"Strijden" :...7) Gevecht 8) Handgemeen 9)... 12)... elkaar aanpakken met vuisten, wapens, of andere middelen

nakman | 09-02-23 | 22:40

@nakman | 09-02-23 | 22:40: Je vergeet Strijden logo #10101) Ageren 2) Concurreren 3) Dingen naar 4) Disputeren 5) Een rol vervullen 6) Een strijd voeren, en meer van dat. Met je puzzelwoordenboek.

Komjehiervaker | 09-02-23 | 23:11
▼ 9 antwoorden verborgen

Ze hebben het over zichzelf geloof ik, de fascistische kenmerken zijn wel aan te wijzen zoals anderen uitsluiten en patent op de waarheid menen te hebben

Nichtsneues | 09-02-23 | 22:09

En ondertussen is MvG weer een ronde verder geraakt.

Lepo | 09-02-23 | 22:09 | 4

Is dit codetaal?

JJMS | 09-02-23 | 22:10
▼ 1 antwoord verborgen

Roze coltruien.

Albert61 | 09-02-23 | 22:08

Poetin Stalin Groenlinks.

Rattus | 09-02-23 | 22:08

Voor iedereen die zich voelt als een verdwaalde orchidee in een weiland.
Talking Heads - (Nothing But) Flowers
youtu.be/2twY8YQYDBE

MickeyGouda | 09-02-23 | 22:08 | 2

Proost, Mickey. Op onverwachte schoonheid!

letopuwzaak | 09-02-23 | 22:23

Tsja, ten eerste, ik zit niet vol spanning te wachten tot het café open gaat (WEL), ten tweede denk in aan een onnatuurlijke positie van een olifant met hele lange poten, gezien mevrouw rechtop staat.

GKJP | 09-02-23 | 22:08

ByeBye democratie..

Wat een slangenkuil..

youtu.be/bHcDv5lK6AY
Alice Cooper - Halo of Flies '71

AldNuut | 09-02-23 | 22:07

Maar dan nog, dit is "an outrage". Elon die Starlink opschort exact voor een Russisch offensief, na klachten van de Russen en Iran in de VN.
https://twitter.com/NikaMelkozerova/status/1623615254730100737
Dat heet matennaaien in goed Oud-Hollands.

Beste_Landgenoten | 09-02-23 | 22:07 | 2

Matennaaien: hobby van D666'ers?

dathoujetoch | 09-02-23 | 22:28

Het ligt toch net iets anders zoals ik het lees, het was puur voor communicatie doeleinden bedoeld. www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5364637... Oekraïne heeft er toch even militair gebruik van kunnen maken, begrijpelijk dat een bedrijf met vreedzame doeleinden niet in een oorlog betrokken wil worden.

Sinterbikske | 09-02-23 | 23:26

Blanke mannen met een lul die op vrouwen vallen. Stop de tijd

Bochel | 09-02-23 | 22:06

Och PVV, die kan dat toch makkelijk feitelijk weerleggen?

Beste_Landgenoten | 09-02-23 | 22:06 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
smdyasc | 09-02-23 | 22:06 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

De vice president of de USA

RickyLaRue | 09-02-23 | 22:05

Burt& Dionne medley. Proost op al die mooie liedjes. Favorieten?
youtu.be/vr0VigcaiCk

letopuwzaak | 09-02-23 | 22:04 | 10

@Papa Jones | 09-02-23 | 22:29:
Ja, zeker! Walk on by vind ik ook mooi. Werkelijk alles is zo goed. Ik ga de linkjes luisteren:-)

letopuwzaak | 09-02-23 | 22:31

Sorry mensen, met alle respect voor uw muziekkeuze... maar de muziek van eind jaren 60 en de hele jaren 70 in de 20e eeuw (+ natuurlijk de klassieke muziek van Mozart, Tsjaikovski enz) zijn/is nog steeds van zo'n hoog niveau... ik heb de laatste (pakweg) 30 jaar geen band of solist gehoord waarvan ik dacht.... daar moet ik meer muziek van horen.

Zoals deze groep Sailor, wie heeft daar ooit van gehoord? www.youtube.com/watch?v=tkYkeeM8qIA

Keyboardspeler | 10-02-23 | 09:25
▼ 7 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl