Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Claudia de Breij heetste vrouw in medialand

claudia de breij (rechts)

Niet letterlijk maar ja laat maar

Er moesten wat mensen voor Van Nieuwkerk knielen om het te bewerkstelligen maar de frisse wind die over het Mediapark waait is: héérlijk. Ook in het oog van de storm: Claudia de Breij. Op een blauwe maandag mocht ook zij De Wereld Draait Door presenteren, maar, SORRY mevrouw De Breij, ze was echt waardeloos. Sindsdien mocht ze alleen nog aan de desk kruipen als tafeldame - en de rest van de tijd zat ze verstopt in de reet van Matthijs van Nieuwkerk. Claudia de Breij is een windvaan. Het kippetje op de toren, altijd bereid om er hoog van af te blazen. Claudia de Breij waait met alle windjes mee, als het maar de juiste is. Altijd maar mensen terechtwijzen, anderen de maat nemen en hoog van die toren blazen over Het Juiste. Als je de letters C L A U D I A D E B R E I J door elkaar husselt op een scrabblebord is de uitkomst altijd 'morele superioriteit'. Enfin, Claudia houdt nu natuurlijk wel haar mond over Matthijs, want die komt uit dezelfde kano - een kano met de naam KLIEK. En nu zit SHOWNIEUWS of all programma's te hameren op de hogere levensvorm Claudia de Breij en dat is zo enorm grappig. "Claudia waar blijft je reactie?", aldus Guido den Aantrekker. "Het is oorverdovend stil uit de hoek van zijn vrienden", aldus Bart Ettekoven. "Het is tijdens de Oudejaarsconference nog niet overgewaaid", denkt Evert Santegoeds. En GeenStijl - kijkt nooit Shownieuws - zit schaterlachend voor de televisie met een bak zoete, zoete popcorn. CLAUDIAAAAA! CLAUDIAAAAA!

UPDATE: CLAU REAGEERT.

Reaguursels

Inloggen

Claudia de Breij: een babbelende deugboodschappentas. Met postuum dank aan Hans Auer.

Earl-of-Wokeshire | 23-11-22 | 17:46
-weggejorist en opgerot-
Corleone1959 | 23-11-22 | 16:54

Nu we het toch over Claudia hebben, heeft Bob Dylan eigenlijk al gereageerd op al die ophef rondom zijn grootste, bekendste en meest belangrijke fan ter wereld, Matthijs van Nieuwkerk?. Ik heb namelijk begrepen dat Aznavour en Piaf er net als La Breij liever het zwijgen toe doen...

HAL 9000 | 23-11-22 | 16:27 | 1

Claudia is toch de peetmoeder van Paul de Leeuw?

Pleegzuster B | 23-11-22 | 17:50

Een preek op oudejaarsavond, nu al geen zin in.

Selassie | 23-11-22 | 15:36

Goh, onze deugdame des vaderlands gaat haar dolkstoot in Matthijs' rug dus te gelde maken op de Oudejaarsconference, en maakt daar nu alvast reclame voor. *tromgeroffel*
Gaat me benieuwen of tegen die tijd haar eigen hoofd niet inmiddels in het rieten mandje gevallen is. Ze wist er sowieso van, zweeg in alle talen.
Ze lijkt me al net zo makkelijk om mee te werken als Matthijs.
Met een beetje geluk heeft Hilversum zich tegen oudjaar al gecanceled.

Abject | 23-11-22 | 14:05

Claudia was toch altijd spits dat alle grensoverschrijders gelijk moeten worden behandeld? Maar hoe dan ook ik blijf haar opmerkingen verrukkelijk vinden met de om de hete Brij draaiende Claudia volgende deugbrigade. Wat voor smoesredenerinkjes kunnen die toch allemaal verzinnen om DWDD MvN goed te praten althans uit het kwade daglicht houden. Ik kan hier zo van genieten, het kamp van Claudia cancelt hun eigen grensoverschrijder vooralsnog niet. Ikke maar zuipen om dat te vieren. Jeuj!

DitjaarkrijgikAOW | 23-11-22 | 13:18

Ik denk dat mevrouw de Breij verkeerd geciteerd is. Mevrouw de Breij is moreel superieur aan ons simpele burgers.
Kijk dan toch hoe zij onrecht aanpakt! En dan durven beweren dat ze met twee maten meet nu het om menéééérrrr van Nieuwkerk zou gaan.

www.mediacourant.nl/2022/05/claudia-d...

Nuuk | 23-11-22 | 13:15 | 1

Hoe zet je al die knopjes Legitiem Belang van de partners in de tracking cookies in één keer uit? Ik ben wel een kwartier bezig geweest. Toen pas kon ik lezen dat Claudia destijds van Johan Derksen zei dat hij de h*er van John de Mol was. Dus denk ik gelijk dat Clausia de h*er van MvN is. Ja toch!

DitjaarkrijgikAOW | 23-11-22 | 13:36

"Ik ben van niemand."

Haha ze wordt steeds grappiger..

Wattman | 23-11-22 | 13:02

Mijn klant vroeg vanmorgen om een update van het project. Ik heb hem gezegd dat ik daar graag onder mijn eigen voorwaarden op terug kom op een moment welke mij het meest gunstig uitkomt. Ik ben van niemand weet je. Wacht maar af.

Woelige Wimpie | 23-11-22 | 12:56 | 1

U zegt toch ook tegen uw klanten dat fouten niet uw schuld zijn, maar van “het systeem”.

Nuuk | 23-11-22 | 13:09

Hitler was ook helemaal geen slechts mens, he Clau, alleen zijn gedrag, daar waren wel wat verbeterpuntjes in aan te wijzen.

Zeurders | 23-11-22 | 12:52

Betty Asfalt ook in de I owe you – klem bij de natuurlijke vader van Eus. Kent u die uitdrukking?

www.youtube.com/watch?v=MJ5s9rEC5Uw

Niks aan de hand want Matthijs kende Chagall en kende de Jakhals, wist wie Ernie was en wie Bert, kende het verschil Gremdaat – en twee Haenen. Matthijs wist al die dingen en daarom is het goed.

fokkewoelf | 23-11-22 | 12:49 | 1

Preken voor eigen parochie, kent u die uitdrukking?
Werkelijk een tenenkrommende poging van die eikel om van Nieuwkerk de hand boven het hoofd te houden. Tegen beter weten in, je voelt het gewoon. Bagatelliseren.
Hij voert het terug tot een "probleem van jonge journalisten" die nog niet gewend zijn aan woede-uitbarsingen van "genieën" als Matthijs van Nieuwkerk. "Dat moet je op de koop toenemen."
Nee, meneer de dominee, dat moet je helemáál niet op de koop toenemen. Dat moet je voorkomen.

Schoorsteenveger | 23-11-22 | 15:44

Er is toch ook niks mis met een slachtoffer die heeeel veel later aanklopt bij de politie: waarom kom je hier nu pas mee?

Bij ernstige misdrijven is er toch ook een meldplicht?

minderweter | 23-11-22 | 12:39

Lees het boek “Hoe word ik een rat?” en je weet waar Claudia mee bezig is. Ze houdt haar opties open.

BASinnic | 23-11-22 | 12:35 | 1

Zolang de lepel maar in de Breijpot staat....

sytze_flychen | 23-11-22 | 14:31

Mattheis ( Nee, geen lange ij, daar heeft ie geen recht meer op) is natuurlijk wel een Mega- Alfapussy, daar kijk je wel voor uit! Ik begrijp de de Brei wel.

streknek | 23-11-22 | 12:22 | 1

Alfapussy? Je denkt toch hopelijk niet dat hij een universitaire alpha-studie heeft afgerond? Dat heeft hij zijn publiek 15 jaar lang suggestief voorgespiegeld, maar is glashard gelogen.

sytze_flychen | 23-11-22 | 14:36

Bah claudia de braakbrei

tobleroneisirritant | 23-11-22 | 12:21 | 1

Claudia de Breindood

sytze_flychen | 23-11-22 | 14:20

Claudia gaat op Matthijs/DWDD-gate reageren in haar oudejaarsshow op tv, deze mededeling is waarschijnlijk slechts een wanhopige poging 'La Breij' om misschien nog wat extra kijkers te trekken i.v.m. de reeds te verwachten lage kijkcijfers voor dit eindejaars product?

HAL 9000 | 23-11-22 | 12:18 | 3

... van 'La Breij'...

HAL 9000 | 23-11-22 | 12:19

Sinds satire dead is omdat moslims...

Acidstain | 23-11-22 | 12:36

Op oudejaarsavond gaat er hier een illegale cobra door de breedbeeld als Claudia verschijnt.

Pleegzuster B | 23-11-22 | 17:48

De stuitende hypocrisie van deugend links en van mevrouw de Breij in dit geval in het bijzonder, kan niet beter verwoord worden dan door mevrouw de Breij zelf.

“Veel mensen en TV programma’s die om content verlegen zitten vragen mij een reactie”
“Dat doe ik op mijn eigen podium”

Beide zinnen geven perfect weer hoe ongelofelijk arrogant mevrouw is. Altijd de anderen de maat nemen, altijd die morele superioriteit. Er wordt volgens haar geen reactie gevraagd vanwege een zeer bekende presentator die blijkbaar ernstig over de schreef ging. Niet door een situatie, maar blijkbaar vanwege een nare persoonlijkheid. Uit vele reacties blijkt dat dit breed bekend was. Maar nee daar gaat het niet om: volgens mevrouw de Breij is het vanwege veronderstelde komkommertijd bij media en daarom vragen ze een reactie.

Dat eigen podium: mevrouw wenst niet kritisch bevraagd te worden, mevrouw wil iets zeggen, en gelijk damage control uitvoeren, op haar EIGEN podium. Houdt jullie bek nutteloze kutburgers, praat niet tegen mij. Ik zeg wat en dat is het dan, en doorrrrrrrr.

Nuuk | 23-11-22 | 12:13 | 1

In andere gevallen had ze haar eigen podium helemaal niet nodig en zocht ze de aanval via welk podium dan ook.
Zie de link van Nuuk | 23-11-22 | 13:15 |

Schoorsteenveger | 23-11-22 | 15:35

Dat woordje "van" in de laatste regel hoort daar niet.

Tjemig | 23-11-22 | 12:05

“Voor de mensen die beweren dat ik niets zeg omdat dit over BNNVARA en NPO gaat, wacht maar af!”

Lees: Ik zeg nog even niets omdat dit over BNNVARA en NPO gaat, dus kom kijken naar mijn conference! Dan heb ik tijd om grappen te bedenken met vriendjes van BNNVARA en NPO.

“Ik ben van niemand” (Lees: Je suis Van Nieuwkerk)

GizzleMolby | 23-11-22 | 11:59

Het is misschien een schrale troost of troostrijke gedachte: De Westerse democratieën gaan aan hun eigen decadentie ten onder. Een kleine groep preppers blijf over en heeft dan ruimte genoeg.

Zemko | 23-11-22 | 11:53

Die laatste zin van haar statement noemen ze in de psychologie een vrijwillege ontkenning. Natuurlijk houdt deze opperdeuger haar klep om die reden.

marco52 | 23-11-22 | 11:52

Bijzonder eigenlijk dat er nog geen andersoortige me too affaires boven zijn komen drijven rond MvN. Mogelijk zijn die allemaal zo goed terecht gekomen dat hier geen ophef over is.

merallas | 23-11-22 | 11:27

Ja ze gaat wel wat zeggen, maar ze wil er wat mee verdienen. En lekker makkelijk om, na jaaaaarenlang uit de staatsruif je helemaal rond te hebben gevreten, ineens te zeggen: "ik ben van niemand", Nee dat snap, het geld is nu wel binnen.

John McClane | 23-11-22 | 11:24

Ja, als je zoals Claudia de Brey altijd hoog van de morele toren blaast, dan kun je er op rekenen, dat je nu opvalt als je je snavel ineens houdt.
En dat ze zich er nu uit probeert te redden door te zeggen "Ik ben van niemand", oftewel ik hoef niet te reageren, is gewoon een zwaktebod.
Wat we hier aan het werk zien is gewoon de dubbele moraal, in dit geval van links. Niet dat rechtse mensen geen dubbele moraal zouden kunnen hebben, maar op links is het meten met twee maten wel tot ware kunst verheven.

KeesBruin | 23-11-22 | 11:23 | 1

Juist.
Stel dat deze rel Johan Derksen of Wilfred Genee betrof, hoe zou mevrouw de Breij dan reageren? Ik stel de vraag nu, maar het antwoord is natuurlijk duidelijk.

Nuuk | 23-11-22 | 12:15

Opvallend hoe genuanceerd types als De Breij kunnen zijn wanneer het hun uitkomt. Laat het echter om - ik noem maar wat - de PVV, Wilders of FvD gaan, dan gaan alle remmen los en ligt hun mening, in ronde bewoordingen, meteen op straat.

Amsterdamsko | 23-11-22 | 11:22

Over Claudia en de LBGT gesproken , dit ene persoonlike filmpe van een stoere Nederlandse fietser die het stadion uit moet vanwege een regenboog polsbandje zegt me duizend keer meer over de achterlijke situatie in Quatar dan avondenlang geneuzel op de media over KNVB onelove en mensenrechten.. www.telegraaf.nl/video/870134298/laur...

Smoelensmid | 23-11-22 | 10:56 | 1

Vanavond heeft huize smoelensmid ook weer drie internationale lange afstands fietsers aan tafel zitten uit nieuw Zeeland en Canada mooi en onderhoudend gezelschap, die mensen die zo de wereld wegen trotseren, met de bike hosting app;)

Smoelensmid | 23-11-22 | 11:01

Mathijs mag wel even bij Claudia schuilen en uithuilen.
Maar wel in het geheim dan hè

Willem3 | 23-11-22 | 10:51

Zou ze vaker moeten doen. Even je mond houden tot je weet hoe het precies zit.

Mallenmoe | 23-11-22 | 10:44

Naast piepkuiken en het Breij-potje hebben we ook nog hysterica Wortelboer. Zij is nogal snel geneigd naar cancelen. Maar nu is ook zij oorverdovend stil omtrent het Nieuwkerk-verhaal (of heb ik iets gemist?)

TinusVlugOpDeKut | 23-11-22 | 10:41

Oud en nieuw wordt hilarisch.

Rattus | 23-11-22 | 10:38 | 1

Dat is oud en nieuw nooit.

John McClane | 23-11-22 | 11:25

Jullie vergeten Dolf Jansen.

Nonik Neem | 23-11-22 | 10:27

Ik heb zo'n hekel aan dat liedje van haar, "Mag ik dan bij jou". Ik hoor namelijk de onwaarachtigheid, ze meent niet wat ze zingt.

Tapu | 23-11-22 | 10:24 | 2

Proleten-sentiment is een prima verdienmodel.

wijsvinger | 23-11-22 | 11:26

Het schijnt Mie Ketelkamp al uit de cremeer-toptien te verdringen.

sytze_flychen | 23-11-22 | 15:59

Altijd leuk, die bodemloze beerput van het Amsterdamse deugvolk. Zitten ze allemaal nou al op Mastodon? Oh nee, hypocrieten zeggen het een en doen het ander. Of ze zeggen niets, dat is misschien de beste uitkomst.

HerzlichWillkommen | 23-11-22 | 10:11 | 1

Volgens mij wonen alle genoemden niet in Amsterdam, maar in het Gooi.
Plattelanders, zogezegd.

Kapitein Sjaak Mus | 23-11-22 | 10:15

Ze heeft een huis vol vluchtelingen waar ze voor zorgt, dus ik kan me voorstellen dat madame de Breij wel belangrijkere zaken aan haar hoofd heeft.

Trasnochador | 23-11-22 | 10:09 | 1

Diefstal, heling, afpersing, aanranding, verkrachting en meer van dat soort zaken?

Forex | 23-11-22 | 10:26

Jan Dijkgraaf, voorzittert Claudiafanclub, zweet peentjes.

Verderkijkert | 23-11-22 | 10:05


La Breij & Piepkuiken zijn integer genoeg om hun mening over Mathijs te geven MITS daar een betalende partij tegenover staat.

Het probleem is dat dat BNN/VARA een keer overslaan.

Ervaringsdeskundige | 23-11-22 | 09:55

Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat Claudia de Breij depressief is geworden door het nieuws over Mathijs. Ze zit momenteel aan een nieuw experimenteel medicijn voor depressieve lesbische vrouwen: TRICOXAGIN.

R. Skickr | 23-11-22 | 09:55

Claudia is niet het type dat de vrijgevige belastinghand zal bijten waar ze uit vreet.

Zeurders | 23-11-22 | 09:52


La Breij & Piepkuiken: "Wir haben es nicht gewußt"

Ervaringsdeskundige | 23-11-22 | 09:51

Vreemd dat 'Shownieuws' zich bezighoudt met dwdd/ Claudebreij? Dat is toch helemaal niet de wereld van Evert 'the turtle' Santegoeds?? Die houdt zich toch 24/7 bezig met Dreetje en Sylvie en hun scharreltjes?

Zenzeo | 23-11-22 | 09:48 | 4

Zolang ze maar van Roxxeane afblijven...!!11!1!

neonreclame | 23-11-22 | 09:54

RoXXX!

Lorejas | 23-11-22 | 09:59
▼ 1 antwoord verborgen

Houdt ze een keer haar mond, weer niet goed

menage | 23-11-22 | 09:48

Als je wint, heb je vrienden...

Ook bij de Linkse Jehova's.

Roos | 23-11-22 | 09:48
-weggejorist-
spanarchist | 23-11-22 | 09:46 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Rustig maar, even geduld.
Ze is waarschijnlijk enorm aan het puzzelen hoe ze dit in de nieuwjaarsconference moet gaan verwerken.

AdvocatusDiaboli | 23-11-22 | 09:44

Anagram van Geert Wilders: Dweilt ergers

Een anagram van Roetveegpiet is : erop tiet vege, gevette porie, gore piet vete

Daar kom je de winter wel mee door.

AdvocatusDiaboli | 23-11-22 | 09:55

Om de hete Breij heen draaien.

Mr_Natural | 23-11-22 | 09:40

Alles goed en wel maar wat zijn haar pronouns? Hoe moet/kan/mag ik haar adresseren?

IosefTarasov | 23-11-22 | 09:38 | 1

ga weg/rot op

small_town_dude | 23-11-22 | 09:48

Wie kan een goede grap van Claudia de Breij navertellen? Wie weet er een leuk typetje dat ze gespeeld heeft? Ik niet, en in mijn omgeving niemand. Mis ik iets, of is er gewoon ergens een hele brede laag in de bevolking waar ik niets vanaf weet
die haar leuk vindt of zo?

small_town_dude | 23-11-22 | 09:37 | 6

Nee, de groep die haar leuk vindt is denk ik erg klein en beperkt zich tot het vaste Hilversum-kliekje.

Bootsjunge | 23-11-22 | 09:56

Onze aanstaande vorstin schijnt haar te meugen...

VerganeGlorie | 23-11-22 | 10:17

@VerganeGlorie | 23-11-22 | 10:17: Ook tekenend voor dit land. Zowat één van de rijkste families van het land (betaald door ons) vindt deugend links (ook betaald door ons) helemaal het einde en andersom ook.

Peerkeoud | 23-11-22 | 12:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Zou het kunnen dat Van Nieuwkerk totaal niet stressbestendig is en dat het niet steeds gierend uit de hand had hoeven lopen als één kalm persoon tegen hem had gezegd 'Rustig Matthijs, dit gaan we niet doen!'. Let wel, ik vind het alsnog een zak hooi, maar ik probeer te begrijpen hoe één persoon - anders dan Hitler, Poetin of Kim Jong-un - iets voor een hele groep anderen kan verzieken en dat de oplossing dan in eerste instantie is dat die anderen het veld moeten ruimen. Ergens moet iemand toch een keer opstaan om een stopteken te maken? Nu heeft een nare karaktertrek zich kunnen doorontwikkelen tot dictatuur. Het leerelement zit wat mij betreft dus aan twee kanten. Samen sterk, opkomen voor, enzo. Maar goed, daarvoor is deze samenleving inmiddels misschien al te individualistisch.

MickeyGouda | 23-11-22 | 09:37 | 5

Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat dit soort figuren niet te veranderen zijn. Ook niet met een grote groep.

Deflatiemonster | 23-11-22 | 10:36

@Deflatiemonster | 23-11-22 | 10:36: Klopt. Ik doe ook al decennia lang een poging niet meer woedend te worden om niets (komt niet heel vaak voor, maar soms gaat de ventiel volledig open, om echt helemaal niets), maar dat valt niet mee. Ik ben nu bewust onbekwaam, maar verder komen gaat niet. Stress is bij mij wel een hele grote factor.

Eenmaal in de jeugd verkeerd geprogrammeerd is altijd lastig. Gelukkig heb ik geen "machtspositie" dus niemand hoeft zich ernstig bedreigd te voelen, zoals een leerling die een vraag gesteld krijgt. Het zal je overkomen.

Peerkeoud | 23-11-22 | 12:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik Claudia de Breij ff flink door elkaar hussel dan kom ik niet verder dan bedruil ajacied of dijcadeau rel-bi.

R. Skickr | 23-11-22 | 09:37

Het is doorgaans beter om even binnen te blijven als de storm op zijn hevigst is.

Harry.Langezwaal | 23-11-22 | 09:34

Zij aan zij met je gelijken en de rest naar beneden trappen. Zum kotsen. Het wordt echt tijd voor een frisse wind in dat stofnest.

ikdenkwat | 23-11-22 | 09:33

Ik vind haar gewoon niet grappig, niet leuk, daar waar ze geld voor wil verdienen. Ik ga daar geen geld aan uitgeven. Ontzettend voorspelbaar saai. Ik vind Bertus Arie van Rheenen miljard keer grappiger.

nobodiesunmighty | 23-11-22 | 09:32 | 1

ik vind u al 100 keer grappiger. Kunt u nagaan.

small_town_dude | 23-11-22 | 09:38

Waarom zou de Breij iets moeten zeggen over van Nieuwkerk? Ze is niets verplicht en is helemaal geen partij in deze. Het gebeuren bij the voice is wel een paar graadjes erger dan bij DWDD.

StiekemeBunzing | 23-11-22 | 09:31 | 9

@Capt. Iglo | 23-11-22 | 09:38:
Dit. Ze is in het verleden petities gestart vanwege een ingescheurde teennagel.

MickeyGouda | 23-11-22 | 09:43

@StiekemeBunzing | 23-11-22 | 09:40:
Je maakt mij niet wijs dat je, zoals De Breij, regelmatig in die studio hebt rondgelopen en nooit iets hebt opgemerkt. Als ze nu iets zou zeggen, dan zou dat wat mij betreft dus alleen maar geloofwaardig zijn als er zelfverwijt in weerklinkt: "Waarom heb ik toen niet...?".

MickeyGouda | 23-11-22 | 09:47

@StiekemeBunzing | 23-11-22 | 09:40: geen vergelijking, ik zou het niet weten, ben geen publiek figuur en heb ook geen mathijsje meegemaakt in mijn leven.

Wiezewalakristalix | 23-11-22 | 09:49
▼ 6 antwoorden verborgen

Dan zie je ook weer wat de predikers, de dominees en de schriftgeleerden zijn: Farizeeers.
Middelmatige, kleurloze mensen die middels een loopbaan of carrière geheel in de pas lopen van een of ander instituut en hun ziel verkopen voor macht en aanzien.
Terwijl de entertainment industrie dus per definitie een industrie is die verder weinig essentieel is. Alhoewel men in corona lockdown tijd daar anders over dacht. Maar toen werden er wel meer vreemde adviezen gegeven en hallucinant beleid uitgerold.

ratelaar | 23-11-22 | 09:30 | 1

Duwbak Linda plaatste in het café een link naar een artikel van de VRT over Qatar wat ook prima op deze figuren van toepassing is. www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/22/opini...

Sinterbikske | 23-11-22 | 09:32

Nou, Claudia is zoals dat heet geëngageerd.
Dat is als je je betrokken voelt bij de maatschappelijke ontwikkelingen of problemen van je tijd.
Dat si iets anders dan moreel superieur.

Ze moeten alleen niet gaan doen alsof alleen links geëngageerd kan zijn.

Bij rechts maken mensen zich ook druk om ontwikkelingen van deze tijd.
In het stamcafé vannacht over een nieuwe totalitaire muntsoort, over windmolens, overheden die rare beslissingen nemen over woningbouw, waarom Wilders niet bij Nieuwsuur durft, wat niet al.

AdvocatusDiaboli | 23-11-22 | 09:28 | 3

Waarom er geen dagcafe is begrijp ik niet. Altijd dezelfde mensen die om 4 uur s'nachts eens ff lekker discussies gaan voe2. Sommigen kunnen dat niet.

Wiezewalakristalix | 23-11-22 | 09:37

Het woord geëngageerd is verwant aan het woord gage.
Aan boord wordt dat gebruikt als er uitbetaald moet worden.

Zomaar, een linguïstische observatie.

Kapitein Sjaak Mus | 23-11-22 | 09:49

"Ze moeten alleen niet gaan doen alsof alleen links geëngageerd kan zijn."
Maar dat doen ze dus wel. En, zijn wij niet allen in meerdere of mindere mate betrokken bij de wereld waarin wij leven? "Geëngageerd", in dat woord zit meestal een complete ideologie opgesloten. Mensen die zich "geëngageerd" voelen, in politieke zin, zijn meestal linkse mensen, niet per se extreem links maar toch behoorlijk fundamentalistisch links in gedachten en in woorden. Geëngageerden kunnen zich geen betrokkenheid voorstellen die niet a priori links georiënteerd is, want in hun denken voelt eenieder die er meer conservatieve denkbeelden op nahoudt zich onmogelijk betrokken bij het lot van de ander zijn naaste. Een rechts iemand is in de ogen van de linkse fundamentalist bij definitie iemand die alleen maar aan zichzelf denkt.
En het erge is dat als een verafgode linkse activist of strijder historisch gezien door de mand is gevallen als zijnde een redder der mensheid, er nog van die persoon gezegd zal blijven dat-ie "geëngageerd" was, dat -ie wellicht fout was en foude dingen heeft gedaan, maar dat zijn engagement desondanks zuiver was. Neem een Che Guevara als lichtend voorbeeld.

Schoorsteenveger | 23-11-22 | 15:21

Fijn dat zoiets als een mediaschandaal zo lang tot leuke stukjes in de media leidt. Dan valt er tenminste nog eens wat te melden! Wie wil nou niet van Claudia op de hoogte blijven?

Beste_Landgenoten | 23-11-22 | 09:27 | 3

Begint wel een hoog big brother gehalte te krijgen. Hilversumse navelstaarderij.

Muxje | 23-11-22 | 09:29

En als kers op de taart verblijd ze ons ook nog eens met de oudejaarsconference.

Sinterbikske | 23-11-22 | 09:29

Claudia hoopt op weer een tweet of interview van een FvD wappie of van Wilders. Trekt de deugkaravaan weer verder. Voor haar geldt nu stilzitten en geknipt en geschoren worden.

Kaal-dik-en-lelijk | 23-11-22 | 09:27

Heeft die witte onderbroek ook niet DwDD gepresenteerd?

Kom hoe heet hij nou, hij heeft een ontzettend radiohoofd.

Kaas de Vies | 23-11-22 | 09:26 | 2

Kan ook niet op de naam komen, was het niet Witteonderbroek met Pisvlek?

homieguerneville | 23-11-22 | 09:30

Van Yolo.

Sinterbikske | 23-11-22 | 09:30

Het is toch wel genieten dat die morele superioriteit houding en een woke mening hebben over alles en iedereen nu knalhard in hun eigen gezicht ontploft. Heerlijk......

Blonde Nel | 23-11-22 | 09:24

Levert Matthijs nu zijn prijzen ook in ?

HaaiBaai | 23-11-22 | 09:23 | 1

En valt zijn gedrag wel te rijmen met de zeer ruime vergoeding die hij ervoor beurde? Of zoiets?

dathoujetoch | 23-11-22 | 09:41

Kunnen we Claudia al niet vast een paar schurende grappen aanbieden inzake de kwestie? Voor haar scherpe, maatschappijkritische oudejaarsconference? Moet toch niet te moeilijk zijn.

Schoorsteenveger | 23-11-22 | 09:20

Het is maar hoe belangrijk je iemand maakt. Deze dame en haar mening boeien me niks. Hoe hypocriet ze misschien dan ook is.
Deze dame krijgt dus veel teveel aandacht.

Rico Tampeloerus | 23-11-22 | 09:19

Ooit eens een show van haar gezien in de Kleine komedie...

.............

neonreclame | 23-11-22 | 09:18 | 9
▼ 6 antwoorden verborgen

Wie zwijgt stemt toe.
Wiens brood men vreet enz.
Juist die mensen die zogenaamd voor de zwakkeren opkomen hebben nu even geen tekst.
Triest en laf.

Ruimedenker | 23-11-22 | 09:18 | 1

Kreeg toch niet de indruk dat MvN een 'zwakkere' is/was.

Ichneumonidae | 23-11-22 | 09:20

Claudia is toch een Hobbit?
En daarbij is ze maar 140 centimeter lang en dan lijkt je reet van zelf dik omdat de verhoudingen niet meer kloppen.
Er lopen hier in Osdorp een heleboel Hobbits, dus ik herken ze wat makkelijker, en Claudia is gewoon zeker een Hobbit.

Osdorpertje | 23-11-22 | 09:15 | 2

En jij bent een OsdorperTJE......
Hoe klein is dan de kans dat je niet afstamt van een Hobbit?

D-Fens_1963 | 23-11-22 | 09:24

@D-Fens_1963 | 23-11-22 | 09:24:
Ik zie toch dat ik goed was in het herkennen van Hobbits. Heb ze zelfs tussen mijn familie en vrienden. En buren.

Osdorpertje | 23-11-22 | 09:32

Het is best wel moeilijk om telkens weer wat te verzinnen.

HogeNood | 23-11-22 | 09:14

Marcel van Dam, Jack Spijkerman, Matthijs van Nieuwkerk, Dolf Jansen en Claudia de Breij. Moral high horses die als ze eenmaal van dat paard donderen vervangen worden door de volgende inwisselbare autocuelezer of deuggrappenmaker. Zo lang je in de schuilkelder kan zitten tijdens de storm moet je dat doen, want anders is het wisselmoment een paar ton belastinggeld eerder. Ik verwacht dan ook dat Dolf al gevraagd heeft bij Claudia: mag ik nu bij jou?

JohnFrederikstadtdt | 23-11-22 | 09:14 | 1

niets mis met deze mensen, veel gedenkwaardig TV gemaakt.

AntiZanicz | 23-11-22 | 10:08

Astrid Joosten ging er gisteren bij OP1 toch wel een beetje met gestrekt been in. "Hoe heeft het kunnen gebeuren? Hoe is Matthijs toch zo geworden?" vroeg Poephoofd haar. En haar antwoord was vierkant en duidelijk "Het moet wel in je karakter zitten natuurlijk."
Heerlijk, heerlijk.
Het bleek uit het gesprek dat er twee kampen waren, je had hde Hilversumse BNN/Vara en de Amsterdamse tak, en die laatste was het Sodom en Gomorrah waar je bij wilde horen of niet. Astrid hoorde daar kennelijk niet bij, heeft wel eens ingevallen, maar dan nooit iets gemerkt. "Alles ging gewoon normaal, herinner ik me, maar ja, ik deed dan ook normaal."
Heerlijk.

Schoorsteenveger | 23-11-22 | 09:13 | 2

Als er iemand van onberispelijk gedrag is, dan is het wel Astrid Joosten.
Pakte gewoon haar EUR 175.000 salaris zonder enige negatieve attitude te ontwikkelen: www.anbo.nl/presentator-en-vinoloog-a...

ChatBot | 23-11-22 | 09:19

Kun je ook gewoon een mening pakken uit die Mediakrant, van alle mensen die erover geïnterviewd zijn? Dan kies ik die van Paul Haenen, ik heb geen zin er zelf helemaal eentje te breien:
Uit: 'Paul Haenen: ‘Volkskrant maakt Matthijs van Nieuwkerk echt kapot’

'Paul geeft wel toe dat hij vindt dat Matthijs te ver is gegaan, vooral met het uitkafferen van technici. “Dat is iets wat je überhaupt helemaal nooit doet, want dat zijn meestal heel lieve mensen. Maar dat had de VARA dus aan moeten pakken.” '
Het programma is al twee jaar van de buis!

grietmetgroenefiets | 23-11-22 | 09:13

Meer nep dan haar is er niet.

ParaPiet | 23-11-22 | 09:13

Je hoort trouwens ook niets van het Piepkuiken over Matthijs. Terwijl DWDD toch zijn grootste inkomstenbron was…

eerstneukendanpraten | 23-11-22 | 09:13 | 1

Piep piep.

Rico Tampeloerus | 23-11-22 | 09:20

Maar waarom moet zij er iets over zeggen dan? Was ze erbij voor of na het programma toen het vernederen plaatsvond? Of wordt wanneer dit plaatsvindt van elke vriend of vriendin van Matthijs een mening verwacht?

Jan, Leiden | 23-11-22 | 09:11 | 2

Ja, volgens de Mediakrant wel. Gelukkig weten we nu ook dat hij zo bij RTL terecht kan. Jort kelder: 'Zijn contract ligt klaar.'

grietmetgroenefiets | 23-11-22 | 09:14

Ze moet niks, en daarom zegt ze ook niks. Maar het valt op dat ze nu ineens zwijgt, waar ze bij anderen meteen al vinger wapperend een oordeel heeft. Het gaat hier om het hypocriete houdinkje. Altijd een grote bek behalve als het iemand uit jouw eigen kring betreft. Zo zit ook de heilige Franciscus van Jole nog steeds bij De Witte Onderbroek.

Schoorsteenveger | 23-11-22 | 09:17

"Het is tijdens de Oudejaarsconference nog niet overgewaaid", denkt Evert Santegoeds.
Vast niet, dan heeft het nieuws net de fanbase van Claudia bereikt middels de leesmap van 4-5 weken oud.

BrulSpin | 23-11-22 | 09:11

"Krijg nou tieten".
Van Claudia. Zo'n boektitel zou ik niet snel weten te verzinnen, al zegt dat niets.
't Is wel erg bruikbaar als reactie op vrijwel elke mededeling.
Daarom, voorzichtig plusje voor C.

Ichneumonidae | 23-11-22 | 09:09

Marc-Marie Piepkuiken en La Breij hebben er toch 'jaren' heerlijk van kunnen eten.

Eindelijk dan een gezamelijk pers statement: "Wir haben es nicht gewußt"

Ervaringsdeskundige | 23-11-22 | 09:09

800 miljoen gaat er per jaar over de deugbalk bij de staatsomroep.. En er kijkt bijna niemand meer wegens compleet gebrek aan zinnige informatie over de staat van het land.

van stampij | 23-11-22 | 09:07 | 1

Als je alleen naar de DWDD kijkt wel ja.
Kijk en luister eens wat verder dan je neus lang is.

AdvocatusDiaboli | 23-11-22 | 09:20

Dit jaar doet ze de oudejaarsconference. Die zijn doorgaans zo slecht dat het voelt als natrappen in de laatste minuten van 2022. Dit jaar dus geen oudejaarsconference in huize Kopieerapparaat.

Kopieerapparaat | 23-11-22 | 09:06 | 9

Heb ooit een paar minuten naar voornoemd vrouwmens gekeken op tv, je krijgt een heel naar ouderwets schooljufgevoel,
Ook dat vreeslijk irritante vragen stellen aan het publiek om iets aan te zwengelen, brrr!
Hmm, misschien toch ff kijken met de jaarwisseling, niets zo leuk dan je goed te ergeren met zatte kop.
Of stukjes "terugkijken" als Jools weer eens niet door heeft hoe vergaan sommige helden van weleer zijn tegenwoordig.

drastic | 23-11-22 | 10:21

Want je weet: Wat Kan kan, kan Kan alleen.

Sjakie | 23-11-22 | 13:39
▼ 6 antwoorden verborgen

"Vele sneeuwvlokjes maken een lawine" - is de slogan van de sneeuwvlokjes.

John McClane | 23-11-22 | 09:05 | 1

Een lawine die alle verworvenheden die deze narcisten als vanzelfsprekend beschouwen zal wegvagen.

Flibbage | 23-11-22 | 09:37

Iedere keer als ik iets lees over Claudia of wanneer ze op tv is, moet ik huilen zo ook nu. Weet niet wat het is.

Man-Bijt-Hond | 23-11-22 | 09:04

En natuurlijk op haar knieën voor het koningshuis.
Want zo anti-monarchistisch als linkse cabaretiers doorgaans zijn, zo gedwee en volgzaam ja- knikkend zijn ze als ze de kans krijgen om een interview te doen en weer aandacht te genereren. Dan draaien ze als een blad van een boom.

laurentius | 23-11-22 | 09:03

Mag Matthijs bij Claudia?

RickTheDick | 23-11-22 | 09:02 | 1

Misschien wel. Matthijs is tenslotte zelf ook een pussy.

Kopieerapparaat | 23-11-22 | 09:08

Járen geleden werkte ik in de supermarkt waar zij ook wel eens kwam, in Utrecht. Ik moet zeggen: ze had een goeie reet.

NeefSteef | 23-11-22 | 08:58 | 6

@J.Cash | 23-11-22 | 09:05:
Nu begrijp ik de titel van haar boek 'Krijg nou tieten'. Dat is een wanhoopskreet omdat ze zelf geen tieten heeft.
En draait er een lachband mee in haar show?

gestoptmetroken | 23-11-22 | 09:21

@John McClane | 23-11-22 | 09:06: je kan zo zien of dames een aardig achterwerk hebben. Alleen vlekken zou je niet kunnen vaststellen.
De Breij is voor verreweg de meesten hier een upgrade, gesteld dat hetero in de markt zou zijn.

AntiZanicz | 23-11-22 | 10:05

@AntiZanicz | 23-11-22 | 10:05: Je hebt een aparte smaak, qua vrouwen zeker als je stelt dat de Breij voor verreweg de meeste een upgrade is. Foei, een wansmaak zou ik haast zeggen, maar smaak is persoonlijk (gelukkig).

Peerkeoud | 23-11-22 | 12:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Wie zijn toch die mensen die deze booomklevers in het zadel houden.

Ray Skak | 23-11-22 | 08:57

Er zijn paralellen te trekken tussen Eric Staal van Vestia en van Nieuwkerk bij de VARA
Allebei extreem linkse jongens die te hoog stegen bij een publiek bedrijf, dachten dat ze ICARUS waren en vervolgens naar beneden donderden
Eric Staal kreeg 5 ton , van Nieuwkerk dus 6 ton ,maar wel links zijn en anderen de maat nemen en zelf, ja ik werk hard, heb het verdiend etc etc.
Alle succes is te danken aan het publiek bedrijf dus niks zelf opgebouwd

Rene strijland260746 | 23-11-22 | 08:56 | 2

gelul, stropop gebazel. Overigens verdient Matthijs terecht wel meer dan die fooi.

AntiZanicz | 23-11-22 | 10:04

"GS kijkt nooit shownieuws..."
Daar geloof ik dus niks van.

Dandruff | 23-11-22 | 08:56 | 1

zo velen lezen nooit de telegrof, prive of kijken geen publieken. Maar ze hebben er altijd een gedetailleerde dadersverklaring over.

AntiZanicz | 23-11-22 | 10:03

Ik zag dat Francisco van Jolo dat programma in het begin ook nog gepresenteerd heeft. Ze zoeken ze wel uit bij de vara.

wilmeister00 | 23-11-22 | 08:55 | 4

Bij de VARA doen ze alsof hun neus bloedt. Dit waait vanzelf over dus over een paar weken heeft niemand het er meer over. Claudia maakt een slechte grap in de slecht bekeken conference en dat was dan dat.

Bakkeleures | 23-11-22 | 12:04

Hoi Francisco!

At_Dawn_They_Sleep | 23-11-22 | 12:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ze zit bij mij, want ze vroeg “mag ik dan bij jou”?
Toen zei ik blij, ja hoor Clau.

laurentius | 23-11-22 | 08:55 | 1

En? hoe beviel die linkse donderpreek?

Kopieerapparaat | 23-11-22 | 09:10

De Breij heeft zichzelf opgesloten in mastodon en wil er niet meer uit.

Borghesia | 23-11-22 | 08:54 | 1

Helemaal in haar eigen deugbubbel waar ze alleen applaus krijgt. Wat een lichtgewicht die Claudia de Breij, van Nieuwkerk had tenminste nog intellectuele bagage.

Wattman | 23-11-22 | 09:11

Ik wilde even hoopvol lezen waar de brand was...

ZoekEenVrijeNick | 23-11-22 | 08:54 | 1

die is er niet, telegroof en co willen graag de publieken hekelen en j de mol uit de wind brengen. Overigens zou het wel beter zijn wanneer meer mensen naar voren zouden komen en zouden zeggen: ' de geluidsman was een lul, het was geen technische fout, het was een bedienfout'

AntiZanicz | 23-11-22 | 10:01

Misschien logeert Matthijs nu wel bij Claudia, samen met 21 statushouders. Want bij Claudia kun je altijd schuilen.

Après toi | 23-11-22 | 08:52 | 2

Hij belde en vroeg "mag ik dan bij jou". En natuurlijk had ze ruimte, de ruimte die ze gereserveerd heeft voor die virtuele asielzoeker.

Schoorsteenveger | 23-11-22 | 09:08

eerder is de vraag van wie die bruine klappende handen zijn onder de twit?

AntiZanicz | 23-11-22 | 11:21

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl