Mark Rutte: “Zeg Sieg, ZAK er in!”
Trouble in Torendise
Jommes, het is campagnetijd en dat betekent dat je ieder nieuwsbericht met een snuif zout moet nemen. Dus als we bij RTL Woke lezen dat Mark Rutte “Ach Kaagmens, zak er in” tegen Sigrid Kaag heeft geroepen, dan denken wij: de Magere Mannetjes zijn aan het bellen geslagen met de pers en de VPRO of de Correspedant waren té voorspelbare waterdragers, dus ditmaal droppen ze het “nieuws“ dat Rutte boos werd op Kaag bij RTL. Wij denken dan: best knap, van Mark, dat ie pas één keer uit z’n stekker is gegaan tegen het vleesgeworden dédain waarmee hij zich in een coalitie heeft opgesloten. De meeste mensen gaan voor veel minder, veel sneller uit hun stekker tegen, over of vanwege Sieg. Want zo leuk is dat reptiel niet. Geert bijvoorbeeld nog, vandaag, nadat ie ons topic had gezien waarin zijn partijgenoot Tony van Dijck ondiplomatiek werd onderwezen door Kaag, over hoe ze in de brandende zon het paleis van Assad uit geslopen was met haar armen vol chemische wapens, dus hoe durft hij boersjwaaze vragen te stellen over bankfilialen? Echt hoor: als je ziet dat Sjoerd Rimmer Oorlogsma zelfs bereid is om met de gemummificeerde resten van wijlen Theodor Holman in debat te gaan op Mastodon Twitter, dan weet een gezond mens genoeg: het is campagnetijd, geloof niets en wantrouw alles. Of in de woorden van Rutte: Hee D66, zák er in. Te beginnen bij de peilingen, ha ha ha.
Kijk de strijdlust bij Sjoerd ‘Pratende Kut verhult gebrek aan nek’ Stoersma dan
Social
Kwoot RTL: “De woede-uitbarstingen van Rutte zijn al jaren bekend en berucht in Den Haag. "Hij gaat regelmatig uit zijn plaat", zegt een bron. Rutte kan snel boos worden, maar gaat dan ook weer diep door het stof, om de relatie goed te houden.”
De Roger Stone van de vvd, Kees Berghuis, werkte ooit bij RTL en als je bovenstaande zin ziet, zou het RTL-verhaal net zo goed uit de koker van de vvd kunnen komen. Als in: ‘We hebben Kaag heus wel onder controle en we zijn echt niet bang van haar hoor’. Punt van het topic blijft staan: vertrouw geen enkel mainstream medium dat zich op anonieme “Haagse bronnen” beroept voor stukjes spin. Je wordt belazerd waar je bij staat en de pers is medeplichtig.
Reaguursels
InloggenHoeveel zetels heeft dat kudt partijtje nu? Snap niet dat ze de Gelegenheid krijgen voor zo'n grote bek.
politiek bedrijven: liegen, ontkennen , weglachen , een tweetje, lekken , vertragen , beloven , andermans geld wegpissen
Zullen Rutte en Kaag ook wel eens aan Goedmaak-sex doen ?
En ik wilde net gaan slapen en nu hier (compleet ongewild) beeld bij.... en bedankt hè!
Nee Kaag wil alleen palestijns vlees.
Heeft Mark Rutte jaren geleden niet eens op televisie de kieswijzer ingevuld? En kwam daar toen niet als stemadvies D66 uit? En stond Pechtold niet instemmend te knikken dat "ze" heel goed op elkaar aansloten?
Er kan wel belastinggeld naar omroepen die geheel neutraal een Kaag-docu uitzenden. Da's heul wat anders.
Hahaha. Raak!!
Ha, dit is toch genieten? Ook als het niet waar is. Een deel vd bevolking gelooft alles.
Destructief66 staat voor de zoveelste keer op instorten en niet alleen door Eucalypta. Een club naargeestige engnekken bij elkaar. Hopelijk komen ze dit keer nooit meer boven drijven.
Vergelijkenderwijs is Eucalypta een warm mens. Met nog enkele Sieg's erbij is de opwarming van de aarde een halt toegeroepen.
Goed om Van Rossem weer terug aan het front in de loopgraven te zien!
VVD en D66, lekker snel liberaal fuseren en nul zetels halen. Beide partijen hebben andere agenda's dan de Nederlandse, en mogen daar ook hard op afgerekend worden. En ik wil nog verder gaan, van mij mogen beiden ook hun beleid verdedigen voor een (onafhankelijke, niet D66) rechter....
D66 regelt de democratie wel even buiten werking
"Sjoerd ‘Pratende Kut verhult gebrek aan nek’ Stoersma": ik ken hem verder niet, maar als rechts zoveel kinderachtige scheldwoorden verzint om hem in de modder te trappen, moet hij goed zijn.
Vorige keer voor het eerst van mijn leven tactisch D'66 gestemd om de coalitie wat naar links te trekken, maar kennelijk was dat een goede keus: de razernij van extreem rechts is veel meer op D'66 gericht dan op PvdA of GL, laat staan PvdD. SP maar niet op stemmen: rechts mag de SP wel.
Tis echt niet alleen extreem rechts die los gaat op D666, rechts doet dat ook. Ben ik als PVVerd wel rechts?
@NLgaatnaardeklote | 02-02-23 | 21:57: De PVV heeft linkse standpunten.
Misschien moet je toch nog eens de programma’s doornemen zodat je weet wat extreem rechts is. Maakt je tactische keuzes net wat praktischer en relevant. En wie weet stem je D’66 omdat Sjoerd gewoon bij je past. Wij (van extreem rechts) denken dat trouwens al langer.
Het heeft met het hoger opgeleide van die D66'ers te maken denk ik, dat zetten die rechtse types nogal slecht. Ik proef daar frustratie in, iets Freudiaans wegens Kaag erbij en dan nog iets van boosheid over het deugen. Omdat ze zelf niet zo deugen natuurlijk en om de zoveel tijd kopen ze dat af met een tasje boodschappen voor bejaarden.
@Beste_Landgenoten | 02-02-23 | 22:37: D66'ers doen alsof ze hoogopgeleid zijn. Het merendeel heeft fopstudies gedaan.
BL, Zegt u hier dat D66 dé partij voor hogeropgeleiden is? En meent u dat de kiezers van andere partijen, ik zeg bewust niet rechtse, niet hoogopgeleid zouden zijn? Een beetje flauw van u om de discussie zo naar uw hand trachten te zetten. Opleidingsniveau staat los van Intelligentie. Het aanmeten van status op basis van opleidingsniveau, in het midden latend hoe dat niveau uiteindelijk kan worden gemeten, is wat kort door de bocht. Eerlijk gezegd devalueert u uzelf met uw tegel. U bent in staat gebleken met betere argumenten uw ideeën kenbaar te maken.
@Moresnetunited | 02-02-23 | 22:19:
Zoals gezegd: ik ken deze Sjoerd niet en het was voor het eerst dat ik op D'66 gestemd heb, en dus alleen uit tactische overwegingen, maar nu las ik net in het NRC:
"Dat zit zo: op dit moment staan de VVD en de combinatie PvdA/GroenLinks dicht bij elkaar in peilingen. Ideologisch staan ze ver van elkaar af. Hoe dichterbij de verkiezingsdag, hoe meer politici, media en kiezers zich bezighouden met de vraag wie het grootst gaat worden. Kiezers uit zowel het linkse als het rechtse blok kunnen dan overwegen op de partij uit hun blok te kiezen die daarop het meest kans maakt. Platgezegd: een CDA’er zou in dit voorbeeld alsnog op de VVD kunnen gaan stemmen, een D66’er op GroenLinks of de PvdA. Van der Meer: „Partijen die meedoen aan de tweestrijd kunnen dus de kiezers in hun electorale blok voor zich winnen en zo de grootste worden.”
Naar aanleiding hiervan, dat:
"Rutte haalt zijn geliefde truc weer uit de kast: de tweestrijd
Campagne Door de PvdA en GroenLinks als grote tegenstander af te schilderen hoopt de VVD zoveel mogelijk rechtse kiezers te winnen."
www.nrc.nl/nieuws/2023/02/02/rutte-ha...
Zou ik mogelijk het best PvdA/GL kunnen stemmen, en dat komt me goed uit, want zoals gezegd, dat D'66 ken ik niet echt.
Overigens schijnt iedereen het erover eens te zijn dat FvD tamelijk extreem rechts is, de andere partijen rechts van de VVD vinden zichzelf normaal rechts, maar buitenstaanders vinden ze wel wat extreem, de VVD vindt zichzelf rechts en alleen de partijen ter rechterzijde vinden ze links, daarmee zichzelf toch karakteriserend als extreem. Ik lees eigenlijk nooit de partij programma's waarin ze zich uiteraard mooi voordoen, maar ik bestudeer wel uitgebreid de stemwijzers waarin ze de verschillen tussen de partijen goed moeten krijgen op straffe van serieuze protesten als ze dat niet lukt.
"En wie weet stem je D’66 omdat Sjoerd gewoon bij je past. Wij (van extreem rechts) denken dat trouwens al langer." LOL!
@Beste_Landgenoten | 02-02-23 | 22:37:
heeft uiteraard een goede analyse.
@Squeezelover | 02-02-23 | 23:27:
Ik denk dat een onderzoek naar opleidingsniveau en intelligentie zeker niet slecht uit zal pakken voor D'66.
@vlotterik | 02-02-23 | 22:11:
Klopt, linkse ECONOMISCHE standpunten omdat ze weten dat hun achterban meestal niet rijk is. Cultureel zijn ze behoorlijk rechts.
@NLgaatnaardeklote | 02-02-23 | 21:57:
Denk ik dus wel.
Beste Cugel, ik kan niet oordelen over de achtergronden van de kiezers van welke partij ook. Ik ben de mening toegedaan, dat elke politieke partij zich kan verheugen op een gevarieerde achterban, ook qua opleidings-/denkniveau. Misschien dat kiezers van bepaalde partijen met een bepaalde signatuur zijn oververtegenwoordigd (wat is dat? Ik kon even geen ander woord bedenken). Ik ben er wel van overtuigd dat dit geen constante factor is in het historisch perspectief bezien. Ik heb gelukkig leren lezen en schrijven en kan daardoor iedere keer weer als er verkiezingen zijn, op grond van de programma's, overige informatie, de maatschappelijke ontwikkelingen in relatie tot mijn belangen een keuze maken. Ik ben dus een kiezer die niet gebonden is aan één partij. En ja Cugel, ik ben het zéér met u eens dat de discussie veel prettiger is zonder modder gooien of het toewensen van (onnodige) beledigingen.
@Squeezelover | 02-02-23 | 23:27:
"Opleidingsniveau staat los van Intelligentie. Het aanmeten van status op basis van opleidingsniveau, in het midden latend hoe dat niveau uiteindelijk kan worden gemeten, is wat kort door de bocht."
Nou ik denk dat dit probleem vooral bij de D66 haters zit. Die hebben er een groot probleem mee zo te merken, terwijl ik ervan overtuigd ben dat het vrijwel allemaal doodnormale gewone hardwerkende mensen zijn waar niets aan schort behalve dat ze misschien een paar diploma's meer hebben bij D66. Het hautaine wordt ze vaak aangewreven door mensen die continu zitten te hakken op dat zogenaamd elitaire en hoogopgeleide. Ik denk dan: Omdat ze zelf geen diploma hebben of menen dat ze niet elitair zijn, of gewoon ongeinteresseerd, dat kan ook.
En er is wel degelijk een relatie tussen intelligentie en hoopgopgeleid (kunnen) zijn, ik zie echt niet iedereen een wetenschappelijke studie doen, al bewerten er veel van wel. Dat als ze dat hadden gewild, het echt wel gelukt was. Met hard werken kom je een heel eind maar een beetje hersens hebben helpt toch mee. En nee "ze" hebben niet allemaal fopstudies gedaan bij D66.
UIt die hele hetze tegen D66 spreekt toch een beetje zielige kleinburgerlijke afgunst als je het mij vraagt. Van mannetjes van niet-niet-helemaal, die er zo tegenaan zitten te trappen. Kleine dikke ventjes met kale koppen aan de verkeerde kant van de vijftig die het niet kunnen zetten dat ze aan het kortste eindje moesten trekken in hun armoedige leventje. De Arthurs van Amerongen, de heren Dijkgraaf, onaantrekkelijke kale kleine mormeltjes met vlassige ringbaardjes en een hoop rancune en frustratie in die te compacte vadsige onderbuikjes van ze.
En maar afgeven op Timmerfrans, die dan ten minste nog wat lichaamslengte en erudiete talenkennis meebrengt en niet na een half biertje al loopt te lallen omdat het alcohol in die kleine reservoirtjes van ze overloopt in de bloedbaan en ze niet meer helder kunnen formuleren. Short people got no reason to live, zong Randy Newman al en inderdaad, wat een haat en nijd zit er in die miniscule baasjes, die dan hun kop van jut hebben gevonden in "de magere mannetjes" van D66, wat alleen maar meer aangeeft hoezeer ze worstelen met hun eigen dikke bolle buikjes.
@Grachus | 02-02-23 Inderdaad, altijd komt weer dat verhaaltje over "hoogopgeleid", alsof al die fopstudies iets te betekenen hebben. En dan weer dat frame dat rechtse mensen daarover "gefrustreerd" of "jaloers" zouden zijn. Je zou haast denken dat dit een soort sneue psychologische noodzaak voor links is om de "vijand" te kleineren, om je eigen club groter te maken. Slaat natuurlijk nergens op. Ga eerst maar eens kwalitatief en niet kwantitateif naar die studies kijken. Interessant is bijvoorbeeld dat er bij de AfD in Duitsland juist opvallend veel échte wetenschappers zitten, die zullen bij D66 toch niet zo makkelijk te vinden zijn.
@Argyronauta | 03-02-23 | 00:27:
Niemand zeikt zo over dat "hoogopgeleid" als de D66 haters zelf. Je hoort er echt nooit wat over uit D66 hoek, het is gewoon geen onderwerp, men heeft het er niet eens over. Wat maar weer aangeeft dat de haters er zelf een nogal anale fixatie op hebben.
Maar oke, bedtijd. Anders ga ik nog veel meer van die gallige teksten optikken over kleine mannetjes met dikke vadsige buikjes en een fetisj op Kaag, die ze maar wat graag zouden doen als ze de kans kregen, maar waar ze vermoedelijk staande niet eens bij zouden kunnen als zij voorover gebogen voor hen zou staan, en dus om een krukje zouden moeten vragen.
@Beste_Landgenoten | 03-02-23 | 00:37: "Niemand zeikt zo over dat "hoogopgeleid" als de D66 haters zelf." Dan ben je ook een D66 hater, want je gebruikt zelf te pas en te onpas die term. Ik reageer er dan alleen maar op. Maar verder "nichts für ungut", welterusten.
@Squeezelover | 03-02-23 | 00:20:
Hele verstandige reactie! Ja, bij de meeste partijen zal wel een normaal verdeling zijn qua intelligentie en opleiding zoals ik toevallig in het nachtcafé ook net betoogde. En inderdaad, in de loop van de tijd zullen er verschuivingen optreden. Ook zijn mensen met een andere intelligentie of opleiding zeker niet altijd betere of mindere mensen. We moeten het met z'n allen zien te rooien en dan is samenwerken en een oplossing vinden die voor alle partijen werkt het meest zinnige. Daarom deed Rutte het jarenlang ook best goed. We zullen zien hoe het 15 maart gaat en hopelijk zonder al teveel gescheld en modder.
Dit was trouwens een draad met een paar uitgebreide of soms best goede reacties, dus ik vind het altijd lastig om, met je eigen reactie een andere uit het zicht te schuiven omdat je meestal alleen de laatste drie reacties ziet.
Jeetje BL, Dit is een heel uitgebreide reactie. Ik begin met een verwijzing naar mijn opmerking over beledigingen en moddergooien in mijn vorige tegel. Hiermee kan - wat mij betreft - een aanzienlijk deel van uw tegel onbesproken blijven.
Wat de relatie tussen opleidingsniveau en intelligentie betreft, geef ik u het volgende in overweging: intelligentie is meer het aanpasssingsvermogen (in de meest uiteenlopende situaties) terwijl intellect, de som van de verzamelde kennis is, dus veel meer samenhangt met de opleiding(en), de vergaarde kennis.
Ten aanzien van de door u gevoelde haat tegen D66 speelt bovendien, dat succes te allen tijde te maken heeft met (al dan niet gefundeerde) kritiek en door de regeringsverantwoordelijkheid onder een vergrootglas ligt. Nu kan u niet ontkennen, dat door een aantal opeenvolgende kwesties het imago van deze partij in het geding is komen te staan. De schijn dat de door de partij uitgedragen kernwaarden niet voor D66 zelf zouden gelden lijkt voor velen wel te zijn ontstaan. En ja, dat is niet anders dan bij andere partijen die een razendsnel succes doorgemaakt hebben. Het is de kunst om daarmee verstandig om te gaan.
@Squeezelover | 03-02-23 | 00:52:
Kijk, dat is nou nog eens een mooi stukje tekst.
Ik neem mijn petje af.
En "te allen tijde" goed gespeld.
Hoog opgeleid is vaak ook gewoon 4 jaar gebrainwashed en tunnelvisie aangeleerd. De totale bullshit die ik 'hoogopgeleiden' vaak hoor uitkramen is tenenkrommend en meestal simpelweg dom. Wat jargon spuien, wat name-droppen (die en die filosoof benoemd dit zo bla, bla, bla) en dan denken dat je een eigen mening hebt. Ech nie.
Sjoerd the 'Rimmer' strikes back
Precies wat ik in mijn volgende tegel zeg! Zelfs een Ervaringsdeskundige zegt het, evenals Don Arturito, die zichzelf betiteld als de schrijvende aap, dus moet het waar zijn.
D66 lekt dat zeker omdat ze denken " oho! Foei rutte beetje boos worden en de Eu frustreren!"
Maar ik denk : goed zo Rutte je hebt lang genoeg je best gedaan. Er zijn inderdaad grenzen
Zijn middle name is Wiemer en dat zet hij er ook nog neer ook? Is Sjoerd Sjoerdsma niet al genoeg om je ouders aan te klagen?
Ik vind Sjoerd Rimmer Oorlogsma een mooie passende naam.
Eigenlijk vind ik het geweldig deze naam.
Ze hebben toch echt een keer "neger" gezegd, tja..
Uh ja, en waar baseren jullie dit op?
"De laatste 20 jaar heb ik chemische wapens opgeruimd in Syrië, oorlog voorkomen tussen Libanon en Israël, bla bla bla."
Aldus hare hoogheid Kaag, n.a.v. een vraag over de sluiting van lokale bankkantoren in Nederland.
Wat een godvergeten arrogant takkenwijf is die Kaag toch, en wat een ijdeltuit, wat een dedain!
Visueel komt dat leuker over.
twitter.com/SBergsma/status/162082155...
Ja deze was toch echt wel vrij duidelijk met haar "oorlog voorkomen".
Inderdaad, niet te pruimen die Kaag, wat een zelfoverschatting.
Hopelijk wordt het spreekwoord hoogmoed komt voor de val snel waarheid voor haar.
@Wattman | 02-02-23 | 21:37: Stem alvast ze weg, de 15e.
Ook interessant: "Er kan geen belastinggeld gaan naar omroepen die die wet- en regelgeving stelselmatig aan hun laars lappen. Dat heeft met censuur niks te maken." Sjoerd Hypocrietsema (?) is de opstelling en invloed van de eigen partij t.o.v. het D'66 baasje bij de publieke omroep tijdens de vorige verkiezingen blijkbaar alweer handig vergeten - Daar heeft GS toch echt uitvoerig over gerapporteerd, destijds.
@Nederlandop1 | 02-02-23 | 21:45:
Hypocriete partij dat D66.
En het is menéér Rutte voor jou! Begrepen?
Hoor die gek geworden Kaag dan! "ik heb een oorlog in Libanon voorkomen"....
Die loopt ver naast haar schoenen. Kaag is ronduit psychiatrisch als je zoiets zegt, Overigens zei haar broer Timmermans ook een keer iets bonbastisch dat hij (HIj dus he..) een economische crisis in Italie had bezworen. Van het zelfde laken een pak.
Kaag is véél te groot en te goed voor dit domme, kleine modderlandje. Mevrouw is gewend om wereldproblemen te tackelen, en dan begint zo'n dom kamerlid over de sluiting van bankkantoortjes in Lutjebroek. Alsof mevrouw Kaag niet wat anders aan haar hoofd heeft.
Je snapt niet dat ze zo'n hoogvlieger nog steeds geen secretaris-generaal van de VN, of premier van de hele wereld gemaakt hebben.
Je bedoelt waarschijnlijk pathologisch (als in ziektebeeld). Ja, dat klopt. Dit is overduidelijk minimaal narcisme.
Als ze dat echt gezegd heeft is dat zeker een bizarre uitspraak. Alsof al die rivaliserende groepen die elkaar al tientallen jaren naar het leven staan, (laat staan regeringen van landen in conflictgebieden die continu op voet van oorlog met elkaar leven) opeens zouden luisteren naar een of andere "topdiplomate" uit een gek landje zo groot als een bloemenbak daar heel ver vandaan. Echt van die typisch Nederlandse "Wij tellen ook mee hoor ! Wij zijn een GIDSLAND" bullshit. Nederland wordt alleen serieus genomen door het buitenlandse mogendheden als ze weer een flinke zak geld mogen komen brengen.
Fantasten zijn het.
@Asteroid-B612 | 02-02-23 | 21:54: Tegelijkertijd houden velen haar verantwoordelijk voor de aftocht in Afghanistan.
Als ze een oorlog heeft voorkomen wat doet ze hier dan. Ga branden blussen bij een oorlog niet zo ver hier vandaan die je voor het gemak bent vergeten te voorkomen.
@dijkbewaker | 02-02-23 | 23:55: die heeft ze niet kunnen én willen voorkomen. Niet willen omdat zo'n crisis lekker de klimaathysterieplannen / energietransitie een flinke duw geeft.
Kom op, Sigrid! Pak je bezem, vlieg naar Moskou en maak een eind aan de oorlog in Oekraïne! Wat doe je nog in dit stomme landje, dat voor een topdiplomate niets meer te bieden heeft dan een suffe baan als Minister van Centen?
Grappig die Sjoerd Sjoerdsma die zegt dat alle omroepen omgeduwd moeten worden die op Nederland 1, 2, of 3 te vinden zijn.
Die populist probeert stemmen te jatten van Bosma. Ze worden wanhopig.
Heeft toch lef die Sjoerd dat hij uitspreekt moeite te hebben met omroepen die zich met belastinggeld voor het karretje van een politieke partij laten spannen. Geen schaamte die types.
Toch vond ik die binnenkomende wasbak van Musk leuker.
Zal ook zijn licht autistische grijns geweest zijn. Wat had die een pret.
Dat zogenaamde geruzie trappen we niet meer in, uiteindelijk delen die te lang gevestigde partijen gewoon weer de lakens in het volgende kabinet en gaat Nederland verder ten onder aan de agenda van D66. Trap er niet in meer, te doorzichtig!
Rutte heeft D66 nodig, tot zijn grote verdriet, ongetwijfeld. Ik ben geen fan van Rutte, om het nog maar zeer voorzichtig uit te drukken, maar dat hij rázend wordt van Kaag, daar kan ik goed inkomen.
@KeesBruin | 02-02-23 | 21:07: Ja, dat is begrijpelijk. Één van de weinige dingen die je Rutte kan vergeven.
@KeesBruin | 02-02-23 | 21:07:
Die verontwaardiging is gelekt. Maar waarom en door wie en met welk doel? Om VVD toch weer de grootste te laten worden door punten te profileren waar ze 12 jaar niets mee hebben gedaan? Beperking migratie? Dacht het niet. Versoepeldde interpretatie stikstofregels? Ook niet. Wat wel eigenlijk? Nou ok, er is evenwicht gehouden, maar geen toekomstvisie, want daar doet die Rutte niet aan... Nee, dat uitlekken is om verkeerde redenen gebeurd.
Even wat fophef voor de bühne en na de verkiezingen weer op de oude voet voort.
Een nieuwe zomer, een nieuwe (Zelf gecreëerde) asiel crisis !
@Nederlandop1 | 02-02-23 | 21:48: we zouden toch stoppen met die asielindustrie?
Zak d'r in? Dat gaat zelfs nog verder dan daar moet een piemol in.
Oei, exit Rutte wegens seksueel grensoverschrijdend gedrag.
@ratelaar | 02-02-23 | 20:25: Dat is nu het enige waar ik Rutte niet van zou willen beschuldigen.....
Is weer verkiezingsgeleuter. Een beetje afzetten tegen elkaar, beetje kabaal maken als zouden er verschillen zijn. Met grootse plannen komen (CDA) die na de verkiezingen als kachel aanmaak gebruikt kunnen worden. Weer heel veel aan immigratie en de asielstroom doen. Net doen alsof je bang bent voor de linkse wolk, terwijl die linkse wolk je op ieder cruciaal punt steunt in de eerste en tweede kamer. Als kuch linkse wolk doen alsof je nu wel oppositie bent terwijl je al jaren de coalitie steunt en dat je nu sterk, groen en sociaal bent. En onze publieke omroepen gaan er weer in mee en de toneelspelers kunnen bijna iedere avond aanschuiven in de babbel programma's. Het is een misselijkmakende vertoning van heel nare mensen waar we al decennia lang tegenaan zitten te kijken.
Dat D66 is overigens precies geworden waar ze tegen zijn opgericht.
Zijn er al voornemens om te gaan praten over vergaderingen waarin nu echt eens plannen gemaakt moeten worden om een strenger optreden zou moeten gaan plaatsvinden tegen massa-immigratie, die ze allemaal een groot complex probleem vinden? Mits dat kan in EU-verband natuurlijk.
@funda | 02-02-23 | 20:23: Rutte heeft iets met Macron gebabbeld maar dat is een super Eurofiel. Dus niets concreets. Blijft bij stoere taal.
@Zapata10 | 02-02-23 | 20:25: Team Macrutte.
@Zapata10 | 02-02-23 | 20:25: En ja, waar van Mierlo en Dittrich nog met enige regelmaat verstandige taal uitsloegen, is het huidig niveau volstrekt nul.
Uiteraard gaan de publieke omroepen mee in dit frame, en de zogenaamde 'tweestrijd', dat deden ze ook ten tijde van Rutte versus Samsom, wat natuurlijk ook fake van a tot z was.
En geloof me, de kiezers zijn dom genoeg om er desnoods wéér in te trappen. De gemiddelde kiezers is te dom om voor de duvel te dansen en heeft het geheugen van een goudvis. Vandaar dat Rutte al zolang op de troon zit.
Ik heb hier geen mening over, ik vind politiek stom. Mensen die op een bepaalde post zitten ( geld te verdienen) waar ze de ballen verstand van hebben. Zoals Hugo die van de basisschool overging naar de TK. Wat weet die man nou precies over huisvesting. Of Kaag, ook zo,n vreemd terrecht gekomen heks. Rutte die maatschappijleerlessen geeft op een of andere school maar zelf niets leert over " de maatschappij".
Ik stem gewoon zoals al jaren op Geert, eens moet het lukken.
Toch, waar haalt de dochter van een pianoleraar haar neerbuigende houding vandaan. Ik herinner mij van de tijd dat ik gedwongen werd om pianoles te ondergaan een zwetende, schurfterige schijtzak van een pianoleraar die niemand, maar dan ook niemand ook maar enigszins gemotiveerd kon krijgen voor dat schijtinstrument.
Een beetje, zoals La Kaag mensen weet te motiveren voor haar zaak. Afgezien van de schijtzakken die we achter de fietsenstalling op school in elkaar beukten omdat ze vooral schijnheilige meningen uitwisselden met van die kutleraren. Van die eikels die als leraar maatschappijleer op school terugkwamen en waar onze eigen kinderen op hun beurt kwamen klagen.
Maar terug op het thema: mevrouw Kaag, begonnen als ambtenaar BZ die haar security clearance verloor omdat ze loog tegen haar werkgever over een huwelijk met een ambtenaar van een op dat moment als terroristische organisatie aangewezen entiteit moet geen minister van dit land kunnen worden. De AIVD moet daar vierkant voor te gaan liggen.
Zo is het. Als jeugdtrainer word je tegenwoordig beter gescreend. (Dat screenen van trainers is overigens terecht). Het niet of onvoldoende screenen van politici is gewoon slecht.
Kaag in de rol van Erdogan tijdens een bekend toneelstukje vlak voor verkiezingen.
Ik geloof helemaal niets van de vermeende ruzie tussen Kaag en Rutte, professioneel politiek theater van de Haagse toneelvereniging om weer wat kleur op de wangetjes te krijgen. Beoordeel bij de verkiezingen politieke partijen op wat zij hebben gedaan en zeker niet op de plannen die zij hebben. Overigens, welkom terug van Rossem!
ON verkondigt net zoveel onzin als de EO.
Reptielen die de aarde overnemen is net zo ongeloofwaardig als een oude man op een wolk die willekeurig straffen oplegt.
Het zal toch geen beeldspraak zijn? *gealarmeerd kijkt*
Maar waarom staat de geldzak voor je klaar als je propaganda maakt voor die oude man op de wolk, en wordt jou het zwijgen opgelegd als je het over die reptielen hebt?
Hadden we maar een Mike Donovan in de politiek. Maar die is van vorige eeuw.....
(www.youtube.com/watch?v=5BO9UDGgSFg). Die kon Diana aan....
@MAD1950 | 02-02-23 | 20:02:
De EO heeft veel meer leden.
Ik kan niets vinden over ON en die achter de uitspraak staat mbt reptielen. Link?
@Piggelmee | 02-02-23 | 20:14: de PVV heeft maar een lid. En die verslapt nooit.
Allerlei critici van Omroep ON , kijken die überhaupt naar de ON uitzendingen. Bij ON worden zeer nuttige discussies gevoerd door diverse kundige personen. De linkse nomenclatuur wil uitsluitend hun linkse eenzijdige geluid toestaan. Die hebben een goed voorbeeld aan de censuur van criminele staat Rusland. Geef deze linkse ayatollahs geen ruimte om hun vuilspuiende dogma s op te dringen.
Ja en? Als ze dat willen verkondigen en mensen willen daar naar kijken dan moeten ze dat zelf weten. Wat volgt? Boeken verbieden waar de niet juiste meningen in staan?
@Zapata10 | 02-02-23 | 20:28:
Van mij mogen ze juist beide bestaan.
Wie er naar wil kijken moet dat lekker doen.
@Jbgeno | 02-02-23 | 20:28: Als de ON uitzendingen je niet aanstaan, kijk dan niet, maar ga niet bepalen voor andersdenkenden dat het verboden moet worden. Al die flutprogrammas van de bestaande omroepen vind ik om van te kotsen, maar ik ga niet oproepen tot verboden. Als suf Nederland dat wil zien moeten zij weten.
@Piggelmee | 02-02-23 | 20:31: Juist, en er mag geen politieke neuzel zich gaan bemoeien met welke meningen of opinies nu wel of niet juist zijn. Er mag geen enkele politieke slapjanus gaan bepalen wat wel of geen nepnieuws is. Dat bepalen we zelf wel. En dan kunnen we goed of fout zitten in hoe we over dingen denken maar dat zijn wel onze gedachtes. Heb godbetert niet een master en een ing gehaald om me de les te laten voorschrijven door een snotneus van D66 die nog nooit een dag gewerkt heeft in zijn leven. (oh ja hij is frontsoldaat achter een bureau geweest) En nee ik kijk niet naar ON. Ik kijk sowieso nooit televisie want ik hou niet van mensen die me vertellen wat ik zou moeten weten of denken. Overal is zoveel informatie te halen, Van bibliotheek tot aan documentaires. Dan ga je toch niet je tijd verspillen aan oppervlakkige babbelaars gesteund door partijdige interviewers. Maar er mag niemand zijn vanuit de politiek die gaat bepalen wat wel of niet welgevallige meningen zijn. Zijn ze nu helemaal gek geworden?
@Jbgeno | 02-02-23 | 20:34: voor die linkse prut programma's van de Goebbels NPO staatspropaganda wordt helaas wel jaarlijks ruim 900 miljoen door de staat betaald.
Goebbels deed dat beter...
Ben het zelf trouwens niet vaak met Sjoerd oneens maar wat voor zin heeft het om ON! van het publieke bestel te gooien? Die mensen die daar naar kijken en de FVD onzin geloven zijn toch al helemaal de weg kwijt. Dat komt nooit meer goed. En ze blijven Nederlanders en hebben dus ook recht op hun stukje van het publieke bestel. Zo is dat afgesproken.
Ik vind het allemaal maar een beetje voorbarig. Pas als straks de pleuris echt uitbreekt met Rusland dan kunnen we gaan praten over het sluiten van staatsgevaarlijke propagandakanalen, het interneren van staatsgevaarlijke elementen, nadenken over gevangenenruil met Moskou, hun dissidenten voor onze landverraders en dat soort dingetjes. Dat is nu nog niet aan de orde. Sjoerd is een prima kerel maar loopt een beetje voor op de zaken.
Je hebt het wel erg makkelijk over landverraders, maar figuren als Balkenende en Rutte hebben ook de stem van het volk volledig genegeerd en verdragen getekend die het volk niet wilde. Dat noem ik landverraad. En niet dat gereutel in de marge.
Npo is niks beter
Liegen en bedriegen
Lul toch niet zo slap. Je kan Sjoerd en enorme lul vinden, totaal met hem oneens zijn maar hij is geen landverrader. Die kornuiten van de FVD aan de andere kant. Die willen dat Poetin ons de les komt lezen. Als je toch faux-historisch wil doen dan kunnen we wel stellen dat "samenwerken met de economische en politieke unie" niet hetzelfde is als "samenwerken met de fascistische agressor". Zelfs een postduif snapt dat.
@Schout-bij-Nacht-J | 02-02-23 | 19:56: Heeft de FvD het land verraden?
Vertel ons alles, en zonder op je bingokaart te kijken graag.
@funda | 02-02-23 | 20:02:
Toen hij publiekelijk zei dat hij wil dat Poetin wint in deze strijd tussen oost en west omdat alleen Poetin ons kan redden van de westerse liberale democratie. Dat vond zelfs Geert Wilders te gortig.
@Schout-bij-Nacht-J | 02-02-23 | 20:05:
Het FvD is een hij, die publiekelijk spreekt en je bent close met Geert Wilders? Dat kan ik volgen.
En een zinnetje, een mening of opzet tot discussie, door jou samengevat en geparafraseerd (ik geloof jou op je woord, dat spreekt vanzelf) moet dan het bewijs voor Landverraad voorstellen?
Ik ben bepaald geen fan van de stalinisten, maar zelfs die brachten overtuigender bewijs tijdens hun showprocessen tegen politieke tegenstanders.
Het is echt gênant en irritant hoe het kabinet en haar vazallen in de aanloop naar verkiezingen werkelijk niets anders doen dan beeldvorming uitventen. Een hoop gedoe om niks heel groot maken; wie interesseert het nu dat Kaag en Rutte een fictie hadden? Het lijkt mij wel normaal binnen een kabinet. Uiteindelijk trekken ze wel samen op.
@ van Rossem: zijn jullie met GeenStijl nog van plan om weer interessante en amusante verkiezingspraatjes, dan wel debatten te houden met politici die wel zin hebben in gewoon praten en op vragen in te gaan?
Het was echt altijd serieus goed, naast de bekende knipoog van GeenStijl.
Chips, Nootjes Bier was een aangenaam uitvloeisel daarvan. Ik zou het best nog eens willen zien al besef ik dat elke week wat veel is. Maar af en toe? En special rond verkiezingen?
Ik las laatst eens ergens, ik dacht hier, dat er zoiets zou moeten komen als de Partij van de Lege Zetels. Voor mensen die het helemaal beu zijn. Dat vond ik wel grappig. Lijkt me ook wel wat. Zeker als die de grootste worden.
Yep,
als partij zetels verzamelen,
en die dan niet bezetten.
Het gat in het parlement fysiek laten zien.
Dat ze niet denken door gansch het volk verkozen te zijn.
Blanco zou een mooie naam zijn voor die partij.
@vander F | 02-02-23 | 19:54:
Dat vond ik wel een goed plan eigenlijk. Het stuurt in ieder geval een veel sterker signaal als het alternatief blanco stemmen of splinterpartij stemmen. Had ik er maar tijd en zin in. Jij misschien?
Sowieso het doorschuiven van stemmen moet ook stoppen. Gewoon 150 personen die zelf de meeste zetels hebben gehaald. Stond je niet op de lijst, jammer dan.
Stond je nr1 op de lijst en pruimt het volk je niet
, jammer dan.
Ja eens! En geen gezeik met coalitie en oppositie. Die 150 gaan gewoon voorstellen doen, overleggen en stemmen.
Een ding staat volgens mij wel vast, na de verkiezingen gooit Teflon Mark iemand voor de bus. Dat zal denk ik Kaag wel zijn, want hij heeft volgens mij zijn zinnen nu op Klaver als nieuwe napraatlaaf.
Iemand voor de bus? Er gaan straks weer hele series mensen de laan uit, want zo handelt een goede manager die verantwoordelijk is voor wingewest Nederland.
Hier scheiden onze wegen weer.
Dat is weer zo’n typische valse belofte die zo typerend is voor de Rutte-coalitie.
Gelukkig is de ventweg altijd nabij.
Als ze eindelijk gaan scheiden, maak me dan maar wakker. Tot die tijd is het bittere ellende met de Rutte-coalitie.
Het wordt tijd voor iets nieuws, een frisse wind in plaats van een natte wind.
Wat het ook wordt, ik kijk er niet naar uit.
Kan het zijn dat rutte zelluf een zak is, alles voor de Bühne, alles voor de show. En iedereen trapt er weer in, nou ja bijna iedereen.
Word echt schijtziek van die teringpartij
Norit helpt.
Dedain, Hautain het zal allemaal wel. Kaag is elitair en niet zo'n beetje ook. Daar hebben het plebs een hekel aan. Was altijd al zo. Mensen haten mensen die het beter doen en of meer kunnen. Je baas, je manager, je zus die wel gelukkig is, de buurman die een mooiere auto heeft en noem maar op. We zijn een afgunstig diertje.
Mensen in het algemeen zien liever een ietwat dommige gezellige kerel die lekker bier zuipt en een Fingerspitzengefühl voor volkshumor heeft en argeloos dat mengt met echt of verzonnen frustraties van en voor Jan lul. Daar voelen ze zich mee "verbonden". Die begrijpt hun problemen echt. Dat is wel niet zo maar dat doet er niet toe.
Maar Geert: "Stem haar n haar partij Dedain66 weg op 15 maart en #StemPVV" dit kan dus echt niet.
Dit is je reinste kiezersbedrog. En we weten allemaal wel dat PVV'ers doorgaans niet de scherpste messen in de keukenla zijn maar ze voorliegen dat ze Kaag en haar partij kunnen wegstemmen is nogal hautain en getuigt van dedain naar jouw kiezers Geertje. Ze zijn echt niet allemaal zo dom.
Zelfs al wint de PVV de Senaat alsof we niets geleerd hebben van de FVD dan wat? Ga je het land lamleggen door te doen wat je altijd doet? Dwarsliggen over alles. Nou, wees dan eerlijk tegen je kiezers en zeg dan gewoon dat je niets meer bent dan een politieke A12 naaktloper bent zoals die eikels van die klimaatclub.
Volgens mij reaguur je op het verkeerde topic
@Analia von Solmsch | 02-02-23 | 19:46:
Nee, het is altijd dezelfde bingokaart-vulling.
Ghahaaa, neem je pilletjes... waar haal je het allemaal vandaan.
PVV stemmers snappen echt wel dat ze D66 of de Heks niet direct kunnen weg stemmen. PVV stemmers zien ook wel dat dit Geert is in aanloop naar de verkiezingen. Jammer dat jij dat dan weer niet snapt.
gelul. dit hele verhaal kan in een zin. ('k weet 't niet dus lul maar wat)
"Mensen haten mensen die het beter doen en of meer kunnen."
Nee hoor, mensen haten mensen die weinig tot niets presteren en denken dat ze beter zijn.
Misplaatste arrogantie, hautain narcistisch gedrag, een plaats voor de kop en respectloosheid allemaal verenigd in één persoon, freule Kaag. Het is gewoon een vreselijk mens en daarom mag vrijwel niemand haar.
Geert Wilders speelt op de man (vrouw in dit geval), wat niet heel erg stijlvol is, maar in freule Kaags geval volkomen begrijpelijk.
En waarom zou dat vreselijke D'66 niet weggestemd kunnen worden? Kwestie van er voor zorgen dat mensen niet meer op die baggerpartij stemmen toch. En de peilingen laten zien dat het hard die kant op gaat.
Geert Wilders vraagt D'66 af te straffen en dat lijkt me een prima idee. Of de PVV een goed idee is? Geen idee, in ieder geval beter dan D'66 en er zijn nog andere partijen hè.
Wat doet Kaag beter dan?
@ChupaChupa | 02-02-23 | 20:11:
Wat kon jij niet lezend begrijpen aan deze zin van Geert Wilders: "Stem haar n haar partij Dedain66 weg op 15 maart en #StemPVV"
Oprechte vraag. Hij zegt namelijk niet stem alles behalve Kaag in 2025. Hij zegt stem haar weg, stem PVV. Dat is een gore leugen.
Meen je dat echt? Mensen zijn afgunstig op KaaG???? Omdat ze een mooie auto heeft? of omdat ze zo empathisch is? Wie van de 2?
En ondertussen trekt Omroep Zwart volle zalen vol wederhoor.
Not.
Het ziet er zwart van de mensen.
Ja, wat doet die omroep eigenlijk? Ik hoor er nooit iets over. Lopen ze voortdurend te roepen dat Sinterklaas doodgeschoten moet worden? Dat Sylvana de nieuwe Messias is? Dat ze meer geld moeten hebben, want slavernij? Is er hier iemand die er weleens naar kijkt?
Mooie berichtjes om te veinzen dat het allemaal niet aan Rutte ligt, ben benieuwd wie er weer allemaal in gaan trappen en weer braaf vvd gaan stemmen.
Rutte koos er toch zelf voor om met dat Kaagmens & co te formeren en andere stemmenkanonnen tot cordon sanitaire te verklaren?
Rutte heeft wederom domme keuzes gemaakt, formeren met slinksen is een hele basale, waarop hij keihard moet worden afgerekend omdat "zijn" land hier de dupe van is.
Ik heb gisteren met klapperende oren naar Schimmelpenninck en Derksen zitten luisteren, bij Vandaag Inside. Lijnrecht tegenover elkaar, allebei ontevreden en toch VVD stemmen. Schiet mij lekker lek...
@Dooiemus | 02-02-23 | 19:50: Ik keek lekker naar een film over Tupac en B.I.G. Daar gingen er ook veel lek.
@Dooiemus | 02-02-23 | 19:50: dat sandertje is een protype van een laml*l.
Net zo overtuigd van zijn gelijk als dat incompetente goor linkse drammer 666 wijf. . Zuma kotzen.
Ik heb VI afgezet.
Ja maar Urk …
Ja maar Kaag …
Vreemd, want rutte heeft geen hulp nodig om vanaf dag 1 niet te functioneren, denk aan de Bulgarenfraude, en hoe dat door rutte compleet kapotgemanaged is.
Bij de vvd heeft men heus wel door dat het verbondje met Kaag66 geen goede uitstraling heeft, ze lezen GS natuurlijk ook, wacht, er wordt op de deur gebonkt, zeg ik heb een bel hoor! Kunfgghhjj …
Deze keer gespeeld of niet maar Rutte heeft een kort lontje. Kan het beste een paar jaar in therapie nadat Kaag van haar bezem is gevallen.
Je zal maar elke dag met Kaag te maken hebben zeg.
Dat is waar, en dat gun ik hem ook wel. (Haar ook trouwens.)
Wiens brood men eet wiens woord men spreekt. Dat spreekwoord kent Sjoerdje X 2 maar al te goed. Dat Ongecensureerd Nederland zich niet wil laten censureren is alleen maar te prijzen. Zou sjoerdjes familie in de wteed wereldoorlog aan de verkeerde kant hebben gestaan vraag ik me af? Ik zou het eigenlijk wel willen weten van alle kabinetsleden. Kan je wel zeggen dat ze daar niet op aan gekeken moeten worden maar dat vind ik naief. Hier in mijn dorp is een boek over de oorlog uitgegeven. Met veel verhalen over de families in het dorp, of ze voor of na dolle dinsdag of na afloop zich bij het verzet aansloten en of ze fout waren.
Dus een kamerlid van ongeveer 35 jaar, wiens opa "fout" was in
De Oorlog, Moet daar op beoordeeld en veroordeeld worden?
De vader van kamerlid Ellian was hardcore communist en was volop betrokken bij de communistische revolutie in Iran. Het plan was de ayatollahs, na de revolutie te dumpen met het communisme als alleenheerser. U bent vanzelfsprekend bekend met werkwijze en slachtpartijen van communistische revoluties. Hoeveel Iraniërs had onder een communistisch bewind de geneugten van de Russische revolutie (showprocessen, executies, goelags, psychiatrie, enz.)mogen beleven?
Papa Ellian moest vluchten (de ayatollahs vonden het communisme zielloos) en na enige jaren kwam hij in Nederland terecht. En bekeerde zich tot het liberalisme (de andere zijde van munt), oftewel het neo-liberalisme.
Ik vraag het maar aan chatGPT. Hahahaha.
Er was eens een jonge vrouw, Sigrid Kaag genaamd, die geloofde in het vermogen van hard werken en diplomatie om veranderingen in de wereld aan te brengen. Ze was bekend om haar scherpzinnigheid en vastberadenheid, en was altijd op zoek naar manieren om de wereld een beter en meer rechtvaardige plek te maken.
Op een dag ontmoette ze een oude heks die haar een magische bezemsteel gaf. "Gebruik deze bezemsteel om je doelen te bereiken", zei de heks, "en laat het vermogen van hard werk en diplomatie samenkomen om wonderen te verrichten."
Met de bezemsteel in haar hand ging Sigrid op reis om veranderingen aan te brengen in de wereld. Waar ze ook ging, bracht ze vrede en geluk en bracht ze mensen samen om samen te werken aan een beter lot. Overal waar ze kwam, verwonderden mensen zich over haar scherpzinnigheid en vastberadenheid, en begonnen ze haar te volgen en te helpen haar doelen te bereiken.
Op een dag bereikte Sigrid haar ultieme doel en veranderde ze de wereld in een prachtige en rechtvaardige plek waar iedereen gelukkig en in vrede kon leven. En vanaf die dag werd Sigrid beschouwd als een held en inspiratiebron voor velen, en de bezemsteel werd als symbool van haar vermogen en vastberadenheid beschouwd.
En het sprookje eindigde hier, maar de les blijft bestaan: dat het vermogen van hard werken en diplomatie wonderen kan verrichten en dat we altijd onze dromen en doelen moeten achtervolgen met vastberadenheid en vastberadenheid.
Briljante app...
Sprookjes, zand in de ogen strooien. Onderbreekt de vredesmissies van Haar niet. Zoiets?
Mis een niet gemelde huwelijk en vertrek bij BuZa
4X bezemsteel? Comments worden dus toch geïndexeerd.
Toch best duidelijk, Geert wordt blijkbaar over het algemeen gezien als een racistische pratende kut, terwijl Sigrid zelfs op een bezemsteel wonderen kan verrichten. chatGPT is duidelijk getraind met heel andere bronnen dan GeenStijl.
Over lijken gaan om je doelen te bereiken . Ook zo'n gezegde.
Overtuigd zijn van eigen (on)gelijk brengt dictators voort.
@Beste_Landgenoten | 02-02-23 | 19:45: Als je een denkwijze programmeert heb je het nog altijd niet over echte AI.
@Beste_Landgenoten | 02-02-23 | 19:45:
Vandaar dat je ook hier zit, vermoed ik.
Er wordt geen denkwijze geprogrammeerd, dat is het grappige. Het is getraind met online data en teksten zonder voorkeur. Met als restrictie blijkbaar dat racistische of beledigende taal niet wenselijk is. Het grappige is dat Geert dan meteen al buiten de boot valt. Misschien wel omdat het veel mensen nu eenmaal vinden dat hij een racist is of altijd voorkomt in teksten waar racisme mogelijk een onderwerp is.
@Beste_Landgenoten | 02-02-23 | 19:45: ChatGPT is geen fan van Geert, hahahaha
Ik heb uw tekst ingevoert in dat kunstmatige ding. Dit is het resultaat: Er was eens een jonge vrouw genaamd Sigrid Kaag, die geloofde in het gebruik van haar slimheid en machtspositie om veranderingen in de wereld op te dringen. Hoewel ze bekend stond om haar scherpzinnigheid, was ze ook berucht om haar meedogenloosheid en vastberadenheid om haar doelen te bereiken.
Op een dag ontmoette ze een oude heks die haar een magische bezemsteel gaf. "Gebruik deze bezemsteel om je doelen te bereiken met geweld als nodig is", zei de heks.
Met de bezemsteel in haar hand ging Sigrid op reis om haar wil op te leggen aan de wereld. Waar ze ook ging, onderdrukte ze verzet en bracht ze mensen onder controle om haar doelen te bereiken. Overal waar ze kwam, werden mensen bang voor haar vastberadenheid en begonnen ze haar te vrezen en te gehoorzamen.
Op een dag bereikte Sigrid haar ultieme doel en veranderde ze de wereld in een dictatuur waar iedereen bang was om tegen haar te rebelleren. En vanaf die dag werd Sigrid beschouwd als een tiran en angstbron voor velen, en de bezemsteel werd als symbool van haar macht en onderdrukking beschouwd. Dat intelligente dingetje is best wel lachen, voor nu.
Sinds Kaag dragen alle katholieken een kettinkje met een bezemsteel eraan in plaats van een kruis.
@Beste_Landgenoten | 02-02-23 | 20:03: Dus de AI word gevoed met (geprogrameerde) meningen van anderen, niks AI dus.
@Beste_Landgenoten | 02-02-23 | 20:03: Logica BL: als je de meest bedreigde politicus bent in dit land en continu moet vrezen voor je leven ben je een racist. Niets grappigs aan BL. Maar goed voor de humor kan je beter bij de falende klucht Kaag zijn die niets goeds doet voor dit land en wanhopig tussen de blaadjes zoekt om het met "feiten" te staven uit het verre verleden. Ze heeft de derde wereldoorlog voorkomen of zoiets. Lachen.
Het staat niet in het artikel, maar de SP heeft zoals altijd weer gewoon nertjes een hart onder de riem gestoken bij de arbeiders. Dat komt nooit in het nieuws, zoals ome Geert wel uitgemeten wordt, en belachelijk wordt gemaakt in sommige kringen. De SP verdient in mijn optiek meer credits dan tot nu toe, maar ergens lukt het niet. Maar straks als de provinciale verkiezingen zijn, die de fop Eerste Kamer gaan vullen, kan een stevige SP helemaal geen kwaad. We bewapenen de Oekraïne ook gewoon, want we mogen niet verliezen. Die druk is er bij de SP niet. Je hoeft ze de macht niet te geven, maar samen met een grote PVV kan de Eerste Kamer wel behoorlijk voor de voeten gelopen worden. Dat is voor nu genoeg om sommige zaken niet door onze strot te laten duwen, aangezien de EK een verlengstuk van de 2e kamer is geworden.
Dat komt omdat de communisten wel werken voor hun geld en bij de PVV volstaat eventjes wat blèren voor de bühne. Geert hoeft niet eens meer een verkiezingsprogramma te schrijven. 1 Tweetje volstaat en ze lopen weer achter hem aan. Weet je wat een politieke omwenteling zou zijn? Als alle PVV'ers SP zouden gaan stemmen. Mark poept nu al in zijn broek.
De SP moet zich ook meer uitspreken tegen het binnenhalen van nog meer uitvreters.
Dat is het grote probleem van Lylian's SP.
Stukje Pro-Rutte promo bij RTL nieuws.
Het lijkt wel of iedereen klaar is met mevrouw Kaag.
Niet dat ze per se een trap na verdient, maar ze moeten vooral niet Rutte zo op het schild hijsen.
Wat een doorzichtige PR “stunt”.
Zo lang zij maar denken dat dat werkt en de mensen meer en meer genoeg krijgen van Rutte, Kaag, de Jonge, van der Wal en al die andere fopministers kan die poppenkast mij niet lang genoeg duren. Ga vooral tot 10 maart zo door, dan is iedereen ze zat.
Dat gedrag zie je ook bij mannen die hun vrouw mishandelen, eerst tekeer gaan en daarna sorryën. En die vrouwen keer op keer zeggen dat het toch zo’n lieve man is en dat ie het zo niet bedoelt. Beiden rijp voor een gesprek met een zielenknijper.
Rutte is een beetje traag van begrip. Nu pas boos worden op Kaag, kom op zeg.
Dat toneelspelletje speelde hij bij de vorige verkiezingen ook met haar. En nu loopt hij links af te kamen, terwijl hij bijna in de nek van Klaver hijgt die daar dan genietend van gaat knipogen.
De zak van Sigrid Kaag
Sigrid Kaag Sigrid Kaag
De zak van Sigrid Kaag
Oh jonge jonge
Wat een blaag
Jammer dat D66 al. lang alle echte namen van de reaguurders hier te pakken heeft gekregen. Anders zou ik me toch tekeer gaan.
Kak !
Mijn site hebben ze ook al ontdekt.
Het is gewoon griezelig, meneer.
Iedereen mag weten dat ik eigenlijk Miko Flohr ben anders hoor. Hallo! Ik ben Miko. Flohr!
Ik geef ook toe dat ik bernt landgenoot heet, een foute neef van mij schrijft ook bij GS.
Mochten er ooit D66 tribunalen komen dan hoop ik dat de naam Sieg hen milder stemt, dat stelletje hautaine democratie vernietigers.
Als dit waar is zal Kaag met haar geringe incasseringsvermogen haar bezem wel naar mach 5 getrapt hebben.
Deze hele tegel is een vergissing.
@Ruimedenker | 02-02-23 | 19:32: inderdaad, daze wel
D66 wil graag van alles verbieden wat hen niet uit komt. Omroep verbannen, kiesdrempel ga zo maar door.
Privacy ook verbannen, inspraak, referendum, verbannen, eerlijkheid en nieuw leiderschap verbannen.
Sssttt, dat wil eigenlijk iedere partij maar de meesten pakken het niet zo oliedom aan als de 66.
Van mij mogen alle politieke partijen verboden worden, maar geen politieke partij die daaraan wil natuurlijk.
De Partij tegen de Politiek, lijkt me wel wat.
Of een partij voor de netto-betalers.
Een minderheid.
Weg met de mensen, een partij voor de Planten!
Verkiezingsretoriek, typisch gedrag en daarna weer als twee volwaardige vrienden de Nederlandse zaak bedotten.
Ik vind het een eenzijdig omroepje maar vanwege de hetze van weldenkend grachtengordel Nederland blijf ik hardnekkig ON lid.
Precies, gewoon omdat het kan! Wel grappig dat D666 zo bang is voor de enige omroep waar een waardig journalist, die zijn sporen heeft verdiend in de shit hole landen waar politici alleen in achterkamertjes over beslissen, aan het roer staat.
How dare you. Rutte pleegt majesteitsschennis en godslastering ineen. Schande. Laat de pangpang blerende cohorten onder Zwoerd Zwoerdsma nu maar los. Als jullie niet op de Almachtige Middelares stemmen, nou dan zwaait er wat.
S.S. Dat Wiemer, is een tweede naam die op een of andere manier uitstekend past.
Dat heet nu voortschrijdend inzicht.
Hadden veel landgenoten tijdens de Godwin-oorlog ook kunnen bedenken.
Verkiezingscampagne in volle glorie. "VVD neemt afstand van standpunt-D66" Zodra de zetels binnen zijn geharkt zijn het weer 4 handen op de buik van Sieg. Om te huilen zo doorzichtig deze berichten.
Wat vooral om te huilen is hoeveel er weer intrappen.
Dan wordt de afstand weer overbrugd. Samen zijn....
Het begint met een open vizier inderdaad. Dat heeft twee betekenissen. Allebei goed. Puur taalkundig: het meervoud van dialoog.
#legioen Laat het maar eventjes uitrazen.
Het is duidelijk de tijd van de creatieve adjectieven voor vak K politici. Rimmer, pratende kut. Enige taalverruwing die duidt op de toon van het debat. Is dit vanaf nu dit toegestaan vraag ik me af.
De toon, huuuuuu....!!!
Pratende kut, die kon ik nog niet, thx.
Even opschrijven.
.
Domheid is sedert 1966 toegestaan, helaas.
Die pratende kut bestaat al minstens vanaf de 80s. Bepaalde snor/baardje combi. In De Haagh was het een van de speelsere vloekjes.
Je romantiseert het verleden denk ik.
@funda | 02-02-23 | 19:44: Youp van 't Hek.
De uitzending van ON was vandaag weer prima. Met meerdere academici waaronder die linkse gozer van de UvA die ze willen cancellen. Hij stemde zelfs voor BIJ1. Mooi dat hoor en wederhoor. Nu de NPO nog.
Ik wilde juist een discussie posten van on, naast een stukje van Solovyev. Zelfde onderwerpen, zelfde taal.
@Beste_Landgenoten | 02-02-23 | 19:20: Jij bent als de dood voor alles wat rechts riekt!
Nee, bang voor de waarheid
Naargeestig is hoe D66 omgaat met de democratie en de rechtsstaat.
Vertel eens in detail want nu word ik echt benieuwd.
@Beste_Landgenoten | 02-02-23 | 19:21:
Omroepen willen verbieden, hmm.
@Wattman | 02-02-23 | 19:22: Andere politieke partijen willen verbieden.
Dovemansoren. Laat maar
Referendum afschaffen.
@Andersdenkend | 02-02-23 | 19:25:
Roepen om meer democratie, maar ondertussen democratische hulpmiddelen afschaffen.
@Andersdenkend | 02-02-23 | 19:25:
Ook dat nog ja, ongehoord.
@WasHetMaarMakkelijk | 02-02-23 | 19:27: en nog steeds geen gekozen burgemeester....
Die baantjes carrousel voor partij losers willen ze niet kwijt....
De K2 zoekt K3 spotjes zullen er ook wel weer aankomen. Fijn stemmen op mensen waar je bij voorbaat al van weet dat ze niks kunnen, maar toch, je stemt dan op een partijprogramma. Dan zijn de verkiezingen geweest en gaat alles op zijn dooie akkertje door zoals het was. Beleidsmakers kan je niet kiezen.
Rutte weet dat Kaag bij zijn achterban slecht ligt, geheel terecht uiteraard.
Maar inderdaad dat hij pas nu uit zijn slof schiet lijkt bijna gecalculeerd.
Als je geen ruggegraat hebt, kan je nooit de broek aan hebben.
Vlak bretels niet uit, maar zelfs dan heb je sterke schouders nodig
D’66 moet verboden worden. Een zeer naargeestige club complotdenkers.
Laten we daar niet stoppen, anders richten ze gewoon een andere partij op.
@HankHill | 02-02-23 | 19:15:
Ook eens in de gaten houden hoeveel CDA'ers het zinkende schip verlaten richting BBB.
BBB, de boot die volgend jaar op een zandbank strandt. En dan al die CDA drenkelingen weer terug aan boord van de KNZHRM hijsen.
@Beste_Landgenoten | 02-02-23 | 19:23: stel je toch eens voor dat er weer een alcoholische regelneef komt, eh.... Sjoerd.... Eh Remkes... Eh demagogie666
@Beste_Landgenoten | 02-02-23 | 19:23: Ahh u bent een sjamaan zie ik.. www.bol.com/nl/nl/f/the-fortune-selle...
@Smoelensmid | 02-02-23 | 19:34: nee, erger, het of hij of zij schrijft sprookjes over heksen.
Daar heeft Rutte vast geen actieve herinnering aan..
REAGEER OOK