Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De oorlog kwam, Matthijs van Nieuwkerk mag niet bij Claudia de Breij

Claudia laat Matthijs vallen als een baksteen

Ze moest er heel lang over nadenken maar na alle voors en tegens te hebben afgewogen heeft het Claudia de Superioriteit tóch verstandig geleken Matthijs van Nieuwkerk als een baksteen te laten vallen. Bij de NPO valt immers meer te halen dan bij een paria en haar 'monumentale stadsvilla' is niet gratis, dus doet ze ineens (na een paar maandjes wikken, wegen en ontwijken) alsof ze het allemaal zo ongelooflijk schokkend vindt. Blabla geschrokken schokkend steil achterover maar ja topsport-tv, doei Matthijs, als de oorlog komt mag je niet bij mij. U kent het allemaal wel. Lekker uit de ruif vreten en als de kansen zijn gekeerd meehuilen met de wolven. Ach ja, nu zit ze bij Eva Jinek op schoot. Straatje schoon, kostje gekocht.

Reaguursels

Inloggen

.. in het bos.

Caparzo*Inc | 24-01-23 | 23:26
-weggejorist-
prehoe | 24-01-23 | 22:38

Heeft ze die drie knaken al gestort gekregen?. Mag ik dan bij jou ? NEIN!

brawler | 24-01-23 | 21:45

Deug & grapjes mevrouw Claudia de Breij weet heel goed op welke trein ze moet springen.

Hoereren met je lesbisch zijn schuift zo lekker bij de NPO.

Daarvoor gooi je zelfs de man van de klif die jouw dagelijks in de schijnwerper zette waardoor het volk zelfs ging denken dacht dat je echt iets kon.

Ervaringsdeskundige | 24-01-23 | 20:14

Als je na een voorstelling een grap moet uitleggen moet je een ander vak gaan kiezen!

sallandstrots | 24-01-23 | 19:46

Dat ze hier universeel wordt afgezeken is voor haar het beste compliment dat ze zich kan wensen. Ik zou me als ik haar pas zorgen maken als ze door GS en zijn reaguurders wordt geprezen.

Ridde Rogter | 24-01-23 | 18:58 | 1

Welk compliment?

hetmoetdanmaar | 24-01-23 | 19:16

boekje Amalia, dat zegt toch alles?

IvoTakkema | 24-01-23 | 18:37

al die miljoenairs Matthijs, Paul de Leeuw, Cheque Maserati Spijkerman(ik heb sosialistiese vrienden) beweren sosialist zijn

IvoTakkema | 24-01-23 | 18:03
-weggejorist-
IvoTakkema | 24-01-23 | 17:51


Claudia de Woordenbreij .

King of the Oneliner | 24-01-23 | 17:12

Ik moest me zonder medische indicatie, zonder medische noodzaak laten vaccineren van Claudia de Superioriteit. Vanaf dat moment mag ze niet meer bij mij.

Apoptose | 24-01-23 | 16:55 | 4

Jij rijdt ook met je ogen dicht door rood licht?

Ridde Rogter | 24-01-23 | 18:54

Ja, heb ik wel hoor. Hoezo eigenlijk?

Apoptose | 24-01-23 | 19:22

Brrr....nee, ik moet er niet aan denken. De kans op ongelukken lijkt me heel erg groot. Voor jezelf, maar ook voor de 'ander'.

Apoptose | 24-01-23 | 19:24
▼ 1 antwoord verborgen

Een middelmatige "artieste" die blijkbaar door haar seksuele geaardheid, jaja lieve kijkbuiskinderen want dat speelt mee in de NPO rolodex. Echter wat van belang is voor de NPO rolodex is niet van belang voor mij en want ze is niet grappig, was nooit grappig maar viel dus in policor, tegenwoordig deugmens, aarde bij den linkschmens. Had je deze dame als stand-up comedian in Engeland of VS gehad toen ze aan haar carriere begon een jaar of 20 geleden, was ze van de bühne ge-"heckled" door het publiek.
En dan bij Jinek opeens verbaast zijn. Yeah right. Een normaal mens merkt meteen of de sfeer op de "vloer" echt goed is of gemaakt, zeker als je daar week in week uit aanschuift, tenzij je echt dom bent of sterker nog je ogen sluit want je gaat voor de centjes per optreden.

Basil Fawlty | 24-01-23 | 15:40 | 6

Klopt als een bus. Ik kende de Breij lang vooral als gast bij DWDD en dacht dat ze radio presentatrice was. Echt oprechte verbazing toen ik jaren geleden hoorde dat ze een cabaretvoorstelling deed want heb bij haar nooit iets van grappigs ontdekt.

Menéér van Nieuwkerk zal vast wel over de schreef zijn gegaan, misschien was het erg, maar twijfel wel eens of het werkelijk zo gruwelijk was. Goed, dat is aan de mensen die met hem moesten werken.
Ik erger mij vooral aan die gasten die nu moeilijk kijkend een oordeel hebben of in stilzwijgen vervallen. Echt heel laf wat de Breij nu doet. Haar carrière heeft echt stevige duwtjes gehad van Mathijs van Nieuwkerk en enig respect en dankbaarheid is op zijn plaats.

Nuuk | 24-01-23 | 18:08

Kijk het debuut van Ellen Degeneres bij Johnny Carson eens terug.
Vreselijk.

En volgens make-up Nikki, is de sfeer bij de Nederlandse tv, achter de schermen goed en ontspannen. In de VS bij Ellen, vreselijk.

Arachne | 24-01-23 | 22:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik moet niet lachen om Claudia de Breij. En dat vind ik een essentieel gemis bij een cabaretière. Dat is persoonlijk, ik weet het, maar ik vind haar niet leuk. Geen lachje kan er bij mij af.

Red shirt | 24-01-23 | 15:13 | 1

Als je van brave sociaaldemocratische deughumor houdt, is het echt lachuh!

Hopenschauer | 24-01-23 | 22:26

Wat moet dat filmpje dan bewijzen? Ze geeft haar mening toch? (Ten overvloede: ik ben geen uitgesproken fan van haar) Natuurlijk zijn er weer een aantal minkukels hier die even moeten laten weten dat ze links is en lesbisch. Wat een "argumenten"........

Poso | 24-01-23 | 15:02 | 3

Mijn Opa was links, een linkse bouwvakker welteverstaan. Dat zelfverklaarde deugvolk links noemen is eigenlijk postuum een beledeging aan mijn ouwe Opa.

Scepticus | 24-01-23 | 15:42
-weggejorist-
Poso | 24-01-23 | 16:14
-weggejorist-
Fi-Bu-Bla | 24-01-23 | 14:56

Maar zegt Claudia nu impliciet dat zij ook eigenlijk best wel een zevenvinker is, net als Jinek? 'Ja maar als je hoog zit in de hiërarchie, zoals jij en ik, dan gebeurt je dat niet..'
'Dus mensen werden zich door dat Volkskrantartikel heel erg bewust van hun status...'
Alleen het plebs gebeurt dergelijke dingen, wil ze maar zeggen, maar haar niet, maar ze vindt het wel heel erg. Natuurlijk!
Maar ja.. niet iedereen is zo getalenteerd als zij, en maakt zulke leuke grappen, die ze daarna nog moet komen uitleggen..
En dan nog snapt niemand het..
gelukkig wel een paar mensen..

grietmetgroenefiets | 24-01-23 | 14:33 | 3

Zes-vinker.Ze is geen man.

ParadiseLost | 24-01-23 | 14:39

Claudia’s tegenstanders zijn meestal geborneerde mannetjes die hem niet meer overeind krijgen.

thanseeuwen | 24-01-23 | 14:21 | 2

Waarschijnlijk zijn er inderdaad veel mannen die hem niet meer overeind krijgen als het over Claudia de Breij gaat

radiatorknopje | 24-01-23 | 14:50

@thanseeuwen: Die van jou komt vermoedelijk omhoog bij het aanschouwen van Claudia de Breij. Ik weet niet wat erger is.

ChupaChupa | 24-01-23 | 17:38

De Breij verpakt een grap....... Wanneer komt die grap dan?

Maximus Cesar | 24-01-23 | 14:17

Ghislaine de Breij en Jeffrey van Nieuwkerk vormden een topduo!

gestoptmetroken | 24-01-23 | 14:12

We hebben hier te maken met menselijk afval...

dickg | 24-01-23 | 14:11

Personages als Claudia zouden netjes voor de deur van de kleedkamer van van Nieuwkerk de wacht houden om te zorgen dat niemand hem lastig zou vallen terwijl hij een te jonge stagiaire af aan het werken was, terwijl ze ondertussen zouden twitteren dat Baudet vrouwonvriendelijk en een seksist is.
Prototype amoreel deugmens dat zich alleen maar druk maakt om haar eigen bubbel.

spanarchist | 24-01-23 | 14:03

Maar wie zijn die mensen op de achtergrond? Kennen die geen schaamte?

forecastle | 24-01-23 | 14:02 | 1

Nee

peterdh | 24-01-23 | 14:11

Die rare smile op haar smoel ook de hele tijd.. Dat mens.. Echt...

Willy | 24-01-23 | 13:58

Ik durf het bijna niet te vragen, maar zijn er reaguurders die de oudejaarsconference van deze dame hebben gezien en uitgezeten?

At_Dawn_They_Sleep | 24-01-23 | 13:44 | 6

@_pacman_ | 24-01-23 | 13:53: Het geeft wel enige comfort om te lezen dat anderen een nog kutter oud&nieuw hebben gehad. Kunnen we die dag niet gewoon afschaffen. Vind dat Chinese nieuwjaar veel leuker.

BobDobalina | 24-01-23 | 13:55

Nee, uitgezet wegens heel niet leuk. En dan weer een liedje. Zucht, kreun... Klik. Weg.

Slachtofferhulp | 24-01-23 | 14:21

Wij niet, we hebben die Belgische cabaretier van Marokkaanse afkomst gezien, die geen last heeft van heilige huisjes, er vol in gaat, over alles.
Ook over zichzelf.

VW, alles ist vorbei | 24-01-23 | 14:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Heb met meerdere types als Matthijs gewerkt vroeger. Moeilijke figuren om mee te werken, altijd oppassen dat je niet emotioneel geraakt werd door zo'n hufter. Voordeel was wel dat het lekker snel ging in de organisatie.

De_fluitlokker | 24-01-23 | 13:38 | 1

Ik heb ook van dat soort bazen gehad. Als ze zagen dat ik totaal onbewogen bleef onder hun uitbarstingen, ploften ze zowat uit elkaar met een rooie kop. Maar ik zat in een branche waarin je als werknemer tegen je baas kon zeggen: voor jou 10 andere.

Octavio | 24-01-23 | 17:15

Heeft er iemand buiten de A10 binnenring onbewust een mondhoek omhoog moeten krullen als reactie op een 'grap' van De Breij in haar oudejaarsconference?
Ik niet, wat hemeltergend flauw correct was dat zeg. Hoe dan ook: waarom moet deze mevrouw, die meelift op MvN's succes maar er zelf niets van bakte bij DWDD, hier haar mening over ventileren?

_pacman_ | 24-01-23 | 13:34 | 2

Knap dat je dat gehinnik van die paardenbek hebt uigezeten.

drekzooi | 24-01-23 | 13:42

Ik ken niemand binnen de A10 die er überhaupt naar kijkt.

BobDobalina | 24-01-23 | 13:45

Haha ze noemt het AD een hartstikke goeie krant.

John McClane | 24-01-23 | 13:34 | 1

Dat zegt genoeg over Claudia...........

Blonde Nel | 24-01-23 | 14:31

Wat moeten veel mensen er een mening over hebben, Mathijs is een vervelend pleuris ventje. Maar serieus de Russen rukken op in de Dombas.

ikdenkwat | 24-01-23 | 13:31

Dus ik zag een groepje een enorme feesttent opzetten, formaatje circustent. Zwoegen en zweten, ik kwam erbij staan toen het laatste lijntje met een paaltje in de grond werd geslagen en riep:
"Dat hebben we goed gedaan jongens! Mede dankzij jullie staat deze tent als een huis."
Hierna heb ik de krant gebeld voor het artikel 'Kouwe Kees bouwt grote feesttent', zodra anderen de tap hebben geïnstalleerd, volgt mijn uitnodiging aan jullie allen.

Kouwe Kees | 24-01-23 | 13:28

Liefde is lekker, maar lekker is niet altijd liefde.

tectonicos | 24-01-23 | 13:26

Een droomvilla. Woningnet in 020 heeft sinds 16 januari een nieuwe puntenberekening voor toewijzing. Tot voor kort zag je dat er gemiddeld zo'n 600 a 800 reacties op een appartement volgden. Nu zie ik getallen als 4.400. Nog even 15 jaar geduld, kinderen !

Piet Karbiet | 24-01-23 | 13:25 | 2

Of kinderen, ga ergens buiten wonen en kom terug als je centen hebt. We leven niet in een sociale heilstaat waarin iedereen maar overal moet kunnen wonen.

BobDobalina | 24-01-23 | 13:48

Ja, je moet vaak reageren, dan maak je meer kans op een woning. Hoe vaker je reageert des te hoger op de ranglijst. Heel goed doordacht allemaal.

grietmetgroenefiets | 24-01-23 | 14:12

Die foto. Bah.

Montgomery Burns | 24-01-23 | 13:24

Zo zie je maar, alleen als je succesvol bent heb je veel vrienden.

Zapata10 | 24-01-23 | 13:20 | 1

Rijen dik, echter vrienden!

Zaadstaaf | 24-01-23 | 13:31

Twee D66 meisjes aan het woord. babbel babbel babbel...... meer was en is het niet. Kijk dan naar het gesprek van Jinek met Caroline vd Plas. Die probeerde ze onderuit te halen maar dat lukte niet. Je zag de vertwijfeling bij Jinek groeien en Claudia keek heel minachtend want Caroline is maar een "boerin" en geen lid van de grachtengordel elite......

Blonde Nel | 24-01-23 | 13:19 | 3

Claudia komt ook maar gewoon uit Hagestein hoor.

Nuchternederland | 24-01-23 | 13:47

Inderdaad precies het punt waar de groeiende afkeer tegen 'mainstream media' vandaag komt. Jinek probeert continu Caroline scherp te interviewen, kan ze overigens niet, en laat Claudia wegkomen met niets zeggende antwoorden want zij past precies in haar straatje. Het echte probleem is dat Jinek dit zelf niet eens doorheeft.

Herr Inspector | 24-01-23 | 14:09

@Herr Inspector | 24-01-23 | 14:09: Ze heeft het perfect door, dit is strategie en wordt achter de schermen zo voorbereid. Je zag het bij Caroline gebeuren. Eerst heel aardige meegaande Jinek en dan opeens keiharde stelling "rechter, stikstof, huizen nodig" etc etc en daarmee probeerde ze Caroline uit de tent te lokken maar die hapte niet. Dit tot grote frustratie van Jinek. Lachen dat wel......

Blonde Nel | 24-01-23 | 14:35

Ze wou er niks over zeggen, want de oudejaarsconference, ze zei er vervolgens niks over in die conference, en nu zegt ze dat de daden van van Nieuwkerk 'verachtelijk' zijn, en niet zomaar verachtelijk, ze zegt "natuurlijk vind ik dat verachtelijk... hoe kan je iets anders daarover zeggen weet je wel".
Da's toch raar. Als je daar niks anders over kunt zeggen, waarom zweeg je dan, Claudia? En waarom zweeg je ook in je deugshow, Claudia? Hoe kan het nu plots allemaal zo vanzelfsprekend zijn, jouw standpunt? Wat is er gebeurd in die tussentijd? Wie heb je gesproken dan, en hoe erg was het wat je hoorde? Ben je erg geschrokken, jij met je hoge status die nergens iets van merkte? Vind je het niet gek dat jij met je hoge status stront in de ogen en de oren had? Zag je niks of wilde je niks zien? En liggen de kaarten nu zo anders dat je nu Judas bent geworden en nu net doet of je altijd Judas bent geweest?
Laten we dit, in navolging van Kaag, maar "het nieuwe deugen" noemen, of "de nieuwe deugcultuur". Beeldvorming, hoe je overkomt, daar draait het om. De kennis van goed en kwaad is ook bij jou de kennis van hoe je overkomt, van wat men van je denkt, hoe men je percipieert. Je vbent continu bezig jezelf te creëren en je moet steeds maar weer in de spiegel kijken om vast te stellen wie je bent en hoe deugdzaam je bent.
Eva afzeiken, dat mag van mij hoor, maar het is toch een beetje ruis op de lijn. Niet te vinnig, niet te neerbuigend, dat gaat opvallen en dan komen er barsten in dat zorgvuldig opgebouwd imago.

Schoorsteenveger | 24-01-23 | 13:17 | 4

Claudia heeft even afgewacht of Matthijs nog een comeback zou maken. Pas toen ze zeker wist dat dat niet ging gebeuren en er dus geen (financieel) risico aan zat, konden er nog gauw even deugpunten gescoord worden.

TheEgg | 24-01-23 | 13:32

@Piet Karbiet | 24-01-23 | 13:27:
Ben er nog niet helemaal van hersteld.

Schoorsteenveger | 24-01-23 | 14:31

Ik had al geen hoge pet op van mevrouw De Breij, maar nu is ze wat mij betreft definitief door de mand gevallen. Ik denk inderdaad dat ze een tijd gewacht heeft met het geven van een reactie, om te kijken of de hele rel rondom Van Nieuwkerk met een sisser zou aflopen. Nu dat niet het geval blijkt te zijn, laat ze hem keihard vallen. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.

De Maagd Maria | 24-01-23 | 17:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ze woont wel mooi naast Henk Westbroek. Wat een feestje. Het leven is een feestje.

KingOfTheLoonyBin | 24-01-23 | 13:15 | 1

Ze woont in Utrecht aan de werf.

gato | 24-01-23 | 14:59

Bij haar onderduiken en dan is Henk Westbroek je buurman. The horror.

Piet Karbiet | 24-01-23 | 13:14 | 6

Henk praaaaaaat een beeeeeetjeee laaaaangzaaaaamm, maar verder lijkt het me wel een toffe pik.

John McClane | 24-01-23 | 13:30

@Piet Karbiet | 24-01-23 | 13:28: Overblijfsel uit de tijd dat hij Vara's Vuurwerk presenteerde.

drekzooi | 24-01-23 | 13:45

@John McClane | 24-01-23 | 13:30: Henk is tof.

gato | 24-01-23 | 14:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Heb het fragment 3x goed beluisterd. Ze zegt: bij mij gebeurde het niet, want ik heb een hoge status. Matthijs heeft ook een hoge status en heeft zich niet gerealiseerd welke verantwoordelijkheid daarbij komt kijken. Jinek geeft haar in een tussenzin een inkoppertje: jij hebt er niets van gezien toch? Nee zegt ze, om vervolgens de "sfeer achter de schermen op tv is nooit relaxed" te benoemen. Duidelijk dat dit verhaal is ingestoken en van tevoren bedacht.

Arjan9401 | 24-01-23 | 13:13

Ik hoor niets van Nico Dijkshoorn over Matthijs, hij zat er jarenlang elke week

bruurgradus | 24-01-23 | 13:07 | 4

Kouwes was waarschijnlijk de reden dat Matthijs krankzinnig werd. XD

keestelpro | 24-01-23 | 13:09

Misschien dat zijn contract nog loopt? Of dat hij het gewoon helemaal niks vindt. Die affaire en alle gedoe.

Ik moet zeggen dat ik - als ik daar zou hebben gezeten - ook geen enkele behoefte zou voelen een kant te kiezen. Het is zoals het is. Pointe.

Zomaarwat | 24-01-23 | 13:10

Nico, de man die anderen narcist noemt..

Geilbaard | 24-01-23 | 13:10
▼ 1 antwoord verborgen

Matthijs van Nieuwkerk is toch de Ron Jeremy van de publieke omroep.
(Matthijs 200, Ron 10.000)
En Claudia is van dat er op ieder potje een ander potje past en zou het nooit met Matthijs aanleggen.
Dus nee, Matthijs mag niet met Claudia.

Osdorpertje | 24-01-23 | 13:07

De hele maatschappij is gebaseerd op status. Het feit dat De Wereld Draait Door jarenlang een succes was is waarschijnlijk door de professionele drive van Matthijs van Nieuwkerk. Ieder succesvol bedrijf of succesvolle instelling heeft blijkbaar zo'n krankzinnige beroepsidioot nodig. Zeker in Hilversum. De rivaliteit en concurrentie daar is moordend. Als je daar niet op de tafel klimt zetten ze je op het menu.

keestelpro | 24-01-23 | 13:06 | 2

Precies. Het hinderlijke is dat mensen tegenwoordig gelijk gecanceld worden, helemaal moeten verdwijnen, als het geen onbesmette heiligen zijn. Het is zo kortzichtig en rancuneus allemaal.
Alsof wat er voor in de plaats komt uiteindelijk niet ook duistere kanten blijkt te hebben. Hoe ging het gezegde ook al weer? Wie zonder zonde is … .

ratelaar | 24-01-23 | 13:13

We noemen een... Steve Jobs?

Louter Leuter | 24-01-23 | 13:14

Zo leer je je vrienden kennen. Als ik Matthijs was ging ik lekker ergens in het buitenland wonen, dan hoef je al dat gelul niet meer aan te kijken. Hij heeft geld zat dus dat is geen probleem. Wat is er tot nu toe bewezen dat hij een strengen man was die af en toe schreeuwde?

jan huppeldepup | 24-01-23 | 13:01 | 6

@Zomaarwat | 24-01-23 | 13:05: De klagende sneeuwvlokjes hadden toch ook elders werk kunnen zoeken? Tenzij ze niks konden, maar dan waren ze het ook zelf schuld om als voetveeg gebruikt te worden.

Bakkeleures | 24-01-23 | 13:41

@Louter Leuter | 24-01-23 | 13:14: Conserverende aanslag bedoelt U.

JayJay | 24-01-23 | 14:11

Matthijs spreekt nauwelijks een woordje over de grens. Dan zit ie daar en kan met niemand praten.

Trekhaas | 24-01-23 | 16:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Claudia de Bleh.... Laat maar.

Louter Leuter | 24-01-23 | 12:59

Goh, kleine naïeve Claudia wordt wakker en ruikt de rozen. Als het oorlog wordt dan zijn er oneindig veel grijstinten, net als wanneer het géén oorlog is.
Die aardige man die jou stiekem die voedselbonnen geeft heeft zonder met zijn ogen te knipperen een aantal jonge mannen gedood om die bonnen te bemachtigen…

ratelaar | 24-01-23 | 12:58

Ik zou haar geen plek aanbieden, no way. Ze heeft zelf niet door hoeveel onveiligheid ze op korte en zeker ook op langere termijn veroorzaakt. Ze komt mij schier onbetrouwbaar over ook nog en is dus zelf ook nog eens gevaarlijk. Voor je het weet zit je zelf in het gevang. En maar deugen en op de grond rollen met de pootjes omhoog van het slachtoffer spelen.

Iedere autoriteit die dit soort emotioneel beladen poortwachter-deugers aanpakt, is een vriend van mij in de strijd tegen asociaal deugen.

Mag ik dan bij jou? Je verzint het niet.

Zomaarwat | 24-01-23 | 12:55

Maar hoe zit Piepkuiken hier nu in? Die is nu toch volkomen brodeloos geworden of hij moet in een donker hoekje van een groot station gaan staan op hoge hakken en een jarretelletje aan…

eerstneukendanpraten | 24-01-23 | 12:53 | 2

Piepkuiken. Die is alleen nog nuttig als lijdend voorwerp voor de humor van de mannen van VI.

EastIsUp | 24-01-23 | 13:03

Wie is nu loyaler aan van Nieuwkerk? Blokhuis of de Breij? Of toch piepstem...

TanteJuut | 24-01-23 | 12:53

Ik zou bij Claudia nooit onderduiken.

gestoptmetroken | 24-01-23 | 12:52 | 5

@Sinterbikske | 24-01-23 | 13:03: Oh fuck, ik was het kopgeld vergeten!!! Nee, bij Claudia ben je als eerste de lul inderdaad.

Sinterbikske | 24-01-23 | 13:04

@Sinterbikske | 24-01-23 | 13:03: Na een paar maanden telt ze haar 'zegeningen' en levert ze je zelf uit. Te ririsocvol en de kachel moet ook branden. Laten we even ommetje maken! O, wie zijn dat nu? Laters! Met die optie zou ik tenminste rekening houden.

Zomaarwat | 24-01-23 | 13:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Deze vrouw neemt zichzelf zo serieus he.
Je bent een marginaal schrijfstertje die af en toe bij de publieke omroep mag aanschuiven.

Ga eens even gauw de vaat doen ofzo.

Bochel | 24-01-23 | 12:52

Et tu Claudia? Netjes hoor. Je dankt je carrière aan hem en hebt nooit een onvertogen woord over hem gesproken totdat je zeker wist dat hij history was. En wij moeten geloven dat je er nog nooit wat van gezien hebt voor die tijd? Tikkeltje berekenend lijkt me.

BobDobalina | 24-01-23 | 12:51

Toen Claudia een podium nodig had zat ze als een krolse kat bij Matthijs aan tafel.
Omgekeerd geeft Claudia niet thuis.
Zo herken ik die linkse muiter weer.

MK27 | 24-01-23 | 12:50 | 1

Zo de wind waait, waait haar jasje. Zo rolt deugend en woke Nederland (en daarbuiten). Het gaat er niet om wat moreel kan of niet kan, als puntje bij paaltje komt en de rekening van Vattenfall ligt op de mat, dan moet ook Claudia gewoon de poeplap trekken. En als dat ten koste gaat van Matthijs, dan is het maar zo.
Kijk, ze blijft toch deugen want ze is van de VARA, lesbisch, cabaretière, zangeres, schrijver... Dus daar kun je wel even mee vooruit. En Matthijs laten vallen is moreel niet erg genoeg om al dat deugen mee uit te gummen dus dan is de rekensom gauw gemaakt.
Aan de andere kant, als je ook maar íets verkeerd doet in de ogen van woky's dan wordt het lastig boodschappen betalen want dan laat de rest je óók keihard vallen. Im Westen nichts neues.

Bakkeleures | 24-01-23 | 13:29

Dit zijn dus de ergsten. Afwachten hoe het balletje rolt en welke keuze financieel beter uitpakt en dan vervolgens het morele vingertje opsteken vanuit een stadsvilla in ultrablanke kakbuurt. Lijkt Claudia de Breij wel. O wacht.

Cornelis12 | 24-01-23 | 12:49 | 3

Net als al die “verzetsstrijders” die zich in okt 1944 aanmeldden

BASinnic | 24-01-23 | 12:59

@BASinnic | 24-01-23 | 12:59: We hebben nu vooral last van mensen die fout waren ná de oorlog. Zoals Claudia en haar politiek-correcte entourage.

Zomaarwat | 24-01-23 | 13:03

@BASinnic | 24-01-23 | 12:59: Dan bent u duidelijk van onder de rivieren, daarboven kwamen die 'nieuwe helden' pas na de winter uit de kast.

Joost Maghetweten | 24-01-23 | 17:59

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl